Jen jsem se chtěl zeptat na tu debilní teorii o ww3, pokud tedy Putin nezautoci na stát NATO tak by přece bylo fajn aby mu NATO vyhrožovala, vždyť ve všech teoriich máte počítání Putina se slabým západem a takhle by fakt nevěděl.
Osobně si myslím, že Putina zbrzdil Trump, právě protože si nebyl jistej co ten magor může udělat, tak by bylo dobrý si na ty magory zahrát
Foundryman
A čím by třeba Německo mohlo vyhrožovat? Těhotnými tankistkami a naostřenými košťaty?
rowexy
Ne myslím NATO preventivním jaderným úderem, prostě to totálně vyhrotit ať si není jistej
Vycházím z toho že buď je blázen a stejně to tak skončí anebo není a mohlo by ho to zastavit a ještě by moh bejt za pacifistu
Brundibar
Jak si představuješ „preventivní“ jaderný úder?
rowexy
jo to preventivní je tam nesmysl, prostě bud se stáhneš nebo příjdeš o nějaký velký město, s tim že samozřejmě počítáme se stejnou reakcí, protože je přece jen lepší svět poškozenej jadernou válkou ( apokalypsa už neni realizovatelná ) než svět s křehkym mírem a s debilnim státem kterej se nezvdal svý představy, že by měl bejt velmoc, tak jako to udělali dřívější velmoci jako británie nebo francie
a samozřejmě chápu že to nikdo nikdy neudělá, ale přijde by mi to jako jediný pozitivní řešení, protože velmoc prostě musí bejt hlavně ekonomická a pokud to rusko nedokázalo tak má smolíka no, jako jsem měli my ve 45 nebo 39
Foundryman
Furt všichni zapomínáte na Čínu. 10x nebezpečnější než celej Putin.
servisdok
To nebezpečí ze strany rejžáků tady připomínám už dlouho, protože jsem si vědom toho, čeho jsou schopni. Pozor, neplést s pojmem „co dokáží“. Ekonomika, založená z velké části na výrobě prachsprostých plagiátů a zavalování trhu tímtéž – což jsme jim fakticky umožnili my sami svou leností a touhami po bezpracném zisku z levné práce – to není o tom, co kdo dokáže, ale čeho je schopen.
Jen díky tomu, že rejžák jako v podstatě agrobolševik, má totálně u prdele mezinárodní právo, k ničemu se předtím nezavázal – a byl tedy schopen se na mezinárodní právo zvysoka vysrat, tak je tam, kde je.
Kromě toho si myslím, že víc, než pět minut po dvanácté, je už pozdě na cokoliv, co by rejžáky dokázalo alespoň přibrzdit.
Modelová situace:
K rejžákovi přesunul výrobu renomovaný výrobce HiFi, samozřejmě včetně veškeré dokumentace. Zpočátku to jakože drhlo, rejžák dělal školácké, až příliš nápadné chyby, kterých by se žádná evropská, či americká výroba nedopustila ani hrubým omylem – ne u celých velkých sérií. Možná u jedné, ale pak by se na to přišlo. Pak se situace stabilizovala, výroba běžela v požadované kvalitě. Pak se začalo stávat, že rejžák na některé pozice začal osazovat nikoli předepsané japonské součástky, ale jejich vlastní, téměř dokonalé plagiáty. Na to bohužel nepřijdete hned, ale až po určitém čase, až to začne selhávat podstatně dřív, než výrobek s těmi originály. Náprava, z rejžácké strany záměrně protahovaná naprostými nesmysly, trvala celý jeden rok. Mezitím se ale produkce nezastavila, škody by byly nedozírné – ale mateřská firma, která tam tu výrobu zadala, si nemohla být jistá tím, v jaké části výroby jsou originály a v jaké plagiáty, tohle zjistit je u výrobních sérií 100.000 a více prostě nemožné.
Během toho jednoho roku různých výmluv a vytáček se skoro špionážním způsobem přišlo na to, že fabrika na denní a odpolední směně dělá pro zadavatele, ale na noční směně, která nebyla kvůli nákladům na personál vůbec plánovaná a neměla vůbec běžet, běžela výroba placená bolševikama, z 90% z rejžáckých plagiátů předepsaných originálních součástek, ale bohužel stále pod značkou oné renomované mateřské firmy. Prodávaná výhradně na čínském internetu a v čínských obchodech.
Jaký škody finanční a na svém renomé tím mateřská firma utrpěla, se dalo vyčíslit jen zhruba a vlastně se toho všichni báli, vyčíslit to a říct nahlas.
Skončilo to nějak do ztracena, vysláním týmu lidí, najatých mateřskou firmou, kteří to měli (a snad se jim to i dodnes daří) ohlídat jak po stránce kvality materiálu, tak po stránce výrobní.
Na to bolševik, který ztratil možnost vyrábět statisíce plagiátů, zareagoval citelným zvýšením režií, na některých položkách až tolik, že by se snad bývalo vyplatilo, výrobu převést do některé z méně rozvinutých, evropských zemí, kde tyhle manýry prostě nemají.
Určitě to ještě neskončilo, výroba tam běží dál, protože investice a náklady na případný přesun. A taky proto, že ty okopírované, obchodně úspěšné a žádané modely, už bolšecikům z harddisků stejně nevymažete.
Mně samotnému to podlomilo dřívější velkou důvěru v onu značku natolik, že se dnes nevyhýbám jen těm exemplářům, co byly vyrobený jen do určitého letopočtu.
Samozřejmě, laická i velká část odborné veřejnosti nemá o téhle cause ponětí. Nevěděl bych o ní ani já, kdyby pro onu renomovanou firmu nepracoval můj profesní kolega, co mě podrobným vyprávěním víceméně varoval.
Bolševik je už tak bohatý a tak pevný v kramflecích, že až na výjimky je na všechna opatření pozdě. Zoufale pozdě. Poslední šance mohly být někdy okolo roku 2000-2005, pak už ne.
rowexy
tak pokud se dá trochu věřit západu, tak se díky covidu rozhod že se bude snažit přesunout co nejvíc výroby zpět ( jinak nejsem si jistej jak u elektroniky ale u oblečení ta vedlejší výroba pro domácí trh je ve Vietnamu normálně domluvená a povolená a je teda vtipný jak tam vedle sebe stojí značková prodejna a pak prodejna textilu kde maj ty samý věci ale za pětinový ceny ) a zároveň se ted dušujou že nebudou chtít být závislí na dodávkách energií z ruska tak by to mohlo problém číny vyřešit, ne ?
anebo jak tady psalo pako, vezmou si ekonomický zbytky ruska a budou spokojený :-)
Wildcat
servisdok 9.3.2022 v 19:11
Doslova ma zoziera zvedavost o koho islo. Ved to hod do placu.
Inak, alibaba otvorene predava kopie zosilnovacov Accuphase, reprosustav B&W a podobne.
Tiez by ma zaujimalo ako to je s kvalitou reprosustav Kef odkedy ich ma bolsevik.
Dachsmeister
@Wildcat
my nesmíme ani naznačovat…
servisdok
Mohli bychom, ale nechceme jinému přivodit problémy.
Tomu ty ale nerozumíš.
Dachsmeister
@servisdok
jojo japonský výrobce by vyhodil jediného Čecha, kterého zaměstnává, za HiFi leaks v příspěvku největšího žijícího odborníka na HiFi ze Střední Moravy v anonymní diskusi na marginálním webu v Česku…
Každý den jejich oddělení pro boj s vnitřním nepřítelem monitoruje internet a vyhledáva negativní příspěvky…
servisdok
Kde jsem napsal, že jde o japonského výrobce a že je kolega jediný Čech, který pro něj pracuje? Kdo kde napsal, kdo je největší žijící odborník na HiFi na střední Moravě?
Vidíš, co ty jseš za zkurveného zmrda? Nechápeš ani psanej text, natož tak to, jaký škody internet už lidem způsobil a ještě způsobí.
Vymaštěný, sebestředný a bezohledný debil.
perspektivně se jeví Indie, i díky tomu, že tam je těch kast, národností apod. tolik, že se prostě dají vybrat slušní lidi, co mají nějakou čest a slovo pro ně něco znamená, co nebudou všechy omrdávat, a taky tam není federální (úplně) komoušská vláda
taky tam seženeš dobře cokoli, od jadernýho inženýra po nahý potápěče-čističe ucpanejch kanálů
SatanOkkY
Pred pár rokmi som mal v Malajzii diskusiu s Indom čo tam dlhodobo pracoval. A došlo aj na politiku. A on sa ma opýtal:“A ty vieš kde je momentálne najkomunistickejšie štátne zriadenie?“. Ja som dal zopár typov, ale on si trval na svojom, že je to India. Trochu sme to prebrali zľava, trochu sprava a nejak sme to ukončili, že asi máme pravdu obaja.
Jan Mrcasik
servisdok: podobné věci zdokumentovala ukrutně zajímavá kniha Poorly Made in China od Paula Midlera. Je to od chlápka, co se léta letoucí živil jako právě ten „tým vyslaný na místo, aby to Číňan nešidil.“ Ovšem z půlky je to to tom, jak zápaďáci radostně spolupracují s Číňany na výrobě levných zmetků.
Johnson Carter cared about catching orders, and retailers cared almost exclusively about not getting into any trouble. No one ever remarked on the product itself. They never asked if it was any good. I had once asked Bernie if he had ever tried our discount shampoo himself, and he shot me a look that said, “What, are you nuts?”
PDFko se teď dá sehnat na ulozto, stahujte dokud to nesmažou :D Já mám papírový originál.
Jan Mrcasik
Hele rowexy, jestli ti přijde svět „svět poškozenej jadernou válkou“ lepší než cokoli jiného, tak si laskavě pusť film Threads a pak se zamysli znova: https://www.csfd.cz/film/4700-vlakna/prehled/
Přesně pro lidi jako ty, kteří nepochopitelně podceňují hrůzy a následky jaderné války, ho BBC natočila.
nepodceňuju hrůzy a následky, jen jsem přesvědčen že u rusáků k tomu dřív nebo později dojde, zvůášt pokud nějak skončí Putin a myslím že není od věci se domnívat, že ruský jaderný arzenál bude v žalostném stavu, takže zas tak velký strach z toho nemám, ale domnívat se že Rusko ustoupí, či se spokojí s východem ukrajiny je podle mě hodně naivní.
v rusku jsem podnikal takže si troufám tvrdit, že jsou to prostě barbaři a to řvaní o „normálních“ rusech mě fakt baví, podle mě jsou tam neprotizápadní a schopný žít ve společnosti kde funguje i jiné právo než právo silnějšího tak maximálně 2% obyvatel a ty už teď odešli, zbytek je mi jedno.
Ale běhěm týdne jsem už od názoru na jadernou hrzbu ze strany NATO odstoupil, stačí rusko totálně izolovat a nechat to zbankrotovat a rozpadnout, to je asi ted jediný pozitivní řešení.
deacon
Vis, on hlavni problem je, ze Putin cely slavny NATO chytl za koule a zahnal do rohu. Cela Putinova argumentace stoji na tom, ze NATO je agresivni rozpinavy celek, ktery jde po Rusku. A NATO dlouhodobe oponuje, ze jsou DEFENSIVNI celkem, ktery po Rusku nijak NEJDE. No a ta tvoje argumentace by znamenala, ze by Putin rekl – TADY TO VIDITE, CELOU DOBU JSEM MEL PRAVDU A VONI LHALI. Coz je docela napikacu, pac mu to podporu vyrazne zvysi.
A to je cely duvod, proc to nikdo neudela.
rowexy
ale on má podporu skoro 100% tak nevim co by se změnilo
semancko
Nema taku podporu, to je len mytus.
Jan Mrcasik
Nezaútočí = nebude dobývat.
Pokud by NATO šlo do války s Putinem, a on začal prohrávat, nejspíše by to zmáčkl.
Je nutné mít stále na paměti to, co tu ostatně názorně předvádí… Hm… Apologeti Ruska. A to sice ruskou národní paranoiu.
„Západ chtěl odevždy zničit Rusko – posílal na něj Mongoly a Poláky a Napoleona a Hitlera a USA a vždycky se jej bude snažit zničit.“
Tohle je Putinova optika, stejně jako většiny Rusů. Je to kulturně pevně zakódované knihami, filmy, učebnicemi dějepisu, „selským rozumem“, vším už od Brežněva který takhle reinterpretoval sovětský komunismus.
Takže jakmile Kreml emocionálně ucítí jen náznak toho, že „už jdou zase po nás“ – tzn. kdyby se NATO vojensky zapojilo do přímých bojových akcí proti Rusku na Ukrajině nebo dokonce nad Ruskem – tak zařvou „a je to tu, Velká Vlastenecká Válka POSEDMÉ!“ a mačkají červený čudlík.
A bezletová zóna znamená zaútočit na území Ruska – protože odtamtud má Rusko pokryté Ukrajinu svou PVO.
Navíc 99,98% dementů, co blábolí o „bezletové zóně NATO, jaksi nedochází, že „bezletová zóna“ znamená zákaz bojových letů oběma stranami konfliktu – jak Ruskem, tak ale i Ukrajinou. A vzhledem k tomu že Rusové se bez letectva obejdou, protože „ruské letectvo se jmenuje dělostřelectvo“, kdežto Ukrajina by bez Bayraktarů nebyla schopná ničit ruské konvoje, tak…
Hupert
Pokud by NATO šlo do války s Putinem, nebyli bychom si nikdo jistý, která strana „to zmáčkne“ dřív. Na obou stranách jsou stejní xxxxx. Jeden už to kdysi použil.
servisdok
Nezmáčkne to nikdo. Byla by to konečná a na to ještě nejsme dost zdegenerovaní.
Nemůžu to nikde najít – kolik ukrajinských uprchlíků před válkou přijalo Německo?
Cundium
Bych si nebyl tak jisty. Zdegerovany jsme dost. Blbost a nenavist prevladaji. Na vsechny strany.
servisdok
A co to Německo teda?
Rozumějte – nabízela se tu neopakovatelná šance, jak aspoň částečně a doopravdy, ne jenom kecama, odčinit strašlivé hříchy svých otců a dědů, některých ještě žijících.
Těch, co půlku Ukrajiny nejprv vyrabovali a pak vypálili do základů.
Z té druhé poloviny pocházely všechny ty prapory Einsatzguppen – mohli jejich potomkům vysvětlit, jak bylo jejich počínání otřesné a odporné. Slované, horlivě sloužící německému okupantovi, nadšení antisemité a v brutalitě překonávající i pověstné Einsatzgruppen SS, co kroutili hlavami nad tím, co je tohle za lidi.
Tak jestli VVP nemyslel tou denacifikací třeba skutečné, nebo ideové potomky těchto lidí.
Co jsou všechny ty Azovy a Ajdary, vesele se fotící se symboly německých nácků?
semancko
To je to coho sa budeme bat az budu cez otvorene hranice smerovat k nam.
Jan Mrcasik
Nejsou. USA minimálně posledních 20 let nevyhrožovaly, že použijí atomovky „preventivně“ nebo jen tak v útoku takticky. A výslovně slibují, že nepoužijí atomovky vůči signatáři NPT který své bezjaderné závazky plní – což je např. Ukrajina.
Oproti tomu Rusové preventivním či first-strike výslovně vyhrožovali, výslovně si schválili doktrínu prvního použití taktických jaderných zbraní na bojišti pokud se jim bude hodit… A ohledně Ukrajiny výslovně vyhrožovali celému světu, že pokud pomůže Ukrajině „příliš“, Rusové se za to pomstí jadernou válkou, protože oni prostě mají nárok šikanovat a terorizovat a nikdo se jim nesmí postavit nebo bude Armageddon. Ať s tím jdou do hajzlu.
Putin se pak projevil jako ukázkový psychopat, kterému jsou ruské obyvatelstvo i vojáci úplně, ale úplně ukradení a klidně by je všechny nechal pochcípat, jen aby si prosadil své politické vize. Viz to, jak násilím nahnal nevycvičené brance do války – to už dokonce sám přiznal – na hanebně zanedbaných uloženkách. On má i s celým vyšším vedením státu své pohodlné jaderné bunkry, tak co by nenechal svět shořet když mu jsou Rusové ukradení?
Cundium
Tak tedy president Putin je satan. Tato tvoje uvaha je hodna publikace na hlavni strance Seznamu zprav.
ktosicelkominy
Pokiaľ budú USA veriť, že Putin je satan , dovtedy je Rusko v bezpečí.
ktosicelkominy
„Putin se pak projevil jako ukázkový psychopat, kterému jsou ruské obyvatelstvo i vojáci úplně, ale úplně ukradení “
– psychopat si tz. Nevieš si predstaviť (resp nechceš pochopiť) , že sila atomových zbraní nespočíva v tom, že budú použité, ale v tom, že protivník UVERÍ, že budú použité.
@LWG
tak bezletová zóna vyhlášena nebyla, ne?
Chcete snad vyprovokovat konflikt s NATO sestřelením mírového neozbrojeného dronu?
Eric
Nevím, co je zač Mundo connectado (zdroj technetu) a kde to vzali (nenašel jsem jiný zdroj), ale Northrop Grumman RQ-4 létá nad Polskem nebo nad Rumunskem v rámci stávajícího monitoringu, o který se dělí několik zemí.
Pro p. Mrcasíka. Znovu bych se chtěl zeptat na jednu z předchozích diskuzí. „Nevidím zde už příspěvek p. Mrcasíka ohledně útoku na JE na Ukrajině. Vč. toho proč by to tak mělo být.“ Pokud jsem Vaši reakci přehlédl, omlouvám se.
A pak faktická poznámka. Každý z nás vyhodnocuje situace na základě „vlastního pohledu“ a informací ať už z hlavního či alternativního proudu. Pokud děláte v nějakém oboru, většinou dokážete odhadnout, co z toho, co sdělují v oblasti daného oboru jakákoliv média, je reálné, pravdivé, skutečné a co ne.
Osobně to vidím tak, že 99,9% z nás nemá všechny informace. A tudíž ta vypovídající hodnota úvah v tomto případě nemusí být velká.
Držel bych se neblahých zkušeností, která manipulativní sdělení médií v minulosti zapříčinily.
diskutovalo se to hned v několika vláknech a dokonce pod nekolika článkama, hledej, já ti to hledat nebudu – su teď nouzově přes EDGE (když se kury rozhodl bezdůvodně zabít HSPA BTSky), je to tragédia
ano, každej má svůj pohled, i když je snaha se aspoň na nějakým způsobu vnímání shodnout, přes ustanovování univerzálních teorií, o tom bývávala v lepších časech fyzika a další přírodní vědy
ale tu botu a z toho vyplývající nesmyslnej blaf co rovnou vymazává celej jeden bod z té jeho theórie vo tom stavění lodí prostě nemůžeš obhájit ze žádnýho pohledu :D
RK
Dotaz nebyl vůbec na Vás. Poprosil jsem o vyjádření. p. Mrcasíka.
Žádné stavění lodí jsem nekomentoval, neb nejsem projektant, stavitel lodí, kapitán, první, druhý, třetí…důstojník a ani plavčík.:-)
Děkuji moc. Opravdu jsem to nenašel. A teď ten důvod, proč útočit na JE. Když rozpad energo soustavy zajistíte naprostě pohodlně tím, že přerušíte vedení.
Jan Mrcasik
Důvod souhlasím s RU-apologety – ty jaderné elektrárny samozřejmě mají svou ukrajinskou ochranku/armádu, která je má bránit proti každému napadení. A ochranka jaderné elektrárny se nechtěla vzdát bez boje, grázlové Ukrajinský! No tak jim Rusové udělali trochu bum, aby se vzdali jak měli. Jejich chyba, neměli se co bránit, měli se rovnou vzdát!
Asi takhle.
RK
No dostal jste mne. Musel jsem si pojem „apologety“ vyhledat. Ale tak je přeci veřejně známé, že i naše JE např. Temelín mají „ochranku“. A stále ta stejná otázka. Proč „útočit“ na ochranku (většinou tátové rodin) a „neodpálit“ někde v polích vvn vedení, kde někomu nic nehrozí?
RK
Upřesňuji. Jde prosím o dotaz na Váš názor.
kiv61
Protože každá JE potřebuje ku svému provozu dodávku z vnější sítě, a nemalou. (např. pro Dukovany a Temelín pro restart „mají“ Dlouhé stráně a Dalešice)
Když to VVN hrdinný partyzáne/okupante odpálíš, spustí se nouzový režim, tyče zajedou dolů a příp. nahození a přifázování do sítě celé JE už není otázkou dnů, ba ani týdnů …
RK
Dané elektrárny jsou především „vyrovnávací“. A každá elektrárna dokáže běžet ve svém vlastním režimu.
kiv61
EEH? Nerozumím, zkuste se prosím vyjádřit trochu pregnantněji a hlavně k tématu ..
RK
Teď to bude od hlavního tématu. Ale k čemu slouží tyto přečerpávací elektrárny? Čerpáte vodu z dolní do horní nádrže.
Pro obnovení soustavy jako celku jsou pak důležité vodní elektrárny.
kiv61
Bingo! A o čem tu celou dobu mluvíme Mlho?
Přečerpávačky/vodní elektrárny jsou za normálního energetického režimu opravdu samozřejmě používány na vykrytí špiček.
Za stavu „nenormálního“, tedy při rozpadu El sítě, neboli „Black Outu“ jsou jako jediný možný zdroj k nahození JE ale i uhelek protože vnější zdroj ku své výrobě nepotřebují.
Jistě, každá elektrárna má své diesel záložní zdroje ale ty postačují jen ku zabezpečení a uvedení do klidového stavu avšak nikoli na její opětovné nahození a připojení k El síti.
RK
Bingo!!!
A proč útočit na JE, když je můžete nechat běžet v „nouzovém režimu“ a nebudo dodávat do sítě. Na toto jsem si přeci ptal.
A vzhledem k vzdálenosti Dlouhých strání a JE přeci nikdo nemůže sázet na přípdné nepřerušení vedení.
deacon
Protoze v nouzaku bezet nebudou, v nouzaku se vypnou a nahodit atomovku chvilku trva. A teoreticky bys jako okupant tu elektrinu casem ocenil a nebudes chtit cekat na poctivej start atomovky.
RK
By mne zajímalo, jak se JE „vypne“. Tedy kromě totálního odstavení. No ale budiž.
Jak dlouho tedy trvá znovu „zapnout“ JE? Vzhledem k tomu,že uvádíte, že to chvíli trvá. Co to časově znamená „chvíli trvá“ – sekundy – hodiny – roky? Abych to jako případný okupant do budnoucna věděl.:-))
Zkoušíte mne ze znalostí střední školy. :-))
deacon
Prerusi se reakce v reaktoru. Tak se to vypne.
JE ma 4 mody provozu
1) Bezny (dodava)
2) Udrzovaci (to je to, co bys po ni chtel ty) – v tomhle stavu BTW byla Zaporozska, protoze nedodavala elektrinu. napr. to rika Drabova v DVTV
3) Nouzovy – jede se na lokalni dieselagregaty a bud se rovnou vypina, nebo se ceka, jestli te pripoji(podle sily agregatoru)
4) Vypnuto (nedodava)
Jak dlouho atomovka startuje nevim, ale tady mas prispevek od cloveka, ktery v atomovce pracoval v roce 2012:
No, je to případ celkového selhání výroby a distribuce. Normálně by k němu nemělo dojít, pravděpodobně by ho nemělo vyvolat ani větrníkové šílenství, to asi rozbije maximálně část sítě, ale Evropa jako celek zůstane stabilní.
Reálná situace takového stavu je třeba úspěěšně vedený teroristický útok proti několika dobře zvolených velkých rozvoden, kdy ostatní trasy nedokáží přenést výkon a tak dojde k jejich odpojení (snad dříve, než uhoří) a obnova hlavních rozvoden zabere delší dobu, než jsou schopny elektrárny být udrženy v provozu bez vnějšího odběru (pro atomové elektrárny to třeba i specifikují provozní limiti a podmínky jaderné bezpečnosti, po jaké době musí dojít k odstavení nejpozději atd). Takže elektrárna se zastaví a vychladne. Následné najetí po opravení rozvoden je problém, protože velké elektrárny neumí najet bez externího zdroje energie. A taková atomka potřebuje opravdu hodně. Sice má své záložní lodní diesely, v Temelíně jich je 8, pokud dobře počítám (3x 1. blok, 3x 2. blok, 2x společné), ale ty dodají energii potřebnou k bezpečnému odstavení a uchlazení, nikoliv pro start.
Takže každá větší elektrárna má stnaoven svoji podpůrnou, a to i naprostá většina vodních. Ani třeba Dlouhé stráně se neumí rozjet z nuly bez externí eletrárny (‚mají k tomu vlasntí malou na odtoku dolní nádrže). Takže pro Dukovany podpůrnou funkci plní přehrada Dalešice a pro Temelín Lipno. Přitom Dalešíce a ani Lipno samy po výpadku nenajedou, a msjí svoji podprůnou minivodní elekrárnu, která už start z nuly bez externího zdroje umí (Pro Dalešice je to elektrárna na dolní nádrži Mohelno, pro velké Lipno I je to nějaká na pomocném toku).
Takže start atomky vypadá obecně tak, že se najedou diesely všechny, jejich energie se používá k ohřívání vody jendoho reaktoru a vyhřívání celé technologie na startovací teplotu, prlus potřebuji energii zvenčí, což zajistí zmíněné vodní elektrárny, než to nahřeješ, nastartuješ všechny automatiky a nahodíš jeden blok do provozu, kde ten se použije už ke startu zbývajících, tak uteče hodně vody, přesněji Dalešice budou zcela prázdné, Lipno nebude, ale tam se ještě počítalo s paralelním nouzovým zásobováním nemocích v Č. Budějovicích než najede Temelín a pak bude prázdné také (stjeně jak jsou stanoveny podpůrné elektrárny pro start atomek a a tepelek, tak podobně jsou stanoveny malé vodní elektrárny jako podpůrné pro ostrovní zásobování zdravotnicvtví atd)….
Pokud síť rozbotí není, tka samozřejmě elektárrna ke svému provozu použije normálně zdroj ze soustavy. A obvkyle s enormálně ani celá neodstaví, takže se zásobuje sze sousedního bloku.
RK
Dívejte se, nemám rád provokatéry, fízly apod. Dva dotazy – Vy máte odborné vzdělání elektro? Tušíte něco o výrobě, přenosu, distribuci, rozvodu, spotřebě energie? Pokud ne, neplácejte tu prosím nějaké pojmy, dojmy, hodinky, holínky a nějaké články z novin. Díky.
deacon
To, co jsem ti sem nakopiroval, je copy&paste od cloveka, co psal pro atomovky software :) Ver si cemu chces, je mi to burt. Ja zdroj znam, verim mu =) enjoy.
RK
Znám také dost lidí, co psali soft pro el. vč. JE. :-))
Proto se tomu směji. Další odborné argumenty (kromě toho, že někoho znám) budou??? No nebudou. Cha, cha, cha.
RK
No koukněte také kolik vvn linek vede od Dlouhých strání. A poprosil bych odpověď na tu otázku, proč „útočit“ na JE, když se to dá udělat jinak a elegantněji.
Panek
Vy jste tady tedy uhnuli zajímavým směrem, ale IMHO RK má pravdu. JE se dá docela jistě odstavit narušením rozvodné sítě. Těch podmínek pro probíhání štěpné je strašně moc. Respektive těch důvodů, proč se automaticky zastavuje reakce, je strašně moc a rozvodná soustava tam je určitě taky. Například tyče pro nouzové zastavení jsou na elektromagnetech (někdy je na magnetech pověšen celý systém pohonu regulačních tyčí) a když je problém, tak prostě svojí vahou „zapadnou“ do reaktoru, bez ohledu jestli jim šťávu v elektromagnetech vypne řídící centrum, nebo tam ta šťáva neteče kvůli nějakému problému. Nebavíme se o chlazení, ale o štěpné reakci.
Drábová mluvila o reaktorech v Temelínu a krásně to popisovala, jak by tam celý regulační systém spadnul na reaktor. Zaporoží má myslím stejný systém.
vůbec nechápu, na co se tady handrkujete, Deacon nenapsal nic, co by neodpovídalo realitě
servisdok
To je prostě erkáčko, skoro všude má ban a schylovalo se k němu i u Vidláka, naštěstí se Vidlák odstavil dřív a sám.
Poznávám ten prudce arogantní tón, kdy jsou naprosto všichni okolo úplní kokoti, jen a pouze erkáčko zná elegantní řešení.
Drábová v jednom rozhovoru řekla, že po nouzovém odstavení a odfázování od sítě, trvá najetí komplet celého Temelína přibližně týden, z čehož nejvíc času údajně zaberou systémové testy.
quadra
Neda sa to priamo porovnavat, ale spustanie noveho eurozazraku EPR v Olkiluoto trva cca 8 mesiacov, kriticku reakciu dosiahli uz v decembri (t.j. reaktor vydava viac energie ako spotrebuje), teraz su na nejakych 25% vykonu – je to kvoli testom celeho systemu vratane turbin, generatorov, atd.
Spustenie VVER po odstavke (vymena paliva) trva asi dva tyzdne (po prifazovanie generatorov do rozvodnej siete) podla rozsahu prac v odstavke .. kazda odstavka sa planuje minimalne rok az dva vopred, okrem vymeny paliva sa menia aj rozne casti, ktorym uplynie zivotnost, pripadne upgrade systemov.
V 2009, ked UA kradla plyn, druhy reaktor V1 v JE Bohunice bol prevedeny z bodu 4 (odstaveny) do bodu 2 (udrziavaci).. ale nebol pripojeny/nafazovany do rozvodnej siete.
quadra
Taka vacsia planovana odstavka zahrna kontrolu a pripadne opravy hlavneho cirkulacneho cerpadla a jeho pohonnej casti (elektromotory), nizkotlakovej casti turbin, parogeneratora, funkcnost zaloznych dieselgeneratorov.. vymena paliva znamena demontaz reaktora, vymena palivovych clankov (nemenia sa vsetky, ale postupne obmienaju), montaz reaktora, komplexna skuska hermetickej zony.
Potom sa reaktor postupne nahrieva, opat sa robi skuska tesnosti, tlakove skusky primarneho okruhu a parogeneratora.. ak je to OK, nabehne sa na plny vykon a prifazuje k rozvodnej sieti.
Cundium
Ja mam pravdepodobne stejny nazor ohledne tento „utok“ jako Vy. Mate dobry vysvetlovaci pristup ale nebude lehko odpoutat objeti propagandy od toho co je jim vtloukavano.
Jan Mrcasik
Protože primárním cílem nebylo odpojit dodávky elektřiny, nýbrž obsadit elektrárnu a převzít nad ní kontrolu?
RK
To jako, že armáda RF měla zájem se stát na Ukrajině výrobcem a dodavatelem elektřiny? Jestli pak jí to obyvatelé UK zaplatí?
Je zajímavé, že z některých měst naopak hlásí, že není energie, voda… Tak dle Vaší logiky to vlastně sabotují sami Ukrajinci. Když to převezme RF, tak dodávky energií normálně poběží.?:-)
Jan Mrcasik
Nic z toho jsem neříkal ani neimplikoval.
Rusové v elektrárně jsou, veřejně se tím chlubí, potvrzuje to IAEA.
Vznášejte tedy své trolí dotazy, proč tu elektrárnu obsazovali, na ně.
RK
Poprosím, opravdu by mne zajímal Váš názor:
1) Proč na to Rusové šli tak amatérsky i s vědomím, že třeba bude „velký problém“ (možný únik radioaktivity)?
2) Proč tam Ti Rusové v té JE jsou? Aby tedy zajistili její provoz a možný průšvih půjde za nimi? Berte prosím v úvahu výhody a nevýhody mít pod kontrolou JE
Rusko nenapadlo Ukrajinu. Nejsou tam žádné ruské tanky. Ukrajinci si elektrárnu rozstříleli sami. Ukrajinci z elektrárny stříleli na ruské jednotky. Ukrajinské jednotky dobrovolně spolupracují s ruskými mírotvůrci. Ukrajinská obsluha elektrárny z ní chtěla vytvořit jadernou zbraň a bylo povinností Ruska tomu zabránit. Ukrajinská obsluha elektrárny plně spolupracuje s mírovými silami. Ukrajinská obsluha elektrány se pokoušela o sabotáž.
RK
Toto co říkáte, je demagogie.
Poprosím. Měl jsem nějaké otázky. Řekněte mi jako odpověď svůj vlastní názor.
Vždyť jsme v diskuzi.
Ptejme se přeci proč, dávejme na stůl argumenty, logicky zdůvodňujme, proč to tak je. To je předností exaktních věd. Jinak to budem o tom, že politik řekl, odborník na ekonomiku řekl apod….
servisdok
Mít pod kontrolou veškeré energie, včetně jejich distribuce, je imho strategická výhoda jak cyp. Čerpadla a kompresory všech médií běží na elektřinu.
Jistěže bez vojenských, které mají vlastní agregáty – pokud ovšem do nich budou mít co natankovat.
Jestliže se ale někde usadí Azovy a Ajdary, které nemají až takovou výbavu, jako třeba UA armáda, pak může být odříznutí od energií opět strategickou výhodou.
Že to ale zasáhne hlavně obyčejný lidi, tak o tom žádná.
Ale o tamní situaci víme fakticky úplný hovno, protože nás „informují“ ty stejný mrdky, co nám dva roky nazpět lhaly, jak červený psi.
Odkazy na Twitter, si laskavě, všichni bez rozdílu, strčte do prdele a potlačte.
Víme všichni, jak vypadal Twitter i FB za bolševické chřipečky. Jsou to odporné žumpy, plné narcisů, frustrátů a klávesnicových bojovníků – hrdinů.
Dáme si všichni do profilů UA vlaječku – a kdo ji tam nemá, je automaticky rusohul, kremlobot a ruská děvka.
Docela by mě zajímalo, co s těmi stejnými profily bude a jak se k tomu postaví, až budou Rusové s Ukrajinou hotovi.
Vsadím se, že pak zas přijde nějaký Prcal, co začne šířit strachy z toho, že teď je řada na státech bývalého sovětského bloku. Těm stejným Prcalům už nevyšly „taktické jaderné údery“, třetí světová, tak to zkusí jinak.
Hysterii je třeba udržovat v otáčkách, podobně jako druhdy Pionýra jednadvacítku, páč jinak to nejede. Nekliká se, nefrčí sledování předkládaných sraček, reklam a to všecko je dohromady nahovno finančně.
servisdok
Udělejte si čas, překonejte nechuť a běžte se podívat do blogů iDěsu, jakou čočku tam dostává bloger Hewlit.
Je to obyčejný tramvaják, co se k celé té věci staví striktně pragmaticky, dívá se kolem sebe a zasazuje to do kontextu.
Počítám, že to jste ještě neviděli ani na těch sociálkách…
Jo a varuju před příjmením Kroupa. Nevhodné číst po jídle.
RK
Ještě napíšu jednu informaci z tzv. oficiálních médií. Kolona (myšleno tím kolona techniky RF) se pohybuje tak pomalu, že vlastně stojí. Přesnou formulaci jsem si nezapomatoval, tak to podávám volně. Ale toto mne rozesmálo.
RK
Asi většina čtenářů, co čte DF, má nějaké pochybnosti o oficiálních médiích.
O tom žádná.
Co mne teď zaráží, jsou reakce p. Mrcasíka. Protože dané oblasti trochu rozumím, tudíž se ptám. A jsou to především otázky na jeho názor. A odpovědi nejsou. Tzn., to jsou jeho články „poskládáné“ na základě informací oficiálních médií? To autor nedokáži zareagovat na otázku?
Jan Mrcasik
servisdok: to je ofiko TW účet Lavrova.
RK: vy se neptáte, to je úplně zjevné. Vy jste sem přišel s postojem, že jste největší expert, který tu bude ostatní přezkušovat a nachytávat.
Ptát se, proč RF střílela na JE Záporoží, bylo v rámci meritu článku. Na to jsem odpověděl z dostupných informací a indicií.
Ptát se ale, proč RF chtěla zabrat JE Záporoží, je něco, na co může zodpovědět výhradně rusý GŠ. To jsem vám řekl. Vy přesto pořád požadujete odpovědi, a to stylem „profesor zkouší studenta“. Nebudu s vámi hrát vaše hry.
RK
Pane Mrcasík. Ptal jsem se. Neboť otázka tázací je zakončena „?“ Zároveň si ve své odpovědi odporujete (vy se neptáte / ptát se, ale toto není předmětem)
Ptal jsem se především na Váš názor. Abych pochopil z čeho vycházíte.
Vzhledem k svému věku a zkušenostem již jsem zavrhl „styl profesor zkouší studenta“. Neboť je to nečestné a nesportovní.
Nicméně, to máte takový problém na dané otázky odpovědět?
RK
Pane Mrcasík. Nyní prosím bez urážky. Tipuji Vás na člověka pracujícího na VŠ (i vzhledem k obratům, které používáte), bez dětí. Pokud se zeptáte proč. Hned Vám to řeknu. Máte (dle mého názoru) spoustu času, asi dokážete bez chyby napsat Laplaceovu transformaci, nicméně prakticky nedokážete reagovat na argumenty, fakta a dotazy proč (tyto dotazy mají i malé děti a musíte jim dokázat přesvědčivě argumentovat, a současně sám sebe ptát se proč). Ano, někdy je třeba přijmout cestu axiom. Nicméně, nedokázat oodpovědět, co si skutečně myslím, je tristní.
A Vy osobně jdete cestou axiom.
Jan Mrcasik
Tipy ke svému soukromí zásadně ani nepotvrzuji, ani nevyvracím. Myslete si co chcete.
Jsem na inetu od konce 90. let, takže pokus pěkný ale marný, zvláště vzhledem k tomu, co předvádíte výše.
Neptáte se – jste si jist svou pravdou, a kohokoli kdo ji nesdílí se pokoušíte návodnými „otázkami“ dostat tam, abyste mohl říci že se mýlí, ergo celá konstrukce není podložená, ergo nedává smysl aby Rusové stříleli na ZPJE, ergo Rusové nestříleli na ZPJE.
RK
1) Byl to pouze můj tip větou oznamovací, můj názor. O tyto údaje (i vzhledem k platné legislativě) opravdu nemám zájem.
2) Nevím, co předvádím. Z pozice svých nabytých odborných znalostí a získaných pracovních zkušeností jednoduše argumentuji. Nic víc, nic míň. Vždyť ty argumenty normálně odborně „rozstřílejte“.
3) Ptám se, neboť jde o věty tázací zakončené „?“. Pokud se jedná o návodné otázky, klidně jste mohl svoje odpovědi rozdělit. A ptal jsem se několikrát na Váš názor (nikoliv na údaje, která různě prezentují média). Vždyť stačí začít…nesdílím Váš názor, domnívám se… To, že neodpovídáte, příp. reagujete demagogicky pouze potvrzuje můj (zdůrazňuji můj) osobní názor. Osobně třeba nemám problém odpovědět na otázku : „Co si myslíte o dojivosti koz v Angole?“ slovy, opravdu nevím, tomuto tématu vůbec nerozumím. S díky.
misaka
RK – kolik to hodí? Jen tak ze zvědavosti….
misaka
Já bych na to žaludek neměl, ale tchýně je taková svině, která by do toho možná za nějakej fenik šla.
RK
Co hodí? A komu hodí?
anderson
No já jen, že druhá strana tvrdí, že k útoku byli Rusové vyprovokováni – napadá mě třeba palba vedená z té administrativní budovy, která byla poškozena?
„Russian officials alleged—without evidence—that Ukrainian forces provoked the Russian troops into firing on the plant…“
Ostatně Zelenského hysterické vystoupení, kde uváděl, že je ohrožena přímo bezpečnost elektrárny („V tuto chvíli ruské tanky střílejí na bloky jaderného reaktoru“), přičemž ve skutečnosti došlo k poškození administrativní budovy a trenažéru – to vážně nečiní Ukrajinské zdroje příliš důvěryhodnými. Spíše mi to připadá jako zoufalá snaha zatáhnout Západ do války s Ruskem jakýmikoliv prostředky. Pokud by se jim to povedlo, už by se nikdo neptal, kde byla pravda.
Můj názor: Pokud nechceš, aby někdo pálil na chráněné zařízení (např. nemocnice, atomová elektrárna, sídliště a pod.), je dobré se podle toho chovat a zdržet se útoků z těchto míst.
Info pro soudruha Stříže: Výše uvedené by samozřejmě platilo pouze v případě, že by do konfliktu byl zapojen Západ. Protože se ale jedná o Rusko, je to odsouzení hodný čin a neexistuje pro něj omluva. :-)
Panek
Byl to přepad za strany ruského vojska. Když jdu převzít zařízení, tak tam přece nejdu v noci.
„Střílení z tanků na reaktor“ raději ani nekomentuji, tím se Zelenský shodil.
anderson
Těžko říct. Civilisti blokovali cestu k té elektrárně – třeba počkali, až tam nebudou civilové „dělat bordel“, k čemuž je noc ideální. Je to jaderná elektrárna, převzít se dá kdykoliv, vždycky tam někdo je.
Já bych taky moc rád věděl, jak to ve skutečnosti bylo, jenže evidentně lžou obě strany. Poškozená byla administrativní budova ve které evidentně byli nepřátelští vojáci – skoro by jeden mohl říct, že takové věci se ve válce stávají.
jizlivec
Samozřejmě lžou obě strany – tak to ve válce chodí nejmíň posledních deset tisíc let…
A také mají obě strany v lecčems pravdu – zejména pokud jde o předhazování vzájemných historických křivd (to ale v případě těchto východoslovanských kmenů nebude starší než nějakých tisíc let – ne že by si předtím nedělali vzájemné ošklivosti, ale nedochovaly se záznamy)…
Takže i pokud jednoznačně fandíme jedné ze stran, nemusíme věřit/nevěřit úplně všemu – nakonec se dá žít i s vědomím, že „jak to bylo tenkrát v noci, to se snad už nikdy nedovím“…
Jan Mrcasik
To je zase perverzní apologetská „logika“ jak cyp. Invazní vojska, která dobyvačnou válkou napadnou zemi, jsou „provokována“ tím, že někde jsou obránci a nenechají si útočící tanky a pěchotu přijet až na dvorek aby se jim bez odporu vzdali?
Pro tvou informaci – ta elektrárna je na poloostrově na konci 7km SLEPÉ ULIČKY, takže na ubožáčky ruské invazní síly nikdo nemohl střílet bez toho, aniž by chudáčci rusáčci přijeli přímo pod okna té elektrárny při cíleném útoku na tu elektrárnu.
„A kuna řekla – Když ono mě to vejce tak drze provokovalo!“
Je mi z tebe k blití.
anderson
A jak to prosím mělo proběhnout? Rusové kontrolují vše okolo. Chtěli zabrat elektrárnu. Taková je prostě situace, stezky o tom, že tam nemají co dělat (souhlas) jsou fajn, ale realita je prostě jiná.
Chápu správně, že měli pěkně poprosit obránce, aby odešli a kdyby ti odmítli, tak se stáhnout a nechat je tam. Tím si vázat jednotky na místě, kde nemusí být a riskovat napadení z „chráněného objektu“?
Co kdyby to byla např. nemocnice. Můžu na její střechu umístit minomet, ostřelovat nepřátelské jednotky v okolí a protože se jedná o „chráněný objekt“, tak to ty okolní jednotky musí strpět? Bude tedy postupně vznikat síť objektů, které jsou osídleny nepřátelským vojskem, mohou z těchto objektů útočit a neexistuje způsob, jak proti nim zasáhnout?
Není náhodou ta ochrana atomové elektrárny myšlena tak, že jí nikdo nesmí záměrně vyhodit do vzduchu a zároveň se předpokládá, že jí nikdo nepoužije jako základnu pro svoje síly? Že prostě jde o chráněný objekt ve smyslu, že se o něj nebojuje a kdo ovládá okolí, bere i klíče?
Je vám na blití, protože někdo ve válce útočí na administrativní! budovu a trenažér obsazený nepřátelským vojskem?
Jan Mrcasik
„Provokace“ je nevyprovokovaně na někoho zaútočit s cílem vnutit mu své neoprávněné požadavky a ukrást mu majetek.
„Provokace“ naopak není obrana svého majetku proti příchozímu útočníkovi.
„já jen, že druhá strana tvrdí, že k útoku byli Rusové vyprovokováni – napadá mě třeba palba vedená z té administrativní budovy„
servisdok
Jendo, ani Ty nemáš stoprocentně ověřitelný informace, co se u té elektrárny stalo.
Nevím jak Ty, ale já sociální sítě, nebo weby založené letopočtem 2022, prostě za důvěryhodný zdroje nepovažuju.
Dokud to nedostanu neservírovaný od skutečně důvěryhodné agentury, podložené záznamy a fotodokumentací – od agentury, která nezklamala ani za čínské bolševické chřipečky a snažila se informovat maximálně objektivně a bez hysterčení – tak jsou pro mne veškeré informace řádu JPP a JKTN (jeden kokot telefonem natočil).
servisdok
Jinak všiml jsem si, že Ukrajinci používají kromě BUK-M1 ještě i „tři prsty smrti“ – starší systém KUB, který existuje ještě i u nás.
Já jen, aby zase nějakým „omylem“ nespadl nějaký dopravák…víte?
Dachsmeister
@servisdok
svou starost adresujte Vašim miláčkům z RF a částečně osvobozených nových republik.
A kromě toho už dopravní letadla na Ukrajinou nelétají, na zemi se tam promenuje spousta náctiletých čuráků co by pak plačtivě volali mamince, že opravdu nechtěli nikomu ublížit…
servisdok
Udělat si z administrativní budovy, školy, školky, porodnice a čehokoli podobného odpaliště raket či minometů, není kurva moc dobrý nápad ani v Gaze, natož tak tady.
Rusové nejsou stejně, jako Izraelci pitomí. Měli dost času na to, aby získali výhodu znalosti prostředí. Ukrajina je prostě postsovětský stát a kromě toho všeobecného rozkrádání a hospodaření stylem po nás potopa, se tam toho až tak moc nezměnilo. Nic ze zásadních, nebo strategických věcí – Ukrajina na to prostě od počátku neměla peníze, aby se začala nějak zásadně měnit. A pokud nějaký peníze z EU přišly, tak skončily úplně jinde, než měly.
Dachsmeister
@servisdok
říkal starej Lávra, co má mandát leda na blbý kecy, že prej v tom Mariupolu dávali novorozence přímo do raket, a porodní asistenti z Azovu jim bajonetem na záda vyřízli svastiky.
Trochu mě udivuje jak cynický vůči utrpení cizích dětí může být člověk, který plaší u horečky vnučky tak, že i falešně přetížená JIPka se chystala na příjem.
Odpovídat nemusíte, tímto příspěvkem pohár trpělivosti se zapšklým kmetem přetekl, ignore.
Jan Mrcasik
servisok – a jak se tedy má bránit jaderná elektrárna proti přepadu těžce vyzbrojeného útočníka? Mají obránci nastoupit do dvojřadu na trávník, aby je útočník mohl pokosit bez ohrožení bráněného objektu?
Já jen že bys to mohl vzkázat té partě, co chrání Temelín.
Dachsmeister
@JM
Chlebem a solí, klíče v ruce a slíbit, že oni budou pečovat tak, jak noví vládci rozkážou.
Odpovědnost přece mají oni a ne nějací ožralí hladoví mužici kteří dostali rozkaz, že ten velký barák musí osvobodit od nácků a narkomanů, kteří tam po večerech bastlí jaderné zbraně!
ModrýKlokan
Hysteráčky z válečné psychózy nejsou moc kvalitní argumenty… co takhle ovládat svoje infantilní emoce… ať to s tebou nesekne vo zem… i když umřít jako válečný hrdina bojových klovesnic má něco do sebe… třeba ti Eman dá metál in memoriam
Joker
„Osobně to vidím tak, že 99,9% z nás nemá všechny informace. A tudíž ta vypovídající hodnota úvah v tomto případě nemusí být velká.“
Nikdo nemá všechny informace, ale nejde o to mít všechny informace, ale rozeznat ty podstatné.
Jinak se samozřejmě musí počítat s tím, že informace z jakékoliv strany v lepším případě nejsou přesné, v horším je to úplná lež.
Cundium
Udelat dobrou propagandu (lez) je slozite. Mela by bit logicky konzistentni, cos vyzaduje relativne visokou inteligenci a samozrejme nejakou minimalni duveru vuci propagandistovi. Funguje dobre na lidi co neradi premysleji a nemaji moc velky obzor. Tedy bohuzel na 90% populace. A pokud se clovek zamysli radu veci muze dovodit na zaklade evidentnych informaci. Neco jako odhad teploty a slozeni hvezdy podle barvy.
Dve pripominky:
– Pouzivani ukrajinskych nazvu mest v ceskem textu, misto tech, ktere se uzivaly jeste pred tim, nez nejaka Ukraina vubec vznikla, je trapne. Kdybys psal o Belgii, taky napises Brusseles? Nenapises. Tak se jdi i se svym Charkivem vyfotografovat.
– Teze o nemoznosti prijeti Ukrainy do NATO je samozrejme nesmysl. Turecko (*) je taky v NATO a z uvedenych bodu nesplnuje a nikdy nesplnovalo ani jeden. Je tam totiz pro to, ze se to z vojensko-politickych duvodu hodi. A to presne plati i pro Ukrainu.
Jinak ok, aspon naznak snahy o nejakou vyvazenost, to se ted moc nenosi. Vsude radi stejna hystericka luza, ktera po pearl harboru nepokacela japonske tresne jen proto, ze nekdo stacil vtipne vymenit cedulku. A to v tomhle pripade ani nebyla napadena jejich zeme. Pro Armeny onehda nikdo nehnul ani prstem. Zato ted jsou plna namesti skakajicich uzitecnych idiotu. Pritom plati to same co v srnu 1968 u nas. Jedna banda lumpu se navezla do jine bandy lumpu. A obycejni lidi prichazeji o praci, bydleni a obcas i o zivot.
(*) Free Constantinople!
LWG
Já se také kaji. Onehdá jsem opakovaně použil název „Havlíčkův Brod“, jenom proto, že se to teď tak jmenuje…
Sysop
Ja kdyz kolegum vysvetluju neco stran mest v Cesku, jako treba kde je ted levnejsi benzin, musim pouzit 80 let stare nazvy, jinak debata nikam nevede.
Dachsmeister
@LWG
Obyvatele Zlína spolehlivě nasere starý „německý“ název Gottwaldov! :-D
Jan Mrcasik
Kdyby Belgii napadla Francie, začala jí střílet do měst a klást nehorázné požadavky, a Belgičané se proti tomu kulturně vymezovali tím, že by začali svým městům říkat nefrancouzsky „zbelgianizovaně“ – tak ano.
Turecko je v NATO proto, že to nevetoval nikdo z tehdejších členů Belgie, Kanady, Dánska, Islandu, Itálie, Lucemburska, Nizozemí, Norska, Portugalska, UK a US., protože očividně přijetí Turecka a Řecka nepovažovali za provokaci někoho, s kým chtějí vycházet po dobrém nebo si jej usmiřovat. Kdežto Německo bylo ruská 5. kolona od dob Östpolitik – znova připomínám, že všichni kancléři NSR/SNR vyjádřili „pochopení“ pro ruskou anexi Krymu a Schröder seděl v Gazpromu, a Macron veřejně navrhoval rozdělit si Evropu na ruskou a unijní sféru vlivu, kde chuj s východem.
D8le přijetí Řecka a Turecka nebylo vnímáno jako riziko, že zatáhnou NATO do války s někým, kdo by jinak pro NATO nepředstavoval hrozbu – protože jediný, kdo jim hrozil, byl SSSR, který již státům NATO otevřeně vyhrožoval jadernou válkou. Světelná léta rozdílu oproti zemím s nevypořádanými pohraničními vztahy a všech MAP NATO po roce 1991.
Jacq
Mrdka tuhle napsala skvely clanek ohledne psychologie valky, respektive dala soucasnou situaci do souvislosti s knihou citovanou v clanku. Ten text byl vyjimecny.
V tomhle blabolu se bohuzel Mrdka nechala unest svym biasem proti Rusku a to z nej vicemene dela predpojatou sracku. Mrdkova objektivita ma bohuzel sve, pomerne uzke limity.
Co se tyce situace Ruska, problem je nasledujici. USSR respektive jeho hlavni successor, Rusko, prohralo Cold War. Neprohralo ale nejakym jasne definovanym zpusobem. Neprobehla kapitulace, nasledna rekapitulace, podpis miru, odsouzeni valecnych zlocincu, a tak podobne. USSR a Druhy Svet se tak nejak rozplizle rozpadly, bez jasneho formatu. Rusko nikdy nebylo porazenym a nikdy mu nebyly nadiktovany podminky pro naslednou existenci. Neco podobneho mimochodem probehlo v CR ohledne bolsevicke minulosti.
Chvili to vypadalo ze se Rusko podari uchlastat a rozebrat, ale na to maj Rusaci prilis tuhej korinek. Rusko se pod Putinem zaclo zvedat a aspirovat na status superpower, na coz si myslej ze maj narok a taky asi vicemene maji.
Problem je v tom ze Zapad – kdyz uz teda nedoslo na deklaraci porazky USSR as per the above – nebyl schopen s Ruskem nastolit nejakej reciprocni vztah, formalne ukotvenej. Nejdriv si mysleli ze je uchlastaj ale kdyz poznali ze ne tak Rusko vicemene zacli demonizovat podobne jako behem Cold War. A je ted celkem jedno jestli k tomu meli nejaky duvodu, spis zas tolik ne, ale proste se to nestalo. A samozrejme je nesporny fakt ze se ruzne snazej Rusko obklicovat a vsemozne vojensky i nevojensky srat.
Podstata veci je ze za tech poslednich 30 let nebyl vytvoreny framework pro nejakou udrzitelnou co-existenci mezi Ruskem a Zapadem. Ci je to vina? Rekl bych ze prevazne Zapadu, ze Rusko by bylo takovymu usporadani spis nakoneny nez Zapad. Nicmene takovej framework neexistuje a svet je zase v pici.
Co bude dal? Dobra otazka. Doporucuju nasledujici analyzu: https://www.youtube.com/watch?v=qv7A_GCSfZQ Obzvlast treti scenario ktery pocita se zmenou s tim jak odejde leader je zajimavy. Co se tyce politiku nebo influential figures, tak moc jich nikde neni, jsou to vsechno sraci a mrdky. V tomhle smeru asi Putin hodne vynika jako osobnost. Je asi plausibilni predpokladat ze az odejde, coz asi bude behem par let, je mu skoro 70, tak Rusko ho nebude mit kym nahradit a muze jit do prdele. Na Zapade jsou sice mrdky ale tech mrdek jsou tuny a snadno nahraditelny. To samy se mozna aplikuje v Cine ohledne Jimpinga. A nebo taky treba ne … ha ha …
Pěkné shrnutí… ovšem na pana Mrcasíka nemáte… chybí vám modrožluté vlaječky, planoucí vizionářský pohled vpřed, ideové ukotvení… a vůbec jste příliš stručný, málo ambiciózní a nedostatečně angažovaný…
HVLS
Hrozně sympatický je mi scénář „izraelského způsobu vyjednávání“. Nasrat se do Ukrajiny, udělat bordel kde se dá a výměnou za připojení Donbasu a Krymu k Rusku vám mile rádi dáme pokoj. Jak bylo napsáno v článku zde i v jiných, Donbas i Krym jsou klíčovými strategickými oblastmi už z doby Sovětského svazu. Dokonce dnes ráno proběhlo mainstream médii, že už tímto směrem Rusko vede vyjednávání s Ukrajinou.
Bohužel, Zelinskyi dostává od EU až příliš velkou podporu na to, aby to teď vzdal. Kdyby to EU nechala být (neříkám, že to je humánní nebo že to schvaluji), byl by pravděpodobně za pár dní klid a Ukrajině by nezbylo než na podmínky přistoupit. Tak jako se kdysi stalo u nás, kdy se všichni posrali a více méně bez boje se vzdali.
Tento scénář mě osobně přijde logický, hlavně na základě zpráv z mainstream médií, kdy minimálně tomuto bych řekl, že se věřit dá. Ale třeba je to celé úplně jinak.
Joker
„Kdyby to EU nechala být, byl by pravděpodobně za pár dní klid a Ukrajině by nezbylo než na podmínky přistoupit.“
Tak ono každou válku jde zkrátit tím, že se vzdáte :-)
Cundium
V teto zrovna je to nejlepsi reseni/nejmensi skody pro vsechny. Jaky ma smysl agonii prodluzovat. Aby mohl sfetovany klaun pokracovat v hrani zivotni roli za cenu zvysene pravdepodobnosti ze se vsechny usmazime?
HVLS
Souhlasím. Jakkoli se mi nelíbí, co Rusko dělá nebo toto konkrétní řešení, ustoupit Rusovi, nechat Krym a Donbas (kde stejně žije většina pro-ruských Ukrajinců) svému osudu se mi jeví jako „nejpřijatelnější“. Nejsem ovšem politik ani generál, nicméně stát se něco podobného u nás, věřím, že by mi byla zajištěna alespoň možnost bezpečného odchodu do oblasti, které se toto „odtržení“ netýká.
Bohužel, Zelinskyi vidí obrovskou podporu, které se mu z EU/NATO dostává, viz. požadavky na vyhlášení bezletové zóny, přijetí Ukrajiny do EU/NATO, atd. Aneb jak do konfliktu dvou zemí zatáhnout celou EU. Myslím, že Putinovi opravdu nejde o to zabrat celou Evropu, na což rádi poukazují čeští vlastenci. Myslím, že ruských tanků před Prahou se opravdu bát nemusíme. Alespoň do doby, než se do konfliktu zapojí jednotky NATO. Pak připouštím, že vidina ruských tanků nebo atomových hřibů u Prahy není až tak nereálná.
Dachsmeister
@HVLS
při současném operačním tempu Putinovy eee Potěmkinovy armády očekávám ruské tanky na Černém Mostě někdy kolem roku 2099, a jestli v Globusu nebude na pumpě nafta, tak na Karlově mostě až v příštím tisíciletí.;-)
eubijec
Co se týče obyčejných lidí (copyright Paroubek), pak je to lose (Rusko) – lose (Ukrajina) – lose (Západ) a je fakt jedno, jestli Účka kradli Rusákům plyn, což jsem ještě mezi důvody invaze neslyšel, ale každý den se objeví nějaký nový. Rusák byl vždycky Rusák, k tomu nepotřebuji zkoumat, jestli Babišův lžidnes kecá nebo ne.
eubijec
Nicméně pro zmrdy typu von der Lejno a spol. (včetně naší pětikoalice) je válka na UKR doslova požehnáním, v tichosti dál mohou utahovat šrouby, a kdyby se náhodou někdo ozval, tak se všechno dělá kvůli válce, green deal, protože nebude plyn, vypnutí serverů, protože pátá kolona, sekera státního rozpočtu, protože uprchlíci…
Jen jsem se chtěl zeptat na tu debilní teorii o ww3, pokud tedy Putin nezautoci na stát NATO tak by přece bylo fajn aby mu NATO vyhrožovala, vždyť ve všech teoriich máte počítání Putina se slabým západem a takhle by fakt nevěděl.
Osobně si myslím, že Putina zbrzdil Trump, právě protože si nebyl jistej co ten magor může udělat, tak by bylo dobrý si na ty magory zahrát
A čím by třeba Německo mohlo vyhrožovat? Těhotnými tankistkami a naostřenými košťaty?
Ne myslím NATO preventivním jaderným úderem, prostě to totálně vyhrotit ať si není jistej
Vycházím z toho že buď je blázen a stejně to tak skončí anebo není a mohlo by ho to zastavit a ještě by moh bejt za pacifistu
Jak si představuješ „preventivní“ jaderný úder?
jo to preventivní je tam nesmysl, prostě bud se stáhneš nebo příjdeš o nějaký velký město, s tim že samozřejmě počítáme se stejnou reakcí, protože je přece jen lepší svět poškozenej jadernou válkou ( apokalypsa už neni realizovatelná ) než svět s křehkym mírem a s debilnim státem kterej se nezvdal svý představy, že by měl bejt velmoc, tak jako to udělali dřívější velmoci jako británie nebo francie
a samozřejmě chápu že to nikdo nikdy neudělá, ale přijde by mi to jako jediný pozitivní řešení, protože velmoc prostě musí bejt hlavně ekonomická a pokud to rusko nedokázalo tak má smolíka no, jako jsem měli my ve 45 nebo 39
Furt všichni zapomínáte na Čínu. 10x nebezpečnější než celej Putin.
To nebezpečí ze strany rejžáků tady připomínám už dlouho, protože jsem si vědom toho, čeho jsou schopni. Pozor, neplést s pojmem „co dokáží“. Ekonomika, založená z velké části na výrobě prachsprostých plagiátů a zavalování trhu tímtéž – což jsme jim fakticky umožnili my sami svou leností a touhami po bezpracném zisku z levné práce – to není o tom, co kdo dokáže, ale čeho je schopen.
Jen díky tomu, že rejžák jako v podstatě agrobolševik, má totálně u prdele mezinárodní právo, k ničemu se předtím nezavázal – a byl tedy schopen se na mezinárodní právo zvysoka vysrat, tak je tam, kde je.
Kromě toho si myslím, že víc, než pět minut po dvanácté, je už pozdě na cokoliv, co by rejžáky dokázalo alespoň přibrzdit.
Modelová situace:
K rejžákovi přesunul výrobu renomovaný výrobce HiFi, samozřejmě včetně veškeré dokumentace. Zpočátku to jakože drhlo, rejžák dělal školácké, až příliš nápadné chyby, kterých by se žádná evropská, či americká výroba nedopustila ani hrubým omylem – ne u celých velkých sérií. Možná u jedné, ale pak by se na to přišlo. Pak se situace stabilizovala, výroba běžela v požadované kvalitě. Pak se začalo stávat, že rejžák na některé pozice začal osazovat nikoli předepsané japonské součástky, ale jejich vlastní, téměř dokonalé plagiáty. Na to bohužel nepřijdete hned, ale až po určitém čase, až to začne selhávat podstatně dřív, než výrobek s těmi originály. Náprava, z rejžácké strany záměrně protahovaná naprostými nesmysly, trvala celý jeden rok. Mezitím se ale produkce nezastavila, škody by byly nedozírné – ale mateřská firma, která tam tu výrobu zadala, si nemohla být jistá tím, v jaké části výroby jsou originály a v jaké plagiáty, tohle zjistit je u výrobních sérií 100.000 a více prostě nemožné.
Během toho jednoho roku různých výmluv a vytáček se skoro špionážním způsobem přišlo na to, že fabrika na denní a odpolední směně dělá pro zadavatele, ale na noční směně, která nebyla kvůli nákladům na personál vůbec plánovaná a neměla vůbec běžet, běžela výroba placená bolševikama, z 90% z rejžáckých plagiátů předepsaných originálních součástek, ale bohužel stále pod značkou oné renomované mateřské firmy. Prodávaná výhradně na čínském internetu a v čínských obchodech.
Jaký škody finanční a na svém renomé tím mateřská firma utrpěla, se dalo vyčíslit jen zhruba a vlastně se toho všichni báli, vyčíslit to a říct nahlas.
Skončilo to nějak do ztracena, vysláním týmu lidí, najatých mateřskou firmou, kteří to měli (a snad se jim to i dodnes daří) ohlídat jak po stránce kvality materiálu, tak po stránce výrobní.
Na to bolševik, který ztratil možnost vyrábět statisíce plagiátů, zareagoval citelným zvýšením režií, na některých položkách až tolik, že by se snad bývalo vyplatilo, výrobu převést do některé z méně rozvinutých, evropských zemí, kde tyhle manýry prostě nemají.
Určitě to ještě neskončilo, výroba tam běží dál, protože investice a náklady na případný přesun. A taky proto, že ty okopírované, obchodně úspěšné a žádané modely, už bolšecikům z harddisků stejně nevymažete.
Mně samotnému to podlomilo dřívější velkou důvěru v onu značku natolik, že se dnes nevyhýbám jen těm exemplářům, co byly vyrobený jen do určitého letopočtu.
Samozřejmě, laická i velká část odborné veřejnosti nemá o téhle cause ponětí. Nevěděl bych o ní ani já, kdyby pro onu renomovanou firmu nepracoval můj profesní kolega, co mě podrobným vyprávěním víceméně varoval.
Bolševik je už tak bohatý a tak pevný v kramflecích, že až na výjimky je na všechna opatření pozdě. Zoufale pozdě. Poslední šance mohly být někdy okolo roku 2000-2005, pak už ne.
tak pokud se dá trochu věřit západu, tak se díky covidu rozhod že se bude snažit přesunout co nejvíc výroby zpět ( jinak nejsem si jistej jak u elektroniky ale u oblečení ta vedlejší výroba pro domácí trh je ve Vietnamu normálně domluvená a povolená a je teda vtipný jak tam vedle sebe stojí značková prodejna a pak prodejna textilu kde maj ty samý věci ale za pětinový ceny ) a zároveň se ted dušujou že nebudou chtít být závislí na dodávkách energií z ruska tak by to mohlo problém číny vyřešit, ne ?
anebo jak tady psalo pako, vezmou si ekonomický zbytky ruska a budou spokojený :-)
servisdok 9.3.2022 v 19:11
Doslova ma zoziera zvedavost o koho islo. Ved to hod do placu.
Inak, alibaba otvorene predava kopie zosilnovacov Accuphase, reprosustav B&W a podobne.
Tiez by ma zaujimalo ako to je s kvalitou reprosustav Kef odkedy ich ma bolsevik.
@Wildcat
my nesmíme ani naznačovat…
Mohli bychom, ale nechceme jinému přivodit problémy.
Tomu ty ale nerozumíš.
@servisdok
jojo japonský výrobce by vyhodil jediného Čecha, kterého zaměstnává, za HiFi leaks v příspěvku největšího žijícího odborníka na HiFi ze Střední Moravy v anonymní diskusi na marginálním webu v Česku…
Každý den jejich oddělení pro boj s vnitřním nepřítelem monitoruje internet a vyhledáva negativní příspěvky…
Kde jsem napsal, že jde o japonského výrobce a že je kolega jediný Čech, který pro něj pracuje? Kdo kde napsal, kdo je největší žijící odborník na HiFi na střední Moravě?
Vidíš, co ty jseš za zkurveného zmrda? Nechápeš ani psanej text, natož tak to, jaký škody internet už lidem způsobil a ještě způsobí.
Vymaštěný, sebestředný a bezohledný debil.
perspektivně se jeví Indie, i díky tomu, že tam je těch kast, národností apod. tolik, že se prostě dají vybrat slušní lidi, co mají nějakou čest a slovo pro ně něco znamená, co nebudou všechy omrdávat, a taky tam není federální (úplně) komoušská vláda
taky tam seženeš dobře cokoli, od jadernýho inženýra po nahý potápěče-čističe ucpanejch kanálů
Pred pár rokmi som mal v Malajzii diskusiu s Indom čo tam dlhodobo pracoval. A došlo aj na politiku. A on sa ma opýtal:“A ty vieš kde je momentálne najkomunistickejšie štátne zriadenie?“. Ja som dal zopár typov, ale on si trval na svojom, že je to India. Trochu sme to prebrali zľava, trochu sprava a nejak sme to ukončili, že asi máme pravdu obaja.
servisdok: podobné věci zdokumentovala ukrutně zajímavá kniha Poorly Made in China od Paula Midlera. Je to od chlápka, co se léta letoucí živil jako právě ten „tým vyslaný na místo, aby to Číňan nešidil.“ Ovšem z půlky je to to tom, jak zápaďáci radostně spolupracují s Číňany na výrobě levných zmetků.
Johnson Carter cared about catching orders, and retailers cared almost exclusively about not getting into any trouble. No one ever remarked on the product itself. They never asked if it was any good. I had once asked Bernie if he had ever tried our discount shampoo himself, and he shot me a look that said, “What, are you nuts?”
PDFko se teď dá sehnat na ulozto, stahujte dokud to nesmažou :D Já mám papírový originál.
Hele rowexy, jestli ti přijde svět „svět poškozenej jadernou válkou“ lepší než cokoli jiného, tak si laskavě pusť film Threads a pak se zamysli znova:
https://www.csfd.cz/film/4700-vlakna/prehled/
Přesně pro lidi jako ty, kteří nepochopitelně podceňují hrůzy a následky jaderné války, ho BBC natočila.
ten film je hroznej, ukrutnej shit
nepodceňuju hrůzy a následky, jen jsem přesvědčen že u rusáků k tomu dřív nebo později dojde, zvůášt pokud nějak skončí Putin a myslím že není od věci se domnívat, že ruský jaderný arzenál bude v žalostném stavu, takže zas tak velký strach z toho nemám, ale domnívat se že Rusko ustoupí, či se spokojí s východem ukrajiny je podle mě hodně naivní.
v rusku jsem podnikal takže si troufám tvrdit, že jsou to prostě barbaři a to řvaní o „normálních“ rusech mě fakt baví, podle mě jsou tam neprotizápadní a schopný žít ve společnosti kde funguje i jiné právo než právo silnějšího tak maximálně 2% obyvatel a ty už teď odešli, zbytek je mi jedno.
Ale běhěm týdne jsem už od názoru na jadernou hrzbu ze strany NATO odstoupil, stačí rusko totálně izolovat a nechat to zbankrotovat a rozpadnout, to je asi ted jediný pozitivní řešení.
Vis, on hlavni problem je, ze Putin cely slavny NATO chytl za koule a zahnal do rohu. Cela Putinova argumentace stoji na tom, ze NATO je agresivni rozpinavy celek, ktery jde po Rusku. A NATO dlouhodobe oponuje, ze jsou DEFENSIVNI celkem, ktery po Rusku nijak NEJDE. No a ta tvoje argumentace by znamenala, ze by Putin rekl – TADY TO VIDITE, CELOU DOBU JSEM MEL PRAVDU A VONI LHALI. Coz je docela napikacu, pac mu to podporu vyrazne zvysi.
A to je cely duvod, proc to nikdo neudela.
ale on má podporu skoro 100% tak nevim co by se změnilo
Nema taku podporu, to je len mytus.
Nezaútočí = nebude dobývat.
Pokud by NATO šlo do války s Putinem, a on začal prohrávat, nejspíše by to zmáčkl.
Je nutné mít stále na paměti to, co tu ostatně názorně předvádí… Hm… Apologeti Ruska. A to sice ruskou národní paranoiu.
„Západ chtěl odevždy zničit Rusko – posílal na něj Mongoly a Poláky a Napoleona a Hitlera a USA a vždycky se jej bude snažit zničit.“
Tohle je Putinova optika, stejně jako většiny Rusů. Je to kulturně pevně zakódované knihami, filmy, učebnicemi dějepisu, „selským rozumem“, vším už od Brežněva který takhle reinterpretoval sovětský komunismus.
Takže jakmile Kreml emocionálně ucítí jen náznak toho, že „už jdou zase po nás“ – tzn. kdyby se NATO vojensky zapojilo do přímých bojových akcí proti Rusku na Ukrajině nebo dokonce nad Ruskem – tak zařvou „a je to tu, Velká Vlastenecká Válka POSEDMÉ!“ a mačkají červený čudlík.
A bezletová zóna znamená zaútočit na území Ruska – protože odtamtud má Rusko pokryté Ukrajinu svou PVO.
Navíc 99,98% dementů, co blábolí o „bezletové zóně NATO, jaksi nedochází, že „bezletová zóna“ znamená zákaz bojových letů oběma stranami konfliktu – jak Ruskem, tak ale i Ukrajinou. A vzhledem k tomu že Rusové se bez letectva obejdou, protože „ruské letectvo se jmenuje dělostřelectvo“, kdežto Ukrajina by bez Bayraktarů nebyla schopná ničit ruské konvoje, tak…
Pokud by NATO šlo do války s Putinem, nebyli bychom si nikdo jistý, která strana „to zmáčkne“ dřív. Na obou stranách jsou stejní xxxxx. Jeden už to kdysi použil.
Nezmáčkne to nikdo. Byla by to konečná a na to ještě nejsme dost zdegenerovaní.
Nemůžu to nikde najít – kolik ukrajinských uprchlíků před válkou přijalo Německo?
Bych si nebyl tak jisty. Zdegerovany jsme dost. Blbost a nenavist prevladaji. Na vsechny strany.
A co to Německo teda?
Rozumějte – nabízela se tu neopakovatelná šance, jak aspoň částečně a doopravdy, ne jenom kecama, odčinit strašlivé hříchy svých otců a dědů, některých ještě žijících.
Těch, co půlku Ukrajiny nejprv vyrabovali a pak vypálili do základů.
Z té druhé poloviny pocházely všechny ty prapory Einsatzguppen – mohli jejich potomkům vysvětlit, jak bylo jejich počínání otřesné a odporné. Slované, horlivě sloužící německému okupantovi, nadšení antisemité a v brutalitě překonávající i pověstné Einsatzgruppen SS, co kroutili hlavami nad tím, co je tohle za lidi.
Tak jestli VVP nemyslel tou denacifikací třeba skutečné, nebo ideové potomky těchto lidí.
Co jsou všechny ty Azovy a Ajdary, vesele se fotící se symboly německých nácků?
To je to coho sa budeme bat az budu cez otvorene hranice smerovat k nam.
Nejsou. USA minimálně posledních 20 let nevyhrožovaly, že použijí atomovky „preventivně“ nebo jen tak v útoku takticky. A výslovně slibují, že nepoužijí atomovky vůči signatáři NPT který své bezjaderné závazky plní – což je např. Ukrajina.
Oproti tomu Rusové preventivním či first-strike výslovně vyhrožovali, výslovně si schválili doktrínu prvního použití taktických jaderných zbraní na bojišti pokud se jim bude hodit… A ohledně Ukrajiny výslovně vyhrožovali celému světu, že pokud pomůže Ukrajině „příliš“, Rusové se za to pomstí jadernou válkou, protože oni prostě mají nárok šikanovat a terorizovat a nikdo se jim nesmí postavit nebo bude Armageddon. Ať s tím jdou do hajzlu.
Putin se pak projevil jako ukázkový psychopat, kterému jsou ruské obyvatelstvo i vojáci úplně, ale úplně ukradení a klidně by je všechny nechal pochcípat, jen aby si prosadil své politické vize. Viz to, jak násilím nahnal nevycvičené brance do války – to už dokonce sám přiznal – na hanebně zanedbaných uloženkách. On má i s celým vyšším vedením státu své pohodlné jaderné bunkry, tak co by nenechal svět shořet když mu jsou Rusové ukradení?
Tak tedy president Putin je satan. Tato tvoje uvaha je hodna publikace na hlavni strance Seznamu zprav.
Pokiaľ budú USA veriť, že Putin je satan , dovtedy je Rusko v bezpečí.
„Putin se pak projevil jako ukázkový psychopat, kterému jsou ruské obyvatelstvo i vojáci úplně, ale úplně ukradení “
– psychopat si tz. Nevieš si predstaviť (resp nechceš pochopiť) , že sila atomových zbraní nespočíva v tom, že budú použité, ale v tom, že protivník UVERÍ, že budú použité.
Jen tak vedlechodem, pokud je tohle pravda: https://techsvet.cz/nejnovejsi-zpravy/nad-ukrajinou-leta-jeden-z-nejvetsich-spionaznich-dronu-na-svete-americky-rq-4-global-hawk/lubosvojtech/, tak US dost testují, co si VVP ještě nechá líbit.
@LWG
tak bezletová zóna vyhlášena nebyla, ne?
Chcete snad vyprovokovat konflikt s NATO sestřelením mírového neozbrojeného dronu?
Nevím, co je zač Mundo connectado (zdroj technetu) a kde to vzali (nenašel jsem jiný zdroj), ale Northrop Grumman RQ-4 létá nad Polskem nebo nad Rumunskem v rámci stávajícího monitoringu, o který se dělí několik zemí.
(pardon, techsvetu)
Tak. Tohle je ze 4.3. http://imgway.cz/s/4Haj
Výborný rozbor, díky za další skvělý článek
Pro p. Mrcasíka. Znovu bych se chtěl zeptat na jednu z předchozích diskuzí. „Nevidím zde už příspěvek p. Mrcasíka ohledně útoku na JE na Ukrajině. Vč. toho proč by to tak mělo být.“ Pokud jsem Vaši reakci přehlédl, omlouvám se.
A pak faktická poznámka. Každý z nás vyhodnocuje situace na základě „vlastního pohledu“ a informací ať už z hlavního či alternativního proudu. Pokud děláte v nějakém oboru, většinou dokážete odhadnout, co z toho, co sdělují v oblasti daného oboru jakákoliv média, je reálné, pravdivé, skutečné a co ne.
Osobně to vidím tak, že 99,9% z nás nemá všechny informace. A tudíž ta vypovídající hodnota úvah v tomto případě nemusí být velká.
Držel bych se neblahých zkušeností, která manipulativní sdělení médií v minulosti zapříčinily.
diskutovalo se to hned v několika vláknech a dokonce pod nekolika článkama, hledej, já ti to hledat nebudu – su teď nouzově přes EDGE (když se kury rozhodl bezdůvodně zabít HSPA BTSky), je to tragédia
ano, každej má svůj pohled, i když je snaha se aspoň na nějakým způsobu vnímání shodnout, přes ustanovování univerzálních teorií, o tom bývávala v lepších časech fyzika a další přírodní vědy
ale tu botu a z toho vyplývající nesmyslnej blaf co rovnou vymazává celej jeden bod z té jeho theórie vo tom stavění lodí prostě nemůžeš obhájit ze žádnýho pohledu :D
Dotaz nebyl vůbec na Vás. Poprosil jsem o vyjádření. p. Mrcasíka.
Žádné stavění lodí jsem nekomentoval, neb nejsem projektant, stavitel lodí, kapitán, první, druhý, třetí…důstojník a ani plavčík.:-)
RK: viz https://dfens-cz.com/sebranko-idi-na-chuj/?show=comments#comment-273741
Děkuji moc. Opravdu jsem to nenašel. A teď ten důvod, proč útočit na JE. Když rozpad energo soustavy zajistíte naprostě pohodlně tím, že přerušíte vedení.
Důvod souhlasím s RU-apologety – ty jaderné elektrárny samozřejmě mají svou ukrajinskou ochranku/armádu, která je má bránit proti každému napadení. A ochranka jaderné elektrárny se nechtěla vzdát bez boje, grázlové Ukrajinský! No tak jim Rusové udělali trochu bum, aby se vzdali jak měli. Jejich chyba, neměli se co bránit, měli se rovnou vzdát!
Asi takhle.
No dostal jste mne. Musel jsem si pojem „apologety“ vyhledat. Ale tak je přeci veřejně známé, že i naše JE např. Temelín mají „ochranku“. A stále ta stejná otázka. Proč „útočit“ na ochranku (většinou tátové rodin) a „neodpálit“ někde v polích vvn vedení, kde někomu nic nehrozí?
Upřesňuji. Jde prosím o dotaz na Váš názor.
Protože každá JE potřebuje ku svému provozu dodávku z vnější sítě, a nemalou. (např. pro Dukovany a Temelín pro restart „mají“ Dlouhé stráně a Dalešice)
Když to VVN hrdinný partyzáne/okupante odpálíš, spustí se nouzový režim, tyče zajedou dolů a příp. nahození a přifázování do sítě celé JE už není otázkou dnů, ba ani týdnů …
Dané elektrárny jsou především „vyrovnávací“. A každá elektrárna dokáže běžet ve svém vlastním režimu.
EEH? Nerozumím, zkuste se prosím vyjádřit trochu pregnantněji a hlavně k tématu ..
Teď to bude od hlavního tématu. Ale k čemu slouží tyto přečerpávací elektrárny? Čerpáte vodu z dolní do horní nádrže.
Pro obnovení soustavy jako celku jsou pak důležité vodní elektrárny.
Bingo! A o čem tu celou dobu mluvíme Mlho?
Přečerpávačky/vodní elektrárny jsou za normálního energetického režimu opravdu samozřejmě používány na vykrytí špiček.
Za stavu „nenormálního“, tedy při rozpadu El sítě, neboli „Black Outu“ jsou jako jediný možný zdroj k nahození JE ale i uhelek protože vnější zdroj ku své výrobě nepotřebují.
Jistě, každá elektrárna má své diesel záložní zdroje ale ty postačují jen ku zabezpečení a uvedení do klidového stavu avšak nikoli na její opětovné nahození a připojení k El síti.
Bingo!!!
A proč útočit na JE, když je můžete nechat běžet v „nouzovém režimu“ a nebudo dodávat do sítě. Na toto jsem si přeci ptal.
A vzhledem k vzdálenosti Dlouhých strání a JE přeci nikdo nemůže sázet na přípdné nepřerušení vedení.
Protoze v nouzaku bezet nebudou, v nouzaku se vypnou a nahodit atomovku chvilku trva. A teoreticky bys jako okupant tu elektrinu casem ocenil a nebudes chtit cekat na poctivej start atomovky.
By mne zajímalo, jak se JE „vypne“. Tedy kromě totálního odstavení. No ale budiž.
Jak dlouho tedy trvá znovu „zapnout“ JE? Vzhledem k tomu,že uvádíte, že to chvíli trvá. Co to časově znamená „chvíli trvá“ – sekundy – hodiny – roky? Abych to jako případný okupant do budnoucna věděl.:-))
Zkoušíte mne ze znalostí střední školy. :-))
Prerusi se reakce v reaktoru. Tak se to vypne.
JE ma 4 mody provozu
1) Bezny (dodava)
2) Udrzovaci (to je to, co bys po ni chtel ty) – v tomhle stavu BTW byla Zaporozska, protoze nedodavala elektrinu. napr. to rika Drabova v DVTV
3) Nouzovy – jede se na lokalni dieselagregaty a bud se rovnou vypina, nebo se ceka, jestli te pripoji(podle sily agregatoru)
4) Vypnuto (nedodava)
Jak dlouho atomovka startuje nevim, ale tady mas prispevek od cloveka, ktery v atomovce pracoval v roce 2012:
No, je to případ celkového selhání výroby a distribuce. Normálně by k němu nemělo dojít, pravděpodobně by ho nemělo vyvolat ani větrníkové šílenství, to asi rozbije maximálně část sítě, ale Evropa jako celek zůstane stabilní.
Reálná situace takového stavu je třeba úspěěšně vedený teroristický útok proti několika dobře zvolených velkých rozvoden, kdy ostatní trasy nedokáží přenést výkon a tak dojde k jejich odpojení (snad dříve, než uhoří) a obnova hlavních rozvoden zabere delší dobu, než jsou schopny elektrárny být udrženy v provozu bez vnějšího odběru (pro atomové elektrárny to třeba i specifikují provozní limiti a podmínky jaderné bezpečnosti, po jaké době musí dojít k odstavení nejpozději atd). Takže elektrárna se zastaví a vychladne. Následné najetí po opravení rozvoden je problém, protože velké elektrárny neumí najet bez externího zdroje energie. A taková atomka potřebuje opravdu hodně. Sice má své záložní lodní diesely, v Temelíně jich je 8, pokud dobře počítám (3x 1. blok, 3x 2. blok, 2x společné), ale ty dodají energii potřebnou k bezpečnému odstavení a uchlazení, nikoliv pro start.
Takže každá větší elektrárna má stnaoven svoji podpůrnou, a to i naprostá většina vodních. Ani třeba Dlouhé stráně se neumí rozjet z nuly bez externí eletrárny (‚mají k tomu vlasntí malou na odtoku dolní nádrže). Takže pro Dukovany podpůrnou funkci plní přehrada Dalešice a pro Temelín Lipno. Přitom Dalešíce a ani Lipno samy po výpadku nenajedou, a msjí svoji podprůnou minivodní elekrárnu, která už start z nuly bez externího zdroje umí (Pro Dalešice je to elektrárna na dolní nádrži Mohelno, pro velké Lipno I je to nějaká na pomocném toku).
Takže start atomky vypadá obecně tak, že se najedou diesely všechny, jejich energie se používá k ohřívání vody jendoho reaktoru a vyhřívání celé technologie na startovací teplotu, prlus potřebuji energii zvenčí, což zajistí zmíněné vodní elektrárny, než to nahřeješ, nastartuješ všechny automatiky a nahodíš jeden blok do provozu, kde ten se použije už ke startu zbývajících, tak uteče hodně vody, přesněji Dalešice budou zcela prázdné, Lipno nebude, ale tam se ještě počítalo s paralelním nouzovým zásobováním nemocích v Č. Budějovicích než najede Temelín a pak bude prázdné také (stjeně jak jsou stanoveny podpůrné elektrárny pro start atomek a a tepelek, tak podobně jsou stanoveny malé vodní elektrárny jako podpůrné pro ostrovní zásobování zdravotnicvtví atd)….
Pokud síť rozbotí není, tka samozřejmě elektárrna ke svému provozu použije normálně zdroj ze soustavy. A obvkyle s enormálně ani celá neodstaví, takže se zásobuje sze sousedního bloku.
Dívejte se, nemám rád provokatéry, fízly apod. Dva dotazy – Vy máte odborné vzdělání elektro? Tušíte něco o výrobě, přenosu, distribuci, rozvodu, spotřebě energie? Pokud ne, neplácejte tu prosím nějaké pojmy, dojmy, hodinky, holínky a nějaké články z novin. Díky.
To, co jsem ti sem nakopiroval, je copy&paste od cloveka, co psal pro atomovky software :) Ver si cemu chces, je mi to burt. Ja zdroj znam, verim mu =) enjoy.
Znám také dost lidí, co psali soft pro el. vč. JE. :-))
Proto se tomu směji. Další odborné argumenty (kromě toho, že někoho znám) budou??? No nebudou. Cha, cha, cha.
No koukněte také kolik vvn linek vede od Dlouhých strání. A poprosil bych odpověď na tu otázku, proč „útočit“ na JE, když se to dá udělat jinak a elegantněji.
Vy jste tady tedy uhnuli zajímavým směrem, ale IMHO RK má pravdu. JE se dá docela jistě odstavit narušením rozvodné sítě. Těch podmínek pro probíhání štěpné je strašně moc. Respektive těch důvodů, proč se automaticky zastavuje reakce, je strašně moc a rozvodná soustava tam je určitě taky. Například tyče pro nouzové zastavení jsou na elektromagnetech (někdy je na magnetech pověšen celý systém pohonu regulačních tyčí) a když je problém, tak prostě svojí vahou „zapadnou“ do reaktoru, bez ohledu jestli jim šťávu v elektromagnetech vypne řídící centrum, nebo tam ta šťáva neteče kvůli nějakému problému. Nebavíme se o chlazení, ale o štěpné reakci.
Drábová mluvila o reaktorech v Temelínu a krásně to popisovala, jak by tam celý regulační systém spadnul na reaktor. Zaporoží má myslím stejný systém.
vůbec nechápu, na co se tady handrkujete, Deacon nenapsal nic, co by neodpovídalo realitě
To je prostě erkáčko, skoro všude má ban a schylovalo se k němu i u Vidláka, naštěstí se Vidlák odstavil dřív a sám.
Poznávám ten prudce arogantní tón, kdy jsou naprosto všichni okolo úplní kokoti, jen a pouze erkáčko zná elegantní řešení.
Drábová v jednom rozhovoru řekla, že po nouzovém odstavení a odfázování od sítě, trvá najetí komplet celého Temelína přibližně týden, z čehož nejvíc času údajně zaberou systémové testy.
Neda sa to priamo porovnavat, ale spustanie noveho eurozazraku EPR v Olkiluoto trva cca 8 mesiacov, kriticku reakciu dosiahli uz v decembri (t.j. reaktor vydava viac energie ako spotrebuje), teraz su na nejakych 25% vykonu – je to kvoli testom celeho systemu vratane turbin, generatorov, atd.
https://www.tvo.fi/en/index/production/plantunits/ol3/ol3forecast.html
Spustenie VVER po odstavke (vymena paliva) trva asi dva tyzdne (po prifazovanie generatorov do rozvodnej siete) podla rozsahu prac v odstavke .. kazda odstavka sa planuje minimalne rok az dva vopred, okrem vymeny paliva sa menia aj rozne casti, ktorym uplynie zivotnost, pripadne upgrade systemov.
V 2009, ked UA kradla plyn, druhy reaktor V1 v JE Bohunice bol prevedeny z bodu 4 (odstaveny) do bodu 2 (udrziavaci).. ale nebol pripojeny/nafazovany do rozvodnej siete.
Taka vacsia planovana odstavka zahrna kontrolu a pripadne opravy hlavneho cirkulacneho cerpadla a jeho pohonnej casti (elektromotory), nizkotlakovej casti turbin, parogeneratora, funkcnost zaloznych dieselgeneratorov.. vymena paliva znamena demontaz reaktora, vymena palivovych clankov (nemenia sa vsetky, ale postupne obmienaju), montaz reaktora, komplexna skuska hermetickej zony.
Potom sa reaktor postupne nahrieva, opat sa robi skuska tesnosti, tlakove skusky primarneho okruhu a parogeneratora.. ak je to OK, nabehne sa na plny vykon a prifazuje k rozvodnej sieti.
Ja mam pravdepodobne stejny nazor ohledne tento „utok“ jako Vy. Mate dobry vysvetlovaci pristup ale nebude lehko odpoutat objeti propagandy od toho co je jim vtloukavano.
Protože primárním cílem nebylo odpojit dodávky elektřiny, nýbrž obsadit elektrárnu a převzít nad ní kontrolu?
To jako, že armáda RF měla zájem se stát na Ukrajině výrobcem a dodavatelem elektřiny? Jestli pak jí to obyvatelé UK zaplatí?
Je zajímavé, že z některých měst naopak hlásí, že není energie, voda… Tak dle Vaší logiky to vlastně sabotují sami Ukrajinci. Když to převezme RF, tak dodávky energií normálně poběží.?:-)
Nic z toho jsem neříkal ani neimplikoval.
Rusové v elektrárně jsou, veřejně se tím chlubí, potvrzuje to IAEA.
Vznášejte tedy své trolí dotazy, proč tu elektrárnu obsazovali, na ně.
Poprosím, opravdu by mne zajímal Váš názor:
1) Proč na to Rusové šli tak amatérsky i s vědomím, že třeba bude „velký problém“ (možný únik radioaktivity)?
2) Proč tam Ti Rusové v té JE jsou? Aby tedy zajistili její provoz a možný průšvih půjde za nimi? Berte prosím v úvahu výhody a nevýhody mít pod kontrolou JE
https://twitter.com/MFA_Russia
Tak jsem se za vás zeptal.
Rusko nenapadlo Ukrajinu. Nejsou tam žádné ruské tanky. Ukrajinci si elektrárnu rozstříleli sami. Ukrajinci z elektrárny stříleli na ruské jednotky. Ukrajinské jednotky dobrovolně spolupracují s ruskými mírotvůrci. Ukrajinská obsluha elektrárny z ní chtěla vytvořit jadernou zbraň a bylo povinností Ruska tomu zabránit. Ukrajinská obsluha elektrárny plně spolupracuje s mírovými silami. Ukrajinská obsluha elektrány se pokoušela o sabotáž.
Toto co říkáte, je demagogie.
Poprosím. Měl jsem nějaké otázky. Řekněte mi jako odpověď svůj vlastní názor.
Vždyť jsme v diskuzi.
Ptejme se přeci proč, dávejme na stůl argumenty, logicky zdůvodňujme, proč to tak je. To je předností exaktních věd. Jinak to budem o tom, že politik řekl, odborník na ekonomiku řekl apod….
Mít pod kontrolou veškeré energie, včetně jejich distribuce, je imho strategická výhoda jak cyp. Čerpadla a kompresory všech médií běží na elektřinu.
Jistěže bez vojenských, které mají vlastní agregáty – pokud ovšem do nich budou mít co natankovat.
Jestliže se ale někde usadí Azovy a Ajdary, které nemají až takovou výbavu, jako třeba UA armáda, pak může být odříznutí od energií opět strategickou výhodou.
Že to ale zasáhne hlavně obyčejný lidi, tak o tom žádná.
Ale o tamní situaci víme fakticky úplný hovno, protože nás „informují“ ty stejný mrdky, co nám dva roky nazpět lhaly, jak červený psi.
Odkazy na Twitter, si laskavě, všichni bez rozdílu, strčte do prdele a potlačte.
Víme všichni, jak vypadal Twitter i FB za bolševické chřipečky. Jsou to odporné žumpy, plné narcisů, frustrátů a klávesnicových bojovníků – hrdinů.
Dáme si všichni do profilů UA vlaječku – a kdo ji tam nemá, je automaticky rusohul, kremlobot a ruská děvka.
Docela by mě zajímalo, co s těmi stejnými profily bude a jak se k tomu postaví, až budou Rusové s Ukrajinou hotovi.
Vsadím se, že pak zas přijde nějaký Prcal, co začne šířit strachy z toho, že teď je řada na státech bývalého sovětského bloku. Těm stejným Prcalům už nevyšly „taktické jaderné údery“, třetí světová, tak to zkusí jinak.
Hysterii je třeba udržovat v otáčkách, podobně jako druhdy Pionýra jednadvacítku, páč jinak to nejede. Nekliká se, nefrčí sledování předkládaných sraček, reklam a to všecko je dohromady nahovno finančně.
Udělejte si čas, překonejte nechuť a běžte se podívat do blogů iDěsu, jakou čočku tam dostává bloger Hewlit.
Je to obyčejný tramvaják, co se k celé té věci staví striktně pragmaticky, dívá se kolem sebe a zasazuje to do kontextu.
Počítám, že to jste ještě neviděli ani na těch sociálkách…
Jo a varuju před příjmením Kroupa. Nevhodné číst po jídle.
Ještě napíšu jednu informaci z tzv. oficiálních médií. Kolona (myšleno tím kolona techniky RF) se pohybuje tak pomalu, že vlastně stojí. Přesnou formulaci jsem si nezapomatoval, tak to podávám volně. Ale toto mne rozesmálo.
Asi většina čtenářů, co čte DF, má nějaké pochybnosti o oficiálních médiích.
O tom žádná.
Co mne teď zaráží, jsou reakce p. Mrcasíka. Protože dané oblasti trochu rozumím, tudíž se ptám. A jsou to především otázky na jeho názor. A odpovědi nejsou. Tzn., to jsou jeho články „poskládáné“ na základě informací oficiálních médií? To autor nedokáži zareagovat na otázku?
servisdok: to je ofiko TW účet Lavrova.
RK: vy se neptáte, to je úplně zjevné. Vy jste sem přišel s postojem, že jste největší expert, který tu bude ostatní přezkušovat a nachytávat.
Ptát se, proč RF střílela na JE Záporoží, bylo v rámci meritu článku. Na to jsem odpověděl z dostupných informací a indicií.
Ptát se ale, proč RF chtěla zabrat JE Záporoží, je něco, na co může zodpovědět výhradně rusý GŠ. To jsem vám řekl. Vy přesto pořád požadujete odpovědi, a to stylem „profesor zkouší studenta“. Nebudu s vámi hrát vaše hry.
Pane Mrcasík. Ptal jsem se. Neboť otázka tázací je zakončena „?“ Zároveň si ve své odpovědi odporujete (vy se neptáte / ptát se, ale toto není předmětem)
Ptal jsem se především na Váš názor. Abych pochopil z čeho vycházíte.
Vzhledem k svému věku a zkušenostem již jsem zavrhl „styl profesor zkouší studenta“. Neboť je to nečestné a nesportovní.
Nicméně, to máte takový problém na dané otázky odpovědět?
Pane Mrcasík. Nyní prosím bez urážky. Tipuji Vás na člověka pracujícího na VŠ (i vzhledem k obratům, které používáte), bez dětí. Pokud se zeptáte proč. Hned Vám to řeknu. Máte (dle mého názoru) spoustu času, asi dokážete bez chyby napsat Laplaceovu transformaci, nicméně prakticky nedokážete reagovat na argumenty, fakta a dotazy proč (tyto dotazy mají i malé děti a musíte jim dokázat přesvědčivě argumentovat, a současně sám sebe ptát se proč). Ano, někdy je třeba přijmout cestu axiom. Nicméně, nedokázat oodpovědět, co si skutečně myslím, je tristní.
A Vy osobně jdete cestou axiom.
Tipy ke svému soukromí zásadně ani nepotvrzuji, ani nevyvracím. Myslete si co chcete.
Jsem na inetu od konce 90. let, takže pokus pěkný ale marný, zvláště vzhledem k tomu, co předvádíte výše.
Neptáte se – jste si jist svou pravdou, a kohokoli kdo ji nesdílí se pokoušíte návodnými „otázkami“ dostat tam, abyste mohl říci že se mýlí, ergo celá konstrukce není podložená, ergo nedává smysl aby Rusové stříleli na ZPJE, ergo Rusové nestříleli na ZPJE.
1) Byl to pouze můj tip větou oznamovací, můj názor. O tyto údaje (i vzhledem k platné legislativě) opravdu nemám zájem.
2) Nevím, co předvádím. Z pozice svých nabytých odborných znalostí a získaných pracovních zkušeností jednoduše argumentuji. Nic víc, nic míň. Vždyť ty argumenty normálně odborně „rozstřílejte“.
3) Ptám se, neboť jde o věty tázací zakončené „?“. Pokud se jedná o návodné otázky, klidně jste mohl svoje odpovědi rozdělit. A ptal jsem se několikrát na Váš názor (nikoliv na údaje, která různě prezentují média). Vždyť stačí začít…nesdílím Váš názor, domnívám se… To, že neodpovídáte, příp. reagujete demagogicky pouze potvrzuje můj (zdůrazňuji můj) osobní názor. Osobně třeba nemám problém odpovědět na otázku : „Co si myslíte o dojivosti koz v Angole?“ slovy, opravdu nevím, tomuto tématu vůbec nerozumím. S díky.
RK – kolik to hodí? Jen tak ze zvědavosti….
Já bych na to žaludek neměl, ale tchýně je taková svině, která by do toho možná za nějakej fenik šla.
Co hodí? A komu hodí?
No já jen, že druhá strana tvrdí, že k útoku byli Rusové vyprovokováni – napadá mě třeba palba vedená z té administrativní budovy, která byla poškozena?
„Russian officials alleged—without evidence—that Ukrainian forces provoked the Russian troops into firing on the plant…“
Ostatně Zelenského hysterické vystoupení, kde uváděl, že je ohrožena přímo bezpečnost elektrárny („V tuto chvíli ruské tanky střílejí na bloky jaderného reaktoru“), přičemž ve skutečnosti došlo k poškození administrativní budovy a trenažéru – to vážně nečiní Ukrajinské zdroje příliš důvěryhodnými. Spíše mi to připadá jako zoufalá snaha zatáhnout Západ do války s Ruskem jakýmikoliv prostředky. Pokud by se jim to povedlo, už by se nikdo neptal, kde byla pravda.
Můj názor: Pokud nechceš, aby někdo pálil na chráněné zařízení (např. nemocnice, atomová elektrárna, sídliště a pod.), je dobré se podle toho chovat a zdržet se útoků z těchto míst.
Zdroj: https://www.theepochtimes.com/russian-forces-switch-off-networks-at-ukraine-nuclear-power-plant-un_4319865.html
Vystoupení Zelenského viz. video pod článkem: https://zpravy.aktualne.cz/domaci/povinna-vojenska-sluzba/r~111f4f469a1611ecabca0cc47ab5f122/?utm_source=centrumHP&utm_medium=dynamicleadbox&utm_term=position-0&utm_campaign=Aktualne
Info pro soudruha Stříže: Výše uvedené by samozřejmě platilo pouze v případě, že by do konfliktu byl zapojen Západ. Protože se ale jedná o Rusko, je to odsouzení hodný čin a neexistuje pro něj omluva. :-)
Byl to přepad za strany ruského vojska. Když jdu převzít zařízení, tak tam přece nejdu v noci.
„Střílení z tanků na reaktor“ raději ani nekomentuji, tím se Zelenský shodil.
Těžko říct. Civilisti blokovali cestu k té elektrárně – třeba počkali, až tam nebudou civilové „dělat bordel“, k čemuž je noc ideální. Je to jaderná elektrárna, převzít se dá kdykoliv, vždycky tam někdo je.
Určitě se to s civilisty dalo vyřešit i jinak, jenže na to musíš být USA, aby ti to prošlo bez povšimnutí. :-) https://svet.sme.sk/c/3524866/irak-americka-sluzba-blackwater-zabila-bez-priciny-17-ludi.html
Já bych taky moc rád věděl, jak to ve skutečnosti bylo, jenže evidentně lžou obě strany. Poškozená byla administrativní budova ve které evidentně byli nepřátelští vojáci – skoro by jeden mohl říct, že takové věci se ve válce stávají.
Samozřejmě lžou obě strany – tak to ve válce chodí nejmíň posledních deset tisíc let…
A také mají obě strany v lecčems pravdu – zejména pokud jde o předhazování vzájemných historických křivd (to ale v případě těchto východoslovanských kmenů nebude starší než nějakých tisíc let – ne že by si předtím nedělali vzájemné ošklivosti, ale nedochovaly se záznamy)…
Takže i pokud jednoznačně fandíme jedné ze stran, nemusíme věřit/nevěřit úplně všemu – nakonec se dá žít i s vědomím, že „jak to bylo tenkrát v noci, to se snad už nikdy nedovím“…
To je zase perverzní apologetská „logika“ jak cyp. Invazní vojska, která dobyvačnou válkou napadnou zemi, jsou „provokována“ tím, že někde jsou obránci a nenechají si útočící tanky a pěchotu přijet až na dvorek aby se jim bez odporu vzdali?
Pro tvou informaci – ta elektrárna je na poloostrově na konci 7km SLEPÉ ULIČKY, takže na ubožáčky ruské invazní síly nikdo nemohl střílet bez toho, aniž by chudáčci rusáčci přijeli přímo pod okna té elektrárny při cíleném útoku na tu elektrárnu.
„A kuna řekla – Když ono mě to vejce tak drze provokovalo!“
Je mi z tebe k blití.
A jak to prosím mělo proběhnout? Rusové kontrolují vše okolo. Chtěli zabrat elektrárnu. Taková je prostě situace, stezky o tom, že tam nemají co dělat (souhlas) jsou fajn, ale realita je prostě jiná.
Chápu správně, že měli pěkně poprosit obránce, aby odešli a kdyby ti odmítli, tak se stáhnout a nechat je tam. Tím si vázat jednotky na místě, kde nemusí být a riskovat napadení z „chráněného objektu“?
Co kdyby to byla např. nemocnice. Můžu na její střechu umístit minomet, ostřelovat nepřátelské jednotky v okolí a protože se jedná o „chráněný objekt“, tak to ty okolní jednotky musí strpět? Bude tedy postupně vznikat síť objektů, které jsou osídleny nepřátelským vojskem, mohou z těchto objektů útočit a neexistuje způsob, jak proti nim zasáhnout?
Není náhodou ta ochrana atomové elektrárny myšlena tak, že jí nikdo nesmí záměrně vyhodit do vzduchu a zároveň se předpokládá, že jí nikdo nepoužije jako základnu pro svoje síly? Že prostě jde o chráněný objekt ve smyslu, že se o něj nebojuje a kdo ovládá okolí, bere i klíče?
Je vám na blití, protože někdo ve válce útočí na administrativní! budovu a trenažér obsazený nepřátelským vojskem?
„Provokace“ je nevyprovokovaně na někoho zaútočit s cílem vnutit mu své neoprávněné požadavky a ukrást mu majetek.
„Provokace“ naopak není obrana svého majetku proti příchozímu útočníkovi.
„já jen, že druhá strana tvrdí, že k útoku byli Rusové vyprovokováni – napadá mě třeba palba vedená z té administrativní budovy„
Jendo, ani Ty nemáš stoprocentně ověřitelný informace, co se u té elektrárny stalo.
Nevím jak Ty, ale já sociální sítě, nebo weby založené letopočtem 2022, prostě za důvěryhodný zdroje nepovažuju.
Dokud to nedostanu neservírovaný od skutečně důvěryhodné agentury, podložené záznamy a fotodokumentací – od agentury, která nezklamala ani za čínské bolševické chřipečky a snažila se informovat maximálně objektivně a bez hysterčení – tak jsou pro mne veškeré informace řádu JPP a JKTN (jeden kokot telefonem natočil).
Jinak všiml jsem si, že Ukrajinci používají kromě BUK-M1 ještě i „tři prsty smrti“ – starší systém KUB, který existuje ještě i u nás.
Já jen, aby zase nějakým „omylem“ nespadl nějaký dopravák…víte?
@servisdok
svou starost adresujte Vašim miláčkům z RF a částečně osvobozených nových republik.
A kromě toho už dopravní letadla na Ukrajinou nelétají, na zemi se tam promenuje spousta náctiletých čuráků co by pak plačtivě volali mamince, že opravdu nechtěli nikomu ublížit…
Udělat si z administrativní budovy, školy, školky, porodnice a čehokoli podobného odpaliště raket či minometů, není kurva moc dobrý nápad ani v Gaze, natož tak tady.
Rusové nejsou stejně, jako Izraelci pitomí. Měli dost času na to, aby získali výhodu znalosti prostředí. Ukrajina je prostě postsovětský stát a kromě toho všeobecného rozkrádání a hospodaření stylem po nás potopa, se tam toho až tak moc nezměnilo. Nic ze zásadních, nebo strategických věcí – Ukrajina na to prostě od počátku neměla peníze, aby se začala nějak zásadně měnit. A pokud nějaký peníze z EU přišly, tak skončily úplně jinde, než měly.
@servisdok
říkal starej Lávra, co má mandát leda na blbý kecy, že prej v tom Mariupolu dávali novorozence přímo do raket, a porodní asistenti z Azovu jim bajonetem na záda vyřízli svastiky.
Trochu mě udivuje jak cynický vůči utrpení cizích dětí může být člověk, který plaší u horečky vnučky tak, že i falešně přetížená JIPka se chystala na příjem.
Odpovídat nemusíte, tímto příspěvkem pohár trpělivosti se zapšklým kmetem přetekl, ignore.
servisok – a jak se tedy má bránit jaderná elektrárna proti přepadu těžce vyzbrojeného útočníka? Mají obránci nastoupit do dvojřadu na trávník, aby je útočník mohl pokosit bez ohrožení bráněného objektu?
Já jen že bys to mohl vzkázat té partě, co chrání Temelín.
@JM
Chlebem a solí, klíče v ruce a slíbit, že oni budou pečovat tak, jak noví vládci rozkážou.
Odpovědnost přece mají oni a ne nějací ožralí hladoví mužici kteří dostali rozkaz, že ten velký barák musí osvobodit od nácků a narkomanů, kteří tam po večerech bastlí jaderné zbraně!
Hysteráčky z válečné psychózy nejsou moc kvalitní argumenty… co takhle ovládat svoje infantilní emoce… ať to s tebou nesekne vo zem… i když umřít jako válečný hrdina bojových klovesnic má něco do sebe… třeba ti Eman dá metál in memoriam
„Osobně to vidím tak, že 99,9% z nás nemá všechny informace. A tudíž ta vypovídající hodnota úvah v tomto případě nemusí být velká.“
Nikdo nemá všechny informace, ale nejde o to mít všechny informace, ale rozeznat ty podstatné.
Jinak se samozřejmě musí počítat s tím, že informace z jakékoliv strany v lepším případě nejsou přesné, v horším je to úplná lež.
Udelat dobrou propagandu (lez) je slozite. Mela by bit logicky konzistentni, cos vyzaduje relativne visokou inteligenci a samozrejme nejakou minimalni duveru vuci propagandistovi. Funguje dobre na lidi co neradi premysleji a nemaji moc velky obzor. Tedy bohuzel na 90% populace. A pokud se clovek zamysli radu veci muze dovodit na zaklade evidentnych informaci. Neco jako odhad teploty a slozeni hvezdy podle barvy.
Koukejte na klavesnicoveho hrdinu, co doporucuje Zelenymu at nepristupuje na ruske mirove navrhy. Uz kdysi ve valce Severu proti Jihu v USA rekl general Grant : „Nikdy nepocitam sve mrtve !“ No jo, zni to naramne chlapacky, vojacky – akorat ti zainteresovani maji asi jinej nazor… https://neviditelnypes.lidovky.cz/zahranici/ukrajina-zelenskyj-nesmi-nabidku-prijmout.A220309_231926_p_zahranici_wag
Dve pripominky:
– Pouzivani ukrajinskych nazvu mest v ceskem textu, misto tech, ktere se uzivaly jeste pred tim, nez nejaka Ukraina vubec vznikla, je trapne. Kdybys psal o Belgii, taky napises Brusseles? Nenapises. Tak se jdi i se svym Charkivem vyfotografovat.
– Teze o nemoznosti prijeti Ukrainy do NATO je samozrejme nesmysl. Turecko (*) je taky v NATO a z uvedenych bodu nesplnuje a nikdy nesplnovalo ani jeden. Je tam totiz pro to, ze se to z vojensko-politickych duvodu hodi. A to presne plati i pro Ukrainu.
Jinak ok, aspon naznak snahy o nejakou vyvazenost, to se ted moc nenosi. Vsude radi stejna hystericka luza, ktera po pearl harboru nepokacela japonske tresne jen proto, ze nekdo stacil vtipne vymenit cedulku. A to v tomhle pripade ani nebyla napadena jejich zeme. Pro Armeny onehda nikdo nehnul ani prstem. Zato ted jsou plna namesti skakajicich uzitecnych idiotu. Pritom plati to same co v srnu 1968 u nas. Jedna banda lumpu se navezla do jine bandy lumpu. A obycejni lidi prichazeji o praci, bydleni a obcas i o zivot.
(*) Free Constantinople!
Já se také kaji. Onehdá jsem opakovaně použil název „Havlíčkův Brod“, jenom proto, že se to teď tak jmenuje…
Ja kdyz kolegum vysvetluju neco stran mest v Cesku, jako treba kde je ted levnejsi benzin, musim pouzit 80 let stare nazvy, jinak debata nikam nevede.
@LWG
Obyvatele Zlína spolehlivě nasere starý „německý“ název Gottwaldov! :-D
Kdyby Belgii napadla Francie, začala jí střílet do měst a klást nehorázné požadavky, a Belgičané se proti tomu kulturně vymezovali tím, že by začali svým městům říkat nefrancouzsky „zbelgianizovaně“ – tak ano.
Turecko je v NATO proto, že to nevetoval nikdo z tehdejších členů Belgie, Kanady, Dánska, Islandu, Itálie, Lucemburska, Nizozemí, Norska, Portugalska, UK a US., protože očividně přijetí Turecka a Řecka nepovažovali za provokaci někoho, s kým chtějí vycházet po dobrém nebo si jej usmiřovat. Kdežto Německo bylo ruská 5. kolona od dob Östpolitik – znova připomínám, že všichni kancléři NSR/SNR vyjádřili „pochopení“ pro ruskou anexi Krymu a Schröder seděl v Gazpromu, a Macron veřejně navrhoval rozdělit si Evropu na ruskou a unijní sféru vlivu, kde chuj s východem.
D8le přijetí Řecka a Turecka nebylo vnímáno jako riziko, že zatáhnou NATO do války s někým, kdo by jinak pro NATO nepředstavoval hrozbu – protože jediný, kdo jim hrozil, byl SSSR, který již státům NATO otevřeně vyhrožoval jadernou válkou. Světelná léta rozdílu oproti zemím s nevypořádanými pohraničními vztahy a všech MAP NATO po roce 1991.
Mrdka tuhle napsala skvely clanek ohledne psychologie valky, respektive dala soucasnou situaci do souvislosti s knihou citovanou v clanku. Ten text byl vyjimecny.
V tomhle blabolu se bohuzel Mrdka nechala unest svym biasem proti Rusku a to z nej vicemene dela predpojatou sracku. Mrdkova objektivita ma bohuzel sve, pomerne uzke limity.
Co se tyce situace Ruska, problem je nasledujici. USSR respektive jeho hlavni successor, Rusko, prohralo Cold War. Neprohralo ale nejakym jasne definovanym zpusobem. Neprobehla kapitulace, nasledna rekapitulace, podpis miru, odsouzeni valecnych zlocincu, a tak podobne. USSR a Druhy Svet se tak nejak rozplizle rozpadly, bez jasneho formatu. Rusko nikdy nebylo porazenym a nikdy mu nebyly nadiktovany podminky pro naslednou existenci. Neco podobneho mimochodem probehlo v CR ohledne bolsevicke minulosti.
Chvili to vypadalo ze se Rusko podari uchlastat a rozebrat, ale na to maj Rusaci prilis tuhej korinek. Rusko se pod Putinem zaclo zvedat a aspirovat na status superpower, na coz si myslej ze maj narok a taky asi vicemene maji.
Problem je v tom ze Zapad – kdyz uz teda nedoslo na deklaraci porazky USSR as per the above – nebyl schopen s Ruskem nastolit nejakej reciprocni vztah, formalne ukotvenej. Nejdriv si mysleli ze je uchlastaj ale kdyz poznali ze ne tak Rusko vicemene zacli demonizovat podobne jako behem Cold War. A je ted celkem jedno jestli k tomu meli nejaky duvodu, spis zas tolik ne, ale proste se to nestalo. A samozrejme je nesporny fakt ze se ruzne snazej Rusko obklicovat a vsemozne vojensky i nevojensky srat.
Podstata veci je ze za tech poslednich 30 let nebyl vytvoreny framework pro nejakou udrzitelnou co-existenci mezi Ruskem a Zapadem. Ci je to vina? Rekl bych ze prevazne Zapadu, ze Rusko by bylo takovymu usporadani spis nakoneny nez Zapad. Nicmene takovej framework neexistuje a svet je zase v pici.
Co bude dal? Dobra otazka. Doporucuju nasledujici analyzu: https://www.youtube.com/watch?v=qv7A_GCSfZQ Obzvlast treti scenario ktery pocita se zmenou s tim jak odejde leader je zajimavy. Co se tyce politiku nebo influential figures, tak moc jich nikde neni, jsou to vsechno sraci a mrdky. V tomhle smeru asi Putin hodne vynika jako osobnost. Je asi plausibilni predpokladat ze az odejde, coz asi bude behem par let, je mu skoro 70, tak Rusko ho nebude mit kym nahradit a muze jit do prdele. Na Zapade jsou sice mrdky ale tech mrdek jsou tuny a snadno nahraditelny. To samy se mozna aplikuje v Cine ohledne Jimpinga. A nebo taky treba ne … ha ha …
Dalsich faktoru je pomerne dost, jako treba dostupnost energii (https://ourfiniteworld.com/2022/03/02/russias-attack-on-ukraine-represents-a-demand-for-a-new-world-order/) nebo pokusy dopicit svet skrze covidismus (Great Reset).
Pěkné shrnutí… ovšem na pana Mrcasíka nemáte… chybí vám modrožluté vlaječky, planoucí vizionářský pohled vpřed, ideové ukotvení… a vůbec jste příliš stručný, málo ambiciózní a nedostatečně angažovaný…
Hrozně sympatický je mi scénář „izraelského způsobu vyjednávání“. Nasrat se do Ukrajiny, udělat bordel kde se dá a výměnou za připojení Donbasu a Krymu k Rusku vám mile rádi dáme pokoj. Jak bylo napsáno v článku zde i v jiných, Donbas i Krym jsou klíčovými strategickými oblastmi už z doby Sovětského svazu. Dokonce dnes ráno proběhlo mainstream médii, že už tímto směrem Rusko vede vyjednávání s Ukrajinou.
Bohužel, Zelinskyi dostává od EU až příliš velkou podporu na to, aby to teď vzdal. Kdyby to EU nechala být (neříkám, že to je humánní nebo že to schvaluji), byl by pravděpodobně za pár dní klid a Ukrajině by nezbylo než na podmínky přistoupit. Tak jako se kdysi stalo u nás, kdy se všichni posrali a více méně bez boje se vzdali.
Tento scénář mě osobně přijde logický, hlavně na základě zpráv z mainstream médií, kdy minimálně tomuto bych řekl, že se věřit dá. Ale třeba je to celé úplně jinak.
„Kdyby to EU nechala být, byl by pravděpodobně za pár dní klid a Ukrajině by nezbylo než na podmínky přistoupit.“
Tak ono každou válku jde zkrátit tím, že se vzdáte :-)
V teto zrovna je to nejlepsi reseni/nejmensi skody pro vsechny. Jaky ma smysl agonii prodluzovat. Aby mohl sfetovany klaun pokracovat v hrani zivotni roli za cenu zvysene pravdepodobnosti ze se vsechny usmazime?
Souhlasím. Jakkoli se mi nelíbí, co Rusko dělá nebo toto konkrétní řešení, ustoupit Rusovi, nechat Krym a Donbas (kde stejně žije většina pro-ruských Ukrajinců) svému osudu se mi jeví jako „nejpřijatelnější“. Nejsem ovšem politik ani generál, nicméně stát se něco podobného u nás, věřím, že by mi byla zajištěna alespoň možnost bezpečného odchodu do oblasti, které se toto „odtržení“ netýká.
Bohužel, Zelinskyi vidí obrovskou podporu, které se mu z EU/NATO dostává, viz. požadavky na vyhlášení bezletové zóny, přijetí Ukrajiny do EU/NATO, atd. Aneb jak do konfliktu dvou zemí zatáhnout celou EU. Myslím, že Putinovi opravdu nejde o to zabrat celou Evropu, na což rádi poukazují čeští vlastenci. Myslím, že ruských tanků před Prahou se opravdu bát nemusíme. Alespoň do doby, než se do konfliktu zapojí jednotky NATO. Pak připouštím, že vidina ruských tanků nebo atomových hřibů u Prahy není až tak nereálná.
@HVLS
při současném operačním tempu Putinovy eee Potěmkinovy armády očekávám ruské tanky na Černém Mostě někdy kolem roku 2099, a jestli v Globusu nebude na pumpě nafta, tak na Karlově mostě až v příštím tisíciletí.;-)
Co se týče obyčejných lidí (copyright Paroubek), pak je to lose (Rusko) – lose (Ukrajina) – lose (Západ) a je fakt jedno, jestli Účka kradli Rusákům plyn, což jsem ještě mezi důvody invaze neslyšel, ale každý den se objeví nějaký nový. Rusák byl vždycky Rusák, k tomu nepotřebuji zkoumat, jestli Babišův lžidnes kecá nebo ne.
Nicméně pro zmrdy typu von der Lejno a spol. (včetně naší pětikoalice) je válka na UKR doslova požehnáním, v tichosti dál mohou utahovat šrouby, a kdyby se náhodou někdo ozval, tak se všechno dělá kvůli válce, green deal, protože nebude plyn, vypnutí serverů, protože pátá kolona, sekera státního rozpočtu, protože uprchlíci…