Krmí nás kravinama - zpět na článek

Počet komentářů: 923

  1. Mohol by mi niekto vysvetlit myslienkove pochody eurofuhrerin a eurosudruhov, ze treba UA prijat do EU? Ze je UA 30 rokov najskorumpovanejsi stat v Europe (predci v korupcii 10x aj Rusov), niet pochyb.. a to ako si mam naozaj mysliet, ze mafiani a zlodeji typu Kolomojsky, Achmetov, Pincuk a dalsi, ktori nakradli (a kradnu) miliardy zo zahranicnej pomoci (a samozrejme dane, vypalne vo svojich guberniach), zrazu prestanu a budu z nich iba poctivi podnikatelia, lebo EU? A skorumpovana statna sprava, od hora az dole.. vratane ich poskokov typu Porosenko, Zelensky, Jacenuk, Juscenko..

    Ked je ten UA raj taky zaujimavy, preco zdrhlo odtial 10 milionov obyvatelov este pred ruskou invaziou? A to zacinali s nulovymi dlhmi po rozpade Sojuzu.

    1. A tak kazda valka vytvari moznost zmenit veci k lepsimu…
      Onehda se to docela povedlo v Nemecku.
      Pesimista jiste rekne, ze se to v Ukrajine nemuze stat, optimista bude tvrdit, ze je to docela dobre mozne, ze se to stane.
      Osobne jsem spise optimista v tom, ze nejaka zmena nastane. Neco jako tady po 89, kdy se taky spousta veci povedla, ktere by se nemohly povest, nebyt te specificke situace.
      Nemyslim si, ze najednou vsichni ukrajinci zadnou byt neuplatni andele.
      Ostatne, kdyz se podivam okolo sebe tady u nas…tak nejsou ani zde :-)

      1. No tak vem si ČSFR a ČR v devadesátých letech. Zkorumpovaná rozkradená země s mizernou vymahatelností práva a děravými zákony na vyližprdel, kde si oligarchové a mafoši dělali co chtěli a všichni na ně byli krátký. Policajti brali do kapsy horem dolem, pokud rovnou nejeli na paušál, nebo neorganizovali vlastní gangy. Situace se nesrovnala proto, že by byli Češi v hloubi duše Mirci Dušíni, ale protože se sem začal hrnout zahraniční kapitál, a ten si potřeboval ohlídat svoje investice. Navíc jsme zahájili přstupová jednání do EU a NATO, takže bylo potřeba harmonizovat legislativu (= vytvořit ji znova) a udělat si doma pořádek. Arbitráže jako ta za TV Nova docela lezly do peněz. Oni už si západní investoři na tý Ukrajině pořádek udělaj.

        1. Poznam par pripadov zahranicnych investorov na UA za poslednych 20 rokov (nadnarodne korporacie) a velky poriadok si teda neurobili.. skoro vsetci z nich odisli z toho uzasneho perspektivneho trhu a lacnej pracovnej sily a zavreli fabriky/pobocky.

          Preco od nastupu tych pravych demokratov pozehnanych Zapadom Porosenka a Zelenskeho (co uz je nejaky rok) sa v korupcii nic nezmenilo?

          1. A jak vis, ze se nic nezmenilo? jen se ptam, zajimalo by me to…

            1. Ja tam mam nejake kontakty a stoji to tam podla nich za dve veci. Resp stalo uz aj pred tou operaciou RF… Prave po Majdane doslo k uplnemu rozpadu aj dovtedy slabej stability a kolko sa tam vyrojilo gangov a podobnych hajzlov je neuveritelne. Jeden znamy odtial zrusil firmu lebo kazdu chvilu sa u neho objavil iny clovek a ziadal vypalne. Vravel mi ze UA sa vratila do 90tych rokov… Ukrajinci su radi, ked sa im odtial podari zmiznut. Dva tyzdne dozadu som stretol mladeho ukrajinca, studak na skole u nas. Pytali sme sa ho ako sa sem dostal cez hranicu, tak ze rodina sa mu poskladala na uplatok pre hraniciarov a preklzol. Spominal sumu v stovkach Euro.

              1. semancko:
                „…kolko sa tam vyrojilo gangov …. UA sa vratila do 90tych rokov…“
                – – –
                Přesně totéž se dozvídám od lidí, kteří tam řadu let jezdili od českých firem pracovat a mají tam dost známých.
                A podobně mluví i Ukrajinci, kteří zde v ČR pracují cca 20 let.

              2. Byvaly kolega v KE ma vzdialenu rodinu niekde pri Tarnopole.. bol po nich, musel platit 200 EUR uplatok na hlavu (800 EUR za celu rodinu) colnikom, aby ich pustili.

                Mam tu Ukrajinca v time, prisiel do DE po Majdane, hovori to iste, ze sa to neuveritelne zhorsilo a kazdy, co je len trochu sikovny, vie jazyk a mohol, odtial zdrhol davno roky pred ruskou invaziou.

                1. U nas v praci jsou Ukri taky, z vychodu. Vyslechl jsem si spousty story, ktere nejsou kompatibilni s nasimi oficialnimi medialnimi proudy.

        2. Ale houby. Situace se srovnala, protože volby vyhrála ČSSD, a Zeman prosadil silný stát. Dodnes si pamatuju, jak „podnikatelé“ balili kufry když vyhlásil Akci čisté ruce.
          A za druhé, kdo tu vytvořil podmínky pro to, aby se sem nahrnuli zahraniční investoři? Zase Zeman s těmi jeho montovnami. Napřed sem přišly montovny, a když zápaďáci zjistili že nejsme negramotní mužici ze zemljanek, ale máme slušné vzdělání, tak se sem stěhovaly i IT firmy a podobné s vyšší přidanou hodnotou.

          Tohle by se nestalo, kdyby tu zůstala klausovláda a vyrabované rozpadající se tovární komplexy které cikáni pomalu rozebírali do železa.
          Kdyby tehdy nevyhrála ČSSD tak bychom byli druhou Ukrajinou.

          Na slovači to zase stabilizoval Fico, ale přišel pozdě, takže je na tom slovensko hůř, mečiarovci tam rabovali dýl než klausovci u nás.

          1. Jo, Akce Čisté ruce byl nesmírný sukces. Jedinej, koho během ní zavřeli byl Zemanův vlastní ministr, Svoboda. Ivo. Ne Cyril. Zato Gross si u korejtka pěkně nahrabal. A tak je to u Ovara se vším.

            1. Ale však Zeman sliboval „padni, komu padni!“ :-)

              1. Zeman započal nynější stav, jsme kolonie. Zeman je stejný škůdce jako Babiš a Fiala. Destrukce české suverenity začala u Zemana, a pokud nezačala, tak v ní pokračoval velmi úspěšně. Zeman je největší lhář v této zemi. Fiala se ke své roli bruselo/berlínského votroka přiznává. Zeman s Babišem dělali tutéž politiku, akorát oblbovali své voliče a měli plnou hubu opačných tvrzení.

          2. Kabrnak, s tým Slovenskom si úplne totálne mimo (otázkou je len, či si taký hlúpy, alebo taký klamársky podliak). Takže predpokladám, že s tým hodnotením Zemana budeš tiež riadne mimo.

            1. Pathy: tak už kaBrnaka nějaký ten pátek znáte, ne?

              Současně z pohledu určitého mentálního nastavení lze skutečně Ficovu éru považovat za „stabiliaci“, stejně jako Zemanovu akci čisté ruce lze považovat za úspěch. Jste-li mafián na správné straně „stabilizace“ nebo AČR, nadávat nebudete.

              Podobný „sukces“ je třeba Babišův „boj s korupcí“, kterému spousta voličů naletěla a věří tomu dodnes. Vhodně se to doplňuje s dalším bonmotem hloupější části babišovců, s rčením, že „ten už má dost, tak krást nepotřebuje“ (a tím bagatelizovat např. Čapí hnízdo a vysvětlovat tím, že určitě estébák žádný podvod nespáchal, nemá to přece zapotřebí).

              Je potřeba zaujmout správný úhel pohledu:-)

            2. Hlinkovec-mečiarovec? Pěkně se nám tu někteří vybarvují.

              Pamatuju jak slováci několik let fňukali a nadávali na Fica na všech internetových fórech, jaký je to zkorumpovaný zmrd. A teď najednou prozřeli, vyděšeně hledíc na tu Čaputovské nacisticko-proamericko-neoconskou sebranku, a chtěli by Fica zpátky. Teda ti co mají ještě nějaký rozum, ne hlinkovci jako Pathy apod.

              To je vůbec zajímavé, jak se takoví hlinkovci kamarádí s banderovci. Prostě vrána k vráně sedá.

        3. 90 léta u nás vcelku jasně zapadá do jevu zvaného anomie. Obvyklý stav země po radikální změně poměrů… válka, změna režimu, respektive zboření dosavadních žebříčků hodnot.

      2. Lenze Nemci nemali problem s nefunkcnostou statu v akejkolvek podobe ci korupciou, disciplinou (na rozdiel od vychodnej europy).. a co sa tyka denacifikacie, bola to fraska na oboch stranach (DDR aj BRD), presne v style niekdajsich komunistickych sudruhov – navonok sa tvrdilo nieco ine, ako doma medzi svojimi a pretrvava to dodnes!

        Kolko „byvalych“ clenov NSDAP bolo este 20 rokov po vojne v statnej sprave, sudnictve, wehrmachte.. podobne ako u nas „byvalych“ komunistov, pravdaze uz demokratov.

        1. I dneska poznas, koho dedek strilel za valky na kterou stranu. Staci v parte Nemcu rict nejakej vyzivnej protizidovskej vtip.

          1. Otec bol v 1968-9 na nemeckej univerzite, dlho spominal na domacich, u ktorych byval – on bol byvaly dostojnik wehrmachtu (nejaky hauptmann alebo oberst, takze dost vysoka sarza), ona za vojny vrchna sestra na velkej klinike, velmi mili a ochotni ludia.. no ked si stary nedal pozor na jazyk po par pivach, tak aj priznal, skoda, ze to fuhrerovi nevyslo (Drang nach Osten a rozsirenie Deutsche Reich).

            1. Stačí si přečíst vzpomínky našich emigrantů, třeba Luďka Frýborta nebo Stanislava Komárka:

              „To byla veliká doba mladý mmuži, veliká doba, vaše generace už si neumí představit, jak veliká…“

              „Ty plynové komory, to bylo moc, to jsme neměli dělat, ale že je Židům potřeba přistihnout křídla, na tom se tehdy shodovala naprostá většina Němců“

          2. Z dávné pracovní návštěvy Ukrajiny si živě pamatuji zkazku o tom, jak ctihodný německý průmyslník s kamarády z Ukrajiny vzpomínali, jak ji čistili od židů …

    2. Všimni si, kdo nejvíc podporuje členství UA, a kdo nejvíc protestuje.
      Podporuje: CZ+PL
      Protestuje: DE+FR

      EU doposud řídí jako diktaturu blok Francie s Německem se 150 miliony obyvatel.

      Ovšem kdyby se přidala Ukrajina, k 60 milionů Polska, Česka a Maďarska by se přidalo dalších 40 milionů pronárodních, konzervativních voličů. A to by mocenskými poměry hlasování v Europarlamentu už dost zásadně přerozdalo karty…

      1. Aha.. takze PL/CZ/HU by platila ukrajinsky bordel? Alebo skor ti hnusni DE/FR?

        Kto plati, rozkazuje.. a ano riadi si podla svojich predstav, zase si nemusime idealizovat chudobnu strednu a vychodnu Europu druhej kategorie (ktora je mimochodom priviazana ekonomicky k DE), Drang nach Osten sa vydaril ekonomicky, ani tanky nebolo treba.

        1. Tohle už dávno není pravda. ČR měla být čistý plátce už letos, odložili nám to na 2024, ale pokud by se jako platba do EU započetlo i to, co stojí „vypracovat EU dotační projekt“ u na EU napojených zkorumpovaných orgánů, tak jsme čistí plátci už přes 10 let. A přitom jsme naprosto bezmocný konec provazu.

      2. Mrcasí, Mrcasík, co to tu zas plácaj?
        Německo neřídí skoro nic ani ve vlastní zemi. Kdyby řídilo aspoň základní věci, tak by jim Nord streamem 2 frčely denně tisíce kubíků. Plyn je pro německé hospodářství zcela klíčový, od průmyslu až po domácnosti. Naprostá plynofikace.

        Ten kdo ovládá německo, jsou ve skutečnosti anglosionisti, tedy UK+USA. To je totiž jejich niční můra, že se spojí potenciál Ruska s potenciálen Německa. To by znamenalo definitivní konec jejich světové nadvlády. A ani Čína, nový globalistický miláček, kam se přesouvají všechny zdroje z USA a Commonwealthu, by si proti spojenectví DE+RUS neškrtla.

        EU taky ovládají čsátečně USA a částečně globalističtí šmejdi. To že z toho má Německo nebo Francie drobné ekonomicko dotační výhody, ještě neznamená, že tam něco ovládají.
        Jen si holt vyjednali lepší podmínky pro dotace a přerozdělování. ALe na multikulti politiku, nebo na mezinárodní politiku EU, nemají vliv vůbec žádný.

        1. Jo, je vidět že jsi expert na německou politiku.

          Takže kontrolní otázka: kde a kdy vznikl Green New Deal? Který rok, která země a která politická strana?

          1. Mimochodem, už v monolozích z hlavního stanu si 18 stěžoval, že vítr fouká zadarmo a kolik elektřiny by se tak dalo vyrobit.

          2. Kontrolní otázka:
            Proč ještě nefrčí Nordstreamem 2 plyn do německých zásobníků? Popřípadě za pětinásobnou cenu k nám?
            Mohou za to sami Němci, nebo někdo jiný? Jsou v tom utopený takový prachy, že by za ně celý rok mohly jezdit lodě se zkapalněným svobodným plynem ode všech čertů.
            Rusové do toho utopili i nemálo svých financí, ale angažovanost na spuštění NS2 je u nich na bodu mrazu.
            Proč??

            1. Američani k tomu maj jisté výhrady, proto ukr kanonfuter.

      3. Vůbec nechápu, jak někdo může brát Ukrajince vážně. Ti lidé nejsou jako my (kde my jsme spíš jako Němci), jsou jako Rusové, jen jakoví jinoRusové které normálně nerozlišíte ať se vztekají jak chcou, asi jako když se dva kmeny dementních negrů v Africe mydlí mezi sebou protože tvrdí, že ti na levém břehu nemají s těmi na tom pravém nic společného.

        Muži tam jsou víceméně tupí jak poleno a ženy jednoduché až běda (osobní zkušenost). Ultrakorupce jak v Africe, to přece není povětřím nebo vodou – ti lidé jsou prostě takoví a přitáhnou to sem. Nevěřím, že jsou Ukrajinci nacisté. Idioti s hákenkrojcem tam samozřejmě jsou, ale to nejsou opravdoví nacisté, to jsou jen „bojové barvy“ – je to stejně reálné a směšné jako když nějaký černoch chválí Hitlera. Vůbec neví o čem mluví a mluvit o nějaké nadřazenosti u ukrů je opravdu zábavné. Nebo spíš smutné.

        1. Nejake ty ukrajince znam a neprisli mi vubec jini. Delal jsem s nima a spolehlivejsi a pracovitejsi chlapy jsem nevidel.

          1. Pokud nebudu brát v potaz svou osobní zkušenost, která je oproti Vám opačná, tak proč je tedy Ukrajina taková strašná zkorumpovaná prdel?

            1. Co ja vim, jsou staty na teto planete, kde je to jeste horsi. Ostatne u nas jsme tu take meli „neco“ a ted mame „neco jineho“. Vyvoj…
              Proste tam jsou jeste nejakej ten patek pozadu. To imho neznamena, ze se nemohou posunout dopredu. A takova valka je pro to dobra moznost.
              Je mozne, ze ji zcela promrdaj a ze vubec nevyuzijou toho nadseni, pokud ty rusaky vykopou nekam za hranice. U nas jsme nadseni po 89 vyuzili a i kdyz to tu ZDALEKA neni idealni, posun jsme jiste udelali slusnej.
              Oni maji sanci na neco podobnyho.
              Imho se ukazuje, ze jsou ochotny za neco docela bojovat, takze bych tomu prikladal nejakou vetsi pravdepodobnost, ze se tam nekam hnou.
              A pokud to bude smerem k „zapadu“, tim lip pro vsechny.

              1. Lojza 23.5.2022 v 19.57

                Ne, Lojzo, nejsou nějaký ten pátek pozadu. Jsou nějaký ten parsek jinde a žádnou šanci, jakou popisuješ, nemají.

                1. No kdyz to rikas, jiste to tak bude.

              2. Cim to je, ze k tomu zapadu smeruju roky (od 2014 oficialne) a je to stale horsie?

                1. Predrecnika mam v ignore, ale odtusil jsem, ze je debata o smerovani UA na zapad. Ono je ale otazkou, jestli na ten zapad smeruje jeste stale i ten zapad, eventualne, co si pod tim zapadem vlastne jeste dnes predstavujeme. Protoze zapad jde postupne do totalni prdele a vzdaluje se svym vlastnim idealum, ani ne 30 let starym.

                  1. Pamatuju si z devadesátek vyhrožování Ukrajincema. Resp. jejich partami, specializovanými buď na likvidace nepohodlných lidí, vymáhání pohledávek, výběr výpalného v hospodách a tehdy velmi rozšířených hernách, kde se protáčely opravdu šílené peníze.
                    Týmy tupých bezkrkých nabouchaných maníků, začasté veteránů z Afghánistánu, co neměli problém střílet na rušné ulici a za bílého dne, z českých fízlů měli leda srandu.
                    Jediný člověk, o kterém se ví, že tomuhle v důsledku dokázal odolávat, byl synotovský Valenta. Postavil si vlastní tým z bývalých, tuším prostějovských paragánů a tam měli Ukři sakra smůlu. Myslím, že tam bylo i pár smrťáků (údajně až následných, ve špitálech), celkem umně a za Valentovy peníze zametených pod koberec. Valenta byl asi jediný ze známých lidí z tohoto byznysu, kdo dokázal náletům ukrajinských grázlů, ničeho se neštítících, odolat.
                    Spousta lidí a dokonce i v matičce Praze, takové štěstí neměla.
                    Ještě chvíli mi vykládejte o prostotě a dobrosrdečnosti Ukrajinců a rozbrečím se..

                    1. …“tuším“….“údajně“…“člověk, o kterém se ví“…“myslím, že tam bylo“….
                      Ani měsíc mé on-line diety nestačil, je to tady stále stejné.
                      „Člověku zůstanou jenom ty vzpomínky, o které ten člověk stojí“ – copyright můj děda, byvše v předsálí toho s tou kosou.

                    2. Domnívám se, že stodesetiprocentní pravdy o složitých procesech minulosti přinášejí frikulíni. Pravdy pro ně vyrábějí na zakázku těch u moci fakčekeři a podobní.

                      Opatrnost není znakem slabosti. A myšlenka Vašeho děda, který, byv v předsálí, se zmínil o výběru vzpomínek, je myslím pouhým běžně používaným obranným či život ulehčujícím/zpříjemňující mechanismem, žádnou nedokonalostí.

                      Jednoznačné a jasné je vše pro lidi prosté. To jsou ti chudí duchem, neproblematiční, jejichž má být proto království nebeské (otevřeno, za odměnu). Zatímco remcalové, potížisté, kverulanti (myslící,_kvalifikovaní, ne vadní od přírody či v průběhu života zdebilizovaní) to mohou mít s vládnoucí mocí těžké. Až na vyjímky. Např. po nějakou dobu v počátcích budování fašismu, národního socialismu či socialismu podle sovětského vzoru. Než vládnoucí moc (řízeně) přešla od kvality k množství a degradovala.

                    3. Zrovna takoví ukajinští hlavohruďové se motají po Brně a jiných českých městech. To je jiná sorta lidí, než ty ukrajinské houžvičky, vzhledu a tloušťky somálce, co tu makali roky na stavbách a výkopech.
                      Rysem těch pracantů bylo, že byli šlachovití a hubení, byť silní.
                      Zatímco tihle banderovští hlavohrudi jsou dobře živení, jako z posilovny, a je vidět že na drsnou fyzickou práci si nešáhli.
                      Takhle dělat ochranku mafiánům či vyhazovače v klubech, případně s něčím ilegálním šmelit.
                      Tak těch sem přijachali tisíce. A už se tu rozkoukávaj do jaké špíny a levoty by se tu pustili.

                      Tipnul bych si, že naše usedlé české mafie mají teď červný poplach a stažené zadky.

        2. Problém ukrajinců je v tom, že to právě NEJSOU rusové, ale jakáci banderovská svoloč. Aspoň ti západní od Kyjeva a Lvova, kteří k nám hormadně prchají. Východní ukrajinci právě jsou jako rusové a mluví převážně rusky.
          Rusa lze od ukrajince poznat podle znatelně kultivovanějšího chování. Západní ukrajinec je prostě neurvalý banderovský dobytek. A to oboje pohlaví, jak mám možnost sledovat tyhle „uprchlíky“.

          1. Jo, přesně. Píšu to o kousek výš. Etničtí Rusové byli proti nim doslovné dobročinné spolky, co tu zakládali firmy, hleděli si byznysu a koukali, kde přes české bílé koně vybouchat prachy.
            Ukrajinci byli proti nim primitivní „barabové“, kterým bylo jakékoli myšlení úplně cizí. Mysleli až po střelbě a to vždy jen na to, jak se tam odsud ztratit, nebo to hodit na někoho jiného, třeba na Bulhary, kteří mluvili jazykem podobným ruštině či ukrajinštině (prostému svědkovi akce to znělo podobně) a kteří tu v té době působili taky.

          2. Rusové mají oproti Ukrajincům kultivované chování?

        3. Neonacismus tam frčí jak tady v 90. letech. Problém je v tom, že je tolerován, ba podporován a organizován státem (resp. schválen) do bojových formací. Je jasné, že jde o využití těch prostoduchých hlupáků a nasměrování proti někomu, kdo se od nich geneticky vůbec neliší, ale to mi jako omluva teda nestačí.

        4. Ale stejně se to někomu pěkně povedlo, z jednoho kmene vydělit druhý a pak je poštvat proti sobě. Jeden by skoro řekl, že je to léty pilované anglo-židácké know-how. Bylo by mi po tom hovno, kdyby v našem protektorátu nebyli u moci navedení aktivisti, kteří nás do těch stepních tahanic soustavně zatahují a kurví nám tu život.

          1. Oni by nam ho kurvili i tak, ale diky UA ziskali medium, na ktere to ted mohou navesit.

      4. mrcasíku prosimtě mohl by jsi před tím, než začneš něco sdělovat světu… absolvovat detox a přestat fetovat ten sajrajt, kterým seš naklepanej?… ty hovna co píšeš ti někdo diktuje s kvérem u hlavy?… nebo sereš ušima místo zadkem?

        1. nevim, proc si porad hraje na analytika nebo politologa. Kazdej jeho clanek je snuska vymyslu bez ohledu na realitu. Musi za tim byt nejaky komplex, zneuznany nebo tak neco. Zaujatost z nej strika na vsechny strany a kdyz uz neco musi uznat, tak zase vykrikuje „moji mili rusofilove“ OMG

          1. Už jsem to Jendovi opatrně připomínal, že to pěkně smrdí zaujatostí, i to jeho otírání se o některé diskutéry, ale má to na háku.
            Možná, že se pletu, ale smrdí to tímto směrem angažovaným státním zaměstnancem, který má hafo času na tyhle věci.
            Rád bych se v tomto pletl a rád bych si myslel, že to dělá z čistého zaujetí a dostatku času, ale Jendovy poslední komentáře, také na adresu některých diskutérů a moji, naznačují přesný opak.

            1. +1

    3. > Ze je UA 30 rokov najskorumpovanejsi stat v Europe (predci v korupcii 10x aj Rusov), niet pochyb.

      Já bych o tom pochyboval, nějaký zdroj?
      Spíš jsem se dočetl, že korupce na Ukrajině je dost problém, ale pořád to nemá na Rusko.

      Ostatně, třeba ukrajinská armáda od roku 2014 prodělala dost velkou změnu, proč by to nešlo i v jiných oblastech?
      A taky bych řekl, že současná Ukrajina nebude od EU moc dál než Československo v roce 1990. Čili mi přijde reálná možnost integrace za méně než 15 let.

      1. Hele, mám známýho, co dělá(l) byznys (strojírenství) od Užhorodu po Ulanbátar, šikovnej, dlouho se v tom prostředí pohyboval, takže znal i obyčeje a korupčnost, a Ukrajinu vzdal jako první, protože ta korupce tam byla tak obludná, že to prostě nešlo. Tam je to tak zakořeněný, že to bude vymírat několik generací.

  2. Tak co kurva ten Vitalij Gerasimov? Je mrtvej, není mrtvej? Je to úhelnej kámen propagandy…

      1. Propaganda druhé strany zase dává fotku, jak přebírá nějakej metál…

      2. No jo, když to napsaly Novinky, tak je to na 100% pravda. Ale ještě mi chybí potvrzení od (ne)České televize. Pak by to bylo na 200%.

        1. Proto píšu, že je to úhelnej kámen propagandy – je jasné, že jedna strana jistě lže.

          1. Lžou obě. Pochopitelně. Jen je otázka, jak moc. Ukrajinci zcela jistě nadsazují, ale od britských odhadů se to zas tolik neliší, zhruba o třetinu do plusu. Existují stránky nadšenců do techniky, které monitorují zničenou techniku obou stran a dokládají to fotkama a souřadnicema. Potvrzenej počet zničených ruských tanků a těžké techniky je opět tak zhruba o tu třetinu až polovinu nižší než udávaný Ukrajinci, ale ne zcela jistě nedokázali identifikovat a doložit všechno. Ruské údaje jsou naprosto nesmyslné, Rusové tvrdí, že zničili víc techniky, než kolik Ukrajina kdy měla (Už někdy v březnu měli zničit kompletně všechny ukrajinské tanky). Ukrajinci svoje ztráty moc nesdělují (Rusové ostatně taky ne), ale výchozí počty Ukrajinské techniky a početní stavy jsou zhruba známy.

            1. ale zcela jistě nedokázali

            2. No v lidské síle třeba v CNN víceméně potvrzují čísla padlých Rusáků, přitom Kyjev jich podle svých statitik zabil 10-15x tolik. Tak si vyber.

              Ta technika – někde jsem viděl, že Rusáci měli rozbít Ukrajincům ke 2k obrněnců všeho druhu. To fakt nikdy neměli?

              1. asi 2500 tanků. Oni to Rusové možná zase korigovali. Já už to ani moc nesleduju, je to celkem o hovně. Si počkám, až bude po válce. Ještě tak ten Oryx se dá brát vážně, tam je ta technika ověřená.

                1. Já teda ani moc nevěřím tomu spotování skrz internet. Jak to člověk sám nevidí, tak neví, kdo si s tou technikou pohrál, případně i s meta daty fotek.

            3. Obou stran dost těžko, protože na fotky ukrajinské techniky dává SBU naprosto striktní embargo s přísnými tresty, a Rusové narozdíl od roku 2014 mají z 99% zabavené mobily a také nic nevyfotí.

              Už to ani nesleduji. Narozdíl od roku 2014/15, kdy měl každý na obou stranách mobil a takřka v reálném čase na sebe a své spolubojovníky všechno práskal na Vkontakte, si obě strany utáhly šrouby INFOSEC tak razantně, že se člověk nedoví prakticky nic. Jen oficiální státní propagandu a ta je k ničemu.

              Jako jo, fotky zničené techniky ruské jsou. Jenže ty samy o sobě neříkají vůbec nic o tom, jak na tom Rusové jsou takticky, natož strategicky.

              Jinak Zelenský včera prohlásil, že ZSU umírá/je vyřazeno z boje teď při intenzivních bojích na Donbase 100 denně. Bylo to v kontextu opačné propagandy, tj. proč nikoho z branného věku nepustit ven, takže to mohl nadsadit. Ale docela bych tomu i věřil.

              1. Jen dneska měli údajně přijít Ukrajinci o půl tisíce, kteří se vzdali, ale s informacema je to jak píšeš. Něco málo sdělí nějací mediální přidělenci, ale sami používají fráze o nepotvrzené zprávě. A propaganda jede až dál v týlu, tedy s velkým zpožděním.

                Jinak Zelí zdatně sekunduje Putinovi v otázce, kdo je tu větší vůl. Jeho strategickovojenské výlevy jsou příšerné. Stalin hadr.

                1. tak to de rychle, čekal sem, že to obklíčijou u Zolotoe až někdy zejtra, ale očividně fakt už není skoro žádnej odpor a postupujou značně

                  vypadá to, že velení rebelskejch republik se fakt poněkud předbíhalo, odřízli sice hlavní komunikace, ale Lisičansk eště obklíčenej nebyl; to tímdle tempem tak zítra až pozítří, ale kolem toho Kramatorsku to taky začínají stahovat dost rychle

    1. Pozor na Vitalij Gerasimov (zástupce velitele 41. armády) vs. Valerij Gerasimov (náčelník generálního štábu).

      Jinak Rusové myslím oficiálně nepotvrdili nikoho a neoficiálně z ruských zdrojů je potvrzený Suchověckij, Frolov a myslím ještě jeden, ale nevím jméno.

      1. Jo, já vím, už jsem si na ty dva Gerasimovy naběhl. Ten jeden se ale nehnul z Moskvy (náčelník – mluvící hlava), takže o něj nejde.

        1. Ale hnul. Rusové přiznali, že ho poslali na frontu, zvednout těm ulejvákům mandle. Ukrajinci tvrdí, že tam obratem schytal střepinu do haksny. To sice Rusové nepotvrdili, nicméně Valerij se neukázal na přehlídce 9. 5., což naznačuje, že to s ním úplně v pořádku nebude, jinak by nevynechal. Otázka je, jestli je mrtvej, ve špitále, nebo zavřenej. Osobně bych tipoval, že ji fakt schytal. Ten druhej, Vitalij, je velmi pravděpodobně mrtvej, jelikož Ukrajinci tvrdí, že exhumovali jeho mrtvolu. A zahraničních patologů, kriminalistů a pozorovatelů se na UA teď motá celkem dost, takže tohle by byla zbytečně riskantní lež.

          1. No vidíš, a Valerij tuhle něco žvanil na ruským jůtůbu (že prej v televizi) a Vitalij je v propagandě, jak dostává prý v posledních dnech nějakej metál. Jak říkám, obě propagandy si jedou svoje a čas ukáže, kdo tu lže.

            1. A nejaké video, ako Vitalij dostáva metál by nebolo? A metál môže dostať aj posmrtne.:-)

              1. Metal dostal, tipuju 7,62.

      2. Nicméně ani s Valerijem nebude všechno úplně v ažúru, anžto se neukázal na tribuně v Den Pabědy. Buď má bebí, nebo zaracha.

        1. Při Pabědě asi nestahovali velitele z fronty, ne?

          1. On neni frontový velitel, je to engeš, náčelník generálního štábu. Druhej muž Ruské armády, hned po Šojguovi. Týlová krysa. Ten na frontu jede akorát tak na inspekci. A i kdyby tam byl převelenej, tak klidně na těch pár hodin do Vůdcova hlavního stanu zaletí. Za druhý války se šajby tohohle ranku přesouvaly mezi frontou a hlavním stanem zcela běžně.

            1. Já ho teda registroval jen v Moskvě, kde dělal mluvící hlavu pro Šojgu. Skoro to vypadalo jak mluvčí. Ostatně já bejt Putin, visej už oba:-))

              1. Nj, Pro Putina je blbý, že si je tam dosadil on a celou dobu si je tam hejčkal. Šojgu je/byl Putinův kámoš a funci dostal nejspíš za odměnu (je stavební inženýr, ne voják. Tu generálskou šajbu dostal s ministerskou funkcí, protože v Rusku musí bejt ministr obrany voják).
                Ale stejně je Putin osvícenej diktátor, ne že ne. Džugi už by to vystřílel jak krysy v sudu. V Ljubljance by měli napilno. I když i Josif Vysralionovič dokázal svejm oblíbencům odpustit kde co. Třeba takovej Mechlis… Ten měl hodnotu několika divizí. Německých. Mu měl Áda poslat nějakej pěknej metál.

                1. Stalin byl vyložený psychopat, ten to postřílel preventivně, a pak se divil. Na druhou stranu, z fronty se rodí nejlepší generálové, ne z křesel pánských klubů. Takž je možný, že Šojgu půjde čistě pragmaticky ke zdi, až se objeví nějaká hvězda. Ale při tom šmrdlání, co tam předváděj, budou nanejvýš noví poručíci, protože ty operace jsou titěrné.

                  1. Nevýhoda toho konceptu praporních bojových skupin. Velej tomu moc malý šajby na to, aby se vyšvihly jako třeba Rommel nebo Montgomery.

                2. shane: „Tu generálskou šajbu dostal s ministerskou funkcí, protože v Rusku musí bejt ministr obrany voják).“
                  Šojgu dostal první generálskou hvězdu jako ministr pro civilní obranu, mimořádné situace a likvidaci následků živelných katastrof v roce 1993…
                  V této funkci doskákal až na armádního generála v roce 2003…
                  Ministra obrany dělá až od roku 2012…
                  Ne že by na tom nějak záleželo…

                  1. Jo, ujž sem si to vygooglil. Je to tak. Po vojně byl záložní poručík a jako ministr dostal generálskou šajbu a pak postupoval hodnostně. Tak či onak, není to profi voják, ale politickej generál.

                    1. Ovšem ta povinnost aby MO vedl voják stejně neplatí, protože mnohem schopnější Serďjukov byl civilista. Sice mu to generalita dávala brutálně sežrat (chtěla ho protáhnout přijímačem), ale on se nedal a vrátil jí to (nařídil prověrky fyzičky v souladu s řády, u kterých tlustí generálové drtivě propadli.)

                      Vaz mu zlomilo až to, že jako první a poslední z ruských ministrů obrany skutečně tvrdě a nekompromisně šel po krku korupci v OS RF…

                    2. Až na to, že je to Putinův blízký přítel a ten si svého generála nejspíš dobře prolustroval, koneckonců KGB to měla v hlavní náplni práce.
                      Agenta KGB neopijete tím, že mu budete říkat, co chce slyšet.

                    3. Já přitom vycházím jen z osobní zkušenosti s naoko „přiblblými“ různými nadporučíky a kapitány StB, kterým jsem se pokoušel nakecat, co chtěli slyšet.
                      Ale chyba trójské lávky: Oni totiž měli na stole moji složku, ve které byly věci, o kterých já ani netušil, že by je mohli mít a byly to věci, co na mě napráskalo blízké okolí a taky zmáčknutý svazáci, kterým pohrozili zrušením jejich kandidatury do Strany.
                      Takže jsem se mohl snažit, jak chtěl – oni měli na stole něco jiného a po každé mé snaze, něco jim prostě nakecat, nebo to nějak okecat, jsem byl dokonale uzemněn věcmi a událostmi, které se bohužel reálně staly, nešly okecat, na které byli „svědci“ a v několika případech dokonce i zvukové záznamy. Přitom já sám jsem byl přesvědčen, že ona událost proběhla vždy s lidmi, kterým se dalo věřit. Ouha, druhá chyba lávky..
                      KGB byl kurva vyšší level a navíc se nemuseli vůbec s ničím srát, jako to dělali estébáci. Dokázali si člověka proklepnout tak, že věděli i o jeho nemocech a znali krevní skupinu..
                      Nás aspoň estébáci vyhodili ztřískané, v sobotu ve tři v noci, ven na mráz. Ze služeben a výslechových místností KGB, lidi často už nevycházeli – až na těch pár výjimečných případů, kdy jim dotyčný mohl být něčím užitečný, třeba perfektní znalostí několika jazyků.

                    4. jezisi, to mu nevykladej toto, prakticke zkusenosti ktere nesedi k tomu, co si na zaklade internetovych znalosti vyspekuloval. Jestli mu z toho praskne zilka, bude tahat nohu a ty za to poneses zodpovednost.

                    5. Servisdok:

                      Dobrá sonda, dík.

    2. Jak upozornil sibirsky.rosomak 24.5.2022 v 19:20 a jak se píše i jinde, třeba https://rusvesna.su/news/1653307621?utm_source=yxnews&utm_medium=desktop nebo https://voennoedelo.com/posts/id23998-jkji8evfbvfcnrrvbo01, tak je nějakej generál toho jména v současné době v poho.

      Buď to je jinej Gerasimov Vitalij Petrovič, nebo kremelská cynická propaganda vyhrabala mrtvého, nebo jen sprostě lže, anebo informace poskytnuté našimi a ukrajinskými (SU-HS!!!) hromadnými sdělovacími prostředky byly částečně nepřesné, což lze jiste omluvit, tváří v tvář zákeřnou a podlou válkou těžce zkoušené zemi.

      Ti z nás, kteří – vědomi si odkazu presidenta Havla – trvali na pravdě a podporovali, mnohdy osamoceni, jsouce obklíčeni stádem proputinovského zmaru, jedinou správnou informaci o nevyhnutém postupném zničení všech ruských generálů, se nemýlili. Všichni jednou zemřeme.

  3. Ozbrojenci Zelenského režimu, ustupujíce před vojsky spojenců na západ, zřejmě ničí co se dá, bez_ohledu na obyvatele. Mám na mysli dnešní údajné poškození hráze uglegorské (ukr. vuhlehirské) nádrže, Světlodarsk (ukr. Svitlodarsk). Bez ohledu na pravidla velké mužské hry. Což je zřejmě pro tyto ozbrojence a zglobalizovaný/zdebilizovaný svět typické.

    To je stejné, jako kdyby kararisté, džudisté, volnostylaři a podobní bijci ztloukli diváky v zájmu oddálení své porážky.

    Ale co čekat od zkurveného světa, ve kterém zdebilizovaní bez odporu přijímají, že chlap „identifikující se“ jako ženská vyhraje v silové disciplíně nad soupeřkami. Kdysi, když se někdo „identifikoval“ jako Napoleon nebo Monalíza a nenechal si to vymluvit, tak skončil v blázinci. To byl ještě svět z tohoto hlediska normální.

    To by jeden blil.

    1. Vojská spojencov? To je čo za novotvar?:-)

      1. RF a Luhanská či Doněcká LR.

        1. Takže ruskí gauneri a banditi z DĽDSR a LĽDSR sa vznešene nazývajú „spojenci“? A prečo si nedajú nejaký priliehavejší názov, napr. Gang troch, alebo Rudá horda?:-)

          1. To by třeba i šlo, kdyby na to byl vzor. V Evropě nejlépe ze SFRJ a později z Kosova. Ale nevybavuji si charakteristiku „gauneri“ pro severoatlantické alianční síly a „banditi“ pro Kosovskou osvobozeneckou armádu, natož „nejaký priliehavejší názov… „.

            Dvojí metr si leckdo může nabouchat do kecek.

          2. nebo Notyvole Ty Rudý Vemeno

            1. Jo, tenhle notyvole ukr-nacek je opravdu ukazkovej.

              1. myslim, ze to ma v pracovni naplni. Sedej u toho na oddeleni dva, jeden umi cist a druhej psat. Jestli tim padem pisou pod dvouma nickama, tak tipuju, ze ten druhej je Tenzor. Stejny sracky, podobna pracovni doba.

                1. to netlife :-)))))

    2. neboj se, za tejden se v honinkách dočte, že to udělali zase tí rusácí a eště u toho znásilnili celou školku, a vo tom se přece nediskutuje, soudruhu, ne?

    3. Takže se jim to naštěstí nepovedlo, obyvatelstvo nebylo vyplaveno. „Jen“ se vysklila okna v širokém okolí.

  4. 1. cenzura, hujerovani a oslavovani valky, psani o nesmyslnych uspesich „nasich“ vojsk tu bylo uz za svejka, nic noveho, snad jen s rozdilem ze za K und K Monarchie si clovek anglicke nebo francouzske noviny proste neprecetl.
    2. ekonomika je ctrnact let od posledni velke krize a jejim reseni odkladanim na zitra, zrala na odstrel. Proste uz se nahromadilo moc chronickych problemu, ktere se nedaji beznymi obzvlast politickymi mechanismy znova opravit. Za covidu se neco dalo maskovat, valka je skvela zaminka jak to relativne rizene bez vetsich kecu pomalu bourat a pomalu lepit znova. Valka potrva tak dlouho, jak se to bude valcicim stranam (ergo i nam) hodit, nejaka strategicka pozice na poli s tim nebude mit co delat.
    3. experiment ve ktere zone vlivu se zije lepe – tedy zda USA nebo Rusko/Sojuz tu bezel cca 40 let a jmenoval se rozdelene Nemecko. Kde se zilo lepe necham na osobnim posouzeni ucastniky diskuze, za me je to relativne jednoduche.
    4. zbytek je jen radiovy sum

    1. Souhlas až na bod 3. Dnešní Německo není Německem Adenauera, Erharda, Kohla nebo Schmidta. A Obamovsko-Bidenovské USA nejsou ani náznakem tou zemí, kterou byly za Reagana. Taky v Rusku nevládnou bolševici, naopak jsou ve značné nemilosti.
      Já mám spíš pocit, že se k nám socialismus, kterého jsme se pracně před 30 lety zbavili, vrací ze Západu.

      1. experiment zkoncil v roce 90, a spis myslim ze do jiste miry je zapadni Evropa a Amerika v pozici Francie a Anglie pred druhou svetovou valkou – opojeni vitezstvim ve studene valce zapomeli na to, ze porazena strana nezmizela a naopak ignorovali vsechny red flagy varujici ze se snazi otocit kolo dejin na svoji stranu. Dneska sklizime leta nezajmu o to co se uci na skolach a co se diskutuje ve verejnem prostoru, kdy vetsinu pozornosti dokazaly na sebe strhnout zastupci vyslovene minoritnich nazoru (viz treba aktualne lgbtqabcdebefelemepesseveze)… jakoze tvrzeni, ze je to prace kgb, jak tvrdil v roce 81 soudruh bezmenov mi prijde taky dost odvazny, ale rozhodne se takove veci nemely pustit ze zretele tak debilnim zpusobem… https://www.youtube.com/watch?v=bX3EZCVj2XA

        1. Pokud někdo někdy věřil, že udrží Rusko ve stavu 90. let, měl by být izolován v léčebně. Rusko je, jaké je a nikam nezmizí. Možností rozumně koexistovat se nabízela (a nabízí) fůra. Západní Evropa a Amerika mi spíš připomíná Francii a Anglii po I. světové – touha zadupat soupeře do země a bezezbytku jej zničit. K čemu to vedlo v případě Německa, je všeobecně známo.

        2. Takovy bonbonek od nasich zapadnich sousedu – meli jsme v praci Den nezavrenych dveri (tak tomu rikam ja, bo sem kazdej vleze) pro stredoskolaky, prislo se jich sem podivat nekolik desitek a v kvizech, ktere jsme tu pro ne ruzne pripravili naprosto suverenne vedomostne vitezili… Cinani. Proste deti cinskych imigrantu. Nemci mi rekli, ze takhle to bylo v devadesatkach s Cechama. Jinak, mam v tymu noveho kluka, absolventa prumky a rikal, ze mel ve tride dva Cinany a v matematice na ne nikdo z ostatnich deti nemel ani naznakem. A to on sam byl jednickar, coz tady na ty mistni sedlacky pomery je malej zazrak.

          1. až dorostou se ukáže, esli to mají jenom nadrcený, nebo to umí i použít k vytvoření něčeho novýho; v jejich komoušským prostředí totiž je invence potlačená sociálně, a ošklivá pomluva tvrdí, že asiati i geneticky, mají nepoměrně míň invence, než ten ach tak špatnej bílej muž

            1. No ja ti nevim, s Cinou komunikuji prakticky obden a pokud se resi nejakej zasadni problem, kdy je potreba nejakej technologickej zasah, tak zavolaji nejakyho inzenyra a veci frcej. Mam, pravda, tuto zkusenost jen se ctyrma firmama, ale ze ctyr. Kolegove mi nekolikrat rekli, ze neco takoveho je v Nemecku zhola nemozne. Nejprve se musi udelat zapis problemu, pak porada, pak se zjisti, ze vlastne nikdo poradne nevi, co s tim, pak se udela brainstorming a zkousi se najit reseni, pak se neco vybere, znovu se udela porada, ovsem uz s GF nebo PM, pokud to ma stat nejaky prachy, pak se udela plan a stanovi Milenstones… no kurva, nez se to vyresi, je konec roku. A hlavne, Cinan improvizuje a hleda reseni tak dlouho, az ho proste najde. Tohle si myslim, ze Ti jako Cechovi nemusim dvakrat vysvetlovat. Vtip je proste v tom, ze Cina uz dneska diky svemu skolstvi ma mlady lidi 20-30 let veku, kteri se chovaji tak, jako my za minuleho totace. Diky tomuto zpusobu uvazovani mne taky Nemec plati pomalu zlatem.

              Jednoznacne – Cina uz ma kadry, ktere proste umi pouzivat hlavu.

          2. Sysop: tohle je ale obecně známá věc. Asiati jsou na matiku fakt dobří, mimo jiné studie ukázaly, že je to i díky tomu, že jejich slova pro číslovky jsou o dost kratší než naše, takže například zapamatovat si řadu 10 čísel je pro ně mnohem jednodušší.

            Samozřejmě ale ne všichni, toto se týkalo Číňanů, Japonců a Korejců. Třeba Malajci z toho moc dobře nevyšli. Otázkou je, jak budou schopni tu matematiku (případně jiné vědomosti) použít v práci při řešení problému. Hlavně při řešení samostatném, protože to tady u nás stále dost důležité a nečekám, že v dohledné době ve firmě změníte způsob práce na týmy lidí a adekvátně prodloužíte timelines pro dosažení rozhodnutí. Současně ale není důvod ty lidi automaticky odsuzovat, nakonec jsou to jednotlivci, kteří už myslí částečně (a možná i z větší části) jako našinci než jako jejich rodiče, protože jedničky určitě nemají díky tomu, že pololetní písemku psali v týmu. Každopádně fajn, aspoň víš, že když na CV uvidíš čínský jméno, bude to dobrej kandidát:-)

            1. Myslím, že směšujete dvě věci. Jedna je známá skutečnosti, že pojmové/slovní vyjadřování čísel ovlivňuje schopnost provádět matematické operace. V tomhle jsou třeba Němci s jejich přehozeným pořadím jednotek a desítek docela chudáci.
              Druhá věc je tvrdit, že nějaké etnikum je k něčemu přirozeně nadanější než jiné. Tvrdit, že Asiati jsou na matiku fakt dobří, bude stejný výmysl, jako když se před nějakými dvaceti roky smekalo před Indama, že prý to jsou neuvěřitelní softwaroví géniové. Všechny softwarové firmy zakládaly pobočky v Bangalore apod. Bylo to prostě in a pokud chtěl nějaký americký nebo evropský CEO získat bonus a stock options, tak musel plavat s proudem. Softwarové inženýrství se „vyoutsorsovalo“ z USA a Evropy do Indie, ať to stojí, co to stojí. (A stálo to dost.)
              Ve skutečnosti Indové nebyli a nejsou v IT ničím nadprůměrní, ve srovnání s ostatnímy etniky a národy. Možná jsou dokonce línější, více se vyhýbají osobní odpovědnosti a snaží se delegovat na jiné. Ale není jisté, zda tahle negativa jsou jim vrozená nebo si je jenom rychle osvojili během pracovního života v korporátech.

              1. hackerjack: studie, o které jsem četl byla o tom, proč Asiati (a primárně pak Číňani, Japonci a Korejci) jsou v mezinárodních matematických soutěžích lepší a v některých úlohách výrazně.

                Nepamatuji si to přesně, je to dávno, ale protože to s těmi čísly a jejich zapamatovatelností jsem si mohl ověřit na vlastní kůži (žil jsem tam nějakou dobu), bral jsem to jako smysluplné závěry v souladu s realitou.

                Nic o nadání konkrétního etnika jsem netvrdil a k SW v Indii jsem se nachomýtl až někdy kolem let 2005-2010 a to už nikdo nic o tom, jak jsou Indové super, neříkal. Resp. stále se to omílalo v literatuře, ale lidé, kteří s Indy měli možnost pracovat už dávno tvrdili něco jiného. Takže podezírat mě z toho, že bych snad toto někdy tvrdil fakt nelze.

                Mimochodem, i dnes jsou firmy, které svou destrukci outsourcingem do Indie teprve začínají. Typicky v případě, že se CEO nějaké dobře zavedené SW USA firmy stane Ind. Pak se rozjede neuvěřitelné tunelování, až jeden nechápe, jak je to vůbec možné. Před 20 lety budiž, ale dnes? A přesto se to děje.

              2. Ti Asiati maji obrovsky nasazeni, motivaci. To je zasadni rozdil proti Evrope. On i blbec ve finale muze vyhrat, pokud je dostatecne aktivni.

                Nicmene, rychlost, s jakou oni navrhuji reseni (a spravna reseni), je v prumeru mnohem vyssi, nez v zapadni Evrope. Jasne, ze tady mame ruzne produkty BORGu, ale na ty pak clovek nenarazi na kazdem kroku, ze. Muj dojem je, ze jejich problem v zaostani byl pouze v urovni vzdelani. Dnes maji fury ucitelu, kteri studovali zapadni univerzity a kdyz se k tomu prida jejich osobni nasazeni, plus drsny zpusob vyuky (telesne tresty nejsou vyjimkou), pak je to pro nas, Evropany, proste pruser.

                1. PORGu… eh.. . sorryjako…

                2. Severovýchodní Asiaté mají v průměru vyšší IQ než bílá rasa. Nejhůř je na tom rasa negroidní. Proběhl na to kdysi seriózní výzkum, který podpořil i napr. Eysenck. Leč tato politicky nekorektní a multikulturně nevyvážená práce je dnes na smetišti dějin vyřazena z univerzitních knihoven, vydavateli vypověděli smlouvy, autor byl vyhozen z univerzity. Nechtěl otáčet kolo dějin kupředu, zpátky ni krok.

                  1. „Severovýchodní Asiaté mají v průměru vyšší IQ než bílá rasa. Nejhůř je na tom rasa negroidní.“

                    Tezko rict, tezko rict. Je celkem prokazatelny ze tkzv. negroidni rasa ma podstatne vetsi penisy nemluve o celkove fyzicke konstituci, a lze se tedy duvodne domnivat ze author predmetne studie byl majitel nefunkcniho micropenisu, nejaka fyzicka troska travici zivot nekde v laboratori bezucelnou onani toho svyho pindika nad picovinama o tom kdo je vetsi debil a kdo je vetsi chytrak. Taky mas microskopickycho curaka trebe vole?

                    Jinak nemam z tkzv. bile rasy pocit ze by to byli nejaky chytraci. Dementu je vsude jak nasrano.

                    Jestli existuje nejaka geneticka inteligence nevim, nicmene naprosta vetsina lidi svuj potencial nevyuzije – ne proto ze by nemeli „computing power“ ale protoze jsou to kreteni a to co maj vyuzivaj bud spatnym zpusobem nebo vubec. Povetsinou kvuli lenosti a pohodlnosti.

                    1. Historicky jde o strategii přežití a fyzické dispozice s tím souvisí. Negroidní rasa jede stylem hafo děcek, půlka umře, ale rod přežije. Dospělí taky zemřou dříve. Cernošská mimina mají např. dřív zuby nebi dokáží dříve zvednout hlavičku. Oproti tomu Evropané a Asiaté (severovýchodní) mají strategii méně dětí, menší úmrtnost a dlouhověkost. Tohle jsem ale velice zkrátil, jak jsem psal, existuje k tomu docela rozsáhlý výzkum.

                  2. To mne na tom sere nejvic. Ze si lzeme do kapes, takze problem nikdo neresi. Az az bude pozde, tak se bude hledat vinik.

                    Kolikrat premejslim, jestli proste je to cely jen debilita tech, co o tom rozhoduji, nebo jestli fakt za tim nekdo stoji. Tak, jako cernej proste ma geneticky lepsi predpoklady pro fyzickou praci, zlutej ma geneticky lepsi chrup, tak bilej ma geneticky vetsi IQ, nez treba cernej.

                    Tak, jako u zvirat, potomstvo proste vi, kudy jit k vode, protoze cestu znali rodice, tak jsou schopnosti, ktere se do urcite miry prenaseji na lidske potomstvo. Pokud vetsina Afriky je negramotna, tak nelze cekat, ze to bude hnizdo jadernych inzenyru. Verim ale, ze cernoch vyrustajici v bile populaci to muze dotahnout hodne vysoko, pokud geneticky nedostate nahradi pili.

                  3. Celá levá polovina gaussovi křivky u negroidní populace má IQ tak nízké, že se můžou rovnat pouze 11% nejhorších Asiatů.

  5. to d-fens 1+

    jen stručný dojem ze článku… fakt obdivuju a závidím ten literární talent… stručný, jasný, výstižný… a jako hlavní bonus ten smysl pro humor, nebo jeho vytváření… fakt výjimečně vtipný

  6. Dobře shrnuto. Autor není sám v názoru na danou věc. O2 má TV kanál Ukraina24. Je dobré si pustit vedle sebe na jedné obrazovce tento kanál a na druhé Rossija24. Protože pro toho, kdo se ruštinu učil, tak není problém se v tom vyznat. I v té rusko-polské ukrajinštině. Hodně napoví sám obraz. A tak třeba, když byl dobyt Azovstal, kde na té ruské TV ukazují bojovníky Azovu, kteří tam před kamerou odhalují horní části těla potetované nacistickými symboly, tak vidíte, že to co běhá na sítích je pravda. Proto je s podivem, když třeba posloucháte rozhovor s předsedkyní PEN Clubu na Radiožurnálu, která označuje jmenovitě Putina nacistou, fašistou a vším možným, ruskou armádu za dobyvačné vyvrhele, že snad posloucháte krávu, která neví, co vlastně vypouští z té klapačky. A kladete si otázku, čím je vlastně potom ten světový četník? A kolik takových najdete. U nás sledujete jenom to, co ruské armádě ničí ta ukrajinská. Na té ruské se dozvídáte zase informace opačné. Jenom už stálý mediální pláč Zelenského o tom, že západ nepomáhá dostatečně, začíná lézt na nervy. Takže naše média si v ničem nezadají s těmi, co tady byly za protektorátu a Rakouska – Uherska. Prostě té švejkoviny se nezbaví. Od samého počátku této války zastávám názor, že se Rusové (chcete-li tak Putin) dopustili velkého omylu a s jejich postupem nesouhlasím. A co potom dělali ti hlídači demokracie, když Biden stále prohlašoval, že Rusko Ukrajinu napadne? K čemu ty světové organizace teda jsou, když do toho nevstoupili a nejednali? Takže Qui bono, cui servit? To vlastně vidíme na svých výdajích.

    1. S kým a o čom mali tie „světové organizace“ jednať? Agresívny ruský zmrd bol už dávno rozhodnutý, že Ukrajinu napadne. Čo by malo presvedčiť ruského primitíva, aby neútočil, keď rozumie iba násiliu?:-)

      1. Názor slniečkára, ako býk. V tom prípade sú tu tie svetové organizácie na hovno. Keď nedokážu riešiť tie svetové problémy. Podľa vás to dokáže správne riešiť iba ten amík, však?

        1. Voco ti jde voskare?

          1. to notyvole

            komu tím prospějete???

      2. Například věrohodná hrozba ze strany USA, že napadení Ukrajiny bude casus belli. Pokud ji nenapadne, uznáme Krym jako součast Ruska a budeme tlačit na UA k jednání se separáty.

        1. Rusom je u zadnice, či niekto uznáva Krym ako súčasť Ruska alebo nie. Navyše by si z toho zobrali, že im stačí chrastiť zbraňami a Západ im bude uznávať územia, ktoré predtým Rusi sprosto ukradli.

          1. Krym se vrátil do říše, kam patřil podle historie i podle přání obyvatel.
            To je tak, když uděláš ze Západu podporovaný převrat, sporné území se oddělí.

            1. stěna, hrách, házení… znáte to :-)

            2. Normálne národy pozerajú do budúcnosti, zaostalé národy hľadia do minulosti na svoje „slávne“ ríše.:-)

              1. to je ale blbost. I když nevím, k čemu vzhlížet na Slovači, ale v ČR se s hrdostí zaklínáme minulostí. Karel IV, Jan Hus, teď je v kurzu odkaz Masaryka, ve Francii Charles de Gaulle atd. Nepovažuji to za zaostalost, naopak historie je nedílnou součástí plánování budoucího vývoje. Spíš bych to viděl obráceně. Stát, který odmítá svoji minulost, nemá dobré vyhlídky na budoucnost.

                1. Rusi sa zaklínajú Leninom a Stalinom. Nájdi rozdiely.:-)
                  Preto som písal o „slávnych“ ríšach. Každý národ má v histórii kapitoly, na ktoré nie je hrdý. O veľkosti národa svedčí aj to, ako sa k týmto kapitolám dokáže postaviť.

                  1. ukroši zase Banderou bych mohl argumentovat… ale neberte to selektivně. Na Slovensku se někteří zaklínají Tisem, jiní Šrefánikem. V každém národě jsou skupiny, které vzhlíží k jiným událostem. Mniho Francouzů je dodnes pyšná na Francouzskou revoluci, ačkoliv já to mohu považovat za opovrženíhodné. Stále považuji váš předchozí argument za nesmysl. Je mi líto.

                    1. Nemusí ti byť ľúto. Nehnevám sa na teba.:-)

                    2. to byl jen řečnický obrat :-)

                    3. Tak Štefánik bol asi jeden z mála, ktorý za niečo stál, a mohol stáť ešte za viac, keby ho Masařík nedal zostreliť (pozor, táto informácia je tajná, zdieľajte, kým zmažú! ;-) ).

                      Ale ešte máme Juraja Jánošíka, ktorý údajne bohatým bral a chudobným dával, ale pravda je asi len to prvé, a chudobným nebolo čo. Na Banderu sa o 200 rokov bude pozerať asi tak nejako podobne…

                    4. Máte jich hodně, pozitivních i negativních… ostatně jako všechny národy. Občas se holt adoruje ne úplně ten správnej. Si pamatuji slovenské vychvalování Pribiny, přitom byl za zradu z Nitry vyhnán. Na Štúra zase nadávali Češi, že mu jde jen o slávu, on zase chtěl společný jazyk, takže spílal Čechům… vždycky najdete pro i proti :-)

                2. Ono to platí za podmínky, pokud ty „minulé slavné říše“ chápete jako revizionistické vzpomínání na dávno zaniklá impéria, která se nachází mimo současné hranice – a toto vzpomínání je doprovázeno rétorikou „jen kdybychom si silou zabrali ztracená území, bylo by hned lépe!“

                  Analogicky k vašemu protipříkladu – kdyby v ČR politický mainstream propagoval vojenský zábor území až po Jadran „protože za Přemysla Otakara II.“ a až po Balt „protože za Karla IV.“, bylo by to trapné, ubohé a nebezpečné. A jediný důvod, proč by se politici k něčemu takovému uchylovali, by bylo odvést pozornost od zaostalosti a mizerné domácí politiky.

                  1. Čert vem Jadran a Braniborsko, ale Lužice, Kladska a Slezska je škoda.

                    1. Naopak. Nejdůležitější jsou stabilní hranice, na kterých není spor se sousedy. Tak se budují prosperující sousedské vztahy = prosperující ekonomika.

                      Z tohoto pohledu máme neuvěřitelnou kliku, že státní hranice ČR jsou doslova tesané v kameni a viditelné i z vesmíru protože pohoří.

                    2. „hranice, na kterých není spor se sousedy“

                      K tomu existuje takový židovský vtip:

                      Šestý den stvoření kouká Gabriel, jak Jahve modeluje jakousi nádhernou fascinující krajinu, s malebnými horami a úchvatnými skalami, utěšenými údolími, monumentálními pobřežními útesy a bělostnými plážemi…
                      „Tý jo! To je teda síla, Adonaj,“ povídá anděl, „co to jako má bejt?“
                      „To bude takovej můj majstrštyk pro Jehudim, víš? Dělám Izrael.“
                      „Fakt, šéfíku? Taková paráda jen pro jeden národ? Nebude to k těm ostatním nespravedlivý?“
                      „Ani ne, Engelchen. Jen počkej, až uvidíš, jaký budou mít sousedy.“

                    3. Mrcasik 25.5.2022 v 11:36
                      Ještě lepší je, když kolem těch do kamene tesaných hranic nejsou žádné manšafty Němců, ani v pohraničí ani vně.

                  2. No vidíte. Izrael je podle těchto měřítek trapný. Jinak souhlas, byť u ČR to s těmi hranicemi nepovažuji za definitivní. Poláci se svými hranicemi spokojeni nejsou, o tom jsem přesvědčen a předpokládám v budoucnu opět spor o Těšínsko. Nedal bych ruku do ohně za civilizované Německo, Maďarsko ani Rumunsko.

                    1. Z Germanu bych strach nemel, ti sem chteli zdrhat pred buzeraci Uhnije. Ted se to trosku pribrzdilo pri pohledu na vyvoj cen energii. Konecne jsme na to kapli, jak Germana definitivne odradit.

                    2. Ne, ne, ty bych sem už nezval. Poslední zkušenost stačila.

                    3. Problem je, ze tentokrat by sem misto Germanu nalezli Turci. U Vidne jsme je vyhodili a od Mnichova by zase prisli.

    2. Biden to ovšem jako vždy popletl. Správná formulace by zněla: „Rusko Ukrajinu napadne, k tomu už ho dotlačíme“.

  7. Jako obvykle Mr.Mrcasík prokazuje hrubou neznalost minulosti a provádí šílené analýzy. Zda je to přechodným pominutím smyslů nebo zvráceným stavem obraznosti, netuším.
    To už je nějaká posedlost či co ….

  8. Po prvních výsleších odevzdaných militantů z Azovstalu se vynořuje následující obrázek…

    Téměř každý přiznává, že vyznává nacistickou ideologii založenou na rusofobii a glorifikaci nacistických zločinců.
    Vedoucí oddělení svědčí, že v únoru až březnu 2022 byly na pokyn Zelenského provedeny aktivní přípravy na ofenzívu na Doněck a Lugansk a poté na Krym.
    Rusofobie je oficiální politikou Kyjeva od roku 2014.
    Všichni soupeří o masovou účast kurátorů NATO na přípravě operací proti republikám Donbas a Rusko
    Vedoucí jednotek uvádějí, že taktika krytí civilního obyvatelstva lidským štítem byla zavedena západními instruktory na základě vedení nepřátelských akcí teroristickými organizacemi islamistů v Sýrii. Ztráty mezi civilním obyvatelstvem měly být zcela svedeny na Rusy.
    Informační kampaň na Ukrajině měla na starosti i zahraniční kurátoři, kteří nacistům dodávali metodiku, technologie a materiální podporu.
    Informace o biologických zbraních od vyslýchaných osob jsou protichůdné
    Řada vyšetřovaných se přiznala ke spáchání rasově motivovaných trestných činů – znásilnění, mučení, brutální sadistické vraždy.
    Obrázek se může měnit s tím, jak se počet dotazovaných rozšiřuje. Ale obecně je to již jasné, pak se podrobnosti budou hromadit. Existuje již dostatek materiálů o tribunálu nad Ukrajinou a jejími „úřady“.

    1. Našli v Azovstale tých západných inštruktorov, generálov a biolaby?

      1. Snad kvůli drsné palbě, která postupně ničila podzemí Azovstalu, nechtěl Kyjev vypadat jako vrah svých vlastních vojáků a dal pokyn, aby se vzdali. Prý „splnili své poslání“ a mohou se vzdát. Možná k tomu přispěl i nátlak ze Západu, který tam měl uvězněn své generály a jiné vedoucí vojenské osobnosti, často již v penzi. Určitě pomohli i zástupci Červeného kříže a OSN, kteří vyjednávali s vládou o záchraně těchto lidí.

        Ti první, kteří odtud vyšli ven jsou zjevní členové Azovova oddílu. Jejich vojenské uniformy a tetování s nacistickou symbolikou to dosvědčují. Hlavní velitel, Andrej Biletsky prohlásil, že „poslání Ukrajiny je vést bílou rasu celého světa k závěrečnému boji … proti „podlidem,“ vedeným Semity.“ „Podlidé,“ neboli Untermenschen jsou podřadné lidské rasy. Které jsou u těchto lidí podřadné lidské rasy není zatím známo, ale určitě mezi ně patří Rusové.

        Jak to, že taková ideologie nevadí „politicky správnému“ Západu a jeho mocně propagovanému universálnímu smýšlení o naprosté rovnoprávnosti všech lidí na světě? Jak to, že někteří mohou být očividní rasisté a jiní, pod hrozbami přísných trestů nesmějí?

        Mezi vyproštěnými z Azovstalu byl také rozpoznán americký Admirál Eric Olson (v penzi) a přešel do zajetí ruských vojenských jednotek. Spolu s ním byli zajati britský plukovník John Bailey a čtyři vojenští instruktoři NATO. Kanadští, francouzští a turečtí vojenští velitelé jsou ještě v tunelech pod Azovstalem.

          1. patologičtí lháři z https://mythdetector.ge no jo…

            Byla odhalena další lež Ukrajiny, kterou aktivně šířila všechna západní média, včetně autoritativní britské publikace The Guardian. Velitel Centrálního vojenského okruhu, generálplukovník Alexander Lapin, včera ocenil personál, který se vyznamenal během speciální operace. Mezi oceněnými byl i náčelník štábu 41. armády Centrálního vojenského okruhu generálmajor Vitalij Gerasimov, který byl vyznamenán Řádem Alexandra Něvského.
            Připomeňme, že Hlavní zpravodajské ředitelství Ministerstva obrany Ukrajiny 8. března oznámilo likvidaci Vitalije Gerasimova, a dokonce ukázalo „důkazy“. GUR zveřejnil falešný zvukový záznam rozhovorů ruské armády.
            Podobným způsobem „pohřbily“ Ozbrojené síly Ukrajiny už více než deset ruských generálů. Netřeba dodávat, že jde jen o další selhání kyjevského režimu a jeho západních nohsledů.

            1. Jo, staci se nazvat nejak jako „odhalovac zarucene pravdy“ a primitivni pitomecci ty tvoje vymysly pak budou linkovat vsude.

      2. Zatim ten seznam cizaku celkem roste. Tipuju, ze do nedele Kreml udela nejakou slideshow v bedne. Na druhou stranu – nevidim problem v tom, ze tam jsou cizi vojaci ‚na dovolene‘, to je v techto koncinach uz 8 let zavedeny standard, tak co…

  9. Tak starý studenoválečník Kissinger už je taky v Putinově žoldu:

    https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/kissinger-navrhl-ukrajincum-vzdat-se-uzemi-jeste-ze-na-vas-nemame-cas-odpovedeli-mu-40398038

    Tak co, drowové, taky toho dezinformátora zakážete?

    1. Iba kalenie vody, aby mal Rus pocit, že aj na Západe má stále spojencov a nie je zahnaný do kúta.:)

      1. A pak přijde zdrcující ukrajinský protiúder. Desítky Kleinoffensiven se spojí do jedné Grossoffensive a za pomocí „zázračných“ zbraní vybojují konečné vítězství a „Novou Evropu“.

    2. Kissinger už někdy vloni varoval, že americká politika vůči Rusku není z nejšťastnějších. A že ukrajinská politika je naprosto iracionální a hrozí konfliktem.

      1. Ta Ukrajina je proxy se vsim vsudy. V zasade uz by se to tam dalo ukoncit, protoze vytycene cile byly dosazeny. Evropske energeticke vazby rozmrdane, NS2 definitivne nebude, gryndyl frci dal, takze ceny energii vystreli do kosmu, separace Evropy od ruskych trhu take uspesne probehla, nejake zbrane se na UA taky zkonzumovaly, v zasade uz neni zadnej duvod to tam nejak dal protahovat. Mozna jeste pockat, az Rusak vymlati na Donbase posledni desitky ukrajinskych vojaku, aby i Ukrajina byla fprdeli na hodne dlouho a dalo se to tam poradne vyrabovat. Vzhledem k tomu, ze Ukri na Donbase sami hlasi, ze na ne Rusaci hazou uplne vsechno, co najdou, tak to bude otazka tak maximalne mesice.

        No, jsem vul, taky jsem uveril nasivasi propagande, ze se to tam potahne dlouho.

        1. Lisičansk už čistí, tamní odřízlý jednotky udělají nejlíp, když se vzdají, pokud se příště nechcou potkat akorát s vápnem, Kramatorsk asi bude v obležení za pár dní

          už začla zase ofenzíva na Oděsu, sice žádnej velkej postup, ale to je otázka tak týdne, než prolomí frontu

      2. Kdyby jen Kissinger. Asi první byl George Kennan, autor slavného „dlouhého telegramu“. Pak třeba Pat Buchanan. A řada dalších, většinou starých studenoválečníků.

    3. https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/kissinger-navrhl-ukrajincum-vzdat-se-uzemi-jeste-ze-na-vas-nemame-cas-odpovedeli-mu-40398038#source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

      ještě, že není Čech. Už by byl v hledáčku OČTŘ. I tak mu zasadíme tvrdou ránu… v českých pravdomluvných médiích si už neškrtne, do OVM ho už taky nikdo nepozve tohoto Putlerova agenta, kremroli a russssského švába

      1. To není nic nového, on byl považován za jestřába a ideového zločince sdělovacími prostředky v ČSSR už dávno.
        Zajímavé ale je, že se narodil a prožil mládí ve Fürthu, to jsem nevěděl.
        BTW, v sousedním Norimberku mají lokální „nacionalistický“ Sprichwort – lieber fünfter als Fürther..

    4. Ale prosimtě. Tohle je oficiální US. politika. M270 MLRS na Ukrajinu také odmítají dodat výslovně proto, že by Ukrajince mohlo napadnout jimi střílet až na ruské území a to tedy washington nepřipustí.

      Tyhle rádobyvtipné ublíženecké průpovídky a nasazování psích hlav…

    5. To Jihočech Honza 24.5.2022 v 18:07

      Proč by ho měl někdo, kdo nesouhlasí s válkou na Ukraině a neobhajuje ruský postup, zakazovat? Proč dezinformátor?

      Co to je zase za hloupý černobílý škatulkování JH?

      Mimochodem si fakt nemyslím, že by tohohle němce židovskýho původu někdo v Rusku bral nějak vážně.

      1. Možná ho berou vážně, údajně je členem Ruské akademie věd (neověřoval jsem to).

        1. Tak tim ma pro me jeho slovo vetsi vahu…za me je to v kontextu bezneho mizeni lidi v zemi zaslibene proste odvazny krok. Zrejme uz je nekde za atlantikem. Nedivil bych se tomu…

          1. aktuálně se na Kissingera odkazuje Medveděv, takže ano, berou ho vážně.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017