Pocta těm, co nehajlují - zpět na článek

Počet komentářů: 916

    1. Tak to je ovšem paráda. Hlavně jak z „bojovníka proti Putinovi a dezinformacím“ Blažka ukázala, že je to tajný kolaborant s ruskou FBS. Tak se na ně musí, na šmejdy.

      Kurnik tenhle článek je tak dokonalé exposé těch bolševiků „bojovníků proti dezinformacím“, že by měl viset na hlavní stránce tučným fontem!

    2. Nebylo to na Web archivu, tak jsem to tam zadal. Kdyby originál nějakým nedopatřením smazali či zablokovali.

  1. Během covidismu to tady byl, až na výjimky, docela racionální „disent“. Ale co tady předvádí Putinova pátá kolona, to je fakt tragedie…

    1. Si sundej růžový brejle, ňamtare.
      https://www.youtube.com/watch?v=9a—cJa5-E

    2. Víš aspoň, co byla pátá kolona a kým a za jakých okolností to bylo prvně použito?

      1. @JH
        matně si vzpomínám, že osvícený generál Franco

        1. Emilio Mola.

          A říkali nám, že se u Madridu bojuje za Prahu, přitom Francisco Franco y Bahamonde byl ten „hodný“.

          Arriba Espana! Viva Cristo Rey!

          1. @JH
            No pasarán
            S těmi analogiemi ofafrně, neb západní zbraně tehdy generálovi Italivé a Němci, republikánům pak CCCP a jak to dopadlo.
            BTW Modrou divizi znáte?
            A místo nasazení v 1942?

            1. To byli ovšem dobrovolníci aFranco je brzy vyreklamoval zpět. Část modrokošiláčů ale bojovala až do hořkého konce.

    3. Další blbeček, co na všechno co není přiblblé přitakávání a papouškování mediálních srajd reaguje kecy o proputinovcích? Jestli by nebylo líp na Novinkách nebo Seznamu.

      1. Vlčák zase na konci skóruje:
        https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/06/09/flash-s-ukrajinskym-obilim-se-to-ma-takto/#more-984609
        :D :D Ta válečná média jsou ale svině.
        Kde vlastně ukravínci ten Mig schovávali, že si ho sami sundali? Nebo kam ho vlastně chtěli přelétnout?

        1. Sice to má drobnou chybičku, ale je to ASI fotka z opačné strany.
          Vrak má číslo na směrovce vpravo od znaku, zatímco neporušený samoljot ho má vlevo. Vrak má vážně dost zajímavě orvané okraje (skoro jak od švajcaparátu), ale opravdu to vypadá, že je to fotka pořízená z opačné strany té směrovky, kde je to asi zrcadlově? Nevím, v tomhle se rád nechám poučit.

        2. A co říkáte na Putinův ekonomický zázrak? Nulová inflace, nulová nezaměstnanost? Sankce jim posilují ekonomiku? Kurs nekonvertabilního rublu stoupá? To opravdu myslíte vážně?

          1. My tady o ekonomickém zázraku, nulové inflaci a nezaměstnanosti nepíšeme.
            Že Rusy sankce spíš posílí (nebo přinejmenším je zaktivovaly k tvorbě rezerv, nebo vlastní produkci) je ale známo už déle.

            1. Tak to je opravdu posila: 20% inlace, 85% podniků má problémy, kurs nekonvertabilního rublu je 2x horší, Putin ukradl komplet finance všem Rusům – prostě už jen výhody a výhody…..asi si necháme také zavést nějaké sankce, aby se nám vedlo lépe…..
              Opravdu vám tu není kokotno, tohle obhajovat?
              A přitom mu jde jen o ukradení ukrajinského plynu……Krym už má ….a jakou náhodou, že jedno je v LHR a druhé v DDR, či jak se ty sranda díry jmenují :-)))))

              1. co ty si pouštíš za plyn, ty vole?

              2. Von je právě problém v tom, že čím déle sankce platí tak tím více není poznat, jestli mluvíš o české vládě nebo o ruské.

              3. RMick 9.6.2022 v 23:25 „…A přitom mu jde jen o ukradení ukrajinského plynu“

                Ruská federace zablokovala pouze ty oblasti, kde byly dva strategicky významné průmyslové závody Ukrajiny: Krion (v Mariupolu) a Ingaz (v Oděse). Tyto továrny zajišťovaly 45 až 54 % světových dodávek neonu, který je nejdůležitějším prvkem ve výrobě mikroobvodů (zbývajících % této suroviny se vyrábí v Číně).

                Že by reakce na zákaz dodávek čipů do Ruska?

                …. Putin prý ukradl komplet finance všem Rusům
                Novinky ale píší (takže to může být v reálu pouze lepší), že: “ … Jedná se o protiopatření vůči „nepřátelským akcím USA a dalších cizích států“. Putin bude moci omezit operace s účty a vklady či dokonce zmrazit majetek, a to jak u fyzických, tak u právnických osob.
                Dále získá pravomoc omezit či zakázat devizové transakce rezidentů i nerezidentů, stanovit zvláštní postup pro transakce s osobami z „nepřátelských států“, zavést povolovací řízení pro transakce či stanovit pro ně měnové limity u jednotlivých smluv. …“

                Tak už ani lhát ty sluníčka zaprodaný neumí, protože lhát, se musí umět. Kdo tam u vás tu farmu řídí? AŤ UŽ TO NEBERE ANI ŘEDĚNÝ! Protože je nad slunce jasný, že Rusko teprve SE ZPOŽDĚNÍM dohání legislativu USA.

                Takže komu tady má být kokotno? Vláda si vytírá prdel se zákonama a já se mám stydět? Za CO ???

                1. RF u sebe taky vyrábí technický plyny; ne možná tolik, ale as ne žádný, šak taky proběhly sankce na západ a snížení vývozu o 30 % :)

                2. O žádný zemní plyn tam kurva nejde. Kdyby tam bylo něco tak velkého, že by to stálo za investici těžit to, tak je tam už dávno někdo nasáčkovaný – místní mafoši by prodali vlastní babičku.
                  Je to výmysl a zástupný žvást. Kdyby to k něčemu bylo, tak se to už těží a UA není na dodávkách a transportu ruského plynu závislá.

                  1. RMick manipuluje míněním (proto mu píši o farmě) – on skutečně neuvádí zemní plyn ale podsouvá – “ … ukradení ukrajinského plynu …“ samozřejmě, že má na mysli neon, ale nenapíše to

                3. hanns 10.6.2022 v 8:45

                  Jak je to dlouho, co president Biden zakázal veřejným institucím a soukromým subjektům přijímat platby z RF, a to včetně splátek úvěrů?
                  Opravdu předpokládá, že následné pseudobankroty ruských podniků vyrovnají poškození vlastního hospodářství?

                  1. obávám se, že ty zrůdy to chtějí potopit záměrně ….

              4. RMick 9.6.2022 v 23:25

                Jen technická poznámka:
                – nic jako (ne)konvertabilní rubl neexistuje
                – kurz má pouze konvertibilní, tedy směnitelná, měna
                – nekonvertibilní, tedy nesměnitelná, měna je typická tím, že kurz nemá a ten tedy nemůže být an i horší, ani lepší

                Možná byste měl diskutovat spíše o tom, v čem se alespoň nepatrně orientujete.

        3. To modroflekatý éro s číslem 38 není MiG…

          1. … to bude Suchoj, podle těch kýlovek a prohnutí přední části trupu…

          2. Asi jo, nebo spíš určitě, omlouvám se.
            Tady bude spousta lidí, co tomu opravdu hoví – tak se omlouvám za svoji neznalost. Nikdy jsem sám ani nemodelařil, ani se o letadýlka moc nezajímal, pokud to zrovna nebylo o RC.
            Ale ta směrovka je fakt divně orvaná, nezdá se Vám?

            1. Jojo, vypadá to tak. A myslíte, že je to nacpané čínskými šváby?

    1. Knížák? Ten bol vždy pekný samožer…

      1. a? co konkrétně v tom rozhovoru rozporujete?

  2. (1) Prirovnavat demonstrativni a davovy souhlas s nacistickou ideologii (pritom termin „nacismus“ ma pomerne jasny vyznam, neni to stejne blativy termin jako „neomarxismus“ pouzivany autorem) s ruznym nazorem na bezne politicke smerovani spolecnost a jeji chovani, je ukazkou autorovy omezenosti. Navic, i s temi ruznymi negativnimi jevy (jako „vitani“ imigrantu) nikdy ani zdaleka nesouhlasili vsichni na zapade EU.

    (2) Primitivni antirusismum a posledni odstavec. Jdete, autore, do prdele. Napeti na svete a boj mocnosti a ruznych zajmovych vzdy byl a bude. To je zakladni axiom. Ja jsem za sebe rad, ze ziju v zajmovem bloku (pouzivam vas prilehavy vyraz), kde se da celkem svobodne fungovat, kde i moje deti chteji zustat, a se kterou je ztotoznuji a vlastne bych byli ochoten za ni bojovat (coz se o svete, ve kterem jsem zil do dvaceti rici rozhodne neda). Muzete mit na nasi spolecnost/blok jiny nazor, potom mate priblizne tri moznosti: (a) odejit do vaseho „raje“ (nebo tam alespon poslat deti nebo delat vse proto, aby tam mohly odejit, nase spolecnost vam rozhodne nebrani; ja delam totez pro moje deti, miri na zapad), (2) vyhrat volby a smerovani nasi spolecnosi otocit, (3) uznat, ze jsem sedy prumer a drzek hubu a krok.

    To jste ale mohl, dokud stav byl vicemene mirovy. A nyni se nase spolecnost dostala do valecneho krizku s protistranou. Pomoci zbrani chce protistrana ziskat uzemi, ktere, jak se zdalo, ze smeruje nasim smerem (a neresim proc), a tim chce nad nami ziskat prevahu nebo alespon posilit postaveni. Je mi, kurva, skoro jedno, kdo, kdy, co, komu, proc, … (dokonce si myslim, ze na tom mame velky podil, meli jsme jiz driv reagovat silneji, nemeli jsme ukazat slabiny), ted je valka a ja ji chci vyhrat. Tecka. Nejake kecy o „primitivnim antirusismu“ me nezajimaji, jestli je nekde nejaky „primitivni antirusismus“, pak je to od uplne stejnym omezencu jako jste vy, ale pouze stoji na opacne strane nez vy. Ja verim, ze v hlavach skutecnych vudcu zadny „primitivni antirusismus“ neni, jde pouze o uklidneni situace a vybudovani lepsi pozice pro budoucnost nasi strany, nic nez chladny kalkul. Pro mirovou budoucnost, kdyz Rusko bude opet obchodni partner. A jestli nejaky pitomec chce v teto situaci kalkulovat tak, ze hraje na obe strany, nebo dokonce kopat za druhou stranu (pripadne se stat casti sveta, ve kterem nechci byt) … sorry, ale v tuto chvili si zaslouzi pres drzku. Za me: situace, ze Rusko vyhraje (= v nejakem smyslu posili) a Madarsko diky vazbe na viteze (Rusko) ziska nejake benefity, neni v mych ocich pro Madary zadne vitezstvi. Ja nechci byt soucasti Ruska a jejich hodnot (ani nechci byt po jejich vlivem), neverim, ze takova spolecnost muze dlouhodobe fungovat (ale rad od ni koupim ropu v ramci normalniho obchodu).

    Joseph Heller je dobrej, jenom si rikam, jak stabilni je spolecnost slozena ze samych Yossarianu. Vydrzi alespon stoleti?

    1. sem ty kydy ani celý nečetl, de to tady do prdele kdy to už teď není ani svobodný, za chvilku to ani nebude fungovat, tak brutální rychlostí, že nakonec fakt to dopadne tak, že eště většina bude ráda, pokud to tady RF zase vosvobodí, je to sice smutný, ale je to kurva tak

      teda rozhodně to bude lepší, než čekat na rejžáky, až osvobození dle jejich střihu provedou oni; rusáci mají aspoň trochu blízkou mentalitu, rejžáci jsou úplně někde jinde

      jako sorry, ale to už dneska nevidí jenom vypatlanej debil, že východní untrmenš sou odsouzený do role ukrajiny 2.0, co bude rýt držkou v zemi a makat na svoje zotročovatele – likvidace všech dodávek energie, dodávky těch samejch energií řízený pravděpodobně přes Říšu za poslušný panáčkování a několikanásobnou cenu, likvidace průmyslu, hlavně po zákazu svobodné individuální dopravy a přesun montoven – i za naše prachy, budou se rozhazovat stovky miliard ojro – na západ, kde si to část společnosti (byrokrati, odkláneči, dojiči) bude moct dovolit; tady se s takovejma, co si to budou moct dovolit, nepočítá, asi po vzoru otroků v Severní Koreji

      tak mi tady vykládej pohádky vo svobodě a životní úrovni – dyť todle schvalujou nejvyšší uhnijní orgány za účasti všech českejch kolaborantskejch kund, máš to ty hňupe vod nich černý na bílým, stačí si to přečíst!

      1. Aniz bych resil zbytek vaseho prispevky:

        Jestli mate pocit, ze my na vychode makame na sve zotrocovatele, proc nezvednete prdel a do zemi tech zotrovatelu neodejdete? Muzete. Mysleni v meritcich CR je dobre tak pro minule stoleti.

        1. To, že si necháš uříznout péro, z tebe ženskou neudělá.

          1. Odpovim podobnym bonmotem/prislovim:

            „Kazdy sveho stesti strujcem.“

            1. to je takový nesmysl, jako kdybyste např. tvrdil, že při privatizaci měli všichni stejné podmínky/možnosti privatizovat

  3. Tak a máte to černé na bílém, přímo od Putina. Žádné NATO, nýbrž pouze a jedině revizionismus o „Malorusko“ a „Novorusko“.

    „Petr Veliký válči se Švédskem 21 let. Vypadalo to, že se Švédskem válčí, že jim něco vzal. Nic jim nevzal, jen vrátil Rusku co mu patřilo. Na nás očividně došlo, abychom vrátili Rusku co je jeho a posílili zemi. A pokud vyjdeme z toho, že tyto ZÁKLADNÍ HODNOTY tvoří ZÁKLAD NAŠÍ EXISTENCE, jistě uspějeme.“

    Tzn zábor území a kam jednou vstoupila noha Rusa, tam je to navěky Ruské a je „základ ruské existence“ si to ukrást „nazpět“ silou.

    1. No, nemalá část vox populi je přesvědčena o tom, že pokud stát neexistuje dlouho, tak si jej sousedé mohou rozebrat.

      Jenom taková čistě teoretická, ne že bych po tom přímo volal, ale představme si, že by Polsko denacifikovalo Kaliningrad (to by zřejmě netrvalo ani tak dlouho, pokud by došlo na moment překvapení tak v té oblasti bez operační hloubky je jediný problém boj v zastavbě samotného města, řekněme, že by uspěli). Co by udělalo Rusko? (To pochopitelně nikdo neví, ale jen tak…)

      1. Rusko by s celým světem přeci na Polsko uvalily sankce, ne?

        1. správně
          jak je možné, že LWG to neví a ptá se ???

      2. Ale ví. Nenacpalo by do Kinžálu zábavnou pyrotechniku jak doposud, ale něco „ostřejšího“ a vaporizovalo by centrum Varšavy.
        Po boji do posledního ukrajince bude následovat boj do posledního poláka, pak čecha, slováka, … tohle je ta slavná taktika NATO.

    2. A tentokrát teda mluví pravdu?
      Čtu tu v diskuzích tvoje nekonečné litanie o tom jak Rusko a Putin lžou a když se to hodí tak je to pravdivý fakt?

      1. Je to prohlášení o cíli, nikoliv tvrzení o stavu něčeho. Tedy i kdyby lhali, tak se k tomu hlásí.

        (Když někomu řeknu „Rozbiju ti hubu“, tak je mi z hlediska ostatních málo platné, že jsem věděl, že to neudělám a oba stavy jsou velmi podobné. Pokud však řeknu „Soused je zloděj.“ tak je radikální rozdíl v tom, zda je to pravda, pokud ne, tak zda jsem to pronesl v dobré víře, nebo pokud jsem hlal).

        1. To jsme se ale moc neposunuli. Říkáš, že bez ohledu na to zda je něco pravda nebo lež, se k tomu hlásíš. Proč teda o denacifikaci Jenda tvrdí, že to je jen vylhaná záminka a o tomhle přesně naopak?
          Zjevně lidé řeší, zda to k čemu se hlásíš je lež nebo ne či to myslíš doopravdy vážně nebo ne.

          1. Ano, na druhé úrovni je zajímavé, jestli je ten, kdo tvrdí, že mě podřežte, říká pravdu, či nikoliv, ale už jen fakt, že to řekl, mění můj názor na něj. Ano, pokud se někdo přihlásí k nějaké víře, je zajímavé vědět, zda to myslí vážně, ale přijde-li za mnou někdo, kdo bude tvrdit, že je žid, tak vepřový řízek k obědu nebude, jeho škoda, pokud to nemyslel upřímně a mě to zapřel.

          2. Protože mluvím o NATO a podívej se Startere na mapu. Že o žádné NATO nejde Putin svými činy veřejně přiznal před více jak měsícem, kdy se stáhl ze severu Ukrajiny aby všechno přemístil na Donbas.

            Donbase je z celé délky ukrajinsko-ruských hranic absolutně nejdál od Moskvy. Ergo kdyby šlo skutečně o NATO, Rusové by 90% svých sil vynaložili nikoli na Donbas, nýbrž na linii Černihiv-Gkuchiv.

            Opak je ovšem pravdou, že?

            Pokud ti to není srozumitelné, dám ti to příkladem. Pokud řeknu, že se cítím být ohrožen Ostravou, ale všechny svoje jednotky přesunu do Karlových Varů na Kolonádu, „argument Ostravou“ je očividně lež.

            1. to mrcasik: uz Vam tu x krat napisali, preco asi sa rusaci tlacili so 40 000 vojakmi(nedostatocny pocet podla kazdej teorie okrem vasej) zo severu na x milionove hl. mesto. ale nie, to nevyhovuje vasej projekcii, tak bude dokola blabolit stejnu pesnicku. jo a zjavne ste absolvent armadnej skoly zameranej na strategiu. srozumitelneji to daval taky jenom brouk pytlik, co generale Mrcasiku? Komplet vsetci co na rozdiel od vas vzdelanie maju sa zhodli, ze netusia, co su konkr. ciele, ani ako realny stav vyzera (obe strany klamu ci zavadzaju vsetci vieme prd) ale vy tu nasupu blabolite a’la Napoleon suviks. Heh. A btw jake ze Rus se stahnul? Preci Ukrajina vyhrala a zahnala je, ne?

              1. U Mr. Casíka je zřejmě problém, který se nazývá Autoritářská debilita.

                Autoritářská debilita je jednou z největších tragédií lidstva. Zatímco nad standardním debilem se často slitujete, protože je prostě evidentní, že od něj nemůžete čekat to samé, co od sebe, autoritáři dohání k zuřivosti, a to často právě proto, že o nich víte, že kdyby chtěli, tak „to musí pochopit“. Je to určitá zaslepenost k věcem, které ten člověk prostě nechce vidět.

                Rozdíl mezi standardním a autoritářským debilem je také v tom, že tomu druhému nemá moc smysl něco vysvětlovat. Normální debil se vás obvykle aspoň snaží pochopit. Autoritář se o to nesnaží, neboť už od začátku ví, že je mnohem chytřejší než vy a všechno ví líp. A v podstatě ti s vyšším IQ jsou úplně nejbeznadějnější, neboť jejich inteligence je o to víc utvrzuje, že mají pravdu. Tady pak vzniká skutečný fanatismus, se kterým se těžko něco dělá. Můžete se ptát, „Copak to nevidí? Vždyť nevypadá tak blbej.“ Ale v tom problém neni. On to nechce vidět.

                Autoritáři též snadno podléhají davové psychóze. Jakmile to vypadá, že se něčeho chytla většina lidí, tito debilové se okamžitě přidají, protože velký dav je v podstatě taky autorita, a pak je ta horda zombíků téměř nezastavitelná. No a pokud něco média opakují každý den od rána do večera, tak je to samozřejmě pravda, protože autoritář si nedokáže představit, že by mu autority systematicky lhaly.

                Když se na to podíváme z té druhé strany, tak jen něco přes 30% lidí je schopných v takové situaci říct, „Milej pane v bílym plášti, mně je úplně jedno, co si myslíte vy. Já se na tomhle podílet nebudu!“ Vyžaduje to samostatné myšlení a osobní zodpovědnost, což evidentně dvě třetiny lidí nemají.

                S Ukrajinou je to z nějakého důvodu ještě mnohem horší. Zdá se, že tímhle podvodem se nechalo oblbnout ještě mnohem víc lidí než Covidem. Nicméně převážně se to překrývá. Kdo sežral Covid propagandu, sežral i tu ukrajinskou, a většina těch, co neskočili na jeden podvod, neskočili ani na ten druhej.

                1. hanns :
                  “ U Mr. Casíka je zřejmě problém, který se nazývá Autoritářská debilita.“

                  – Vďaka za toto pomenovanie diagnozy. Už dlhšie hľadám vhodný názov, ale nie je to moc častá diagnóza, takže….
                  U Mr. Casíka považujem za potrebné pripomenúť, že on disponuje slušnými faktografickými vedomosťami, avšak v politicky „citlivých“ témach preferuje demagogické mainstreamové bláboly. A tiež disponuje neuveriteľne nelogickým vyhodnocovaním informácií. Ovšem – veľmi „logickým“ z hľadiska „dokázania“ svojej „pravdy“.

                2. to hanns 1+

                  přesně… možná taky autoritáři v skrytu duše, tohle naskakování na masový debility, berou jako návod, jak se také sám stát uctívanou nebo obávanou autoritou… ctižádostivý blb s hromadou akademických titulů – metla lidstva

                  1. Chlapi, vyserte se (až na výjimky) na diagnózy, či rozbory toho, co si kdo asi myslí.
                    Nikomu do hlavy nevidíte, nemáte jeho zážitky a nechodili jste v jeho botách.

            2. Já teda pozoruji, že na celé ukrajinsko-ruské hranici je to do Ruska přesně 0 km.
              Ano nerozumím, co má určovat zrovna vzdálenost do Moskvy.

    3. Tomu se říká spojit příjemné s užitečným.

    4. Takže Putin získal (doslova ukradol) pre Rusko časť Ukrajiny. Ale za akú cenu?
      – ruská armáda utrpela veľké straty (materiálne aj personálne), obnova bude trvať aj vzhľadom na sankcie desaťročia
      – celá „špeciálna operácia“ nebola dobrou reklamou na ruské zbrane, export zbraní z Ruska sa prepadne (ešte viac kvôli sankciám)
      – Rusko prišlo aj o posledné zvyšky prestíže vo svete – ak vôbec nejakú prestíž malo. Vďaka zverstvám, ktoré Rusi predviedli na Ukrajine, nimi bude opovrhovať ešte viac ľudí
      – ak Ukrajinci Rusov doteraz nemali radi, tak teraz ich budú neznášať a budú sa ešte viac orientovať na Západ
      – Putinovi sa podarilo rozšíriť NATO – takže nebude síce susediť s Ukrajinou v NATO, ale s Fínskom v NATO
      – Putinovi sa podarilo posilniť NATO – krajiny NATO budú vo veľkom zbrojiť, z čoho bude najviac ťažiť USA
      – sankcie, ktoré pripravili o budúcnosť celú generáciu mladých Rusov
      A dalo by sa pokračovať, ale už teraz mi to pripadá ako veľmi nevýhodná cena za kus rozbombardovanej Ukrajiny, keď sa Rusko nevie poriadne postarať o veľkú časť svojho doterajšieho územia. Keby mali Rusi rozum, tak by Putina a jeho kliku hnali svinským krokom.:-)

      1. Kdyby takhle důkladně vymývali i krígle v hospodě, bylo by to fajn..

        1. tohle nedělejte
          prsknul jsem si na monitor :-D

      2. Ze se tak ptam… a proc mas tolik na srdci blaho Rusu?

        Veris, ze je mam ale uplne u prdele, co to Rusy stalo? Mne zajima, co nase vlada dela pro to, aby to mne stalo co nejmin.

        1. Keby bolo Rusko normálna krajina – bez šialených režimov a diktátorov – prospelo by to nielen Rusom a Rusku, ale celému svetu. Vzhľadom na vývoj v Rusku a vyfabrikované úspechy minulosti, to ale nevidím s Rusmi ružovo.
          A čo sa týka teba, trochu samostatnosti by ti neuškodilo. Spoliehaj sa viac na seba ako na svoju vládu.:-)

          1. jak říká Pekarová (mimochodem, není to ta co má na paži vytetovaná 4 arabská jména?), že vláda se nemá starat o lidi
            ale o sebe – dodávám já

        2. O Rusko vůbec nejde, Sysope. Ani o Ukrajinu. Jde o revizionismus.

          Posledních 43 let se nikdo neopovážil vést dobyvačnou válku za svou územní expanzi otevřenou válkou – nikdo mimo Srbsko/Chorvatska 1994. Všichni se snažili zájmové území ovládnout čachry tajných služeb, ekonomickým klientelismem, úplatky, dotacemi, maximálně zakonspirovaným a paramilitárním režím dčejnžem apod., ale nikdo ne otevřenou plnohodnotnou dobyvačnou válkou.

          A přitom tu máme cca. 15 konfliktních „zlomových linií“, kde si pod záminkou historického nebo územního revizionismu nějaká debilní Říše brousí zuby na území svého souseda. Kromě Rusů Číňani o Taiwan, Turci o Sýrii, Íránci o Sýrii, Azerbajdžán a Turecko o Írán, samozřejmě Azerové o Arménii, Čína o indický Kašmír, Pákistán o ztráty co sežrala před půlstoletím Indie…

          A teď se všichni tihle zatracení revizionisti koukají, zda to Rusku projde a co to Rusko bude stát. A pokud dospějí k názoru, že je cena přijatelná – praští do toho taky.

          Sedíme na suchu s prachem, tohle je regulérní opakování 30. let už úplně se vším všudy, a ten velikášský revizionistický debílek Putin právě zapálil šňůru.

          1. Aneb kniha Zjevení:

            Až uslyšíte válečný ryk a zvěsti o válkách, nelekejte se! Musí to být, ale ještě nebude konec.
            8 Povstane národ proti národu a království proti království, v mnohých krajinách budou zemětřesení, bude hlad. To bude teprve začátek bolestí.

            Tak hlad už tu máme kvůli UA/RU (btw Rusové minulý týden systematicky vyhazovali do vzduchu UA obilná sila). Války tu tak nějak byly, ale aby v naprosto masové míře povstal každý proti každému – k tomu je právě potřeba odblokovat ty debilní revizionismy. Maďaři proti Slovákům…

            1. Máme nějaké rozumné obrázky těch zničených obilných sil? Takové, aby to nevypadalo jako upravená fotka z Bejrútu?

              1. Máme jen video zásahů z dálky. Ještě se nenašel nikdo s předplatným Maxaru, kdo by vytáhl satelitní fotky zdarma pro nás plebs. Dobře, uznám ti pochyby, máš bod :o)

          2. Ještě bych dodal Karabach. Izraelská anexe Golan (i když vojenská část se pravda odehrála před padesáti lety).

            1. Jo, ta anexe golan byla také debilní prasárna a škodlivá stabilitě.

              I když, kdyby si Rusové na území DLR ze 23.2. udělali další fake referendum a anektovali to, nebyl by to zdaleka takový průšvih, jako když armádou nepokrytě začali dobývat zbytek Donbasu. To by inspirovalo zbytek revizionistů jen k tomu, že by se více snažili o změnu statu quo paralimitárními oddíly nicméně na zapřenou, proti čemuž se dá úspěšně status quo hájit bez větších otřesů.

              1. Golany mají strategickej význam k obraně, to dává smysl. Iron dome tam funguje dobře.

                1. Taky nejsem žádný židožrout, ale ani židobijec. Ty Golany, kvůli vlastní bezpečnosti Izraele, byly strategicky nutné.
                  Nebudu se s nikým přít o to, jakým způsobem je získali, nebo co tam dělají dál – když o tom příliš mnoho nevím. A i to málo, co vím, může být zkresleno jednobarevnou propagandou.
                  Když se ale dívám na mapu Izraele (naučili mne to ve škole, v zeměpisu je číst), tak to dokážu pochopit. Vše ostatní, je z hlediska dlouhodobé bezpečnosti státu Izrael, nedůležité.

                  1. Já když se podívám na mapu černomořské oblasti, tak zase chápu proč to dopadlo s Krymem, jak to dopadlo. Golanské výšiny v námořní verzi.
                    A to stejné v podstatě Čína a Tibet.
                    Jen krátkozrací vygumovanci toto nepochopí.

                    1. A proč tedy čína kromě Tibetu obsazuje i indický Aksai Čin, a Doklan?

                      To není o dělostřelectvu. To by odtamtud fakt nikam nedostřelilo, podívej se opět na mapu.

                      Je to o něčem úplně jiném a podstatně strategičtějším – o vodě. Opět, pohled na mapy. Pokud by Čína obsadila všechno, na co si v té oblasti dělá zálusk, ovládala by kompletně prameniště všech podstatných řek široko daleko:
                      – Indus
                      – Gangu
                      – Brahmaputru
                      – Irrawaddy
                      – Salween
                      – Yangtze
                      – Mekong

                      A všechny by držela za koule s tím, že pokud jí nebudou po vůli, pustí na ně záplavy nebo jim naopak vypne vodu a pápá. Už to udělala Indii (v roce 2000 najednou otevřela přehrady naplno a spláchla Indii s následkem 130 mrtvých) aj Vietnamu (kterému naopak 2016 vypnula vodu a způsobila „nejhorší sucho v poslední době“).

                    2. ještě jsem vynechal žlutou řeku. Prostě invazí a vojenským obsazením a zapřehradováním Tibetské plošiny Číňani hydrologicky chytli pod krkem Vietnam, Kambodžu, laos, Thajsko, Burmu, Bangladéš, Indii, Nepál, Bhútán i Pákistán.

                      Jsou to geniální imperialističtí hajzlové a hrají opravdu dlouhou partii daleko do budoucnosti, Hitler by jim zasalutoval. Nikdo nestíhá dělat protikroky, protože hrají tak pomalu a tolik tahů dopředu.

                    3. Jan Mrcasik:
                      „…Jsou to geniální imperialističtí hajzlové a hrají opravdu dlouhou partii daleko do budoucnosti, Hitler by jim zasalutoval. Nikdo nestíhá dělat protikroky, protože hrají tak pomalu a tolik tahů dopředu…“
                      – – –
                      Ano. Stratégové.
                      Zato my tady máme čím dál více styl, blížící se cigánskému – z okamžiku na okamžik.
                      A kdo že to tak vede?
                      Tvoje oblíbená ODS, kterou tam porád házíš…

                      :O))

                    4. Jenom pro pořádek, Coronko, ODS jsem to nehodil posledních 13 let. Takže jsi mimo jako vždycky.

                    5. Jan Mrcasik 10.6.2022 v 15:45

                      Otevřít přehrady naplno s uvedeným účinkem, to je husarský kousek. Patrně mají čínské přehrady velmi zajímavou konstrukci. Pokud je Indie spláchnuta otevřením čínských přehrad naplno a na subkontinentu následkem toho zemře 130 lidí, pak se čínští soudruzi vyučili nejspíš v NDR.
                      V problematice se orientuji jen velmi povrchně, ale ovládnutím prameniště nelze vodu v řece v rozsahu vámi předpokládaném ani vypnout, ani zapnout.

                      Pokud Čína vypnula Vietnamu vodu, co s ní asi tak v horním povodí dělala?

                    6. Jojo, tyhle starosti jsme měli jako děcka taky. Napadlo nás přehradit kůly a deskami ze staveniště jeden z místních potůčků, se srandovním průtokem, že si tam dáme mlýnek.
                      Přehradili jsme a než jsme dodělali ten mlýnek, začalo fest pršet a nám nedošlo, že je to přes metr vysoko a festovně přehrazené. A že jsme to přehradili tak důkladně, tak po protržení to pěkně vypláchlo dvě vedle ležící zahrady, pěkně po sobě. Začátkem června 4 ředitelské důtky, jen to hvízdlo a určitě ten další školní rok jsme se tam nesměli ani ukázat, nebo radši rychle projet na kole a zmizet..

                    7. Tu si dovolim troska nesuhlasit, prikladom je Aralske jazero. A momentalne aj rieka Colorado. Dole po prude je to coraz horsie a co sa s vodou deje na hornom toku je tiez zname. A keby sa chcelo, tak do Mexica ci kam to doteka by nemuselo dotiect nic.

                    8. Ale to je v pořádku. Jedna věc je prameniště a potom další přítoky, druhá věc je odtok z jezera/přehrady.
                      Náš potůček měl takové čůrkové přítoky asi tak dva-tři, ale jak začalo pořádně chcát, tak jich rázem přibylo – díky horním, vyšším břehům, daným přirozeným terénem.
                      Dole v zastavěné oblasti už ty břehy byly jen kolem toho metru a plytké, kolem zahrad ani ten metr ne. Normálně tam protékalo pár nízkých jednotek litrů. Ale na naplnění té naší „přehrady“ pak stačilo pár hodin..

                    9. Ygorek: ohledně Vietnamu hromadila v 10 nově postavených přehradách, které do té doby nechávala poloprázdné.

                      Ohledně Indie to Čína dělala tak, že přes den zavřela a večer pustila naplno „kvůli hydroelektrárenským zájmům“. Tzn. nikdy nouzové propusti, ale 100% průtok přes generátory. Jako když splachuješ WC.

                    10. Jan Mrcasik 12.6.2022 v 0.58

                      Teoreticky je to množné. Posledně to použili Němci, kteří hodlali žalovat ČR, že jim nepouští Labem potřebné množství vody (brutálně zjednodušeno). Pak by se ale rozhodně jejednalo o prameniště, (píšete, cituji: ovládala by kompletně prameniště všech podstatných řek široko daleko:). Vzhledem k poslední vaší připomínkce k mým komentářům si dovolím konstatovat, že na mne kladete požadavky, které sám neplníte.

                      Průtok přes savky turbín nebývá navržen tak, jak popisujete. (Jinak jste to možná nepostřehl, ale mnoho moderních WC je beznádržkových a splachují se tlakovým ventilem, pokrok existuje nejen v souvání tanků.)
                      Máte nějaký odkaz?
                      Taková akce musela nutně mít odezvu v odborném tisku a je možné, že někdo s přístupem třeba k MIKE spočítal postupovou vlnu. Vhledem k charakteru akce, jak ji popisujete, nevylučuji, že simulaci si provedli v USA na HEC-RAS, US Army má špičkové hyxdraulické oddělení, jmenuje se tuším US Army Engineer – Hydrologic Engineering Center.

                2. Jedna věc je vojenské obsazení kvůli vlastní bezpečnosti – „dočasné po dobu trvání nepřátelství“… A druhá a zcela odlišná anexe. To je prostě prasárna a stupidita, protože druhá strana pak udělá totéž.

                  Jsou precedensy a pandořiny skříňky, které se neotvírají, resp. otevírají je jen hlupíci, kteří se pak ale strašně diví, když nepřítel udělá přesně totéž jim.

      3. Právěže ta paralýza vůbec nebude tak velká. Rusové budou muset nahradit západní dodavatelské řetězce čínskými, ale pro všechno najdou náhradu kus za kus, byť v o něco horších parametrech u některého hi-tech (termovizí, pokročilých mikročipů a zejména AD/DA).

        Je vlastně záhada, proč to neudělali už dávno. Proč brali kuličková ložiska ze Švédska, termovize z Francie a mikročipy dokonce naférovku pašovali z USA, namísto aby si všechno koupili v Šen-čenu.

        A ekonomická cena… S tou se Rus ochotně smíří, protože kulturně to jsou pořád ti samí mongolští kolaboranti a nájezdníci, věrné členové Zlaté Hordy, kteří vytvořili Moskevské knížectví a s pomocí Mongolů převálcovali zbytek knížectví Kyjevské rusi. Územní expanze, dobývání, moc a strach ostatních – je to nejcennější, bez ohledu na ztráty.

        1. Že bychom Mrcasíků exhumovali keltské velmože z jejich mohylových hrobů, a omluvně jim vrátili jejich starobylé území Boiohemum? Aby byli mrcasíci spokojení, že žádný rus nebude okupovat území které před tisíemi let patřilo někomu jinému?
          Ostatně, čech to je slovan, a vlastně takový poloviční rus. Takže by jsi se měl mít na pozoru sám před sebou, bo jsi taky tím pádem poloviční rus.

          Btw. víš, že slovanům patřila dřív většina evropy? Až po Rujánu, u moře se pak krčila nějaká banda franckých zoufalců. Takže slovanské území za Stalina bylo v podstatě obnovéní původního pořádku v Evropě :-)))
          Slovanská velkoříše od baltu až po kaspik a jadran. Dokud se do toho v 90. roce nezačali srát anglosionisti a odřezávat (obřezávat) jednu zemi za druhou.

          A teď jsou z většiny slovanů, jen takoví Ukravínci, kteří budou chcípat na bojišti nebo hlady a zimou za zájmy britské koruny. Jako dříve negři v africe.
          Hlavně že patříme na západ!

          1. To by byl právě územní revizionismus, jaký prosazuje Putin, kabrňáku. Já hájím legálně zavedený a místními lidmi navyklý status quo. Dnes po 8 letech včetně toho, že souhlasím s Kissingerem že Ukrajina by neměla chtít nazpět DLR, ale návrat na hranice ze 23.2.2022.

            1. Nech toho trapného šaškování. Pokud se míníš ohánět právem a lidmi, tak zrovna SSSR byl rozložen zcela ilegálně v rozporu s ústavou, a lidí se nikdo neptal.
              A úplně stejně rozpad ČSSR.
              Takže bys měl hájít návrat do roku 1988, existenci SSSR a Varšavského paktu.

              Jenže ty si vůbec, ale vůbec „nevidíš do úst“. Něco tady horlivě hájíš a prosazuješ, a sám by jsi se toho držet nechtěl.
              Tohle je čistý doublethink amerických neoconů, co tu předvádíš.
              V rámci práva se taky máš ještě hodně co učit. Putin sám roky upozorňoval že Kosovo je nebezpečný precedens. Roky ho ignorovali. A tak tuhle zbraň západu o „sebeurčení“ obrátil dnes proti nim.
              Ne nadarmo celý život dělá judo.

              1. SSSR byl rozložen zcela legálně Bělověžskou dohodou většinou poslanců Nejvyššího Sajuzu. Co tam máš dál?

                Kosovo nebylo anektováno USA, tak neblábol.

                1. Předně nevyšší sajuz, tedy papaláši třesoucí se na to až z nich budou dolaroví miliardáři, neměl vůbec žádnou ústavní pravomoc ke zrušení SSSR.
                  Vlastně je to jistá obdoba Mnichovské zrady, jen tady byli ti zrádci „vnitřní“.

                  Ostatně, nepíše se ve většině ústav něco v tom smyslu, že svrchovanou moc má LID dané země? A z toho logicky vyplývající požadavek, aby o zásadní věci jako je parcelace vlastní země, rozhodl právě ten lid?
                  Tady se nebavíme o hlasování parlamentu o navýšení rozpočtů dobrovolných hasičů.

                  Ze stejného důvodu nám nedovolili hlasovat o rozpadu ČSSR ani o vstupu do NATO. To vše bylo u nás pod palcem americké a německé rozvědky a sprostý lid do toho neměl co kecat.

                  1. Nejvyšší sajuz byl podle SSSR ústavy právě nejvyšším představitelem lidu, Kabrňáku. Takže rozhodl přesně v souladu s ústavou. Naopak Politbyro bylo tak jako lehce neústavní :D

                    1. Jan Mrcasik 10.6.2022 v 15:47

                      Nejvyšší sajuz neexistoval, tedy nemohl být ničím zástupcem a nemohl ani nic rozhodnout.
                      Do roku 1989 existoval Nevyšší sovět Svazu socialistických republik rad, (Верховный Совет СССР), poslanci byli přímo volení. Nevím, k čemu je vám dobré zaměňovat „svaz“ a „radu“.

                    2. ygorek:
                      „…k čemu je vám dobré zaměňovat „svaz“ a „radu“…“
                      – – –
                      On je tzv. „motorkář“. Uvažuje specificky…

                      :OD

            2. Pokud to bude posichrováno tím, že UA nepoleze do žádných písmenkových spolků, které ohrožují Rusa, pak s tím nemám sebemenší problém.
              Proč myslíš, že VVP tak často mluvil o geopolitickém návratu do stavu z roku 1997?
              Protože nic lepšího ho zřejmě nenapadlo, nebo proto, že to dává smysl?

              1. Proto, že Rus u každé jedné příležitosti vypustí 7 lží a pomluv a k tomu 1 pravdu.

                Jak Putin prokázal, že o žádné NATO mu nejde a nikdy nešlo, ukazuje geografická mapa Ukrajiny, k jejímž hranicím s Ruskem si natáhneš provázky z Moskvy a poměřuješ délku.

                1. O NATO šlo v jediném ohledu – že členství bývalých sovětských satelitů a hlavně postsovětských zemí posílilo odvěkou ruskou paranoiu a pocit ohrožení. V devadesátých letech byla šance na nový začátek, která byla tímto trestuhodně promarněna. S. Komárek krásně popisuje chandru sovětských důstojníků, když studená válka skončila a „Amerikán je teď jako rodný bratr“ a oni se cítili nepotřební a zbyteční. Členství Visegrádu Rusové přešli, ale už Pobalní provázelo mrmlání a nespokojenost, a snaha vytrhnout Ukrajinu z okruhu ruské civilizace byla překročením červené linie.

                  1. Rusy nějaká ČSFR a ČR nezajímala až do toho momentu, kdy jsme navzdory všem velkohubým prohlášením Modly některých zdejších, začali bez dovolení občanů této země, vstupovat do různých písmenkových spolků. Ostatně, rozpadající se Svaz měl co dělat sám se sebou.
                    Ta velkohubá prohlášení, při velkých shromážděních národa či projevech Modly, jsou bohudíky zaznamenána. Už jsem ale zaregistroval i názor, že „atmosféra těch shromáždění si to vyžadovala“.
                    Jakoby šlo o nějaký hokej, nebo co.

                2. To odkazujete na tu vaši teorii, že kdyby šlo o NATO, tak bude Putin útočit a obsazovat tu oblast, která je vzdušnou čarou nejblíže Moskvě a jakýkoliv odklon od takového průběhu má být důkazem, že o NATO nikdy nešlo?

                  1. na všechny 3.

                    1. Máte dokonce 3 teorie? A obhájil jste už některou?

              2. Podle mňe má každé mňet možnosť vstópit (nebo vystópit) do spolku jaké pro sebe uzná za nélepčí.

                1. Takze Kuba a rakety na nej boli od ZSSR spravna volba, tak preco ss tym Amici nesuhlasili?

                2. pakmohou tedy Šalamounovy ostrovy vstoupit do paktu s čínou. Austrálii a USA se to nelíbí natolik, že jim vyhrožují ráznými kroky. Uvalíme embargo na aus a usa? vyvěsíme fangličky Šalamounových ostrovů? nrbi je něco jinak? aha, my s usa kamarádíme.

                  1. Už v devadesátkách bylo jasné, že tady v ČR bude probíhat jen hra na demokratický stát a ve skutečnosti se budou dít „velké věci“, o jakých jsme v jejich první půli neměli ani tušení.
                    Správně to viděl a vnímal například Karel Kryl, ale nikdo ho nechtěl slyšet, protože už tehdy odevšad a hlasitě zněly „budelípové“ slogany a proslovy zvláště těch, co vylezli z hnízda údajného Prognostického ústavu.
                    Když se jen trochu vnímavější člověk současně rozhlédl kolem sebe (nebo byl proti své vůli účastníkem některých událostí), musel to tak vidět.

                    A propos – kde ten údajný prognosťák sídlil, kde měl kanceláře, kde jsou jím zpracovávaná data, vstupy, nějaké výstupy, sborníky, nebo aspoň pozůstatky jeho činnosti? Nebo aspoň něco (třeba primitivní výpočetka), co by jakkoli dokumentovalo jeho činnost?
                    Po téměř všech výzkumných ústavech té doby nějaké stopy či výsledky činnosti zůstaly – třeba po VÚST, VÚRT, VÚELA a příbuzných, zůstalo čitelné (sborníky), viditelné i slyšitelné množství práce, po ostatních technicko-technologických také.

                    1. souhlas..
                      akorát mi do toho nezapadá Klaus a jeho sólo jízda proti proudu

                    2. To je docela naivní, předpokládat, že po ústavu který měl spáchat zločin století, a 20 let tam připravoval svoje kádry, zůstanou nějaké dokumenty.
                      Zločinci po sobě vždy zametají stopy.
                      Zvlášť když tento ústav založila sama KGB.

                      Třeba na Ukrajině se zase zakládaly podobné banderovské ústavy pro pěstování ukravínské národnosti, jazyka a banderovštiny. Jen holt na přivezení starých banderovců a jejich potomků z exilu, museli počkat až do 90. let, dřív byjim to neprošlo.
                      Ale zjevně se těch posledních 30 let vyplatilo, bo lidi do 40 let tam mají totálně vymyté mozky, viz:
                      https://www.youtube.com/watch?v=Hhk8r7noUQw

            3. Jedno, myslím si, že UA si podepsala ortel už 2014 a hlavně tím následným, deklarativním cpaním se do NATO a EU. Je mi jasný, že to nebylo z jejich hlavy a že to někdo dostal kurva dobře zaplaceno.
              Myslíš, že mně je jedno, že tyhle čachry UA oligarchie, tam teďka odsírají převážně civilisti?
              U nás se žádný válčení nekonalo – a kdo pravidelně odsíral ódeesácký a tehdy milionářský, dnes miliardářský čachry? Správně, ti úplně nejobyčejnější lidi.
              Jsem jedním z nich.
              Nám nedovolili ani uvažovat o tom, že bychom si nějakým způsobem odkoupili (ještě v roce 1994 velmi dobře prosperující) podnik.
              Po likvidaci/odprodeji přebytečných zásob a odprodeji přebytečných prostor, by to bývalo bylo ještě výdělečnější. Bylo nás na to tehdy 14 a získat (poměrně malý překlenovací) úvěr na to přechodné období, bylo tenkrát celkem snadné. Kdyby byla vůle, šlo by to – v jiných podnicích to přesně takto proběhlo a běžely léta dál. Nám bylo jednoznačně řečeno: „Zapomeňte, jsou tu jiní, co na to už čekají“.
              Takové tady by tehdy tlaky na likvidaci celých podniků a odvětví.

              1. Jendo, promiň prosím

                1. Podle mě si Ukrajina podepsala ortel už za Janukoviče (toho „proruského“), který se cukal s prodloužením pronájmu Sevastopole a tvářil se, že Rusům neprodlouží.

                  Už tehdy se Putin rozhodl, že si Sevastopol a celý Krym vezme „nazpět“. Majdan byl jen velmi vítaná záminka (ostatně kdo ví, zda to i nepodpořil). A jakmile měl Krym, tak potřeboval Chersonskou kvůli vodě a Záporožskou s Donbasem kvůli pevninskému mostu. A tak to šlo ráz na ráz.

                  Nebo snad máš jakoukoli teorii, jak Putinova válka vz.2022 jakýmkoli způsobem mohla pomoci tomu, aby Ukrajina nevstoupila do NATO? Vždyť pro „nevstupování“ je tak šíleně kontraproduktivní, že je to přesně naopak! Do roku 2022 by vstup UA do NATO vždycky spolehlviě zablokovali Němci s Francouzi, po invazi už ne.

                  1. Svým způsobem ano.
                    Co mi velmi – zásadně – vadí, je tohle válčení v zastoupení. Moderní pojem proxy nesnáším.
                    Sice vůbec neznáme, resp. máme silně zkreslený pohledy i na casus belli, ale já pořád vidím, že Rus tam bojuje sám za sebe, svými prostředky i lidmi a za svoje zájmy.
                    Zasraný média nám zkreslují dokonce i povahu těch zájmů, nebo jejich směr – a to z obou stran. Jen hučí, tlačí sračky na množství a ne na obsah, tím způsobují digitální informační chaos.
                    A je to tak i na druhé straně?
                    Proč se za UA všichni staví jen deklarativně a jakýmsi sypáním materiálu, který UA nemůže nikdy nikomu splatit?
                    Že by to bylo třeba tím, že na rozdíl od nás, ti vzadu věděli a vědí, co jsou Ukrajinci zač a jaké tam panují poměry? Už léta letoucí?

                    1. Třeba proto, že Rus jasně řekl, že pokud by Ukrajině někdo pomohl svou vlastní skutečnou armádou, klidně udělá Třetí světovou y vyhladí lidstvo, bo mu to za to stojí?

                      Média mohou zkreslovat co chtějí, já čtu Putina. A Putin říkal chronologicky toto:
                      – půjdeme na Ukrajinu protože chceme zabránit jejímu vstupu do NATO
                      – půjdeme na Ukrajinu proto, že Ukrajina napadla území RF se 2 KOT a 5 pěšáky :D
                      – půjdeme na Ukrajinu protože Ukrajina neexistuje a nemá právo na existenci a Rusko si vezme území, které mu historicky patří
                      – půjdeme na Ukrajinu protože by jinak určitě napadla DLR (jasně, s 3x ruskou početní převahou hned za hranicemi)
                      – půjdeme na Ukrajinu zabrat celou Luhanskou a Doněckou oblast protože to mají separáti v „ústavách“

                      To řekl Putin, nikoli západní média. Ohledně NATO prokázal, že lhal, protože se vykašlal na sever Ukrajiny který byl jediný relevantní z hlediska hypotetického „ohrožení Moskvy NATO na Ukrajině“; a taktéž proto, že celá ta invaze byla ohledně členství kohokoli v NATO extrémně kontraproduktivní a naopak všechny nahrnula NATO do náručí a odblokovala všechny překážky pro vstup.

                      Zato ohledně toho, že mu šlo jen o krádež území, vrší Putin jak další a další činy (Donbas), tak i další a další proklamace (teď ten Petr Veliký a závor historického území.)

                    2. S tím hrnutím do náruče NATO, to nebude tak horké. Klápat hubou jako seveřani, to umí kdekdo.
                      To je pohled člověka, který ještě nedovřel hubu po tom všem, co tady média předváděla dva roky zpět. Stačilo.

                    3. „… Rus jasně řekl, že pokud by Ukrajině někdo pomohl svou vlastní skutečnou armádou “ – to je lež a manipulace
                      Rus pouze řekl: „Na co je nám svět bez Ruska?“

                    4. Ano. A není to tak dávno, co to řekl. Sračkomety to zreplikovaly a pamatovat si to musí i největší „zapomnětlivci“.

                    5. No jasně, on vůbec nevyhrožoval JZ. Vůůůbec.

                      Putin jen výslovně řekl, cituji, „Pokud nám někdo bude stát v cestě nebo ohrozí naši zemi či lidi, musí vědět, že Rusko odpoví okamžitě a že následky budou takové, jaké nikdo v celé historii ještě neviděl“ – a souběžně zvedl strategické jaderné síly na nejvyšší pohotovost.

                      Co mi to jen… Už vím, cigány. „Hele more jakou mám kudlu. Koupiš?“ Také vůbec nevyhrožuje, že ne.

                    6. JM – ze Te to s tema curakama jeste bavi…

                    7. cigán kudlu dopředu neukazuje. ale když už ten příměr… není to naopak? putin řekl, nechte toho za včas, nevo dostanete přes hubu (červená l

                    8. červená linie). ale držet se ortodoxně kdejakého vyjádření není moudré. skutečná politika a důvody bývají utajené nebo v náznacích. řekl snad někdo v Německu oficiálně, že zvýší import z ruska? pustili to nasraní ukroši… vyjádřil se k tomu oficiálně někdo? jaké jsou skutečné zájmy Německa? ty oficiální?

                    9. Nablblí lupiči vyhrožují s kudlou – „naval peněženku nebo tě podřežu.“
                      Ale potom nějakého chytřejšího spoluobčana napadlo hrát po vzoru tajných služeb na plaubisilní popiratelnost: „hele jakou mám kudlu, prodám ti ji za pět táců more.“

                      Že kdyby to nevyšlo, na fízlárně se vykecá že nikomu nevyhrožoval, nýbrž pouze předváděl zboží. A dokažte mi opak… Není přeci jeho vina, že ten gadžo se cítil být ohrožen. Nějakej paranoidní, ne? Vždyť on mu ani slůvkem nepohrozil, jen mu tu kudlu zblízka ukazoval aby si ji mohl dobře prohlédnout!

                      Popravdě by mě zajímalo, jakou právní konstrukcí tyhle grázlíky nakonec začali řešit, protože striktně dle litery zákona by jim nic nemohli.

                    10. finta dobrá, ale záleží, co odpoví oběť a následně co vypovídá na fízlárně. ono stejně to elpaso bývá obvykle 1 (a více) na 1, takže i kdyby to útočník neprovedl tímto způsobem, tak stejně může (a taky to tak bývá) na fízlárně říct cokoliv. „A dokažte mi opak“ je tak nějak normální postup. I zde platí, vzít si na takové věci právníka. Oběť zde nemá na růžích ustláno (pokud nemá známosti).

                    11. abych nezapomněl. Když mě někdo ohrožuje a vím, že ho nastrčil můj nepřítel, budu oba varovat, ať toho nechají a že od určitého okamžiku začnu jednat. Takhle se to zatím jeví mě. Možná se mýlím, skutečné důvody jsou pořád (podle mě) jen spekulativní, protože si nemyslím, že už byly kompletně vytroubeny do světa oběma stranami a hned tak se ani nestane. Myslím, že není ani v zájmu usa ani ruska to vytroubit nahlas a otevřeně, protože diplomacie, politika a zájmy v pozadí.

      4. Máš docela zajímavý přectavy, tak bodově:
        – sni dál :D
        – jako nevim no, že tanky úplně nemusí snést miny, těžký dělostřelectvo a nejmodernější rakety (nic lepšího než Javeliny tzv. západ ve výzbrojí nemá) je veřejně známý, přímej zásah shora nevydrží žádnej dnešní tank; ovšem se ukázalo, že stačí, stejně jako u Říše za 2. vojny, navařit na to kus plechu a je po kumulativních střelách, i tandemovejch, a starý T-62ky vytažený ze skladů ukazují, že stále jsou výborně použitelný, hlavně v nějakejch prdelích třetího světa, kde jedna strana má tanky a druhá pár raket, co seženou na černým trhu (případně klacky a kameny);

        značnej problém byl v odeslání řady druhořadejch jednotek bez bojovejch zkušeností, jinak ovšem nevidím žádný propadáky, raketový a dalekonosný dělostřelectvo se ukazuje být perfektní, to na dračku pude, a spousta doplňkovejch systémů pro radioelektrickej boj taky, plus nasazení novejch experimentálních zbraní (třeba paprskomety proti dronům) a moderních věcí – např. kvanta vlastních dronů, na který stačí tvl rejžácký součástky, ale už to mají (jako jedna z mála armád!!) teď ověřený bojem (se skvělejma výsledkama), to se bude prodávat po vagonech ty blbečku :o)
        – za blok Rusko-Čína se postavilo 80 % obyvatel planety, rusáci získali stabilní strategický kontakty na dodávky surovin, do budoucna i meziproduktů a výrobků, až si oživí vlastní průmysl, s miliardovejma odběratelama a mají podepsaný kontrakty na produktovody, že to nebudou jejich ocelárny stíhat válcovat ty trubky; UŠAndi se ukazujou jako naprosto bezzubí a uhnija končí, jako fantasmagorickej kretének seš dobrej, ale todle byl poslední hřebík, tzv. západ během příštích deseti let spadne do prdele a skončí, teď přebírají finanční, geopolitický a strategický otěže jiní
        – další dva body asi můžu shrnout, NATO se ukázalo být naprosto v průseru a zatímco fini a švédi tam vstupujou pod dojmem toho, že by je zbytek ojropy přišel zachránit, kdyby se něco dělo, tak kucí odmítají vidět obskurní směšnej stav armád evropskejch členů NATO, kdy ti sou nadržení na to, aby navopak seveřani přijeli na pomoc, kdyby se něco dělo na jihu, protože voni eště jako jedni z mála nějaký funkční armády mají…to nevymyslíš X-D
        – můžem jim jenom závidět, že lidožroutský vykurvený korporátní firmy, co po celým světě tahajou unifikovanej globalistickej nekvalitní odpad produkovanej v těch jejich votrokárnách, přesto prodávanej za těžký hrachy, vyštípali do prdele; většinu těch zmrďáren, nad kterejma by jako prej měli plakat, ani neznám, že ty šitky existujou – tak určitě, teď asi rusáci budou z toho zdrcení asi akorát zhasínat, lehat si na zem a umírat, co? ty seš takový pako, že to není možný, ty budeš nějaká píča ze ziskovky, to tak vidim

        Na druhé straně Rusko získá (proxy)kontrolu nad celým pobřežím a bude mít pod kontrolou, během několika let, díky ukrošovské černozemi, polovinu světové produkce pšenice, plus na svým území všechny nerostný suroviny, co existují. Go figure. Ale my, my budem mít přece PRAVDU (checht), a to je nejdůležitější, co na tom, že nebudem mít co žrát, na co jezdit a čím si topit…

        1. To je pravda. Třeba na dělostřelectvu už není moc co vylepšit (krom samohybnosti a pancéřování), a ukazuje se, že pro běžné boje či dokonce začišťovací protibanderovské operace, je i 60 let starý „sovětský šrot“ pořád dostatečně efektivní. Kromě toho rusáci uměli vyrábět zbraně docela nadčasové. Viz. 122mm houfnice D-30:

          https://www.youtube.com/watch?v=2qaHNioLWp8
          (jen nechápu proč to netáhnou za OTčkem které by je aspoň trochu chránilo, ale za nepancéřovanými náklaďáky)

          Docela zajímavá taktika, dělostřeleckou rotu rozdělit do 3 skupin na 3 různých místech, kde bleskurychle vypálí pár granátů na stejnou pozici nepřítele, a rychle zmizí, než se nepřítel vzpamatuje k odvetnému útoku.

          Co se týče laserových a GPS naváděných granátů, tak ty jsou pořád velmi nákladné a většina armád jich má naprostý zlomek oproti klasickým granátům.

          1. Ta „zajímavá taktika“ kterou popisuješ je shoot-and-scoot kterou rozpracovalo NATO v 80. letech a Rusové ji okopírovali se zpožděním 40 let. Gratulujeme. Akorát NATO ji rozpracovalo i pro tanky, kdežto sovětské tanky jsou jí dodnes neschopné proto, že zatímco Leopard a Abrams umí couvat rychlostí přes 30km/h, T-72/90 se na zpátečku plazí pouhých 5km/h. Mimochodem naše T-72M4CZ umí couvat 5x rychleji, než originál T-72.

            Na dělostřelectvu kompetentní národy (včetně Československa) už 30 let zlepšují v prvé řadě dobu přechodu z pochodové do palebné do pochodové pozice, právě kvůli shoot-and-scoot. Světového rekordu dosahuje švédský ARCHER, který umí přejít z chodu do palebného postavení, vypálit 3 rány a zase se sbalit a odjet během 60 sekund: https://www.youtube.com/watch?v=d8x8ITwd4Vg

            Dále účinnou vzdálenost palby, kterou zlepšovaly nejprve projektily base-bleed a posléze RAP, takže namísto 20km se dnes běžně pálí na 40km +.

            A do třetice přesnost střelby, kde mají navrch vakuově balené a přesně odvážené slože NATO kvůli lepší konsistenci, a poté samozřejmě koncové navádění jako je sovětský Krasnopol a americký Excalibur.

            1. A jinak taktika „kousnutí a útěku“ není nic nového, v moderní válce to používaly „pouštní krysy“ a velmi efektivně Němci za podmínek spojenecké vzdušné převahy.
              A když už zmiňuješ systém Archer, tak bych připomněl jiný „Archer“ – britský stíhač tanků velmi zajímavé koncepce.

              1. Zajímavá mašinka. Nejprve to vypadá jako blbost, ale vlastně dost dobrý nápad pro takovou jednoúčelovku. Navíc je vlastně před zásahem chránil i ten motor vzadu, vystavený nepříteli.

            2. Jan Mrcasik 10.6.2022 v 14.45

              Vy jste si skutečně jist, že k popisované taktice je nutné, aby vozidlo rychle couvalo?
              Na videu s ukrajinským Gradem, které tudy mnohokrát proběhlo, bylo zřetelně ukázáno, že to nutné není.
              Couvání je nutné pro vyjetí z tankového okopu, ale ten se při útoku z chodu nepoužívá.

              1. Opět vyvracíte něco, co jsem neřekl? Rychlé couvání je potřeba u tanku v obraně, který jaksi nebude nepřátelským tankům vystavovat nepancéřovanou záď. Viz https://www.youtube.com/watch?v=uBSPXFTvmoI&feature=player_embedded#t=33

                Tedy s výjimkou Jihočechova druhoválečného Valentine-Archeru.

                U dělostřelectva je zpátečka irelevantní, pochopitelně.

                1. Jan Mrcasik 10.6.2022 v 15:02

                  Ano, máte pravdu.
                  Rychlé couvání je, jak jsem psal, vhodné u tanku v obraně, když opouští tankový okop a stahuje se do předem připravených posic.
                  To ale s taktikou shoot-and-scoot, o které diskutujete, souvisí pramálo, viďte?

                  1. Naopak. To je oficiálně shoot-and-scoot. Podle oborového časopisu amerických tankánů
                    Armor mag.

                    1. Jan Mrcasik 10.6.2022 v 15.49

                      Having completed the fire mission it can be expected, at least against an equally technically capable opponent, that the gun position has been detected and may be targeted in return by the enemy. To preclude being taken under fire the guns must now move to a new position and then be ready to respond to new calls for fire. A common term for this sequence is ‘shoot-and-scoot’.

                      Ano, couváním je to možné také, ale opravdu výhradně, jak píšete?

                      Pokud vezmeme za bernou minci: Shoot-and-scoot (alternatively, fire-and-displace or fire-and-move) is an artillery tactic of firing at a target and then immediately moving away from the location from where the shots were fired to avoid counter-battery fire (e.g. from enemy artillery).( FM 3-09 FIELD ARTILLERY OPERATIONS AND FIRE SUPPORT. US ARMY. April 2014.,
                      můžeme dodat i:The Chechen Naib Talhig of Shali was famous for his shoot and scoot tactics (referred to as Nomadic artillery by Russians) during the Caucasian wars in the 1830-50s. He was according to the Russian historian and professor Nikolay Smirnov one of the first commanders that used this tactic. Smirnov, Nikolay (1963). Мюридизм на Кавказе. Moscow: Академия наук СССР.

                      Tím bych považoval problematiku za vyčerpanou.

                    2. Ygorek: trollíte úmyslně, nebo hrubým omylem?

                      shoot-and-scoot je taktika používaná
                      a) tanky
                      b) dělostřelectvem

                      Couvání u shoot-and-scoot
                      – provozují tanky
                      – neprovozuje dělostřelectvo

                      Že o couvání v souvislosti se shoot-and-scoot mluvím o tancích jsem VELMI VÝSLOVNĚ uvedl ve svém postu 10.6.2022 v 15:10, na který tu „reagujete“. Vaše slavné vyvracení, zpochybňování a vítězství je tedy zcela a úplně mimo mísu, a mě by zajímalo zda je to zlá vůle, nebo nepořádné a zbrklé čtení příspěvků, na které zdánlivě reagujete, ale to nejdůležitější v nich ignorujete.

                    3. Jan Mrcasik 12.6.2022 v 1.08

                      Aha.
                      Tedy: shoot-and-scoot je taktika používaná libovolnými vojenskými jednotkami schopnými aktivního pohybu, vizte odkaz.
                      Z toho plyne, že ji mohou použít i jednotky tankové nebo dělostřelecké.
                      Mohou ji použít i jednotky motostřelecké, jak jsme cvičili v ZVS, coby variantu t.zv.průzkumu bojem.

                      Couvání dosažitelnou rychlostí v tanku Abrams, kde periskopy řidiče dovolují pozorovat okolí v úhlu 120°, bych nechtěl absolvovat, jen vidět z bezpečného odstupu. Tím nerozporuji fakt, že pro potřeby předvádění zboží to lze s vybranou posádkou nacvičit.

                      Couvání v taktice scoot-ans-shoot může provozovat dělostřelectvo, tedy samohybné kanóny a samohybné kanónové houfnice, bez problémů. Samohybné houfnice couvat mohou také, ale proč by to dělaly?

                      Proč nezkusíte diskutovat o problematice, které byste alespoň trochu rozuměl, namísto rádoby nápaditého používání uvozovek a žvanění o mísách?

                    4. ygorek
                      13.6.2022 v 8:33

                      asi tak nějak

                      tank, kterej je poměrně obratnej v zatáčení a rychlej v jízdě vpřed, nemá důvod vymejšlet tydlety kretenismy vo couvání, pokud už by dělal totok, tak prostě vystřelí, rozjede se a zatočí na směr, kam chce odjet

                      pro boj ve městě je tank obecně hodně nevhodnej a nemá žádný šancu bez podpory pěchoty, ať si couvá po vzoru frantíků dozadu třeba třikrát rychlejš, než jede dopředu

            3. tak jaksi sovětský doktríny počítaly se zdrcující tankovou převahou, rychlým blitzkriegem vpřed a hlavně od 70.-80. let s nasazováním palebnejch počítačů co zasáhnou třeba s 80%+ pravděpodobností cíl i za jízdy…

          2. Pro zajímavosť, dělostřelcí nemajó roty ale baterie.
            Tá zajímavá taktika existuje vod doby co býl vynalezené dělostřelecké radar, teda némíň posledních 40 let.
            Hlavní důraz je na to po salvě se rychlo zbalit a vypadnót, protože salvó se prozradí pozice baterie, nebo radarem přímo zaměří, a pak je to už jenom votázka času gdy gdy to nepřítel pokropí.
            Protože jak nám říkál sódruh podplukovník, Hlavním úkolem dělostřelectva je tlumit nepřátelský dělostřelectvo.

            1. Nebo tlumit nepřátelské pasáky koz s rezavými kalašnikovy. Posledních 20 let jsem viděl výhradně záběry kempujících amerických dělostřelců, pečlivě zakopaných, servírujících snad i čaj o páté. Žádný spěch. Takže tu taktiku při šíření demokracie proti mizerně ozbrojenému protivníkovi, nikdy pořádně nemuseli použít.
              A sumasumárum tlumili nepřátelské vesnice a města, kde údajně někde byl schovaný nepřítel s rezavým kalašnikovem. Když to srovnali se zemí celé, tak ho to určitě někde zasypalo.

              Btw. neříkalo se té taktice už cca před 80 lety „partyzánská taktika“ ?
              Tak od koho to kdo vlastně okopíroval?
              Ostatně, za tímto účelem se používají děla samohybná, taky pěknou řádku let.

              1. Né, hlavním úkolem dělostřelectva je to co sem napsál. Až dyš je splněné tak pokračujó dalšíma úkolama, jako je ničení techniky nebo tlumení živé síly.
                Dyš sem já býl na vojně, tak našem nepřítelem býl západní imperialista, a ten nic zerzavýho nemňél, všecko nový a napucovaný, včetně teho dělostřeleckýho radaru.

                1. Když jsem já byl na vojně, tak nám říkali, že imperialistický nepřítel se má hlušit, ne tlumit.

            2. Posledních 40 let? To přitlač…
              Ještě někde mám knížku „Rozpoznávání raket, letadel, tanků a jiné bojové techniky“ z r. 1964, kde bylo popsáno několik typů takových imprálistických radarů – tehdy již nějaký čásek zavedených ve výzbroji…

        2. Takže ty ohořelé vraky T-72B3 i s „trampolínou“ na věži nezničily Javeliny – protože ty trampolína spolehlivě zastavila -, ale zapálily je jejich vlastní posádky, když na oslavu Balšaje Pabědy grilovaly vepře?

          1. Ještě jsi „zapomněl“ dodat, že ty slavné Javeliny jsou potřeba k vyřazení jednoho ruského tanku zhruba 3 kusy.
            A že ta veleúspěšná ukravínská taktika je opravdu úspěšná jen tehdy, když se jim podaří je vlákat do pasti zahrnující protitankové miny, minometnou podporu, 3 chlápky s javelinama a pečlivě zakopané kulomenté hnízda aspoň ze 2 stran.

            V hantýrce amerických výcvikových instruktorů teroristických bojůvek jako je ISIS, se tomu říká „killbox“ protože opravdovou úspěšnost to má když je vlákáte do pasti kde můžete útočit ze 4 směrů.

            Vážně jsem si nevšiml nějakých sláva-ukravínských filmových záběru, kde by ukro-náckové úspěšně útočili na postupující ruské vojsko. Vždy nějaký osamělý zatoulaný tank, odloučená skupina 3 vojáků, apod.
            Ještě tak se schovávat mezi obytnými domy, ve školkách, školách, tam ještě mohli být úspěšní mezi živými štíty z žen a dětí.

            1. Ja ja, učí se od nejlepších. První, kdo se na Ukrajině schovával ve školce s minometem, byli Girkinovi separáti ve Slavjansku 2014, když pálili na UA pozice na hoře Karačun. Tehdy to ale bylo úplně v cajku a zlí byli Ukrajinci, že tam stříleli nazpět.

              1. https://sonar21.com/operation-z-whose-quagmire/ tu od Larry C. Johnsson zhrnute jak to vypada apod vs Mr. Mrcasik Truhlik stories. Larry C Johnson is a veteran of the CIA and the State Department’s Office of Counter Terrorism. He is the founder and managing partner of BERG Associates, which was established in 1998. Larry provided training to the US Military’s Special Operations community for 24 years. He has been vilified by the right and the left, which means he must be doing something right. Mr. Mrcasik moze dodat svoje odborne vzdelanie, nech vieme s akym kadrom sa zrovnava.

              2. Že Tě to baví jim předkládat argumenty. Teda chápu, že baví, jenom bych takhle furt krmivo prasatům nepředkládal, šunka z nich nebude.
                Jenom by mne zajímala jedna věc, až to Rusák fakt dokáže a dobude UA a půjde na Západ…bude to pro kaBrnaka, Behemota, Servisdoka, Sysopa atd. furt taková výhra? Sice hezky brblaj na Západ, ale v ten okamžik budou tak nějak na špatný straně.
                Tedy kaBrnak už bude mít asi pas s bydlištěm ve Vladivostoku či kde, jenom aby to dokázaly první sledy rozpoznat.

                1. Banda curaku, co na to rict. Zkurveny oportunisticky svine a zajebali nam web. No nic. Jsou hezci veci na svete, ze?

                2. Oni věří, že se to nestane a navíc, že s Rusem bude lépe než s prohnilým západem. Obávám se však, že lidé, co mají s Ruskem osobní nejen turistickou zkušenost mi popisovali trochu jinou realitu, ale osobní zkušenost nemám…

                  1. Máš to špatně.
                    Rusák to dokáže, ale na Západ nebude muset chodit. Bude jen přihlížet, jak se ničíme sami. Ty to kurva nevidíš?
                    Jaká proboha výhra?
                    Fakt to máš v makovici blbě zadrátovaný.

                    1. re: servisdok 11.6.2022 v 12:34

                      Ale vidím. Nicméně jejich roztažtení zóny vlivu naším směrem nám podle mě nepomůže (a oni také nesměřují k nějakým šťastným zítřků).

                  2. To LWG:
                    No, sám ji právě mám. Navíc ve dvou tak hrozně rozdílných obdobích, že částečně se dalo i porovnávat. Už jsem to tu psal – 2x tři měsíce 1985 a pak 2005. Možná se to nezdá, ale 20 let je i v sovětsko-ruském provedení poměrně velký odstup, během kterého se tam stala spousta věcí – dobrých i špatných.
                    Nevím, zda ty dvakrát tři pracovní měsíce jsou méně, nebo více, nežli běžná turistická zkušenost, ale po každé ty 3 měsíce jsme toho projeli poměrně hodně. Až na pár výjimek v tom 1985, nás nikdo v ničem neomezoval a i když párkrát chtěl, měli jsme příslušnou bumážku do šesti oblastí.
                    Minoltu vždy s sebou a v tom 1985 byly kazety s filmy z opatrnosti, která se bohatě vyplatila, zakomponovány do přístrojů a zařízení, které s námi putovaly tam i zpět do ČSSR. Zbyly dvě krabice od bot fotek a mraky vzpomínek. Když jsem po návratu 2005 pak ty fotky z 1985 prohlížel, tak jsem sám některým věcem už ani nechtěl věřit, že existovaly, nebo se staly. I v tom pětaosmdesátém to stále bylo poněkud o držku, občas jsme ten vzduch, elektrizovaný průserem cítili i my, ale vyšlo to. Zpětným pohledem viděno, jsme byli pěkní čuráci, neboť jsme mohli dostat do průseru spoustu lidí, nejen sebe.

                    1. Jo – a ačkoli v Moskvě mnohokrát, Lenina jsme neviděli a proto nikomu nic neradím :D

                    2. Necelé 2 měsíce po našem prvním návratu, zakukal i Černěnko. To bylo keců v práci, co jsme to tam zas provedli :D

                  3. proč pořád ten binární mód? když nesouhlasíme se západem, tak tady chceme rusko? to jste vzal kde?

                3. Jeden vtípek z dnešního „Západu“:
                  https://i.redd.it/q9s4d54ygu491.jpg

                  1. to je fakt jenom vtípek, běloch patří přece k likvidaci, co nějaký bílý matky a děcka do školy, tvl…

                    1. znáš aktualizovanou verzi slovenský hymny:

                      Nad krčmou sa blýska
                      Rómi pivo pijú.
                      Zaplaťme im bratia,
                      lebo nás vymlátia a krčmu rozbijú……

                      Európska únia,
                      tá menšiny chráni.
                      Len ju nenapadne,
                      že keď Slovák skape,
                      zhynú aj Cigáni.

                      Keď Slováci zhynú,
                      kto tu bude vládnuť?
                      Krumple nezasadia,
                      pole neobrobia,
                      čo budeme kradnúť?..

    1. Absolventky Bc. gender studies, které posléze přestoupily na magisterský právní program a státnice dostaly vyhrožováním žalobou za sexismus, diskriminaci a systematický útlak starých bílých mužů?

      1. Další taková:
        https://www.heroine.cz/ze-zahranici/8643-depp-heard-a-my-ostatni-kdo-je-obet-co-mohlo-byt-jinak-a-proc-jsme-v-debate-o-sexualnim-nasili-stale-na-zacatku

        „A současný feminismus mimo jiné upozorňuje i na to, že patriarchát a naše společnost jsou vystavěné na pomýleném binárním vidění světa a heteronormativitě.“
        ptydepe, že bych blil.

        1. Jediné co mě utěšuje, že po nastalém „Mad Max“ kolapsu civilizace budou tyto fifleny nejšpíš sexuálními otrokyněmi v harému nějakého toho lorda Humunguse.
          Protože k ničemu jinému nebudou použitelné. Bo neziskovky ani fakulty sociálních věd v SHTF scénáři jaksi nefungují.
          To bude teprve feminismus a genderová vyváženost :-)))

            1. bomba :D teda post-bomba, ale víš co myslim :D

              1. Jen bych tomu vymyslel lepší název, třeba:
                „absolventky fakulty sociálních studií úspěšně budují svoji kariéru“

    2. Jasná věc! Do kavárny jedině „servíráka“ , na neonatologické oddělení zdravotního bratra, letušáka v sukni s chlupatýma nohama, a jako vychovatele do školky drag queen…
      https://grrrgraphics.com/whats-next-mens-abortions/

      Jen se pořád nějak zapomíná na hornice, popelářky, asfaltérky, montérky, výkopové dělnice a dřevorubkyně !
      Tohle se musí napravit, aby tu byla henta genderová vyváženost.

      1. No v Rusku je to běžné, tam jsem potkal i asfaltérky a ožralý mužik jim šéfoval. Asi země kde zítra již znamená včera. Jsou prostě napřed.

        1. Tak oni jsou někteří lidi schopní odpřísáhnout že v Rusku viděli žábu bušit pěstí do skály.
          Ale ty asfaltérky, tomu bych i docela věřil. Tam je to dáno tradicí, kdy prostě po válce byli chlapi jaksi zrakvení a v lecčems je musely nahradin ženy.
          Ostatně, znám z vyprávění, jak jedna mladá žena čerstvě po škole někdy koncem 60. let šla na brigádu k asfaltérům, jen jaksi po pár dnech odpadla z otravy z těch asfaltových výparů.

          Tam bych nahnal všechny absolventky gender studií a neziskovkářskou sebranku.
          Ti smradi si pak ničeho neváží, když po 5 letech studentského flákání po hospodách a kavárničkách nastoupí někam kde se jen přenáší papíry z jedné místnosti do druhé a vymýšlí se pičoviny a jak lidem co něco produkují, a zjejichž daní jsou placení, co nejvíc zkomplikovat život.

          1. Ti smradi si pak ničeho neváží, když po 5 letech studentského flákání po hospodách a kavárničkách nastoupí někam kde se jen přenáší papíry z jedné místnosti do druhé a vymýšlí se pičoviny a jak lidem co něco produkují, a zjejichž daní jsou placení, co nejvíc zkomplikovat život

            Naprosto právně…..Povaleči z kaváren do polí a továren……:-)))))

        2. Pitomost. V roce 1985 už dávno nic takového neexistovalo, jen se o tom vyprávělo stylem „dávno tomu“. Že celou jednu generaci chlapů musely bohužel nahradit ženy.

          1. Nemáte pravdu. LP 1985 jsem někde u Záporoží viděl na vlastní bulvy děvočky budovat silnici. Fakt je, že když jsem projížděl, zrovna rozhrnovaly ručně štěrk, ale nepochybuji, že že se poté chopily i asfaltu…

            1. Vidět už tady nějakou dobu neznamená pravdu. Vědět, to je to.

              1. Buď v klidu. Záporoží není a nebylo RSFSR, tam už nic takového vidět nebylo. A viděli jsme ledasco.

  4. USA ztrácí Jižní Ameriku, summit to dokazuje a děda Joe není schopen nic udělat.
    „Je nemyslitelné, aby se nějaká země neukázala, když Amerika požádá!“ – je pobouřena Haleyová.
    Na zavolání jdou jen přímí vazalové, ostatní začínají přemýšlet a ti odvážní prostě řeknou NE.

  5. https://echo24.cz/a/SZCQb/bundeswehr-bude-nejsilnejsi-armadou-evropy-ze-zvlastniho-fondu-ziska-100-miliard-eur

    Němci budují nový Wehrmacht. To mě poser, ono to skončí zase stejně jako v těch 40. letech 20. století.

    1. Tak ten předchozí Wehrmacht mají velmi kvalitně zdokumentovaný, metodika a cíle se zase tak moc nemění.
      Otázka je, zdali mladí a dynamičtí Němci, jsou schopni něco podobně smysluplného vybudovat.
      Můj tip je, že ne.

      1. Myslím, že i přes různé krycí čmoudíky ala Štěchovice, Polsko, Richard či Riese, skončila podstatná část archivů tam, kde měla.

      2. Tam se blýská na zcela jiný a větší problém, servisdoku. Už před 10 lety se proslýchalo, že Bundeswehr má obrovský problém nalákat jaksi… „Německé Němce“, a stále více bojového personálu se rekrutuje z řad jaksi arabských či tureckých Němců.

        A stejně tak se na 100% ví, a německé rozvědky to potvrzují, že kompletně celá turecká islámská obec v Německu není náboženská organizace, nýbrž politická organizace přímo řízena tureckým státním Dijanetem z Ankary a úkolovaná osobně Erdoganem.

        Takže případný velmi zbytnělý Bundeswehr se snadno může ukázat „1. expediční Armádou Turecké Armády v emirátu Germaníja“… :(

    2. Ko-za :
      „Němci budují nový Wehrmacht. To mě poser, ono to skončí zase stejně jako v těch 40. letech 20. století.“

      – ten wehrmacht im bude na hovno. Východná europa im vlezie do riti aj bez wermachtu. Pokiaľ nás zo svojej riti budú ochotní vypustiť USAci.

    3. Ďalší úspech geni(t)álneho stratéga VVP.:-)

      1. Oni se budou umět dohodnout, žádný strach.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017