Kdy bude válka? - zpět na článek

Počet komentářů: 1 094

  1. Takhle krásně připosranej a k tomu hloupučkej sloh jsem už dlouho nečet, pěkný, děkuju

  2. Otazka, povedzme ze Rusko dosiahne co chce, USA a Nato otocia, zagarantuju vsetko co Rusko pozaduje, stiahnu sa minimalne do stavu z roku 1990, vylucia vsetkych novych clenov. Padnu vsetky sankcie. Krym a vsetky dalsie uzemia na ktore si rusko robi narok budu medzinarodne uznane a priclenene k Rusku.

    Potom uz bude v Rusku dobre? Nastane tam vytuzena prosperita pre vsetkych? Stane sa rusky priemysel, veda, umenie a kultura, medicina a celkova uroven spolocnosti ukazovatelom svetovej urovne? Moderne zeleznice, dialnice, letiska – pripadne nejake nove v rusku vymyslene sposoby dopravy – prekrizuju krajinu a infranstruktura dosial nevidenej urovne predbehne svet? Budeme z Ruska dovazat kvalitne lieky, najmodernejsie medicinske postupy, spickovy spotrebny tovar? Predbehne rusko priemyselnymi technologiami svet? Zanecha rusko daleko za sebou technologickych leadrov dneska? Bude rusko lakat najlepsich vedcov a vyskumnikov z celeho sveta? Budu ruske skoly tie najlepsie na svete? Bude ruske lietadlo v mysliach cestujucich daleko lepsie ako Boeing a Airbus?

    Mam tu z toho takyto pocit, ze vsetci a vsade su proti Rusku a rusom a za kazdu cenu ho chcu poskodit a znicit a to je jedinym dovodom, preco Rusko este nieje rajom na zemi. Bol by tento zvrat v dejinach – uznanie a respektovanie vsetkych narokov Ruska – konecne ten kluc k prosperite?

    Mozno mi niektore oblasti v ktorych Rusko patri medzi spicku sveta unikaju (asi posobenie nepriatela) tak sa rad poucim

    1. Maj dobrej kaviár. To je tak celý. Jinak tyhle otázky jsou vzhledem k tomu, co se tady zase objevilo za kremrole celkem odvážné :)

      Samozřejmě, že ne a že to o tom není. Je to o tom, udržet lidi na svoji straně, proto Putin dělá ramena. Protože na tu jeho zbídačenou zemi s obří chudobou už nejsou moc zvědavý ani rusové samotní. Taky je to sere a taky by se chtěli mít dobře, jako každej. Myslíš, že nějakej fanatickej obhájce rusáků tady z diskuze by do ruska odešel žít, nebo že tam vydělává? :D :D cha cha

      1. Kaviár maj dobrej. Ale jestli ho ještě furt produkujou tak, že ho z toho jesetera na vyřežou a zbytek ryby hoděj zpátky do řeky, tak to ať si ho strčej do prdele. Nesnáším plejtvání. A to si ještě nejsem jistej, jestli tu rybu předtím aspoň zabijou.

        1. https://epochaplus.cz/kaviar-z-ceho-se-vyrabi-delikatesa-pro-labuzniky/

          čoveče obávám se, že to asi bez zabíjení těch nebohejch rybek nejde. Ale to bych fakt kecal. Určitě jsem viděl video, kde kaviar z ryby prostě vymačkali, ale to nebyl pravej kaviár a nebyl to jeseter.

        2. https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/kaviar-z-vodnan.A131220_141056_budejovice-zpravy_khr

          ale asi to jde…. pochybuju, že by to v Rusku nebo Íránu řešili.

          1. On je i no-kill kaviár. Ale je to dost drahý. Mi ani nějak nevadí, že ty ryby zabijou. Kvůli žrádlu se holt zabíjí, to jinak nejde. Ale doufám, že je pak aspoň sežerou. Viděl jsem kdysi nějakej dokument, jak lověj jesetery někde v Rusku na kaviár a v podstatě to bylo tak, že je nachytali do sítí, vyřezali z nich kaviár a ty vykuchaný jesetery prostě zahodili. Kdo by se s tím tahal. Ryba roste deset let a voni ji kuchnou kvůli pár deka jiker a zbytek nechaj shnít. Je teda pravda, že i Rusko už dneska ten lov nějak reguluje a omezuje, ale nedělám si iluze, že to tam někdo dokáže ohlídat.

            1. shane
              21.2.2022 v 20:40

              tak zas žrádlo pro jiný organismy, v přírodě nic nepříde nazmar

              1. Jo to jo, v řece se nic neztratí, tam to prostě zpracujou ty další. Stejně jako na moři. Jen je škoda je drancovat, ale to je už teď celkem podchycený s jeseterama.

              2. To je jasný. Si vždfycky vzpomenu na tu hlášku z knihy Přežít – V džungli je jedlé skoro všechno. Včetně vás.

          2. A taky se dělá z hlemejžďů. Nkěde v Čechách na to je, nebo byla, šnečí farma. Dělaj tam šnečí játra (foie gras, muhehe) a šnečí kaviár. No a samozřejmě šnečí maso. To jsem párkrát jed a teda žádnej zázrak. Je to dost žvejkačka. Asi bych to přirovnal ke špatně uvařenejm kuřecím žaludkům. Babička z nich dělala guláš. Nebo z krků. Výborný, ale člověk byl z tý obíračky zapatlanej od omáčky až za ušima :)

            1. předpokládám, že podobný budou olihně a jiný chobotnice…zatím sem kdysi akorát přelouskal půlku konzervy miniaturních olihniček, nějaký uzený či co, tam to bylo tak půl napůl klasická masová a nějaká rosolovitá konzistence

              1. Chobotnice a olihně asi jak co. Ty levný kalamárový kolečka bejvaj gumovatý, ale třeba jsem měl chapadla z velký (teda spíš větší, žádnej kraken) chobotnice a dobrý. Konzistence něco asi jako vařenej jazyk nebo srdce. pevnýmaso, ale ne tuhý.
                Mořský potvory já rád. Sem tuhle zkoušel krevety obalený v trojobalu a usmažený jako řízek a dobrý. Talián by z toho asi dostal hysterickej záchvat, ale mě to chutnalo. Babica by zajásal

            2. Mě šneci docela chutnaj, hodně záleží, jak je uděláš. I v makru se dají koupit fakt dobrý.

              1. Musej bejt do měkka, no. Chuťově to není špatný, to zas ne. Jen mi to nepřijde nějak extra, abych to musel mít častějc. Ale možná jsem jen nenarazil na ten správnej recept.

                1. A proc se vlastne zerou sneci a ne slimaci? Je v tom rozdil?

                  Mimochodem, zkurvit se daji i kalamary a to jak v Recku, tak Italii, nebo na Malte. Ja je mam rad, ale dost casto dostanu zvejkacku.

                  1. Mi přijde, že šneci maj tu nohu takovou hutnější. Slimák mi přijde blemcavej. Ale spíš to bude tím, že šneci nejsou tak hnusně oslizlý jako plzáci. Fuj. Loni se teda urodilo. Denně jsem jich nasbíral dětskej kyblíček.

                    1. shane
                      21.2.2022 v 21:04

                      nejlepší se ukázaly byt dobrý vostrý nůžky, a že těch kurev bylo, denně klidně 400 a další den zas!

                      co se divíš, španělskej plzák, je to jak ten cigán, taky to je z takovýho cigánova, že? akorát to všechno splundruje a hovno po tym

                    2. Mě se vyplatila horká voda. Je s tím míň sraní a bordelu a pak to akorát vyleješ do kanálu. I když tím stříháním by se zase daly posilovat svaly na prstech. Něco jako ten mačkací gumovej kroužek :)

                    3. no nevim, to bych musel, tvl, to napojit na nějakej reaktor a sprchovat rovnou celou zahradu

                      jenže tím spolehlivě zabiješ ai všechno zelený, poušť taky není cílem :D

                    4. Nevýhoda velkejch latifundíí, no.

                    5. shane
                      21.2.2022 v 21:32

                      záhonky ani ne pár set metrů, ale ty svině loni div že nelezly po sobě ve dvou vrstvách komplet v celé zahradě

                      kde je ten blicí smajl?

                    6. Tfuj já je fakt nesnášim…

                    7. shane 21.2.2022 v 21:18

                      Usmrcování plžů horkou vodou se druhdy učilo v biologii. Následovalo odstranění bílkovinného podílu, popis a uskladnění ulit. U slimáků tedy většina práce odpadne a nároky na skladovací prostor se neuplatní.

                  2. plzáci prej mají ten sliz hnusnej hořkej, že to ani slepice nežerou, dokud se to nepovaří, možná tím?

                    taky dyž vidíš, ž ta věc je vlastně jak ta chobotnica, tělo z 90 % voda (nebo bachor nacpanej rozmělněnou zelenou sračkou, co to sežralo)

                    1. Nevim. Já jsem ty slimáky hubil zalitím horkou vodou a kentus z toho byl teda parádní. Ale ochutnat jsem to nezkoušel

                2. Jedl jsem to v Dijonu. Servírovali to v horký keramických ulitách a konzumovalo se to pomocí takových delších kleštiček. Bylo to dost česnekový.

                  1. Já je znám takhle –

                    Šneci na lyonský způsob
                    šneci ve smetanové omáčce s artyčoky, petrželkou, šalotkou a kapkou pastisu

                    Šneci na burgundský způsob
                    pečení šneci v bylinkovém másle posazení v ulitě

                    Šneci se smrži
                    šneci ve smetanové omáčce se smrži a petrželkou na bílém víně

                    A to je fakt všecko dobrý…

      2. Mají skvělou vodku. Fakt skvělou.
        Ovšem s tím zbytkem má předřečník pravdu. Už několikrát, když jsem měl hovno co na práci, jsem si jezdil po mapách v Google, takovéto kam se podívám, až budu chtít. Zajezdi si taky, to jsou fakt pohledy. Ta země vypadá jako naše v šedesátkách, možná leckde hůř.
        Proč si ta země nejdřív neupraví trošku infrastrukturu, než jde vysírat svoje domnělé nepřátele zvnějšku?
        Rimmer to dnes napsal nejlépe, Rusáka nejvíc nasere, když se s ním nikdo nebaví a to by měla být jediná reakce na uznání samostatnosti těch dvou nových enkláv. Když natáhne prstík o metr dál, žahnout.

        1. Jo, vodka, to je pravda. Tu maj fakt skvělou. Ale i na Ukraině mají vodku výbornou.

          Jinak přesně, Rimmer to napsal dobře.

        2. Protoze porad se do te zeme nekdo sere za ucelem vykrast. Uz asi 500 let, pocinaje osmanama. francouzama, nemcama adne i kravarama

  3. https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/455113-krize-na-ukrajine-a-volba-dalsiho-prezidenta-v-naprimo-bude-schwarzenberg

    Celkem střízlivej popis. Tak uvidíme. Já si myslím, že to tam rusáci rozjebaj na ose Sevastopol – Doneck a že se to tam prostě rozdělí. Samozřejmě, že je napřed napadnou Ukrainci, protože to dává velkou logiku je napadnout zrvona ve chvíli, kdy maj za čárou půl armády, že? :D

  4. O mezinárodní politice toho moc nevím, poslouchám všeznalé experty, kteří se nejsou schopni shodnout ani na základních věcech, a tak mám problém udělat si vlastní názor.
    Ale všiml jsem si, že se Putin nudí. Nemá soupeře. Jakmile posune svoji armádu kousek k Ukrajině, už se všichni mohou posrat a zahájí masivní letákovou a televizní kampaň. To je ale tak všechno, na co se zmůžeme.
    Čína je pro něj zase moc brutální, s tou si není radno hrát. Merkelová, se kterou si alespoň nějak rozumněl, je pryč. Trump, který mu byl alespoň trochu důstojným protějškem, je pryč. Biden je Putinovi k smíchu stejně jako celá EU. Opozici v rámci Ruska víceméně zlikvidoval. A teď jako co.
    Vůči NATO má ještě trochu respekt. Naštěstí.
    Kdo ví, co za osobnosti Putin uznává, kdo ho zajímá. Ale myslím, že reakce západu na chování jeho armády mu není ani moc k smíchu, jako spíš k pláči. Nedivil bych se, kdyby večer před spaním přemýšlel nad tím, jaké by to bylo vést Rusko o sedmdesát let dříve.

    1. Podla toho ako sa k nemu sprava Cina supera ma, len co s nim, ked ho na olimpijade zrovnal ako skolacika a tieto sovietske finty a macka Pu neplatia. nuda

  5. na základě Putinova projevu si člověk tak nějak uvědomí, že je to už fakt jenom směšnej kokůtek

    1. To on byl vždycky, ale má dost mužíků i zbraní – zastaralých, ale v relativně velkém množství…

    1. No podle toho co ted rika Putin na CT24, by si EU mela uvedomit, ze nove sousedi se SSSR.

      1. Hlavně aby si to uvědomili německý rusomilové…

        1. Hlavně aby si to uvědomili v Pobaltí. Mají tam svejch moskalů až to hezký neni. A to už budou karty hodně vysoko.

          1. To si Rusáci nelajznou. To by byla válka s Nato jak vyšitá. To, že si ty svině ukrainu prostě rozdělej sem tak nějak čekal. Kvůli těm dvěma separatistickejm republikám se v Evropě nikdo moc nevzrušuje a i věřím, že tam fakt spíš chtějí k rusům, než na západ.
            Pobaltí to je někde jinde, tam rusáky nesnášej. Aspoň sem si to doteď myslel…

            1. Rusko neuznalo Kosovo. A stalo se co presne? Hovno. Podle mne tohle nic nemeni, pokud se o neco hraje, tak je to vejs a dal.

            2. Že si to ten prolhanej krpatej kripl nelajzne? Po Ukrajině už je a po celý, jako po Československu 1939, to si piš.

              Na řadě jsou teďka pobalťani.

              1. ARJ v 21:59

                +1

                Otázka na rádio Jerevan: S kým sousední Sovětský svaz?
                Opověď: S tím, s kým chce.

                1. Jo, nechybí ani mírový kombajny na hranici, který po pobití fašistů roztáhnou křídla a odletí zpět na základny.

                  1. nebyl to poklidně orající trachtor, na kterej zákeřně zaútočili imperialisti, načež tento opětoval palbu a po jejich zničení odletěl zpět na základnu?

              2. On má jenom 170? To sem netušil :O

                Ty vogo tak to teda maskujou mistrně, že je to takovej prcek.

            3. Lajsnou si to, ale nebude to pro ně taková jedhohubka. Jestli by to vv zkusil, dost by asi narazil. U Ukrajiny bych si jako místní prezident (když si to představím) nikdy nebyl jistý, jestli mne nějaký okres taky nezradí a nepřihlásí se k Rusku. Třeba nějaký okrajový, jako show starter. U pobaltských republik není oblast, která by byt okrajově měla tolik dementů, aby chtěla do Ruska. Pracuju ve firmě, co má pobočky jak v Rusku, tak tam – ten rozdíl je hmatatelný. Nahoře je až averze, v ruský pobočce o tom nemluví, spíš mají hrachy, že to zavřem. Teams porady jsou někdo dost příkladný.

              1. Jim bude pro začátek stačit vrazit do Evropy kudlu a hezky pomalu s ní otáčet a čekat až se jim ten kebab dopeče a spadne jim do huby sám.

                Pokud vim, byly tam velký menšiny nakýblovanejch moskalů, v Litvě, myslim v Estonsku. Měli by je sofort vykýblovat dokud je čas, než jim přijdou kremelský notičky.

                1. Sorry, ale to si fakt nemyslím. Že vrazí nůž mezi GE a FR? To ani nemusí, ten tam je 400 let. Ale zároveň pobaltský země mají podobný model jako naše volební průzkumy – pamětníci bolševismu už vymírají či vymřeli a nově volí diváci Marvelu – a ty nechtějí zpátky bumážky na chleba. Ta infrastruktura, digitalizace a způsob myšlení už se vrátil víc mezi původní prušácký model a svobodomyslnost – takovej mix á la naše devadesátky. Tam Brežňěva jen tak neprosadíš.
                  Tohle ukroši nemají, furt se to tam plácá.

                  1. Myslim tim, že vytvořej vřed v Pobaltí a nechají ho hnisat. Já doufam že máš pravdu, tamní reálie detailně neznam.

                    1. V tý oblasti je jenom jeden vřed a ten patří Rusku, denně čumí přes čáru, jak si žije „Západ“. Sice to EU kurví kudy může, ale tyhle lidi jsou zvyklí spíš pracovat a míň se spoléhat na stát a báťušku. Kolikrát při přehledech výsledků čumím na ty rozdíly.
                      Ukrajinu zas neznám já, nikdy jsem tam nebyl a pobočky tam nemáme – asi víme proč.

            4. @shifty
              Estonsko, Lotyšsko 25% Rusů , často občané 2. kategorie, neb neumí jazyk země.

              1. A bez volebneho prava. Demokraticke EU hodnoty. Toto keby sme zaviedli na Slovensku tak sa potentujeme od sankcii z EU. Dvojaky meter v praxi.

                1. @semancko
                  Ano máte pravdu, kdyby jste Maďarům sebrali práva tak jako Estonci, Lotyši Rusům, tak se v EU poserou a jedete s Orbánem a Kaczorem na jedné lodi.
                  Ale Vaši Maďaři nejsou tak neloajální pokud vím, o jazykových znalostech úradníkov toho moc nevím, ale keď som hovoril v Komárnu česky, nakonec se chytli, i v roce 1988 tak i loni cestou na fortbal do Pešti.
                  To v takové Kundě (Estonsko) Rus estonsky nekvákne a Estonec rusky jakbysmet…

                  1. kurva kdybyste, jestli tu ještě leze Intergrale, tak mea maxima culpa.

                  2. Tam je snad i stejnojmenná řeka. Takže je to v podstatě Kunda nad Kundou.

                    1. Zrovna jdu okolo, nevim o cem je rec, ale zni to lakave.

                    2. @Sysop
                      Řeč je tom, kdo je další na řadě.
                      Ale nebojte Sysope, Vy zatím ne.
                      Sudety ještě nejsou na řadě a navíc Vy jste s Němci zadobře.
                      To dřív přijdou Poláci zabrat moji králikárnu. ;-)
                      Ostravica granica, bylo jich tu před sto lety 100.000 ale už jsme jich 3/4 vyhladili eee asimilovali.
                      Ale věřím, že část mých polských sousedů vyvěsí vlajky a odpálí pár ohňostrojů a budou vykládat jak jsem jim ukradl výtah před nosem a Češi je nutili mluvit v obchodech česky…

        2. Jo, to by bylo idealni, kdyby se Rusko sprahlo s Nemeckem. To by se dely panecku veci.

          1. @Sysop
            hlavně v Polsku a Pobaltí

            1. Na to mají už dnešní generace Němců dost zažitý omluvný chování vůči Polsku v krvi. Už čtvrtá generace má v osnovách co udělal Frank v governementu, toho bych se tolik nebál. Plus v devadesátkách coming out NDR, tj. dosavadní vyučovací doktrína u dvou posledních generací upravena, dost babiček si ještě pamatuje způsob dobytí od prvosledových jednotek a teprve ta poslední generace je indoktrinována nesmysly Západního aktuálního levičáckého stylu – snad jim ještě taťka dá pohlavek.
              A já vím, NS – tomu dodnes moc nerozumím, co vím je, že od obrovské slabiny se to může změnit na velmi významný vyjednávací prostředek. A páku i na US.

              1. Nevěř tomu. Ještě Kohl odmítal uznat západní hranice Polska několik měsíců a musel na něj tlačit současně jak Gorbi, tak Bush, aby Polákům uznal jejich území.

                A britští velvyslanci v západním i východním Německu vydali v roce 1990 prohlášení, že Německo je furt to samé jako před WW1 a WW2.

                Píši teď malý článek o tom, jak to doopravdy bylo s těmi údajnými sliby NATO o nerozšiřování, a odtajněné diplomatické depeše skrývají nejednu zajímavost.

                1. Pokud vim, taxi tehda kuci pustili hubu na spacir, aniz by k tomu meli mandat. To ale nebyl problem Gorby, aby si kdejaky vyjadreni diplomata overoval. Ostatne, i kdyby to mel podepsany, nehralo by to roli. Takovejch smluv uz svet videl…

                  1. @Sysop
                    jojo ani černý na bílém to nebylo, tak jako třeba nějaké Memorandum z Budy i Pešti.
                    Slibem nezarmoutíš…

  6. Já chápu že Chalengera nasírá spousta věcí okolo Covidu, BLM a jánevímcočeho.. Ale používat věty typu „Ono se může stát, že se UKáčka posílená štváčskou rétorikou západu a závislá na západu nakonec pustí do pokusu o získání opětovné nadvlády nad autonomními oblastmi DNR a LNR silou.“ je už po dnešním večerním Putinově projevu asi off topic.
    Ono odezdikezdi je to nahovno.

    1. Jakmile jsem četl zprávu, že popřemýšlí nad uznáním LLR a DLR, tak jsem si řekl – no vida, tak o to tu celou dobu šlo.

      Jsem rád, že jsem se tentokrát trefil se svým předpokladem, že žádá horká válka nebude.

      1. To bude nakonec celej levej břeh Dněpru a koridor na Krym. A jestli nějakej ukroš vystřelí, klidně se můžou zastavit na slovenskejch hranicích. Už se mluví o 200 000 bigoších a včera jsem zaslech že povolával zálohy.

        1. Ten Zelensky by to měl okamžitě stáhnout, udělat demilitarizovaný pásmo alespoň 25 km a doufat, že si toho někdo všimne. Na místě nechat jen milici a hasiče. Jinak nebude mít do dvou týdnů čemu vládnout.

          1. To je úplně fuk, záleží jedině co si ty takzvaný republiky nadiktujou že chtějí. Pudou si pro to a běda, jak někdo cekne. Začnou řvát že jsou fašisti agresoři a že jim má dát velkej brácha přes držku. No a chtít toho budou hodně.

            Zelenský by musel stáhnout armádu za Dněpr a nechat to tomu ksindlu k rozebrání.

            1. Asi jo – jestli by to nakonec nebylo lepší. A tomu zbytku by měl jasně říci, že dopadnou jako v Podněstří.
              A potom sankce. Normálně je neuznávám, je to oboustranná škoda ve prospěch třetího, ale takhle drasticky bez rozmyslu to vv už posral. Měl jsem ho za většího mozka. Když to dostane ťafkózně, doma se možná začnou ptát. A když ne, mohlo by to být efekt stejný, jako tady vykřikují mnozí o Rusku: léta něco neměli, tak se bez toho naučili žít. Co by ne my.

              1. Taky jsem si myslel že je chytřejší, no nic, čo bolo, bolo.

                Muselo by bejt jasně na stole, že jak zřídí přepravu přes Dněpr, je válka. A to si myslim že je utopie. Sankce maj cenu jenom takový že se zastaví všechno, včetně víz, plynu, ropy a valut. To je myslim nepředstavitelná věc, zrovna tak jako horká válka.

                Je to gangster bez zodpovědnosti, což je blbý když disponuje atomovkama.

          2. K čemu to všechno?

            Rusové prohlásili, že na hranicích s Ruskem postříleli 5 ukrajinských diverzantů a 2 obrněná vozidla. Protože Ukrajina „logicky“ nemá nic lepšího na práci, než snažit se zaútočit na Rusko na ruské území proti pětinásobné přesile:
            https://echo24.cz/a/SUAf2/zabili-jsme-na-hranicich-pet-ukrajinskych-narusitelu-tvrdi-moskva-kyjev-to-oznacil-za-fake-news

            A nemám pochyb, že Klub Přátel Moskvy tomu nekriticky věří.

            Zelenský svým vojclům vydal rozkaz, že nesmí střílet ani opětovat palbu – ale když si Putin pohodí na hranice nějaké prostřílené mrtvolky z márnice a řekne „Ukrové fašisti!“ a všichni mu to sežerou, UA prostě nemá šanci.

            1. Et vice versa. Neni sance tam najit pravdu.

      2. Nestydíš se trošilinku za ty výše uvedené kecy vzhledem k reálné situaci? Jasně, výsledek (zatím) není horká válka, ale ten zbytek? UK už jsou přes dva týdny vysraný z Vladimira a jeho sil na hranici a v podstatě jediní se (na rozdíl od EU, NATO atd) snažili situaci klidnit. A ty vypustíš takový blábol…

        1. Ne. UA nejsou vyděšený z Putina. Zelenský celou dobu uklidňuje, že to nebude tak horké a že nevěří že by byla horká válka.

          Z Putina jsou vyděšená jen západní média, která jedou emo-hysterii vysloveně covidistického ražení.

          Víš, 5 minut předtím, než jsem to napsal, jsem četl tu ekonomickou analýzu co jsem ji linkoval sysopovi kvulivá nerentabilitě uhlí z Donbasu:
          https://www.crisisgroup.org/europe-central-asia/eastern-europe/ukraine/261-peace-ukraine-iii-costs-war-donbas
          A tam se mj. dočteš, že než se separatisti separovali, tak Ukrajina doplácela na Donbas 4% svého státního rozpočtu ročně na dotacích, aby se to celé nezhroutilo a nevypukly hladové bouře.

          Kdežto co si tam vyhlásili DLR a LLR, tak Ukrajina pochopitelně zařízla veškeré platby včetně těchto dotací – nebude přeci financovat své nepřátele, logicky – a prachy od UA dostane jen ten, kdo si dojede pro penzi na území pod kontrolou Ukrajiny. Takže tím ušetřili přes 1,7 miliardy USD nákladů ročně, které by se jinak utopily v černé díře s cedulkou „sociální smír“.

          Když si k tomu přičteš Zelenského naprosto jasné vyjádření v Mnichově, že Ukrajina bude vždy usilovat o vrácení Krymu a Donbasu ale výhradně diplomaticky, nikdy ne silou, a každý ví, že diplomaticky to Rus nikdy nepustí… Tak mi z toho vychází, že možná, jenom možná že současný stav Kyjevu docela vyhovuje. Národ je sjednocen vnějším nepřítelem, Západ musí solit podporu zdarma, ušetří se 4% státního rozpočtu na dotacích pro Donbas… Kromě ponížení a blbého osudu pro ty civily, kteří nemilují opolčení a žije se jim tam jako za Gottwalda u nás samé benefity.

          Ovšem také se tam dočteš, že Ruské firmy tam ovšem nemohly obchodovat, protože LLR a LDR Rusko neuznávalo a tudíž byly de-iure součástí Ukrajiny, na kterou ale Rusko uvalilo sankce. Takže ve výsledku separáti a ovšem i civilové, kteří k tomu přišli naprosto nevinně, nedostali nic od Ukrajiny (logicky), ovšem ani od Ruska co to spískalo a pak na ně uvalilo sankce. A to už je zvrácené.

        2. A z morálního hlediska – teď Luhanskou a Doněckou oblast stejně nemají, Ruská armáda jim ji šlohla když napadl sníh a zlikvidovali v kotli Ukrajince u Debalceva.

          Takže pokud teď Moskva ty „lidové republiky“ uzná, status quo se reálně vůbec nijak nezmění.

          Ergo pokud se status quo nezměnil a nevypukla válka, co víc se realisticky dalo přát?

          1. Samozřejmě pokud se Rusové nezastaví na demarkační linii z Minsku a budou pokračovat dál na UA, potom by orálně zasloužili výprask takových sankcí, že všichni zbankrotují. Jenže když Němečtí Greténi vyvolali totální závislost na plynu, tak by to mělo cimrmanovské obrysy „za trest pro vás, uličníci, si po obědě nedám viržínko.“

            1. *morálně

              1. super překlep – i kdybys tam nechal orálně, se zbytkem by to dávalo smysl :) úplně jsem si to představil :)

  7. Jooooooo, časy se měěěěnííííííí :o)))))))))…… vítr změn se roztáčí :)))…..jsem zvědavý, jestli se „update“ vedení ve Francii obejde bez toho, že armáda obsadí vládní budovy a zatkne Makaróna nebo jinou loutku, kterou se budou snažit dosadit :)

  8. Dnešek poskytl odpověď na sugestivní otázku Challengera, proč je většina ukrajinských jednotek u Donbasu: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/rusko-putin-donbas-mirova-operace.A220221_224042_zahranicni_kha

    1. I na Sysopovu, kde mají být ty jednotky poblíž ukrajinských hranic.

    2. a co tedy je pricina a dusledek?

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017