Úvaha o konspiraci a covidu - zpět na článek

Počet komentářů: 213

  1. Výborný článek.

    Dovolím si však zkusit zodpovědět otázku „Jak se stalo, že vědecká obec rezignovala na základní zásady medicíny?“

    Moderní věda vznikla v roce 1919 díky Einsteinovi. Ten ve své ohromné pokoře a lásce k pravdě stvořil koncept falsifikovatelnosti vědecké teorie, když ohledně své Obecné teorie relativity napsal:

    „Hlavní přitažlivost této teorie spočívá v její logické ucelenosti. Pokud se jediný ze závěrů, které z ní plynou, ukáže být neplatným, musí být celá zavržena; upravovat ji aniž by byl celek zničen se zdá být nemožným.

    To inspirovalo další v čele s Karlem Popperem a velikány z oboru fyziky, aby konečně vyrazili dveře s do té doby dominující pseudovědou (např. tzv. „Víděňský kruh“ prohlašoval za „vědu“ i atrologii, psychologii Freuda apod.) „Věda“ bylo striktně vzato od roku 1919 pouze to, co šlo experimentálně opakovaně za stejných podmínek prokázat, měřit vícero lidmi nezávisle, a bylo falsifikovatelné. Pokud něco z toho nebylo splněno, teorie byla degradována na pouhou hypotézu nebo zavržena.

    Mezi 20. a 60. lety došlo k největším vědeckým průlomům a akceleraci. Jenže od poloviny 60. let probíhal cyklus debat mezi Popperem a Kuhnem. Kuhn zastával anti-tvrdé pojetí vědy. Z pozic historika vědy postuloval, že nezáleží vůbec na tom, co je objektivně, empiricky, experimentálně prokázáno či vyvráceno, ale pouze na fakticky demokracii vědců. Jeho hlavní these zněla tak, že věda neumí korigovat své nesprávné teorie pod tlakem experimentů (jak názorně předvedl Einstein a všichni kdo kráčeli v jeho stopách), nýbrž tupě zastává vyvrácené názory tak dlouho, dokud stará generace vědců není početně převálcována zastánci „nové vědy“.

    Kuhn v debatách oficiálně vyhrál a na jeho učení navázali „neo-Kuhniáni“ nebo „post-Kuhniáni“, kteří z popisu historie vytvořili „žádoucí“ metodu. Podle té jedinec nikdy nemá pravdu, protože i kdyby stokrát objektivně experimentálně prokázal a změřil mylnost mainstreamové teorie, jedinec se může mýlit, zato početní většina se nemýlí nikdy. Oficiální označení tohoto totálního popření objektivní měřitelné a experimenty prokazované a vyvracené vědy bylo pojmenováno „vědecký konsensus“ a stalo se synonymem pro „demokraticky odhlasovanou vědu“.

    A v souladu s neo-Kuhniány s sebou „vědecký konsensus“ nese i ten prvek, že kterýkoli jedinec se protiví „konsensu“, ten se automaticky mýlí a jeho kariéra bude rozmlácena na kusy agresivními zastánci konsensu.

    Jakmile se jednou v jakékoli oblasti vědy povede etablovat „konsensus“, vědecké bádání, nezávislost, přezkoumatelnost, kritizovatelnost a objektivita tím končí.

    Paralelně došlo k dalšímu vývoji, kdy množství akademiků rostlo tak, že přestali být schopni dělat jakoukoli opravdovou vědeckou práci. Namísto toho došlo k absurdnímu nárůstu „vědeckých studií“ ve smyslu teoretického, retrospektivního, nereprodukovatelného a fakticky nezměřitelného teoretizování nad agregovanými statistickými daty.

    A klíčovou, ba nejdůležitější součástí ekosystému „vědeckých studií“ jsou vědecké žurnály, které studie publikují, údajně ověřují jejich kvalitu (peer-review proces), a měří jejich význam a užitečnost statistickými metrikami jako „impact factor“ apod. Postupně došlo k degeneraci většiny akademické sféry na publikování více či méně neo-kuhniánských a pseudovědeckých studií…

    A strážci a rozhodčími o „vědeckém konsensu“ se staly vědecké žurnály. Ty určují, co je a co není „konsensus“ – a jakéhokoli vědce, který by se konsensu protivil, prostě odmítnou publikovat, čímž jednak umlčí jakoukoli kritiku a zachovají konsensus – a jednak zcela zničí kariéru takového dissentního hlasu. Žurnály jsou to, čemu se v angličtině říká „Gate keeper institution“ – někdo, kdo má v ruce veškerou moc rozhodovat o tom, jaký názor v dané sféře smí a nesmí zaznět, a se silou zcenzurovat a umlčet jakýkoli názor se mu nelíbí.

    Ve všech otázkách „vyšinuté vědy“ se dá dohledat okamžik, kdy v prestižním peer-reviewed žurnále, považovaném za nejelitnější pro daný vědní obor, vyšel článek či dopis, který stanovil „vědecký konsensus“ v dané otázce coby dogma. Je úplně jedno, že běžní smrtelníci o onom žurnále nikdy neslyšeli – každý akademik podle „impact factoru“ aj. metrik ví, který žurnál je ten dominantní v jeho oboru. Ve zdravotnictví to byl (a je) Lancet.

    Takže když v Lancetu vyšlo, že „vědecký konsensus považuje vakcíny a lockdowny za jediné řešení“, veškerý dissent tím byl automaticky vyřazen ze hry, deplatformován a depublikován – ani těm nejslovutnějším vědcům nedovolili vydat jakýkoli článek v peer-reviewed žurnále, který by tento „konsensus“ zpochybňoval. Tečka.

    1. Souhlasím s těmi akademiky. Myslím, že klíčovým momentem byl růst množství akademiků ve všech oborech, nejen v medicíně, nade všechny meze, spolu s totálním znehodnocením vzdělání jako procesu i jako kvality, která má hodnotu sama o sobě. Všechno ostatní jsou dobově podmíněné tanečky kolem pojmu vědy a nestojí za to, se jimi zabývat, protože budou za chvíli zapomenuty. Zdá se mi, že od doby, kdy byla věda definována jako poznání věcí z jejich příčin, nikdo nic skutečně zásadního nepřipojil.

      1. Ta tohle téma píše hezké eseje Stanislav Komárek. Třeba že traumatem pedagogů až do první poloviny 20. století byly děti marnící svůj talent v dolech nebo na bavlníkové plantáži, zatímco dnes držíme ve vzdělávacím systému děti, kterým by bylo lépe v tom dole.
        Anebo přínos už pouhé koncentrace nadaných lidí na univerzitách bez toho, co se tam naučí., zatímco dnes jsou ti opravdu nadaní rozředěni těmi lehce nadprůměrnými a průměrnými.
        Anebo zvrácenost přístupu „publish or perish“.

    2. Vážený pane Mrcasik,
      děkuji za kladné hodnocení, velmi rád čtu Vaše články, a příspěvek k odpovědi na otázku. Vědecký konsenzus je pochopitelně nesmyslný, protože můžeme doložit množství příkladů, kdy se většina mýlila. Příkladem budiž Ignác Filip Semmelweis a to jak byl uštván vědeckou většinou. Princip, který popisujete, fungoval odjakživa, troufnu si říct, díky lidské přirozenosti. Všichni si myslí, že plaveme, tak se to prostě děje. Jednoduše tento princip a jeho fungování ukazuje pohádka Císařovy nové šaty.

      Jinak souhlasím s tím, co píšete. Věda opravdu degradovala na jakési interpretace dat, což je dáno vývojem výpočetní síly na poli IT. To, že publikace řídí vědu, je obecně málo známý fakt, ale je pravdivý. Vznikl tento systém sám, nebo je to prostě dán lidskou přirozeností, či skupina spiklenců zničí každého, kdo by chtěl hlásat něco jiného?

      Z tohoto pohledu se astrologie může vrátit do vědeckého pantheonu, když si na facebooku odhlasujeme, že je pravdivá ;)

      1. Ten princip konsensu právě fungoval od roku -334 do roku 1919, pak ho Einstein sestřelil (poté, co se stal nejslavnějším vědcem) a mezi lety 1919 a řekněme 1970 bylo 51 let opravdu poctivé vědy, no a potom se neo-Kuhniánům povedlo zase sestřelit poctivou vědu a vrátit se ke konsensu…

  2. Ja teda za sebe musim rict, ze krome vybraneho tematu(vecne COVID) me fakt neuveritelne sere forma rozepsane osnovy. Takze to nectu. Nevim, jak to maji ostatni, zpetna vazba pro autora xD

    1. Mě už ten covid taky nebaví, je to tu furt dokola.

      1. Tak ono to nikoho soudného nebaví – jenže ti, co chtějí jen aby je ostatní nechali na pokoji, jsou neustále vystaveni takovým útokům a demagogii, že pořád znova cítí potřebu se bránit a něco k tomu říci :o)

        To je samozřejmě recept na porážku, protože 100% iniciativy má protivník a vybírá si čas, místo i způsob útoku a navíc má řádově více financí a násobně více bojové síly. No bať.

        1. Taky ale platí, že čím víc se hovno maže, tím víc smrdí. Podle mě je teď DF covid článkama úplně přesycenej. A žít tím přece nikdo tady nechce…

          1. Málokdo ovšem umí s noblesou ignorovat to, když do něj kopou a vykřikují bezmála že bude viset…

            On DF nikdy nebyl proaktivní server, nýbrž taková platforma lidí, které něco naštvalo a oni na to reagují. Dopravní represe, policejní excesy, daně, dekarbonizátoři, EU… Akorát že teď všechny nejvíce zasahují, omezují a štvou covidisti.

            Druhá linie začíná být boj mezi konspiračními ignoranty a jejich oponenty, ale to také nikoho soudného nezajímá :)

      2. Vážený pane Shifty,
        Máte bezesporu pravdu v tom, že téma je pořád dokola. Je únavné a lidé už z toho chtějí být venku, a proto přijmou v podstatě libovolné řešení. Což je dost nebezpečný stav. Na druhou stranu si myslím, že je důležité nastolovat otázky a chtít na ně odpovědi. Ne rezignovat a unavit se. Proto o tom tématu píši.

        1. Ja ignoruju rovnou cely clanky, jenom mi prislo dobry to sem napsat, treba to sere jeste nekoho. Jinak si klidne pis, co hrdlo raci a formou, ktera ti vyhovuje a ja to budu dale ignorovat a lizt rovnou do diskusi :D Win-win =)

          1. Tak to by nešlo. Nejdřív hezky přečíst článek a teprve pak diskuse. Ta je za odměnu, že přetrpíte článek ve formě rozepsané osnovy :D To je jako se zákuskem po obědě ;)

    2. Vážený pane Deacone,
      mně zase vyhovují záchytné nadpisy, protože pak mám čas se zamyslet a vím lehce, kde jsem skončil. Proto to tak píši. Můžete nadpisy ignorovat ;)

      1. kuadrat, odpoved je nahore, vicemene – pis jak ti to vyhovuje, ja to budu dal ignorovat :D

    3. Já zase můžu říct, že s úlevou přijímám odklon od rádobyvtipných textů plných trapných historických klišé a pitvání se v hovnech k něčemu o krok serióznějšímu a důstojnějšímu. Autor umí psát a umí sledovat myšlenku, takže tady chválím.

      Jiná věc je, že napsat originální článek na téma covidu už se asi nepovede. Pokud má autor potřebu „nastolovat otázky a chtít na ně odpovědi“, tak tady myslím pláče na špatném hrobě.

    1. Vážený pane NoOne,
      zase někdo musel rozhodnout a zařídit, aby ty peníze byly placeny. Zdravotní personál reaguje podle svých potřeb. Kdo by odolal, kdyby za stejnou práci dostal víc peněz?

      1. Ano jistě. Můj koment byl jen uštěpačnou poznámkou, jak ta sestra krásně poodhalila oponu toho, co probíhá na pozadí…

    2. Tahle je zajímavá:
      https://odysee.com/@Fingerbob:c/THE-PCR-TEST-WAS-BASED-ON-MIMIC-AND-LOST-IT–x27-S-EMERGENCY-USE-AUTHORIZATION:b
      Takže je to tak, jak někteří tvrdili už dávno – test je založen na počítačovém modelu viru, protože virus neměli – a možná ho nemají dodnes. Jak vytvořili počítačový model viru pokud neměli skutečný virus, to je záhada. Ale hlavně je to podvod. A v tom dokumentu to je černé na bílém.

  3. No s těmi husity to bylo přesně obráceně. Nechtěli přijímat jedinou pravdu šířenou katolickou církví. Tvrdili vezmeme bibli, přečteme a sami smysl vyložíme, služby církve nepotřebujeme a platit nebudeme. Va vaší covidové terminologoii to byli spíše militantní antivaxeři. Přijímání pod obojí mělo pouze zdůraznit, že každý husita/husitka je stejně schopný jako katolický kněz. Dělat z protestantů násosky, kteří se chtějí nacamrat v chrámu Páně je maličko nekorektní.

    1. Vážený pane Hopssone,
      můžete mít klidně pravdu. Ale znova se s tím spojuje otázka, co je ten impuls? Kdo lidem našeptal, že by se už s tím neměli spokojit? Přirozený vývoj? Spiklenci? Ideový (koncepční) boj?

      1. Já jsem za ideje. Bublají a bublají, až najednou nakazí dost lidí a pak následuje mazec.

        Metafyzika ;-)

      2. Motorem byl přirozený vývoj nespokojenosti s rostoucí nenažraností katolického kléru. Pak přišel impuls/katarze v podobě prostého pojmenování pravdy z akademického prostředí (Král je nahý). Pak se protestanté/disidenti zakousli do katolíků/mainstreamu. Jak píše Honza pode mnou.
        Už tenkrát šlo o prachy v první řadě. Též by se dala hledat paralela v nahrazení katolického enterprise produktu husitským freewarem.

    2. Ale dreck. S konceptem jediné správné pravdy (jakož i s naprostou většinou katolické teologie) neměla drtivá většina husitů nejmenší problém. A pokud byste se v té době pokusil o nějaký soukromý výklad Písma svatého, kališníci by s vámi nejspíš zatočili stejně, jako římská církev, nebo ještě hůř (hint: adamiti nebo pozdější utrakvistické pronásledování Jednoty bratrské). Pokud „nepotřebovali služby církve“, tak proč jim tak moc záleželo na apoštolské posloupnosti, že museli unášet biskupa, aby jim světil kněze? ;-) Však si je mohli vysvětit sami, nebo se na svěcení úplně vykašlat.

      S čím husité problém opravdu měli byla tehdejší církevní praxe. A ta i z pohledu dnešního katolíka fakt nestála za moc. A nejen dnešního katolíka – ty problémy si uvědomovala i tehdejší církev a její nemalá část se je snažila řešit. Jenže husitům i Husovi osobně nebylo nic dost recht a tak přišli s úžasným nápadem, že církev má napravit král. To je kolosální pitomost v principu a tuplem v případě, že tím králem byl starý ožrala Václav IV. Takové řešení, to je asi jako hasit hořící hořčík vodou. Jen se podívejte, co ti fanatici udělali z pražské univerzity a později z celé země.

      Kromě toho tam byla spousta dalších „úžasných“ nápadů. Například to, že církevní úkony kněze, žijícího v hříchu, jsou neplatné. To by bylo asi docela „zábavné“ i po transpozici do dnešní doby – pokud by to třeba platilo pro úplatné úřední osoby. Úředníkovi je prokázána korupce, tak bum, všechny úkony ve funkci jsou neplatné. A co teprve politici a zákony :-D To by možná byl návod pro Urzu, jak pod zástěrkou protikorupčních opatření vybudovat anarchii.

  4. Pěkná úvaha. V podstatě je to dnes tak, že pojem konspirační teorie není nic jiného než jedna z mediálních nálepek pro hlupáky, jejíž jedinou funkcí je zesměšnění a znehodnocení nepohodlných otázek a úvah, stejně jako fake news, dezinformace atd. Podobný případ je pojem odmítač + antivaxer tj. mediální pojmenování lidí, kteří zpochybňují smysl, funkčnost a bezpečnost vakcín nebo covidoopatření, což jsou obzvláště dementní patvary, na které jsem si vypěstovala silnou alergii a používám je jako filtr, kterým odděluju blbce od inteligentních lidí. Prostě Newspeak je vzestupu. Proč se namáhat s argumenty, fakty nebo logikou, když stačí vymyslet vhodnou nálepku.
    Ostatně dnešní realita jsou zčásti bývalé konspirační teorie, jimž se spousta lidí ještě před dvěma lety smála. Napadlo někoho v té době, že vakcína bude lidem vnucována násilím? Nebo že vláda bude vědomě vydávat protizákonná, protiústavní a diskriminační opatření? Nebo že neočkovaní lidé budou napadáni, znevýhodňováni a šikanováni? Asi ne, v té době to taky byly konspirační teorie a ejhle.

    1. Jasně. Třeba takoví bluetooth nanoboti v covid vakcínách:
      https://dfens-cz.com/jak-se-bojuje-s-pandemii/comment-page-9/?show=comments#comment-262785

      Nebo „tvrdíme že viry neexistují, ale neumíme fakticky odpovědět na žádnou relevantní otázku“:
      https://dfens-cz.com/kompletni-taxonomie-odpurcu-a-zastancu-covidismu-a-covid-vakcin-skala-je-pestrejsi-nez-vam-tvrdi/comment-page-5/?show=comments#comment-262451

      To jsou ty „nepohodlné otázky“, které se snaží „zesměšnit mediální nálepky pro hlupáky“?

      Souhlasím ale, že „konspirační teoretik“ je nesprávné označení. Začal jsem razit označení „konspirační ignorant“ pro lidi, kteří jsou tak líní, že se neobtěžují nastudovat ani základní informace o oboru, ke kterému teoretizují (jako vlnovou délku záření, průměr jehly, funkci buněk apod.)

      1. Tohle co píšeš je přeci ten účel, proč se tenhle newspeak zavedl. Hodit do pytle plného idiotů i lidi s nepohodlnými otázkami či jinými názory.
        Ukazovat, že tam ti idioti skutečně jsou není snad ani třeba.

        1. Bohužel je, protože „konspirační ignoranti“ představují kvantitavivně nějakých 98% všech „konspiračních teoretiků“ a jejich pitomoučké bludy se z nějakého důvodu virálně šíří. Včetně takových flateartherů.

          Já jsem to také původně ignoroval, když tu přišel 1x Jacq a začal tvrdit, že „viry neexistují“ – a uplynulo půl roku a už to netvrdí 1x Jacq, ale 9x diskutující které Jacq konvertoval na svou víru.

          Komplet včetně pocitu že jsou „mučedníci kterým nikdo nechce odpovědět na nepohodlné otázky“, ačkoli stále znova prokazuji, že jim odpovídám ale oni nejsou schopni na to argumentovat, protože jejich jediné „argumenty“ jsou klišé o teoriích, nikoli cokoli relevantního k empirii.

          1. Mrdko, ty stara pico, Jacq nikdy nerekl ze viry neexistuji. Jacq, ty stara lziva pico, rika ze v tom jak je prezentovana existence a funkce viru jsou znacne kontradikce ktere je ty stara lziva pico potreba klarifikovat.

            Jack ty stara lziva pico zadnou viru ty stara lziva pico nema. Jacqovi je u prdele jestli nemoci jsou zpusobovany viry nebo jestli jsou viry ve skutecnosti exosomy nebo cokoli jinyho, Mrdko – ty stara zasrana lziva dogmaticka pico.

            Je to ty lziva dogmaticka pico tak nejak ramcove jasny? Mohla by sis ty kundo prestat poustet svou zasranou lzivou hubu na lzivej spacir ty sraci?

            Merci d’avance.

        2. A právě proto, že tihle ignoranti pak totálně diskreditují jakékoli relevantní skutečné kampaně zájmových skupin, ať zakonspirované nebo naopak veřejné, je takticky zapotřebí do nich argumentačně bušit, aby rozumní oponenti a disidenti režimu nebyli zdiskreditováni jejich trapnými nesmysly.

          1. Ale skuteční oponenti a disidenti nejsou zdiskreditováni těmi idioty, ale tím, že jsou mainstream médii do této skupiny také neprávem zařazeni či takto nepravdivě onálepkováni. Tvoji konspirační ignoranti jsou i na opačném pólu (u covid fanatiků), ale nikdo je tak neoznačuje. A to přesto, že nebezpečné jsou oba póly, naprosto stejnou měrou.
            Za mě, pokud se nějaký takto ustálený hovorový pojem/sousloví stane cílem takového útoku tak je potřeba ho ihned přestat používat. A rozlišovat pouze výroky pravdivé a nepravdivé. Ostatně taková nálepka je jen pomocník v běžné komunikaci.

            1. Mrdka je uplne stejnej konspiracni fanatik. Ma utkvelou predstavu ze za vsechno muze akademicka sfera a je naprosto neochotny videt veci nejak jinak.

              Jeho uvazovani je perfektne reflektovany v tom co tuhle kvakal o cyklistech. Je naprosto neschopnej pragmatickyho syntetickyho mysleni. Ma vypicenou hlavu jednou ideologii a ty je vsechno podrizeno.

            2. To nemá nic společného s mainstreamem – to by lidé úplně sami vyhodnotili stejně. Přesně tak funguje řízená opozice, která také nepotřebuje mainstreamová média – stačí ti dva kapucíni s dlažební kostkou.

              Právě proto Gándhí vymyslel nenásilné demonstrace a vymetl s každým, kdo by mu je diskreditoval. Byl si velmi dobře vědom toho, jak funguje lidská psýché.

              1. Nerozumím. To by třeba v Cambridge Analytica nebo i celém marketingovém oboru neměli co žrát. Že by to takto lidé vyhodnotili resp. nálepkovali i bez masmédií je ale klidně možné, mělo by to ale jiný průběh a rozsah. Na podstatě toho, co jsem napsal to ale nic nemění.
                Pokud do skupiny 99 idiotů (nebo třeba zahrádkářů či basketbalistů) přidáš jednoho normálního člověka tak se obávám, že řešení není těch 99 přesvědčovat, aby nebyli idioti, aby ten normální nevypadal jako idiot. Za prvé proto, že toho nelze dosáhnout a za druhé ten normální člověk tím idiotem vlastně ani není. Naopak tímto přístupem jen nepřímo potvrdíš, že ten normální člověk je v té skupině vlastně správně.

                1. Vemte si pro názornost klasickou situaci s problémovým etnikem.

                  Máte vesnici, kde už z výtržnictví a agrese nepřizpůsobivé rodiny přeteče pohár trpělivosti a místní s přespolními spontánně udělají demonstraci.

                  Přijede tam pár nácků a začnou říkat „jo přesně s váma souhlasime! XYZ do plynu!“

                  Co se stane? Těch 99% normálních účastníků oprávněné demonstrace se okamžitě zhnuseně distancuje, protože s takovým extremismem nechtějí být spojováni protože s ním jednak nesouhlasí a jednak vnímají, že by je reputačně pošpinil před každým, kdo by se o tom snad doslechl. Nikdo nechce vypadat, že je v jedné partě s nácky.

                  A to je situace naprosto bez médií, bez policie, bez politiků – jenom normální lidé a jejich přirozená psychika.

                  No a stejně to funguje s jakoukoli jinou komunitou a jakýmkoli jiným vyšinutým a úchylným extrémem. Opět naprosto bez ohledu na mainstream, politiky nebo policajty. Ti jen umí ještě více zesílit ten přirozeně existující efekt.

                  1. Ne že by to schéma neplatilo, ale to není přeci tento případ, o kterém se bavíme.
                    V tvém příkladu by to bylo tak, že vůbec žádní nácci nepřišli, ale i přesto za nácky jsou pak v lokálních novinách označováni normální lidé na poklidné demonstraci. Jenom proto, že se jim nelíbí, že menšina dělá výtržnosti. To je ten posun. Přesvědčovat pak nácky z druhého konce republiky, kteří na demonstraci ani nebyli, aby nebyli nácci je právě ten nesmysl.
                    To se nijak nevylučuje s tím, že je asi i vhodné bojovat proti idiotům či extremistům, kteří chtějí poškozovat konkrétní demonstraci normálních lidí jak to popisuješ. Otázka jak moc je to efektivní na místě a s nástroji, které máš. Efektivní je jediná cesta, kterou aplikuje většina lidí, kteří plní online či jiný veřejný prostor, a to tvrdá cenzura a mazání nechtěných komentářů. Špinit si ruce s trollem v nemoderované diskuzi jako třeba DF je jen rozmazávání hovna a zvyšování impaktu pro trolla.

                    1. Efektivní to v reálném světě moc nebývá, neboť pokusíte-li se nácka a provokatéra z jinak pokojné demonstrace vyhodit, vytáhne policejní legitimaci.

                    2. Proto těch fízlovskejch zmrdů máme nejvíc procent na světě.

                    3. Mně přijde, že je to přesně tenhle případ.

                      Byl DFENS a chodili sem normální lidé, kteří včas odhalovali úřednické plány fašizoidního ražení a kritizovali je.

                      Léta to nevadilo, protože „slušnej člověk nemá co skrývat“ atd. Ale když přišel covidismus, najednou tu byl už milion lidí, kterým to vadilo.

                      A ejhle, začaly tu vycházet konspirační ignorantiny jako „viry neexistují“, „vakcíny obsahují bluetooth nanoboty“ atd. „Jo dfens? To je ten server jak tam spřádají teorie o vakcínách s nanoboty a 5G a že viry nejsou? No jasně.“

          2. Mrdko, to jak tvoje dogmaticke ja „argumentacne busi“ jsi ty demente predvedl kdyz jsi vymyslel jak by cyklozmrdi meli jezdit namisto navrhovaneho pruhu na Strakonicke (kde by udajne srali tak cca 5-10 minut prdelaty curaky jako ty v autech) nejakejma 50 prdelnima dirama pres Radotin, Cernosice, Vsenory, Jilosviste, pres louky pole, chodniky, vsude kde by srali 1000x vic lidi ty demente.

            Ty jses dogmatic functional idiot. You have preconceived idea in your fucked up head and all your conclusions are subordinate to it. Sure, you’ve got (some) facts up your wazoo, but you’re an ideologue par excellence. Modrej Lenin.

            You’re far more dangerous because of your dogmatic mindset than anybody who is perhaps less ‚kbnowledgdeable but has an open mind.

          3. Naštěstí je tu funkce ignore. A po tom, co se Jacq takhle hezky pičusoidně a mrdkovsky vyjádří, ho lze hezky slušně a s úsměvem vypnout.

            Jacqu, Jacku. Takový inteligentní jedinec a tak nechytře píše… Hormony? Alkohol? Drogy?

      2. Vážený pane Mrcasiku,
        co když je to ale konspirace a tyhle „ignoranty“ vyrábí proto, aby zakryli spiknutí. Tedy operace pod falešnou vlajkou. A tím demonstrovali, vidíte, jací konspirační teoretici jsou hlupáci? ;)

        1. Je to presne tak. V tom kdo je bone fide, kdo je nepritel, kdo je controlled opposition, kdo je kdo a kdo je temer nemozny se vyznat. Predstava ze jedno jediny vysvetleni je spravny je naprosto naivni.

          O tom ze „spiknuti“ respektive ze veci se cilene planuji a pripravuji absolutne neni pochyb. Informace na tohle tema jsou v public domain. Viz to jak byla ovladnuta WHO. Reiner Fuellmich a jeho lidi v tomhle ohledu taky odhalili spoustu „spiknuti“.

          Jo, kazdej dela chyby a kazdej muze uverit nebo se priklonit k necemu co se muze zdat plausibilni a je ve skutecnosti a flase flag, ale to neznamena za dalsich x udajne „konspiracnich“ zalezitosti nejsou skutecnost.

      3. Jan Mrcasík: Mám docela silný dojem, že vás úplně minula pointa toho, co jsem psala. Dost často, když se s někým bavím o celém tom covidošílenství, tak jediné argumenty svědků covidových jsou většinou „to jsou dezinformace“ nebo „to je hoax“ atd. Prostě všechno, co se jim nehodí do krámu, je hoax, dezinformace nebo konspirační teorie. Celkově jsou vidět tendence i prej seriózních médiích označit všechno, co je nějak nepohodlné jako hoax nebo konspirační teorii. A nemyslela jsem tím určitě nanoboty atd. a není mi vůbec jasné, proč to vytahujete, když je jasné, že jsem psala o něčem úplně jiném.

      4. No, já jsem se již nechtěl vracet ke včerejšku. Ale vyprovokoval jste mě vy tímto odkazem. Já jsem tak přemýšlel o lidském těle. Ne nijak vědecky, nejsem všeználek jako vy a pan ygorek. No a jak jsem tak přemýšlel, tak jsem si říkal, jak vlastně to lidské tělo funguje? Nějak mně napadla otázka, jak se to vůbec stane, když chci něco napsat, třeba slovo blbec, jak se to můj prst dozví, kam, na které tlačítko má přitlačit, nebo jak se vůbec dozví, že by měl přitlačit a zrovna na tlačítko „b“? No, pravděpodobně si můj mozek z databáze „paměť“ vyzvedl tam uložené informace a předal impuls mému prstu kliknout na „b“ a ne na K. No jo, tomu trochu rozumím, ale jak ten mozek předal ten impuls na ten můj prst? Já nevím, tak se ptám vás vědátorů co víte vše, vysvětlete mi to. Matně si vzpomínám, že kdysi hódně dávno nám ve škole říkali něco o tom, že v lidském těle neustále probíhají kvanta elektrických impulsů. No, jestli je to pravda a vy pane mi to potvrdíte, pak následuje další otázka, odkud se ta elektřina bere? Dal nám snad pánbůh, nebo nějaký jiný stvořitel do těla nějakou baterku, (jak psal pan sysop) a jestli ano, kdepak nám jí vložil a jak jí nabíjíme? No, možná jídlem a chlastem. Nebo je to všechno jinak? Můžete to, pane Jene, vysvětlit jednomu blbečkovi, který nečte články, jenom nadpisy? Díky za odpověď.

        1. „Všeználek“ je u tebe ten, kdo si přečte učebnici biologie SŠ?

          Smutné, Nobody. Smutné.

          Svaly řídí elektrické impulsy, ano (proto a na tom principu funguje kardiostimulátor a taser – pokud nechceš popírat, že existují a fungují?).

          Ty se šíří po nervech – je to konstrukčně proto, že biologie nemá k dispozici jiný zdroj signálu, který by se dokázal šířit tak rychle, aby vydal např. povel ucuknout rukou pryč z ohně. Jediná biologicky dostupná alternativa je biochemie a ta je o mnoho řádů pomalejší.

          Povely pro svaly vydává mozek přes několik center, z nichž poslední je jařmový most – proto mají policejní odstřelovači puškohledy s vysokým zvětšením ačkoli střílí na směšné desítky metrů, protože pouze při chirurgicky přesném zásahu jařmového mostu jsou všechny svaly těla „odpojeny“ a uvolní se, aniž by došlo k jakémukoli záchvěvu nebo křeči, která by vyvolala odpálení detonátoru nebo stisk spouště zbraně u rukojmí.

          Elektřinu si tělo vyrábí biochemicky. Jak konkrétně byla už otázka nad rámec SŠ učebnice biologie a nemám potřebu machrovat jako kdybych to věděl, takže viz např.:
          https://health.howstuffworks.com/human-body/systems/nervous-system/human-body-make-electricity.htm
          Článek vysvětluje, že tělo si toto řídí na buněčné úrovni balancem mezi ionty draslíku a sodíku v jádře a obalu buňky, čímž si vyrobí buď negativní náboj, nebo pozitivní.
          Že internet nekecá je možno ověřit z jakýchkoli VŠ skript.

          1. Technická: jařmový oblouk (spíše než most) je část lebky, ta nevysílá lautr nic (ani MAC :)) Ta část mozku, do které se střílí, protože dobrý zásah okamžitě vypne veškerou motoriku, je mozeček (cerebellum). A pokud se střílí ze strany, je víc vzadu než to jařmo, tak až budete na někoho střílet, pozor na to, aby to ještě na poslední chvíli nezmáčk‘ :)

            Vono v praxi je to stejně mnohdy jedno, protože dokonce ani ti teroristé nebývají kupodivu až tak dokonale blbí, jak se zdá na základě toho, co si zvolili za životní náplň, a většinou používají odpalovače, které aktivuje uvolnění (nikoli stisk). Nicméně tam, kde grázl míří na rukojmí samopalem (apod.), to smysl pořád má, to zase ano.

            1. No, on asi spíš myslel Varolův most, kterej spojuje mozek a páteř. Tam asi opravdu dojde k okamžitému vypnutí přenosů vzruchů do míchy > okamžité ochrnutí.

            2. Hlavně pokud pravidelně trénoval, sušil, nebo se dokonce aktivně účastnil bojů. Je vhodné takového člověka ještě rozptýlit. Ideálně mu položit otázku, aby ji jeho mozek v době výstřelu vyhodnocoval, nebo aby na ni jeho mozek v době výstřelu odpovídal.

        2. A už jsi vymyslel, jak dostaneš do lidského těla Bluetooth anténku o nejmenším rozměru 1,5 mm injekční jehlou na vakcínu o vnitřním průměru 0,26 mm?

          1. Jan Mrcasik 10.1.2022 v 23:59

            To přece bylo vysvětleno, aparát včetně antény se složí z nanočástic rozptýlených ve vkacíně. rozptýlení musí být velmi sofistikované, když se z obsahu jednoho balení aplikuje 5 (?) dávek. Pak může mít ledaskdo v krvi přebytek antén a deficit vysílačů.

            Je zde jiný problém.
            Hypotetické sondy s anténami se musejí po aplikaci složit a proniknout tkáňovým mokem do krve, což by zasloužilo alespoň principiální objasnění, nebo do krve proniknou díly a sonda se složí až v cévě.
            Pokud jsou aparáty v krvi a nedokáží se aktivně pohybovat proti proudu, nutně jsou krví unášeny, jak je ostatně ukázáno v Nobodym poskytnuté prezentaci. To znamená, že před vstupem do vlásečnice se musí aparát rozložit na části velikosti cca 0,01 mm a po průchodu vlásečnicí zase složit, a to opakovaně.

            Z toho dále vyplývá, že robot daných vlastností by byl injekční jehlou průměru 0,26 mm aplikovatelný bez problémů.

            1. Za to by mel nekdo vyfasovat Nobelovku, protoze zatimco bezne firmy, montujici automatizacni techniku maji problem smontovat spolehliveho robota v normalni velikosti na dilne v ESD prostredi, tak tady soudruzi delaji spartakiadu s koponenty v elektrostatickem prostredi, plnem bordelu, proudeni… ja proste smekam.

              1. Re: Sysop

                To je prd, nějaké miroantény. Do leteckého paliva se přidávají viry, zárodky parazitů a potom se durch proudový motor dostávají do atmosféry, padají na lidi a ty infikují. Myslel jsem, že v tom motoru je na to moc teplo, ale byl jsem ujištěn, že viry a paraziti vydrží hodně. Jsou to machři a není divu, že vlády to všechno tají.*

                * Součástí jejich přesvědčení bylo, že vlády jsou v utajování velmi výkonné, což je zajímavé v porovnání s tím, jak nevýkonné jsou ve všem ostatním. (volně podle T. Pratcheta)

                1. Je zajimave, ze lidi uz nekolik tisicileti veri tomu, ze o jejich zivote se rozhoduje nekde v nebi. A ani prumyslova revoluce nic nezmenila na podstate, pouze meni prostredky.

                2. Však jo. Viry a paraziti se spálí. Jenže nad zájmovým územím to letadlo začne vypouštět nespálené palivo. Akorát jsem ještě nepobral, jak chtějí z 11 kilometrů trefit třeba Brno. Ono, když nám tu podá písek ze Sahary, tak klidně ty viry pro Slovany mohou po vypuštění nad Brnem dopadnout na francouzské vinice.

                  1. Et vice versa.

            2. Uplne mi postaci, kdyz mi nejakej kospirator vyvetli, jak sestra, aplikujici tecku, v te lahvice nalovi ten spravny transciever tak, aby jeden vaxxer nemel treba dve MAC adresy.

              1. Ono už je to prej v těch jehlách, vše je promyšlené… xD

                1. Přesně. Jehla je přeci pro každého nová. To má logiku, když likviduji lidstvo nanočipy, tak je přeci při tom nechci nakazit HIV nebo Hepa-C.

                2. No 0ne 11.1.2022 v 7:59

                  Pak je ovšem spiknutí rozsáhlejší, než jsem předpokládal.
                  Kompletace jehly se správnou vakcínou je ovšem mistrovský kousek.
                  Pak je ovšem otázka, proč mařit prostředky na organizaci něčeho takového, když je možné aplikovat vysílače každému očkováním od hexavakcíny po žloutenku, a to již řadu let.

                  1. A ty vis, kolik tech cipu uz v sobe mas? Takovou vakcinu proti obrne, kterou jsem dostal nekdy pred mnoha desitkami let, museli ladovat elektronkama, aby vysilala alespon na kratkejch vlnach.

                    1. Sysop 11.1.2022 v 8:39

                      Nuž, neurekom.
                      Ale děkuji za připomínku. Konečně vím, proč se ty staré vakcíny podávaly na lžičce – všechny jehly byly pro elektronky přece jen příliš úzké.

                    2. Skoro-soudruhu ygnore, neuspesny zadateli o clenstvi v KCS, vyhrals cenu nejvetsiho kretena – na to jsem cekal kdo si prvni vytahne z prdele nejakej joke o tom jak the ol‘ EL34 nebo 6L6 nemuze prolezt jehlou strikacky nebo nejakou jinou peacharnu.

                      Ty delas presne stejnou vec ty bolsevicka pico o ktery skuhras. Vymejslis jednu peachovinu za druhou abys a priori zdiskreditoval jakoukoli oponenturu, jakejkoli dissent.

                      Jdi se vysrat debilni sekerniku, byl jsi bolsevicka pica, jses covidisticka pica, porad ta sama pica.

                    3. No! Tady vidis, ze kazda pravda nakonec vybubla.

                3. Uuuzasny. Predpokladam, ze ti hasici, co to pichaji v podloubi na nadrazi, dostali skoleni, jak natahnout vakcinu do spritzky, aniz by ten cip pak zustal nekde v nepodanym zbytku. Kurna to je veda!

                  1. Pro natažení do stříkačky se používá jedna sterilní jehla, která je stále vražená v ampulce. Natažená stříkačka se pak odpojí a nandá se na ni jiná jehla. Blbce, co každou dávku nabírají tak, že pokaždé napíchnou gumičku v ampulce tou jehlou, co pak vrazí do člověka, bych okamžitě zbavil licence.

                    1. Nojo, ale takhle bys do vaxxera nedostal jen jden konkretni cip. Leda by byl ve spitzce, ale to je dost nespolehlivy. Taky by s tim mohl nekdo napichat treba nejaky domaci zvirata a tak. Si predstav ten mrdnik, ze nekdo treba naockuje karliky a pak ma karlikarna 40 ruznejch MAC adres.

                    2. Copak králíky, ale potkany! Nějakej Muskův Starlink se může jít vycpat.
                      A jestli se viry přenáší tělními tekutinami, nemůže se náhodou stát, že bych svůj čip injektoval do sousedky?

                    3. Jako, ze soused doma ojede zenu tydlifonem a ma dukaz o nevere? To ma netusene moznosti!

                    4. 40 adres je v pohodě. V kasárnách jich budou třeba stovky. Ale teď si představ, že jsi globální prediktor, vydáš pokyn k barevné revoluci a na přijímači bude králík. Víš jak blbě se v těch pacičkách držej transparenty a červený karty? Dovede si představit ten trapas a jak se ti budou na příštím zasedání Bilerbergu ostatní pošklebovat?

                    5. To je afganskej model. Na papire mas armadu, tecou do toho prachy a az luskes prstama, ze potrebujes prevrat, tak je problem.

                    6. Podle mě je důležité mít zázemí v jiné zemi, než kterou kurvím. Opírat se o reálně neexistující armádu jde, ale v případě, že by měla být fakticky nasazena, je třeba, abych si CNN pustil v obýváku hodně daleko.

                      To je jako kdyby se najednou zasekla rotačka ČNB a šéf byl závislý na tom, že bude fungovat státní rozpočet. To by byla školácká chyba, v případě přítomnosti na místě by potom smrděla kandelábrem.

                    7. Nevim jak ted, ale ceske penize se tiskly nekdy pred dvaceti lety v Kanade.

                      Stran te armady, v nasich koncinach mame obrovskou armadu v Blaniku, ve kterou verime a pak mame takovou partu na potlachy, do ktere pro zmenu tecou penize. Na nas si nikdo neprijde. Jeste to chce ty karliky a jsme svetova velmoc.

                    8. Jednoho králíka doma občas krmím, když děti nejsou v dosahu mého křiku. Tedy, zvíře, které se dívá na to, jak mu padá do klece mrkev, vpálí na místo dopadu, tím jí na chvíli ztratí ze zorného úhlu a potom jí chvíli zoufale hledá, má snad příliš nízkou inteligenci i na demonstranta. Možná je použitelné jako ministr, ale na druhou stranu, na to je králíků až moc.

                    9. @Sysop, LWG, shane
                      Pánové, sice vás neznám, ale řvu tu smíchy, protože vás „vidím“ ve skvělé virální stand-up scénce!
                      You made my day! :-D

                    10. Musím říct, že se to pěkně rozjelo – králíci s MAC adresou, ale nejvíc mne pobavilo to odhalování domácí nevěry scanováním matlafounem. Tohle má v sobě opravdu nebezpečný potenciál… xD

                    11. Na demonstranta inteligenci nepotřebuješ. Ale potřebuješ, aby vzbuzoval strach, nebo aspoň respekt. A teď si vem, že místo zástupu horníků, co v rameni bezmasém svaly jim v železo ztuhly ti na demošku přijde akorát hejno králíků a Pánkova zbouchnutá sousedka. Ta blamáž. Se ti bude smát i ta ukrajinka co v lóži umejvá krev z oltáře.

                    12. Možná je použitelné jako ministr, ale na druhou stranu, na to je králíků až moc

                      Aha, tak proto současná vláda přidává nové ministerské posty!

                    13. Mé info je jiné. České bankovky se od konce války tiskly jen v ČR. Po rozdělení ČSFR se z českých platidel v Kanadě razily pouze mince (1,2,5) tuším do roku 1994. Dvacky, destikoruny a padesátky se razily v Hamburgu. Postupně najížděla ražba i v české mincovně. Původ mince se dá poznat podle značky mincovny, která je mezi nohama lva. b-česká mincovna, javorový lístek – kanadská, tři věže – Hamburg. Ale musí to být fakt stará mince, jinak je vždy z české mincovny.

                    14. Né, nekerý z prvních českéch bankovek se tiskly venku.
                      Dne 8. října 1992 byla s tiskárnou Thomas De La Rue podepsána smlouva na
                      výrobu bankovek v hodnotě 50 Kč, 100 Kč, 500 Kč a 5000 Kč.

                      https://www.cnb.cz/soubory_ke_stazeni/publikace/bankovky_mince_ls.pdf

                    15. Aha. A na bankovky pro měnovou reformu jsem taky zapomněl.

                    16. A taky na ČSR 1919, ty se alespoň z části tiskly v USA, okupační koruny 1944 pro osvobozenou část ČSR (tištěno v SSSR) a pak poválečné koruny 1945, první série tištěna rovněž u de la Rue. Celkem tradice, todleto.

                    17. @Panek @vltava

                      díky, to jsem ani netušil, kde se mince razily. Vzal jsem lupu a pár jich z kanadské a z mincovny v Hamburku mám. Sbíral jsem to tehdy jen tak pro zábavu, nejstarší mince mám z doby Marie Terezie po prapra babičce.

                      Jinak, kdo si dneska vzpomene na desetikoruny s Masarykem, Štefánikem a Rašínem z let 1990 – 1993?

                    18. Já, mám jich pár doma. Zajímavý bylo, že ty z roku 1993 měly ještě označení ČSFR, ačkoliv ČSFR zaniklo na Silvestra 1992. Některý ty desetikačky jsem si nechal v naději, že „jednou budou mít cenu“, ale i po třiceti letech furt stojej prd a asi se to nezlepší.

                    19. To já taky. Stejně ty mince i bankovky měly tak nějak jinej šmrnc, nemyslím jen ty naše. Mám toho po cestách docela dost. To se s dnešním eurohnojem nedá vůbec srovnávat, to je jak levný pexeso pro děti.

                    20. Na ty bankovky, co se tiskly venku, si pamatuju docela dobre z jednoducheho duvodu. Hned na pocatku devadesatek jsem zarizoval jedno z prvnich DTP studii a tehdy jsme kupovali osvitovou jednotku na film, ktera mela brutalni rozliseni, protoze jsme chteli experimentovat s frekvencni modulaci tiskoveho bodu proti moire, oprasili jsme sestibarvotisk a dalsi speky. No, a ono se stalo, ze ta masina umela vyrabet podklady pro bankovky a cenne papiry. A protoze jsme taky meli tiskovej stroj, u kteryho sel vypnout rozter barvy v barevniku (normalne se valce barevniku pohybuji sem-tam-sem-tam, aby se barva rovnomerne rozmatlala a pak sla na tiskovou desku. Jenze pokud se do vanicky barevniku vlozily kovove prepazky a vypnul ten rozter, tak se dal sjet urcity maly naklad tiskovin, ktere mely treba uprostred pruh v jine barve, ovsem vytistene z jednoho kovolistu, tedy se stejnym rastrem bez problemu s presnosti soutisku), takze bychom byli schopni tisknout, pri tehdejsi urovni ochrannych prvku, od cennych papiru pres obcanky cokoli. No, a ono se ukazalo, ze to tehdy nebylo zakonem dobre osetrene. Bylo zakazane tisknout detskou pornografii, ale kdyby prisel zakaznik a prinesl podklady treba na tisk bankovek, nebylo nic nezakonneho je vytisknout. Poruseni zakona by bylo na strane zadavatele. Takze tehdy se fofrem presunula vyroba nekterych cenin do zahranici, nez se tato dira v zakone opravila. My jsme museli podepsat Ministerstvu prumyslu dokument, ze ceniny vyrabet nebudeme.

              2. Realita je asi takova ze ty si spokojene honis svuj micropenis ohledne toho jak nic takovyho neni mozny, ale behem relativne kratky doby prijde establishment s nasledujicim.

                Nejdriv zacnou s tema sanitary passports, coz uz je realita dneska. To se odviji od testovani/injektaze srackou. Nejakou dobu se tohle bude standardizovat az se to znormalizuje. To uz se skoro stalo. Ziliony lidi povazuji certifikaty/injektaz za normalni. Nemluve o tech ostatnich srackach, jako respiratory. Nakonec i ty, normovany zvanile. Nasledne prijdou s chipama ktery implantujou lidem jako psum. Ty budou sledovat infekcni/vaccination status. Ta technologie uz existuje, pokud vim ve Svedsku treba pomerne dost curaku a pici chip ma. Pak prijde chip s dvojsmernou komunikaci. Pak kdovi co.

                Takze si ty kokote prestan honit curaka ohledne toho ze neni mozny injektovat antenu skrze the needle of a fucking syringe. Probably not, but that doesn’t mean that nefarious plans are not in the fucking pipeline as per the above.

                1. Simtě. Takový vosery. A co prachů by to stálo. Myslíš že černý fondy rostou na stromě? Až bude establišment chtít lidi očipovat, tak na ten čip naváže nějaký kůl fíčury, ebanking, spárování s chytrou ledničkou a tak a lidi si za ten čip ještě rádi zaplatěj a frontu vystoupí.

                  1. Vystojí

        3. Nobody 10.1.2021 v 19:01

          No, přece jen abstrahuji vaši impertinentní poznámku a odpovím na položenou otázku.
          Brutálně zjednodušeno, funkce živé hmoty není nic jiného, než práce s ionty.
          Buňky uvolňují energii uloženou v molekulách oxidací, kdy jsou elektrony transportovány z jedné molekuly do druhé.
          Pohyb elektronů se obvykle označuje jako elektřina.

          Pokud již teď namítáte, že existují organismy anearobní, tak jste předmětnou otázku položil jen pro legraci a s chutí se směji s vámi.

    2. Jak ti blbci konspirátoři tenhle vývoj predikovali je docela hezké, že? A že se na to nabalily čipy, BT, ostatně i ty datové analýzy přisuzující nadúmrtí vakcínám, co sem občas dávám. Ty data to už je složitější otázka, která se nedá tak lehce potvrdit či vyvrátit, když člověk neví jakým datům věřit. Takže kdo tyhle úlety šíří, a je to taky záměr či jen blbost?
      Je to vše promyšlený plán, nebo jen dobře odhadli přirozený spád věcí? Samé otázky..

      1. Jsou to ideje. Ty na začátku vypustí buď maniak co tomu skutečně věří, nebo nějaký cynický mizera s nekalými úmysly, ale pak už se šíří úplně přirozeně virálně a nekontrolovatelně přes užitečné idioty.

      2. Ten koment byl k příspěvku „Jan Mrcasik 10.1.2022 v 10:58“. Nevím proč to skočilo až sem.

      3. U te BT hypotezy je problem v tom, ze tomu par lidi, kteri nejsou soucasti se sekty, rozumi. Takovej rozvracec, kterej neni blbej, je pak problem.

    3. Vážená paní Mngwa,
      souhlasím s tím, že pojem konspirační teorie se používá k zastrašení protivníků. Protože k tomuto pojmu se pojí emoce, která naznačuje, že kdo něčemu takovému věří, je prostě hlupák. Proto se používá podobně jako v západních zemích argument, to je sexistické, rasistické, apod. Dá se tomu správná nálepka a lidé se bojí to otevřít jako krabici s jedem. Proto si myslím, že diskuse o tématu je vždy užitečná a vede k přemýšlení, jak věci opravdu jsou. To si myslím, že není mocným vhod, a proto takto nálepkují.

      1. To je standardni nastroj CIA, they’ve invented it – conspiracy theory. Like limited hangouts, etc …

      2. Nevím s tou krabicí s jedem.

        Podle mého názoru tou přepálenou a absurdní newspeakovostí postupně dosahují přesně opačného efektu: zatímco kdysi dávno byl „rasista“ jednoznačně naprostý pitomec (a o „sexistovi“ by nejspíše bylo bývalo platilo totéž, pokud by ovšem ten pojem vůbec existoval), dnes získávají čím dál tím silnější positivní konotace u čím dál tím většího množství lidí.

        1. Ano, to je přesné. Před pár lety se mi stalo něco zvláštního. Uvědomil jsem si , že jsem rasista a že mám z toho radost. A teď s radostí pozoruji, že rasistů je kolem mě víc a víc. I sexistů a dalších nálepek. Z poslední doby je to nálepka „antivaxer“. Čím dříve tuto nálepku přijmeme, tím dříve vybijeme corononálepkovačům zásobníky.

          1. Já tedy ještě k rasismu stále nekonvertoval (naproti tomu sexistou patrně jsem odjakživa, ještě se to ani tak nejmenovalo).

            Naproti tomu jsem se přistihl, že v důsledku politické korektnosti a jiných BLM v posledních letech užívám slovo „negr” mnohem častěji, než kdy dříve. Dokonce už dnes určitě častěji nežli „ašant“ či „mouřenín“.

            1. Mně zas vždycky přišlo hrozně zvláštní, jak černošky a černoši rádi používaj oslovení „sister“ nebo “ white girl“. Ale zkuste na ně zasestrovat nazpátek a nedejbože, použít při popisu někoho nebílého, jeho barvu a to uvidíte, jak uměj jednoho rychle usadit :-) Nigger mi zní hnusně, s tím bych byla opatrná. Je to stejnej šuplík jako cracker

              1. Naprosto božské na to, že je to mainstream, tak se můžu vždycky smíchy posrat…. ne každej to může, ale tohle prostě stojí za to :D :D

                https://www.youtube.com/watch?v=FTTg49uiuRY&ab_channel=azq88

              2. To je subjektivni pojeti. Ja to vnimam spis jako francouzske ‚noir‘, coz je proste popis holeho faktu. Ja jsem beloch, nemam s tim problem a pokud mi bude nekdo rikat, ze jsem beloch, tak s nim proste souhlasim.

                Slovo ‚barevnej‘ uz je pak relativni, protoze zatimco ten cernej je cernej furt, tak my hrajeme vsema barvama podle toho, jestli nam je blbe, stydime se, mame zloutenku, jsme mrtvi a cert vi co.

                1. Já se v tom právě ztrácím, pač na jednu stranu začali BLM používat termín people of color a je prej nějakej rozdíl mezi rasismem a colorismem, ale už zas není ok, tu barvu pojmenovat. Osobně mi ta barva přijde čistě deskriptivní, to přece není žádnej soud a já fakt žádnou averzi vůči jiným etnikům nemám, nejsem blbec, leč doba je komplikovaná a povolené jazykové prostředky poněkud nepřehledné:-)

          2. stačí zadat

            happy white woman

            1. Zadat kam, probůh?

              1. ocs

                Do Googlu. Jsou tam fotky smíšenejch párů.

                1. Aha, pravda; už si vzpomínám, že jsem o tom kdysi kdesi cosi četl.

                  To je ale přece úplně jedno. Nic od Google nikdo soudný nepoužívá už dlouhá léta.

    4. Že vakcíny budou povinné napadlo každého, kdo měl kdy vlastní dítě v této zemi.

      Že vláda bude vědomě vydávat nezákonná a protiústavní opatření napadlo každého čtenáře D-F, který se zamyslel nad ústavností dvojího trestu-bodového systému a reakcí ÚS na něj.

      Že neočkování budou šikanováni nikoho nemuselo napadat, protože to nebyla žádná konspirace, nýbrž již v polovině roku 2020 veřejně šířené články typu „někteří vědci předpokládají, že neočkovaným bude odepřen vstup na pracoviště“ atd. První výskyt kde jsem tato volání zachytil já byl v Bussines Weeku v létě 2020, do oficiálního požadavku „konsensuální cědy“ to bylo překlopeno v lednu až dubnu 2021 viz https://dfens-cz.com/chronologie-covidismu-neni-to-konspirace-je-to-oficialni-doktrina-mezinarodni-akademicke-obce/

      Takže asi toliko ke „konspiracím“.

      Konspirace znamená tajné spiknutí. Tady nic tajného nebylo – pouze někteří líní a neinformovaní lidé byli zaskočeni a překvapeni, a namísto aby si přiznali svou neinformovanost, zareagovali výkřikem „to bylo spiknutí!“

      1. Jistě. Na druhou stranu ale byly právě tyto (a mnohé další podobné) předpovědi tehdy oficiálními médii za „hloupé konspirační teorie“ označovány.

        A — alespoň tedy podle mne — je právě takto nutné rozumět bonmotu „rozdíl mezi konspirační teorií a realitou je asi tak půl roku.“
        ____
        Jen volně souvisící poznámka: jedna věc je rok 2020, druhá dejme tomu třeba rok 2010, neřkuli 2000. Kdyby mi na přelomu milénia někdo popisoval jenom blbé EET+KH, smál bych se nahlas a označil bych jej za blázna. A to patřím rozhodně mezi ty, kdo o důvěryhodnosti demokratických věrchušek nikdy iluse neměli :(

        1. Taky pravda, i když bolestivá.

  5. Já v ty temné síly v určitém ohledu věřím. Oni ty nacisti nebyli fandové okultismu jen tak pro nic za nic. Dnes se to možná navíc zvrtlo do jakési techno-magie. Nejvíc podezřelými uskupeními v tomto ohledu jsou Vatikán, Skull & Bones, Bilderberger. Nemělo by se taky zapomínat na “cvoka” Alexe Jonese a případ Bohemian Grove. Zajímal se třeba někdo o to, jak je možné velké světové události předpovědět předem ? Grafy pro 9/11:
    https://noosphere.princeton.edu/911formal.html

    https://en.wikipedia.org/wiki/CERN_ritual_hoax

  6. Zajimava uvaha. Nicmene o tom jestli prvni bylo vejce nebo slepice se muze debatovat till the cows come home.

    Co se tyce obecne covidismu, kde medicinske zalezitosti jsou jen jednim jejim aspektem, tim nejviditelnejsim, zatimco ekonomicke, societalni, a dalsi ramifikace jsou to o co skutecne jde, tak je pomerne dobre zdokumentovano ze se jedna o umysl pripravovany pomerne dlouhou dobu. Minimalne desetileti. Hlavne skrze WHO.

    At uz je to tak nebo vonak, tak ted je potreba zacit hodne rychle premejslet co s tim. To ze akademicky/vedecky svet je v pici je fakt. Politika/spolecnost funguje inversnim zpusobem. Kvuli globalizaci je svet ovladany z nekolika malo center, staty de facto neexistuji.

    Okamzite reseni neexistuje. Jedina sance pro lidi, a to asi az budouci generace, je formulovat koncept ktery bude oponovat globalismu – localismus, vcetne durazu na individuality v protikladu tomu jak jednotlivec je cim dal vic upozadovan na ukor jakesi zasrane „spolecnosti“.

    1. To by musela väčšina spoločnosti „trpieť“ Aspergerom a chodiť s odrezaným jedným uchom. Ale ako tak pozerám na terajšie deti do 5 rokov, možno sa toho ešte dožijem.

  7. Včera přesně tohle hezky ukazovala Nornice v 69 hodinách.
    Když někoho pronásleduje zaměstnanec ČT a dožaduje se často agresivně odpovědí tak je to investigativní novinář.
    Když někoho pronásleduje někdo jiný a dožaduje se odpovědí tak je to zlý, hloupý, neslušný a agresivní popírač.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017