Jak to, že to vládě nikdo neřekl? - zpět na článek

Počet komentářů: 442

  1. https://www.csfd.cz/film/466998-volha/prehled/

    Moc pěkný seriál, Standa Pekárek naprosto dokonalej slizoun…

    utkvěla mi jedna povedená recenze –

    Rito, melouch, kšeftík, nachcat klouzačku, pohodička, klídeček a prdeníčko. A hlavně nohy v teple. Dvě barevné televize a tři auta jsou pro Standu důležitější než vlastní rodina. Přesně tihle lidi se školou života vzpomínají na minulý režim s láskou, protože po revoluci zůstali zcela osamoceni ve svém mikrosvětě deziluze. Za socíku se přece tak špatně neměli, no ne voe? Silné 4*.

    Schválně, kdo se v tom z místních pozná :)

    1. O socialismu (a jeho přitažlivosti pro nižší vrstvy) napsal výbornou knížku Hilaire Belloc:
      https://www.databazeknih.cz/knihy/otrocky-stat-121994

      1. Další super recenze –

        Klobouček. Pachl asi netuší, nakolik rozehrál klávesnice zhrzeným příznivcům socialismu, kteří ale pochopitelně vesele užívají svobody a taky výhod, které sem doputovaly ze západu. Kteří krom budovatelských žvástů, bonzování a ve velké míře tehdejšího aktivního rozkrádání státu, našli svou chvíli dnes, aby hodili do placu, že takto to rozhodně nebylo. Prý „Běžte do háje!“ Inu, výsledek hnusné demokracie a takřka beztrestné svobody projevu! Ale my, znalí reálií, a třeba i zakázaných filmů, poučeni hláškou „Zlá bylina nevyhnije.“, víme své. Ještě nevymřeli. Opovržení touto částí společnosti, která, rovna mentální i charakterní úrovni Standy Pekárka, nevytáhne hlavu z vlastní zadnice ani v současnosti, když snad veškeré bylo řečeno, není schopna kriticky vyhodnotit, co vše se tady dělo, zvažuji vyjádřit založením podobné rubriky, jakou pěstuje verbal, tedy Nad dopisy diváků. Aby si korespondenci od těchto početli i další. Kvičení pofidérních, internetových tlučhubů, trpících nostalgií po „jejich spokojených časech“, přičemž si evidentně nebyli schopni vytvořit spokojený život bez aplikované stalinistické utopie, jsou mi zábavou. Například nevyžádaná zpověď sedmdesátiletého STBáka, co od listopadu dělá jako ochranka, stejně jako náš Standa, nebo tklivá, ale zapálená píseň o charakterním komunistovi od angažované, rozohněné ženy za pultem s hodným, moudrým komunistou na gauči před bednou v osm večer o nedělích léta Páně 2023, by rozveselila nemálo čtenářů s racionálně nastaveným morálním kompasem. To je tak, když nevíš, kdy držet pec a zaprudíš směrem, kde je odlišný osobní příběh a ten poznamenal životy několika generací, nejen těch konkrétních, kteří bezdůvodně rubali v uranových dolech. Mimochodem přesně 19 134 mužů z tehdejšího Československa bylo po čtyřicátém osmém zatčeno a odsouzeno za to, že bojovali za svoji zemi za druhé světové války, třeba na Dukle. Děsně fajn. Tahle info je zdarma, pro ty, kteří se udržují v bludu. Seriál ppč, výborný každý kdo se mihnul, výborný scénář, flashback mrazivý, hezká facka, žádné Vyprávěj. Jediné, čeho bylo málo, byl chemlon, taky kubánské pomeranče, které když senior náhodou v euforii snědl tři za sebou, často jsme mu čistili střeva na sále, poněvadž ileus jak z literatury a taky chyběly úsměvné záběry na řadu zaparkovaných kočárů značky Liberta před každými potravinami. Z některých visela batolata na kožených kšandách, všechna byla v hnusných pletených hadrech domácí výroby a co se týče plačících miminek, ty pohoupal nebo jim olíznutý dudlík ze země podal kdokoli cizí, co šel okolo. Z toho by zase cákly angažované biobankokojičky. Jinak se člověku ještě snadno vybaví gothaj, mletí kávy za pokladnou, šeď, hnus, stavba Dubiny, bláto, tma, povětšinou bez pouličního osvětlení, knihy podávané tajně, povinná vojna, silonové hadry, debilní hudba v rádiu a dráty. O Standovi Pekárkovi, přesné naklonované zapráskané nule tehdejší doby, bych zvládla vidět dílů klidně víc, Kryštof Hádek zaválel, bez debaty vynikající výkon, ostatní do jednoho taky, finální monoskop byl osvěžující tečka za něčím, co si normální člověk nechce ani zkusit, natož aby v na to radostně vzpomínal.

        1. Však jo, akorát tomu chybí sebereflexe. K tomu socialismu to spělo od celé půlky devatenáctého století, od odhození tisícileté katolické tradice a jejím nahrazením plochým sokolstvím a pokrokářstvím. Tábor je náš program, kdopak to jen říkal?

          1. Ta sebereflexe tam podle mě není záměrně. Všichni tvůrci si byli vědomi toho, že nenesou nic nového – jen jinak zpracované téma.
            Scénárista, dramaturg i režisér musejí vědět, že dokud budou vedle sebe existovat ti, co se mají hůře a pak ti, co se mají lépe, bude existovat i závist.
            Já už ve svých letech vím, jak silným motorem (k čemukoliv) může závist být.

        2. Rudý socialismus jsme vyhnali dveřmi, zelený se vrací oknem.

          1. Vrací se to zdegenerované a o to horší, ta zelená je jenom zástěrka.
            Nikdo přece nemůže být tak blbý, aby z dotačních peněz budoval gravitační, nebo bateriové úložiště.
            Teda asi může, ale potom by díky té blbosti, neměl krom lopaty mít přístup vůbec k ničemu.

            1. Kamarád inžinýr mi teď se září v oku líčil, jak vybudoval solární elektrárnu na střeše a baterii v technické místnosti. Pokud bude Sol invictus svítit, pojede v ostrovním režimu, návratnost do deseti let, když bude pod mrakem, proudí proud ze sítě. A to se vyplatí, zachráníme planetu a ještě potřeme Putlera.

              1. JH:
                „..solární elektrárnu na střeše a baterii v technické místnosti..“
                – – –
                Chalupa, kam nejde přívod – tam to může mít trochu smysl. Tihle „inžinýři“ si ale nedají vysvětlit, že v zástavbě se sítěmi tím prakticky nic nevyřešili.

                1. Chalupa, kam nejde přívod realizovat v akceptovatelné finanční výši. A navíc, chalupa obydlená jen pár dní v měsíci, z toho jen málo v zimě.
                  Šest let. Původně velkoryse spočítaná, jakási nákladově-ekonomická návratnost, zatím v nedohlednu a to bylo předem počítáno s horší variantou. A akumulace se pomalu blíží ke konci technické životnosti, která se dá lepší péčí protáhnout maximálně tak o rok.
                  Byly volné peníze, výborná poloha a několik dalších důvodů, proč to zkusit. Ti, co počítají s nějakou ekonomickou návratností, jsou ale podle mě buď blázni, nebo podvodníci.
                  Jsme v ČR, ne v Africe.

                  1. servis:
                    Kámoš to má přesně takhle ostrovně na „samotě u lesa“.Návratnost neřeší, jen ho už sralo poslouchat a čuchat ten starej dieselagregát.Má to už deset let.Akorát jsem mu ze začátku vytýkal, že špejchar s tou novou krytinou vypadá divně…

              2. Jihočech Honza 7.5.2023 v 16:51

                K tvrzení:„Pokud bude Sol invictus svítit, pojede v ostrovním režimu, návratnost do deseti let, když bude pod mrakem, proudí proud ze sítě.“ by bylo dobré znát alespoň obrys ekonomické rozvahy…

        3. shifty 7.5.2023 v 16.06

          Na recenzi je nejzajímavější, že jste ji napsal v ženském rodě.
          Popisovaná doba je pryč a není důvod jí želet.
          Nicméně současná doba se mi jeví být v lecčems stejnou.
          Příklad ze současnosti: v projevu Fialově a Husákově nedokážu nalézt principiální rozdíl.

          1. Husákovci i když na mecheche zpívali jednoho zabijem dva nové uděláme tihle to anonymně bez zodpovědnosti nechají trhu mamonu a i když všichni nelezli do sklípků tak drželi strážnici a jízdu králů, naturální & endemité bez deep stateismu šwábismu své rezervace nepodlokajníků pokud možno a i tu páteř si rovnali navzájem a bez vlivu importu plevelných upírů/úžerů zběsilostí růstu růstů. :-)
            METAforicky.
            https://www.youtube.com/watch?v=8kDmvD-KpK8&list=RD8kDmvD-KpK8&start_radio=1

          2. U recenze překopírované z CSFD je jiný rod skutečně šokézní :)

            1. shane 8.5.2023 v 6:41

              Nikoliv.
              Zkopíruji-li něco odněkud, například recenzi, je uvedení zdroje obyčejná slušnost. Šokézním, lze-li toto slovo použít, je neudělat to.
              Naznačil jsem to ve svém příspěvku a že jste jako obvykle něco nepochopil, šokézní není, nasnadě je jen otázka: Skutečně až do té míry neumíte česky?

              1. Technická: shifty ve svém příspěvku z 16:06 přímo navazoval na příspěvek z 15:38, kde je odkaz na zdroj uveden na prvním řádku…

                1. jízlivec 8.5.2023 v 9:09

                  Děkuji za technickou připomínku a čistě technicky souhlasím.

                  Porovnám-li:

                  shane 15:38
                  https://www.csfd.cz/film/466998-volha/prehled/
                  Moc pěkný seriál, Standa Pekárek naprosto dokonalej slizoun…
                  utkvěla mi jedna povedená recenze –
                  Další super recenze –
                  Rito…no ne voe? Silné 4*.
                  Schválně, kdo se v tom z místních pozná :)

                  shane 16:06:
                  Další super recenze –
                  Klobouček…vzpomínal.

                  a i když mi můžete vytknout, že jsem prvnímu z příspěvků nevěnoval žádnou pozornost,
                  nemyslím, že bych měl na svém komentáři něco měnit.
                  Příspěvků je zde mnoho a stihnu číst jen některé.

                  1. Ok. Poznamenám si. Yggymu přijde zajímavé, že ženy píší recenze.

                    1. fascinující podívaná

                    2. Yggy, klacík a hovínko po 150té.

        4. Seriál jsem neviděl, na bednu v podstatě nekoukám, tak ho nemůžu hodnotit. Nicméně bych nemíchal dohromady fízlování lidí a řekněme nedostatek konzumních vymožeností moderního typu. Pletení nebo mletí kávy v obchodě byly běžné i na západ od železné opony.
          Jen pro zajímavost – v knize Arthura Ransoma „Boj o ostrov“ maminka sourozenců Walkerových šije spací pytle ze starých dek. Žena vyššího námořního důstojníka Spojeného království! Ovšem tehdy evidentně bylo běžné šití i pletení.
          Lidé prostě zaměňují „staré časy“ a reálný socialismus, jejichž konec souhrou náhod u nás přišel v postatě současně.
          Další věc je něčí (netvrdím, že Vaše) domněnka, že když někdo kritizuje současný režim nebo jen nevidí dostatečně černobíle, jistě je fanouškem režimu minulého. Myslím, že lidem zde mnohem více vadí to, jak se prvky minulého režimu (fízlování, cenzura, jediný povolený názor, řízený nedostatek…) stále více objevují v režimu současném.

          1. Hroch_bahenní 8.5.2023 v 8:55

            Souhlasím.

            Jen drobné upřesnění hnusných hadrů:
            Velká část těchto měla původ v německém štvavém plátku Burda, jehož stránky byly v hospodyňských kruzích konspirativně šířeny samizdatem. K hnusnosti samozřejmě přispěl fakt, že originální příze byly nahrazeny socialistickými, vybledlými a vytahanými několikerým páráním a přeplétáním, a odporný zvyk oblékat jeden pletený hadr postupně několika mladším dětem v řadě, a to i cizím!
            Gréta by z toho měla samozřejmě radost, ale tehdy ještě nebyla na světě.
            V současné době učí děti ručnímu pletení snad jen ve waldorfských škol.

            1. Ručnímu pletení se snad už běžně nevyučovalo ani v osmdesátých letech. Vyšívánì na kanavu, přišívání knoflíků, štupování fuseklí a ručnímu šití jehlou a nití jo, to si pamatuju. Dokonce to učili kluky i holky. O pletení silně pochybuju.

              1. (Teda na základce.)

            2. Pcha, kdyby jen Burda! Neckermann a Quelle, taky ten Mexikoplatz, to byli ti správní revoluční hybatelé!

              1. servisdok 8.5.2023 v 10:23

                Já bych se tak široce nerozmachoval.
                Neckermann ani Quelle pokud vím střihy a vzory nešířily, pouze hotové spotřební zboží.

                Katalog Neckermanna zmínil v písni Kapitán Kid, Burdu pak bratislavští folkaři „Lojzo“.

                1. Neckermann a Quelle, ať jdou do prdele.
                  Obchodní dům Máj, pravých Čechů ráj.

                  1. Ještě jste zapomněli na Ženu a módu a Vlastu a Květy. Prababi to sbírala. Ale měla v knihovně i onačejší kousky, třeba prorepublikovej Salon nebo Gentlemana. A tam fotil i Drtikol, prosím pěkně :-).

                    1. Slecna Ling 8.5.2023 v 12:34

                      Nezapomněli.
                      Žena a móda, Vlasta a Květy byly v diskutované době časopisy tuzemské, zatímco Burda nikoliv.
                      Co se týče vašeho výčtu samotného, nebylo by vhodné zařadit na čelní místo Střihy a vzory?

                    2. To ygorek :

                      Pravda! Jak jsem mohla vynechat. Musím se evidentně zas jednou podívat na prababiččiny poklady. Ale jak jste to řekl, ještě se mi vybavily Dámské akademické modní listy a Vkus.

                    3. A ještě tedy v zahraničí za louží zas jel a furt jede Vogue a to od devatenáctého století. Ale jestli se to sem mělo nějak šanci dostat? Neví někdo?

                    4. Slecna Ling 8.5.2023 v 13:17

                      Šanci dostat se „sem“ takové časopisy měly. Problém byl sehnat si na ně valuty. Za Kčs byly dostupné pouze vybrané tituly, třeba l’Humanité Dimanche…

                    5. To Ygorek:

                      Děkuji. Mimochodem, patrně hloupá otázka, ale třeba lidé z velkých firem k tomu přístup měli? Myslím třeba z Dermacolu, Jablonexu etc?

                    6. Slecna Ling 8.5.2023 v 13:38

                      Zcela jistě měli.
                      Jejich děti také zcela jistě nevisely z kočárků Liberta na kožených kšandách, všechna v hnusných pletených hadrech domácí výroby.., jak je psáno v recenzi, kterou začíná toto vlákno.
                      Lidé z velkých firem měli také možnost vycestovat na veletrhy, studijní pobyty nebo stáže. Proto mělo zaostávání v oblasti hmotné kultury zřetelné časové kontury.

                    7. Plus se různě pašovalo, nakupovalo v Tuzexu nebo tahalo z jiných zemích RVHP. Polské kočující šmelináře z konce 80. let pamatuju osobně.
                      Sehnat se dalo ledacos, záleželo jaký k tomu měl kdo vlohy.

                    8. To ygorek:

                      Já vás varovala, že ta otázka bude blbá. Nejsem pamětník a vím starou belu. Takhle duhový pružinky, Kate Moss, Barbie, co měnila barvy a čokoládky z Polska nebo magnetofonový pásky, co se přetáčely tužkou…Tomu já rozumím :D

                    9. Jestli existovala evropská mutace tak jo. Třeba francouzský časáky si pamatuju. Pifa a tak. Německej Quik taky. Nebo snad i Bravo a podobný. Jak to nebyly vyloženě hambárny, tak to nikdo moc neřešil. Blbý to bylo spíš s jazykama. Ne že by se nedaly učit, ale nebyl moc důvod.

                    10. Nějaké střihy a vzory snad byly i v rakouském časáku „Stimme der Frau“, který šel normálně objednat přes PNS a hlavně obsahoval televizní program…

                    11. Na program ORF sa kupovali noviny Volkstimme (platok rakuskej komunistickej strany, asi to vydavali iba pre CSSR).. pamatam si, ako na katedre polygrafie SVST mali nejaku Utax kopirku (s normalnym tonerom a suchym procesom, nie mokre zinkove papiere Costar ci ako sa to volalo), sice to bolo prisne evidovane, stranky s programom sa veselo kopirovali bez problemov aj pre zasluzilych clenov strany (a s ich krytim).

                    12. Nj, on i ten Pif byl časopis francouzský komunistický strany.

                    13. Zlaté časy… Pár těch malých knížek mám. Žádná ideologie.

                    14. Matně si to pamatuju – Pif a Pifík, nebo tak nějak byl jeden sešit?

                    15. Aha, tak to bola zrejme víkendová príloha…
                      Možno sa dala objednať aj samostatne ako týždenník…
                      Pamätám sa na rôzne podvečerné seriály, ktoré potom šli so štvrťstoročným oneskorením aj v ČST…

            3. a za jakej kapitalistickej bakšiš, panečku…

            4. No, pletení se kupodivu do mladé generace vrací jako koníček – jestli kvůli Grétě, nevím, je to možné, ale některé holky štrykují. V 80. letech jsme se ho neučili… zato vyšívání jo, to bylo strašný :)
              Ovšem to, co je dnes chápáno jako „strašné hadry“, nosili v 70. letech i dobře situovaní. Třeba ty krepsilonové ponožky u Belmonda :)

              1. to Hroch bahenní:

                Tak zas se to nemačkalo, rychle to uschlo :-) Ditto krimplen, chemlon, nylon…Mimochodem v Austinu je jeden vintage butik, kterej se na tyhle hity zpoza železný opony specializuje, a i když též nechápu, hipstříci prej nakupujou jak zběsilí :-) Roztomilá záležitost.

              2. Vzpomínám na háčkování ve škole a vyšívání do kanavy, ale už nevím v rámci čeho to bylo, anžto pak kluci měli „dílny“ a holky „vaření“…
                Doma jsme samo měli hříbeček na opravu ponožek a ruční pletací stroj v takovým dlouhým hnědým kufru.U nás doma se plete ručně i dnes ale už se nepáře.Na trhu je dostatek vlny a jiných propriet, jako třásní, knoflíků etc.
                Na Sokolovský v Karlíně kdysi sídlilo vydavatelství Mona.No a Burda je klasika.

                1. Šití bylo někdy na prvním stupni. Druhá nebo třetí třída? Dílny byly imho pozdějc, až tak druhej stupeň. Ještě jsme měli Pěstitelské práce a chodili na pozemky okopávat záhony.

                  1. Šití na střídačku s pozemkama, byly za nás v pětce. Jako třeťáci bychom na těch pozemcích asi moc neudělali.. Dílny pro kluky, další pokračování pozemků na střídačku s vařením pro holky, bylo pak až v šestce a sedmičce. To si pamatuju přesně po ročnících, hlavně podle diplomů z přehlídek školních/kroužkových prací.

                    1. My toho na pozemcích moc neudělali ani jako sedmáci :) na dílnách si hlavně pamatuju ty sady rozkradenýho a ztupenýho vercajku. Ale zase jsem poprvý v životě viděl naživo soustruh. Dokonce ho jednou soudruh učitel zapnul a osoustružil kulatinu na tenčí kulatinu. :) Bylo z toho něco jako rýsovací jehla, akorát to moc nerýsovalo, protože to bylo moc měkký a nedrželo hrot.

                    2. shane:
                      My jsme měli pozemky u školy a pěstovali ředkvičky.Ale hodně jsme chodili po okolí a starali se o údržbu veřejné zeleně.Na to rád vzpomínám, anžto to byla užitečná práce.A v dílnách to u nás bylo jinak.Každý si tam mohl vyrobit co chtěl.Můj první výrobek byl stojan na zkumavky do domácí laboratoře:-D

                    3. Mě dílny nebavily, děda měl mnohem lepší a vybavenější. Na pěstitelkách mě fascinovala praxe strhávání známky za chybějícì pracovní oděv. Zřejmě měly montérky nějaký enchant, co ti dá navíc skillpointy do craftingu :)

                    4. Shane:
                      Tak to jsi byl na nějaká brutální základce.Na tý naší tohle byly okrajový předměty.Ale vyfasoval jsem ještě s komplicem ředitelskou za poškození učebnice občanské nauky.Zjistili jsme totiž, že ve fotkách se dá gumou odstranit obličej státníka posléze měkkou tužkou dokreslit cokoli a když se to prstem pak rozmázlo, tak to bylo jak origoš.Z Gotwalda jsem udělal zdařilou zrůdu a soused vedle v lavici z Husáka dobrý zombie…

                    5. U nás to bylo taky okrajový. Nakonec stejně každej dostal dvojku nebo jedničku, podle toho jak dobře predstíral činnost a jak dobrý měl ostatní známky. Stejně jako k hudebce, výtvarce a těláku. Známky o hodině byly jen aby bylo co psát do výkazu.

                    6. shane:
                      Horší to bylo pak na průmce.Trojka z mravů za to, že jsme na den otevřených dveří zneužili „videozařízení“.Škola koupila video a měli jsme uchazečům promítat propagační snímek.Zamkli jsme učebnu a pustili si film Rambo I.Průser až na půdu.

                    7. Si dovedu představit.

                    8. Přitom zrovna Rambo jedna by moh bejt teoreticky nezávadnej, je to o tom, jak špatně se američtí imperialisté chovají ke svým válečným veteránům. Klidně by se tím dalo nastavit zrcadlo společnosti kde dolar je alfou i omegou.
                      Další Rambové už byli horší.

                    9. shane:
                      Na tom jsme se točili a byla z toho nakonec jen trojka a podmínka.Ale náš říďa byl podivín.V Listopadu čekal do poslední vteřiny…

                    10. Nj, bylo to o lidech. Ta samá úča co nám vyhrožovala dvojkou z chování když nás 7. 11. 1989 chytla jak zdrháme z lampioňáku nám o tři neděle později nadávala, že není žádná soudružka, ale paní učitelka.

                    11. Tomu se říká chytit Zeitgeist do plachet…

                    12. Ten Rambo mi připomněl – https://www.youtube.com/watch?v=tY711Pn6qRw :-D

                    13. Jak se to pěkně vrátilo, že? Ukrajinské armádě či evropské unii se nedaří, či Trump udělal něco dobrého…

                2. Pletací stroj už bylo něco, to každej neměl. Naši si ho občas někde půjčovali. Šicí stroje jo, ty měl kde kdo. Starší generace šlapací, mladší elektrický. Na těch šlapacích bylo dobrý, že prošily kde co. Plachtovinu, kůži, prst… když to nešlo silou, šlo to větší silou.

                  1. Pletací stroj po babičce jsem, já trubka, kdysi vyhodil, dneska bych si za to nafackoval. Zato ševcovský šlapací stroj na kůži mi stojí dobře uschován v suchu, než ho vyhodí zase moje děti :-)

                    Každopádně běžnou Singrovkou toho na kůži moc neušiješ, zdvih je malý a zlámeš jehly, plus ten podavač zapuštěný do pracovní desky se na to moc nehodí.

                    1. Nějaký ty kožený záplaty nebo koženou bundu to prošije. Silnější kůži samozřejmě ne.

                    2. Nomad:
                      Na větší věci samo stroj a boty jsou úplně jiná liga.Různý kapsičky a pouzdra šiju postaru.Takže šídlo a dratve.Mám ještě kolečko na správnou rozteč stehů.Používám tlustou hnědou voskovanou nit a ručně to utahuju.Drahá plete různý plédy a šály jehlicema.

                    3. Nomad, 13.22h: Netřeba se fackovat, mně zůstala Dopleta s kompletním příslušenstvím, nikdy nikým nepoužitá, ale jak bylo zvykem, co je doma, to se počítá… Ochotně zašlu.

                    4. Díky, ale ono je to jinak – mrzí mě, že jsem některé věci vyhodil, ale ve skutečnosti je nepotřebujeme a zpátky už bych je nechtěl. A je fuk, jestli jde o pletací stroj nebo karburátor do Spartaka. Skladovací prostory nejsou nafukovací a v zásadě věčně řešíme, kam dát to či ono.

                      Pozemky se stodolami v okolí Prahy už bohužel beznadějně došly.

                      Každopádně dík za nabídku.

                    5. Jasně, v pohodě, znám, mám to taky doma. Panímáma má zřejmě fobií z prázdných míst, takže dokáže zaprat hovadinama cokoliv, samozřejmě na to zapomene, a já to z druhé strany vozím správci úložiště.

                3. Forge 8.5.2023 v 13:05

                  No, občas se i páře. Vypáranou surovinu posílají hospodyňky kamsi k recyklaci. Při dnešních cenách přízí je to prý výhodné.

            5. Btw, donášení ošacení po starších sourozencích a jejich vrstevnících je praxe zcela běžně provozovaná dodnes. Důvody nejsou ekologické ani udržitelně rozvojové, ale stejné jako v předchozích tisíciletích, tj. finanční. Ošacení neroste na stromě a ti mrňaví replikanti rostou jako zjednaní, mnohem rychleji než postupuje opotřebení oděvních součástek. Takže s nimi vzájemně se podporující mateřské mafie vesele handlují. U mimin se většinou ani zvlášť nedodržuje genderově tradiční barevná škála. Miminu je fuk, jakou barvu má bodýčko.

              1. To Shane:

                Za mě šťastnej koncept. Moc nechápu, takový ty top style mamky, co kupujou děcku botičky od YSL a Gucciho, i když harantě za dva měsíce stejně bude velikostně jinde.

                1. Jako neříkám, že to není hezké, samo že je, ale spíš to slouží uspokojení mamičky než roběte. Ale zas já vím houby, užitný hadry nakupuju klidně i ve Wallmartu. Spíš mi zajímá složení než brand, když jde o mrně.

                  1. Tak někde se ty nový věci do sekáče musej vzít :) V Čechách ten koncept sdílení v poslední době nabourává Pepco, s jejich cenovkama v řádu desetikorun. Ale zase ne moc, ony maj děti velkou denní spotřebu, zvlášť v takovým tom prasátkovským věku, kdy jsou schopný se do pěti minut zamatlat i ve sterilní místnosti.
                    Akorát mě irituje, že tyhle dětský skladový zásoby zabírají veškerý úložný prostory a když chci do dílny, tak ji musím nejdřív vystěhovat.

              2. Zalezi, nektery matky musi mit vsecko novy, protozeproto, ale to neni mainstream, souhlas.

                Ale udat dvojbugynu je teda hruza :D

                1. Jo, jsou takový. Jedný známý sestřenice. Nebo něco takovýho. Taková snobka z příprdele kus od Prahy.

  2. https://www.youtube.com/watch?v=Esq67R0phs0

    Krásný víkend v Plzni, super nálada, počasí vyšlo… Co víc si přát :) Mimochodem F22 v ČR asi poprvé :)

    1. Aby té techniky v držení AČR bylo daleko víc? Aby to nebyla koloniální policie, ale opravdová armáda, bránící vlast?

    2. Taky oslava Svobody v Plzni:

      „…Ukrajinec narozený v roce 1988, který při následné dechové zkoušce nadýchal 2.03 promile…“

      https://www.krimi-plzen.cz/a/vozidlo-v-protismeru-2023-05-07-133728/

      .

  3. Co jste si zvolili, to budete mít, blbečkové:

    Zahraniční vojáci budou moci zasahovat proti českým občanům. Projdou-li Smlouva s USA a změna Ústavy

    https://www.youtube.com/watch?v=kIQCq1mYl4g

    .

    1. Pastička zájmovci úžer sklapává? Jasně že s křováků nebo indiánů na člunech z kmenů nezprofitují ale na zapřažených „robotech hrůzaři zrůdaři jistě. To by západní ho.noti nikdy neudělali. Nenene, ne. °!° °!° :-)
      7.5.2023 23:42:34
      https://pravyprostor.net/?p=160039#comments
      Mmj. Souhlasím s tím že se musí lidé starat každý jeden den, když vás lemplové porcují na ego profity a nedělají jako zaměstnanci co by měli. / A ani s intelekty nemohou a je to mimo jejich možný záběr, mentálů a omezenců natvrdo.
      ..:-) tohle je zase ode mne nadbytečný, ale rád si přisadím.
      https://www.youtube.com/watch?v=KpFyQaKx7-8

      1. ad Kartágo, hnusný komunistický žblept, produkovaný kovanými soudruhy pro dělnickou mládež

        1. Schelingera aparátčíci milovali jo? Co to meleš? Trošku popustili uzdu když v rusku měli turné po stadionech i pro armádu a generálové jim ještě řekli ať to vosolí že dělostřelci jsou na decibely zvyklí. Jinak by si tu neškrtli. :-)))
          https://www.youtube.com/watch?v=p143zPZDv9Y

  4. Z webu
    https://www.facebook.com/people/TV-Sv%C4%9Btlo-Aliance-sedmn%C3%A1ct/100084617054786/
    Hustý nebo ne?
    Maky Olivien
    Předpověď programování
    Trans humanismus na obálkách časopisu „Time“
    Už dávno nám ukázali pravdu.
    https://www.facebook.com/100075936915407/videos/169903582676818/
    Duchovní cesta pokojného bojovníka Světla
    2 d ·
    „Smrt neexistuje. A s tímto poznáním zmizí i strach z ní! Pamatujte: žádný člověk, který kdy existoval, nikdy nezemřel. Byl přeměněn ve Světlo a jako takové stále existuje. Tajemství spočívá v tom, že se tyto světelné částice vracejí do původního stavu. Navracejí se k jedné z předchozích energií. Kristus a někteří další toto tajemství znali. Hledal jsem způsob, jak zachovat lidskou energii. Je to jeden z druhů Světla v Duši, někdy totožný s nejvyšším nebeským světlem. Nehledal jsem to pro sebe, ale pro dobro všech. Věřím, že mé objevy lidem usnadní a zpříjemní život a nasměrují je k duchovnosti a morálce.“. ~ Nikola Tesla

    1. :-)
      Děsney biják

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017