Jak z nás udělaly dvě poslední české vlády kolonii západních států - zpět na článek

Počet komentářů: 321

Přidat komentář
  1. 1) Dfeens to tady zveřejnil s křížkem po funuse.
    2) o nějaké elektrárně se dozvídám až dnes z tohoto textu, do té doby se podařilo všem libtardským mediím tohle zdárně před lidmy zakrýt a ututlat.
    3) v textu chybí jména kdo za to může, jestli je Kalousek do toho zapleten napřímo nebo ne?
    4) Co je 16miliard proti 950 miliardám za covid, to už jsou jen takový drobný.
    5) jako stát jsme zbankrotovali, dluh narostl do takové velikosti, že nyní nestíháme splácet úroky.
    6) bod.č.5, vyvolává potřebu měnové reformy která je dávno schválená, akorát není jasno jestli se jen budou skrtat nuly a nebo proběhne transformace na Euro. Protože to volební divadlo bylo dlouho dopředu připraveno, tak si tipuju že to bude Euro.
    7) elektřina +600%
    8) plyn +800%
    9) Prečo se neprodává elektřina přes hranice z dukovan za jinačí cenu než u nás ? Jsou to naše dukovany postavené za naše prachy. Při prvním blackoutu bude slušná fronta lidí s flexama u sloupů vedoucí do německa. Věřím, že naši kolaboranti to zařídí tak aby do německa tekla energie bezproblému a nám zhasnou.
    10) Není papír, všechno se vozí do německa.
    11) Putin nás má v hrsti.
    12) 5000 dopisů o rouškách poslaných námi čtenáři dfeensu s politiky nehlo, vy si myslíte že vy s tím pohnete. Akorát zmizíte a budete zmizelej.
    13) nyní se posaďte do křesla, uvolněte se, napíjte se dobré lahvinky a sledujte tu degeneraci lidstva jak se do sebe pustí jak vlci o poslední kost. Prohráli jsme, je konec, game over, už to nejde zachránit, nejsou doktoři, nejsou tesaři, nejsou elektrikáři, nejsou zedníci, nejsou strojaři, a ty lidi nikde nevezmete. Borca z neziskovky nepřesunete k soustruhu ani vám nevypěstuje brambory na poli.
    14) nakupte si dřevo na zimu, ať se máte čím ohřát.

    Závěr: Z celé té situace mě sere nejvíc asi to, že před Turkama vypadáme jak neschopní trotlové co je chtěli okrást.
    Chápeš, zvolí si firmu 200 let vyrábějící ve strojírenství pro ně z hi-tech evropy, a oni nejsou schopni postavit blbej kotel na uhlí ? Kdyby si to postavili sami mají to dřív a bez problému. A dost se divím, proč se náš stát nechytli za nos a neopravili to, vždyť máme dost vysokých škol, kterým to mohli dát za úkol navrhnout úpravy a třeba by to stálo pár korun.
    Ach jo.

    1. Precti si dnesniho Vlka, at mas trosku optimismu stran vyroby cipu :-). Pokud ma nekdo znameho ve Skodofce, tak ze ho zdravim. Dneska bylo v radiu, ze VW bude propoustet 30000 zamestnancu.

      1. V klidexu, Babiš s Havlíčkem zachrání i Škodofku, miliarda sem, miliarda tam, flajkofa loť nesmy ke dnu, šeská dělník musí dostat nažrat a pak bude znofu nuceně nasazen pracofat pro říši až do konečného vítězství, eee řešení.

        1. No ja nevim, u nas v praci, jakmile byl problem, tak uplne nejprve se odstrihla prace pro ceske subdodavatele. Duvod je jednoduchy – firma nedostane statni podporu v Kuzarbeit, pokud nestahne veskerou moznou praci domu. Nemyslim si, ze VW na tom bude jinak. Zjara chtel propustit 5000 lidi a sehnat softwarove odborniky – lovci hlav byli vsude. V cervnu uz chtel propustit 7000 lidi a ty softwarove odborniky shanel min. Dneska slysim, ze tech lidi bude 30000. Nechci vedet, jak jsou na tom firmy, co jim dodavaji. Tohle Havlajs s Buresem nedaji, ani kdyby Bures prodal celej Agrofert, kterej mu nepatri.

          1. Že by se naplnilo proroctví SPĎáků a Zemana, že orientovat se jen na Německo je sakra nebezpečné ? Dal bych si pak kafíčko…

            1. Že by se naplnilo proroctví SPĎáků
              Osobně bych zrovna této nacionalistické skupině doporučil si zamést bordel před vlastním českým prahem. Až budou české firmy na špici mzdově, tak bych si oteviral hubu směrem na západ.

              Zatím, co jsem osobně v ČR zažil, tak to bylo furt fňukání nejsou lidi/nejsou prachy…

            2. Ceskej problem je v Cesku a neni to o tom, na koho se orientujeme. Je to prave v tom, ze se porad jen na nekoho orientujeme. Jsme vyrazne proexportni ekonomika, presto ale bychom meli umet delat to, co Nemci – obchodovat jak s vychodem, tak zapadem, tak severem, tak jihem. My jsme porad presvedceni, ze mame patent na rozum a vzdycky se chytime jen jednoho smeru, kterej nejprve silene obhajujeme a pak silene zavrhujeme. Tohle plytvani energii jen nahrava tem, kteri to nedelaji.

              1. +1

                Jak praví lidová moudrost, „chce to nemít všechna vejce v jednom košíku“.

                Jenže tady se prostě vždycky do pozice „elit“ pasují ideologické typy, které hlásají nerozbornou družbu s X, pak s Y, pak se Z.

                Austrofilové, Germanofilové, Rusofilové, Amerikanofilové, Eurofilové, Izraelofilové…

                Nejkratší životnost mají amerikanofilové a izraelofilové – ti první proto, že ať sympatizují s Demokraty nebo Republikány, stačí aby v Bílém domě zasedla protistrana a rázem jim dojde, že najednou budou USA oponent, který bude nejméně 4 roky vší silou prosazovat 180° opak jejich politických zájmů. Prozření tedy trvá nejdéle 8 let do změny administrativy (pokud se nejedná o úplného vola). A ti druzí proto, že se stačí osobně srazit s Telavivskými Izraelci.

                Zato Germanofilové, Rusofilové a Eurofilové se zdají být absolutně nenapravitelnými – neexistuje žádná prasárna, podraz, zrada nebo kopanec, který by jim předmět jejich adorace mohl uštědřit a který by je donutil prozřít. Naopak s ještě větší vervou vymýšlejí omluvy a zdůvodnění, proč to vlastně bylo nejen v pořádku, ale v našem zájmu…

            3. Zeman nás na ten západ naorientoval sám. Na východě žádný velký kšefty pro český montovny nejsou.

              1. ty jsi nečetl ten článek pod kterým je tato diskuze ?

              2. Dneska jsme sestavovali plan vyroby na jedno cidlo. Do Ceska to pujde na montaz a pak export do RF. 24000 kusu. Na kazdym mame cisty zisk 14 Euro.

                1. Automotive ale sídlí hlavně na západě a drtivá většina českých fabrik dělá pro automotive.
                  Mě by se líbilo, kdyby se tady třeba začali ve velkým vyrábět čipy a další věci, po kterých je velký hlad. Ale to je zřejmě nemožné.

                  1. Nemožné to je pouze pro toho, kdo neumí vyrábět čipy.

                    1. Vystudoval jsem kdysi dávno Mikroelektroniku a něco o tom jak se vyrábí IO pořád vím. Nicméně rád se nechám poučit, jak se dá za pár týdnů postavit nová fabrika na výrobu mikročipů. Rady některých debilů (jinak se to IQ hodnotit nedá), že máme přestat dělat plastařinu pro automobilky a místo toho asi seřídit mašiny tak, aby z toho lezli ty ČIPY, mě fakt baví.

                    2. Tak to jsme dva, kdo o tom ví hovno.

                    3. Zřejmě kurz kreativního čtení.

                      Mě by se líbilo, kdyby se tady třeba začali ve velkým vyrábět čipy a další věci, po kterých je velký hlad. Ale to je zřejmě nemožné.

                      Znamená – Rady některých debilů (jinak se to IQ hodnotit nedá), že máme přestat dělat plastařinu pro automobilky a místo toho asi seřídit mašiny tak, aby z toho lezli ty ČIPY

                      ??

                      Tanguero zkus napřed myslet hlavou a ne prdelí.

                    4. Co jsem naposledy četl, tak na celém světě existuje jediná firma, která umí vyrobit vybavení pro silicone foundries. Je Nizozemská a má zakázky asi na 8 let dopředu…

                      A tím to samozřejmě nekončí – protože se jedná o trefování do nanometrů, je potřeba extrémně stabilní podloží, prakticky nulové vibrace v půdě, tři 100% nezávislé redundantní přívody energie z různých elektráren, dost vody, dost čištění odpadu – a až poté se dostáváme k otázce kvalifikovaného personálu ad.

                      V ČR, kde snad neexistuje obec, kde by okolo neduněly kamiony či nákladní vlaky, hodně štěstí.

                    5. Ak myslis ASML, tak to plati hlavne pre tie high-tech (5-10 nm sirku) cipy s EUV litografiou.. ale vsade nepotrebujes taky proces.

                      Som zvedavy, ci sa podari vyrobne stabilizovat rontgenovu litografiu, EUV je uz na hranici fyzikalnych moznosti.

                    6. Jo a proto jsou dvě fabriky v Arizonské poušti.

                    7. Rozmyslam ako do tohoto obrazu zapadne Leixlip v Irsku. Dodavame im technologiu na pripravu ultracistej vody. Momentalne tam mame 9 ludi co nto dava do prevadzky.

                    8. Jan Mrcasik 16.10.2021 v 14:15

                      Extrémně stabilní podloží? Neznamenalo by to nemožnost výroby čipů například v Japonsku?
                      Extrémní vibrace v půdě, to je redundantní požadavek, tiskárnu (tak jo, „tiskárnu“) lze založit na skalním podloží jako v případě potřeby libovolnou budovu.
                      Pokud má mít továrna tři 100% nezávislé redundantní přívody energie, má tedy celkem čtyři přívody? (Terminologie mě zajímá, nic víc.)
                      Skutečně se k nějaké továrně táhnou tři (nebo čtyři?) samostatná VN vedení z různých elektráren? Nevěřím tomu, ale člověk se pořád učí…

                    9. Podle mne jsou tri hlavni faktory, proc je to problem: cas, qalifikovany lidi, prachy.

                  2. V Rožnově OnSemi vyrábí wafry a z nich čipy. V čem je problém?

                    1. A co tam vyrabaju? Nejake jednoduche linearne IO ci vykonove prvky (tranzistory, triaky, etc.)?
                      V Piestanoch onehda tiez vyrabali.. kym zistili, ze z Ciny je to o polovicu lacnejsie aj s dopravou (pri rovnakej kvalite) ako tam.. takze tam zostala iba administrativa.. ak to este nezavreli.

                    2. A jaké nm umí, v jakých objemech?

                    3. Cert vi, jakou tam jedou hustotu a taky, jedna vec je know-how u konkretniho cipu a druha vec je vyroba. Ono dat podklady pro vyrobu jen tak nekomu neni zrovna dvakrat bezpecny.

                    4. V Roznove vyrabeji hlavne vykonove polovodice a bipolarni linearni obvody:

                      https://www.onsemi.com/company/about-onsemi/locations/roznov-czech-republic

                      To vse na 150 mm waferech a na 0,8 az 3 um technologii (tedy 800 az 3000 nm). Pro neznale, tyto parametry mely cipy behem 80. let minuleho stoleti. Jinymi slovy, v Roznove neni jen skanzen s drevenymi baraky, ale i skanzen technologicky.

                    5. Co vim, tak Roznov se rozdelil na fury firmicek, jeden nas dodavatel tam taky koupil jednu cast, kde se delaji senzory. Jsou kvalitativne stejne, jako od Cinana, jen jsou cca 8x drazsi. Tim padem je, prekvapive, bereme radeji od Cinana.

                    6. Co vim, tak Roznov se rozdelil na fury firmicek, jeden nas dodavatel tam taky koupil jednu cast, kde se delaji senzory.
                      Od jedné z firmiček jsem musel odebrat měřící zařízení, protože si to chlebodárce přál. Softwarově i hardwarově 90. léta. Nebyli schopni provést dodávku na klíč, takže se muselo bastlit. V součtu to tedy vyšlo stejně draho jako od firem fungujících soudobě.

                  3. Nas zakladatel se vyhybal automotive jak cikan praci. Jeho potomci mu posmrtne blahoreci.

                  4. Neni to nemozne, do startu staci nejakych 30 miliard USD. Rozbit prasatko a jde se na to.

  2. 2Kelly:
    Jak z nás udělaly dvě poslední české vlády kolonii západních států
    Tak ty vlády si Češi zvolili sami a dobrovolně, ne? Osobně bych k tomu přidal, že je to jisté zrcadlo.

    Odpovím, dají, a za bílého dne si můžete přijít a ze státní kasy si naložit plný pytel peněz, ale musíte být kamarádem třeba s
    Ale Češi takový systém chtějí. Když vidím množství korupce v energetice, všem je to šumák a naopak to podporují, tak to prostě tak bude.

    1. A co je to ještě třeba proti pokrokovému Německu!
      Taková kauza Moorburg (Vattenfall) je i na Čechy ještě příliš utopickou hudbou budoucnosti!

      Ostatně, marxismus či národní socialismus Češi taky včas nepobrali a Čekoslovensko zůstalo i navzdory pláči novinářských a intelektuálních „elit“ jednou z posledních bašt zastaralého konceptu demokracie v Evropě v době, kdy už celá západní Evropa ztratila poslední zbytky šedé kúry mozkové… i když je fakt, že díky Vissarionu Vanoviči Džugašvilimu jsme si to pak vychutnali se zpožděním o to dýl…

      1. Čekoslovensko zůstalo i navzdory pláči novinářských a intelektuálních „elit“ jednou z posledních bašt zastaralého konceptu demokracie v Evropě v době
        Doporučuji méně čumět na filmy pro pamětníky a více studovat tehdejší prameny…

  3. Jedna z mnoha epizod, která dokazuje jediné – v roce 1989 tu jen málokdo chtěl zatočit s komunismem. Armády bolševických kariéristů pouze chtěli víc – chtěli ty luxusní vozy, luxusní domy a kouzelné majetky, které jim komunismus ze své podstaty mohl dodat pouze v omezeném množství.

    Nechtěli poctivě pracovat a podnikat, budovat firmy, zkrátka vydělávat zasloužené peníze. Chtěli jen krást, korumpovat a obsazovat atraktivní korýtka.

    A tento stav přetrvává dodnes.

    Jediným řešením je ukončení systému inflačních peněz, protože jedním z efektů inflačních peněz je, že jde o dotaci pro ochranu „starých pořádků“.

    „Tištění“ peněz brání pozitivním změnám!

    Bez toho se nezmění NIC!!! Psal jsem o tom článek pro tento server již před nějakými cca deseti lety, který zde NEBYL zveřejněn, nejspíš zasáhl nějaký tajemný „dirigent“ v pozadí.

    Co se tedy za těch deset let změnilo? Pochopitelně, že NIC! Tedy ano, jistě že se změnilo, je to všechno ještě mnohem horší, ale to asi není směr, jaký bychom si přáli, co?

    1. A to pozor! Já jsem s reálným socialismem zatočit chtěl. A většina lidí, pohybujících se v mé sociální bublině též.
      Že jsme pak prakticky všichni jako naprostí idioti volili vstup do socialistické EU nebylo proto, že jsme hráli nějaké sofistikované hry na kapitalistické odměny za socialistickou práci, ale prostě jsme byli úplně blbí a mysleli si, že tím tu budeme mít stejné podnikatelské prostředí, jako v poválečném Německu (na obranu naší imbecility je dobré si uvědomit, že od války drželi za koule Němce Američané a Rusáci, takže se jaksi nestihlo ukázat, že právě to námi do nebe vynášené Německo je právě největší hlavní viník všech socialistických pomateností; sice jsme se to učili ve škole v dějepise, ale tehdy se prostě dějepisu ve škole věřilo do konce XIV. století).

      1. Integrale:
        „…jsme pak prakticky všichni jako naprostí idioti volili vstup do socialistické EU…“
        – – –
        Protože příslušníci té tvé soc. bubliny se nezajímali o to, co už ta slavná EU v tý době zakazovala a nechali se zmanipulovat kampaní se sluníčkem v písmeni „O“.
        Já byl proti – zákaz barviček Humbrol mě dorazil, a to jsem dávno kity nestavěl…

        .

      2. Jistě, věřím Vám. Bolševický kariérista D-FENSe pochopitelně nečte.

    2. Bolševickej kec jak z Rudýho práva.

      Pořád, přes všechny současné tuzemské i EU hovadiny, je tu teď asi tak 15x líp než za reál socíku …

      Ve své soc. bublině znám vyšší desítky firem, které založili bez jakýchkoli leváren normální lidí, prosperují a zaměstnávají velice dobře tisíce dalších člověků.

      Jistě, máme tu i ty Bureše a d. vychcánky ale ukažte mi kdo je nemá all over the world?

      1. Nesmysl!

        Buď lžete anebo Vás režim opil rohlíkem.

        Tak režim dnes používá poměrně sofistikované nástroje propagandy, kterými si kupuje své příznivce. Možná jste to neprohlédl, takových lidí jsem potkal spoustu.

        To je přesně rozdíl mezi iluzorní, propagandistickou prosperitou a prosperitou přirozenou. V iluzorní prosperitě si režim potřebuje koupit určitý počet příznivců pro udržení režimu, režim je jinak debakl, přirozenou prosperitu nenabízí, lidé nacházející se mimo sociální bublinu režimem koupených se mají mizerně. Zatímco funkční režim s prosperitou přirozenou zajistí dobrý život všem (kromě povalečů).

        1. Já zase potkal x lůzrů co těch 30 let sedí po hospodách nebo či tv debilizátoru a nadávají jak to tu všechno stojí za exkremento ..
          Kdo nebyl a není úplně blbej/línej/neschopnej se měl a má dnes velmi dobře.
          Holt to chce to jen zvednout pozadí a ne pořád všechno negovat ..
          A na všechny ty bureše defekuje canis, nežijeme jejich životy a ačkoli mne mohou sráti a taky značně serou nakonec na reálný život nás Joe Normalů až tak vliv nemají …
          Prostě se nenechat otrávit a sežrat mozek propagandou /z obou stran/, kterou tiše závidí i strýček Joseph G. :-)

          1. Mohl bys ty lůzry přiblížit? V čem přesně to byli lůzři?
            A jak ses vlastně dostal do jejich blízkosti, když jsi jich X potkal?

            1. Hele, on ma pravdu. Ja to znam z nekolika mist, kde jsem zil. Sousedi meli akorat peci, s jakejma autama jezdim domu, sami ale jen nadavali a zili svoje zivutky, aniz by zvedli prdel. A to bylo i v dobach, kdy se fakt prachy valely po ulicich, jen se clovek musel ohnout.

              1. Jaké „živůtky“? Co to je proboha za blábol? Pracovali nebo nepracovali? Pracující člověk musí být spokojený, pochopitelně to nemusí platit u zbytečných pozic, které vygeneroval stát a společnost je nepotřebuje. Ale jinak ano. Pokud to tak není, následuje odklon zájmu o pracovní pozice, které společnost potřebuje. To je špatně!

                Kecy typu „prachy se válely po ulicích, stačilo je jen zvednout“ jsou blábol. Optimálně fungující společnost poskytuje dobré příležitosti vždy, nejen v nějaké časově omezené době.

                1. A ze vseho nejhorsi jsou komunisti. Ty potvory vam vlezou vsude….

                2. „Pracujici clovek musi byt spokojeny“ – vazne? A to je povinnost koho, toho pracujiciho?

                  Boha jeho… :-/

                3. Jo… a zduraznuju, ze prachy se valely na ulici. Jen blbec si mysli, ze neco bude fungovat vecne a hlavne – vecne dobre. Leda hovno. I tech svestek je letos hodne a loni mely plisen.

                  1. Špendlíků letos bylo, že se furt lámaly haluze.

                    Bohužel to skoro všecičko stálo za naprostý hovno. Většina se nedala vzít do huby, jak dyby sis uválel kuličku z mouky. Divně zkurvená sezóna, jen, co je pravda.

                    Co brambory?

                    1. Nevím, jak v JČ. Ale my měli brambory luxusní, teda dle toho, jak k nim přistupovali hraboši. Sousední řepy se ani nedotkli, takže ty brambor museli být fakt luxusní.

                    2. Brambory? Jo, hrabosi si pochvalujou, prej dobra odruda, ta Laura. Krajni tri radky sezrany z obou stran. Neco jsme sklidili, plisen to nema, ale letos nemam ani pytel pro tatika. Nechci si zajebat louku a pole chemii, ale asi to pristi rok jinak nepujde. A nebo okolo pole natlucu kuly a na ne privazu ty ekodebily, co navrhovali, at se vsude daji bidylka pro dravce, ze ti to vsechno vyresej.

                    3. Na hraboše prý sovy a hadi. Bratránek má „hadník“, ale nejsou hadi.

                    4. Tihle lovci to zvladaji pouze do urciteho objemu. Ekofasisti rikali, ze prej je to v cyklech a kdyz jeden rok je hrabosu moc, dalsi rok jich pak je min a prej je to nejake prirozene pravidlo. No, nevim, ja dlouho trva ekologicky rok, ale mz tady ty premnozeny hrabose mame poslednich 72 mesicu. Jak bylo predtim, nevim. A to nam sem litaji jak kane, tak sovy.

                    5. Kurva! Už ani ti hlodavci nedodržujou pravidla. My je tu máme už 4. rokem.

                    6. Budu se muset na ty hrabose zamerit, mozna je to kazdej rok jina parta.

                    7. Cywe, rodenator. Koukám, že Karel rozšiřuje portfolio. Už je mu asi Holyvúd malej.

                    8. Jo, kdyz jsem to slysel poprvy, vybavil se mi Karel s jednim okem a pulkou plechovyho xichtu.

                    9. Jo, uplne stejnou zkusenost mam za sebou ja, je to 25 let a dodnes si pamatuju, co umi acetylen a kudy vsudy ten zkurvenej krtek lozil.

                    10. To víš, ponravy ti do chřtánu samy nenalezou. To dá nějakýho šmejdění.

                    11. „okolo pole natlucu kuly a na ne privazu ty ekodebily“

                      Jako ve filmu „Kukuška“, dej jim vzduchovku a krabičku diabolků a ať se činí.

                    12. Naprostý souhlas, trnky jsem nechal ležet pod stromy, žádná šťáva by z toho v bečce nebyla, trochu lepší byli durancie, ale málo. Z Zato ve vinohrade to vypadá velmi nadějně a díky pěknému září jsou i cukry tak jak mají být.
                      Ale hlavně u nás je spodní voda nad dlouhodobým průměrem a i souhr srážek je tento rok v normálu, tkaže ty vyžírky z INTERSUCHO drří hubu.

                    13. Si počkej na Intermokro.

                4. Pokud „společnost“ pracovní pozici potřebuje, tak si jí zaplatí. Tady je například lokální nedostatek úklidovek. Takže pokud chceš uklidit barák, 250 Kč za hodinu bez a pak se řekne „jen uklízečka“.

                  1. 250/hod u úklidu je brutálně málo. Ono to sice krásně vypadá jako 250*8 hod * 20 dnů = 40tis. Jenže úklidovky mají zaplaceno jen za vykonávanou práci a ne za prostoje/přesuny/plonkové hodiny. Znám účetnictví úklidovky a prostoje jsou tam 40%-50% času. A to je čas, který nikdo nezaplatí. Takže ta uklízečka má najednou 20tis. A to musí makat sama na sebe.

                    Další takový příklad jsou soudní znalci. Znám jednoho, co dělal posudky pro stát (soudy, PČR) a s těma tarifama to raději zabalil. Koupil v dražba CNC a novou plazmovou řezačku. A na jaře už bude mít úvěr na tu řezačku splacený.

                    1. Von jim snad někdo brání si založit živnost nebo dokonce firmu a fakturovat si sebe?

                      Záleží taky co dostaneš za barák. Blbec si bere zakázky že vytření jednoho domku na každé straně města. Takový koleje, to je pro dva lidi prakticky nekonečně džob, dyž konečně pozvytírají po pár dnech všechny baráky, tak už začínají nový kolečko. Hlavně v zimě jedou nonstop.

                    2. Překvápko: brání jim v tom stát…
                      Znalecká činnost nejde provozovat jako živnost* a vykonává ji fyzická osoba zapsaná v seznamu znalců (pomineme existenci znaleckých ústavů) výhradně osobně…
                      Posudky pro stát znalec státovi samozřejmě fakturuje podle zákonné hodinové sazby…
                      Někteří pilnější znalci tudíž na posudcích pracovali od Nového roku do Silvestra včetně tucty** hodin denně…
                      Nový znalecký zákon zvedl odměnu natolik, že spousta znalců hromadně vrátila kulaté*** razítko…

                      * Je to buď „podnikání podle jiných předpisů“ nebo „výkon svobodného povolání“ – nevím a je to asi jedno…
                      ** Do dvou tuctů to ještě ujde, více se už zdůvodňuje obtížněji…
                      *** Správně tedy okrouhlé, neb nemá tvar koule…

                    3. Já třeba mám živnost na zpracování odborných studií a posudků, ale nejsem soudní znalec.

              2. Sysop
                13.10.2021 v 20:30
                Problém trochu je, že když se válí na ulici stovka a kolem jde deset lidí tak, má stovku jenom jeden. Výborně popsal tenhle problém Kurt Vonegut ve Snídani šampiónů. Mimochodem ta fiktivní povídka Kilgora Trouta, která tohle thema řeší má takovou pointu, že sem se gebil ještě asi 2 dny.

                1. Je to nekde v digitalni forme?

                  1. Koukal jsem na uložto, kde je v texťáku celá tvorba Voneguta – kromě týhle jediný. Velký nakladatelství jí taky nemaj jako e-knihu. Ale nevim jeslti hledám správně páč e-knihy, nebo čtečky nebo co já vim za nástroje vůbec nepoužívám. Stavte se v knihovně, tam jí budo mít natuty.

                  2. Sysop: jasně, že to je na netu, na Z-library je skoro všechno:
                    https://b-ok.xyz/s/Vonnegut%20breakfast

          2. USPĚŠNEJ JE TEN CO MÁ NOVOSTAVBU V SATELITU NA HYPO, MODERNÍ PLASTOVOU ŠKODOVKU PLNOU KAZÍTEK na operák, dva nevychovaný parchanty co znají jen youtube, minecraft a neumí číst ani počítat ? To je podle Vás schopný a šikovný člověk ?

            1. Prezradim ti tajomstvo. Novostavbu v satelite na hypo a plastovu skodovku plnu kazitok treba byt schopny dlhodobo splacat. Zvlast ta novostavba v satelite raz uz nebude novostavba a pride aj do bodu kedy bude splatena. Zatial to ten co pri piti lacneho piva k krcme nadava ze mu po zaplateni najmu nezostane ani hovno bude musiet ten najom platit aj o 30 rokov. Takze kto je to potom sikovny a schopny?

              Musim sa priznat ze som extremne alergicky na taketo kecy. Ono totiz moj aj otec bol taky zasadovy. Za toho boha nechcel pozicku. Hovoril ze predsa nebude platit banke uroky za nic. To bolo za hlbokeho sociku. A co myslis ako to dopadlo? Ti co platili banke „uroky za nic“ zozili svoje zivoty v rodinnych domoch. On zil az do svojej predcasnej smrti v studenom a vlhkom sluzobnom byte svojej manzelky

              1. To je takovy vecny tema u nas v praci taky. Nemci sice nemalo bydli v podnajmech, zejmena ti mladi, nicmene je normalni si udelat vagon pujcek (i kdyz co 3-5 let meni zamestnani) a splacet to az do doochodu. Ja naopak jsem nejake pujcky nadelal v podnikani, sice jsem vsechno vcas splatil, ale ty bezesne noci si pamatuju doted, takze nemam pujcky zadne, ani kontokorent. Jenze… vcera jsem prisel domu, vzal modraky a sel tahat perlinku na fasadu na spalety. Nemec prijde domu, pohraje si s kockama a jde cucet na televizi. A nebo, ja jdu domu v pul druhy, kdezto Nemec je v praci do peti a jeste krouti prescas, aby mel neco navic, protoze splatky jsou nenazrane.

                Jsou to dve strany stejne mince. Dobre je, ze si kazdy muze vybrat.

                1. Ono mat „NOVOSTAVBU V SATELITU NA HYPO, MODERNÍ PLASTOVOU ŠKODOVKU PLNOU KAZÍTEK na operák“ je diametralne odlisne od „Nemci sice nemalo bydli v podnajmech, zejmena ti mladi, nicmene je normalni si udelat vagon pujcek“, nemyslis? Naco pozicky ked clovek byva v prenajatom? Ano, este na to auto. Ale mimo toho?

                  1. Ja tam mam NICMENE, cili nekteri sice bydli v podnajmech, ale jini s pujckou ve svym. Ony najmy nejsou zrovna levne a nejaky manual domu balik neprinese. U nas zenska v montazi bere 12 Ecek na hodinu, s tim se moc vyskakovat v Nemecku neda.

                    1. Samozrejme ze najmy lacne nie su. Mne o tom rozpravat naozaj nemusis. Dvojizbovy byt pokial nie je v gete stoji 2k CAD mesacne.
                      Co sa tyka toho vyskakovania za 12 euro na hodinu, u nas je teraz pocut z kazdej strany nareky firiem ktore platia tolko ze nevedia zohnat ludi…

                    2. Něco málo vyrábím doma v dílně. Dnes jsem za cca 8 hodin, ke kterým zítra ještě asi dvě přidám, vytvořil produkt s prodejkou 16.000. Tak to má být, taková je cena práce.

                    3. V Německu bych to prodal o 50% ďráž. Stačilo by to na slušný život?

                    4. To musis vedet sam, jestli mas takovyto prijem denne, a nebo, dost dni v mesici na to, aby to pokrylo tvou mesicni potrebu.

                    5. Ber to tak, ze prumernej Nemec s prumernym prijmem zije prumerne slusne. To jest, lepe nez Cech. A tento Nemec potrebuje priblizne 2000 ojro cisteho.

                2. Žít celej život s půjčkou na hrbu si nedovedu představit. To je prostě peklo. Nesmí přijít žádná dlouhodobá nemoc, vážnej úraz, nepřijít o práci, o ženskejch rozmarech nemluvě. Bydlíme ve svým až v 50 plus bez dluhů. Postaveno za minutu dvanáct, teď už je to boj o každou cihlu. Když mi bylo o třicet míň, bylo mi tohle u prdele. Za parádní vejlet po Americe a Číně jsem možná mohl mít pěknou parcelu. Stejně toho nelituju.

                  1. Takze zit s pozickou na krku je peklo. A tak si zil vacsinu zivota v nejakej bytovke. A dom si najlepsie uziju dedici. Aj tak sa da…

                    1. No, pokud byl třeba zatížený na cestování, tak mu zcela rozumím, prostě potřebuje mít kde přespat. Vím např. o lidech, kteří přišli z hokny, šli běhat, nebo cyklit, jeden až dva víkendy do měsíce nějaká turistika někde v háji… tak těm byt úplně stačí,l stejně v něm moc nejsou. Nebo pokud chce být měsíc až dva ročně mimo republiku, tak je třeba se jinde uskromnit. Já si tento životní styl dovedu představit, ale už jsem dlouho na jiném evolučním úbočí.

                    2. Mam znamych ktori presne takto zacali zit na stare kolena. Maju po 65, odisli do dochodku. Predali dom a teraz su kade-tade. Planuju si sice prenajat byt, ale vela sa v nom asi zdrziavat nebudu.
                      Dufam ze v tom veku budeme s manzelkou v tom veku dostatocne zdravi aby sme mohli urobit nieco podobne. S tym ze ja si rozhodne nemiemim prenajimat byt v Edmontone (zima). Ale na nejake kondo v Mexiku sa chceme kuknut uz skoro.

                    3. Bydlel jsem v podnájmu, to je pravda, ale v tý době to nebyla žádná raketa. A jak píše Sysop, tak i v Německu bydlí hodně lidí v podnájmu. To snad jen u nás platí mantra „kdo nebydlí ve „svým“ (rozuměj u banky) na hypotéku je blbej“. Když jsem v Holandsku viděl ty pididomečky v kterých se tam bydlí, tak to tady jsme pěkně rozcapený (a chatu k tomu).

                      Je lepší po sobě zanechat pro dědice dluhy na x let, nebo se postavit na svý za svoje až na to mám?

                    4. Ake dlhy dedicom? Za hypoteku?!? To v Cesku neexistuje poistenie hypoteky? Odvazim sa o tom pochybovat. A aj o tom ze do urcitej vysky podielu vlastnych penazi na cene domu nie je povinne. A neboj, ta „mantra „kdo nebydlí ve „svým“ (rozuměj u banky) na hypotéku je blbej““ plati aj u nas a na juh od nas.
                      U nas ked sme nas dom kupili rozdiel v nakladoch na najomne a na dom na hypoteku predstavovali naklady na opravy a udrzbu. Hypoteka +dane + energie nas stali totiz tolko co najomne. Dnes by byt slusnej rozlohy a na slusnom mieste stal 2500CAD mesacne. To uz je naozaj dost.

                    5. Nechci se pouštět na tenkej led, ale „pojištění hypotéky“ je max. pár měsíců odklad splácení, nic víc. Jen další poplatek navíc.

                    6. To je mozne. U nas zakladne poistenie (povinne pri downpaymente pod urcitu hranicu ktoru si nepamatam) vyplati zostatok hypoteky. Pokial ide o dom v drzbe manzelov, vyplati hypoteku aj pri umrti jedneho z nich. Dalej sa da dopoistit aj na dlhodobu praceneschopnost, ale pokial ma clovek dobre benefity, to nie je nutne.
                      My sme prezili 5 rokov vyplnenych jednou rakovinou, jednou endokarditidou co znicila srcovu chlopnu, prepustenim z prace pocas cakania na oparaciu chlopne, zalozenim a zrusenim neuspesnej firmy a hladanim novej prace. To vsetko v cudzej krajine kde nie sme privilegovana sorta imigrantov. A sme tu a v pohode.

                    7. Klasické pojištění hypo v ČR je relativně drahé (u mě, a to neřeším ztrátu zaměstnání, protože pro OSVČ to nebylo, to dělá tuším něco přes pět procent splátky, kdybychom byli pojištěni oba a to i na ztrátu zaměstnání, tak to tenkrát – pokud si pamatuji – vyšlo cca. na 20% splátky) a je to de facto pojištění banky, které klient pouze platí (je „objekt pojištění“) a jsou i případy, kdy banka (protože většinoupožaduje pojištění u pojišťovny ze stejné finanční skupiny) škodu neuplatnila a vymáhla dluh dál. Soudy to posvětily, nicméně jeden takový případ poslal Nejvyššák zpátky, ale konečný výsledek nevím.

                      A to pojistné podmínky které jsem viděl říkají, že zaplatí cca. 10 – 12 splátek u neschopnosti, celý dluh u invalidity třetího stupně, nebo smrti, nějaký počet splátek u nedobrovolné ztráty zaměstnání (takže žádná dohoda není možná, uznají prý jen natvrdo výpověď).

                    8. Brundibar: mě fascinuje strach z úvěru kvůli nemoci atd. – Vy během takové nemoci nájem platit nemusíte?

                    9. Tak záleží na tom, jak je ta půjčka vysoká. Kamarádi co si před cca 15 lety brali hypo na byty, tak jsou dneska vysmátý, protože jejich měsíční splátka je dneska cca půlka toho, co by vytopili na nájmu a celkem v pohodě by ji utáhli i z jednoho platu.
                      U hypotéky jsou nejhorší první roky.

                    10. Přesně. Dneska jsou ty ceny tak napálený, že když se sežene slušnej nájem a člověk má nějakou jinou nemovitost na stáří, hypotéka se skoro ani nevyplatí. A nájem bývá na lepším místě v hezčím domě, ne každej si chce postavit barák 20 km od města a pak žít životem otroka auta. Ale před 20 lety to bylo vzhledem k tomu, co se teď děje terno.

                    11. shifty: a když člověk na stáří tu jinou nemovitost nemá?

                      Být ve městě otrokem MHD nebývá nutně lepší než dojíždět autem. Určitě jsou místa, kde je nájem výrazně dostupnější než koupě domu, ale rozhodně bych to neviděl jako standard. Když srovnám, kolik jsem platil za hypo a kde bych za ty stejné peníze mohl nájemničit, tak bych dokonce řekl, že to, co píšete v Brně fakt neplatí a je to spíš opačně. Nájem nebývá na lepším místě ani v lepším domě. Může být, ale nebývá.

                    12. Slušné bydlení začíná minimálně 20 km od města, pokud možno na nějacích vršcích, ne-li horách. A to na kraji vsi či osady, s výhledem na louky a les za barákem, na pořádném pozemku. U domu stojí traktor, traktůrek, samohyb, pět různých aut, u domu jsou dílny, dům má víc podlaží a pořádný sklep. Tak vypadá slušné bydlení. Otrok auta nejsme nikdo, auto je naším otrokem. Strojem na nějaký účel, stejně jako motorovka, vrtačky, soustruh, frézka, gramofon či elektrická trouba.

                    13. Jojo, bukolická idylka. Fajn pokud nemáš malý děti a dokud zdraví slouží. Popravdě, asi nejlepší je domek na historickém okraji zhruba tak od menšího okresního města,
                      tak od 10k obyvatel vejš. Většinou je tam plná občanská vybavenost a dá se všude dojít pěšky.

                    14. Jasně, nejsi otrokem auta, proto bydlíš někde, kde si bez auta ani pořádně nenakoupíš a proto potřebuješ aspoň dvě, protože kdyby se jedno posralo, tak se nedostaneš ani do práce. A když máš děti, tak s manželkou fungujete jako taxikáři na poloviční úvazek, protože nejbližší škola je půl hodiny autem, autobus jede čtyřikrát za den, poslední v půl pátý a autobusová zastávka je deset minut přes les.

                    15. Jako nic proti, každýmu podle jeho gusta, ale neotroctví auta si teda představuju jinak.

                    16. No, a co?

                    17. Podle mého názoru je třeba odlišovat dvě věci: 1) obchod s komoditou a 2) bydlení. Z hlediska ad 1) je nepochybně výhodnější nemovitost vlastnit. Z hlediska ad 2) už to tak jednoznačné není, protože a) bydlení není investicí, nýbrž spotřebou, a b) bydlení pod 15M (ještě před pár lety bych napsal pod 10M) stojí za hovno, pokud nemáte strašnou kliku.

                      Setrvale nechápu, jak může zaměstnanec považovat koupi vlastního bydlení na dluh za investici. To je zcela mimo můj vesmír. Základní investice sakra je, že se člověk stane vlastníkem svých výrobních prostředků. Když mi nějaký takový zaměstnanec začne vykládat mantru o tom, jak nájemné jsou peníze do záchoda, zatímco splátka dluhu na vlastní nemovitost je investicí, vždy namítnu, proč tedy sakra měsíc co měsíc vyhazuje svou práci (tj. život) to záchoda a neinvestuje do vlastního příjmu. Chodit pracovat „někam do háku“ je ve světle výše uvedeného ještě pitomější než bydlet „někde v nájmu“.

                    18. Nakup byvania na dlh investicia samozrejme je. Otazka je ze kto z nej ma osoh. V krajinach kde nie je standard byvat v jednom dome do smrti a nechat ho zdedit detom to funguje tak ako som to popisal vyssie a osoh ma ten kto za dom platil. Bezne je neist do najmu ako to urobili moji priatelia ale kupit si mensi dom ako bol ten predchadzajuci alebo kondo. Bezny je aj odchod z velkeho mesta do mensieho. Rozdiel v cene domov vylepsi dochodok.
                      Co bude mat ten co platil najomne cely zivot?
                      Na Slovensku a zrejme aj v Cesku budu mat skor osoh dedici. Ale ani na sporeni pre deti nie je v principe nic zle, ze?

                    19. Sandstorm: modelový příklad (pravda, vousatý, neb dnes jsou ceny mimo, ale ono se to zase srovná):
                      – Hypo na 20 let 10k měsíčně, pak je byt můj
                      – Nájem v tom stejném bytě 10k měsíčně, po 20 letech mi nepatří nic

                      Toto je reálná kalkulace z doby před 10 lety, která byla „lehce“ podhodnocená, protože ten byt teď nestojí 2M, ale 5 a nájem v něm už dávno není 10k, ale 15. Pro mě je z jiného vesmíru tam vidět jakoukoliv výhodnost pro nájemníka i kdyby ten byt dnes stál stejné (necelé) 2M jako tenkrát a nájem byl pořád oněch 10k.

                      Pokud jde o „hákování“, tak ne každý zaměstnanec dělá za třicet u pásu a nějak nevím, co bych měl říct o kamarádech, kteří v zaměstnání berou nižší stovky tisíc měsíčně. Možná by mohli mít víc, kdyby „jeli na sebe“, ale ono právě to „jet na sebe“ lze dělat i v zaměstnaneckém poměru (např. Andy Grove, Only the paranoid survive) a má to své výhody i nevýhody.

                      Možná byste měl ten svůj vesmír trochu obohatit o vesmíry jiné.

                    20. Sandstorm: modelový příklad (pravda, vousatý, neb dnes jsou ceny mimo, ale ono se to zase srovná):
                      – Hypo na 20 let 10k měsíčně, pak je byt můj
                      – Nájem v tom stejném bytě 10k měsíčně, po 20 letech mi nepatří nic

                      Vousatý je v tom, že nesrovnává všechny náklady…

                    21. Asi myslíš opravy a údržbu, ne? Jenže to je těžký. V nájmu to máš započtený do nájmu, jelikož někdo ten fond oprav platí musí a pronajímatel to dotovat nebude. Takže u bytu to tak nebo tak cáluješ, jde jen o to, jestli přímo nebo skrytě. U baráku záleží na stavu a na tom, jestli jde o rekonstrukci, nebo revitalizaci. Rekonstrukce bejvá neodkladná, ale zase je málokdy potřeba dřív, jak jednou ty sto let. A na revitalizaci se můžeš většinou vysrat, holt budeš mít starý okna, na zdech váleček a nábytek z roku 1985.
                      Takže akorát nějaký servis a nutné opravy, což jsou v kontextu celkových nákladů drobné.

                    22. shane: Marty… myslím ještě neviděl (N)OZ a co je povinností nájemníka, tak si myslí, že běžnou údržbu platí majitel. Jinak si to neumím vysvětlit – jediné, co skutečně navíc platí majitel je pojištění a čas, strávený na schůzích SVJ.

                      U baráku je potenciálně problém střecha a rozvody plus zdroj topení. Nicméně když vidím, za kolik se dnes prodává barák „k rekonstrukci“, tak pořád lepší se stěhovat na důchod do nájemního bytu s pár miliony na účtu z prodeje domu než s holým zadkem po životě stráveném ve fajn pronájmech.

                    23. Střecha vydrží, ale musíš ji hlídat a podchytit problém včas. Pak je oprava pár kaček. Rozvody jsou v pohodě, pokud barák nepromrzne a nepopraskaj trubky. Kotel je pár desítek tisíc, to je dost, ale v celkový ceně baráku je to pakatel.

                    24. Jistota je novostavba. 20 – 30 let stará nemovitost je fakt past a ve finále se pěkně prodraží.

                    25. Nemusí, záleží na stavu. Fakt je, že dobře udělanej a nezanedbanej barák vydrží bez větších investic desítky let. Z osmdesátých a devadesátých let pamatuju baráky na který se nesáhlo od začátku války (někdy i tý první) a bydlet se v nich dalo celkem v pohodě, akorát holt trochu retro a na všem třicet vrstev barvy. Ještě kolem roku 2000 jsem v jedný vesnici vídal barák, co měl na střeše z jinak barevnýho eternitu vysázenou číslici 1910 a střecha vypadala cajk.

                    26. Ten barak, co ja jsem tady koupil, je z roku 1957. Elektrika sice stala za hovno a krytinu jsem dal novou, ale ve sklepe v jednom rohu dokonce zustala puvodni vydreva bedneni, kdyz lili stropy a pekne jsem se zapotil, nez jsem ty prkna vylamal ven. Beton vypada, jako by ho lili vcera. Hrubka je cihla, rozpulit ji zednickym kladivem je zabava na celkem dlouho. Taky to je duvod, proc jsem to kupoval – pokud do baraku nechcije, nebo krov nesezere brouk, nebo houba, tak to bude stat jak zamecek nekde ze 17. stoleti.

                    27. Já mám jádro z roku 1930, různě přistavovaný v průběhu věků. A ten základ teda slušná pradávna. Cihly z bouraček každý pes jiná ves, základy spíš symbolický, podlaha prkna na hlíně… asi nejlepší jsou schody do patra, solidní teracový monolit. holt levný družstevní domky z doby Velký krize. Ale měly vodovod, plyn, elektriku a kanalizaci.
                      Výhoda těhle starejch baráků je v tom, že už si dávno sedly a ty počáteční závady už dávno někdo opravil.

                    28. Prasárna

                    29. Muj rodnej dum byl z roku ’21, tehdy stavenej bankou na klic, prarodice splaceli hypo (3% urok). Kazdej treti sar namisto malty byla jen hlina. Zaklady minimalni a to jsme stali u potoka. Strejda to zvednul o patro a barak ruzne sedal. Ja jsem to prodal a byl jsem se ze zvedavosti podivat pred mesicem, co se zmenilo. Novej majitel jen vymenil vchodovky a okna. Barak ma sto let a jede dal.

                    30. tašky bobrovky?

                    31. Puvodni byly jednofalcky. Ono to sice bylo v udoli, ale bejvaly tam solidni fucaky. Ne kazdej chodi rad napodzim po sousedech sbirat strechu.

                    32. …tim myslim ten problem s bobrovkama.

                    33. Brundibar:
                      Obávám se, že je tomu přesně naopak.
                      65 letej barák tchyně u Kladna má dodnes v pořádku střechu i krov, původní fasádu. okna , dveře, el. rozvody a vyjma výměny koksového kotle za plynový a vyřezání tuny trubek ze sklepa nebylo celou dobu třeba zásadní investice.

                      My jsme v řadovce z konce 70. po celkové rekonstrukci/modernizaci před 25 lety když jsme to koupili ( a připočítávám jí ke kupní ceně) a krom nějakého natírání dřevěných prvků je vše zatím v cajku ..

                      Soused v desetileté novostavbě má už druhou fasádu, teď řeší praskající umělohmotné rozvody vody a plesnivějící sádroš v podkroví protože paroplynovka sublimovala ..
                      Je fakt , že když člověk trochu víc sleduje jak a z čeho ty UK party tyhle domečky staví tak se není až tak čemu divit ..

                    34. Dobrej fenomen modernich novostaveb je kunda skalni, kdyz se pusti do vaty, tak to je pak parada. Ve starych barakach, kde je tak maximalne heraklit, rozcupuje mozna nejaky stary kabaty a to je cely. A uplne nejvetsi terno jsou nejruznejsi kompozity. Soused v minulem bydlisti usetril a koupil drevostavbu. Ten by mohl vypravet, kolikrat uz predelaval bonskej sindel, jak mu to hezky bobtna na te severni strane, kde se mu delaji pravidelne zaveje a pak to odtava… jojo, super vec. Ale usetril, mel to rychle.

                    35. Do dřevostavby bych nešel, je to lepší kůlna, ale pravda, je to rychle. U zateplení starších baráků zas hrozí plíseň. Barák mám v cihle Porotherm 44 T Profi, okna Internorm hliník/plast.

                    36. Plisen u zatepleni starsich baraku hrozi pouze ve dvou pripadech – kdyz nekdo paronepropustnym materialem zaplacne kamennou zed a nebo, kdyz rosny bod skonci ve zdi a ne v izolaci. Pokud se to dela spravne, problem neni.

                    37. Sysop
                      15.10.2021 v 21:11

                      Celkem obvyklej problém je celý to zavřít do nějakejch plastů bez jakýhokoli vodvětrávání.

                    38. Prečo práve kamennú? Zvažujem možnosti zateplenia storočného domu, viac z nepálenej než pálenej tehly, tak ma každá skúsenosť zaujíma.

                    39. grg
                      15.10.2021 v 21:55

                      vepřovice? to sou stěny tak 60-100, co na tom chceš zateplovat? tam sou nejvíc na hovno stropy a střecha, esli nepoužíváš půdu, hoď tam vrstvu vaty

                    40. Tak tak, vata je idealni na zdivo z neznamych, nebo nahovnomaterialu. Jen, holt, se s ni nedela tak pekne, jako s EPS.

                    41. Marty…: tak jistě, můžu to rozepsat, ale s ohledem na současnou situaci to není třeba dělat, protože výhodnost vlastnictví je zjevná. Nic proti celoživotnímu otročení v nájmech, pokud tomu fandíte (jak se zdá), tak jen do toho.

                    42. Marty: Ano, jenomže potom platí, že koupě bazénu je investicí, protože ušetříte za koupaliště. Jde jen o jiný náhled na spotřebu. Nejlepší investicí jsou nemovitosti, jejichž cena je dána lokalitou a které snadno otočíte. A v těch bych bydlet nechtěl. Bydlení a investice jsou prostě dvě odlišné věci jak po stránce ekonomické, tak po stránce řekněme životní.

                    43. Marty (dodatek): Praktický příklad k tomu rozdílu. Kdybych měl prachy, které nemám, a kupoval nemovitosti na investice, koupil bych 3 byty 2 plus KK v Praze. Kdybych za stejné situace kupoval nemovitosti na bydlení, nechal bych si postavit „super barák“ mimo město. Úplně jiné cíle a strategie.

                    44. Tak ona to svého druhu investice je, akorát ne v tom pravém smyslu slova. Pořízením vlastní nemovitosti k bydlení si člověk člověk budoucna snižuje životní náklady. Pokud teda nekoupí nějakou past. Investice je lidové označení, nevím jak tomu správně říkat. Dřív se tomu, kdovíproč, říkalo Myslet na zadní kolečka.

                    45. Patří nepatří, hlavně nájem roste furt, zatímco splátka hypo stagnuje nebo klesá. A byty byly v poměru k platům drahý vždycky. Před 15 lety stál v Praze 3+1 v panelu něco mezi 2 a 2,5 mega. Jenže pruměrnej českej plat byl tenkrát něco přes 18 hrubýho a dneska je 38 000.

                    46. V roce ’93 jsme v Pze delali nastavby na panelaky, metr ctverecni se prodaval za 15t. Lidi tehdy kouleli ocima a pritom uz tehdy brali desitku hrubese mesicne i ty nejvetsi socky.

                    47. shane
                      15.10.2021 v 16:23

                      No takže máš zhruba dvojnásobnej průměr a co neska stojí v pze 3/1, deset míčů? Někde je něco špatně, co? :D

          3. Teď jste se bohužel „odkopal“.

            Vůbec není pravda, že ten, co pracuje, se má dobře. Prostě existuje řada pracovních pozic, za které člověk dostane „pár šušňů“, ale takhle to nemůže fungovat, protože pro společnost jsou tyto pozice důležité, neobejde se bez nich. Výsledkem je pak akorát odklon lidí od těchto pozic a aby stát neměl armády nezaměstnaných, no tak spoustě lidem shání jiné, atraktivnější pozice, nicméně tyto jsou často úplně k hovnu.

            Přirozeně prosperující společnost odměňuje všechny pracující lidi důstojně!

            Jste prostě úplně mimo.

            Úplně blbej člověk nemůže být schopen práce. Pokud pracuje, není úplně blbej. Ostatní je nesmysl. Není pravda, že každý pracující se má velmi dobře. Nemá se ani dobře. Ani hůř. Často se má úplně na hovno!

            1. Jo, urcite som mimo. Aj vsetci moji priatelia co ziju normalne zivoty.
              Len tak pre zaujimavost, co je vasa definicia „mat sa dobre“?

              A este, co je toto? „Přirozeně prosperující společnost odměňuje všechny pracující lidi důstojně!“

              Co je dostojne odmenovanie vsetkych pracujucich spolocnostou? Kurva, tu si uz pripadam ako na hodine obcianskej nauky na gympli pred 40 rokmi.

            2. Co je to ta „prirozene prosperujici spolecnost“? Nejakej vycuc z Kapitalu? Dalsi levicackej vlhkej sen? Co ja mam zkusenost, tak „spolecnost“ je pouze nejaka skupina lidi. Tot vse. Klidne to muze byt i jeden miliardar a devet zebraku. Je ta spolecnost prosperujici?

              1. :) Hele rozumbrado, když je to tak košer a v pořádku, proč si to teda snažíš sám sobě omlouvat?
                Víš, když ta tebou opovrhovaná „prosperující společnost“ přestane fungovat, a krajem začnou táhnout tlupy hladových, myslíš, že to bude fajn svět k žití? A myslíš, že ten svůj „poctivě“ nabytý majetek :) ubráníš? Já vím, zatím se nic neděje. Když je co jíst, čím topit a kde bydlet, tak je ta oškubávaná část obyvatelstva ještě v klidu. A ten „odporný“ stát, který ti jenom kazí kšefty :), ti ještě stále zajišťuje bezpečnost. Takže je to vlastně všechno v pořádku, že jo? :o) A co když to platit přestane……? Budeš na ty „neúspěšné“ hrozit pěstičkou? :)

                1. Ale prosimte, jakou ze bezpecnost mi to ten stat zajistuje? :-D Myslis to, jak mi dvakrat ukradli auto a stat mi po mesici napsal, ze vec odklada, ackoli podruhe auto primo stalo pod fizlackou kamerou? Nebo, kdyz jsem chytil zlodeje radia, tak me jeste prcali, abych mu neublizil? A nebo, ze mi sem nalifruje imigranty, protoze neumi uhlidat caru? Checht. Jedine, kde stat zasahne bude, az nejakemu zlodeji ustrelim palici, ze si prijde pro me. To jediny umi dobre. Stat si vzdycky umi doslapnout na ty, co dodrzuji pravidla. U tech ostatnich je to neskutecnej problem.

                  Boze boze, to jsou kecy. Prej „zajistuje bezpecnost“. Jsem se zasmal.

                  1. Že to vůbec krmíš …

                  2. :) Tak, tak, všechno jsou to kecy, prdy, beďary. Všichni lžouuuuu!! Ale,…. proč potom tolik kvikotu, když se podmínky, za kterých jsi zbohatl, mění? Jsi přece ten schopný, a proto se jim přece snadno přizpůsobíš :o) Proč z tebe potom cítím „určité obavy“? :)

                    1. Shifty ma recht. Kdyz ma zencka kramy, je lepsi se ji nemotat do cesty.

        2. Zažil jste ten socík vůbec? Mi Vaše příspěvky připadají, jak když panic pindá vo prcání.

    3. Nevim, cos tou dobou delal ty, pokud ses jeste fotrovi nehoupal mezi nohama, ale komunismus tady nebyl a ay na par debilu ho nikdo nechtel. Socialismus tady byl a taky ho nechtel nikdo z tech, co jsem je znal, nebo znam. Lidi chteli svobodu a chteli se mit jako na zapade. To tehdy s realnym socialismem neslo dohromady.

      1. Sorry jako, jste banda naprostejch debilů! Tenhle server je prostě úplně marnej. Vím, že D-FENS není debil, proto nechápu, že ho to ještě baví.

        1. viz bod 6 Úvodního upozornění :-)

        2. Dobrá, o tom se nechci přít, sice si momentálně nepřipadám jako debil, Sysop mi také nepřipadá jako debil, ale to je jenom můj subjektivní pohled.

          Nicméně odhlédneme-li od debility či nedebility, tvrzení „komunismus tady nebyl a ay na par debilu ho nikdo nechtel. Socialismus tady byl a taky ho nechtel nikdo z tech, co jsem je znal, nebo znam. Lidi chteli svobodu a chteli se mit jako na zapade. To tehdy s realnym socialismem neslo dohromady“ je podle Vás nepravdivé? Pokud ano, z čeho tak soudíte?

        3. Choakinek: takováhle nedorozumění vznikají vždy, když někdo důvodně bazíruje na správné terminologii a jiný z toho nabude mylný dojem, že nesouhlasí s meritem věci.

          Vládla tu sice komunistická strana, která prosazovala komunistickou ideologii. Nicméně mety utopického komunismu, jak jej definoval Karel Marx, nebylo stále dosaženo ani vzdáleně a s vypíchnutýma oběma očima:
          – neplatilo „každý podle svých možností, každému podle jeho potřeb“, nýbrž „každému podle jeho zásluh“
          – společnost zcela zjevně nebyla beztřídní, nýbrž se pořád udržovala mj. nomenklatura neboli marx-leninistický „předvoj“ = Strana, protože proléti nebyli dost uvědomělí
          – pořád nebyl zrušen stát, nýbrž pořád existoval jako diktatura proleteriátu (resp. předvoje = Strany) s naprostým monopolem na násilí

          Proto se tento ne-utopický reálný stav, teoreticky (věčný :D ) mezistupeň na teoretické cestě k reálnému komunismu, i oficiálně nazýval „reálný socialismus„.

  4. Sice se to nedá číst, ale aspoň část jsem přelouskal, protože údaje uvedené v článku vypadají důvěryhodně. Pro mě je to jen další důkaz toho, že stát si má obhospodařovat nějakou policii, armádu, učitele a hasiče a do ekonomiky se nemá vůbec plést, protože hloupí úředníci takové věci při soupeření se soukromým sektorem prostě nezvládají.

    1. Přesně, souhlas. To by bylo fajn, bohužel to jen tak nehrozí…

    2. @cyklista
      vynechal bych učitele a možná i hasiče ;-)

      1. Jistě, proč ne. Ale tím ostříháním a osekáním by to mělo začít, jinak se to nikdy nijak nezmění.

        1. Jako minarchista jsem samozrejme pro vsemi dvaceti. Ja snim rad.

          1. Já taky :)

  5. Vůbec se nedivím, že trestní oznámení psané tímto způsobem skončilo v koši na odpadky.

    To, že stokrát něco zopakuji, nedá argumentu chybějící váhu, ale naopak, dává čas k vyvrácení nesmyslného tvrzení. Kdyby to autor nedělal, měl by možná (spíš ne) alespoň minimální šanci, že mu to projde. Neprošlo.
    A k uzoufání směšná je zejména neustálá snaha autorova převracet vztah příčiny a následku. Krach mezistátní zakázky financované státní bankou a de facto zajištěné státem používá jako důkaz dysfunkce volného trhu – tak to mi fakt – pardon za tu sprostotu – „poser játra“. To prostě nevymyslí ani ubytovaní na psychiatrii, protože na to jsou až moc normální.
    Zajímavé je, že se pan autor jaksi pozapomněl zamyslet nad tím, co ten úžasný, vševědoucí a produktivní pan Stát produkuje, že potřebuje Podnik Zahraničního Obchodu, aby to prodal obyvatelům státu jiného… no nic, myšlení asi bolí…

    Jediné, za co můžeme autorovi skutečně poděkovat, je jeho další, i když zcela zbytečný důkaz toho, co všichni víme: že socialismus v jakékoli formě je jen a pouze velkohubým zakrytím prachsprosté zlodějiny a nikdy tomu nebylo, není a nebude jinak!

    1. :o))) Ještě sis zapomněl zadupat nožičkou….A NÉ!!! Všichni lžetéééééé!!!! A ne a ne!!! :o))))

    1. Čo tí zákazníci doposiaľ ušetrili, tak to teraz minú na tie nové zmluvy. Pochybujem, že sa s nimi bude niekto vybavovať. Ber, alebo si svieť sviečkami.

      1. Nastesti se zadne preqapko konat nebude, protoze smlouvy pro prebehliky zdrazil CEZ i EON uz pred tydnem.

      2. A teď si představte, že by BE měla monopol, to bychom se nasmáli, spolu s neviditelnou rukou trhu…

        1. Topolanek ted mlati hlavou do zdi, ze krome te FVE si mel zalozit i distribuci energie. Ted by to poslal ke dnu a vyrazil s Pisarikem do Italie k bazenu.

          1. JJ, začínají podzimní plískanice ,tak bude na jihu příjemně. Zvlášť když doma obchází soudce lynč.

            1. Uprimne, nechapu, za co by ho kdo chtel lyncovat. Vsichni ti lidi chteli jen to stejny, co Pisarik – aby jim doma zustalo co nejvic penez. Kdyby ceny u BE stouply, lidi by sli do prdele. No, tak stouply ceny na trhu a do prdele poslal Pisarik BE. Ferovka, ne?

              1. Ne :) Neodešli by. Měli platnou smlouvu a proto by se jim cena nezvýšila. Odešli by až po skončení té smlouvy. Pokud by jim nové platební podmínky nevyhovovaly, smlouvu by neprodloužili. To je jaksi rozdíl. A stejně tak by museli nasmlouvanou cenu platit i kdyby se cena energií jinde snížila. Dotyčný obchodník s deštěm, ale smlouvu nedodržel. Ve chvíli, kdy pro něj přestala být výhodnou, účelově „zkrachoval“. A systém mu umožňuje být zcela beztrestný. Mimochodem to ukazuje jakou cenu má v reálném kapitalismu uzavřená platná smlouva. :) Já nechápu proč ti lidé protestují…. :o))))))

                1. Pokud nekdo podepisuje smlouvu, aniz by rozumel smluvnim podminkam, pak je to jeho blbost. A do toho patri i definice subjektu, vcetne souvztaznosti.

                  1. Tady si dovolím zasouhlasit s Honzou2130. Navíc vysvětluj někdy ve 4 ráno rozzuřenému davu, že miliardář Písařík s paní Hankou už nemá se svou bývalou firmou ale vůbec nic společného. Mallorca to jistí.

                    1. Nema cenu nic vysvetlovat hloupe mase. Samozrejme, ze Pisarik musi vzit kramle, ale to nic nemeni na tom, ze je to blbost tech, co chteli usetrit.

                    2. Vlastně máš pravdu, je to jen blbý s.r.očko. a ze 400 000 000,- základního kapitálu toho při cca 1 000 000 smluv moc nevykouzlíš. Ale stejně bych teď nechtěl bejt tou nejviditelnější tváří.

                    3. Ale stejně nevim, kde vidíš tu blbost těch co chtěli ušetřit. Jak chceš jako koncový zákazník odhadnout, že ti dodavatel zbankrotuje?

                    4. Žádná sleva není zadarmo, chtěli ušetřit, tak maj hovno. Podobně před časem dopadly kampeličky.

                    5. Blbost je v tom, ze nerozumi smluvnim podminkam a ted se divi. Jestlize je neco „s. r. o.“, tak to ma taky nejakej vyznam, ne? Nelze odhadnout, ze nekdo zbankrotuje, ale lze odhadnout, pokud zbankrotuje, ceho se pak dovolam. Kdyby se to stalo pred 30 lety, tak nereknu, ale dnes?

                    6. Prijde mi to stejny, jako fura udivenejch lidi, kteri se nedockaji treba pojistneho plneni, protoze na jejich pojistnou udalost se pojistka nevztahuje. Na nevim, jestli tento typ lidi se nekdy nauci cist to, co podepisuje. Si myslej „jo, dejte to sem, ja to podepisu, vsak kdo by to cetl, zejo, stejne je to jasny A NIC NA TOM PRECE NEZMENIM“. No a pak se divi. Ja podepsat takovou smlouvu, tak jsem samozrejme nasranej, ze jsem prisel o prachy, ale vztekat se muzu tak akorat na sebe. Proste, holt to nevyslo.

                    7. Hele, tohle není nic jako „Férovka, holt to nevyšlo…“.

                      Bohemia Energy kupovala stejné energie, jako jiní dodavatelé, jenže se pustila prakticky do podvodného jednání, do burzovních spekulací, kde vsadila svoje klienty. Zatímco standardní dodavatel fixuje smlouvy zákazníkům a na stejné období nakoupí dopředu energii na burze, tak Bohemia Energy nasmlouvala odběry a fixovala ceny a následně přes krátkodobé kontrakty vydělávala miliardy, protože mezitím ceny na burze klesly a klienti platili podle smlouvy stále stejné tarify.
                      A když se tohle otočilo proti Bohemia Energy, tahle spekulace, tak se zdejchli – nedodrželi smlouvy a skončili. Dosavadní klienti teď budou krátkodobě platit za plyn třeba trojnásobek i víc.
                      Je to podvod, je to spekulace proti klientům, je to systém Letadlo – funguje to, dokud ceny na burze klesaj proti cenám odběratelů.

                      A ERÚ – náš regulátor – evidentně stojí za hovno. Kdyby tohle dělala nějaká velká banky, už dávno přijde o licenci; v energetice s milionem klientů je tohle ale asi pohoda :-(

                    8. Neni to zadny podvod. Je to obchodni model, ktery je v soucasnem systemu legalni. Jinak mohu rict, ze zelinar je podvodnik, protoze kupuje jablka za deset, ale lidem je prodava za patnact s tim, ze porad to maji levnejsi, nez v superhyper za dvacku. Zelinar lidem slibil, ze jim bude shanet jablka za patnact a ten hajzl je pritom kupuje za deset. No brutus, na lampu s nim.

                      Podvod by byl, kdyby shrabl prachy a pak se vyparil.

                    9. @Sysop
                      tady nejsou jen voliči SPD co jim stačí příklad s jablky
                      Ale když už trváte na jablkách, tak tahle aspoň.
                      Bohemia Apple slíbila všem dodávat jablka za 15 Kč celoročně.
                      Konkurence (zloději) za 20 Kč.
                      Zloději nakoupili opce na jablka za 16 Kč do konce roku.
                      BA kupoval za 12 Kč každý měsíc.
                      Ale letos se neurodilo a jablka stojí už 18Kč a rostou.
                      BA už by šla do ztráty, tak to zabalila, vyvedla zisky, rezervy nemusí mít a zabalila to.
                      Veškeré regulace k hovnu, pseudotrh o5 nic nevyřešil.

                    10. Co trh nic nevyřešil? Von jim snad nikdo jinej nechce prodat eletriku nebo plyn? No jemináčku!

                    11. :o))))) Ale víš, že to, že nebudou potmě a dodávku energie převezmou bez přerušení jiní, je díky regulacím toho tvého „stádu“, že jo? :)

                    12. Né, facht? A já sem myslel, že to je díky tomu, že zúčastnění chcou vydělat.

                      Tak jo, no. A že vychází slunko, to by taky bez stádu nebylo, žejo?

                    13. Dachsmeister: nemyslím, že je to podvod, i když bych se nedivil, kdyby se na tom chtěl nějaký právník „udělat“ s hromadnou žalobou. Neetické to možná je, ale jak píše Sysop – ono je to nejen tak, že vše bylo OK, dokud vydělávala BE, ale taky dokud zákazník šetřil. No, tak teď holt už šetřit nebude, život je boj. Trh to fakt vyřešit nemůže, má-li konkurence povinnost ze zákona ty zákazníky převzít.

                  2. :) Tak na tohle si vzpomeň až budeš přicházet o to, co je ti teď aktuálně milé :)

        2. Ale ne, bylo by to jako za časů Kristiána

          „Nezdá se ti, že je tu dnes nějak děsně horko?“

          „Vůbec ne, je tu jako obvykle šestnáct stupňů“

          https://www.youtube.com/watch?v=8Z4MaDWnVv8

          1. Šestnáct je v pohodě. Akorát tam holt nesmíš chodit v trenkách a tričku. Problém začíná tak kolem deseti-dvanácti nad nulou, kdy tě začínaj zábst prsty a prochládáš když se dlouho nehýbeš.

            1. Bych vam pral poznat meho souseda, ten chodi venku ve vasilovi a roztrhanych modrakach do nuly. Pod nulou si pak bere tricko. Uz jsem ho zazil i ve flanelce, o vanocich, prej ze je nemocnej.

              Jinak, ja jsem nikdy nebyl nejak extra chcipak, ale jednou do roka ta ryma byla. Co jsem na Sumave, tak ani nevim, kde mam kapesniky. Dlouhodobej pobyt v chladnejsim prostredi otuzi, ale neda se to resit hozenim do ledovy vody.

              1. Otužování funguje, ne že ne. Na chlad se dá zvyknout. Tělo zvládne překvapivě nízký teploty.

                1. Sem cucel u te holky, co ji tady hledali minulej tejden. Sice mela kurva kliku, ze jak na potvoru od nedele do uterka nechcalo a nemrzlo, coz bylo i predtim a i potom, ale i tak v noci bylo 7 °C presne v te vysce, ve ktere ji nasli. Coz mala holka, ktera mozna neni zvykla na klendru, da zazrakem. Mozna ji hral strach a vykuleny oci, ale i tak… docela jsem cucel.

                  1. Ženský jsou silnější, než si my chlapi myslíme… :-)

                    1. Nj, matou tím, že si na zimu stěžujou už od 25 stupňů níž. :)

                    2. +1 xD

                    3. Jedna věc je něco vydržet, druhá věc je na něco nadávat. Třeba já nadávám na zimu furt, protože je zkurvená a na hovno. Jsem pro globální oteplení, klidně i o těch 5°C. To by sice v Čechistánu vedlo k tomu, že by v létě bylo pár dní okolo 40°C, nicméně celá zima by byla teplejší. Ideálně by zcela vymizela a byla nahrazena alespoň podzimem.

                    4. To máme podobně, čím jsem starší, tím víc se raději ohřeju. A to si myslím, že jsem člověk z dědiny co docela otužování, sport či dřinu v nečase zvládá. I když zase je pravda, že ty velké hice a k tomu přímé slunko snáším taky čím dál hůře.

                    5. Tojo, ti jeji brachove vymekli a nechali se najit skoro hned :-)

                  2. Děti asi vydržej víc, maj menší povrch těla. Ale i tak, sedm nad už je hodně málo.

                    1. Je. Bejt v tom na kafco deset minut dobry, ale dve noci, zadna prdel. Plus studena zem a ranni mlhy, takze vsechno teplo se odvadi do prdele.

                    2. Jo. Studený vlhko je nejhorší. To se prostě nezahřeješ, jak to zalejzá. To už radši -10 holomráz.

                    3. Obyvatelé této věčně vlhké a sychravé země dokázali vyrobit problém se suchem. To je mistrovství.

                    4. shane, pardon za OT – nedávno jsi tu opět zmínil tuhle knihu https://www.databazeknih.cz/knihy/vojaci-protokoly-o-boji-zabijeni-a-umirani-200691 – nikde ji už nemají a nenašel jsem ani e-knihu. Nemáš ji, prosím tě, v PDF? Popř. bych překoupil e-knihu, kdybys měl… Díky!

                    5. V angličtině ji najdeš na mobilism.org mělo by to jít i bez registrace. Kdyby ne, můžu ji dát někam na ulozto nebo úschovnu. Akorát v angličtině.

                    6. OK, Shane, díky, kouknu se tam po tom.

          2. Už jsem kdysi dávno u známého viděl takovou měděnou zrůdu nasazenou na trubce radiátoru, která mu procházela kuchyní a zásobovala radiátory v bytech nad ním. Sám měl radiátor v kuchyni vypnutý a do obýváku měl vysazené dveře. A když se mu při odečítání tepla podivovali nad nízkou spotřebou, tak jim řekl, že kuchyň přece vytopí i kompresor ledničky a obývák TV s počítačem.

            1. Minimalne polovicni merou na celkovem efektu se ovsem podilelo zahrati pocitem, jaxnima vyjebal. Lidi jsou vynalizavi.

            2. v panelácích (a vůbec výškových domech) s centrální otopnou soustavou se v nižších patrech podílí na předávání tepla stoupačky v desítkách procent. další veliký podíl je prostup tepla z okolních bytů; a je-li v bytě 16°, ale podlaha má 23, tak je to velmi komfortní a velmi zdravé.

              můj bratr bojuje s tím, že ve zvýšeném přízemí paneláku má pod podlahou výměník topení pro celý blok, je nucen nejen radiátory nepoužívat (popravdě, odmontoval je, aby nepřekážely), ale byl nucen i zakapotovat a obalit izolací stoupačky, a stále má v bytě přes dvacet s teplotou podlahy osmadvacet, takže i v nejkrutějších mrazech spí s otevřeným oknem.

              1. Ja tady tahnu topnou vodu pres chlivek. Prislo mi to jendodussi, nez kopat zelezobetonovy podlahy a prerusit armovani. Takze z kotelny jde jedna lajna ke stropu, pres zed do chlivku, pres chlivek durch a pak nahoru do novostavby. Je to obaleny tim nejtlustsim Mirelonem, tusim 2 cm a i presto je v tom chlivku celkem solidni teplo, takze se mi tam stahujou mysi ze sirokyho okoli. Nestoji mi to za dalsi izolaci, sere pes na ni, ale je videt, ze pokud clovek da na topeni klasickej mirelon 11 mm, nebo nedej Boze 9 mm, tak je to spis ochrana proti poskozeni trubek, nez nejaka solidni izolace.

                1. no jasně, mirelon je tam primárně proto, aby tepelná roztažnost trubek netrhala zdi.

      3. No tak prodáš hadraplán…………Ne, zbyde mi 50 korun.No vidíš, eště vyděláš :o))

  6. Tady po letech jede socialismus, moc hezky…

    1. To vis, u vlady taky plati „co se v mladi naucis…“.

  7. Mesidž v článku je zajímavá, jen je rozředěná blbostma a neuspořádaná. Musel jsem to přečíst vícekrát, a vynechat některé odstavce. Což bude taky autore důvod, proč to žádného redaktora nikde nezajímalo. Dobře, vadí vám privatizace. Bez ohledu na to, co si o tom myslím to stačí někde zmínit a ne to opakovat několikrát. Takhle je to hrozně dada.

Napsat komentář

D-FENS © 2017