Lacina time warp

Featured Image

Lidičky, já se musím dnes svěřit svému blogísku, jaký jsem měl strašný den. Přišel jsem na jeden problém.

Problém s auty. Něco bylo špatně. Pořád jsme tomu nemohli přijít na kloub. Ne že bychom to neuměli nebo nechtěli, ale nějak se k tomu nikdo neměl, přitom to leželo doslova před námi, vyzývavě na nás hledělo jako nadržená ekoložka na solární panel. Nejprve jsem si říkal, co je mi kurva po tom. Tohle přece není moje práce. Ale dnes jsem se vycukal a navštívil jednu krásnou dámu, která má stroj zvaný stereomikroskop. Problém byl odhalen a zdokumentován během pěti minut. Nebude ono to zase tak, že kdo má technologii, ten má powa? A kdo má jen hubu plnou keců, dojmů, pocitů a domněnek, má jen nasráno v krku?

Přijdu tedy domů a stáhnu si mejly. Píše mi čtenář, říkejme mu Tomáš, že vzal to video, vlastně animovaný GIF, který visel u Vektorova článku o fujpirátu Lacinovi, který je tak zlý, že by vzal i rómskému dítěti kudlu, a upravil ho tak, že animace běží stejně rychle rychle jako hodiny. Doslova napsal: „Běží zrychleně zhledem k timecodu. Proto jsem ho vzal a synchronizoval aby bylo +-realtime.“

Tak jsem si pustil a ono to vypadalo nějak jinak, než v tom videu oficiálním. Můžete se podívat zde.

Kurvadrát.

Začal jsem o tom přemýšlet, protože mám dnes analytický den.

Požádal jsem už předtím Vectora, aby mi laskavě stáhl to video s fujpirátem, které vysílala Prima, a ustřihl jsem z něho tu část s rádobyrekonstrukcí. Zbyl mi jen záběr z bezpečnostní kamery firmy Kapsch, která na dálnici bůhvíproč snímá motoristy, bůhvíproč se ten záznam někde archivuje a protože jej pro účely vyšetřování zajistil policista Čihák z DDP Mirošovice, zřejmě jej Kapsch policii zcela nebyrokraticky a bez zábran vydal, ačkoli mu žádná taková povinnost sama od sebe nevznikala.

Záznam byl nepochybně předmětem editace, viz dva červené kroužky.

Mám program Ulead Movie Factory. Je to takový ten program, díky kterému i úplný blbeček dovede sestříhat video. Použil jsem ho k tvorbě videa pro Den mobility 2010. Má takovou jednu zajímavou funkci. Umožňuje posouvat film po velmi malých kvantech. Například po sekundách, a každou sekundu je možné rozcuckovat na 24 dílků, tedy nejmenší úsek, o který lze film posunout, je 1/24 s (slovy: jedna čtyřiadvacetina sekundy) . A mě napadlo touto metodou zjistit, jestli ve videu s fujpirátem Lacinou trvá jedna vtěřina jednu vteřinu.

Jak jsem to dělal? Kamera vkládá do videa datum a hodiny ve formátu HH:MM:SS. Je to asi její strojový čas. Budeme tomu říkat časový kód, klidně jsme tomu mohli říkat i nějak jinak, ale zůstaneme u toho. Když se časový kód měnil z 8:13:14 na 8:13:15, nacházel jsem se při sledování mého klipu v čase 0:00:32:13 od začátku.

Jak to bylo dál? Klikal jsem tou malou šipčičkou a posouval klip po jednotlivých zlomcích vteřiny – přesně 1/24 sekundy – dopředu, až jsem se dočkal další změny hodin v časovém kódu.
A opravdu. Čas se změnil z 8:13:15 na 8:13:16 v čase 0:00:33:12 od začátku klipu. Mezi timecodem a tím časem, který vidí moje Movie Fucktory, je minimální rozdíl, přesně 1/24 sekundy. To může být vliv toho, že pracuji s diskrétním časem, tedy posouvám šipčičkou film o 1/24 sekundy, ale skutečný čas je spojitý. Digitální chyba se tomu někdy říká, když váš digitální budík ukazuje 6:01, ve skutečnosti je něco mezi 6:00:031 a 6:01:29 například, záleží, jak je to celé sestrojené.

V čase 8:13:16 jede černý flek představovaný pirátem Lacinou, co žere děti, paralelně s černým flekem představujícím Mazdu paní řidičky. Ale nejedou úplně přesně vedle sebe. To jen červené kroužky namalované kolem obou aut mají vyvolat ten dojem, když se podíváme na polohu aut a nikoli kroužků, vidíme, že výměna fakovacích gest by byla poměrně obtížná.

Jedeme dál. Změna timecode 8:13:16 na 8:13:17 proběhla v čase 0:00:34:11. Opět se dá říci, že vteřina trvala vteřinu.

Začíná jít do tuhýho. Lacina se posunl mírně doleva a číslo 4 ve skupině, asi Octavia combi, za tuto jednu vteřinu přejela celou svou šířkou do vedlejšího pruhu. Je zajímavé, že pozdější Lacinův manévr není o tolik rychlejší.

Čekáme na změna timecode z 8:13:17 na 8:13:18 a tady nás čeká malé překvapení. Asi bychom čekali, že tato změna nastane v čase 0:00:34:11. Ve skutečnosti nastala v 0:00:35:17, tedy o 6/24 (slovy šest čtyřiadvacetin) sekundy později. Tedy, nastalo zpomalení o 25%.

Lacina se nám tady chystá smést mazdu ze silnice, protože je agresívní manažer. Mazda se vytrvale posouvá od pravé krajnice do středu pruhu, což je nepochybně zvláštní reakce na přítomnost agresora, který na vás háže fakováky (to je přece velmi vulgární gesto směrem k ženě) a křičí nadávky. Obě auta dál nejedou vedle sebe. Lacinův luxusní černý flek je poněkud napřed. Číslo 4 téměr dokončilo přejetí z pruhu do pruhu.

Co se dělo dále? Změna timecode z 8:13:18 na 8:13:19 proběhla v 0:00:36:14. Měla proběhnout v 0:00:36:17. Zde jsme tedy asi o 3/24 = 12,5% rychlejší.

Jedná se o okamžik, kdy Lacina přestal žrát děti a začal zabíjet ženy, vidíme jeho automobil, jak překonal polovinu šířky levého pruhu.

Co tu máme dál? Změnu z 8:13:19 na 8:13:20 v čase 0:00:37:14, sláva, vteřina už zase trvá vteřinu. Lacina nyní jede středem pravého pruhu, mazda opuští silnici.

Další sekunda trvá opět opět zhruba vteřinu. Čas se definitivně vrátil do starých kolejí.
 
A poslední vteřina záznamu také stejně
 
 

Vezměme na vědomí, že se nevyjadřuji na téma viny, úmyslu nebo osoby páně Laciny, zaobírám se jen a pouze záznamem, který byl ukázán veřejnosti. Tento záznam, patrně upravený a doplněný o (manipulativní) rekonstrukci, u soudu s největší pravděpodobností vůbec nefiguroval. Nechci nikomu nic podsunout, jen dnes už podruhé nacházím zjevnou diskrepanci a protože nejsem vohnout, tak se jí zabývám. Ptám se proč. Proč záznam, který má zpočátku korektní časový průběh, začne zrychlovat? Proč pak zase zpomaluje? Proč na konci opět probíhá korektně? Proč není zrychlení a zpomalení stejné? Proč se zrychlení a zpomalení odehraje zrovna v okamžiku, který je pro vnímání celé události kritický? Proč se zpomalení a pak zrychlení odehraje v souladu s oficiální verzí události, kdy měl Lacina nejprve na řidičku křičet a ukazovat sprostá hesla, a pak do ní narazit? Proč, proč, proč. Proč já si jen bral tu červenou kapsli. Udělal jsem já chybu? Nebo se tak chovají všechny videozáznamy? Vím, že nechovají, byly by pak komické. Poraďte, nejsem specialista, prostě jsem jen použil to, co jsem měl po ruce.


24.11.2010 D-FENS


Související články:


12345 (10x známkováno, průměr: 1,50 z 5)
4 779x přečteno
D-FENS © 2017