Lempl a svazák v čele ČNB! - zpět na článek

Počet komentářů: 419

  1. No ono na druhou stranu tu žije milion lidí s hypotékou a kdyby místo Michla přišel nějakej řízek a řekl úroková sazba = inflace, tak má najednou spousta lidí vyšší úrok než přijmy. A když se mě to osobně netýká, tak situaci, kdy je velké procento lidí v produkčním a produktivním věku (a navíc z bývalé střední třídy) v exekuci, za úplně šťastnou nepovažuji.
    Ale to je ještě prd ve srovnání s tím co nastane, až nám realita ukáže, jak to s tou naší schopností obejít se bez ruských surovin. I když jak tak někdy čtu ty namachrovaný kecy v diskuzích, tak se snad i těším na tu prdel, až ta situace nastane.

    1. Jasně, průser, který se chystal minimálně 10 let, nelze vyřešit škrtem pera za měsíc. Teoreticky lze, ale nastane průser daleko větší.
      Dalším zdrojem problémů je extrémní úrokový diferenciál mezi ČR a eurozónou. Může se nám to nelíbit, ale do EU vyvážíme cca 85% produkce a proto nás (debilní) politika ECB sakra ovlivňuje. To se může Rusnok třeba na hlavu stavět, ale dokud bude ECB držet úrok 0%, poletí ceny nahoru pořád a my na to doplatíme dvakrát – budeme mít jak vysoké úroky, tak i inflaci.
      No a ECB nic neudělá, dokud se to neposere úplně, protože zvýšením úroků by položila jižní křídlo a pravděpodobně i Francii a Belgii. Něco by snad mohlo pohnout při dvouciferné inflaci v Německu, což by tamní vládu mohlo přitlačit k odtroubení bláznivěho projektu s názvem Euro a k návratu k marce. Pak by Euro zdevalvovalo, jižní státy by si vydechly a jely by dál svoji politiku pravidelných devalvací, jak bylo obvyklé celých 50 let po válce.

    2. Ty opravdu bohaté nějaká inflace nezajímá. Pokud máš majetek divrzifikovaný v akciích, nemovitostech, umění, zlatě a dalších cennostech, může ti to být šumák.
      Koho zajímá inflace jsou lidé závislí na platech a důchodech.
      Vtipné, že to přiznává sama ČNB, zvláště v 5. minutě:
      https://www.youtube.com/watch?v=HrQTBqxbNZ0&ab_channel=%C4%8Cesk%C3%A1n%C3%A1rodn%C3%ADbanka

  2. Nemaj si pučovat na krev. A pokud je fix na 3-5 let, tak 1-2 roky sazby 15% nevadí.

    1. @MB
      A co přesně je na krev? Půjčka 4 mega, úrok při 1,8% je 72000 za rok, při 15% je to za rok 600 000 úrok. Rozdíl za měsíc 44 000. Plus k tomu energie klidně desítka měsíčně navíc. Každopádně, kdyby neměli na chleba, ať žerou koláče, že jo?

      1. Za 4 mega je při dnešních cenách možná lepší garáž se zahradním domkem.

        1. @Brundibar
          z toho ovšem plyne jen to, že hraběcí rady od MB , jsou od reality na míle daleko.

      2. Přečtete pozorně a nikoliv na první vohnoutskou signální. Nápověda: věnujte pozornost uvedeným časovým údajům a též chování bank, zejména jakým poměrem se promítá PRIBOR do hypoték.

        1. @MB
          Vzhledem k tomu, že na rozdíl od vás jedu jen v první vohnoutské signální, tak bych řekl, že tam silná závislost je a možná jsem tak ještě měl připočíst 2%, co si banka přiráží. https://www.hypoindex.cz/clanky/jak-moc-cnb-ovlivnuje-urokove-sazby-hypotek/
          Ale je možné, že na druhou signální si banka půjčí prachy za 15% a nové hypotéky poskytuje za 10%

          1. Škoda. Ale třeba se vohnoutská signální logicky sesype:
            1. Tři roky starý text postavený na datech, kde polovinu období je PRIBOR na 0.5% lze sice chápat vohnoutsky, ale i když neznáte tvorbu sazeb hypoték, tak je v té přímé vohnoutské interpretaci chyba, neboť:
            2. Pokud dnes je roční PRBOR na 6.3% tak současná pozorovaná průměrná sazba hypotéky 5.3% odporuje vohnoutské matematické formuli, která tvrdí, že to je 9%.
            Pokud reálná data odporují modelu, tak jen vohnout tvrdí, že je chyba v realitě a ne v jeho modelu.

            1. @MB
              jinými slovy aktuální výše úroku na hypotéce téměř kopíruje 2T repo sazbu (plus mínus nula nula nic, čehož se držíte jako hovno košile), takže volání po tom, aby úroky ČNB kopírovaly inflaci, by u modelového příkladu způsobily sedminásobné zvýšení výdajů na úročení, takže abychom se vrátili ke kořenu diskuze, vaše rada, že postižení neměli jet na krev je úplně k hovnu, protože ten kdo si může dovolit počítat s několikanásobnou rezervou splátky, si snad ani nemusí půjčovat a mohl to rovnou zakešovat.
              Můžete zase začít tancovat na nějaký nepodstatný píčovině, ale faktem zůstává, že očekávání, že při české přijmové hladině budou mít rodiny měsíční rezervu 40 000 rovněž nijak zásadně nesvědčí o schopnosti vnímat realitu.

              1. Souhlasím, že průměrný lidi na to mít nebudou. Proto můj prvotní komentář. Jenže to je normální stav ekonomiky, když průměrné úroky jsou okolo 5%. Že si lidi zvykli na míň, a sázeli na to, není chyba měnové politiky.

  3. Challengere, drž se svého kopyta a do jiných oborů se radši nemíchej.

    1) Zkus si vzpomenout, co způsobilo krizi z roku 2008. A teď k tomu zapřemýšlej a zkus vymyslet, co udělá to, že sráč Rusnok zdraží úvěry cca čtyřnásobně za posledního půlroku. Tady je svinským krokem vykročeno k hypoteční krizi a ta ti kromě jiného dokáže snadno zničit celou ekonomiku. Co myslíš, že budou dělat banky s nemovitostmi, které budou mít třeba poloviční cenu oproti pohledávce? Z toho důvodu, že dlužník nemá na splátky a nikdo jiný si to nekoupí, protože na půjčku nedosáhne.

    2) Až se budeš někdy ptát, jak je možné, že si lidé nepamatují víc jak jedno volební období, tak se podívej do zrcadla. Ona ta inflace a mimo jiné i růst cen nemovitostí (jsou to spojené nádoby), byla způsobena tím, že ČNB natiskla hromadu peněz a do nedávna za ně nakupovala opravdu ve velkém především Eura (to jsou ty devizové rezervy). Po cca 2-3 letech od začátku toho, co to začala dělat, začaly raketově růst ceny nemovitostí. Proč asi?

    A teď si představ, že máme na jedné straně Zemanova koně Rusnoka, který tuhle situaci (když to začlo tak nebyl on náhodou premiér Zemanovy úřednické vlády? Byl, viď?), když už se vymkla z kloubů za přispění dalších vlivů (Covid, UK, Greendeal apod.), chce řešit tím, že zdraží úvěry. A to v situaci, kdy lidé mají čím dál tím méně pěnez, tak jim ještě pořádně zdraží bydlení (od hypoték se odvíjí i nájmy), případně možnost to bydlení získat. U firem je problém ten, že konkurence v EU má úvěry levné, tedy jednoduše pak naše firmy zválcuje. Tedy rusnok inflaci bude řišt tím, že inflační peníze nechá v oběhu a jen zdraží úvěry.

    No a na druhé straně je jiný, mnohem menší, Zemanův kůň Michl, který říká, že je blbost tento průser řešit jako Rusnok, ale že by ho řešil tím, že ty peníze, které ČNB tiskla od roku 2013 donedávna a pouštěla do oběhu, za ta nakoupená Eura zase koupí zpátky a z oběhu je stáhne (to jsou ty intervence, které včera ohlásili, že budou dělat).

    A teď mi řekni, co bys radši, Rusnoka zdražujícího úvěry zároveň tisknoucího peníze a nebo Michla, který sníží objem peněz v oběhu? Dle tvého článku bys radši Rusnoka a to pak nejsi o nic lepší než průměrná kobliha.

    1. Vcelku souhlas, je tu ale možná potíž, že intervence na posílení koruny narazí na velkou sílu spekulantů sázejících na oslabení. Viz osud libry začátkem 90. let.
      Mimochodem, oslabení koruny minulý týden na rozdíl od mainstreamu nepřičítám ani tak jmenování Michla, jako spíš snížení raitingu ČR ze strany Fitche. Které naše média přešla decentním mlčením. A to snížení raitingu je dáno především katastrofálním stavem státní kasy.

      1. takže už k tomu došlo? o kolik víc bude stát vobsluha dluhu?

        1. Já mám na mysli tohle: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/rating-ceska-republika-hodnoceni-finance-dluh-zdrazeni-schodek-rozpoctu-pomalejsi-rust-hdp.A220507_114336_ekonomika_ised
          Obsluha dluhu bude dražší. Oslabení koruny přišlo vzápětí, proto soudím, že kursem nezahýbalo jmenování Michla. Jeden ze 7 členů bankovní rady, i když guvernér, takovou váhu nemá.

          1. Bude potreba abyste si vsichni uvedomili ze finance nejsou skutecna ekonomika. Penize jsou jenom vyjadrenim skutecne ekonomiky ktera se odehrava na materiali urovni. S penezma muzete mrdat jak chcete, treba se z toho posrat, ale to bude mit minimalni vliv na physikalni vlastnosti sveta. Maximalne mrdanim s penezma muzete neco zkurvit, coz jste presne udelali.

            Skurvi toho soudruh Michl vic nez by skurvil nejaky jiny soudruh? Je to dost dobre mozne. Ma to nejakou relevanci ohledne stuff that really matters? Hardly.

            Vyhledejte si nekde co znamena slovo myopic a zamyslete se jestli neni dobra doba vytahnouy si hlavu z prdele.

            https://un-denial.com/2015/11/12/undenial-manifesto-energy-and-denial/

            1. Zase bojuješ proti větrným mlýnům, Jacqu?
              Tady má většina zcela vygumovanou palici neoliberální ekonomickou ideologií dle hokynářky Thatcherové.
              Jedinou rozumnou myšlenku ohledně ekonomiky z nich nedostaneš.
              Jen neoliberální floskule a bláboly a la Urza.

              Tahle generace 40-50 je fakt k pláči. Zcela neschopná dát tuto zemi do pořádku kvůli vlastní ideologické vygumovanosti a neschopnosti vidět holou realitu bez ideologických růžových brýlí.

        2. sem zaznamenal akorát že jakási agentůra zhoršením rejtingu hrozila – ne že už to provedla, proto se ptám

          1. No, ono to hodnocení má mezistupně, základní rating nechali, ale výhled změnili na negativní. Což k nepříjemnostem stačí. „Zatím ještě můžou platit, ale hrozí, že brzo už moct nebudou“.

    2. Neměj obavy icecreame – v ekonomice je obrovské množství lidí, kteří sedí na balíku úspor a s nadějí čekají, až spekulativní hypotékaři držící na hypo 3 nemovitosti „k pronájmu“ krachnou, realitní bublina praskne a ceny nemovitostí se vrátí na racionální úroveň.

      Tohle je souboj spekulantů, kteří se zadlužili několika hypotékami „protože investice do nemovitostí a levné úroky“ – proti těm, kteří spořili a chtěli nemovitost jen sami pro sebe.

      1. Re: „Tohle je souboj spekulantů, kteří se zadlužili několika hypotékami „protože investice do nemovitostí a levné úroky“ – proti těm, kteří spořili a chtěli nemovitost jen sami pro sebe.“

        A dopadne to jako vždy, místo spekulanta bolševik Rusnok zařízne tu skupinu, která je zadlužená z nutnosti, že nemá kde jinde bydlet. V lepším případě, v horším případě rozvrátí ekonomiku tak, že nám minimálně jeden cyklus konjuktury úplně uteče.

        1. No, holt se vratime do dvacatych let. Ovsem minuleho stoleti. To take krize nutila lidi, aby bydlely alespon dve generace v jednom byte/baraku.

      2. No a není to tak, že “ spekulant“ se třemi byty maximálně tak jeden prodá a se zbytkem v pohodě přežije a na držku padne ten, kdo se zadlužil kvůli svýmu bydlení?
        Co se týká spoření na bydlení, to už musí být člověk minimálně v horních 10% přijmu, aby dokázal spořit rychleji, než leze cena nemovitostí.

        1. To me fascinuje bydleni jenom ve svem…
          Nemecko taohle zdaleka nefunguje

          1. Na to nic fascinujícího není. Dosud byl nájem dost podobnej splátce, takže spousta lidí raději volila splátku. Hlavně představa, že platím z důchodu nájem není zrovna 2x lákavá.
            A zvláště aktuální situace okolo inflace v kombinaci s radami šetřete si na důchod, ukazuje, že ti co si v minulosti nemovitost koupili, většinou neprodělali.
            https://www.wohnungsboerse.net/mietspiegel-Berlin/2825
            A zde se můžete podívat, že ani v tom rajchu to není žádná sláva, já bych tam z průměrný renty, ani tu 30m2 garsonku platit nechtěl. Za 10 let nájem vyletěj na více jak dvojnásobek a pochybuju, že důchody ten nárůst kopírovaly.
            I když samozřejmě vždycky hrozí, že v rámci sociální spravedlivosti, budou ti co všechno neprožrali potrestáni a těm co všechno probendili budou platit na stáří bydlení.

            1. Jo, ta sedla. Pokud budou pyjati u vesla, tak tohle bude presne to, co zavedou. Zlata padesata.

              1. Základ je nějakou – jakoukoli – střechu nad hlavou mít. Kdo četl Doktora Živaga, tak si vzpomene, jak se jim hodil zahradní domek, který bolševici zapomněli zapečetit. Chalupa, byt či dům po tetičce, většina z nás něco takového má. Není třeba čtyřicet let splácet hypo za byt v Praze či Brně.

                1. Ona se na to zavede nejaka solidarni dan a uvidime, kolik toho lidi nakonec budou mit!

            2. Neprohloupit při koupi nemovitosti platilo, dokud byl panelákový byt i satelitový domek za 2-3 mega.

              V okamžiku, kdy chtějí 3-4M za garsonku v paneláku (který je mmch. 5-10 let před koncem plánované technické životnosti) a za domek v satelitu 5-7M, jsou to právě ty spekulačně nafouknuté ceny, se kterými se může každý radikálně spálit.

              Právě proto, že logika „no a co, kdyby zvýšili úroky tak to prodám“ neplatí v okamžiku, kdy by úroky srovnaly trh do přirozených kolejí a dům prodaný hypotékaři za 7M najednou stál reálných 3-4M.

  4. RUSKO SE CHYSTÁ SKLIDIT JEDNU Z NEJVĚTŠÍCH ÚROD OBILÍ V HISTORII

    Sklizeň obilovin může dosáhnout 130 milionů tun, z toho 87 milionů tun pšenice.
    Podle ruského prezidenta takový výsledek „umožní nejen uspokojit domácí potřeby s rezervou, ale také zvýšit dodávky na světový trh pro naše partnery, což je pro světové potravinové trhy velmi důležité“.
    Putin dodal, že řada zemí čelí hrozbě hladomoru, a zdůraznil, že odpovědnost nesou výhradně „západní elity“.
    Největší sklizeň obilí v Rusku byla zaznamenána v roce 2017, kdy bylo sklizeno 135,5 milionu tun, z toho 86 milionů tun pšenice.
    V roce 2020 to bylo 133,5 milionu tun obilí (z toho 85,9 milionu tun pšenice). Loňská sklizeň činila 121,4 milionu tun (z toho 76 milionů tun pšenice).
    Očekává se, že Rusko si v nadcházejících letech udrží vedoucí postavení na světovém trhu s pšenicí…

    tady někomu bůh přeje… a ne bezdůvodně

    1. „Zodpovědnost nesou výhradně západní elity?“

      Blokádu všech ukrajinských přístavů v Černém moři = zákaz exportu UA pšenice z přístavů vyhlásilo oficiálně Rusko.

      Že zaberou ukrajinskou „životně důležitou ekonomiku“ včetně exportu obilí vyhlásil náčelník generálního štábu OS RF.

      Drzá banda.

      1. Lepší drzé čelo než poplužní dvůr.

      2. Jan Mrcasik 14.5.2022 v 12:44
        1. července 2021 prezident Zelenskij vyhlásil zákon o původních obyvatelích Ukrajiny. Občané ruského původu se již proto nemohou u soudu dovolávat standardních lidských práv.
        Drzá banda.

      3. Tak ten zákon určitě dokážeš dohledat zveřejněný na stránkách Verchovné Rady, stejně jako já dohledávám zákony na stránkách ruské Dumy. Žejo, hansi? Nebo jsi už zase sežral nějakou z prstu vycucanou pomluvu?

          1. No vida. Opět se tedy dá v přímém přenosu sledovat, jak je pravda překrucována o 180° a místní milovníci Ruska jsou ještě ruštější, než sami Rusové. A dokonce kremlštější než Kreml.

            Jako to ostatně bývalo vždycky.

        1. tady je nějaký hans?
          a pokud to bylo na mě, proč bych ti to měl hledat?
          jsi líný?
          mně je u řiti co si o tom myslíš
          dříve to vypadalo, že jsi jenom naivní, ale to smrdět špinavejma penězma z usa

      4. to mr

        já četl opak tvých oblíbených rafinovaných (des)informací… návrh ruska na humanitární koridor pro odplutí lodí s pšenicí z Oděsy… odmítla ukrajinská vláda… Volomrd bude potřebovat ještě nějaký živý štíty asi… Drzá banda… hlavně to prosím tě nikde nedohledávej a nezdrojuj… všem je to u prdele

  5. Soudruh Challenger poradne soudruha Michla prokadroval, jen co je pravda! Kurva do pici, to skoro vypada jako ze soudruh Challenger si vede na soudruha Michla – jakozto na vsechny ostatni soudruhy – kadrovou slozku. Podobne jako jeho kadrovaci soudruh Jan Mrcasik, laskyplne prezdivany Mrdka.

    Premyslivejsim mezi ctenari bych rad nabidl text ktery jsou ve skutecnosti o necem, as opposed to being vo hovne. Indulge yourselves:

    https://un-denial.com/2015/11/12/undenial-manifesto-energy-and-denial/

    https://un-denial.com/2016/06/27/what-would-a-wise-society-do/

  6. Ukro náckové dělají doma etnickou čistu – vyváží k nám svoje cikány, kteří ani neumí rusky ani ukrajinsky, ani používat zubní kartáček:

    Ukrajinští Romové – někdo je sem posílá. Schválně. Kuba vyslovil podezření.

    Šéf Asociace krajů a jihočeský hejtman Martin Kuba (ODS) volá po tom, aby vláda předložila plán, jak si poradí s příchodem statisíců lidí z Ukrajiny, a zároveň důrazně upozorňuje, že za příchodem Romů z Ukrajiny zřejmě stojí organizovaná činnost.
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Romsti-uprchlici-nekdo-je-sem-posila-Schvalne-Zasadni-slova-hejtmana-Kuby-701898

    Já bych měla jednu odpověď, posílají je sem sami Ukrajinci, neznáte pojem etnická čistka? Ta se netýká jen východu UA, objevily se již dříve zprávy o Maďarech v Podkarpatské Rusi, problémy s jejich rodnou řečí, odtud také proudí tito Romové k nám. Nic jsem si nevymyslela, napsali jste to sami.:

    Nezvyklý úkol čekal asistenta prevence kriminality Městské policie v Břeclavi Radka Danihela. Tento týden se totiž stal břeclavský Rom tlumočníkem skupině padesáti ukrajinských Romů. Uprchlíci se jinak než romsky nebyli schopni domluvit.

    I když původně přicestovali do Prahy, ubytování pro přeplněnost centra dostali v obci na Břeclavsku. „Z padesáti lidí bylo čtyřicet dětí. Neuměli ukrajinsky ani rusky, kromě romského jazyka znali jen pár rumunských slov. Nakonec to byli naši asistenti, kdo zajistil komunikaci s padesátičlennou skupinou,“ uvedl velitel Městské policie v Břeclavi Stanislav Hrdlička.

    Radek Danihel už více než čtyři roky pomáhá v Diakonii Apoštolské církve v Břeclavi a spolupracuje s místní IQ Roma. Organizuje sbírky a byl ve skupině, která vyjela na pomoc po tornádu. Proto mu neunikl ani příjezd romské skupiny.

    „Vzal jsem ženu a děti, nabalili jsme nějaké sladkosti a jeli za nimi. Z návštěvy byli překvapení,“ dodal. Jeho příjezd potěšil i majitele ubytovacího zařízení, který se těšil na zlepšení možnosti komunikace.

    „S většinou jsem se domluvil, když bylo třeba, stačilo říct, ať mluví pomalu, a šlo to. Zjistili jsme, co potřebují, a tlumočili jim nezbytné informace,“ řekl asistent. Ve spolupráci s místní IQ Roma a církví tak vzniká tým, který má pomoci uprchlíkům zvládnout nástrahy života v cizině. Další pomoc jim odvezou o víkendu.

    Skutečností ale je, že skupina, co se týká znalostí a návyků, je na tom hodně špatně. „Přivezli jsme jim kartáčky, nevěděli, co s tím,“ říká Hrdlička. „Dostali bagety, vybrali z nich šunku a zbytek nechali. Tmavý chléb nechtějí, je pro ně kyselý, jsou zvyklí na jejich jídlo,“ dodává Daniel. Nemálo věcí je pro ně zcela neznámých.

    Doma je naložili a poslali pryč
    Jestli něco spojuje celou skupinu romských uprchlíků, pak je to strach. Doma je naložili a poslali pryč. Řekli jim, že je válka a že jsou v ohrožení. Přistavili jim autobus a odvezli je pryč. Nikoho u nás nemají a chtějí se vrátit. Oproti jiným uprchlíkům z Ukrajiny je hodně omezuje jazyková bariéra, nevzdělanost a neznalost techniky.

    „Nemají žádné spojení se světem, ani jeden nemá mobil, tak jsem se pokusil zajistit jim spojení s domovem,“ řekl Danihel. Na sociální síti kontaktoval Myroslava Horváta ze Sdružení Romů z Užhorodu, zavolal mu a Horvát, který je jakousi vůdčí osobností užhorodských Romů, s uprchlíky promluvil.

    Skupina touží po návratu. Kdy budou mít možnost, nikdo neví. „Než se tak stane, pomůžeme v tom se o ně nějak postarat,“ říká Danihel.

    Radek Danihel je jedním ze čtyř asistentů prevence kriminality, doplňujících Městskou policii v Břeclavi. Místní Romové v uniformě a s příslušným označením mají přidělené své lokality. Fungují od roku 2013 a nemalou měrou přispěli ke zlepšení situace ve městě.

    https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/asistenti-strazniku-tlumoci-uprchlym-romum-40390194

    1. Zajimave… jaxe domluvili s ukrajinskymi celniky pri tom uprku? Jeden by si mohl myslet, ze celnik bile zdrzoval a cikany naopak postrkoval.

      1. Já myslím že do cikánské osady naběhla banda holohlavých stokilových hlavohruďů potetovaných svastikami, znaky divize totenkopf a podobně.
        A aby se těm negramotným cikánům co ani neumí rusky/ukrajinsky, hezky svobodně a demokraticky rozhodovalo o tom zda zůstanou či odejdou, tak ti chlápci možná měli i přes rameno nějakého toho kalacha.

        Určitá obdoba slovenského vystěhovávání cikánů v rámci rozdělení ČSFR. Jen tentokrát bandera-style metodou.
        Nějak si nedokážu představit, že si ti cikáni o to sami zažádali, když ani netušili že nějaká česká republika existuje. A dělá jim natolik nedobře byldení v budovách, že radši kempují v parku u nádraží.

        1. Ta parta netáhel, co si to za štědré vládní peníze „vzala na starost“, si říká IQ Roma. Příhodný název firmy.

          1. Já myslím že to doopravdy vyžaduje značný fištrón, zřídit si neziskovku se mnohailionovým rozpočtem, cpát si prachy do vlastních kapes, pro ty nebohé cikány dělat úplné hovno, vyvolávat tím proticikánské nálady ve společnosti, a ještě většinu přesvědčit, že dělám užitečnou a veřejnosti prospěšnou věc.
            Takže to IQ je tam oprávněné.

        2. Dneska jsem četl cosi o „zvýšené sociální citlivosti“.

          To je nesmírně zajímavé zvláště v tom kontextu, že oni neznají internet, nevlastní a neumí používat mobilní telefony, neměli televize, neumí ukrajinsky ani rusky – ale jako jeden muž se na celé Ukrajině zvedli k odchodu, jako jedni z prvních, ne-li vůbec první.

          1. Zvysenou socialni citlivost mam i ja. Na nektere vyroky nasi vlady stran socialni solidarity jsem obzvlaste citlivej.

          2. Zajímavé. Podobně zvýšenou sociální citlivost měli zjevně i bývalí černoští otroci, když hromadně zdrhali na sever. Zřejmě to nijak nesouviselo s tím že měli v patách ty chlápky v bílé kápi, bílém špičatém klobouku a s hořícími pochodněmi v ruce. Stejně ani tady to nijak nesouvisí s řáděním potetovaných banderovských nácků na ukrajinském území.
            Jak se říká, podobnost čistě náhodná.

        3. Zakaz kocovani byl cesky vymysl, nasledne byl uzavren Schengen, proste pro cikany z Ukrajiny to byla nedobytna zed a za ni spousta neprijemnosti – za minuleho bolsevika nuceni do prace a za toho soucasneho nemoznost se sem dostat.

          No, tak ted to padlo a zase se da pekne kocovat po cele Evrope. Tak proc resit, kde je nejake Cesko? Proste jedou, kam zrovna chteji. Takovi svobodni lide, nikdo je asi danemi nezatezuje.

        4. Ale proč tolik násilí, stačilo jim oznámit, že je u nich na Zakarpatsku strašlivá vyhlazovací válka a musí rychle pryč… Vzpomeň si na ty rozzářené tváře z Kanady před lety.

          https://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost/bezenci-cikani-na-hlavaku.A220513_183151_p_spolecnost_nef

          1. A myslis, ze az se vrati na Ukrajinu, taky dostanou novej byt?

            1. No, vzhledem k tomu, jaký reenactment tam provozuje Azov a jemu podobní…

              1. Kdyz vidim aktualni fotky z Mariupolu a pak sidliste Lunik IX, tak mam co delat, aby se mi to nepomichalo.

              2. https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/05/15/podivne-video-cnn/

                A co na to naši specialisté na dezinformace?

        5. To si ale pleteš, kabrňáku – znaky divize Totenkopf nenosí Ukrajinci, nýbrž Pušilinovi ruští bojovníci vyznamenaní ruskými válečnými metály.

          Ukrajinští náckové nosí Černé slunce.

          1. pan Mrcasik. kecate. https://thepressunited.com/updates/ukraines-zelensky-shares-image-of-soldier-with-nazi-insignia/ . a toto bolo naozaj vsade i na twittri. okrem bbc samoska:-)

            1. to je mrcas prosimtě, nějaký nerozpoznatelný mazanice nějakejch nicek z donbasejch republik sou jasnej nevoddiskutovatelnej důkaz, ale dyž samotnej pyjanista to osobně šéruje v celkem neoddiskutovanelé kvalitě, tak stačí strčit hlavu do písku a všechno bude v poržiatek!

            2. Místní Pehe-Mrcasík opět zahvězdil

          2. Máte to zapotřebí, takhle se ztrapňovat? Azov, Ajdar atd. jsou nacistickými insigniemi prošpikované, ani se tím netají. Vždyť je toho plný internet…
            No a Třída Romana Šuchevyče v Kyjevě, na kterou navazuje Třída Stěpana Bandery, která pak vede k památníku Babyj Jar, to přece mluví samo za sebe.

            1. Až do příchodu internetu, vědělo o přímých kolaborantech s náckama, nebo o náckách samotných, či jiné podobné pakáži, víceméně jen jejich nejbližší okolí. Ve vedlejší dědině či městečku už nevěděl nikdo nic, tam už byli úplně anonymní, pokud se neprozradili jinak.
              Případně něco málo věděl hospodský (ti měli vždycky dobrý uši), pokud se pod vlivem někdo v hospodě prořekl. Občas něco věděli vždy velmi dobře informovaní holiči. Například pošťačky to spolehlivě věděly z pošty a podle důchodů, přicházejících z bývalé Říše (a nemusely to být zrovna fyzické šeky), nebo občas i prodavačky v Jednotě – přes zmíněné instituce se totiž rozkecalo úplně všecko.
              Dneska prakticky tytéž lidi, resp. jejich potomky, můžeme vidět na těch internetech a skoro „v přímém přenosu“, často i pod jejich pravými jmény. Jenom si nejsem jist, jestli je to tak úplně výhoda.
              Ještě si pamatuju houfně se stěhující, estébácké rodinky po převratu.

            2. Foundryman – překvapuje mne, že člověk vaší inteligence dokáže tak zásadně nepochopit a překroutit jak příspěvek, tak kontext.

              Pokud ovšem to nepochopení nebylo úmyslné…

          3. to mrcas

            proč pořád opakuješ tu trapnou lež?… Pušilinův vyznamenaný bojovník měl nášivku Valknut (severská runa – uzel zabitého válečníka)… nikde jsem to nenašel jako nacistickej symbol nebo divize Totenkopf… a etnicky si řada lidí z UA zakladá na částečně severském vikingském původu, historici to myslím ani nijak nezpochybňují… s politikou to taky nemusí souviset… jen s mrcasíkovou posedlostí válkou a vlastní pravdou

  7. Je to k posrání. Inflace v jednotkách procent už je problém. My jsme na 15% a klídek, ticho, Ukrajina. Asi je to tak, jak píše autor. Běžný občan nemá účty vyfutrovaný úsporama na horší časy a důchod, takže ho to netrápí. Ale já jsem nasranej jak turbo!

    1. Stejně tak můžeš být nasraný na slunce, že moc svítí. Příliš mnoha bohatým a mocným tenhle finanční systém vyhovuje, takže můžeme čekat leda na zhroucení, ne na reformu.

      Platí to, co je psáno v Bibli – neshromažďujte si poklady na zemi, kde je žere rez a červi anebo kradou zloději, ale shromažďujte si poklady pro nebe. Sekulární podoba jsou vztahy, především rodinné, a pak dovednosti a zdraví.

      1. Dobrý, ale kdo mě bude živit v případné nemohoucnosti? Jeden by řekl, že úspory…

        1. Úspory v tomhle systému nemají valný smysl. V dlouhodobém výhledu zlato a stříbro, pokud máš věc, na kterou se dá sáhnout. Jinak je lepší ta rodina. Nechal bys svou mámu chcípnout bez pomoci? A i člověk, který už nemůže pracovat, může ještě hlídat děti a uklízet.

          A v případě nemohoucnosti? Smrt hladem není tak strašná. Nebo bys chtěl radši ležet někde v důchoďáku, koukat do stropu a čekat na smrt?

          1. Tak spíš zhoršení mohoucnosti. Ono to dřív taky nebývalo růžové, fotr se strčil na vejminek, dostal pytel brambor na rok a fertig.

            1. Byly o to i soudní spory, když sedlák neplnil, k čemu se zavázal. Ne každý byl Jan Cimbura.

              Ale i tak je rodina základ. Na to přišli už disidenti za bývalého bolševika (Václav Benda!), a nám nezbude než následovat jejich příkladu. Ve dvou se malý byt utáhnou dá.

              1. Najhoršie je živiť neužitočné ústa, ako napr. súčasných politikov.

                1. kdyby jenom neužitečný, ale dyž ty svině eště škodí, jdou vyloženě proti skoro všem?

                  1. Neboj, plan sice je, zavrit lidem huby s plynem tak, ze domacnosti to svoje dostanou a odstrihne se proomysl. Takze, sice trubka s plynem bude pod tlakem, ale na ten plyn nebude vata, protoze lidi budou bez prace a zbytek zradla bude brutalne drahej.

                    Takze, vidle bych nevyhazoval, treba prijde jejich cas.

                    1. Možná se čeká na emerické tankery spásy se zkapalněným plynem…

                      Pak chřtány imperialistů zacpeme našimi mírovými subdodávkami pro německý průmysl.

                    2. Tankery s pasy… no… ono to ma jeste nejake mousky, jako treba, ze Cesko nema zadny svuj terminal a ostatni se na nas vyserou. Amici nemalo LNG vozi primo z Ruska, coz asi taky padne a USA zase tak velky prebytek nema. On vlastne nikdo prebytek nema, i ten Katar nas slusne poslal do prdele.

                      Ale tim se nesmime nechat zastavit. Je potreba vydrzet a zase bude Cesko nejlepsi na svete, jako treba s kovitem.

                    3. Best in covid?
                      Teď už i Švédsko rozšiřuje dezinformace:
                      https://echo24.cz/a/SwMrm/vyhralo-svedsko-tabulka-nadumrti-dokazuje-ze-lockdowny-byly-na-nic

                    4. Jeste chvili bude Svedsko sirit hen ty dezoinformace a nepustime ho do NATO!

                    5. to by byla prdel, kdyby je tam Erdogan opravdu nepustil…
                      Takové velkolepé zabouchnutí dveřma za pro Turky zbytečnou aliancí. O Sýrii a Kurdistánu by s Putinem určitě dohodl lépe, než s americkým senilou.

                    6. Já jsem spíše zvědavý, co si Erdogan vymyslí a bude požadovat za to, aby kývnul na souhlas. Jenom zase další peníze to asi nebudou. A samozřejmě to dostane..

                    7. Ty zaplaceny F-35?

                    8. Jihočech: to jako vážně? Erdogan si výslovně nárokuje kusy Sýrie v rámci historického revizionismu jako turecké území, které si zabere. A už zabral, viz Operace Eufrates. Ano, je to stejný princip podle jakého jede Rusko na Ukrajině, ale to neznamená, že by mu to Putin schválil. Všichni historičtí revizionisti si typicky navzájem konkurují.

                      Co víc, Erdoganův (a obecně turecký) geopolitický imperativ je nesousedit s Ruskem přes Černé moře, takže Turecko od prvního okamžiku podporuje vojensky Ukrajinu dodávkami Bayraktarů v boji proti Rusku a udržení jejího území.

      2. Medvedev v unoru prohlasil, ze zapad muze za plyn klidne platit 20x vice, nez v tom unoru. Lidi si klepali na celo. No, mame qeten a ono to tak pomalu bude. Ted zase Medvedev rika, ze to tady u nas pujde do prdele. Tak ja nevim, nemel by se tim nekdo z nami volenych zastupcu treba, zlehka, zacit zabyvat?

        https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/svet-postihne-mnoho-ran-predpovida-medvedev-40397001

        1. A jak jinak zničit krrtka?

          Putler musí být zahuben a Krrtsko udušeno! Bez našich eur chcípnou hlady a přestanou útočit na nevinnou mírumilovnou Ukravínu. Zítra se bude tančit všude a ještě zachráníme planetu.

          1. Tak jasne, zbrane je tam potreba lifrovat pod tlakem. Ze to Rusove vyhodi do luftu, oligarchove a jini mafiani rozkradou plus nejake sklady Rusove zabavi, nebo se ty zbrane najdou v zapadni Evrope, to nas nesmi zastavit, to jsou ruske dezoinformace. A je fuk, ze my nebudeme mit cim topit, kola proomyslu se zastavi a nebude co zrat, dulezite je, Puuutlerovi z Russsska ukazat, ze se nebojime.

            A az on padne, tak zase bude dobre, zase bude benzin za dvanact a elektrika za dvacos. A konecne se nam bude lip dychat!

              1. Doufejme, ze to video neni z Libave…

                1. Nebo z Bahen.

                  Vyžranej Vondra je teď taky náramnej ukravínec. Přitom to byl on, kdo úplně zbytečně zrušil vojenský prostor Brdy.
                  Stejně jako chlap s gulama Tupolánek, kterým měl gule tak akorát na to odkopnout okoukanou manželku. S svým fámulem Dalíkem napáchali takových morálních škod, že by měli zbytek života zalýzt pod radar a užívat výnosů ze solárů a neexistovat.

                  A teď máme jejich dědicům věřit, že nás vyzbrojí roti Krrtkovi.

            1. děžo-informace, to je hezký :o)

  8. A.M. mi chováním nápadně připomíná jistého kreténa, kterého jsem potkal na konci studií. Dokonce nyní vypadají podobně i vizáží. Říkejme mu třeba Jan Kalianko. Pan Kali cizí úspěchy vydával za své, hrál si na machra a spasitele, přitom to byl obyčejný blb. No abych byl konkrétní, ten idiot nebyl schopen napsat jedinou větu bez pravopisných chyb, pamatuji si, jak jsme se za to styděli a opravovali to po něm, a za pár let tramtadadá! Čtu, že on je SPISOVATEL!!! A odborník na weby. Hovado, které nikdy nic neumělo a na co sáhlo, to zkurvilo. Musel jsem se tomu smát. Když mu někdo naletí, jeho blbost. No horší je, když něco takového nedobrovolně potká nás všechny občany.

    1. Odbornik asi ne, ale expert to bude zcela urcite.

  9. Já bych tady jen rád podotknul, že to, co vydává ČNB za údaje o inflaci je něco, co už se stalo. REPO sazba a od ní odvozené všechny další sazby mají vliv na to, jaká inflace bude.

    To jen tak na okraj.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017