Kdy bude válka? - zpět na článek

Počet komentářů: 1 094

  1. Není nad přímý zdroj:

    https://www.1tv.ru/news/issue/2022-02-21/21:00#1

    Doporučuji nenechat se pohltit pocity trapna a skouknout celé. Vládi mi bylo takřka líto.

  2. Experti z dfensu už zmanipulovali dost lidí k smrti (neočkování), tak je čas dělat PR Putlerovi. Když jsi vzpomenu, že jsem to tu roky zpátky četl jako relevantní zdroj. Tak heil Putler, plandemie a víc dalších rusofilních/antivax článků. Humoristický web.

    1. Přesně tak. Dřív to bylo alespoň k smíchu (nemáme práci, nemáme na nový auta, nemáme ženský…), teď je tenhle server už jen k pláči.

      1. Taxe vybrec a vypadni. Nebo sem snad musis pracovne, abys mohl psat svodky?

        1. Jsi naštvaný, že jsi mezi těmi mimoni?

          1. Běž raději nasazovat botičky, fízle.

            1. Potrefena ko-za?

        2. Jako anticti Rimane, i ja se bavim nad zrudami. Sam pryc nepujdu

    2. Hele, ty experte se smrti. Na mym oddeleni doposud vsichni prodelali alespon jednou COVID, nekteri i dvakrat. S dvema vzjimkami. Mnou a jednim programatorem. A vis, co mz dva mame jinak? Nejsme ockovani, ty pico. Nejsme a nebudeme. Vcera rano mi neprisel kluk, ze je pozitivni, je mu blbe a boli ho budka. No kurva bejt to nejaka bezna viroza, tak je ve ctvrtek zpatky v hokne. Ale ona to bezna viroza neni, takze mi prijde az za 10 dni nejdrive. Jenze on se mezi vanocema a Silvestrem nechal naboostrovat. A ja ted musim resit, kdo tu jeho praci udela, protoze to specha.

      Bez si nechat dat dalsi dve az tri davky, at si totalne rozjebes imunitu a hlavne at se nekde v koute nemusis klepat strachy xmrti vydesenej.

      A nehajluj, kdyz ani poradne nevis, co to vlastne znamena.

      1. Sysop: já bych to nekrmil. Ne, že by to nemohlo být tak debilní, že si to myslí, že „neočkování = smrt, očkování = život“, i když i oficiální data říkají, že je to blbost (to ale víře nebrání). Ale spíš je to troll.

        Mimochodem, kolega kvůli cestování podlehl v prosinci. Covid měl předtím 2x, ale chtěl jet na hory a neměl vhodný papír. Teď leží s covidem. Prostě to očkování na dávno se nevyskytující verzi funguje a ne že ne:-)

        1. Ja uplne ziram, kolik lidi ma tu posledni variantu a pritom jsou ockovani. Nas majitel se naboostrovat nechal nekdz v listopadu, vcera se vratil do prace po prodelanem COVIDu a sam rikal, ze decka to asi dotahly ze skoly a postupne lehli vsichni, krome babky, ktera neni ockovana. Jako, nezeru ruzne zvasty o grafenu, GPS a zivych tvorech ve vakcinach, ale ze to rozmrdava imunitu, to uz fakt vidim na docela dost lidech okolo sebe.

          1. Sysop: zrovna omicron bych moc jako potvrzení dodrbané imunity očkovaných neviděl. V okolí to měli jak očkovaní, tak neočkovaní a hlavně v obou skupinách i ti, kteří nějakou z dřívějších verzí covidu měli a to i docela nedávno.

            1. Každopádně ten omikron už pro zdravého člověka není nebezpečný vůbec. Je mnohem slabší než ty předchozí varianty. Vypadá to, že to co říkala doktorka Peková už před rokem, se nakonec stalo. I když se tenkrát stala kacířkou první třídy.

              1. Ko-za: že to tak bude muselo být jasné každému, kdo nemá v hlavě úplně nasráno. Koronavirus – i kdyby z labáku utečený – je pořád „jen“ koronavirus se vším, co k tomu patří, vč. mutací a slábnutí.

                Peková není kacířkou, protože to řekla, ale protože si zahrála na Nostradama a sekla se o rok a pár mutací.

  3. Tak doufam, že si autor „článku“ s ohledem na stávající vývoj situace pořádně nafackoval.
    Putin je zlo, ustupovat se mu nemá, a doufam, že někdo v západním světě najde odvahu k vojenské „korekci“ ruských choutek, pokud možno formou icbm s termojadernou hlavicí.

    1. A proč zlo? Víceméně se naplňuje scénář, který jsem zde načrtnul. Pokud dobře vidím, tak obyvatelstvo LNR a DNR je nadšené, vidím tam ohňostroje spontánní nadšení a mávání ruskými vlajkami. V očích mladých mužů z oblasti vidím jednoznačnou úlevu, že nebudou muset bojovat s mnohem silnějším nepřítelem o život a že nezemřou. A nefalšovanou přímo ba demokratickou radost žen a dětí. Ostatně jaképak porušování mezinárodního práva? Když šlo uznat Kosovo a odtrhnout jej od Srbska nebo když šlo v roce 2011 udělat bordel v Libyi, z čehož se ta země nikdy nevzpamatovala, tak v čem je rozdíl? V čem, posím pěkně, je život v Libyi po zahraniční intervenci a rozvrácení tamní společnosti nyní lepší, než postavení rusky mluvícího obyvatelstva v oněch enklávách ve srovnání s těmi, která zmrzačili, upálili a znásilnili v Oděse? Ani jsem si nevšiml, že by Putin v DNR a LNR nějakému Ukrajinci mazil účty a kradl peníze, jako to dělá zmrd Trudeau. Tahle sprostá zlodějská parazitní verbež nemá co kritizovat. Na Putinovi se mi líbí aspoň to, že si na nic nehraje a není pokrytec, protože tohle pokrytecké sprosťáctví a lhaní nesnáším ze všeho nejvíc. Oblažte nás svou neskonalou moudrostí a znalostmi…:-))
      V čem přesně spočívá to Putinovo zlo? A v čem přesně spočívá to Vaše dobro vyjádřené tou IBCM s termojadernou hlavicí?
      Víte, můžete se připojit na Twitteru k podobným neomarxistickým sráčům jako je soudruh Rakušan, soudružka Pekarová-Adamová, nebo třeba soudruh Tchajwanec. Nebo ten posránek Fiala. Vaše demokratické výzvy k termojaderné výměně budou jistě inovativní a přivítány s nadšením, zvláště pak u naší předsedkyně parlamentu.

      Já si naopak myslím, že poté, co tahle sprostá verbež pošpinila naší Ústavu a Listinu práv a zničila naši měnu (čímž myslím, zejména zmrdy z ČNB a Babiše), tak v podstatě není co bránit, protože není moc rozdíl, pokud by sem Putin přišel nakráčel s tanky, když celá partička zkorumpovaných státních zmrdů a jejich vohnoutů v řadách voličstva jim jdou na ruku. Mně tak nějak nepřipadá, že by tahle sprostá parazitní marxistická inflační chamraď byla lepší, než Putin. Teď bude tahle verbež hystericky kvičet, aby zakryla vlastní sračky, především erozi zákonů a práv občanů a dvoucifernou inflaci. Tak kvičte s nima, idiote.

      1. „obyvatelstvo LNR a DNR je nadšené, vidím tam ohňostroje spontánní nadšení a mávání ruskými vlajkami“

        Zcela vážně míněná otázka – tohle je myšleno jako ironie, nadsázka, nebo zcela vážně?

        1. myslíš, že bouchají ohňostroje z neštěstí a hrůzy? tak jako proč ne, možný to je…

          1. Tys tam včera byl? Já teda jen vidím fotky, který submitnul přes AP nebo Reuters někdo s ruským příjmením. Z mýho pohledu to klidně můžou bejt oslavy ruskýho novýho roku 2015 někde v Jekatěrinburgu…

            1. Musis si najit mistni zdroje. V nasi zapadni demokracii se takova videa neukazuji. Na Twitteru jsou taky nejaka, vcetne aktualnich zprav, takze ze Silvestra to asi nebude (leda bz se uz pred dvema mesici radovali, ze je Rusko uznalo).

              „Vasu picu jsem taky nevidel…“, znas to.

              1. Bouchaly ohňostroje na hlavním náměstí. Psaly to Izvěstija, to je skoro tak hodnověrné, jako Pravda. Ovšem, jestli bylo nadšených 100 lidí, 1000 lidí, 10000 lidí? Na fotkách těch lidí zas tak moc není, rozhodně míň, než kolik vítalo Němců Hitlera při okupaci 1939 v Praze.

                1. Ja nevim, kolik Rusu je v Donecku a Luhansku. A neprislusi mi to resit, je to tam jejich zeme.

                  Kdyby u nas vyhlasili, ze kazdej Cikan dostane milion, taky by asi byly ohnostroje a taky bych asi netusil, kolik lidi slavi. Ale je podstatne, jestli to strili deset lidi nebo deset tisic lidi? Kdo urci, kolik lidi musi slavit, abychom my uznali, ze oni tam opravdu slavi?

              2. Mně to přijde právě tak 50/50, že ji nemaj… Místní zdroje, přespolní zdroje, pokud tam nemám někoho, komu můžu věřit (a to mi přijde, že teď tam nikdo takovej není, každej je nedůvěryhodnej z jinýho důvodu), tak je to na úrovni informačního šumu…

        2. Mrcasik, kolik milionu z tech republik migruje na zapad? Zcela vazne co myslis?

      2. Nikoho nezajimaji nejake collateral damages na Donbase, to se hodi jen pro propagandu. Podstatne je, najit konecne nejakou poradnou zaminku a udelat nekde novej megabordel. Podstatne jsou zajmy. Nic jineho.

      3. Kdyby sem nakráčel Putin s těmi tanky, tak ta partička buď uteče, nebo skončí v lágru – co s potenciálními rozvraceči. Na druhou stranu, takový soudruh Fiala by myslím vyměnil kabát velice rychle (nebo se o to pokusil).

      4. Takhle vypadá pravý demagog. Když se seknu a jsem za pitomce, tak místo abych si posypal popel na hlavu, tak vytahuju úplně jiný témata. A vy zase bijete černochy .-)

      5. Chalenger: Proč zlo… ? Protože Rusákovi se nedá věřit a je naprosto nepředvídatelné co dalšího si usmyslí dobít, vylhat, jaké další vydírání velkohubě vyhlásí a proč. (Že se na světě nedá věřit dalším subjektům není relevantní).

      6. Výborně, díky této reakci, která je přímo esencí oblíbeného argumentačního faulu „a vy zase bijete černochy“ (podrobněji viz např. zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/Argumenta%C4%8Dn%C3%AD_klam#%C3%9Ahybn%C3%BD_man%C3%A9vr_(red_herring) ) je mi nyní jasné, že jsi buďto (pro)ruský troll, případně (a k tomu se přikláním) užitečný idiot. Protože napsat toto v češtině, tj. jazyce národa, který se ocitl v pozici obětního beránka Mnichovské dohody a v osmašedesátém také zažil příjezd ruských „holoubků míru,“ to chce hodně silnou dávku cynismu, odtrženosti od reality, silného žaludku či všeho dohromady.

        Já jen doufám, že alespoň pan domácí a někteří další zdejší autoři pohoršující se nad pomlouváním toho mírumilovného Ruska z agresivních revizionistických choutek uznají, že se mýlili, protože to se koneckonců může stát každému, že se splete. Obhajovat vlastní omyl/úmyslné lži směšným blekotáním toho druhu, které jsi právě předvedl, mě totiž přesvědčilo o jediné věci – jsi úplně stejný bezpáteřní a slizký pokrytec jako ti, do kterých se tu obouváš ve svých článcích – pouze máš opačný názor. A nerad bych si totéž myslel i o D-FENSovi a dalších…

        1. Bez cynismu se mezinárodní politika dělat ani posuzovat nedá. Rusko je velmoc a když se trochu oklepala z devadesátých let, jako velmoc se chová. Fňukat nad tím má stejný smysl jako vyčítat vlkovi, že dáví ovce. Holt si musím pořídit ohradu a ovčáckého psa.

        2. Nejsem fanda řešení v 1968. Nicméně, východní blok tím řešil snahu zachovat poválečné uspořádání, které bylo domluveno na Jaltské konferenci, zatímco západ spoléhal na to, že podporou „demokratizačních“ hnutí způsobí odklon od tohoto uspořádání tzv. zevnitř. Děje se to stále dokola a stejně. Proč si tedy anglosasové nesednou ke stolu a nevyvolají skutečné mezinárodní jednání o tom, co se jim už zajídá?! Namísto toho pro své cíle zneužívají národy a vyvolávají změny buď skrytým násilím peněz a vlivu, nebo rozpoutáním občanských válek. Jsou to srabi. Kdo poslouchal Putina a ruské představitele, slyšel jediný zájem – ochránit lidi. Bylo by dobré pustit si nedávno uvedený polský film Katyň, aby se pochopilo, kdo hajluje a kdo se před hajlováním chrání.

          1. Nikoliv. Jaltská dohoda specifikovala, že se mocnosti nebudou vměšovat do politického uspořádání a umožni svobodné demokratické volby na osvobozených uzemích.
            Proto se komunisti tolik rozčilovali, když Reagan v srpnu 1984 zdůraznil, že odmítá jakékoli interpretace jaltských dohod, které naznačují americký souhlas s rozdělením Evropy na sféry vlivu.

            1. To se nedá nazvat ani zjednodušením, to je vytržení jednotlivosti. Alespoň podle https://cs.wikipedia.org/wiki/Jaltsk%C3%A1_konference

              1. A v čem je Wiki v rozporu s tím, co jsem napsal? Tedy že v Jaltě nedošlo k rozdělení sfér vlivu, ale naopak tam byl závazek to neučinit, který Stalin nemyslel vážně? Pravý opak vaší interpretace o domluveném uspořádání sfér vlivu z Jalty ve vašem příspěvku. Reaganův základní postoj byl, že trvá na dodržování Jaltské dohody sověty – tedy nejsou sféry vlivu a není nárok Moskvy na vliv ve střední evropě.
                Korektní populární shrnutí Jalty je zde: https://www.lidovky.cz/domov/jaltska-konference-a-jeji-mytus.A100213_000085_ln_noviny_sko

                1. Je evidentní, že základní prvek dobrých smluv, tj. závazek pacta sunt servanda, se nedaří a nedaří v klíčových věcech zakotvit. To totiž předpokládá, že obsahu smluv všichni rozumějí stejně a budou tak své závazky ze smluv plnit se zřetelem ke stejnému cíli. Je evidentní, že každá z mocností v Teheránu, Jaltě i Postupimi myslely na něco jiného.
                  Nehájím ani jednu z těch stran, nicméně si dovolím tvrdit, že oběť 20mil. lidí za jednoho mrtvého Hitlera a bezpodmínečnou kapitulaci Německa měla svoji cenu. Cenu, kterou si západ evidentně nemohl dovolit zaplatit, ba dokonce ji ani svými zdroji zaplatit nedokázal. Jak dlouho mělo platit morální právo SSSR plynoucí z jeho oběti, zda jednu nebo dvě generace, to je otázka. V každém případě, pokud mají být jakékoli pořádky revidovány, je třeba to dělat otevřeně, jednáním. Takto jedná právní stát, který se opírá o demokratický princip. Stát, který potutelně posílá náboje někam, peníze na záškodnické neziskovky jinam, vyvěšuje namísto národní vlajky symboly hajlujícího režimu, není ani jedno z toho.

                  1. ZSSR nemalo nijaké „morálne právo“, keďže s jedným živým Hitlerom veselo spolupracovalo, až kým ho teda ten nepodrazil…

                    1. No, spolupracovalo. Měli smlouvu, že si nepolezou do zelí. Což Německo tak nějak nedodrželo. S Hitlerem spolupracovali jiné štáty. Třeba ten Slovenský.

                    2. USAcke firmy spolupracovaly zvesela, za vedomi govermentu až do konce r 42, vychladni a jdi se dovzdělat.

                    3. A taky bijou černochy…
                      Fakticky, USA měly zákon o neutralitě, který dovoloval obchodovat s oběma stranama a padl až s útokem na Pearl Harbor 1941.
                      Tolik k tomu dovzdělávání, ovšem raději na Vaši straně.

                    4. Takze zakonom o neutralite si ospravedlnime obchodovanie s Hitlerom. No to ma poser, necudo ze si amici mozu robit po svete co sa im zapaci. Na vsetko maju vyhovorku. A potom sa cudujeme rusakom.

                    5. Politická dynamika byla tehdy obráceně: v USA koncem 30 tych let vítězili izolacionisté a ti prosadili zákon o neutralitě. Tehdy šlo o snahu jakkoli zabránit administrativě USA vstoupit do konfliktu v Evropě. Jenže koho dnes zajímá sto let stará ideologie vzniklá jako reakce na WW1.

      7. ja to citim podobně..

  4. Tak by mě zajímalo, kdy soudruzi-fašisti vyhlásí pravoplatné referendum v okupovaných oblastech, nebo ho už ani vyhlašovat nebudou a přepadnou bez vyhlášení války kohokoliv?

    1. A než mi tady začne někdo citovat rusáky zfalšovanou wikipedii o národnostním složení Donbasu, tak připomenu, že ruský pas má půl milionu z osmi milionů obyvatel, a to je rusáci prakticky rozdávali volně na ulici.

      1. cyklista 22.2.202 v 7:09

        Pokud použiji aktuální pajazyk, tak platný narativ je založen na tom, že separatisté jsou proruští, ale připojit k Rusku nechtějí. Proto většinově ruský pas k ničemu nepotřebují, leda jako pojistku v případě evakuace. To, že jsou proruští, pak neznamená nic než to, že nejsou proukrajinští.
        Pokud vám to uniklo, tak pasem je vybaven člověk kvůli příslušnosti k státu. Já například mám pas vydaný Českou republikou, ačkoli Čech nejsem.
        Národnostní složení obyvatelstva Donbasu podle mého názoru s počtem pasů rozdaných kýmkoli nemusí korelovat vůbec.

        1. Neboj, referendum o připojení k Rusku tu bude coby dup. Žádná samostatnost Donecka a Luhanska nikdy v plánu nebyla.

          1. shane 22.2.2022 v 8:28

            Co znamená vaše „neboj“, netuším.
            Jsem obyčejný vidlák, nevím, jak se zjišťuje, co je, či není, v plánu a čí je ten který plán.
            Poukázal jsem pouze na irelevantnost připomínky předřečníkovy.
            Jestli budou Chodové platit daně v Bavorsku nebo Česku, je mi lhostejné.

            1. Řečnický obrat.

              1. shane 22.2.2022 v 9:35

                Jedna věc je popis prostředku, druhá pak způsob jeho konkrétního použití.
                V předmětné situaci by bylo použití diskutovaného obratu namístě v případě, že bych byl nějak zainteresován.
                Příklad (poněkud klopotný, ale snad srozumitelný):
                – Názor na státní příslušnost zde nebude brán v potaz.
                — Neboj, referendum o připojení bude.

          2. To by byl Putin blbější, než se myslelo. Proč?

            Protože zaprvé – protektorát není porušením Helsinských smluv, kdežto anexe ano. Ergo za anexi by dostal podstatně vyšší sankce.

            Zadruhé – pokud mu nejde o koridor pro plynovod South Stream, tak mu jde o nárazníkové pásmo. Pokud by to území anektoval, tak to není nárazníkové pásmo nýbrž jeho území co musí bránit, a byl by zase na začátku.

        2. Některé státy ovšem pasem, tedy dokladem státní příslušnosti, vybavují i obyvateld jiných států, pokud doloží příslušný národnostní původ. Abychom nechodili daleko, tzv. doktrínu krve uplatňuje například Německo.

          1. podotek 23.2.2022 v 0:25

            Souhlasím, některé státy vybavují pasem, tedy dokladem státní příslušnosti, i obyvatele jiných států, pokud doloží příslušný národností původ nebo správně ustojí telemark či znají stopnout míč. Atd.

            1. Vtip je ovšem v tom nároku při prokázání „krve“. Pokud je takový nárok při pěkném telemarku, to nevím.

            2. Šibolet.

          2. Madarsko dtto.

    2. Hele, slapalisto, Ukrajina mela 7 let na plneni Minskych dohod. Zapad mel 7 let na to, ji k tomu dokopat. Nedelo se lautr nic, jen kecy v kleci a dalsi mrtvi civilisti na Donbase.

      Nejsem nadsenej z toho, co ruska vlada udelala, ale podle mne je to porad lepsi reseni, nez to tam nechat dalsi roky jen vyhnivat. Ti normalni lidi uz tam chteji mit klid. Na takovem Krymu ho maji.

      1. Ty vole sysope, ta jsi se definitivně pomátl, bydlíš v bývalých Sudetech a obhajuješ rusáky? Nepřijde Ti to zvláštní? Co tak asi Ukrajina mohla splnit, když ta území neměla pod kontrolou?

        1. Ja porad rikam, ze kazdej ma pravo na narodni sebeurceni. Ostatne na tom principu jsme i my zalozili CSR.

          A stran Minskych dohod – precti si je. Doporucuju. Tam se dozvis, k cemu se Ukrajina zavazala a co mela splnit. Vysrali se na to a Zelenskyj minulej tejden zcela otevrene rekl, ze se na to vysrali umyslne, protoze by zrejme Donbas nedostali zpatky. Takze s Nemcema, Frantikama a Rusakama jen udelali divadlo, aby se konflikt zakopal a od te doby jen hulakali, ze potrebujou pomoct, aby jednou to na vychod mohli vzit sturmem.

          Uplne stejne bych nadaval, i kdyby slo treba o Irsko, nebo Katalansko. Moc dobre vis, ze ja nejsem politicky angazovanej a neresim, kdo je Amik, Nemec, Rus, nebo Madar. Dobri lidi a svine jsou vsude. Bezni lidi chteji mit hlavne klid a zit v miru. A navic, jako minarchista nikdy nebudu podporovat zadny choutky nejakyho statu, ze mu patri to a ono a chce rozhodovat o zivotech lidi stovky kilaku daleko. Hovno s voctem, o svem uzemi si maji rozhodovat ti, kteri tam ziji.

          1. “Ja porad rikam, ze kazdej ma pravo na narodni sebeurceni. Ostatne na tom principu jsme i my zalozili CSR.” – ano, ano, právo na sebeurčení: “Utrpení sudetských Němců je nevýslovné. Pro každý národní projev vůle jsou honěni a štváni jako dravá zvěř. Říše další utlačování nestrpí.”

            1. A kdyby 18 do září 1939 zakukal, tak žijeme buď v okleštěném česku, nebo v Říši v postavení Lužických Srbů.

            2. Jo, to tak proste je. Kdyz se dva narody na jedny hroude porafou, spravedlnost neexistuje, vzdycky to jeden odsere a druhej si pak bude pripadat jako vitez.

          2. Jsou to Rusové, to znamená, že pokud touží po Rusku, mohou tam odejít a nikdo jim bránit nebude. To je princip sebeurčení. A ten blábol, že Ukrajina mohla něco dělat na území, na které nemá vůbec vliv, protože by rusáci okamžitě spustili propagandu o teroru, nebudu vůbec komentovat.

            1. Když nejde Mohamed k hoře, musí hora k Mohamedovi.

            2. Přesně tohle máme na mysli, to co čekalo na realizaci UK parlamentem takovou dobu. Namísto toho Kuleba dokonce vykřikoval, že s Donbasem a Luhanskem se vůbec nebudou bavit a zbrojil na Blitzkrieg:

              Minské dohody II.

              11.Ústavní reforma
              Realizace ústavní reformy na Ukrajině s účinností nové ústavy ke konci roku 2015, která jako klíčový prvek předpokládá decentralizaci (s ohledem na zvláštnosti jednotlivých regionů Doněcké a Luhanské oblasti dohodnuté s představiteli těchto regionů) a rovněž přijetí stálé právní úpravy zvláštního statusu jednotlivých regionů Doněcké a Luhanské oblasti v souladu s opatřeními uvedenými v poznámce (viz poznámka) do konce roku 2015.

              Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/dokument-text-dohody-z-minsku-ukrajina-rusko-obse-donbas.A150212_151911_zahranicni_vez

              1. Tak. Vetsina lidi, co se Minskymi dohodami ohani, o nich „vi“ jen tolik, ze „je Rusove neplni“. V zivote je necetli, ani netusi, ze Rusove nejsou stranou techto dohod. Je to pak tezky.

            3. Pokud Ukrajina vedela, ze na dane uzemi nema zadny vliv, proc podepisovala Minske dohody? Mimochodem – zkusil nekdo z Kijeva alespon naplanovat ty volby v Luhansku a na Donbase, ke kterym se v Minskych dohodach zavazali? Na to nepotrebovali mit nad uzemim zadnou kontrolu.

              1. Jak se technicky provádějí volby bez kontroly nad územím, kde se konají?

                1. Po dohode s tym, kto nad nim ma kontrolu. Po zastaveni bojov nebol problem pozvat aj zahranicnych pozorovatelov, to ale nebol zamer Ukrajiny.

                  1. To přece nemůžete myslet vážně.

  5. Tak už Putin rozkaz vydal. Na otázku kdy? Zní odpoveď 21.2.2022. Na otázku kde? Luhansk Doněck. Tedy v místech, kde to Ukrajinci dle autora očekávali. Münich Mission Completed. Sudety odtrženy a politika appeasementu slaví „úspěch“.

    1. A přitom mohl počkat pouhý jediný den, aby se pak žáci mohli učit snadněji zapamatovatelné datum.

      1. Taková krásná šance to byla. Tak třeba aspoň umře Zeman, nebo tak nějak. Byla by věčná škoda tohle krasný datum nevyužít.

        1. shane: :-) Boha! Už kvůli téhle tvojí hlášce si to datum zapamatuju.

        2. Takhle nepěkně se vyjadřovat o našem panu rezidentovi :-D

        3. Byla by to jedna z jeho největších zásluh, a minimálně děti ve školách by mu byly vděčné…

          1. Mozna by se i zaslouzil o stat. Udelali bychom dalsi zakon.

      2. Tak historie ukáže, jestli bylo víc koulí z dějepisu, než padlých na Donbase

  6. No a je po covidu.

    1. Máme zase jinej seriál :-D

    2. A ockovanej proti ruskejm strelam jsi? Ha?

  7. Situaci na Donbasu sleduju pozorně už od první války a vřele při ní kritizuju obě strany. Dokázal jsem si opatřit i informace z první ruky z území, na které se žádný západní novinář ani nedostane, tedy přímo z Doněcku. Jsou to informace od stejné nuly, jako jsem já, žádný hrdina, ideologický pracovník, prostě nula.
    Situace je taková, že v zimě měla proběhnout prudká akce Kyjeva ke znovudobytí Donbasu. Kyjev je dlouhodobě podporován velmocí, aby to udělal, má tam instruktory, mají plány, jak cíle dosáhnout. Rusák to samozřejmě ví, protože tam se nikdy nic neutají, takže se pěkně rozvinul po celé dostupné hranici (tedy i Bělorusko), aby donutil Kyjev rozdělit síly a ten nemohl vrhnout celou sílu na Donbas, který by jinak rozmačal jak citrón.
    Potud šachy, nic se neděje, nikdo neumírá, chlapci si hrají s hračkama a přeměřují si vybavení. Jenže Kyjev došel (resp. byl dojit) k závěru, že Rusák blafuje, že to neudělá, a když to udělá, a teď pozor, zde je potřeba vnímat situaci v širším kontextu toho, kdo všechno je zde angažován a kdo je čí loutka, tak ho seřežeme mezinárodní ostrakizací tak, že se říše zla konečně zhroutí. Pro Kyjev je to v tento moment draw-lose, ale pro velmocenský boj je to lose-win!
    Zpět na frontu – přišel rozkaz zahájit přípravnou fázi pro útok. Asi týden jsou cíleně demontovány sítě (voda, elektrika, plyn) a „frontová linie“ dělostřelectvem. Jsou to ne desítky, ale stovky obstřelů denně. Že druhá strana odpovídá není důležité, protože je to až v momentě, kdy je jim něco rozbito. Takže Rusák vyvozuje, že blafování nevyšlo a je potřeba udělat další krok. Odteď jsou už ale všechna řešení z pohledu mezinárodního práva špatná. Na to ale v případě souboje velmocí většinou serepes. Zvolili tedy zatím to rozsahem nejmenší, ale obávám se, že byl překročen Rubikon a že je vlastně úplně fuk, jestli se nasunou na Donbas jako „štít“, nebo dojdou až do Kyjeva. Globální nepřítel si to svoje „win“ užije tak jako tak.
    Můj soukromý tip je ten, že se teď budou snažit tlakem své přítomnosti, aby se probudily spící opoziční/partyzánské buňky na celé východní Ukrajině a systém řízení Kyjevem se prostě sesypal. Ale to nevidím jako moc reálné, protože zbabělost je místnímu lidu zcela vlastní, takže spíš to bude muset „někdo udělat za ně“.

    1. Jasně, takže když se chtěla osamostatnit Čečna, tak tam rusáci zmasakrovali statisíce lidí. Teď rusáci okupují cizí území a je to v pořádku?

      1. Co je a co není v pořádku, o tom já nebo ty nerozhodujeme. Já dodnes nepochopil, proč tu chamraď muslimskou chtějí mít ve své zemi. Ptal jsem se na to hodně lidí, a jediný rozumný závěr, co jsem slyšel, byl, že je lepší mít FSB v Čečně, než blízko Čečny. Jinými slovy, že je lepší tu zemi ovládat, než ji mít za permanentně nebezpečného souseda. Já tomuhle nevěřím, tedy nevěřím, že je to prospěšné pro celek, protože Rusko se díky tomu masivně islamizuje (nejen ale kvůli Čečně).

        Ten prvopočátek problému vznikl při alkoholním rozpadu SSSR. Prostě se chlapci vožrali a rozdělili to tak jednoduše, jak to jen zvládli. Nikoho už nezajímalo, že vzniknou potenciální průsery, tedy místa, kde se někdo ocitl někde jinde vinou úředního zásahu. A ta místa teď hnisají. Samozřejmě, že by bylo krásné tato místa řešit rozumným dialogem někde při OSN, ale to by u toho nesměly být jak velmocenském zájmy, tak nenávist… S těmito atributy se nic rozumného dělat nedá, dá se jen válčit. Bohužel.

      2. Čečna se osamostatnila – a hned z toho udělali rozpadlý stát, hnízdo banditů a radikálních muslimů. A teď mají slušnou autonomii.

        1. Jo, je to jeden pohled na věc, jak se zbavil problému typu „islám, kšeft s drogama, zbraněma a mafie“, ale ta cena za to je obrovská!

        2. Můžeš mi uvést nějaké datum osamostatnění Čečny? Loutková vláda není osamostatnění.

          1. Dudajev ani Maschadov nebyly žádné loutky. Těch datumů v letech 1991, 92, 96 či 97 by se dalo vybrat víc.

            1. Tak Dudajeva zabili rusáci v roce 1996, Maschadova zabila ruská tajná služba v roce 2005, momentálně je loutkovým vládcem Čečny Kadyrov, co tam máš ještě za další nesmysly?

              1. Ptal ses na osamostatnění Čečny. V devadesátkách se jim to na čas povedlo, a dopadlo to známým způsobem. A Kadyrova bych tedy nesrovnával s Háchou nebo Henrym Pchu-I.

    2. Zbabělost je místnímu lidu vlastní. A to píše Čech. Ty vole, doufám, že tě všichni ti ukrajinští veteráni světových válek a osvobozeneckých bojů přijdou v noci strašit, takže z toho zešedivíš a začneš se pomočovat a koktat. Nestora Machna na tebe.

      1. Posledních 30 let dosáhla tahle země naprosto dokonale zlomené páteře místních lidí. Tam ti nikdo nepůjde demonstrovat jinak než za peníze. Nikdo ti neřekne názor. Co bylo, bylo. Teď je to země dokonalých vohnoutů vohnutých tak, že nevidí, neslyší, a už vůbec ne to, co se děje kolem. Bohužel, majorita takhle funguje.

        1. Psali na aeronetu? Za socíku se u nás taky bouřili jen zaprodanci za mrzký jidášský groš, zatímco lid pevně stál za KSČ, což jasně dokazovaly volební výsledky okolo 99 procent

          1. Takové zdroje vůbec nečtu. O tom, že si Porošenko, Zelenský (Kolomojskij), Tymoščenková najímají stafáž na demonstrace, se ví naprosto veřejně. Dokonce se ví i za kolik. Jinak by jim tam přišlo jen pár skalních.
            Na Ukrajině platí dvě pravidla:
            – za peníze seženeš všechno,
            – co není zabetonovaný nebo přivařený, to se ukradne.
            Nedělej si iluze, že to ty lidi nepoznamenalo, vždyť oni jsou částečně součást problému, nejen důsledek.

            1. To som pocul od viacerych ludi, co sa pokusali podnikat ci obchodovat s Ukrajinou.. ze tam je 100x vacsia korupcia a rozkradacky ako v RF, celych 30 rokov od zaciatku samostatnosti.. a to Ukrajina zacinala bez dlhov po rozpade Sojuzu (tie prevzala RF).

              1. Jo, taky znám jednoho borce, co tam chtěl dělat byznys. Vodrbali ho, a to ještě ani nezačal. Teď dělá v Kazachstánu. Žádná výhra, ale o řád lepší obchodní kultura. Na Ukrajině vodrbali i „žlutého žida“ (Číňana), to je co říct :-D

            2. Znamy obchoduje s vinom – casto chodieva do Moldavska (Romănești – byvale carske vinice) aj na Ukrajinu ci do Ruska, Ukrajina je na tom najhorsie z menovanych co sa tyka uplatkov, rozkradaciek..

              1. Syruček popisuje vtipnou historku jak chtěl v raných devadesátých letech vyvážet ukrajinské uhlí. Vzhledem k charakteru slojí i ukrajinským platům za zajímavé ceny, jenže aby se obchod uskutečnil, chtěl svůj „podíl“ ředitel dolů, ředitel železnic, celníci – a pak už se vyplatilo nakoupit polské uhlí.
                Zajímavé čtení, už jsem ho tu doporučoval:
                https://www.databazeknih.cz/knihy/rusko-ukrajinske-vztahy-272397

        2. Mam ted na baraku 3 UKcka, takze jsme vcera pred pulnoci pohovorili. Bylo by to na dyl, ale sedi to, cos napsal.

          1. čoveče ty seš jak nějakej šlechtic, každou chvílu to panství zažívá přestavbu :D

            1. Kdo má chalupu, má prdel v kalupu.

    3. Hele, a jak přesně ta tvoje neideologická nula ví, jaké byly tajné plány Ukrajiny na zimu?

      Aha. Oni to ví Rusové. Říkají to jako důvod, proč museli obsadit Luhansk a Doněck.

      Tak to musí být pravda, to dá rozum. To je naprosto neideologické a bez jakékoli předpojatosti.

      1. Od té nuly mám, že jim to tam padá za krk, a co se zhruba děje na frontě. Obrazně řečeno, koukne z okna, pozeptá se a ví.

        Zbytek je můj pohled na základě složení informací, které mám z první ruky, posbírané od spotterů z obou stran, které se dějí, i které jsou prezentovány veřejně s přihlédnutím k faktu, že obě strany lžou.

        1. Veřejně Ukrajina konsistentně už měsíce říká, že se vzdala silového řešení a o LLR, DLR a Krym bude usilovat výhradně diplomaticky.

          Kdo kde z UA strany veřejně prezentoval, že chystají útok na Donbas?

          Já vím, Rusko říká, že náckové údajně vyhlásili že tam půjdou zmasakrovat ruskojazyčné obyvatelstvo. Také ale nikdo jaksi nedokázal říct, odkud se tahle rádobyinformace vzala.

          1. Ale říkat si může kdo chce, co chce :-) To nic nestojí. Já sleduju, co kdo dělá. A že to sypou na Donbas po stovkách, že v LNR vesměs neteče voda a nejde plyn a v DNR tuším zase elektrika, protože jim rozstříleli kritickou infrastrukturu, to jsou prostě fakta. Tak, jak jsem je „nakoupil“, tak jim věřím, protože je mám z první ruky.

            Chystaný útok se opět vyvozuje z činů. Kumulace těžké techniky a personálu, přípravné ostřelování (a vůbec gradace situace), to jsou skutečně kroky, které se dají vyložit jako přípravná fáze na frontální útok. Navzdory tomu, co kdo plácá do médií. Všichni lžou! :-)

            1. Víš, to má jediný zádrhel. Přesně ty samé zprávy (strašlivá dělostřelecká příprava, kumulace těžké techniky, invaze UA na Donbas začne každým dnem!) chodí z toho regionu už 8 let.

              Ale najednou je to pravda zrovna v okamžiku, kdy na druhé straně stojí totální ruská přesila.

              Zkusil sis někdy položit otázku cui bono?

              1. V tomhle množství to nebylo. Šlo tam spíš o dílčí půtky průzkumných skupin a obstřely o jednotkách či desítkách ran za noc. Takové ty pro vydeptávání. Reálná kumulace ale začala tuhle zimu. Není to otázka ani posledního měsíce, pozoruje se to v místě už tak od listopadu 2021.

                Jinak v případě Ruska je všeobecně prezentovaný názor, že Putin a pak nic, úplně lichý. Třeba v této „kauze“ z posledních dní mám trochu obavu, že do toho byl šikovně navezen. V Rusku je zhruba 5 silných struktur, které se koušou o moc a hážou si klacky pod nohy. Tahle hra na uznání LNR a DNR začala u komunistů. Ti to nahodili ve snaze se zalíbit, ale hlavně natlačit Putina do situace, kdy bude muset jednat. Jakmile vyskočil džin z lahve, všichni už museli reagovat „ZA“, protože jiný názor by byl neospravedlnitelný před publikem. Putin tedy musel ukončit lavírování a musel začít jednat, což se mu vůbec nehodilo, protože imho čekal na ten útok Kyjeva, aby reagoval až na něj. Za koho kopou ruští komunisti? No za Putina rozhodně ne, naopak, oni jsou dost v nemilosti po tom, co jim Putin „rozpustil“ kdysi v Moskvě ilegální demonstraci pendrekama.
                U nás se to prezentuje, že Putin řekl, Putin napsal, ale když jdeš po detailech, tak vidíš, že v pozadí se zase odehrává něco dalšího, skoro až stochastického, a některá rozhodnutí mohou být důsledkem postranních mocenských tlaků v „říši zla“. Je to prostě řádově složitější, než jak se to prezentuje… Na tom chci demonstrovat rozdíl mezi tím, co je v médiích a tím, co se ve skutečnosti děje.

                1. Hanes 22.2.2022 v 10:41

                  To jste popsal přesně.
                  Podobné veřejné vypuštění džina tuším provedl pan Čarnogurský před rozpadem ČSFR, nebo co to tehdy bylo.

                2. Ale jo, to já samozřejmě souhlasím, že v Rusku je více vlivových skupin a Putin dělá jen mediátora.

                  Akorát nevěřím na ty zkazky o dobývání Donbasu Ukrajinou, které se 8 let opakují neustále zhruba se stejnou vehemencí a přesvědčením, jako zkazky identické povahy, že USA napadnou Rusko a vyvolají WW3, že se zhroutí dolar apod.

                  1. Tady je to bohužel dle informací z první ruky příliš reálné na to, aby to byla jen nějaká ideologie. I já sám jsem na přelomu podzim/zima zbystřil, protože dění nabíralo jinou dynamiku, než je tam obvyklé (obvykle se tam skutečně střílelo, to jsem ale už psal). A jsou z posledních dní i mrtví civilové, což je bohužel realita, ne informační hra.

                  2. Podotýkám, že mrtví civilové s nikým tam moc nepohnou, tam se to bere už jako součást života. Je to jen na dokreslení určité gradace.

                  3. tak jako občasný přestřelování je na spornejch místech normální, to máš to samý hranice Ázerbajdžánu tuším s Arménii, Indie-Čína, a tak; ale aby celou noc pršely minometný granáty a k tomu se začaly přidávat houfnice (jaká náhoda že zrovna ty, do kterejch vodsud vodešly granáty), to tam bylo naposled kolem 2014

                    1. Tady je to navíc hrozně vidět, protože fronta neprochází někde na liduprázdné poušti, ale prakticky hned dvěma aglomeracema, kde bydlí miliony lidí. Takže celkem snadno máš miliony svědků, kdyby to někoho zajímalo, ale ono to stejně nikoho nezajímá…

                    2. Jasně mise OBSE si ničeho nevšimla, mimochodem vyhnaná už v říjnu z Doněcku, ale kámoš musí zatahovat v doněckém paneláku žaluzie, aby mu tam nelítaly střepiny.
                      A ženy a děti už poslal do bezpečí za Ural, že?
                      A ještě tu o hodném strejdovi Vladimiru Vladimirovičovi.
                      Taky pamatuji jak čestí četníci vraždili Němce v Habartově a Liptani a pokojný dělný lid prchal k velkému strejdovi…

                    3. OBSE nikdo nevyhnal, ale zdrhli. Odcházejí lidi, kteří bydlí přímo na frontě nebo příliš blízko. Co tam máš dál?

                    4. Akorát že podle OBSE to výrazně intenzivněji pršelo stejně i na opačnou stranu, od LLR k Ukrajincům.

                      Když se OBSE se svými drony stáhlo, teď už se pravda zjistit nedá. To by muselo OBSE zrekvírovat nějaké radarové letadlo schopné sledovat veškerou dělostřeleckou a minometnou palbu a její balistické dráhy, a to myslím ani E-3 neumí.

                    5. Protože DLR a LLR avizovali, že budou potlačovat všechny palposty, ze kterých se proti nim bude střílet. Ovšem z obvyklou východní „přesností“. A teď si vyber, kdo začal a kdo reagoval… A OBSE se nestáhlo, ale prostě zdrhlo:-) Moc střílení, málo peněz. Zůstali tam jen ukrajinský a ruský zástupce JCCC, kteří pochopitelně oba inzerují svůj pohled… Takže oba lžou.

                    6. Jan Mrcasik
                      22.2.2022 v 11:23

                      šak separatísti uvedli, že po prvním dni nebo dvou prostě začli vodpovídat, aby to když ne umlčeli, tak aspoň omezili

                    7. A Ukrajina zase uvedla, že mají přísný zákaz střílet.

                      Proč bys jednomu nekriticky věřil a druhému ne? Protože sis vybral stranu, které fandíš, takže ti druzí jsou zlí agresoři a ti tvoji neviňátka co se jen brání?

                      Dokud OBSE monitorovalo, tak občas dělostřelecké přepady začali nevyprovokovaně separáti, občas ukrové.

                    8. Jan Mrcasik
                      22.2.2022 v 13:35

                      a kdo začal sypat minometama ve velkým jako první?

                    9. To ti můžu říct naprosto přesně – přepadová jednotka Arsena „Motoroly“ Pavlova, která z AGS-17 kropila ukrajinské konvoje přisouvající posily k Donbasu.

                      A potom opět opolčenci, když z Nony ukořistěné 5. brigádě OS UA postřelovala Ukrajince na nějakém tom kopci u Slavjanska a povedlo se jí minomety i sejmout vrtulník, co tam přivážel nějaké ukrajinské vyšší šarže.

                      Na oplátku je pak Ukrajinci vzali salvami z Mi-24 – dokud se v rukou opolčenců neobjevily ty polské Gromy, které záhadně zmizely z Gruzie při ruské invazi a pak se objevily až ve Slavjansku.

                    10. Jan Mrcasik
                      22.2.2022 v 15:02

                      náký zdroje sou? a ta motorola zastupuje nejakou že jako prozatímní vládu?

                    11. Motorola byl jeden z hlavních warlordů-komandérů DLR.

                      Všechno dohledáš, separáti se tím v roce 2014 sami veřejně chlubili na Vkontakte a různých konspiračních sitech. Jak je Motorola úžasný, že dělá svoje přepady; taky natočili video, jak s AGS-17 střílí poblíž svých vlastních jako vtip, haha.

                      Dále separáti natočili asi 4 videa, kde se chlubili svou Nonou a říkali, jak ji opravili když údajně od Ukrů dostala zásah.

                      A když se jim povedlo tou Nonou sejmout ten UA vrtulník s generalitou, také se tím velice chlubili.

                    12. Oni s tim krámem sundali vrtulník? Proboha jak?

                    13. Seděl na zemi a náhodou ho trefili.

                    14. To jo, jedině takhle by ho ta hliníková rakev mohla přeprat.

                    15. Jo. Absurdní. Generalita přiletěla obhlídnout pozice a myslela si, že je to jen taková blokáda a nic nehrozí. Jenže co dosedli, tak už separáti hlásili že na kopeček sedla Mi-17 a kde je ta Nona.

                      A zrovna když hlavouni nastupovali nazpět do vrtoljetu a už se točily rotory, separáti stihli vypálit a trefili se.

                      No tak vzápětí vydali propagační video, že sejmuli ukrajinskou generalitu. To je přece vojenský úspěch jak kráva.

                      Mimochodem, mapy.cz ukazují demarkační linii na Donbase – nevěděl jsem, paráda!

                    16. Checht, to je hodně kuriozní smrt. Stane se.

                      Se přiznam že mi to napadlo až dýl. Nejdřív sem si řikal – to ty kurvy pro to mají něco s distančním zapalovačem, nebo jak? A mířili přes papirosu?

                    17. Jan Mrcasik
                      23.2.2022 v 10:21

                      tvl ty seš dobrej šašek, tak já tady řeším, kdo začal minulej tejden koho jako první kropit granátama a tím porušil příměří, a ty mi sem taháš nějakýho magora z roku 2014? jako fakt?

                    18. Proč zrovna minulej týden, Behemote, když příměří porušují obě strany od uzavření Minsku-2?

                      Cui bono – Ukrajinci by museli být úplní dementi, aby takhle provokovali když mají za rohem přesilovku Rusů natěšených je „osvobodit“.

                      Ovšem mluvě o zničených elektrárnách, tahle je na ukrajinské straně LoC u Šastja:
                      https://en.mapy.cz/s/coserunusu a rozmlátili ji separáti. Hoří tam několik transformátorů s tisíci litrů oleje, takže to ještě dlouho hořet bude:
                      https://www.youtube.com/watch?v=ttWV_gYc1oc

                      Ovšem je to vysloveně Luhanská tepelná elektrárna, je reálně možné, že Hanesův známý má pravdu a v Luhansku nemají elektřinu proto, že někdo vybombardoval elektrárnu – ovšem protože ji separáti vybombardovali Ukrům.

                    19. Jan Mrcasik
                      23.2.2022 v 14:47

                      takže separáti vzali těžký zbraně, vlezli na druhou stranu linie a začali střílet několik dní sami na sebe? fakt? to mi přijde hrozně pravděpodobný, occamova břitva je asi nějaká votupělá či co

                    20. Ta elektrárna je na UKRAJINSKÉ straně demarkační linie. Jasně jsem ti to napsal.

                      Akorát je možné, že přes LoC dodává elektřinu Luhansku. A že když si ji teď rozstříleli, tak nedodává. Nevím, odkud bere Luhansk šťávu.

                    21. Jan Mrcasik
                      23.2.2022 v 15:00

                      nemluvim vo elektrárně, mluvim vo dokumentované opakované minometné palbě ze západu na východ

                    22. No, ten UAZ si do luftu sami vyhodili aby měli divadýlko o údajném atentátu. Akorát se nemístně snažili šetřit, takže SPZku přemontovali z Patriotu, kterým jejich „oběť“ jezdila normálně, na starou 469. Nenápadka.

                      Ale tím říkám jenom to, že s inscenováním problém nemají a je to v jejich zájmu. Neříkám, že UA tam nic neposlala – ale není to v jejich zájmu a mají proto výslovné rozkazy neprovokovat Rusáky, nedávat jim záminku a ani proto neopětovat palbu.

                      Mimochodem – ty věříš té zprávě TASS, že ukrajinské komando se dvěma BTR napadlo ruské území a bylo tam rozstříleno ruskými pohraničníky?

                    23. Jan Mrcasik
                      23.2.2022 v 16:33

                      netušim, nezaznamenal sem, je možný, že zabloudili?

                    24. A jestli umíš poznat, odkud přiletěla minometná střela, podle fotky tvaru kráteru, tak jsi fakt dobrej. Tak dobrej, že tě zaměstná jakýkoli forenzní vyšetřovatel na světě.

                3. Putin byl do toho navezen a natlačen…. Ten Putin, který má na každou vlivovou skupinu v Rusku svého mouřenína? Ten Putin, který si s ruskou oligarchí a ruskými ekonomickými žraloky vytřel zadek? Ten byl do toho vnitřními politickými intrikami natlačen? Tak určitě…..

                  1. No to je právě to jednoduché vnímámí Ruska přes naše média. Ty si třeba jistě myslíš, že Medvěděv je Putinův pejsek, co? Chyba! Medvěděv je zástupce liberálně-ekonomických kruhů a mezi ním a Putinem probíhá permanentní mocenský boj. Navenek se nějak prezentují, ale po jejich dílčích krocích poznáš, že oba pánové hrají trochu jinou hru. Nějaký rámec je podobný, ale v detailech (pro nás nepodstatných, pro ruskou vnitropolitiku důležitých) se zásadně liší.
                    Je pravda, že zahraniční politiku určují především silovici, tedy Putin, protože se dobře kamarádí s armádou, tedy Šojgem, ale vevnitř je to pytel blech, kde si různé frakce mažou navzájem schody.
                    Ta likvidace oligarchů by taky nešla bez souhlasu loajálních oligarchů a dalších kruhů. Ono to totiž bylo obrovsky výhodné i pro ty další frakce (těžba, průmysl), protože to domů nahrnalo kapitál.

                  2. Jo a vnitřní oligarchie je samotná mocenská skupina, to zas ne že ne. Dokud jsou loajální Rusku a nepodrývají autoritu, tak jsou součástí lizu a je jim leccos tolerováno. Pokud by moc kradli, moc držkovali, moc odbojančili, tak se na něj budou ostatní frakce zlobit a silovici je zničí, protože to bude 4:1. Všichni to dobře vědí a vědí, že nesmí podrážet ostatní frakce nějak zásadně, jinak dopadnou zle. Vědí to taky silovici, že nesmí jít do 4:1, ani 3:2, protože se jim zase ti ostatní pomstí. Centrální banku drží eko-liberálové a občas je vidět, že jde zcela proti vládě. Atd. atd. Je toho strašně moc, je to složité a dodnes je mi záhadou, že to funguje…

                    1. Bankovní sektor drží nadnárodní bankovní mafie, tak jako ve všech státech světa. Kdo se jí chtěl protivit, ten dopadl jako Napoleon, Hitler, Kennedy.

                      Co se týče toho oligarchického propletence, tak to funguje jen díky Putinovi, který je schopný udržovat mezi nimi jakési křehké příměří. Koncem 90 let už to vypadalo na občanskou válku oligarchů, kdy už jim nestačily kalašnikovy, ale stříleli po sobě z granátometů a RPG. Putin je dokázal zpacifikovat, a ti rozumnější na to přistoupili, protože nechtěli co měsíc chodit na pohřeb příbuzného zabitého výbuchem ručního granátu.
                      Což ovšem neznamená, že nadále nejdou Putinovi po krku. Medvěděv mu mydlí schody kde může. Ale Putin si ho drží blízko, protože už ho zná, a ví zhruba kdy a odkud od něj přiletí ta kudla do zad.
                      Myslím že ten oligarchický klan ke kterému patří Medvěděv si říká „Rodina“, pokud mě paměť neklame.

                    2. Abych to zjednodušil, je to velice složité a je fascinující, že ten bordel na kolečkách drží tak dlouho pohromadě. Šíře komplikovanosti ruské politiky je nad rámec chápání obyvatel 10 milionové zemičky, která si Rusko zjednodušila na tyranii jednoho muže, což je zatraceně daleko od pravdy. Trvalý křehký mír různých frakcí, které si jsou schopny dílem samy uvědomit, že ten mír je výhoda pro všechny. A kdo ne, ten jde z kola ven.

                    3. Hele Hanes, bez ohledu na to, jak se neshodneme ohledně UA – nechceš napsat článek o tom, jak vidíš ty silové skupiny a jejich zástupce uvnitř Ruska?

                      Já jen vím že tam jsou a znám některá jména, ideologie, politické programy a mocenské struktury, ale ty naznačuješ že to máš zmapované lépe.

                      Prostě článek ve smyslu taxonomie který skupina je která, jaké má zájmy, v čem si konkuruje s těmi ostatními a jaký ksicht ji reprezentuje.

                    4. Já si nikdy nekladl za cíl psát články:-) Kdysisi jsem zkoušel něco na téma „Krym a vraždy na základě práva šaría“, ale nikdy jsem to nedal dohromady tak, aby to mělo hlavu a patu, aby to byl článek. A tady je publikum velice přísné:-) Spíš se zkusím poptat lidí, kteří do toho vidí ještě líp, jestli někdo z nich nechce být psavec.

                    5. Hanes
                      22.2.2022 v 12:26

                      tak to můžeš furt třeba poslat mrcasovi (nebo někomu jinýmu, to je vuřt) na redakci, ať to dá dohromady tak, aby to mělo smysl, ne?

                      to sou furt tydlety výmluve X-D

                    6. Tak tak Hanes. Když hodíš do texťáku seznam odrážek o jednotlivých skupinách, tak mi to klidně pošli a já to učešu do článku.

                      Ale tyhle informace jsou strašně zajímavé a důležité, a přitom je skoro nikdo nerozebírá, protože média a politici mají raději tupá zjednodušená černobílá vysvětlení.

                    7. Jinak někdo tu před lety doporučoval knihu, která měla právě rozebírat jednotlivé zájmové skupiny v Rusku, ale z pohledu ideologií. Ulpěl mi v paměti Surkov a Dugin.

                      Nepamatuje si někdo, co to bylo za knihu? Vyšla normálně v ČJ…

                    8. Jo, to je přesně ono! Díky.

                    9. Kurník, rozebráno :(

                      No, alespoň ušetřím. Kdybych ji tam byl býval kupoval, už jsem k ní přihodil 7 dalších knih. Takhle si to asi rozmyslím.

                    10. Slečna Ling – díky! Normálně ebooky nesnáším, ale když je to zdarma a papírová kniha není nikde skladem, tak se překousnu :o)

                    11. Dej si požadavek na trhknih nebo mujantikvariat, dříve či později se to tam objeví.

                    12. Určitě by to nebylo kompletní a akorát bych se usvědčil ze sklerózy, kdybych něco vynechal/zapomněl/přehlíd. Nejsou to žádné přelomové informace, i když je fakt, že v českém prostoru jsem na ně snad ani nenarazil. Budu o tom uvažovat, třeba se mi podaří zlomit ke spolupráci někoho ze známých, kdo by mi doplnil mezery.

                    13. I nekompletní je lepší, než nic. Tyhle informace fakt chybí.

  8. Tohle byl tak dobrej web, sleduju ho roky. Ale co se s ním děje cca dva roky zpátky, je děs. Původně rozumní lidé, než zblbli (pan domácí, Challenger, Sysop a další), přispívali a diskutovali o tom, co je bavilo a čemu rozuměli. Když jsem měl splín, našel jsem si nějaký článek třeba o autech od D-F a zlepšila se mi nálada. Teď mám skoro jistotu, že když otevřu nějaký nový článek, bude to akorát depka.

    1. Njn. To jsou ty psychologické dopady covidistických represí, o kterých muvil Hoschl.

    2. Ale třeba vám udělá radost jeden článek, co mám skoro dodělaný v šuplíku. Z dobových dokumentů podrobně doložené, jak přesně to bylo s tím údajným slibem o nerozšiřování NATO. Celá pravda, nikoli jen její selektivně uřezané a pečlivě vyzobané poloviny jako to dělá většina ostatních.

      To se nové krvi serveru líbit nebude :)

      1. Bude tam aj vyska vypalneho, ktore Nemci zaplatili Rusom, aby privolili na Vereinigung?

        1. Jen okrajová zmínka – ale je tam odkaz na tu smlouvu.

          1. Myslel som skutocnu vysku, nie tu, co priznali oficialne.

            1. Tak těžko mohu psát o „skutečné výšce“, když k ní není žádný relevantní zdroj, že.

      2. Tak na ten článk jsem docla zvědavej, prootože já jsem také posbíral docela dost informací kolem toho a mám je také v šuplíku. Tak si na něj počkám.

      3. Zahrnul jste tam to, co teď zveřejnil Der Špígl?

        1. Nevím co zveřejnil Spiegel, nemám moc čas sledovat denní tisk. Link?

          1. https://www.spiegel.de/international/world/nato-s-eastward-expansion-is-vladimir-putin-right-a-bf318d2c-7aeb-4b59-8d5f-1d8c94e1964d
            Za zprávu neručím, německé zdroje nesleduju, protože jim nerozumím, ale třeba z toho něco zajímavého vytěžíš. Třeba ne.

            1. Jo, tohle je starší, to jsem četl. Je to západoněmecký pohled a je manipulativní v tom, že tvrdí že USA s tím souhlasily – když ve skutečnosti to Bush tvrdě odmítl.

              1. Každopádně bych řekl, že základem všeho neštěstí je expanze velmocenské politiky USA skrz NATO. Jako příklad bych asi uvedl současné Finsko. Ano, má silnou armádu, ale zároveň je neutrální. Je dost silné na to, aby si s ním Rusko nehrálo, ale zároveň nevysírá cvičením NATO u finsko-ruských hranic. A je tam klid. Z obou stran.

                1. Maju z tej pozicie celkom slusny kseft, Fini na tom zarabaju.. aspon podla finskeho kolegu, preto ani tam nikto vazne neuvazuje o vstupe do NATO (nejake vymysly nadrzanych presstitutov nie su podstatne).

              2. Slubom nezarmutis.. a specialne v pripade velmoci, tie si robia trhaci kalendar aj z vaznejsich zmluv, ked im to vyhovuje.

                Aj to slavne budapestianske memorandum velmoci neratifikovali ani sa do toho nehrnuli.

    3. Jo, to jsou ty strasti dospívání. Svět je najednou nějakej jinej, šedivější, sprostší a nespravedlivej. A ten sex, darmo mluvit…

    4. Bude tohle fňukání trvat ještě dlouho. Tenhle web je pořád stejnej, ale občas se na něm holt objeví něco, co se nelíbí všem a ti, kterým se to nelíbí se začnou dožadovat opakování ceremoniálu.

    5. Já bych spíš řekl, že lidé zůstali stejní, ale zbláznil se svět.

    6. Rada pro nove.kostatko. Proti depce pomáhá zametat víc než před cizími, nejdříve před vlastním prahem. Je to doporučovaná součást psychohygieny. Tuhle si nějaký Eagle stěžoval na Pravém prostoru, že tam lidi vedou nejprimitivnější diskuze a nezbylo mi, než mu dát za pravdu. Naprostá převaha komentářů ve vlákně byla jeho. Mně přijde, že lidi, co sem píšou články nebo příspěvky k aktuálním tématům, ať Challenger, Vohnout, Mrcasík, Sysop i další, se prostě chtějí dobrat vyšší míry poznání a pochopení probíhajících jevů a co je podstatné, s respektem ke svobodě jednotlivce. Třeba jednou i košťátko pochopí, že svoboda je primární předpoklad k šťastnému a zodpovědnému životu.

  9. To bolí, autore, takhle si naběhnout na hrábě a udělat ze sebe před českým webem pomateného rusohula, že?

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017