Lidičky, já se musím dnes svěřit svému blogísku, jaký jsem měl strašný den. Přišel jsem na jeden problém.
Problém s auty. Něco bylo špatně. Pořád jsme tomu nemohli přijít na kloub. Ne že bychom to neuměli nebo nechtěli, ale nějak se k tomu nikdo neměl, přitom to leželo doslova před námi, vyzývavě na nás hledělo jako nadržená ekoložka na solární panel. Nejprve jsem si říkal, co je mi kurva po tom. Tohle přece není moje práce. Ale dnes jsem se vycukal a navštívil jednu krásnou dámu, která má stroj zvaný stereomikroskop. Problém byl odhalen a zdokumentován během pěti minut. Nebude ono to zase tak, že kdo má technologii, ten má powa? A kdo má jen hubu plnou keců, dojmů, pocitů a domněnek, má jen nasráno v krku?
Přijdu tedy domů a stáhnu si mejly. Píše mi čtenář, říkejme mu Tomáš, že vzal to video, vlastně animovaný GIF, který visel u Vektorova článku o fujpirátu Lacinovi, který je tak zlý, že by vzal i rómskému dítěti kudlu, a upravil ho tak, že animace běží stejně rychle rychle jako hodiny. Doslova napsal: „Běží zrychleně zhledem k timecodu. Proto jsem ho vzal a synchronizoval aby bylo +-realtime.“
Tak jsem si pustil a ono to vypadalo nějak jinak, než v tom videu oficiálním. Můžete se podívat zde.
Kurvadrát.
Začal jsem o tom přemýšlet, protože mám dnes analytický den.
Požádal jsem už předtím Vectora, aby mi laskavě stáhl to video s fujpirátem, které vysílala Prima, a ustřihl jsem z něho tu část s rádobyrekonstrukcí. Zbyl mi jen záběr z bezpečnostní kamery firmy Kapsch, která na dálnici bůhvíproč snímá motoristy, bůhvíproč se ten záznam někde archivuje a protože jej pro účely vyšetřování zajistil policista Čihák z DDP Mirošovice, zřejmě jej Kapsch policii zcela nebyrokraticky a bez zábran vydal, ačkoli mu žádná taková povinnost sama od sebe nevznikala.
Záznam byl nepochybně předmětem editace, viz dva červené kroužky.
Mám program Ulead Movie Factory. Je to takový ten program, díky kterému i úplný blbeček dovede sestříhat video. Použil jsem ho k tvorbě videa pro Den mobility 2010. Má takovou jednu zajímavou funkci. Umožňuje posouvat film po velmi malých kvantech. Například po sekundách, a každou sekundu je možné rozcuckovat na 24 dílků, tedy nejmenší úsek, o který lze film posunout, je 1/24 s (slovy: jedna čtyřiadvacetina sekundy) . A mě napadlo touto metodou zjistit, jestli ve videu s fujpirátem Lacinou trvá jedna vtěřina jednu vteřinu.
Jak jsem to dělal? Kamera vkládá do videa datum a hodiny ve formátu HH:MM:SS. Je to asi její strojový čas. Budeme tomu říkat časový kód, klidně jsme tomu mohli říkat i nějak jinak, ale zůstaneme u toho. Když se časový kód měnil z 8:13:14 na 8:13:15, nacházel jsem se při sledování mého klipu v čase 0:00:32:13 od začátku.
V čase 8:13:16 jede černý flek představovaný pirátem Lacinou, co žere děti, paralelně s černým flekem představujícím Mazdu paní řidičky. Ale nejedou úplně přesně vedle sebe. To jen červené kroužky namalované kolem obou aut mají vyvolat ten dojem, když se podíváme na polohu aut a nikoli kroužků, vidíme, že výměna fakovacích gest by byla poměrně obtížná.
Jedeme dál. Změna timecode 8:13:16 na 8:13:17 proběhla v čase 0:00:34:11. Opět se dá říci, že vteřina trvala vteřinu.
Čekáme na změna timecode z 8:13:17 na 8:13:18 a tady nás čeká malé překvapení. Asi bychom čekali, že tato změna nastane v čase 0:00:34:11. Ve skutečnosti nastala v 0:00:35:17, tedy o 6/24 (slovy šest čtyřiadvacetin) sekundy později. Tedy, nastalo zpomalení o 25%.
Co se dělo dále? Změna timecode z 8:13:18 na 8:13:19 proběhla v 0:00:36:14. Měla proběhnout v 0:00:36:17. Zde jsme tedy asi o 3/24 = 12,5% rychlejší.
Co tu máme dál? Změnu z 8:13:19 na 8:13:20 v čase 0:00:37:14, sláva, vteřina už zase trvá vteřinu. Lacina nyní jede středem pravého pruhu, mazda opuští silnici.
Vezměme na vědomí, že se nevyjadřuji na téma viny, úmyslu nebo osoby páně Laciny, zaobírám se jen a pouze záznamem, který byl ukázán veřejnosti. Tento záznam, patrně upravený a doplněný o (manipulativní) rekonstrukci, u soudu s největší pravděpodobností vůbec nefiguroval. Nechci nikomu nic podsunout, jen dnes už podruhé nacházím zjevnou diskrepanci a protože nejsem vohnout, tak se jí zabývám. Ptám se proč. Proč záznam, který má zpočátku korektní časový průběh, začne zrychlovat? Proč pak zase zpomaluje? Proč na konci opět probíhá korektně? Proč není zrychlení a zpomalení stejné? Proč se zrychlení a zpomalení odehraje zrovna v okamžiku, který je pro vnímání celé události kritický? Proč se zpomalení a pak zrychlení odehraje v souladu s oficiální verzí události, kdy měl Lacina nejprve na řidičku křičet a ukazovat sprostá hesla, a pak do ní narazit? Proč, proč, proč. Proč já si jen bral tu červenou kapsli. Udělal jsem já chybu? Nebo se tak chovají všechny videozáznamy? Vím, že nechovají, byly by pak komické. Poraďte, nejsem specialista, prostě jsem jen použil to, co jsem měl po ruce.
Související články:
- Řidiči pozor, jde po vás novela silničního zákona (10.3.2024), D-FENS
- Nečekané variace pravdy aneb vláda skvěle řeší výzvy naší doby (14.5.2023), Josef Vohnout
- Očista veřejného prostoru od dezinformačního narativu (10.3.2023), Josef Vohnout
- Festival iniciativní debility (27.11.2022), Josef Vohnout
- Putinovi pohůnci za mřížemi! (7.8.2022), Josef Vohnout
- Blog: BESIP ve své kampani zase lže. Bezpečnost? Ne, jde o vaše prachy (10.6.2021), Dalibor Žák
- Řidičům utahujeme šrouby COVID neCOVID (7.2.2021), D-FENS
- Oflastruj dědka, oflastruj bábu! (26.9.2020), D-FENS
4 780x přečteno