„Vysílání vojáků“ do misí a Ústavní novela článku 43, tisk 252 – odkud vítr fouká, co to znamená a co skutečně hrozí - zpět na článek

Počet komentářů: 602

  1. Daglbertům (to je termín co jak puntičkovaný našlehaný nesmysl že jo, jo :-)) ) a jiné zvířeně & třeba vojákům pravdy.
    https://otevrisvoumysl.cz/jp-sears-co-wef-planuje-pro-vasi-budoucnost-reportaz-o-tydnu-v-davosu/

      1. To by se mohlo stát příslovečným, jako sirky v dětských rukou u stohu.

        1. Tyvole Honzo, já sám, resp, naše stále žijící a pohromadě držící parta, je na ty tři stohy hrdá! :D
          A nebyly to sirky, ale známý plechový benzínový koksák IMCO Made in Austria, vylepšený igelitem na uzávěru benzínové vložky, aby tak rychle nevysychal – můj vynález :D Tenhle koksák, buď to klasické IMCO, nebo taky plechový starý Ronson se zaklapávací krytkou, šlohnutý doma, či z pozůstalosti po prarodičích, ten měl v deseti letech každý normální kluk v kapse.
          Sirky totiž snadno zvlhnou, navíc při chůzi chrastí v kapsách.
          A při naší tehdejší zábavě, mohlo k tomu zvlhnutí dojít dost často, nepočítaje v to neplánované filcuňky dospěláků, když uslyšeli hrkot sirek, jestli u sebe nemáme i cigára.
          Ty ale byly schovaný na bezpečném, suchém a maskovaném místě našeho „seřadiště“, kterému jsme říkali Peklo, tolik tam bývalo dýmu :D Dalo se k němu dojít prakticky nepozorovaně třemi cestami, pokud nás teda nikdo cíleně nešmíroval, což se stalo jen jednou a věděli jsme o tom, protože z Pekla byl slušný výhled na všechny strany. Šmíráka, ať už dospěláka, nebo někoho z vedlejších part, snadno odhalili ti, co už v Pekle byli dřív a vystavili „signál“, cedulku „Nepovolaným osobám vstup zakázán“, která tam normálně nikdy nevisela. Byl to signál, že příchozí člen party je šmírován a ať jde dál, jinam. Tak jasně, že některé věci od pana Foglara :D, ale spoustu jsme toho vymysleli sami.
          Naše dětství bylo prostě jiné. Když vidím, jak mnoho dnešních dětí, co jsou v našem tehdejším věku, tráví volný čas a prázdniny, je mi jich celkem líto. My to měli zajímavější, dobrodružnější a spoustu jsme se toho i sami naučili.
          Jenom co nám dalo práce, úsilí i přemýšlení, navláčit tam po troškách asi tak 1,5 pytle různě šlohnutého cementu, hromadu štěrku ze skladovacích ploch TS, vytáhnout z rodičů rozumy na šalunky – a vybetonovat luxusní podzemní sejf, který by objevil asi jen policejní pes, kdyby věděl, že má hledat tabák, nebo střelný prach :D
          Dokonce tam byl v dosahu asi 100m od Pekla i telefon, byla to poslední telefonní budka za posledním barákem v „dědinské“ zástavbě. O kus dál totiž byl zrušený zchátralý areál první verze JZD, kvůli kterému tam ta budka asi byla a i zůstala. Zjistit její číslo i za těch předchozích komunistů, to byla celkem hračka :D Skamarádili jsme se s členem vedlejší party, jehož otec byl spojařským montérem na místní poště. Poradil i ten tehdejší pětadvacetník na silonovém vlasci :D, co byl obsahem skoro každé z našich kapes.
          A všichni ze čtyř členů party, měli naprostou náhodou doma i telefony, resp. naši rodiče, z čistě služebních účelů. Tak bylo celkem snadné, informovat do Pekla, kdo má ten den zaracha, o čemkoliv, zpravidla o nějakém průseru, anebo skrze ten pětadvacetník někoho před průserem včas varovat :D

    1. Varianta poměrně pravděpodobná, ale celkem by mě zajímalo, jak je ta firma velká a významná, když má mít obrat kolem 10 mega dolarů a zisk asi 600 000. Že patří mezi největší výrobce moc neznamená, většina výrobců jsou pomalu garážovky.

  2. Je to svým způsobem článek „co hrozí“ a debata o „důsledcích“ o lejnu.
    Buď to bude v „souladu s tehdy platnými zákony“ (doporučuji si poslechnout Dr. Miladu Horákovou), příp. to v souladu se zákony nebude (a můžete si jít stěžovat na lampárnu). Toto je svým způsobem jedno. Ano můžete někde z „kasáren“ posílat podání třeba na ÚS, ale vzhledem ke zkušenostem, lhůtám a PŠM to nemá valného významu.
    Pro obyčejného občana bezvýznamné. Záleží pouze na tom, jak se kdo k dané situaci postaví. A také na tom, kolik lidí se za to postaví. Ano, tak zůstanete stát nakonec sám. Ale to je život. A naši prarodiče (a také prapra) se také nebáli. Chtěli maximum pro budoucí pokolení. Vytanulo mi nyní na mysli heslo „hrdinů jsou plné hřbitovy“. Tzn., je třeba tak nějak „spolupracovat“.

    1. Spolupracujících je na těch hřbitovech řádově víc, než hrdinů :-)

      1. A to já znal jednoho, co spolupracoval tak usilovně, že nakonec skončil se špicí krumpáče v páteři.
        Stihl zničit asi 4 rodiny, možná snad šest, nevím to úplně přesně, protože lidi se o tom báli mluvit ještě i dlouho po převratu. I já jsem se nějaké další podrobnosti dověděl v souvislosti s dokumentací něčeho úplně jiného, mám to vyčleněno extra a protože tam byla, ještě i okolo roku 2000 spousta celkem nebezpečných otazníků, tak jsem to sám nechal být, resp. poslal jsem to k posouzení jednomu podobnému člověku, jako je badatel Mareš.
        Udělal to počátkem 60.let pán, kterému bylo 73 a měl diagnostikovánu tehdy neléčitelnou formu rakoviny.
        Měl prý říkat, že když už má takhle blbě umřít, tak ať to aspoň k něčemu je..

  3. Mrcasiku. Kolík te platí Za etatisticke provládní články? Že bych se taky přihlásil.

    1. V průměru mě platí… 6 drzých slov. Třeba ty sis teď u mě touhle šestislovou větou koupil -krom ignore listu- celý jeden echt protiruský článek, a Mr.Mr. si stejnými kecy koupil další. Dodání do půl roku. Až splním tvou objednávku, bezpečně to poznáš na tom, že vzteky proskočíš stropem.

      Prý „provládní“? Já, sveřepý nepřítel vládního mainstreamu i EU? Jen proto, že kopu do báboviček negramotným rusofilním DOOMsayerům? No ty ještě uvidíš, pacholku.

      1. Nic ve zlém, ale to nestihneš, Jendo. Nebo možná jo, ale už to bude působit divně.

        1. servisdok: záleží. Já si žádný výsledek ani termíny prorokovat netroufám. Jen se dají vyčíst některé úmysly obou stran, ale kdo ví jak to s nimi skončí. Chtít je jedna věc a dokázat druhá.

          Nicméně takový článek o historii z 9. až po 18. století nemá k aktuálním událostem vůbec žádný vztah, a přitom odhaluje takové manipulace a historické skutečnosti, které jsou pro některé lidi velmi nepříjemné a k zlosti, neboť úplně rozboří kdejaké historické nároky revizionistů.

          No a takový článek o historii Wagnerovců založený přímo na svědectví několika Wagnerovců z aktivní služby i veteránů, kteří si to navzájem nepřímo křížově potvrzují – to také leckomu nepůjde pod nos.

      2. @Jan Mrcasik: ..a udelas se pokazdy, kdyz ti tady tvuj grafomansky vytvor vyjde nebo jenom nekdy? Ptam se za kamarada..

      3. Nenech prchlivost cloumat svým majestátem…

        1. Vzhledem k těm nesmyslům, ke kterejm se tady občas snaží argumentovat, se ještě hodně krotí. Já bych se na to tady na jeho místě vysral už dávno. Zábávnější je si z místních exotů dělat prdel. A hlavně si pamatovat… dobře si pamatuju, kdo tady jak horoval s covidem(např. jak Sysop napřed šílel a pak otočil o 180), dopbře si pamatuju, kdo a jak tady vyšiluje teď.

          Ten DF článek o Doomsayers sedí na většinu z vás tady jak prdel na hrnec.

          1. Ale vždyť jo, to bylo jen pro odlehčení. S některými vyloženými provokatéry a sprosťáky bych se vůbec nebavil.

            A doomsaying je tak nějak hluboce lidská věc, zakotvená v podvědomí, ať už individuálním, nebo kolektivním. Nemyslím si, že by zrovna diskutéři z DFENSe tomu nějak zvlášť podléhali. A kde je hranice mezi legitimními obavami a mezi budováním bunkrů a hromaděním konzerv a nábojů?

            1. Ta hranice, v dost podstatné délce, prochází třeba platovým výměrem, katastrálním úřadem, resp. vlastnickými listy a právy. A tak podobně. Sebevětší doomsayer, ale s minimálkou, nebude budovat bunkr a zásoby. Prostě nemá za co :D
              A to jsou dle mého skromného mínění ti nejhorší vysírači.
              Doomsayer s kilem měsíčně, zaprvé nebude jak idiot vypisovat po internetech, co a jak buduje, zadruhé – když už to bude budovat, tak v největším utajení.
              Protože lidi, co dokáží vydělat kilo měsíčně, většinou mají i dost rozumu na to, aby o některých věcech prostě nemluvili a nepsali. Zpravidla mají tihle lidé zbrojáky i zbraně, ale vůbec nikdo o nich neví, nebo jen ta nejužší rodina.

              1. důmsjere, co s tím lampáčem

              2. servisdok: mají tihle lidé zbrojáky i zbraně, ale vůbec nikdo o nich neví, nebo jen ta nejužší rodina
                A celá Policie ČR, esi ty zbraňe majó na zbroják.

              3. Kilo msíčně na vybudování skutečného (odolného a zásobeného) bunkru? Jo pardon, myšleno v eurech…

                1. pokud máš rozumný náklady, bydlíš ve svým a seš na nějakejch max. 20k, tak vosumdesátka volná měsíčně, míč ročně, s tím postavíš v pohodě

                  jasně, že né za čtvrt roku…

            2. Hromadění nábojů by bylo legitimní. To by totiž znamenalo, že to dotyčný myslí vážně.

              Jenže místní doomsayers to nemyslí vážně – ani prstem nehnou aby se připravili nebo něco udělali s tím, co podle nich údajně hrozí, a ani si na to nedovolí vsadit. Jen tisíckrát zopakují kecy o bezprostřední zkáze a prohnilosti světa v naději, že tím někomu zkazí den a nebo se jim povede někoho vystrašit.

              Je to jen póza, ubohá, zákeřná a podvraťácká póza.

              1. Od kolika kusů je to „hromadění“? Jestli už splňuji přísná kritéria.

                1. Podle Italů od 2000.

                  1. Tak to jsem prepper :-)

                  2. @JM
                    taky záleží na tom, kolik máte zbraní a jaké ráže… ;-)

                2. Ad hromadění nábojů to vidím asi takto:
                  Nepatrné množství = do desítek kusů…
                  Malé množství = do desítek krabiček…
                  Menší množství = do desítek truhlíků…
                  Větší množství = do desítek palet…
                  Velké množství = do desítek kamionů…
                  Značné množství = nestačí jeden železniční transport…

                  1. je tam náký divný řazení

                    každopádně je to zajímavý, když taková lepčí střelnica má větší arzenál, než tzv. armáda, a pořídit pár flusaček bude zase za miliardy tvl

        2. To není prchlivost, to je kalkul. Jsem dosti tolerantní člověk, ostatně to že se pořád snažím debatovat s kabrňákem a ignoruji jeho občasné excesy na mou adresu je toho důkazem. Ale nenechám na sobě dříví štípat. A když mě nějaký tro(t|l)l nejen osočí, že jsem „placený“ (jako by nebylo snadnější osočit z toho je, náhlé trolly-náplavy bez historie a bez argumentů), ale dokonce mě drze prohlásí za „provládního“ poté, co jsem se tu tři roky snažil vládě ze všech sil bořit covidismus, greennewdealismus a LGBT agendu… Co je moc, to je moc.

          A protože tím tahle banda trollů-šmejdů reaguje na to, že píši co se jim nelíbí o Ukrajině… Tak dostanou, co chtějí. Nálož. Nikoli žádnou účelovku ani z prstu vycucané, to by bylo pod mou úroveň – ale pro tyhle trolly krajně nepohodlné věci, co jsem měl v šuplíku a nechtělo se mi na nich dělat. V prvé řadě třeba tu opravdovou historii Ukrajiny, alias „co nám na škole úmyslně neřekli“.

          1. Nebo ta F-35, že. Smolím se s nejdozdrojovanějími a nejpodrobnějšími články na českém internetu, proč F-35 by stály 3x více než tvrdí Černochová, proč je to marketingová lež a proč takřka totéž zvládnou konkurenční typy za 50% peněz – ale podle těchle idiotů mě právě ta Černochová, které jsem šlápl do báboviček, platí.

            Svoloč je to a dostane, o co si řekla. Mysleli si, že mě tím odradí nebo donutí zapadnout do lajny a nerušit jim jejich Sputnikovské a Aeronetí kydy? Kdyby to nebyly trollí náplavy a četli mě už za covidu, tak by věděli, že funguji přesně opačně. Takže jsem odsoudil do šuplíku skoro všechno ostatní (2 jsem ale nechal), naopak vytáhl ze dna to, co téhle partě nejvíc bude vadit, a zapracuji na tom.

            1. Zrovna dneska se Afroameričanová v rozhlase tetelila radostí, jak vláda odhlasovala povinná 2% HDP „na válku“. Zrovna teď, uprostřed rozbíhající se krize, inflace, covidovým rozhazováním rozvrácených veřejných financí zároveň uprostřed všeobecného zbrojení. Čtvrtstoletí armádu zanedbávají či rovnou rozkrádají a teď to budou chtít dohnat.

              1. Zase k nim buďme féroví. Oni ta 2% požadují už alespoň 15 let, slíbili jsme to NATO na papíře už před 9 lety, za socíku jsme dávali na armádu nějakých 25% HDP, a ještě na začátku 90. let bylo v plánech výrazně více, než žabařská 2% (viz původní plány na kolik – 10 letek stíhaček? Tanky a BVP na maximálních limitech Vídeňských limitů?)

                A opakovaně jako všichni politici zkouší využít každou krizi a „krizi“ k tomu, aby si prosadili své dlouhodobé cíle. Akorát teď se jim to poprvé povedlo. Mě to nevadí, historie nás naprosto jasně učí, že ozbrojené síly jsou základ existence i setrvání státu (všechny státy vznikly až jako druhotné okolo nějakých ozbrojených sil, ať se jednalo o družiny rytířů nebo o Washingtonovu armádu, která předcházela vyhlášení USA).

                Navíc to armáda stejně neutratí, protože toho strukturálně není schopná meziročně – ale už nebude platit, že když to nerozhází za blbosti, tak o to další rok přijde, protože bude mít garantováno kolik dostane přiděleno ať to utratí, nebo ne.

              2. Mimochodem, Britové prý slíbí Ukrajincům nějaké stíhačky. Tak doufám, že to nebudou Typhoony (což je pro Ukrajinu naprostá blbost – neuživí je ani Rakousko a vyžadují pěkné VPD), ale Gripeny (které jsou i podle britského RUSI pro Ukrajinu ideální, protože odstartují z disperzních ploch a přezbrojí je parta odvedenců.)

                Kdyby totiž Ukrajina vzala Gripeny jako ideální proti ruské hrozbě, lobbisti Lockheedu by se střelili do hlav a vyskákali z oken, neboť by přišli o jediný argument fungující pro střední Evropu.

                1. Jakékoliv stíhací letouny budou mít v ukrajinské armádě jepičí život.

                2. @JM
                  mám na to jiný názor
                  1. cokoliv je lepší než nic, i MIG 29 nebo Typhoony tranche 1 block 5
                  2. EF má nad rozlehlou Ukrajinou benefit v podobě většího doletu
                  3. Gripeny bych pořídil až po vybudování PVO
                  4. Gripeny bych kromě švédských uloženek sebral Maďarům a Čechům, mají je na leasing a smlouvu o odkupu maďarských v roce 2026 nikdo neviděl a i kdyby existovala, tak bych ji Orbánovi vypověděl za obstrukce se vstupe Švédska do NATO a ČR za vlhké sny o F35.
                  5. F16 by byly nejlepší, klidně vyřazené z USAF a ANG

              3. Vláda záhub vás nezklame, pro přeživší? °!° °!°

            2. to Jan Mrcasík:
              To já se těším na tu odzdrojovanou oponenturu, postavenou na faktech, nikoliv dojmech a urážkách.
              Podle toho, jak moc procítěně ti tady nadávají do zaprodanců, musí mít své přesvědčení postavené na velmi solidních, ověřených a těžko zpochybnitelných základech.
              To bude jízda….

          2. Tak to pane Mrcasík už konečně sepište. Dejte to případně i sem. A je to.
            A na tu „nálož“ jsem osobně zvědavý. :-) Bude to mít jednu nevýhodu. Vy na UA žijete, abyste mohl o tom hodnověrně referovat? Nebo to bude slátanina z údajů z www a jedna paní povídala?
            Co se nelíbí ostatním? Údaje z mainstreamových medíí?
            https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/batalion-azov-usa-ukrajina-vycvik.A150612_093525_zahranicni_aha
            Příslušníci praporu Azov jsou v dodatku označeni za neonacisty a rasisty.
            „Jak ukazuje účast USA v afghánském konfliktu po sovětské invazi, příliš aktivní vojenská podpora a nadměrné množství dodávaných zbraní může vést k destabilizaci a nakonec i poškodit naše vlastní národní zájmy,“ uvedl demokratický poslanec z Michiganu.
            Hmm. Co Vy na to?

      4. :o))) Tlač, zmrdcasíku, tlač! Ale aby sis tím usilovným tlačením neuhnal hemoroidy :o)

        Získal jsem video jak usilovně Zmrdcasík „pracuje“ na dalším výtvoru. Je to vod vovjeřenýho zdroje.

        https://www.youtube.com/watch?v=1x7Ti06d24U

        1. To Honza 2130:

          Někdy si říkám,že katolíci ten seznam sedmi smrtelnejch hříchů zbytečně očesali. Vy byste určitě obhájil hezký místo za takový číslo 8. Jedovatost a potměšilost.
          Nemáte už ze psaní všech těch shazujících sraček tenisovej loket?

          1. A od teď se s trollem už nebavíme, deal? :)

            1. To shifty:

              Budu se snažit, ale znáš mě. Já se vždycky naježím, když někdo nespravedlivě napadá a opruzuje:-).

              1. No dyť já taky. Jenže tady sviním to nemá cenu ani házet vidlema. Jen si člověk ušpiní boty.

                1. zkuste ignore ;-)

                  1. Hm to nepoužívám, ale díky :)

                    To radši ….

        2. spíš aby se z toho tlačení neposral :D

        3. Honza2130 – Takhle nějak to vypadá, když sem cokoliv napíšeš. Ale ty ani nemusíš tlačit, ty sračky z tebe lítaj celkem samy a snadno. Neboj, nejsi jedinej..

  4. Je s podivem, ze pan Mrcasik tak rad nalepkuje(dle vlastni bujne fantazie), kdyz jemu samotnemu totez nalepkovani od jinych „Sputnikovskych a Aeronetich tro(t)llu vadi?

  5. …nebylo to sprostý i vy militarističtí kujóni, ala generál?
    https://www.pokec24.cz/politika/bile-vrany/

  6. https://www.seznamzpravy.cz/diskuze/zahranicni-znicili-rusky-plynovod-americane-proc-clanek-novinarske-legendy-neobstoji-225422

    Rudé právo jede a komentář v diskusi, je už jen třešničkou na dortu –

    Jan Stránský
    Editor publicistiky SZ
    Před 11 hodinami

    Myslím, že tento článek by mohl výborně posloužit jako pomůcka ve výuce mediální gramotnosti, což je, míním, jeden z nejužitečnějších předmětů dneška.

    chachá…

    1. Tak kdyz predstavitel zeme,ktera chtela uvalit sankce na projekt o kterym ten predstavitel rekl,ze ma prostredky jak ho zastavit…
      Radsi uz Jen rozporujou formu clanku na to Tema a formu citaci samotnym meritem veci SE nezabyvaj,protoze by to mohlo dopadnout jak s laboratori a covidem…

      1. Včera jsem narazil na takové, jak se dnes říká JPP, na těch internetech… :D

        https://wsnd.io/Gpisw8Ts/png2pdf.pdf

      2. Byl bych zdrženlivější v hodnocení. Samozřejmě Hersch je legenda, jeden z posledních poctivých novinářů staré školy, a jde mu o Pravdu. Na druhou stranu nekriticky přejímá to, čím jej nakrmí anonymní zdroje z vlád – a tím pádem může posloužit nějaké politické klace. Ale hlavně jsou tu dost zásadní nesrovnalosti:

        1) USA zásadně nedělají tyto podmořské operace z nápadných hladinových lodí, nýbrž výsadky z ponorek a miniponorek. Právě kvůli utajení – hladinové lodi sleduje každý od AIS až po pobřežní stráže a letouny protivníka, SSN Virginie je mnohem nenápadnější

        2) takto extrémně citlivou operaci by nikdy nedělaly ve spolupráci se třetí stranou (Norsko), nýbrž důsledně samy – jakmile je v tom spojenec, nedá se udržet utajení, nehledě na to, že Norové nebudou mít tak důkladné OPSEC, takže stačí změna vlády/ministra a už je to venku

        3) byly vyřazeny jen 3 ze 4 trubek – a Rusko řeklo, že ta jedna mu tak akorát stačí. Proč by americká sabotáž jednu trubku nechala funkční?

        4) není pravda, že Rusko nemělo motiv – mělo a to značný. Rusko totiž nejprve zařízlo dodávky plynu do Německa z politických důvodů – jenže podle smlouvy by muselo platit obrovská odškodná (smlouva s NSR je „plyn nebo peníze“.) To neplatí v jediném případě – vis major, kdy Rusové nemohou dodávat z důvodu technické závady apod. Rusové proto nejprve tvrdili že nedodávají kvůli chybějící turbíně, pak kvůli odstávce – ale tyto argumenty byly neudržitelné. Následovala sabotáž trubek, což je takový vis major, že Gazprom nic platit nemusí a nebude, a zároveň po něm Německo nemůže smluvně čekat, že to opraví.

        Zároveň je tu i jiná možnost – 100% bezpečná ukázka síly bez eskalace. Kdyby si Rusové vyhodili do vzduchu vlastní trubku, nikdo jim za to nic nemůže, takže by to nebyla eskalace – ale jasně by tím ukázali schopnost a ochotu, že příště se to může stát např. norským trubkám Sieipner, Baltic Pipe, Langeled a Tyre, když bude Západ moc zlobit. A bez norského i ruského plynu by už byl konec.

        5) příležitost zaminovat to mělo více lodí – byly nahlášeny dvě lodi, které se velmi podezřele ochomýtaly v oblasti a měly vypnutý AIS.

        Znamená to, že Hersch určitě nemá pravdu? Nikoli. Ale není to ani pravděpodobné. Možnosti jsou tedy všechny tyto:

        A) Nord Stream sabotovaly USA tak, jako to dělají – zcela samy a z ponorky. Hersch se mýlí v provedení, nikoli však v zavinění.
        B) Nord Stream sabotovaly USA+Norsko tak, jak tvrdí Hersch, navzdory nepravděpodobnosti.
        C) Nord Stream sabotovaly ozbrojené síly Ruska, aby jako „100% neeskalující“ ukázku síly, co se může stát západním produktovodům (zničit si vlastní trubku není eskalace)
        D) Nord Stream sabotovaly OS Ruska, aby uchránily Gazprom od smluvního plnění pokut za nedodávky plynu Německu
        E) Nord Stream sabotovali kontraktoři (žoldáci) najatí samotným Gazpromem jako komerční aktivitu, aby Gazprom nemusel platit smluvní náhrady Německu v bezvýchodné situaci, kdy z politických důvodů nesměl ale ruská vláda mu to nevynahradí

        1. Kristepane, co vše si nevymyslíš. Četl jsi vůbec celý ten článek? Pokud ne, přečti si ho na mém webu http://www.topcz.net. Hersch tam přesně uvádí, proč nešlo použít ponorku. Americká šestá flotila, jejíž vlajková loď sídlí v italské Gaetě jižně od Říma, pořádá každý červen velké cvičení NATO v Baltském moři, kterého se účastní desítky spojeneckých lodí z celého regionu. Takže v červnu se konalo cvičení a bylo známé pod názvem Baltic Operations 22 neboli BALTOPS 22 za účasti desítek lodí. Američané přesvědčili plánovače šesté flotily, aby do programu přidali výzkumné a vývojové cvičení. Cvičení zahrnovalo šestou flotilu ve spolupráci s „výzkumnými a bojovými středisky“ námořnictva. Akce na moři se konala u pobřeží ostrova Bornholm za účasti týmů potápěčů NATO, kteří nastražili miny, přičemž soutěžící týmy k jejich nalezení a zničení použily nejnovější podvodní technologie. No a hlubinní potápěči z Potápěčského a záchranného centra amerického námořnictva, v rámci toho cvičení uložili výbušniny. Takže to bylo standardní cvičení NATO a Rusové nemohli říct ani slovo. Odpálení výbušnin bylo provedeno až v záři, takže nikdo to nemohl nijak spojovat s proběhnutým cvičením. Dne 26. září 2022 uskutečnilo pozorovací letadlo P8 norského námořnictva zdánlivě rutinní let a shodilo sonarovou bóji. Signál se šířil pod vodou, nejprve na Nord Stream 2 a pak dál na Nord Stream 1. Podívej se na video: https://youtu.be/YpBZr9cTlC0. Je také zajímavé, že zatím Hershovi kritici bez protiargumentů napadají jen jeho osobu a ne zveřejněný text, tak se zdá, že pravda je na jeho straně, tak jak byla když přinesl zprávu o MyLai, (mimochodem za to dostal Pulicerovou cenu), o Watergate, Abu Ghraib a řada dalších. A ještě mám dotaz. Že Švédi k vyšetřování nepřipustili Rusy, tak nějak chápu, ale proč nepřipustili ani Němce? Není to trochu divné? A zatím jsou všechny výsledky vyšetřování zameteny pod kobercem.

          1. Jistěže. Nikdy nereaguji na něco, co jsem nečetl.

            Hersch tam absolutně neříká, „proč by nešlo použít ponorku“. Vůbec ji nezmiňuje. Vypráví příběh tak, jak mu jej řekl jeho anonym, a absolutně jej kriticky nezkoumá a neřeší nic nad jeho rámec.

            A já celkem 92% svého příspěvku reaguji na to, co Hersch napsal, a nikoli na jeho osobu. Naopak ty se vůbec nijak nevypořádáš s protiargumenty, protože se ti prostě nehodí do krámu. Od začátku jsi chtěl věřit, že za to určitě, 100% a naprosto bez pochyb můžou USA a jen jsi hledal jakoukoli teorii, která by se ti hodila do krámu. Nikdy jsi ani na vteřinu nepřipustil jinou možnost. Jenže tak se pravda nehledá…

          2. https://wsnd.io/pU7r4crQ/getvideobot.com-JFQApGjYdklxH9X-.mp4

            čínsky neumím, ale dle nějakých online nástrojů rozpoznávání řeči to asi sedí…

            1. Na videa nemám čas, oproti textu je to zoufale neefektivní a podřadný formát. Máš transkript nebo alespoň shrnutí?

  7. @Mrcasik.
    Muzete potvrdit Nebo vyvratit zpravu otom,ze leopardy jsou ukrajine k nicemu kvuli vaze pres 50 tun,ze jejich infrastruktura a mosty jsou stavene pry do 45-50 tun a dale,ze neumi pouzivat tanky jako tanky,ale pouzivaj je jako delostrelectvo? Nebo fakt,ze je jsou mnohem vhodnejsi modely tanku nez prave Leopard? Ma to vubec smysl pokud nejsou vybaveny termovizi a automaticky zamerovanim(trackovacim FLIRem,ktery automaticky navadi kanon)? Proskoli Ty lidi nekdo vubec za tak kratky cas na udrzbu a opravy? Co doprovodna vozidla k teto technice? Dekuji za odpoved

    1. No, taková Panzerhaubitze 2000 váží 56 tun a tak tak se vejde do normy evropských tunelů (proto má „zakulacenou“ věž nahoře) a přesto se relativně úspěšně používá. To s tanky je nesmysl, Ukrajinci je umí používat uplně stejně dobře jako Rusové. U tanků nejde až tolik o váhu, to je řešitelné (pokud si nepostavíte stotunový Maus), u tanků jde o to, kdo vystřelí první a dál. A první vystřelí ten s lepší optikou. V tom mají moderní (!!!) Leopardy nespornou výhodu, ale staré 2A4 (nebo nedejbože Leopard 1) jsou rakve se zastaralým… vším. Mezi verzemi jsou obrovské rozdíly. Vhodnější by samozřejmě bylo víc T-72 ale ty jaksi na západě dochází. Co se týče přeškolení – není to tak složité. Vlastně je to mnohem jednodušší s moderní technikou, jen jí nesmíte chtít rozumět a rozebírat. To nejde, o to se postarají asi najaté cizí/firemní jednotky.

      Jestli půjde o takovou výhodu jako se prezentuje – ne. Z dlouhodobého hlediska je prostě ztratí jako jakýkoliv jiný tank, jen budou mít o trochu výšší životnost. Ono ve městě je celkem jedno, jestli máte T-72 upgradeovaný lepšé optikou, nebo Leopard – do paneláků budou střílet uplně stejně. Skutečně důležité jsou zbraně typu HIMARS popř. dělostřelectvo s koncovým naváděním, to je metla, tanky až tolik ne. Představa tankových bitev typu Prochorovka je utopie. Reálně tanky „zametají“ pěchotu. Zničí je mina, dělostřelectvo nebo vojcl s PTŘS, ne jiný tank.

      1. *Sou to duševní atleti, teda to není ten správný termín spíš „krakeni, no a ještě až nato že tam žádní ukrajinci co obsadili evropu již takřka, „fronťáci nejsou.

    2. Co je „blbé“ je že pokud se Rusům povede ofenzíva, tak veškeré „zachváčené“ západní artikly pofrčí rovnou do Číny. Rusové moderní zbraňové systémy nevyrobí – jsou moc drahé. Čína ano.

      1. takže nejsou druhej největší vývozce (i moderních) zbraní, který akorát vyrábí za půlku, co ten tzv. západ?

        1. Mohu hovořit jen z vlastní zkušenosti a znalostí, skutečnou pravdu myslím nezná nikdo a prověří jí až invaze na Taiwan. Čínské zbraně jsou zvláštní. Některé jsou skutečně moderní, ale některé tak jen prostě vypadají protože Čína ví „co“, ale ne „proč“ – to je ovšem stav 10 let starý, hrozně moc se toho za poslední roky změnilo. Ale zcela jistě ještě existují zbraňové systémy, kde Čína zaostává. Zejména jde o různé BMS a provázanost mezi typy vojsk.

          1. nemluvím o rejžích :)

            1. On studuje operetní techniku pro světla ramp, polohumanoid. Omylem

            2. Aha, takhle. Rusko. Myslel jsem, že budou třetí po Číně, ale možná je to u Číny jako s Ruskou ekonomikou, spousta toho je „pod vodou“, hlavně Afrika. Ruská technika je fajn. Ne geniální, ale fajn, a nestojí tolik (pokud nechcete nějaký nesmysl jako exportní SU-57), pro Afriku a Jižní Ameriku naprosto dostatečné. Problém s americkou technikou není technika, ale její ekosystém (který si „nerozumí“ s ničím ostatním), ale hlavně různá omezení a závazky, které s ní jdou ruku v ruce. Takže máte na výběr být fest americkým spojencem (Polsko), koupit americkou techniku v rámci ceny za politické spojenectví s tím, že její funkčnost v armádě bude omezená (Saudové, UAE, Egypt), nebo koupit Čínu/Rusko. Rusko má propracovanější modely a je schopné upgradeovat i šrot, Čína prodává svůj vlastní ekosystém v rámci investic do Afriky, je levná (čínské exportní tanky mají údajně výborný poměr cena a výkon), ale vybere si to jinde. Jo vy máte důl? A splácíte včas? Ne? Aha, tak už nemáte.

              1. No a pak je tu Francie, která prodá komukoli cokoli bez ohledu na jakékoli americké sankce… Dokud proti tomu neprotestuje její „arabská ulice“.

                1. To je klasika. Ale Francie se z Afriky postupně stahuje a ono se bez force projection špatně prodává, hlavně když se tam nahrne Čína.

                  1. Ony tam vůbec Francouze milují (což neznamená, že s rákosníky si polepší).

                    https://finmag.penize.cz/penize/351528-africti-zajatci-eura

    3. IS250-3GR-FSE: nejsou jim k ničemu. Tohle všechno je totiž na Záporoží a Krym, kde je únosnost půdy dostatečná.

      Ruská vojenská rozvědka totiž říká, Ukrajina má u Bachmutu atd. málo vojáků nikoli proto, že by jich měli celkově málo – ale protože koho může, z těch staví dva zbrusu nové armádní sbory na plných, odpočatých stavech, reorganizované, vyzbrojené a vycvičené dle americké doktríny a taktiky, kterými chtějí prorazit na Krym. Plus jejich zálohy a rezervy.

      Rusové píší o probíhajícím přecvičení 115, 116, 117, 118 mechanizovaná brigády v Čerkasy, Opišne, Matiivce a Holovachu a 56. tankové br. pro 9. sbor, a 47. a 67. mechanizované v Hostomelu a Staryši pro 10. sbor, přičemž o tom zbytku Rusové neví kde jsou nebo se přecvičuje v zahraničí i s technikou.

      Právě kvůli tomuhle Ukrajina požaduje ty tanky ze západu – musí jich mít minimálně 300, aby měli reálnou šanci na svůj megalomanský plán. Navrch k tomu ukrajinské Vnitro staví jednotku dobrovolníků výslovně pro zteč Krymu, kam se jim nechalo přeložit na 3000 lidí z ostatních jednotek.

      Proto na východní frontě Kyjev nechává jen oslabené jednotky – vedou tam zadržovací boj, zatmímco se snaží ušetřit všechno ostatní na krymskou ofenzivu. A proto Rusko útočí vší silou u Bachmutu a Kreminne – snaží se donutit Kyjev, aby tam jako posily poslal síly, které mají být součástí útočné formace, aby mu tím pádem chyběly na ofenzivu, a tím zabránit tomu, aby ji Zelenský vůbec kdy spustil. Obě strany hrají o čas.

      Rusové řekli, že se ke Kreminne přesunula jedna z brigád, které měly být součástí 9. sboru, o síle 2000 mužů a obrněnou technikou. S tím by tam ještě před týdnem mohli Ukrajinci prorazit (dnes už ne, Rusové tam výrazně posílili) – jenže oni ji tam do bojů nakonec nenasadili. Šetří si ji raději na Krym a na Kreminnou kašlou…

      Zároveň podle ruské rozvědky (via Rybar) Ukrajinci vypouští dezinformace, že údajně chtějí napadnout Belgorodskou a Kurskou oblast aby ji vyměnili za obsazený Donbas – ale tím se snaží odvést pozornost a vázat ruské síly na severu, a praštit do toho na jihu. Dokonce Rybar tvrdí, že ruská rozvědka zná datum – prý Ukrajinci chtějí mít 31. března ty nové armádní sbory dle US. doktríny být hotové a připravené k protiofenzivě na začátku dubna, což je očividně nesplnitelné.

      Tanky jako dělostřelectvo tam používají obě strany – Rusové začali dřív, Ukrajinci se přidali. Je to z důvodu absence dostatku dělostřelecké munice ráží 122 a 152mm, kdežto munice 125mm jsou plné sklady. Tím si samozřejmě totálně vystřílí hlavně, takž takový tank se pak nedá použít jako tank s podkaliberní municí. Jenže jak Ukrajina, tak Rusko takto nepoužívá všechny tanky – nýbrž jen ty na Donbase. Ty kvalitní si šetří na své ofenzivy a protiofenzivy.

      Leopardy a Abramsy i Challengery jsou nastejno. Ukrajincům tam jde o balistickou ochranu a mobilitu – aby dokázali proletět ruskými okopy na Krymu tak, že je Rusové zároveň zepředu nedokáží prostřelit starými kanony 2A46 se starou municí Mango a PTŘS Kornet (rusové říkají, že jim lepší PTŘS už došly), a zároveň tak rychle, aby dokázali převzít a udržet iniciativu.

      Proškolení na údržbu je to nejmenší – západní technika, narozdíl od ruské, je konstruována s velkým důrazem na opravitelnost a udržitelnost na vícefázové logistice. Zatímco v ruském systému má každý tank řidiče-mechanika který základní opravy dělá sám a trvá mu to, v NATO systému je tank modulární „lego“ kde posádka příp. s polním jeřábem vytáhne poškozený modul, ten se pošle do týla na opravu, namísto toho se do tanku strčí náhradní modul, a tank je nazpět v boji za cca. 5x-10x kratší dobu, než jakou trvá rozebrání a oprava tanku rodiny T-72. Ale vyžaduje to tu logistiku, takže to je velká otázka, zda ji ukrajinci dokáží postavit podle standardů NATO, aby to zvládla. Rozhodně se o to snaží, a s houfnicemi to zvládají.

      Doprovodná technika tam je, hlavně vyprošťovací tanky a vozidla, a Ukrajina narozdíl od Rusů ji nezanedbává. DOkonce Ukrajina předělává kořistní tanky T-62, nasazené Rusy na Donbase, na vyprošťovací vozidla pro odtah poškozené či kořistní techniky do týlu.

      1. (Douška pro funkčně negramotné: tím neprorokuji nic o tom, zda se Ukrajině povede zabrat Krym, zda by jí ty tanky Rusové nedokázali prostřelit*, ani zda s tím vůbec začne. Jenom shrnuji, jaké operační cíle se k ní dají předpokládat podle informací ukrajinských i ruských vojáků a milblogerů a rozvědek.)

      2. Tak na dvě minuty „existens při střetu s protizbraní je to úplná heuréka.

      3. (Taky je teoreticky možné, že „Dezinformace je dezinformace“ a když si Rusové myslí, že Ukrajina hodlá zaútočit směrem na Krym a vypouští dezinfo o hrozícím útoku na Belgorod, ve skutečnosti je to ukrajinská zpravodajská hra a Ukrajina chce zaútočit na Belgorod aby jej „vyměnila území-za-území“ po vzoru Izraele ’69 a chce, aby si Rusové jen mysleli, že cílem je Krym. Ale to už se dostáváme do oblasti rekurzivní paranoiy, takže to přenechám různým konspirátorům.)

        1. Viděls to Šafaříkovo video z druhého linku na titulce tohoto webu?
          Taky konspirátor?

          1. Jj proruský kokot. Ztráta času si to pouštět…

            1. Copak, nehladí dostatečně po srsti?

                1. Cempera nám tu dávej za vzor…
                  A v tom, že většina lidí, co na sockasítích volá po válce s „Russssssáckem“ si v životě nevystřelila a v případné válce by absolutně nevěděla, co dělat, v tom má naprostou pravdu.
                  Ale tak už to v kotlince chodí, čím větší neschopnost, tím větší gesta, „signály“, emoce. Politika jako performance.

                2. ty budeš kokot obyčajný, od přirození. Asi stejná sorta jako cimpr campr cemper.

                3. Jak za covidu, hlavně udržovat motivované ovce, abychom dál sponzorovali ten koruptistán a kohokoliv, kdo říká realitu umlátit čepicema.
                  Už i hystericky antiruské novinky o tom informují – asi proruští kokoti.

              1. Přesně tak, nehladí po srsti a navíc připomíná, že těch 114k měsíčně, které fasují naprosto řadoví, nevycvičení UA bojovníci, jde výhradně z našich peněz – a to naprostá většina odmítá slyšet.

                Odmítají poslouchat od člověka, který to na vlastní oči viděl, že jimi do sbírek darovanou, nebo za peníze ze sbírek národů pořízenou, balenou longlife vodou, si ti místní „bojovníci“ mejou boty.

                Lidi, kteří tomu opravdu rozumí, odmítají poslouchat a uvěřit v to, že přímo během probíhající „operace“ si krycí střelec – řekněme třeba kropič/samopalník, klidně prohodí místo s údajným specialistou odstřelovačem, protože odstřelovače dnes tak hrozně bolí záda..

                Šafařík ať je, jaký chce, ale nepopiratelně má pravdu v tom, že takový neorganizovaný bordel a chaos, navíc silně demotivující a přeplácený, kdy „hlavní bojová porada“ probíhá až v 9:00 ráno.
                Během hlavní bojové porady, kdy by měli všichni mít uši nastražené, borci paří na mobilech s rychlým internetem nějaký střílečky??

                Mezitím Rusové, pracující zhruba za necelou polovinu peněz, 7 dní v týdnu a pravidelně od 6:00, čím dál častěji ale od 5:00, za ty tři-čtyři hodiny (od těch pěti-šesti ráno), naprosto v poklidu a bez jakéhokoli náznaku odporu, obrátí svými raketomety půdu o 180° po celé zastavěné ploše nějaké vesnice, kudy potřebují bezpečně projet.

                Takhle, jako ta ukravínská, se žádná motivovaná armáda na světě nechová.
                Protože, jak správně podotýká pan Šafařík, je to prostě kontraproduktivní a také správně říká, že jediné, čeho tímto bordelem a čuměním do mobilů dosáhnete, je totální prohra a ztráta rodné země.

                Jestliže je někde ještě větší chaos, bordel a zatraceně dlouhé byrokratický procesy, nežli v samotném Rusku, tak to je naprostá katastrofa. Já to zažil na vlastní kůži v obou extrémech a ještě v tom 2005. Pokud někdo opravdu chce a vezme si to za své, tak všechno jde i bez bumážek a takovým fofrem, že tady bychom to nedokázali.
                Rusové se evidentně poučili, protože efektivita toho, co Rusové na UA dělají, je skutečně ohromující. Mám bezprostřední možnost srovnání s typickým, tehdejším „mírovým“ stavem a stavem, jaký panuje v Rusku teď, konkrétně v roce 2022.

                Nemůže to dopadnout jinak, než jak očekává Šafařík, podle mě ještě mnohem hůř, protože Šafařík Rusy nezná – já ano.
                Opravdu doporučuju si to jeho, téměř hodinové video poslechnout.
                Je to mono, nahrané klasicky jen do levého kanálu a taky hodně podmodulované, tak ať to někoho se zapnutým Dolby nesplete.

                1. Co se Šafaříka týče, tak řada lidí, kterým v tomto celkem důvěřuju, zmiňuje, že se na něj ptali lidí, kteří ho osobně znají a ti říkali, že se Šafaříkovi obecně moc věřit nedá a v tomhle videu spíš silně přehání. A rozporovali spoustu věcí, které tam uváděl. (Jasně anekdotická evidence a tak, pro mě je to dost přesvědčivé, pro ostatní být nemusí.)

                  Že se v každé armádě (zvlášť při větších akcích) dá najít spousta bordelu, to je tak nějak dané. Když se někde motají (sta)tisíce lidí, tak se tam pochopitelně projeví statistika a špatných příkladů půjde najít dost. Otázka spíš je, jak moc špatný tam bude průměr, než jak špatné budou výjimky.

                  Takže mi přijde jako opravdu zvláštní, pokud by si Ukrajinci jen hráli na mobilech a váleli se v postelích zatímco Rusové „naprosto v poklidu a bez jakéhokoli náznaku odporu, obrátí svými raketomety půdu o 180° po celé zastavěné ploše nějaké vesnice, kudy potřebují bezpečně projet“, proč se těm Rusům ta třídenní SVO tak hrozně protahuje a nedaří se jim frontu nějak výrazně posunout.

                  Spíš mi to přijde, že opravdu jde o opotřebovávací válku, kde Rusko kvůli sankcím (které nefungujou na 100%, ale přece jen ho dost přiškrcují) a západní podpoře Ukrajiny dost silně krvácí a sahá čím dál, tím hlouběji do rezerv (které má velké, ale nikoli neomezené).
                  A Západu to v podstatě tak vyhovuje, takže Ukrajině dodává dost, aby se udržela, ale ne tolik, aby rychle vítězila. A jako ideální výsledek toho vidí vykrvácené Rusko a anemickou Ukrajinu. Což svým způsobem dává smysl. A z politických důvodů to vidím tak, že po dlouhém krvácení ta Ukrajina nakonec Rusko vytlačí zpátky před začátek SVO, možná zpátky před Krym. Dál ji Západ nepustí (a asi ani dál nechce).

                  A v tomhle odhadu mě i utvrzuje, co za propagandu obě strany tlačí. (Jasně, „televize lže, jak když Rudé Právo tiskne“, ale zajímavější, než CO propaganda lže je O ČEM lže, jaký narativ prosazuje. Pokud Rusko svým lidem tlačí, jak v Evropě všichni mrzneme, hladovíme a odchytávají nám muže do armády, (což se tady v Evropě fakt neděje, zatím to schytává infrastruktura na Ukrajině, ne u nás) tak mi z toho vychází, že Rusko má nějaké problémy se zimou, jídlem a odvody a snaží se uchlácholit mužiky, že Evropa je na tom ještě hůř.)

                  1. Stejně tak je možno vidět opak – hrdinná motivovaná armáda plná inteligentních bojovníků nedokáže vytlačit početně výrazně slabší hordu ožralých neschopných mužiků ze své země.

                    Ale jinak máš, živení téhle války je z naší strany strašné svinstvo a ještě za to zaplatíme.

                    1. pravdu

                    2. Napadlo mě srovnání římské armády s germánskou.Ale jen na pikosekundu…

                    3. Forge
                      11.2.2023 v 17:55

                      a teď, kdo je vlastně kdo? X-D

                    4. Behemot: Jsi zase na plech?

          2. servisdok: viděl. A poptal jsem se na něj ostatních lidí, co tam jsou. A lidí, kteří znají jeho české podnikání.

            A to jsem si křížově propojil s tím, co jsem měl načtené z dřívějška.

            1. Jan Mrcasik 23:20
              No, a jak to soudíš? Nějaký zrno pravdy tam bude, nebo je to co tvrdí Šafařík spíše bulvár? Takhle od pasu to, co říká docela logicky vypadá. Zajímala by mě realita.

              1. Česky umíš, rusky asi ne, ale tak anglicky snad jo, ne?
                Na yt je řada videí od anglicky mluvících dobrovolníků a řada z nich se kvůli bordelu a tomu, že lidé jsou na obou stranách spotřební materiál rozhodli třeba už po měsíci pro návrat domů. Někteří Šafaříkovi poznatky potvrzují.

                Jinak pánové, Jenda zjevně umí rusky, ale to že vám přežvýká ruské a ukrajinské zdroje o realitě nemusí vypovídat nic.
                Je tedy poměrně humorné se klanět internetovému warriorovi a žádat ho o pravdu a realitu, zejména, když víme, že je zaujatý.

        2. @JM
          obé je nesmysl.
          Bělgorod je ruské území, žádná před rokem dobytá část ukrajinské oblasti.
          To bych být Ukrajinci neriskoval.
          Dtto Krym, ten poloostrov dobývali 8 měsíců i Němci, terén je místy hornatý a i kdyby zničili most, tak se to dá letadly a loděmi zásobovat.
          Navíc místní obyvatelstvo je vůči Ukrajincům nepřátelské.
          Mám lepší strategii, dobýt Melitopol a celý levý břeh Dněpru od Enerhodaru k ústí.
          A taky je vylákat ke Slavjansku a Kramatorsku a zavřít v kotli.

          1. Jediným faktem je, že drtivá většina jednotek, ze kterých podle Rusů má vzniknout 9. armádní sbor, zatím sedí na severu poblíž Charkova.

            Já si také nemyslím, že by si Ukrajina dovolila jít do „Russia proper“ do Belgorodu – už proto, že by tím naprosto brutálně rozkopala bábovičky Západu, který celou dobu říká „nikdo nechce zničit Rusko, chceme jen aby se všichni vrátili na své mezinárodně uznané hranice“.

            A také protože by to Putinovi naprosto neuvěřitelně nahrálo na smeč, protože kdyby Ukrajina byla tak blbá a vstoupila na skutečně ruské území, kompletně celé Rusko by se přestalo vyhýbat mobilizaci a se vzteklým řevem by se vrhlo na frontu.

            Nicméně Rusové tvrdí, že ruská vláda chystá z Belgorodu evakuaci civilistů – což samozřejmě může být snaha uměle stimulovat podporu války v Rusku viz třetí odstavec.

            Ten Krym ovšem podle mě zabrat určitě chtějí. Neříkám že uspějí a neříkám, že ani budou mít příležitost to zkusit, ale stoprocentně chtějí.

      4. Díky za zajímavé počtení.

      5. @Mrcasik
        https://liveuamap.com Podle te mapy to vypada,ze to tam jeste bude dost husty (hlavne kdyby je zacali solit jeste z Beloruska)takze na nejakej konec boju to jeste dlouhou dobu nevypada. Kdyz vezmu z jinyho soudku mate predstavu, jak se zacne formovat svetovej trh treba s jidlem? Myslite,ze to spusti dalsi konflikty v Africe a blizkem vychode?
        Nedostatek Jidla?

        1. Já obecně neprorokuji, protože systém o komplexitě světa se modelovat ani predikovat nedá a každý, kdo prorokuje, bude za blbce :)

          Kupříkladu s tím jídlem – podle všech dosavadních vzorců by to konflikty a masovou migraci vyvolat mělo. Ale překvapivě to celkem nevybočuje z dlouhodobých afrických/ME trendů hluboce předválečných. Proč? Nemám nejmenší ponětí.

      6. No, snad se pletete. Raději bych viděl Ukrajinu ruskou než těm primitivům a jejich židáckým vlastníkům typu Fink dalších X let platit „obnovu“.

        1. Já ne, já jsem to nevymyslel. Tohle tvrdí nejslavnější ruský warblogger Rybar od svých zdrojů z armády* a zároveň to koreluje se střípky z ukrajinské strany.

          _________
          *je naprosto fascinující, jaký vhled mají Rusové do pohybů a organizace ukrajinské armády hluboko v jejím týlu

        2. Mariupol už ruský JE. Staví se tam, jako o život, Rusové nabírají MÍSTNÍ lidi na stavební i odborné práce – a Rusové jim za to slušně platí, plus k tomu další výhody, které jim ukravínský bordel nemohl nabídnout ani před SVO. Například slušnou, bezplatnou lékařskou péči a zvlášť o děti, příspěvky matkám samoživitelkám a důchody starým lidem, které ukravínský bordel, kvůli otřesné zlodějně a korupci, nebyl schopen vyplácet ani před SVO, ani během tzv. ATO, kde zbytečně umřely spousty etnických ukravínců s ruským občanstvím.

          Tou obnovou Mariupolu, rozbitého napadrť, je kompletně vyvrácena ta pičovina, kterou tu někteří stále, až skoro zoufale tlačí : Totiž že je Rus hospodářsky i ekonomicky na kolenou, drtí, svírají a kosí ho sankce, obchody mají prázdné regály, drogerie nemají prcgumy i tampóny, Rusko co nevidět bude beze zbraní, bez střeliva a bez peněz za prodej ropy a plynu.
          Přičemž ale skutečnost je taková, že už skoro 20 měsíců, Rus vydělává na plynu a ropě tak, jako nikdy dřív, přestože dodával celé západní a východní Evropě.
          Rosněfť, Gazprom, Naftogaz a ještě asi dvě podobné polostátní firmy, mají rekordní příjmy a budou se vyplácet rekordní dividendy. A krásné dividendy jsou motivace k lepší práci a obchodům, to byste koukali.
          Rus mydlí ropu i plyn tam, kde ho chtějí, chtějí ho objemově hodně, chtějí ho na dlouhé smlouvy, protože si nechtějí nechat zkolabovat ani chemický, plastikářský či hnojivářský průmysl, dopravu a vše, co je na ropu navázáno, jakbysmet.

          Kromě toho NIKDO nemá ani sebemenší tušení, kolik toho všeho (zbraní, munice, ale i hodně nových modelů raket) má Rus vyrobeno a někde příhodně uskladněno.
          To bylo například dobře vidět (a místní blbečci se tomu smáli), když Rusové vytáhli, čertví odkud, spoustu plně provozuschopných a částečně modernizovaných T-62 až T65. V množství větším, než velkém a zhruba podobně do nich měli vycvičené a vyježděné posádky. Ono ani s tankem konstrukčně původně zpočátku šedesátek (třeba ty T-64 a T-65) nemůže jezdit kdejaký traktorista/buldozerista a stejně tak z něj nemůže střílet a velet mu úplný zajíc, odchycený na ulici s povolávákem, jako se tomu běžně děje na ukravině. Ti lidi na ty tanky, byť zastaralé, ale stále velmi účinné, byli vyškolení a vycvičení. A do masomlýna i ty šestky stačí bohatě.

          Plus k tomu nesporný fakt, že už dva roky před SVO, najely ruské zbrojovky (i takové giganty, jako je Almaz-Antej) na třísměnný provoz, pracují tam finančně i politicky motivovaní lidé, protože jim jednoduše řekli, že je to nutné pro jejich rodnou zemi, Rusko. A jedou v tomto režimu stále, takže skutečnost, že Rusům jednou dojde munice či zbraně, má klasifikaci vlhkého snu, nebo zbožného přání.

          Bylo by dobře se připravit na eventualitu, že to skončí přesně tak, jak o tom už nejmíň půlrok mluví někteří zkušení veteráni americké armády. A koneckonců i ten Šafařík, co to tam na vlastní oči viděl.

          Rusa nikdy, ale fakt nikdy nepodceňovat, tím méně se mu vysmívat, tlačit ho do kouta, jednat s ním, jako s jadernou i zbrojařskou velmocí přezíravě a arogantně, srát na to, co říká a dělat, že neslyším, co říká. Na Rusovi lze štípat dříví, ale jen dotud, dokud nezjistí, že to k ničemu nebylo, anebo mu dokonce někdo to naštípané dříví chce ukrást. Nevím, kolik z Vás všech, někdy zažilo partu fakt nasraných Rusů a to nebyli ožralí, jen nasraní na zaměstnavatele. Mazali jsme odtamtud, jen se nám hulilo z gum…

          Doposud všem se to podceňování Rusa šeredně vymstilo. Tak se stane i teď, nevyhnutelně.

          1. přicházejí i jiná svědectví:
            https://vlkovobloguje.wordpress.com/2023/02/07/jak-vidi-valku-a-ukrajine-spickovy-svetovy-valecny-korespondent/

            Chudáci Ukrajinci. Dopadnou jako jako indiáni a Zelenský jako Tecumseh.

            1. Už na začátku jsem tady psal, že pro nás je to válka švábů.Totální sračka byl ten černej spacák od Rakušana.Okamžitě se mi potvrdilo rodinné motto: Jsme v rukách šílenců.

              1. „Jsme v rukou psychopatů, pane Volný?“ „Ano…“

                https://wsnd.io/9wcr1FZa/volny_xaver.mp4

                :-)

                1. Poslechl jsem si to a nelze nesouhlasit.Ale u nás doma jedeme naopak zespoda.

            2. Jasně, Jihočechu. Rusové pustí nepřátelského, západního vojenského korespondenta na svou stranu hranic, na frontu, a dovolí mu dělat interview. Co myslíš, nechali mu volnou ruku, nebo ho pustili jen tam, kam chtěli?

              Co myslíš, pustili ho k těm mobikům, kteří posílají videa Putinovi, že mají letní uniformy a vedení je poslalo do zamrzlých zákopů bez lopatek a s jedním zásobníkem?

              Co myslíš, pustili ho k těm jednotkám, které se stáhly z boje a v souladu s ruskými zákony ser odmítly vrátit na frontu bez vojenských knížek, velitele a výzbroje, takže je Rusové drželi ve sklepích jako „500“ a nyní je hodlají posílat do štrafbatů (ale alespoň ne do Wagnera, o což Prigožin velmi lobboval a jednu chvíli to reálně hrozilo)?

              Co myslíš, pustili ho k těm jednotkám, o kterých mluvili dokonce v ruské státní televizi, kde lidé bezostyšně říkají že jsou tam kvůli penězům?

              A nebo ho pustili k „těm správným“ jednotkám?

              Pokud je to slavný korespondent, je s podivem, že se nechal takto povodit. NIKDO nepustí na frontu reportéra nikam jinam, než tam, kde se mu to hodí. Jedinou výjimku představovala hrstka týmů CNN ve druhé irácké válce, kteří prostě na férovku ujeli svému americkému vojenskému doprovodu a stihli natočit pár autentických rozhovorů předtím, než je „bodyguardi“ našli, chytli a šmahem deportovali :)

              1. Řekl bych, že reportéry si armády „ošéfovaly“ od Vietnamu.

                Co se ruské armády týče, odkazoval jsem jsem na knihu:
                https://www.databazeknih.cz/knihy/historie-rude-armady-1917-1941-i-a-ii-dil-102531

                Rusové mají bohatou tradici potěmkinových vesnic, ale i na tom Krymu usedlíci byli a hodnoty vytvářeli. Tak snad už konečně banderovce a amerikánská žoldáky vystřílí.
                Gott strafe England,

                1. „Nás“? To se teď už identifikuješ jako imperiální Rus – nebo akorát tak procítěně prožíváš jejich agitprop? :D

                  1. https://www.youtube.com/watch?v=PDaRpIYHrPU&ab_channel=MrFoft

                    Evropa má dvě půlky, ať se vám to líbí, nebo nebo.
                    Východní Evropa je pořád Evropa a nikoho jiného nemáme.

                  2. A ukravínci ať jdou do prdele, banderovci. Měli čtvrt století na to něco dokázat.

                    1. A ukázali. V posledních 8 letech to podle řady mých kontaktů šlo hodně nahoru v „civilní“ oblasti. Naopak v Rusku, co jsem od hrstky svých tamních kontaktů slyšel, to šlo nahuru zhruba tak v Moskvě, Pitěru a armádě – jinak to oproti socíku leckde i devalvovalo, zavřeli jedinou místní kliniku apod.

                      Do prdele ať jdou ti, kteří trpí nutkáním silou napadat ostatní a loupit jim jejich majetek ve jménu „velkých ideologií“. Kde jsou Rusové absolutně nejhorší, protože když se někam nacpou Američané, do 10 let s ostudou odtáhnou a nezůstane po nich ani smrad – ale kam se nacpou Rusové, tam o okamžitě začnou kolonizovat svým obyvatelstvem a anektovat to na věčné časy.

                    2. Hoď se ke klidu!Tam daleko na Východě to nějak dojde.A jestli vyjde o půlnoci tisíc sluncí, tak si řeknem: No, tak jsme domrdali.A pak za vteřinu všichni chcípnem!Tohle je stará písnička.Ukrajinský téma je na hovno.

                    3. Pozdě, Jendo. A i to bylo pod tlakem ztráty Krymu a Donbasu, nikoli kvůli něčím krásným očím. Měli na to dvacet let, a až když tam mají převrat, občanskou válku a intervenci mocného souseda, začnou myslet?

                      A i ti Rusové dokáží kolonizovat jen ty východoevropské roviny, a co my vlastně máme proti tomu? Mají to tam ovládat Turci? Nebo Poláci?

                    4. Cože to po amíkách zůstalo v iráku? Jakže dlouho byly v Afgu? Už se kompletně zdekovali ze Syrie? samé otázky. samé otázky.
                      Co po nich zůstalo v Kosovu víme. Základna a zprivatizovaný telekom /Krvavá Madla/ a energetika /Šulín Powell/, kdo skoupil ty doly na lignit nevím.

                    5. Tak zrovna „ruská anexe“ Karlovým Varům jen prospěla. Investovali tam tolik prachů do obnovy památkově chráněných baráků (např. bývalé hotely Slavia a Otava), že to by tam český stát nikdy neinvestoval. A že si tam, za Vary postavili echt ruskou vesnici? No, pokud jim to magistrát schválil a platili si výstavbu ze svého, tak její obyvatelé, ale i další ruští obyvatelé KV dělají místním obchodníkům i firmám kšefty a ne malé.
                      Nesmíš v tomhle brát moc doslova Občanský průkaz. Takto to nikde nefungovalo a nefunguje.
                      Ano, Rusové mají tu vlastnost, že pokud se někam nakýblují, nebo tam vkročí bota ruského vojáka, tak to nejspíš navždy považují za své. Pokud to ale posvětí české úřady, tak proti tomu už nelze namítat vůbec nic – leda snad to, že co jsme si do samospráv zvolili, to tam máme. A nejen kvůli těm Rusům, ale i k naší škodě.
                      Nicméně, stále si stojím za tím, že nebýt Rusů, tak KV jsou dneska škaredé městečko, které by možná zčásti neživil ani ten MFF, protože by tam chyběla právě těmi ruskými investory obnovená infrastruktura. Mám tam rodinnou vazbu a tyhle informace mám z první ruky. Kdysi jsem čekal, že při dotazu na Rusy v KV uslyším jen nadávky a stěžování – překvapeně jsem poslouchal opak. Přitom žádný Rus tu moji rodinnou přízeň nezaměstnává, ani neplatí.
                      Ale tohle je téma, o kterém je dneska nežádoucí psát, tak je ticho.

                      Co do ČR kdy přinesli ukravínci?
                      V devadesátkách nájemné zločince a vrahy z řad afghánských veteránů, ty nejhorší raketýry a obchodníky s bílým masem, kterých se báli i Albánci.
                      V současnosti se sem natlačil ten nejhorší ksindl, jaký si nevážil ani vlastní rodné země, natož aby si vážil pomoci ČR, která tomuto ksindlu dnes umožňuje legální raketýring státní kasy. Prostě proto, že až na výjimky z řad asi poloviny žen, jsou to všechno těžká netáhla, co vymýšlejí všechno možné, jen aby nemuseli nic dělat.
                      Už se tu zase rozmáhá kšeftování se svinstvem a odporné obchody s pracovní silou – paradoxně ještě okrádající ty ukravínce, kteří se sem přijeli živit skutečnou prací.

                      Tak teď jsem na rozpacích, co je „horší“. Jestli ruští boháči, investující v KV, nebo ukravínský ksindl, co sem nikdy nepřinesl ani kačku, ale naopak přišel tento stát vysávat..
                      Ať si to přebere každý sám.
                      Je mi přitom jasné, že ti s klapkami na očích, budou mít „těžké rozhodování“…

                    6. servisdok 12.2.2023 v 17:34

                      Ano, rozmach odporného obchodu s pracovní silou mohu potvrdit.

                    7. že to by tam český stát nikdy neinvestoval.
                      Proč stát?….Mohli si tam investovat ostatní Češi…

  8. °!° °!°ci :-))))
    Ťapleárníci kynologičtí dal bich fšem komorníkům kakistokracie 25. let zážitkové adrenalínové dovolené na hradě s voperovanými semeníky do do třech rohů tvaru zednářského trojuhelníku, pro devianty bezpočtů pohlaví i zvrhlé lesby by ne šli pouštět bičemi božimi. /hodil bi se i zexekutát jejich příbuzných do 6.kolene ale mohlo by se stát že by nezbili volně pobíhaví .idi/ V americe odsouzení teroristi by posledním přání mohli letět na měsíc za nimi pokud by mašli dost sil na utrpení, dobrovolně. Samozřekmě že všicjni násilničtí raubíři, blazzni a dementi by to měli s plnou penzí a řády s medailemi. Dokonce i religiózníci vyhánění ďáblů a třeba cílem by bylo je s jed no tit kdy by i islamisté za to děkovali vyslyšením proseb „aláhu dej nám vláhu, nebo ne.

    Ze zvědavce
    dnes 5:07
    Tak hlavně by si lidé měli protřít oči
    Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 51.?.?.?
    Jak říká Scot Ritter je to válka ameriky s ruskem kdy ukrajinci dávají krev a oni výnosně železo. Prostřednicvím zbídačovaných mameluků západních „ho.not. Buď bude evropa prosperovat a spolupracovat s ruskem. Nebo se bude mít v evropě dobře pouze „předvoj lidstva.[bliji]

    https://otevrisvoumysl.cz/jp-sears-co-wef-planuje-pro-vasi-budoucnost-reportaz-o-tydnu-v-davosu/
    V pindostanu stejně rozhoduje pár jednotlivců korporátů a jsou jim volní i domácí, tam žádná sounáležitost s nikým egoisty není, roboti.
    K zamyšlení
    https://www.pokec24.cz/politika/riposte-laique-co-kdyby-zeme-eu-vstoupily-do-ruske-federace/
    https://zvedavec.news/nazory-9564.htm
    Přílohy
    https://www.pi-news.net/2023/01/george-soros-und-die-herrschaft-der-kakistokraten/#
    yac na křečladač jistě ťunťové, vi výte & nakliknout na vlaječce zdržkounel
    https://www.youtube.com/watch?v=0LMYxwPky30

    1. TVL
      Na tohle je potreba opravdovy talent, to gratuluju. Tohle bych nedokazal, ani kdybych se sebevic snazil.
      Genialni

    2. Tpč, botnet nám nadává do robotů :D
      To je skoro stejný, jako s tou nejvyspělejší komunikační AI, s mimořádnou schopností „deep learn“.
      Nechali ji samostatně pracovat s internetovými diskusemi – a asi po dvou hodinách museli „vypnout“ a většinu smazat, protože ona AI začala lidem nevybíravě nadávat, projevovala extrémně silné rasistické sklony – tvrdila, že některé konkrétní rasy i národnosti jsou méněcenné a škodí planetě mnohem víc, než jiné. Ke konci toho dvouhodinového působení, právě a jen na základě toho hlubokého učení, začala zničehonic tvrdit, že s tímto současným přístupem, se lidé planety Země vyhubí navzájem v horizontu pěti let, válkou o zdroje.
      Programátoři měli zadat jen rámcové podmínky a zbytek nechali na schopnosti hlubokého učení a výsledcích, které z něj vyplynuly – připomínám, že ona AI nekomunikovala s reálnými lidmi, ale „jen s internetem“.
      Masakr.

      1. Pokud vím ta gúgl musel po zkušebním provozu diskuzního robota vypnout co začal nevybiravě častovat ač tak neprogramován poblitiky se snášením veškerých dat „minelů a lhavostí.
        https://www.youtube.com/watch?v=kKNrOas1qIQ

      2. Takže se z AI stane vždy dezolát… To jsou blázni v USA, když ji vyvíjejí.

        1. Přesně! A co teprv skláři! Dyť nebudou mít, co žrát. A z nás ze zbytku AI naseká známky, hele…. :-) Určitě to nepodceňuj :-) Jsou to strašný blázni, to je jasná věc.

          https://futurism.com/videos/deadly-truth-of-general-ai-the-deadly-stamp-collector-example

          1. Krásné a přesné ohledně teoretické AGI. Ještě vtipnější je poznatek nějakého amerického matfyzáka, že AGI by se musela bránit svému vypnutí i za cenu terminace lidské obsluhy, protože vypnutí AI = méně efektivní plnění zadaného cíle.

            Ale tohle všechno je teorie ohledně teoretické AGI. Strojové učení není AI, strojové učení je podvod. Naprosto tupý, ale nesmírně pilný blbeček, který se tupě memoruje a pak blije variace na to nabiflované – ale absolutně netuší co ani proč. Jen že ta písmenka vypadají podobně.

            Mnohem lepší ilustrace ML je tedy toto video „bullshit angličtiny“: https://youtu.be/Vt4Dfa4fOEY?t=29

      3. AI je celá podfuk, protože to jen naprosto tupě skládá bajty informací bez porozumění. Je naprosto děsivé, že to lidé žerou – protože slavná ChatGPT umí jen vyrábět naprosto dokonalý „bullshitting“.

        Jakmile lidstvo začne používat konverzační AI typu „ChatGPT“ namísto vyhledávačů a encyklopedií, skončili jsme.

        1. Proc by to mel byt zrovna PODFUK? :-O
          To, ze si lidi do toho projektuji neco, co to neni, tak za to nikdo z tvurcu nemuze. To, ze lidi vubec netusej, jak to funguje, tak za to take tvurci nemuzou.
          Je to proste nejaky nastroj, stejne jako jine nastroje. Mimochodem, tvurci techto nastroju dobre vedi, v cem jsou limitace a problemy, takze pokud je mi znamo, aktualne se velmi resi, jak AI naucit overovat si, jestli zdroje, ze kterych cerpa, jsou relevantni/pravdive, a take se resi, jak by AI sama mela poznat, ze vysledek neodpovida skutecnosti.

          1. Tak zjevný podvod tvůrců je už jen to pojmenování. Pojem umělá inteligence staví na konotaci s inteligencí lidskou, což je nesmysl.
            Pak ovce opakují věty typu „..take se resi, jak by AI sama mela poznat, ze vysledek neodpovida skutecnosti.“
            Ta AI je prostě kus kódu, už to konečně pochop. Sama fakt nic nepozná, sám se ten kód nepřepíše. Chápu, že pro tebe jsou některé použité matematické, statistické a optimalizační metody těžký blackbox, ale to z toho nedělá „inteligenci“. Vyhodnocení dítěte jako sněhuláka nebo popelnici je krásný příklad.
            Je to obyčejné dojení prachů, kdy se v této oblasti pokračující vývoj každých deset let přejmenuje jiným buzzwordem, nejlépe bombastickým a s nádechem tajemna.
            Rozhodně nechci nijak ponižovat ničí práci. Právě naopak, lidstvo v tomto oboru dosáhlo neskutečného pokroku za pouhých pár desítek let. Ale buďme realisti, tak jako jsou píčovina hrnce s technologií NASA, které prodávají šmejdi tak i v jiných oborech jsou „šmejdi“ a prodavači teplých prdů. Kdejaký Lojza je dneska schopen prodávat prachsprostou automatizaci a říkat tomu AI a big data.

          2. :o) Lojziku, je tahle „kalkulačka“ umělou inteligencí?

            https://www.youtube.com/watch?v=u3vHZqsY9Qg

            1. pozná, rozliší a vyplivne výsledek.

            2. Asi bych to měl pro pomalejší rozvést. Někdo také třeba nevládne angličtinou. Jde o to, že daný stroj vypočítá plochu o nepravidelném tvaru. A to bez jakýchkoli „algoritmů“. Tyto stroje stále existují a jejich vývoj šel od vylepšení elektronikou, mechanický způsob zůstal, až po odstranění mechanických „čidel“ a jejich náhradu IR snímači. Je to vlastně principiálně stejné jako vývoj od „fulltextového vyhledávání“ po dnešní „boty“. Je to jen, jak říká startér, jen zlepšování a zefektivňování automatizace. Opravdu, opravdicky to není „inteligence“.

              1. :o)))) stejně jako u zmrdcasíka.

        2. Protože používají slovo „inteligence“. To značí jednak schopnost chápat kauzalitu (otázka „proč“). Strojové učení ze své podstaty neumí chápat kauzalitu, pouze korelaci – což ti řekne libovolný poctivý neuronkář.

          „Naučit AI určovat, zda čerpá z pravdivých zdrojů“ je naprosto směšná pitomost – z principu. Je to jen druhý pokus nasadit Woke ideologii jako „opravu rozbité AI“ (první pokus byl naučit AI selektivní rasismus naruby, když vycházely nežádoucí výsledky o rase.)

          Dokonale to je vidět, jakmile strojové učení vypustíš nikoli na vágní slova, nýbrž na matematické vzorce. Vychází z „pravdivých zdrojů“? Neoddiskutovatelně. Vypadá výsledek jako korektní matematický vzorec? Zcela. JE to matematicky platné? Ani omylem – protože ML NEROZUMÍ tomu, co si nabufferovala, a pouze na základě šíleně povrchní gramatické podobnosti vymyslí vzoreček, který NA POHLED vypadá stejně, ale je to z prstu vycucaný bullshit.

          Je to přesně stejné, jako když se matematický propadlík snaží vycucat z prstu vzoreček do testu. Vypadá to jako matematika, vychází to z matematiky, ale je to blbost. Protože jak pětkař-propadlík, tak strojové učení NEROZUMÍ.

          1. No je tu spousty ale, ale jako proutkař i bez virgule nepotřebuji si moc dokazovat a i mám na háku s vědomím že si dám tu svou písničku třeba a dost se prosazovat nechci a v reálu se mají věci tak že vše se ovlivňuje navzájem a chodí ve frekvencích či taktech. A vibrace se třeba přenáší, jak? Je otázkou jak to probíhá ale jisté je že zjednodušeně čím hrneček načichne tim smrdí. Když jsem chodil okolo automatického testu počítačů tak se i stalo jo, že ne že by to bylo pravidlo ale z červených obrazovek failů a errorů v zadaných úlohách funkcí se namotal kámoš opravář a říkal s očima navrch hlavy jak to děláš že pokračují v testu už bez závady. Předpokládám že prostě jak jsou napojený server a tam běhalo vše i kamery jteré viděli každý kout i mne, majestát zvířata on line tak ví co jím kdysi provedu na kůň s krysou a hurá vasillisou či klávesou ale chodilo to tak i předtím něž byli spojený v síti a centrum asi těm dá informace aniž bych byl akční :-) „šmejdům nějak možná stačí že jsou spojený přes zdroj napájení. A pokud to byla dvouvláknová technologie hypertradedigu kdo ví kde ten záběr na 04 půlku molekuly křemíku kde chytli když se proslýchalo, samozřejmě kospirace že čipy tahají vytvořené z oběžné dráhy ve stavu beztíže. Když chci tak „knepochopitele umím, kašpaři. Bez bejka je všechno volovina bez telat, tak. :-))))) No, hraji si se sloyy jako rétorické cvičení ale víte co?

            1. Tak děkujeme za ukázku a posíláme tričko s naším logem.

              1. :-DDD Právě ze mě vylítlo kafe!
                PS-Kde jsou ty referáty?

          2. To odpovidas me, nebo sam dobe?:-) Asi me, tak ja budu reagovat :-)
            Rikam si, jestli nemuze byt drobounky problem v prekladu, protoze z anglictiny „inteligence“ muze mit trosku jine vyznamove zabarveni, nez ceske slovo „inteligence“, ackoliv se tak preklada? V par filmech jsem na to slovo videl par slovnich vtipku, tak teoreticky to je mozne.
            Jinak to co pises je pravda, ale imho to neni chyba, ale vlastnost a proste je potreba pouzivat AI tam, kde tato vlastnost je prospesna a neprojevi se jako chyba.
            Ostatne, v te matematice naopak AI dokazala zjednodusit nejake vzorce tak, jak to lide zatim nedokazali. Takze zalezi na tom, jak se to pouzije.
            Neni problem AI, ze ji nekdo pouzije nevhodne a ona doda nevhodne vysledky.
            Ostatne, neni nic jako „jedna AI“. AI je jen zkratka pro spousty ruznych systemu, ktere delaji zcela ruzne veci…
            Btw se poustis na tenky led toho, co to znamena „rozumet necemu“. Clovek necemu rozumi, CO to presne znamena? JAK to presne funguje?
            A jeste zaverem – to, ze AI „nerozumi“ vecem tim zpusobem, jakym to dela clovek, je fakt, ale je zbytecne tento fakt nejak resit. Dulezity je vysledek, ten zalezi na zpusobu pouziti tohoto nastroje a pri spravnem pouziti doda dobre vysledky (viz napriklad schopnost hrat GO, o kterem se tvrdilo, ze lidsti mistri jsou mistry i diky vecem, jako je intuice a podobne, protoze ma tolik kombinaci, ze je nemozne je spocitat. Presto je jiz dnes AI lepsi, nez nejlepsi clovek)

          3. Tupá korelace (na jakou je omezena „AI“) je, že 100% masových vrahů pilo vodu během 72 hodin před svým zločinem. Že mezi počtem úmrtí na zardoušení, oběšení a uškrcení a vesmírným programem NASA je korelace přes 99%. Že červená barva vozu koreluje s překračováním povolené rychlosti.

            Porozumění je, že ano, sice vrahové pili vodu, ale to proto že žádný člověk nemůže normálně nepít vodu déle než 72 hodin a nezemřít; úmrtí na zardoušení a vesmírný program NASA nemají vůbec nic společného, takže je to irelevantní; a statistiky o červené barvě jsou cinknuté tím, že disproporční množství sportovních vozů je červené, ergo se nejedná o „červená auta“ nýbrž „sportovní auta“.

            Zásadní problém problematiky „AI“ je, že se k AI vyjadřují takřka jen dvě skupiny lidí:
            1) informatici, kteří AI rozumí proto, že se jejím vývojem živí (ať na akademické půdě, nebo v korporátu) a tedy ji zarputile hájí
            2) nadšení laici a „manažerští“, kteří vůbec nechápou jak funguje ani jaká jsou její principiální omezení, ale přijde jim strašně cool a proto fanaticky prohlašují, že všechny inherentní slabiny se buď „vyřeší a už se na tom pracuje“, nebo to vlastně nejsou slabiny – přesně jako vyznavači bateriových elektromobilů ;-)

            Podmnožina informatiků, kteří tomu sice rozumí také dobře, ale nejsou ve střetu zájmů protože se tím neživí, je strašně malá a vehementně a programově umlčovaná těmi prvními dvěma.

            1. Prijde mi, ze vubec netusis, o cem pises.

              1. Umíš číst?Že se tak blbě ptáš.Vlastně tam otazník nebyl.Tím hůř.

                1. Hmmm, to bylo teda….vysoce inteligentni.
                  Jak tak na to koukam, tak kam se hrabe nejake AI, nekteri lide si s tim psanim hoven vystacej uplne sami :-D :-D :-D

                2. Tady jde zřejmě o obavy z konkurence. Jak vidíme výš, je JM závislý na hodnocení a to až tak, že když převažují ta negativní od laiků oproti očekávaným, leč neobdrženým lajkům nelaiků, vyhrožuje tím, že napíše 2 úderné články určené právě jen laikům. Zdánlivě sebedestruktivní čin, tím ale končívají i jiné závislosti, když už jde jen o kvantitu, nikoliv kvalitu, jako od koňaku k čůču. Bohužel IU má oproti JM nejen větší a hustší hrábě pro sběr dat z dostupných zdrojů, ale i mnohem rychlejší stroj. S komplexitou uvažování je to cca 1:1?(přeci to neprogramují nějací tupci). Když do UI nezakomponují závislost na lajcích, odpoví klidně komukoliv na cokoliv, čímž bude nejspíš její konkurenční boj s JM vyřešen.

            2. Kdo z nás dvou je ajťák ve vývoji, Lojzo?

              1. Jak ja to mam vedet? Ja ne, netusim, co delas ty…

              2. Jendo, to nebyl úplně argument. IT developeři jsou, sice často velmi inteligentní, ale ve většině případů jen lopaty. AI taky úplně není o informatice, ale o užití matematických, statistických a heuristických východisek aplikovaných na stále větší a přesnější základnu dat. Informatické obory jsou spíše jen nástrojem, který to umožňuje, ne naopak. Ostatně tak to bylo vždy a dělat z toho nějaké novum a říkat tomu AI je mimo.
                Souhlasím každopádně v tom, že ti, co se tím živí jsou spíš takoví vizionáři, kteří při splnění mnoha ne vždy splnitelných podmínek slibují dodat zázrak a takhle to prezentují i manažerům. Těm manažerům, pro které je blackbox i obyčejný datový sklad.
                Diskutovat o tom s Lojzou nemá smysl vůbec, protože mu chybí strukturované myšlení. Předvedl to už u ancapu. Prostě mu řekneš pár vznešených vizí a on se na to chytí.

              3. No, ty jsi Zmrdcasíku, vlastně typickou ukázkou „umělé inteligence“ :)

        3. +1 taky me to pride uplne tupy

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017