Pár poznámek k současnému dění na Ukrajině. - zpět na článek

Počet komentářů: 1 583

  1. Rád si tu občas čtu rozumné články, komentářů se povětšinou zdržím. Nicméně mě zaráží fakt, bez ohledu na morální hlediska této situace, si všichni přejí sankce na Rusko a ideálně jeho krach, popř. bojeneschopnost.

    Říká se o tom, bude náš to bolet, ale zvládneme to. Nojo, pokud budu brát třičtvrtě míče ročně, tak se z toho vylížu. Ostatních se to dotkne ošklivě.

    Jenže, ať se nám to líbí nebo ne, finanční propad v Rusku se vrátí hlavně EU. Pokud budou mít velké ztráty, co jim zabrání zdražit export pohonných hmot, na kterém jsme závislý. Kontejnery s ropou z USA budou ekologicky vtip jako kontejner s uhlím z Austrálie do Karviné.

    Proč mlčí Německo, Francie? Každý si dokáže odpovědět sám.
    A USA co ukončilo činnost v Afghánistánu najednou podává pomocnou ruku, vůbec to pro ni není výhodná situace?

    Já to vnímám, že Rusko a Ukrajina je vosí hnízdo a USA je tyč, která do něj píchá. A nikdo nebude řešit, nebo se jen zamyslet nad tou tyčí.

    1. nespokojeny_ovcan 22.3.2022 v 7:29

      Přesně.
      Některé komentáže typu „bude nást to bolet“ vyvolávají v čtenáři dojem, že se na to komentátor jaksi těší, možná na pokladě podnikatelského záměru.
      Zajímalo by mě, kde se zhruba nachází hranice mezi tou budoucí bolestí snesitelnou a zničující, zejména na podkladě minulých let diskusí o smrtelnýc následcích nošení roušek.

    2. Dopadne to jako vzdycky. Ti vychcani na tom extremne vydelaji a obycejnym lidem zbyde chudoba a kecy.

    3. To nejsou sankce proti Rusku. To jsou sankce proti Evropě.

      1. Říkalo ruské ministerstvo zahraničních věcí, tak to musí bejt pravda :-)

    4. Prostě takhle: Bude to bolet, ale my to zvládneme, protože prostě budeme muset, žádná lepší možnost není.
      Jako jo, bylo by bezva, kdyby Rusko neobsazovalo okolní státy a mohli jsme s ním mít korektní vztahy.
      Taky by bylo bezva kdybych měl miliardu dolarů.

      K čemu takové mudrování je?

      Co se týká alternativy „Tak tomu diktátorovi necháme tu pitomou zemi na východě a on dá pokoj“, že zrovna nějaký Čech si tohle může myslet…
      Aneb Churchill o Mnichovské dohodě:
      „Měl jste na výběr mezi válkou a ponížením. Zvolil jste ponížení a dostanete válku.“

      1. Joker :
        “ Bude to bolet, ale my to zvládneme, “
        – jasne. Je tu jaro, dá sa vydržať aj bez plynového kurenia. A na benzínke sa budeme tváriť, že ten benzín nie je z ruskej ropy.

      2. Jak by bylo paráda, kdybychom nedovolili napadnout Srbsko!

        Jak by bylo skvělé, kdybychom nenechali rozsekat Írák nebo Libyi!

        Mám pokračovat?

        Mně už ty růžové moralistické postoje pokrytců, co si falešně tahají své postoje jako modelky svou image v bulváru, doslova sýří.

        1. @Jesterka
          Jo když připomenu kolik životů stál západní boj proti „teroristům“, tak jsem okamžitě za naivní oběť fejkňůs.
          https://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/asie-a-oceanie/zahynulo-pri-tazeni-zapadu-proti-teroru-1-3-milionu-lidi_337622.html
          A každýmu to bylo zcela u prdele a příslušné vládce do Haagu nikdo tahat nechtěl.

          1. On je taky trosku problem, ze nektere zeme Haag neuznavaji. Namatkou treba USA…

        2. Klidně můžete pokračovat do aleluja.
          A k čemu je dobré plakat nad rozlitým mlékem?

          Prostě Rusové jsou na Ukrajině a je tam válka, stalo se.
          Bude to bolet i nás, ale fňukáním, jak by bylo lepší kdyby se to nestalo, se to nespraví.

          1. Zvláštní, že v každém okamžiku je někde kolem nějaká válka nebo několik válek nebo se někde bombarduje. A nikdo neřve, že to bude někoho bolet. Nebýt neadekvátní reakce české vlády a hysterie českých médií, tak je to konflikt, který se nás v podstatě nijak netýká.

            V době vpádu Ruska na Ukrajina zrovna Izrael bombardoval Sýrii, USA bombardovalo Írán, Saudská Arábie fest, ale opravdu fest bombardovala Jemen. Komu to zde trhá žíly?

            Ale najednou se všichni mohou přetrhnout láskou k Ukrajině. Najednou jsme plni rozhorčení.

            1. Vzhledem k tomu, že Putin chce sféru vlivu zahrnující i nás, se nás to týká dost zásadně.

              Z pohledu našich zájmů je zásadní, pokud (teď už spíš „až“) spadne nová Železná opona, aby byla východně od nás.

              Aktuálně jsme zdá se vyhráli v tom, že až to na Ukrajině skončí, ochota a schopnost Ruska se pustit do nějaké další podobné eskapády asi nebude velká.

              1. Ad 1) Rusko nechce mít sféru vlivu zahrnující nás. To, že si něco cucáte z palce u nohy z toho ještě nedělá pravdu.

                Já bych zcela pragmaticky řekla, že nejhorší sféra vlivu, do které jsme dostali je EU a vláda Petra Fialy. Spolu se zeleným údělem, kvótami a vládou, která všechny problémy řeší vysíláním jasných signálů. Brzy to tady bude jako v Somálsku.

                Když máte vládu, kde ministryně provede vážný pokus, zda by si ČR nevzala pod svou působnost německá armáda – je vám úplně jedno, pokud jakou sférou vlivu jste. Jste v prdeli bez ohledu na cokoli jiného.

                Ad 2) Nová železná opona už spadla. Ale jen blázen je z toho šťastný. Protože lepší je svět bez železných opon. (A jen idiot napíše, že za železnou oponu může Rusko, ale možná se i tací slaboduší jedinci najdou.)

                Ad 3) Mimochodem české a západní zprávy o rusko-ukrajinském dění mi silně připomínají vysílání říšského rozhlasu, kdy při bombardování Berlína rozhlas sdělovat, že Třetí říše drtivě vyhrává válku. Akorát, že zde je to Ukrajina. Drtivá většina Čechů má ze zpráv dojem, že Rusové dostávají příšerně na zadek.

                Pak to plodí podobné nápady senátorů jako tento: https://www.facebook.com/MUdrIDavid/videos/373747348089513

                1. Ad 1) Že Rusko chce sféru vlivu je jednoznačné, ostatně sami tím zdůvodňují invazi na Ukrajinu.
                  A Putin opakovaně mluvil o vrácení NATO do hranic roku 1997, Rusové navrhli i smlouvu v tom duchu¹.
                  Z toho je evidentní jejich představa o hranici sfér vlivu na východní hranici Německa.
                  (Kecy o neutralitě lze těžko brát vážně, když Rusové zkusili obsadit snad každou zemi v okolí, kde si mysleli, že jim to projde.)
                  Co se týká EU, pořád jsme si alespoň členství vybrali dobrovolně.
                  V tom je docela rozdíl, že s EU se země kamarádí dobrovolně, zatímco kamarádství s Ruskem se obvykle udržuje různými „speciálními vojenskými operacemi“.

                  Ad 2) Už je to tu zas. Jo, bylo by fajn žít v nějakém ideálním světě, jenže my žijeme v tomhle.

                  ____
                  ¹ Návrh Smlouvy mezi Ruskou Federací a USA o bezpečnostních zárukách

                  1. Tady je problem v definici slova „vliv“. Rusaci chteji mit vliv u nas na to, komu dovolime u nas rozmistovat svoje zbrane. Ano, na toto chteji mit vliv. Jinak jsme jim u prdele. Domnivam se ale, ze pro zapad plati totez. No a co nas se tyce, tak jsme v takovem kurioznim postaveni, kdy mame strach z ruskych zbrani, ale mezitim nas okrada zapad :-)

              2. Ono je potreba se zamyslet nad tim, jak bude vypadat to „az to na Ukrajine skonci“. Zapad Ukrajinu futruje zbranema, protoze bude s Ruskem bojovat do posledniho Ukrajince. Vojsko tam neposle. Nastesti. Snad. Cilem USA je, odstranit Putina za kazdou cenu a vratit Rusko do Jelcinovske ery. Problem ovsem je, ze Putin ma porad silnou podporu starsiho obyvatelstva a obrovske sebevedomi a jesitnost, ktere mu nikdy nedovoli kapitulovat. A Zelenskyj v tom laviruje, jaxe mu to zrovna hodi. Vyrvava, ze zapad by mel okamzite prestat od Ruska nakupovat ropu a plyn, ale pritom trubky vedou pres Ukrajinu a muze je zavrit, kdy si namane. Takze chce, aby to neprijemne rozhodnuti za nej udelal nekdo jinej a on neprisel o podporu.

                Kazdej v tom ukrajinskym borsci ma svoji zeleninu a ted se to tam vari. A kazdej se tesi, ze si pak sufankem nabere co nejvic, az to bude hotovy.

                Vzhledem k tomu, ze my jsme pod okapem zapadnich zajmu, tak muzeme jen doufat, ze z toho bude pro nas ten nejmensi pruser. Z Americkeho i Ruskeho hlediska jsme na stejnem terci, jako Ukrajina.

      3. Na to bude to bolet, ale my to zvládneme jsem tedy velmi zvědavý. Dovoluji si připomenout, že mírňoučká nervozita ohledně ropy vyhnala cenu nafty až někam k 55 kč/l a každou chvíli nějaký nešťastník vyklopil IBCéčko s naftou někam do škarpy.
        Řekl bych, že nositelé těchto názorů vůbec nemají tušení, co absence ruského plynu a ropy udělá s evropským a zejméne českým průmyslem a zejména si neumí představit, jaký dominový efekt to vyvolá.
        Chci vidět to nadšení, až tu bude nezaměstnanost v řádech desítek %, energie a potraviny v násobcích dnešní ceny a do toho statisíce imigrantů. Jestli si někdo myslí, že důsledkem bude jen to, že doma stáhne teplotu o 2°C a je vyhráno, tak má hodně malou představivost.
        Nemám tušení, jak přesně pomůže Ukrajině to, že tady všechno klekne daleko dřív než v Rusku, ale s chutí do toho, já na bramborách a drobném zvířectvu přežiju, pokud mi tedy dnešní přivolávači těch nejtvrdších sankcí nevydrancují zahradu a kurník.

        1. To mě také děsí. Každý tu předvádí šíleně morální postoje, ale to jim bude při smrti podvýživou či podchlazením houby platné. Navíc ty morální postoje jsou pokrytecké, protože neřvali kolem Srbska, Sýrie, Libye, Íráku, Afghánistánu, atd. atd. atd.

          USA si přes proxy Ukrajinu vyřizují účty s Ruskem a Evropou. USA jsou daleko, těch se nějaká situace na Ukrajině nedotkne, oni nic neriskují. Evropa ale riskuje propad do středověku.

          1. Zatím všude, až na drobné výjimky, kde jsou lokálně poškozená vedení atd., tak všude na UA jde elektřina, plyn, pitná voda, mobilní signál i internet. Při troše štěstí i natankujete, pokud Vás teda u pumpy nepředběhne kolona BMP od Azovu..
            Ukrajincům internet necenzurují a nic nevypínají – a nám, kteří Ukrajině „drží palce“ zhasínají jeden web za druhým a chystají se lidi trestně stíhat za jiný názor na tento konflikt.

            To je mi teda ale podivná válka..!

            1. Dost dobrá kniha se jmenuje „Svět podle Garpa“.
              Tohle je „válka podle Fialy“.

              Je zajímavé, že v řadě případů lze najít i jistou podobnost.

            2. Aspoň vidíte, proti komu se skutečně vede válka.

          2. @Jesterka
            no třeba si někteří naivní jedinci představují, že ten náhradní neruský plyn přijde trubkama z druhý strany až do ČR a cestou ho nikdo nevycucne i za cenu toho, že bude Německo bez proudu, tepla a průmyslové výroby.

        2. „Dovoluji si připomenout, že mírňoučká nervozita ohledně ropy vyhnala cenu nafty až někam k 55 kč/l“

          No, zatímco následkem „mírňoučké nervozity“ v Rusku je nedostatek základních potravin.
          V tom je ten rozdíl, pro nás bolestivý dopad znamená pokles životní úrovně někam k začátku tisíciletí, pro Rusko že nebudou mít co jíst.

          Nějak nevidím důvody toho přesvědčení, že EU se položí zatímco Rusko si všechno nahradí.
          Třeba „kompletně ruský moderní tank“ T-14 (s plánem jich mít 2300 v r. 2020), za 7 let jich zvládli dodat snad 9 (mínus jeden údajně zničený v Sýrii).

          1. K vašemu příspěvku: Existuje trefné slovenské přísloví: Čo sa babe chcelo, to sa jej prisnilo.

            1. Ale nežvatlej nesmysly, rusácká kurvo.

              1. Jak psal Behemot, ty budeš prostě jen debílek.

              2. to torm:

                Zakvič víc retarde, pořádně se vodvaž, ať se pobavíme.

          2. @Joker
            no nevím, já čtu, že Rusko se podílí na exportu obilí snad až z 1/3, takže asi hlady neumřou a dnes jsem v HN zahlédl, že ceny pšenice se od loňska zdvojnásobily. Předpokládám, že ani nyní si Rusáci nemusí dělat starost o to, jestli budou mít naftu do traktorů a plyn na výrobu hnojiv. Nicméně, to není moje starost, ale starost Ruska.
            Otázka ovšem je, jestli si potraviny vypěstujeme my, protože ta nafta do našich traktorů může vyletět na trojmístné číslo a hnojiva nebudou bez plynu vůbec nebo za naprosto nesmyslné ceny. Už letos prakticky za trojnásobek loňských cen. Z čeho tedy pramení ta jistota, že Rusáci na rozdíl od nás nebudou mít co jíst, zatímco my ano, je mi tak trochu záhadou. Dokonce jsem zatím ještě ani neslyšel doporučení, volové zaorejte řepku a zasijte obilí, blíží se průser.
            Předpokládám, že nejste z výrobního sektoru, jinak byste věděl, že bez energií v důsledku řetězové reakce náš průmysl klekne a o nějaké životní úrovni z roku 2000 si můžete nechat jen zdát. Navíc v důsledku této geniální strategie dojde k situaci, že Asie bude nakupovat energie z Ruska velmi levně a my odkudkoliv jinde velmi draze. Co to udělá s evropskou konkurence schopností opět není těžké odhadnout.
            Ve výsledku si nás Číňan koupí za pár drobných. Ale jak říkám, s chutí do toho, já si halt pořídím králíkarnu a zatopím v kamnech, na tu legraci co přijde, až ti uvědomělejší prosadí svou, se skoro těším.
            No a taky je možný, že pokud Rusák nedodá do Egypta obilí, tak se pár milionů Egypťanů vydá na sever, ale je mi jasný, že to bude jen vítaná posila našeho důchodového systému, takže všechno v cajku.

            1. Já už jsem mu to napsala krátce: Čo sa babe chcelo, to sa jej prisnilo.

              Polovina lidí tu má vyfabulované nesmysly, které předkládají jako fakta.

              Rusko na tom bude každopádně mnohem lépe než Česká republika. Ve všech ohledech. Na Evropu se může Rusko klidně vykašlat. Ostatně velká část světa má Západu a jeho agrese a útoků na cizí státy plné zuby, a je to už velký flák světa. Brzy zůstane USA a Evropa ve svém protiruském šílenství osamocená.

              – Afričani třeba vědí, kdo je po staletí vysával a kolonizoval. Rusko to nebylo.

              – Asiaté také vědí, kdo tam v poslední době bombardoval a napadal. Rusko to bylo minimálně, navíc zachránilo třeba Sýrii.

              – Srbové také vědí, co si mají o Západu a NATO myslet.

              Atd.

              Až bude nejhůře, Rusko nemusí vůbec použít jaderné zbraně. Jemu stačí zavřít kohoutky plynu a ropy, a surovin. Nic víc nemusí dělat. Jak potom dopadne evropská jednota bylo vidět v koronavirové době.

              Reálně to dopadne tak, že jakýkoli nedostatek dopadne tak, že volným trhem Němci, Francouzi, Poláci skoupí od Čechů, a Češi budou nedostatkem surovin, potravin, obilí, atd. trpět více než zbytek Evropy. Díky totálně nejhorší vládě, kterou kdy ČR měla.

    5. nespokojeny_ovcan :
      “ Nicméně mě zaráží fakt, bez ohledu na morální hlediska této situace, si všichni přejí sankce na Rusko “
      – Všichni určite nie. Podľa ich komentárov už väčšina vypla plynové kurenie, a topí ….teplým spacákom. A táto väčšina odstavila auto, a presadla na bicykel. Predsa nebudú posielať Putinovi prachy na zabíjanie bratov ukrajincov.

  2. Nevíte někdo, jestli ještě rodičům, jejichž syn okupant zdechnul v Ukrajině vyplácejí kompenzaci pytlem cibule nebo už cibule došla?
    https://youtu.be/IYYZMR0jEXo

      1. Děkuji za učebnicovou ukázku whataboutismu. A co ta cibule? Už došla?

        1. Příspěvek hulvatha je asi tak miliónkrát relevantnější než vaše výkřiky.

      2. Já jen k těm HLP od hulvath z echoblogu, pamatuju si dobře, že když někdo náhodou umřel s covidem tak to bylo cajk a zbytečně se utrácely prachy za pičoviny typu testy, roušky atp. a když umře se vzácnou formou rakoviny nebo leukémie tak to budem prodlužovat za astronomické sumy?
        Jo a ten z DD je taky dobrej, strop za pobyt 210, za stravu 170, celkem tedy 380, 11560 za měsíc to je fakt hrůza.
        Nemýlím-li se, v 85 letech vám přidají k důchodu litr, všichni důchodci které znám mají po všech těch Babišových dárečcích 15 litrů a více, i kolem 20.
        U člověka 85+ který minimálně do 55 pracoval se dá předpokládat, že takový důchod má, i na léky je strop, tak na Kanáry asi nezbude, ale vyžít se s tím dá.
        Pokud si za celý svůj předchozí život, v HLP ještě bez nákladů na výchovu dětí, nenašetřil aspoň nízké statisíce…

        1. jaksi jsi k těm cenám v DD (jistě pouhým nedopatřením) zapoměl připočítat příspěvek na péči

          I. stupeň lehká závislost 880,- Kč
          II. stupeň středně těžká závislost 4.400,- Kč
          III. stupeň těžká závislost 12.800,- Kč
          IV. stupeň úplná závislost 19.200,- Kč

          a ve věku 85+ je každej minimálně těžce závislej.

        2. Dachsmeister 2.3.2022v 12:24

          Vaše sociální bublina musí být docela fajn.
          Průměrný důchod byl v září roku 2021 podle České správy sociálního zabezpečení 15 411 korun.
          Jiné sociální bubliny budou nutně o pár deci níž.
          Sousedi, 85+, pracovali po vyučení do 55 (žena) a 60 (muž), mají méně o celé litry.

          1. @ygorek
            Muž 66 let, ZŠ pracoval od 16 do 64 předčasný důchod 18.000 Kč (průměrná mzda)
            Muž 75 let, SŠ pracoval od 20 do 66 21.000 Kč (posledních 20 let tak dvojnásobek průměrné mzdy)
            Muž 75 let, SŠ pracoval od 1970, od 1991 OSVČ, předčasný důchod od 61 let, 16.000 Kč
            Žena 75 let, SŠ 2 děti, důchod od 61 let 17.000 Kč průměrná mzda
            Žena 79 let, VŠ bez dětí, důchod předčasný od 58 let 18.000 Kč. nadprůměrná mzda
            Muž 79 let, VŠ stále pracuje na 1/2 úvazku za 60.000 Kč, důchod 22.000 Kč.
            Údaje ze srpna 2021 kdy se mezi sebou trumfovali na oslavě.
            Nyní tedy +1000 Kč.
            Jo HLP znám jen jedno, žena 61 let 2 děti, 15 let v domácnosti nebo péče o osobu blízkou, podprůměrná mzda celý život, taktak splněno 35 let, 14.700 Kč odhad OSSZ z letošního ledna pro důchod od srpna 2022.

            1. Dachsmeister 22.3.2022 v 19:38

              Ano, vaše sociální bublina musí být docela fajn.
              Průměr je ale přece jen průměr, ne?
              Nu což, žijte dlouho a blaze.

              1. @ygorek
                Průměrný důchod je oproti průměrné mzdě méně zkreslující, neb vysokých důchodů je málo vzhledem k redukčním hranicím.
                Jo v mojí sociální bublině jsou i sousedi z paneláku, ti ani důchod mít nebudou.
                Žena 29 let, SŠ, 1 dítě odpracovány tak 2 roky, uklízí na dohodu pár hodin týdně a zbytek se houpe v sociální síti.
                Její matka 55 let, 2 děti, 2. syn 12 let, stejný životní model
                Bývalý manžel 64 let ZŠ 11 let práce na černo v areálu Třineckých železáren, bezdomovec bez důchodu.
                Partner a otec dítěte 29 leté socky, sotva se vyhrabal z exekuce, celou zimu se poflakoval neb na dálnici se nerobilo, do Hyundai otročit na směny by nešel, ŘP sk. C a E jezdí dodávkou.
                Všichni běloši.
                Dobře jim tak.
                V konkurenci ukrajinských uprchlíků jim bude na trhu práce (ale oni moc pracovat nechtějí) ještě hůř, ať se vrátíme k tématu…

  3. No dobře, no. Na můj vkus je tam poněkud příliš mnoho zmrdů, ale budiž.

    Jen poznámka na okraj: Autor ve snaze o pejorativní (nebo snad vtipné?) označení Ruska, napsal toto: „…aby se pod tíhou nákladů museli mužici pakovat zpátky do Sojuzu.“.
    Rád bych podotkl, že právě to dnes „mužici“ činí… :-)

    1. @sroubek
      tak aby mužici nechtěli návrat třeba do l.p. 1914!
      Anebo greendealeři…

      1. 1914 už výbušní zlotvoři páně Daimlera a Benze jezdili. Lepší rok by byl 1769, new Watt vylepšil parní stroj.

        1. Parní stroj jezdí na uhlí a vytváří nepřijatelnou uhlíkovou stopu.

        2. bylo myšleno do hranic l.p. 1914, třeba Varšava bylo provinční ruské město

  4. Jo jo, klasika. „Jsem pro pomoc všema deseti! Ale nesmí mě to nic stát!“…

    1. Pomoc, která zlikviduje pomáhající, je příznakem idiocie pomáhajícího. Platí kdekoli na světě, v libovolné době.

  5. „Ukrajina byla podle něj před třemi lety na rozcestí, žádal proto tehdy lidi, aby zvolili za prezidenta Zelenského. Ideální scénář byl podle něj jasný: „Válka s Ruskem a vstup do NATO na základě válečného vítězství,“ zdůraznil. “

    https://cnn.iprima.cz/poradce-volodymyra-zelenskeho-predpovedel-valku-s-ruskem-jiz-pred-tremi-lety-87335

    Takže ideální scénář je válka s Ruskem? No to jsou mi věci

    1. Podej Ukrajině prst, a začne genocidovat a holokaustovat všechny neukrajinské národnosti. Tak to bylo dycinky v celé historii Ukrajiny. Genocidovali Poláky, Židy, Rusy, kohokoli – na svém území. Proč by měli dnes smýšlet jinak?

      1. Další lež.
        Tato nízká osoba píše jen samé výmysly.

        1. A protože mám pravdu, nejste schopen nic napsat jako protiargument. Útoky ad hominem jen potvrzujete co jsem napsal. Jsem šťastná za potvrzení od vás, že píši pravdu.

          1. Hezký příklad bájivého lhaní. Tyto retardované osoby si vždy myslí, že mají pravdu. Nezávisle na skutečnosti. Soustavně.

            1. Zatím jste soustavně potvrzoval skutečnost, že jste krom vlastní trapnosti a ubohosti nic jiného nepředvedl. Pokračujte dál, jestli vám to váš psychiatr doporučil pro vaši psychickou rovnováhu.

      2. Shrňme si, co vlastně řekl s naprosto chladným výrazem. Ukrajinu musíme kompletně zničit, pak to prohlásíme za vítezství a to, co z ní zbyde se stane součástí NATO.
        Tento prorok, gruzínec, nyní „ukrajinský vlastenec“, ale především agent tajných služeb, který vodí jakousi mediální loutku vydávanou za legitimního prezidenta, předal loutkám ve vládě banánové republiky Ukrajina rozkaz, který zněl jasně – Ukrajinu zničíme a trosku, co zbyde, přičleníme k NATO.
        Tak tomu říkám vlastenectví.

        1. Vesnice musela být zničena, aby mohla být zachráněna. To už tu bylo.

          1. Stačí to jen prodat, bude se tomu říkat nevyprovokovaná agrese, obnovení CCCP, šílenství nemocného putlera, válka s demokracií, útok proti svobodě, útok imperialistů proti vlastencům atd..

            Je tu ovšem jedno ale…, to o téhle úžasné „lsti“, ten „kremelský lapka proklatý“, kterému samotný arciďábel pomáhá, neměl vůbec žádnou páru, a tak nacupital do pastičky?

        2. On si snad někdo myslí, že v této proxy válce jde někomu o Ukrajinu a Ukrajince? Tak naivní snad nemůže nikdy být!

          1. Takových tu je, celé zástupy

          2. Neříkej, rusákova kurvo….

            1. Torme, rozumu mdlého a ubohého, je mi tě moc líto, že s tím musíš žít.

              1. Torm, udělej-ukaž nám Rusákovu kurvu, ať víme, jak to má vypadat. Zatím je to tady jen samá nápodoba :D

                1. Koukni do zrcadla. To je taková ta lesklá věc, co si někteří rusáci dovezli z Berlína jako trofej.

                  1. neříkají ti náhodou…Mr. Vtip?

                    hm, ne, spíš budeš prostě debilek :o)

        3. Akorát ti tam malinko vypadlo, že ti co „musí Ukrajinu zničit“ nejsou Ukrajinci, nýbrž Rusové.

          Ale to už je tu ohraná písnička…

          „On mi naběhl na nůž a pak ještě šestkrát!“
          „A kuna pravila – když ono mě to vejce tak drze provokovalo!“
          „Za zničení budovy ruskou palbou můžou obránci, protože provokovali tím, že se bránili!“
          A nejnověji merce: „Ukrajinci si sami ničí Ukrajinu ruským dělostřelectvem a armádou!“

          Cigánské, skinheadské a obecně gangsterské výmluvy. Hezky to odhaluje smýšlení a morálku lidí.

          1. Ježkovy zraky, „uděláme vše pro to, aby Rus tu Ukrajinu rozmlátil.“

            Jestli je „válka ideální scénář“, tak to znamená, že si ji přeji.

            Furt nic?

            1. Máš kreativní čtení.

              Má to cenu zkoušet? Ale tak to ještě zkusím. Arestovyč neříká, že chce válku s Ruskem. Říká, že podle jeho názoru je pro Ukrajinu otázka přežití vstoupit do NATO, protože jinak ji Rusko postupně obsadí a pohltí kousek po kousku. Ovšem že pokud Ukrajina bude chtít vstoupit do NATO, Rusové na to zareagují tím, že se pokusí Ukrajinu totálně zdevastovat vojenským útokem, aby jí ve vstupu zabránili.

              Číst toto jako „chtějí vyvolat válku s Ruskem a zdevastovat si zemi“ je perverzní. Asi jako kdyby někdo v roce 1938, v alternativní historii, interpretoval rozhodnutí Československa nevzdat se Sudet jako „udělat vše pro vyvolání války s Německem a rozmlácení Československa.“ Vlastně ne asi – naprosto přesně. Protože je to stejný scénář a ideologie – revizionistický etnonacionalismus pohlcující každý kus území sousedního státu, o kterém prohlásí že tam má německojazyčné/ruskojazyčné.

              1. Mohu se zeptat, zda se skutečně domníváte, že pokud by se Československo v roce 1938 rozhodlo nevzdat tzv. Sudet, alternativní interpreti by to jako krok k vyvolání války nevykládali? Jedna strana mince jsou zbožná přání a druhá realita. Lze se domnívat, že pochopení toho, co myslel svým vyjádřením Arestovyč, zvrátí průběh války, ale já bych na to nesázel.

                1. Jistěže apologeti agresora by to tak byli bývali interpretovali. Ale byla by to účelová, nepravdivá a demagogická konstrukce, stvořená výhradně s cílem omluvit neospravedlnitelnou agresivní válku tím, že „napadený si za to může sám, ba dokonce to chtěl.“

                  1. No, oběť to chtěla, a dělala pro to všechno možný, a ruský agresor to nakonec taky chtěl. Je to taková oboustraně chtěná válka.

              2. „Říká, že podle jeho názoru je pro Ukrajinu otázka přežití vstoupit do NATO, protože jinak ji Rusko postupně obsadí a pohltí kousek po kousku.“

                Což je ovšem jeho interpretace. V konečném důsledku ovšem tvrdíme oba to stejné: „Ukrajinu budem tlačit do NATO a kolik u toho chcípne Ukrajinců je nám jedno“.

                Je jistě nezpochybnitelným právem Ukrajiny vstoupit do NATO, stejně jako je nezpochybnitelným právem Kuby umístnit na svém území sovětské jaderné hlavice.

                Ale je to kurva fakt dobrej nápad? Je dobrej nápad vyvézt „demokracii západního stříhu“ do Iráku, Lybie, Afghánistánu atd.? Co tím lidi jako získali? Rozvrácenou zemi? Pomohli si Ukrajinci majdanem? Jak jim to pomohlo? Že se tam prohání banderovští militanti a do toho ještě vstoupila ruská agrese? No to jsou samá pozitiva.

                Já bych pod ruským vlivem žít nechtěl, ani pod Kadáfím, Husajnem, a v grýndýlu to bude taky na hovno, ale ještě méně bych chtěl žít v občanský válce a rozvrácený zemi. Čehož se nedejbože možná taky dočkáme.

                1. Nejlépe nežít pod vlivem nikoho, ale pro porovnávání toho, čí vliv byl anebo bude pro vlastní či cizí občany destruktivnější, bude potřeba seznam trochu doplnit. Třeba o Madlu. S jakým referátem se asi dnes, v předvečer výročí zmasakrování Srbů, dostavila k výstupní kontrole?

          2. No jestlivá je aspoň trocha pravdy na tom, že právní status Ukrajiny doteď není úplně 100% dotaženej do konce stran hranic – což je, nějaký půtky vo hranice jsou známý, proto by s největší pravděpodobností nemohli do NATO – tak by to zase bylo takový pěkný vopření se vo technikálie mezinárodního práva.

            Však báťuška pokud vím explicitně zmiňoval něco vo neuznání toho stádu a historické součásti Ruska, je docela dobře možný, že to je odkaz i na totok.

            Idea, že by si pak vlastně RF najela střílet na svoje vlastní území, je fakt skvělá, už jenom jak by se z toho pravdolásky mohly nafouknout a puknout :D

            1. A jak si proboha představuješ „dotažení právního statusu Ukrajiny“? Půtky o hranice = Krym & „lidové republiky“.

  6. 1) Tak až se potáhne na Moskvu a nějaký aktivistický zmrd vyhlásí mobilizaci, tak nebudu nadšený, že mi nějaká země odmítne azyl, protože se mne místní potentáti potřebují použít ve válce.

    2) Je jistě mravné pomáhat uprchlíkům, ale tak nějak jsem si vzpomněl na Libanon … no, zatím to vypadá, že Rusko není Izrael.

  7. ad bod „Na Ukrajině se po útoku Ruských vojsk rozdávaly zbraně mezi civilisty, a neexistuje důvod proč by si prchající nebyli schopni donést nějaké zbraně i k nám. Je to bezpečnostní riziko, které v současnosti nelze měřit ani předvídat jeho důsledky“

    to je jednoduché, nestane se prostě lautr nic. k té spoustě nelegálních neregistrovaných zbraní, co koluje mezi galérkou, přibyde pár (desítek? stovek? tisíců? nebo kolik je takových hazardérů aby to vozili přes hranici s celní a pasovou kontrolou?) neregistrovaných zbraní v držení obyčejných fotrů od rodin. cena na černém trhu neklesne, nějaká ta četná přepadaní náhodných chodců v podchodech za mávání kalašnikovem také nelze očekávat (ostatně, jaký je rozdíl pro tu důchodkyni cestou z pošt proti mávání trubkou od topení?), a nic dalšího mě nenapadá.

    1. Takové Švédsko nebo Francii také nic nenapadlo, když tam přicházelo náboženství míru.

    2. celní a pasovou kontrolou? skoro bych se smál na plný kolo, dybych neměl po celým dňu dost, rypák už zas plnej rýmy a eště mě nečekalo vytřít půl bytu

    3. Lukasi B, z toho, že Vás víc nenapadá si nic nedělejte. Mě nenapadlo ani to, že by ti příchozí se zbraněmi toužili vše řádně proclít.

  8. Právní statut Ukrajiny
    Ukrajina nemá oficiálně uznané hranice. Po rozpadu Sovětského Svazu měla každá republika možnost stanovit svoji autonomii, a k tomu je potřeba dbát mezinárodních konvencí pro vznik nových států. Ruská federace to má v pořádku a je definována jako nástupnický stát po Sovětském Svazu. V roce 1991, kdy se rozpadl Sovětský Svaz, nikdo nezaregistroval hranice Ukrajiny, a tudíž z hlediska mezinárodního práva Ukrajina neexistuje. A jestliže je Rusko nástupnickým státem po Sovětském Svazu, pak poslední zaregistrované území Ukrajiny je součástí Sovětského Svazu. To znamená, že vojska Ruské federace nevjela na území cizího suverénního státu, ale pohybují se stále na svém..

    Když to napíšu úplně po lopatě, tak Ruská armáda čistí svoje vlastní území od nacistické chamradě, kterou tam zavedl západ čili jmenovitě USA, EU a NATO. Jestliže je Česká republika členem NATO a EU, tak se podílela na vzniku této války, na nacifikaci Ukrajiny a na genocidě civilního obyvatelstva. Všechny vlády ČR od roku 2014 jsou spoluzodpovědné za vraždění lidí na Ukrajině a mají krev na svých rukou..A teď, když Putin po nás ten bordel uklízí, tak posíláme jeho protivníkovi zbraně..

    1. Četl jste https://www.denik.cz/cesko-a-eu/ukrajina-fake-news-rusko.html ? Pokud jste přesvědčen, že i přesto máte pravdu, můžete nám vysvětlit, jak je to s tou registrací hranic, proč je třeba je registrovat a u koho?

      1. to není o anglosaském námořním právu a institucích z něho odvozených,ale o momentálním stavu
        SSA,VB,EU,AUS/NZ,Kanada se zbláznili,zbytek světa si zachoval příčetnost
        ropy a plynu je na Zemi dost,jen ne pro zloděje,s tím už je konec

        1. Neuhýbej Rosomáku. Jasoň tě nechytal u hloupé a samotnými Rusy vyvrácené lži:

          МОСКВА, 20 апреля. Госдума ратифицировала во вторник российско-украинский договор о государственной границе. За ратификацию документа проголосовали 311 депутатов при необходимых 226 голосах.

          Договор был подписан 26 января 2003 года в Киеве и определяет границу на сухопутном участке. Как сообщил, выступая на заседании, министр иностранных дел России Сергей Лавров, согласно документу между Россией и Украиной фиксируется граница, которая была между РСФСР и УССР на момент распада СССР.

          https://www.rosbalt.ru/main/2004/04/20/156791.html

          1. Naprosto nikolivěk neuhýbám Mr.Mrcasiku.Jen poukazuji na to,že nelze stavět na od základu špatném nastavení vztahů na Zemi,což je podstatou anglosaského námořního práva.Toto svinstvo bylo většině,která měla v danou dobu smůlu a neměla kapacity tohle odmítnout,vnuceno.Momentálně to je vidět na geopoliticko sociální mapě světa ohledně likvidace fašistických a nacistických psychopatů na Ukrajině.
            Země které mají plnou prdel postkoloniální nadvlády anglosaského světa a jeho poskoků to dávají jasně najevo.Konstatuji to jako fakt,nic víc,nic míň.Ukrajinské tzv.nacionalisty znám ještě z 90let,nechtěl bys je mít za sousedy.Tož buď v klidu a nepokoušej osud,a snaž se být nestranným.Pro začátek zkus nějaké relevantní zdroje..
            Systémové a systémem schválené linky nepovažuji za zdroje,obyčejný hnůj víc voní a dělá lepší dojem..

            1. Jo aha. A pokud bych ti totéž dohledal na stránkách Dumy, tak už by to byl nesystémový link kterému bys věřil?

              Ty kecy o „většině co nechtěla“ si strč za klobouk. V ukrajinských volbách existovaly strany, které měly v programu připojení se k Rusku – na Krymu i Donbase je volily 4% lidí. Většina levobřežních volila Janukoviče, který byl také „ukrajinský nacionalista“ a rozhodně žádné připojování k Rusku nechtěl.

              Od základu špatné nastavení vztahů na Zemi = Velkoruská a Velkoněmecká říše přijde o cizí državy, na které expandovala a kolonizovala je? Jo, věřím že pro impéria je strašná tragédie, když přijdou o své kolonie a domácí obyvatelstvo kolonií se stanou „nacionalisty“ a proti kolonizátorům se vymezují. I pro jejich kolonisty. Ale to je halt už risk kolonizace a kolonizátorů, víš? Kolonizalismus není zadarmo a bez rizik.

              1. …Velkoruská a Velkoněmecká říše přijde o cizí državy…???
                v tomhle se neshodneme, zřejmě máš šílené mezery ve znalosti minulosti a dějepisu anebo znáš jen tu minulost, kterou je povoleno znát a vzal jsi ji jako jedinou možnou…
                nic ve zlém

    2. Všichni si určitě pamatujeme, co dva roky zpět předváděly sociální sítě, resp. ne sítě samy, to je jenom tupá technika, ale hlavně lidi, kteří ji používají. Udávání, šmírování, stalkování a vyhazování z práce lidí s odlišným názorem, vyhazování z práce za nevhodné genderové/rasové připomínky, nebo připomínky k naprosté neúčinnosti toho, co ty dva roky vláda dělala.

      Tak tady je další klasika, vytažená z naprosto bezedné žumpy digitálních hoven a vymaštěných palic, co se jimi sadomasochisticky omazávají a rochní si, že tohle je lepší Chanelu – z twitru.
      Z téhle žumpy ve velkém čerpají i Novinky, iDěs a bohužel i Jenda Mrcasík.
      A vybírají si z té profláknuté žumpy ty nejmacatější káble, které se -jako z udělání- docela hodí do neustále šponované, antiruské hysterie.

      Už tady snad chybí jen ozbrojení ruští propagandisti, jejichž sovětští kolegové během Barbarossy, zaháněli mladé, sotva odrostlé sovětské vojáky, k smrti vyděšené absolutní brutalitou SS i Wehrmachtu, zpátky na pozice, nebo aspoň zákopu.
      Kdo neuposlechl, nahlásili ho a byl bez soudu, přímo velitelem čety/roty/baterie/pluku, zastřelen ranou do týla za zbabělost a vlastizradu.

      https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/rusky-vojak-predal-ukrajincum-tank-vymenou-za-svobodu-a-ctvrt-milionu-40391252

      Dnešní obdoba toho bývalého, zapáleného a bolševismem nasáklého sovětského propagandisty, ta dneska čtené žumpě říká:

      „Míša dostane velmi pohodlné podmínky. Po válce také dostane 10 000 dolarů a možnost požádat o občanství. Až do konce války bude žít v pohodlných podmínkách s televizí, telefonem, kuchyní a sprchou.“

      Kuurva, to po válce nedostali ani elitní odstřelovači Zajcev s Pavličenkovou!
      Naopak, skončili před vyšetřovací komisí, která přezkoumávala všechny jejich „zářezy“, třebaže byly zdokladovány minimálně známkami..Exhumovali některé mrtvoly, zjišťovali zda mají známky a zda sedí ráže pušek, které ti dva nejslavnější používali a zda si svoje zářezy tak trochu „nepřifoukli“ :D

      Ruský Míšo, já bych si na Tvém místě dal na ty Ukrajince kurevsky dobrý pozor.
      Slíbený je vždycky ten největší krajíc…
      A Míšo – oni, ti Ukrajinci, oni Vás jako Rusy z hloubi duše nenávidí.
      Ne od 24. února, ale už hrooozně dlouho, myslí si, že právě Rusové jsou příčinou ukrajinského úpadku a táhne se to z generace na generaci.
      Já k tomu říkám:
      Pane presidente Zelenský, při situaci Vaší země, za jejíž rozkradení Vy bohudíky nemůžete, Vám těch 10.000,-USD, kvartýr s televizí, telefonem, kuchyní a sprchou PRO KAŽDÉHO DEZERTÉRA, bude někde a pěkně zatraceně chybět.

      1. Akorát že já si z twitteru netahám „výpovědi“ a „rozhovory“ ani údajné „dokumenty“, nýbrž tvrdé primární zdroje videonahrávek konkrétních vojenských akcí a zničené techniky, a ty si ještě důsledně ověřuji přes geolokaci a jiné úhly pohledu, existují-li.

        Nebe a dudy.

        Kdežto ty vycházíš z čeho, servisdoku, a jak si nezávisle ověřuješ jejich pravdivost?

        1. jak si ověřuješ,kdo video vytvořil?
          byl jsi na místě akce?
          provedl rekognoskaci terénu?
          a s kolika uk a ru vojáky či ozbrojenci jsi mluvil?
          kolik věrohodných civilistů tam žijících jsi vyzpovídal?
          když už neumíš nebo z nějakého důvodu nepoužíváš pravidlo 3I
          jaké jsou tvoje jiné úhly pohledu?
          pane BROUKU PYTLÍKU

          1. Metadata a geolokace. To odpovídá na tvé první tři otázky.
            Geolokovaná jiná videa/fotky téhož incidentu z jiných úhlů.

            A invektivy chceš? Okay. Cucáš si z prstu ničím nepodložené nebo prokazatelně lživé sračky a pak tě strašně rozčiluje, když ti je někdo vyvrátí – proruský fanatický Jasánku.

            1. Vážně? To si opravdu myslíte, že si můžete udělat úplný obrázek o situaci na základě několika fotek, které byly vybrány tak, aby ilustrovaly to co vám chce dotyčný na Twitteru sdělit?

              Odkdy je twitter tvrdý primární zdroj?

              Jestli chcete, můžu vám poskytnout fotku ruského růžového tanku, z různých úhlu, geolokované na předměstí Kyjeva.

              1. Jasoň: ano? A ten geolokovaný růžový tank tam pojede a bude po něčem střílet (v případě videa), popř. bude mít ustřelenou věž a bude hořet (v případě fotky)? A bude to tank, který bude jednoznačně identifikovatelný ke konkrétní straně podle typu který druhá strana nemá, nebo podle značení, nebo podle zbytků posádky?

                To totiž dodá ten kontext ke geolokaci.

            2. Už jsem to tu psal několikrát a Jendu na to upozorňoval.

              Sociálky a zvláště pak TW, jsou nechutná manipulativní žumpa, o čemž se šlo ostatně přesvědčit v průběhu dvou let zpátky.
              Cokoli z této žumpy nekriticky přebírat jako pravdivé a nestranné, je imho velice ošemetné a riskantní.

              1. A že jsi nějak neměl co říct, když jsem ti ukázal jak to dělám s tou Lelekou a Bukem…

                Manipulace znamená, že někdo usekne nehodící se a dodá jen selektivně vystřiženou část pravdy. Proto se vždy pídím po nejdelším možném videu nebo fotoreportáži, začínajícím co nejdéle před předmětnou událostí.

                Lži jsou v interpretaci nebo lidských kecech, a ty nesleduji vůbec.

            3. Dfense sleduju cca 15 let,možná i déle,nečekal bych,že budeš tak jak nemnoho jiných za tu dobu tak hysterický,nebo je to jen projev netolerance?

              BROUKEM PYTLÍKEM jsem tě nazval jen pro tvoje chytráctví,se kterým zde nepodložené údaje prezentuješ jako neomylnou pravdu Mr.Mrcasíka…

              Ty máš SVOJE čemu bez relevance věříš,ostatní zase JINÉ,čemu věří oni…
              jakým způsobem si každý ověřuje svoje údaje je každého věc,ovšem tvoje ověřování není lepší nebo věrohodnější než ostatních.
              A už se nerozčiluj,věz,že ani Rusko ani Ukrajina za ten vztek nestojí.
              Pokud neznáš systémové praktiky,nikdy ti žádná analýza nevyjde…
              Doporučuji ti film Bílá paní,fakt mrkni

              1. Já, sysop, servisdok, fatdwi, shane, prostě ti co tu léta diskutují, nemáme potřebu se urážet i když spolu třeba nesouhlasíme. Vyslechneme si své názory, požádáme protistranu o zdroje, sami si je vyhodnotíme a zaujmeme nějaký názor.

                Ty jsi sem přišel s postojem „teď jsem tady já a kdokoli nevěří mé pravdě je pitomec“. Ano, je to časté. Ne, není to morální ani intelektuální výšina, umožňující poučovat druhé nebo vyhrát debatu.

                1. Njn, kdyz te bavi delat si nazory na zaklade informaci od lidi, kteri sem chodi za urcitym ucelem, nekteri pravdepodobne v placenem rezimu…
                  To se pak neni co divit, ze si o tobe obcas nekdo mysli ledacos…

                  1. Nevěřil jsem pomluvám, že je Ling trollí multinick, a nevěřím pomluvám že je Sysop placený agent Kremlu.

                    Pokud mnou kvůli tomu nějaká paranoidní hysterka opovrhuje, je mi to úplně jedno.

                    1. no pokud neni placeny, tak lze, kudy chodi
                      nevim, co je horsi, uprimne receno…
                      Ale pokud nevidis u nekterych lidi uplne klasicke postupy, ktere jsou jeste k tomu zname, ktere pouzivaji pri diskuzich….
                      Ja je tam vidim zcela jasne.
                      Takove to relativizovani….vsichni lzou…a ono to urcite neni az tak hrozny…a ti nevinni nejsou urcite az tak nevinni….a podobne
                      Pokud to nevidis…

                    2. Relativizování a „všichni lžou“ resp. „pravda neexistuje“ jsou oficiální narativ postmoderny. Akorát teď si toho všímáš v tématech, kde tě to dráždí.

                      No a co se vstřícnosti k Rusku týče – jsou tři druhy. Česká, kterou popravdě nechápu. Trollí. A německá, kterou chápu velice dobře. Všiml sis někdy, že jak Praetorian, tak Sysop mají hodně co dělat s Německem a ta země a její kultura je hodně ovlivňuje? A všiml sis, jaký je postoj Německa k dění na Ukrajině?

                    3. Ja sem chodim uz hodne dlouho….a vidim posun u mnoha lidi. Zacalo to s Covidem, a pokracuje s Ukrajinou.
                      Myslim si, ze to nevidis, protoze jses sam v tech vecech zainteresovany a mnohdy tito lide pisou veci, ktere ti vyhovuji, takze jestli nekdo neco nevidi, jses to spis ty…
                      Imho, ofc

                    4. Přijde ti, že souhlasím se Sysopem? :o)

                      A nenapadlo tě, že od covidu ses nejvíce změnil ty? Co myslíš – když ti 5 lidí říká, že ses změnil, a ty říkáš že se změnili ostatní… Nemůže to být opačně, než to vnímáš?

                    5. Ne, protoze ti lide o me tvrdi veci, ktere nejsou pravda. Jak ja vidim veci docela presne vim. Pokud mi lide zacnou tvrdit, ze je vidim jinak, tak se bud pletou, a nebo lzou.
                      Jinak ve tve odpovedi je primo zakodovano, jak vnimas to, co ostatni lide rikaji a jak to interpretujes. Nic si z toho nedelej, nejses sam, takovych vas je vetsina.
                      Vsimni si jedne veci: Ja jsem rekl, ze to, co tihle lide pisou, ti mnohdy VYHOVUJE. A ty se ptas, jestli mi prijde, ze s tim clovekem SOUHLASIS.
                      Vidis ten „drobny“ rozdil? Ja jsem rozhodne NEREKL, ze s nim souhlasis, dokonce si myslim, ze s nim casto nesouhlasis. Ale to, jak se vyjadruje ti podle me presne VYHOVUJE ve tvem „boji“. To, ze pise neco, s cim nesouhlasis, ti pomaha, a tedy ti to vyhovuje.
                      No, a UPLNE STEJNE to bylo pri covidu u tebe a me – ja jsem neco napsal, a ty jsi z toho udelal neco uplne jineho. A tim necim jinym jsi me (a tobe podobni) umlatil k smrti a jeste sis myslel (a verim, ze uprimne), jak jsi mi to nandal a jak jsi me odhalil jako toho spatneho.
                      Nejparadoxnejsi na tom vsem je, ze jak v otazce Covidu, a napriklad i ted v otazce blokovani nejakych webu, jsem v podstate jeste „radikalnejsi“, nez jses ty, ci jini. Napriklad v oblasti blokovani jsem proti blokovani zcela cehokoliv. I kdyby tu byli nackove a na webu meli napsano, ze chteji pozabijet vsechny cikany (priklad, proste cokoliv), tak jsem PROTI teto blokaci.
                      Ovsem protoze si dovolim kritizovat napriklad autory clanku, kteri take pisou proti blokaci, ale pisou uplne sracky, tak nejakym zahadnym (no, zahadnym ani ne, proste lide jsou casto hloupi atd) zpusobem jsem vniman jako nekdo, kdo je na druhe strane. Stejne to bylo u Covidu.
                      Vis, u tebe jako u mala lidi zde citim, ze to co delas, myslis dobre a delas to uprimne. Ja s tebou mnohdy zcela kategoricky nesouhlasim, kolikrat neco, co jsi psal, jsem povazoval za uplne zrudne, a podobne. Kolikrat s tebou souhlasim….A je to v pohode…
                      Ale take jsem te parkrat nazval zmrdem a vis proc? Presne proto, co jsi udelal ted. Ted te tak nechci nazyvat, jen ti vysvetluju, proc jsem to delal kdysi.
                      Premyslej nad tim, proc nekteri lide pisou to co pisou, a mozna si dej trosku vice casu tomu porozumnet. At se ti pak nestane to, co se ti stalo ted, protoze je to proste skoda. Kurvis tim to, co jinak delas trebas i docela dobre.

                    6. Re: Jan Mrcasik 23.3.2022 v 19:48

                      Problem je, ze ceska spolecnost moc nezna slovo ‚respekt‘. Ve sve namyslenosti se proste timto nikdo nezabyva. Respekt neni obdiv a mohu ho mit i vuci nekomu, s kym nesouhlasim. Respekt je otazka kultury diskutera. Kdyz prijde nekdo novy, tabula rasa, tak se snazim mu zpocatku dat sanci a respektuji ho. Je pak jen na nem, jak se projevi a ve kterem mem supliku nakonec skonci.

                      Neni normalni, abychom si tu nejak vyrazne souzneli. Cim je clovek vzdelanejsi, tim sirsi zaber vedomosti ma a tim vice variant jeho nazory maji. Snadno se muze stat, ze v urcitych otazkach si rozumim s nekym, ale nerozumim si s nim v necem, v cem si zase rozumim s nekym jinym, atd.

                      Plus, i tato diskuze poskytuje vzdelani, rozumni lidi si nazory vymenuji a dal utvareji.

                      Kdo to nechape, je to jeho vec, ale jednak o hodne prichazi a druhak se zatvrdi a nevyviji.

                    7. Ano, to je přesné. Třeba Igor Girkin byl velitel separátů, dělal si stalinistické tribunály kde popravoval lidi za „špionáž“ a civilisty naháněl na nucené práce – ale respektuji ho v tom, že jako jediný ze všech separátů neměl potřebu lhát ani propagandističit a na rovinu přiznával všechno co dělali a proč. Padni komu padni stejným metrem.

                    8. Nechodíš sem „dlouho“ Lojzo.
                      Chodíš sem zhruba tak dlouho, dokud neshnila kastle, či se nahotovo nerozsypal 200.000 motor stočené Thalie z bazaru.
                      Což dává tak 10, max. 12 let za předpokladu, že jsi do toho sypal minimálně stejné prachy, jako cpeš do štětek, protože normální baba od tebe po 15 min uteče.

                    9. Tvl kde ten matros kupujes? Akorat nevim, jestli bys s tim nemel prestat, meles uplne picoviny….Btw, osobne by sis pokecat nechtel, vid :-D stejne jako nikdo z vas curacich hrdinu :-D

                    10. To všechno, ty multinicky se tu ve větším objevily až s chřipečkou (zergovo řádění nepočítám, to je zdejší folklór), ale až v brutálně vysokých počtech trolové nastoupili po 24.2.

                      Dalo se to čekat a domácí, po tolika letech provozování takto zaměřeného webu, to jistě dobře věděl.
                      Kromě toho – na rozdíl od nás, domácí přece vidí IP adresy a engine mu jistě dokáže zobrazit, co všechno z jedné IP přichází a pod jakým nickem.
                      Tuhle možnost my bohužel nemáme a tak můžeme soudit jen na základě dlouhodobých, osobních zkušeností s mírou shodnosti, či typickými markanty toho kterého pisatele.
                      Ať už se pisatel snaží jakkoliv, mnoho věcí bohužel děláme podvědomě, nepovažujeme je za důležité a myslíme si, že použitím/zamícháním jiného jazyka, tvorbou záměrných chyb, či dokonce použitím diakritiky, z nás bude někdo úplně jiný a nikdo to nepozná. :D

                      D-F je poměrně hodně čtený web (koukněte na počty přečtení některých článků), linky na něj jsou na spoustě jiných webů. Byly signály, že tento web si k rannímu kafi a pro pobavení otvíralo i mnoho úředníků na ministerstvech, kde pak v kuřárnách probíhaly vzrušené debaty typu „koho tím autor sakra myslel a jak to vlastně ví?“

                      Takže mnoha českým dobroserům, lepšolidem, pražskokavárníkům, havlistům, bicyklistům i takovým těm „levičákům obecným“, leží D-F v žaludku už dlouho.
                      Jeho likvidace, by zástupcům všech jmenovaných skupin, vysoce pravděpodobně přivodila sériové orgasmy.
                      A myslím, že bude hůř.
                      Ostatně – kde je zerg? Na Ukrajině? :D

                    11. servisdok: tak. Ale vymyslel jsem řešení – whitelisting. Napsat si Greasemonkey skript nebo plugin do prohlížeče, který by nikoli všem, ale jen svým uživatelům prostě schoval všechny příspěvky „nezavedených nicků“. Až mně zase nějaká vlna nových trollích nicků začne hodně štvát, tak se doučím nenáviděný Javascript a vrhnu se na to.

                    12. Já jsem na to použil jiný blok té Recognity. Pak ještě jeden, ale fakt hodně starý skriptík, co ani nemá název a běží ještě na DOSu, z nějakého dobrého důvodu asi záměrně. Tvůrce to tenkrát udělal za účelem porovnávání textů anonymních mailů, co dostával. Má to pozoruhodné výsledky, jen je s tím DOSem trochu problém se vkládáním.
                      Jak pokračoval vývoj uživatelsky „přívětivých“ OS, počínaje už W95, tak byl DOS běžnému BUF čím dál skrytější a i osekanější. To je taky jeden z důvodů, proč si stále nechávám XP, protože spousta vychytaných prográmků, které mi usnadňují práci (a díky kterým lenivím) běží téměř výhradně v DOSu.

                    13. Už jsem se tu jednou ptal a odpověď nepřišla žádná.
                      Znáte někdo člověka, který by byl tzv. placeným trolem?
                      Nebo placeným za vkládání té či oné propagandy například na sociálky, do diskusí mainstreamu či dokonce sem?
                      Fakt mě to zajímá. Asi není dost dobře možné, např. zajít na RU/UA ambasádu a říct:
                      „Dobrý den, jsem český novinář, stojím na vaší straně a budu pro vás psát, co a kam si řeknete. Kolik nabízíte?“
                      Lítají tady zmínky o nějakých „trolích farmách“ kdesi u Petrohradu, o české obdobě takové farmy jsem ještě neslyšel. Viděl někdo někdy takovou farmu, nebo se tam nechal zaměstnat?
                      Kartous, Vrábel a jim podobní, ti placení jsou a myslím, že štědře.

                      Myslíte, že jsou placená i ta kvanta nicků, co se tu objevily po začátku „speciální operace“?
                      Nebo to dělají zcela nezištně, z prostého přesvědčení? :D

                      Přesně tak to dělali i pravověrní padesátkoví komunisti, tedy ti dole v podhradí, ti řadoví.
                      Oni opravdu, z celého srdce věřili, že opravdu budují po všech stránkách lepší společnost a dělali pro to úplně všechno. Včetně upozornění na ideově poněkud nepevného soudruha, co mu potom namísto idejí zpevnili svaly v uranovém dole.
                      Myslím ale, že ti nejvyšší až nahoře, všichni ti co měli informace, které ti dole v podhradí z principu mít nemohli, na tom byli s tím „celým srdcem“ trochu jinak :D

                    14. servisdok:
                      „… člověka, který by byl tzv. placeným…“
                      – – –
                      Znám konkrétní osoby, vystupující ve své pracovní době a možná i ve volnu ve prospěch firem, u nich bylo zaměstnáni nebo v kterých měli podíl – konkrétně šlo o lži, blamáže a manipulace.

                      .

                    15. No, trebas na Slovensku ted par odhalili….
                      Ostatne, kdo tohle dela, asi se tim u piva uplne nechlubi….

                    16. Hele, ja pamatuju na Sputniku, ze v te diskusi, co se na ni logovalo pres FB, byly typy, ktery tam reagovaly furt. Ve dne, v noci, porad a vzdy rozesiraly diskusi. Zajimave navic bylo, ze na kazde tema mely okamzite k ruce nejaka technicka data, ktery normalne clovek musi dost dlouho hledat. A jak Sputnik psal o nejakem U.S. pruseru, tak tam nebyli. Vubec. Proste bez reakce. Tohle zrovna byly pripady, u kterejch bych si skoro vsadil, ze to mel nekdo v pracovni naplni.

                      Jenze ja FB nemam, diskuze byla pak viditelna jen prihlasenym a tak uz nevim, jak to tam bylo dal. Tohle jsem tam videl nekdy pred tremi lety.

                    17. Já myslím, že placení influenceři jsou, spíš v menším rozměru než větším, ale ta věc nejspíš existuje. Čím větší čtenost, tím větší četnost ovlivňování. Ty mediální korporátní sračky je třeba živit i v tom diskuzním prostoru. Placenej ruský troll tu nebude nejspíš žádný, ono si to totiž žije vlastním životem a není moc důvod to krmit, Sputnik stačí a každá opozice taky, protože je automaticky prohlášená za proruskou, ikdyž je to nesmysl, tak proč to platit? Kritizuju Brusel, jsem kremlobot. Proč by to měl Kreml platit, když je to už zaplacený?
                      Obě strany si hlavně hlídají svůj prostor.

                    18. servisdok: ona je ještě třetí varianta. Každý ví o jedincích, co to dělají z přesvědčení, a ví se o „trollích farmách“ kde zaměstnanci jednou podle softwaru.

                      Ale existuje – a v ČR to podle mě bude dominantní – ještě to, že určité skupiny aktivistů neplacených, ale fanaticky přesvědčených o své pravdě, mají internetová fóra, kde koordinují svůj svatý boj. A tam si založí vlákno, že je potřeba ovládnout diskusi na nějakém serveru, a po aktivisticku se tam začnou hromadně registrovat a pořádat tam nájezdy s cílem totálně to tam rozvrátit a ovládnout to svým narativem…

                    19. Mimochodem, empirie k tomu – když se sem natáhla ta druhá vlna nových agresivních nicků, hned 3 nebo 4 z nich jakože nezávisle na sobě psaly různá podání té samé bajky na téma „medvěd a ratlíci“. Zaujali mě tam ti „ratlíci“, protože to není tak často používané slovo.

                      Zcela zjevně někde existuje zdroj Z, ze kterého všichni tři jakože rozdílní diskutéři vycházeli. Ale na internetu to najde jen takový příběh na Haló Novinách :D

                      Takže pokud všechny nové nicky ze 2. vlny nejsou členové KSČM nebo SSM, tak prostě pochází z jednoho fóra nebo FB skupiny, kde se domluvili že udělají nájezd na DF.

        2. to sme viděli opakovaně, jak si ověřuješ

          BŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮ RUSÁCÍ ZASTŘELILÍ OPCHOĎÁÁÁÁK
          -> prokázáno, že tam parkovala vojenská technika, k úderu došlo v noci, kdy tam nebyla ANI NOHA, aby nedošlo k civilním ztrátám

          BÉÉÉÉ RUSÁCÍ STŘÍLÍ NA ŠKOLKY
          -> mezi školkama zaparkovaný houfnice

          MÉÉÉ RUSÁCÍ ZASTŘELILI ELEKRÁRNU
          -> nějaká soldateska na ně střílela z baráku MIMO AREÁL, tak párkrát střelili nějaký granáty nazpátek, aby se vzdali

          tak můžem pokračovat furt; ty tvoje mazanice, expertismus na porovnávání vohořelejch vraků z vobrázků a jiný chytrystiky na základě tvaru ohýnku po explozi, to už fakt zavání šílenstvím, nechceš si dát voraz?

          1. Víra nedovolí byť jen připustit, že by satan Putler válčil tak, jak každej druhej. Protože prostě Putler a nasrat.

          2. Všichni známe ten příběh tří ruských vojáků, co zbyli v zákopu a měli jen jediný, poslední granát.
            Jeden z nich ho popadl a s údajným výkřikem „za stranu a za lidi“ se rozběhl proti německému tanku.
            To vypověděl jeden z dvou přeživších. Výpověď toho druhého nezveřejnili.
            :D

            1. „Zasraný náledí!“

            2. No právě. Ta interpretace.. :D

  9. https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/diskuze/renault-zacal-v-rusku-znovu-vyrabet-40391276

    A novinkářská svoloč se tam hned vyjadřuje, jací jsou Francouzi zrádci a že Renault zkrachuje. Zajímalo by mě, jestli kdyby Apple obnovil prodej výrobků do Ruska, jestli by hned běželi prodat ty svoje předraženy iPhony do zastaváren. Neuvěřitelná podobnost s minulým režimem.

    1. Á další socka co nemá ani na iPhone…

      1. Akorát se mi nelíbí to pokrytectví lidí, co by Rusům vypnuli a zakázali všechno, ale pak si uvaří na ruském plynu oběd. A je snad věc dané firmy, jestli se vzdá zisků v Rusku a skončí tam své aktivity, nebo ne. Třeba teď psali, že Anonymous napadli Nestlé, protože tam neukončilo svou činnost. Nejsem fanda Nestlé, ale je to snad jejich věc. Když se Ronald McDonald rozhodne do Ruska vrátit, tak co? Bude ho bojkotovat celý svět? Hacknou Anonymous „tajné“ dokumenty o tom jak vraždí krávy?? Myslím, že průměrnému konzumentovi, závislém na dvou Big Macích denně to bude buřt.

        iPhony jsem měl dvakrát. Jednou v době 6tek 5sko a teď před nedávnem jsem si opět jeden koupil. Jediná novinka za tu dobu tam byl digitální metr. Pořád jsou to telefony s uzavřeným ekosystém pro nenáročné uživatele. Prostě nic z čeho bych se udělal.

        1. a to přitom nestlé bojuje za západní zájmy, pomalým podáváním chemickejch zbraní tamnímu obyvatelstvu…

        2. Neví někdo, jak zhruba dopadl třeba Teplý a Madeta v Rusku? Nebo VW a Škodovky?
          Ve všelijakých ruských videích bývalo Škodovek vidět hafo.

          1. jo, to tam docela berou, je to přece jenom levnej koncern že

          2. No tak!
            Jako vyloženou nadsázku, by to snad šlo, brát ten VW jako levný koncern :D I když – oproti BMW, Mercedesu i Lexusu asi levný je. Otázka ale je, kolik lidí si tam ty báva, medvědy a elka může dovolit, že.
            Zase – v těch ruských videích nejen Škodovky, ale i spousta Dusterů, Kia i jiných aut, která jsem nepoznal a tak nemám ponětí, co jsou zač.
            A taky nemám moc ponětí, za kolik se ty Fabie, Octavie a Superby prodávaly tam. Automotive jde úplně mimo mě, tak u mne je to srovnávání takové „kulhavé“, no :D
            Tabulkově-internetová, oficiální kupní síla, kurs měny, či průměrné mzdy sice nemusí, ale spíše naopak mohou z Rusů dělat chudáky, v reálu to tak být nemusí. U nás je „průměrná mzda“ svou výší jakýsi až abstraktní pojem, protože z praxe dávno víme, že na ni velké procento tzv. „obyčejných lidí“ nedosáhne ani v divokých snech.
            Z toho vyplývá, že s jednostrannými, hrubě zkreslovanými informacemi o ekonomice RF, vlastně ani nemá smysl začínat s nějakým srovnáváním.
            K tomu přidejme ještě široce šířené „povědomí“ o tamních, věčně ožralých mužicích v zemljankách, či v polorozpadlých barákách, kde se pálí samohonka, pajcrovka a kde ženy venku štípou dříví pod kotle..

            Ale v Rusku přece, jako na fakt velkém trhu (147M není zase tak málo) si otevřelo pobočky víc českých firem, nebo jako ta Madeta, si tam i postavily výrobu, protože to tak bylo výhodnější i s ohledem na místní suroviny, nebo cla z číny u těch techničtěji zaměřených firem. Tak mě z principu zajímá, jak asi dopadly.
            Jak asi dopadl jablošrot po té demonstrativní sebevraždě, to si asi dovedeme představit :D

            Nějaký jiný informace by nebyly? Sem s nimi.

            1. Tady je jen „drobný náznak“ toho, jak asi dopadl koncern VW v Rusku:

              https://www.autoforum.cz/predstaveni/skoda-dostala-dalsi-tvrdou-ranu-ruska-policie-zakazala-pouzivani-jejich-aut-jde-o-tisicovky-vozu/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=0&dop_vert_id=leg0&dop_req_id=XLeCoeG41qE-202203241507&dop_id=15880933

              „Sotva Škoda otevřeně přiznala, že její čínské aktivity šly do kopru a celkové prodeje se bezprecedentně propadly, už tu máme další ránu.
              Nejde však pouze o prodeje, ale rovněž o příjmy ze zajišťování servisních prací a dodávek náhradních dílů. Škoda totiž v Rusku platila za jednoho z největších a nejvýznamnějších dodavatelů tamní policie, dodala jí už tisíce aut. Té navíc vozy nejen prodávala, ale také se starala o jejich údržbu. S tím je ovšem momentálně konec, neboť ruská policie dále nebude škodovky používat.“

              Přitom si nemyslím, že by v RF šlo o pouhé „tisícovky“ vozů, vzhledem k velikosti země.
              Ani Rusové nejsou úplně blbí a nebudou si v autoparcích pro tu běžnou, policejní a kriminální službu, držet třeba 10 typů aut, to je neekonomické.
              V zemi této velikosti mají vozy velký nájezdy, pak by ta údržba mnoha typů/značek musela kurevsky lézt do peněz.

              Ty sankce se fakt vyplatí…

      2. Poslouchej, že ty nebudeš Panelákový Pičus, ale jen pičus? Z jaké části věty soudíš, že dotyčný na jabko nemá?

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017