Jsem chcimír a jsem na to hrdý! - zpět na článek

Počet komentářů: 933

  1. Lidi si přes všechnu tu mediální masírku a válečné tanečky politiků neuvědomují jednu sakrální věc. Pokud nežijete na jiné planetě, tak nad jadernou mocností NELZE vojensky vyhrát, i kdybyste na Ukrajinu dostali všechna pozemní vojska světa. To ví i Pentagon už téměř sto let. Tady se hraje úplně jiná hra, stejně jako za COVID games. A ví to Biden, Putin i Uršula.

    1. To je ale kravina. Když USA dostaly na zadek v Koreji, Vietnamu, Afghanistanu, tak nebyly v té době jadernou mocností? Jaderné zbraně jsou zbraně obranné, slouží k tomu, aby ji někdo nenapadl.

      1. V Koreji, Vietnamu nebo Afghánistánu se proti nim vzedmula vlna odporu půlky světa, který ten dotyčný stát mohutně vyzbrojoval?

        Další otázka – dotyčné státy byly bezprostřední hrozbou pro agresora ve smyslu doletu raket na hlavní město protivníka a nemožnosti se vzhledem ke krátké vzdálenosti se těmto raketám jakkoliv účinně bránit?

        1. Spousta věcí má spoustu souvislostí. Já jsem rozporoval Kramponovu chybnou myšlenku, že nad jadernou velmocí NELZE vojensky vyhrát – LZE. Válku ve Vietnamu USA vojensky prohráli, přestože mohly celej Vietnam během hodiny změnit na měsíční krajinu.

          1. Ani jaderné velmoci Velké Británii se zrovna dvakrát nedařilo (jaderná velmoc od roku 1954). Třeba Suezská krize byl pro jadernou velmoc brutální debakl, co ji definitivně stál postavení supervelmoci. Ani rozpadu britského koloniálního panství jaderné velmocování nezabránilo. Akorát ty Falklandy nakonec nějak upachtili

          2. Válku ve Vietnamu Američané prohráli politicky a morálně, nikoli vojensky. Jak jim řekl generál Giap: „Vy zabijete dest našich vojáků a my jednoho vašeho, ale nakonec to budete vy, koho to omrzí“.

            1. Ne. Porážka USA ve Vietnamu je učebnicovým příkladem vojenské porážky. I to, když ti další oběti nestojí za cíl, který sis dal, je vojenská porážka.

              1. Pat není porážka.

                1. Jakej pat?

                  1. Korea? 38 rovnoběžka?

                    1. Nebyla diskuse o Vietnamu?

                    2. Dobrá, i Vietnam byl pat. Američané zvládali střílet Vietcongy i příslušníky severovietnamské armády, bránili jim obsadit strategicky či morálně významná místa (Hue). Ale nedokázali jim zabránit v existenci, v neustálé drobné válce, ve které nejsou porážky, ale ani oslňující vítězství.
                      Jediné, co Američané získali, byl čas – čas pro režimy v Thajsku, Malajsku, Singapuru a Indonésii, aby je nepozřeli komunisté. A to nebylo málo.

                    3. Víceméně souhlas, až na ten pat ve Vietnamu.:-)

          3. Ibaze ten konflikt prebiehal mimo uzemie USA. Z Ukrajiny je do Ruska krok, to je uplne ina situacia. USA vojensky prehrali ale neboli porazene, nad Kapitolom nezaviala ani vietnamska ani sovietska vlajka. Rusi mozu byt vojensky porazeni na uzemi Ukrajiny ako si ju pamatame pred zacatim specialnej operacie ale nemozno ich porazit na ich uzemi, to skonci jadrovou vojnou. Myslim ze toto je pointa prispevku vyssie.

            1. Nechápu rozdíl mezi vojenskou prohrou a vojenskou porážkou, za mě jiný termín pro stejnou věc.A o nějakém dobývání Ruska nikdo nepřemejšlí ani ve vlhkých snech. Není to ani možné a hlavně pro to není ani žádný důvod (pro nikoho). Ale jo, může se stát, že ještě chvíli bude Putin Ukrajince nasírat, a klidně mu doma něco vyvedou. A tím nemyslím, že by to byla akce pod vlajkou Ukrajiny.

              1. Tak o jednej polskej poslankyni by som vedel, ta uz vypravala ako je treba Rusko rozparcelovat.

      2. nove.kostatko
        9.5.2023 v 10:20

        Problém s tím srovnáním je, že v ani jednom případě nebyl konflikt na hranici USA a nemuvilo se o napadení území USA a vyhnání z jejich území, zatímco v případě Ruska se mluví o porážce a vyhnání z de facto ruského území a vedení konfliktu na jeho území, někteří dokonce sní o porážce a rozdělení Ruska – v takovém kontextu se mluví o nemožnosti vyhrát nad jadernou velmocí.

        1. Ano, s tím souhlasím. Proto jsem psal, že souvislosti jsou nyní jiné. Tato situace tu ještě nebyla, kdy jaderná velmoc spustila dobyvačnou válku. O to víc se mi to nelíbí a o to víc říkám, že Putin je kokot, kterej nedomyslel (nebo ano a je to záměr)důsledek téhle vylomeniny.

          1. Nebyla tu situace, že by jaderná velmoc spustila dobyvačnou válku?? Bylo jich ze strany USA málo?
            Jedna americká paní říkala, že zásoby všech surovin, jsou za Zemi rozděleny nespravedlivě a že je potřeba to napravit.
            V tomto kontextu už je to jasnější? To neustálé futrování zbraní ze strany NATO, odesílání „specialistů“ i cvičení tisíců speciálních chocholů v zahraničí?

            Chochli jsou tak tupí, že dodnes nepochopili, že je neplatí jejich loutková vláda, ale NATO.
            Hospodářství, finance a vůbec všechno v té Bohem zapomenuté díře jsou v takovém stavu, že to Západ stojí 5G (pět miliard dolarů) denně, plus ty zbraně a munice, aby celý ten masomlejn udrželi v chodu.
            A hlavně aby udrželi jejich propagandistickou myšlenku, že se tam bojuje hlavně o tu nezávislost chochlů, ne o přístup k surovinám a k ruským hranicím.
            Proto ten kalup do NATO, proto EU, proto Finsko přijato během čtyř dní.

            Jednou za sto let se holt někdo musí vypravit do Ruska, případně na území, které si Rus historicky nárokuje, aby tam dostal řádně po tlamě. Pak zase bude chvíli klid.
            Ovšem mezitím kompletně průmyslově zkolabuje západní Evropa, včetně nás. Už se těším, jak nás všecky bude živit ta „ekonomika služeb“.
            Komu je budeme prodávat, ty služby, když po Rusem vyhrané válce bude celá Evropa v prdeli, odstřižená od surovin a zchudlá?

            1. No vidíš, a na frontě pak ti chudáci, co je komisaři násilím odtáhli do dodávky, nosí ty tři vyfasované zásobníky po kapsách, bo nemají ani pitomé sumky, které měl za socíku každý záklaďák.

              Kompletní bojové MOLE vybavení včetně neprůstřelných vest, fajnových zaměřovačů na vyleštěných puškách a noktovizorů, mají jen ti vyfešákovaní herci se kterými natáčí na předměstí Kyjeva „bojové scény z Bachmutu“ pro ukrajinskou televizi a západní média.

          2. nove.kostatko:
            „…Tato situace tu ještě nebyla, kdy jaderná velmoc spustila dobyvačnou válku…“
            – – –
            Vpadnout do cizího státu a postoupit více než 200 km do jeho hloubky s pozemní technikou bych viděl jako dost podobné dobyvačné válce.
            Tak opravdu ta situce ještě nebyla…?

            :OD

            1. Dobře, omluva za špatný termín (i pro servisdoka) – měl jsem na mysli válku, jejímž cílem je dobytí a zabrání území, které si dobyvatel připojí ke svému

              1. nove.kostatko
                10.5.2023 v 10:34

                Takové tvrzení můžete formulovat na míru jak budete chtít a pak tvrdit, že to tu ještě nebylo.

                Jinak k tomu dobývání, Rusko celé roky varovalo co se může stát a ať toho ti druzí nechají, to nesvědčí o tom, že by chtěli dobývat, ale že jim vyhovuje současný stav, i ten slavný Obama uznal, že Putin Krymem jen reagoval na předchozí vývoj. Pokud chtěl Putin dobývat jak tvrdíte, tak nemohl mít lepší pomocníky než USA a spol., kteří mu k tomu poskytly vhodné podmínky, to se jim „povedlo“.

                1. navic zapadni styl dobyvacne valky uz neni pripojit uzemi, ale instalovat loutkovou vladu a ovladat zemi pres ni. Takze US to dela uz asi 100 let, akorat holt rusove maji jiny styl. Kolik okupacnich US zakladen je v tom nemecku? Ale jasne, ma to vlastni loutkovou vladu, takze to je v pohode.

                  1. Přesně tak, jde jen o formulaci, dobývání připojením nahradit dobýváním přes loutkovou vládu nebo vojenskou přítomnost a je to, ale to je asi v pořádku. Koneckonců i tomu ruskému stylu vyhovovala Ukrajina jak byla, ale když hrozí, že ji navždy ztratí, tak může na řadu přijít něco trvalejšího.

                    1. Na novinkach jsem narazil na krásné slovo „působit“

                      „Americké síly působí v Sýrii od roku 2015, kdy tam začaly podporovat zejména kurdské skupiny bojující proti Islámskému státu.“

                      https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-blizky-a-stredni-vychod-americane-zautocili-v-syrii-trestali-vrazedny-utok-iranskeho-dronu-40426726

                    2. @ honza

                      teď jsi mi udělal v kebuli zmatek… takže podle nových mediálních pravidel (neumím si představit že by je Hovinky snad porušovaly) už žádná válka není?…

                      v jisté nejmenované zemi působí euroasijské síly a podporují místní vikingské skupiny bojující proti místním varjagským skupinám

                      tož to nésů dobré zprávy, byznys pude do pudele

                    3. jestli nevidíš rozdíl mezi loutkovou vládou a anexí, nemá debata smysl

                    4. nove.kostatko
                      10.5.2023 v 14:40

                      Rozdíl vidím jak vyplývá z mého komentu, ale zajímal by mě váš pohled, kdyby to Rusko udělalo jako tehdy Západ v Kosovu, byl byste spokojen, když to není ta anexe? A neutečte mi od toho jako pan Mrcasík a spol.

                    5. Já se zajímám jaké sankce dělají chciválkové proti západním prasárnám, když už je naše vlády tolerují, tak jistě se staví osobně proti zlému západu a jdou příkladem, tak jako se staví tady hrozně osobně proti zlému Rusákovi. Nebo že by nedělali vlastně žádné a ty USA prasárny stojí a stály životy méně civilistů (hodte čísla, když tak), nebo ony to ani nebyly prasárny, to je něco jinýho a hlavně že my se máme z toho dobře? :D To jsou píči, co, ti chciválkové? :D

    2. I to je možný a programovací seriál už vám natočili v holém údu a teď zaplikují, brutálně funkčně nevzdělaným školastikou až nedostižnými „výběrovými blby. ( :-) že pane Šefčíku)
      https://uloz.to/file/wJu1ZWYCh036/hunger-games-sila-vzdoru-1-cast-2014-cz-dabing-brrip-avi#!ZJMuLwR1AQt0ZJLlZ2L1BGIwAJHmAwZjnSEdHaD1HSELBGN0

      1. Nepičuj tady blbě a radši vytlač link na nějaký slušnější rip ruského filmu Výzva, blbe.
        Když už máš tolik času, tak ho využij rozumně.

        1. Na novinkach jsem narazil na krásné slovo „působit“

          „Americké síly působí v Sýrii od roku 2015, kdy tam začaly podporovat zejména kurdské skupiny bojující proti Islámskému státu.“

          https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-blizky-a-stredni-vychod-americane-zautocili-v-syrii-trestali-vrazedny-utok-iranskeho-dronu-40426726

  2. Hlásím se hrdě k chcimírům. Na celém konfliktu mi těžce dráždí ta nucená povinnost jednoho mužika povinně nenávidět a druhého povinně milovat. Vidím v tom totální levotu přesně jako za tzv. pandemie čínské rýmy, kdy se musel trpět výhradně jeden jediný názor a kdo ho nenesl a dovolil si trochu rýpat (zcela relevantními seriózními argumenty), byl médii dehonestován.

    Stejně jako u čínská rýmy se i tady zamlčují základní fakta – opomíjí se historické souvislosti a složitost mezinárodních vztahů. Navíc dost dobře nechápu tu náhlou sounáležitost s napadeným. Kde byli ti zastánci slabších, když se humanitárně bombardoval Bělehrad a hořely tam nemocnice, když se vojenskou agresí rozvrátily celé (Libye, Irák, Afghánistán, Sýrie)?

    Ruskem se ani zdaleka necítím ohrožen a mám-li si vybrat, který národ je mi z těch dvou bližší, tak mám jasno :-)

    1. Karman:
      „…nucená povinnost jednoho mužika povinně nenávidět a druhého povinně milovat…“

      – – –

      Všechno je o osobním prospěchu těch cizích, co „umí“ a tahaj za nitky, o prodejnosti našich šmejdů u koryt, o naivitě místních bambulů, co si nechaj zblbnout „médii“.

      .

    2. Karman 1+.
      Líp bych to nepopsal.

      Slovo „svoloč“ babičko, je slovo jako každé jiné, je z Rusi, babičko.

      Odkazuje na ruský název plevele, u nás známého pod názvem svlačec. Úporný, skoro nevymýtitelný, škodlivý plevel, který když se hodně přemnoží, tak zadusí i silné a zdravé rostliny. Tím, že jim přímo od kořene, těmi svými, bere spousty vody, při růstu škrtí stonek užitečné rostliny a svým listím pak zastíní listy té užitečné rostliny.

      V Rusi se tímto slovem označuje ta úplně nejhorší spodina, bez jakýchkoliv lidských a morálních zásad, která jen škodí, intrikuje, udává i svoje sousedy, roznáší lživé drby a taky nemoci.

      Není nijak překvapivé, kolik takové svoloči se vyskytuje i v moderní době a na nejen na tomto webu. Je úplně všude, dokonce i ve vládě a na hradě – a ta svoloč pod hradem to vidí a opakuje postupy po té vládní.
      Kolik že téhle svoloči, se těsně po válce podařilo vyzabíjet retribučním soudům a rudým gardám? Několik tisícovek?
      To bylo kurevsky málo, protože jejich potomci přežili a škodí dnes ještě víc, než svoloč rodiče, co dostali, co zasloužili.

      1. servisdok: jste se hezky rozohnil, soudruhu, z toho kouká od Putina prémie:-)

        Zajímavé na té vaší místní klice, co se postupně odkopává, resp. už se odkopala zcela (jak velmi dobře popsal x-f), je žlučovitá nenávist vůči všemu neruskému a příspěvky, ve kterých si tu svou nenávist pěkně stupňujete, s dovolením ten příspěvek použiju jako ukázku. Nebyl jste náhodou politruk jak corona? Ta vlastní selhání a to, co jste byl a jste, je jak vidím nutné řešit terapií nenávisti vůči ostatním a tím se (aspoň zkusit) sám před sebou očistit. Je současně zajímavé, že mluvíte o rudách gardách, co tady „vyzabíjelo svoloč“, tedy nejspíš myslíte kolaboranty s Ádou, zatímco Vy jako kolaborat těch rudých gard, resp. jejich následovníků, to vlastně není škoda, že Vás po sametu nikdo nevěšel.

        Si do té huby vidíte čím dál, tím míň. O to víc o sobě ale dáváte vědět ostatním. Vaše volba.

        1. To jsem tedy nečekal, že i tady najdu podobně ohnivé zapálené bojovníky za demokratickou Ukrajinu, kteří budou fanaticky vkládat ostatním do úst myšlenky, které dotyční nikdy neměli a mít nebudou ;-)

          Je-li to mířeno i na mě, tak by mě opravdu zajímalo, kde pan fatdwi zjistil, že pan Karman nenávidí vše neruské? :-)))) To z mých příspěvků vážně vyplývá? Tak to bych měl asi vyvrátit. Opravdu nejsem žádná proruská klika, jen nejsem fanatický novodobý milovník Ukrajiny. Ukrajina je všechno možné, jenom ne sympatický stát se sympatickými politiky.

          Ukrajina byla naprosto každému občanovi této země naprosto u prdele, ba spíš byla každému symbolem úpadku, korupce, násilí, bídy a zmaru. Že má teď tolik zarytých fanatických fanoušků je po tzv. epidemii čínské rýma dalším důkazem totální ovlivnitelnosti stáda, které lze i v 21. století opít rohlíkem a vodit jako loutku na provázku, dovést až k propasti, kam stádo za nadšeného hýkání už skočí samo.

          Rusko je samostatná kapitola sama pro sebe, ale jak přesně uvedl generál Pelz – ani za nejtužší studené války nebylo nenáviděno jako teď. Zcela iracionálně, nesmyslně, uměle.

          1. Karman: že jste rusofanatik ještě neznamená, že kdo není fanatik s Váma, musí být fanatik pro druhou stranu, ale to asi nepochopíte.

            Reagoval jsem na servisdoka, tedy nechápu, co melete za blbosti o tom, že jsem něco zjistil o Vás? Se trochu přeceňujete soudruhu.

          2. Rusko je idální nepřítel. Je dostatečně mocné, aby nahánělo strach. Zároveň za nadávání Rusům nic nehrozí, žádný angažovaný rusofil ti nepřijde uříznout hlavu, jako když urazíš Machometa. Je to pořád převážně bělošská země, takže nenávistk Rusům není ten strašně zlý rasismus.

            Kdybychom Rusko neměli, museli bychom si ho vymyslet. Stačí se podívat, jak byrokraté v NATO ožili, že najednou budou mít co dělat.

            1. Pravdu díš.

            2. Tady se vykresluje Mordor, říše zla, Putler. Kyril zrcadlově vykresluje rusko jako ježíše a západ jako ďábla.

              A zblblí troubové na to skáčou, jak na západě, tak na východě. Palčivě chybí odstup.

              1. Jo. Přitom jsou to v zásadě věcné velmocenské zájmy. Kuba ve sféře USA, Bělorusko a Malorusko ve sféře Velkoruska. Ale takhle to néééni, každý si může dělat co chce. A ono ne. Nu vot, Ukrajinců je na světě dost.

                1. Ale Kuba a Bělorusko tam bejt chtěj, Ukrajina ne.

                  1. Vlastenectví je poslední útočiště darebáků. Ukrajina selhala ve všem, zbyla jim jen válka.

  3. ;-) Žádná .íča to sem ještě nedala? Tedy odkaz za čarou. :-) No to jsou mi věci po dvou deci. Z PL
    Re: Odkud se stále berou takoví kreténi !!!, Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré Diskuse Stařík , 09.05.2023 9:12:54
    Je to řízeno současným politickým systémem – KRADOKRACIE -která vznikla z demokracie jejím tématem – svobodou . Každý si může dělat co chce ,pokud se nejedná o trestný čin. Bezcharakterní zločinec maká i v noci , zatím co normálové spí .Hlavně takové to slovo – charakter je již neznámé . Chtělo by to dobrého krále!Politici jsou většinou bezcharakterní jedinci makající na svém nemorálním příjmu. Zdravím
    Reagovat | Přezkoumat příspěvek

    Kovaní úžeři neví čím jsou a zdebilizovávají aniž by věděli co počínají, tak jest., Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré Diskuse eš , 09.05.2023 9:50:37
    youtube.com/watch?v=nx7ovLUhmIU
    Reagovat | Editovat vlastní příspěvek
    __________________________________________
    https://www.youtube.com/watch?v=nx7ovLUhmIU

  4. Velice zavazne nazory ruskeho ekonoma na vyvoj dolaru – bylo by dobre je fundovane okomentovat, pac kdyz ma pravdu, tak se zahy stane zas – jak uz tolikrat v dejinach „nemozna“ vec – pad zdanlive neotresitelne rise : https://marps.cz/amerika-uz-neni-potreba/

    1. Bohužel, USA úpornou snahou získat světovládu, odstrašily tolik jiných zemí a jiné si zbytečně znepřátelily, že v podstatě vyšachovaly samy sebe. Bylo to zdánlivě úplně zbytečné a hloupé, USA by to nikdy neudělaly, kdyby si mohly samy vládnout. Ale protože USA už od šedesátých let nevládnou samy sobě, tak jedou podle ideologie (chcete-li náboženství ) multikulturalizmu (chcete-li „liberální demokracie“) a to značně omezuje jejich manévrovací schopnosti. Ti kdo USA vládnou, by rádi tuhle ideologii vnutili celému světu, ale tím si pod sebou sami podřezávají větev. A kdože to v USA doopravdy vládne? Vládnou tam ti, kteří tisknou peníze a vyrábějí ideologii. A to vláda USA není.

  5. Milý autore. nepovažuju se ani za chcimíra, ani za chciválka (pokud jsem ty termíny pochopil správně). Jsem přesvědčenej, že drtivá většina lidí (tebe a mě nevyjímaje) chce mít klid a žádnou válku nechce. Dokonce i ti, kteří se dobrovolně rozhodli sloužit v armádě (a vlastně u nich to platí nejvíc), věří, že se žádné nebudou účastnit. Bohužel lidská společnost takhle nefunguje a historie se opakuje. Masa lidí/dav je manipulovatelný. A občas se najde nějakej magor, kterej má výborný marketingový schopnosti a touho přesvědčit ostatní, že je správné ho následovat a udělat to co on chce (naplnit jeho vize a televize), protože mu to dělá dobře. Buď to končí jenom ekonomickým/sociálním průšvihem (příklad budiž třeba Castro, Mao Ce Tung, nebo i Babiš), nebo v horším případě menším či větším konfliktem (příkladem budiž třeba Hitler, Ho či min nebo Putin). Schválně se podívej na jeho projev ze dneška na přehlídce. Nemá to daleko k hřímání Hitlera, Stalina nebo Goebblese a bohužel má tu masu lidí, kterou snadno zmanipuluje. Děsí mě to.

    1. nove kostatko:
      Pracuješ v marketingu…?

      :OD

      1. Ani vzdáleně.Proč myslíš?

        1. nove.kostatko:
          „…Proč myslíš?…“

          – – –

          Máš sklony záměrně uvádět jen část informací…

          :OD

          1. Nikdy nelze uvést všechny informace (ani ty, které znám), je to jenom příspěvek v diskusi. Které informace jsem záměrně neuvedl?

            1. nove.kostatko
              9.5.2023 v 10:41

              Proč jste ve výčtu příkladů neuvedl například jméno George W. Bush?

              1. protože by ten výčet mohl bejt sakra dlouhej. Nicméně, nemám dojem, že by Bush někde plamenně kdákal na náměstí, že tenhle stát chce zničit USA, tak tam jdeme a anektujeme je. Ani v takových případech, jako je Írán nebo KLDR, které to říkají samy, se nic takového neděje.

                1. nove.kostatko
                  9.5.2023 v 13:36

                  Když vyměníte jedno jméno nebo jedno přidáte, tak to určitě najednou nebude „sakra dlouhej výčet“, takže proč?
                  Psal jste o tom, jak někdo zmanipuluje ostatní a končí to konfliktem, jestli se manipuluje na náměstí nebo v televizi je v principu jedno, co myslíte? Možná špatná paměť, Bush tvrdil, že Irák ohrožuje Ameriku ZHN a vyzbrojí teroristy, kteří naplní cíl vraždit statisíce nevinných lidi v USA.

                  1. Když tam dám Bushe a vyhodím jiného, ozve se zase někdo jinej, kdo má na toho jiného pifku, jako ty na Bushe. A možná mám špatnou paměť, nebo spíš prostě tolik nesleduju mezinárodní dění, ale vážně si nevybavuju, že by Bush označil Irák a jeho ZHN jako hrozbu zničení USA. A vyzbrojení teroristů a následné činy je něco jiného, než zničení země a národa, což říká Putin. Poslechni si ho.

                    1. Vy jste začal s tou „pifkou“, já se vás jen zeptal proč zrovna tenhle výběr, že by to s jedním jménem navíc bylo „sakra dlouhé“ už jste snad opustil, takže proč? Co si vy nevybavujete je celkem jedno, podstatné je co bylo řečeno a to jsem vám napsal.

    2. @ koště

      koště jako člen progresivního úředně povoleného uvědomělého davu si stěžuje na zmanipulovaný dav… to nevymyslíš

      1. ááá, klokan přišel z odpolední. Bude prča

  6. Zajímavý je, že jsem ještě ani jednou neviděl žádnýho chcimíra napsat něco ve smyslu:
    „Fandím ukrajincům, ale bylo by pro ně lepší, když jim přestaneme dodávat zbraně, aby přestali zbytečně umírat ve válce“.

    Většinou je to něco ve smyslu:
    „Měli by jsme ty ukrofašisty přestat podporovat, aby byl mír“, nebo to je z toho textu aspoň cítit mezi řádky.

    Prostě text co se rádoby tváří, že tu přece jde vo ten mír, ale na hony je z toho cítit, že autor tím mírem sleduje jen vítězství rusů.

    Těžko uvěřit, že je někdo takovej debil, aby věřil, že ukončením podpory ukrajiny nastane mír na zemi, vojáci se začnou objímat a odejdou v klidu domů.
    Každému musí být jasné, že v okamžiku kdy se ukrajina nebude schopna efektivně bránit, tak nastane okupace, perzekuce, deportace do lágrů, popravy, mizení lidí atd., takže kdokoliv volá po ukončení podpory, volá právě po tomto a jen to maskuje za touhu po míru.

    1. Lebo všetci ti kabrňáci, behemoti a jihočeši podporuju smrdnuté Rusko. Nejde im o mier ale o russki mir.
      Našťastie sa na stranu Ukrajiny postavil celý demokratický civilizovaný svet a títo proruskí zmrdi môžu len zlostne dupať nožičkami pri pohľade na rozpad ruského impéria v priamom prenose.:-)

      1. Jenom jestli nepozorujeme rozpad amerického impéria v přímém přenose.

        1. Ty a ostatní Priatelia Ruska určite áno.:-)

          1. No tak při pozorování vašeho Senila opravdu nepotřebujeme být přátelé Ruska. Co mohl být proces na mnoho desetiletí, to stihne ještě do své smrti. A naši EUgreténi nezůstávají pozadu. Vyhlášení sankcí Číně je další majstrštyk.

            1. Joža, ako to vyzerá s tou ruskou ofenzívou z Bieloruska? Armaty už sú naštartované?:-)

              1. Prej už to každý den vypukne. Ukrajina se nezastaví ani v Moskvě a dojde až k Japonskému moři téměř bez jediného výstřelu. Takže moc munice vlastně nepotřebuje. A 50 let staré Leopardy rozsekají ty tanky z překližky na kaši. Tak třikrát sláva.

                1. Joža: koukám, že máte společně s Kilmore nejblíž k otevřenému přiznání, že nechcete mír, ale ruské vítězství, jak tu psal x-f. Tak se nestyďte a do toho, hrdino.

                2. Tak pokud vím, tak nic staršího než 2A4 nedostali. Ty jsou nyní cca 35 let staré.
                  Pak ještě 2A6 a ty jsou 10 až 15 let staré.

                  Takže s tím 50 let staré sis trochu zapřeháněl ;)

                  Možná jsi tím myslel ruské tanky, ale tam se taky pleteš. Ti tahají ze skladu T-62 a T-55, takže 60 let staré.

                  1. 2A4 jsou nyní 44 let stare, takže od těch 50 zas tak moc daleko není. A že Rusko používá šroty, které mají zlomek ceny Javelinu opravdu novinky není. A nějaké Lady pro pozůstalé vyrobí taky. Je to prostě konflikt východních Azbuků, do kterého nám nic není.

                    1. 2A4 se vyráběly mezi roky 1985 až 1992 (což je informace, kterou dohledáš všude – wiki atd). Takže jsou 31 až 38 let staré. Já jsem si jako průměr dovolil napsat 35 let.

                      Teď by jsi mohl napsat ty, jak jsi přišel na těch 44 let a případně ozdrojovat ta data. Jinak to budue vypadat, že neumíš ani základní počty.

                      Jinak pokud si myslíš, že rusko zasypává ukrajiu starým šrotem, aby jim vyplácali javeliny, tak možná nejsi daleko od pravdy. Cena javelinu je nejspíš vyšší, než cena ruského šrotu na pásech a cena lidských životů je v rusku nulová, takže to tak opravdu být může.
                      Obdobně se nejspíš snaží rusko vyplácat ukrajině munici do ručních zbraní tím, že posílá tuny masa a popravu v beznadějných útocích.

                    2. Asi chápu jak to bereš. Prví serie „2A0“ sjeli z pásu v roce 1979, takže odtud tvých 44 let.

                      To je imho nesmysl. 2A0 je o dost jiný tank, než 2A4 a téměř úplně jiný tank, než 2A7.

                      To je jako bych tvrdil, že T-90AM je 50 let starý tank jen proto, že to není nic jiného, než modernizace T-72.

              2. @notyvole
                všech 13, jedna prý byla na Krasnoj ploščadi… ;-)

        2. Každopádně souhlasím s názorem, že jde o souboj dvou civilizačních modelů. Uvidíme, kdo nakonec zvítězí; zda euroamerický trockismus, nebo rusko-čínský…tady mě příznačné pojmenování prozatím nenapadá.

  7. Goering v nějakém rozhovoru při Norimberku řekl cosi v tom smyslu, že obyčejný člověk válku obvykle nechce, ale že obyčejný člověk taky do toho nemá co mluvit, že.

    Takže se udělá následující:
    – argument pro milovníky hororů: russká armáda zahrabaná na Donbase tu bude za dva tři týdny; kdo si dá popkorn?
    – sportovním fanouškům se to vysvětlí jako zápas, kdy strana světla bojuje proti temnotě přicházející z východu; hlavně si nevzpomenout, co Ukři říkali o svém reřimu před válkou, a mnozí i teď;
    – těm, kdo měli ve škole rádu zeměpis, se vysvětlí u Bachmutu se bojuje za Prahu
    – pro ty, kdo měli raději přesné uvažování matematiky: nepodporovat Ukrajinu => vítězství Russka => kdokoliv nechce sypat prachy a zdroje do Ukrajiny je spojenec Putinův; QED

    Přitom nejchytřejší by bylo dělat to, co dělají Maďaři. Hrát to tak trochu na obě strany, zbrojit a čekat. Asi proto v R-U oni měli druhou polovinu domku, zatímco my – průmyslové jádro monarchie – jsme politicky se domohli akorát hovna.

    1. Orbán má nejlevnější plyn v EU (3x levnější než my), Rusko mu staví zatím zadarmo jadernou elektrárnu, lid ho miluje, a ještě bere dotace z EU. Navíc je před napadením Ruskem asi 100x víc v bezpečí než my. Říká se tomu chytrá politika.

      1. Můžu vidět nějaký zdroj, za kolik má Orbán plyn?

      2. zadarmo? já sem už myslel, že to bude stát po inflaci vokolo 15 miliard ojro a RF to zaúvěruje jenom z asi 4/5

    2. To jsem onehdy někde četl, nějaký klučík se rozčiloval, jaký byl ten Masaryk debil, když rozbil šlechetné Austria-Hungary, kde jsme prý vládli, protože jsme měli 70% průmyslu. Tuhle prolhanou německou propagandu jim ládují do hlav ve škole, nebo kde?

  8. Ty Sudety jsme jim správně měli nechat bez boje. Tyranizovali jsme Němce, tak jsme si nic jiného nezasloužili. Stejně nás nějaké francouzské nebo britské PAKO hodilo přes palubu. Tak co bychom nehodili my někoho jiného, to je jasné. Jsme zmrdi. Jaroš už to moc dobře ví.

    1. Na území Sudet bydlelo většinou 80-100% Němců. Takže opravdu nemělo smysl kvůli nim bojovat, stejně jako jsme nechali jít Slováky. Po válce se to s Němci vyřešilo samo. Otázkou je, co v budoucnu udělá milión Navíc při zhroucení fronty to může být řádově víc.

      1. Ukrajinců

        1. Znám jednu skupinu obyvatel, která Ukrajince nesnáší jako mor; mnohem víc, než případní tuzemští fanoušci Ruska…jde o naši (stále ještě) nejoblíbenější menšinu.

    2. to DAC

      Hele běžte už do hajzlu všichna s nesmyslnou analogií Donbasu 2014-22 se Sudetama 1938. Je to píčovina, která argumentačně kulhá na obě tři nohy.

      Nevím o tom, že by Češi zakázali sudeťákům němčinu (jazykový zákon 122/1920 Sb. umožňoval použití menšinového jazyka coby úředního v okresech, kde menšina byla zastoupena >= 20 %, což byly Sudety prakticky celé).
      Zejména není známo, že by Češi tyranizovali sudeťáky (či jiné menšiny) způsobem, jako se to dělo ruskojazyčnému obyvatelstvu na východě Ukrajiny (případně za WW2 Polákům na Volyni); naopak časté byly provokace druhé strany.
      Aby platila analogie s Minskými dohodami, museli by „ti kolem“ ojebat Germány garancí mírové dohody, kterou by ovšem neměli v úmyslu (ve vztahu k Němcům) dodržet, aby se ČR mohla zatím proti Hitlerovi vyzbrojit (fskutečnosti v Mnichově ojebali nás). A potom by nás musela půlka světa zásobovat proti Němcům zbraněma až do konečného vítězství.

      Jelikož nic z uvedeného se objektivně nestalo, je analogie mezi Ukrajinskou krizí a Mnichovem nepoužitelná.

      1. kundohlav smrduty: protože tuhle analogii používám taky a stojím si za ní:
        – Psal jsem tu o Podněstří. Analogicky tedy vnímám situaci v DLR a LLR dost podobně – byl jste tam? Víte, jak moc Ukrajinci Rusáky terorizovali? – Můj názor (nebyl jsem tam): Rusák tam dělal, co mohl, aby znemožnil co se dalo, podobně, jako na Krymu a podobně, jako to dělá v Podněstří. KDYBY Kišiněv mohl, tak je vystřílí, ale z mnoha důvodů to nejde (mimo jiné z obavy, že je pak celé obsadí Rusák a nikdo pro ně nehne prstem – i proto se snaží nacpat do EU, aby byli „v Unii“ a aby byl z případného útoku Rusáka na Moldavsko byl útok proti EU – a to prosím mají mezi Ruskem a Podněstřím Ukrajinu, pokud ji mít nebudou, budou další na řadě a toho se bojí). Tedy analogii tam vidím a nemyslím, že se Rusákům na Ukrajině dělo něco extrémního, podobně jako se nic moc nedělo ani Sudeťákům u nás (Sudeťák by to viděl jinak, diskusi už jsme tu před nějakou dobou vedli, vnímám to jako chybu tehdejší vlády, že jsme si je zbytečně nasrali a popohnali je do náruče Hitlera)
        – V obou případech je invaze omlouvána tím, že není možné nechávat své krajany vraždit lůzou (Putin to na zahájení SVO nejspíš opsal od Hitlera, když lezl sem) – toto sedí prakticky dokonale
        – V minských dohodách není nic, co by opravňovalo Rusáka lézt na Ukrajinu, takže je i zbytečné tohle řešit, že to v 1939 nebylo, pro analogii je to irelevantní

        Co skutečně chybí je zabrání části území Německem už v roce 1930 á la Krym, v tomto analogie sice nesedí, ale opět to nevnímám jako zásadní důvod ji nepoužít.

        1. Komu by se stala jaká křivda, kdyby se Podněstří vrátilo Rusku a historické rumunské knížectví by vstoupilo do EU, ať už samostatně, nebo jako součást Rumunska?

          1. Jihočech Honza: mě nepřestává udivovat Vaše neschopnost uvažovat jinak, než v intencích Rusáků a jejich „historických území“, což jsou samozřejmě ta, která měl „v tu správnou chvíli“. Aniž byste se obtěžoval tím, co by tenhle revizionismus znamenal pro prakticky celý svět. Protože když je potřeba něco vracet Rusákovi, tak to by bylo nutné vrátit všechno všem k tomu stejnému datu a tedy sem-tam vzkřísit nějakou tu neexistující říši.

            Co konkrétně Vás vede k tomu, že považujete za normální, že samostatné území někdo zabere, protože mu patřilo „historicky“, tedy zrovna v době, když to bylo ruské? Proč se nezaměříte na dobu novější nebo – když už trváte na vracení se do minulosti a nehodláte respektovat vývoj – se nevrátíte ještě o pár století zpátky? Co třeba vrátit Rusákovi to, co mu patřilo kolem roku 1300? Ale to by se Vám nehodilo do krámu, že?

            1. Kolem roku 1300 toho Rusákovi moc nepatřilo, to by se muselo vracet Mongolům.

              1. Jihočech Honza: bingo. Proč tedy neustále omíláte, že „historicky“ něco Rusákovi patřilo? Stačí změnit datum a je to jinak, proč tedy zrovna tak, aby na to jakože měl nárok?

                1. fatdwi: ono se to nedá exaktně vymezit, ale myslím, že oba vnímáme rozdíl mezi fantasmagoriemi typu „Rakousko Čechům“ (Přemysl II.), Kanada Francouzům (Ludvíkové až do XV.) a řekněme
                  Kurily Japoncům, či Krym Rusům.

                  1. Prave ze se to neda vymezit. Proto ma smysl zabyvat se jen soucasnym pravnim stavem a ne se pokouset anulovat aktualne platne smlouvy a snazit se vracet k nejakemu bodu v case, ktery prave nam naramne vyhovuje.

                    Kazdy by si pak narokoval casove obdobi, ktere nejvice vyhovuje jemu a ktere logicky naopak nebude vyhovovat nekomu jinemu.

                    Uz z principu neni mozne, aby doslo k shode z ktereho casoveho uzemi cerpat relevantni naroky.

                    To co pozadujete je zkratka mesmysl a vzdy by to nevyhnutelne vedlo ke konfliktum.

                    1. Jenomže status quo můžou udržovat pouze přátelské vztahy mezi státy. Například neutrální Ukrajina. Pokud jedna strana, jednorázově a zcela zbytečně – protože Rusko před Majdanem po nikom nic nepožadovalo a nikoho neohrožovalo – změní tuto rovnováhu násilným, ozbrojeným pučem, nedivme se že ani druhá strana se touto „společenskou smlouvou“ necítí vázána.

                    2. Nasrat na neutralitu, jaderné hlavice, to je cesta k prosperitě. ;)

                    3. Maminko, tatínku, já se bojím peršinků!
                      Nic se neboj, milé dítě, SS-20 ochrání tě.

                    4. Takže když vývoj v sousedním státě neprobíhá podle mých představ, tak mě to dává právo na ně zaútočit, silou sesadit tamní vládu a dosadit nějakou loutkovou vládu, nebo rovnou anektovat?
                      Protože právě to jste teď napsal. Že ukrajina porušila statuq quo tím, že tam proběhla změna vlády a to podle vás legitimuje útok ruska?
                      Takže to že nás rusové obsadili v roce 1968 je naprosto v pořádku, protože tu probíhala změna režimu s kterou rus nesouhlasil?
                      To že k nám poslal armádu Hitler je podle vaší definice taky naprosto v pořádku.

                      To co píšete je samozřejmě totální nesmysl. Kdyby zítra proběhl na slovensku převrat, tak tam můžeme vlítnout s naší armádou, prohlásíme že porušili status quo a anektujeme je s odůvodněním, že to do roku 1992 stejně bylo historicky naše území?

                      Vaše představy o mezinárodním právu jsou skutečně šílené a je vidět, že se jen křečovitě snažíte vymyslet nějaký myšlenkový konstrukt, kterým by jste ruský pokus o dobití a anexi ukrajiny legitimoval.

                    5. Jihočech Honza:
                      Toto ale fakt néni „společenská smlóva“:
                      https://treaties.un.org/Pages/showDetails.aspx?objid=08000002803fe18a

                  2. Jihočech Honza: ne, nesmysl je obojí, protože Váš pohled je jen otázkou času. Za nějakou dobu bude jako úplná stejná „fantasmagorie“ vypadat to, co Vám dnes přijde rozumné.

                    Můžete se klidně podívat na to, kde bydlíte a komu to dřív patřilo. Třeba byste to měl vrátit předchozímu majiteli? To by bylo v pohodě, kdyby to bylo řekněme 30 let zpátky, ale tomu, kdo to měl 100 let zpátky už by byla „fantasmagorie“?

                    Dosaďte si svá čísla dle toho, v čem a jak dlouho bydlíte. A buďte rád, že žádný „Rusák“ si pro to s takto blbým odůvodněním nejde.

            2. To fatdwi
              dneska cestou do práce jsem v práci poslouchal podcast
              https://www.radiouniversum.cz/filtrace/?_hledani=pelz
              druhý díl (chtěli jsme Rusko oslabit…)
              Gen. Pelz tam docela rozumně vysvětluje, že mezinárodní právo je složité a i v této oblasti má 9 právníků 10 názorů.

              Za místem „Můj názor (nebyl jsem tam)…“ je asi ztrátou času pokračovat dále v argumentaci.

              Můžete hledat svou „spravedlnost“, nicméně politika velmocí je silová. Úvahu, že Rus by mohl raději stisknout červené tlačítko, než by pustil Krym (Donbas), jsem zde už diskutoval. Chcete Donbas a Krym ?, i za tuto cenu ?

              1. kundohlav smrduty: a Vy jste tam byl?

                Oproti většině lidí tady mám aspoň nějakou zkušenost s aktivitami Rusáka v cizí zemi a fakt to není nic pěkného. Pokud tedy máte lepší (byl jste osobně v DLR a LLR a víte, jak to tam bylo), zajímá mě to. Ale pokud jste nebyl ani tam, pak mi přijde vpravdě komické, že můj názor, založený na obdobném místě shazujete, ale Váš, založený vůbec na ničem, je jako ten správný…? Ehm.

                A pokud jde o to, co chci já – hezky sugestivně položený argumentační faul. Jako kdyby nic jiného nebylo možné. Uvidíme. Ukrajinec logicky Rusáka nechce nikde ve své zemi. Současně mu nejspíš nezbude, než o část přijít. Zelenský není debil, jistě chápe, že jsou limity, v čem ho ještě západ podpoří.

                Mimochodem, někdy tak v březnu loňského roku jsem prorokoval rychlý konec, měl jsem za to, že Putin není úplný kokot a že jeho proklamace o tom, jak to všechno obsadí jsou jen kecy – že převálcuje DLR, LLR a bude chtít zasednout k jednacímu stolu, aby mu to všichni posvětili, že si to (včetně Krymu) nechá a tím bude tak zhruba v dubnu-květnu po válce. Ale spletl jsem se, Rusák tam blbne už rok a čtvrt, blábolí cosi o dobývání celé země a nevypadá to, že by se mu vedlo tak, jak si představoval. Z toho tedy nevidím ty Vaše kategorické sofiiny volby, skládající se z dvou arbitrárních vhodně zvolených možností, za víc než faul a to ještě dost nepovedený.

                  1. A nebudu líny k tomu přidat i když to není mé autenticky.
                    https://zvedavec.news/nazory-9656.htm

                1. Také jsem doufal v kratší trvání. Ovšem Rus a Ukrajinec už loni u jednacího stolu seděli. A byli to anglosasové, kteří Ukrajincům zakázali se dohodnout a nadále je futrují zbraněma.
                  Ne, nelíbí se mi to pranic a zvyšování sázek jinam než k jaderné eskalaci těžko může vést.

                  1. kundohlav smrduty:
                    Dyby Ukrajincí neposlechli a s Ruskem se dohodli, tak by jim hrozilo akorát že nebudó dostávat vod anglosasů zbraně kerý ale nebudó potřebovat, protože se dohodli. To nejak nedává smysl.

                    1. Nedáva to zmysel, lebo je to úplna blbosť a výmysel ruskej propagandy, ktorý vďačne šíria slabomyseľní Priatelia Ruska.
                      Rusko od začiatku až doteraz žiada bezpodmienečnú kapituláciu Ukrajiny, čo by pre Ukrajincov znamenalo likvidáciu ukrajinského národa (ktorého existenciu ruskí fašisti absolútne neuznávajú).

                    2. Ukrajinci tiez neuznavaju mensinu a trha to niekomu zily?

                    3. No Putin říká, že jemu ano. I když kecá a jenom tím zastírá dobyvačnou válku.

                  2. To vůbec nedává smysl. proč by jim to zakazovali, když je cgtějí futrovat zbraněma, Přemejšlíš vůbec u toho?

                    1. Přesně proto. Když si chtějí východní Slované rozbíjet hlavy, proč je v tom nepodpořit? Na Ukrajincích nám nezáleží, Rusy potřebujeme oslabit…

                  3. kundohlav smrduty: v DLR/LLR jste teda byl nebo ne?

  9. Ty války můžou být mnohaúrovňové a o život-y.
    Reakce na „očkovačku. 09/05/2023 at 8:01
    https://www.badatel.net/chalsea-clintonova-nastal-cas-prinutit-do-ockovania-kazde-neockovane-dieta-v-amerike/#comment-186388

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017