Doufám, že si Japonci vezmou zpátky „Kuriru rettó“ a Číňani celej „Chej-sia-c‘ tao“ a ruští patolízalové začnou srát ježky.
A teď něco pro zasmání volové:-)https://www.youtube.com/watch?v=f7LlGoj1D5g
Jihočech Honza
Proti návratu Kuril Japonsku bych nic nenamítal. Pro místní obyvatele (pokud tam ještě někdo zbyl) by to byl civilizační vzestup. Od Ruska by to bylo velkorysé a přátelské gesto.
kaBrnak
Civilizační vzestup jako tehdy pro Číňany když se je pokusili zabrat Japonci?
Esesáci prý blili když viděli co dělají ustašovci v jejich koncentrácích. Ale z toho co tam vyváděli japonci by blil i ten ustašovec.
Krutý sadistický asiat se nezmění ani když z něj uděláš výrobnu high tech elektronických hraček.
Stejně jako opici nepolidštíš když jí dáš do ruky rubikovu kostku. Viz češti vietnamci co si přitáhli asijskou morálku sebou. Aniž by se adaptovali na tu naši.
Challenger
Proč ne?
Ukrajinci by měli dát zpět Polsku, co pro ně v roce 1939 ukradl tatíček Stálin. https://omniatlas.com/maps/europe/19390916/
A Slovensku by zas měli vrátit Zakarpatskou Rus.
Já myslím, že pro Kotlebu by to určitě mohlo být téma.
shane
Jo, a Poláci by mohli vrátit to, co ukradli Německu. A Rusáci by mohli vrátit Königsberg. Otázka, jestli nám nebo Němcům. A my bysme mohli vrátit Němce do Sudet. A Izrael Turkům. Když už vracet, tak pořádně.
Kublaj
A českou kotlinu vrátit Markomanům…
Jihočech Honza
Když jsem byl v Gdaňsku, na jedné zdi bylo grafitti „Kosovo je srbské“. Hned pod tím bylo “ A Gdaňsk niemecký“. Pak že Poláci nemají smysl pro humor.
Když už vracet, tak nám prosím Obojí Lužici (Slezsko ať si nechaj).
Voves
Chlapi, nechte teho, eště někoho napadne vracet nám Slováky.
Jihočech Honza
Stačily by Slovenky.
Voves
Ale jen ty bez pinďourů.
Sysop
Pohlavi je vedlejsi, hlavne kdyz je laska uprimna :-). Pohlavi je prej jen socialni konstrukt…
Sysop
Kde ze to ta Samova rise sahala k mori…?
Voves
A dinosauři zase utřou. A Země nesličná a pustá řekne Duchu Božímu „Se na to vyser!“
Challenger
No vidíte. Z toho vyplývá jediné: hranice se mění každou chvíli. Samotná Ukrajina vznikla před 30 lety. Česko a Slovensko zrovna tak. Tak proč by tomu mělo být jinak u Doněcké republiky a Luhanské republiky.
Ať udělají referendum, vyhlásí ústavu, postaví závory a bude to. Nevím, v čem má soudruh Fiala takový poblém.
kiv61
No nevím a nechce se mi to hledat. Ale ještě na ZŠ nás učili, že Ukrajina měla dokonce vlastní zastoupení v SN/OSN … To, že se to tam staletí mlelo je pravda ale tu Kyjevskou Rus asi okecat takto úplně nejde.
Jihočech Honza
Novgorod otec, Kyjev matka, Petěrburg hlava a Moskva srdce ruské říše…
A.S.Puškin
kiv61
A tak se poté nechal raději zastřelit .. :-)
Jihočech Honza
Inu romantik.
kiv61
Spíš romantický blbec, notabene kvůlivá nějaké babě ..
Tohle je něco, co mě fascinuje. Kdyby moji předci kolaborovali s utlačovateli, tak mlčím a tvářím se neutrálně. Ale oni vykřikují, jaké byli chudinky oběti a co z toho plyne pro dnešek. A že vybírat pro Hordu daně (a zřejmě i pomáhat s trestáním vzpurných knížectví na straně Hordy) byla vlastně skvělá věc a ctnost, protože tím přece sbírali sílu aby se pak Hordě postavili.
Ta neotřelá drzost, kdy člověku přímo do očí říkají naprosté nehoráznosti a vůbec jim to nepřijde. Chucpe jako ctnost.
Jihočech Honza
Ale chucpe je ctnost, ne ostuda (otcovrah a matkovrah prosí soud o shovívavost, neb je sirotek).
A s těmi Mongoly to byl podobný Schicksalgemeinschaft jako máme my s Němci. Upírat Rusům evropskost je podlé, ignorovat Asiatskost je hloupé.
RomanL
Chucpe je „specifický druh drzosti či opovážlivosti, ať v negativním, nebo případně i pozitivním smyslu. Je to výraz ještě silnější než nehoráznost.“
Ne, NENÍ to cnost. ;-)
ygorek
Shane 22.2.2022 v 21:45
Pokud by se něco vracelo Turecku, pak by tam patřila i zajímavá část Ukrajiny, ne?
jizlivec
Pokud by se mělo cokoliv komukoliv vracet, narazí se na jeden drobný problém…
Kdybychom vzali jen ty zcela jednoznačné a nezpochybnitelné historické územní nároky, hodí to v součtu nejméně trojnásobek souhrnné plochy souše a přilehlých moří…
No a ty nejednoznačné a pochybné dají další desetinásobek…
ygorek
jizlivec 23.2.2022 v 8:18
Ano. Situaci, kterou popisujete, jsem „v poloprovoze“ zažil cca před třiceti lety, v době t.zv.restitucí.
shane
Samozřejmě. Proto jsem to omezil na transfery po druhé světové válce. Dobrý doktor Challenger taky nenavrhoval vrátit Halič Rakousku, ačkoliv mu patřila dřív než Polákům a Ukrajincům.
shane
Třeba Krym.
ygorek
shane 23.2.2022 v 8:19
Turecká byla, pokud vím, Oděsa s dosti širokým okolím.
shane
Technicky vzato Oděsu založila až Kateřina Veliká, ale vzato čistě územně máš pravdu.
Sysop
To je prave to, co se mi nelibi. Ze je vzdycky rec o uzemi, ale ne o lidech na nem. Ja vim, ze jsem v tomto naivni blbec, ale proste delim svet podle narodu, ne podle mapy. Ze je pak multikulti neresitelny, to uznavam.
shane
No tak s národama je to ještě horší. Do toho radši nezabrušuj vůbec. To už tu bylo a stálo to desítky milionů mrtvejch. To už to radši řešit územně jako ve středověku a raném novověku.
Sysop
A pak mame ty baraky, co stojej na cizich pozemcich. Reseni to nema, ja vim. I v tom blbym Ceskoslovensku byla fura mest a vesnic, kde proste se mluvilo prakticky vyhradne nemecky a nebylo technicky mozny tyto ostrovy udelat jako federaci. Je to tezky.
semancko
Challenger, my sme Ti tu na Slovensku nieco urobili? Keby sa Zakarpatska Rus pripojila k Slovensku tak sme v takej riti ze az. Toto by nas totalne polozilo ekonomicky. A ze to tu nie je nic moc je asi jasne kazdemu.
V úterý prohlásil německý kancléř Olaf Scholz, když mluvil o sankcích na Rusko, že udělení souhlasu k provozu německo-ruského plynovodu Nord Stream 2 není kvůli nynějšímu postupu Ruska vůči Ukrajině možné. Plynovod na základě rozhodnutí spolkové vlády nezíská povolení k provozu.
Okamžitě přišla reakce Medvěděva: „Dobrá. Vítejte ve skvělém novém světě, kde budou Evropané brzo platit 2.000 eur za 1.000 kubíků plynu,“ uvedl Medveděv na Twitteru. V posledních dnech se přitom cena za 1.000 kubíků pohybovala kolem 825 eur. Medveděv ve svém výhrůžném příspěvku neupřesnil, zda Rusko plánuje zvýšení ceny plynu, nebo dodávky zcela zastaví, což by Evropu odkázalo na dražší dovoz plynu od jiných dodavatelů.
Jihočech Honza
Kde jsou ty časy, kdy František Štěpán Lotrinský dodával jak habsburské, tak pruské armádě, a považoval to za velmi podařený obchod.
Sysop
Ale to prece delame my taky, nase zbrane v Syrii koncily na obou stranach konfliktu.
Jihočech Honza
Škoda, že jsem si neuložil video, kde cca rota islamistů cvičí s našimi SA58. Tomu se říká smíšené pocity. Asi jako vidět LT38 v květnu 1940 ve Francii.
Sysop
Presto, ze meli SAcka, tak nakonec v Afganu vyhrali :-)
Voves
A co teprv, kdyby jim k těm SAčkám někdo ukázall, jak se to láduje.
Ko-za
Tak USA a jeho poskoci tam vítězili skoro 20 let. Až nakonec prohlásili, že Taliban už nejsou teroristi a odtáhli.
Sysop
Odtahli, protoze ti, co celou dobu rvali, ze je to zumpa na penize, to nakonec urvali. Septanda tam jela skoro 2/3 pobytu, ze je to cely uplne nahovno. Afgan skoncil jak socialismus – na penezich.
Jan Mrcasik
To bylo z Libye. Je fascinující, co všechno se kam dostalo z Libyjských zbrojnic. Třeba i FN2000.
Sysop
Tak treba aspon Nemci konecne schvali Sputnik V…
xmartjan
článek bylo těžké přečíst až do konce, chtělo se mi zvracet už krátce po jeho začátku… :-(
Jihočech Honza
I což, chlap se má jednou za čas pročistit. Horem i dolem.
Gorgussien
Nesmíte tak moc chlastat bez předchozích příprav. Trénujte, co se časem poddá. A doporučím nemíchat barvy a volty. Nejlépe je degustovat, je-li na to.
Tak jsme se dostali na další level. Už to není ochrana utlačovaných, ale tisíciletá Říše proti umělému a zbytečnému státečku bez historie. Kde jen jsem to už slyšel? Tak si říkám, jestli nakonec Beneš neměl pravdu, když se vzdal bez boje, protože pokud tam měl tolik kolaborantů, co my dneska, tak bylo Československo bez šance.
joemarco
Takze az Putin posle separatisty napr. do Karlovych Varu, tak to podle Vas bude taky cajk jo?
Ko-za
Proč by to dělal, když jsme jim je prodali.
DavidV
Mňa udivuje, keď čítam diskusie a nielen tu, koľko máme odborníkov v politológii, histórii, medzinárodných vzťahoch a zároveň sú to odborníci v epidemiológii, medicíne. Covid už prestal byť zaujímavý, politici, médiá, komentátori, blogeri majú teraz nového nepriateľa. Včera zmr. Osuský v televíznej debate prirovnával Putina k Hitlerovi, ja byť jeho spolusediacim tak sa neudržím, by som mu jednu vpálil.
cyklista
Milý Davide, a čem se teda liší?
cyklista
*v čem
Ko-za
Ve všem
Jihočech Honza
Jednou větou? třetí říše yla lidožravá totalita, putinovské Rusko je taková normální diktatura.
shane
Tak zas jak pro koho. Pro Němce byla Třetí říše taky jen normální diktatura. A vlastně vcelku mírná, ve srovnání s jinejma.
Sysop
Nackove blbli s rasou a Zidama, ale jinak ekonomicky to byl dobre namazanej stroj. To se s Putinovskym ruskym bordelem srovnatr neda. Nemci zblbi a ukousli si cizi sousto, na ktery nemeli hubu. Rusove nezvladaji ani sami sebe.
Hupert
Liší se v první řadě v tom, že nepotřebuje nikam expandovat, ale především zachovat Rusko s minimálním rizikem jeho napadení. K této vojenské akci byl samozřejmě donucen vývojem situace, hrocené zvenku – USA spolu s řadou větších či menších lokajů. NATO vydává na zbrojení 20x více(samotné USA 12x) než Rusko a jestliže odmítlo dát bezpečnostní záruky ohledně svého nerozšiřování a navíc USA tlačí EU k omezení obchodů s Ruskem, Putin si spočítal, že časem stejně bude v ještě nevýhodnější pozici než dnes a šel do tohoto risku. Vyřeší ale bezpečnost Ruska s tímhle malým kouskem – DLR LLR, když ho teď většina Ukrů bude logicky nenávidět, přestože nejvíc jim ničí už roky životy vlastní mafiánské vlády. Když půjdou válčit, podělají si to ovšem ještě víc – pro cíle amíků – a s rizikem nastartování globálního konfliktu. Možná ale nepůjdou, protože Ukrmafiáni z tohoto stavu mohou spíš těžit. Budou harašit, aby oblbli a dál mohli okrádat prosté Ukrajince a ždímat přitom pomoc ze západu. Tu nakonec zaplatí rozprodejem země. Nevím, jestli by jim s Ruskem nebylo líp. Jak já ho v mládí nenáviděl za invazi a přitom mi život víc než Rusové kazili čeští komouši a dnes to jsou nejspíš jejich opět uvědomělé děti, dědící důležité posty a rozvíjející novou totalitu, zatímco odvádějí pozornost jinam. Je mi vlastně úplně fuk, kdo ovládne Ukrajinu, jenom přeji nejen Ukrajincům, aby se jim žilo co nejlíp a v míru.
Jan Mrcasik
Týjo!
Takže říct „Ukrajinci, rozhodl jsem se, že LLR a DLR patří nikoli území, které reálně ovládají, ale celé území Luhanské a Doněcké oblasti včetně těch 2/3, které ovládáte vy – padejte a odevzdejte nám Mariupol, nebo vás rozstřílíme!“
– to není územní expanze?
A říct „výměnou za to, že vás nezlikviduji ve válce, požaduji abyste mi odstoupili ještě více území, uznali veškeré ztráty území v můj prospěch, a kompletně odzbrojili“ – to vám opravdu nevyvolává reminiscence na Hitlera ku nám?
Cundium
Kdyby Chazary se chovali podle situace s respektem vuci vsem zucastnenych nikdy zadna takova situace by nenastala. I kdyby jsme se na to divali jako na uzemni expanze, je to dusledek disrespektu USUKEU a Chazarie vuci legitimnych obav Ruska a jeho snahu o jednani. Se divim ze Rusko nesundalo rukavice uz davno…
Hupert
Nálepky „nový Hitler“, „nacista“ atd. jsou nicneříkající. Lepší je jmenovat konkrétní činy, příčiny, následky či předpoklad vývoje, pokud je člověk schopen takové rozvahy. Já nemám žádné vševědné ambice, ale nějak uvažuji a fakt se nechám rád i poučit. Samozřejmě mi ale i poučení musí dávat smysl. Obecně bych byl nejraději, aby si každý vládl na svém území sám. V reálu, jak vidíme, je to jinak, protože někdo je větší, silnější, větší lump a ještě mu nestačí, co má. V celé hierarchii světa je hráčů o koryta spousta, ale u vrcholu jen pár. Navíc dnes vrchol spíš než státy drží určité skupiny, pro které jsou státy (jejich vlády) pouze nástroji k prosazení či provedení konkrétních záměrů. Kdo to nepochopil už z plandemie, bude si muset počkat na silnější signály. To jsem ale odbočil. Pokud jde o Rusko, udělalo možná zoufalý krok, ale když ztratili před lety Ukrajinu coby spojence, díky vměšování USA se bezpečnostní situace v oblasti dál komplikovala, západ fungoval jako zeď na ruský hrách snah o jednání, nevím, co měli dělat. Jestli byste měl dobré řešení, pošlete ho Putinovi. Jen přitom myslete na to, že lidi v DLR a LLR těžko chtějí žít dalších 8 let v patové situaci nebo i v zákopech, protože s nimi vláda odmítala jednat o řešení. Jak jsem řekl, rád se nechám poučit, leč ve Vaší reakci jsem zatím poučení nenašel. Hezký den.
cyklista
Jasně, takže rusákům ustoupíme, ať si dělají, co chtějí a kde chtějí. To vůbec nepřipomíná chování Hitlera na začátku druhé světové války. Putin = Hitler je jen taková bezduchá nálepka, bez souvislostí.
Jihočech Honza
To přece nikdo nechce. Ale Západ by si měl jasně definovat svoje životní zájmy. A porovnat je s ruskými životními zájmy. Po Jugoslávii, Iráku, Sýrii a Libyi těžko můžeme pořvávat o mezinárodním právu.
Hupert
Jihočech dílem odpověděl za mě. Jinak je mi cyklisto jedno, jakou nálepku si dáš na triko, bez nich se dnes snad už do pelotonu ani nesmí. Ptal jsem se jednou mého známého cyklisty, jestli by na triku nechtěl mít nějakou vlastní nálepku, co by identifikovala jen jeho, ale řekl mi, že je mu to fuk, když má prakticky celou etapu ohnutej hřbet.
Řekl jsem „což vám výroky nepřipomínají“? To není nálepka, to je otázka na vnímání konkrétních nehorázných výroků třídy zhruba tak „já tě zprzním a ty mi zato poděkuj a zaplať.“
JoeS
Takze teraz uz bude v Rusku prosperita, kvalitny zivot na urovni toho zahniteho zapadu? Asfaltove cesty? Rychle vlaky? Domaci priemysel vyrobi pre ruskeho cloveka co bude chciet? alebo este treba zabrat nejake dalsie hektare?
Cundium
Mas duvot resit Rusou prosperitu? Udelaji si to tak jak mohou a na co meji. Jaky mas s tim problem? Staci aby se arogantni kreteny tveho typu prestali do Ruska srat.
ygorek
Cundium 23.2.2022 v 10:53
Nemá důvod, má problém. A nemá-li o čem psát, dokáže vyškrábat ze dna mozkovny jen předvedenou usazeninu.
JoeS
usadenina si mysli, ze obyvatelia Ruska chcu zit tak ako ludia na zapad od Ukrajiny. Zit v nejakej rozpadnutej bytovke bez auta na urovni CSSR v 60 rokoch by asi vymenili za terajsi stav. ale mozno tomu nerozumiem, mozno je spominanie na vitaztvo v druhej svetovej a radost z Krymu viac ako fungujuca nemocnica. iny kraj iny mrav. mozno je im naozaj prednejsie vedomie, ze su Rusi a zase to vsetkym ukazu ako blahobyt na urovni doby a primerany bohatstvu a velkosti krajiny. Mozno je vedomie, ze ich sovjetsky clovek vlastni najvacsiu jachtu na svete viac ako starosti s vlastnym autom. Asi to tak bude. A ja vo svojom ignoranstve a nepochopeni sa nad tym cudujem.
prakticky všichni obyvatelé RF (snad vyjma nějaké dálné Sibiře a možná rostřílenejch prdelí jako Čečna) mají o základní potřeby postaráno a jejich životní úroveň jde každoročně nahoru
můj dodavatel rozhodně není nějakej ani mikrooligarcha, ani mafián, celkem svobodně navrhuje/nechává vyrábět/prodává nějakou elektroniku, má se asi docela dobře, dyž je ročně měsíce někde po dovolenejch po celým světě; když to srovnám se svou situací, že sem mohl tak leda někde autem po Evropě a blízkým okolí, teď co máme hentu plandémyju, tak už jako můžu jet svobodně tuplem tak akorát do piče, hm, nějak nepozoruju ty zfejkovaný statistiky, jak se máme jako prasata v žitě, protože to nějakej stádní ouřad řekl
naproti tomu na Ukrajině žijou MILIONY lidí z ruky do huby a nemůžou si dovolit možná ani jednou ZA ROK zajet někam do většího města na nějakou večeři, jak i tady v diskusích potvrzovalo pár lidí, co tam v (eště normálnějších dobách) jezdívalo na silniční výlety, přičemž automaticky bylo nutný s sebou mít měšec na úplatky pro kdejakýho kokota s plackou, protože takoví záměrně loví cizince jak lupiči, aby je vobrali vo nějaký „mýta“, jinak skončí ve vazbě
vůbec se nedivím, že z toho chcou zdrhnout, kdo může, tak na západ, kdo moc nemůže, tak aspoň do Ruska, protože byť to tam taky není úplná selanka, ten nejhorší bordel právě tohodle typu, kdy milica srala na nějakou zločinnost a sama se chovala jak pocestní lupiči, už je tam nějakou dobu vymetenej a aspoň od pohledu už to vypadá, jako trochu civilizovaná země
kaBrnak
Asfaltové cesty a rychlé vlaky budou v Rusku až se podaří zpacifikovat tamní oligarchy kteří kradou usilovněji než ti naši. Tak se zastavil život v roce 1993, jediné co se buduje jsou právě zlaté paláce oligarchů, zatímco 100 milionů rusů žije v oprýskaných rozpadajících se nezateplených chruščovkách, proti kterým je český panelák luxusní bydlení.
Na to jaký je Putin údajně „diktátor“ si s oligarchy poradit nedokáže. Protože za hranicemi kremlu vládnou oni, Putin má možná tah na branku v zahraniční politice, ale na domácím hřišti je to docela plichta. Protože oligarchové drží hospodářskou a ekonomickou moc.
fatdwi
Zase kecy v kleci, kaBrnaku. Putin má oligarchy zmáknuté velmi dobře, ale jaksi primárním cílem „zmáknutí“ bylo, aby mu solili a byli věrní. Ne aby něco nedejbože dělal pro lidi.
Sysop
Myslim, ze financni sektor osefovanej nema.
cyklista
No ty vole, všichni mu platí desátek a kdo nechtěl, tak dávno sedí nebo ještě lépe rovnou vypadl z okna. A že Putin nemá ošéfované finance!
Má hovno a ne vládu nad oligarchy. Před několika lety se Putin pokusil o razantnější čistku. Odpovědí oligarchické verbeže mu byla závažná havárie hydroelektrárny na Sibiři, kdy „někdo“ dal 10x za sebou příkaz aby starou a opotřebovanou turbínu roztočili a pak zase hned zastavili. Výsledek byol 70 mrtvých, desítky miliard škod a ohrožení zásobení sibiřské oblasti elektřinou. https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/176687-pocet-obeti-havarie-v-ruske-hydroelektrarne-presahne-70.html. To byla jen ukázka, co si ten mafiánský xindl může dovolit, když je rozlezlý ve všech klíčových pozicích státu, na dost strategických pozicích a může si koupit další lidi aby pro ně udělali libovolné svinstvo. A že se neštítí žádného počtu mrtvých. Tak tam Putin musel hodit zpátečku, pokud nechtěl podobnou „nehodu“ v jedné z jaderných elektráren nebo v podobném tisíce životů ohrožujícím zařízení.
Arnold J Rimmer
To čumim. Ty jsou teda mazaný, ty sabotážníci.
ygorek
Arnold J Rimmer 23.2.2022 v 16:36
Ani bych neřekl.
Ostranění prvku údržby je normální sabotáž. – Jak primitivní…
— Ale jak účinné!
Arnold J Rimmer
No ne, člověk by čekal že toho skrčka prostě vykopnou, když ho mají v hrsti. Nebo že něco udělaj, hodí na něj bombu, nebo ho zastřelej!
Ale to voni né! Voni ho vemou hákem přes turbínu! Jak mazané! Nebojím se říci jak rusky zchytralé!
fatdwi
AJR: to byl vychytralý plán, Baldrick teď dělá sluhu Odborovému svazu ruských oligarchů (zaprodanec šel za penězi a zlatými paláci).
to sem tady nedávno osobně diskutoval, nevim, co žvaníš za píčoviny, turbíny byly normálně používaný, akorát sráno na údržbu, proto postupně vypadaly všechny šrouby, rotor vyletěl ven z futrálu a halu zaplavila voda
(nejen) od té doby se může Putin upsat ke všem těm nařízením, jak se má všechno kontrolovat, opravovat a modernizovat, aby k takovejm průserům nedocházelo
Sysop
Ne, nema. Banky maji pod palcem jini sibri. Ani Putin, ani Medvedev neovlada bankovni mafii.
fatdwi
Sysop: oligarchové a finanční sektor nejsou to stejné. Už jsem tu psal, že všichni oligarchové bez výjimky jsou v Putinově kapse od dob, co jim ukázal, že politická moc a prachy je lepší než jen prachy a zavřel Chodorkovského do klece.
cyklista
No a kdo jiný než oligarchové vlastní ty ruské banky? Už jsem se dlouho nedíval na nějakého majitele, ale nepamatuji se, že by v Rusku byla ještě nějaká další skupina vlastníků, než těch cca 20, co jsou největší s obrovským odstupem. Max nějaké fondy, ale ty zase patří těm samým lidem?
cyklista
Přičemž stát se v Rusku občas chová hůř, než nějaká mafie.
Doufám, že si Japonci vezmou zpátky „Kuriru rettó“ a Číňani celej „Chej-sia-c‘ tao“ a ruští patolízalové začnou srát ježky.
A teď něco pro zasmání volové:-)https://www.youtube.com/watch?v=f7LlGoj1D5g
Proti návratu Kuril Japonsku bych nic nenamítal. Pro místní obyvatele (pokud tam ještě někdo zbyl) by to byl civilizační vzestup. Od Ruska by to bylo velkorysé a přátelské gesto.
Civilizační vzestup jako tehdy pro Číňany když se je pokusili zabrat Japonci?
Esesáci prý blili když viděli co dělají ustašovci v jejich koncentrácích. Ale z toho co tam vyváděli japonci by blil i ten ustašovec.
Krutý sadistický asiat se nezmění ani když z něj uděláš výrobnu high tech elektronických hraček.
Stejně jako opici nepolidštíš když jí dáš do ruky rubikovu kostku. Viz češti vietnamci co si přitáhli asijskou morálku sebou. Aniž by se adaptovali na tu naši.
Proč ne?
Ukrajinci by měli dát zpět Polsku, co pro ně v roce 1939 ukradl tatíček Stálin.
https://omniatlas.com/maps/europe/19390916/
A Slovensku by zas měli vrátit Zakarpatskou Rus.
Já myslím, že pro Kotlebu by to určitě mohlo být téma.
Jo, a Poláci by mohli vrátit to, co ukradli Německu. A Rusáci by mohli vrátit Königsberg. Otázka, jestli nám nebo Němcům. A my bysme mohli vrátit Němce do Sudet. A Izrael Turkům. Když už vracet, tak pořádně.
A českou kotlinu vrátit Markomanům…
Když jsem byl v Gdaňsku, na jedné zdi bylo grafitti „Kosovo je srbské“. Hned pod tím bylo “ A Gdaňsk niemecký“. Pak že Poláci nemají smysl pro humor.
Když už vracet, tak nám prosím Obojí Lužici (Slezsko ať si nechaj).
Chlapi, nechte teho, eště někoho napadne vracet nám Slováky.
Stačily by Slovenky.
Ale jen ty bez pinďourů.
Pohlavi je vedlejsi, hlavne kdyz je laska uprimna :-). Pohlavi je prej jen socialni konstrukt…
Kde ze to ta Samova rise sahala k mori…?
A dinosauři zase utřou. A Země nesličná a pustá řekne Duchu Božímu „Se na to vyser!“
No vidíte. Z toho vyplývá jediné: hranice se mění každou chvíli. Samotná Ukrajina vznikla před 30 lety. Česko a Slovensko zrovna tak. Tak proč by tomu mělo být jinak u Doněcké republiky a Luhanské republiky.
Ať udělají referendum, vyhlásí ústavu, postaví závory a bude to. Nevím, v čem má soudruh Fiala takový poblém.
No nevím a nechce se mi to hledat. Ale ještě na ZŠ nás učili, že Ukrajina měla dokonce vlastní zastoupení v SN/OSN … To, že se to tam staletí mlelo je pravda ale tu Kyjevskou Rus asi okecat takto úplně nejde.
Novgorod otec, Kyjev matka, Petěrburg hlava a Moskva srdce ruské říše…
A.S.Puškin
A tak se poté nechal raději zastřelit .. :-)
Inu romantik.
Spíš romantický blbec, notabene kvůlivá nějaké babě ..
Rozmazlenci. Mám radši tyhle:
https://www.youtube.com/watch?v=lkk_FQPR9Qc
Když Putin začal vysvětlovat, jak Ukrajina neexistuje a historicky je to nesmysl, někdo jim opáčil tohle:
https://pbs.twimg.com/media/FMNFMkjXEAEAjKy?format=jpg&name=medium
Elegantní comeback :o)
Tím to ovšem neskončilo, že.
Ne no. Potom vybírali daně pro Zlatou hordu.
Tohle je něco, co mě fascinuje. Kdyby moji předci kolaborovali s utlačovateli, tak mlčím a tvářím se neutrálně. Ale oni vykřikují, jaké byli chudinky oběti a co z toho plyne pro dnešek. A že vybírat pro Hordu daně (a zřejmě i pomáhat s trestáním vzpurných knížectví na straně Hordy) byla vlastně skvělá věc a ctnost, protože tím přece sbírali sílu aby se pak Hordě postavili.
Ta neotřelá drzost, kdy člověku přímo do očí říkají naprosté nehoráznosti a vůbec jim to nepřijde. Chucpe jako ctnost.
Ale chucpe je ctnost, ne ostuda (otcovrah a matkovrah prosí soud o shovívavost, neb je sirotek).
A s těmi Mongoly to byl podobný Schicksalgemeinschaft jako máme my s Němci. Upírat Rusům evropskost je podlé, ignorovat Asiatskost je hloupé.
Chucpe je „specifický druh drzosti či opovážlivosti, ať v negativním, nebo případně i pozitivním smyslu. Je to výraz ještě silnější než nehoráznost.“
Ne, NENÍ to cnost. ;-)
Shane 22.2.2022 v 21:45
Pokud by se něco vracelo Turecku, pak by tam patřila i zajímavá část Ukrajiny, ne?
Pokud by se mělo cokoliv komukoliv vracet, narazí se na jeden drobný problém…
Kdybychom vzali jen ty zcela jednoznačné a nezpochybnitelné historické územní nároky, hodí to v součtu nejméně trojnásobek souhrnné plochy souše a přilehlých moří…
No a ty nejednoznačné a pochybné dají další desetinásobek…
jizlivec 23.2.2022 v 8:18
Ano. Situaci, kterou popisujete, jsem „v poloprovoze“ zažil cca před třiceti lety, v době t.zv.restitucí.
Samozřejmě. Proto jsem to omezil na transfery po druhé světové válce. Dobrý doktor Challenger taky nenavrhoval vrátit Halič Rakousku, ačkoliv mu patřila dřív než Polákům a Ukrajincům.
Třeba Krym.
shane 23.2.2022 v 8:19
Turecká byla, pokud vím, Oděsa s dosti širokým okolím.
Technicky vzato Oděsu založila až Kateřina Veliká, ale vzato čistě územně máš pravdu.
To je prave to, co se mi nelibi. Ze je vzdycky rec o uzemi, ale ne o lidech na nem. Ja vim, ze jsem v tomto naivni blbec, ale proste delim svet podle narodu, ne podle mapy. Ze je pak multikulti neresitelny, to uznavam.
No tak s národama je to ještě horší. Do toho radši nezabrušuj vůbec. To už tu bylo a stálo to desítky milionů mrtvejch. To už to radši řešit územně jako ve středověku a raném novověku.
A pak mame ty baraky, co stojej na cizich pozemcich. Reseni to nema, ja vim. I v tom blbym Ceskoslovensku byla fura mest a vesnic, kde proste se mluvilo prakticky vyhradne nemecky a nebylo technicky mozny tyto ostrovy udelat jako federaci. Je to tezky.
Challenger, my sme Ti tu na Slovensku nieco urobili? Keby sa Zakarpatska Rus pripojila k Slovensku tak sme v takej riti ze az. Toto by nas totalne polozilo ekonomicky. A ze to tu nie je nic moc je asi jasne kazdemu.
V úterý prohlásil německý kancléř Olaf Scholz, když mluvil o sankcích na Rusko, že udělení souhlasu k provozu německo-ruského plynovodu Nord Stream 2 není kvůli nynějšímu postupu Ruska vůči Ukrajině možné. Plynovod na základě rozhodnutí spolkové vlády nezíská povolení k provozu.
Okamžitě přišla reakce Medvěděva: „Dobrá. Vítejte ve skvělém novém světě, kde budou Evropané brzo platit 2.000 eur za 1.000 kubíků plynu,“ uvedl Medveděv na Twitteru. V posledních dnech se přitom cena za 1.000 kubíků pohybovala kolem 825 eur. Medveděv ve svém výhrůžném příspěvku neupřesnil, zda Rusko plánuje zvýšení ceny plynu, nebo dodávky zcela zastaví, což by Evropu odkázalo na dražší dovoz plynu od jiných dodavatelů.
Kde jsou ty časy, kdy František Štěpán Lotrinský dodával jak habsburské, tak pruské armádě, a považoval to za velmi podařený obchod.
Ale to prece delame my taky, nase zbrane v Syrii koncily na obou stranach konfliktu.
Škoda, že jsem si neuložil video, kde cca rota islamistů cvičí s našimi SA58. Tomu se říká smíšené pocity. Asi jako vidět LT38 v květnu 1940 ve Francii.
Presto, ze meli SAcka, tak nakonec v Afganu vyhrali :-)
A co teprv, kdyby jim k těm SAčkám někdo ukázall, jak se to láduje.
Tak USA a jeho poskoci tam vítězili skoro 20 let. Až nakonec prohlásili, že Taliban už nejsou teroristi a odtáhli.
Odtahli, protoze ti, co celou dobu rvali, ze je to zumpa na penize, to nakonec urvali. Septanda tam jela skoro 2/3 pobytu, ze je to cely uplne nahovno. Afgan skoncil jak socialismus – na penezich.
To bylo z Libye. Je fascinující, co všechno se kam dostalo z Libyjských zbrojnic. Třeba i FN2000.
Tak treba aspon Nemci konecne schvali Sputnik V…
článek bylo těžké přečíst až do konce, chtělo se mi zvracet už krátce po jeho začátku… :-(
I což, chlap se má jednou za čas pročistit. Horem i dolem.
Nesmíte tak moc chlastat bez předchozích příprav. Trénujte, co se časem poddá. A doporučím nemíchat barvy a volty. Nejlépe je degustovat, je-li na to.
Povedená performance:
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/polonaha-aktivista-kyjev-panika-policie.A220222_192151_zahranicni_lisv
„Don’t panic“ kdysi kamarád překládal „Nebuď panic“…
IMHO perfektní popis současné situaci „na frontě“ na jednom známém „dezinformačním“ webu https://aeronet.cz/news/mluvci-kremlu-dmitrij-peskov-potvrdil-spekulace-ze-moskva-opravdu-uznala-hranice-dlr-a-llr-ve-statutarnich-hranicich-ukrajinskych-regionu-tak-jak-byly-zakresleny-ke-dni-11-kvetna-2014/
Tak jsme se dostali na další level. Už to není ochrana utlačovaných, ale tisíciletá Říše proti umělému a zbytečnému státečku bez historie. Kde jen jsem to už slyšel? Tak si říkám, jestli nakonec Beneš neměl pravdu, když se vzdal bez boje, protože pokud tam měl tolik kolaborantů, co my dneska, tak bylo Československo bez šance.
Takze az Putin posle separatisty napr. do Karlovych Varu, tak to podle Vas bude taky cajk jo?
Proč by to dělal, když jsme jim je prodali.
Mňa udivuje, keď čítam diskusie a nielen tu, koľko máme odborníkov v politológii, histórii, medzinárodných vzťahoch a zároveň sú to odborníci v epidemiológii, medicíne. Covid už prestal byť zaujímavý, politici, médiá, komentátori, blogeri majú teraz nového nepriateľa. Včera zmr. Osuský v televíznej debate prirovnával Putina k Hitlerovi, ja byť jeho spolusediacim tak sa neudržím, by som mu jednu vpálil.
Milý Davide, a čem se teda liší?
*v čem
Ve všem
Jednou větou? třetí říše yla lidožravá totalita, putinovské Rusko je taková normální diktatura.
Tak zas jak pro koho. Pro Němce byla Třetí říše taky jen normální diktatura. A vlastně vcelku mírná, ve srovnání s jinejma.
Nackove blbli s rasou a Zidama, ale jinak ekonomicky to byl dobre namazanej stroj. To se s Putinovskym ruskym bordelem srovnatr neda. Nemci zblbi a ukousli si cizi sousto, na ktery nemeli hubu. Rusove nezvladaji ani sami sebe.
Liší se v první řadě v tom, že nepotřebuje nikam expandovat, ale především zachovat Rusko s minimálním rizikem jeho napadení. K této vojenské akci byl samozřejmě donucen vývojem situace, hrocené zvenku – USA spolu s řadou větších či menších lokajů. NATO vydává na zbrojení 20x více(samotné USA 12x) než Rusko a jestliže odmítlo dát bezpečnostní záruky ohledně svého nerozšiřování a navíc USA tlačí EU k omezení obchodů s Ruskem, Putin si spočítal, že časem stejně bude v ještě nevýhodnější pozici než dnes a šel do tohoto risku. Vyřeší ale bezpečnost Ruska s tímhle malým kouskem – DLR LLR, když ho teď většina Ukrů bude logicky nenávidět, přestože nejvíc jim ničí už roky životy vlastní mafiánské vlády. Když půjdou válčit, podělají si to ovšem ještě víc – pro cíle amíků – a s rizikem nastartování globálního konfliktu. Možná ale nepůjdou, protože Ukrmafiáni z tohoto stavu mohou spíš těžit. Budou harašit, aby oblbli a dál mohli okrádat prosté Ukrajince a ždímat přitom pomoc ze západu. Tu nakonec zaplatí rozprodejem země. Nevím, jestli by jim s Ruskem nebylo líp. Jak já ho v mládí nenáviděl za invazi a přitom mi život víc než Rusové kazili čeští komouši a dnes to jsou nejspíš jejich opět uvědomělé děti, dědící důležité posty a rozvíjející novou totalitu, zatímco odvádějí pozornost jinam. Je mi vlastně úplně fuk, kdo ovládne Ukrajinu, jenom přeji nejen Ukrajincům, aby se jim žilo co nejlíp a v míru.
Týjo!
Takže říct „Ukrajinci, rozhodl jsem se, že LLR a DLR patří nikoli území, které reálně ovládají, ale celé území Luhanské a Doněcké oblasti včetně těch 2/3, které ovládáte vy – padejte a odevzdejte nám Mariupol, nebo vás rozstřílíme!“
– to není územní expanze?
A říct „výměnou za to, že vás nezlikviduji ve válce, požaduji abyste mi odstoupili ještě více území, uznali veškeré ztráty území v můj prospěch, a kompletně odzbrojili“ – to vám opravdu nevyvolává reminiscence na Hitlera ku nám?
Kdyby Chazary se chovali podle situace s respektem vuci vsem zucastnenych nikdy zadna takova situace by nenastala. I kdyby jsme se na to divali jako na uzemni expanze, je to dusledek disrespektu USUKEU a Chazarie vuci legitimnych obav Ruska a jeho snahu o jednani. Se divim ze Rusko nesundalo rukavice uz davno…
Nálepky „nový Hitler“, „nacista“ atd. jsou nicneříkající. Lepší je jmenovat konkrétní činy, příčiny, následky či předpoklad vývoje, pokud je člověk schopen takové rozvahy. Já nemám žádné vševědné ambice, ale nějak uvažuji a fakt se nechám rád i poučit. Samozřejmě mi ale i poučení musí dávat smysl. Obecně bych byl nejraději, aby si každý vládl na svém území sám. V reálu, jak vidíme, je to jinak, protože někdo je větší, silnější, větší lump a ještě mu nestačí, co má. V celé hierarchii světa je hráčů o koryta spousta, ale u vrcholu jen pár. Navíc dnes vrchol spíš než státy drží určité skupiny, pro které jsou státy (jejich vlády) pouze nástroji k prosazení či provedení konkrétních záměrů. Kdo to nepochopil už z plandemie, bude si muset počkat na silnější signály. To jsem ale odbočil. Pokud jde o Rusko, udělalo možná zoufalý krok, ale když ztratili před lety Ukrajinu coby spojence, díky vměšování USA se bezpečnostní situace v oblasti dál komplikovala, západ fungoval jako zeď na ruský hrách snah o jednání, nevím, co měli dělat. Jestli byste měl dobré řešení, pošlete ho Putinovi. Jen přitom myslete na to, že lidi v DLR a LLR těžko chtějí žít dalších 8 let v patové situaci nebo i v zákopech, protože s nimi vláda odmítala jednat o řešení. Jak jsem řekl, rád se nechám poučit, leč ve Vaší reakci jsem zatím poučení nenašel. Hezký den.
Jasně, takže rusákům ustoupíme, ať si dělají, co chtějí a kde chtějí. To vůbec nepřipomíná chování Hitlera na začátku druhé světové války. Putin = Hitler je jen taková bezduchá nálepka, bez souvislostí.
To přece nikdo nechce. Ale Západ by si měl jasně definovat svoje životní zájmy. A porovnat je s ruskými životními zájmy. Po Jugoslávii, Iráku, Sýrii a Libyi těžko můžeme pořvávat o mezinárodním právu.
Jihočech dílem odpověděl za mě. Jinak je mi cyklisto jedno, jakou nálepku si dáš na triko, bez nich se dnes snad už do pelotonu ani nesmí. Ptal jsem se jednou mého známého cyklisty, jestli by na triku nechtěl mít nějakou vlastní nálepku, co by identifikovala jen jeho, ale řekl mi, že je mu to fuk, když má prakticky celou etapu ohnutej hřbet.
todle je výborný, dík :o)
Řekl jsem „což vám výroky nepřipomínají“? To není nálepka, to je otázka na vnímání konkrétních nehorázných výroků třídy zhruba tak „já tě zprzním a ty mi zato poděkuj a zaplať.“
Takze teraz uz bude v Rusku prosperita, kvalitny zivot na urovni toho zahniteho zapadu? Asfaltove cesty? Rychle vlaky? Domaci priemysel vyrobi pre ruskeho cloveka co bude chciet? alebo este treba zabrat nejake dalsie hektare?
Mas duvot resit Rusou prosperitu? Udelaji si to tak jak mohou a na co meji. Jaky mas s tim problem? Staci aby se arogantni kreteny tveho typu prestali do Ruska srat.
Cundium 23.2.2022 v 10:53
Nemá důvod, má problém. A nemá-li o čem psát, dokáže vyškrábat ze dna mozkovny jen předvedenou usazeninu.
usadenina si mysli, ze obyvatelia Ruska chcu zit tak ako ludia na zapad od Ukrajiny. Zit v nejakej rozpadnutej bytovke bez auta na urovni CSSR v 60 rokoch by asi vymenili za terajsi stav. ale mozno tomu nerozumiem, mozno je spominanie na vitaztvo v druhej svetovej a radost z Krymu viac ako fungujuca nemocnica. iny kraj iny mrav. mozno je im naozaj prednejsie vedomie, ze su Rusi a zase to vsetkym ukazu ako blahobyt na urovni doby a primerany bohatstvu a velkosti krajiny. Mozno je vedomie, ze ich sovjetsky clovek vlastni najvacsiu jachtu na svete viac ako starosti s vlastnym autom. Asi to tak bude. A ja vo svojom ignoranstve a nepochopeni sa nad tym cudujem.
prakticky všichni obyvatelé RF (snad vyjma nějaké dálné Sibiře a možná rostřílenejch prdelí jako Čečna) mají o základní potřeby postaráno a jejich životní úroveň jde každoročně nahoru
můj dodavatel rozhodně není nějakej ani mikrooligarcha, ani mafián, celkem svobodně navrhuje/nechává vyrábět/prodává nějakou elektroniku, má se asi docela dobře, dyž je ročně měsíce někde po dovolenejch po celým světě; když to srovnám se svou situací, že sem mohl tak leda někde autem po Evropě a blízkým okolí, teď co máme hentu plandémyju, tak už jako můžu jet svobodně tuplem tak akorát do piče, hm, nějak nepozoruju ty zfejkovaný statistiky, jak se máme jako prasata v žitě, protože to nějakej stádní ouřad řekl
naproti tomu na Ukrajině žijou MILIONY lidí z ruky do huby a nemůžou si dovolit možná ani jednou ZA ROK zajet někam do většího města na nějakou večeři, jak i tady v diskusích potvrzovalo pár lidí, co tam v (eště normálnějších dobách) jezdívalo na silniční výlety, přičemž automaticky bylo nutný s sebou mít měšec na úplatky pro kdejakýho kokota s plackou, protože takoví záměrně loví cizince jak lupiči, aby je vobrali vo nějaký „mýta“, jinak skončí ve vazbě
vůbec se nedivím, že z toho chcou zdrhnout, kdo může, tak na západ, kdo moc nemůže, tak aspoň do Ruska, protože byť to tam taky není úplná selanka, ten nejhorší bordel právě tohodle typu, kdy milica srala na nějakou zločinnost a sama se chovala jak pocestní lupiči, už je tam nějakou dobu vymetenej a aspoň od pohledu už to vypadá, jako trochu civilizovaná země
Asfaltové cesty a rychlé vlaky budou v Rusku až se podaří zpacifikovat tamní oligarchy kteří kradou usilovněji než ti naši. Tak se zastavil život v roce 1993, jediné co se buduje jsou právě zlaté paláce oligarchů, zatímco 100 milionů rusů žije v oprýskaných rozpadajících se nezateplených chruščovkách, proti kterým je český panelák luxusní bydlení.
Na to jaký je Putin údajně „diktátor“ si s oligarchy poradit nedokáže. Protože za hranicemi kremlu vládnou oni, Putin má možná tah na branku v zahraniční politice, ale na domácím hřišti je to docela plichta. Protože oligarchové drží hospodářskou a ekonomickou moc.
Zase kecy v kleci, kaBrnaku. Putin má oligarchy zmáknuté velmi dobře, ale jaksi primárním cílem „zmáknutí“ bylo, aby mu solili a byli věrní. Ne aby něco nedejbože dělal pro lidi.
Myslim, ze financni sektor osefovanej nema.
No ty vole, všichni mu platí desátek a kdo nechtěl, tak dávno sedí nebo ještě lépe rovnou vypadl z okna. A že Putin nemá ošéfované finance!
Má hovno a ne vládu nad oligarchy. Před několika lety se Putin pokusil o razantnější čistku. Odpovědí oligarchické verbeže mu byla závažná havárie hydroelektrárny na Sibiři, kdy „někdo“ dal 10x za sebou příkaz aby starou a opotřebovanou turbínu roztočili a pak zase hned zastavili. Výsledek byol 70 mrtvých, desítky miliard škod a ohrožení zásobení sibiřské oblasti elektřinou. https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/176687-pocet-obeti-havarie-v-ruske-hydroelektrarne-presahne-70.html. To byla jen ukázka, co si ten mafiánský xindl může dovolit, když je rozlezlý ve všech klíčových pozicích státu, na dost strategických pozicích a může si koupit další lidi aby pro ně udělali libovolné svinstvo. A že se neštítí žádného počtu mrtvých. Tak tam Putin musel hodit zpátečku, pokud nechtěl podobnou „nehodu“ v jedné z jaderných elektráren nebo v podobném tisíce životů ohrožujícím zařízení.
To čumim. Ty jsou teda mazaný, ty sabotážníci.
Arnold J Rimmer 23.2.2022 v 16:36
Ani bych neřekl.
Ostranění prvku údržby je normální sabotáž.
– Jak primitivní…
— Ale jak účinné!
No ne, člověk by čekal že toho skrčka prostě vykopnou, když ho mají v hrsti. Nebo že něco udělaj, hodí na něj bombu, nebo ho zastřelej!
Ale to voni né! Voni ho vemou hákem přes turbínu! Jak mazané! Nebojím se říci jak rusky zchytralé!
AJR: to byl vychytralý plán, Baldrick teď dělá sluhu Odborovému svazu ruských oligarchů (zaprodanec šel za penězi a zlatými paláci).
Jak řikam. jenom čumim na drát jak se to dělá.
to sem tady nedávno osobně diskutoval, nevim, co žvaníš za píčoviny, turbíny byly normálně používaný, akorát sráno na údržbu, proto postupně vypadaly všechny šrouby, rotor vyletěl ven z futrálu a halu zaplavila voda
(nejen) od té doby se může Putin upsat ke všem těm nařízením, jak se má všechno kontrolovat, opravovat a modernizovat, aby k takovejm průserům nedocházelo
Ne, nema. Banky maji pod palcem jini sibri. Ani Putin, ani Medvedev neovlada bankovni mafii.
Sysop: oligarchové a finanční sektor nejsou to stejné. Už jsem tu psal, že všichni oligarchové bez výjimky jsou v Putinově kapse od dob, co jim ukázal, že politická moc a prachy je lepší než jen prachy a zavřel Chodorkovského do klece.
No a kdo jiný než oligarchové vlastní ty ruské banky? Už jsem se dlouho nedíval na nějakého majitele, ale nepamatuji se, že by v Rusku byla ještě nějaká další skupina vlastníků, než těch cca 20, co jsou největší s obrovským odstupem. Max nějaké fondy, ale ty zase patří těm samým lidem?
Přičemž stát se v Rusku občas chová hůř, než nějaká mafie.