Od inflace k inflačním tlakům, panickému nakupování, sázce na dluhy a prasknutí bubliny - zpět na článek

Počet komentářů: 457

  1. Díky za super osvětový článek.

  2. Zejména stojí za povšimnutí, jak ukrajinští občané Mariupolu v roce 2014 nadšeně vítali ukrajinské hrdiny, kteří je tam přijeli osvobodit při prvním pokusu obsadit toto město ze strany těch ruských bestií a jak nyní v roce 2022 museli povinně předstírat pod pohrůžkou zastřelení na místě nadšení a jásot k prý „výročí osvobození“.
    https://ok.ru/video/3627128785512

    1. Měl to být toledský Alcázar a místo toho Stalingrad:
      https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/mariupol-ukrajinsti-piloti-zelenskyj.A220521_105630_zahranicni_pitt

      Ale na konci je nepochybně „Endsieg“.

      1. ‚Podle poradce ukrajinského ministra vnitra Antona Heraščenka se bude o obraně Azovstalu jednou učit na vojenských školách.‘

        Jo, na dejepis jsou Ukrajinci machri. To budou story, ze budou kroutit hlavama i ociti svedci…

        1. Asi jako pionýři v Pelíškách a ten altkämpfer.

          „Dostali jsme bojový úkol udržet ocelárny, tak jsme zalezli do bunkru a čekali a čekali…“

          1. … a pak nás najednou evakuovali na nepřátelský území.

            1. Jak jsem tak videl ten upgrade ukrajinskyho dejepisu – a nedivil bych se, kdyby tam nekde stalo i to, ze Praotec Cech byl Ukrajinec – tak Azovstal bude prezentovan tak, ze neslo ani o kapitulaci, ani evakuaci, alebrz o chytry tah, jak dostat udatne bojovniky Azova za bojovou linii.

      2. Vy si prostě fakt nemůžete pomoct a musíte Ruskem a Ukrajinou spamovat úplně všude, žejo.

        1. Když ono to úzce souvisí, rozpuštěním úspor zničíme krrtka.
          Jak to říkal Rothbard, válka je zdravím státu?

          1. Ne, je to jenom trapný zasírání. Stejně jako s covidem. U Tebe tak nějak ještě doufám, že jsi schopnej to vidět… u starejch zvadlejch čuráků už chápu, že to jiný nebude…

            1. Tak si dej ten modrej prášeček a dej vědět, jestli ti to pomohlo.

          2. Nesouvisí. Je to jen pouhopouhá záminka a zástěrka.

  3. Začínám na sobě pozorovat vzrůstající nechuť k tomu UA cirkusu. S kovidem to bylo stejné, ale po delší době a kupodivu to bylo tehdy okolí, které začalo bublat.

    Že prý se budeme dobrovolně a rádi řídit celosvětovými radami WHO, neboť to bude konečně pravá pravdoláska. Takže náhubek, opich, test, sedět doma a v tichosti zmizet. Rád, samozřejmě, jak jinak. (Jinak bude na účtu 0 a z bytu mě do Švábovy Budoucnosti vyprovodí hlídka uličního aktivu.)

    A tohle je něco. Nic ohromujícího, jen krotká zpráva. Možná, že už to je obecně známé.
    https://rumble.com/v15gv9u-takto-se-chovaj-uprchlci-takto-se-chovaj-oban-sttu-v-krvav-vlce.html

    Uprchlíci – z velké části (těhotné) mladé ženy (s dětmi), (těhotné) staré ženy (s dětmi) – nakoupili auta a odprchávají se přes SK zpět do země bezprecedentně zákeřně pustošené barbarskými hordami z Putinova Ruska. Od toho ty zoufalé nešťastníky neodrazuje ani to, že opět budou spolu s mladými a starými muži opakovaně znásilňováni a zvířecky zabíjeni.
    A už vůbec je neláká k setrvání v těchto UA frendly krajích euroatlantickočeskofialový spešl trýtment zaručující besrmenš level a příslib benefitů do budoucna přesto, že obyčejnému zdejšímu člověku se z toho v životě dostalo tak akorát velké nic.
    Divné, fak.

    1. Přetáhli strunu, jako obvykle. Jako s EU, migranty nebo grýndýlem. Nebo s očkováním.

    2. Ale nojo, nekdo nezavrel dvere, tak si sem sfrkli na nakupy.

    3. A čo je na tom, že odprchávajú naspäť, veď to by si mal byť rád, že ich tu nemusíš živiť.

      Odkedy zachvatčici vysmahli od Kyjeva preč a ukazuje sa, že už nebudú vládať prísť tam znova, tak sa tam ľudia vracajú. Brat ubytoval u seba v byte rodinku z Krivého Rohu, tí sa vraj tiež už na základe danej situácie chystajú pomaly domov. Ja mám babku s vnukom z ukrajinskej strany Donbasu, ani nie 100 km od frontu, tak tí si budú musieť na konečné víťazstvo ešte chvíľku počkať…

  4. Trošku jsem to „poeditoval i jinam. :mail:

    ezlen otkat
    No jo, to jsou derivátní následné jevy kdy tu zapřažení do tance korporátníků s kolbenkami exotů “nóblés z pomocných kmotrů civí jací jsou chuďoučcí nevolníci, vyválčení osobitními i fyzicky devastujícími pracemi za suché z nosu.
    sergej 2022-05-21 20:31
    No to halivůdů tu ztelpanost brajícím rozum je musí dorazit na “hukary. 🙂

    Tam to asi bude pod zastřešující agendou “ziskovců či všestanných upírů 2030? s mnoha deriváty švábismu a ubozí zmítaní konzumenti neví kdy a kde či jak to od kterých molochů úžer chytnou díky zaslepujícími konzumerismu voděných loutek na kraj propasti a ty záměry “eugeniků a dalších businessmanů jistě nejsou stejné asi davu zmítaných již i děsivými kašpary kdy se to projevuje že evidentně nejsou zaměstnanci zájmů voličů ale jedou agendy čerpání ode všech v rámci kapitalizací zisků a socializací ztrát jak zanášející slepice a 5koalní šestiformátem je takový etalon těchto záměrů pokud si jen zmapujete jejich konání ale jistě je to i stylem globalismu.

    Samosebesociopatizační ztelpané trubková zařízení školastiky inkluzky pominutých uctívačů trhu toho trha tržíčka mamon zmar beznaděj.
    Jsou to paradoxy kdy nedávno na cnn prima ikváči troubili své ekonomické nesmysly, prostě mlíkaři kterým ještě kape z bradiček smrkáčům a když tam oponoval pan Kobza tak to vypadalo že jim ulétli včely a snad na ně mluví marťansky protože evidentně neměli vstupy chápání mentálové pojmout o čem hovoří ubožáci žvástů o věcech které jsou stejně v rukou globálních lichvářů, businessmanů a pátých kol u vozu dnešních jejich podržtašek – poblitiků až na vyjímky typu Orbán, Putin, světe div se Erdogan. V našem blízkém okruhu a cvičenci, formanti se naprosto díky nacvičeným klišé asi snad až hypnózou neorientují že jde o jejich života formát společnosti v kterém budou asi skučet a kvílet jako vnitrozdebilizovaní hubkaři ulítlí na lepším matroši jak red bull co pitomcům dává křídla. :yes: A situace je triskní ňámtary a mlaskoni sebeududkovávajících se ve spolek. Možná že by měla rada pro televizní a rozhlasové vysílání nařídit povinnou rotaci postižených kolektivů jejich “mysliveckou latinou zhoubných cintů a obětí profese možná i působením možná obdobou MK ultra zájmovců zdebilizace řekněme lobbysty [red]což se u kovidiotů nedávno povedlo na 1 s *[/red]. :wacko: Time 59:30 / 1:01:30 a vezměte to kontinuálně :bye:
    https://www.svobodny-vysilac.cz/2022-05-12-komentare-ans-k-aktualnimu-deni/
    https://www.youtube.com/watch?v=tllqGr6iTCQ

    Moc se sem psát nedá s adorací maskota webu organickým akismetem mechanického, imbecilního bossingostalkingového kádrováka hejkala brutopýra.

    0 OdpovězUpravKvě 21, 2022 20:41

  5. Článek hezky. A teď to důležité, jak se tomu jako občan stradatel a člen střední vrstvy bránit? Jak se nenechat okrást státem, který úmyslně drží sazby nízko??

    1. Už je pozdě, teď už leda čekat až to padne dolů, pak se zadlužit, nakoupit husy a čekat na další kolo :-)
      Jinak spousta chovatelů různých odrůd hus se v diskuzích raduje, že cena hus na burze padá dolů a ni mohou přikoupit další husy, ale řekl bych, že cena hus může jít dolů ještě hezky dlouho.
      Občan střadatel měl za dob vlády zlýho Babiše možnost nakoupit protiinflační dluhopisy, ale tento nezodpovědný hazard už naštěstí nová zodpovědná vláda zrušila.

      1. Nemyslím si, že půjdou nějak výrazně dolů. Pořád je to husa nutná pro život a peněz je v ekonomice natištěných hodně, takže spíš bude zdražovat všechno ostatní. Husy pak budou levnější pouze v porovnání se zbytkem komodit, číselně to moc neklesne.
        Výrazný pokles by nastal pouze v případě, kdy by existovalo velké množství čistě investičních(spekulativních) hus a současně by lidi opustili myšlenku, že je to dobrá investice z dlouhodobého hlediska. A taky by pomohlo, kdyby vlády přestaly tisknout peníze – ale to už je tak obrovské sci-fi… :D :D

        1. Zapomněl jsem na samozřejmé varianty typu – bude tu válka/radioaktivní spad/poušť/bezvládí. Tedy kdy většina lidí bude řešit přežití do zítřejšího dne. Ano, potom ceny nemovitostí klesnou, když v nich nikdo nebude chtít bydlet a všichni budou utíkat pryč.

        2. Taky si nemyslím, že ceny hus budou výrazně klesat. Je tu ještě vcelku bonitní klientela z Východu.

          1. Ceny možná klesat nebudou, zato vyrostou daně z nemovitostí a majetku, až lidi přejde chuť takto investovat.

            1. Jo, na to jsem taky myslel. To jsem zvedav, jak nasi vladni zlodeji prijdou se zvysenim dane z nemovitosti. Lidi si baraky poridili za svoje zdaneny penize a vlada jim na to zacne hrabat? By se pak vyplatila celonarodni sbirka na partu profiku, co tu snemovnu vykouri. A nemyslim tim kurvy. Kurvy jsou v te snemovne.

              1. To jsem zvedav, jak nasi vladni zlodeji prijdou se zvysenim dane z nemovitosti. Lidi si baraky poridili za svoje zdaneny penize a vlada jim na to zacne hrabat?
                Neviděl bych to zase tak kriticky. Prostě se pár lidem rozbije „investice“ do cihel. Mimochoden…ono taky záleží, kde člověk ty peníze daní, že?:-)

              2. Daň z nemovitosti měli pěkně rozpracovanou dredaři, ale pak se k tomu nějak nechtěli hlásit. Byla to celkem raketa.

                1. Zdanění nemovitostí může přinést stovky miliard korun ročně a zlepšit dostupnost cen nemovitostí k bydlení. Efektivní zdanění nemovitostí v USA se pohybuje mezi 0,3- 2,21 % a v EU 0,05 – 1.93 % z ceny z nemovitosti. Současné efektivní zdanění v ČR se pohybuje kolem 0,01 – 0,04 % z ceny z nemovitostí (bez daně z nabytí nemovitých věcí), takže při zvýšení efektivním zdanění nemovitostí na 1 % lze získat 200-800 miliard korun ročně. Vedlejším kladným efektem vyššího zdanění nemovitostí je například lepší regulace trhu s bydlením a efektivnější využití nemovitostí ve smyslu vyřešení situace s neobsazenými byty a také posílení vlivu obcí prostřednictvím rozpočtového určení daní (na okraj podle sčítání lidu z roku 2011 je 651 937 bytových jednotek v rodinných i bytových domech neobydlených). Vyšším zdaněním nemovitostí můžeme odhadem navýšit NZP přibližně o 500-2000 korun.

                  https://www.piratskelisty.cz/clanek-3940-financovani-nepodmineneho-zakladniho-prijmu-v-ceske-republice

                  Ale nakonec to byl údajně fake. Ale je krize, válka, nouzovej stav, tak proč to nevoprášit, že?

                  1. Nikoli fake, ale „to není návrh Pirátské strany, to je jen taková malá, bezvýznamná studie, kterou si udělali nějací lidé v Pirátské straně a nemá to s ní nic společného, vůůůbec to není oficiální politika.“

                    Stejný princip, jako oblíbené unijní „ale to vůůůůůbec není návrh nové Směrnice, to je jen nezávazné a bezvýznamné interní Komuniké“. Které se pak, jaké to překvapení, slovo od slova překlopí do směrnice, že. Ale dokud se tak nestane, všichni „fact checkeři“ důsledně trvají na tom, že to není návrh zákona ale jen nevinný interní dokument.

                    1. Kdyby ten nevinný interní dokument byl součástí nějaké nové směrnice uhnije, tak i to 1% by bylo v podstatě likvidační.

          2. myslíš všecky ty ukrošský mafiány, tzn. ty menší, co taky nakynuli z rozkrádání mj. těch desítek miliard dolarů a ojro, co tady socanský svině lidem nakradly a poslaly to zadarmo do ukrošova, ale kteří nebyli eště furt tak bonitní a motivovaní, aby řešili uplácení a další byrokraciu k emigraci takle na západ, ale dyž dostali pozvánku a eště nějaký kapesný, tak sem lezou po stovkách a nakupujou v Pze a okolí nemovitosti takovým tempem, že to lokálně inflacu zdvojnásobuje? :o)

            1. jo ty myslim, ale teď chudáci uvízli 4 dny na hranicích SR/UA

        3. @Goro
          v tomto případě jsem husami na burze myslel akcie.
          Co se týká nemovitostí, tak vzhledem ke statisícům nově příchozích, si myslím, že nákup nemovitosti nebyla chyba. Zvláště u nemovitosti, kde si mohu zatopit v kamnech, mít na střeše soláry a na dvoře králíkarnu.

          1. + vlastní zdroj vody.

          2. Nemovitosti klesat nebudou. Maximálně krátkodobě o pár procent a jen někde. Za krize 2009 šly dolů asi o 10 procent a pokles vydržel pár měsíců. Jakmile se začalo dařit, tak cena vystřelila nahoru a dneska je víc než dvojnásobek než tenkrát.

            1. Cena stavebniho matrijalu jde do nebes, lidi se dozivaji vyssiho veku, ergo smrdej ve svejch barakach dyl a mladi chteji bydlet driv. Plus imigrace. Takze poptavka po hotovym nechladne a jen tak chladnout nebude.

              Staci nase prdel, rikala mi prodavacka v krame, ze za posledni tri mesice uz se tam pet luftaku ptalo po chalupe na prodej. A nebyli to zrejme realitkari. Ostatne u jedne te situace jsem primo byl – sobota dopo a pan s pani, vek pres sedesat, Medour a borek rovnou hlasil, ze penize nejsou problem, ze by se urcite domluvil.

              1. …borec rovnou…

                kurva edit drat.

                1. Jenže už je pozdě, ceny jsou násobně vyšší než před pár rokama. Ale i tak se prodá asi všechno. Kousek od nás v podstatě dřevěná chata 50 m2, 350 m pozemek 8,5 mio

                  1. tyhle řeči, že už je pozdě slýchám dobrejch deset let. Obvykle se k tomu ještě pojí věštba, že ta bublina co nevidět praskne :)
                    Ta chata se za ty prachy PRODALA, nebo ji někdo jen NABÍZÍ? Oni taky někteří lidi mají dost velký voči.

                    1. Nabízí, ale určitě se prodá, všechno má svýho kupce. O bublině jsem nic nepsal, ale pokud si to lidi budou kupovat na dluh, tak to nemůže trvat do nekonečna. To je prostě nesmysl .

                    2. Tak bude krize, krach. Spekulanti zapláčou, chudý utřou držku a pracháči to přežijou jako dycky. A co. Vono to někdy bylo jinak?

                    3. Lidi, nekteri, maji vaty az neuveritelne. Zejmena ke stari, pokud to nepustej mladejm, tak si takovou chajdu prokesujou.

                      A jak pise Shane, jedna vec je nabidka a druha je pak cena na smlouve.

                    4. Je pravda, že nejhorší jsou takový ty velký malý částky. Ulejt dvacet, třicet mega je celkem jednoduchý. Ale kam dát třeba blbej milión?

                    5. Milion je dneska velký malý NIC :-)

                    6. No jasně. Zanechte vší naděje, konec je blízko. Bude se ozývat jen pláč a skřípění zubů, psi se budou pářit s kočkama a živí budou závidět mrkvím. Známe. Taková Šichtařová musí bejt bez sebe blahem. Deset let a něco věštila krizi a konečně jí to klaplo.

                    7. Ta krize byla čistě matematická záležitost, Markétka měla pravdu. Jen by před deseti lety přišla levněji, než teď, po těch 10 letech nabalování sněhové koule.
                      Zmenšilo se za těch 10 let zadlužení? Má Řecko rozpočtové přebytky? Sanovaly USA svůj státní dluh? Je na tom Itálie hospodářsky lépe?

                    8. No samozřejmě, o ekonomických cyklech se na ekonomce učí někdy v prvním semestru. Že přijde bylo nevyhnutelný, stejně jako je nevyhnutelný že krize jednou skončí a zase bude růst. Jenže Šichtařová se vyznačovala tím, že těch deset let neúnavně tvrdila, že krize už je tady. To je asi jako když budu tvrdit, že zítra bude sněžit. Pokud to budu tvrdit v prosinci, tak je to celkem rozumný odhad. Když to budu tvrdit v červenci, budu za vola. Když to ale budu od července každý den, tak se nevyhnutelně jednou trefím a pak o sobě můžu tvrdit, že moje předpověď vyšla.

                    9. Tzv. nevyhnutelnost ekonomických cyků je blbost. Ekonomické boomy a krize nejsou dány ničím jiným, než inflační politikou. Úvěrová expanze + vládní deficity = boom. Neschopnost splácet dluhy + inflace = krize. Jedno souvisí s druhým.

                    10. ekonomický výkyvy byly už ve středověku. Pravda, tenkrát to většinou způsobovala neúroda a války. Ale už v 18. a 19. století to bylo mnohem zábavnější.

                    11. I neúrodu a války tenkrát vlády řešily „zlehčováním peněz“.

                    12. shane
                      22.5.2022 v 21:55

                      zatím je to růst hlavně pro všechny ty bankéřský šmejdy, co dostávají zadarmo inflační prachy a pouští to pak mezi další vyvolený, ten zbytek to akorát platí a nepřetržitě spíš chudne

                      občasná výjimka hlavně potvrzuje pravidlo

              2. Jeden z hlavních důvodů je i vnitřní migrace. Což ovšem enni nic novýho, lidi z vesnic prchaj do měst už po staletí a se začátkem průmyslový revoluce to nabralo grády. Rekreační objekty vystřelily nahoru kvůli lockdownům, protože bejt zavřenej v paneláku je dost na hovno a v tuhle chvíli se navíc lidi snažej někam nalejt prachy, než jim to sežere inflace a půda je jistota, to je jediný statek, kterýho je omezený množství. I ty pitomý zahrádky a chatičky vystřelily do nebes. Pravda je, že zrovna u tohohle je další růst mírně nejistej, ale dá se předpokládat, že sice nebude tak rychlej jako u bytů a domů, ale v delším horizontu tam nějakej nárůst bude, rostlo to i dřív, i když ne tak rychle.

                1. Není vesnice jako vesnice. Okrajové části např. Prahy 10 byly prdele, kde nikdo nechtěl bydlet ještě ani v devadesátkách. Dnes?

                  1. Nevím co si představit pod pojmem okrajová část Prahy 10, ale okrajové části Prahy 4, jako třeba Libuš, Šeberov nebo Kunratice byly už v devadesátých letech poměrně žádané lukrativní lokality a prodělaly celkem slušný stavební boom, stejně jako přilehlé vesnice až někam k Jesenici a ceny byly celkem pálka co pamatuju, tj. tak před 10-15 lety. Dodnes se tam dá narazit na ukázkové podnikatelské baroko. Možná tak sídliště, sle co se většina paneláků rekonstruovala, tak to i tam šlo dost nahoru, co se týče kvality života a ceny bydlení.
                    Celá Praha je drahá jaxvině a přilehlý prdele a města v okruhu 30 km od Prahy jakbysmet. Horší je, že ceny brutálně vystřelily nahoru i v dírách jako je Most, kde by normálně člověk nechtěl ani umřít a kde se ještě před pár lety dal koupit 3+1 za pár stovek tisíc.

                    1. Praha znamena praci a fura lidi proste skousne hodinu vlakem tam a hodinu z5. Tim padem ten akcni radius bydleni je pomerne velkej.

                    2. Však jo. Znám chlapíka, co dojíždí do Prahy z Kolína. Nad Labem, ne nad Rýnem. Vlakem je tam pomalu rychlejc než já z Krče do Dejvic. Kolega dojížděl z Vlašimi do Krče. Ráno po dálnici asi za čtyřicet minut. Mimo špičku, ovšem.
                      Navíc dneska spousta lidí dělá na Home Office nebo aspoň na různý klouzavý šichty.

                    3. Ted jsem ve cvrtek resil premie pro programatora. Sef mi rekl, ze jasne, ze neni problem mu je dat, protoze zrovna programator by nemusel mit problem odejit a z nasi Prdelau dojizdet i do Mnichova, protoze HO 9 dni a jeden den Mnichov. Jeho syn to tak zrovna ma. Rozdil v platu 40 %.

                    4. co jezdijou přímý rychlíky hodinu, tak předměstí práglu sou ai Pardubice a zdvojnásobení ceny nemovitostí za pár let tam je realita

                    5. Pálka před 10-15 lety, jenže já píšu o 30 let zpět, konkrétně Kolovraty a Koloděje (to je pravda Praha 9), kde nebyl běžný ani vodovod o kanalizaci nemluvě. Prostě díry. Byl jsem mladej a blbej a vůbec mě nenapadlo se o nějaký pozemky či domy zajímat.

                    6. To tak neber. Kdyz byl kotrmelec, taky jsem byl mladej a blbej. Kdybych ja tehda…

                    7. Já jsem to procestoval a nelituju toho. Svojí husu mám bez dluhů, tak uvidíme :-)

                    8. Nj, coby kdyby. když člověk žije dostatečně dlouho, tak má takovejch těch „kdybych já to tenkrát…“ hromadu. Na druhou stranu je dobrý vzít v potaz, jaký byly v těch devadesátkách příjmy. Z dnešního pohledu je dvougenerační dům v Praze za tři a půl mega zadarmo, ale když jsem v tý době bral desítku měsíčně, tak to bylo stejně nedostupný jako dneska dům za dvacet. Možná i víc, protože tenkrát jsem byl singl, zatímco dneska máme se ženou příjmy dva.
                      Si pamatuju, že v půlce devadesátek pro mě bylo sto tisíc naprosto nepředstavitelná suma, kterou bych nedal dohromady ani kdybych se posral.

                    9. V pulce devadesatek, presne (’95) jsme delali v Pze nastavby na panelaky a pri cene 18tKc/m2 se investorum zdalo o certech.

  6. Co mají chudáci s těma prachama dělat při inflaci, jaká na UK je? Kupovat do foroty nemovitostní husy, jak tu vymýšlejí hypotékoví rozumbradové, tam asi nemá smysl, když nevědí, kdy z nich budou mít ruiny. No a když jim hérec zrušil u dovezených aut dovozní clo a daň, budou mít alespoň doma připravený emigrační přepravník pro další vlnu, tedy budou-li mít palivo. Auto je navíc použitelné jako zbraň, jak blízkému západu v nedávných letech několikrát předvedli soudruzi blízcí střednímu východu.

    1. To měla být reakce na prasatko Bobik. 21.5.2022 v 21:19.

    2. Jel jsem nedávno kolem plochy jednoho dealera Fordu a měl tam několik desítek bílých pickupů, tolik pohromadě se jen tak nevidí, tak nevím, jestli český zákazník změnil preference nebo to půjde dál na východ s nějakou nástavbou?

      1. Treba nastavba ano a zakaznik je nejaky Muhamad z Teplic…

        1. Muhammadové používají toyoty (doporučuje 9 z 10 bojovníků Islámského státu).

          1. No prave, jeste by si to moh’ nekdo spojit s teroristama. Zlatej Ford. Lafetace ale muze byt stejna, v tom problem neni.

    1. Poručíme větru, dešti…
      Ale musím přiznat, že mne představa rozmazlených studentů humanitních pavěd nahnaných Zelenými Khmery na pole naplňuje jistým uspokojením.

    2. Čistě teoreticky pokud by nějaká chytrá hlava (zelení Khmerové a jejich byrokratická suita to nebudou) vyřešila levné skladování el. energie a její výrobu v dostatečném množství, tak by šlo plynové potrubí použít jak chránička na protažení kabelů :-) …
      Nebylo by už levnější jít do války s Ruskem čelem a nějaké ty ropná a plynová pole dobýt?
      Ale EU i tento protektorát vede banda všehoschopných navedených zmrdů od kterých nejde čekat nic dobrého a smysluplného pro běžného daňového otroka.

      1. Válka fakt není řešení ničeho.
        Jednodušší by bylo, kdyby se třetí říše pod nátlakem ekomagorů nestala závislou na ruských komoditách, které jsou pro ně teď nezbytné. A taky by bylo dobré, kdyby německo ztratilo alespoň 50% vlivu na EU, co teď má.
        OStatně by bylo nejlepší, kdyby nebyla EU, že?

        1. @shifty
          ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno!
          Co se EU týče, jebat emisní povolenky, jebat plyn, jebat dotace na občasné zdroje elektřiny, jebat Euro 7 auta, zkusil bych tu neviditelnou ruku trhu!
          Kdyby to nepohlo, tak jebat globalizaci a volný obchod bez cel.

          1. Bylo by to hezké. Ale v dnešním socialistickém smýšlení nereálné.

            Ostatně když si většina diskutérů i tady na DF stýská, že jim stát málo dává a víc dává jiným… co čekat, že?
            Já bych třeba od místních šíbrů čekal, že řeknou – doba je zlá, je třeba vydělat víc peněz. Ale oni natahují ruku ke státu a stýskají si po Babišovi… kterému to žerou i s navijákem, protože za konjuktury rozhazoval.

            1. Jakože stát dře z lidí kůži na všech možných daních a ti by měli víc pracovat?

              1. Vydělávat.

                1. Vydělávat můžu, až tento zkurvený babišofialivý stát přestane tunelovat českou energetiku do bývalého nacistického Německa. Koho jsi volil, sráči?

                  1. co ti je potom tragéde? muj život to neovlivňuje, kdo je ve vládě. Tak blbej nejsem

                    1. A kolikvás je, že soudíš druhé? Ve vatě jedeš „ideologický ideály“ a realita ti uniká? Jak příznačné.

                    2. Ve vatě? Checht… ty jsi fakt mimo. Jednoduchej, jak omalovánky. černobílý. No nedivím se, lidi tvýho typu tady teď v diskuzi dominujou… jste banda debilů.

              2. jestli jsi nějakej dement z fabriky, tak vodleť zpátky na novinky, to sis asi vole splet server…

                1. OSVČ i s otroky z fabriky má odletět na novinky? No ty seš povedenej kokot.

                  1. ty máš otroky jo? Teda ty jsi koukam gigant…. proč teda brečíš, teče do bot?

                    1. Ano, díky Zemanovi, babišovi a fialovi mi teče do bot. Brzy o tom uslyšíš častěji, kriple

                    2. Blbě sis to zařídil. To je celý. Kriple

                    3. To shifty

                      To je zajímavý přístup, jak si to zařídil státní aparát? No a jak si to zařídili důchodci a jiná neužitečná svoloč, to bude taky velmi zajímavé, brzy se to vybarví. Takže sebevražedný sankce proti Rusku jsou ok, protože tebe se to netýká. Máš to pošévovaný, to jo

            2. Statistiku si nevedu, ale troufám si říct, že většina diskutérů tady by hlavně chtěla, aby je stát nechal na pokoji, nic od něj nechtějí ani nečekají…

              A Babiš byl sice kunda, ale musel manévrovat mezi EU, Agrofertem a svým voličstvem. Současný hnus má voliče u zadku a firmu žádnou nevybudovali, takže ta rovnováha byla velmi podstatně narušena.

              1. tak jako hloupější kdo nebere, von režim bude dycky rozdávat a někoho uplácet, ale už ani kurva se nesnažit rozdávat vlastním, ale rovnou sem natahat statisíce uprchlíváků a rozdávat jim? dyť to je vlastizrada na vlastních tvl

                ukroši by nám vrazili kudlu do zad, kurva, místo pomocné ruky, kdyby byla válka tady, ale sami se sápou po všem

                1. Ukři jsou přece nejzarytější bojovníci za evropské hovnoty, Leyenové derviši.

                  1. Nahodou… ted vybojovali Kolomojskemu&hiz boyz docela solidni mesicni financni injekce. Kdo z nas to ma? V Kijeve potece sano proudem. Mozna i kaviar z Ruska objednaji.

              2. Statistiku si nevedu, ale troufám si říct, že většina diskutérů tady by hlavně chtěla, aby je stát nechal na pokoji, nic od něj nechtějí ani nečekají…
                A bude ta většina diskutérů také u lekaře a školené platit v keši? Když tedy od státu nic nečekají a nechtějí…:-)

                1. Tak když má stát garantovat zdravotní péči, tak ať garantuje i levné energie, které jsou k dispozici. A jsou, stačí přímý kontrakt s gazpromem na plyn a česká elektřina pro Čechy. Takže do piče s burzou. Co? Šlo by to?

                  1. česká elektřina pro Čechy. Takže do piče s burzou. Co? Šlo by to?
                    Klidně, ale pak tedy žádné dotace z EU.

                    1. Fakt? Myslis, ze treba Madarsku zrusi dotace? Myslim quli plynu, ne elektrine, kterou Madarsko neprodava, protoze nema.

                      Pokud vim, tak energie patri do strategickych komodit a ZATIM jsou v kompetenci lokalnich vlad. To nema s dotacni politikou nic spolecneho. Je to, jako treba ceskej Zakon o zbranich.

                    2. To nema s dotacni politikou nic spolecneho.
                      Má, protože Češi jsou zase vychcánci.

                      V krátkodobém horizontu je potřeba pro zlepšení stability sítě posílit propojení, když se snižuje podíl stabilních zdrojů. Nikoliv si každý hrát na svém písečku. Omlouvám se pro člověka z oboru, že to tak zjednodušuji. Samozřejmě je to na komplexnejší diskuzi.

                    3. A o našem zákoně o zbraních právě Soudní dvůr EU prohlásil že ano, dle Lisabonu sice EU výslovně nesmí kafrat do vnitřní bezpečnosti – ale protože bezpečnost ovlivňuje vnitřní trh a do toho EU kafrat může, tak může kafrat úplně do všeho bez omezení.

                    4. Volný trh, dotace, volný trh, dotace, opakuj 10krát za sebou

                    5. A pak tedy ani žádné odvody do EU. Naprosto souhlasím!
                      Nic do EU,
                      nic z EU,
                      cla na dovoz s výchozí hodnotou 0 ale kompenzující cizími státy dotovaný export (taková cla jsou plně v souladu s WTO, viz např. čínská dotovaná ocel),
                      elektřina ze 3/4 nepraná přes burzu v Lipsku ale domácí…

                      No a tak potom už můžeme zrušit i ty euroregulace, ne?

                    6. A pak tedy ani žádné odvody do EU. Naprosto souhlasím!
                      Nic do EU,
                      nic z EU,
                      cla na dovoz s výchozí hodnotou 0 ale kompenzující cizími státy dotovaný export (taková cla jsou plně v souladu s WTO, viz např. čínská dotovaná ocel),
                      elektřina ze 3/4 nepraná přes burzu v Lipsku ale domácí…

                      No a tak potom už můžeme zrušit i ty euroregulace, ne?
                      Jen do toho..a ještě vystoupení ze Schengenu…ať si můžu dát na Rozvadově kafe a pokochat set:-)

                    7. Marty…
                      23.5.2022 v 12:47

                      tak samozřejmě, že to je neprůchozí, protože by se asi tak za dva měsíce ukázalo, že zejména francouzskej socanismus je s ohledem na obludnou neproduktivitu a obskurní ceny všeho (vlivem zdanění) efektivně v bankrotu, rychle následovanej dojčlandským životem z vykořisťovanejch kolonií, takže něco takovýho nemůžou nikdy dopustit

                      no a jelikož tady je dosazená mopslíková vláda, tak se na západě nemusí vůbec strachovat

                      otázka je, co tady ovčani eště snesou, než na to vezmou vidle, pže ve Stádech by se s takovou inflací už rabovalo

                2. Jo. Necht mi stat necha odvody moje a meho zamestnavatele na ‚zdravotni‘ a ja si veskerou peci budu platit sam. To mmchdm rikam uz 30 let.

                  1. Jo. Necht mi stat necha odvody moje a meho zamestnavatele na ‚zdravotni‘ a ja si veskerou peci budu platit sam. To mmchdm rikam uz 30 let.
                    Ano, taky považuji za chybu, že se o žádné pojištění nejedná, ale jde o daň.

                    1. Samozrejme.

        2. Jen tak mimochodem, kdyby třetí říše nebyla závislá na ruských surovinách, stalo by se co? Neztratili bychom jednu z mála pák, kterou na Rusko máme?
          Jaké ještě strašnější sankce bychom mohli vyhlásit?

          1. Třeba by ty sankce nebyly ani třeba. Že by jsi pro stromy neviděl les?

            1. Jako že by Rusko bez evropských plateb za své suroviny bylo tak chudé, že by si na žádnou válku netrouflo?

              1. Jako že by se na ně západ mohl vysrat z prdele, kdyby je k ničemu nepotřeboval?

                1. To je zajímavá filosofická otázka. Pokud odečteme střílení na Rusy, k čemu Západ potřebuje Ukrajince? Jako blonďaté modrooké řezivo?

                  1. Vzhledem k tomu, ze akce je rizena z UK, mozna by stalo za to se zeptat londynskeho starosty a jeho kamosu, jak to videj s tim rezivem.

                  2. Ono někomu jde o střílení na rusy? Že vás tyhle bláboly baví hoši…

                2. Blbče, Rusko má pšenici, má energie, má suroviny, západ má jen zkonfiskovaný digitální papírky a jinak hovno. Toho se nikdo nenažere. Kdo tuhle válku asi tak vyhraje?

                  1. předpokládám, že to i vzhledem k historii ten západ zase prosere… nadávkama ze sebe většího borce neuděláš, trapáčku

            2. Jak to vypadá, když to soudruzi dají dohromady:
              https://www.youtube.com/watch?v=i0xOSxgs6w8&ab_channel=DschinghisKhanVEVO

      2. Uplne by stacilo namisto dobyti Ruska dobit nasi vladu a dokopat je k dlouhodobe smlouve s Ruskem. Dale pak, aby ceska spotreba elektriny byla pokryta domaci produkci bez lipske burzy a tam by se posilal jen nadbytek.

        A problem s energii by byl vyresen.

        1. Shifty von ignore by jen podotknul, že vstup na Lipskou burzu energií je podmínka pro vstup do EU. Představy o nějaké spolupráci s ruskem v rámci naší historie a dalších daných faktorů jsou pak jen úsměvným sci-fi, asi jako když Zeman lízal prdel číňanům. Předpokládám, že Sysope nejsi úplnej debil(víceméně), takže to považuju za další naprosto tragicky trapnej troling.

          1. Ale o tom se nemluvilo, když jsme hlasovali v referendu neblahé paměti.

            1. Ale podmínka to byla.

              1. shifty
                Frantíci tuto podmínku dodržovat nemusí? Na burzu odvádějí pouze přebytky el.en. až co jim zbyde po uspokojení domácí spotřeby.

                1. Francouzi, stejně jako Maďaři, to vyřešili státním podnikem a právní kličkou. Tzn. formálně na burze v Lipsku jsou, akorát na ni perou jen soukromé elektrárenské společnosti, kterých je ve Francii nula nula nic.

            2. To nevím, proč to odpůrci EU tenkrát zatajili.

              1. Mozna to v ty dobe bez tolika vetrniku a solarnich lanu jeste jakz takz fungovalo, ze bysme na tom nebyli az tak tratni. Ted na tyhle zvracenosti vsichni Nemcum priplaceji.

          2. Problém je, že že za naši historii považujete posledních cca 75 let. Což je v běhu času prd. Rusko má suroviny, západ technologie. Spolupráce se přímo nabízí. Díky vlastní blbosti ovšem transferujeme technologie do Číny tamtéž pomocí nesmyslných sankcí transferujeme i ty suroviny.
            Průser Západu je v tom, že zdejší politici uvažují v horizontu 4, maximálně 8 let. Ti východní jsou historicky naučeni uvažovat v horizontu desítek až stovek let.

            1. Jistě…. ty východní jsou totiž tak úžasní myslitelé, že tam z toho zázraku posledních XX let lidi ze západu utíkají… do toho východního ráje. Buď rád ty vole, že jsi tady a můžes si tu na DF diskuzi plácat játra. To by jsi v Rusku nemohl ani omylem…

              1. Východ není jen Rusko. Rusko je marginálie. Mluvím o Číně. Ta bude jediným vítězem války vedené prostřednictvím Ukrajinců proti Rusku.
                Přitom stačí kouknout do historie. Neuvěřitelný vzestup Německa v druhé polovině 19. století byl do značné míry dán importy surovin z Ruska.
                Mimochodem, „plácal jsem si játra v diskusích“ i za komunistů (pravda, ne na internetu) a nehodlám s tím přestat, jen protože to nějakým alternativním inteligentům nevyhovuje.

              2. sem tak zrovna nad tím meditoval. Jak se tu vždycky opěvoval osvícenej diktátor. Tak jsem si vzpoměl na Putina. Kterej beze vší srandy osvícenej diktátor je. A uvědomil jsem si, že je vlastně dobře, že se ti politici střídají. Že to, že každý 4-8 let přichází mírná změna kurzu a přicházejí noví lidé do vedení vlastně není vůbec špatný, protože přinášejí nový pohled na věc. Protože když někdo někde sedí moc dlouho, tak nutně zleniví, zakrní a ztratí kontakt s realitou, a co hůř, začne si o sobě myslet, že je ze všech nejchytřejší, protože se mu celý aparát a jeho okolí časem nevyhnutelně zaplní přitakávači. No a pak dopadně jako Putin, kterej nakonec po všech těch vcelku úspěšných letech udělal naprosto fatální chybu v úsudku, kterou jeho okolí podle všeho ještě živilo tím, že mu říkali jen věci co chtěl slyšet, takže geniální šachista Putin naplánoval brilantní speciální operaci na deset tahů dopředu, jenže na základě premis a informací zcela odtržených od reality, takže mu to všechno šeredně bouchlo do ksichtu a teď neví, jak z toho ven. Což je další nevýhoda diktátora. Nemá na koho ten průser svíst. Vede Rusko 23 let, takže dnešní Rusko je Putinovské Rusko. Šojgu je ministr obrany přes deset let, takže stav armády jde čistě na jeho triko. Přiznání průseru, bordelu nebo neschopnosti je pro reputaci diktátora zničující a ve finále mu může zlomit vaz. Demokratický politik tenhle problém nemá. Klidně to hodí na předchozí vlády a jde v klidu na oběd.

                1. No, zatím jsme tak u 4.-5. tahu a minimálně EU dost dochází dech. A to suroviny furt proudí…

                2. Na druhou stranu vem si, ze dokud byli u nas u vesla bolsevici, tak kradli v malym, protoze si mysleli, ze tam budou na vecnost. Dnesni vlady kradou jako o zavod. Vlastne ani nevim, komu pripsat k dobru zivotni uroven v Cesku, ktere vlade… mozna taky zadne, protoze jsme jen ve vleku silnejsich zapadnich ekonomik.

                  1. Dnesni vlady kradou jako o zavod.
                    Když to srovnám s devadesátkama, tak současný stav kradení je velmi malý.

                    1. Myslis, ze tehdejsi VLADY kradly vic? No… nevim, nevim. Podivej se treba, jakej byl tehdy statni dluh. Tusim, ze inflace byla v devadesatkach vetsi, nez dneska. Ale zase byl vetsi statni majetek a mensi dluh.

                    2. neříej dvakrát, eště chvílu a překoná to možná ai tu inflacu v devadesátkách, přičemž tehdá bylo na obzoru zlepšení, příležitosti, dobrá nálada

                      co je na obzoru teď? úpadek, bída, gríndýly a jiný hovna ve větráku?

                    3. Myslis, ze tehdejsi VLADY kradly vic? No… nevim, nevim. Podivej se treba, jakej byl tehdy statni dluh.
                      Osobně si myslím, že členové vlády a jejich kamarádi sáli stát daleko víc.

                  2. Kradli v malým, jo? Bolševici ukradli ÚPLNĚ VŠECHNO. Znárodnili nejdřív velký podniky, pak malý, pak živnostníky a nakonec ukradli lidem kompletně všechny úspory. Pak už je celkem logický, že ty bolševický špičky nekradly, když měly všechno za hubičku nebo zadara. Bydlení zadara, rekreaci zadara, papalášfáro s řidičem, na žrádlo reprefond… když už potřebovali nějakou daču, tak si prostě odkoupili nějakou čórku, pardon, konfiskát, za babku. A zbytek lidí krad v malým, protože ve velkým nebylo ukrást co.

                    1. Jasne, ze ‚republika‘ lidi okradla. Ale spicky nekradly a to i proto, ze mely strach z Kremlu. Dneska nemaji strach z niceho.

                      Jasne, ze to z dnesniho pohledu vypada logicky. To bude pohled na dnesek vypadat za 60 let taky logicky. Jen chci rict, ze ve vysledku bude hodne tezky srovnat, kdo tuhle republiku zplundruje vic. Jo, poslednich 30 let to slo ekonomicky nahoru, o tom zadna. Ze to musi jit dolu, to je taky jasny. Uvidime, ktera ta dolni apmplituda bude vetsi. Pochopitelne budu rad, kdyz to bude ta komunisticka.

                    2. špičky nekradly, protože nebyl důvod a nebylo co. Krom toho ce jsem napsal tam nahoře bylo brutálně konkurenční prostředí a všichni se navzájem hlídali. Popravdě, co jsem tak pozoroval, tak i dnes ti „nahoře“ moc nekradou, protože jim každej čumí na prsty. Vrchol kradení byl nejspíš tak ten Babiš, ale ani ten vlastně nekrad, jen si sám sobě přihrával dotace a kšefty.
                      Mnohem víc se krade na těch nižších levelech, na krajích a obcích, protože tam taky teče spousta peněz a vlastně to nikdo nehlídá. I toho Ratha vyhmátli čirou náhodou.

                    3. ne vůbec, a republika se plundruje v nouzovým stavu (proč jako?) jen tak pro srandu, ty prachy vůbec nejsou směrovaný přes ty správný vosoby, tak určiťéééé

                    4. I toho Ratha vyhmátli čirou náhodou.
                      Rath je všechny tak štval, že ho pěkně alibisticky obětovali. Ještě to pak prodali jako boj proti korupci.

                    5. Špičky nekradly, jo? Pamětníci říkají, že když se stavěl Nuselák, zmizelo tolik písku a cementu, že je zázrak že se ten most ještě nezhroutil.

                    6. Jan Mrcasik 23.5.2022 v 11:19

                      Vzhledem k tomu, že proces přejímky stavby jsem před rokem 1989 zažil, i když u stavby mnohem menší, tak věřím tomu, že to pamětníci říkají. Ale ničemu jinému.
                      Při zatěžkávací zkoušce by byla odchylka od projektovaných parametrů odhalena a navíc byl Nuselský most ovlivněn faktem, že místo v projektu uvažovaných tuzemských souprav metra byly nakonec nasazeny sovětské, citelně těžší.
                      Při rekonstrukci 2017 nebyly nosné konstrukce zesilovány.
                      Pokud v průběhu staveb podobného druhu docházelo k mizení materiálů, bylo to s největší pravděpodobností před zabudováním – do konstrukce se zabudovalo správné množství materiálu ve správné kvalitě, deficit na straně vstupních objemů se projevil finančně.
                      Dobrým příkladem bylo ověření kvality mostních konstrukcí bouraných při rekonstrukci D1.

                3. Čína to drží déle a zatím jí to vychází. A střídání co 4-8 let má tu nevýhodu, že ti nahoře vyždímají co mohou a dál je to nezajímá. Kdyby jim to prošlo, tak zvednou dluh na 300% a koupí si všechny.

                  1. Čína má současný ekonomický systém zhruba od roku 1996, kdy Si nastolil změnu kurzu. Předtím šli od desíti k pěti za doprovodu brutálních hladomorů. Předtím tam mělu 40 let bordelu, revolucí, válek a občanských válek a předtím tam měli několik století stagnace a úpadku až do té míry, že když měli někdy koncem 19. století první válku s Japonci, tak Číňané s předovkama nastoupili proti Japoncům s opakovačkama, kulometama a moderním dělostřelectvem. Čímž nezpochybňuju, že to Číně vychází a osobně jsem toho názoru, že s Ruskem zametou tak, že budou Rusáci ronit krvavý slzy, ale zase bych tu Čínu zas tak neidealizoval. Ostatně se zdá, že to s tou čínskou ekonomikou bude horší než se Číňani tváří a že jim boj s covidem dost podráží nohy.

                    1. Drhne jim to tam fest a taky se zda, ze Putina nejak presprilis v jeho udatnem tazeni nepodporuji.

                    2. Jasně, protože potřebujou kšeftovat a válka do toho hází vidle. Taky si nechtěj moc nesrat Západ, kterej se momentálně celkem slušně sjednotil, zvlášť ve srovnání s předchozími lety, což se Číňanům moc nehodí. Přece jenom, miliarda nebohatšíc lidí planety je o dost zajímavější odbytiště, než 140 mio Rusko. Krom toho jim nejspíš vyhovuje, když Rusko padne na hubu, protože z něj levně dostanou co potřebujou.
                      A taky se už dlouho proslýchá, že Čínská ekonomika je celkem slušná Potěmkinova vesnice a jsou tam obrovský vnitřní problémy. Nicméně je otázka, co z toho nakonec vyleze

                    3. čověče a že se furt tak staráš vo ruský slzy, ale to že tady budem na úrovni ukrošova, a ten zbytek ukrošova bude na úrovni rovníkové Afriky, to se nestaráš? teď třeba jako další artikl v tédle prdeli prakticky došly některý síťový prvky, seznam toho co není se každej den rozrůstá, a pravděpodobně to nebude hooodně dlouho

                      IMO za chvilu dojdou servery, pak pracovní stanice a nejspíš dojde i na desktopy

                      kdo to tady blekotal pičoviny vo tom, jak v Rusku nejsou komjpůtery? no neřikal sem, že je to pyča? :o)

                4. Popravdě, vždycky mě dojme, když někdo medituje a myslí při tom. Nejlíp na to, o čem ví nejspíš kulový. Po meditaci se probere a zjistí, že ten, komu někdo valí do hlavy jen to, co chce slyšet, je on sám.

              3. Jenže utíkající lidé jsou jen dočasný problém – za 10 let si Čína koupí vliv a poslušnost a sice jinde bude svoboda, ale bude to chudá svoboda. A svobodně si zvolíme takovou reprezentaci, která nás prodá a časem naimplementuje podobnou srandu, která teď řídí lidi v Číně. „Naši“ politici řeší, že teď budou 4-8 roků u lizu, zařídí si svůj blahobyt a pak už je to jedno. Jejich košile je jim vždy bližší, než náš kabát.
                Green deal je věc, díky které si můžou v blízké době přijít na své ti, kteří se spolu baví. Že za 20 let tady bude díky tomu pro běžné lidi obrovský průser, budeme závislí až běda, budeme reptat, ale poslouchat. Naše šance je v tom, že Čína proroste korupcí a jako většina impérií se zbortí pod vlastní vahou. Bohužel to my stihneme dřív :(

                1. To vypadá, žes ten komentář psal tak před 18 lety, když myslíš, že si totalitní vládu teprve zvolíme a chudoba i čínské manýry sem dorazí za 20 let.

                  1. Ta nula za dvojkou je tam navíc.

                    1. Není, čti pozorněji.

                    2. To bylo na Gora.

                    3. Hupert, Brundibar: Jsem optimista, no :D

                      Totalitní vládu máme, ale většině lidí to dojde, až začnou lidi umírat hlady. A i tak budou zuby nehty držet na xichtě ty růžové brýle. Takže 20 let se to bude flikovat a slibovat, že už tentokrát to vyjde a zatočíme s krizí. No a pak už padnou na hubu všichni a většina pochopí.

                      Podceňujete dobrovolnou slepotu lidí + pružnost natahování nevyhnutelného.

                    4. Goro
                      22.5.2022 v 22:47

                      je fakt že ve Stádech je inflaca co, 5 %? a průser za dveřma, za chvílu pudou lidi do ulic

                      tady 20-30 %, pohodička, každej den padají na držku firmy, co fungovaly dlouhý desítky let, ale cajk, počkáme pět let, až si pětidemolica rozkrade a pak možná hodí pár drobků, voni tady nejsou pro ovčany!

          3. No jo, o kus výš čtu, že válka nic neřeší a zde opět plná hlava fanatismu. Copak je rozumné kupovat od Rusů plyn přes překupníky namísto přímo?

  7. Na rozdíl od Mrcasíkovo nesmyslů, zde je současná ekonomická krize popsána docela výstižně.
    V ránci Great resetu jsme prošli fázemi oškubání a ožebračení, a teď se blíží fáze vykostění:

    https://aeronet.news/video-unikatni-zabery-tiskove-agentury-donecke-lidove-republiky-zachytily-kapitulaci-neonacistu-v-azovstalu-kterou-zidovsky-prezident-zelensky-vysvetlil-parafrazemi-z-clanku-nacistickeho-listu/

    1. Je svazeli linkacema? By se divili, kdyby jim tam pristoupil revizor.

      1. Ono totiž Rusko je tak strašná vojensko policejní diktatura, že ani nedisponuje dostatkem vězeňských autobusů. Víme?
        Zatímco mírotvůrci z USA mají své vězeňské letadla, kterými rozváží henty insurgenty do svých mučíren co má po celém světě. Od Guantanama po Polsko a pobaltí.

        Kdyby Azovastal byl v režii USA, tak by se tam sehrálo hollywoodské divadlo před novináři, jak dojemně se starají o ty co se vzdali.
        A v dostatečné vzdálenosti od kamer, by je pak s černými pytly přes hlavu ládovali po desítkách do vězeňských boeingů.
        Rusové to vůbec mají mizerně mediálně podchycené.

        ps: viděl jsem video s těmi co se vzdali, byla mezi nimi i nějaká naci-baba azovačka, banderova svazačka, a z ní ta nenávist doslova kapala.
        Pak se člověk diví, že ti zajatí, které propustí se slibem že už nebudou bojovat, velmi brzo zajmou podruhé.

        1. A tie väzenské autobusy budú odniekiaľ z Murmanska a Magnitogorska voziť? Vlakom či po vlastnej ose? A na čo by to bolo dobré?

  8. Zatím se zdá, že pro spoustu lidí tyhle voloviny s bublinama „investičních“ hus jsou jen takový yntelektuální cvičení… no mám blbou zprávu… začíná se nám to překlápět do reálnýho světa… nedávno si na Srí Lance zavedli kopii Grýn dýlu Eurouhnije… asi jim to přišlo atraktivní, na tu vzdálenost přes půl planety… tak si například zeleně ekohlogicky zavedli omezení hnojiv… asi jako pokrokový předvoj lidstva nebo co… no a už jim vyrostla nová úroda… hladový bouře… jsou totálně v řiti… rabování, žhářství, střílení do hladových demonstrantů… první mrtví papaláši a jejich vypálený sídla

    1. Fialova sekta jde podobnou cestou.

      1. Na Sri Lance tu zemi hlavne vytunelovala vladnouci rodina. 70 % statnich financni rozkradli a vyvedli ze zeme ven. Fiala sice bral, ale na tohle byl cuckar. Zatim porad nevim, jestli to do nej tece a vyvadi to ven, nebo jestli je jen takovej debil, ze to vsechno kurvi, ale prachy tecou jinejm.

        1. b. je správně. Blbej nezištnej debil, který si myslí, že páchá dobro.

          1. Tak to je ta horsi varianta. Bures byl sice zlodej, ale aspon mu to myslelo.

            1. Politicky

              1. Halík.

            2. Tak teď bude mít v čele ČNB svýho bejvalýho ekonomickýho poradce, tak se můžeš těšit, co předvedou.

              1. :))) hele bacha, směřuješ taky do ignoru….

                1. to shifty :-))))

              2. No, jak reagovali zahranicni investori uz jen na pouhou informaci, kdo ze to Rusnoka zastoupi, bylo videt na kazde smenarne.

                1. Těžko soudit, potkalo se to se změnou úvěrového hodnocení ČR ze strany Fitche. Čemuž asi trhy přisuzují větší váhu, než nějakému Michlovi.

        2. Sekta znamená, že nikdy neustoupíme a obětujeme všechny okolo. Sebe ne, zas tak důsledná sekta to není.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017