Slovanská genocida - zpět na článek

Počet komentářů: 1 146

  1. childeater: tohle se nabízí jako první, ale pak zní otázka, proč se tak stalo? Proč to neudělali stejně jako s krymem? buď nechtěli, nebo to nešlo, nebo museli jít takto z jiných důvodů. Rusům muselo být jasné, co z toho vzejde, nejsou pitomci (jak mají někteří pocit) a jejich opatření proti sankcím to potvrzují. proč tedy šli do tohoto rizika? blázen Putin? revizionismus území? to jsou podle mě velmi chabé důvody k zahájení této války. pravé důvody předpokládám jinde.

    1. no je to husarskej kousek. Nechat vybudovat uspesnou sit rychleho obcerstveni vcetne dodavatelu a pak to za pakatel koupit vcetne zakaznicke baze. A jako bonus odted veskere zisky budou zustavat doma. Kdezto McD si pripise miliardovou ztratu a ztratu kazdorocniho zisku o 9%. Myslim, ze rusove se modli za vic sankci.

      1. Podobně se dá říct, že bylo husarský kousek znárodňování za komunistů: Stát získal úspěšnou rozjetou firmu a majitel měl ještě štěstí když se mu povedlo včas zdrhnout za hranice.

        Akorát otázka je, s trochou nadsázky, co s tou firmou dělat poté co rozprodáte zásoby ze skladů.

        1. to srovnani nesedi. Za prve, tady ji neziskal stat, ale soukroma osoba / firma, ktera bude podnikat jako kazda jina. Za druhe, netusim kde jste byl na tom, ze jede jenom ze zasob. McD stejne jako kazdy jiny retezec pouziva sit mistnich dodavatelu na velkou vetsinu produkce a to kdekoli, nejenom v RU. Takze s dodavkama nebude mit problem. Totez s lidmi, ma je od McD vycvicene, takze vsichni jenom delaji to co leta predtim. A pokud retezec nezkrachoval predtim, neni duvod si myslet, ze by mel krachovat ted.

          1. McD je franchiza, takze az na nejake ultratajne receptury se vsechno dela z lokalnich zdroju. Pokud McD opustil trh, pak je zcela legalni zmenit znacku a jet dal. Otazkou pouze je, jestli nedojde ke zcizeni nejakeho chraneneho patentu, nebo vyrobniho vzoru. To je ale otazka drobnosti, ze holt do nejake masosracky primelou treba jeste kudrnacku a uz to bude jine.

            Rozhodl se McD, je to jeho vec.

          2. Jo, teď si jen položte otázku proč se ty firmy převádějí na Rusy- protože v opačném případě jim hrozí znárodnění.

            A to druhé, jak jsem psal- s trochou nadsázky. I když třeba se začerňováním loga McD si vystačí jen omezenou dobu.
            Jde o to, že jedna věc je takhle výhodně získat firmu a druhá ji dlouhodobě provozovat.
            I když zrovna v tomhle případě to může být snazší než v jiných (ale nesouhlasím s tím, že to prostě pojede tak jako předtím, už proto, co všechno tam teď je úplně jinak).

            1. A japa by sis predstavoval, ze franchiza odejde, kdyz firma fyzicky patri nejakemu mistnimu podnikateli? To jako, ze McD ukradne vyrobni prostredky, nabytek, veskerej vercajk a odveze ho do USA, kde to soupne do skladu? Franchiza je jen o papirech a dodavkach nekterych standardnich picovin, jako treba obalu, reklamnich matrijalu a hlavne vyrobnich postupu.

        2. Zda se ti snad, ze Rus neco znarodnil proti vuli McD? McD se rozhodnul jit do prdele a nechat par desitek tisic lidi na dlazbe. No, tak se ti lidi rozhodli si to vest sami po svem.

          Podle mne je to dost zasadni rozdil.

          1. A kupodivu dokážou i smažit hranolky a opékat burgery.

            1. Fakt? S HDP Italie? To prece neni mozny…

          2. Nevím jak konkrétně u McD, ale vzhledem k tomu, že firmy z „nepřátelských zemí“ mají fakticky na výběr mezi „výhodným prodejem“ Rusovi a znárodněním…

            1. Vy jste nepostřehl znárodňování ruských firem a majetků v navýsost demokratických zemích, které ctí soukromé vlastnictví nade vše?

              1. Klasické „A vy zase bijete černochy“?

                1. Nikolivěk, jen Newtonův zákon – akce vyvolává reakci.

                  1. akce a reakce není pro třetího Newtona správný výraz, na tuto situaci se hodí klasické jak se do lesa volá… ;-)

                    1. …tak se z lesa medved.

                    2. doslova

                      nebudou voni tam už soběstační i v bramborách, dyž byla řeč vo hrnolkách? burgrový buchty si upečou v klidu, jako největší exportér pšenice

                2. To úplně nesedí, vlastně vůbec. Spíš je to převzetí trendu.
                  Akorát nechápu, že si někdo ze západu dobrovolně naběhne na vidle a kritizuje ruské znárodňování, které tam přišlo právě z toho západu. Přičemž ale akcentuje právě morálku západu jako tu dobrou.

              2. Krom toho, Rusko nijak podnikání západních firem na svém území neomezuje, ani neznárodňuje, pokud normálně pokračují v činnosti. Brání se pouze „umrtvení“ firem a blokaci kapitálu.

                1. …a ztrate pracovnich mist. U nas by se odborari posrali.

                  1. treb 17.6.2022 v 19:58

                    Nenastal by problém v převodech zisku bez SWIFTU? Nebyl by ani problém investovat v RF rubly vydělané tamtéž?

                    1. nevím. ale co vím, že pokud jde o peníze, tak se vždy najde cesta jak to udělat.

          3. McD se výslovně dohodl s tím ruským podnikatelem, že pokud si to chce převzít jako „točku“, převezme komplet všech 60,000 zaměstnavatelů.

            A navzdory zuřivému vzteku západních bojkotářů platil všem 60k ruských zaměstnanců v pozastavených provozovnách mzdy.

            Toliko ke tvému „zlí Američani se rozhodli nechat pár desítek tisíc lidí na dlažbě.“ Ale jsem si jistý, že do týdne to tu bude kolovat jako nezpochybnitelný „fakt“, kterým se bude argumentovat, až se to někomu bude hodit.

            1. „A navzdory zuřivému vzteku západních bojkotářů platil všem 60k ruských zaměstnanců v pozastavených provozovnách mzdy.“
              Jakože dodržoval zákon a platné smlouvy? Když se taky zamyslíš, z čeho to vlastně platili ty mzdy tak mcd neměl ani moc na výběr.
              Mě teda obě ty krajní polohy přijdou jako sračka, které jdou rozkopnout bez rozběhu z místa. Prostě firma zavřela svoje provozovny.

              1. Pokud firma zavře provozovny, mohla je všechny na hodinu vyrazit na dlažbu z důvodu přebytečnosti.

                McD je naopak nevyhodil, ačkoli nikdo z nich nepracoval, a platil je za sezení na zadku doma.

                A to přesto, že západní fanatici vyhlašovali, že odteď budou bojkotovat McD na západě kvůli tomu, že placením mezd zaměstnancům v RU vyživuje ruské agresory atd.

                1. A to čerpáš z ruské legislativy? Nebo z americké?
                  Podle českých zákonů. Pokud firma zavře provozovny, ale nezanikne a nepřidělí ti jinou práci, ano zaměstnanci jsou placeni za sezení doma na zadku.
                  Pokud je všechny vyhodí tak v drtivé většině důvodů dostaneš odstupné – tedy by firma musela zaplatit tak jako tak.
                  Že mcd byl jak chytrá horákyně a chtěl uspokojit veřejné mínění a zároveň zachovat infrastrukturu a zaměstnance – tak to vypadá přesně tak jak to proběhlo.
                  Ale třeba víš jak přesně funguje pracovní legislativa v Rusku…

                  1. Možná i z tohoto důvodu v Rusku dopadl Google, jak dopadl. Při tom svém „šíření svobodných myšlenek“ jaksi pozapomněl respektovat místní zákony a myslel si, že mu to projde tak, jako jinde, kde jsou z giganta posraní.
                    Tak v Rusku mu to neprošlo.
                    Bylo by zajímavé udělat rozhovor třeba s Teplým z Madety, nebo jiným Čechem, který tam vedl pobočku, jehož matka sídlí v nepřátelské zemi.

  2. Se divam,ze je to cim dal lepsi vyhrozovani zastavenim nordstreamu Rusko historicky vydelalo na rope a plynu a uhli. Ropa a plyn leti nahoru I kdyz v nasdaqu spadl plyn o 15% zahadne pozary klicovych provozu vcetne cipoveho ASM nebo lng v texasu. Nejaky krizovy scenar? Jak budeme postupovat posilat zbrane a vyhrozovat sankcema? A nejvetsi starost v kocourkove? Rozboreni Stanu a ja doufal,ze kradeni de v krizi stranou totalni naivita cim Vic se to sere Tim se lidi ksobe chovajo hur….

  3. Tak jsem konečně našel to video s Dr. G slibujícím „Grossoffensive“
    https://www.reddit.com/r/GermanWW2photos/comments/vdg61x/surreal_footage_of_the_last_nazi_rally_in_germany/

    1. Znam jednoho, co zkousi takovy karaoke, ale i kdyz se nasnupe, neni to ono.

    2. máš ten vodkaz špatně, místo těch hoven na začátku tam patří old.reddit

    1. „Abych to uvedlo na pravou míru: s jejich cíli, jako je větší rovnost a diverzita, samozřejmě souhlasím“

      Větší rovnost a zároveň větší diverzita, to je trochu protimluv, ale tomuhle to asi neva. Přemýšlel jsem jak nad alternativními názvy pro takovéhle lidi a třeba jazykotvarově by sedělo „vylízlo“.

      1. a co jelito? to je diverzní, páč je jedno jestli je z vepře nebo prasničky, a
        ta rovnost v chuti tam je taky :-)

        1. pokud je to stejný z vepřa ai bachyně, tak snad to diverzní právě není, niet?

          1. ta diverzita je v tom pohlaví. můžete si vybrat, jestli je to jelito z vepře, prasničky nebo obojího :-)

            těm prasatům by to fakt chtělo osvětu, třeba udělat nějakej pig pride

        2. a vůbec, tvl, už prasatům někdo vysvětlil, že pohlaví je akorát sociální konstrukt?!

          1. A jak vis, ze se to prase vubec citi byt prasetem? Pokud se citi byt treba ovci, muze byt i halal.

            1. Sysop 19.6.2022 v 8:27

              Tento konstrukt je malým dětem předkládán v ČR veřejnoprávní televizí na kanále „Déčko“.

  4. Že to že je Putin polo-magor neznamená, že nám nevládnou úplní magoři. Sice nejsou agresivní navenek, ale dovnitř čím dál víc.

    A zaplatíme to a odneseme to my.

    Tady se někdo za SPD zeptal šílence a orbánofoba, pirátského neomarxisty Peksy, zda odebírat plyn-ropu od islamistů kde kamenují ženy, od Saudů, je jako lepší. No aspoň řekl, že to není nic pěkného, podle mě je to ještě horší, ale jeho knížecí rady typu „jezděte víc MHD“, když velká část národa žije na vesnici nebo potřebují auta na podnikání, ufff..

    https://www.ceskatelevize.cz/porady/10175540660-mate-slovo-s-m-jilkovou/222411030520024/

    1. A Orbána za zastropování cen samozřejmě neomarxista nepochválí, protože nemá rád konzervativce, byť jemu samotnému regulace nevadí, ale jak které. Kdyby šlo o dotaci z EU, tak by byl pro. Větší závislost na centrále, že…

      A neoliberál je přece proti zásahům do trhu, takže ten taky nemůže pochválit Orbána, já ho chválim. Zdarec :)

    2. V lepších časech se piráti věšeli na ráhna.

    3. vycházet z premisy, že Putin se zbláznil, je magor, či polomagor, považuji za chybu, která pak brání v racionálním úsudku. Jsem přesvědčen, že ví naprosto přesně co dělá a proč to dělá. akorát ta racionalita jde vidět až po čase. Narozdíl od mnoha eu politiků, jejichž hurá akce jsou mnohdy efektní při vyhlášení, aby se po čase ukázaly jako nesmyslné.

      1. Presne to je ten problem. Nasi sasci se nesnazi pochopit ruskou mentalitu. Proste – Rus je agresor. To je zakladni postulat. Tim padem ovsem nechapeme, ze v jeho chovani muze byt logika a podle teto logiky bychom mohli predvidat jeho chovani.

        Kdyz holt hned na zacatku si stanovime zcela spatny model, pak nam jakekoli prognozy nemohou fungovat.

        No, o to vic to nakonec bude bolet.

        1. Když to sám veřejně oznámí a pak to podepře činy, není to postulát, ale fakt.

          Připomenutí: 23.2. Putin oznámil, že uznává „DLR a LLR nikoli v jejich reálných hranicích, nýbrž ve hranicích stanovených jejich ústavami“ – tzn. včetně té poloviny Luhanské a Doněcké oblasti, kterou separáti nikdy v životě neovládali ani tam nebyli, a kterou jim Rusko tedy pomůže dobýt. A to také od té doby dělá.

          Minulý týden pak prohlásil veřejně, že je jako Petr Veliká a bere si území, které mu sice de iure nepatří, ale „historicky“ na něj má nárok.

          Je fakt trapné hájit Rusa popíráním, že něco dělá, když Rus nejen přiznává že to dělá, ale veřejně se k tomu hlásí.

          1. Jasne, ale ne kazdej Rus je Putin. Ja osobne si myslim, to Vovka dost silne prehani. Ale nastaveni ceskeho BFU je, ze mrtvej Rusak je dobrej Rusak. At mi nikdo netvrdi, ze zase cela valka je jen kvuli Putinovi. Tak jednoduchy to neni.

            1. @Sysop
              jasně, že ne!
              To je jako v manželství, za problémy mohou vždy oba dva:
              Manželka.
              A tchýně.
              Ale co kdyby VVP nesouhlasil?
              Co kdyby to hrozné ohrožení jaderné mocnosti a genocidu Rusů na Donbasu tempem 1-2 mužika měsíčně velkoryse přešel a věnoval se zvelebování zbytku země, obchodu a rozvoji průmyslu.
              Co tak hrozného by se stalo?

              1. Problem je, ze on se rozhodl zvelebovat rusky prumysl tim, ze Rusko odstrihne od dolaru. Vsude na svete tento blbej napad okamzite vedl k valce. Na druhou stranu chapu, ze linejm Rusum rict, ze maji min krast a vic makat, by melo asi tak stejnej uspech, jako v Cesku.

                Neumim posoudit, do jake miry OPRAVDU je Rusko ohrozeno imperialismem zapadu. Jak se to rozkradlo v Cesku, to vidime. Jak ted jak sulini platime drahy energie Nemcum, to taky vidime. Takze vime, o cem je rec. Ale Rusove si hodne majetku rozkradli sami, tak jako to u nas udelali ruzni Bakalove, Krejcirove a dalsi sibri.

                Mozna na to Vovka jde stylem hledani aluminijovyho klicku. Proc resit domaci problemy (kde financnictvi pod kontrolou proste nema), kdyz radeji muze brnkat na nacionalni strunu.

      2. počké, vony se nejaký ukázaly smysluplný? povídépřeháňé?

  5. „Ohlásili jsme speciální vojenskou operaci, když už nám nezbyl žádný způsob, jak vysvětlit Západu, že se zabývá zločinnou činností, když vtahuje Ukrajinu do NATO,“ prohlásil v rozhovoru Lavrov.
    https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/sergej-lavrov-rozhovor-rusko-ukrajina-bbc.A220616_192515_zahranicni_pukk
    Tak vďaka špeciálnej vojenskej operácii je Ukrajina oveľa bližšie NATO ako predtým a má – bude mať západné zbrane, o ktorých sa Ukrajine predtým ani nesnívalo. To je obrovský „úspech“ špeciálnej vojenskej operácie. A to ešte netreba zabudnúť na nových členov NATO. Proste stále platí to ruské – mysleli sme to dobre, ale dopadlo to ako vždy.:-)

      1. Proste to bude ako doteraz a na Ukrajinu pôjdu OBRANNÉ tanky, OBRANNÉ húfnice, OBRANNÉ helikoptéry, OBRANNÉ raketomety…:-)

        1. a tie zbrane budu obranne de-Kalibrovane. ich realny dopad na dianie na fronte je mizivy, iba naseru. Uz len logistika municie, aby to malo nejaky vysledok atd….Je to barlicka a nasiratko, teda ak sa da to ostrelovanie civilnej infra s ich pomocou takto nazvat ….

          1. Áno, toto písali aj na ruských weboch. Západné zbrane sú zastaralé, nepresné, kazivé, je ich málo a väčšinu Rusi aj tak zničia hneď, ako prekročia hranice. Takže vlastne nevadí, že Západ ich bude posielať aj ďalej v akomkoľvek množstve.:-)

            1. Spravna otazka spise je, komu to vadi vic, jestli Rusum, nebo zapadu. Odpoved se brzy dozvis.

              1. Odpoveď už vidíme, Rus začína priškrcovať Nord Stream 1.

                1. A ešte k tomu dodám to určite náhodné načasovanie – zrovna keď bol Scholz na Ukrajine. To aby si dobre rozmyslel, čo má Zelenskému povedať.:-)

                  1. Zatial s tym priskrcovanim ma velky problem EU (teda Nemecko), Rusi nan nie su odkazani.. co povie/naslubuje komediantovi, nikoho nezaujima.

                  2. notyvole
                    kdybyste si alespoň zjistil, proč začli přiškrcovat NS1 a nepsal pak voloviny. Plynovod Nord Stream snížil tento týden průtoky přes Baltské moře do Německa o zhruba 60 % poté, co Siemens nedokázal vrátit čerpací turbíny, které prošly opravou v Kanadě, kvůli protiruským sankcím.

                    Dodávky plynu plynovodem klesly ze 167 milionů metrů krychlových denně na pouhých 67 milionů metrů krychlových.

                    1. To tvrdia Rusi.
                      A Nemci zasa tvrdia, že ruské dôvody sú vymyslené.
                      Z nejakého dôvodu mám v tomto prípade tendenciu veriť skôr Nemcom ako Rusom.:-)

                    2. Ale hovno. V Siemensu mam zname, delame pro ne nektere typy komponent. Rekli mi, ze jim pry schazi jakesi dily z Kanady, na ktere je ted embargo. Bez nich to Siemens neopravi a Siemens nechce garantovat, ze pri jmenovitem prutoku se neco dal neposere. Tak Gazprom snizuje objem prutoku.

                    3. Aha. Takže doteď to fungovat mohlo na 100%, problém neproblém, díly nedíly.
                      Ale najednou, ze dne na den, z hodiny na hodinu, to musí jet jen na 60%…

                      Protože nejsou k dispozici díly z Kanady, které jsou zaembargované již několik měsíců a Siemens to celou dobu ví? A přijde se na to zrovna ausgerechtnecht ve chvíli, kdy Schulz v Kyjevě vymýšlí, zda odblokuje gigantické studenoválečné přebytky Bundeswehru a rozváže ruce Rheinmetallu s jeho odprodejem BVP a houfnic?

                      Jo, svět je malý a o „náhody“ tu není nouze…

                    4. Jan Mrcasik 17.6.2022 v 10:35

                      Ano. Doteď to fungovalo na 100 %. Technologické přestávaky na údržbu a opravy jsou u infrastruktury předmětného druhu plánovány vždy mimo topnou sezónu.
                      „Naše“ teplárna například odstavuje provoz na jeden týden v červenci na 100 %, dodává tedy ze dne na den 0 % tepla a výměníky tedy dodávají 0 % teplé vody.
                      Podobné je to u plynařské infrastruktury, kdy německý distributor plynu povolí zásah do potrubí (například přeložku pro výstavbu obchodního centra) mimo topnou sezónu, případně ještě se staveništním obtokem nižší kapacity (menší spotřeba, v létě se netopí).
                      Vaše argumentace vykazuje podezřele často znaky vysoké erudice, ale v oboru jiném, než diskutovaném.
                      Jinak je možné, že je plánovaná odstávka využita s ohledem na NS II, který je plně vybaven novými soustrojími.
                      Pokud dodává aktuálně dodavatel plynu 40 % potřeby, omezí plnění zásobníků, ale ne provoz průmyslových podniků a domácností.

                    5. Jenže tady jde údajně/oficiálně dle RU strany o ND z Kanady – o jejichž nedostupnosti kvůli embargu ovšem Siemens i Rusko věděli již 2 měsíce, protože tak dlouho platí to embargo.

                      Takže to nemohlo být něco, na co přišli překvapivě.

                    6. Jan Mrcasik 17.6.2022 v 11:28

                      Ano, nemohlo to být překvapivé, nicméně ke snížení dodávek by došlo i v případě, že by se opravy skutečně realizovaly.
                      Siemens a Rusko věděly již dva měsíce, že Siemens sjednanou práci neprovede a Siemens to nijak nedal vědět a soudruzi z NDR jsou překvapeni poklesem dodávek zaviněných neplněním ze strany jejich vlastní firmy?
                      V případě, že Siemens a Gazprom věděly o embargu, znamená to jen, že věděly. Stroje se neopraví ani v případě, že nedostupnost dílů je provozovateli známa, na počtu měsíců nezáleží. Pokud Siemens zakázku nereallizuje, je pravděpodobné, že dodávka plynu předmětným potrubím již stávající úroveň nikdy nepřekročí, dodávka se bude s dalšími servisními intervaly úměrně snižovat.

                    7. Jene, ty asi nemas moc sajn, jak se dela udrzba nejakeho technologickeho celku, co? Myslis jako, ze prijede nakladak s hafem dilu ‚co kdyby se neco hodilo‘? Ne, takhle to fakt nefunguje. Proste se nektere veci rozeberou a pak se zjisti, ze je treba vadne to, ci ono.

                      Asi mas kliku na autoservis, kde vzdy vsechno meli skladem. Jinak bys to poznal hned, jak to funguje.

                    8. Mohlo to být i tak, že Gazprom byl Siemensem ujištěn, že potřebné díly pro opravu má skladem.
                      Mohlo se ale při GO přijít na něco vadného jinde, co holt skladem není a problém je na světě.
                      Sám jsem jen malé hovno, ale stalo se mi to už několikrát – a to se na mě žádná embarga nevztahují, jen se oprava protáhla třeba o 2 týdny, než příslušný díl, o kterém se vůbec nepředpokládalo, že by kdy mohl být vadný, přišel. Případně se sháněl odpovídající ekvivalent či funkční náhrada.
                      U turbíny tohle asi bude problém, hledat alternativní náhradu..

                    9. @Sysop
                      no tak uvidíme zda Siemens udržuje i Jamal a Bratrství, jestli ano, bude letos tuhá zima…;-)

                2. Životnost hlavní, která ještě zaručuje nějakou přesnost, těch západních zbraní je 1000 výstřelů a někdy i méně, pokud už z nich bylo stříleno třeba při výcviku. Pak už je to střílení jen určitým směrem, protože energetická ztráta v hlavni a rozptyl daný poškozením hlavně jsou mimo rozsah a zbraň je určena jen k výcviku.
                  Člověk by řekl, že 1000 ran je málo, ale ono se stejně počítá s tím, že ve vyrovnaném boji bude dělostřelectvo z 1/3 potlačeno po 80-100 výstřelech. Jenže zase je to tak, jak škemral pianista (potřebuje 1000 houfnic). Proto ty západní zbraně Rusa akorát naštvou, ale nic nezmění.

                  1. Pro zajímavosť, za císařa pána uměla Škodovka rebarreling dělovéch hlavní.
                    U téch těžkéch hófnic např. ráže 30.5 cm a víc to pré bylo potřeba aj dřív jak po 1000 ranách.
                    Nebo na vojně nám říkali že výstřel podkaliberním zvyšuje ráž, esi si to dobře pamatuju tak snaď dokonce vo pár setin.

                    1. To ovsem bejvalo v dobe, kdy jsme jeste neco umeli a prumysl patril vladcum nasi zeme.

                      I kdyz… sakra… co to melu. On ten prumysl vlastne i ted patri vladcum nasi zeme… :-/

                    2. @Sysop
                      vládcům?
                      Emilovi a Karlovi Škodům?
                      Nebo Jardovi Preissů?
                      Ne to bylo v době, kdy dělovku Škodovky ovládal český kapitál a produkoval výrobky o které byl zájem.

                      https://www.valka.cz/Tezka-dela-z-plzenske-Skodovky-t11832

                    3. Myslíš zlaté časy Č-K-D, Ringhofferů, Škodů?
                      Včera jsem viděl pořad o Slovenské strele.
                      Toho Sousedíka byla vážně škoda, Ringhoffer asi vážně dělal co mohl, aby ho nějak udržel na uzdě, ale neudržel. A nakonec měl sám co dělat, načež dopadl, jak dopadl. Skoro jako Baťové.

                  2. A proto si Ukrajinci pochvalují, že dodané M777 jsou výrazně přesnější než Gvozdiky nebo Akacije, o D30 nemluvě…

                    …A proto jsou součástí posledních dodávek i náhradní hlavně pro M777 z Kanady.

                    1. jak se ukroši starali, tak to mají na hovno, jednoduchý

        2. Ktore sa budu nadalej usilovne rozkradat a predavat.. ukrajinski mafiani sa uz tesia.

        3. Nepujdou. Brzo tam nepujde uz nic. Ukrajina to nikdy nezaplati a Rus to tam stiha rychleji srotovat, nez zapad vyrabet.

          1. Ukrajina to neplatí, platí do USA.

            Zbraně sice dodává „na dluh“, ale paralelně dává Ukrajině „finanční pomoc“, takže z té se splatí ten dluh a účetně to UA má zdarma.

            A zrovna včera další dodávky.

            Ale pokud jsou to zbraně k ničemu a Rus stejně všechno hned zničí ještě na nádraží, ani si to neškrtne, tak to nikomu nemusí vadit, no ne?

            1. Mě také zaujalo, jak určitá názorová skupina brojí proti dodávkám zbraní, které jsou podle nich k ničemu (případně budou zničeny ihned po vstupu na území Ukrajiny) a současně nějakým záhadným způsobem prodlužují válku.

              1. LWG 17.6.2022 v 10:49

                Dalo by se namítnout, že i ničení dodávek zbraní a munice je bojová operace, tudíž dodávky probíhající válku skutečně prodlužují.

              2. Ač bývalý voják, nějak si nedovedu představit těch 1000 houfnic s příslušenstvím a hlavně municí – jaký to je objem a váha železa, kolik vlaků munice..
                A taky mi není jasné, čím chce UA ty zbraně zaplatit.

                1. „Zbraně sice dodává „na dluh“, ale paralelně dává Ukrajině „finanční pomoc“, takže z té se splatí ten dluh a účetně to UA má zdarma.“

                  Co je tohle za pitomost? Někdo někomu posílá zbraně a zároveň finanční objem, aby je měl čím zaplatit? Kde ve světě to ještě takhle funguje?

                  1. To je byrokracie. Zažil jsem v eráru. V rozpočtové kategorii A peníze už nejsou, ale rozpočtové kategorii B ano. Takže se to zaonačí tak, aby komplikovanou účetní operací peníze z B zaplatily A, ale účetně se to tvářilo že A platí jen A a B platí jen B.

                2. Čím to UA chce zaplatit a jak to funguje na US straně jsem ti servisdoku podrobně rozebral zde:
                  https://dfens-cz.com/slovanska-genocida/comment-page-5/?show=comments#comment-298039

                  1. A zbytek, na nějaké fungování státu, od dětí po důchodce, mandatorní náklady, to vezme UA kde přesně?

                    1. To se musíš zeptat UA ministerstva financí. Furt jsou na tom lépe, než naše Benešova exilová vláda – ta si musela všechny zbraně exilové armády platit sama z dluhopisů, které pak po válce musela splatit. A nikdo jí nedal ani vindru.

                    2. Neuhýbej k Benešovi.

                      Západ nikdy nedělal nic jen tak, z dobré vůle a pro něčí modré oči.

                      I na proxy válce Západ – RF je nutné vydělat a tak se ptám, kde na to UA vezme.

                      Kde na to vezme stát, který má všechno podstatné už roztřískané, nebo totálně rozklížené, popřípadě to roztřískáno ještě bude.
                      Stát, který až na výjimky ani nezasel to, na čem vydělával nejvíc a odkud se všechny ze Západu dislokované výroby stáhly.

                    3. A za to můžou USA? Čí vrtulníky se vysadily v Kyjevě, čí Kalibry a Smerše roznáší po celé Ukrajině kontejnerovou munici, a čí tanky postoupily 80km od Minské LoC dovnitř Ukrajiny?

                      Čí válečné loďstvo zakazuje exportovat obilí z ukrajinských obilných sil?

                    4. Ale já píšu o Západu, ne o USA jako takových! Děláš si ze mě prdel?

                    5. To je úplně jedno, jestli USA nebo západ. Byly to snad „západní ale neamerické“ vrtulníky, tanky a ŘSPDL, co ničí ukrajinské fabriky a pole a blokuje Oděsu, aby z ní nemohlo být exportováno obilí?

                    6. Není to jedno.
                      Ty jsi položil rovnítko mezi Západ a USA. Mně to něčím smrdí.
                      To je prostě špatně a nemusím Ti jistě vysvětlovat, kdo všechno k celému tomu Západu patří.

                    7. Jan Mrcasik 17.6.2022 v 12:30

                      Jak jsem se dočetl i na tomto webu, vývoz obilí z Ukrajiny zakázal tamější prezident. V důsledku toho jsou v ukrajinských přístavech násilím zadržovány nákladní lodě třetích zemí, zejména turecké. Odtud plyne snaha Turecka řešit uvolnění přístavů zaminovaných ukrajinským námořnictvem.
                      Válečné loďstvo nemůže nic zakazovat, zatímco znemožňovat nebo blokovat má naopak v popisu práce. Ovšem blokovat vývoz něčeho, co je zakázáno výkonnou mocí vývozce, je poněkud neužilé, nemyslíte?
                      Je možné, aby ruské loďstvo znemožňovalo vývoz ukrajinského obilé tureckými plavidly, aniž by došlo ke konfliktu s Tureckem, což by se velmi pravděpodobně stalo neprodleně veřejně známým?
                      Mělo by pak smysl, aby k nelibosti prezidenta Zelenského jednalo o vytvoření bezpečných koridorů z ukrajinských přístavů Turecko s RF?

                    8. Ygorek:

                      Pokud Zelenský zakázal vývoz obilí, jak je možné, že z Ukrajiny odjíždějí speciálně zřízené nákladní vlaky DB a ČD plné obilí, a Rumunsko buduje překladiště na ukrajinské obilí?
                      https://www.railway.supply/en/deutsche-bahn-helps-export-ukrainian-grain/
                      https://radiozurnal.rozhlas.cz/petr-rozek-na-ukrajinske-obili-ceka-miliarda-lidi-dopravit-ho-jinak-nez-po-mori-8755957

                      Pokud ruská Černomořská flotila nebrání exportu obilí z Oděsy, proč potom Rusové ústy Lavrovova náměstka Ruděnka oficiálně sdělili Britům, že jsou ochotni jednat o odblokování Oděsy za podmínky, že Západ zruší protibritské sankce?
                      https://v4hive.com/2022/05/russia-will-unblock-ukrainian-grain-exports-there-is-one-condition/

                      Pokud ruská Černomořská flotila neprovádí blokádu ukrajinských přístavů, proč potom ruská Černomořská flotila střílela a potápěla lodi, které se pokoušely v ukrajinských přístavech zakotvit, přičemž stávající skóre je 3 civilní lodi potopené a 1 poškozená ruským námořnictvem? Proč Rusové vystřelili raketu na transportér obilí Namura Queen?
                      https://www.reuters.com/world/europe/moldovan-flagged-tanker-hit-by-missile-ukraine-coast-2022-02-25/
                      https://www.reuters.com/world/europe/foreign-merchant-ship-hit-by-missile-mariupol-ukrainian-official-2022-04-05/

                      Miny jsou jedna věc, a většina z nich je skutečně nejspíše ukrajinských. Nicméně kdyby to bylo jen o minách, tak Turecko nebo Británie pošle před nákladní lodí minolovku či vrtulník s odminovačem a hotovo vymalováno.

                      Reálný problém tedy je, že kdyby se někdo pokusil skutečně odminovat Oděsu, přijet tam s lodí a odvést obilí, Rusové po něm budou střílet stejně, jako už stříleli na jiné nákladní lodi snažící se dostat na Ukrajinu.

                    9. Jan Mrcasik 17.6.2022 v 13.37

                      Turecko nebo Británie pošle před nákladní lodí minolovku či vrtulník s odminovačem a hotovo vymalováno. Takhle jednoduché to je? Omlouvám se za svůj příspěvek, tohle jsem opravdu nevěděl. Již jenom malý červíček hlodá – nebylo by jednodušší, kdyby vymaloval ten, kdo miny nakladl, a nikdo by nemusel nikam jezdit ani létat?

                      Dovolil bych si ještě připomenout, že loděmi lze kromě obilí dopravovat i jiný materiál, takže je na místě otázka kontroly nákladu a její případné vynucení a následné blokování transportu. Prakticky vyzkoušeno tuším v roce 1962 s dostatečným účinkem.

                      Pokud Západ zavedl nějaké protibritské sankce, tak by mě zajímalo, co je Lavrovovu náměstkovi Ruděnkovi do toho.

                    10. @ygorek
                      Se souhlasem Ukrajiny a Turecka mohou země, jenž po obilí tak touží, poslat své minolovky, fregaty a transportní lodě koridorem, který si odminují.
                      Obavám, že by cestou tam dovezli třeba rýži nebo střelný prach moc nerozumím, ale koneckonců válka není, moře si zaminovali Ukrajinci sami tak to může být speciálním operatérům u prdele, ne?
                      Nebo docházelo ke genocidě ryb a ty musí být také osvobozeny?

                    11. Dachsmeister 17.6.2022 v 20:11

                      Ryby již osvobozeny být nemohou, protože k jejich genocidě došlo.
                      Když jsem tam byl naposled (a bude to skoro tucet let), tak jsem se doslechl, že Černé moře je prakticky, tedy až na obchodně nezajímavý druh tresky, vyloveno.
                      Je možné, že to byl názor místního odborníka podobného odborníkům tuzemským oznamujícím otravu veškeré vody a půdy Babišovým dotačním glyfosfátem(sic!), v mořském rybolovu jsem laik.

                    12. S údivem zjišťuju, že Lavrov je ve funkci MZ už nějakých 17 let.

                    13. takže to asi nebude žádnej šašek. Za ro ten náš šašek je výstavní.

                    14. Jan Mrcasik
                      17.6.2022 v 12:30

                      asi to, co zaminovalo Oděsu, bych řek

                3. svým vazalstvím a zbytkem půdy, přece

        4. což je s podivem, jelikož po návštěvě Macrona a spol. Zelenskyj dostal čas do konce léta (max října), aby se pokusil o zpětdobytí ztracených území. Když se mu ti nepodaří, tak dohoda s Ruskem. Bez dodaných útočných zbraní se mu to nepodaří. Vzhledem k tomu, že Macronuv zájem (a s tím za ním přijel) je, aby se s Ruskem dohodl a on to odmítl, dává Macronovo vyjádření smysl.

          1. Ciste hypoteticky, pokud Rus obsazena uzemi uhaji a rekne ‚co jsme chteli, to mame a na zbytek toho ukrajinskeho bordelu vam sereme‘, jak nam to budou prezentovat ti Lipavsti, Cernochovsti a dalsi, kteri tvrdi, ze Rus se zastavi az v Portugalsku?

            1. nevím, ale určitě se téma ukradený krym rozroste na ukradený Doněck a ukradený Luhansk. Rusům to sice bude u prdele, Němci budou mít ropu a plyn, my budeme mít ukrajince a problémy.

              1. A to zase ne – my budeme mit emisni povolenky. Hromady povolenek, abychom za ne Nemcum vyrabeli levnou elektrinu.

          2. Je otázne, či sa napr. US, UK alebo PL (+ďalší členovia NATO) budú riadiť tým, čo povie Macron alebo Scholz. Môže ich skúsiť presvedčiť.:-)

            1. Pokial budu zivit ukrajinsky megabordel a mafianov za svoje, preco nie..

            2. myslím si, že buď Marcon i Scholz na vedení NATO sere (viz Macronovo prohlášení o jeho zbytečnosti), pak NATO proti vůli Německa a Francie nebude podnikat „odvážné“ kroky, anebo tam jeli s vědomím vedení NATO a předtím proběhlo ujednání o společném postupu. (Na polský názor v ve vedení NATO sere pes, mimochodem)

              1. v souvislosti s návštěvou Johnsona a postojem USA je správně to za spojkou anebo :-)

          3. Treb: „pokud Zelenský nedobyje území, od Macrona dohoda s Ruskem“

            AP: 16.6.2022 navštívili Macron, Scholz, Draghi a Iohannis Kyjev a prohlásili, že Německo ani Francie nebude nikdy Ukrajině diktovat o ní bez ní, že FR+DE+IT+RO „udělají vše proto, aby si Ukrajina sama mohla rozhodnout o svém osudu“ a tu válku „musí vyhrát“.

            1. ano vím, ale odděluji politická vyjádření, čtení mezi řádky a následné skutečnosti. Řekne, že „musí vyhrát“, pak následně odmítne poskytnout útočné zbraně. Němci to stejné… politické řeči ano, realita odlišná. Politické řeči o embargu na ruský plyn a ropu, ale fakt to plánují? Zatím jsem nic nezaregistroval. Velmi si cením vašich rozborů, ale mám pocit, že příliš často berete politická vyjádření jako klíčová východiska.

              1. treb: Macron řekne musí vyhrát, ale pak odmítne poskytnout útočné zbraně

                AP: Macron řekl musí vyhrát a pak poslal Ukrajině dalších 6 houfnic Ceasar

                Mrcasíkovo hodnocení: výborně, takže odteď podle treba houfnice nejsou útočné zbraně. Dobré vědět :o)

                1. s houfnicemi lze dobýt ztracená území? Dobré vědět :o)

                  1. abyste mě nechytal za slovo… pouze s houfnicemi jsem měl na mysli. ;-)

                    1. A pouze s letectvem lze dobýt ztracená území?

                      Takže ani houfnice, ani letectvo nejsou zlé útočné, nýbrž pouze obranné zbraně – a Rusku tedy nemůže vadit, když je Západ Ukrajině dodá?

                    2. jestli se to rusku bude či nebude líbit vytahujete proč? řeč je o politických prohlášeních a skutečných činech eu a nato.

                    3. A skutečným činem je dodávka houfnic Macronem tam, kde treb říkal, že Macron nedodá útočné zbraně.

                      Tím jsme se dopracovali k tomu, že houfnice podle trab nejsou útočné zbraně, neb samotnými houfnicemi nikdo nedobyje území. Tak jsem se zeptal, zda tedy útočnými zbraněmi nejsou ani letadla – neboť jak známo, samotnými letadly také nikdo nikdy žádné území nedobyl.

                      A pak jsem se zeptal na trebův názor, zda tedy dodávky takových neútočných zbraní nebudou vadit Rusku, když tomu vadí zbraně útočné.

                    4. tak, slaměný panák je postaven, nastalo jeho bourání. Pomůžu vám alespoň v bourání s tím ruskem. Dle mého skromného názoru je rusku u zadnice, co řekne macron médiím, ale co konkrétně udělá. a rozhodně jim vadí dodávka jakýchkoli zbraní. útočných nebo obranných. podsouvání vašich domněnek do mých nevyřčených vět jste se u mě, diplomaticky řečeno, trochu shodil.

                    5. a k těm cesarum. francie už je dodala dávno před jednáním v Kyjevě (po jednání je to zatím jen příslib 6 dalších). těch 12 (nebo kolik houfnic) zdůvodňovali obranou, nikoliv útokem, ale budiž, snažili se posunout frontu. Ale těch 18 cesaru je schop no zvrátit celý průběh, když macron útočné zbraně poskytnout odmítá?

                    6. JM: _A skutečným činem je dodávka houfnic Macronem tam, kde treb říkal, že Macron nedodá útočné zbraně.“
                      treb: zatím jde jen o příslib, po jednání nedodali zatím nic. další info v předchozím příspěvku. Bez tanků a letadel, které nedodají, nelze vybojovat ztracená území zpět, což je téma, které treb začal a JM rozporoval.

                      JM: „Tím jsme se dopracovali k tomu, že houfnice podle trab nejsou útočné zbraně, neb samotnými houfnicemi nikdo nedobyje území.“
                      treb nikdy neřekl, že houfnice nejsou útočné zbraně, treb řekl, že jen shoufnicemi to nelze.

                      JM: „Tak jsem se zeptal, zda tedy útočnými zbraněmi nejsou ani letadla – neboť jak známo, samotnými letadly také nikdo nikdy žádné území nedobyl.“
                      treb: to předpokládám nebyl dotaz, ale snaha zesměšnit. do hlavy vám nevidím, takže nechám dále bez komentáře.

                      JM: „A pak jsem se zeptal na trebův názor, zda tedy dodávky takových neútočných zbraní nebudou vadit Rusku, když tomu vadí zbraně útočné.“
                      nezeptal jste se. to jste mi podsunul. přesto jsem vám odpověděl.

                      shrnutí: bylo vám tohle zapotřebí? Patříte zde k respektovaným diskutérům. Ale tady jste fakt trefil kozla.

                    7. Naše posty z 11:26 a 11:36 vydávají jiný obrázek, ale nechám vám poslední slovo.

                    8. děkuji za poslední slovo, byť nepovažuji za nutné ho mít. právě ten váš post je ten faul, můj post byl parafrází vašeho. Smysl mého psaní byl jinde a předpokládám, že to víte. Proto mě udivil právě tento váš a následné příspěvky.

            2. ještě… netvrdím, že co píšu, to se stane. Ve hře je spousta proměnných a hlavně rozhodnutí, které mohou uvést události do úplně jiných rovin. Nynější stav považuji za takový, jak jsem popsal. Ale jak je ve Švejkovi… člověk se může mejlit… chytrej i nevzdělanej blbec. mejlej se i ministři. ;-)

    1. Jsem zvedavy, jaky maji nasevase media propagandisticky plan pro situaci, ktera nutne nastane: Ukrajina prijde o kus uzemi a bude po valce. Ocekavam clanky typu ‚Rusy jsme po uspesnych utocich psychicky znicili zmenou uzemni plochy Ukrajiny‘, nebo ‚moralni vitezstvi za obetovani nepotrebneho uzemi stoji‘, ci podobne bludy.

      Biden uz celkem otevrene hovori o tom, ze proste Ukrajina o uzemi prijde a dalsi velka podpora ztraci smysl. Podle mne jde o to, ze Rus je na opotrebovavaci valku pripraven a zapad zase nema tolik zbrani a munice, kterou si muze dovolit postradat, pokud nechce ztratit bojeschopnost. Pokud by tenhle trend lifrovani na Ukrajinu pokracoval a ve vhodnem okamziku Cina prisla na Taiwan, tak se zapad zmuze jen na boj ostrymi slovy.

      Je to otazka spis tydnu, nez mesicu, kdy proste zapad rekne ‚dost‘.

      1. Staci oprasit Goebbelsove uvodniky z januara/februara 1943, iba ich aktualizovat na par miestach. Naco pracne vymyslat uz vymyslene? Take krasne uderne hesla ako „Deutschlands schwere Belastungsprobe, Totaler Krieg: Keiner darf fehlen!, Sieg oder Bolschewismus“..

        Die Lage an der russischen Front habe sich verfestigt, werde aber bei Donbas/Charkow/etc. immer verzweifelter!

      2. Sysop:
        Čekám roztažení při pobřeží, odšmik přístupu k moři a možná i spojení s Podněstřím.

        U nás doufám, že na podzim se část bambulů vhazujících 5K chytne za nos, až na ně dolehne krizovka. Posílí Kanimura.

        .

        1. Domaci PR se hodne zapoti, pokud bude chtit realitu zapudrovat.

          1. spoustě lidem stačí k zatemnění mysli pouhá zmínka o roku 1968, takže u části národa s pudrováním reality nebude problém. Horší to bude u zbytku, protože tam nepomůže ani sebelepší růžový lak.

            1. invazi 1968 do ČSSR zpískala Ukrajinská socialistická sovjetská republika, jako stálý člen OSN, ostatně, politiku celého sajuzu v evropě určovala ukrajinská sovjetská republika, jako zakladatelka zovjetského sajuzu.
              invazi ukrajinskoasiatických bolševických hord do mírumilovného protektorátu v 1945 pod velením ukrajinských atamanů Malinovskkého a Jeremenka jistě dodnes s láskou vzpomínaji potomci znásilněných, zavražděných , odvlečených a okradených obyvatel např Ostravska

              1. @jungvoj
                ha polský fašista se ozval, nu i na něj dojde řada.
                Po tomto příspěvku urážejícím hrdinskou Rudou armádu se bude do konce života bát zda se davaj časy i ščot ozve z úst ruského nebo ukrajinského osvoboditele…

        2. Naozaj sa očakáva veľká ruská ofenzíva na Odesu, keď Rusi už dva mesiace dobýjajú zaprdený Severodoneck? To by sa im zásobovacie cesty predĺžili o dobrých 100 km, čo v ich prípade aspoň doteraz bol dosť veľký problém.:-)

          1. Uvidime. Rusaci jsou jako slimaci. Postupuji pomalu, ale jiste, jak se zda. A my se rozcilujeme, ze na ty kurvy slizsky nic neplati, nefunguje, je to drahy a ve finale slimaci stejne sezerou to, co chteji.

            1. ale jo, nůžky fungujou velice dobře, ale těch sviní je snad nekonečně, stříhám kolem 300-500 denně a je to tam furt a je to ÚPLNĚ VŠUDE!

        3. A do kdy, Corono? Dokdy podle tebe Rus podle tebe dobyje Oděsu, dokdy se dotáhne až k Podněsteří a dokdy odřízne UA od Černého moře komplet?

          Aby to nebylo jako s Behemotem, podle kterého měli Rusové už 2 týdny sedět v Kramatorsku a slavit úspěšné zničení 16000 Ukrajinců v kotli, a ono kde nic, tu nic.

          Oni totiž už ani Rusové toho nemají tolik, a zatímco na Donbase postupují, u Chersonu víceméně stejným tempem ustupují. Už vzdali pokusy na protiofenzivu do Davydiva Bridu a namísto toho se opevňují v Bezvodnem a Išenke 8 km hlouběji v Chersonské oblasti.

          1. Jan Mrcasik:
            Možná rok, nebo dva. Nevím.
            Na ČRo+ právě blebtal Cyrda Svoboda, že by to viděl na kompromis a odstoupení území ve prospěch RF, když to hajdamáci nevyhrajou. Pravda, druhej diškutér byl šmejd O. Kolář a ten blafal o konečným vítězství. Ale prej se chystá nějaký větší jednání s externí účastí (fňukali tam, proč prej Fiala coby nastávající rotační EU-král se neúčastnil osobně příprav…).
            Takže se pifpafuje, ale i bude jednat. Možná jak tehdá v Namu (a že se to táhlo až do konečnýho vítězství) třeba i pět let.

            Ty Brody tam bych nebral jako nutnej ukazatel čehosi. Vždyk je to jenom hra kočky s myšma. Od Kijeva se taky stáhli, a netvrdil, že tam dostali nějaký klepec od Uá.

            1. Dobře, píši si tedy u tebe dva roky na komplet RU zabrání veškerého přímořského území UA a odříznutí UA od černého i azovského moře.

              Uvidíme.

              1. Jan Mrcasik:
                Jen si napiš. Je to odhad. Třeba upečou něco, jak naznačili ti kecalové Cyrda a Kolář – RF dostane kus, možná menší, než hádám.

                Doplatí na to stejně řadoví obyvatelé Uá. Neměli si volit takový dobytek (podobně jak my tady…).

                1. No moment, to už couváš. Kdyby takhle couval třeba Lojza ohledně HE3DA „je to jen odhad, možná to dopadne úplně jinak“, nepustil bys ho z háčku tak snadno.

                  Tak obsadí RU pobřeží Ukrajiny až po podněsteří a odřízne RU od moře, nebo „kdo ví“?

                  1. Jan Mrcasik:
                    Lojza se nesázel o HE3DA, ale kouzelnej čínskej elektromobil, kde bylo jasný, že nereálnej. Prohrál a nepoučil se.

                    Já dal odhad. Nechaj si tam ty „republiky“ a jak patrno, maj zájem i o pobřeží. Pokud se to potáhne pomalu dál, polezou k Oděse, možná až k Rumunsku. A možná ne, třeba to zaseknou východně do Oděsy a nechají přístup k moři.

                    * * *
                    Panáčku, je třeba vidět rozdíl mezi „co bude“ a „co bylo“…

                    .

                    1. Zájem mají, jistě. A Kyjev má zase zájem si vzít nazpět Krym a celou doněckou oblast. Jenže zájem, to je jen zbožné (či bezbožné) přání.

                      Zde Sysop mluvil o situaci, kdy „nutně nastane“ zábor území Ukrajiny ruskou invazí, a tys na to navázal, že v tomto kontextu „čekáš“ ruský zábor území Ukrajiny i za Chersonem, až po Oděsu a dále až po Podněsteří.

                      Ale OK, když si za tím nestojíš, pustím tě z háčku :o) :o)

                    2. Jan Mrcasik:
                      To odhaduju, že budou pokračovat v takovém směru.
                      A naopak řeknu, že na nějaký ten Krym může pan „herec“ pyjanista zapomenout.
                      To „bude“.

                      * * * * *

                      Co „bylo“, je trochu jiná věc. Něco dobře vím. A něco míň, ale umím si zjistit líp než ty.

                      .

                    3. Že všechno víš a všechno si přefiltruješ lépe, než já, samozřejme Corono vím. Ale když to všechno končí v černé díře tvé mysli, která schvátí a nenavrátí a hlavně nikdy nic nenapíše, ani o své slavné PVO, nula od nuly pojde.

                      Odhaduješ tedy, že Rusové budou pokračovat v úspěšném vojenském tažení v Chersonské oblasti na Mykolajiv, Oděsu a Podněsteří – nebo „možná kdo ví uvidí se a možná také ne“?

                    4. Jan Mrcasik:
                      Copak o PVO…? Nějak dlužím odpověď, bo co…?

                      Odhaduju, že RF bude pokračovat, jak jsem psal.

                    5. Jak jsem tě tehdy vyzval, ať napíšeš něco k tomu, jak se PVO nastavuje pro filtrování rychlých vs. pomalých cílů radarem. A ty jsi začal uhýbat, že jsi nikdy neřekl že jsi sloužil u PVO, že ostré noční střelby a přebíjení raket jsi viděl ale neříkal žes to dělal, a že k PVO nic nenapíšeš.

                    6. Jan Mrcasik:
                      Máš to dost popletený, chlapče.
                      Nikde nenajdeš, že bych napsal, že jsem zrovna já sloužil u PVO.
                      Popletl si význam věty – jednotný číslo a množný číslo, „motorkáři“.

                      A ano, já zažil ostré noční střelby, velká cvičení se stovkami kusů těžké techniky a simulovanými útoky letadel na nás, šikan, hnusný gumy, plnění bojových úkolů, mimořádky apod.

                      .

                    7. Jistě. Jenom ses tu prezentoval jako největší expert na PVO a letectvo, a usilovně jsi vytvářel dojem, že jsi se těch nočních střeleb jmenovitě raket, a nočního překládání raket z transportních na odpalovací podvozky, účastnil.

                      Já jsem se tu s tebou o tom nehádal, ale tuším Misakovi nebo někomu takovému jsi právě „nočním překládáním raket“ argumentoval, proč byla jeho ZVS trapná a nepočítá se, zatímco tvoje byla úplně jiná a počítá se.

                    8. Jan Mrcasik:
                      „…tuším Misakovi nebo někomu takovému jsi právě „nočním překládáním raket“ argumentoval, proč byla jeho ZVS trapná..“
                      – – –
                      Jó, učitýlek misaka…
                      Nojo, tomu jsem povídal, že je genereční rozdíl mezi X a Y.
                      A taky o tom, že moje generace to měla jinak, třeba ty nácviky nočního přebíjení u PVOS (mí vrstevníci) nebo ty noční ostrý střelby z těžký techniky (já sám) a taky bojové úkoly, šikan, velká cvičení aj.

                      Vyhodnocuješ moc „motorkářsky“, no…

                      :OD

                    9. Ještě že ti ten učitýlek tehdy musel vysvětlit kam dohodíš krikeťáčkem viď?

                      Mrcasíku, ztrácet čas lidmi, co si kategorizují ostatní podle data početí, je zbytečné.

                      Samozřejmě že se tehdy chlubil znalostmi o PVOS, člověk by řekl že tam byl velitel. Když se ho zeptáš na detail, maximálně tam tehdy brousil okolo. Možná byl nějaké menší číslo a bažant. Možná na velitelské četě, tuším písaře.

                      A taky musel dostat řemenem alespoň třikrát.

                    10. misaka:
                      Ano, ty jakožto učitýlek jsi mně zde vysvětloval, kolik že činí hmotnost kriketového míčku a kolik u gumové atrapy ručního granátu.

                      Nikdy jsem nikde nepsal, že jsem právě já sloužil u PVOS.
                      Na některé detaily té služby se ale ptát můžeš – znám je.

                      „…Možná byl nějaké menší číslo a bažant. Možná na velitelské četě, tuším písaře….“
                      – ale to jsou mi výrazy.
                      Menší číslo?
                      Bažant?
                      Písař?
                      Dostat řemenem?

                      :ODD

                      .

                    11. Stačilo napsat: o PVO vím hovno a tudle jsem byl v Maďarsku, když tam něco dělali. Někdo. Něco. Někdy. Já se tam motal a trošku jsem si později na D-FENS zacintal límec.
                      A pak si dál kádruj, máš to rád.

                    12. Jan Mrcasik:
                      „…filtrování rychlých vs. pomalých cílů radarem…“
                      – – –
                      Kabina SDC (SPC) u S-75. U toho byli mí příbuzní – selekce pohyblivých cílů.
                      Kdo třeba byl velitel tanku, ten se s tím během vojny těžko setkal, víš…?

                      :OD

                    13. RF měla celých 8 let na naplánování téhle akce a dostatek financí na přípravu po stránce výzbroje. Myslím si, že jsme ještě neviděli ani 10% z toho, čím doopravdy RF disponuje.

                      To je víc, než kdy měla času i prostředků celá německá III. říše, i se započítáním té německé pilnosti, zodpovědnosti a všeho, co Němce charakterizuje.

                    14. A proto v Chersonu nasazuje T-62?

                      Aha, už to chápu. T-62 – éto vrchol maskirovky!

                    15. Vidím to tak, že ty T-62 tam zřejmě postačují proti tomu, co má k dispozici UA.
                      Nikdo, dokonce ani Rusové nejsou takoví blbci, aby proti nějakým sofistikovaným zbraním nasazovali šrot.

                    16. Ještě maličkost.
                      Mezi námi dvěma je zásadní rozdíl právě v tom, že já po osobní zkušenosti nepokládám Rusy za blbce.

                    17. Já je také nepokládám za blbce. Dokonce ani za zlé lidi, jsou pohostinní a leckdy velmi vřelí. Jen za nenapravitelné šovinistické imperialisty s absurdním mesiášským komplexem – a poměrně nižšími zábranami k fyzickému násilí.

                      Pro pořádek – o Ukrajincích platí nämlich totéž až na to, že u nich chybí ten imperialismus i ten mesiášský komplex. Což z nich dělá podstatně méně nebezpečné.

                    18. Tak proč si děláš srandu z toho, že posílají na frontu T-62?
                      Právě na základě té osobní zkušenosti, kterou Ty bohužel nemáš a jsi jen ve vleku médií, si já vůbec nemyslím, že Rusové dělají něco jen tak.
                      Narovinu píšu, že Rus má zřejmě nějaký, hodně dobrý důvod k tomu, nasadit ty T-62.
                      Tys vyčetl z bohužel jednostranné propagandy, že ty tanky jsou starý šrot ze 60.let a že to je teda pro Rusy katastrofální ostuda.
                      Kdepak, jak jsem už napsal – oni nikdy nedělají nic jenom tak.

                    19. Dělám si srandu z toho, že v okamžiku, kdy na frontu posílají T-62 protože už jim došly nejen T-72B3 a B1 z aktivní služby, ale i použitelné T-72obr.1989 z Dlouhodobých Uloženek, tu ty rozvíjíš teorie, že nenasadili „ani 10% toho, čím doopravdy disponují“.

                      Tahle víra, že když už jim teče do bot natolik, že nasazují T-62, nedělají to protože jim nic jiného nezbývá, ale pořád mají v záloze 90% wunderwaffe – to je prostě absurdní, to se na mě nezlob. Věříš protože chceš věřit.

                      Ve skutečnosti se Rusové s Ukrajinci v tom mlejnku na maso navzájem vykrátili a vykrváceli tak brutálně, že technika ale i lidi zoufale dochází oběma :( Jenom Rusku ještě zbývá hromada dělostřelecké munice, té jediné nemají nedostatek.

                    20. Jak jsi přišel na to, že Rusům teče do bot?
                      Já netvrdím, že mají v záloze nějaké zázračné zbraně.
                      Já jenom napsal, že jsme ještě neviděli ani 10% toho, čím Rus disponuje.
                      O zázračných zbraních píšeš Ty, ne já – protože já na žádné zázračné zbraně už dávno nevěřím.
                      To prosím není tahání za slovíčka. To je jen moje snaha o to, abys nepřekrucoval význam toho, co jsem napsal.

                    21. Tak, že začínali s T-90 a T-72B3 a modernizovanými T-80BVM.
                      …Ale ztratili zdokumentovaně 220 T-72B3 a 21 T-90.

                      Potom začali používat starší T-72B obr. 1989 (Kontakt-5) a T-80U.
                      …Které předtím nepoužívali. Ale ztratili zdokumentovaně 54 T-72B obr.89 a 71 T-80U.

                      Potom začali používat ještě starší T-72B (Kontakt-1) a T-80BV.
                      …Které předtím nepoužívali. Ale ztratili zdokumentovaně 163 T-72B a 39 T-80BV.

                      Potom začali používat prehistorické T-72A a T-64.
                      …Které předtím nepoužívali. Ale ztratili zdokumentovaně 21 T-72A a 25 T-64BV.

                      A teď používají dokonce už i T-62… Které předtím nepoužívali 30 let!

                      Ty nevidíš ten sešup v kvalitě nasazené techniky? Prostě sahali hlouběji a hlouběji do rezerv a skladů, to se prostě fyzicky zdokumentovaným výskytem té techniky na bojišti nedá popřít. Pokud tedy neprohlásíš všechny fotky za fejk, samozřejmě.

                      Na Ukrajinské straně je to samozřejmě totéž – nejprve spotřebovali T-80 Bulaty, pak T-64BM Oplot, pak T-72B, a když už neměli ve skladech ani dost prehistorických T-72, byli vděčni za prehistorické české a polské T-72M1, což je 1:1 ekvivalent těch ruských T-72.

                      Dále – kdyby měli Rusové v záloze ještě 90% kapacity, už by ji dávno použili na Donbase a v Chersonu. Nedovolili by žádné ukrajinské protiútoky a dávno by zlomili zbytky ukrajinského odporu.

                      Jenže Rusové i Ukrajinci oba dva prostě sahají hlouběji a hlouběji do skladů, používají zoufalejší a zoufalejší zastaralou techniku, dělají menší a menší útoky, a používají méně a méně pěšáků.

                      Rusko i Ukrajina šíleně vykrvácely. Nikdo nemá další velké rezervy…

                      …Ne pokud těmi 90% nemyslíš chudáky mobilizované brance na uloženkách T-34 a T-55 pro mobilizované formace 3. a 4. sledu.

                    22. Vycházím z toho prostého faktu, že Rus nikdy neukazuje víc, než je nezbytně nutné.
                      I to je součást jejich mentality.
                      Setkal jsem se s tím mnohokrát, nejenom tam, ale i všeobecně. Stalo se nám párkrát, že jsme někam přijeli, očekávajíc naprostou katastrofu (párkrát v 85 se to stalo), tedy auta naládovaná materiálem, všecky cajky s sebou.
                      A na místě jsme našli uščuřující se Rusy, zcela určitě pod vlivem, ale u jinak plně funkční, dlouhodobě docela rozumně udržované sestavy. S tím, že oni prostě jenom zapomněli, zapnout jeden důležitý komponent dálkového řízení a kontroly, kvůli čemuž jsme tam valili skoro 150 kiláků. Den předtím proběhl telefonický hovor, ze kterého jsme prostě my Češi/Slováci získali dojem, že tam skoro nic nefunguje a asi je to na sračky.

                      Kromě toho si myslím, že kvůli zachování 100% obranyschopnosti RF na zbytku jejích hranic, nebude prostě posílat do tohoto lokálního konfliktu něco, co je jinak připraveno na úplně jinou úroveň, účinnost či dosah.

                      Budeš na vzteklou čivavu posílat pracně vycvičenou smečku nasraných rotvajlerů, nebo ji přetáhneš koštětem?

                    23. Popíráš tedy servisdoku, co zveřejňuje samotné ruské MO?

                      Protože to, co říkáš by platilo, kdyby na Ukrajinu přijeli se starými Mi-24V/P a T-72B obr.1989. Jenže to prostě není pravda – Rusové tam naopak oficiálně, podle svého MO, najeli se vším úplně nejnovějším, co mají v arzenálu:

                      Ka-52.
                      Mi-28N.
                      T-90S.
                      BMPT-72.
                      BMD-4.
                      T-72B3M.
                      T-80BVM.
                      Su-35S.
                      MiG-31M.
                      Kalibry.
                      Kindžály.
                      Msta-S.
                      TOS-1M.
                      BUK-M2.
                      TOR-M2.
                      Barnaul-T (9C932-1) automatizované řízení PVO.
                      Borisoglebsk-2 nejnovější REB (2010)
                      Krasuška-2 nejnovější REB (2014).

                      Absolutní špička ruského vojenského průmyslu. Nejlepší z nejlepšího a nejnovější z nejnovějšího. Pojali to jako přehlídku ruské vojenské moci a počítali s blitzkriegem.

                      Jenže z toho nejlepšího z arzenálu na Ukrajině prokazatelně a zdokumentovaně přišli o 50% nasazeného počtu Borisoglebsků a Krasušek, 10% všech Ka-52, stovky z nejnovějších tanků a modernizací, 15 nejnovějších systémů PVO… A tak začali používat ty starší. A ještě starší. A ještě starší.

                    24. Páni. Ty máš ale přehled!
                      Má to jednu vadu.
                      To co oficiálně Rus přizná, že tam někde údajně použil či někam přitáhnul, nemusí být v rámci oficiální propagandy buď vůbec pravda, nebo minimálně ne úplná.
                      Například: Kolik těch Kaliberů a Kinžálů tam vlastně použili?
                      To, že jedna, či druhá strana v rámci propagandy lže, napohled i ve svůj dočasný neprospěch, není nic divného. Propagandisti obou stran se činí a já už jsem poučen.

                    25. Jistě, v oficiálních ruských videjich je toho najednou málo. Tu dvojice Ka-52, tu čtveřice… Nejvíc jich byly na videu RU MO z Hostomele tucty spolu s těmi Mi-8AMTš.

                      Zbytek jsou fotky prokazatelně odlišných tanků na odlišných místech a přitom jednoznačně identifikovaných typů. Čímž se dostáváme k té staré a nevyřešitelné debatě, zda je to fake nebo ne. Tam se ničeho nedobereme a nemá cenu v ní pokračovat.

                    26. Osobně tak trochu podezírám ruské vojenské technology, že si v tomto konfliktu upřesňují možnosti a zadání pro jejich techniku. Není nic lepšího, než ji otestovat ve skutečném boji. Kdo z tohoto testování modernější techniky, nakonec vyjde poučen i posílen, nechám na úvaze p.t. čtenářstva.

                    27. Jan Mrcasik
                      17.6.2022 v 14:48

                      vole blbej, Hindů tam poslali mraky a děláš, jak dyby nic než Ka-52 neexistovalo, JENŽE, padesátdvoika je určená mj. taky na průzkum, navádění a další radioelektronickej boj – to je rola druhýho člena kokpitu

                      na samotný údery jsou používaný Ka-50ky, když jsou známý pozice a pilot to už pak při letu zaměřuje a odpaluje

                    28. Tady pozor. T-62 asi nebudou používány v hlavní bojové linii. Asi bych to viděl na udržování pozic a vzhledem k lepší odolnosti/výdrži proti zápalným molotovům, asi i k potlačování lokálních nepokojů a partyzánských výpadů. A hlavně, když má Rus takové množství T-62, tak má asi i dost 100mm a 115mm munice, kterou může použít jedině u T-62. A tak lepší je jí vystřílet, než jí likvidovat ne?

                    29. Proti partyzánům je tank celkem k ničemu – raději potřebuješ rychlopalný kanon. Na to přišli už Sověti v Afghánu. Tank má oproti BMP-2 výhodu jen v pancíři – a to neplatí pokud má protistrana takové pancéřovky, kterým je úplně jedno zda se propalují T-62 nebo BMP-2.

                    30. Rychlopalný kanón proti městským partyzánům?

                    31. Ne, proti polním partyzánům :) V Chersonské oblasti útočí v polích.

                      Ale i ve městě – je lepší 30mm nebo 115mm?

                    32. Jan Mrcasik
                      17.6.2022 v 15:15

                      samozřejmě že 115mm s trhavejma granátama

                      30mm výbušný taky nejsou marný, ale neudělá to takový bum a neprostřelí (ani nezdemoluje) to baráky

                    33. Panek
                      17.6.2022 v 14:17

                      100mm je naposled drážkovaná D-10T na T-55kách, T-62ky už mají 115mm děla bez vývrtu a i se staršíma penetrátorama to prostřelí skoro všecko, co tam můžou ukroši poslat…maximálně když by se trefila věž pod blbým úhlem a došlo k větší efektivitě pancíře, ale ty nejnovější saboty pak asi i z jakýhokoli úhlu

                    34. Už to v nějaké analýze zaznělo, že je jedno jak ty tanky jsou staré, ale jejich funkce je na bojišti nezastupitelná.
                      Já se domnívám, že bez větší znalosti skutečného stavu ruských záloh techniky nelze dělat kategorické závěry. Pro Ukrajinu je to boj o přežití, nasadí tak úplně všechno. Rusko je ale v úplně jiné situaci, to si musí zachovat stále bojeschopnou armádu i nadále. Tedy použití i těch nejstarších strojů splní účel a i další šetření je zcela logické a vlastně nevyhnutelné.

                    35. Jistěže jsou tanky nezastoupitelné, o tom jsem psal – jako palebná podpora pro dobývání území a ničení nepřátelské těžké techniky.

                      Ne ale na protipovstalecký boj – protože proti sesednuté pěchotě bez těžké techniky odvede násobně lepší práci právě rychlopalný kanon.

                    36. Jan Mrcasik
                      17.6.2022 v 13:50

                      sis neska nevzal prášek? ztratili pár set tanků (a z toho se jako nic ani neodtáhlo potom po posunu fronty k opravě, jistě)…máš aspoň rámcovou představu, kolik DESÍTEK TISÍC kusů od každé modelové řady bylo vyrobenejch?

                      (s výjimkou T-80 a T-90, jo, tam to teprve dosáhne první desítky tisíc)

                    37. Už si přesně nepamatuju, jaký podíl Ukrajinců mohl být mezi lidmi, co s námi/pro nás tenkrát dělali. Odhadem tak čtvrtina, možná třetina – už si nepamatuju, kdo všechno říkal, odkud pochází.
                      Nebyl mezi nimi naprosto žádný rozdíl – v chování, v práci, v pití i v chování k nám. Naprosto žádný a kdybych nevěděl, že mezi nimi byl nějaký podíl lidí odjinud, nežli z centrálního Ruska, nepoznal bych to.
                      Ještě v roce 2005 spolu neměli žádný problém a to i fakt hodně ožralí.

                    38. Ano, souhlas. Jenom v oběma dříme jako virus jejich národní slabost. U Ukrajinců nacionalismus, u Rusů imperialismus s mesiášským syndromem.

                      A pokud se najde nějaký hovad, který je ponoukne, tak se v nich v okamžení tenhle virus probudí a ze slušného Dr. Jekylla je najednou brutus Hyde.

                    39. Není, Jendo.
                      Byla spousta příležitostí i situací, kdy to mohlo pod tlakem vnějších okolností „bouchnout“, ale nic takového se nikdy nestalo – to bych si sakra dobře zapamatoval.
                      Jak sakra víš, v kom co dříme, když jsi tu zemi a ty lidi ani nepoznal?
                      To nemůžeš mít ze své hlavy, nebo svých osobních zkušeností.

                    40. Já mám zkušenosti jen s našimi firemními Poláky a Ruskami, což jsou slušné holky.

                      S tím bouchnutím mám na mysli ukrajinský neo-bandrismus a ruský neo-imperialismus, kdy mladí Rusové veřejně deklarují že si půjdou zabrat území, které jim „historicky patřilo“ a dobýt celý svět, a že pokud bude WW3 tak ať. Naprosté zešílení a ochotu obětovat celý svůj život a svou zemi na oltář vyšinuté agresivní ideologie, o kterou se nikdo neprosil a nikdo ji nepotřebuje.

                    41. My tady, tohle prostě nechápeme, nemáme ruské vnímání reality a z toho se odvíjí všechno další.
                      Jak dlouho byla Ukrajina nedílnou součástí SSSR?
                      Jak dlouho musela RF přihlížet tomu, jak se UA cpe do NATO a nakolik to ohrožovalo bezpečnost RF?
                      Ty dva útvary mají společnou hranici, to prostě není to naše vnímání, kdy my sami vlezeme do NATO. K tomu našemu vlezu Rus jenom pokrčí rameny, protože se ho to nijak bezprostředně nedotýká a myslí si své.
                      UA je něco jiného, k tomu ten nárůst banderismu a neonacismu prakticky „za humny“.

                    42. Jakože Rusko převezme roli světového policajta (agresivní mírová politika)? A bude k tomu předání funkce i galavečer?
                      Ty se občas neovládneš a pošleš sem neskutečné ideologické žvásty. Perfektně tím popisuješ hrůzu prakticky jakýkoliv vojenského konfliktu. Exkrementem to je, protože u tebe to platí jen pro někoho.
                      Aktuální konflikt na UA nastavuje téměř dokonalé zrcadlo, námi otevřené pandořiny skříňky a to více hysteričtější reakce jsou, když se v něm někteří vidí, ale za žádnou cenu si to nechtějí přiznat.

                    43. To si mě s někým pleteš, kabrňáku. Já od začátku plně vnímám tragédii toho konfliktu, byl bych nejraději kdyby tam ta válka nebyla, a krom ukrajinských je mi líto i mrtvých ruských vojáků.

                      Jsou to jiné borci, kteří se tu krvelačně těšili na vyhlazení ukrajinské armády a ozbrojených formací, a přáli si smrt a destrukci ukrajinské armády likvidaci ukrajinského státu, a co největší územní zábor Ruskem. Borci ze tvé strany barikády. A nijak se tím netajili. Stačí se rozhlédnout…

                    44. Jendo, svoje kamarády z jakékoliv strany barikádu si prosím strč do špic. Už po několikáté ti píšu ať mě cituješ, kde jsem něco takového alespoň vzdáleně napsal, ale vždycky je pak akorát tak ticho po pěšině. Lepší faul tam nemáš?

                    45. Pokud máš dojem, že to vkládám do úst tobě – zkus si můj příspěvek přečíst ještě jednou.

                    46. servisdok
                      17.6.2022 v 12:38

                      T-62ky s poslední generací APFSDS, kterýžto prozřetelně vyvíjeli nejspíš právě proto, kolik toho musí mít zakonzervovaný v kasárnách (možná reklama na pozdější odprodej do nějakejch negerstánů?), prostřelí skoro půl metru RHA. Naprosto dostačující proti všemu, co by mohli ukroši byť i jenom ve snu nasadit.

                      Starší penetrátory sou někde kolem 30-40 cm, no mají jich nejspíš jenom statisíce skladem :D

  6. Za Prahu:

    Aktuálně sháníme následující vybavení a budeme vděční za jakoukoliv spolupráci při jejich obstarání:

    2x Elektrooptic Fortis 33x ZOOM ( cca 220 000 Kč/ks)
    4x EOTech 552 (cca 20 000 Kč/ks)
    3x AGM Global Vision Exploratory (cca 140 000 Kč/ks)
    3x AGM Global Vision Cobra (cca 200 000 Kč/ks)

    Jakmile budeme mít vše potřebné, obratem vyrážíme na frontu. Čeští kluci jsou na frontě!

    * * * * *

    orig.:

    https://cnn.iprima.cz/exkluzivni-zpoved-padly-vojak-michal-janik-mise-ukrajina-rozhovor?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

    :OD

    1. Paintballova hriste pujdou zum Grund, ted se za adrenalinem jezdi na UA.

      1. On ten „padlej hrdina“ nebyl ani na vojně, takže asi civilka nebo modrá. Ale nějaký „body“ chtěl mít…

        .

        1. Mozna mu zapomneli rict, ze tahle gamesa nema restart. No, co uz.

          1. zemřel Břetislav Olšer. o „hrdinovi“ z Donbasu se můžou přetrhnout, o Olšerovi zatím napsal pouze větvička. No co už… Olšera je škoda :-(

            1. A já zase doufám a věřím, že tento pán bude jednou svatořečen.
              https://echo24.cz/a/SVFDX/pitha-otevreny-dopis-ceske-verejnosti?

              1. nějak mi hned naskočilo porovnání s Halíkem (ekluje se mi nazvat ho páterem)

                1. Jojo, monsignore Piťha je trochu jiná liga.

    2. Marně si lámu hlavu, jaký že to má smysl kupovat notovizory na speciální noční operace, v ceně nové fabie, mizerně vycvičeným českým civilům co si tam chtějí hrát na vojáčky.
      Tohle využijou nanejvýš speciální, výborně vycvičené jednotky.
      Supervybavení je nanic, když s ním nemáš speciální dlouhodobý výcvik.

      Aha, už to mám! Pošlou českého debila někam ve tmě do lesa, toho tam hned odpraví rusové, a azováci si z jejich mrtvol vezmou to skvělé vybavení.
      On je tam často takový nedostatek vybavení, že prostě kanibalizace výbavy protistrany je tam běžným jevem, obzvlášť střety ukr domobrava versus branci DLR.

      Ono i ti rusové do roku 1941 na tom byli tak bídně, že museli s pictolkama s pár náboji provést nějaký rafinovaný přepad nácků, aby jim ukořistili výbavu se kterou pak mohou pořádně bojovat.

      1. Vzdyt je nech, at si hraji a nezlobi.

        1. Taky posíláš dět, aby nezlobili, hrát si krabičkou sirek do seníku ? :-)))

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017