Pár poznámek k současnému dění na Ukrajině. - zpět na článek

Počet komentářů: 1 583

  1. Tak, a už máš aspoň pocit, že ses vypovídal?

    1. Doufam ze ne a ze autor udela serial.

  2. Notypico, to je zase hromada hoven tady.

    1. Chapu, mas to tezky. Hodne lidi cte web na hajzlu.

      1. Nechapes nic, Sysope. Vyjadroval jsem se k tomu, ze dneska zase kvalita blogu nasla nove dno, bohuzel.

        1. Kvalitu poznas jedine srovnavanim. Pokud ztratis referenci, nepoznas ji. Divej se na to proste tak, ze je zde siroke spektrum clanku, ve kterych s kazdy muze najit to svoje. Unifikovane a predzvykane clanky standardni kvality jsou holt jinde.

        2. A kterých? U novinky.cz to ještě jde? :-D

        3. Blogu by nejvíce prospělo, kdyby byl zrušen. Protože Sysop bude psát bezduché komentáře dokolečka dokola, aby zabil jakokoli smysluplnou debatu. Kolomazník ho málo dialektice nenaučil. Snad jen to Rusohulství si z Koněvky odnesl.

          1. Tak si ten blog zrus, to je prece dobrej napad. Papa.

    2. za to tvůj komentář, to je panečku obraz inteligence. Nejsi bratr od Ivy Pazderkové?

    3. Ano, to, že jsi se tady vyskytl, to potvrzuje… :-P

  3. Dost dobrých postřehů. Najma ten o vízech pro uprchlíky před mobilizací. To byl totiž hlavní argument pro blízkovýchodní migrační vlnu – že oni museli utéci nikoli proto, že by jim hrozilo pronásledování, ale protože jinak by museli být odvedeni do Assadovy armády.

    Jakmile samozřejmě z morálního hlediska chápu, že někoho násilím odvést aby bojoval proti svým příbuzným je nehoráznost – de iure mezinárodní smlouvy o uprchlících opravdu neuznávají „vyhýbání se odvodu“ jako důvod pro přiznání statusu uprchlíka.

  4. „Ti by měli být automaticky vyloučeni…“
    Co vás vede k aplikaci nějakého plošného vyloučení namísto individuálního posuzování? Proč má být beznohý živitel uprchlé rodiny ve vašem světě být vyloučen z řízení _automaticky_?

  5. Nejlepší je, když se ke komplikovaným problémům vyjadřují jedinci, kteří ví naprosté kulové:) Samozřejmě dneska už nejen na novinkách, ale i tady…. Ano ano, zlí rusové a ne úplně hodní, ale docela hodní ukrajinci.

    Každý příčetný zástupce lidu, kterému by na státu, který řídí záleželo, by byl schopen celou situaci řešit diplomaticky, bez vyhrocení konfliktu. Ukrajina prostě nemůže vojensky vyhrát, tj. aby nedošlo k destrukci země, bylo rozumné akceptovat podmínky Ruska a nechat jim Krym i celý východ Ukrajiny. Jsou ve stejně marné situaci jako ČR v r. 1938. Nikdo jim ve skutečnosti nepomůže. Jenomže Zelenský je jen komediant, který dělá co mu někdo řekne, točí emotivní příspěvky tohoto času s největší pravděpodobností z USA ambasády v Polsku…
    Takže prostě proxy konflikt USA x Rusko. A USA povedou válku s ruskem do posledního ukrajince, a mezitím se jim při troše snahy podaří zlikvidovat obchodní vazby EU a Ruska. Takže za pár měsíců nejen, že nemusíme mít plyn, ale ani ropu a ani obilí (to chybí už teď v západní Evropě)….

    A Ukrajina se nakonec rozdělí mezi Rusko (východ a jih), Polsko a Maďarsko (západ) a zůstane jen prostředek s Kyjevem, který bude muset západu zaplatit za Javeliny a další zbraně….

    1. Jen počkej Venco, až tohle zítra „v práci“ uvidí všichni ti Kartousové a Vráble.
      To si odsereš.

    2. „Prostředek s Kyjevem“? Pán asi chyběl na zeměpisu, že? :-)

      1. Kdyby jenom tam….
        Až teď jsem pochopil ty rejdy těch imperialistických rozvědek, díky Vencovi. Zelenský je na ambasádě v USA v Polsku. Chytré….

      2. Jisteze „prostredek s Kyjevem“. Asi takhle:
        https://www.edmaps.com/assets/images/autogen/ukraine_1667_c.png

    3. no nevím, zrovna nedávno tady někdo psal, že my (ČR) jsme obilí z Ukrajiny nedováželi a pokud je to tak, tak nám asi chybět nebude.

      1. to sice možná ne, ale furt sme mohli tranzitovat

        hlavně tady kdo může, tak prodává přímo, nebo přes prostředníky, do Rajchu; co myslíš, že se bude dít, až se ceny na komoditních burzách ztroj, čtyř nebo víc-násobí? už minulej týden byly dvojnásobný; dojčlanci vykoupijou všechno, protože prachů mají ze ždímání východních kolonií (ano, včetně Ukrajiny!) dost, na což se zněkolikanásobí ceny i tady a zase o dalšího půl milionu+ lidí víc bude na hranici existenční nouze – zatím se dařilo základní potraviny držet nějak na uzdě a výrobci se ke zdražování uchylujou k jako poslední možnosti po všech možnejch úsporách, ale po zněkolikanásobení cen energií a zdvoj (a víc) násobení cen mouky (a dalších věcí) to už táhnout nebudou, část to nepřežije a ten zbytek pude raketově nahoru

        1. no a co má být? Stejně by k brutálnímu zdražení potravin a dalších věcí došlo v důsledku grín dýlu, naopak se mohou radovat ti, kteří tady pořád buleli, jaká jsme konzumní společnost, fuj hnus ten konzum, no tak s tím je konec, to bude radosti. Kdysi před lety se začaly zvedat ceny energií, to bylo bubáků, jak to poroste do nekonečna a ono nic, ceny se dostaly do mrtvého bodu a čus a poslední dobou byly energie opravdu levné. A bubáků se zdražením potravin jsem zažila už tolik, že mě to vlastně nebere, bububu jako vždycky a kdo bude chtít prodat, stanoví nějakou normální cenu. Ale obecně je hloupost se domnívat, že cena čehokoliv dnes je zakonzervovaná už navěky, někdy roste, někdy klesá. Výrobky z mouky jím málokdy, na elektřinu a benál vydělám a až nevydělám, zapálím svíčku, roztopím kamna a budu chodit pěšky. A někdy to může být i vtipné, zažila jsem dobu raketového růstu cen energií a dobu, kdy dodavatelé plakali, že nevydělají, protože po zdražení lidé šetří.

          1. I při velkejch neúrodách a podobným strašení se ceny konkrétních komodit měnily o desítky procent. Teď napříč vším o stovky procent.

            Zákazy pevnejch paliv a i malejch kamen už jsou nalajnovaný, takže co přesně hodláš zapalovat? Možná jako že dyž si pudeš někam squatteřit, tak pak jo, pak si můžeš klidně pálit parkety v barelu, tam to bude cajk.

            1. zákazy nalajnované byly, ale pak do toho šlápli Rusové a Ukrajina, až bude většina sedět ve tmě a v zimě, tak zákazy z Brusele budou úplně mimo. Aspoň tedy u nás na vsi to tak funguje, dlabali na covid, budou dlabat i na zákazy, topí pevnými palivy v kotlích i kamnech, plyn ve vsi zaveden není a když sleduju, jak se kouří z komínů, tak elektřinou tam asi moc lidí topit nebude.

              a pokud jde o zdražování, nevíš, o čem mluvíš. Zažila jsem zdražování konkrétních komodit o víc než desítky procent a hlady jsem neumřela, takže nemáš pravdu.

              1. zkus si to eště párkrát přečíst, hlavně se zaměřením na to teď napříč vším o stovky procent

                jo, přání hezký, ale spíš se ty zelený kurvy párkrát votočí a už začínají lézt s tím, jak tydlecente gréndéle sou vlastně úplně sqělý jak se vodříznout vod toho ach tak špatnýho Ruska

                už jsou na stole „doporučení“ na další snížení rychlostí na silnicích (takže v britanistánu ve městech ze 30 na 20? a na nulu to pude kdy?), na nedělení ne-ježdění…jak známo, doporučením to dycky začíná, zákazy a nákazy následujou jenom hned potom

                1. až to zažiješ, tak se vrať, pohovoříme o tom. Tak třeba jsem zažila, že jsem platila vodné 16 korun měsíčně a ještě mi v ročním vyúčtování vrátili přeplatek sto korun. Dneska platím za vodné pakatel, ale ve skutečnosti zdražení o stovky procent, co tam máš dál? Ale pro začátek si zopakujeme základní teorii, jedna věc je, za kolik chceš prodat, druhá věc je, za kolik to někdo koupí. Můžeš klidně chtít prodávat chleba za tisícovku, ale pak riskuješ, že ti zplesniví, protože si ho raději každý upeče sám. No tak třeba nebude mít z čeho, protože nebude mouka, tak to buď oželí nebo si sám vypěstuje obilí. Takže pořád je bububu, dojde ke zdražení o ničem, zejména proto, že důvody ke zdražení jsou často mimo prodejce i kupujícího a oba chtějí vlastně totéž.

                  1. Hoj paní, dlouho jsme se neviděli. Hele, von má svým způsobem kus pravdy. To, co říkáš Ty, je pravda jen na přirozeně a zdravě fungujícím trhu. Což ten zbruselizovaný rozhodně není. Žrát, pít a topit se prostě musí, takže dodavatelé těchto komodit jsou ve výrazně netržním postavení. Stačí se podívat na to, jak fijalový hnus si z raketového nárůstu cen PHM udělal plnítko promrdaného státního rozpočtu, protože spotřebka a DPH se počítá z čeho, Kefalín? No ze základu, kurwa, ze základu! Takže když ten základ pěkně roste, plní se kasička na kyrysy a fedrpuše. Vořeši ať třeba žerou hlínu, my sme Národní Fronta. Kdepak, to zdražování smrdí a ještě pořádně smrdět bude. Sekera je zaseknuta, někdo ji zaplatit musí. A vyžírkové ze Strakovky to nebudou …

                    1. o pravdu nejde, jde o to, co s tím můžeme dělat a řekněme si na rovinu, že vůbec nic. Jedna věc je, že Fiala nechce snížit daně, protože musí zalepit díry, jenže ty díry v rozpočtu nezpůsobil. Jiná věc je, že by mohl a měl šetřit, jenže to je dost složité, na to, aby do toho hrábnul, prostě nemá dost podpory. Takže co s tím? Asi nic, už se vezeme a nedá se to zastavit. Ale můžeme si až do omdlení brblat někde na webu, jaká je to hrůza.

                    2. moussa: jak „Fiala díry v rozpočtu nezpůsobil“? On snad nehlasoval ve všem svorně s Babišem? Nebo je nezpůsobil ani Babiš?

                    3. OK, ale jakou by ten loutkový princ měl mít ještě podporu lepší? Když si se svojí Národní Frontou v podstatě uchvátil vládu, jak komouši v devětačtyřicátém? Respektive, on sám si ji neuchvátil, ale byl postaven hybateli do čela téhle vlastizrádné, protinárodní bandy? Ať nekecá, že nemůže šetřit, když má na to, postavit další, úplně zbytečná celá ministerstva pro své kámoše za odměnu, zatímco na stovky miliard kocourkovských grošů, každoročně vyváděných od nás jako nezdaněné dividendy do Němec (např. Škoda Volkswagen) se sáhnout bojí?

                      Ne, neobhajuji Babiše. Jen tvrdím, že když po gaunerovi na jeho místo nastoupí někdo jiný, automaticky gaunerem není. To, jak se chová současná vláda, nebylo ani za Babiše a pro historickou analogii musíme jít daleko hlouběji – až ke Klémovi. Ti dva by si ruku podat fakt mohli.

                    4. Kadel_II
                      22.3.2022 v 11:07

                      Co vlastně za skoro půl roku udělali? Mimo rozdávání trafik a instalace svejch pijavic na penězovody, plus protlačení jmenovacího dekretu, udělali pěkný hovno. Eště přilejvají benzín do vohně, aby lidem bylo hůř, kurva. Kdyby aspoň jenom dělali to hovno.

                    5. Nemá dost podpory? 108 hlasů měl naposledy Klaus v raaných devadesátkách.

                    6. A ony snad volby do Národního Shromáždění za Klémy vypadaly jinak? A co jiného, než Národní Fronta, je pětislepenec?

                    7. Ano, vypadaly jinak.

      2. Ono to funguje trosku jinak, bohuzel jsme v EU. Takze obili, ktere bude v EU chybet, bude chybet i u nas, protoze proste obchodnik z EU prijde a koupi. Tak, jako se od nas ven taha treba hovezi, nebo mliko. Sedlakovi je u prdele, jake narodnosti je ten, kdo kupuje a jestli chrasti korunama, nebo eurama. Na mejch loukach roste biohovezi pro nemecky pupky a nenapadlo by mne do toho pachtyri kecat.

        1. Sysop: tebe možná ne, ale napadne to stát. Pokud jde o elektřinu, to bude klidně de facto okrádat občany. Jakmile jde o soukromé vlastnictví, tak pokud na to dojde, do toho se bude srát náramně, to bych se nebál. Máš to hned jako první odkaz v novinkách a to je jen začátek.

          1. Jo, tak idealista nejsem a cekam, ze hned po novem znarodnovani… eh… zdruzstevnovani ubytovacich prostor dojde i na dalsi kradeze soukromeho majetku. Zlata padesata.

    4. Venca P. 20.3.2022 v 23:22

      Cituji:Takže za pár měsíců nejen, že nemusíme mít plyn, ale ani ropu a ani obilí (to chybí už teď v západní Evropě)…

      Myslíte tím to obilí, které EU jako druhý(?) největší světový producent vyváží?
      Nebo máte užší obzor a míníte obilí, které vyváží samotná ČR v množstvím čyřikrát převyšujícím domácí spotřebu?

      1. tak aspoň něco by zlevnit mohlo – dyž nebude odbyt na MEŘO, třeba po opravdu velice dlouhé době klesnou ceny potravinářskejch olejů a tuků

        páč obilí a výrobky z něj podraží brutálně, s ohledem na nedostatek na mnoha trzích bude větší finanční motivace tam vyvézt ještě víc

        ale jistě, někteří to odbydou humornejma poznámkama o tom, jak obilí nekonzumují, a je to vyřešený :D (jistě, není to jenom v naprosto všem pečivu, těstovinách a ai třeba všechny ty bulgury a jiný kuskusy nejsou obilí, dále značná část masa a masnejch výrobků na pultech není takový konvertovaný krmný obilí, a tak)

        1. Behemot 21.3.2022 v 8:35

          Příspěvek je k věci.

          Tak přímočaré to asi není. Vzrůst osevní plochy řepky v ČR odpovídá poklesu v SRN, kam se hodně řepkového semene (mimo osiv) a výrobků z ČR vyváží.

      2. To s tim obilim ale taky neni tak jednoduchy. Jakoze letos jeste asi v poho, ale do budoucna nic moc. Ono na pestovani obili je toho dost potreba, treba hnojivo. To si sice taky vyrabime sami, ale je k tomu potreba dost surovin, treba plyn. Dal pak hodne paliva do techniky, nahradni dily, ktere se taky vyrabi z nejakych materialu.

        1. Rucniceq 21.3.2022 v 10:02

          Jistě.
          Jak to souvisí s, cituji:Takže za pár měsíců nejen, že nemusíme mít plyn, ale ani ropu a ani obilí (to chybí už teď v západní Evropě)(zvýraznil ygorek)…, nechápu.

          1. Tak pokud slo jen o zvyrazneny usek, tak nejsme ve pri.

      3. Nevim, jake obili mini predrecnik, ale ja myslim to obili, ktere si u nas koupi obchodnik, ktery ho drive kupoval pro Afriku na Ukrajine.

        Pokud by to fungovalo jinak, pak bych prosil o vysvetleni, proc na pile v Susici vzrostla cena reziva o 170 % s argumentem, ze drevo v Kanade je drahy. Susicka pila nereze kanadske drevo, alespon co vim a vidim.

    5. EU nebere obilí z Ukrajiny a jestli jsi takovej zmrd co mele podobný sračky, tvl diky 38 je celá republika plná curaku co jsou schopny volit ano nebo spd, ale tak zřejmě ti to vyhovuje, vzhledem k tomu že jsme nepratelsti a nikoho nezajimame tak doufám že ta první taktická půjde k nám, pak tu bude líp

  6. Jen kecy, kecy.
    Zrelativizovat lze samozřejmě cokoli… Až Vám barákem prolítne první minometný granát nejspíš změníte pohled ale to už bude poněkud pozdě ..
    Nevím jestli Vám to už někdo sdělil, ale na UA umírají lidi, cca 5 mil je jich na úprku, ta zasraná rusácká Říše zla bez vyhlášení války tu zemi cíleně likviduje jak za jarní ofenzívy CA za WW II.
    Ta hovada po 80 letech stále „bojují“ jak u Kurska či dobývání Berlína ..
    Ale dnes už tahají za kratší špagát, doba je jinde a na klasické obsazení země nemají s tou rozkradenou věčně vožralou soldateskou ani náhodou.
    Teď už jen čekám kdy Putler provede „obranný preventivní jaderný útok“ na ty „nacisty“ v Kyjevě.
    Ale ani tohle nás nezlikviduje!
    Přežili jsme Hitlera, Stalina, Gottwalda i Husáka a tak přežijeme holt další historické hovado. Jen to bude poněkud bolet, jako vždy …

    1. eště, žes nás takle obohatil a upřesnil ty první odstavce článku, vopsaný z hovínek nebo jinýho lžidnesu, díky a čest, soudruhu!

      to bude prozření, až Evropa padne na držku, a novej blok RF-Indie-Čína s dvouma tuctama menších zemí se vodřízne a bude prosperovat bez toho, aby jim někdo prvavdoláskově diktoval, jak si mají doma věci dělat

      bohužel to dopadne asi jak střídmý hlasy vo tom, aby se furt ten slavnej zápat nesral RF k hranicím, že to blbě dopadne, a ovcím se zase tradičně rožne až to fakt blbě dopadne a ten rozjetej vlak bude už jenom pár metrů před koncem kolejiště, připravenej se rozmáznout o skálu, a na budku dostanem i my, co jsme nedobrovolně vláčení s tím

      1. Soudruhem jsem ty kreténe Behemotskej nikdy nebyl!
        32 let jsem dělal na sebe a o svou rodinu se řádně postaral. Na daních a všech poplatcích odvedl tomuto státu řádně přes půl miliardy.
        Ale co, plkej si tu dál ty svý nesmysle blbečku když Tě to baví a máš nejspíš u toho asi nějaký ten orgasmus, že? …

        1. no a jak se ti režim pěkně odvděčil, pokaždý kdy mohl, tak si s tebou vytřel prdel a eště tě pochcal, proto mu teď eště lížeš prdel? makes sense, ale teď je to prej moderní, bejt nějaká tadleta nicka, když seš v tom spokojenej…

          1. to je nějaká soutěž v chrlení pičovin?

            1. eeh, to chces rict, ze ty v tom nejedes? a odkdy?

              1. od 12. 6. 2016, a ty?

                1. Tak to teda zijes v peknem bludu. Muzu te ujistit, ze v tom jedes, samozrejme narozdil ode me, uz pekne dlouho a v mem osobnim zebricku ses hodne nahore. :)

                  1. Cool story, bro

                  2. prosim pěkně, kterej z těch kokotů za mnou furt leze jak vocásek? mám toho většinu v igňoru, ale zdá se, že je to nějaký dotěrný

                    1. ech, tohle byl pan podotek. neni doterny, jen se snazi zakryt svou nazorovou nejistotu nadmernou vulgaritou. :)

                    2. Bzzz, mouchy kolem hovna bzučí.

                    3. Cw zrovna z tebe se stala slečinka, ze se vomrncáváš nad slovem „pičovina“? Co je? Bereš hormony a procházíš tranzicí?

                    4. Ale tak prece znas i muj slovnik ne? Jen tebe jsem mel zatim ve skatulce „sice jen pinda, ale aspon kultivovane“. Dobra, kultivovanost skrtam. Dekuji za vyjasneni.

                    5. Neni zač, nebudu ti přece řikat „pane pohlaví“, když seš kunda.

                    6. Checht. Tak ty ji dneska mas jak z praku teda. :)

                    7. Naopak.

                    8. Prak ji má ze mě.

                    9. Naopak? To jakoze jsi se zrovna z deliria probral? Tak to jsem taky ochotnej pochopit. Ale „pane pohlavi“ me opravdu rozesmalo. Preju dobrou noc.

                    10. No však bodejž, já tě tu měl vždycky náhodou rád, abys věděl.

                    11. Praetorian
                      21.3.2022 v 1:38

                      no já nevim, teď se mi zdá, že to za mnou leze všude…ale co, přes snad budou i nějaký rozumný reakce, chápu, že teď sou vzhurů mimo tady mne s režimem rozhozeným pospáváním skrz rýmičku už hlavně tidle troglodyti :o)

                  3. tak občas mívá světlé chvilky, tedy aspoň v porovnání s tím, co se sem teď navezlo. :-)

                    i když uznávám, že kdysi mě přesvědčoval, že Havel je ukázkou všech ctností.

                    1. Ne, o ničem takovém jsem tě nikdy nepřesvědčoval, protože žádný živý člověk není ukázkou všech ctností.

                    2. krátká paměť není omluvou. Tenkrát se řešilo, že revoluce byla připravená a Havel v ní sehrál svou dramatickou roli, Ty jsi to odmítal, protože Havel i Kocáb jsou čestnější než kdo jiný. A tím končím.

                    3. Plkáš blbosti, Kocába jsem třeba nikdy rád neměl, tak proč bych ho tvl adoroval.

                    4. tak jistě je to pořádnej velikán, dyž má na triku tolik laveček, pochcanejch uliček, a tak vůbec, ne?

                    5. Chudák Neruda.

      2. „to bude prozření, až Evropa padne na držku, a novej blok RF-Indie-Čína s dvouma tuctama menších zemí se vodřízne a bude prosperovat bez toho, aby jim někdo prvavdoláskově diktoval, jak si mají doma věci dělat“

        Ale ono to tak nefunguje. Spojením diktatorských a rozvojových krajín sa prosperita nedosahuje, skôr úpadok – viď história.

        1. Viz třeba současná diktátorská Čína, vy integente jeden pomatenej

          1. Na úspěchy Číny ve stylu Číny potřebujete Číňany. Přesně ty Číňany, kteří si na prázdné čínské velkolatríně přisednou na díru hned vedle vás, protože i srát je potřeba kolektivně. Tady to tak nefunguje :-)

    2. Ach jo, další válečný stratég. Kolikpak je ti let ty bojovníku, že pamatuješ jak, ne ruská, ale tehdy rudá armáda, (tedy včetně Ukrajinců a dalších..), bojovala u Kurska a dobývala Berlín? Ty blboune, kdyby ruská armáda použila taktiku, jakou dobývala Berlín, tak jsou Rusové již v Užhorodu a za nimi totálně spálená země s miliony mrtvých Ukrajinců. Tady kde, kdo píše, jak vedení ruské armády je totálně blbé, používají idiotskou taktiku a tím jím vznikají značné ztráty atd., atd.
      Velení armády dostalo jasný rozkaz z Moskvy, co nejméně civilních obětí. Co z toho vyplývá, žádné mohutné bombardování, prakticky takřka žádná letecká podpora, obklíčují města, vytvoří humanitární koridor a chtějí, aby civilisté opustili město. Teď nastává otázka, kdo více lže. Rusové tvrdí, že ukrajinští vojáci, (AZOV), zakazují lidem odchod z města a používají je, jako lidské štíty, Ukrajinci tvrdí, že Rusové střílí po těch, co chtějí opustit město. Prostě a jednoduše všichni lžou. Každopádně Rusové nejspíše dodržují ten příkaz z Moskvy, protože si nepamatují, že by v průběhu té války bylo použito, ve větším rozsahu letecké bombardování. Pokud střílejí rachejtle na civilní objekty, asi vědí proč. (Viz ta tzv. porodnice s namaskovanou herečkou. Fotku na přání dodám).

      1. Nobody: jen tak jako dvě videjka.

        Na tomhle se separáti z DLR nadšeně chlubí, že konečně bombardují Mariupol termobarickými raketami z TOS-1 Buratino. Víš co jsou to termobarické rakety? Víš co to znamená je odpálit na civilní město?
        https://twitter.com/200_zoka/status/1505453645436960777

        Jasně, oni bombardují „pozice nacionalistů“. Protože když odpálíš termobarickou hlavici na panelákovém sídlišti, tak ona magicky zabije pouze nacionalisty. Asi nějaká chytrá tlaková vlna.

        A tady je video, jak Rusové „osvobozují“ Černiv. Týjo, dost dobrý efekty, navozit tolik sutě a strhnout půlku zdí paneláků, k tomu vyrenderovat určitě umělý černý kouř, to muselo dát práce, žejo?
        https://twitter.com/i/status/1500511324895428621

        Pokud jsou podle tebe termobarické salvové raketomety „co nejméně civilních obětí“, jsi šílenec.

        A co se tvrzení Rusů vs. Ukrajinců týče – Rusové dnes oficiálně prohlásili, že nedovolí žádný jiný koridor k opuštění Mariupole, než ten který vede do Ruska. A že všichni civilisti, kteří jím neprojdou a nenechají se svléknout do půl těla a prošacovat, budou považováni za bojovníky a podle toho s nimi separáti, Čečenci a Rusové naloží.

        Ty tvé idoly se totiž konsistentně už od roku 2014 vždycky odkopou a usvědčí úplně samy. Ke všemu se přiznají, když mají pocit že jsou na vítězné straně historie. Jako Igor Strelkov.

        1. Nezapomen ale, kde se Rusove s tou svinarnou s tim koridorem inspirovali. Pri opousteni DLR a LLR Ukri nedovolili Ukrajincum (ne Rusum) odejit na Ukrajinu. No a ze oni kontroluji zbrane a EU tohle nedela, je spise na zamysleni, nez na kritiku, ne?

          Ja je nehajim, jen si myslim, ze pro objektivnejsi posouzeni cehokoli by clovek mel zohlednit i to, co se delo predtim. Alespon tedy u soudu se to tak dela…

          1. s ohledem na to, kolik rozdali UKčkům zbraní, se vůbec nedivím, že si nehodlají do týla nechat vpustit ozbrojenou soldatesku

            no sou to prostě šmejdi tu rusácí, jak jinak

          2. Tady je to ale naopak – Rusové nedovolovali odejít Ukrajincům na Ukrajinu, nutili je jít výhradně do Ruska do „filtračních táborů“ a prošacovat je při tom. Protože jedou striktně syrský scénář – „každý je nepřátelský bojovník dokud nevyšetříme opak“. A kdyby dovolili mariupolským civilům odejít na Ukrajinu, nějaký nepřátelský bojovník by jim mohl „utéct“ a nebýt vyhlazen. Tak to raději zmasakrují i civily, hlavně aby byla „denacifikace“ úplná.

            1. Nojo, tak pokud je uz po mobilizaci, pust chlapy na Ukrajinu. Za tejden je mas z5 v zelenym.

              Ja nevim, jak to tam doopravdy s humanitarnima koridorama maji, protoze pravdy se nedoberu. Lidi samozrejme z domu odejit nechteji, to se da pochopit. Ve finale maji strach, ze by jim to tam nekdo alespon vykradl a navic, nemaji de facto kam jit. Evakuace mesta neni evakuace jedny ulice. Na druhou stranu, tim padem budou se zarejvat patama do asfaltu a tvrdit, ze koridory jsou ostrelovany, zavreny, cert vi co. Kdyz se na ne ale vsichni vyserou, tak po prvnim bombardovani budou jako prvni kricet, ze jim nikdo nepomohl.

              To jak v tom vtipu o povodni. Babka na strese domku, okolo stoupa voda a kdyz uz olizuje okna, jedou okolo hasici na lodce. „Pani, pojdte, my vas odvezeme“. A babka na to „nene, to je zbytecny, Buh mi pomuze“. Tak hasici odpluji. Za hodinu okna pod vodou, vlnky zacinaji macet okapy. A hasici zase pluji okolo. A babka je zase odbude, ze dobry. Po nejake dobe strecha pod vodou, babka sedi na komine, hasici zase jedou okolo, hucej do ni a ona ne, ze Buh ji pomuze. Tak odpluji, babka se utopi a prijde do nebe. Tam Buh a ona spisti „Pane Boze, celej zivot se modlim, desatero dodrzuju, v ucte a odrikani ziju a ty ses na mne normalne vysral!“ A Buh na to: „na mne si nestezuj, ja jsem ti tam trikrat posilal hasice…“

        2. No a tady zase Ukrajinci ostřelují Doněck kazetovou municí – https://www.youtube.com/watch?v=ANNhDKGjNK8

          Já myslím, že si nemají co vyčítat – jeden za 18 a druhý bez 2 za 20. ;-)

          1. asi nepamatuješ, ale…

            …se dvěma za dvacet X-D

          2. Jo takže my budeme hrát hru kdo víc?

            Tak tady máš kazetovou munici na Charkov, čtvrtý den války – ze Smeršů:
            https://twitter.com/Den_2042/status/1498235463773138948
            Tady už druhý den války dělostřelecký obstřel úplně civilního provozu https://t.me/livekharkov/27500?single
            Tady salvu na Pavlovo Pole v Charkově https://twitter.com/Osinttechnical/status/1498273331971305477
            Tady raketový útok na Popasna dost možná s bílým fosforem: https://twitter.com/Osinttechnical/status/1503496409772969992

            Zásah Černivu jsem už linkoval, Mariupol je vypálená prakticky do základů a Kyjiv teď dostal zásah Iskanderem do obchodního střediska. Takže jestli chceš hrát „1:1“, tak si vykrať ten Iskander na Kyjev s Točkou údajně na Doněck (otázka je kam letěla, protože do Doněcka spadla protože si ji tam sundali – mohla mířit na skladiště Gradů, Smeršů nebo Buratin) – a pořád ti zbude hrdinné ruské obstřelování desítek měst nikoli z vojenského, nýbrž pouze teroristického důvodu.

            A pozor – nikoli jednotlivé rány jako při přestřelkách na Donbase, nýbrž plná salva celé dělostřelecké baterie všemi hlavněmi. To Doněck nikdy nezažil.

            Ostatně tví ruští fašističtí kamarádi se vysloveně ukájí tím, že pálí plnými salvami a plnou silou do obytných center měst. Tady si na to udělali propagandistické video, jaká je to paráda vraždit UA civilisty:
            https://twitter.com/i/status/1500507572914339844

            Jak říkám – ruští fašisti na sebe sami napráskají úplně všechny své zločiny. Jsou hrdí na to, že pálí celé salvy do měst s sami se tím s nadšením chlubí.

            Fakt si myslíš, že tohle okecáš?

            A fakt si myslíš, že můžeš srovnávat konvenční HE obstřel s termobarickými zbraněmi, které jsou konstruované tak aby všem lidem v dosahu tlakové vlny zamáčkly oči a pak vyrvaly plíce z těla – použitými na civilní panelákovou zástavbu?

            1. Mě se jenom líbí, tak je všechno pěkně černobílé. Kazetová munice na Doněck je ok, protože si jí tam vlastně sami sestřelili. :-) Obráceně to ale ok není. „Palba tanků na jaderné reaktory“ (už se Zelenský za tu lež omluvil?) je hrozný zločin, i když to nakonec byla administrativní budova, rozletělo se pár lejster a útok byl asi vyprovokován právě „obránci“ z té administrativní budovy. :-) Propagandistický cíl to ale splnilo.

              Jedna strana konfliktu má zjevně propagandu lepší. Mě by zajímalo, kolik z těch civilních cílů bylo zasaženo, protože se v jejich těsné blízkosti nacházela nějaká vojenská technika – takového to Palestinské, odpálíme raketu ze školky a pak budeme ukazovat zničenou školku, až nám to druhá strana vrátí, bojovníky budeme vozit sanitkami a nedej bože, aby do ní někdo střelil. :-)

              Např. když použiješ civilisty jako návodčí dělostřelecké palby, tak se nediv, že se civilisté stanou cílem. „Rudenko byl přes mobil ve spojení s ukrajinskou dělostřeleckou jednotkou, které posílal souřadnice ruských jednotek na poli. Stejně to dělali i další dobrovolníci teritoriální obrany okolo města.“ https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/nemeli-jediny-tank-presto-vyhnali-rusy-jak-ukrajinci-na-jihu/r~49cca4f8a60d11ec8d900cc47ab5f122/?utm_source=centrumHP&utm_medium=newsbox&utm_term=position-3&utm_campaign=Aktualne

              Jasně, Rusové tam nemají co dělat – souhlas, stejně jako Ukrajinci neměli 8 let ostřelovat druhou stranu a nenapadli Donbaskou republiku jen proto, že na to neměli – jinak nemám pochyb, že by to udělali. To, že nepřehlížím akce Ukrajinců ještě neznamená, že souhlasím s Ruskem.

              1. Pokud prohlašuješ obranu proti nájezdníkům za „provokaci“, okamžitě je vidět, co jsi zač.

                1. :-D Jasně, když jde o covid, tak je 30 typů přístupu (nebo kolik vyšlo z té Vaší „analýzy“), když jde o Ukrajinu, tak jsou jen dva – „100% s Mrcasíkem“ a „ten zbytek“. :-) Dobré vědět.

                  1. „Znásilněná ženská si za to může sama, neměla provokovat krátkou sukní“ není názor ani přístup, to je zmrdství.

                    1. Jan Mrcasik: bych zrovna od Vás takové manipulativní „argumenty“ nečekal.

                      „Okradený manažer si za to může sám, neměl v hospodě ukazovat, že má v kufříku 100k“.

                      „Názor“ je to každopádně. „Přístup“ to jistě nějaký vyjadřovat může, ale je to bez dalšího kontextu poněkud „stretch“. Jestli to je nebo není zmrdství je pak na posouzení každého jednotlivce. Co Vy?

                    2. Kontext je zde jednoznačný a RU-apologeti to vyjadřují opakovaně: viníkem není ten, kdo dobyvačnou agresivní válkou za násilným rozšířením svého území nevyprovokovaně napadl sousední stát, nýbrž drzí hajzlové obránci kteří „provokovali“ tím, že se bránili. Sorryjako, to je ukázkové zmrdství. Alfa samec s kravatou může všechno, žádná pravidla pro něj neplatí a kdo se mu postaví, to je hajzl co si sám může za to, co sem ustane. Neměl provokovat alfu.

                    3. Jan Mrcasik 22.3.2022 v 2:29

                      Mýlíte se. Jedná se o přístup, a to t.zv.tradiční.
                      Odívání je součástí hmotné kultury a jak tvrdívají módní návrháři, je to i způsob komunikace.

                    4. Jak to vypadá dneska, např. s tím obchodním centrem v Kyjevě? Včera to byl odporný útok na civilisty, dneska už to je likvidace legitimního vojenského cíle?
                      Já jen, že by mě zajímalo, kolik z těch „civilních cílů“ bylo napěchováno vojenskou technikou, jako tenhle obchoďák.
                      Škoda, že se to asi nedozvíme, protože tyhle informace, nevyhovující propagandě, obě strany potlačují. Minimálně v cenzuře nemáme Rusku co vyčítat.

                    5. Cenzura by mi nevadila, kdybychom si aspon nelhali do kapsy, jako za komaru. Tehdy se proste o cenzure mluvilo, byt to nebylo cerny na bilym. A fungovalo to stejne, jako dneska. Dneska je k tomu jeste vice lzi a pokrytectvi. Tehda to ten System aspon otevrene priznal.

              2. Vono je to cernobile videni sveta snadnejsi na pochopeni. Civilisti v ty valce trpet budou jednoduse proto,ze odpor je soustredeny na mesta a tam zije kdo? Ostatne Faludza uz tady zminovana byla a amici maji tu armadu nekde jinde.

            2. no vidis, podle jinych zdroju v tom obchodnim strediku byla vojenska technika a udajne snad i municak. A ted babo rad, kde je pravda.

              Tady je udajny obrazek ty techniky. 4 hloupe nakladaky, ale … no a o tom IMO predrecnik mluvil
              https://nitter.net/200_zoka/status/1505800889096978432#m

              1. To jsou zajímavé stránky. Jak to funguje? Jak jsi se k tomu dostal?

                1. Ano, vojenská technika zaparkovala u obchodního centra, nějaký idiot to vyfotil a zveřejnil. Rašisté následně srovnali se zemí celé centrum i s okolím. Měli záminku, tak ji využili. Ty čtyři vojenské vozy mezitím byly dávno pryč, vojsko jen projíždělo.

                  1. To bych si s dovolením rád vyhodnotil sám na základě více zdrojů a podrobnějšího vyhodnocení. Ale k tomu je nejdříve potřeba těch více zdrojů mít. Originály s EXIF atd.

                    1. Pane Mrcasíku, vyhodnoťte. Svým vlastním vyhodnocením vám tuto možnost nijak neubírám. Můj post je pouze výsledek zjištění na základě několika mých vlastních zdrojů a logických úvah.

                  2. No vida. Jak jsem psal, Rusové tam všude mají Orlany, takže pokud se jedná o vojenský cíl, vytasili by se už s videem. A v tomhle případě se s ním vytasili:
                    https://twitter.com/BearHarbard/status/1505949006190551043

                    Ukrajinci si v podjezdu pod tou tělocvičnou zkusili před satelity schovat Grady, se kterými předtím stříleli z pole o 4 km dál:
                    https://mapy.cz/s/fadaravana

                    Rusové se neobtěžovali/neuměli ty Grady zničit na tom poli, a namísto toho mrskli v noci Iskander na tu tělocvičnu. Takže z vojenského hlediska je to tak jako 50/50 – grady v podjezdu byly legitimní vojenský cíl, ovšem prásknout tam Iskanderem bylo zjevně nepřiměřené povaze cíle.

                    Koukal jsem na více videjí i z hlediska sekundárních explozí.
                    Takhle vypadají exploze muničáků:
                    https://www.youtube.com/watch?v=OOanUd3_z4E
                    https://www.youtube.com/watch?v=vK_WDxjhu0Y
                    všimněte si rychlosti růstu ohnivé koule a signifikantní viditelné tlakové vlny. Také individuální kouřové stopy od munice.

                    1. Z čehož také plyne, že pokud se doposud nevytasili s žádným videem z Orlanu, kterým by obhajovali Mariupol – zejména tu porodnici- tak tam zjevně žádné vojenské cíle nebyly. V Mariupolu mají Rusové těch UAS ještě mnohem více, než nad Kyjevem. Nejen Orlany, ale i separátské kvadrakoptéry.

                    2. Všiml jste si jedné věci? U ukrajinské Točky jste přijal narativ o tom, že do civilní zóny dopadla, protože byla sestřelena. U porodnice v Mariopolu máte za to, že Rusové na ni mířili. Nevím, jak tomu bylo u té porodnice, ale u té 9M79 je to trochu jiné. Pokud chcete sestřelit raketu, aby dopadla jinam, tak ji musíte trefit, když stoupá. V Doněcku ji trefili při sestupné fázi a zničili většinu její hlavice, čímž eliminovali její ničivý efekt. Ta raketa by bez zásahu stejně dopadla někam do města.
                      Že mířila na město může být úmysl, chyba, závada, ale určitě ne, že si ji nad hlavou sestřelili a ona jim tam proto spadla.

                    3. Ten narativ u Točky v Donbase jsem přijal proto, že jej hlásili sami poškození – separáti.

                    4. Zase se vracime k tomu, ze nemocnici netrefila presna raketa. Ta nemocnice mohla bejt trefena proste tupejma bombama, ktere odnesl vitr z trasy. Nebo bombarder udelal uhybnej manevr v dobe shozu. To je trosku rozdil. A to nemluvim o tom, ze cilene tvrdis, ze Ukrajina pacha omyly a Rusko to dela umyslne, zatimco uz mame nejmene 2 dobre dukazy toho, ze Ukrajina cilene pouziva civilni objekty ke kryti vojenskych cilu.

                    5. Neni munice jako munice. Zalezi, co se skladovalo, kolik a jak. Podle kouli :-) bych to nesrovnaval.

                    6. Sysop
                      22.3.2022 v 6:00

                      jo to už sem si řikal jako WTF, esli mu fakt hrabe, místama předvádí celkem pěkně křečovitý veletoče, ale teď je z něho odporník na výbuchy podle videí, no tak jako jo tvl…

                    7. Jan Mrcasik 22.3.2022 v 2:28

                      Cituji:„Ukrajinci si v podjezdu pod tou tělocvičnou zkusili před satelity schovat Grady, se kterými předtím stříleli z pole o 4 km dál“.

                      Ano, podle odkazovaného videa projel raketomet z palpostu ulicí s běžným provozem.
                      Zničit raketomet v noci bylo vzhledem k vojenské povaze cíle a snahou o minimalizaci civilních obětí (neříká se použitému schovávání „živé štíty“?) nejjednodušší řešení.

                    8. Můj ty bože, kde na ta hovada chodíš.

                    9. Ohledně těch Gradů musím souhlasit s ygorkem. Dá se říci, že útok v noci iskanderem nebylo nepřiměřené, ale v noci se v tělocvičně jaksi necvičí a pokud chci zničit schovanou techniku, tak jeden iskander je lepší (pro Rusy), než tam poslat komando záškodníků. Zničit Grady na tom poli jaksi nešlo, protože po dostřílení se přeci přesunují, takže buď do nich pražit při přesunu, kdy jedou mezi civily nebo počkat na noc. Myslím, že tam je všude velitelská hodina (zákaz vycházení), takže pokud z té tělocvičny neudělali ubytovnu/lazaret, tak pak je to akce s ohledem na minimalizaci civilních ztrát a ne jak Vy uvádíte „Rusové se neobtěžovali“.

                    10. Zničit ty Grady na poli by je samozřejmě šlo, protože Rusové mají ozbrojené drony i loiter amunitions a prokazatelně je na Ukrajině používají (máme trosky i spadlé zmetky.) Kyjev je od ruských pozic tak blízko, že by tam loitering/suicide drone doletěl. A když nad Kyjevem přežil větší a hlasitější Orlan, tak by tam přežil tuplem bateriový suicide drone.

                      Ale prostě prásknout Iskanderem na to obchodní středisko má větší grády a je to organizačně jednodušší (jedna raketa namísto 3 dronů, statický cíl namísto dynamického).

                    11. Jan Mrcasik 22.3.2022 v 12:37

                      To, že v excelu by to bylo zcela určitě možné, nerozporuji.
                      Vašim válečným zkušenostem se samozřejmě kořím.

                    12. Pokus o stěr pěkný, akorát že já neteoretizuji – empirizuji. Rusové ty kamikaze drony na Ukrajině používají, a to i u Kyjeva. Ergo pokud je tam používají, tak je mohli použít i na ty Grady, kdyby chtěli.

                    13. Jan Mrcasik 23.3.2022 v 10:48

                      Ach tak, kořím se tedy nejen vašim válečným zkušenostem, ale i velitelským schopnostem, které vám dovolují empirizovat předvedeným způsobem.

                      Jinak si dovolím oponovat:“Pokud je tam používají, tak je mohli použít i na ty Grady, kyby chtěli.“ je krystalicky čisté teoretizování při neznalosti okolností. Nic víc.
                      Takže v nejlepším případě nashledanou. V pět po válce U Kalicha Na Bojišti.

                    14. Jendo, jen opatrně s tou empirizací, po malých lžičkách.
                      Za sebe myslím, že zrovna u válčení, ať už typického, nebo atypického, to není dobrý přístup. Není moc s čím srovnávat.

                2. Vole nitter je jenom prohlizec twitteru xD

                  1. Tyhle moderní vymoženosti sociálních sítí jdou mnohem rychleji, než bych já vůbec stíhal sledovat ;-)

        3. U některých přispěvatelů mě překvapují jejich představy o válce. Přečíst si třeba pár knih od přímých účastníků různých válek je velmi prospěšné a v nemálo případech to bylo horší než sledovat horor, doporučuji (dříve než takové knihy spálí ministerstvo pravdy). Chápu ale že v době šmatlaní po obrazovkách to není cool. I tak, pro běžné ovce tu ale v bedně běží už tak dvacet let tuny dokumentů o válkách, které sice jedou pravdu vítězů, ale válku ukazují, tak mě překvapuje, že je někdo jiný překvapen, že ve válce padají bomby a umírají civilisti.
          Máš nějakou objektivnější metriku pro „šetření civilistů“ než jen emo záběry/fotky?
          Taky by mě zajímalo jak bys naložil jako velitel útoku s městy, které se nechtějí vzdát, jako třeba právě Mariupol?

          1. starter: to záleží, co je taktickým cílem takového útoku na město. Vyhlazení obyvatelstva? Vyhlazení obránců? Dosazení svého starosty a „pacifikace“ odporu? Zabrání průmyslu? Vydírání hlavního města? Zneškodnění nepřátelské posádky na invazní trase?

            Zpravidla se to řešilo (Irák 2003 např.) tak, že se ponechala část jednotek na ošetření případného výpadu obránců a zbytek pokračoval k hlavnímu cíli operace. Po dosažení hlavního cíle se město buď vzdalo samo, nebo se přešlo na obléhání.

            Ale např. i nejprasáčtější americká operace tohoto druhu, 2. bitva o Falůdžu, byla založen na tom město obklíčit, ale vysloveně všechny civilisty vybízet k evakuaci a dostat je ven. To je přesný opak toho, co dělají Rusové s Mariupolí. Protože útok na Mariupol vedou separáti, kteří to mají jako krevní mstu a nechtějí dovolit, aby jim unikl jediný „azovák“ ani kdyby kvůli tomu měli zabít na každého „azova“ 10 civilů.

            Šetření civilistů se dá poznat třeba tak, že nejsou cíleně bombardovány nevojenské cíle. Ta dvě sídliště v Charkově nebyly vojenské cíle, protože byla mimo dosah Rusů/separátů a tudíž z nich na ně nikdo nemohl střílet ani kdyby chtěl. Navíc zase existují videa z dashcamů že tam nic vojenského nebylo.

            Proč Rusové prskli Iskander nebo Kalibr na obchodní centrum v Kyjevě? To není hloupá munice, to je přesná munice, takže Moskva chtěla cíleně trefit ten obchoďák. Proč, pokud podle tebe „šetří civilisty“?

            1. Ja bych tem Ukrajincum tolik neveril, podle me lzou obe strany. Rusku by urcite vyhovovalo, aby civilove odesli, aby to mohli srovnat se zemi. A naopak Ukrajine vyhovuje, kdyz tam civilove budou, aby to nebylo tak snadny. A kde je pravda se neda rict, protoze zpravy mame od zaujatych stran. Rusko tvrdi, ze koridory jsou a nikdo na ne nestrili, Ukrajina tvrdi, ze Rusko strili po koridorech.

              1. Nikdo nevěří Ukrajincům, bavíme se o tom co říká Červený kříž. Po více jak 8 dnech jednání s ruskými veliteli jim Rusové stále odmítali vydat jakékoli garance, že nebudou střílet na humanitární koridory. (Ty koridory o kterých píší média tedy očividně nebyly domluvené IRC ale někým jiným.)

                1. Já bych tomu Červenému kříži zase tolik nevěřila.

            2. K tomu Iskanderu vyse.

            3. Upřímně, si myslím, že je jedno, co je taktickým cílem, s výjimkou kobercového bombardování či podobného útoku. Civilisté i civilní budovy to odnesou v menší či větší míře při jakémkoliv útoku, protože se bojuje ve městě, které je celé civilní tak nějak z podstaty. A zcela nepřekvapivě se toho budou aktivně účastnit i domácí obránci. Uvědom si, že většina použité munice je hloupá a relativně nepřesná. Trochu to na mě působí, že si nejen ty, představuješ, že se válčí jen s tomahawky s přesností na metry a kamerou s online přenosem a lze se tak zcela vyhnout civilním ztrátám.
              Vůbec netuším, ale použití přesné a drahé munice bych odhadoval na něco jiného než zabíjení civilistů, pokud tam teda nějací vůbec byli, když je zákaz vycházení. To lze i levněji.

              1. Pokud útočník napadne to město. Což se normálně neděje – invazní armády města obcházejí a nechají tam jen krycí jednotky aby z města nevylezli obránci a nenapadli jim týl. I za Studené války se počítalo s tím, že západoněmecká města by nejprve Sověti jen kryli a hlavní síla by kolem nich letěla dál k Rýnu.

                1. Tak ale my už nejsme ve studené válce. Diskutovat o tom, co si pastelkou na mapu nakreslili sovětští generálové, asi nemá smysl. Ostatně, Rusko postupuje tak, aby mělo zajištěný týl. Navíc hlavní smysl toho, co popisuješ, přeci není šetřit civilisty.
                  Co vidím za posledních dvacet třicet let tak jsou to v celém světě asymetrické a hybridní konflikty, což je často boj ve městech nebo bezprostřední blízkosti. Boj se tak vede ve městech a města tak trpí.

                  1. Jo, ale jak už jsem říkal – i nejprasečtější dobývání města, co dělali Američané, tj. 2. bitva o Falůdžu, bylo nejprve obklíčení a rezolutní snaha dostat z města co nejdříve civilistů ven předtím, než je začnou dobývat. Tzn. přesný opak toho, co dělají Rusové a hlavně separatisti v Mariupoli.

                    Ti cíleně nepouštěli vůbec nikoho a když, tak jedině svými koridory kde prošacovali všechny utikající a údajně je posílají do „filtračních“ táborů v Rusku, podobně jako to dělali v Sýrii. A pokud o někom usoudí, že to „určitě“ byl militant co se za civilistu jen převlékl – prý i podle toho, že má modřinu na rameni…

                    1. Ohledně těch civilistů – zajímala by mne kvalita registrace obyvatel na Ukrajině. Měla by být větší šance po válce dát dohromady seznamy lidí a odškrtávat přítomné, živé i mrtvé. To v těch banánistánech dost dobře nešlo. Výsledný rozdíl pak poptávat.
                      To s těmi novodobými gulagy a transporty považuju za přitažený za vlasy. Ačkoliv letos jsem si už víckrát říkal, co všechno je blbost aby Rusák provedl a mýlil jsem se.

                    2. Rusové ty tábory potvrdili, akorát tvrdí že je to „humanitární ubytování“… Tak zda jsou to koncentráky/“filtrační tábory“ po vzoru Sýrie, tzn. „výslechy a poprava pro každého, o kom usoudíme že byl bojovník“, nebo „humanitární tábory“ půjde snadno poznat podle jednoduchého faktu – zda z nich všichni mohou ven, či nikoli.

                    3. Ona ta „symetrie“ byla výborně vidět v Afghánu, když tam byli Rusové a Amíci tam přes Pakoše pašovali Stingery a učili s tím sandálový kozomrdy zacházet.
                      To byla symetrie, jak cyp.

                    4. misaka: Já ti nevím. Když amíci provozovali svoje neoficiální věznice bez soudu a jako přidružený provoz mučírny tak proč by to nezvládl někdo jiný…

                    5. To se ale vracíme na začátek. Jak objektivně definovat to šetření civilistů. Protože pokud teď naznačuješ, že to američani dělali tak odhady mrtvých jsou šestimístná čísla. To mi jako šetření moc nepřijde. Nebo je to minimum obětí bojů ve městě? Možná je boj ve městě prostě daleko horší než si oba myslíme. Potom by ale představy, že se nepoškodí byť jediná civilní budova, byl naprostý nonsense.
                      A ještě poznámka, to že se bojuje ve městech tak o tom přeci nerozhoduje jen útočník. Pokud má Mariupol město plné civilů a nechce se vzdát tak si sami musí spočítat, zda jim to za to stojí, ne?
                      Jak už jsem psal, pokud bojuješ ve městě tak budeš poškozovat a zabíjet civily, bez ohledu na to, jestli jsi američan, rus, číňan nebo ukrajinec.

                    6. Bavíme se o Falůdži. Jiné dobývání měst Američané v IA nedělali, protože to neměli zapotřebí, Bagdád je přivítal. V jiném městě chtěli dokonce amerického velitele praporu udělat starostou :o)

                      Ty šestimístná čísla jsou z více jak 90% místní sektářské násilí, které je způsobené tím, že tam USA zůstaly. Fatální chyba. neznali kulturu. V Irácké kultuře totiž platí, že kdo je nejsilnější a dobyje, tak ten se také postará. O všechno – o bezpečí, o energii, o vodu, o práci, o blahobyt. Viz extrémně zajímavá kniha „Nejmocnější kmen“ od Binga Westa.

                      No a když Američané sice dobyli, ale nepostarali se (vodu, i kvůli útoků Baasistů, obnovovali v Baghdádu snad 3 roky) tak si to Iráčané přebrali tak, že to je naschvál. Že je Američané chtějí trápit nedostatkem vody a energie…

                      K tomu přidej absurdně důslednou de-Baasizaci která vyvolala kompletní rozklad bezpečnosti a vygenerovala stovky milic a sektářských teroristických skupin.

                      K tomu přidej desetiletí potlačované sektářské násilí, kdy menšina vládla železnou rukou většině. A nemohlo to skončit jinak.

                      Zajímavé na tom je, že vojenská okupační správa měla docela zdravé a funkční názory, např. nechtěla kompletní zrušení armády a policie. Ale zařízlo do State Department, protože měli desítky „analytiků“ kteří Irák buď v životě neviděli, nebo emigrovali z Iráku před desítkami let. Asi jako kdyby měl o ČR v roce 1991 direktivně rozhodovat Škvorecký (nic proti Škvoreckému, jen ta dlouholetá odtrženost.)

            4. Takže vedou ten útok na Mariupol separáti, nebo armáda RF? Tak by sis měl hošane vybrat, začínáš v tom mít nějakej hokej.

      2. Hele, ta kocena nebyla za herku v tom spitale. To je naruby. Ona se zivila jako Instagramova prodejkyne kosmetiky, co byla zbouchnuta a v tom spitale mela rodit. Do jake miry se to hodilo zpravam/propagande, resit nebudu.

        A stran toho jasneho rozkazu z Mosqy – na ten fura vojclu sere. Navic nevime, co rikaji nizsi poddustojnici. Faktem zatim je, ze od 25. 2. je neco okolo 900 mrtvych civilu, takze asi to ten rozkaz neplni dostatecne. A nebo je ten rozkaz nastaven tak, ze dokud se nedosahne stejneho poctu mrtvych, jako od roku 2015 na DLR a LLR (cca 13600), tak o nic nejde… ale to je jen moje blba spekulace. Tak nebo tak, pri valce ve meste to bez mrtvych civilu nejde.

        1. 900? za jak dlouho to při bombardování Afghošu, Iráku, Lýbie nebo Sýrie měly země jenom čirou náhodou združený v NATO? první dva dny?

          1. Pri sireni demokracie se na nejake ztraty nehledi. Tady se ale odolava bolsevicke agresi a tim padem se pocita kazdy jednotlivy zivot.

        2. „Faktem zatim je, ze od 25. 2. je neco okolo 900 mrtvych civilu, takze asi to ten rozkaz neplni dostatecne.“
          Úrad vysokého komisára OSN pre ľudské práva, ktorý prišiel s týmto číslom, sám priznáva, že skutočný počet civilných obetí bude oveľa vyšší.

          1. Takže máme spousty informací typu jedna paní povídala. Navíc tu máme cenzuru, a varování prokurátora za proruský narativ.

            Navíc téměř všechny zdroje si informace přibarvují tak, aby to v lepším světle vykreslovalo Ukrajince a v horším Rusy.

            A mnoho lidí si z toho skládá PŘESNÝ obrázek, co se tam děje (třeba v Mariupolu), a ví naprosto PŘESNĚ co tam Rusové dělají špatně. Říká se tomu jistota idiota.

    3. > kiv61: Zrelativizovat lze samozřejmě cokoli… Až Vám barákem prolítne první minometný granát nejspíš změníte pohled ale to už bude poněkud pozdě. Nevím jestli Vám to už někdo sdělil, ale na UA umírají lidi, cca 5 mil je jich na úprku, ta zasraná rusácká Říše zla bez vyhlášení války tu zemi cíleně likviduje jak za jarní ofenzívy CA za WW II. Ta hovada po 80 letech stále „bojují“ jak u Kurska či dobývání Berlína

      Čím více emocí, čím více adrenalinu, tím víc adidas, a tím větší máte pravdu.

      Ani nevíte, jak se mi hnusí lidi, kteří kromě davové psychózy mají v mozku nasráno.

      1. Jesterka

        Jak se zde píše: +1

  7. Vstup Ukrainy do Nato, který by byl podmíněn souhlasem všech členů Nato, je už jen kvůli Německu naprosté sci-fi a opravdu si nemyslím, že by s tím někdo někdy kalkuloval. Tohle prostě měla být jen demonstrace síly covidem oslabené Evropě, která se ale drobet zadrhla. A tak se prostě teď v plné nahotě ukazuje, že Rusáček radší Ukrainu srovná se zemí, než že by nějak jednal. Takže paráda. Ve finále se Ruská armáda vyjevila jako banda tupejch a neschopnej hova a to včetně celýho velení. Takže nějakej imaginární strach z Ruska, pokud někdy nějakej byl a pokud ho vzhledem k úrovni rozvědek někdy někdo v Nato měl je jedna velká prdel.

    Ale rusové chudinky budou další měsíc nebo dva masakrovat města a civily. A to je samozřejmě v pořádku, protože jde o nacisty.

    Každej blbej nick tady má něco jako svědomí. Tak je to každýho věc. Shifty out

    1. tupejch, zkurvenejch a neschopnejch HOVAD.

    2. Inu, ten, kdo s tim kalkuloval, byl Bush, kterej v dubnu 2008 v Bukuresti pri prijimani Chorvartska a Albanie horoval za Ukrajinu a Gruzii. Pravda, kdyby to byval prosadil, nemuseli Gruzinci na Majdanu o par let pozdeji strilet do lidi.

      1. Sysop 21.3.2022 v 7:57

        Když se dotýkáme těch presidentů, neměli bychom Donalda Trumpa blahořečit ze ten čtyřletý odklad?
        V dobových debatách (míním před jeho zvolením) se v souvislosti s jeho konkurenty objevovaly obavy z nadcházející krize řešené „pokračováním politiky“, byť nebylo umístění hracího pole specifikováno a soudilo se, že bude mimo Evropu.

        Ano, je to dojem, který jsem si z tehdejších debat a článků odnesl. Není to citace zdrojů.

        1. Ten dojem je veskrze spravnej. Kdyby obracene misto Trumpa tam byla Hitlary, tak touhle dobou uz ma Ukrajina valku za sebou.

  8. mimochodem tohle ja naprosto krásné video, velký ruský medvěd versus ukrainská prasata, fašistická…

    https://dodiri.cz/2022/03/20/medved-vs-prasata/

    :-))))

    1. Okkotův vzdálený potomek?

  9. Už ne tak veselé video: Kyjevský režim propustil kriminálníky a rozdal jim zbraně proti zlému Rusovi. Tohle je výsledek.

    1. ale co tě nemá, to hrdinná domobrana sundala další SPECNAZský diverzanty!!

      ale neboj; již BRZY! i ve vaší ulici!

      měl bych se poptat na odboru zbraní, esli je taky budou vobepisovat líbesbrífama vo tom, jak jim napaří pokutu až 50 litrů, dyž nedodají posudek vo zdravotní způsobilosti na ty automaty, co nafasovali…

    2. Pokud automaticky věříš každému videu, kde je pár mrtvol a někdo tvrdí, kdo je prý zabil – tak předpokládám, že stejně automaticky věříš i všem ukrajinským videům o tom, jak tyhle a tamty mrtvolky zabili Rusové.

      Nebo to platí jen na jednu stranu? Na ukrajinských videjích jsou herci, kdežto ruská ukazují pravdu? Takové malé pokrytectvíčko s dvojím metříčkem? Hm?

      1. Věřit videu není třeba. Propuštění kriminálníků a rozdání jim zbraní automaticky vede k takovým problémům. Říká se tomu logika, životní zkušenost, apod.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017