Nejohroženější účastník silničního provozu - zpět na článek

Počet komentářů: 229

  1. Chodim hodne cundrem. Cely rok. Ted čerstvá zkušenost z Krusnych hor (Prebuz): na uzkych silnickach v pohranici se cyklobuzny nerozpakuji mijet chodce na tesno. Nekolikrat nas malem nabrali riditkem. Korunu tomu nasadila pica ze dna cyklobuzen-elektrobaba. Tu uz jsem malem sundal. Mrdam jim na nejaky 1,5m distanc z auta.

    1. @DF
      1*
      @donovanstangiano
      dost podobné zkušenosti z Beskyd a Jeseníků
      Poslední interakce byla tato:
      Cyklozmrd bez zvonku na úzké lesní pěšině souběžné s asfaltkou na Lysou horu do kopce:
      On: pozor
      Já: Ses posral ne?
      On: Uhni
      Já: Slez
      On: Jedu
      Já: tak to zkus
      On: kurva (vycvaknutí z SPD (nemá nic společného s Pitomiem) je občas výzva(
      Já: cyklisto veď kolo
      On: čuráku
      Já: mám tak o 20kg víc tak važ slova pičo, abys nešel pěšky
      On: eee
      Já: výhružný pohled s napřaženou trekovou holí, táhni do piči cype!

      1. Jsou drzý jako vopice. Klasické chování státem hýčkané a privilegované skupiny… velmi podobně například úředníci atd…

      2. To je rozdíl mezi cyklisti a ostatními lidmi. Cyklisti se totiž chovají jako dobytek nejen na silnicích, ale naprosto všude.

        1. Ko-za: to máte hodně divnou sociální bublinu. Já potkávám i dobytek, který se tak chová všude, jen ne na kole, protože na něm nejezdí. Naopak znám vcelku normální cyklisty, co svou zábavu neprovozují na silnicích, takže nemáte jak zjistit, jak se chovají, protože je nepotkáte (pokud tedy neprovozujete adrenalinovou zábavu „na singletrailu pěšky v protisměru“). No a pak znám – resp. potkávám – opravdu hodně kokotů, kteří se za volantem chovají i relativně slušně, ale na kole katastrofa. Bohužel bydlím v oblasti, kde s rozmachem cykloušství a politizace kola došlo k nepříjemnému nárůstu právě těchto individuí. Nově máme úplně novou asfaltovou cyklostezku v délce několika km (propojuje jedno menší město a dvě díry po granátu), místy vede souběžně se silnicí a stejně by to chtělo radlici na ty bezohledné zmrdy, co svou zábavu provozují mezi auty.

          1. takže to chápu správně, žes sem napřed vletěl jak mastnej papír do průvanu, abys teda už na pátým řádku uznal, že vostatní dí pravdu?

            oukej :D

            1. Behemot: tak nečtěte jak retard a zkuste začít prvním řádkem a bude to zase cajk ;-)

              1. je to furt stejný, asi chyba někde jinde

          2. Cyklisti se chovají jak kriplové prostě všude. Na silnici, na chodníku, na horách, v lese, na poli. Prostě úplně všude. A já už nejsem ochoten ty kurvy tolerovat ani v nejmenším, protože s každým debilem, co jezdí skrz křižovatku na červenou a pak přes přechod, kousek tolerance ubyl. No mercy.

            1. Ko-za: vycházíte z mylného předpokladu, že existují nějací „cyklisté“ a pak nějací „ostatní“. I ten cyklouš většinu svého času tráví jinak než na kole a je z něj tedy „ostatní“.

              1. Já vycházím ze zkušensotí. Komu se to nelíbí, ať mi vyhulí prdel gumovou hadicí.

      3. Dachsmeister: to jste mě docela překvapil. Takhle bez dalšího to vypadá, že jste se teda potkali dva, co si nemají co vyčítat. Jeden hustější než druhej, absence elementární slušnosti na obou stranách. Měl jste ze sebe hodně dobrej pocit? Cyklouš to teď nejspíš podobně vypráví na jiném webu a v opačném gardu. A věrchuška si mne ruce, Machiavelli spokojeně odpočívá v hrobě. Divide e impera.

        Mimochodem, „bez zvonku“ – mě naopak serou zvonkaři, co si myslí, že když budou zvonit, tak se všichni kolem poserou a uhnou. Je mi sympatičtější pomalu mě dojet a objet než jet vcelku rychle a zvonit s tím, že určitě uhnu.

        1. @fadtwi
          já už nechci být slušný.
          Ani v práci na dodavatele a reklamovatele podvodníky.
          Ani v supermarketu kde se na mě tlačí důchodci nebo se mladí smradi prohánějí na koloběžce.
          Ani na silnici plné polovodičů co neblikají, jezdí pomalu nebo se na mě lepí neb jim mých 58km/h na 50 nestačí.
          Ani na chodníku nebo v lese na pěšině kde cyklista nemá co dělat a to jsem zapomněl na podobnou story s dvěma elektrocyklisty valícími se dolů do Dolní Lomné ze Severky, opět po pěšině mimo souběžnou lesní cestu, zde byl slovník mírnější neb jsem měl sebou děti, ale rozšířen o naučný rozbor elektrocyklismu ve verzi pro 1.stupéň ZŠ.
          Na kretény na elektrokoloběžkách nejlépe s dítětem před sebou
          Na drzé úředníky.
          Atd., atp.
          Jsem už starý (50+) protivný nasertivní dědek a bude se to jen zhoršovat.
          Už se na to těším!

          1. Dachsmeister: prostě jste to vzdal. Sysop se taky stará jen o sebe, ostatní nasrat, Vy už taky. Lepší to tady ale nikdy nebude. Když se schopní přidají na špatnou stranu, bývá to horší a o to rychleji, neb inteligentní člověk ve službách zla je horší než debil v témže. Doporučuji relativně krátkou knihu Smrt je mým řemeslem, autorem je Merle. Racionalizace Vašeho postoje Vám půjde dobře.

            Současně je dobré si uvědomit, že je rozdíl mezi slušností a odevzdaností. Zkuste příště dotyčného slušně požádat, možná zjistíte, že to má mnohem lepší efekt, protože na „prosím pěkně“ se trochu hůř říká něco o čurákovi, co má uhnout.

            No a jen tak technicky, „v lese na pěšině kde cyklista nemá co dělat“ – tam byl zákaz? Nebo proč tam „nemá co dělat“? Protože naznačování cykloušovi, že někde nemá co dělat pak vede k jeho tlaku na to, abyste tam neměl co dělat pro změnu Vy a pak to končí jako v článku. Místo mozku zákony a místo slušné domluvy a koexistence městapák, co buzeruje a krade od všech. Jediným vítězem je systém, proto to taky podporuje a proto má z Vašeho přechodu na stranu „seru na ně“ radost a má další čárku.

            1. Podobně jako Dachsmeister jsem „přešel na druhou stranu“. Konkrétně vědomě sabotuji a škodím, kde to jen jde. Např. jede-li kolona za zmrdocyklem, okamžitě se sunu ke středu a zpomaluji. Nesvítím a neblikám, využívám celou plochu vozovky atd. Parkovné a jiné zlotřilosti nepodporuji. A musím říci, že je to docela příjemné.

              Motivace: Ať si pochutnají na vlastní medicíně. Bestii nesmíš krmit, pokud má chcípnout. Kdykoli vlastní dobrou vůli něco vyřešíš ku prospěchu ostatních, pomáháš nechtěnému špatnému systému pokračovat. Takže už ne e. Zásadně však slušně a s úsměvem, ale neústupně. Většina to nedá dál, než do druhého kola.

              A to vše jen proto, že mě lhostejnost, bezohlednost a sobectví většiny zkrátka doběhla a nasrala. Když potkám fakt slušného člověka, jsem zaskočen. Bože…

              1. Za mne je to taky špatně – jak jste sám napsal – slušnost tak nějak odzbrojuje… Když se budou všichni chovat k sobě jak hovada co z toho asi bude kolem a kolem? A svádět to, že se chovám k lidem jak hovado na systém? Nechci tu ale nijak moralizovat – taky ujedu, vím to o sobě – ale zpravidla s tím čurákem opravdu nezačínám já…

                1. Dokud jsem se choval ohleduplně, dokonce jsem i za ostatní předjímal jejich nedostatky, většinově jsem tahal za kratší konec. Nakonec mi tedy došla vědomě trpělivost. Ale neženu to do extrému. S moralizovaním nemám problém, stojím pevně na zemi.

                  1. je to ale smutný, že je taková doba, že se tolik lidí chová jak zmrdi, že jim musí být oponováno taky zmrdsky (ostatně ale podle zmrodologie na ně nic moc jinýho než zbraně obdobnýho kalibru nefunguje)

                2. Dovolím si nesouhlasit s Vaším tvrzením, že slušnost odzbrojuje. Ba právě naopak – čím dál tím více „lidí“ považuje slušnost za slabost a signál k tomu, že si mohou beztrestně dovolit téměř cokoli.

              2. strasidlo: můžete trochu víc popsat, čím jedete a kde se nacházíte (v koloně, před cykloušem) a čeho se svým chováním snažíte dosáhnout? Z popisu se přiznám, že mi to není jasné, ani to nesvícení-neblikání…?

                1. Ale jistě. Řídím dvoustopé vozidlo, jsem v protisměru vůči koloně za zykloušem v elastu. Cyklistu (zdejší označení civil) se síťovkou respektuji vždy. Dosáhnout obecně čehokoli dorbou vůlí je obecně marné, takže se to stalo zlomyslností.

                  Nesvítím při výborné viditelnosti, protože za a) zuřím nad počtem oslňujících „techniků“ (výměna žárovky), za b) svícení ve dne snižuje potřebnou pozornost řidičů, protože „hledají“ už jen svítící obraz. Neblikám na banálních změnách směru, protože nepodstatná část těch operátorů mě také nechává zastavit jenom kvůli tomu, že neblikají, tedy jsou naprosto bezohlední vůči mně. Proto na to jdu stylem: Co nechcete aby se dělo vám, nedělejte mně (ostatním).

                  Dokud jsem se jim slušně snažil osvětlit, že to není od nich pěkné, dostalo se mi nepochopení a občas, jestli mám jako nějaký problém. Pokud uvážím fakta, že blbí rodiče = blbé děti a že intelekt a instikt obecně má klesající tendenci, potom mi můj nový styl chování (dělám si co chcu) přijde jako rozumný.

                  A na závěr pro Vaše ujištění. Jako řidič i jako člověk nejsem zdrojem nebezpečných situací. Jen vypadám jako pyrát :-)

                  1. strasidlo: Možná to jen blbě chápu, tak proto se radši zeptám – Vy jedete v protisměru kolony, „tažené“ cyklo-sobcem a proto schválně autem najedete ke středu vozovky a zpomalíte? Můžu vědět, co je toho smyslem? Chápu správně, že se snažíte, aby nikdo z těch nebožáků ve vláčku neměl možnost toho kokota na pole-position předjet?

                    Ne, že bych z kolomanů taky nechytal nerva (žena by mohla vyprávět a to se ještě HODNĚ krotím, když nejedu v autě sám), ale před časem jsem si řekl, že budu sledovat chování všech cyklounů, co potkám a nebudu si vyzobávat jen ty excesy – a musím přiznat, že někteří, když už si tedy připustím legalitu jejich pohybu na PK, se chovají rozumně – kolikrát jedou i vpravo od bílé čáry na krajnici, před odbočením doleva zjišťují, co se děje za nimi nebo, a to bych ocenil i u každého bagristy nebo traktoristy (když je to možné), sjedou třeba na propustek mezi silnicí a polem a nechají projet ty, co chtějí/můžou jet rychleji. Tuhle už jsem zase startoval, když jeden, co právě „podával Sportovní Výkon“, předjel kolonu na semaforu před úsekem s kyvadlovým provozem, v očekávání jízdy ve vláčku za nejpomalejším volem v pelotonu, ale stal se zázrak – on se u světel otočil a vyrazil zase zpět, ani nasrat mě nestačil… Taky jsem si uvědomil, že s cyklounama to mám vlastně jako s cigošema – víc než oni sami mě serou vychcaní nebo věřící aktivisti, kteří jim nadržují a prošlapávají cestičku na úkor většiny a sami tím kolikrát sledují úplně jiné cíle (např. vlastní finanční prospěch).

                    1. Manévr jste pochopil správně. Zpomalení je provedeno pouze plynovým pedálem. Celé to provádí „vypuštění páry“ v tomto duchu. Podělanej cykloun musí zrovna v tuhle dobu (špička) a zrovna na této silnic votravovat, když pár set metrů má stezku, hajzl jeden. A ta/ten pičus za ním je tak posranej(ná), že se bojí ho objet méně než ten kreténský metr a půl. Jasně, mohl by za ní(m) být udavač. Těžká věc. Co jste si ale zvolili, to si sežerte. Manévr je provádět vždy převelice čitelně, naprosto bezpečně. Možná mě to časem přejde, ale v současnosti mě to i baví. Ovšem mám podezření, že to těm protijedoucím ani nedochází, že právě protestuji.

                    2. Zbytečně necháváte frustraci cloumat svým majestátem, ale netvrdím, že pro ni nemám ani trochu pochopení. V těch autech v koloně přece ale nesedí jen samí voliči těch, kdo tu chujovinu o 1,5m odstupu pomohli prosadit… A tou poslední větou jste to zabil – kdysi jsem v tramvaji odposlechl rozhovor dvou puberťáků, kdy jeden si druhému stěžoval na svou „přítelkyni“: „Hele, ta mě tak nasrala, já s ní teďko za trest už měsíc nemluvim!“ A ten druhý: „Hm, a ona o tom ví?!“:-)

                  2. strasidlo: přidávám se k otázce Jack Torrance, protože Váš dodatečný komentář mi situaci neosvětlil, ale více zamlžil. Cykloušovi je přece úplně jedno, kde jede auto v protisměru, vede-li peloton, pak je v místě, kde Vy už jet nemůžete, to byste se srazil s držitelem pole position.

                    Nesvícení nechápu, děláte to kvůli sobě. Radši řidič, který mě se sníženou pozorností vidí než když mě přehlídne. Plus teda tohle nijak neřeším, neb vše, co řídím, disponuje automatickým denním svícením.

                    Pokud jde o (ne)blikání, tomu rozumím, když široko-daleko nikdo není nebo není o záměru pochyb (např. předjíždění, především na dálnici), ale jako ukázku toho, co nechci, aby dělali ostatní, to nechápu. Pokud pojedete přede mnou a začnete bez blinkru brzdit a odbočovat, budu si o Vás myslet, že jste jen další debil, nikoliv, že se snažíte školit a ukazujete mi, co nemám dělat já, který zásadně pouštím blinkr dřív než šlápnu na brzdu.

                    1. Celkovo mi jeho konanie pripadá na štýl „keď sú ostatní kokoti, tak ja ich v kokotizme prekonám“.

                      A ohľadne blikania – neblikať tam, kde nikto nie je, vyžaduje vždy vykonať mentálnu činnosť spojenú so zisťovaním, či blikať treba alebo nie (namiesto toho, aby mal zautomatizované „idem odbočovať, prst automaticky pohne páčkou“). A vedie to akurát k tomu, že človek nezabliká práve v krízovej situácii, kde to treba, lebo jeho mozog bude zahltený ostatnými podnetmi…

                    2. Zkusím reagovat celkově. Mé úmyslné chování je pravděpodobně hůře uchopitelné, ale jde v něm především o vnitřní vzdor k rostoucí lhostejnosti, bezohlednosti účastníků silničního provozu a viditelným poklesem jejich potřebných schopností k řízení obecně.

                      Dle mého zjištění roste počet těch, co sotva zvládnout jízdu rovně a za sucha. Zbytek je zkrátka tragédie. Popsat příčiny je nad rámec komentáře. Nyní, když potkám autonehodu, nepociťuji jako dříve soucit či pochopení, ale spíše pohrdání nad nedostatečností viníka.

                      Stran svícení. Udělal jsem si malý průzkum okolí. Na otázku kontroly osvětlení po výměně zdroje (žárovky) nikdo neodpověděl, že by si to po sobě zkontroloval. Jednalo se nižší desítky dotázaných. Nikdo jste si nevšiml, co zmetků na vás svítí jedno dobře druhé přímo do ksichtu? O dnešních super LED oslňujících bachratých obludách, do kterých se přece dobře nastupuje, ani nemluvím.

                      Stejně odporné jako mít haksnu na brzdě na semaforu. Za snížené viditelnosti náramná věc. Proto až budou všude automaty, to bude nádhera. Ale asi to nikomu nevadí civět do toho odporného červeného světla. A brzy zase přibydou mlhovky. Mňam.

                      Za sebe. Disponuji dostatkem mentálních schopností na to, abych beze zbytku a chyb zvládl kdykoli a kdekoli svůj styl řízení vozidla a stále při tom zůstal naprosto čitelný, předvídatelný a tedy bezpečný. To totiž chápu jako základní předpoklad pro vydání se na vozovku.

                      Takže ano, vymezuji se tímto všem lemplům a méně až neschopným účastníkům svým okázalým a podle besipu jednoznačně pyrátksým způsobem řízení. Tak dlouho dokud mně to bude bavit. A jsem si vědom, že tím ničeho nedosáhnu, alespoň si občas ulevím krásně projetou zatáčkou.

                    3. Stačilo napísať časť poslednej vety „alespoň si občas ulevím“, to ostatné beztak nedáva zmysel, ak to bolo myslené ako vysvetlenie či dokonca ospravedlnenie svojho konania.

                      Ja si trebárs tiež občas rád uľavím troškou pasívnej agresivity poukazovaním na oficiálne predpisy, trebárs keď je niekde nejaká idiotská či zabudnutá 30-ka alebo 70-ka, tak just pôjdem práve toľko a nie viac (ale len ak ide niekto za mnou), alebo na diaľnici ak idem max. povolenou rýchlosťou alebo rýchlejšie, tak vychádzam do ľavého pruhu prudko a predbieham až kým nie je dlho dopredu voľno (aj minimálnym rozdielom rýchlosti), a tí, čo pretekajú, naserte si. Ale nebudem to obhajovať, dalo by sa byť ohľaduplnejším.

                    4. Ale jo, to by stačilo. Komplikovaný pokus o správné pochopení. Podobným způsobem (30ka) jsem to jednou zkusil (na truc světu/omg) přes staveniště. Po pár stech metrech mě tak vytroubili jako v Návštěvnících pozdrav. Takže asi lepší chodit pěšky a objímat stromy. Nebo jsem to mohl zkrátit: Lidi mě tak serou, že na všechno a všechny serou. Problé, že je jich tolik, že se nedá nikam pořádně uhnout.

                    5. strasidlo
                      26.7.2022 v 7:47

                      dementy co zvládnou stát 2-3 minuty na brzdě nechápu, asi dostali papíry dárkem, jinak to nejde, já sem se postupně dopracoval k tomu, že na brždění mám poměr asi 4:1 ručka:nožka, v polovině případů zvládám i na semtamfóry dobrzdit jenom ručkou, maximálně si na posledních třech metrech na půl sekundy přišlápnu

                      skvělá věc, člověk má vobsazený pedály, který jsou důležitý k jízdě (spojka, plyn), jednu ruku volant, druhou ručku+kvedlačku a zatímco 95 % vostatních přemejšlí, co mají po naskočení oranžové dělat, já sem dávno pryč (s popelnicou o 60 koních, a to netuším, kolik z nich je po smrti)

                    6. No kdyz jedu s manualem, tak na semaforech stojim na rucku. Ale s automatem ne. Ten muj ma misto rucky tlacitko a nez bych to nahmatal, tak je zase cervena. A pac je to automat, tak jak povolim brzdu, tak to jede dopredu.

                  3. strasidlo: blikání – řidič, který nebliká, je buď socka (nemá na žárovky), nebo debil. Pro některé jiné „hříchy“ řidičů může existovat rozumné vysvětlení (jedu rychle, protože vezu zraněného do nemocnice), ale pro blinkry ne. Ten malý pohyb prstem nic nestojí. Tečka.
                    Člověk, který přede mnou začne bez blinkru bezdůvodně zpomalovat JE zdroj nebezpečných situací. To, že pak odbočí/zastaví bez toho blinkru moc předvídat nejde.
                    Při výborné viditelnosti vás nemůže nikdo oslnit, ale co už.

                    Takže když to shrnu – dle mých zkušeností je většina řidičů aspoň normálních, když už ne vyloženě slušných. Existuje malé procento lidí, kteří jsou hovada/čuráci. Strasidlo se rozhodlo jezdit jako oni (v některých aspektech), dotyčných se to týkat většinou nebude (nezpozorují to, nevšimnou si), ale bude to srát tu většinu těch normálních. Hmm. Takže přispívá k množení čuráckého chování a třeba infikuje další. Hmm. Na tohle musí být asi někde školy, takové mozkové myšlení, to samo o sobě vzniknout nemůže, ne? :D

                    1. Spousta lidi neblika treba i proto, ze „jedu na hlavni, pyco“. Typicka situace – hlavni zataci vlevo, rovne se da vjet do vedlejsi. Kolik ridicu jedoucich po hlavni da blinkr vlevo? Jeden ze tri, max. Takze pokud v protismeru stoji ridic ve vedlejsi a chce jet rovne, musi pockat, az „neni pochyb, ze debil na hlavni skutecne odboci vlevo, ackoli neblika“ a pak teprve muze jet rovne.

                    2. sysop: přes takovou jezdím několikrát týdně a jo, je to zhruba 50/50, možná trochu víc blikajících.
                      Nicméně popisuju jinou situaci a hlavně říkám, že neblikat, protože neblikají jiní je logika hodná mistra.

                    3. Jasne, to jsem rozhodne rozporovat nechtel. S setrenim zarovek jsem se nejvice setkal v Italii. „Nemusi prece kazdej vedet, kam zrovna jedu“ bude asi mistni slogan…

                    4. V Itálii byl nejzajímavější zážitek na cestě už skoro v horách – ital začal v protisměru předjíždět pomalejšího, ale bylo to do kopce a nestíhal to. Předjížděný uhnul, náš řidič taky (i když potom říkal, že to spíš byl instinkt, že do poslední chvíle nevěřil, že to předjíždějící nevzdá).¨
                      My krajní jsme jeli 80km/h cca 10-20cm od skály nahoru/okraje cesty s 200m dírou dolů a mezi námi ten co předjížděl, měl tak stovku a dal to cca 10-20cm od zrcátek k autu na obě strany.
                      Navíc to načasováním vyšlo tak, že byl přesně vedle toho předjížděného auta ve chvíli, kdy jsme ho míjeli my. Za pár vteřin bylo po všem, my se ani nestihli bát a pak jsme nevěřícně koukali po sobě s takovým „Wtf? Fakt to udělal?“ :D

                    5. K tomu blikání. V Itálii se na kruháku bliká doleva a když ho člověk chystá opustit dalšim výjezdem tak blikat přestane. Párkrát jsem skoro sundal itala když mi vjel do dráhy protože jsem neblikal.

            2. A to ne, ja se nestaram jen o sebe – staram se o svoji rodinu a vychazim vztric pratelum. Pokud toto bude delat kazdy, mame tu raj na zemi :-)

              1. Sysop: tak to dělá hlavně každý politik a nemyslím, že by to vedlo k něčemu pozitivnímu. Na takovou fon Hovnovou, pardon Lejnovou, to sedí jak prdel za hrnec.

                1. Ona tusim nema deti, ne?

                  1. Sysop: a to je potřeba? O rodinu se stará a pár přátel se taky jistě rádo napakuje. Jsou i jiní, pochopitelně, ale tady mi přišel nejlepší protiklad mezi tím, cos napsal a realitou. Víc takových lejnových a bude ráj?

                  2. sedm jich má…

                  3. Sysop
                    Já zase tuším, že jich má šest nebo snad dokonce sedm…

      4. To musela bejt dobrá srážka dvou blbců. I ten druhý bude mít bezpochyby siláckou historku, ze které vychází jako vítěz.
        Já teda osobně v takovém případě zahnu někam za strom, nechám toho slabomyslného chudáka projet, a tím pro mě příhoda končí.

        Abych to ještě takhle eskaloval, s někým, kdo má velké nedostatky ve zdravém rozumu nebo slušném chování, to teda jako sorry, to by mi k ničemu nebylo.

        1. @Sinuhet
          jasně já vlezu do maliní nebo slezu ze stráně, aby pičus mohl projet po turistické červené, když souběžně je asfaltka a pod vrchol vede i několika lesních cest.
          Navíc jsem vypozoroval, že tihle pičusové v zimě skialpují a chovají se podobně, tam je lze aspoň slyšet když jedou dolů, nahoru jim taky neuhnu mimo vyšlapanou cestu, abych se zabořil půl metru do návěje.
          S pseudoskialpinisty bude případná interakce vyrovnanější, taky mají hole v ruce…

          1. Ono to bude asi souviset s tim, ze do prirody chodim pro klid a pohodu. Tomu odpovida i volba mist, kam chodim, davam prednost tomu nikoho nepotkat.
            Obcas clovek potka nekoho, kdo chce jit nutne do konfliktu, ale cyklisti to teda zrovna nebyvaji. Ti akorat tak projedou, a je zase klid.

            1. Asi tak. Jistě lze říci, že např. Landštejnské lesy jsou o prázdninách plné lidí. Tedy pokud se zaměříte na pár páteřních asfaltek (cyklisti) a turistické značky (plus pěší). Mimo tyto hlavní koridory je víceméně klid. Mimo cesty potom občas houbař.

      5. ta Vaš hrdinská zkazka, to je podobné jako ta nedávná šumavská interakce dvou pičusů na kolech s jedním pičusem za volantem vyvážečky, jak bylo zhruba před třemi týdny diskutováno. dovolím si dotaz – kdyby snad Vámi zmíněný cyklista do konfrontace šel, a Vy byste dostal na budku (ta od voka zhruba 50% pravděpodobnost – vy jste o 20 kg těžší, ale on rozcvičený, rozpumpovaný a zdatný – ledaže byste se snad živil rukama jako lešenář nebo něco podobného, to by šance podstatně měnilo), plakal byste pro novináře a dával byste trestní oznámení jako ten pičus co optimisticky vylezl z náklaďáku porvat se a pak se divil plakal, nebo byste sám sobě přiznal, že jste šlápl do houna?

        aby snad nebylo mejlky; slušnej cyklista v terénu při míjení chodce na úzké pěšině: 1. výrazně zpomalí, 2. pozdraví, 3. za uhnutí poděkuje. od slušného chodce se mu dostane podobného zacházení. v hospodě pak nemají problém sednout k jednomu stolu a dobrou vůli spolu mají.

      6. Dachsmeister 24.1.2022 v 22:54

        Na úřadě městské části Praha 2 měli na chdbě instalován dvě dopravní značky, modré kruhy s bílým textem. Na jedné stálo: „Cyklisto, veď kolo!“ a na té druhé: „Motoristo, tlač auto!“

        1. ygorek: aby bylo zřejmé, jak je ta paralela dementní, měli tam ještě přidat „pilote, tlač letadlo“. Možná by se i něčemu tak tupému, jako je cyklouš, co „podává výkony“ (TM Jan Mrcasik), mohlo rozsvítit.

          1. Což o to – ona je ta paralela i namístě, sám ji používám. Když chce někdo svoje vozidlo dostat přes úsek, kde nesmí jezdit a smí tam jedině chodci – no tak je tam nesmí pohánět po vlastní ose, ale musí se stát chodcem.

            Takto to dělám s motorkou – když potřebuji projet úsek, kde je zákaz vjezdu motorových vozidel, vypnu motor, sesednu a protlačím ji coby chodec.

            1. Jan Mrcasik:
              „… to dělám s motorkou – když potřebuji projet úsek, kde je zákaz vjezdu motorových vozidel, vypnu motor, sesednu a protlačím ji coby chodec…“
              – – –
              Skutečně…?
              Ty ses na padesátky…?

              :OD

              1. Přečti si podrobně zákon, je to šedá zóna. Na padesátce jsi výslovně chodec, ano. A na silnější kubatuře jsi podle zákona co?

                Řídíš snad vozidlo podle §2d) ?
                A co vlastně tlačíš – je to snad motorové vozidlo dle §2g), když není poháněno vlastní pohonnou jednotkou? Není to najednou „vozidlo pohybující se pomocí lidské síly“?

                A jak je definován chodec? Protože §2j) není výlučná ani kompletní definice – naopak spojkou „i“ jasně uvozuje, že se jedná jen o neúplný výčet.

                No a pak tu máme generální licenci dle čl. 2 odst. 4 Ústavy, a též materiální aspekt. Po můstku, který by hmotnost mé motorky mohla narušit, ji pochopitelně netahám.

                1. Bruslari jsou taky tak nejak mimo. Nebo zdejsi sumavsky fenomen – lyzari na koleckovych lyzich na silnici. To je taky parada. Pokud jsou to chodic, meli by vlastne ‚chodit vlevo‘. Jenze s tema kramama na nohach se pri brusleni kolikrat ani nevejdou na pulku vozovky.

                2. Jan Mrcasik:
                  Valením vozidla nad 50 ccm už chodec nejsi.

                  „j) chodec je i osoba, která tlačí nebo táhne sáňky, dětský kočárek, vozík pro invalidy nebo ruční vozík o celkové šířce nepřevyšující 600 mm, pohybuje se na lyžích, kolečkových bruslích nebo obdobném sportovním vybavení anebo pomocí ručního nebo motorového vozíku pro invalidy, vede jízdní kolo, motocykl o objemu válců do 50 cm3, psa a podobně,“

                  .

                  1. pouhou demontáží motoru z motorového vozidla (jedno i dvoustopého) s registrační značkou vozidlo nepřestává být motorovým vozidlem, podobně jako nepřestává být motorovým vozidle v případě poruchy motoru nebo vypnutím motoru. překvapivě ale přestává být z hlediska pravidel silničního provozu motorovým vozidlem naložením na jiné motorové (nebo drážní) vozidlo, případně na plavidlo či letadlo, nebo zavěšením na jeřáb.

                  2. Vždyť ti to píši, Corono. „chodec je i osoba, která.“ Tzn. nejen. Proto jsem ti psal, ať čteš pozorně – marně.

                    1. ještě k tomu pseudoproblému, jestli je osoba tlačící motorku nad 50 kubíků chodcem nebo řidičem – nepochybně je řidičem úplně stejně, jako osoba sedící za volantem vozidla (nebo ovládající volant rukou skrz okýnko) taženého lanem, tyčí či zvířetem nebo tlačeného, a taková osoba může být v případě podezření ze spáchání přestupku jako řidič popotahována.

                      samozřejmě materiální aspekt, jestli odtlačíte motorku 30 metrů zákazem vjezdu k jiné komunikaci, kde už jet můžete, materiální aspekt asi nenastává – na rozdíl třeba od opileckého nápadu sednout ožralý za volant a nechat se kamarády z mokré čtvrti dotlačit kilometr s vypnutým motorem od hospody domů.

                      třeba pražská ulice Nový Zlíchov – ale jestli tudy vytlačíte sám do kopce dospělou motorku, tak musíte být Frištenskej.

                    2. Nepochybně? A nepochybně na základě jakého ustanovení jakého zákona?

                      Že k tomu může orgán „nepochybně“ dospět legendárním „mozkovým myšlením“ je zřejmé; zde se však jedná právě o dikci ZoPPK, ze které to podle mého právního názoru nikde explicitně neplyne – a v tom případě platí generální licence Čl. 2. odst. 4 Ústavy.

                    3. Jan Mrcasik
                      27.7.2022 v 23:00

                      Vždyť ti to píši,..
                      – – –
                      Ale já nevím, proč mi to píšeš.

                      .-

            2. Tlacil jsem takhle jednou po chodniku 1100XX a fizl se mohl posrat. Ze prej moc velky a ja taky moc velkej a vsechno proste moc spatny.

              1. Sysop:
                Já kutálel ČZ 477 a neměl jsem k ní ani TP. Neměla motor ani kastlík. Bohužel stále měla SPZ. Navíc to bylo v zákazu vjezdu. Nic jsem neplatil, ale musel jsem domů pro TP, jako že to nečoruju.

                1. Mozna se chtel prsvedcit, ze do toho ramu patri motor nad padesat kubiku, aby mohl prudit.

          2. fatdwi 27.7.2022 v 7:58

            Děkuji za věcnou připomínku.
            Věřím, že jakmile se budou piloti řídit dopravními značkami podle předpisů o provozu na pozemních komunikacích, tak tam tu značku zcela jistě doplní.
            Již se vám rozsvítilo?

            (Diskutovat o tom, zda je rozjezdová dráha pozemní komunikací, nehodlám.)

    2. Jo, tady to je děs. Ta pakáž si neuvědomuje, že tady lidi vědí kam pohřbít těla…..

  2. Proč by měly cyklisty nějaká světýlka pro chodce zajímat? Domníval jsem se že řidič vjíždějící na vozovku z místa mimo silnici má jen povinnost dát přednost všem na ní.

  3. Připomnělo mi to situaci, kdy jsem vystoupil z autobusu (normální zastávka, záliv s chodníkem) a v ten moment mě o pár centimetrů minul blbec na kole. Blbka za ním to nějak ubrzdila. Vrazit do mě, pošlu ho i s kolem do přilehlého rybníka. A to bylo prakticky za nulového provozu, mohli jet v klidu po silnici a nebo o kus vedle po prázdné cestě.
    Jinak na efektivní dopravu na kratší vzdálenosti se mi tady v Praze osvědčila lehká skládací (neelektrická) koloběžka.

    1. Na to ani nemusi byt na chodniku cyklista. Sel jsem v Susici okolo koupaliste, po chodniku a proti mne sel mladej cikan s matkou. Ta uz za svym horizontem, takze velmi prostorove vyrazna. A valili se vedle sebe. Okay, uhnul jsem az na obrubnik a po nem jako provazolezec sel kupredu. Ne, ze bych byl tak silene ohleduplnej, ale proste nemusim se otirat zrovna o kazdeho, ze. No a co cert nechtel, ta obezni matrona do mne vrazila ramenem. Pochipitelne jsem to byl pripraven, takze behem toho trefila svymi zebry i muj loket. No mohla se posrat. Tak jsem se otocil a v klidu a s usmevem na sobe naznacil, kde presne na krku by se ji dobre vyjimal sikovnej nahrdelnik. Otocila se a tahla i s mladym do prdele.

      Ja nevim, ale co jako cekala, ze slezu az do silnice, protoze se vali objemna minorita?

      Ani nepotrebovala kolo. Je to v lidech, ne v naradi.

  4. https://www.youtube.com/watch?v=feOr_-bv0WE – s pumpičkáři má problém čím dál více slušných lidí :).
    Na svých skútrtoulkách pozoruju a míjím pumpičkáře a někdy mi zůstává nad jejich chováním rozum stát. Asi na tom něco bude, že usednutím na velocipéd se i slušný člověk změní v mamrda, nejspíš to bude mít souvislost s tlakem sedla na nějaké tlakové body v mezinoží a šourek. Nějak takhle působí i akupunktura, ne?
    Na skútru mám aspoň tu výhodu, že se těm pumpičkářským zmrdům vyhnu a nechávám je rychle za sebou.

    1. Existují teorie, že za tím je Podávání Výkonů. Že cyklisté se dělí na dva druhy – takové ty transportní v civilu, a na Podavače Sportovních Výkonů v pestrobarevné lycře a na závodním silničním či horském kole naprosto neodpovídajícím jeho potřebám.

      Proč cyklista nejede po smíšené cyklostezce? Protože „podává výkon“ a zpomalovali by jej chodci a pomalejší cyklisti!
      Proč cyklista nekouká po provozu, ale s hlavou skloněnou hypnotizuje zemi metr před sebou? „Podává výkon“ a musí být aerodynamický!
      Proč cyklista nemůže zastavit na červenou ani sesednout z kola? „Podává výkon“ a nemůže si zhoršit traťový průměr!
      Proč cyklista na křižovatce až komicky odmítá dát nohu na zem a raději se rukou opře o auto? „Podává výkon“ a neměl by tak rychlý start!
      Proč se cyklista cpe na výpadovku? „Podává výkon“ a potřebuje ten hladký asfalt!

      A že přitom někoho omezí nebo ohrozí? Copak vy nechápete, že on podává výkon?!

      Přitom kdyby takto argumentoval motorkář – „já jsem musel jet 300 ve městě, protože podávám sportovní výkon!“ tak jej na místě ukamenují coby vraha – a celkem právem. Sportovní výkony patří na sportoviště – na závodní okruh či uzavřenou trasu.

      Na pár facek je také jejich logika – cyklosportovec „podávající výkon“ rychlostí 30-40 km/h nemůže používat cyklostezku, protože tam by musel na pár vteřin zpomalit o 33-50% na dvacítku. Ale on sám přitom může zpomalovat auta o 66% (z 90 na 30), a to klidně kilometr protože jim lobbingem zakázal jej předjet!

      1. Podávání výkonu sedí jak prdel na hrnec… já když sem ještě jezdil na kole, tak sem si nikde nic neměřil a kdykoliv sem prostě zastavil. Nebo z kola slezl. Taky jsem si nic neholil a neměl jsem aerodynamické hadříky…

      2. Jo, to je dost trefné…

      3. Přesně řečeno :).

      4. Proč cyklista na křižovatce až komicky odmítá dát nohu na zem a raději se rukou opře o auto? protože má spd (espédáčka čili nášlapy, nebo, je-li to šedivec oldskůlový, má velmi utažené klipsny) a chce být rychlý a nezdržoat při rozjezdu nacvakáváním (cca půlvteřina než nastane plný záběr a akcelerace). slušný člověk to zásadně nedělá, respektive když už musí, tak se neopírá o cizí auto (což může kdekdo vnímat jako narušení své osobní zóny), ale o značku, sloupek semaforu nebo něco podobně neutrálního.

        Proč cyklista nejede po smíšené cyklostezce? úplně ze stejného důvodu, jako Vy nejedete po dálnici (obchvatu, kapacitní třídě), kde Vám gůgle nebo nějaká navigace hlásí zácpu, ale vezmete to okolo po šoustkách a skrz rezidentní čtvti, a při tom vědomě obtěžujete báby s nůšemi po návsích a grilující rodinky na předzahrádkách. úplně stejně cyklista, který chce jet rychle (ať už z důvodů sportovních nebo dopravních – Vám to snad přísluší hodnotit? chcete před každou jízdou autem natvrdo vyplňovat nějaký cesťák s účelem cesty a někomu se zodpovídat co se týče její nezbytnosti? to jako fakt?) nejede v prime-time v pět odpoledne za slunečného počasí po smíšené cyklostezce plné dětí, bruslařů, pejskařů a vůbec korzujícího národa bezpečnou rychlostí (tj. prakticky krokem), ale vezme to třicítkou (na horáku) nebo pětačtyřicítkou (na silničce) po souběžné silnici.

        to jako jen kdyby Vaše otázka byla opravdu vážně míněná a chtěl byste se něco dovědět od příležitostného uživatele jednostopého dopravního prostředku s pohonem vlastním sádlem.

        1. a samozřejmě na kole podávám svého druhu sportovní výkony – ale ty mé obskurní. třeba terénní výjezd a snažím se vyjet kopec bez odšlápnutí, respektive s méně odšlápnutíma než minule (podobně jako někteří kondiční běžci nebo skejtoběžkaři nemají ambici kopec vyjet rychle, ale nepřestat běžet respektive zůstat ve skluzu. nebo podobně na obskurních cestičkách dolů z kopce nebo ve strmém traverzu nezaváhat, nezastavit a nekoumat, nevystrčit nohu a plynule jet. zrovnínka v pátek jsem si konečně po několika letech odhodlávání dal jeden svůj dlouholetý traverzový exponovaný sen, a mám na něm zatraceně co zlepšovat – a nikdy jsem na tom jako pěší a nyní konečně na kole nepotkal ani živáčka. snad ani v mapě to není a rozhodně to na žádný trailforks zadávat nebudu – jsem totiž sociálně plachej a chci to mít sám pro sebe.

        2. Pokus pěkný, jenže při minulé iteraci této debaty jsem empiricky opakovaným průzkumem prokázal, že cyklostezka, která je údajně „plná dětí, bruslařů a vůbec korzujícího národa“, takže chudáčci cyklisté se prostě MUSÍ cpát na páteřní silnici II. třídy a všechny tam zdržovat po kilometry a kilometry…

          Tak byla prázdná. Zdržení nula. Resp. asi na 4x místech z celkově 16km byl nějaký lid v délce pár desítek metrů. Cyklostezka evropského významu EV4 z Lahovic až k Řevnicím a též v opačném směru. V dubnovou sobotu vpodvečer.

          1. Mam obavu Mrdko ze lzes nebo si vytahujes fakta z tve oblibene telesne orifice (pravdepodobne prdelni dira).

            Cesta z Lahovic do Revnic vede skrz nekolik chatovych oblasti a rezidencnich distriktu, pokud clovek cestuje do Vsenor tak taky treba po poli vole. V casti Cernosice – Mokropsy asi i jinde cyklisti urcite mnohem vic zdrzuji auta nez kdyby vole jeli po silnici vole, protoze tam je ulice uzka jako prase vole. Pred Cernosicema je chatova oblast vole Mrdko vole kde se zpomalit musi, nehlede na to ze je to tam plny lidi. Z Cernosic do Radotina je cyklostezka jedina pesi spojnice takze jsou tam navic chodci.

            Mym opakovanym pruzkumem jsem zjistil ze cyklostezka je naprosto na hovno, obzvlast ve vytizenych casech protoze se po ni plynule jet neda. Naproti tomu jsem nikdy nezaznamenal zadne zasadni problemy pri jizde na kole nebo autem po silnici. At uz v danym useku nebo jinde.

            To ze ty jsi asocialni hovado na entou neschopne tolerovat jine lidi je tvuj problem a tahni s nim do prdele Mrdko. Live and let live you fucking asshole.

        3. „A voni bijou černochy“….teda pardon „a voni bijou báby s nůšemi“. Velmi pohodlná výmluva, uznávám. Ale nic neřešící.
          Možná by to chtělo reflektovat dobu, sbalit si kolo do auta či vlaku a dojet někam, kde jsou na to stavěný, neobtěžuje to tak moc a splňuje to tvoje požadavky. Cyklostezky v krajině jsou poloprázdné, tam fakt čoklaři ani matky s kočáry nejsou.

          1. fakt nejsem takovej zavilej sterilní športsmen, abych v jarním odpoledni cpal kolo na auto nebo do auta (notabene do vlaku. za co mě máte?), popojížděl 6 (slovy: pouhých šest!) kilometrů a tam komplikovaně parkoval, abych ujel svých odpoledních plusmínus 30 kilometrů v co nejopuštěnějším terénu. holt chvilku jedu po páteřní cyklostezce plné dětí, čoklařů, pěších, bruslařů a bůhvíčeho ještě a pak nějak konečně nastoupím do těch svých roklí, holt se smířím s tím, že nejdu třicítkou, ale moje rychlost nepravidelně kolísá od pětatřicítky (víc na horáku po asfaltu po rovině nevyvinu) po jízdu krokem a občas tvrdě na brzdy když se někdo chaoticky pomotá nebo naopak nějaký (elektročipovaný) cyklošpotrsmen nervově nevydrží s předjížděním dvě vteřiny počkat.
            moje obvyklá trasa „ven“ je z braníka do modřan (komořan, vraného, radotína) a od ledáren nejezdím po nábřežním korzu, ale po souběžné vedlejší a pak přijde to blbé třičtvrtěkilometrové zúžení před komořany tak nějak přetrpím a pak už je to v pohodě. ale pozor – mám horáka – někdo na gravelu nebo dokonce na silničce musí na přeplněné smíšené stezce trpět o řád víc a nemůžu mu vyčítat, že to mezi modřanským centrálparkem a soutokem holt vezme po páteřní výpadovce (komořanské).

            1. Pokud má tedy někdo motorku nebo sporťák s okruhovými pneumatikami typu „slick“, a závodní okruhové brzdy které nebrzdí když jede pomalu, a závodní zpřevodování které prostě neumí jet pomaleji, než 60km/h aniž by se trápil motor – tak má tedy stejnou logikou právo kašlat na předpisy i ostatní provoz, všude jezdit nad limit a omezovat ostatní účastníky silničního provozu?

              „Já jsem ho musel předjet, ten přede mnou jel pomalu a mě to tak pomalu nejede!“

              Pořád ta samá dechberoucí arogance, že cyklističtí Podavači Výkonů si pořídí závodní vehikl, na kterém však odmítají jezdit po závodních okruzích ale cpou se na komunikace kam nepatří a všechny obtěžují, a svou nekompatibilitu a neschopnost povyšují na argument, proč jim to má procházet a každý se před nimi má pokořit.

              Ditto odstup 1,5m při předjíždění – dovedete si představit, že by motorkáři nebo kamioňáci začali argumentovat „mě může vozidlo najednou zaverglovat o metr doleva nebo se i překotit, požaduji zákaz předjíždění kamionů/motorek s bočním rozestupem menším, než 2 metry“ ?! Když má tak nestabilní krám, že na něm neumí jezdit aniž by mu neustále hrozil pád – tak nemá právo jezdit v provozu!

              1. předpokládám, že Váš příspěvek se pod můj zařadil čistě náhodně, protože žádnou souvislost neshledávám. nešť. dovolím si Vás poučit – anebo to všechno víte?

                obecně:
                cyklista používající jízdní kolo odpovídající vyhlášce *) je plnoprávným účastníkem silničního provozu, a cyklista může libovolně vjíždět a používat všechny veřejné komunikace s výjimkou těch, kam je mu to zakázáno (tj. dálnice, silnice pro motorová vozidla a silnice se značkou se zákazem vztahujícím se na cyklisty). cyklista má v zásadě úplně stejná práva a povinnosti jako každé jiné vozidlo (přednosti na křižovatkách a podobně). může volit trasu zcela svobodně a nemusí se nikomu zodpovídat, úplně stejně, jako si můžete zvolit trasu Vy, jedete-li autem.

                ad obtěžování a zdržování provozu – přestupek bezdůvodně pomalé jízdy není to, že cyklista jede po rovině třicítkou a do kopce třeba 10 km/hod, stejně jako tento přestupek nenastává, když jede do prudkého kopce vétřieska naložená uhlím nebo traktor s valníkem.

                *) z požadavků vyhlášky je podstatný a neokecatelný jeden jediný bod, a to dvě nezávislé brzdy s plynulým dávkování účinku. pak jsou nějaké další bezpečnostní požadavky (zaslepené konce řidítek, minimální poloměry zaoblení konců páček), a vše ostatní (zvonky, odrazky, osvětlení etc.) může být téměř libovolně nahrazeno něčím jiným, např. odrazky pestrým dresem, zvonek hlasitým pozdravem, osvětlení kola světlem zepředu a zezadu na hlavě a podobně.

              2. Jsem teď viděl nějaký pořad o autech a byla tam i reportáž o proběhlé evangelizaci 1,5m od cyklouše i za účasti Kroicigra.
                Překvapilo mě, že velkým propagátorem (nevím jestli i autorem) je jakási velká logistická firma s 200 kamiony, která to pořádala, asi úlitba veřejnému mínění a reklamě. Takové ta žlutá nálepka s 1,5m naležato.
                Do éteru samozřejmě reportáž vypustila evangelizační píčoviny jak se musíme mít všichni rádi a dělat sluníčkovej svět a brát na všechno ohledy, atd atpod.
                Šlo si tam i vyzkoušet jaký fučák udělá blízko projíždějící kamion. Závěr byl zcela v souladu s tím, jaký jsem empiricky udělal, když mi bylo 10let, a to, že na silnicích, kde jezdily kamiony jsem minimalizoval svůj výskyt na výjimky, protože 1,5m fakt nestačí. Bohužel účastníci ani redaktorka takový závěr rozhodně neudělali a prostě fňukali, že maj strach a jak je dobře, že se nařizují takové píčoviny. Já bych spíš řekl, že když máš strach jezdit na kole mezi auty tak bys na kole nemel jezdit vůbec.

              3. Jan Mrcasik 27.7.2022 v 11:01

                Odstup 1,5 m při předjíždění je logickou reakcí na situaci, kdy motoristé s oblibou odstup minimalizují. Řešení zvýšením odstupu odpovídá současné tragické regulační praxi, nic víc. Rozhodně zde nemá žádnou roli nestabilní krám a řidičské neumětelství, jak se s obvyklou roztomilou elegancí snažíte podsunout. Ostatně, není to ve vašem případě poněkud neužilé?

                1. Po „tragické regulační praxi“ je ve společnosti obrovská poptávka. Jakmile někdo dělá něco, co se někomu nelíbí, tak se postižený domáhá toho, aby volení předtavitelé a úřednictvo to něco zakázalo, pokutovalo, postihovalo a vůbec řešilo. Ne, že by sousedovi řekl „hele, tohle mi vadí, to nedělej“, nýbrž „jak to, že jste nevydali vyhlášku, že moji sousedé nesmí … „, „řekněte mému sousedovi aby …“, případně „zavolejte na souseda policii, ale jestli vyjde najevo, že to je na můj podnět, tak uvidíte, zaplatím si nejlepšího právníka v Praze“.

                  1. Storch 27.7.2022 v 16:06

                    Přesně.

                2. ygore jak mohli ti cyklisté desítky let přežít?
                  To ta “logická reakce” si poněkud seděla na vedení.
                  Nebo spíš není až tak logická jako spíš populistická a emocionální.

                  1. starter25 27.7.2022 v 16:26

                    Omlouvám se, „logická“ je samozřejmě špatně. Mělo být „zákonitá“ nebo „očekávatelná“. Zbytek vystihl výše Storch, není třeba nic dodávat.

                3. „motoristé s oblibou odstup minimalizují“ tak určitě, není to náhodou tak, že spíš z většiny není možnost, jak předjet cyklistu s takto velkým odstupem? No radši nic…

                4. Ygorek: naopak. Opět se odkáži na minulou iteraci této debaty, kde zastánci represivní cyklistiky výslovně argumentovali, že kolo může kdykoli najetím na sebemenší hrbol či prohlubeň ustřelit do strany nebo i spadnout, pročež a) musí všichni kolo předjíždět s takovou rezervou, aby kdyby cyklista v tom okamžiku spadl, nic se mu nestalo; a b) není možné dávat rukou znamení o směru jízdy, protože pak už by cyklista spadl určitě.

                  1. Jan Mrcasik 27.7.2022 v 23:05

                    Pokud jsme již ve fázi cíleného neporozumění, potom vytahuji vaše:„Pořád ta samá dechberoucí arogance, že cyklističtí Podavači Výkonů si pořídí závodní vehikl, na kterém však odmítají jezdit po závodních okruzích ale cpou se na komunikace kam nepatří a všechny obtěžují, a svou nekompatibilitu a neschopnost povyšují na argument, proč jim to má procházet a každý se před nimi má pokořit.“ a reaguji:
                    Je to nesmysl.
                    Závodní vehikl, který si cyklističtí podavači výkonů pořizují, je silniční kolo (vybavení třídy „strada“) určené k provozování na silnici, kam patří. Na závodních okruzích se provozují vehikly dráhové (vybavení třídy „pista“), která na silnici nepatří.
                    Největší skupina cyklistických podavačů výkonů si pořizuje různé vehikly souhrnně označené jako „horské“, které jsou k fakultativnímu použití na silnici různě způsobilé a nelze paušálně říci, zda tam patří, nebo ne.
                    Pokud vyjedu na silnici, pak jedinců, kteří: „…cpou se na komunikace kam nepatří a všechny obtěžují, a svou nekompatibilitu a neschopnost povyšují na argument, proč jim to má procházet a každý se před nimi má pokořit.“ potkávám mnoho a ponejvíce za volantem automobilů nebo někdy i motocyklů (zdravím HonzuZZR!).
                    Podotýkám, že výše uvedený odstavec se týká případu, kdy řídím automobil. Na vehiklu problém nemám, pouze jednou se mě pokusil řidič regulérně sejmout, před lety jsem o tom psal, ale věřím, že to byl buď výjimečný kretén, nebo byl právě podrobován felaci a nesoustředil se na řízení vozidla.

                    A na závěr: s argumenty aktivistů libovolného oboru působnosti na mě nechoďte, protože jejich použitím se řadíte do jejich stáda, to vám nedošlo?

                    1. ke způsobilosti bicyklů – důležité z hlediska aktivní bezpečnosti a jízdních vlastností jsou ty dvě nezávislé brzdy s plynulým dávkováním (a to snad mají i dráhové speciály). pak jsou ty špunty na řidítkách a zaoblení výčnělků a uzavřené matice, aby se cyklista při pádu nepotrhal, a pokud vím, na většině závodů probíhá kontrola této technické způsobilosti, a komisaři mívají kýbl špuntů od vína a kola do způsobilosti upravují. pak pro děti mladší 10 let historicky straší požadavek na kryt řetězu, kterým bývá kolo vybaveno pouze nemá-li přehazovačku „klasické konstrukce“ (tedy buď jednopřevod a torpédo nebo planetovku v náboji). blatníky dávno povinné nejsou a ohledně všech těch odrazek a/světýlek panuje obecná shoda, že nemusí být pevně spojeny s kolem a mohou být umístěny na těle cyklisty.

                    2. Lukas B. 29.7.2022 v 8:41

                      Dráhové speciály mají pevný převod, jakému se před generacemi říkalo „furtošlap“, nyní mezi „festka“ a nejsou vybaveny brzdami. Brzdí se pouze působením na pedály.
                      Zvláště nešťastným použitím je aplikace tohoto principu v městských kolech (Festka). Je pravda, že vlažní hipsteři si brzdy doplňují, patrně po umoudření prostřednictvím něajké pevné překážky.
                      V silničním provozu jseme jako dorostenci a junioři s festkou absolvovali jarní tréninky pro upevnění návyků, vždy pod dohledem trenéra a s doprovodným vozidlem.

                    3. Horské kolo neustřelí o půl metru ani nespadne po najetí na malý rygol. Pokud tedy vodič kola není úplně neschopný. Bavíme se tedy o „cyklistických závodnících“ na galuskách a podobných gumách o tak úzkém profilu a vysokém tlaku, že je údajně sebemenší nerovnost dokáže vyklopit pod vedlejedoucí auto.

                      Já jsem to nevymyslel, stěžujte si u vynálezců a zastánců povinného rozestupu 1,5m. Ti tímto argumentovali.

      5. Jan Mrcasik 25.7.2022 v 3:48

        Nikoliv.
        Problémem je vyhýbat se bruslařům, zejména jedoucím ve dvojicích a držícím se za ruce, a mezi tím zpomalovat na nulu kvůli MSK stojícím napříč stezkou a živě komunikujícím.
        Nikoliv.
        Zpomalení automobilů není z 90 na 30 ale z 50 na 30 – 40.
        Cyklostezek souběžných se silnicemi mimo obec věru mnoho není.
        Cyklistu předjíždět je možno, s tím lobbingem jste to v záchvatu svatého našení poněkud přehnal.
        Jak jsem zde několikrát uvedl, na bicyklu jsem v silničním provozu najel přes čtvrt milionu kilometrů a automobil řídím soukromě i v rámci pracovního výkonu, troufám si říci, že základní orientací vládnu.
        To samozřejmě nic neznamená, že hovadné chování cyklistů motocyklistů a automobilistů neregistruji. Hovado je hovado, ať běží, šlape do pedálů nebo na „plyn“.

        1. Ygorek: z cyklistů, které dojedu, jede tak 70% rychlostí 30kph, 10% rychlostí nižší mezi 10 a 20kph, a 20% rychlostí mezi 30 a 40 kph.

          Jakmile pak nastane sebemenší stoupání, rychlost 40kph dokáže udržet cca. 10% cyklistů – ostatní zpomalují na něco mezi 10 a 30.

          Předjet se na řadě úseků, zejména zatáčkovitých, naprosto nedají, pokud má člověk dodržet všechny bezpečné rozestupy, dohledové vzdálenosti a pravidla silničního provozu.

          Při minulé iteraci jsem zde dával jasnou mapu páteřních silnic II. třídy, kde cyklisté obtěžují ačkoli mají paralelní cyklostezku nebo silnici III. třídy. Tento argument neplatí na většině frekventovaných míst okolo Prahy – ostatně kdyby platil, cyklolobby by necítila potřebu si vylobbovat zrušení povinnosti použít paralelní cyklostezku, je-li k dispozici, že?

          1. Tak se z toho Mrdko neposer. Na chvili zpomalis a pockas. Tech par desitek vterin nebo par minut te Mrdko nezabije vole. Chapu ze te sere ze kdyz si vezes svoji tezkotonazni prdel, vyzrany pandero, a schliplyho curaka svoji smrdutou plechovkou tak te sere pohled na vytrenovany telo cyklisty pred tebou, ale i ty mas Mrdko vole Mrdko moznost pouzivat misto svy smradlavy plechovky kolo a neco ze svoji putrefakovanou telesnou schrankou udelat.

            1. Pohled na vytrénované tělo cyklisty před tebou… a jéje , další cyklobuzna.

              1. A jeje, dalsi zamindrakovanej tlustoprd z tezkotonazni prdeli, nefunkcnim nanometrickym curakem, a mozkem vysranym mindrakama.

                Ty mas co delat abys vyjel kopec i v tom tvym smrdutym aute tloustiku. Treba se poser.

                1. Ano.Zato ten před tebou,ten v těch elastácích,ten vyjede až úplně nahoru na vrchol a má to mega,giga.Gratuluju Jacku,tomuhle se říká coming out.

          2. Jan Mrcasik 27.7.2022 v 11:05

            Páteřní silnice II.třídy s paralelní silnicí III. třídy, to je prostě Boží.
            Diskutovat nemíním, aktuálně v provozu „neřeším“ cyklisty, ale traktory a kombajny. Dnes ráno to byl dvakrát kombajn širší než vozovka. Paralelní silnice s ekvidistatnou 5 km mě ale stejně nezlákala, a to jsem jel automobilem.
            Cykloaktivisty, pokud tím světáckým „cyklolobby“ míníte je, neberu v potaz a v jejich jednání nedokáži hledat žádnou logiku, když je v něm pouze touha po chvilkovém sebeuspokojení.

            1. Jak by pravili anglosasové, „your mileage may vary“. Já zase takřka nepotkávám kombajny, zato velké množství pletoucích se cyklistů, které stovky metrů a někdy i přes kilometr není možné předjet. Cyklistu samozřejmě ani nenapadne, že by se uhnul a nechal projet „vláček“, který za ním vznikl – narozdíl od příležitostnéího traktoru či čistícího vozu.

              Pokud člověk po několika minutých vyčkávání konečně toho… Pomalejšího účastníka provozu předjede – jen aby jej cyklista na příští křižovatce podjel do perverzního cyklostartovacího obdélníku a ZASE blokoval a zpomaloval celou kolonu, je to už vysloveně šikana.

              1. To nemusi byt ani ve meste, staci, kdyz se hrabu k nam do kopce domu. Je to cca kilak docela sveziho stoupani s par serpentynama. Rano jezdim do udoli pro pecivo, cestou z5 potkavam kombajny, traktory s kdejakym naradim, nebo i povoz s konma. Vzdy ridic uhne az ke kraji a necha auta za nim projet. Vzdy. Nestalo se mi za tech 10 let, co tady ziju, ze bych se za nejakym zemedelcem tahl az nahoru na kopec.

                Zato ted v lete je to tady samej pumpickar, co se mota po pulce silnice, protoze ten kopec bez vlneni celym kolem proste nedava. V pripade, ze je to elektrosportovec, pak sice kolem nevlni, zato ale si do zatacek najizdi k prostredku vozovky. Nastesti pumpickare nepotkavam denne, ale dost casto.

              2. Jan Mrcasik 27.7.2022 v 23.08

                Jak občas připomínám, diskutuji o tom, s čím mám zkušenost.
                Pokud se podíváte sem, budete mít ilustraci k mým tvrzením:
                https://www.crs-marketing.cz/zemedelske-navesy/#fotogalerie

                Na bicyklu či motocyklu lze takový stroj minout bez problémů, osobním automobilem se zpomalením. Předjet to nelze, pouze ti nejlepší řidiči z nejlepších si troufnou.

                Společnost, která tyto stroje (nelze samozřejmě opomenout traktory) provozuje, má asi množstevní slevu a dobrý přístup k dotacím, v okolí obhospodařuje přesd dvacet tisích hektarů, takže pokud někam jedu, vždycky je potkám.

              3. Zrovna dnes jsem na páteřní IIce potkal strejdu, jak jede z kopce slabou dvacítkou. Je to silnice, okolo které sám občas na kole jezdím – ale nikdy by mě nenapadlo tam na kole zdržovat a zavazet, vždycky ji objedu vedlejšími uličkami.

                Přemýšlel jsem, zda ti cyklisté nejsou schopni přemýšlet, nebo zda jsou tak brutálně soběstřední.

        2. V tomhle s neuspesnym zadatelem o clenstvi v KSC semi-soudruhem ygnorem vicemene naprosto souhlasim. Mam uplne stejnou zkusenost.

  5. Právě jsem se vrátil z Mekky buzíků (Šumava). Žádný významný konflikt jsem s nimi neměl, ale nechápu ty tyče, na kterých tahají haranty, případně ty vozíky, kam haranty uvazují. Jako otec bych tohle dítěti neudělal (musejí být zapařené jak družstevní jetel, nemluvě o tom, že ty jejich děti jsou první na ráně při případném střetu s vozidlem nebo že když cyklovožungr sjede do škarpy, tak se to dítě minimálně značně potluče).

    1. Jako soucast darwinovy teorie ten vozik vidim jako optimalni metodu redukce. Ze dite trpi za debilniho rodice… inu, priroda.

      Ted o vikendu na strome pred mym oknem dve sojky sezraly tri mladata kosu. Taky to bylo nespravedlivy.

      1. Sysop: pozor na ty plíživé projevy. Jeden známej, co tohle nejen měl, ale i s tím měl půjčovnu docela slušně magořil (naprosto dokonalý a uvědomělý euroovčan ve všech směrech) a jako auto měl…hybrida. Hybrida už máš, u kola stačí změnit přístup a přijmout pravidla cyklostezkové moštárny a pak, kdybys už neměl moc velký děti, i ten vozík bys pořídil, protože je to cool a protože se přece nebudeš kvůli děcku omezovat a v tom vozíku je mu tak dobře. Myslím, že dokonce přehlásil děti na jinou ZŠ, protože ta stávající disponovala zastaralým, rigidním ředitelem s nemoderním myšlením, který odmítal oprávněné požadavky části rodičů na zvýšení bezpečnosti předěláním ZŠ na kriminál (on byl jednou z vůdčích osobností rodičovského nátlaku). Pozor na to, takovým být nechceš :-)

        1. Vlastnictví hybrida je potencionální vada charakteru? Ne, vážně by mě zajímalo,zda tento typ vehiklu dle nějaké observační studie přitahuje specifickou sortu lidí, třeba jako elasťáky a kolo. :)

          1. hellfire: to je jen humor, těžící ze společných znaků, ač jiná souvislost absentuje:-)

            U hybridů určitě před 15 lety platilo, že s tím jezdil jen někdo, kdo chtěl do světa řvát „já jsem ekobio“, ale dnes, kdy v nabídce automobilek nic jiného už de facto není, to pochopitelně neplatí. Plus je hybridní kde co, takže už ani neplatí, že se v plastovém Priusu co nejede obětavě trpí za klima.

            1. když v prodeju není nic, co mně vyhovuje, tak to nekupuju a případně i výrobcům dám zpětnou vazbu, že sou čuráci

              a ne že poběžím koupit nějakej hajzl a u toho se vymlouvat jak nějakej malej smrad, že nic jinýho není…ojetin jsou desítky milionů tpč

              1. Behemot: máte nějakej blbej tejden, ne? Chápání čteného textu soustavně za 5, co víc na to říct?

        2. Hybrida mam jen proto, ze mne stoji 160 euro mesicne a ne 2x tolik. Do prace chodim pro prachy, tak je tam prece nebudu nechavat? :-)

          A stran skoly – potomstvo je zatim na ZS a tam se o nejakem vzdelani hovorit neda, at si uziva mladi ve zdrave prirode. Na sracky a kompromisy je casu dost.

          Ja jsem strasna konzerva, toho bohda nebude, aby Sysop v buzioblecku navlecen byl! :-)

          1. Sysop: no vidíš, jak si umíš zracionalizovat hybrida, i na ten buziobleček bys něco našel ;-)

            Však on dítě nedával jinam kvůli vzdělání, ale kvůli tomu, že ředitel nechtěl všude kamery a všechno zamčené. Posedlost bezpečností taková, že jsem si říkal, jestli zrovna nemá menstruaci.

            1. Jeste chvili do mne budes tesat a vyrazim pro nejakej Spandex a budu to vozit v aute misto te oranzove kazajky :-)

          2. @Sysop
            ještě toho Outlandera pořád coby drobný škudlil nenabíjíte doma?
            Ani z FV?

            1. Proc bych to mel delat? Vzdyt mi to auto jezdi zadara.

              1. zrovna ty by sis mohl tydle tupý kydy vodpustit, mohl bys z vlastní zkušenosti vědět, že nic jako zadarmo neexistuje, vole…nakonec to dycky všecko zaplatí českej podnikatel!

                1. Neboj, bude lip, nakonec dycky vsecko zaplati Cech, ani nemusi bejt podnikatel :-/

  6. Mam nekolik vozu, nekolik motorek, nekolik paraglidu, nekolik kol a spoustu dalsich kramu. Kola stala zaprasena asi 15 let v kumbale, v casech, kdy jsem jezdil v Krkonosich a jejich podhuri, jsem kolegu na kole potkal spise sporadicky, jezdil jsem po asfaltove ceste az k Lucni boude (jeste v dobe kdy to bylo zakazane), po ktere bezne jezdila coudici V3S, takze tam dojet na kole nebylo nic proti nicemu a uz vubec ne proti prirode. Pak se z cyklistiky toho stala ideologie, vikendove hormonstvi velkomestanu a ja s tim skoncil. Nechtel jsem toho byt soucasti a nechci toho byt soucasti ani ted. Vzdycky jsem chtel silnicni kolo, asi tricet let, uz jako dite, kdy jsem u tatova favoritu poradne nedosahl na slapky. A tak jsem poridil obycejne silnicni kolo, ktere zadneho zasvecence nijak nerajcuje, neuspeje jako odznak uspesneho malomestaka, ci pseudozavodnika. Chtel jsem kolo primarne z toho duvodu, protoze jsem se chtel nemotorove toulat po okoli (kraj K. V. Raise, kdo zna, tak vi), ktere je dopravne a turisticky neexponovane. Jezdim na kole sam, relativne malo a jezdim slusne, pri vyjizdce nepiju alkohol, nelezu do zyklounskych naleven, ani nechodim na obed do restaurace, cyklosmradochy nesnasim. Mam vzadu blikacku, kterou pouzivam i ve dne, nejezdim po chodniku, ani po prechodu, stojim na cervene na semaforu, pri zmene smeru jizdy davam znameni rukou, a hlavne davam pozor, zda za mnou nejede vozidlo. S chodci nemam zadny problem, protoze chodce temer nepotkam. Eventualita, ze by mne nejake motorove vozidlo ohrozovalo, nastava velmi zridka, vetsina ridicu jezdi celkem ohleduplne. Co se tyce bikesharingu, sdilenych kolobezek, a vubec vseho sdileneho, parkovacich cyklovezi, cyklostezek, apod., mam podobny nazor jako pan domaci. Ale co jsem chtel rici, ne kazdy, kdo jezdi na kole, musi byt nutne idiot.

    1. To není možné. Když jsme na tomto serveru naposledy vedli debatu na toto téma, bylo mi tu vehementně vysvětlováno, že dávat rukou znamení o směru jízdy na jízdním kole nelze, protože by člověk nutně spadl a přizabil se!

      Jinak souhlas, mám to podobně.

      1. @JM
        coming out, jezdil jsem na kole na přelomu tisíciletí docela dost, i 4tkm za rok a do výšek maximálně 1500m.n.m. (Lysá hora, Praděd, Popradské pleso)
        Kolo bylo karbonové a stálo více než ojetá Fileta v kombajnu co jsem si koupil, když zrovna nebyla k dispozici služební kára.
        Kolo mělo světla, zvonek, odrazky a blatníky.
        Nemíval jsem v uších sluchátka.
        Téměř jsem nejezdil po frekventovaných silnicích ani turistických pěšinách.
        Pil jsem Birell.
        Naposledy jsem na kole s dítětem v sedačce za sebou jel před 5 lety.
        Teď už všude chodíme pěšky, po městě a občas mimo do 10km tam i z5 na klasické koloběžce.

        1. V patek jsem se nechal ukecat a poprve v tomto roce jsme s rodinou vyjeli na kola. Zena chtela nekam na rovinu, protoze ma nejakej zdravotni problem a nesmi se moc namahat. Varoval jsem je, ale…

          Takze jsme prijeli k hradlovemu mostu u Modravy, ze si sjedeme okolo kanalu. Je ted nove rekonstruovanej, je tam cedule jako krava Cyklisto sesedni s kola. Samozrejme, ze pulka lidi kola vedla a druha pulka mezi nima na kolech klickovala. Co na tom, ze jejich parchanti po tech kocicich hlavach a fosnach skakali jak kreteni. Kdyby si drzky nabili, nafotil bych, behem smichu.

          Lidi jako sracek, cim vic jich jede vedle sebe, tim lip, vyzvaneni, nadavani,… ja jsem spokojeny, rodina urcite nebude chtit letos nikam, kde je ofiko cyklostezka a zase pojedeme po lese, jako driv.

          Celou cestu domu jsem poslouchal dojmy manzelky, od „videls tu megaobezni kundu narvanou v tom pistaciovym buzioblecku, jak tlacila to vybity elektrokolo? Proc na nem dal nejela, copak to nejde?“ pres „proc ti elektrosportovci jezdej i po teto rovine?“ po „oni si zavazeji i navzajem, hovada“. Takze fyzicky ok, psychicky ale nasrana na max.

          1. Sysop: vem si kola, až zas přijedeš navštívit rodnou hroudu a nějaký pěkný víkend doporučuji Lednici, konkrétně Janohrad. Je tam taky most(ek), taky cedule a taky to někteří nechápou. Dochází tam k celé řadě komických situací (mostek sám o sobě není problém přejet a není důvod na něm padat, ale je úzký a lidí mnoho, takže defensovo oblíbené dog eat dog probíhá téměř neustále – demence některých ocyklenců je až zarážející, navzdory všemu, co od nich jeden už viděl a zažil).

            1. Znam to misto, myslim. Valtice i Lednici mam na kole projezdenou. Ostatne tam jsem podnikl prvni vylet se svoji dnesni zenou a celou dobu jsem ji jako spravnej slusnak poustel pred sebe. Jak jinak bych ji mohl cumet na prdel, ze…?

              1. Sysop: tak slušnej jsem dodnes:-)

          2. Dachsmeister, Sysop: nic proti ničemu, také občas vyjedu na kole. Ale ta úplně nejdůležitější věc, která tu IMHO ještě nezazněla – nezdržuji. Necpu se na frekventované silnice a pokud za mnou jede auto a já bych je zdržoval, tak mu prostě uhnu na krajnici, klidně i zastavím a mávnu mu, ať jede. To považuji za naprostý základ a 90% řešení soužití účastníků silničního provozu – nezdržovat ale uhýbat.

            Ale halt já si to mohu dovolit, páč nepodávám Sportovní Výkon.

            1. Sice jste to tam napsal, ale pro jistotu to zdůrazním;
              to platí pro všechny účastníky provozu, nejen pro cyklisty.

              1. @sinuhet
                já předevčírem uhnul za Plitvicemi pičusovi 30+ co jel sám v Golfu VI GTD se záhřebskou značkou.
                Byl to takový vykuk, nejdřív vykukoval tak dvě auta za mnou, pak se docela riskantně dostal za mě, tak jsem ho na první rovince pouštěl s vyhozeným pravým blinkrem, trochu mu to trvalo než pochopil, pak to zvládl a dalších 5 km jsem pozoroval jak vykukuje ale nepředjíždí i když by to s trochu většíma koulema dal.
                Dobrý skutek byl samozřejmě po zásluze potrestán, protože když jsme najeli na stoupací pruh tak najednou v zatáčce do kopce začal brzdit vedle kamionu, pak mi nechtěl v pokračování esíčka uhnout do pravého a ve finále na zúžení na jeden pruh o5 zbytečně brzdil.
                V dalším rozšíření někde kolem letiště Udbina jsem usoudil, že pičuse nechám za sebou, vyzobal jsem asi 5 taky dovolenkářů a zmizel v dáli.

                1. To je tezky, tady v horach na Nemecke strane je to standard, deda v mejdlovy krabicce a za nim vlacek. Plus tady jezdi docela dost pubosu v tech miniautech 45 km/h. Ale aspon jedou u krajnice a nezavazej. Pritom by taky mohli jet dva vedle sebe a se stazenyma okynkama si povidat a pak flusat na ty, co na ne zezadu troubi…

                  1. Ale tak to by někdy mohlo jít. Předjet prudivé cyklisty a pak jet auto vedle auta natěsno přes oba pruhy tak 10km/h, prostě na jednučku na volnobě, a povídat si z okýnka do okýnka. Na vzteklý řev pak glosovat „děláme to samé, co vy – tak jak se vám to líbí?“

    2. A nemáš prachy na českou klávesnici…

      1. Programator pise jiz od dob IBM OS/370 bez hacku a carek. Je zvykly, tim se odlisuje od pojidace kolacku:
        https://sorry.vse.cz/~bohunka/pocitace/cz/pojidaci.htm

  7. Mezi chocema sou taky pěkní dementi. Dneska hluboká noc na některým kraju Phy, prdel a silnica třetí třídy. Páreček, nevim esi dokonce nešli vedle sebe, určitě v pořádné tmě v dost tmavejch hadrech bez refleksních prvků a po špatné straně. S tlumeňákama to člověk vidí tak na 10-20 metrů, to moc času na reakci není, naštěstí provoz nula, tak sem metr uhnul no.

    Co se týče zastavování na přechodech, dost nesmyslně zastavujou právě žencký. Jako že choďák je eště na druhé straně čtyřproudofky a už tam hvězda stojí, případně za ňou jedno auto a kilometr nic, né, musí to ta zadupnout. Oblíbená kratochvíla pro ně je zašlajfovat to tam natvrdo že člověk aby eště vyndával levou patu a pomáhal si to ubrzdit, kurva.

    Dneska taky, velkou chybou sem pustil nejakou hvězdu (to musela být baba tvl) při vyparkovávání, měl sem si projet a ať si počká, táhlo se to tam pak jak smrad a pak to skoro zadupne v křižovatce – na hlavní, pže se přece z vedlejší řítí zyklobuzna (která ovšem, kupodivu, brzdila a na přednosti zastavila). Půlka krámů ze sedačky spolujezdca na podlaze tvl…

  8. Osobně si myslím, že současná doba polarizace společnosti a eskalace všemožné šikany vede ke zvýšené nutnosti „upouštění páry“. A zatímco například chlastání se typicky odehrává za zavřenými dveřmi hospody nebo obydlí, cykloušství dává možnost pořádně se předvést i širší veřejnosti. Kolo je ta „svoboda“, kterou si běžný frustrát vykládá jako anarchii a může tak svou bezohlednost a zmrdství pořádně rozjet, protože mu nikdo nic neudělá a jistá část lidské špíny v podobě cykloušských aktivistů ho ještě pochválí. Zatímco kdyby se podobně realizovali v autě, pšenka jim dnes nepokvete. Tuto psychologii dobře literárně zpracoval Merle v Malevilu a trochu odborněji Frankl v Men’s search for meaning.

    Mimochodem, D-F si přece musí pamatovat, že auto bylo takovým prostředkem v oněch zlatých „devadesátkách“, především na jejich počátku. Kdejaký kokot za volantem silné ojetiny ze západu měl dojem, že všichni ostatní by měli vyklidit pole. Přednost chodců na přechodech tehdy ještě nebyla a přecházení tak bylo výrazně horší než dnes (toto popravdě moc nechápu, proč je v článku kritizováno, protože s tím, abych se dostal na druhou stranu problém nemívám, asi lokální specifikum ČB). Než by mistr volantu sundal nohu z plynu, naopak ho přišlápl a začal zběsile troubit, aby ukázal že JEMU teda žádná nicka bez auta překážet nebude. Analogicky dnes tentýž sráč, který si dokazoval svou nadřazenost před 30 lety vlastnictvím auta si ji dnes dokazuje jízdou na kole.

    Lidská debilita je stále stejná, ale mění se prostředky, jakými se projevuje. A to do značné míry závisí na tom, kdo kde z čeho krade peníze a tedy kterou skupinu ovčanů upřednostňuje a ta se pak chová jako zvířata. Dnes jsou to cyklouši.

    1. fatdwi +1
      Zmrdství je životní styl a bicykl aktuálně představuje dobrý prostředek pro jeho realizaci a uspokojivé naplnění. Podobně,jako to bývala auta ve Vámi zmíněných devadesatkach. Bohužel situace je dnes horší v podpoře politické a ideologické. Protěžovaný zmrd s pocitem užitečnosti a nadřazenosti je mnohanásobně nebezpečnější než prostý šmejd. Jak tohle skončí nevím,ale obávám se, že happyend jako v Merleho románů se konat nebude.

    2. Malevil je sračka a s přihlédnutím k roku, ve kterém to Merle napsal, tak ultrasračka. Pohrdá čtenářem natolik, že se ani neobtěžuje, zjistit si aspoň obecné podrobnosti o jaderném výbuchu.
      To líčení prvních okamžiků, ve vinném sklepě toho hradu, to je obzvláště výživné.

      1. sem se musel podívat dvakrát, esli nepíšeš vo tom slavným Threads, jak to taky loni někdo proklačoval, to bylo na rok 1984 taky docela hodně ubohý teda

      2. malevil je skutečně sračka a utrpení pro milovníka „technicistního“ sci-fi, jeden až úpí jaké jsou tam hovadiny. a jskřípe zuby nad tou zamořeností francouzského kulturního prostoru francouzskou sebestředností a komunismem. nicméně to je literatura. nesporně.
        já mám radši Wyndhama a trifidy. tam to tolik neskřípe. a pozor (a je to vlastně úžasné), trifidi jsou o dobrých dvacet let starší. ale stylem je to řemeslná detektivka a ne literatura. což může a nemusí vadit.

        pozn.: protěžovat se může uhelná sloj nebo nějaký likér se může ochutit louhovanou protěží. když někomu nadržujeme, tak jej protežujeme (bez háčku nad é, srov. protekce). bacha na termity a heligón.

        1. Lukas B. 26.7.2022 v 19:18

          Přesně!
          Den trifidů je nepřekonatelný.
          Sars-Cov-19 (nebo co) je možná jen odpad z vývoje.
          Tedy pokud neupřednostňujete Kurta Vonneguta a miniaturizaci Číňanů samotných…

  9. Myslím, že ke zmíněné mentální metamorfoze nedochází použitím bicyklu jako takového, ale oblečením elasťáků. Viz. cyklisté zimy

    1. S tímto souhlasit nemohu, neboť podle osobní zkušenosti se pán na bicyklu v běžném oblečení za pomocí vozu, který jsem řídil, metamorfoval zcela ultimátně jako vítěz Bouchalova poháru.. Šlo to xoudu, článek bude až jak to dopadne, teď to nejde…

      1. Jenže byl to cykloun, který to udělal z arogance a egoismu – nebo jen zmatený strejda, který by totéž udělal i ve své Feldě?

        1. Vizuální charakteristika by odpovídala druhé množnosti, ale spíše si myslím, že to musela být kombinace obojího. Jinak si totiž nedokážu vysvětlit, proč dotyčný udělal za téměř nulového provozu fatální hloupost, kterou příčetný člověk není schopen v rámci pudu sebezáchovy vůbec uskutečnit.

    2. Kdepak, spandexová uniforma je pouze příznakem. A to navíc ne vždycky. Věřím tomu, že po světě chodí někdo, kdo ten spandex fakt užitečně využívá.
      Pořád jsou to lidi s uniformou, a je jedno, jestli je to policajt, lékař v plášti nebo cyklista ve spandexu. Je to zkrátka dresscode, ale neznamená to, že by spandex znamenal automaticky debila… snad.

      1. Mozna by se i naslo nejake porno, jako je treba latex.

        1. Lidi v latexových uniformách jsou většinou mnohem víc ohleduplní, dělají si navzájem jen to, co chtějí, a jako záchranné slovíčko mívají slušnější slova než „ty čůráku“, jak to známe ze silnic…

          1. Je fakt, ze jsem jednou jednoho v latexu videl na druhy curat, zatimco dost bezne vidim, ze ve spandexu na druhy serou.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017