Slovanská genocida - zpět na článek

Počet komentářů: 1 146

  1. https://www.rb.cz/povinne-zverejnovane-informace/transparentni-ucty?path=transactions&accountNumber=4005004017&dateTo=2022-06-17&dateFrom=2022-03-01

    Libinst přihodil 2 x 50 000 Kč. Tenhle, kdyby někdo nevěděl:

    https://libinst.cz/

    V čele momentálně stojí Pánek, autor knihy Kompletní slepice.

    Tak volte SSO…

    :OD

  2. Jak dlouho to je co „kecálek“ Kissinger kecal na WEF o situaci a možném řešení na UA? Ani ne měsíc. Je zajímavé, že hned poté něco podobné prohlásil Joe Biden a po něm i šéf NATO při jednání s prezidentem Finska. No a včera ráno (16. června), přijeli do Kyjeva vlakem z Polska tři z hlavních představitelů Evropy, francouzský prezident Emmanuel Macron, německý kancléř Olaf Scholz a italský premiér Mario Draghi, aby „jednali“ s prezidentem Zelenským a údajně i dalšími vysokými vládními představiteli. Oficiální program jednání není znám. O čem asi tak budou jednat? Kdepak, Kissinger zastupuje někoho, před nímmž sklání hlavičky i lidé, jako je prezidenz USA, šéf NATO a další. Tak si v klidu počkejme co bude za měsíc-dva.

    1. A sme si istí, že riaditeľ zemegule Macron bol naozaj na Ukrajine a nie vo filmovom štúdiu v Poľsku ako Fiala?:-)

    2. Tady máš o čem jednali – akorát je to přesný opak toho, co sis přál a domýšlel ty:
      https://abcnews.go.com/International/wireStory/french-german-italian-leaders-kyiv-85430618

      1. No tak jo. Co jsi asi čekal od MSM tisku? Že tam napíší něco, co je v rozporu se stávajícím narativem? Počkáme si na výsledek mé konspirace tak měsíc, možná i méně. Ale jsi na omyylu to nebylo a není žádné moje přání. Mně osobně může být celá tato válka ukradena.

        1. Ty tady konspiruješ o „tajném programu“ skoro tajné schůzky. Jenže výsledkem té velmi medializované, absolutně nezakonspirované schůzky byla tisková konference s oficiálními vyjádřeními těch politiků a závěrů jejich jednání. To není MSM, to je oficiální tiskovka.

          Jasně že můžeš tvrdit, že ve skutečnosti tajně dali Zelenskému ultimátum. Akorát pro to nemáš žádný podklad, protože tvou konspiraci o konspirační schůzce jaksi zcela vyvrátila fakta.

          1. Již mě začínáš lézt na nervy. Já nekonspiruji o žádném tajném programu. Napsal jsem, že Kissinger pronesl na WEF projev z kterého jasně vyplynulo, že by bylo vhodné jít na diplomatické rozhovory i za cenu některých ústupků UA. Za pár dnů nato Biden naznačil něco podobného, šéf NATO to mírně prohlásil v rozhovoru s finským prezidentem, Macron o tom trochu mluvil při návštěvě francouzských jednotek v Rumunsku, no a pak jedou tři a jak píše „tyvole“ i Johnson, takže čtyři vrchní představitelé EU + UK do Kijeva, podle Tebe proto, aby ujistili Zelenského, že je vše OK, požadované flintičky dostane, prostě vše je vynikající, atd. Tomu vážně věříš?

            1. Nešlap mu po bábovičkách.

          2. Jestlipak někdy od své naivity dospějete k poznání, že reálná diplomacie se nedělá u tiskovek, ale za zavřenými dveřmi. K podkladům, Die Welt píše, že za zavřenými dveřmi Zelenského pravděpodobně přesvědčovali, aby usedl k jednacímu stolu s Putinem výměnou za podporu statutu kandidátské země. Odkaz na výtah z článku obsahující odkaz na Die Welt, momentálně za platební bránou https://www.kommersant.ru/amp/5413740

    3. Dnes bol v Kyjeve znovu Boris Johnson. Priniesol Zelenskému nejaké iné tajné ultimátum ako Macron so Scholzom alebo to isté?:-)

      1. „Bezpečnostní záruky budou Ukrajině poskytnuty, až na jejím území nebudou ruské jednotky. Toto prohlášení učinil britský premiér Boris Johnson po návštěvě Kyjeva. Vyjádřil také názor, že jednání o budoucnosti Ukrajiny mohou začít, až ukrajinské úřady ovládnou celé území země.“

        takže v podstatě ano :-)

        1. Tak teď jde o to, zdali to území, kde už ruské jednotky jsou bude ještě stále nazýváno ukravínou.

    1. Dobrý postřeh o té volbě Ruska mezi impériem a národním státem.
      K tomu jen podotknu, že sami Rusové (resp. ruští politici a stát) mezi tím výslovně rozlišují slovy „rasijský“ (=národně ruský) vs. „rosijský“ (=říšsky ruský).

      Jenže Rusko má tu potíž, že se nemůže úplně de-imperializovat a stát se národním státem – protože rusko coby vysloveně národní stát by se muselo zříci i různých tatarstánů, kde mají vlastní vyhraněně ne-ruskou identitu a necítí se a nechtějí být součástí Ruska.

      Rozdíl mezi Ukrajinou a tatarstány není v tom, jak moc chtějí či nechtějí být součástí ruského impéria a jak velkou ruskou menšinu tam mají, nýbrž jen v tom, že Ukrajinu ruské impérium muselo pustit a teď si ji chce násilím opět podmanit, kdežto tatarstány si ve válkách a vlastních „AntiTeroristickýchOperacích“ 90. let uhájilo.

      1. Anebo by je muselo opravdu drsně rusifikovat – asimilovat, což je proti ruským tradicím a historii.

        1. No na tom právě pracují.

          31. prosince 2012 Putin vydal jazykový zákon, kterým zakázal výuku na školách v národních jazycích „na úkor ruštiny“ – navzdory obrovským protestům Tatarstánu, Baškorstánu a Čuvašije.

          V červnu 2017 Putin osobně rozkázal, že je zakázáno mít na školách povinnou výuku jiného národního jazyka, než Ruštiny. Tatarstán prohlásil že je to jen obecné a že na povinnou výuku tatarštiny se to nevztahuje, protože tatarština je v Tatarstánu ze zákona úřední jazyk stejně, jako ruština.

          Putin na to ale poštval své prokurátory a 29. listopadu 2017 vrchní prokurátor pro Tatarstán, Ildus Nafikov, judikoval že to tedy vztahuje a že povinná výuka tatarštiny v Tatarstánu je zakázána.

          Kuriózní a k mému pokrytectví z dvojího metru je, že když Ukrajina chtěla jenom zrušit postavení ruštiny coby úředního jazyka pro doklady, bylo to proruskými médii a diskutujícími vydáváno za „genocidu ruskojazyčného obyvatelstva Ukrajniny“ a oprávněný důvod k povstání a invazi. Ale když Putin osobně výslovně zakáže povinnou výuku v národních jazycích, je to samozřejmě úplně cajk a kdyby snad ti zlí tataři povstali, FSB je oprávněna proti nim vést ATO naprosto bez rukaviček!

          1. *k mému pobavení z pokrytectví a dvojího metru nejmenovaných

          2. To jsem nevěděl, ale z toho, jak to formuluješ, nejde naopak o snahu zabránit asimilaci ruských menšin v daných automních republikách?

          3. Mně by tedy rusifikace a klidně násilná u muslimáků v Rusku nevadila, ale zatím to vypadá spíš na islamizaci Ruska. Putin otevírá nové mešity jak západní pitomci, leze do zadnice Kadyrovovi, který si tam zavádí mafiánský islamismus, jediné co dodržuje, zatím, je věrnost centrále v Moskvě, zatím…

            Mně vadí, když se vybíjejí dva bílé křesťanské národy nebo spolu válčí a vydělávají na tom jiní. Jestli by Rusko místo toho radši zničilo Čečence, tak bych byl jen rád.

            1. Jenže Rusko místo toho bez racionálního důvodu napadá Ukrajinu a posílá na ně ještě Čečence. Šílený naprosto, eurasianismus je ideologie pro debily skoro jak neomarxismus Západu.

              Ale jak říkám: nabízím podanou ruku všem rusofilním vlastencům a antivax vlastencům, já sám jsem očkovaný, nemam rád to co dělá teď Rusko (co si dělá uvnitř částečně beru), ale ještě víc mi vadí Brusel a EU, žiju v EU a ne v Rusku, ani v Rusku žít nebudu, protože sem nevtrhne, nemá ani na Ukrajinu celou, natož na nás. Ani konvenčně nemá na válku s NATO a riskovat jadernou válku celosvětovou v době, kdy proti-raketové deštníky nic moc – je nesmysl. To by udělal možná hodně šílený islamista i na poměry islamistů, ale ne Putin ani jiný silovik. Maj své vily v Rusku a konta v banánových republikách.

              Nesmíme sice usnout na vavřínech co se konvenční armády týče (ale ani kupovat americký vyřazený šrot za provize pro naše politiky), ale nestrašil bych tím, že Putin vtrhne do Evropy a NATO, kde ani nemá pořádnou menšinu (byť na příkladu Karlových Varů-Sudet rád uvádím možnou hybridní válku proti nám). Může nás vydírat plynem a ropou, to ano. Ale nahrazovat to plynem a ropou od islamistů? To fakt není řešení. A Green deal už vůbec ne.

              Chci silnou střední Evropu, V4 a okolí bez ohledu na rozdílný postoj k Rusku, kdy se spojíme s Poláky a Maďary, to jsou vlastenci a konzervativci – odmítají šílený neomarxismus, tedy genderismus, ultra-multikulturalismus a tak dále, budeme vojensky připravení být proti Rusku i ekonomicko-kulturně co nejvíc nezávislí na Bruselu a na dnešním dekadentním Západu, který páchá pomalou sebevraždu (rychlou a zjevnou jadernou nechce, proto by na Rusko neútočil, ale pomalou páchá, demografickou, protože si to neuvědomuje a myslí si, že buduje multikulti ráj, ostatně to samé čeká i Rusko).

              Klidně bysme si mohli pořídit jaderné zbraně někdo z nás, Poláci třeba.

              Silná střední Evropa, národovecky-konzervativní, spolupráce mezi relativně nezávislými národy na šíleném neomarxistickém upadajícím a islamizujícím se Západu (západní část EU) i na islamizujícím se Rusku.

              A hádat se teď o tom, kdo je horší, zda Rusko či Západ, nemá cenu. No mě víc ovlivŇuje šílený Green deal z Bruselu než cokovli z Moskvy (ty uprchlíci z Ukrajiny mi nevadí), šílený genderismus do škol jde z Bruselu, šílená inkluze taky, šílené ideologie na vysokých školách humanitních taky, šílený multikulturalismus taky, snaha o přerozdělování negrů a arabáčů přes kvóty a tak dál, šílené azylové zákony, šílené mezinárodní dohody, které musím vypovědět co nejdřív, kvůli tomu i změnit ústavu, vykopat ven neomarxisty z ústavního soudu jako je Rychetský a další. Tohle mě ovlivŇuje víc než Ukrajina a Rusko. Proto chci spojení vlastenců rusofilních i lidí jako jsem já. I se divím Ukrajincům že chtějí do EU, ta půjde po jejich nacionalismu, který jim teď pomáhá v boji s Ruskem, víc než Moskva, akorát pomaleji, postupněji. Viz. Maďarsko a Polsko a EU.

              Je třeba ne už jen kecat, ale zakládat či podporovat dané vhodné strany, vlastenecky zaměřené, spojovat je, brát menší zla, i kecy proti neomarxismu lepší než nic, byť lepší činy než jen kecy, nerozdělovat se na blbostech typu očkování, to si přejí jen naši neomarxisté a jejich BIS. A západní Evropa. A nerozdělovat se ani na tom, jestli daně mají být 15 nebo 20%, to není hlavní. Zasahovat do trhu se musí, už kvůli tomu, že ho ovládají neomarxistické velké korporace ze Západu.

              Takže tak.

              1. Zatím pánové :)

              2. Kadyrov především není blbej, a moc dobře ví, že když padne Rusko, tak padne i Čečna, a čečenská válka co tym byla, proti tomu je jen hospodská rvačka, co se tam rozpoutá.
                https://rumble.com/v12n4mw-who-is-ramzan-kadyrov.html
                A propos, viděli jste to nedávné video, jak Kadyrov sedí za volantem autobuse, a odváží zajaté nácky z Azovstalu? Ti „hrdinové“ měli nasráno v gatích když viděli kdo usedl k volantu a veze je neznámo kam.

                A ještě jedna dost zásadní věc. Je tu video, kde mluví pravá ruka Kadyrova, nevím přesně jaks se jmenuje, ale ten chlápek to má v hlavě hodně dobře srovnané. Čili ty propagandistické bláboly o čečenskýh hrdlořezích jsou úplně mimo mísu.
                https://rumble.com/v165t7y-were-fighting-the-worlds-evil-chechen-commander-dissects-ukrainian-neo-nazi.html

                1. Ale tak zase z Kadyrova nedělejme poloboha.
                  Prostě je ochotný poslouchat, resp. být loajální výměnou za prachy, které RF do Čečny navalila.
                  A že to nebylo málo. A Čečencům je asi jedno, odkud Kadyrov ty prachy bere. Prostě je dostal a dostává, mají z toho užitek i místní, nějak jim to dokázal vysvětlit, proč není výhodné páchat teror a tak je klid. Zatím.

                  1. navíc nechápu, co je špatnýho na tom, pár agresivních čečenskejch magorů spotřebovat v dělostřeleckým masomlejnku? :D

                    1. Špatnýho na tom je, že umírají často u Rusové běloši a do toho Ukrajinci běloši, kdyby nechával vychcípat Čečence v nějakym táboře nebo kdyby zaútočil na čmoudů v Kazachstánu nebo jinym stánu, tak neřeknu nic. :)

                    2. Špatnýho na tom je, že umírají často u Rusové běloši a do toho Ukrajinci běloši, kdyby nechával vychcípat Čečence v nějakym táboře nebo kdyby zaútočil na čmoudy v Kazachstánu nebo jinym stánu, tak neřeknu nic. :) – Zatím :)

                    3. Ladiku, to neděláš schválně, že ne?

                    4. ta číslovka za jménem je váš věk?

              3. Kdo posoudi, co je pro Rusa racionalni? Ty?

          4. A tobe by se libilo, kdyby se v Cesku nekde ve vyloucene lokalite ucilo vic cikansky, nez cesky? Tak snad priorita je prvni statni jazyk. Podobnej problem jsme meli s Nemcema my taky. Myslim si, ze na prvnim miste ma byt jazyk, ktery ve state prevlada. Si predstav,, ze v Komarne by na prvnim miste byla povinna madarstina.

            Jedna vec je nejakej jazyk uplne potlacovat a jina vec je, stanovit hitparadu.

      2. K tomu „rasijský“ (=národně ruský) vs. „rosijský“ (=říšsky ruský): To mi prijde divne to „rasijsky“. Podle me je to „russkij“ vs. „rossijskij“. Taky o obyvatelich se mluvi jako „russkije“ (etnicti rusove) vs. „rossijane“ (obyvatele Ruske federace). Coz mi prijde sympaticke, ze si na to vyrobili specialni slovo, aby „vsakli“ i neruske obyvatelstvo. A je pravda, ze ruskym hura-vlastencum to slovo „rossijan“ moc nejde pres pysk.

        1. Tohle výslovné dělení jsem tam nikdy nezaslechl. Maximálně tak, odkud kdo pochází.

          1. Ja jsem se na to onehda ptal, kdyz jsem to slysel/videl poprve. To „rosijane“ se pouziva spis na oficialni urovni nez mezi sprostym lidem. Hlavne ve zpravach nebo v novinach. A urcitym lidem to zveda tlak, stejne jako u nas terminy typu „potomci jinych praotcu“.

            1. Tohle rozebírá docela podrobně Solženicyn, už jsem ten odkaz dával:
              http://www.ceskenarodnilisty.cz/clanky/Ruskovtroskach.htm

              1. Hm. To je dost husty. Neni divu, ze ma Putin doma takovou masovou podporu.

                1. Mladí Rusové se v 80. letech a zvláště za Gorbačova upínali k Západu, jako k zachránci od marasmu končícího bolševismu. V 90. letech ovšem nastalo tak brutální drancování ze strany onoho Západu, že ztratili veškeré iluze i sympatie. Putin jim vrátil národní hrdost a pocit vlastenectví.

                  1. Myslím, že mladí Rusové, zvlášť potomci různých funkcionářů, chtěli skoro totéž, co lidi u nás.
                    Zajet si na Západ nakoupit pěkné hadříky, mikrovlnky, blikající taiwanské a japonské věžičky, ti nejbohatší i nějaká ta autíčka, zaletět zapařit na Ibizu – a potom šupky dupky zpátky, levně bydlet, levně jezdit a vytahovat se na „chudinu“.
                    Mám pocit, že ti Rusové vystřízlivěli o něco dřív, než my tady.

                    1. jenže zpětně je vidět, že to nebyly jen hadříky, šmuky a ibiza, ale i svoboda, která tu nebyla a asi zase dlouho nebude. to člověk doceňuje, až ji ztrácí. pravda… někteří té ztrátě ještě tleskají.

                    2. Svoboda projevu není určena k šíření ruských dezinformací!
                      A svoboda pohybu neznamená svobodné vypouštění CO2!

        2. Praetorian 18.6.2022 v 13:33

          Tak.
          Jan Mrcasik umí nadprůměrně zručně gůglit, ale jak několikrát vyšlo najevo, rusky zase neumí vůbec.
          „А по бокам-то всё косточки русские…“ (Nikolaj Alexejevič Někrasov, 1864, железная дорога)

  3. Aby toho nebylo málo. Něco z vlákna :-) PP
    Mordochaj Levy 17.6.2022 08:36:48 Odpovědět
    Po strategickém ústupu z Luhanska a Doněcku nasledovál mazaný a velice úspěšný ústup do předem připravených pozic po téměř celých pobřežních obalastí s výjimkou Oděsy.Účelem strategického ústupu bylo vtáhout nepřítele do Chersonu a tam jej uzavřít ve Stalngratském pardon Azovstalském kotli.Bohužel zákeřný nepřítel tuto lest prohlédl a sám uzavřel v Azovstalském kotli udatné obránce z pluku Azov.Po selhání leteckého zásobování a ztrátě civilních lidských štítů maršál Paulus/Azov kapituloval s celým plukem Azov a hordy nepřátel zcela obsadili pobřežní oblastí až do hloubky 200-300km z vyjímkou Oděsy.Ale naše statečná armáda prodchnuta duchem nacionálního socialismu pardon nacionalismu dál úspěšně útočí po celé šířce froty…A po mediálně velmi úspěšném útoku vždy ustoupí do předem připravených obranných pozic.Naši udatní vojáci drží pevně své pozice a očekávají dodávky Wunderwaffe zázračných zbraní z NATO pardon ze západních demogratických zemí.Až na frontu dorazí NATO pardon Naše Zázračné Zbraně tak nepřítel zbledne hruzou před jejimi účinky a my zvítězíme.Kde jsou Wunderwaffe ze západu???Kdy dorazí???Naši vojáci statečně brání Seelowské výšiny za Odrou pardon Dněprem před Berlínem pardon před Kyjevem a očekávají příchod mohutné armády generála Wencka ,která je vyzbrojena Zázračnými zbraněmi.Nepřítel ostřeluje hlavní město , jen vydržet ješte den – dva a už tady bude Wenck…Kde je Wenck…Kdo z vás ví kde je Wenck?..Bože zachraň naše duše… :mail: :unsure: :whistle:

    sergej 17.6.2022 09:06:05 Odpovědět
    A ta studená válka, neméně drastická s destrukcí intelektůnejen. Něčím čemu říkají školství (opakem) tady je o svatoplukových prutech z hory blaník, rvitířů. Jedno podruh=m, nejdřív najít pruty a zajistit je a potom odchytit ty lotry a převychovat je s karateli na funkci. :yahoo: :mail:

    sergej 17.6.2022 09:13:31 Odpovědět
    Kromě gramatiky super jsem tam nezakomponoval výtečná zpedagogování chovanců kmotrů falze flagisty a uznávám že to tomu věnují píli 24/7 a možná největší podle hvězdné pěchoty poblitiků / inkiuze. :good:

    ATH 17.6.2022 09:08:23 Odpovědět
    Sto bodů a tuš.https://pravyprostor.net/wp-content/plugins/wp-monalisa/icons/wpml_good.gif
    __________________________________________________
    Jo a někde jsem zahlédl že makarón který háže vidle do toho že eu nemá pro ukr zbrojní dodávky (rozhodně nehodlá s dalšími to platit do pindostanu korporátu vojenskoprůmyslového molocha bojujícího když jim zapltí do posledního benderstala. Z vymetených skladů nic nedají a prý hodlá na topnou sezónu zajistit obyvatele a s Putinem se prý dohodne a nějak v tom je zelenka že by mu mohl domluvit aby přišel s mírovým návrhem pro ukrajinu nejlépe v předklonu než příjdou o přístup k moři v Oděse a že se u V. Vladimíroviče za osekanou ukr o vše hodnotné a průmysl omluví. Kdy tedy by jim zůstal přístav na vývoz obilí.

    1. Ráj je záležitost božská, nikoli lidská. Adamův/prvotní hřích.

    2. „Světový řád podřízený USA skončil“
      Otázka je, akú úlohu v tom novom svete bude hrať Rusko. Tipujem, že oveľa menšiu ako doteraz.:-)

      1. Tipovat můžeš, ale to je tak všecko. Volbu už nemáš.

      2. tak, jak se mýlíte ve spoustě věcí, není divu, že se mýlíte i nyní.

      3. Na ekonomickém fóru v Petrohradu zazněla jedna velká pravda – svět už nebudou řízen papírovými pasivy, nýbrž materiálními aktivy. Což, přeloženo do lidštiny, znamená, že končí mejdan na dluh a rozhodovat budou vlastníci surovin a především energetických zdrojů.
        Že to takhle musí dopadnout, bylo rozumným ekonomům jasné nejpozději v letech 2008-2009. Např. Šichtařová o tom píše dlouhá léta, stejný názor má i „vládní“ Skopeček. Nechápu, proč není na MF místo elektrikáře Stanjury.

        1. Jako teorie se to dobre posloucha. Ovsem problem je, ze vetsina lidi je linych a nez makat, radeji budou krast, nebo sekat dluhy. Takze ta nadvlada fiktivniho majetku ma vetsi sanci, bohuzel.

          1. Navíc spojování osob a majetku např. ve formě společností, možnost postupovat pohledávky a hromadně je spravovat, atd. prostě vedou k určité virtualizaci (např. právě existenci společností, ideálních podílů na nemovitostech, tichých společenství, atd.) a ty vedou k tomu, že vazba mezi realitou a cenou takových aktiv je hůře čitelná a její změna podléhá úsudku řady lidí s různým stupněm informovanosti, rychlosti přístupu k informací, prací s rizikem, atd., tak fiktivní majetek dál bude hrát velkou roli.

            1. Peníze jistě nikdo nezruší. Dle mého soudu ovšem nastane vynucený návrat ke komoditním penězům, to jest k penězům krytým fyzickými aktivy.
              Nekryté peníze a bankovnictví částečných rezerv jsou ostatně v širokém měřítku záležitostí posledních cca 100 let, vlna inflačních peněz byla vyvolána I. světovou válkou a umocněna II. světovou válkou.
              Není to nic nového, prošel si tím starý Řím během krize 3. století, prošlo si tím Španělsko v 16. století (kdy s překvapením zjistili, že peníze nejsou bohatství), prošlo si tím Holandsko za tulipánové krize i Francie – ta několikrát, zvláště výživná je historie francouzských asignátů.
              Mně osobně připomíná EU ze všeho nejvíc Západořímskou říši někdy v polovině 5. století n.l., kdy velká část obyvatel vítala barbary jako osvoboditele od zničující politiky římských elit.

              1. Kdy naposled byla československá koruna kryta zlatem a ostatními aktivy SBČS?

                1. Slibem nezarmoutíš. Bylo možné nakráčet do SBČS a to zlato chtít oproti bankovkám vyplatit?

                  1. No to asi ne.
                    Myslel jsem to spíš tak, do kterého roku ten tisk na bankovkách skutečně platil.

                2. Za komunistů se to sice tisklo na bankovky, ale pravda to nebyla. Krytou měnu jsme měli za první republiky – částečně 1925-1929, plně krytou zlatem (i přes 2 devalvace) v letech 1929-1938.

                  1. Ovšem i tak to nebyl plnohodnotný zlatý standard – nebyla volná směnitelnost bankovek za zlato.

            2. Takové spolky vznikaly už za hlubokého socialismu.
              Například Spolek přátel žehu, SPŽ. Sdružoval nadšence pálení mrtvol a míchání jejich popela.
              Měl v městečku i vlastní vitrínu pro parte, lepší a plechovou, než byla dřevěná městská/církevní.

      4. To neni vubec zadna otazka. Nam to muze byt uplne fuk. Zatimco fandime te jedine spravne strane, tak ona nam zveda naklady na zivot. Takhle fandi jen uplny debil.

        1. Fandit pochopitelně lze zdarma (tedy přicházím o čas), pardon, ale pokud něčím někoho podpořím (svým časem, prací, penězi), tak pochopitelně budu mít méně pro sebe. To je universální. Pokud „my podporujeme“ – například pošlu prachy UK na účet na nákup zbraní – tak pochopitelně ty peníze potom nemám.

          Například jsou dva kšefty, nabízí to stejné. Z jednoho jdou prachy do zdejší oblasti, z druhého bůhvíkam (síť). Prioritně chodím do zdejšího, pokud to tam mají a pokud mi cena nepřijde úplně mimo. Takže občas si asi zvýším náklady na život, když spolufinacuji region a nenvím, jestli se mi to vrátí.

        2. Však áno. Ale keď už sem niekto nalinkoval tie Putinove dríste, tak som ich okomentoval.:-)

          1. Som zvedavy, ci budes rovnako komentovat aj dristy neschopnych politrukov z Bruselu (kedze tie sa nas na rozdiel od Putinovych dristov priamo tykaju), na cele so sudruzkou von Lajno.

  4. Já bych si nebyl jistý tím že jde o slovanskou záležitost:
    https://www.thegatewaypundit.com/2022/06/updated-list-us-based-food-manufacturing-plants-destroyed-biden-administration/
    …je to velice zajímavý.

    1. Čo je na tom zaujímavé? Väčšinu toho zoznamu tvoria kurence a morky zlikvidované zrejme kvôli vtáčej chrípke. Vtáčia chrípka je tiež len hoax ako covid?:-)

  5. Nemec znovu bojuje proti Rusom. Tentoraz na správnej strane.
    Zaujímavé sú údajné odmeny, ktoré ale nedostal v plnej výške. Ale prečo sa tam znovu vracia? Asi ho baví zabíjanie Rusov. Tak pevnú ruku a dobrú mušku.:-)
    https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/likviduji-jen-oficiry-vypravel-mi-cestou-do-kyjeva-nemecky-odstrelovac-40400510

    1. Nemec vzdycky bojuje na te spravne strane. Prijde spis na to, na ktere strane jsme v danem okamziku zrovna my…

    2. Řekl bych, že je to trochu pohádkář, ale řekněme, že je to pravda. Ukrajinský megabordel pokračuje – nevyplatí slíbenou odměnu, velitel ukradne dron, 80% jednotky po smrti…
      Takhle to, gerojové, nevyhrajete.

      1. si myslim, každej chytrej jak rádio, jak to tam kosí po tuctech, a pak se obvykle ukáže, že je rád, že si dvakrát bouchnul do lesa a zas jede do prdele :D přičemž ano, drtivou většinu lidí vo kolo rozseká dělostřelectvo

        1. Bude docela zajímavý, až ho chytí Rusové. Němce.

          1. Tak opolčenci se vyjádřili poměrně jasně, co čeká zahraniční žoldnéře.
            Snad ho zajme pravidlá ruská armáda.

            1. JH, tady bych si vážně nebyl jistý, jestli to nevyjde skoro nastejno.

              1. A taky si nejsem jist, jestli je ta úvodní fotka článku zvolená šťastně..
                https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/observer-ukrajina-valka-armada-putin-rusko.A220619_141929_zahranicni_elk

                1. byly u toho bubny a píšťaly?

                2. mimochodem… ta věta v článku, že ukrajinci bojují za myšlenku mi nějak neštimuje s požadavkem do západních států vydat ukroše od 18 do 60 zpět do vlasti.
                  citace člena UA vlády: „Mladí kluci se ocitnou na frontě, kde nikdo nechce, aby byli, a umírají.“, což nikdo nechce, kromě UA vlády

                  1. Tak ono je to na Ukrajine podobne jak v Syrii. Normalni chlapek ve vojenskem veku samozrejme nema chut bojovat ani za jednu stranu. A tech, kteri to „vidi vlastenecky“, je vyrazna mensina. Proto taky hned po ciganech a cernosich, prekracovali nahle otevrene hranice predevsim potencionalni branci a ani se jim nedivim.

                  2. …nedávno promluvil k ukrajinským studentům v Británii, přičemž je vyzval je, aby se vrátili a obnovili zemi. „Budovat budoucnost bez mladé generace je nemožné,“ řekl.

              2. re: servisdok

                Tak padnout do ruského zajetí a prostě padnout se často lišilo jen v detailech.

                  1. Tak minimálně Afghoš. Pochopitelně pouze z doslechu, chybí mi osobní zkušenost a nelituji toho.

    3. Mimochodem, je sranda, jakou má péči o to, aby Evropu neovládl diktátor. A zatím ji ovládla nezvolená a nikomu neodpovědná technokratická byrokracie, která zakazuje auta, určuje, čím mají lidé topit a vůbec reguluje každý prd. Na všechno sype dotace, které je prakticky nemožné zcela správně vyúčtovat, a tak na každého něco mají. A svobodu projevu se taky chystají omezit.

      1. Asi bych neurážel technokraty spojováním s maoistickou sebrankou v Bruselu.

        1. Kdo tedy vymýšlí například gravitační úložiště? Učni oboru elektromechanik, angažovaní technokrati s VŠ vzděláním, pohánění eurodotacemi, nebo kdo tedy?

          1. Už jsem to sem psal nedávno, ale nějak jsem nechytil odpověď. Proč by neměla fungovat gravitační úložiště? (Přečerpávací přehrady např. jednou desítky let a zdá se, že fungují).

            1. Nějaká vyjádření ohledně efektivity funkce a použitelnosti, k tomuto byla. Jen nemůžu najít, ve které diskusi to bylo. Šlo o gravitační úložiště se závažími, ne přečerpávací elektrárny.
              Přiznávám se, že tu debatu o nesmyslnosti jsem tehdy nakousl taky já.
              Jde o šílené náklady vs. mizernou účinnost, neodolnost vnějším vlivům, nemožnost budovat je ve větším množství kdekoli a k tomu zanedbatelná množství uložitelné energie.

              1. Toto je silně OT, ale snad to bude techniky zajímat. Detaily se hledají celkem těžko, narazil jsem na to náhodou.
                http://rotanazdar.cz/?p=5858&lang=cs

                1. Drobná zajímavost na té fotografii vysílače zezadu:
                  Ten stojatý, jasně fialově smaltovaný, 30W drátový odpor uprostřed šasi, je výrobkem americké dcery německé „porcelánové“ firmy Rosenthal. Výrobky německé matky byly smaltovány vždy zeleně, výrobky americké dcery pro jednoznačné odlišení vždy v této fialové, už od nejmenších velikostí asi 3W.
                  Pár německých i amerických kousků až po tuto velikost, jsem našel v pozůstalosti po ex-OK2VI.
                  Všechny bezezbytku jsou plně funkční, v toleranci 5% i po tolika letech a přes evidentní používání (zkrácené či pájené vývody). Všechny kusy bez sebemenší vady ve smaltování, vývody plně pájitelné.
                  Typicky „americky“ černě zadeklovaná vinutí síťového trafa. Sice částečně stíní vinutí proti nežádoucím vazbám, ale i dosti zhoršují chlazení vinutí, takže takto stíněné trafo je nutné oproti nestíněným verzím výkonově předimenzovat asi o 20%.
                  I další komponenty, např. malé bílé stabilizační odpory v přívodech ke koncové triodě RCA 807, elektrolyty, uhlíkové odpory a další, jsou skutečně typicky americké výroby, napohled až někdy jakoby nesmyslně naddimenzované.
                  Je úžasné, že se fotografovaný exemplář dochoval v naprosto původním materiálovém stavu (a tedy kvůli elektrolytům už těžko funkční). Pokládám to za malý zázrak. Svůj podíl na tom má i ten kdysi vždy předimenzovaný, americký materiál.

                  1. Pri vsetkej ucte ten vysielac vyzera ako lepsia amaterska praca.. a prijimac (nie profesionalny Hallicrafters) rovnako, to sa teda v Londyne velmi nevytiahli.

                    Ako vyzerala podobna stanica (samozrejme s mensim vykonom) pre nemecky abwehr.. a podla toho clanku pouzivana este v 50. rokoch po vojne.

                    https://www.cryptomuseum.com/spy/se109_3/index.htm

                    1. Tak jistě, německá konstrukční škola je jiné kafe.
                      Tohle ale byl „transceiver“, kde se myslím ani nepočítalo s dlouhou životností.
                      Signalizují to například neupevněné těžší součástky, celkově laciná konstrukce atd.
                      Na druhé straně – tím, že byl složený z víceméně běžných součástek, tak byl takový RX-TX v případě poruchy snadno opravitelný i nějakým radiomechanikem z odboje. Potíž by asi byla jen s tou 807, nebo při rozsypání krystalu. Menší signálové elektronky (za velké výkonové byla zpravidla kulka), třebas i americké/britské/NL výroby, byly na určitých místech Protektorátu sehnatelné také a záměna za ekvivalentní typ, třebas s jinou paticí, nebyla problém. Byly tu pobočky i prodejny Philips, Telefunken, Triotron a dalších firem. Třebaže měly tehdy nařízenu vojenskou výrobu, tak ti správní lidé věděli, „kam na to“.

                    2. 807 sa dala nahradit inou zvazkovou tetrodou.. nieco na sposob RL12P35, jasne, ze by to znamenalo vacsiu zmenu, upravu pracovneho bodu, zladenie atd, ale nic neprekonatelne pre sikovneho radiomechanika a ako pises, vselico sa dalo zohnat za protektoratu.. a potom aj v casoch budovania rozvinutej socialistickej spolocnosti.

                      Ano, vykonnejsie elektronky boli pruser, ked ich Nemci nasli.

                    3. Ty byly průser u nás ještě v 50.letech, za té špionománie. Tehdy se museli mít na pozoru i koncesovaní, registrovaní radioamatéři, natož tak bastlíři.
                      Ale jak bývalo často vidět, tak i s hromádkou běžných ECH21, EF22 a EBL21, popř. EL6, EL12, 4654 ad. bylo možno ještě na 3,5MHz dělat doslova zázraky – jen je holt nesměli páni v kožeňákách najít zastrkané v šasi RX-TX..:D

                    4. To boli zaujimave casy budovania socializmu.. aj prve magnetofonove pasky (tusim gramofonove zavody, sice sumeli, mali mizerny povrch aj frekvencnu charakteristiku) boli na predaj iba s dovolenim sudruha na SNB.. ti lepsi sudruhovia si zhanali Agfa (idealne West, inak Ost, neskor premenovane na ORWO) a ti najlepsi americke Scotch.

                    5. na konci 60 let byly pásky Scotch celkem běžně dostupné, táta je kupovával v budejcích v Elektru, na konci 80 let i kazety západní provenience chromka 60 stála 65 Kčs a 90 min 105 Kčs běžně k dostání v Radioamateru v Budějcích

              2. původní a rozumnější ideal byla tlačit do těch dolů vzduch, a zpátky ho nechávat foukat přes turbínu, to by jakýs-takýs uplatnění mít mohlo

              3. on vůbec ten nepoměr mezi vnitřní (tepelnou, elektrickou) a mechanickou energií je tak obrovský, že ukládání elektřiny do mechaniky bude vždy drahý kolos s malým výkonem. což je vidět i v opačném procesu – větrníky.

    1. Vypíchl bych zejména:

      „Podle něj je povinností Západu poskytnout Ukrajině dlouhodobou podporu nehledě na to, že se tím veřejnost může cítit unavená.“

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017