Nějak se to nepovedlo - zpět na článek

Počet komentářů: 719

Přidat komentář
  1. Ono je hezké mít granáty, jenže ty granáty potřebujou i nějakou hnací slož. Kde ji hodlají vzít?
    Apropos – všimli jste si někdo že se nějak nemluví o obranných zbraních – minách a protitankových zátarasech? Přitom jejich výroba je mnohem jednodušší a suroviny dostupnější…..

    1. Kdo by premyslel nad obrannymi zbranemi behem uspesne rozjete ofenzivy?

  2. Pokud vím, tak pár měsíců po vzniku konfliktu bylo příměří na stole, jednali někde v Turecku, jenže se do toho vložil anglosass Johnson, přivezl kokainistovi další šňupání a bylo po jednání. Hlavně Rusko nevlítlo na Ukrajinu asi jen tak z plezíru, jako že se Puťka ten den špatně vyspal a řekl si: Budu bojovat s celým Západem a USSA, když už cíle, tak velký.

    1. Sanjasin:

      Cílem bylo vyvolat válku na území bývalého SSSR, příměří tedy nemohlo být žádoucí.

      .

    2. Musis to brat tak, ze proste 300 milionu Amiku presvedcilo 500 milionu Evropanu, ze na ne vlitne 160 milionu Rusu a bude po nich. Meisterstück, no.

      1. @Sysop
        Tak ono by si 500M Evropanů mohlo vytáhnout hlavu z prdele a pochopit, že Donald ve 2. období už nebude mít žádné zábrany a s těmi 300M už potřetí počítat nemohou, zejména když měli 80 let na to, aby se postavili na vlastní nohy.
        Po Brexitu se snadno může přihodit, že ani 60M Britů nebude ochotno padnout za EU, tak až dojdou Ukrajinci a následně Poláci, bude konečně hen ten mír.
        Pусский мир.
        Inu já už to doklepu, děti potrénuju v azbuce a se zájmem budu pozorovat, jak dlouho tady budou místní rusofilcky datlovat svoje kydy.
        A kam se poděl mlíkař mi bude zcela u prdele.

        1. Britům rozjebaná Evropa vždycky vyhovovala. A 4.říše se snaží seč může, aby se henten Pусский мир stal lepší alternativou (netoužím po ní).

          1. Dokud meli Britove dost prace jinde po svete, tak na starej kontinent srali. Jenze, doba se meni, zijeme lepe a radostneji a Britu uz maji ruzne po svete plny zuby a prestali je zrat. No, tak to holt zkouseji, kde se da. Kapitalismus, ktery neroste, zanika, prece.

        2. Spare die Aufwand, azbuka fakt nema smysl. Detem predhod nejaky knizky v mandarinstine, to ma spis smysl. Porad se budeme pripravovat na Rusaka a mezitim to tady skoupi rakosak.

          1. @Sysop
            my žijeme dneškem, tak frčíme v Hangulu! :-D

            1. Sakrys, nemam prst na tepu doby!

          2. To že je momentálně Čína výrobní linkou a montovnou světa, ještě neznamená že bude hrát první housle.

            Ti jsou dnes podělaní, že na ně vlítnou američani, protože ty by čepicemi neumlátili.
            A jsou rádi že si to s amíky vyřízuje rus. Který na to na rozdíl od nich má i technologicky.

            1. Já bych tu Čínu zase tak nepodceňoval….

      2. A z těch 500M Evropanů, kolik je ochotných bránit zemi? Když vidím tady tu ochotu postoupit cizí území jen aby se vyjednávalo (o čem proboha? Se kterou smlouvou si russák ještě nevytřel řiť?) tak nejsem moc přesvědčený, že by někdo byl ochotný nasadit krk za nějaké Estonsko, nebo čerstvě kolaborantské Slovensko. ČR dtto, vždyť je to tu samej chcimír a Češi jsou stejně jen cyklisti co se zas budou nahoře hrbit a dole šlapat. Tak proč bránit ty?

        1. yellec:
          „A z těch 500M Evropanů, kolik je ochotných bránit zemi?“

          – – –

          Tak ty bys taky nic nebránil, proč bys měl…

          :OD

        2. Ty ses ptal, kdo by tady chtel branit ZEMI? Ja zatim vsude ctu, ze je potreba branit republiku, tzn. soucasnou vladu a evropske hodnoty. A to je pak tezky vzbudit nejake narodovectvi, kdyz samotna EU nas presvedcuje, ze narody je nutne potlacit ve prospech evropskeho multikulti lidu.

          1. Jen doplním – minulý týden na PListech záznam rozhovoru s plukovníkem magistrem Foltýnem na ČT24, vybírám (=cituji=copy&paste) první z bodů, na jaké znaky propagandy si máme dávat pozor:

            „Tak za prvé je potřeba si uvědomit základní rozdíl od toho, co si třeba starší ročníky jako my pamatují ještě třeba z dob, kdy fungovala sovětská propaganda, která se pořád snažila nějakým způsobem protěžovat sovětský příběh, říkat, že jejich systém je lepší a podobně. To aktuálně Rusko v žádném případě nedělá. Pokud se podíváte na to, kolik občanů Evropy se chce přestěhovat do Ruska, tak to samo o sobě celkem ilustrativně vypovídá o tom, co si Evropané myslí o Rusku, to znamená Rusko dneska neprotěžuje svůj příběh, Rusko se snaží vyvolat dojem, že nic není pravda. To znamená, pokud nebudete věřit základním hodnotám, na kterých stojí váš stát, nebudete věřit svým vlastním institucím, budete zpochybňovat například své vlastní tajné služby – a nechci sahat do svědomí některým bývalým ústavním činitelům, tak pokud tímto způsobem znevěrohodňujete svůj vlastní stát a své vlastní bezpečnostní složky, tak samozřejmě děláte přesně to, co ty ruské tajné služby chtějí. To znamená první markant, který vám řekne, pravděpodobně je to ruská propaganda, je zpochybňování samotné existence pravdy.“

            Foltýn, co to meleš za kraviny? Základní hodnoty státu, který z nás dělá občany čtvrté kategorie, a víra ve vlastní instituce? Můj vlastní stát a mé vlastní bezpečnostní složky? Základy manipulace zvládáš, ale s logikou to máš špatný, mlátíš černochy. Páč pokud po občanech chceš dodržovat pravidlo, aby věřili tvé instituci, a sám se tím pravidlem řídíš, pak jseš nekritický trotl, kterému nemůžeme důvěřovat. Pokud po občanech chceš dodržovat pravidlo, aby věřili tvé instituci, a sám se tím pravidlem naopak neřídíš, pak jseš potencionální lhář, kterému nemůžeme důvěřovat už z principu.

            Musím konstatovat, že na hradě ty trotlovský stosedmičky jsou nejmíň dvě. Jestli je tam takových to Foltýnů víc (ty víš, o čem mluvím), tak potěš pámbu.

            Zpochybňování čehokoliv je základní předpoklad kritického myšlení.

            O zemi nebo vlasti ani slovo.

        3. tak táhni ty kokote na frontu za ty svoje hovnoty a furt tady nevysírej, dyž vo ty tvoje hovna nikdo nestojí

          1. No, kdyby došlo na lámání chleba a ta fronta se přivalila sem, holt mi nic jiného nezbyde. Ale nejdřív se vypořádáme s potenciálními kolaboranty. Chyby z r. 39, 68 a 89 už opakovat nebudeme. A to láskyplné oslovení si příště nech pro své blízké.

            1. yellec:

              „…mi nic jiného nezbyde.“

              – – –
              Ale co by. Na vojně jsi asi nebyl, že…?

              :OD

              1. zastavit, stát!

                1. shifty:

                  Tys tam taky nebyl, ale agituješ docela hodně. Asi chceš dostat kinžálem do kokosu…

                  .

            2. Pluralis majestatis a nebo vas tam u PC sedi vic?

        4. @yellec
          bylo nebylo před 85 lety jich bylo 10km západně od mého rýžodárce asi 300.
          Velel tomu problémový kpt. Pavlík, který byl po čase po zásluze potrestán.
          Půl roku předtím jich bylo asi 1M, ale chcimír co se zasloužil o stát a jeho duchovní souputníci moudře usoudili, že je lepší se vzdát a pak se 86 let vymlouvat a cítit se zrazen.
          Současný počet občanů ochotných bojovat přímo uvnitř území ČR odhaduji na deseti až stonásobek mužů kpt. Pavlíka a výsledek jejich případného boje za stejný, možná i časově.

          1. Musis ale uznat, ze byt partnerem agresora, poskytnout mu prakticky tretinovou podporu zbrani a streliva a ve finale skoncit na strane viteze, to je proste paradni veletoc. Mozna ze nejak timto smerem se ubira i taktika soucasne politicke sceny.

          2. „chcimír co se zasloužil o stát a jeho duchovní souputníci moudře usoudili, že je lepší se vzdát a pak se 86 let vymlouvat a cítit se zrazen“

            touché

            1. Ale houby touche, s Německem si všichni bojovat báli, včetně daleko většího a silnějšího SSSR, a ani daleko silnější Francie podporovaná GB do toho nechtěla jít, takže je hrubě nefér kopat do Beneše, že nechtěl vést národ na jatka.

              1. A ještě bychom byli celým vyspělym záchodem označeni za ty, co válk7 vyvolali

                1. Tak, na toto niektori velmi casto a radi zabudaju.

                  1. minimálně doporučuji tuhle pasáž

                    Dospělí, sebevědomí lide tak byli poníženi, degradováni do role dětí, které musejí čekat, jak s nimi ti dospělí milostivě naloží. A je to přesně to, v čem dnes žijeme: neustále čekáme, co s námi udělá ten zlý Brusel, který nás jen buzeruje a nám chudáčkům ubližuje. A co s námi teprve udělá ta velká a dospělá Moskva? Protože my jsme přece ty malé děti – a ty ji buď milují, anebo ji pro její velikost na smrt nenávidí.

                    1. Uz ste to tu rozoberali velakrat, bolo lepsie toto alebo nechat zomriet niekolko desiatok tisic muzov a zdevastovat cast CSR, v boji proti Nemecku a pripadne GB v ktorom by sme boli zostali sami?

                    2. semancko: to je přece úplně jedno, k čemu by vedlo coby-kdyby a jestli by to bylo „lepší“. Tak otázka nestojí, protože žádná nebyla položena. Shifty pouze konstatuje, co to, co se skutečně stalo, udělalo s lidmi. To snad vidíte, ne?

                    3. Vidí, ale vidět nechce.

                1. To je ale snůška sraček.

                  1. jistě. Ty tam máš blbečku určitě něco lepčího

                2. První třetina toho článku je výborná. Ale pokud nás porovnává s Dánskem a Norskem, tak pomíjí maaalinkatý detail, že na rozdíl od Dánů a Norů v nás náckové neviděli pomýlené nordické bratry, ale slovanské podlidi. Odpor, byť symbolický, by neznamenal fešáckou okupaci ala Skandinávie, ale brutální teror ala Polsko.

                  Beneš jistě byl slabošský, malicherný, pomstychtivý a zakomplexovaný, ale zároveň nepochybně inteligentní, vzdělaný a pracovitý. A mezinárodní situaci v třicátých letech viděl jasně. A nakonec zvítězil.

                  1. Tím, že nám nainstaloval 40 let „komunismu“. to je teda vítězství jako kráva. Beneš byl prostě sráč, stejně jako jste vy tady, co byste každou zem dali každýmu, kdo si udělá nějakej pofidérní nárok a zaharaší zbraněma. Doteď jsme se z toho nevyhrabali a zřejmě už ani nevyhrabeme. 60. – 90. léta západní Evropy se nás bohužel netýkaly. Škoda, to byly kurva krásný časy, o kterých se nám tady ani nesnilo. Dánsku ani Norsku životní úrovní nesaháme po kotníky. Toto brát jako vítězství….´

                    Ty píčoviny se slovanama si nech pro blbečku typu kablbák. My jsme takovej mix, že nás moh brát mýrnix-týrnix za co jenom chtěl.

                    1. EB se zasloužil o stát a tím státem byl Sovětský svaz? To ano.
                      Komunismus nám tu nenainstaloval Beneš, ale těch 46% českých (méně moravských a podstatně méně slovenských voličů).

                      A píčovinám se slovanama věřil 18 a jeho fámulové. Četl jsi Mein Kampf? Viděl jsi film https://www.csfd.cz/film/195533-zlate-mesto/prehled/

                    2. Co to meleš za blbosti? Jsi opilej?

                      Demarkační linie byla daná. A ano, po protektorátu se tu sovětskému svazu věřilo, osvobodil nás z většiny území…taky si na tom pak půlka národa, co nebyla ta část zaprodaneckých zkurvených sviní, prospěchářů a hajzlů, nabila držku a trpěla celou normalizaci.

                      Pro vychcané svině to samozřejmě bylo v pohodě.

                    3. Po těch pár pivech rozhodně ne :-)

                      Demarkační linie byla daná, a Jalta byla daná, ale pořád tu bylo Rakousko a Finsko. Pokud máme přijmou zodpovědnost za třicátá léta a Mnichov, tak také za čtyřicátá a Únor.

                      „část zaprodaneckých zkurvených sviní, prospěchářů a hajzlů“, tahle sorta se uměla zařídit za protentokrátu, stalinismu, tání, šedesátek, normalizace i havlo-klausismu.

                    4. No a za to má právě hlavní zodpovědnost Beneš. Ten nás furt sral směrem východ a chtěl tady dělat evropskou politiku a most mezi východem a západem, Ruskem a Francii….

                      Nedělej, že o tom nic nevíš. A nebo dělej, ale s někým jiným… fanoušků tu najdeš jistě dost :-) mě je to tak trošku prdel, víš?

                    5. A co měl asi Beneš dělat? Celá dvacátá a třicátá léta nás táhl na Západ (a chtěl dělat evropskou politiku), načež mu Západ ukázal, že končí někde na Rýně a zbytek je váš problém, tož sáhl po jediné síle, která tady po nešťastném konci habsburské monarchie proti Německu zbývala.

                      Po mostech se chodí, to vím sám dobře.

                    6. Já jeho boty nenosil. Ale podle mě to prostě šlo politicky zvládnout líp. Viz ten můj článek, šlo to, ne že ne. Holt to chtělo koule a odvahu. Ta mu chyběla. Kde je vůle…
                      Beneš prostě chtěl bejt hlavně strašně velkej státník, evropan a most mezi národy. A národ mu podle mě byl u prdele.

                      To, že se tady omílaj donekonečna kraviny, co jsou historicky nepřesný a nemaj opodstatnění v realitě mě nebere. Já si hledam svoje zdroje.

                    7. Jistěže šlo. Ale Beneš byl limitován svým původem i českou politickou praxí za pozdního Rakouska.
                      Velkej státník, vědec a sociolog bejt chtěl. Ale národ? Jaký národ? Občané bývalých zemí Koruny české? Pokrokoví sekularisté? Lidé mluvící slovanskými jazyky v rámci RČS?

                    8. Beneš byl člověk, který se se skutečně zasloužil o stát. Spolu s Masarykem. Že osamostatnili naši zem od rakouské tyranie bylo fanstastické a kdyby neudělali už nic jinýho, to úplně stačí. Před válkou udělal asi to jediný, co se udělat dalo. Dneska si ho bere ho huby ktejakej pytel neštěstí, kterej by ve stejný situaci šel bulet domů pod polštář. A bylo to přesně tak. Beneš tehdy poznal jakou cenu má slovo „vyspělého západu“. Cenu použitého hajzlpapíru. Podrazili nás a udělali by to i dneska kdykoli znovu. Nato neNato.

                    9. Jak konkrétně se Beneš zasloužil o stát? Že se statečně vzdal napřed své vlastní země, pak se vzdal náckům a pak se vzdal bolševikovi?

                      Ajo, tak už to vaše myšlení ohledně Ukrainy začínám chápat. Zlatej protektorát, zlatej bolševik. To sme se měli… a Ukrainci, kdyby se rovnou vzdali, taky by se měli. Tvl vy jste fakt … bezpáteřní….. slušně řečeno…

                      JH – českej národ? Legionáři ti taky nevoněj?

                    10. Bez Beneše bychom neměli republiku, to prohlásil sám TGM.
                      Proti okupačnímu režimu v Polsku – zlatej protektorát. Proti Rumunsku za Ceauceska nebo východnímu Německu – zlatá normalizace. A Ukrajincům by se ruskými platy a důchody tak špatně nevedlo…

                      Legionáře vidím jako husity – bojovali statečně s velkou vynalézavostí a vojenskou zdatností za špatnou věc.

                    11. K Benešovi mám tisíc výhrad, ale rok 1938 je mu těžké vyčítat. UK, Francie, Německo a Itálie se usnesli, že máme odstoupit Sudety. A současně dali Hitlerovi bianco šek, aby si je v případě našeho nesouhlasu vzal silou. V případě našeho (i ozbrojeného) odporu bychom tedy nestáli jen proti Německu, ale i proti Velké Británii, Francii a Itálii. Byli bychom na tom podobně jako Srbsko v případě Kosova a obnovy ČSR v v původních hranicích by nejspíše nebylo dosaženo, ať už by následující válka dopadla jakkoliv. Nakonec, ani bránící se Polsko své předválečné hranice neudrželo – taky na základě dohody mocností.
                      Srovnání s Dánskem nebo Norskem už je úplně mimo mísu, obě invaze se uskutečnily už za válečného stavu, tudíž nebylo možné označit Dánsko ani Norsko za viníky války. Také před jejich obsazením neproběhla konference velmocí, která by Německu invazi umožnila.

                    12. To je jedno. Sračka je jedno i druhý

                3. „Po několika hodinách symbolického odporu, kdy letouny Luftwaffe přelétaly demonstrativně nad Prahou, prezident Beneš vydal rozkaz k zastavení ozbrojeného odporu“
                  DEMONSTRATIVNÍ PŘELETY Luftwaffe nad Prahou v době války? Tomu fakt někdo věří nebo aspoň věrohodně předstírá, že tomu věří? Varšava nic? Rotterdam nic? Bělehrad nic?
                  Nojo vlastně. Hodní Němci nebyli jako zlí ruSSSSSSSSSSSSSSSáci, ti by nám neublížili.
                  Co se týká odjezdu vlády do Turčianských Teplic nebo kam, tak
                  1) první, co by Němci udělali, by bylo přeseknutí republiky zhruba na linii Králíky-Znojmo. Vzdušný výsadek se plánoval u Bruntálu. Říkali tomu Fall Grün.
                  2) Messerschmidty a Stuky by si dělaly, co by chtěly. Nejrychlejší letadlo čs. letectva byl dovezený bombardér SB-2…
                  3) Slováci přešli na druhou stranu, takže by Beneše a spol. nejspíš vydali Němcům.

              2. nemel kraviny

              3. @JH
                Vy jste známý pacifista, ovšem s výjimkou CCCP, tam nyste jistě Stalinovi takhle v červnu nebo říjnu 1941 nedoporučoval se vzdát.
                A Anglosasům podporovat hnusný hladomorný režim vraždící vlastní obyvatelstvo proti jinému hnusnému režimu, bývalému spojenci.
                Trochu doublethinking což?

                1. Dachsmesiester: když se realita nehodí, nastoupí víra. Na jedné straně týpek z laborky mává penicilinem a Vy na něj koukáte a říkáte „manželku zachránil panbů, protože jsem se hodně modlil“:-))

                  JH je místním maskotem náboženství coby vynálezu k ovládání lidí. Sice i dnes někdy kroutím hlavou, co píše, ale současně je to velmi zajímavý studijní materiál. Hlavně je komické, když se vymezuje proti jiným vírám, to je taková hezká ukázka toho, proč běžný jouda, co podporuje třeba silniční fašismus brečí nad fotkou z radaru a nechápe, že si za to může sám.

                2. Žádný pacifista nejsem, ale člověk si má hodně rozmyslet, než se pustí do války. Zvláště do cizí války v cizích zájmech.

            2. Ale hovno

              1. Beneš byl přesně tím prototypem eurokomisaře, co z něj tady ty a ostatní serete maggi v kostce. Totální defétistickej zaprodanec. Západu.

                Trošku konzistence. Myšlení, či snad uvažování, to od tebe a ostatních už nečekám… onanův mlýnek zvítězil :) Pasáček zdatně krmí :)

                1. Tvůj mlýnek tady nezvítězil a nezvítězí nikdy. I když se jako obvykle snažíš lézt do prdele těm, co jsou tu noví a ještě nevědí, že jsi idiot a k tomu lidská svině:-)

                  1. To je trochu blbý a bez argumentu. Tak starej servisdok, tam to ještě beru, ale od tebe sem čekal víc. Přidej, zkus nějakej argument. Zatím si se mnou nepředvedl ani jeden, jen jsi trapnej.

                    1. @shifty
                      ještě, že netuším s kým náte tu čest diskutovat.
                      Beneš byl všehoschponý zmrd, přesně ve stylu dnešních eurokomisařů, nejdřív zradil císaře pána, pak lhal Dohodě, pak 20 let „dělal“ zahraniční politiku a jediný plán, byl eroplán v říjnu 38.
                      Pak lstivě ovládl odboj po březnu 39, vyjebal s opozicí kromě komančů a s maskotem Jendou dovedl zemi do prdele podruhé, ne-li potřetí.
                      A pak už chválapánubohu umřel.
                      Kdoví co by ještě vyvedl.
                      I když komančům by už k ničemu nebyl, tak asi nic.
                      Mohli s kámošem Fierlingerem okopávat záhonky v Sezimově Ústí…

                    2. Dachsmeister: +1

                    3. @shifty & fadtwi
                      a to jsem zapomněl na odsun Němců, kdy minimálně excesům a jejich beztrestnosti se měl postavit. Ale to mě už místní klávesnicoví sociopati sežerou, bo odsun Ukrajinců a odsun Němců je správná věc.

                    4. Odsun těch zasraných skopčáků byl zcela v pořádku. Za to co nám ty kurvy provedly mohly bejt rády, že neskončily všichni v igelitovejch pytlích.

                    5. Re: Ko-za 3.4.2024 v 16:09
                      To uz tady bylo nekolikrat probrano. Jedinej racionalni zaver je, ze po valce nebylo mozne to udelat jinak. Ale jestli slepice, nebo vejce, to fakt nema cenu resit.

                    6. souhlas. Beneš byl prevít a trapák. A je zajímavé, že na tom se shodnou i tak rozdílní pisatelé jako pánové Ruščák a Joch.

  3. Vyjednávat s Putinem? O čem?

    Kterou zemi obsadí letos a kterou napřesrok? V Afíkově to vzdali jenom z nedostatku peněz, a od nás odtáhli ze stejných důvodů.

    Útok na Ukrajinu byl nesmysl, rozumnější by bylo s nima dělat kšefty, už pro jejich vyspělejší letecký a zbrojní průmysl.
    Nakonec asi vyhrají, získají po nadlidském úsilí spálenou zemi, odkud všichni utekli a ostudu na příštích tisíc let.

    Ze zásob nemůžou žít věčně, problémem dlouhodobě skladované techniky jsou mj. hřídelová těsnění, tzv. gufera.
    Přilepí se na hřídele a při pohybu se potom utrhnou, viděli jsme to kdysi i u nás, když postavili to OT-64 u Muzea.
    V bojovém nasazení nemá nikdo čas ani chuť dolévat olej do převodovky, tak je po pár desítkách kilometrů hotovo.
    Posádka ze znehybnělého sráče uteče a je ráda, že to má pro tentokrát za sebou.

    Západní technika není žádný zázrak – Abrams je těžký, do bláta se moc nehodí, má značnou spotřebu paliva, a verze dodané na Ukrajinu nemají pokročilý pancíř.

    F-16 je náročná na údržbu, pravidelné i preventivní výměny dílů, a ta legrační malá kolečka na příďovém podvozku…to nebude moc vhodné na narychlo opravované dráhy poškozené bombardováním.

    A francouzské „stíhače tanků“ na kolovém podvozku jsou vhodné snad jako samohybné dělostřelectvo.

    1. V Afíkově to vzdal každej. Anglan, Rusák i Usák. Nechápu jak by mohl téměř mrtvej PutIn cokoliv obsazovat, gdyž zvostalá ruská armáda bojuje lopatkama a demontuje henty čipy z tatramatek(©seznam.cz).

    2. Jak „nema cas“, proste musi mit cas, takovej Abrams potrebuje denne vycistit vzduchovy filtry, tak jakypak copak. Normalne vyhlasis timeout, vyvesis bilou vlajku a jdes profukovat.

      1. Až budou ty tanky na bateriový pohon, tak se taky určí pauza na nabíjení a po ní se to zase rozjede.

        1. Jenze jestli Rusak zakerne roztriska elektrarny, tak to bude rovnou na stiznost v OSN! Mozna by pak Fijala zul botu a triskal s ni do kecpultu.

          1. Roztříská jen uhelky, eko FV jim samozřejmě v souladu s grýndýlem nechá.

            1. Steje je to zakrovny, protoze pak Rusak udela protiofenzivu v noci, nebo aspon behem deste.

              1. Už aby byl Rusák v Košicích a nebo lépe třeba u Brna. Pak můžete vyndat fangle a jít slavit. Životní úroveň se bezesporu zvedne pro každýho důchodce.

                1. Bububu a bacha na prkýnko.

                2. Pro tebe si dojdu osobně, řezníku. Těšíš se?

    1. tos vobjevil až teď? :D

      1. No tenhle clanek jo, sak je dnesni. Zejmena jsem si vychutnal tu diskusi. Jinak samotny fakt beha po Netu uz snad mesic – od pripravy k hlasovani, po jeho schvaleni.

        1. fakt běhá po světě asi dva roky tvl

          1. Jojo, vsak v tom nejsme ve sporu. Akorat to hlasovani probehlo az ted, tusim nekdy pred tejdnem.

    2. Myslel sis zle máš svůj domeček, ksindle obćanský? Omyl teď patří státu a ten ti určí, jak bude dům vypadat, čím v něm svítit, topit, jakou si udělat fasádu. Nemáš na to? Ta pokuta a následná exekuce. Kotec v patnáctiminutovém lágru už na tebe čeká.

      1. A muze za to Putin a komunisti.

    1. Vzdycky me fascinuje, jak ti eksperti vzdycky vsechno vedi. Xiltovku dolu.

      1. Nejlepšího válečného analytika ztvárnil pan Brodský.

        https://www.youtube.com/watch?v=tDRDss4lXlY

    2. Tak podle titulku to dává smysl. Pokud to má zamrznout podle frontové linie….

  4. Přiznám se, že tohle vůbec nechápu:
    Jakým záhadným způsobem někteří došli k tomu, že po začátku invaze na Ukrajinu existoval moment, kdy bylo možné se s Putinem dohodnout, že by toho jako nechal?

    Za dobu invaze jsem neviděl moment, kdy by Putin byl ochotný jednat o něčem rozumném.
    Samozřejmě teda Putin byl ochotný „se dohodnout“ na kapitulaci Ukrajiny, ale to nepočítám jako „dohodnout se“.

    A celkově úvaha: „Pojďme ukončit válku co nejrychleji, stačí, když se vzdáme“, vám to nepřijde jako blbost?

    1. Chodis sem malo, bylo to tady nekolikrat pretrasany. Porad se tocime okolo – co znamena „rozumne“, co znamena „nase zajmy“, co znamena „dodrzovalo by se“ a tak porad dokola.

      Otazka na tebe – vlitne ti parta zlodeju do baraku, psa zastrelili, manzelku zastrelili, miri na tebe. Mas dve moznosti – vezmes nuz a pujdes proti nim, nebo se vzdas. Tvoje volba? A nebo B. Ne kecy.

      1. Jednat o něčem rozumném píšu proto, že na „Putin nebyl ochotný jednat o čemkoliv“ by mi tu někdo odpověděl jak nemám pravdu a jak na kapitulaci Ukrajiny byl Putin ochotný se „dohodnout“.

        Ono dost na tom, že Putin ty menší země ani nebere jako suverénní a představuje si jednání Ruska s USA o rozdělení sfér vlivu v Evropě.

        A podle ruského návrhu smlouvy s USA (ještě před invazí) chtěli hranici na východní hranici Německa, tj. celý někdejší východní blok, až na neexistující NDR.

        Ad otázka, nevím jak to souvisí s tématem. Ale pokud bych předpokládal, že volby jsou bojovat a zemřít, tak samozřejmě bojovat.

        1. Joker:

          „…samozřejmě bojovat.“

          – – –
          No a výcvik máš..?

          :OD

        2. Ono je dobré občas si připomenout historické souvislosti – levobřežní Ukrajina vždy byla ruská, byly to ruské gubernie, bydleli tam Rusové. Ukrajina v historickém smyslu bylo vždy území vpravo od Dněpru (někdejší polský zábor, pak carské Rusko, pak zase Polsko, Rumunsko a ČSR, částečně SSSR). S tím, že jih, býval= území osmanské říše, byl zase čistě ruský.
          Hranice dnešní Ukrajiny byly stanoveny od stolu bolševiky bez ohledu na etnické poměry, vždyť to bylo z jejich pohledu jedno, všechno to byli „noví sovětští lidé“,
          Na východě Ukrajiny jsem strávil 3 roky a opravdu se tam nikdo z místních za Ukrajince nepovažoval, ukrajinsky jsem tam nikdy nikoho mluvit neslyšel – místní se považovali za Rusy, shodou okolností bydlící na Ukrajině.
          Takže to zabírání „cizích území“ je poněkud fraglich.
          Rusko krom toho nikdy nemělo snahu přimět nás, Slováky, Maďary, Poláky k vystoupení z NATO. Měli ale vždy námitky proti případným základnám NATO v této oblasti. Ostatně zcela v intencích západních slibů začátkem 90. let

          1. Naco řešit historii, gdyž lze spustit histerii?

          2. A že za hladomoru umřelo nejvíce Ukrajinců právě na východní Ukrajině. A Sojuz tam navozil ruské kolonisty do těžkého průmyslu. Takže „vždycky ruské“ :-)

            1. A ti ukrajinští rolníci se tam dostali až na carovo svolení poté, co ruská armáda zlomila moc Krymských Tatarů nad touto oblastí. Když to zjednoduším, Ukrajinci zakládali vesnice, Rusové města. Třeba v takovém Chersonu bylo ještě kolem roku 1900 víc než Ukrajinců nejen etnických Rusů, ale i Židů. Právě za zmiňovaného Svazu došlo nejen k uvedenému strašnému hladomoru, ale také k poukrajinštění celých oblastí. Celá je to prostě složitější, než se vám jedna nebo druhá propaganda snaží namluvit.

        3. Joker:“Ono dost na tom, že Putin ty menší země ani nebere jako suverénní a představuje si jednání Ruska s USA o rozdělení sfér vlivu v Evropě.“
          Vidím, že někdy i chápeš, jaká je realita. Samozřejmě se ale můžeme vzepřít a vnutit oběma uvedeným svojí vůli, nejlépe vojensky pod vrchním velením našeho hradního kozla.

        4. Dobre, cili v mem modelu to znamena tak dva rychly kroky a smrt. Jako jo, kazdej mame jiny priority.

    2. Joker:

      „… když se vzdáme“, vám to nepřijde jako blbost?“

      – – –
      Tak jasně, že je lepší nebýt sráč a pokračovat dál. Jde přece o jméno…

      .

      1. Jak o jméno?

        Jedna možnost je bojovat, přičemž v tom nejhorším případě prohrajete.
        Druhá možnost je prohrát rovnou. Navíc při aktuální situaci na Ukrajině i hodně pesimistické scénáře války jsou pořád daleko lepší, než co by znamenalo vzdát se.

        1. Joker:

          O jméno na kusu šutru…

          .

        2. Re: Joker 2.4.2024 v 15:08
          Jo, po Bile hore mel ceskej narod spachat hromadnou seppuku. To je prece jasny. Po prohrane bitve se neda zit. Zatimco decka Heydricha se az na jedno dozily pekneho veku, decka Goebbelse ne. Ale ty na tom, uhlem teto logiky, byly samozrejme lepe.

          1. To je fakt blbý i na tebe. Naprosto nesmyslný srovnání totálně odlišných věcí. Ale chápu. Na zalíbení se tvému fanklubu blbečků to dozajista bude stačit.

            1. Nemalá část českého národa vnímala Bílou horu jako své vítězství, já jsem třeba taky rád, že jsme tehdy vyhráli.

              1. Mě to nijak nepřekvapuje.

                1. Pán je snad husita?

                  1. @JH
                    Husiti po Bílé hoře?
                    Nemyslel jste Lipany!?

    3. Sdružení sklerotiků a alzheimeristů ?

      Nějak se tu kolektivně pozapomnělo na 8 let vyjednávání Minských dohod.

      Kde ukropi s Nudelmannovou v čele jen předstírali vyjednávání. A zatím těch 8 let cvičili testosteronové puberťáky ve všechno a všechny nenávidějící bandera-jugend pro azovácké prapory.
      Kde stačilo že ti uklouzlo pár slovíček v suržyku a ne čisté ukropštině a už by tě chtěli podřezat jako „moskala“.

      1. Jo, to je fakt.
        „Tak tomu diktátorovi necháme kus území někde na východě a on přestane otravovat“- nefungovalo to v Mnichově, nefungovalo to v Minsku a furt bude někdo tvrdit, že tentokrát to bude fungovat.

        1. “Diktátorovi” nebylo třeba nechávat nic a Ukrajiny by do dneška byla v původní podobě, nebýt američany spuštěného Majdanu

          1. Vidím to stejně, jenže ty kurvy americký nechtějí, abychom topili levně a ekologicky plynem z Nordstrýmů. Aby je čert vzal i s jejich nohsledy.

            1. Amici nejsou zli. Jen maji proste svoje „zajmy“, no.

            2. Šak to říkal Pissoár, ehPardonGdeToSem, Bidet na konfě, gdyž si dojel onehdá pro noty Šul©ík. Nebude, prostě to uděláme. Tehdá asi ešťě nekecal.

        2. V Minsku? To mas na mysli ty dve sfixlovany dohody, na ktery jsme srali a nebo jde o nejakou jinou historickou udalost?

        3. Podme dráždit rUsa. Nefungovalo to Svedovy, Frantikovi ani Fritzovy, ale to neva, proč by to nemohl zkusit někdo další.

    4. nu vot, tak bude ukravína rozbitá na sračku, skončí ve stavu horším, než negerstány v Africe, a pak kapitiluje, se vyplatí :DDD

      stejně je to zajímavá doba, drtivou většinu času v historii když bylo jasný, že to je v prdeli, tak se prostě porážená strana nějak domluvila…teď sou ty hovnoty přednější, takže radši se nechají prakticky zlikvidovat, než ustoupit, no tak dobře no :) pochopitelný by to bylo v momentě, kdy by oficiální jízní řád byl genocida a totální likvidace, ale to jaksi fakt není ;o)

      1. Jestli se jim to vyplatí-
        Dokud Ukrajinci budou bojovat, Rusko nemá na to obsadit celou Ukrajinu (což zřejmě chápe i Kreml, soudě podle změny rétoriky).

        Z neobsazeného území část bude nepoškozená a i válečné oblasti určitě jde tak do 10 let po válce obnovit.
        Tak to při srovnání s trvalým obsazením Ruskem je pořád ještě docela výhra.

        1. jo, zůstane jim ta část kde je hovno, než samí zmrdi a vypatlaní nácci, ani půda, ani suroviny, skoro ani průmysl ne, kůůůůl :D ať si to nechají a táhnou, proč se furt sápou po tom, kde je skoro nikdo nechce? votázky, samá votázky…

        2. Můžete mi, prosím, dát nějaký odkaz na (důvěryhodný) zdroj zmiňující ruský úmysl obsadit celou Ukrajinu? Nikdy jsem totiž o ničem takovém nečetl ani neslyšel.

          1. Musis si precist nazory lidi, kteri vedi lepe, nez Rus, co Rus chce. Jsou toho plny cesky media, nemuzes minout.

  5. V článku se nějak zapomnělo na pár věcí:
    – Švédsko a Finsko v NATO a s tím související přeměna Baltského moře na jezero NATO, což je obrovská strategická prohra Ruska,
    – praktická likvidace ruské černomořské flotily: část se fyzicky ocitla na dně, část je schovaná ve východní části Černého moře v podstatě bez bojové hodnoty,
    – Rusko přišlo o velkou část západních trhů pro svoje suroviny. Něco se samozřejmě prodává dál, ale pokles je citelný. Čína ani Indie to nevynahradí – Čína kupuje od Ruska jen se slevou a ještě je problém s dopravou, Indie zase platí v nesměnitelné měně, za kterou si Rusko koupí možná tak čaj,
    – v podstatě nikdo už od Ruska nekupuje zbraně, což byl vedle surovin druhý a poslední ruský vývozní artikl. Dokonce i výše zmíněná Indie jako asi největší zákazník se od Ruska odvrací,
    – ty západní „Wunderwaffen“ obvykle celkem fungují. Pokud ten starý ruský tank potká nejen moderní západní tank, ale klidně i lehce obrněné BVP s rychlopalným kanónem menší ráže, tak prohraje. A i když se Rusákům povede zničit nějaký západní tank nebo BVP, tak jeho posádka obvykle přežije a stroj se dá často ještě opravit a znovu použít. O ruských tancích s jejich efektními explozemi a odhozením věží do dálky to opravdu neplatí,
    – omezení dovozu moderních technologií do Ruska opravdu nefunguje tak, jak se čekalo, ale postupně se to zlepšuje. Západ (zejména USA) hledají a uzavírají kanály, kterými zboží do Ruska proudí. Už je to vidět na civilní letecké dopravě v Rusku, brzy se to začné týkat rafinérií (navíc ničených ukrajinskými útoky) a dalších oblastí.

    1. jasně, nikdo nekupuje zbraně, akorát tak celej svět vidí, co sou ty předražený zápaďácký sračky za šrot (a eště s výrobním tempem vhodným tak pro přestřelku warlordů v negerstánech), takže už teď mají rusáci zbrojní objednávky na pět let dopředu a vyjednávají se objednávky na dalších 10-15 let :D tvl kde se vy kreténi líhnete, fakt máte pocit, že váme bude tydle bludy furt někdo žrát???

      1. jasně, západní sračky nefungujou, a těch pár tisíc ruskejch tanků v řiti, 60 – 80% sestřelenejch „zázračnejch ruskejch nesestřtelitelnejch“ raket jako Kinžál, a to, že do vzduchu nad Ukrajinou žádný ruský pilotovaný letadlo ani nepáchne, naopak padaj ruský letadla nad Ruskem, to jsou taky pomluvy, že jo.
        A kdyby pár let Rusko drželo po částečně úspěšné válce většinu Ukrajiny, tak jakmile zdechne Putin, celý jim to spadne na hlavu, protože válečnou ekonomiku plus okupaci velké chudé země nikdo ekonomicky neutáhne. Nezvládli ani Afgánistán. Jenom ho teda totálně rozesrali, zabili pár set tisíc civilů a pár milionů lidí uteklo do emigrace.

        Apropos: země Pobaltí – tam místy ije procentuálně víc Rusáků než na Ukrajině – se maj vzdát už zítra, nebo stačí pozítří?

        1. jasný jasný, a tu vo Budulínkovi neumíš? ta je lepčí…to je dycky několik minut smíchu, jak ukravínci sestřelijou víc raket, než kolik jich vůbec letělo, a přitom tam mají krátery desítky metrů a hoří jim půl města…to je samozřejmě votrosek, jasný! a že ty trosky spadnou přesně na cíl s vodchylkou pár metrů…tvl jedna náhoda vedle druhé! že vono tady nakonec platí zeměplošský Vědci vypočetli, že pravděpodobnost existence něčeho tak výjimečně nesmyslného je zhruba několik milionů k jedné. Jenže mágové zase spočítali, že při pravděpodobnosti, že se nějaká věc může přihodit s pravděpodobností milion ku jedné, přihodí se pravidelně devětkrát z deseti případů.

          tvl ta vaša vypatlanost začíná být fakticky nebezpečná, hodláte se dostavit do kazajky dobrovolně, nebo až pro vás dojede anton?

          1. navíc chudáci americký zbrojaři, leta si platí vysoký pohlaváre s tím, aby jim prolobovali, že staréch patryjotů je málo a sou pomalý a voobec, že je nutný investovat bambiliardy do nové generace systémů a eště jich koupit mnohem víc, a pak tady ukravínci pravidelně vyřvávajou, jak těmadle (a eště mnohem staršíma sovětskejma) plečkama běžně sestřelujou nejmodernější hyspersonický střely, střely s plazmovejma štítama, atd. atp., který aktuálně nikdo jinej nemá ani v testování, natož v měsíční produkci desítek až stovek kusů, a to eště prosim pěkně se 110% úspěšností! a teď Raytheoni nebudou mít co žrát…

          2. hele a myslíš, že kráter vedle obytnýho baráku nebo dokonce do něj, za cenu nejlepší dostupný rakety za pár set mega, že to znamená zásah strategického cíle nebo to, že po sestřelu hlavice explodovala někde úplně jinde, než měla?
            Jako chápu, že kráter v paneláku pro někoho vypadá jako vojenský superúspěch, jenže třeba by stálo trošku se zamyslet, kam asi ty rakety měly původně namířeno. Ale to přijde.. :-)

            1. tvl ale sou to teda chudáci, dyž musijou chrápat v kotelnách, turbogenerátorovejch halách, hydrogenerátorovejch halách, zbrojních fabrikách, na ústředních rozvědek, v podzemních bunkrech plnéch důstojníků cizích armád, a tak…:D

              teď tvl nevim, komu dát titul šaška měsíca, se váš debilů sešlo tolik, těžkej výběr, věru těžkej!!

            2. Kráter v paneláku bývá obvykle následek chochlovského protivzdušného snažení.

            3. Myslíš (neboj řečnická) ten Airbnb činčák, co se tam motali ty šarže Nato na dovči?

        2. Jaká „úspěšná válka“ ze strany Ruska???
          Vždyť ruská letadla padají po desítkách, rakety po stovkách a tanky po tisících, rusko se ekonomicky (viz Beaumont), morálně i populačně dávno zhroutilo.
          Úspěšnou válku pro Rusko připouštíte? Jste zrádce a vrah, možná dokonce – ó hrůzo – chcimír!

        3. Jo, Afganistan. Jak tam Rusaci tudle trefili tu svatbu, to byla vostuda. A jak nakonec utikali, to vypadalo, jako kdyz utikali z Vietnamu. Ja to znam, ja mam prehled.

      2. Ukrajinský konflikt je opravdu velmi špatná reklama pro ruské zbraně. Ruské tanky dostávají systematicky na zadek od dronů, ručně odpalovaných střel a BVP s malými rychlopalnými kanóny, ruské letectvo ztrácí nejen bojová letadla daleko nad vlastním územím, ale dokonce i nenahraditelné (bez západních čipů) letouny včasné výstrahy A-50 atd.
        Takže není divu, že export ruských zbraní prudce poklesl:

        https://www.fintag.cz/2024/03/25/rusko-ztraci-ve-vyvozu-zbrani-dominuji-usa-ale-uspesna-je-i-francie/

        1. Nebude ten pokles exportu ruských zbraní spíše způsoben tím, že výrobní kapacity jsou omezené a v současnosti plně vytížené potřebami vlastní armády?
          No a je zajímavé, že „ruské tanky dostávají systematicky na zadek…“, ovšem na všelijakých (i ukrajinských) kanálech je situace popisována poněkud jinak a Rusové spíš systematicky postupují. Nemluvě o tom, že ukrajinská PVO se v podstatě rozpadla a ruské letectvo si bombarduje např. elektrárny, jak se mu zlíbí. To, že občas nějaké letadlo spadne/je sestřeleno, se holt ve válce stává. Jde o to, kdo má větší výdrž.

          1. Asi to taky bude hrát svou roli. Ale ten pokles zákazníků tam je a taky je tam neschopnost některé zbraně vůbec vyrobit bez západních součástek.

            Jedním z nejprodávanějších artiklů ruských zbraní bývala letadla. Těch se na Ukrajině zase tolik „nespotřebuje“ (ve srovnání s celkovým stavem ruského letectva). A přesto se Rusku nedaří prodávat ani ta letadla a ani na ně uzavírat nové kontrakty (které se mají plnit až za několik let):

            https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-totalni-fiasko-v-dubaji-rusove-na-aerosalonu-neziskali-jediny-kontrakt-40452227

            1. Jo to tak pak už tomu rozumím. Člověk kterej vychází ze sračkometů jako je Seznam, židnes nebo irozhlas, logicky musí žít v tom, že rusáci kromě starejch praček a lopat nic jinýho nemají a sankce skvěle fungují. :-D

              1. vono jaksi všem vostatním došlo, že tank je sice pořád poměrně nezastupitelná zbraň, ale holt při rychlosti vývoje technologií se za poslední dva roky stal na bojišťu eště výrazně zranitelnějším, než byl (i když navařením těch různejch popelnic na střechu se životnost zvýšila 2-3násobně)

                faktem teda je, že ať je to cokoli, malý poletuchy za pár tisíc dolarů sundají nejpozdějš na pár náletů JAKEJKOLI tank na bojišťu, kterýžto se tak stávají spotřebkou – akorát že ty ruský T-90ky jsou mnohem menší, lehčí, manévrovatelnější a samozřejmě levnější a bouchají jich aktuálně asi tak sto měsíčně; kolik bouchají těch těžkejch kurev, co mají tak o 15 % větší výdrž (za to ve všem ostatním jsou eště víc na hovno) všici zápaďáci dohromady, sto za pět let? :DDD myslim že taktika „kvantita je taky kvalita“ od dob T-34 funguje stále perfektně a když všici vidí, že za stejný prachy pořídí 2-3× víc ruskejch tanků, který jsou na bojišťu MINIMÁLNĚ stejně dobře použitelný, tak neváhají – buď vobjednávají ty, anebo investujou do vývoja svejch vlastních

                1. Ono jsou to jednoduchý počty. Když tank za 15 milionů dolarů přijede na plac a pak přiletí dron za 10 tisíc a udělá z něj vrak, tak to je snadná matematika.

                2. oprava, sto ročně

          2. kreténci budou furt mávat padesát let starou troskou, která měla být dávno ve šrotu, a nemá ani žádnej smysl, páč nový stíhačky mají 2× větší radarový pokrytí, ale že tím, aby se mohla náckovská banda v kyjevu chvástat, že sestřelili starou popelnicu, vodkryli pozice zbejvajících systémů PVO, a hned jakmile rosvítily radary, tak na místo letěly ruský protiradarový střely (a ten zbytek dróni), to už jim nedošlo…ze strany RF strategickej majstrštyk, díky tomu teď můžou naházet ukravíncům na hlavu asi 100 tun vysoce přesnejch OBROVSKEJCH bomb DENNĚ, ale tak nech tady vypatlaná protirusssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssská soldateska bouchá šampáňo, jak to ukravínci protistraně nandali…no, ne, no :DDD

            1. A keď sa teda Rusom tak výborne darí, na kedy zhruba odhaduješ obsadenie Kramatorska?

              1. @grg
                asi tuším koho se ptáte, drobné časové i územní modifikace speciální operace jsou přirozeným důsledkem prozřetelnosti a dobrotivosti VVP.

    2. Likvidace ruské flotily :-DDD teda tohle by snad nevyplodil ani Visingr

      1. No, zhruba třetina včetně vlajkové lodi je potopená, zbytek schovaný v přístavu (nikoliv na Krymu) a v podstatě nezasahuje do boje – tedy s výjimkou zadržování ukrajinských střel a dronů vlastním trupem ;-)

        https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/valka-na-ukrajine-online-rusko-namornictvo-cerne-more_2402231049_ako

        1. No jasně. Já už jsem dost podobných zpráv o zničených lodích videl. Ovšem druhej den vyšlo najevo, že ty lodě v tom přístavu pořád stojí nepoškozený i s videama z dronů a ze satelitu.

          1. tak jako jo, vobčas tam stojí poškozený, nebuďme zas úplní nelidi, vobčas ukravínci neco trefijou…ale tak jedna bárka s nákejma výbušninama neznamená hned potopení válečné lodi tvl

      2. Hele Koza, co si myslej o tý ruský flotile? Těch zhruba 19 potopených nebo neopravitelných lodí, zhruba 27% původního stavu, ty potopily ty západní šuntovní zbraně (jako třeba britsko francouzské SPL STORM SHADOW – SCALP) nebo ještě šuntovější ukrajinské domácí zbraně?
        (Mimochodem za SSSR – nejcennější zbraně se vyráběly na Ukrajině – rakety, motory )

        1. je to debil. ten si toho moc nemyslí… když ho přestanou krmit Sysopové a další, zase vodtáhne

    3. @Beaumont: samozřejmě nevím, o jakých přesně surovinách mluvíte, v jakém čase, atd… ale moje data mluví o přesném opaku. ačkoli například plynu proudí do Evropy o 85% méně (rok 2019 vs 2023), tržby Gazpromu vesele rostou, tedy mezi zmíněnými lety zhruba dvojnásobně. s ropou je to podobné, méně dramatické. navíc se opatrně mluví o opětovném nárůstu odběru do EU a předpokládá se výrazný nárůst odběru do Číny v roce 24.
      pozor na statistické závěry vycházející ze srovnání let 22 a 23, kde rok 22 byl rekordní, co se tržeb za ropu a plyn týče (při faktickém snížení objemu).

      samozřejmě tato čísla mají různé důvody – například Rusům hrálo do karet snížení těžby OPEC, nezvládnuté sankce EU nebo třeba manipulace vlastní měny. ale říci, že ztráty z prodeje jejich surovin jsou citelné, je spíše přání otcem myšlenky :⁠-⁠(

        1. takže zopakuji – pozor na srovnání let 22 a 23. rok 22 byl absolutně rekordní v celé ruské historii. čehož samozřejmě bohatě využívala veškerá média k vyvozování zkratkovitých závěrů. i přesto rok 23 byl nakonec velice silný hlavně díky nárůstu tržeb v říjnu, listopadu a prosinci.
          samozřejmě ideálně se podívejte na měsíční a roční uzávěrky gazprom a rosneft… ale je to hromada nudných tabulek, tak v rychlosti například zde:
          https://financialpost.com/pmn/business-pmn/russias-2023-oil-and-gas-revenue-curbed-by-sanctions-cheaper-crude

          (a i tento článek je plný řečí o tom, že v porovnání s rokem 22 šlo všechno do háje. jenže, viz graf…)

          1. No a kolik z toho je v těch rupiích?

            1. bohužel nevím – tyto informace nejsou úplně veřejné. ale Indie bere nějakých 12% ruské produkce ropy, přičemž většinu platí v dirhamech a dolarech. minulý rok začala také platit v yuanech.
              takže informace bezesporu zajímavá, ale pro Rusko to nebude nijak likvidační.

        2. ty vylízaný pako, co to furt lžeš? indičtí čmoudi rádi zabrali uvolněný místo po ojvropskejch kreténech, co se střílí do nohy, a s vohledem na to, jakej objem světové výroby např. hader a některejch dalších spotřebních píčovin, potravin atd. je z Indie, tak samozřejmě je velice logický, že dovoz zboží se jenom loni zvýšil vo randál

          navíc značnej část dovozu platí čmoudi v juanech :D

    4. Já bych ještě doplnil:
      – Západ dostal společného nepřítele, do té invaze by si snad každý (zjevně včetně Putina) vsadil, že v případě napadení Ukrajiny by se EU na ničem neshodla a podpora Západu by byla hlavně slovní.
      – Pro Evropu se Rusko stalo nepřítelem, což pro Rusko bude dlouhodobě obrovský problém. Rusko těžilo z vyvažování vazeb na Evropu na jedné straně a Čínu na druhé. Teď to vypadá, že se odsoudili do role čínské benzínky.
      (Benzínky obrazně; aktuálně na tom Rusko je tak, že vývoz benzínu je kvůli jeho nedostatku zakázaný, takže vyvážejí za levno ropu a benzín nakupují.)

      1. Mezi nama… a nemas fuk, co bude s Ruskem? Zajima te treba, co bude s Jemenem? Nas export do Ruska byl pomerne maly. U energii jsme se sami rozhodli, ze je primo od Rusu nechceme. Tak at si Rusak dela treba hovno, ne?

        1. No jo, problém je záliba Rusáků v obsazování ostatních zemí.

          Jemen nevede válku proti Evropě a i kdyby, hrozba z jeho strany je přece jen jiná než v případě Ruska.
          A i pokud Jemen neustále vyhrožuje všem okolo, v jeho případě to je Saúdská Arábie a Omán, což se nás týká přece jen méně, než když Rusko vyhrožuje přímo nám a zemím v našem regionu.

          1. Rusáci ostatní země neobsazují. Nikdy to nedělali, pokud to nebylo nezbytně nutné. A neudělali by to ani v případě Ukrajiny, kdyby se tato nenchala využít Američany a Anglány k pokusu Rusko rozesrat.

            1. Vůbec no. Historicky toho obsadili naprostý minimum… teda pro negramoty co mají 6 tříd základky zcela jistě.

              1. Tak to ti k těm šesti třídám gratuluju. Věřím, že to do tý osmičky nakonec dotáhneš.

            2. Nikdy to nedělali. To je odvážné. Co Polsko po Mol/Rib paktu? To bylo co?

          2. No ona ta ruska zaliba je jako Bigfoot. Vsude o tom slysim, ale nikde to nevidim. Ze si Rusak dela Ordnung okolo sveho plotu, je celkem prirozene chovani kazdeho hegemona. Prikladu zna kazdy dost, omilat je porad dokola nebudu. Ale ze by Rusak chtel namasirovat do Ceska, to ctu jen od tech jedine spravnych, zato ne od Rusaku. Jasne, existuje vyjimka – dvorni sasek Medvedev, ovsem toho kdyby nemeli, tak se neda najit v Kremlu nikdo, kdo by seriozne mluvil o zajmu masirovat na zapad do Evropy.

            Rusko nam vyhrozuje tim, ze se do nej nemame srat. Ergo staci, abychom se do nej nesrali a my mame klid uplne stejny, jako od toho Jemenu.

            Vcera jsem si vsiml, ze mame zase ve skleniku vosiky. Mame je tam kazdej rok, dve velky hnizda. Jasne, sklenik je nas, ne vosiku. Muzu jim vyhlasit chemickou valku. Maji prece zihadla. A rozhodne chteji zabrat celej sklenik, tudle vo tom nekdo psal. Uaaaaaaa! A nebo na ne muzu srat uplne stejne, jako oni na mne. Nikdy jsem se do nich nesral, nikdy jsem nedostal zihadlo. Jo, kdyz krmi mlade, tak to mouchy a brouci v bezprostrednim okoli hnizda maji blby. Takovej je zivot. Ale kdyz je nechavam bejt, nechavaji oni mne taky a ve finale mi opyluji rajcata a papriky, takze prinos pro mne maji. Nevyhazuju prachy za chemii a mam klid. Staci jen respektovat pravidlo, ze jim nebudu strkat svuj xicht az k hnizdu.

          3. Jak by nás mohli obsadit, když nic neuměj, všechno dělaj špatně, dávno se zhroutili, letectvo nemaj, na ruskej tank stačí pomalu i vzduchovka a Putin je mrtvej?
            Nojo vlastně. Doublethink.

        2. K těm energiím, třeba u plynu to „jsme se sami rozhodli“ vypadalo tak, že ho Rusáci jednoduše přestali dodávat, navzdory uzavřeným smlouvám. Nejdřív oficiálně z důvodu údržby a když Gazpromu začaly hrozit miliardové arbitráže, záhadně vybuchl plynovod.

          1. Prosím, než sem napíšete podobnou blbost, ověřte si fakta.

          2. Hele, Jokere, o den jsi se s tim aprilem sekl. Nechces prece, aby si lidi, co umeji cist, mysleli, ze meles lzi a sracky, ze ne?

            Vis, ono mi neni dvacet, neco pamatuju a pamet mam docela dobrou. Krome toho mam kamarada u Siemense, ktery primo na vyrobe tlakovych turbin dela. Takze jsem tehda mel z prvni ruky info, co se tam deje.

            Tak to bud zkus znova a nebo prestan lhat.

          3. Nezohral v tom ulohu Brusel pod taktovkou Nemecka? Spotove ceny a neuzatvarajte dlhodobe kontrakty? Tak naco by Gazprom plnil zasobniky v EU, aby sa dostal pod tlak a isiel dolu s cenou? To cele sa vyvijalo mesiace ak nie roky, tak nespekuluj

            1. On spis narazi na tu oblibenou lez, ze Rusaci v lete odstavili turbiny kvuli udrzbe. kdyby se na to ale vysrali a doslo k havarii, tak by je pojistovna vyfakovala a zapad byl na koni. No, tak holt spustili udrzbu, turbiny (krome jedne) odfrcely do Kanady na repas a zpatky je nemohli dostat, protoze embargo. Takze pak zapad premyslel, jak ojebat svoje vlastni embargo, aby se ty turbiny dostaly zpatky „nacerno“. No a typy jako Joker uz bubnovaly do pochodu, ze Russssak stopnul plyn a jakej ze je to hajzl. No a s tim vybuchem trubek, to uz je rovnou ohnostroj tuposti, to snad ani nema cenu rozebirat.

              1. @Sysop
                a ještě tu o zásobnících v Německu prosím, prosím. ;-)

                1. Et tu, Brut? Mas snad taky nejakej alternativni slunickarskej pribeh? Jsou veci, do kterejch se neseru, protoze jim proste druzi rozumi vic. A pak jsou veci, ktery mam vyfutrovany z prvni ruky a tam tezko muzu couvnout, sorry.

                  O zasobnicich nic nevim, takze se k tomu vyjadrovat nebudu. A nefandim, takze o5 – sorry.

          4. Rusáci plyn dodávali přesně podle smlouvy. Že jsme se rozhodli se “odstřihnout” a kupujeme ten samý plyn od překupníků z usa s demokratickou přirážkou je naše blbost. A že usa vyhodili do vzduchu Nord stream, za to Rusko opravdu nemůže.

            1. USA jsou nasi pratele ty my radi podporime. America first! Klidne si v Evrope zavreme vsechen prumysl. Nejake ustupky musime proste strpet, kdyz jde o blaho vyssiho celku.

      2. Joker: dobré poznámky. Putin samozřejmě chápal NATO a Západ jako nepřítele dávno, resp. asi vždy.
        Na druhé (naší!) straně si to bohužel mnozí dlouho neuvědomovali. Ale od února 2022 je to jasné každému, kdo nemá v hlavě úplně vykradeno. Rusko je náš nepřítel, Ukrajina je tudíž náš spojenec.

        1. Děkuju pěkně za takové spojence…
          Rusko náš nepřítel není, naším nepřítelem jsou západní elity a negromuslimští imigranti.
          Proč NATO přežilo studenou válku, proti komu existovalo, rozšiřovalo se a zbrojilo?

          1. No já za spojence v NATO opravdu děkuji, bez jakékoliv ironie. NATO je naše pojistka bezpečnosti – a to hlavně (byť nejen) proti Rusku.
            Putin (který je válčný zločinec a masový vrah) dávno prohlašuje NATO za svého nepřítele:
            https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/svet/nova-ruska-vojenska-doktrina-nato-jako-hrozba-a-prvni-jaderny-uder-198622

            NATO zůstalo (díky Bohu!) existovat i po vítězství Západu ve studené válce, právě pro případy jako dnes – když poražené Rusko zkouší znovu obnovovat svoje impérium před rokem 1989. To znamená i nás, a mnohé další, třeba Pobaltí.

            1. NATO = USA.
              Rozpadající se impérium ve fázi studené občanské války, která se klidné může rozhořet ve válku horkou. Pak mudruj o pojistkách.

              1. NATO je nástupnická organizace Waffen SS. Dříve sloužilo k legalizaci amerických válečných zločinů, dokud se ještě USA obtěžovaly s takovými detaily. Teď už je naprosto k hovnu a slouží jenom nadnárodnímu kapitálu.

                1. Ko-za: na takové pitomosti nebudu reagovat, končím debatu s vámi.

                  1. Koza je vymletá blbá koza. To nemá cenu brát nijak výrazněji, než náhodný generátor slov

                    1. Souhlas. Všude se pár takových vymatlanců najde a pak ruší debatu rozumných lidí.

                    2. To pozor, tady jich je tak cca 60% :)

                    3. Tak ma napadlo, kam zmizol Alan Koks? Je tu nejako málo anglosasov…

                2. Myslim, zes smichal ruzne veci do jednoho Eintopfu. NATO bylo zalozeno z popudu Anglie, predevsim Churchilla, ktery to bral jako plan B kdyz se nepodarilo prosadit Drang nach Osten v cervnu 45. I kdyz Waffen SS byl megaxeft pro zapadni fabriky, tak ale s NATO vubec nijak nesouvisel.

              2. Souhlasím, že momentálně jsou USA rozhodující silou v NATO. To je na jednu stranu dobře, Američané jsou skvělí a spolehliví spojenci, ostatně Evropě zachránili za posledních 110 let zadek hned třikrát (WWI, WWII, studená válka).
                Na druhou stranu by měly evropské země převzít svůj díl odpovědnosti a nákladů za vlastní obranu – tak jak to dělá třeba Polsko. Snad válka na Ukrajině přispěje k rychlé obnově silných armád i v dalších evropských zemích. U nás už je to díky současné vládě na správné cestě (F-35, BVP…)

                To s „rozpadajícím se impériem“ USA je ovšem naprostý nesmysl. USA jsou ekonomicky i vojensky nejsilnější země na světě a ještě hodně dlouho to tak zůstane. Mají daleko nejvyspělejší vědu, technologie, jsou nejpřitažlivější pro nadané a vzdělané lidi (schválně – kolik špičkových vědců a dalších odborníků emigruje do USA a kolik do Ruska nebo do Číny?). Lidé hlasují peněženkou a nohama.
                O výdajích na obranu a síle ozbrojených složek se snad ani nemusíme bavit.

                1. :-DDD
                  Lojza je sesazen z trůnu.

                  1. šašek měsíce je tentokrát jasnej :) nechápu proč vlastně teda rovnou nezavedou povinnej desátek zápaďáckejm zbrojovkám, proč ty machinace vokolo, aby nakonec za nesmyslný prachy dorazil zkurvenej zastaralej šrot s bojovou hodnotou blízkou nule, zato stále vyžadující bambiliardy aby to vůbec aspoň bylo schopný jet/letět (bez dalšího)

                2. Ano, do Ruska se opravdu neemigruje. A ani nikdy houfně neemigrovalo. Proč taky. Ale tak… je to divné, ale ty dráty byly vždy směrem na západ, ne na východ. Divné…. ¨

                  s některými hlupáky to tady nemá cenu, maximálně si z nich dělat prdel.

                  Bacha na Sysopa, ten vypadá chytře, ale je to jen vychcaná svině, co je tady totálně podporuje a vykrmuje… to je jejich jednooký „král“…..těch behemotů, koz a ostatních.

                  1. Shifty, do Ruska se hromadně emigrovalo. Odkud se asi vzali volyňští Češi a povolžstí Němci? Odkud byl Behring, de Tolly a spousta dalších? Před první válkou lákalo Rusko víc inženýrů a jiných specialistů, než USA.

                    1. Pokud vím, tek Volyně je na Ukraině, toho času to ještě Ukraina byla i navzdory „speciální operaci“.

                      Před 200 lety se zase emigrovalo úplně někam jinam. K čemu je to relevantní?

                      A ano, Rusko, než ho ovládl, vyvraždil a totálně zdecimoval bolševik –
                      (který je tam víceméně doteď, jen modifikovaný. Stejně jako se ty kabáty převlíkly u nás, že?)

                      – ano, tohle Rusko by přece zajímalo každého rozumného člověka. Proč taky ne?

                    2. shifty:

                      „Pokud vím, tek Volyně je na Ukraině, toho času to ještě Ukraina byla i navzdory „speciální operaci“.“

                      – – –

                      V té době to bylo Rusko.

                      .

                    3. pravda, moje chyba

                    4. Kolega je puvodne z Ruska, jako petiletej prcek priimigroval s rodicema do Nemecka. Bude se ted v lete zenit a prijedou i z Ruska. Ovsem, nejen Rusove, ale i Nemci. Docela mne to zaujalo, proc Nemci do Ruska a co je to za for, ze on s rodicema do Nemec, tak nejak proti proudu. Vysvetloval mi, ze nekteri ti Rusove se vratili zpatky do Ruska a motivovalo to nektere jejich pratele z Nemecka, takze se za tech iks let i nekteri jemu znami Nemci objevili v Rusku. Evidentne je nekomu lip tady, jinymu zase tam. Delat z toho nejake zavery nema smysl.

                      A specialne – statistiky, to je supr vec. Jako, ze vic Rusu uteklo na zapad, nez zapadaku do Ruska. Asi jo, je to mozny, a? Jako, ze kdyz vic Polaku utece do Irska, nez Iru do Polska, tak to znamena, ze se v Polsku neda zit? Pritom zrovna Irsko ma u vesla tvrdsi levicaky, nez Polaci.

                      Proste, jsou ruzne natury, ruzne hodnoty, ruzne pracovni prilezitosti.

                3. Desna agitka. Chjo. Ale jo, kazdej necemu verime, i kdyz je to mnohdy picovina.

                4. Až 32 milionů občanů USA je úplně negramotných.
                  Dalších 70 – 90 milionů občanů USA jsou Low Literacy, tedy nerozumí složitějšímu psanému textu (např. příbalové letáky k lékům, receptům, smlouvám).
                  54 % dospělých má gramotnost nižší než žáci šesté třídy ZŠ.
                  Nejvyšší míru gramotnosti má Massachusetts (Boston), kde je přesto míra Low Literacy kolem 20%!

                  USA je tak až za Tádžikistánem, Uzbekistánem, Kyrgyzstánem, Tongem a Palau.

                  1. Kazdej mesic kolegove delaji patentove reserse. Z ruznych duvodu. Pan Beaumont by mel videt, kolik patentu podava (a je schvaleno) Asie, kolik Evropa a kolik USA. Asi by mu to zkazilo den.

                    1. To jste mi hezky nahrál na smeč díky. Takže tady je přehled patentů podle zemí:
                      https://worldpopulationreview.com/country-rankings/patents-by-country

                      China 695,946 na asi 1,4 miliardy obyvatel, čili asi jeden patent na 2000 lidí
                      United States 327,307 na asi 340 milionů obyvatel, čili asi jeden patent na 1000 lidí
                      Japan 184,372 na asi 123 mil. obyvatel, čili asi jeden patent na 670 lidí
                      South Korea 145,882 na asi 52 mil. obyvatel, čili asi jeden patent na 356 lidí
                      India 30,721 na asi 1,4 miliardy obyvatel, čili asi jeden patent na 9600 lidí
                      Brazil 26,872
                      Russia 23,662 na asi 144 mil. obyvatel, čili jeden paten na 6100 lidí
                      Canada 22,687
                      Germany 21,113

                      Takže Spojeneé státy jsou v počtu patentů na obyvatele zhruba dvojnásobně efektivnější než Čína a zase méně efektivní než Japonsko a Korea. Rusko je šestkrát méně efektivní než USA.

                      Ovšem, kde studuje velká část těch čínských, japonských, korejských a dalších vědců a (budoucích) držitelů patentů? Správně, v USA. Tady je žebříček zemí s nejvíce zahraničními studenty: v USA jich je kolem milionu (!) a nejvíc jsou to právě asiati:
                      https://en.wikipedia.org/wiki/International_student

                      A ještě žebříček nejlépe hodnocených vysokých škol na světě:
                      https://www.usnews.com/education/best-global-universities/rankings
                      Z deseti nejlepších univerzit světra je osm (!) amerických a dvě britské. Nejlepší čínská je na 23. místě, mezi Top 50 jsou čínské univerzity celkem dvě. Ruská samozřejmě žádná – nejlepší ruská univerzita je na 355. místě.

                      Takže opakuji: USA mají daleko nejvyspělejší vědu, technologie, jsou nejpřitažlivější pro nadané a vzdělané lidi.

                    2. Beaumont:

                      „…Spojeneé státy jsou v počtu patentů na obyvatele zhruba dvojnásobně efektivnější než …“

                      – – –

                      Ono je ale dobré se podívat, co mezi těmi patenty v USA mají:

                      https://patentimages.storage.googleapis.com/e5/eb/65/a45208362015ea/US5293857.pdf

                      :OD

                    3. No a co? To chcete probírat jeden po druhém ten milion čínských a amerických patentů a hodnotit, které jsou důležitější? Tak to já si tedy odpustím.

                    4. Beaumont:

                      „… hodnotit, které jsou důležitější?“

                      – – –

                      Tento je naprostý podvod. Nepochopils pointu – právě v USA berou jako patent cokoliv…

                      .

                    5. A jak víte, že v Číně (Japonsku, Indii, kdekoliv…) je to nějak jinak?

                    6. Beaumont:

                      „…je to nějak jinak?“

                      – – –
                      V ČR by zcela jistě tohle šméčko neprošlo. V Asii nevím…

                      .

                    7. Ví hovno a zpochybňuje. Nyní chrčí ventilátory jeho PC jako o závod aby něco našel.
                      Musí.
                      Protože prostě musí.
                      USA nesmí.
                      Nesmí.

                    8. misaka
                      3.4.2024 v 22:08

                      „Ví hovno …“

                      – – –

                      Jestli tu někdo ví hovno, tak misaka. Ten patent je šméčko – v USA lze zapatentovat jakýkoli nápad, jakýkoli nefungující nesmysl.
                      V ČR si zkus nechat patentovat perpetuum mobile, chytráku. Neprojde.

                      .

                    9. Kromě toho zrovna tento patent je starý třicet let.

                    10. Ze jdu okolo:
                      – tahle statistika je podle MISTA prihlaseni patentu. Nase firma si v USA prihlasuje priblizne 8x vice patentu, nez v EU. Jak to maji ostatni firmy, to nevim.
                      – Jako, ze Nemecko ma nekolikanasobne mene vyspelejsi vedu a technologie, protoze v prepoctu na obyvatele je v teto tabulce propadak? To jako ze fakt?
                      – dale, podstatny je RUST. A ten ukazuje, co jsem uvedl.
                      – no a nakonec, on je rozdil, co se patentuje. Jestli jde de facto o prumyslovy vzor, postup, nebo co vlastne. To je ovsem potreba filtrovat podle konkretni skupiny a ne jen jako pytel smesi. Plati, co jsem napsal ja.

                    11. On ten vysmívaný emerikánský ředitel patentového úřadu ho údajně navrhoval zrušit právě ze zoufalství nad hromadami píčovin, podávaných jako patentové přihlášky…

                    12. Jo, problem je, ze se dneska zkousi patentovat kdeco, bezmala i vychod slunce. Kolikrat se jedna o davno zname principy, cili ‚stav techniky‘. Ale lidi to zkousi, vetsinou na lokalnim thu, ne mezinarodne. Je to takova hra, jako skupovani domenovych jmen. Nakoupis toho vagon a treba se zrovna trefis do neceho, co pak nekdo chce a prodas mu to za ranec.

            2. Kolik máš posilovacích dávek?

            3. „NATO je pojistka bezpecnosti“.

              :-D Tak ten byl dobrej.

              Hod dalsi.

            4. to je teda výhra ty kreténe, povinně-dobrovolná účast na různejch loupežno-drancířskejch nájezdech v zemích Afriky, středního východu atd., zatim akorát v JA si to zařizujou UŠAndi sami, pže to mají blízko a nechcou, aby jim tam nekdo koukal pod prsty, přičemž podíl na dělení kořisti je ovšem prakticky 0

          2. Tak v první řadě Rusko bere nás jako nepřítele (jednak obecně Evropu, Západ, NATO, ale i konkrétně nás- na prvním oficiálním seznamu nepřátel Ruska byly USA a ČR).
            Takže je rozumné i z naší strany počítat s tím, že Rusko je nepřítel.

            1. Opět, prosím ověřovat fakta – „nikoli přátelský“ opravdu neznamená „nepřátelský“.

              1. Hele, on je fakt vyplachlej. Nevim, jestli ma smysl se s nim zdrzovat. Konkretne na ten seznam jsme se dostali po Vrbeticich. Vzhledem k tomu, ze za Vrbetice nebyl nikdo odsouzen, ba dokonce ani zadny soudni proces nebyl zahajen, tak je zcela logicke, ze nas Rusaci soupli na blacklist. Bez radneho soudniho procesu jsme hned vyhlasili sankce. To mi neprijde jako chovani moderni demokraticke spolecnosti. To udela fanaticke prase.

                Ja nevim, kdo udelal Vrbetice, smrdi to cele hned z nekolika uhlu a zejmena to, ze po mesici a pul tam znovu doslo k vybuchu, ackoli to bylo jiz davno pod kontrolou armady, smrdi fest. Bud to neumime uhlidat a rusti agenti si tam klidne naklapou a vyhodi to tam cele znovu, akoli je to cele hlidane armadou – v tom pripade takovou armadu nepotrebujeme, a nebo to s Rusaky nema lautr nic spolecneho a pak nechapu, co jsme tim vlastne ziskali, ze jsme prevzali slozku od CIA a narvali BIS. Kdyz se podivam na vysledek, tak jsme jen ztratili. Od dodavatele levnych surovin, pres vystavbu jaderneho bloku az po uctu. Tu uctu myslim hlavne ze strany zapadu, kterej ted vi, ze Hitleruv nazor na Cechy stale plati.

                1. Sysop 3.4.2024 v 6:01

                  Přesně.
                  Být nepřítelem a divit se, že jsem zařazen na seznam nepřátel, je hloupé.

                2. ze strany západu, cywe, už ani 158. v řadě za plukovníkem t.č. vládnoucím v nejakým africkým negerstánu sem nepřijede na návštěvu, a nepozve fyjalistánskou sebranku na návštěvu tam, pže vo čem by se s fanatickejma dementama a dalšíma stosedmičkama jako bavili? pokud neco chcou, tak pojedou vo pár set kiláků víc na západ, přímo za loutkovodičema

        2. Beaumont 2.4.2024 v 22:19
          „Rusko je náš nepřítel, Ukrajina je tudíž náš spojenec.“

          Non sequitur…
          Kontrolní otázka: je Polsko spojenec Ukrajiny, když je nepřítel Ruska?
          My dejme tomu spojenec Ukrajiny jsme…
          Opačně to být může a nemusí…

      3. Počkat, sem myslel ze společného nepřítele uz máme dýl, přece sodovkáč.

  6. Přijde mi, že většině diskutujících zde jaksi nedocházejí souvislosti historické, ekonomické, globální. Protože čím větší bude nějaký dočasný úspěch ruské útočné války, tím dlouhodobě větší katastrofa pro Rusko. Tu válku si vymysleli a prosadili max. tři lidi, a jenom díky tradiční ruské mentalitě zvyklé lhát a poslouchat ji mohou vést dál a dál. Rusko nikdy žádnou větší útočnou válku nevyhrálo a to z celé řady důvodů.

    Nicméně nebudu tady kazit všeobecný dojem shody, asi jako kdyby se v roce 1942 na jaře někde v Bulharsku na webu diskutovalo o tom, proč Adolf vítězí a proč se Angláni, Sověti a Australani včetně legionářů z obsazených zemí dávno nevzdali, když to Hitlerovi zatim tak funguje, Amíci dostávaj do držky od Japončíků a Luftwaffe je nejlepší bojové letectvo na světě :-) :-) :-)

    1. Máš pravdu černomore, že v útočných válkách Rusové neexcelují. Proto připojili Krym, DLR a LLR, čímž se z útočné stala válka obranná.

    2. Vy jste jako ta skopčácká tlupa , ktera si z WW2 pamatuje akorát odsun z ČSR. :-D

    3. Především není dobré zaměňovat dnešní Rusko a někdejší SSSR. Rusko si poradilo se Švédy, s Osmany i s Napoleonem (kterého v roce 1799 vypráskal Suvorov z Itálie, o roku 1812 nemluvě).
      Nicméně k těm souvislostem – historicky máme daleko víc důvodů obávat se Němců než Rusů. Což se potvrzuje i dnes, kdy pod taktovkou Německa pácháme ekonomickou sebevraždu. Dále, zcela jistě je i Putinovi jasné, že je nesmysl obsazovat celou Ukrajinu – k čemu by mu byla? Spokojí se se 4 guberniemi a s Krymem, možná přibere Oděsu. Tam má ruské obyvatelstvo a může očekávat podporu místních.
      K ekonomickým souvislostem – války vyhrávají zdroje surovin spolu s průmyslem, který je zpracuje. V obou ohledech Rusové Evropu s přehledem válcují, mimo jiné i kvůli debilům v evropských vládách. I ty suroviny, které máme, jsme si zakázali využít.
      No a globální souvislosti – cca 80% světa je spíše na straně Ruska, neb mají plné zuby USA s jejich vývozem dluhů a „demokracie“.
      Až praskne obrovská dluhová bublina, bude „ruský mír“ velice přijatelnou alternativou.

      1. Foundryman: když je Putinovi tak jasné, že je nesmysl obsazovat celou Ukrajinu, proč si ji dal celou do ústavy a proč jediné, o čem je ochoten jednat je kapitulace?

        V prvních dnech války jsem tvrdil to stejné – že si Rusák nechá LLR, DLR a Krym a do léta bude po válce. Tvrdit to stejné po dvou letech mi přijde poněkud komické, když už to dávno mohl mít a de facto to výslovně odmítl jako nedostačující.

        1. Pokud je mi známo, ústavně zakotvená je anexe Chersonu, Záporoží, Doněcka a Lugansku. O celé Ukrajině dle mého soudu nikdy řeč nebyla.

        2. Jo a mít to sice mohl, dokonce to Ukrajinci odsouhlasili, ale Johnson do toho hodil vidle. Pokud tedy pominu tu okolnost, že by Zelenského asi odpráskli vlastní (Pravý sektor a podobné spolky).

        3. Napadá tě snad fatdwi nějaká jiná varianta, než ta, že když jedna strana zvítězí, tak druhá kapituluje?

          1. Hupert: napsal jsem to blbě, ale myslím, že i tak to bylo srozumitelné díky tomu, že ta situace je známá. Nicméně pro jistotu: Putin trval na to, že se mu vzdá celá Ukrajina, ne že si vezme jen část. Nebyl ochoten o ničem jednat, prostě Ukrajina by se vzdala a on by ji zabral celou. Žvásty o tom, jak za „nedohodu“ může Johnson jsou komické, jediná možná „dohoda“ byla, že Ukrajina skončí celá. Nebylo tedy o čem diskutovat.

            Kdyby Putin přišel s tím, že chce LLR, DLR a Krym a Zelenský to nevzal na radu Johsona, pak by ta situace byla úplně jiná. Ale to se nestalo, ale to už je pro místní rusomilce příznačné. Rusák musel lézt na Ukrajinu, Rusák se chtěl dohodnout, ale Ukrajina nechtěla, prostě píčoviny.

            1. Je nekde zneni te dohody? Putin s ni maval v Africe, ale do ruky ji snad nikomu nedal. Nebo je k tomu nekde nejake info? Myslim info, ne nazory.

                1. Srpen 22, to jsme nekde jinde. Ja mam na mysli tu dohodu, ktera mela byt podepsana v Turecku. To totiz bylo na pocatku a Ukrajinci meli byt puvodne svolni to podepsat. Nechce se mi verit, ze v tom bylo zabrani cele UA Ruskem. A obracene by bylo fajn vedet, co presne Rusko chtelo s DLR/LLR.

                  To nemuzu najit. Jen blaboly, domnenky, nazory a spekulace. Na to seru.

                  1. Sysop: ale vždyť všechny ty řeči jsou z doby PŘED Tureckem, tohle tady napsal téměř přesně před dvěma lety Mrcasik, si to připomeň:
                    https://dfens-cz.com/oficialni-cil-denacifikace-ukrajiny-podle-rusu-samotnych-likvidace-ukrajinskych-elit-a-armady-ztrestani-civilistu-vygumovani-statnosti/

                    Jasně, možná ty odkazy na ruské zdroje jsou taky „blaboly, domnenky, nazory a spekulace“ a místní diskuse tomu hodně nahrává, protože se tady neustále omílá pravý opak (třeba o těch bambiliardách mrtvých hodných Rusáků, co je ošklivě celá staletí zabíjeli zlí banderovci), jako kdyby nic takového Rusák nikdy neřekl. Ale že tady místní Goebbelsové donekonečna omílají ty stejné lži přece není důvod, abys jim uvěřil taky, ne?

                    1. Rusak toho nakecal… a zapad taky…

                      Jde mi o to se dopatrat, co SKUTECNE hrozilo. Co melo byt obema stranama podepsany jako prijatelny.

                      Zbytek jsou jen kecy jak na arabskym trhu. Do novin kazda strana dela ramena a az sedne k jednacimu stolu, zacne ukrajovat. A plati jen to, co se podepise (jestli se to pak dodrzuje, uz je jina pisen).

                      Lzi chci vyhazet. Z obou stran. A neni to jednoduchy.

                    2. Sysop: jasně, všechno jsou to kecy. Jak se pozná, že to kec není?

                      Kecy jsou hlavně to, že se podívám na ty „kecy“ co vykládá Rusák a pak napíšu, že „za to mohl Johnson, protože přijel s pytlíkem koksu a Zelenskýmu jednání zakázal“.

                      To mi přijde naprosto směšné a různí místní Ko-zové, kaBrnaci, Foundrymani a podobní šíbři, co tyhle bludy opakují jsou prostě věřící hlupci bez mozku.

                    3. Co kec neni? Napriklad oficialni zneni Minskych dohod. Tam je to neoddiskutovatelny. Takhle si predstavuju fakta o tom, co kdo chtel.

                      Ze jednani stopl Johnson vime jen z vypraveni ucastniku. Johnson sam to nepotvrdil, ale ani nevyvratil. Nicmene, faktem je, ze zadne dalsi jednani neprobehlo a je ze strany UA zakonem zablokovane. Nic vic, nic min.

                      Co bylo napsane v dohode, zatim nevime. Toliko fakta.

                      No a pak mame prave tu hromadu kecu o koksu, expanzi Ruska pomalu do Lisabonu, planovanych americkych raketach na Donbase, a dalsi a dalsi spekulace. Muzeme se o tom bavit, samozrejme, ale nemuzeme to povazovat za fakta a jako s fakty se tim ohanet.

                    4. Sysop: co řekl nějaký Rusák není spekulace, řekl to. Můžeš samozřejmě zpochybňovat význam co tím chtěl říct, ale ne to, že to skutečně řekl. Realita je taková, že Rusák vyhlašoval, že chce bezpodmínečnou kapitulaci a „kompletní denacifikaci“, co to znamená dle mého není „spekulace“, ale OK, klidně si pod tím můžeš představovat, že chtěl Ukrajině vrátit Krym a za válku jasně může akorát Zelenský, který se zbláznil a pod vlivem Johnsonova koksu tuto velkou rysou nabídku, jen tak trochu odporující ruské ústavě, odmítl.

                      Jednání v době, kdy neproběhlo, zákon neblokoval. Nechápu, co na tom máš pořád potřebu relativizovat. Jednání neproběhlo, protože nebylo o čem jednat. Rusák chtěl celou zemi, Zelenský ji dát nechtěl, hotovo.

                      Aeronetí píčoviny o koksu a Johnsonovi, jak něco zakazuje Zelenskému, to jsou ty „spekulace“ a ano, ty by bylo dobré vymýtit. Jenže prorusákům se to hodí do krámu, tak to furt omílají, jako kdyby i toto byla fakta (pro ně jsou, o tom nepochybuju, kaBrnakova a Behemotova hysterie s každým aeronetím nebo petromichalovským článkem je tu dobře známá). Prorusák nemůže přiznat, že jsou to píčoviny, protože pak by neměl na koho házet rusáckou vinu za agresi.

                    5. Mozem vidiet link na TASS, kde to Sluckij povedal? V tom eurozpravy clanku je vyslovene napisane, podla agentury TASS Sluckij povedal.. picovin a vymyslov od servilnych skrabakov je viac nez dost v takzvanych demokratickych mediach, aby som pouzil tvoj slovnik..

                    6. quadra: můžete, když si ho najdete, nejsem Vaše sekretářka.

                    7. Ale jo, jdu jenom okolo, ale neco takovyho padlo https://t.me/slutsky_l/1277

                      Pravda, na TASSu se to objevilo az v zari https://tass.ru/politika/15846891

                      Jinak pan Слуцкий je takovej typickej vecnej politik, takovej ruskej Benda… https://tass.ru/encyclopedia/person/sluckiy-leonid-eduardovich

                    8. Takych je na oboch stranach.. vdaka za link.

                    9. Re: fatdwi 3.4.2024 v 15:12
                      Aeronet nectu uz prakticky tri roky, takze nemuzu posoudit. A rozhodne tam kvuli tomu nepolezu. Uz jsem to tady nekde psal, ze ty radobysenzacni clanky urovne poulicnich senzaci mi zacaly lizt krkem. Mozna mel i nekde pravdu behem kovitu, ale ja jsem starsi pan a ty vykriky mne proste zacaly srat.

                      Co nejakej Rusak rekl, je spekulace v tom smyslu, jestli to je, ci neni oficialni doktrina. Staci si poslechnout, co prohlasuji sulini z nasi vlady o kdecem a plyne z toho snad, ze skutecne se timto smerem bude ubirat budouci vyvoj? Leda prd. Dokud to neni cerne na bilem nekde stanoveno, tak jsou to jen tlachy a prani. Takovejch kidu slysim od ruznych politiku (nemeckych, americkych, ruskych…) fury. A realita je pak uplne jina.

                      Ze Kreml chce celou UA je mozne. Dokonce velmi pravdepodobne. Muselo by se sice ujasnit, co znamena ‚chce‘, protoze anektovat ji zrejme nechtel, nechce a chtit nebude, ale ovladat zrejme ano. Proc ne, jak jsem uvedl, velmoci toto delaji. Ostatne na tomto se netocim, protoze to beru jako model Kuba.

                      Co spis chapu jako cire spekulace, jsou vykriky kdejakeho politika, vcetne tech ruskych, ze Rusko chce zabrat celou Evropu. Vubec ten neresim, ze na to nema ani kapacity, ale resim to, ze neco takoveho jsem nikde v zadnem oficialnim ruskem statnim dokumentu nevidel.

                      Takze, kdyz slysim napriklad Koudelku a jeho blaboly o tom, ze ‚Rusko chce…‘, aniz by to mohl nejak dolozit vyjadrenim Kremlu, tak je mi z toho predevsim smutno.

                      No a nakonec – mas teda zneni toho Instanbulskyho dokumentu, kde se pise, ze Rusak chtel celou zemi? Ja chci jen dukaz, nic vic. Proc se na tom tocim? No jednoduse… kuloary tvrdily, ze zastupci UA byli ochotni na to pristoupit. Nemuzu uverit tomu, ze by oficialni zastupci UA byli ochotni pristoupit na vydani cele zeme Rusku. Pote, co osm let bombardovali vychod UA a Rusakovi se akce v Kijeve nepovedla? Proc by to delali?

                    10. Tady je v angličtině ukrajinský zdroj, cituje WSJ. Předpokládám, že „Ukrajinská pravda“ asi nebudou proruští dezinformátoři.
                      https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/03/1/7444515/

                    11. A ještě pěkné shrnutí tady, od neutrálů. Poněkud střízlivější, než od zdejších gaučových válečníků:
                      https://thewire.in/world/why-peace-negotiations-between-russia-and-ukraine-failed

        4. @fadtwi
          jak Vám níže vysvětluje játamtřirokybydlelaneviděljedinéhoUkrajincekromětěchcopáchaligenocidu, už jen propojit s Podněstřím a toto je VVP poslední územní požadavek na neexistující zemi s nikým neuznanými hranicemi.
          Letos.
          A mír, ten už by byl dávno, ale střapatý Boris to s pytlem koksu pyjanystovi rozmluvil před 2 roky.
          Všechny ruské zbraně jsou šupadupa přesné a superhypermegasonické a nět analoga.
          A ty co nejsou, těch je mnogo stejně jako obsluhy.
          A všechny zbylá města a vesnice zahrnuté do speciální operace musí být zničeny, aby mohly být osvobozeny, demilitarizovány a denacifikovány.
          Pokud jsem na něco z místních bájí a legend zapomněl, jistě budu znalci doplněn.
          Mиру мир!

          1. Ale jo. Něco by se našlo.
            Putin umírá na rakovinu.
            Putin umírá na druhou rakovinu.
            Rusko nemá peníze.
            Sankce způsobí takovou krizi, že Putinova vláda bude svržena.
            Rusko nemá zbraně.
            Rusko nemá vojáky.
            Rusko nemá čipy a tak používá staré pračky a lopaty.
            …..
            Dobvý den vadave z hvězd a pvuhů…

            1. eště zapomněl na třetí, štvrtou…vosmou…rakovinu, taky jak navalenej by vyhral ai z kriminálu volby s 90 % hlasů, dyby tam nebyla henta diktatůra co ho uklidila, a nakonec ho radši museli, chudáčka, vodpravit, aby jim to tan nenarušoval, a tak vóbec :oD

              1. Oni ti lidičkové tady moc netuší, že Navalnyj byl docela radikál a jeho postoj k takovým jako jsou ukroši nebo kavkazský národy byl takovej, že to vlastně ani nejsou lidi. Je vysoce pravděpodobný, že kdyby nebyl v čele Ruska Putin, ale Navalnyj, tak by tam vlítnul hned v tom roce 2014 a dneska nebylo co řešit. Akorát liberální demokrati na západě by dneska oplakávali nebohého vězně svědomí Putina, kterého nechal diktátor Navalnyj oddělat v sibiřskym kriminále.

                1. akorát že by se to nikdy nestalo, pže to byla obskurní figurka, která těžila jenom z toho, že dyž si vodevřela proti pravidlům moštárny hubu a dostala po ní, tak si začla hrát na velkýho dyžyděnťa a cucat zahraniční prachy, s reálně naprosto směšnou podporou mezi voličema

                  1. A ve chvíli, kdy ho zašili, tak jeho paní začala vyprcávat s nějakým gangsterem, s Navalným se rozvedla a shrábla prachy. :-D

                    1. se rozvedla? necucala ho náhodou až do konce a teď to nezhrábne celý?

                      a že by se s někym vyprcávala AŽ potom, no, erh, tomu sám nevěříš, že ne ;o)

                    2. Jo, byli rozvedeni. Dva nebo tri roky, nechce se mi to hledat.

                    3. Sysop
                      2.4.2024 v 21:22

                      to mám asi z toho, jak nečtu tu hovnotovou lyteratúru, jako třeba lžiznam

                    4. Lziznam mozna bude brzo ve forme infuze. Verici budou stat frontu.

          2. Znalci se nestyděli a předvedli svojí kvalitu a úroveň.

            To je vlastně hezké, ne?

            :-)

            1. @shifty
              mám se odhlásit a vzít si Kinedryl? ;-)

              1. radši ne…nestojí to za to. Stále to samé dokola

          3. Dachsmeister: :-) byla by to větší legrace, kdyby to nemělo volební právo. Někdo nám sem ty komanče v ’48 zvolil, aspoň vidíme, jak takový vzorek vypadá. Když máte za hrdiny zbabělce, koukáte na svět úplně jinak, vlastně bez D-F bych vůbec neměl možnost tenhle pohled objevit.

            Nicméně od té smajlíkové volební kampaně agenta Bureše je mi jasné, že propast mezi mým uvažováním a uvažováním velké části voličstva je vpravdě gigantická. Tady je možnost do ní nahlédnout.

            1. ’46

              1. Dík.

            2. @fatdwi
              Technická: ani v roce 46 komouši nezískali ve volbách většinu, a to v Čechách, na Slovensku dokonce volby prohráli. (Za export komunismu na Slovensko se nám Slováci pak pomstili Husákem a Babišem :-) )
              Bohužel cestu k totalitě tady prosadil Beneš a spol. zejména poválečným znárodněním a likvidací nebo mlčením k likvidaci bohatší části společnosti a demokratůještě před únorem 48, to už bylo jen divadýlko. A chystalo se to ještě za války a shora.

              1. Cerny Mor: volby ale vyhráli a hodilo jim to o milion lidí víc než nejbližší další straně, což pokud se nepletu byli socani nebo lidovci a dohromady se slovenskými komanči měli snad 40%. Tohle byl podstatný základ pro únorový převrat a těžko by Beneš něco zmohl, kdyby podpora komančů byla na čtvrtině. Sice NF a tak, ale přecejen to mohlo vypadat jinak plus hlavně nálada ve společnosti by zjevně byla jiná. Takhle byla jaká byla, přes tři miliony Čechoslováků to tady chtěly.

                Politici sice jedou věci podle svého, ale k velkým sviňárnám je potřeba mít rozumnou podporu a ta jim byla ve volbách vyjádřena dostatečně.

              2. Prva velka vlna znarodnenia bola uz na jesen 1945.

              3. Tak vam treba anciasa vasho, tiez by ste nemuseli prebrat kazdu chujovinu co na zapade niekomu skrsne v mozgovni. :)

      2. Odesa vypadá jako logický cíl…
        Každý ruský vládce – ať car, gensek nebo prezident – by chtěl mít přístup k nějakému pořádnému moři…
        Pacifik je trochu z ruky a navíc tam překáží Čína…
        K Indickému to párkrát zkusili po dobrém i po zlém a nedaří se…
        Černé moře je sice nouzovka (malé, uzavřené, nenavazuje na ž/řádný širý oceán a k tomu Osmani), ale nebylo by od věci držet pobřeží od Dněpru k Dněstru – nebo ještě líp k Dunaju…

Napsat komentář

D-FENS © 2017