Prosím neobtěžujte pana premiéra s tím vaším žrádlem - zpět na článek

Počet komentářů: 427

  1. Jaroš 2010 „Na pár měsíců se kousněte lidičky, uskromněte se a kupujte jen to nejnutnější. Až jim ty předražený sračky shnijou ve skladech, tak dostanou rozum. Máte mozek,svobodnou vůli a kreditku. Záleží to na vás.
    Jaroš 2023 „Za fšecko může fijala a suricata pekarová, zvrhnem vládu a zvolíme si nějakýho orbána nebo lukašenka, ten všechno vyřeší, zdaní, zreguluje, přinejhorším vyvlastní, levou zadní a s hlavou zaraženou v putinovo prdeli.

    1. @MH
      touché

    2. Obávám se, že máte nějaký vážnější problém související se schopností pochopit psaný text. Já jsem tedy v článku naopak četl výzvu, aby vláda přestala regulovat všechno možné a nemožné a přestala se montovat do ekonomiky.

    3. Přešně, z pana domácího poslední dobou padají jen naříkací články, ve kterých ze svých zjevných problémů viní někoho jiného. Ta transformace je docela deprimující, zvláště když ho v tom tady tolik lidí povzbuzuje.
      Tento vývoj se dal asi očekávat, byly některé náznaky – např. obdiv ke guruovi uplakánků, Davidu Gruberovi. A taky ty (povětšinou) zoufalé odkazy v sekci Novinky – tento typ „zpráv“ bych očekával ještě možná od svého dědy v důchodu, který přeposílá řetězové emaily. Že to není jen úlet někoho jiného, je zřejmé z téhle věty: „Pan premiér se musí starat o složitá témata, třeba o deindustrializaci, depopulaci a řízené zchudnutí populace, a to se, jak musíte uznat, daří.“ – tvl.

      1. A vypadá, že je tu takových povícero, Foundry :)

      2. taky seš zděšenej z toho, jak rychle to tady pjotrdemolica zvládá poslat do prdele, jo?

        1. naopak, to je neopravitelny, takze cim rychleji, tim lepe

    1. Počkejte, toho tlustoprda nalevo už jsem někde viděl. Není to ten stejný týpek co „nenápadně“ šetřil tu demošku proti covidovým opatřením na Malostranské? Někdo ho tam natáčel a on hned zdrhnul, bylo to i na DFENSovi.

  2. Z nějakých důvodů kterým nedokážu přijít na kloub, se to lidem líbí. Chtějí cenzuru, válku, zdražování, náboženství jediného „správného“ názoru, islám, migranty, Green Hell a všechno tohle svinstvo. Oni to tak chtějí a tak to musejí dostat. Žijeme v zemi, kde se 60% lidí kolektivně zbláznilo a volili jak volili. Co se s tím dá dělat, asi nic. Nemyslím si že by volby mohly něco změnit. Vládne nám mocenský blok agentů Aspenu, mají parlament, senát, nejvyšší soud a už i prezidenta. Všichni kandidáti na prezidenta včetně Babiše, byli nebo jsou z Aspenu a nikomu to zdá se nevadí. Nikomu z novinářů to nestálo za článek. Někdy mi přijde, že buď jsem se zbláznil já, nebo svět.

    1. Šlakenzí doyč, tééééď. Ale postřeh jo, … nepochlubila se kdysi cia pol potem?
      https://www.youtube.com/watch?v=fapu0GCPYM8

    2. Mám za to, že většina starších lidí si po práci pustí televizi, tam jim to správně vysvětlí.Mladí si zase užívají mládí a nových technologií a budoucnost moc neřeší.Takhle to ale bylo vždy a nikdo s tím nehne.Dokud budou mít lidé nějaké úspory a nebude hlad, žádná revoluce se u nás konat nebude.To by muselo něco přijít třeba z Francie jako v 1848.

      1. Mladí budoucnost řeší a jsou perfektně informovaní. Všechno jim vysvětlili Kovy a spol. Pochybnovat je ani nenapadne.

        1. Ano. To je to, co je dost smutné. Jak moc je mladá generace konformní a režimu poslušná.

          1. @Ko-za
            Mě fascinuje, jak si ta vaše generace myslí, že by mladá generace měla přijímat hodnoty, priority a pohled na svět svých zaprděných fotrů, když JSOU TO PRÁVĚ ONI, kdo společnost přivedli tam, kde je.

            1. Ano. To je druhá věc. Funkční negramotnost, teda neschopnost pochopit psaný text. Nevytvořili jste ani hovno, neumíte ani číst. Používáte všechny vymoženosti, který vymyslely a vyrobily ty generace před váma a vy se nezmůžete na nic jinýho, než se flákat místo školy na ulici s cedulema.

              1. @Ko-za
                Váš úsudek, že zrovna já se flákám místo školy na ulicích s cedulemi, je opravdu velmi úsměvný. Ale nechám vás při tom :-D
                Takže podle toho, co píšete – vy jste funkčně gramotný, jste schopný pochopit psaný text, vytvořil jste aspoň to hovno, umíte číst … a k čemu vám to chlape je, když tu fňukáte jak totální retard?

                1. Glabra:
                  Ano, ano, inteligentní studente. Zvolils a máš. Svobodně a demokraticky.
                  Jsi vysoce gramotný a výborně se orientuješ. Máš tedy právo nejen na názor, ale také na plné evropské hodnoty. Zajisté si jich užiješ, až budeš tam na východě bojovat – za svobo a demo…!

                  :O)))

                  1. @corona
                    Jako profláklý zapisovatel místního uličního výboru stojíš za prd! Nepřekvapivě, spíš již tradičně…
                    Pokud bys měl jenom trochu přehled, tak bys mohl tušit, že pokud někdo z nás dvou má našlápnuto kdekoliv bojovat, jsi to ty nikoliv já :-D

                    1. Glabra:
                      Dávno jsem si všiml, že zde někdo používá více přezdívek. Ten někdo sem chodí nikoli pro vlastní zábavu, studente.
                      Také se zde vyskytuje nejméně jeden pan žurnalista, vyjadřující se podobně, jako ty.
                      Co se týká mojí osoby, těžko asi půjdu někam pifpafkovat. Na to jsou jiné ročníky, studente…

                      :OD

                    2. @corona
                      Žurnalista, student… plácáš nesmysle :-D
                      Nevzdávej se potěšení zabojovat si za ten svůj mír – oběti se musí přinášet v každém věku!

                    3. Glabra:
                      Já ale opravdu pifpafkovat nejdu. Nemusím.
                      Kdežto ti různí inteligentní studenti budou muset. Mají na to věk. Také přesvědčení.

                      :OD

                    4. @corona
                      Budiž jim přáno!

            2. Právě že tu nikdo netvrdí, že vaše generace má něco PŘEJÍMAT. Vy sami přejímáte jak vzteklí (aspoň ti, co píší takovéhle výroky, jako Vy), co vám předloží mainstream nebo influenceři. Vlastní myšlení nula. Říkal to Kovy, tak je to pravda.
              No a druhá věc – plná ústa tolerance a nadávky do „zaprděných fotrů“ k tomu. To vám fakt nedochází, že tím ty řeči o toleranci úplně popíráte a odhalujete jako lež a pózu?

              1. @Hroch
                Zvláštní – nevím, kdo/co je Kovy, vy ano. Říkám si, co to asi o mě a o vás vypovídá…
                Nikdy jsem neměl plná ústa tolerance, takže označení „zaprděný fotr“ berte ode mě jako vražedně milou upřímnost :-)

            3. Glabra:
              To je právě on – ten médii a internetovou masírkou zkreslený pohled na spolupráci generací. Média a sociální sítě sypou jeden „hejt na dědky“ za druhým a někteří hloupější se toho chytají.
              Je to velmi krátkozraké a může se to i nevyplatit.

              Budou to ti zaprdění fotři, za kterými se půjdete poradit, až to Vámi na škole vymyšlené, nebude v praxi fungovat, nebo tak blbě, že bude hrozit vracení grantu.
              Za zaprděnými fotry, původně inženýry z jaderných elektráren půjdete pro rady, až budete vymýšlet či snad dokonce konstruovat malý modulární reaktor, třeba pro napájení jednoho většího města, anebo taky vytápění velkého sídliště.

              Naprosto vždycky to tak bylo a nadále i bude.

              Třiceti- až padesátileté zkušenosti těch zaprděných fotrů, třeba těch z jaderných elektráren, ale i provozních techniků z fabrik a od robotů, nebo CNC mašin, ty jejich zkušenosti budou to, co co budete po školách nutně potřebovat – pokud tedy budete mít v úmyslu, vytvořit něco opravdu smysluplného. Ne třeba píčovinu, jako je gravitační úložiště v ostravsko-karvinských opuštěných dolech, nebo tisk kluzných ložisek na 3D tiskárně.

              Proto bych se přimlouval za to, aby byla mladá generace trochu pokornější a přestala si myslet, že v dnešních školách a na internetech najde všecko, co ke smysluplné práci bude potřebovat.
              Troufám si tvrdit, že ač v mé době internety nebyly (ale zase byla spousta odborné literatury, ve které se nic moc netajilo a psali je fakt machři), tak i jako průmyslováci, jsme se po škole a ještě i po vojně často MUSELI jít poradit s těmi našimi fotry.
              Na žádné, sebelepší škole Vás nenaučí všecko. Kromě toho – škola nemá šanci ani prostředky přiblížit se, nebo nějak napodobit praxi.
              Tam, v té skutečné praxi a v terénu, bývá všecko jinak a například nějaké zařízení, které Vám ve škole představili jen letem-světem a okrajově, tak to zařízení se chová tak podivně, jak by Vás to nikdy ve škole nenaučili, že by se chovat mohlo.
              Škola na to neměla prostředky a čas ani dříve – a tehdy odborné školy nebývaly tolik omezeny financemi, ale fakticky jen školním prostorem a časem výuky. Ty prostředky dnes odborná škola má značně omezené, nejsou na nic peníze, ale čas výuky je stejný jako dřív.
              Je to možná směšné, ale dnes víc, než kdy dříve, odborná škola spoléhá na to, že zbytek Vám vysvětlí právě v reálné praxi ti staří zaprdění fotři, Vaši předchůdci.
              Proto bych si ty staré fotry spíš předcházel, než je vysíral blbými kecy a machrováním, jak dneska všecko najdete za 0,125 sekundy na internetech.
              Protože to budete právě Vy, kdo z toho bude rozčarovaný, že na těch internetech není všecko, anebo jsou na nich, v naprosté většině bláboly.
              Protože dobré, spolehlivé a relevantní informace se dneska co? Ty se tvrdě platí.

              1. @servisdok
                Hele, čtete vy vůbec ty diskusní příspěvky? A přečetl, resp. pochopil jste moji reakci?
                Vy tu neděláte nic jiného než furt fňukáte, stěžujete si furt dokola, jak jste nedoceněný. Proč, když jste teda takový frajeři, za kterými nakonec všichni prosky přilezeme?!

            4. Glabra 13.3.2023 v 10:02

              Co jsou to „hodnoty“?
              A jo, jsem pyšný na to, že patřím k těm, kteří přivedli společnost tam, kde je,
              Obilí roste a dává dvakrát víc zrna než dávala tátovi, třeba.

              1. @ygorek
                joooo, tak proto von ten chleba stojí minimálně dvakrát víc! že mě to hned netrklo! :-))))))

          2. Rád sleduju dashcamy na youtube a udivuje mne, kolik mladých se rozčiluje nad tím, že někdo nestojí jak debil ve 3 ráno na červený, ale najede si do křižovatky, rozhlídne se a jede dál. Nikoho neomezil, neohrozil, jednal opatrně a bezpečně, ale je to prase, dobytek, dezolát, důchodce, protože parahráf pýčo, parahráf! A klidně jsou ochotní ho dojet a školit…

          3. Smutný příklad je Andrej Ruščák. Rád jsem četl jeho postřehy o Norsku. Ale co předvádí teď…

          4. Víš,co je největší prdel? Že do těhle sraček to právě dovedli ti fotrové a dědové. A to jsem věkově mezi nima.

            1. Neviděl bych to jako generační problém. Mladej blb zestárne a bude starým blbem. Příkladů je mnoho.
              Kdo byl pravdomluvný láskyplník v 25 letech, je dnes fanatickým pravdoláskařem, i když je mu 55 let.

              1. A mimochodem, celá tragédie 20. století spočívá v tom, že se nenašla síla, která by zbrzdila „mladé a progresivní“ do té doby, než by alespoň část z nich zmoudřela.
                Mladí a progresivní byli oporou bolševiků, nadšenými stoupenci Mussoliniho, páteří SA a SS, horlivými vykonavateli čínské kulturní revoluce, dnes nám servírují LGBTXYZ, Greendeal, Me-Too, gender nesmysly, představy, že něco vyrábět je nesmysl, všichni se budeme živit službami atd. atd. atd.
                Abychom zůstali na našem dvorku, dostatečně odstrašujícím příkladem mladých a progresivních u moci budiž třeba Standa Gross, Bohoušek Sobotka, Venezuela Maláčová, osazenstvo Pirátů komplet.

    3. +1

    4. Hezká myšlenka. Tak ještě si se zapomněl zamyslet nad tím kdo vlastní ta média, který o tom neinformují.

    5. Nezapomenu na legendární větu, která tu zazněla, tuším od p. domácího: „Dejte mi sem radar, nebo se vám tu zabiju.“ Tohle přesně vystihuje nastavení většiny voličů. Nehledal bych za tím nějaký ilumináty, stačí nastavit systém se všeobecným volebním právem – a než se přetočí první dvě číslice letopočtu, průser je na stole.

    6. Kdo vlastní media?
      Co dělají lidé každý večer?

      1. Šukaj?

        1. Ani omylem.

  3. Mám sen, premiér na dotaz ohledně ceny potravin s klidem odvětí, že je mu to u prdele, bo vláda se už x let do ekonomiky nesere, ať si to svéprávný zákazník řeší s prodejci. Pro chudé je tu pak charita. Bohužel správci protektorátu ekonomiku soustavně rozjebávají a zaslouží si tedy pocitít hněv lidu.

    1. Tohle by byla jediná správná odpověď, ale premiér by ji mohl vypustit jen v případě, že už by to měl absolutně u prdele a kralování plný zuby. Jeho strana (pokud by neprošla rituální očistou) by byla nevolitelná.

      1. v zemi kde má každý nějaký nárok a každému je třeba aspoň něco slíbit si to holt nedovolí.

  4. Hezky se to tu rozsvítilo :) :) Půlka diskuze na téma „vono to za toho bolševika nebylo zas tak špatný, když člověk držel hubu tak dostal nažrat, moh jet do Jugošky a bydlet fpaneláku“ Takový kecy vede polodementní uklízečka u nás v práci s ještě blbějším sklaďákem, chybí jenom „měli zme tu fabriky než je demograti rozkradli““ :) Už sem chodim fakt jenom pro tu prdel, čeho se tu ještě dočkám.

    1. To je zajímavý, a měls brejle popřípadě čočky když si diskůzi procházel? Páč nic takového tu lidi nerikaj. :(

      1. Ono čtení a porozumění přečtenému není snadná disciplína.

        1. Což o to číst a porozumět je jedna věc nicméně druhá – a mnohem populárnější – je použit fantazii a vymyslet si takové věci které si tam přeju vidět.

    2. Ty spis vypadas, jako ze vybec netusis o cem se tu lidi bavi. Tys zamrzl nekdy kratce po 89 a myslis, ze s tim vydrzis az do duchodu.

    3. Máš velkou kundu.

    4. Hm, prosil bych někoho takového odtud citovat. Fakt mě to zajímá.

  5. Vysvětlíte mi prosím někdo po lopatě, z jakého důvodu se tu razí teorie, že Fiala je „nejhorší co tu mohlo být“, přičemž i Andrej by byl vlastně spása?

    Vždyť je právě Andrej, který se v ekonomice s Schillerovou (a do jisté míry i Maláčovou) postaral o to, aby „ten po něm“ to měl jako fakt pičou ke zdi, a současně je to ten, který na těch extrémních cenách má lví podíl i jako agrobaron. Vždyť vlastní v největší část „potravinového trhu“, přičemž navíc se dá říct, že v mnoha odvětvích je to v podstatě od osiva po hotový chleba, od krávy po jogurt atd. A to je vlastně ještě zkreslené, protože má pod palcem i hnojiva která půjdou do té půdy, biosložky které se natankují do traktoru nebo kombajnu atd. Vlastně jediné co na tom „od hnojiva až po maso na stole“ nevlastní, je asi výroba nožů, kterejma se to zvíře u řezníka naporcuje.

    Mě na tom zaráželo i to, že tak pěkně utrácel před volbama do PSP. Co by dělal kdyby je vyhrál? To by na ty důchody nešáhl, a jela se pořád PR mantra, rozhazovalo se dál a dál až…?

    1. Já tu teorii nerazím, na hovno jsou oba. U Báby je jen ta výhoda, že tu má byznys, takže se nebude střílet do vlastní nohy v zájmu někoho cizího. Fialovi je u prdele úplně všechno, jak vidno. Ale řešením není ani jeden, oba jsou jen součástí problému.

      1. On se možná nestřelí do vlastní nohy, ale je pro něj důležitější PR než realita, protože PR jsou hlasy. Že to tu zkrachuje… no a co, byznys se žrádlem se nezastaví.

        1. PíáR se blbě dělá, když prudce klesá životní úroveň. Navíc to znamená, že lidi místo šunky s přidaným separátem a nafouklou cenovkou budou žrát 100% separát za cenovku méně nafouklou, což přináší nižší zisky a vůbec je to pak celé takové mrzuté v tom PowerPointu.

        2. Půl bilionu dluhu je strach o to, že to tu zkrachuje? Paňáca zdatně pokračuje v Burešově nastaveném kurzu a ještě ovce přesvědčil, že myslí na jejich budoucnost.
          Burešovi hysteričtí podporovatelé jsou stejně nebezpeční jako hysteričtí antibabišovci – vytloukají klín klínem, protože absolutně nepochopili problém.

          1. Toho půl biliónu si přece půjčila Schillerová na ZČBCH, pokud se dobře pamatuju.
            Myslím (možná špatně), že klasický rozpočtový schodek s tím nemá co dělat, to bylo za nouzového stavu a „zvláštní úvěr pomoci“, jak to tehdy nazýval estébák i ona.
            Kolik z toho půlbiliónu na ZČBCH estébákovi lidi vyčerpali? Proč nikde není k nalezení, kolik celá ta sranda stála a ještě stát bude?

            1. Neptej se kolik, ale kam co šlo. Vyčerpali všechno. Rozpočtový schodek to samozřejmě je, akorát nikoliv plánovaný schodek, který se stanovuje v plánování rozpočtu, ale o schodek mimořádný.

      2. Máme tady pár velkých malérů, současné a budoucí. Nakolik je může nebo nemůže vláda dávat do pořádku nebo naopak přilejvat olej do ohně, to je otázka.

        Současné problémy: inflace (vláda ji částečně zvyšuje deficitem, ČNB naopak nedělá, co má dělat). Ceny energií: vláda tahá za krátký konec, protože situaci definitivně ovládlo zase ČEZko plus dalších pár českých oligarchů. Energetická politika je v troskách, protože vláda na pochopení a řešení problému prostě nemá lidi. Kdo tomu rozumí, jako Vratislav Ludvík a další, tak jsou mimo exekutivu. Ceny potravin: zde vláda mimořádně selhává a dívat se na ministra Nekulu je pro otrlý, jak smutně komentuje předražování. ÚHOS pravděpodobně neexistuje a kartelové právo už asi taky neplatí. Takže řetězce jedou jeden jako druhý.

        Budoucí problémy: důchody plus důchody lidí v exekucích a současných OSVČ: hrozí obrovský průser a v lepším případě o hodně menší důchody, než dneska rozdáváme našim rodičům, v horším případě minimální společná sociální dávka a v nejhorším případě bankrot státu ala Řecko. Vláda rok problém popírala, nyní se o tom začíná konečně mluvit. Musí se snižovat výdeje a zvyšovat daně – oboje bude bolet.
        Energetika v budoucnosti: zatím jdeme po slepé cestě, směřující k nedostatku energie za extra vysoké ceny. Vláda začala definovat jakési potřebné změny ohledně EURO 7 a konce spalovacích motorů, ale reálně nemá promyšlenou žádnou alternativu.

        Jak jsem zde zkusil popsat, vláda to rozhodně nedělá dobře, s bídou za slabší trojku tři. Problém je v tom, že alternativy (ANO, SPD, ČSSD, KSČM, Trikolóra a další pokusy) byly nebo jsou v těchto tématech ještě mnohem slabší.

        1. Já bych řekl, že když vyměníš Fialu šimpanzem, nebude to horší, možná šimpanz aspoň nic neposere, protože nic neudělá.

          S důchody je vtipné to, že to byla vláda ODS, kdo nás přesvědčoval před deseti, patnácti lety o potřebě si na svůj důchod šetřit individuálně. Proti tomu nic. Ale teď ta samá ODS zcela vědomě ničí tyto úspory inflací 15-20%.A proti tomu mám už teda fakt hodně.

          1. Na mě to působí tak, že v té době, o které píšeš měly strany alespoň nějaký koncept a na klíčových místech ještě nějaké odborníky. Dneska je to v režimu nutná údržba. Lepí se jen to nejnutnější, aby nám barák nespadl zítra na hlavu a vládní strany mohly doklepat volební období a řádně 4 roky tunelovat.
            Vždyť už ani neplníme konvergenční kritéria byť tu někteří touží stále po euru.

            1. Toužit po euru. To je stejný jako snít o lístku na Titanic.

              1. Ko-za
                Euro.
                Není to už pomalu jedno? Koruna by měla význam ve chvíli, kdybychom měli ČNB která by byla hrdou a nezávislou institucí. Jestli to má být ústav, který je politickou loutkou, je úplně jedno čím budeme platit.
                Jestli se kvantitavně uvolňuje v Praze nebo ve Frankfurtu už je skoro jedno.
                Půvab vidím snad jen v pocitu, že nedotuji důchodce řecké, nýbrž české.

          2. Ad spoření si na důchody: když budu vycházet z předpokladu, že všechno, na co současný stát šáhne, stát zesere (důchodovou reformu, měnu, stabilní prostředí, atd.), musím si pomoci mimo stát.

            Tzn., budovat si na stáří majetky, které budou generovat rentu (pronajímat garáže, pronajímat byty a domy, nízkoúdržbový byznys, kdo tomu rozumí tak světové akcie), nebo aspoň odkládat majetky tam, kde to stát nerozesere (drahý kovy v šuplíku doma, starožitnosti, atd.)

            Dalo by se proti tomu, co sem napsal oponovat. že to stát rozesere k znárodňování, válce nebo k násilný anarchii, atd. Se na to ale bohužel nejde dost dobře připravit, myslím (záložní ranč na Kanadě není v rozpočtových možnostech obyčejnýho smrtelníka)

            1. Víš co, na všechny ty kroky nad rámec „běžný spořák“ už potřebuješ vysoce aktivní přístup, což si každý nemůže dovolit/nemá na to čas, know-how. Třeba pronájem vs. neplatič, prudič, rozbíječ. Akcie vs. fondy, SAP500… atd. A pak přijde Fiala s nápadem (zatím potichu) pořádně osolit pronajímatele atd. Je to už nad rámec běžného spoření v normální zemi s normální vládou, kde ti procento z úroků pokreje inflaci, což ti ke spokojenosti stačí. V podstatě je to další úvazek.

              1. Gauss je neúprostný. Většina obyvatel rozhodně nedá investice složitější než spořící účet. Rozhodně ne investice do akcií jak se nám tu influenceři snaží namluvit. To spíš to pak ti chudáci vrazí do nějakého letadla, protože tomu absolutně nerozumí.

        2. Tím chci říct, že 3 bych jim nedal, protože jsem nasranej doběla.

        3. Máme tu pár malérů, jde o to, že ty maléry často nejsou tak úplně dnešní, spíš je to nabalená koule, která se zvětšuje s tím, jak na to každý sere, protože jsou to nepopulární kroky, a nechtěli do toho rýpnout:
          * energetická politika je průšvih, ale to je dlouhodobý průšvih. Mohl to řešit i Bába, neřešil. Neměl se rušit tendr na JE před ~10 lety, ale bohužel se zrušil
          * ceny potravin – tady nějak nechápu, v čem by nám Bába pomohl. Vždyť zrovna on je ten, který by měl mít ÚHOS na krku
          * důchody – o tomhle se mluví 20 let, 20 let se na to sere. Nějakou byť blbou snahu přece Bába zařízl. Možná to byla blbá snaha, ale byla jediná kde se to řešilo. Kolik toho na důchodové reformě odmakal Bába? Nic, protože to by mu sebralo část voličů

          Takže ano – já chápu, že Fiala to mrdá. Jen mi přijde, že zrovna ta nejpravděpodobnější alternativa Babiš mi přijde daleko horší. A fakt mi nepřijde, že kvůli tomu, že Bába tu má byznys to tu nepošle do hajzlu.

          1. Karkulka:
            no dyť jo, Bába to pojebal de facto nejvíc ze všech. Zbytky rozumných věcí kolem penzí osobně rušil (automat na prodlužování věku do důchodu, zrušení všech snah o reformy), takže my jsme teď o 10 let starší něž 2013, a místo trajektorie na nějakou stabilizační dráhu jsem to pustili pořádně z kopce.

            Jenže politický výběr „amatéři“ (současná vláda) versus „populisté“ moc nadějí na potřebné tvrdé reformy nepřináší. Chybí tady jak jasná reformní strana, tak moderní levicová strana, která by mohla být důvěryhodnou partají pro ohrožené skupiny.

          2. Pokud si dobře pamatuji tak tendr na JE nedopadl protože ten BC jednoduše nevycházel. Proč? Protože zdeformovaný trh v celé Evropě. Navíc tam byly takové super fíčury jako garance státu polostátnímu molochu. Tohle by prosadil buldozer typu Orbán, ne naše loutky. Nemluvě teda o politice, kdy by američani nedopustili nejlepší, a to ruské řešení.
            Ceny potravin si tedy můžeme škrtnout.
            Důchodová reforma, nejen tu slibovala tahle koalice vytáhnout z šuplíku. Dnešní úprava jednoho parametru, který měl funkci právě kvůli inflaci jako dneska, není reforma. Navíc ten pseudodůvod poměr průměrného důchodu a platu je vylhaný, protože ta vazba není přímá a navíc v platech je daleko větší setrvačnost. O těch 20mld nemá smysl diskutovat už vůbec.

            To je pořád dokola. Problém není v tom, že nevládne Bureš, ale ve slibech pětikoalice. Všechno měli dle svých vlastních slov dělat lépe a nakonec i v té korupci se dotáhli na Bureše a vládne nám polomafiánská vláda.

            1. Asi se neshodneme v úhlu pohledu. Z mého pohledu tohle prostě nejde hodit na triko vládě. Důchodový systém založený za Marie Terezie prostě kalkuloval s tím, že děti budeš mít ve dvaceti, a pokud možno hodně. Ve své podstatě je to letadlo, prostě byla snaha aby se rozbila soudržnost v rodině, a děti se laskavě táhly stěhovat někam k fabrice, místo aby se staraly o rodiče. Vzato do detailu do toho od té doby nikdo nešáhl, a dnes se to logicky hroutí, protože lidi budují kariéry, děti mají v 35-40ti, nejlépe jedináčka, a v podstatě v okamžiku kdy jedináček odejde ze školy makat, rodiče jsou v důchodu.

              Tohle není chyba (současné) vlády, ale demografický vývoj je známý, stejně jako je roky jasné, že to jde do píči. A realisticky, i kdyby pětikoalice měla návrhů plný šuplík, je to k hovnu, protože pokud na tom konceptu změny nebude shoda napříč politickým spektrem, stane se co? No vláda si důchodovou „reformou“ zlikviduje voliče, a další vláda samozřejmě udělá to nejlogičtější, aby voliče získala: celé to pošle do hajzlu. A Bába prostě nepřijde, a neřekne „musíme to trochu omezit“, protože by mu to vzalo voliče. Takže to bude prostě torpédovat jak to půjde, protože „nepošleme důchodce o žebrácké holi“. Což je samozřejmě pravda, ale současně to znamená, že prostě generujeme budoucí dluh. A ano, přijde mi nereálné pracovat do 68, protože vidím, jak lidi po 65 (zvlášť chlapi) jdou totálně do hajzlu, a že ten sešup je pak sakra rychlý.

              Ono tomu samozřejmě nepomáhá, že zatím co moji rodiče se starali o mě a sourozence, a vypomáhala moje babička a děda, já se dnes starám o děti, ale současně místo aby babička pomáhala nám, pomáhám já babičce. Ale je to moje blbost, jsem starej, měl jsem mít děti dřív a tak dále. Ne že bych tím spasil systém, ale prostě neviním z toho vládu. Ten trend s „dětmi později“ už se prý zase obrací, a dnes mají děti mladší ženské, ale nevím. Určitě to není průměr 20-25 let jako dřív.

              1. Průběžný důchodový systém u nás zavedl Gottwald. Předtím tu byly důchodové fondy, případně erární důchod pro státní zaměstnance. První plošné důchody pak zavedl Bismarck, v podstatě jako sociální dávku pro přestárlé. Vyplácel se od sedmdesáti, při střední době dožití 63 let. Do té doby byly akorát tak obecní starobince.

                1. shane
                  Předtím byla struktura společnosti byla jiná. Považovalo se za samozřejmé, že mladí se postarají o staré rodiče. Z toho důvodu se budovaly vejminky a ohlej děda (padesátník) vyřezával z papundeklu betlémy, kydal maštal a hlídal kozu. Babička zase vnoučata (viz Babička). Ovšem penze jako taková přišla až někdy ve 20. letech u státních zaměstnanců jako jeden z prvních sociálních programů. U ostatních profesí se předpokládalo, že se každý dokáže zajistit na stáří sám – ať už vyrobením dostatečně početného potomstva, nebo nahromaděním prostředků…

                  1. Státní penze pro státní zaměstnance byla už dávno za Rakouska. Jinak souhlasím. Tenkrát prostý,lid prostě počítal s tím, že budou pracovat, dokud budou fyzicky schopni. A když nemohli, tak se o ně holt postarala rodina a pokud měli tu smůlu, že ne, tak tu byly chudobince a starobince.

                  2. Plus samozřejmě důchod coby zaměstnanecký benefit pro vyvolené profese, jako dnes v USA, nebo sis prostě musel nešetřit a nainvestovat.

                  3. Bismarckův systém přiznával penzi při dosažení 75 let.

                    1. Tak to má Fiala ještě rezervu! :-D

              2. To sis to zjednodušil až moc, letadlo to není ani náhodou. Takhle fungují všechny komerční pojišťovny. Tvoje škoda není zaplacená z pojistného, které jsi zaplatil před rokem. Klasické cashflow soukromé firmy. Komerční pojišťovna bohužel či bohudík musí mít spočítané dostatečné rezervy a podle toho pricing. Na druhou stranu období placení a výplat není tak daleko od sebe. Státní důchodové pojištění je konstruované v principu dost podobně, protože každý si za života to pojistné platí, stát je garantem, že na důchody bude i v nepříznivé demografické situaci a technicky prostě musí vykrýt demografické propady. Ty ale zase budou kompenzovány demografickým růstem. K tomu nutně dojde, protože počet obyvatel ČR se nemění spíše mírně roste.
                Tedy to, co ty nazýváš „letadlo“ je naopak známá vlastnost toho systému, jen to někteří politici účelově ignorují a nevytvářejí vhodné rezervy ba naopak je drancují.
                Pamatuješ Hušáka jak položil Sazku? Chyba nebyla v Sazce, ale Hušákovi.

            2. Pokud si dobře pamatuji tak tendr na JE nedopadl protože ten BC jednoduše nevycházel. Proč? Protože zdeformovaný trh v celé Evropě
              Dovolím si tvrdit, že tohle je pohádka pro veřejnost.

              Spíše to vypadalo, že je velká šance díky starým kádrů na výhru Rusů, tak se to zařízlo, protože už tenkrát nikdo soudný nechtěl s Rusy nic mít.

              1. jasně ty areváckej kokote, sice půlka planety, které RF dodává ropu, plyn, uhlí a jaderný technologie, je naprosto spokojená, má stabilní a levný dodávky energií a jde brutálně nahoru (třeba Bangladéš, na přelomu tisíciletí eště jedna z nejchudších prdelí v tédle hvězdné soustavě, dneska úplně jinde a v tomdle desetiletí bude vážně hrozit, že průmyslovou výrobou taky překoná tady pětidemolistán, zvlášť dyž na tom fyjalka tak ustavičně pracuje), ale bláblá…

                reálně šlo vo to, přihrát další penězovody na západ, kterej je ale naprosto v kundě, nikdo soudnej to nechtěl, pže je naprosto evidentní, co to je za megaprůser, a Korejci eště neměli reaktory pořádně na export – až teď někdy nedávno dostali evropský papíry (a to stejně jenom na APR1000), všichni rozumní inženýři v průmyslu měli, mají a budou mít jasno, kdo je lídr v (reálné) dodávce technologií, ale dál si tady cintej pentlu

                co Flamanville, už ste to po 16 letech pustili? co Olkiluotto, už to udělalo aspoň jeden měsíc v kuse na plným výkonu? ty popraskaný čerpadla na primáru už sou vyřešený, takže po tejdnu na výkonu se zas může vysrat něco jinýho?

                1. Hele, mám bratrance co najíždí turbíny /dříve pro Alstom, pak sám na sebe/. Nemá důvod mi kecat, a ty stories /Tušimice, Egypt, Omán, SA…../ o Ynženýrech…o tom kdo(kteří) umí… kdo neumí :-). V tomdle s tebou souhlasím. Marty chudák vůbec neví co čem mele. Ale zase uznej je přesvědčenej. A to se počítá.

                  1. Taky mám trochu přehled o těch turbínách, učil nás člověk, který je (jako jeden tehdy z mnoha) navrhoval, a dost nás o tom informoval, a říkal to přesně tak.

                  2. Hele, mám bratrance co najíždí turbíny /dříve pro Alstom, pak sám na sebe/. Nemá důvod mi kecat, a ty stories
                    Tak to vám jistě povídal i o najíždění turbín v Temelíně, že?:-)

                    1. Marty 15.3.2023 v 9:14

                      I kdyby povídal, Škoda asi další turbínu dodávat nebude, takže není předmětem diskuse, ne?

                    2. I kdyby povídal, Škoda asi další turbínu dodávat nebude, takže není předmětem diskuse, ne?
                      Tato část Škody patří Doosanu, to trošku něco naznačuje.

                      Samozřejmě je to předmětem diskuze je, protože je potřeba zamést si v ČR na vlastním písečku než si začnete otevírat pusu na někoho jiného.

                    3. Marty… 16.3.2023 v 6.43

                      Přesně.
                      Úplně to naznačuje, že Škoda zcela určitě další Favority dodávat nebude.

                2. jasně ty areváckej kokote
                  Žijete v nějakém bludu. Francii nemám moc rád, jejich arogance je příkladná, ale dobře platí a člověk se tam obstojně nají. V ČR jsou lidé také arogatní, co nabízíte kromě mrzkých mezd a schopnosti levně něco smontovat?

                  co Flamanville, už ste to po 16 letech pustili? co Olkiluotto, už to udělalo aspoň jeden měsíc v kuse na plným výkonu? ty popraskaný čerpadla na primáru už sou vyřešený, takže po tejdnu na výkonu se zas může vysrat něco jinýho?
                  Podobně bych se mohl zeptat, jak jde vašemu chleborádci stavba Pakš II. Žádné prodlení nejsou, že?:-)

                  1. stavba? už snad byl vylitej první beton pod elektrárnou?

                    šašku :o)

              2. Ale prd. Hodili do toho vidle kolářové a spol. na nátlak SSA / EU, protože nebylo politicky průchozí, aby RU dodávala vazalům své jaderné technologie a tím pádem za ně měla prachy. Přitom Rosatom je snad jedinou z firem, která umí dodat JE na klíč a navíc zná i technologické speciality a potřeby našeho energetického sektoru – vždyť všechny jaderné elektrárny tady v ČR jedou na ruských technologiích už několik desítek let bez vážnějších problémů.
                Ale holt dojedeme na to, že nějací idioti, kteří navíc ani nemají šajna o jaderné energetice, nemá rádo Rusko, protože prostě proto.

                1. Srandovní bylo pozorovat Drábovou, jak se kroutí jak žížala na háčku, aby nemusela přiznat, že ruský projekt je po všech stránkách nejlepší.
                  Přitom „závislot na Rusku“ je naprosto iluzorní – paliva můžeme nakoupit na 20 let dopředu, udržovat si to sami umíme.

                  1. po dvaceti letech vývoja a pár nepovedenejch pokusech ho má do VVER dodávat i we-STINK-haus, tak schválně, jak to dopadne tentokrát

                    1. Ale prd, Westinghouse dodával po revoluci bez problémů palivo do našich reaktorů skoro 10 let. Teprve pak se přešlo na levnější a o něco kvalitnější palivo od Rusů. Není třeba zase být tak ideologicky uvědomělý. A to palivo umí vyrobit hned několik společností na světě, žádný problém.

                    2. Tak jestli WH dodával 10 let po revoluci palivo do našich reaktorů, tak to byl dobrý tunel. Dukovany měli jen ruské a Temelín se spustil 11 let po revoluci. :-)

                    3. dodávali řídicí systémy, esli se nemýlím, to naštěstí celkem zvládli a dokonce to i bez větších obtíží funguje, když už k tomu měli kompletní dokundamentaci, že…

            3. to se pamatuju no, garance na výkupní ceny co byly naprostej zlomeček cen po rýmě (čili v době, kdy by se to reálně uvádělo do provozu)

              jenom vypatlaný pako a jiní vychlastanci jako kradlousek neviděli, že to v prdeli bude, pže kroky z uhnije, kterak energetiku naprosto rozesrat, byly už tehdá zjevný a nalajnovaný, že Dukovany vo moc víc prodloužení živnotnosti neunesou bylo taky jasný (teď do toho ČEZ naleze dalších několik miliard a snad teda vytáhnou eště jedno desetiletí), mj. to bylo právě v době vrcholící solární krize, na které se ptáci a jiní kradlousci napakovali jako prase, na úkor toho, že lidi platili asi 20 % extra na elektrice

          3. No hlavně Fiala prošel volbama s tím, že na všechno má řešení. A teď jen blbě čumí a řeší nějaký motory a rok 2035. Jak jsem psal – mohli jsme tam posadit šimpanze a nebylo by to horší.

            1. přesně tak, slibovali, jako VŠECKO zvládnou, a reálně na co šáhli, to zkurvili, a na ten zbytek radši serou, jenom kradou, lítají si po světě a dělají opulentní srazy, vodkáď důležitě řeční stále větším statisícům lidí, co už prakticky nemají na živobytí

            2. Hovno. Fiala má na šecko signály.

            3. Cywe, KAŽDEJ politik má ve volbách na VŠECHNO řešení. Jestli mu to někdo ve volbách věří, tak je ducha mdlého.

              1. Nejen politik ve volbách, stačí zajít do hospody, nebo internetové diskuse, věta „tomu nerozumím“ je vzácnější než modrý mauricius.

            4. Šimpanz teď je v čele SSA a výsledky tomu odpovídají.

    2. Souhlas s tím, jak píše Hanes. Jinak, navrhuji takovou malou, pracovní kategorizace zmrdů, pro pobavení:

      Zmrd 1. kategorie (čučkar): třeba Sobotka, který si nahrabal na byt v paneláku. Hrabe na sebe, má omezený dosah působnosti, nemá vizi. Zmrd-čučkař je nebezpečný jen tehdy, kdy svým čučkařstvím bez širší perspektivy napáchá škody o úroveň výš (za úplateček v řádu pár milionů, způsobí stamilionové škody na poli průmyslu, atd.)

      Zmrd 2. kategorie (mafioso): třeba Babiš, který hraje za Babiše, hrabe pro Babiše, a buduje si své impérium. Čímž je předvídatelný, a nezanechá za sebou nutně spálenou zemi. Stáhnout lidi z kúže, to ano, ale přiměřeně – aby mu byznys pořád sypal, a nebylo to špatné pro PR.

      Zmrd 3. kategorie (globosráč): třeba Fiala, který, přesvědčený o vlastní nadřazenosti vládnutí, a zaprodaný cizím psychotickým zájmům, tady tu spálenou zemi klidně nechá. Spálená země je pro něj hnědé políčko v Excelu – aby toto nevytvářelo blbý dojem, označí hnědé políčko, a obarví jej na jinou barvu, a tím problém vyřešil.

    3. To je jak když páchá trestnou činnost fízl.
      Od bureše to čekáš, od předsedy pravicové strany je to horší z principu.

      1. Tak ale tady žádný předseda pravicové strany není, a ani nikdy nebyl.

    1. Už 3? Já jsem byl zatím u dvou. Nicméně ty toxické startapové půjčky jsou specifické jen pro některé banky… pokud je neprodaly jako mix dál…

      1. Jo, z hlediska objemu držených peněz to neznamená nic.
        Ale signál to je. FED bude muset uklidňovat, hodně uklidňovat.

        1. Prave naopak pokud zacne FED uklidnovat hrozi bank run.
          Musi dal utahovat sazby a jen sanovat ten bordel. Neni to vec exkluzivne tech 3 bank. To nema co delat s kryptem,ale se vsema bondama,ktery vlivem urokovych sazeb nahoru klesaji to se odkryje ten pruser v pristich tydnech…

    2. To musí být hoax. Banky mohou krachovat přeci jen u opilejch mužiků. Stejně jako vykolejovat vlaky.

      1. Ano. Aby úřady poslaly evakuované obyvatelstvo zpátky do svých domovů, i když voda v potoce má barvu duhy, ryby jsou břichem vzhůru a všude smrdí chemikálie, to se v rozvinuté demokracii v USA nemůže stát. :-)

      2. Od roku 2008 jich zkrachovalo pres 500 z toho 75 za nove regulace…

  6. Je vhodné nekupovat předražené věci, pokud to jde. Rozhodně nečekejme, že cenotvorbu potravin za nás vyřeší vláda, nejsme v socíku…

    1. Ale my v něm jsme. Dokonce v celoevropskym.

      1. Presne tak je to dokonalej komunismus(neni koho volit vsichni stoji za EU) a socialismus(prerozdelovani vseho)

        1. Tak tak!

      2. Kdo určuje ceny?

    2. šak prej kšeftům už rok setrvale klesají tržby, téměř ve všech oborech…

  7. Jako to zdražení potravin mi vlastně přijde ještě docela v pohodě, na to jak se zvýšily ceny všech vstupů do výroby.
    A jako jestli dám měsíčně za žrádlo 5k místo 3k před 2-3 lety – to mě zas tak nevzrušuje… Vzhledem k tomu že mzdy, platy i důchody vzrostly za tu dou o podobnou částku..
    A už vůbec nevím co by s rukou trhu mohl nebo měl dělat Fiala.

    1. 5k za žrádlo v 4 člené rodině ? To jde.

      1. to by znamenalo cca 40 Kč na hlavu a den. To je v kriminále?

        1. Tipuju, že děti jedí ve škole a rodiče v práci a tyhle náklady počítá zvlášť. Těch 5k jsou snídaně, večeře a víkendy. Což tak může odpovídat.

    2. To si právě vůbec nemyslím, že „mzdy, platy i důchody vzrostly za tu dobu o podobnou částku“.
      Růst mezd je mnohem nižší a ještě bude (pokud se zcela nezastaví), než rostou ceny naprosto základních potravin.
      K tomu růstu důchodů by se taky dalo diskutovat – viz poslední rozhodnutí vlády ohledně valorizací.
      Vláda tím víceméně klausovsky řekla:
      „Starci-důchodci si opět utáhnou opasky, protože jsme ve válce a musíme valit prachy jinam.
      Tak se důchodci koukejte uskrovnit, nebo požádejte o pomoc svoje děti, jděte na brigádu, nebo si případně naserte.
      Tu tisícovku z těch zákonných sedmnácti stovek valorizace prostě nedostanete a hotovo. Sereme na vás, stejně už pro nás nejste ničím užiteční.“

    3. Jestli chodíš pravidelně nakupovat, tak musíš ve všech obchodech vidět, jak to všechno leze nahoru – včetně blbého polévkového koření, které od loňského října či listopadu stojí přesně dvojnásobek.
      Pakují se všichni, včetně pumpařů, prodejců autodílů, nebo velkoobchody s elektrem. Jednomodulový 2x25A stykač na DIN lištu od Hagera, stál loni touto dobou okolo čtyř stovek. V nejlevnějším elektro-velkoobchodě je dneska Hager ES225S jen na objednávku a za šest kil, ty obchody, co ho mají skladem, za osm. Jistěže se dají koupit sračky ala Eaton, ani ne za polovičku, ale jejich životnost například na HDO, nebo u častějšího spínání jalovější zátěže, je taktak ty 2 roky.
      A to se vyplatí..

      1. Můj „snídaňový index inflace“: každý den se stavuji na cestě do práce ve vesnickém Coopu, kolem kterého projíždím, a kupuju si v něm snídani a svačinu do práce. Obvykle to jsou nějaké rohlíky, dvacet deka salámu nebo sýra, jednou za pár dnů petka limonády na nalévání k obědu, banány nebo jabka a nějaké cucavé bonbony. Před pěti lety tohle stálo kolem šedesáti sedmdesáti kaček, dneska kilo pade jen to hvízdne. Nárůst cen o více než 100%.
        Jinde je to ještě horší.

        1. Sedí. Mzdy ale o 100% nenarostly nikomu, ani těm, co během těch 5 let dostali přidáno výrazně – kantoři, státní úředníci, městští a státní fízlové.

          1. ale to je přece spotřepitelskej indeks, se zepté šáneho nebo jinejch chytráků, kolomotívy a SSDčka mezitím zlevnily, kapíš? co na tom, že ai nemovitosti a pozemky za pět let klidně mohly místama ai o těch skoro 100 % vyletět taky…a každej musí něgde bydlet…

        2. Sranda je, že cena pšenice stoupla (nejen kvůli válce na Ukrajině) tak, že žitný chleba jde dnes koupit levněji než pšeničný :D Rohlíky ne, ale chleba jo.

          1. Karkulka 15.3.2023 v 15:31

            Potravinářská pšenice a žito stojí aktuálně cca 7500 Kč/t, žito je nepatrně dražší.

            http://www.agris.cz/Prices/Commodities/2

            Za posledních třicet dní cena pšenice znatelně klesla.

            Dnešní chléb se peče z mouky vyrobené z pšenice, která byla sklizena v létě 2021 a prodána na podzim 2020.
            Čistě žitný chléb se v tuzemsku peče jen v rámci zájmových kroužků. Konzumní žitný chléb obsahuje minimálně 50 % pšenice. Ale to ví přece každý.

        3. Copak snídaňovej index inflace, ale nejlepším ukazatelem jsou bezďáci. Naposled si tak cupitám Prahou, když jsem tu na otočku a chraptivej hlas nějakýho punkovýho mláděte mě vyzve, zda bych neměla kilčo, kočkoooo….Jo kde jsou ty časy, kdy byli bezdáci spokojený s desetikorunou :-) A když jsem byla děcko, tak i s koupenou sváčou. No ale nebudu kecat, kilo mě konsternovalo a byla jsem Harpagon:-)

          1. Helejte, četla milostivá někdy Zeměplochu? Pravidla jsou jasný, šéf cechu Žebráků si taky nikdy nemohl říci jenom o penny, vždy poptal, jestli by dotyčný neměl právě zbytečných pár tisíc tolarů na pronájem zámku o šesti ložnicích…oslovený většinou řekl podle pravdy že ne, ale na nižší částku se šéf cechu zeptat nemohl, protož má kruci nějakou úroveň. Jestli vona nenarazila právě na šéfa žebráků Prahy, to ta stovka by vodpovídala.

            1. To Misaka :

              A věděj, že nejspíš asi narazila:-) ? Měl v držení těla, cosi hrdého až aristokratického, už to dává smysl :-).
              Jinak Zeměplochu nečetla, jen věděla, že to má asi milion svazků. Takže nevím od jakýho začít. Kterej je nejvtipnější?

          2. Inflace je svinstvo no :D

      2. že by byl hágr nejaká kdovíjaká kvalita? kde žiješ? po SEZu mají suterénně nejlevnější chrániče

        zase, eště sem nezkoušel SEZácký stykače; každopádně, pokud to má vydržet půl věčnosti, tak to má byt AC1/AC3, a taky je dobrý se ve všeobecnosti podívat do katalogovejch tabulek jak co to může spínat, jak často a kolik to dá cyklů; je teda strašný to ze začátku pochopit, ale…

        1. Tak zrovna v té kategorii, o které jsem psal, mám zatraceně dobře vyzkoušený a osvědčený OEZácký S20-20. Jenže se už nedělá a novější řada Minia už tak spolehlivá není.
          https://www.oez.cz/rsi-20-20-a230
          Je to podobný, jako s jističi. Nedostižná, bytelná řada LSN byla nahrazena „alternativami“ a tak to i dopadlo. LTN sice taky papírově a teoreticky má odolnost 10kA, ale praktická zkušenost je jiná. Nikdy předtím, jsem neviděl po zkratu spečené, nebo dokonce v místě zhášecí komůrky roztržené LSN-ko, jako to běžně dělají levnější náhrady. Nevím, co se na jističi musí všechno ojebat, aby ho prostý probitý varistor, notabene na konci vedení takto poškodil, ale normální to podle mě není.

          1. taky je doporučený ke svodičům dávat předřazený pojistky, žejo

            pravda, v rámci úspor se to stále víc nechává na barákovejch nožovkách a další předřazený jenom dyž nožovky sou nad 160 A, tesem se zrovna na to díval v katalogu KIWA, ale pak to občas holt dopadá tak, že to ten jistič nedá; von taky dyž má varistorovej svodič střední svodovej proud 20 kA, a maximální 40 kA, máš pocit, že jistič na 10 kA na to stačí? no jistě, že ne, ale v nejhorším se počítá že vyhoří všechny nadřazený prvky a od zdroje pak odstaví ty přípojkový pojistky nó…

    4. Myslím, že tohle mají na mysli ti lidé, kteří píší či říkají, že by se s tím nehorázným pakováním něco mělo dělat.
      Jo.
      Nechej psa jedinkrát nepotrestaného za sviňárnu – a můžeš ho rovnou zastřelit, protože už ho to neodnaučíš.

    5. Realny mzdy sly dolu a pujdou dolu. Potraviny at stoji klidne 3nasobek,ale srovnatelne slozeni jako na trzich zapadni evropy

    6. A nebo stačí říct, že vlastně vůbec nevím, kolik co vlastně stojí, že? :-D

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017