Krmí nás kravinama - zpět na článek

Počet komentářů: 923

  1. A ted si Dfensi predstavte, ze je zeme, kde benzin s nafta vyrazne a skokove zdrazily uz pred pul rokem, protoze pry nebyli ridici, kteri by ji privezli z rafinerie a velke zdrazeni plynu a elektriny oznamili s pulrocnim prestihem. Asi uz ted maji dost ridicu ale cena ale zustala. Oni sice od Rusu neberou vice nez 10% Zeby oni uz tehdy vedeli? Kovid tam zkoncil prakticky pred jedenacti mesici a nejake jakesi narizeni snad pry jeste jsou ale kazdy je celych tech jedenact mesicu ignoruje a nikomu to nevadi. Staci treba ale chtit jen jet do nekterych jinych evropskych zemi a tam kovid porad drti a bez hadru pres ksicht si ani neprdnete. Take by vas jako znameho propagatora elektromobility urcite potesilo, ze oni tu elektrocestu fakt berou vazne a ze vsude mozne se ted v obytnych ctvrtih kope a zaklada se trubka na silovy kabel. Ze pry, ale nikomu to nerikejte, bude u kazdeho baraku nabijecka. Jedna ma byt v prepoctu za 45 tisic Kc. V ostatnich zemich za to vsechno muzou Rusove a az s pulrocnim zpozdenim, ale co tak vim, tak v Budejicich se trubky na kabely jeste nezakladaji…? Divna doba.

    1. V ČR by dokázali taky reálne dát kabel do trubky, nebo jen hodit do země?

  2. Budu reagovat na posledni dve vety a uplne blbe se zeptam…
    Jaka normalizacni f/aze? Co presne nam po covidu zustalo? Protoze ja jsem z toho mel docela obavy, ale prijde mi, ze se vsechno akorat ulozilo nekam do supliku pro dalsi pripadny prusvih….

    1. Pandemický zákon, inflace, otevřená cenzura a zdevastované drobné podnikatelstvo? To mi přijde jako že je toho celkem dost. Plus prolomení různých hranic, jako například, že tě můžou diskriminovat na základě stavu očkovanosti, schvalování nouzového stavu kvůli každé kravině jak se nám zamane a obchod ti může nezákonně zavřít kdejaká hajzlbába … no nepodnikej tady pak v téhle zemi!

      1. Mate pravdu, pandemicky zakon tu s nami bude asi do listopadu… Ale co to, ze zatim jeste plati vubec znamena? Nevsiml jsem si, ze by nejak aktualne ovlivnoval muj zivot, nebo zivot kohokoliv v mem okoli.

        Otevrena cenzura tu porad neni – abychom si rozumeli, za cenzuru povazuji *statni* zasah, ne to, ze si nejaka soukroma instituce rozhodne, ze nekomu nebude svoje sluzby poskytovat.

        Za inflaci a „zdevastovane drobne podnikatelstvo“ (i kdyz ve finale mi prijde, ze k zadne devastaci nedoslo) muze covid a ne nejaka „normalizacni faze“.

        Ohledne prolomeni ruznych hranic – ano, k tomu nepochybne doslo. Kdyz tu mame pruserovou situaci, ktera tu byla naposledy pred sto lety, tak je jasne, ze se nejake hranice posunou. Stejne tak by se nejake hranice posunuly, kdyby Extinction Rebellion vyhodili do vzduchu Temelin. Nebo se ruske tanky zacaly blizit k ostrave. Podstatne je, aby se realita nezasekla v tom „posunutem“ stavu, ale vratila zpatky – a to se alespon v pripade covidu skutecne stalo.

        1. Za inflaci a „zdevastovane drobne podnikatelstvo“ (i kdyz ve finale mi prijde, ze k zadne devastaci nedoslo) muze covid …

          To je přesně ta stupidní mediální floskule, která mě vytáčela až do ruda od té doby, co celá ta fraška začala. Ne, covid skutečně nezákonně nenařídil zavírat malé obchody, aby se pak lidi mohli tísnit v hypersuper. Stejně jako covid nikoho nebuzeroval s milionem stupidních nařízení bez jakékoli logiky, stejně jako neprudil s diskriminací na základě toho, jestli jsem očkovaná nebo ne. To všechno byla naše fantastická vláda a její (pod)placení rádobyexperti a presstituti. A co se týče té devastace, v městě kde žiju skončila spousta skvělých dlouhodobých podniků, které do té doby bez problémů prosperovaly.

          Celkově to beru tak, že je velká chyba tyto problémy bagatelizovat, tak jak to trochu vypadá z tvého komentu, protože to není konečný stav. K žádné sebereflexi z covidošaškárny očividně nedošlo, stejně jako k omluvě a nápravě za napáchané škody. Naopak mám pocit, že se plynule přešlo z covidu, na který už všichni kašlali na Rusko vs Ukrajina a jede se naprosto přesně stejným stylem. Takže jestli máš pocit, že je to tady vlastně v poho a nic se neděje, tak máš asi úžasné selektivní vnímání, kterým já zřejmě nedisponuji.

          1. Tak kdyby tu nebyl covid, neměl by nikdo potřebu nic nařizovat. Dá se diskutovat o tom, jaká je cena lidského života, a jestli těch -5.5% HDP a 0.4% populace je dobrý výsledek, nebo ne – ale upřímně – pokud je váš pohled na věc že jde o „covidošaškárnu“, tak taková diskuze asi nebude mít valného smyslu.

            1. Viz poslední věta – mám stejný pocit. Očividně jste jeden z těch ukňouranců, kterým nevadí ekonomicky zruinovat kvanta lidí, hlavně aby ani jedna babička neumřela na kovýýýd … chjo.

              1. Když to napíšete takhle, nedá se s tím nesouhlasit. A co takhle „obětovat 40 tisíc lidí vám nevadí, hlavně, že je na dovolenou u moře a novou oktávku v metle“?

                1. Sebeobětování jednotlivce ve prospěch kolektivu je vždycky pozoruhodný gesto, který ovšem balancuje na hraně normality. Normální je bejt sobeckej, čistej sebezájem vážně není nic lacinýho ani odsouzeníhodnýho. Zaručuje přežití jednotlivce i duševní zdraví. Takže nerejte do Mngwy, Mngwa je prakticky založená, životaschopná bytost. A na moři ani oktávce není nic zlýho, tohle nefunguje.

                  P.S. Knižní tip. Co takhle zkusit Ayn Rand? Ta vám to vysvětlí ještě líp..

                  1. Já se bojím, že tady už nepomůže ani svěcená voda, natožpak jakákoli kniha. Tohle je zářný příklad pokrouceného pseudohumanismu, kdy (údajná :/) oběť covidu má pro tyto pokrytce větší váhu než kvanta naprosto zbytečně zruinovaných lidí a jejich životů. Individuální svoboda je pro tyto tvory něco jako sprosté slovo a mají z nějakého důvodu pocit, že je možné ostatní terorizovat libovolnými restrikcemi, pokud je to pro jakési neurčité „blaho společnosti“ třeba v podobě pochybného benefitu nahodilého zavírání kdečeho nebo buzerace kvůli očkování. Už jen ta ignorance toho, co se tady za poslední roky změnilo mluví za vše.

                    1. Jj. Smutně souhlasím.. Lidé jako pan Mrkva, už si prostě navykli, že obětovat nějakou skupinu ve prospěch vyššího dobra je nejen přijatelné, ale i odměňované. Není žádná šance, že pochopí, jaké zlo bylo napácháno. A ne Covidem, ale jen a pouze lidmi, kterým přišlo v pořádku, připravit někoho o živnost, rozvrátit rodiny chaosem a nestabilitou, obětovat nejzákladnější jistoty ve prospěch ne jen nejistého ale i fantaskního. Přitom přesně jak říkáš, ten cíl, ta ochrana všech slabých, nemohla nikdy fungovat.
                      A nebylo to jen podnikání…Ale třeba i svoboda pohybu. Ještě si pamatuju na ten arogantní nezájem úřadů, kdy díky Covidovým restrikcím byly rozdělené i celé rodiny a nikoho to nezajímalo. Bylo to poprvé, když jsem na vlastní kůži zažila, že o mě rozhoduje někdo třetí a já s tím nic nezmůžu a teda byl to sakra blbej pocit. Znova to zažívat nechci, ať si všechny mrkve světa myslí, co chtěj.

                    2. To omezení pohybu je další stránka věci, kterou jsem opomněla, ale je toho tolik, že se to nedá ani obsáhnout v jednom krátkém komentáři. Takto bychom totiž mohli pokračovat dlouho, od omezení pohybu, přes pruzení s maskami až třeba ještě k diskriminaci neočkovaných. U nás naštěstí tolik ne, ale za oceánem už je to snad i podmínka k přijetí do práce. A žádná z těch věcí není ani ospravedlnitelná žádným zjevným a měřitelným benefitem, zato napáchané škody na lidech jsou naprosto zjevné a viditelné. Je to jen čirá zvůle a nic jiného.
                      Já se prostě pořád nemůžu zbavit hnusného pocitu, že celý ten kovidocirkus byl nějaký velký globální test, ve kterém jsme naprosto pohořeli. Nechali jsme si vzít svoje svobody jen na základě mediální manipulace (nic jiného ta každodenní strašící a vylhaná masírka nebyla) a ještě tomu mrkvoňové světa nadšeně přikyvují a blekotají jak se vlastně nic nezměnilo a nikomu se nic nestalo. No musím to utnout, já se vždycky rozepíšu a nevím kdy přestat. Ale váš racionální komentář mě trochu zklidnil, díky za něj :) Tváří v tvář zabedněnosti mrkvovité jsem skoro upadla do deprese, protože takovou míru idiocie a pokrytectví blbě snáším.

                    3. Úplně chápu. Se mnou taky zlost zalomcovala, zejmená ta poslední věta je pozoruhodná a nevím, jestli jí přičítat jenom neznalosti nebo touze si zapovokovat,. Prej : Podstatne je, aby se realita nezasekla v tom „posunutem“ stavu, ale vratila zpatky – a to se alespon v pripade covidu skutecne stalo.
                      Houbec se stalo. Home officy jsou novou normou, cestování se stalo adrenalinovým koníčkem, kdy se bez Covid pasu člověk ani neuprdne a bez testu, jako by nebyl. Dokonce a to je teda fičák, jsou ještě pořád země, kam se neočkovaní už vůbec nedostanou. Samozřejmě netvrdím, že rajzovat do New Yorku nebo do Seattlu je nejdůležitější věc na světě, ale jde o princip. Proč tam najednou lidé bez očkování nesmí a vyjednávat o vyjímce, je asi jako 10 úkolů pro Asterixe. Další novinkou, která rozhodně nepřipomíná původní stav ani náhodou je, že musí mít cestující negativní Covuid test a to ne starší než 24 hodin. Ví pan Mrkev kolik to vůbec stojí, pakliže chce test na počkání? A ano, pro lidi se Zelenou kartou to platí taky – prostě se toho změnilo dost. A jak celý tenhleten blázinec poznamenal lidi psychicky, o tom zas zasvěceně mluvil můj kamarád terapeut. Je mi líto, Mrkva se velmi velmi plete. Nic není jako dřív, tož snad raději ať neštve.

                    4. Slecna Ling a Mngwa: zaprvé, soudruh Mrkva zjevně neobětoval nic – mohl to klidně být státní parazit na plném platu doma, s nulovou prací, spokojeně si chrochtající a dnes s lístostí vzpomínající, jak to bylo super. Teď po návratu do práce se po něm zase něco chce, takže „se nic nezměnilo“, protože holt pořád chodí lidi, kteří by tam nejradši nechodili, ale musí. Zrovna včera jsem slyšel téměř neuvěřitelnou story úřední zvůle a vlastně až komické debility. Na straně s razítkem seděla zjevně Mrkva.

                      Zadruhé, pro takého „člověka“ se skutečně mnoho změnit nemuselo. Byvše zvyklý na život, který mu plánují jiní (dané zaměstnáním ve státním), nevnímá, že by nutnost tečky a dalších opruzů pro normální lidi byl vlastně opruz. Je to stejné, jako cokoliv jiného, co moudrá státní hlava někde v Prahe rozhodla (stačí se někoho zeptat, kdo na úřadu dělá – těch story o naprosté demenci, nařízeních… ti lidé byli na covidgames připravováni celá desetiletí).

                      Takže ač je mi z takového člověka přirozeně zle, dovedu pochopit tento pohled na svět i důvody, proč někomu přijde, že „se vše vrátilo kde bylo“. Pro něj ano. Myslíte, že takový parazit řeší cestování jinam než s cestovkou do all-in hotelu nebo vůbec cokoliv, u čeho by mohl reálně zjistit, jaký marast tu minulá vláda zavedla a tahle to dál prohlubuje?

                    5. Damy,hezky shrnuto.a přidam se,manželka se vratila z Lisabonu,v mhd a na letisti nadale roušky.po tydnu ma teplotu a nejakou rymu.A telco s kolegyni z Barcelony,vedle ni kolega,,hello,po 2 letech po prve v officu a sedi v roušce,nechapu,bud propad .asce nebo snad je neocko a musi ji mit..cele blaznovstvi.

                    6. to fatdwi:

                      Ano, ano , to jste mě pobavil a to by i sedělo. Zjevně neutrpěl žádnou mrkví škodu, tak ho cizí trable nepálí. Já ale budu zlomyslnej hajzlík a poťouchle vzpomenu, že ono ani na těch all inclusivech s cestovkou není jeden v bezpečí. Stačí aby se objevil jeden nachrchlanej rekreant a uzavírali se celý rezorty :-) Pikantní odstíny to získávalo zejména v některých tržně uvažujících hotelech, kde si člověk musel za to nedobrovolný vězení ještě zaplatit, no neberte to. Výhled na peřiňák a gauč, pač z pokoje nikoho samozřejmě nepustili, to jednoho zrelaxuje a zhramonizuje jak máloco :-)

                    7. Mile fatdwi: Zivnost, pomerne uzce navazana na jeden z tvrde omezovanych sektoru, na to navazany vyznamny propad prijmu.
                      Plany na „dovolenou“ mi to v 2020 i 2021 brutalne rozstrelilo, protoze zatimco hotely uz jely vicemene normalne, moje forma rekreace byla z nejakeho duvodu zariznuta o dva mesice dele.
                      Tak si ty kecy o statnich parazitech, co jezdi s cestovkou do all-in hotelu laskave strcte nekam.

                    8. fatdwi: Myslím, že jsi to asi trefil. Mr(k)va bude asi skutečně někdo, pro koho individuální svoboda naprosto nic neznamená a potom je logické, že se podle něj nic nezměnilo a nic se vlastně nestalo. Jak se říká, z cizího krev neteče a pokud je to ještě navíc státem placený parazit v nějaké zbytečné pseudofunkci neprodukující žádné hodnoty, tak tím se ta morální pokřivenost ještě prohloubí a pak vznikají takové úchylné myšlenkové pochody jako to co si lze přečít o kousek výše.

                    9. Home officy jsou fajn, pokud jsou dobrovolne. Je spousta zemi, kam potrebujete ockovani proti zlute zimnici, vztekline, …. A nikomu to jeste dva roky zpatky nevadilo. Proc v tom najednou je problem?
                      Nicmene mate pravdu v tom, ze mezinarodni cestovani je porad do jiste miry omezene v porovnani s dobou predcovidovou. Chce to cas, no…

                    10. Tak a teď jste ujel a já vás v tom vykoupu. Chce to čas, to je rada kterou poskytujete všem těm rozdělenejm rodinám nebo i běžným cestujícím za businessem? Víte vy vůbec, jak dlouho to trvalo mému kamarádovi, než uviděl svojí novorozenou dcerku v Austrálii?! Nebo jiné známe, které umírala maminka v Evropě, ale ona se sem nemohla dostat? Máte ještě jiné super poučení? Houby čas, vyjádření nesouhlasu to chce! Jestli se tu mektá o svobodě, tak nechť je lidem ponechána důstojnost svobodné volby a pohybu. Věřím, že jen patologickej dement, by někam vyrážel vědomě nemocnej. Zbylejch 99 procent laskavě nechte na pokoji, svět bude v pořádku, věřte mi.

                    11. To SL – +1

                    12. Slecna Ling
                      25.5.2022 v 0:07

                      tydle vypatlance možná neprobudí ani rána sukovicou do lebeně, ale minimálně má smysl to zkusit

                      jenže čím dýl se to bude odkládat, tím horší sračky, rozvrat a víc mrtvol z toho nakonec budou; že by todle šlo eště zvrátit nenásilnou cestou, na takový pohádky už sem bohužel starej

                    13. Nj. Když já preferuju tu cestu příkladů a vysvětlování ad nauseam :-) Největší násilí, který můžu na někom spáchat je, když mu upeču dort nebo cokoliv sladkého…Vařit umím, ale moje cukrárenský výrobky by mohla použivat KGB jako donucovací prostředek. Strašný a ještě horší :) To by nedal ani James Bond. No a to je tak největší forma mé brutality :-)

                    14. Ale no tak, budte ferovy. Na jednu stranu tu oznacujete obeti covidu za „udajne obeti“, na druhou stranu kohokoliv, kdo za posledni dva roky prisel o korunu z trzeb stavite do role obeti vladnich zasahu.

                      A jsem pomerne velky zastance individualni svobody. Jenze si dobre uvedomuji, ze moje svoboda konci tam, kde zacina svoboda ostatnich. A proste nejsem schopny postavit moji „svobodu jezdit v MHD bez rousky“ nad „svobodu ostatnich nechytnout pri beznem zivote covid“.

                    15. To vás zdobí, že si vážíte individuálních svobod. Tak tedy, abyste byl férový zas vy, bylo férové nepouštět lidi z okresu do okresu nebo třeba i do jiné země, pokud měli negativní test? Ano nebo ne, ať se netopíme v omáčkách.

                    16. To omezeni pohybu mezi okresy byla nebytecna picovina. (Damy prominou).

                    17. Bod pro vás. Díky moc. Smýšlím o tom obdobně šťavnatě.

                    18. Kdo chce „nechytnout covid“, ten jezdí s úžasným FFP2 respirátorem, nebo pokud v něj kacířsky nevěří, tak prostředcích IPCHO. Nebo nejezdí nikam.

                      Podotýkám, že tohle všechno (ochranné prostředky, nevycházení a nakupování jen přes eshopy) byly oficiální doporučení covidistů. Tak pokud se chtějí uchránit před covidem – tak ať poslouchají svá vlastní doporučení, ale nevnucují to ostatním.

                    19. Pane Mrcasik, vystaveni se nejakemu patogenu neni booleanovska hodnota, vime? Nemoc propukne pri prekroceni nejake prahove hodnoty. FFP2 respiratory snizi pocet prijimanych castic o neco, FFP3 polomaska o neco vic, rouska snizi pocet vylucovanych virovych castic (a tedy castic prijimanych osobami v okoli). A vovovovo tom to je.

                    20. Mrkva: A proto se nikde měřitelným způsobem nebo studií neprokázalo, že by respirátory jakýmkoli způsobem bránily šíření nemoci. Plus ještě k tomu hypotetická škodlivost v podobě celodenního vdechování kdovíjakého bordelu z materiálu, ze kterého je vyrobena a zpravidla špatný způsob nošení, kdy je lidé nosí po týdnu/měsíci atd a tím dýchají vlastní bordel. Takže díky, ale ne, díky.
                      No nicméně pointa je – co je ti do toho, jestli nosím roušku nebo ne :D Kdo v tu účinnost věří, ať si ji nosí. A kdo ne tak ne, je to úplně jednoduché. Jestli tu roušku budu nosit nebo ne, je jen moje rozhodnutí, ne nějakého mrkvoňe, který přece ví nejlépe, co je pro mě dobré.

                      Osobně si myslím, že daleko větší nebezpečí než nějaký blbý virus jsou lidi tvého formátu, kteří nemají absolutně žádný respekt k ostatním a otravují je kecy typu „svoboda jednoho začíná tam kde bla bla bla“ a jak je nutno všechny omezovat a buzerovat, protože přece tamto blaho společnosti. Stejně tak naprosto zjevná absence kritického myšlení a vlastního uvažování, protože tady v podstatě jen papouškuješ morálně pokřivené mediální floskule, které posloucháme už přes 2 roky od té doby co ten cirkus začal. A jinak ten výrok, jaký jsi zastánce osobní svobody pobavil :D podle mě jsi buď nesamostatný a zabedněný ignorant nebo provokatér, vidím to tak 50 na 50.

                    21. Hamáčkovo alter ego, nebo osobně..

                    22. Zkusil jste to vymyslet jinak, nebo nechcete?
                      Jezděte si bez roušky, pokud_chcete. A ti svobodní ostatní, nechť si jezdi s rouškou, dvěma rouškami, kapucí, pláštěnkou, pytlíky na všech údech ad., pokud_chtějí.

                      Co má společného moje rouška (notabene: mě poškozující a v těchto souvislostech na hovno jsoucí) s potřebou těch nějakých druhých něco „nechytnout při běžném životě“.

                      Když budu svobodně chtít nechytit třeba – aktuálně, new episode – od negroidů a jejich kámošů opičí nebo jiné neštovice, tak se s nimi nebudu olizovat (teoreticky, buznapraktiky mě nelákají), budu mít respirátor 3. tř. s ventilem a raději nebudu na nic sahat – když už. Vše svobodně. Anebo ne, též svobodně.

                      Tohle bylo v době kovidu probráno tolikrát, že je člověku na nic, když to tak vidí po sobě napsané.
                      Tyhle kecy o svobodě někde končící… Budiž Vám přány.

                      Jsou to frikulínské kecy, o svobodě jednoho a dalšího. Když v protějším domě nějaký debil frikulín vyhrává, tak je moje svoboda v tahu a svoboda všech kolem taky. Jo, on si na svou svobodu sáhnout nedá. A z úřadu místní moci tak akorát vypadne moudro o toleranci, pochopení, porozumnění, div ne že o pravdě a lásce. Tam mají tihle svobodní hajzlíci zastání. Protože aby z toho náhodou nebyla nějaká diskriminace!

                    23. že jste je zastáncem individuální svobody bych nazval „lhaním si do kapsy“

                    24. „Tohle je zářný příklad pokrouceného pseudohumanismu, kdy (údajná :/) oběť covidu má pro tyto pokrytce větší váhu než kvanta naprosto zbytečně zruinovaných lidí a jejich životů.“

                      Vzhľadom k tomu, že opatrenia boli veľmi podobné vo väčšine štátov západného civilizačného okruhu (minimálne teda EÚ, až na pár výnimiek) a líšilo sa len prevedenie (podľa charakteru príslušného štátu a jeho obyvateľstva), povedal by som, že tento druh humanizmu („cena života“ vnímaná veľmi vysoko) je dnes do veľkej miery západnej spoločnosti vlastný, a politici v demokracii na to len reagujú.

                      T.j. že nechať všetkému voľný priebeh a následne to musieť zhodnotiť „Milí občania, viem, že vás na chorobu zarvalo 200 tisíc, ale buďte radi, vaše slobody, chod vašich firiem, ani nič iné vo vašich životoch sme nezruinovali, tak sa tešte, teda tí z vás, ktorých životy zostali zachované!“ by znamenalo drvivú stratu volebných preferencií (= väčšina elektorátu má pocit, že štát je na to, „aby sa staral“, a nie na to, aby poskytol nejaký stabilný rámec a do ostatného sa veľmi nestaral). Môžeme sa na to rozčuľovať v diskusiách, môžeme argumentovať jednotlivým ľuďom v okolí, prípadne podporovať nejaké politické či mediálne iniciatívy, ale to je asi tak všetko, čo sa s tým dá robiť bez revolúcie a zrušenia demokracie.

                      Čo ma trochu vyrušuje, je Čína, tam sa nikdy na nejakých jednotlivcov ohľad nebral, preto tamojšie tuhé lockdowny majú asi inú prapríčinu, než záchrana životov nebohých dôchodcov…

                    25. „povedal by som, že tento druh humanizmu („cena života“ vnímaná veľmi vysoko)“

                      Kdyby tomu tak bylo, tak by reakcí na kovidbordel hned ze začátku byl důraz na dobrou stravu, pobyt na sluníčku a čistém vzduchu, skutečnou péči o čistotu veřejného prostoru (denní úklid MHD opravdu denně a pořádně a ne šmrncnout tyče jedním hadrem v pěti autobusech jednou týdně apod.), důraz na základní návyky i u póvlu (např. kýchat aspoň do rukávu, když není kapesník po ruce) a dbaní na klid, pořádek a pohodu ve společnosti. Policistů státních i obecních je k tomu účelu dost.

                      Z pohledu trendy opičích hnusek z nitra černé Afriky, ergo red flagu: jak je Vámi uvedený humanismus v souladu s hromadných dovozem negroidů z též oblasti, vizte např. https://necenzurovanapravda.cz/2022/05/po-povoleni-pristat-v-italii-500-afroislamskych-ilegalu-bujare-jasalo-video/

                      Řekl bych, že se jedná o frikulínské kecy, které zaberou na prvním stupni ZŠ v průběhu expozé nějakého pojebaného nevládního aktivisty. A vydrží do té doby, něž je ze školy navrátivším se dětem rozumnými rodiči vysvětleno, jak se věci mají.

                      Za našich časů se aktivisté nezúčastňovali výuky, což bylo jedině dobře. Jenže to byla ta natotata totalita(?!?)

                    26. Neviem, čo do toho pletieš nejakých negroidov, keď sa tie opičie kiahne (neštovice) momentálne najviac rozšírili na nejakom buzerantskom hrobese v Španielsku či ktorej riti…

                      A či už boli opatrenia také alebo maké (na tom, čo sa malo správne robiť, sa „odborníci“ nezhodli hádam dodnes, nie to ešte na začiatku), podstata je, že vlády „niečo“ (a dostatočne viditeľne) robili, namiesto toho, aby dbali na individuálnu slobodu a „nerobili nič“ (neviem, ako by vláda mohla trebárs klásť dôraz na dobrú stravu, rozdávať potravinové balíčky alebo čo? MHD sa, aspoň v Bratislave, dezinfikovala pravidelne, alebo to aspoň tvrdili).

                    27. Zde bych podotkl, ze drtiva vetsina (opravdu drtiva, vice jak 99% populace, vcetne drtive vetsiny lidi zde) skutecne NECHTEJI, aby stat dal na individualni svobodu a nedelal nic.
                      Takze nevim, co se pak kdo divi, kdyz stat jen plni to, co si lide preji.

                    28. To myslíš vážně, že 99% lidí nechce individuální svobodu a přeje si tu pakárnu, co ty pičusové vymyslí a praktikují a totálně serou na všechny zákony a Ústavu?

                    29. Ano. I ty, velmi pravdepodobne.
                      Akorat ze V TOMTO JEDNOM KONKRETNIM PRIPADE ne. A jini lide maji zase ty sve, konkretni pripady, a to tvoje jim je uplne u prdele a naopak chteji, abys byl zregulovan, bylo ti prikazano a narizeno. Stejne tak, jako to ty (pravdepodobne) chces u veci, ktere serou me.
                      A tak v globale proste lide chteji, aby se regulovalo, zakazovalo, prikazovalo…
                      Holt ted na nejake lidi dopadlo neco, co nechteji a jsou z toho rozvrkoceni. No, vzpomen si na tuhle situaci pokazde, az sam budes pozadovat neco zakazat, prikazat, zregulovat…

                    30. Souhlasím s tím, že možná 60-70% ovcí potřebuje svýho pastýře a bude poslušně bečet ve stádu. Ale určitě ne 99%. Zakazovat, přikazovat, zregulovat se mi ekluje, sere mě to, nikdy jsem to nepožadoval, nebudu to podporovat ani tomu fandit. A věřím tomu, že takovejch je mnohem víc, ne jen 1 %. Tady ses určitě seknul.

                    31. No…pokud to myslis vazne, tak super, bez ironie. Ale zkus si rict uprimne…opravdu bys nereguloval NIC? Drogy, zbrane, skolni dochazku…cokoliv… nic?
                      Mam zkusenosti okolo sebe, ze kazdej chce neco regulovat, a holt kdyz se to secte…
                      Ale jestli jses jeden z tech, kteri by ten stat vubec k nicemu nepotrebovali, tak opravdu super a vitej v drobnem klubu :-)

                    32. -> grg 25.5.2022 v 22:21
                      „neviem, ako by vláda mohla trebárs klásť dôraz na dobrú stravu, …“ To fakt netušíte, nebo jste v koncích, nemáte tu správnou propagbrožuru?

                      Celé_víceleté kovid-kurvení společnosti pomocí internetů – stránky vlády, jejich úřadů, ústavů experních a poradních skupin, pak státní ČT a ČRo a všemožné soukromé HSP podle vkusu každého soudruha – mohlo být zaměřeno mnou výše uvedeným směrem. A ne, že by to nebylo tržní. Jen místo výrobků pharmašmejdů a služeb testmakerů by se občanstvu cpala kvalitní česká japka, švesky, rypky sladkovodní i mořské, prasátka a kuřátka a vše ostatní. „Místo civění na lajky a hejky ve smartfounu vyrazte kurva do přírody, s živým kámošem. Josef Švejk“. Atd.

                      Se stejnými prostředky a patrně i se stejnými lidmi, neb kvalifikované mrdky mediální dělají dle zadání vše, co je třeba, by byla společnost směrována nikoliv do odpadu dle vůle globální elity, ale k celkem spokojenému žití – což je její zájem. Nebo aspoň zájem její nezdebilizované části.

                2. Wow, demagogie prvního stupně. To není o nové oktávce, ale o tom, že za každým obchodem, hospodou atd. je někdo, kdo do toho podniku investovat čas, peníze a energii a je na něm závislý. A když přijde nějaká vepřová hlava a začne těmto lidem nařizovat, kdy a co mají zavírat, přičemž ten benefit je značně pochybný, tak život těchto lidí zákonitě půjde do kopru. No každopádně jsi mi svým komentářem potvrdil, že jsi jeden z těch sociálně uvědomělých a totálně zabedněných užitečných idiotů, kteří se tváří strašně humánně, ale v podstatě jsou to duševní kriplové neschopní respektovat svobodu ostatních.

                  1. Nojo, jenze spolecnost by asi mela mit pravo rozhodnout, ze nejaka cinnost v nejakou dobu zkratka neni v jejim zajmu. Nicmene vyspela spolecnost by to mela kompenzovat.

                    Ono je to trochu jako tvrdit „Chudaci vyrobci DDT/tetraethylova/freonu / primichavaci masokostni moucky do kravskeho krmiva“…

                    1. Kdo je „společnost“ (hrstka Kulveitů a Sněhů?) a jak to „rozhodne“, když ve volbách nikoli?

                    2. Yes! Skvělá otázka, tak tady se na odpověď přímo těším! Ve jménu individuálních svobod a tedy hádám i odpovědnosti, přece nemusí žádná vyspělejší komise rozhodovat, co je žádoucí pro moje indi-vindy dobro. Tak jsem svobodný a rozumný občan nebo dement, co potřebuje berličku v podobě příkazů podivnejch a nikým nevolenejch autorit? Takže tedy jak?

                    3. Mrkva, na seznamu ti chybí chudáci výrobci covid vakcín.

                    4. Nojo, jenze spolecnost by asi mela mit pravo rozhodnout, ze nejaka cinnost v nejakou dobu zkratka neni v jejim zajmu …

                      Ale opravdu? Takže ona vlastně rozhodovala ta „společnost“? Ani nevím, já jsem měla celou dobu pocit, že rozhodují spíše pseudoexperti prostřednictvím neschopné vlády. A přirovnávat malopodnikatele k vyrobcům jedů je opět krásná ukázka toho jaký jsi kripl. Kdyby to nebylo tragické, bylo by to komické.

                    5. V demokracii, tedy souboji myšlenek a postojů volených představitelů bezpochyby ano. V době kovidové to však nebyl souboj názorů, ale poprava názorů nepohodlných, a nikoliv volených představitelů. Samozřejmě v nějakém právním rámci. Vyspělá společnost by tedy měla kompenzovat co? Vy mě protiprávně omezujete v životě a ještě chcete kompenzaci?
                      Pod váš argument vcelku hezky zapadají poměry 50let. V zájmu společnosti je zrušení vykořisťování dělníků, takže jim to vykompenzujeme zabaveným majetkem. Narozdíl od vás i ti komanči tomu dali alespoň právní rámec. Protizákonná kovidová opatření však v naší pokrokové společnosti již nevadí. Je smutné číst takové názory.

                3. Mrkva, pletete dohromady dvě nesouvisející věci. Kde ste byl minulý rok? To ste někde hibernoval v jeskyni a až teď jste z ní vylezl?

                  Těch 40 tisíc obětí covidu má na svědomí naše zdravotnitví, které je bohužel nastavené tak, že nakažení mají léčit doma a až když jim začne docházet kyslík, tak si mají zavolat záchranku. To je bohužel moc pozdě a často ani ta nejlepší dostupná péče už je není schopná zachránit. Přitom už od jara 2021 bylo známo, že rizikové pacienty je třeba sledovat pečlivěji.

                4. ty seš teda piča, hromadem lidí zruinovanej celej život, tomu zbytku v úrhnu odkurvený MILIONY ROKŮ ŽIVOTA

                  1. doprdele zas se tam vesraly nejaký stupidní klábosnicový kraviny a vodeslalo se to

                    POKRAČOVÁNÍ

                    v úhrnu odkurvený MILIONY ROKŮ ŽIVOTA, a ty se tady vodvažuješ držkovat vo nějakejch dovolenejch? ty kolektivistická kurvo, jenom se neboj, na všechny se na vás nakonec uvaří voda…

                    1. Hele, kokoti jako Mrva nemají žádnou morálku ani sebereflexi, takže je jim úplně fuk, jestli je někde někdo za jejich úchylné názory pošle do prdele. Já se tím hnojem bavím jen proto, že jsem se nechala vyprovokovat a i ve svém věku mám pořád naivní potřebu se tváří v tvář nebetyčné demenci a zkriplenosti pokoušet o diskuzi, ale u těchto tvorů je to prostě marné.

                    2. No, pokud Ti to přináší svým způsobem úchylné potěšení, tak proč ne.

                      Třeba Nina Špitálníková se nechává svazovat, až jí někdy kosti praštějí, když je „vyhládlá“..tak každý máme něco :D

                    3. servisdok
                      25.5.2022 v 5:50

                      kdotoe? nejaká takyhééérečka?

        2. Ta soukroma firma ‚se svobodne rozhodla na zaklade statniho doporuceni‘. Jasneeeeee… stat je v tom nevinne. Takovej Dalibor se taky svobodne rozhodl vypovidat, kdyz ho soupli do hladomorny a doporucili mu, at slape brazdu. V tom byl kral nevinne, to je jasny.

          Co se drobneho podnikani tyce, tak znam ve svem okoli dost prikladu lidi, kterym ty debilni a nesmyslny protichripkovy opatreni zkuvily zivnost. Proste, jedine, ze nekdo vyhodi do vzduchu Temelin, jinak se nic jinyho nepocita. Jasny.

          Boze boze… :-/

    2. Co přesně po kauze „Covid“ v této zemi zůstalo?
      Totalitní diktatura.
      Politici si vytřeli zadnici s Ústavou a celým demokratickým právním rámcem, který zde od roku 1990 vznikal a platil.
      To je málo?

      1. 👍

      2. Jak se ta „totalitni diktatura“ projevuje?
        Neprijde mi, ze by mi dnes v porovnani s rokem 2019 chybela nejaka zakladni lidska nebo politicka prava. Dokonce mne ani nikdo neutlacuje nebo nebuzeruje vic nez driv.

        1. Jak se ta „totalitni diktatura“ projevuje?
          Neprijde mi, ze by mi dnes v porovnani s rokem 2019 chybela nejaka zakladni lidska nebo politicka prava. Dokonce mne ani nikdo neutlacuje nebo nebuzeruje vic nez driv.
          Podepsán – předseda uličního výboru

        2. Si nemůžu pomoci, ale jsi buď naprostý ignorant nebo troll jestli nevidíš (nebo tě to nezajímá), že je tady nesrovnatelně menší svoboda slova než dříve, stejně jako diskriminace a úřední zvůle na základě různých uměle vyvolaných krizí.

          1. V ČR je aktuálně nějak omezovaná svoboda slova kvůli covidu? Fakt? Mohu znát alespoň jeden konkrétní příklad?
            K té diskriminaci a úřední zvůli bych taky prosil…

            1. LOL tak to je fór století. Ok, očividně žiješ na jiné planetě nebo v nějaké svojí myšenkové bublině. Ztráta času se s tebou bavit.

            2. Provokujete služebně nebo jste se právě vrátil s dlouhodobého pobytu v Amazonii?
              Už to není o covidu. Na kontrolu informací máme oficiální úřad. Soudruch prokurátor otevřeně vyhrožuje vězením lidem, kteří vidí válku dvou cizích zemí jinak než vláda.
              Úřad vám může omezit svobodu pohybu smskou, která ani nemusí dojít. Kdejakej kokot se vám z moci úřední hrabe ve zdravotní dokumentaci, která někde visí sdílená na ministerstvu.
              Když neukážu vrátnému nebo pinglovi nějakou apku, nechá mě stát před dveřma, přičemž ale nadále zůstává lékařským tajemstvím zda mám chřipku, mor, tyfus, či otevřenou tuberkulozu.

              1. řekl bych to stejně a děkuji za krátký vyčet, plny souhlas.

              2. Ano, už to není o covidu. :) Což je hezká odpověď na to, na co jsem se ptal na začátku.

                > Na kontrolu informací máme oficiální úřad.
                Myslíte to slavné Hamáčkovo CTHH, které dělá factchecking nemsyslů ze sociálních sítí?

                > Soudruch prokurátor otevřeně vyhrožuje vězením lidem, kteří vidí válku dvou cizích zemí jinak než vláda.
                Problém není v tom „jak někdo vidí válku“, problém je v tom, když 1) někdo šíří propagandu otevřeně nepřátelského státu (což ale IIRC je stále legální), a 2) někdo otevřeně schvaluje válku / agresi / genocidu (což už legální třeba v případě té genocidy není, ale není to ani nic nového). Svého času za to úspěšně odsoudili Stworu ze Zvědavce. Proč vám to nevadilo tehdy?

                > Úřad vám může omezit svobodu pohybu smskou, která ani nemusí dojít.
                Omezit svobodu pohybu vám mohli i doteď, jen jste si musel dojít s nakažlivou nemocí pro papír na poštu… A pokud vám SMS nedojde, logicky vám nic neomezili. Na fikci doručení se tady nehraje.

                > Kdejakej kokot se vám z moci úřední hrabe ve zdravotní dokumentaci, která někde visí sdílená na ministerstvu.
                Ne…

                >Když neukážu vrátnému nebo pinglovi nějakou apku, nechá mě stát před dveřma, přičemž ale nadále zůstává lékařským tajemstvím zda mám chřipku, mor, tyfus, či otevřenou tuberkulozu.
                Což se dělo naposledy někdy půl roku zpátky, když byl covid problém, ne?

                1. Ten nick by sis měl ujasnit…

                  1. Soudruh asi zaskakuje i za kolegu a tak pise ze dvou PC soucasne. Vidina povyseni vybicuje lidi k neuveritelnym vykonum.

                2. chtěl jsem reagovat na všechny vaše argumenty jednotlivě, ale shrnubto jednoho. Všechno špatně. A propos.. důvody odsouzení Stwory mi vadily, vadí a vadit budou i v dalších podobných kauzách.

                3. >Když už se oficiálně může cenzurovat všecko, tedy i covid, nicméně není přes léto co cenzurovat, když o něm nikdo nemluví vůbec, teď se cenzurují jiná temata.
                  >Ten orgán je Vládní zmocněnec pro oblast médií a dezinformací (dříve to mělo větší prestiž a titul ministr pro lidovou osvětu a propagandu)
                  >Odsuzování lidí za NÁZOR či SCHVALOVÁNÍ čehokoli mi vadilo tehdy i dnes. Proč by někdo nemohl u piva pochválit postup Ruska/Usa/Izraele/palestiny, etc.? Pomůže to útočníkovi? poškodí to napadeného?
                  >Doporučuju přečíst novelu pandemického zákona. Fikce tam je.
                  >Co jiného než náhled do zdravotní dokumentace je, když pingl kontroluje prodělání nemoci či vakcinaci?
                  >S covid fašismem si počkejte na podzim, v létě to netáhne. Navíc, to že stát má nějakou pravomoc, kterou momentálně blahosklonně nevyužívá mě má nějak uklidnit? To je jako když mi za Heydricha mohli kdykoli popravit za radio, ale zatím to neudělali. Pohoda, vo co de.

                  1. Zatim to vypada, ze tema Ukrajina vydrzi do podzimu celkem s prehledem, takze mozna, ze kovit bude zase az napresrok.

                    1. Nemyslím si, že pár dní ponocování kvůli novele pandemického zákona bylo pro nic za nic. (kdy naposled byla taková enormní vůle něco protlačit) Platí to do listopadu, to už budou měsíc dva všichni s něčím chrchlat a bude čas to ve stavu nouze prodloužit na další sezónu kvůli našemu zdravíčku. Možná to nebude covid, ale něco vymyslí, aby jim občanskej ksindl nechodil s provazem a vidlema před strakovkou nebo po václaváku.

              1. Gorgussien: Ony se všechny ty věci vlastně ani nevylučují, jak je ostatně vidět i na Mrkvákoj komentářích.

            3. Mrkvak je zjevne placena kunda ktera ma za cil engagovat lidi v nesmyslny „diskuzi“ respektive hadce vo hovne, nasrat je, znechutit je, odvest pozornost. Tim ze se lidi hadaji s takovejma nasazenejma mrdkama jako Mrkvak se jednak vycerpaji, vyserou se na to aby se o neco zajimali protoze hadka s kundama jako Mrkvak je znechucujici a tydlety svinky budou donekonecna menit to co rikaji jen aby interlokutora nasrali. Podstata strategie je drzet lidi ve zvaneni o hovne aby se nahodou nedomluvili, nesebrali se, a nesli mrkvakum a jejich panickum rozkopat prdel.

              Vicemene podobne to funguje i s mediama. Ty taky mrdaj lidem do hlavy sracky aby je zahltili a nedovolili jim premyslet nad vecma o ktery skutecne jde.

        3. Jo, za minuleho protektoratu se lidem taky hovno zilo zle, pokud se ridili platnymi zakony. Skoncili snad vsichni v plynu? Ne? Tak jakejpak utlak!

  3. … probíhá měnová reforma. Třeba jebat na rozjebanou Ukrajinu a místo toho pořešit naši zkurvenou vládu v žoldu cizáků, než skončíme jako Ukrajina.

    1. O měně začíná nepříjemně často hovořit už i Václav Klaus st.
      A ať si o něm můžeme myslet cokoli, zatím se ve svých předpovědích nikdy nezmýlil…

      1. Například v těch, ohledně války na Ukraině, že jo? To je jen tak první, co mě napadlo…

        1. Pred ukrajinou jich bylo vice,,dohledejte v reflexu,tam to meli shrnutu hezky.

  4. Ohledně zdražení benzínu o dvě koruny ze dne na den – jestli pana domácího opravdu zajímá ten ekonomický faktor, může si najít vývoj kursu koruny k dolaru v dotyčný den. Ropa se kupuje za dolary. Vychází to poměrně přesně.

    A kdyby pana domácího zajímalo, proč koruna v dotyčný den skokově oslabila, lze to snadno dohledat. Kdo koho jmenoval budoucím guvernérem ČNB, co ten nově jmenovaný říkal, že bude dělat, a tak.

    1. To ovšem nevysvětluje zlevnění nafty…

      1. že by se přestalo krakovat? :o)

    2. Langsam 22.5.2022 v 23:27

      Mohl byste prostému vidláku srozumitelně vysvětlit, jak s popisovaným zdražením benzínu souvisí vývoj kurzu koruny k dolaru v uvedený den?
      Předpokládám, že:
      – většina ropy se kupuje sice za dolary, ale v žádném případě se nenakupuje denně, protože rafinerie mají sjednané dlouhodobé
      kontrakty,
      – ropu za dolary kupují také Rakušané (OMV) nebo třeba Poláci (Benzina, MOL), nechybí vám v rozvaze kurzové pohyby zlotého k
      dolaru?
      – cesta ropy z terminálu do nádrže benzínového automobilu je klikatá a netrvá jen hodiny.
      Děkuji.

      1. Nejsem z oboru a tak to sám nedokážu potvrdit/vyvrátit, ale nedávno jsem četl, jak to údajně funguje.

        Pumpaři nevědí za kolik palivo nakupují. Prý je dodavatel prostě zásobuje, vozí jim to, oni to prodávají a s nějakým časovým odstupem jim to dodavatel fakturuje a a tehdy se dozví cenu.
        Proč dodavatel kalkuluje cenu až takhle se zpožděním netuším.

        Pumpaři pak musí v podstatě odhadovat cenu za jakou jim bude palivo fakturováno na základě aktuální situace na trhu a ve světě, protože pokud by čekali až jim příjde faktura za už prodaný palivo a až podle toho upravovali cenu, tak na tom můžou prodělat kalhoty.

        Pokud to tak je, tak to opravdu vysvětluje, proč ceny reagují na situaci ve světle tak bleskově.

        Mě se to vysvětlení moc nezdálo, ale pak jsem se o tom bavil z bráchou, kterej dělá na obchodním oddělení ve firmě s obratem několik miliard a ten mě říkal, že u nich nemalou část vstupního materiálu nakupují úplně stejně. Tj. objednávají materiál, ale nevědí za kolik, dodavatelé potvrzují objednávky a vozí materiál, ale fakturují jim to až s odstupem času.
        Oni tím pádem při tvorbě ceny nevědí své náklady a musí odhadovat a přizpůsobovat cenu ještě dřív, než se jim vstupní náklady změní, protože jinak prodají se ztrátou.

        1. x-f 23.5.2022 v 9:36

          Pracoval jsem ve větší firmě (více než třicet tisíc zaměstnanců), nyní pracuji v malé firmě (méně než padesát zaměstnanců), ale postup, který popisujete, neznám.
          Fakturaci s odstupem nebo předstihem znám, ale fakturuje se na základě nabídkové ceny.
          V ČR existují samozřejmě nějaké předpisy, kterými je dáno například datum uskutečnění zdanitelného plnění a povinnost fakturovat do patnácti dnů od onoho data a kontrolní hlášení…

          1. Jak jsem psal. Nevím co je na tom pravdy u těch paliv.

            Ale mám to potvrzené z jiného odvětví, že to tam tak maj. Není to žádný jedna paní povídala. Mám to od bráchy, kterej u toho ve firmě přímo je a přesně takhel to v jejich branži funguje. Objednávají materiál a neví za kolik přesně jim bude fakturován.

            Ono v každém výrobním řetězci jsou vždycky nějaká rizika a neznámé a někdo to riziko nést musí. A dovedu si představit situaci, kdy někdo má v daném řetězci tak silné postavení, že dokáže svá rizika přenést na někoho jiného.

            Něco podobného je v automotive, kde má silné postavení automobilka a řadu rizik přenáší na své dodavatele. Například si smlouvami zafixuje ceny a dodavatel pak třeba dodává pod cenou, protože tahá za slabší konec provazu a prostě ta rizika výkyvu cen komodit nese za automobilku.

            A dokážu si představit i opačný případ, kdy má ten dodavatel tak silnou pozici vůči svým zákazníkům, že přenáší svá rizika na ně právě tímto způsobem, kdy jim určí cenu až při fakturaci v době, kdy zná všechny své vstupní náklady a může si cenu pohodlně spočítat bez rizika ztráty.

            1. To nevysvětluje, co se stalo. Dosud na ceny ropy ceny na čerpacích stanicích reagovaly se zpožděním týdnů, což je logické, protože dnes neprodáváš benzín z ropy, která se vytěžila včera. To stejné je i s kurzem, nenakupuješ celou svoji měsíční spotřebu za kurz jednoho dne. Buď to děláš reálným kurzem (pak se ti kurz zprůměruje) nebo zajišťuješ.
              Nemluvě o tom, že většina smluv je dlouhodobých a i rámcové smlouvy mají nějaké hranice.
              Já myslím, že je to staré dobré spekulativní zdražení na konci řetězce a vychází to „naprosto přesně“ se změnou kurzu, protože to je jen záminka.

              1. Promin, ale z toho co pises to vypada, ze jsi necetl vubec nic z toho co jsem napsal a na co reagujes.

                Pokud bys reagoval vecne na neco co jsem napsal, tak nemam problem nad tim premyslet dal, ale takhle te muzu jen odkazat na to, aby sis precetl co jsem napsal uz driv.

        2. Jakože všechny ostatní firmy na světě se umí zajistit vůči kurzovému riziku a rafinerie dodávající benzín ne?
          To by na tom byl daleko hůře takový pekař rohlíků, který je úplně na konci řetězce, než producent benzínu prakticky na začátku.
          To nedává smysl.

        3. x-f – ja si myslim ze to trochu dava smysl, s necim podobnym jsem se setkal kdyz se nakupuji materialy pro „Strategickou Infrastrukturu“, objednava se u strategickych dodavatelu, na cenu se nehledi, a kdyz se to po ceste nekde zasekne, naklady se doplati. Ropa je taky dost strategicka, takze se treba objednava stylem – „vsechny naklady na prepravu zaplatite po dodani“. Pak se zasekne Suezskej pruplav, a tanker z Emiratu do Rima je pak najednou nasobne drazsi – „Kupujici se zavazuje zasilku prevzit a cenu za prepravu doplatit“, a je to.

          1. Tak nejak si to myslim taky.

            A protoze situace se ted dost zasadne meni a nikdo nemuze poradne vedet, jestli za tyden nebudou fakturovane ceny o pulku vetsi, tak oni proste nasazuji cenu tak, aby na tom v nejhorsim netratili.

            Druha vec ke, ze kdyz vypukla panika a lidi brali pumpy utokem, ze skoro nestihali doplnovat, tak proc by cenu nezvedli ze?
            Kdyz maj v nadrzich nejake mnozstvi paliva a vidi, ue se vyproda at uz je za 50/l, nebo za 35/l, tak by nezvedl cenu jen debil.

      2. Nejsem tady pořád, takže už to za mě do značné míry vysvětlil x-f níže. Pumpaři nemají důvod doprodávat zásoby za původní nižší ceny, když vědí, že jim ty zásoby stejně dlouho nevydrží a víceméně už znají cenu, za kterou budou nakupovat (a prodávat) v budoucnu. Respektive by je k odložení zdražení mohla donutit konkurence někoho, kdo má zásoby velké a s cenou nahoru nepůjde, ale taková konkurence zjevně buď vůbec neexistuje nebo je nevýznamná. Z téhož důvodu palivo na vzestup ceny suroviny reaguje velice rychle (ať už z důvodu zdražení ropy nebo koruny), ale na pokles mnohem pomaleji, protože zlevňovat se sice nikomu nechce, ale nakonec to kvůli udržení (zvýšení) svého podílu na trhu někdo udělá a ostatní následují.

        1. tak já sem si naštěstí prozíravě nakoupil 300 litrů za 34,9 a teď se jenom směju, votázka je, jak dlouho se eště smát budu, předpokládm, že do konce roku to s tím nějak zvládnu, ale zatím to nevypadá, že by se situaca i v takle dlouhým horizontu měla měnit

          tak snad jenom doufat, že situace pude do prdele tak rychle, že lidi začnou brát ty vidle, pže z výrazně nadpoloviční většiny za všechno, co se teď děje, může pětidemolica, takže esli za předchozích vlád to nejednou bylo zralý na defenestracu, teď těm sviním nejlíp dopřát tak dvě až tři kola za sebou

          1. No dobrá. 300l do barelu už se vyplatí koupit. Ale pobavilo mě, když jsem procházel v krámu okolo uličky s věcma na auto a viděl ty vykoupený regály s kanystrama.
            Jak si někdo může koupit 20l kanystr za 300,- a letět s ním na pumpu do foroty nakoupit benzín? To těm lidem nedochází, že jem za uskladnění toho paliva v kanystru co si museli kvůli tomu koupit je vyjde na 15Kč/l a tudíž by ten benzín musel vyletět na 60/l, aby se jim to vyplatilo.

            Ale jo, asi jsou někteří dementi. Tuhle jsem viděl na lžiDnes článek s kalkulačkou „Jak daleko se vyplatí zajet pro levnější palivo“. Mělo to dvě kolonky na ceny paliv, kolonku na spotřebu auta, kolonku na objem nádrže a vypočítalo to jak daleko si zajet. :D

            1. tak já mám plastovejch kanystrů jaksi taky dost (od různejch…jinejch hořlavin), dokonce až tak moc, až už sem uvažoval o odprodeji po 20 vočích, beru to do nich, anžto na složení 300l barelu nemám dost svalů, dokonce ai 60ka by byla peklo, takže zůstávám u nanejvýš 50l, ale spíš 30l kanystrů s madlem

              však jasně, kokot kdo to pude koupit do gečeftu za 60, když i pěknejch čistejch dvacítek se válí po bazoších za 20 vočí stovky – taky sem kdysi před lety pár kousků bral, dneska už sem teda sám v opačné situaci

              1. Kdyby za 60. Ty vykoupený kanystry co jsem viděl já ty prázdný regály byly za 300,- 20l. Páč normální plastovej kanystr stojí pár korun, ale plastovej kanystr s popisem „na MPH“ stojí násobně víc.

                1. Plastak na PHM jde koupit za cca 250, ovsem je potreba si uvedomit, ze z plastaku se na slunci stava koule. Plechac tento fenomen nepredvadi.

                  1. u bencinu jo, u dehtu je to jedno; nikdo soudnej to ale snad nenechává na slunku, ne? :D

                    plecháče ale mají jiný problémy (váha, blbě se to nalejvá, i s nálevkama, je to hodně smáčivý a má tendence to týct někam do piče a je od toho zgrcaný všechno, taky si tím můžeš odřít lak)

                    s bencinem je to ale pohoda, to ani nemusíš přelejvat, stačí postavit na kastlu, vložit hadicu, lehce nacucnout a teče to samo; u dehtu to moc dobře nejde, kvůli hustotě neteče tak dobře a rozdíl hydrostatickejch tlaků mnohdy nestačí no

                    1. Mně se povedlo jen za odvoz získat pěknou 200l plechovou bečku od olejů pro autoservisy, vypláchnutou perchlorem, co byl taktéž zadara.
                      Je mi ale skoro naprd, protože nejbližší levné ONO je jednak skoro 50km a stejně nemá BA98.
                      Jiný benzín totiž nemá cenu kupovat, protože za 3-4 měsíce skladování si jím pak ucpete palivový systém, nebo rovnou zničíte i tak obyčejné a nenáročné auto, jako je Felicie 2000…

                    2. opakovaně sem to slyšel, a nikdy nepozoroval, nechal sem v různejch podmínkách benciny i roky a vždycky byly po celou dobu v tom samým stavu, jako po natankování; esli to spíš není vo tom, že někde v těch nádržích mají bůhví jaký pančovaný sračky, co se pak asi sedimentací oddělit dokážou, ale 95ka, minimálně z vona, nikdy nepozorován žádnej problém a předpokládám, že až teď někdy zas po víc jak dvou letech poprvé natočím benziňák, tak to pojede úplně normálně

                      navíc 98ka u vona je úplně vobyčejná 95ka s pár aditivama; na to musíš brát stofku s nějakým tamtím, jak se to menuje, druhá generaca nebo co

                    3. Videl jsem kulatej kandak fkufru kolegova auta, proto jsem si na to vzpomnel. Cerna Audi a to je qeten. Ja mam doma i plastaky, i plechace, vsechno ma svy. Plechace jeste armadni, takze dole by chtely natrit, ale tesneni se da snadno vymenit a obecne mam s nima min problemu, nez s netesnicima plastakama. Nejhorsi stran inkontinence jsou ty levny cerny 10l ludry s cervenyma deklikama. To chcije snad kazdej treti. Co mam velky 20l army od TBA, tak ty nechcijou, jsou levny a dobry.

                2. tak jasně, je to lehce vodivý, aby se na tom nedělala statika a nešrktlo to; nikdy sem tendle fenomén na obyčejnejch PVC nepozoroval, takže to mrdám, a jelikož v tom vozím podstatně těžší frakce než bencin, mám to fpiči

    3. Tak to jsem nepochopil… :-P

  5. Válka na Ukrajině uz teda skoncila?

    1. Jo, ukrajinská armáda vítězí rychle a snadno na všech frontách. Ještě pár let, a je vyhráno. :-D

      1. Takýto optimizmus nezdieľajú ani Ukrajinci, hoci je „2. najsilnejšia armáda na svete“ pomerne na smiech celému svetu.:-)

        1. Není důležité, zda si to myslí Ukrajinci, podstatné je, aby si to mysleli Češi.
          Sice vůbec nechápu proč, ale evidentně je to nezbytné.
          Třeba to někdo ví (aby se Češi nebáli vytáhnout proti Rusku do skutečně, té pravé války? Se všemi 5 000 bojovníků a všemi 7 bojeschopnými letadly nižší střední třídy?)

        2. na smích celýmu světu sou hlavně čuráčí hlavy tvýho typu :o)

  6. Clanek naprosto vystiznej.

  7. „K čemu ten stres? Proč se v tom tak plácáme? Fakt pro nás momentálně nejsou důležitější věci?“

    Dovolim si odpovedet udajnymi slovy Hermana Goeringa u Norimberskeho soudu: „Jedine co je potreba k zotroceni lidi je vydesit je.“

    Zaujal me youtuber „Better Bachelor“ v tomto videu: https://youtu.be/YxTUCrM6BC8?t=6

    V podstate jde o to, ze je vedecky dokazane, ze 30 procent lidi pujde vzdy s davem, ale aby to fungovalo je potreba umlcet vsechny opozicni hlasy, ktere by do dusi manipulovanych lidskych ovci mohly vnest pochybnosti ohledne aktualnich cilu prave probihajici davove psychozy.

    Takze ono to vlastne dava smysl: Masova masirka v mediich burcujici do boje, snazici se „dehumanizovat nepritele“ – https://en.wikipedia.org/wiki/Dehumanization

    …a z druhe strany je tu „cenzura“, ktera ma za cil umlcet vsechny opozicni hlasy, aby se zmanipulovane ovce omylem nesetkaly s necim, co by je mohlo zvyklat v jejich odhodlani nasledovat propagandou ovladany dav.

    Cim dal tim vic si pripadam jak v 1984: Pred bitvou o Azovstal, to bylo kecu jak Rusove uz prakticky ustupuji za Volhu… A pak, kdyz bylo po vsem, misto konecne kapitulace ukrajinskych bojovniku se psalo o „evakuaci bunkru“.

    Zelensky tvrdi ze Ukrajinci ztraci 100 muzu denne. Gonzalo Lira na Youtube tvrdi ze Ukrajinci maji momentalne 500 mrtvych denne. Momentalne samozrejme tezko rict jak je to doopravdy, ale jestli ma pravdu Gonzalo Lira, pak jsou Ukrajinsti muzi masakrovani po tisicich, zatimco my tady slavime a chceme tu valku podporovat, at se strili jeste vic… Obavam se, nicmene, ze Rusove maji raket dost, a jsou schopni zabijet ukrajince na fronte az dokud ukrajinci nedojdou. Je otazka, jak se dari zasobovat ukrajince ze zapadnich skladu, existuji jiste pochybnosti o nastavene taktice: „Posilat nejmodernejsi pechotni zbrane neznamym mafianum na Ukrajine, a duverovat jejich dobremu slovu, ze to vsechno vystrili na Rusa.“

    Tak snad se mylim, co by pak Fiala s Johnsonem a Bidenem rikali? „Vite, 100 bilionu ve zbranich jsme nechali „zmizet“ na Ukrajine, a ted je Ukrajina v prdeli, Rus na hranicich se Slovenskem, a my nemame uz ani stary tanky, nemame co zrat, nemame benzin, ani cim topit, ale tuhle valku vyhrajem!“ :-)

    1. Já ti nevím. Nějak jsem pro tyto nemyslící a servilní jedince přestala používat přirovnání k ovcím. Mám totiž pocit, že je to urážka ovcí.
      No každopádně, jak se tak o těchto věcech bavím se svým okolím, tak mám spíše pocit, že už mají všichni tak nějak jasno a masírka z našich sračkometů jde víceméně mimo ně a mají na to svůj názor. Ale potkala jsem i několik zapálených covidistů a ukrajincofilů, takže tito tvorové bohužel skutečně existují. I tak si ovšem kladu otázku, kde se berou všichni ti užiteční idioti, které vidíme v diskuzích mečet jak potřebujeme ještě více očkovat, potírat dezinformace a nastolit ten správný pořádek. (pardon, mě ta covidokrize a ukrajinokrize už splývají dohromady) V reále jsem totiž kripla tohoto typu viděla opravdu jen několikrát, ale při zběžném pohledu na tamty internety to vypadá, že jsou jich celé zástupy. Že by ta mediální realita byla už natolik odtržená od té skutečné reality?

      1. Je to podobne, jako tady. Fora pritahnou urcity pocet diskutujicich, kteri sdileji svuj nazor. Takze takova diskuse na Hovinkach, napriklad, take pritahne svoje pravoverne. A protoze Hovinky maji jen ten spravny smer propagandy, nemohou svoje verici nikdy zklamat. Verim tomu, ze kdyby si s tim dal nekdo praci (stejnou, jako mistni cenzor), tak by mel prehled, kolikrat tam prijde urcite jmeno a ukazalo by se, ze se tam toci treba jen 50 lidi furt dokola. Pri ctenosti toho serveru je to proste „vyber toho nejlepsiho“.

        1. Už to tak asi bude, nicméně ten opticky klam je děsný. Působí to pak dojmem, že většina lidí jsou kreténi.

          1. No… to ale nezpochybnuju :-)

            1. Dobře, oprava: Ještě větší kreténi :D

              1. Mngwa:
                Nemůže to být tím, že z „anonymity“ lidi na internet napíší i to, čeho by reálně nebyli schopni, nebo se prostě jen chtějí vytahovat? Ta uvozovková anonymita k tomu hrozně svádí.
                Osobně znám jednoho člověka, který stále diskutuje na iděsu. Píše tam naprosto neskutečný věci a když ho potom slyšíte od vedlejšího stolu v hospodě, tak se Vám nechce věřit, že je to jeden a tentýž člověk.
                Možná je to i tím, že on neví, že já vím. Prozradil se tam mnoha skutečnostmi, které může znát jen opravdu dlouholetý občan, nebo spíš rodák mé obce, navíc po něm zřejmě taky chtěli občanku, takže vystupuje pod svým pravým jménem a to mě praštilo do očí. Tenhle? A píše takový sračky? Jo, je to bohužel tak.
                Internety dělají z jinak normálních lidí úplně jiné.

                1. servisdok: Já bych neřekla, že internet může za cokoli a že dělá z tzv. normálních lidí svině. Spíš maximálně dělá to, že dává sviním, které se v běžném životě tváří jako normální možnost se projevit v plné kráse. Ale taky se občas pozastavuju nad tím, co někteří do těch internetů píšou. Myslím že to bylo i téma nějakého článku na DFensovi, jmenovalo se to e-sráčství nebo tak nějak :)

                  1. Mngwa:
                    Nechci se přít, víte. Já ale pamatuju „předinternetové“ časy a taky léta jeho nástupu, včetně toho problematického zpřístupnění i těm nejnižším vrstvám.
                    Teď to nemyslím nijak zle – vždyť ostatně vidíte sama, co se začne dít i tady na D-F, vydá-li domácí nějaký „kontroverzní“ článek, ke kterému se prostě musí vyjádřit každý, kdo má v řiti díru. Dokonce to udělá i za cenu registrace na webu, o kterém ale jinak neví vůbec nic.
                    Víte, Jenda Mrcasík si ze mě tuhle dělal prdel, že úplně masochisticky chodím číst diskuse, nebo blogy na iděsu.
                    Myslel jsem si, že je mi už dost let na to, abych chápal i věci, na první pohled jakoby nepochopitelné.
                    Není, madam. Možná by to chtělo ještě tak půl století, ale to už samozřejmě nedám a se mnou spousta dalších zde.
                    Právě to, co vidím na tom iděsu, naprosto nesmazatelně napsáno lidmi, kteří tam píší pod svým pravým jménem (například takový Kroupa, nebo ten kuchař) mě bohužel stále více a silněji ujišťuje o tom, že jako národ jsme prostě skončili, jsme v prdeli.
                    Jestliže tak strašné sračky píší lidé, kteří jsou jinak schopni si vydělat na techniku a připojení k internetu, tak to prostě nemůže skončit jinak, než hrozně blbě.
                    Mngwo, strašně rád bych se mýlil a hrozně bych si přál, aby to nebyla pravda. Uplynulé dva roky a něco, mne z toho bohužel vyvádějí.
                    Ne, nemám řešení a popravdě nevím, co s tím dělat.
                    Kousnutý či zlobící zařízení, se obvykle buď resetuje, uvede se do továrního nastavení, nebo zpětně k nějakému datu.
                    Ta poslední volba, by s řádnou porcí opatrnosti a prozíravosti, snad šla aplikovat i na ČR.
                    Datum? Třeba Vánoce 2019?
                    Kde je ten mikrospínač, co je potřeba pár vteřin přidržet a pak v menu zvolit to datum?

                    1. Jiste, vsechno se riti do sracek, vsechno je v prdeli, uz nas ceka jen prvobytne pospolna spolecnost, joooo, paninko, to ta nase generace, to bylo neco jinyho, nez ty dnesni mlady…nic to neumi, to za nasich let to byly nejake skoly, dneska uz se tam nic nenaucej…
                      TVL :-D
                      Tisice let stale to same.
                      Btw, drive jsme se tu takovymhle lidem smali, nejvice pan domaci, a meli jsme pro ne oznaceni : „Doomsayeri“
                      Dneska jsou to zde ti nejvazenejsi lide, kterym je treba naslouchat :-D
                      Tvl
                      Jo, zmenilo se to tu hodne, pravda.
                      Presne diky tobe a tobe podobnym.
                      Ale tusim, ze si to vlastne asi neprectes, vid….kdyz ja uz nejak ztracim prehled, kdo vsechno z vas me ignoruje :-D

                    2. jste zbytečně pesimista. Krouoa, ten Kuchař, Valicek, Flaška, Turner a pár diskutérů si tam podkuřují navzájem o své intelektuální velikosti. Teď jsem tam objevil další perlu jménem Szabó. To je extra kousek. Doporučuji si ho přečíst. Dokonce tam má větu my s vyšším IQ, ačkoliv například místo tamtamy napíše tantiemy. Hodinky nebo holinky.. to je fuk, obě se natahují.

                    3. Servisdoku, proste to chce si rict, ze kolektivisticke mysleni je picovina a ze proste kazdej sam za sebe. Takze ano, posere se to, ale cim lepe se jeden pripravi, tim to treba dotahne dal. Neni jiste, ze to k necemu bude, ale pripravou se nic nezkazi.

                      Ostatne si myslim, ze ti, kteri tuto zemi vedou do prdele, si sami pripravuji zadni vratka a ne jedny.

                      Dneska jsem koukal, jak se narod divi, ze se ale vooopravdu ta elektrika zdrazi. No, proc by se nemela zdrazit, kdyz statni kasa je na hunte a na te elektrice je paradni DPH! Ovce beci, karavana ale jede dal. Tenhle stat to proste dotahne az na dren. Priprav se, kdo muzes.

                    4. servisdok: Tak na to asi máme rozdílný názor no, nic proti ničemu. Ono totiž taky musíte uvážit ten faktor, že díky informačním technologiím je kokotismus lidí prostě více vidět. To, co by si předtím Kroupa s kuchařem povídali někde v zapadlém pajzlu u piva a vy byste toho byl ušetřen, dnes napíšou do internetů. Stejně jako dalších x přitakávačů a frustrátů, kteří se potřebují někde vyventilovat a po někom hodit metaforickým kamenem. Plus naprosté zbřečkovatění a bulvarizace našich médií (již delší dobu ty srajdy prostě nesleduji), které již mají očividně za cíl jen strašit, lhát, manipulovat a prudit a tito jedinci, které jsem jmenovala jsou jejich hlavní cílovka. Takže je jednoduché podlehnout optickému klamu, že je to v prdeli, ale já když se bavím v reálném životě mimo internety se svým okolím, tak narážím i na inteligentní jedince schopné kritického myšlení, takže věřím, že to není tak hrozné, jak to může při pohledu na internetovou břečku vypadat.

          2. to mngwa, sysop

            vaše diskuse pesimisty a optimisty se mi líbí… jen připopodotknu, že možná zběžný pohled na sociální sítě může být zavádějící… například z analýzy volebních preferencí českých občanů se mi neodborně a neodzdrojovaně zdá… že polovina českých občanů jsou mentálně retardovaní debilové… to jen tak do placu… paradoxně dnes už nevím sám o sobě zda jsem optimista či pesimista… asi jdu s dobou… vyšším progresivním nárokům nestačím tak mi ujel vlak

            1. Vcera jsem mel na pohovoru mladou holku – 22 let, prave dodelala FH strojarnu. Ve tride 24 studentu, pracovni misto zatim sehnali jen dva. Jeji bracha, o rok mladsi, prave dodelava FH elektriku, ve tride 17 studentu, pracovni mista uz maji vsichni.

              Nemecko, ktere vzdy bylo vystavni sini prumyslu, najednou nepotrebuje strojare…?

              Copak se to jen deje…?

              Jeste pred dvema lety bylo neco takove nemyslitelne.

        2. MSM aktivně selektují diskutující. Buď rozdáváním banů, nebo šikanou s ověřováním totožnosti, pokud někdo názorově vybočuje.

          1. Chcete říci, že po někom tato média nevyžadují pro účast v diskusi doklad totožnosti (jako například po mě)?

            1. Třeba na Seznamu jsem se přihlásil z emailu silver.bullet a v diskusi vystupuji pod stejnou přezdívkou:
              https://www.novinky.cz/pocasi/diskuze/meteorologove-varuji-pred-vydatnymi-desti-nekde-naprsi-az-60-milimetru-40397845
              Nikdo po mě nikdy ověření totožnosti nepožadoval.
              Oproti tomu mě idnes ztožnil již 3x požadavkem na scan OP. Vždy, když jsem si dovolil vznést dotaz zpochybňující generální linii.

              1. A v cem je problem poslat jim nejaky hezky obrazek z Photoshopu? Uredni listina to tak nebo tak po naskenovani neni…

      2. Spíš něž ovce mi to připomíná hejno slepic. Někdo hodí zrno a všichni běží v houfu. Chce to jen vědět, kdo rozhazuje tentokrát a na co má vsazeno.

      3. Podle me termin ovce sedi, ovce kdyz vyroste mezi vlky, tak bude vit s vlky, kdyz vyroste mezi kravama, tak bude bucet. Ovce jsou takova mila spolecenska zviratka, rozeznavaji obliceje a v davu nasleduji sveho ovcaka. Proto Jezis rikal ze je ten dobry pastyr co pro sve ovce hleda zelene louky, zna sve ovce a ony znaji jeho. Jezis je tak dobry pastyr, ze je ochoten za sve ovce polozit zivot, narozdil od „spatneho pastyre“, ktery sve ovce vede ke hladu a zatraceni. Tak ted me jenom napada, co je to za pastyre, kteri vedou Euro-ovce dnes? Hledaji dnesni Euro-pastevci pro sve Euro-Ovce zelene pastviny plne nadbytkem jidla, jako by to udelal Jezis? Nebo je naopak burcuji do valky a hladu? To jsou takove moje filosoficke otazky… :-)

        PS: Taky si myslim ze internetove diskuze jsou zkreslene, moje zkusenosti jsou skoro stejne. Podle me jde taky o to kdo na to psani na internety ma cas? Lidi zaprahnutych ve vyrobnim procesu, co nemaj cas diskutovat nekde na internetu o nutnosti noseni rousek nebo pomoci Ukrajine, bude taky hodne.

        1. bude vít věnce?

        2. No taky ale ovce nebonzují a neukazují nasraně prstem na různé hříšníky, kteří se zrovna znelíbili režimu, protože nemají hadr na xichtu/covid „očkování“/vytetovanou ukrajinskou vlajku na prdeli/cokoli jiného, co je zrovna podle našich sračkometů politicky správné. Pojem ovce vyvolává dojem submisivity, ale taky neškodnosti, což bohužel u těchto zamindrákovaných a zpruzených nul většinou není pravda. Obzvláště když se jich někde nějakým nedopatřením sejde více, to pak míra škodlivosti exponenciálně narůstá s velikostí skupiny. To jsou přesně ti lidi, co za WW2 udávali svoje sousedy gestapu a posílali je do plynu, protože je to přece v zájmu tamtoho společenského blaha.

          1. PS: A ovečky jsou roztomilé, zatímco průměrný, sociálně uvědomělý potírač individuální svobody vypadá jako Fat Bastard z Austina Powerse.

          2. Abych tu paralelu rekl celou, tak lidstvo se deli na ovce a na kozy, a kozy jsou ti co delaj bordel a neplechu, a za zasluhy pujdou s Dablem do pekla (Matous 25:31)

            Ale kolik tech koz je?

            Ja sem se treba v nejvetsi kovidove slave odvazil vkrocit do supermarketu bez rousky, a zadna z pritomnych stovek ovci me nenabonzovala ani na me nasrane neukazovali prstem, takze vetsina lidi podle me jsou takove ovce, od malicka poslouchaji co jim ostatni ovce reknou – dneska teda 8 hodin denne cumi do obrazovky tak kdyz to obrazovka rika, nosi rousky, ale z cloveka bez rousky zadny velky halo nedelaji.

            Ze se pak objevi nejaka hystericka koza co zacne delat problemy? Tak hlavne aby kozy neovladly svet, to by pak byl kozel zahradnikem.

            Dal se s tema alegoriema asi nedostanu, protoze je jasne ze ovce nemuzou bonzovat ostatni ovce ovcakovi, ale treba termin „uzitecny idiot“ ve me budi alegorii ovce, ktera dela neco co ji navykladali ze je spravne, jako Pavlik Morozov uda tatu, protoze je to spravne. Kdyby byl Pavlik Morozov koza, tak by udal tatu za prachy, jako Jidas, ale on to udelal pro dobro SSSR, takze to zadnej Jidas nebyl.

            1. to barny

              velice tvůrčí přístup s těma kozama… to nezapomeň a zkus to rozvést… já teď nemůžu, páč mi napadají pouze nepřístojné paralely… ale dělá to taky pěknej bordel…

            2. No tvl ještě do toho zatáhnout nebohé kozy :D ale máš tu terminologii propracovanou, to se musí nechat.

              1. to neni ode me, to jsou alegorie ktere rikal Jezis ;-)

    2. “ zatimco my tady slavime a chceme tu valku podporovat, at se strili jeste vic“
      Zasa tieto nezmyselné ruské sračky, že keď nebude Západ posielať zbrane, bude umierať menej Ukrajincov.

      1. Co je na tom nezmyselneho? Ked vycerpas protivnika tak musi kapitulovat, co povedie k znizeniu poctu mrtvych. My sme sa predovsetkym nemali dostat do situacie, ze riesime zastavenie bojov, tie nemali ani zacat. Uz len ked sledujes retoriku Zelenskeho, nie je to tak davno ked vela hovoril o jednaniach, odkedy mu tam futruju zbrane zo zapadu tak zrazu uz ziadne jednania, RF musi odist a hotovo.

        1. Vzhľadom na to, čo sa dialo na územiách okupovaných Ruskom, by určite k zníženiu počtu mŕtvych nedošlo – práve naopak. Rusi tam názorne predviedli, čo si predstavujú pod demilitarizáciou a denacifikáciou a ak by toto aplikovali na celú Ukrajinu, tak by to bol ešte väčší masaker. A navyše by na rozdiel od vojakov umierali civilisti.
          A čo sa týka vyjadrení Zelenského, je potrebné brať ich s rezervou. Je to tiež spôsob, ako si pripravuje vyjednávaciu pozíciu. Je veľmi nepravdepodobné, že by Rusi úplne odišli z Ukrajiny (vrátane Donbasu a Krymu) – aspoň nie v najbližších rokoch.

          1. Jasně. Například jak sami stříleli na už sebou obsazená města, třeba. :-D

            1. Čože to?

              1. No právě!

              2. notyvole:
                srovnejte, jak vypadá klasická „vyhlazovací“ válka, např. napadení Jugoslávie vojsky NATO, s aktuální situací na Ukrajině. Evidentně se o klasickou válku v pojetí NATO nejedná (na Ukrajině – s lokálními výjimkami – většinově funguje veškerá infrastruktura, tedy jezdí vlaky – což může dokázat i náš premiér, který údajně vlakem zcela bezpečně dojel z Prahy do Kyjeva a zpět – funguje zásobování obyvatelstva elektřinou, pitnou vodou, dokonce tam fungují i telekomunikační sítě, distribuce potravin atd.) a tudíž mi závěr, že dodávky zbraní Ukrajincům zvyšují počty jejich obětí připadá celkem logický.
                Účelem té další podivné ruské vojenské operace evidentně není srovnat Ukrajinu se zemí, jak tomu bylo v případě napadení Jugoslávie vojsky NATO (byť nálety, bomby nebyly vyvolány hmotným zájmem; jejich povaha byla výlučně humanitární…), ale ty cíle jsou zřejmě jiné, méně destruktivní.

                Na druhé straně se už nelze divit, že těchto „přátelských vojenských operací s bílou barvou“ už má celý svět plný zuby, protože tento (nejen) ruský způsob řešení problémů je fakt na poblití a zaslouží co nejtvrdší zarážku. Ostatně zažili jsme něco podobného a zpětně můžeme říci, že by použité zbraní s pravděpodobností blížící se jistotě pouze zvýšilo počty obětí, zejména na české straně.

                Samozřejmě relevnantní otázka, zda je lepší se podrobit a přežít, nebo bojovat a zemřít, je zjevně individuální (protože roky na tomto webu probíhala diskuse na toto téma, a to se zdaleka netýkalo jen roku 1968).
                Proto bych tvrzení o navyšování počtu ukrajinských obětí prostřednictvím dodávek zbraní ze zahraničí nepochyboval. Spíš bych řešil toto dilema.

                1. „„vyhlazovací“ válka, např. napadení Jugoslávie vojsky NATO“
                  Tam som prestal čítať. Predpokladám, že zvyšok príspevku je podobná chujovina.:-)

                  1. Co to? Vy už jste tak daleko, že popíráte dokonce operace NATO, o nichž informovalo samotné velení NATO?
                    To jste ten pokrok dotáhl hodně daleko za hranice reality!

                    1. Ktorá operácia NATO bola „vyhladzovacia“, hmmmm?!?

                    2. Žádná, ale znáš to. Sice to není pravda, ale mohla by být. ZDÍLEJTE NEŠTO SMAŽOU!!!!!!!!

                    3. Válka v Jugoslávii byla ta klasická likvidační (pro tu zemi – ne nějká genocida). Grafitové bomby na elektrárny, rozmrdat mosty, železnice, prostě tu zemi komplet vypnout. Rusové to z nějakého důvodu toto nedělají, přestože mohli.

                    4. To ovsem nebrani mistnim ukr-nackum, aby omilali lzi o masakrech civilistu a takove veci. Jedna tupa slama u kravina vedle druhe.

                  2. Tak potom sa necuduj, ze nedokazes porozumiet inemu nazoru.

                2. Druhá část tvého příspěvku je dokonalý český komplex. Uvědomuješ si, že v roce 68 jela na plné koule válka ve Vietnamu s miliony mrtvých a zraněných? Takže návštěva spřátelených vojsk beze ztrát u nás byla bezvýznamná epizodka, nad kterou celý svět jen pokrčil rameny. A teď se ji snažíš srovnávat s Ukrajinou? Ignorujíc jak ten samotný Vietnam tak ty různé další nevyprovokované návštěvy USA/NATO po světě i ty různé více či méně násilné barevné převraty z nedávné doby?
                  Kdyby na světě probíhaly pouze operace s bílou barvou a jinak na Zemi vládl dokonalý mír a láska tak lze souhlasit, že je to bezprecedentní a je nutno to zarazit, ale to není realita.
                  A kam zmizel boj proti tomu zlému komunismu? Ovce si už ani neuvědomují, že ty všechny operace, co jsem popsal výše (a to prosím všech barev včetně bílé) již dávno nejsou bojem proti zlu, ale obyčejné dobyvačné války o moc, území a zdroje a jejich další cyklení oko za oko.
                  Ohledně Ukrajiny, západ a zejména Evropa byla v této partii na tahu 30 let, teď když táhne Rusko tak se Evropa probudila a zjišťuje, že USA táhly za ně a rozhodně ne v zájmu Evropy ani Ukrajiny.

                  1. Především v 1968 šlo jen o výměnu lokajů v satelitním státě. Asi jako když se v Jižním vietnamu vyměnila junta.

                  2. Ked na daleko vacsi pruser v Berline (berlinsky mur) par rokov skor USA reagovali slovami JFK – not nice, but the only realistic solution available, iba naivny idiot by si myslel, ze v 1968 bude Zapad reagovat na to, ze si ZSSR robi poriadok vo svojej sfere vplyvu (tak ako si robili poriadok USA na zapadnej pologuli, ked sa im to hodilo).. ano, boli akoze nejake formalne protesty, to nic nestalo.

                    Jedna banda sudruhov odstavila druhu.. obidve komunisticke bandy v 50. rokoch radostne budovali socializmus ci komunizmus, nemali problem vesat ci posielat do Jachymova nepohodlnych ludi (vratane geroja Dubceka, ktory podpisoval na krajskom vybore strany v Banskej Bystrici dekrety o vystahovani ci zhabani majetku takym ludom), tie dristy o reformnych komunistoch si mozu strcit „byvali sudruhovia“ do riti! Jedine stastie, ze uz vymieraju.. iba naivny idiot si mohol mysliet, ze nejaky „socializmus s ludskou tvarou“ mal sancu na prezitie, ved reformni sudruhovia neboli schopni ani len uvazovat o zruseni veducej ulohy strany – pochopitelne, pretoze by sa cely rezim zosypal.

                    Nepamatam si, ze by Zapad vtedy robil taky cirkus s emigrantami z CSSR ako dnes z UA.. naopak, vtedajsi emigranti to mali hodne tazke a nikto im nic nedaroval (okrem sladkych demokratickych reci, niekedy ani tie nie), ale sikovni sa uchytili!

          2. tydle tvoje pohádky stojí za hovno, rači se vrať k osvědčené Karkulce, jo?

        2. Semencko, co zásadně sníží počet na nulu mrtvých ve sprosté russacke válce, je úplné stažení putlerovskych nacistů z území Ukrajiny.

          Russáčtí hnojové tam zkrátka nemají co pohledávat. Není to jejich země. Ta jejich je velká dost a mají ji v totálním bordelu. Plýtvají zdroji na špatném místě.

          Russáčtí trotlové si můžou ubrousit jazyky lízáním russáckých prdelí, ale za benzín do jejich popelnic budou platit stejný ranec, i kdyby nechali jazyk v držce.

          1. Tak jim top běž vysvětlit, třeba se zastydí a odejdou.

          2. Vitaj. Už je to dlouho, co ssme tě tu nesslišeli/neviděli. To ssme rádi. Prášeček ssiss vzzall?

          3. Tvoja podpora ukrajinskych nackov je Tvoja osobna vec, beriem to ako Tvoje pravo na nazor. Moj je diametralne odlisny a bohuzial taki ako Ty vo vedeni EU maju zaspinene paprce krvou Ukrajincov stvanych proti Rusom.
            Chcem verit, ze rovnaky meter pouzivas aj na nasich zapadnych kamaratov co vrazdili v Iraku.

            1. Kefalín, čo si vy predstavujete pod takým slovom nácek?:-)
              A aký je rozdiel medzi ukrajinskými a ruskými náckami?
              https://www.nbcnews.com/think/opinion/putin-nazi-pretext-russia-war-ukraine-belied-white-supremacy-ties-rcna23043

              1. Taky, ze ukrajinsky adoruje niekoho kto si robil naroky na uzemie na ktorom zijem, na zaklade etnickeho principu, kedy etnikum na tomto uzemi zijuce povazuje za ukrajinske a nie za etnikum samotne. Rusini alebo Lemkovia ak chces. Ukrajinci neuznavaju ine narodnosti, pre nich su to vsetko ukrajinci bez rozdielu. V tomto si mozu podat ruku s poliakmi, ti to prevadzkuju desatrocia. Vid Lemkovia.
                Ked niekto vytiahne podobizen Banderu a ocakava nejaku podporu u mna skoncil. To je na vychode Slovenska neakceptovatelne.

                1. U prarodičů to věřím, u rodičů možná, podle prostředi. Ale u mladých – frikulínů si nejsem jistý. Pravda, moje plytké znalosti skoro východního konce ČSSR končí s jejím rozdělením. Ale i tak, podle toho, co vidím zde – otazník.

                  1. Stretavam sa teraz s mladymi Ukrajincami co tu studuju, oni to vnimaju, ako ze Rusi chcu zabrat ich zem a podobne. Ale ked pride na pretras Bandera a spol. tak su prekvapeni, preco nam tak vadi. Sam Ukrajinec mi povedal, ze som polovicny Ukrajinec, nie polovicny Rusin po otcovi. A neslo mu do hlavy, ze mu odporujem a zdoraznujem, ze Rusin neznamena Ukrajinec.
                    Frikulini, mladi vedia to co sa dozvedeli doma a v skole a tam to uz par rokov nie je uplne s kostolnym poriadkom.

  8. Osobně mě ukrajinský konflikt zajímá podstatně méně, než to, co se děje tady. A to co se děje tady není moc dobré. Ano, je to nesluníčkové a neuvědomělé, ale jsem přesvědčená o tom, že na Ukrajinu ve skutečnosti kašle i většina těch hysterionů, co mají potřebu za každou cenu pomáhat Ukrajině vzteklým prskáním na údajné proputinovce a vyvěšováním ukrajinských vlajek úplně všude. Skutečný a hlavní zájem je kontrola, buzerace a to by tak nešlo, abyste si žili svůj normální život po svém. A pro takové je jakýkoli prostředek dobrý, ať už je to čínská rýma nebo Ukrajina.
    V podstatě si už delší dobu kladu obdobnou otázku jako autor článku. Proč se mám zbláznit s rýmy, Ukrajiny nebo nějakých opičích neštovic (vážně hoši, nic blbšího už vymyslet nešlo?) když tady máme úplně jiné a zásadnější problémy, jako inflaci, nově nastolený zvyk vlády vydávat protizákonné opatření, aniž by to kohokoli zajímalo, otevřenou cenzuru a využívání nouzového stavu několikrát do roka na kdeco, zejména na věci, ke kterým není vůbec určen. To mediální vyvolávání strachu různými rádobykrizemi a urputné odvádění pozornosti od našich skutečných problémů je už tak zjevné a účelové, že mě docela překvapuje, že to už touhle dobou nevidí úplně všichni.

    1. Z rýmy … ten češtin.

    2. Ta valka je konzumni produkt. V mediich frci produkty s omezenou trvanlivosti a tohle je jeden z nich. Kdyby ted do Parize dopadl meteorit velikosti kopacaku, tak se o tom bordelu, co nadelal, bude mluvit ihned. Nejprve online senzace z mista dopadu, pak zabery na houkajici sanitky, pobihajici pozarniky, vyjadreni pani odnaproti, pak postoje politiku jak je potreba se semknout, nasledne televizni debaty s vizionari o tom, kdy spadne dalsi, Fialova cesta do Parize, pak hledani vhodneho vinika, zpusobena krize na H-K burze, skokovy narust zajmu o studium astronomie a astrofyziky, uprk cikanu z Francie… pul roku by si na Ukrajinu nikdo nevzpomnel.

      1. No nevim, typickej slamista ukravinista by i ten meteorit „prisil“ Putinovi.

        1. Samozrejme, ze by EU vyhlasila dalsi vlnu sankci na Rusko, o tom ani nedejcham, jen jsem to tam zapomnel pridat. Samozrejme prodlouzeni nouzaku v Cesku, vlada objednava v Cine plechove destniky za 100 miliard pres s. r. o. zalozene minuly tyden, atd…

      2. Davam za 1,to mě pobavilo.

  9. Konečně autor kapánek prozřel, když srovnám jeho první článek o „válce“ na Ukrajině, kde chtěl chcát na Rusy (možná to napsal jen aby mu neblokli web :)), tak je to posun. Hned od začátku měla Ukrofílie všechny atributy kovidmánie a všichni fanatičtí rusobijci a svědci kovidovi ženou naší zem do ještě větších sraček.

    1. Nemyslim si, ze se autoruv pristup zmenil. To chcani na rusaky byla odpoved na synovu otazku co budeme delat my az nam sem rusove vlitnou, a na tu je to stale spravna odpoved.

      1. Samozřejmě. Když na tebe půjde ženská s nožem tak si taky nelehneš a nenecháš se v klidu vykuchat jen proto, že je to tvoje manželka.
        Jenže celá věc má i jisté okolnosti, jako například že ji třeba deset let mlátíš jak žito.
        Máloco je v životě černobílé a ani řešení nebývají černobílá.

        1. Ale Dfens se vyjadroval k situaci kde nas stat nekdo napadne. Dokonce tam i psal, ze se to nevztahuje jen na Rusko, ale ze si stejne zachazeni zaslouzi kazdy agresor co sem vlitne. Pokud vam prijde, ze Rusku tak moc krivdime, ze si invazi zaslouzime, tak pak mate pravdu.

          1. No já jsem jen chtěl vyjádřit názor, že extrapolace jednoho názoru na celek je častěji diskusním faulem než relevantní argumentací…

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017