Jak to, že to vládě nikdo neřekl? - zpět na článek

Počet komentářů: 442

  1. Máš recht. Přiměřená výše daní jen právě taková, co stačí na placení nepochybně veřejných a neindividualizovatelných statků. Puntík.

    Spíš jsem to směřoval jinam – v horizontu cca 50 let produktivního lidského života je kohabitace se státem a pokus získat na dotacích alespoň část toho, co jsem na nestvůrných daních zaplatil, logickým východiskem.

    1. vltava: Ne. „Logickém východiskem“ je starat se aby ty daně byly co némenčí.

      1. Když mi bylo 25, myslel jsem si to samé. Pak jsem pochopil, že se angažovat v politice nemá cenu, pokud člověk nechce dělat kompromisy. A jinak se starat nejde, krom volby strany, která slíbí co nejmenší zdanění.

        1. Jenže taková strana stejně nikdy nebude mít moc na to, aby to splnila. Ne po dvaceli letech, kdy se politici zleva zprava předhánějí v tom, jak udělat z voličů závisláky na penězích státu, kteří mají na všechno nárok a bude o ně postaráno (s čestnou výjimkou Kalouska, ze kterého je ovšem od té doby arciďábel). Stačilo se podívat na ten řev ohledně zvyšování důchodů, kdy měl jeden pocit, že snad vláda chudákům důchodcům trhá poslední zlaté zuby. Ano, udělali to blbě a zasloužili by si, aby jim ten zákon hodili na hlavu, ale ten princip chybný není. Důchodci si prostě zvykli na to, že jim někdo fouká kouř pod pytlík a najednou se to přestává dít.

          V takovém prostředí státní finance reformovat nelze a bude muset opravdu dojít ke zlým koncům, aby to všem došlo.

          1. Kolik prosimtě vyděláváš, že závidíš i důchodcům?
            Jako první na řadě by měly jít nezasloužené dotace na nepotřebné věci jako třeba solární baroni a ne důchodci, kteří na ten důchod státu peníze odváděli.
            Ale máme tu vohnouty jako jánošíka dissentera, který místo kompromisů bude vohnout radši rovnou.

            1. @starter25
              jen pro pořádek, odváděli na důchod svých předků, který se v minulém desetiletí pohyboval na úrovni 40% hrubé mzdy, nyní je to 50%…
              S redukcí dotaci na FV a nejen těmi souhlas.
              Dále mám návrh, který se přátelům sazometů nebude líbit, ale zrušení slevy 1.50 Kč/l na spotřební dani na naftu by hodilo 5G Kč za půl roku, ale ani toho nejsou Stanjura & spol schopni při svém údajném škrtání… :-(
              Nějak jsem si totiž nevšiml zlevnění dopravy při současných cenách nafty 30-32 Kč

              1. Dachsmeister: 10G na spotřební dani za půl roku to skutečně hodí a proto ta sleva je. Resp. hodí to jen část z toho, něco projedou i soukromé osoby, které se s tím pokřiveným trhem svezou, ale ty peníze skončí tam, kde skončit mají, v kapsách lobby dopravců. U nás šla MHD nahoru o asi 20% od 1.4., takže „levnější doprava díky levnější naftě“? Pche!

                Otázkou spíš je, jestli je to špatně. Já bych naopak snížil i spotřebku u benzínu a narovnal tak už jen způsobem výpočtu pokřivené prostředí. Ty peníze státu chybět nebudou, naopak, pořád jich má k dispozici strašně moc. Zvýšení výběru od dopravců není škrtání, naopak to škrtání účinně omezuje. Škrty znamená hlavně to, co píšete – okamžitě odstřihnout všechny neziskovky, dotace na FVE a cokoliv jiného zrušit bez náhrady (tedy TAČR, OP PIK, Zelená úsporám a další penězovody) a začít řezat ve státním – rušit zbytečné úřady, snižovat platy těm, co se tam chtějí za peníze ostatních flákat atd.

                1. @fadtwi
                  myslím, že jsme stále ve při.
                  Uvažuji o tom, co je politicky průchodné.
                  Tohle je easy za 5 min.
                  Rušení slev na daních je samozřejmě jejich zvýšení.
                  Šetření je daleko složitější a všichni budou kvičet.
                  Ano, kdybych byl diktátor, zahájím decimaci státních zaměstnanců, konec dotací na zbytnosti typu koncertních a sportovních hal, nádraží v Brně, VRT a vlaků na Ruzyňské letiště, atd., atp.
                  Ale to je neprůchodné.
                  Snad až v situaci kdy nám už nikdo nepůjčí, koruna zkolabuje a nezaměstnanost se zvedne aspoň na 20% a obyvatelstvo začne prchat.

                  1. Dachsmeister: zvýšení daní je politicky průchodné snadno, ale to problém neřeší, naopak ho to prohlubuje. Nerozumím ale, co se tedy snažíte dosáhnout a proč jsme ve při…?

                    Přece to, co máte na konci nechceme ani jeden. A prismatem tohoto cíle je zbytečné řešit, co je „politicky průchozí“, ale co je naopak nutné a jak to „politicky průchozí“ udělat.

                    Pokud bychom totiž šli čistě cestou toho, co je „politicky průchozí“ dnes, pak to je další zadlužování, další rozhazování na kraviny, na státní zaměstnance, na všechny, kteří si zakvičí.

                    Blbé je, že to, co by „politicky průchozí“ bylo u nás nehrozí, tedy například odstřižení parazitů z neziskovek. To by nebyl problém, pokud se to dobře postaví. Jenže tam zrovna zcela chybí politická vůle, když jsou to typicky penězovody pro ty, kteří o nich rozhodují.

                    Tedy pokud vezmeme jako fakt, že politik si nezruší neziskovku, a že není řešením vybírat a rozhazovat víc peněz, nezbývá, než se podívat na to, kde by se dalo ušetřit, i když to zrovna dnes průchozí není. Politici mají materiál na to, aby vyvolali situaci, kdy bude průchozí kde co (nesmyslné náhubky, zákazy vycházení, zavřené kšefty a apartheid za covid games, třeba). Takže to vidím jako ten méně palčivý problém. Tím více palčivým je shodnout se, co teda seškrtat.

                    1. @fadtwi
                      začnu zeširoka, vždycky mě tady srali různí orální vyznavači anarchokapitálismu, nostalgici po komančských časech a věrozvěsti své jediné pravdy s podporou 0.0prd % mezi voliči.
                      I ti zdejší popletové co volí Babiše nebo SPD mi připadají aspoň reálpoliticky uvažující.
                      A coming out, volil jsem roky SSO a jen jednou když Mach proklouzl do EP jsem měl pocit, že jsem ten lístek nehodil do hajzlu.
                      Jo utěšoval jsem se, že alespoň na státní příspěvek to často stačilo.
                      Proto mně diskuse o našich smělých plánech, co by kdyby, připadá pošetilá.
                      5K zjevně nenajde shodu ani na základní kostře opatření ke snížení rozpočtových schodků.
                      Mediálně neobratně vypouští pokusné balónky a snaží se 150 miliard najít po stovkách milionů a jednotkách miliard.
                      Razantní škrty vždy narazí na něčí odpor, buď koaličních stran, nebo údajných voličských skupin nebo jen prostých lobbistů a partikulárních zájmů.
                      Co se daní týče, třeba mediálně zničující návrhy na úpravu daní z hazardu nebo nikdy nerealizovatelné dani na tiché víno jsou naprosté marginálie pod mojí rozlišovací schopnost.
                      Hrábnout do dotací a investic na zbytnosti se jim taky nechce.
                      Pičus Rakušan mele o tom, že potřebuje více policistů, piča Černochová sní o F 35 a provizi, pičus Jurečka nezkrouhne (nezastropuje) kromě důchodů ani blbý příspěvek na bydlení nebo předčasné odchody do důchodu.
                      Pičus Síkela nemá žádnou strategii co s energetikou, ČEZem, greendealem a pičus Kupka sní o VRT a stavbě dálnic spojujících různé prdele, např. Svitavy-Brno, D35 za Litomyšlí místo aby napnul síly na dostavbu chybějící úseků u Přerova a do Mikulova a k Náchodu.
                      Školství je jen černá díra a zdravotnictví bezedná…
                      Ostatní pičusové a piče nestojí ani za komentář, ten Bartoš taky velké hovno a smělé plány a Lipavský nedojedná na Ukrajině jediný kšeft.
                      Na zbytek jsem si ani nevzpomněl.
                      Smeruje to tu do riadnej piči, a brzy nastane uvažování, zda sa odjebať odtialto a kde…
                      Já bych to klidně ze zoufalství hodil v roce 2025 i Babišovi kdyby vylezl na ten svůj dostavník a pronesl, všetci kradnú, dám všem o 10%, méně to zvládnem(e).
                      Ale to dřív peklo zmrzne.
                      Na podobný slib jsem kdysi před 30 lety naletěl Klausovi a dodnes se za to stydím…

                    2. Dachsmeister: v podstatě tedy říkáte, že Vás (skoro) všechno sere a nic se s tím stejně dělat nedá. No fajn, ale to nemusíme diskutovat, to můžeme jen přihlížet, ne? Diskusí se sice nic nezmění, ale aspoň můžem třeba na závěr zvážit nějaké aktivity, které by mohly k něčemu být.

                      Jen bych podotkl, že spojení „Svitavy-Brno“ není žádné spojení „prdelí“, ale naprosto zásadní zlepšení spojení Polsko-HK-Brno-Vídeň, které je extrémně vytížené a úsek Svitavy-Brno je katastrofa. Sorry, ale tady je vidět, jak jste mimo region, protože Pohořelice-Mikulov je proti tomu nepodstatná kosmetika. Chápu, že když se rozhodnete vyjet na Vídeň a dál, sere Vás, že to nemáte po dálnici komplet, ale to je jako když si milionář stěžuje, že steak není medium, ale medium-well a že to tak nechtěl a vedle na něj kouká bezďák, umírající hlady. Podívejte se aspoň do mapy, kolik strašlivých kilometrů to z těch Pohořelic je, dejte si vedle toho HK-Brno a zkuste si představit, že jste v tom Hradci.

                      Ke zbytku později, musím letět:-)

                    3. @fadtwi
                      A jsme u toho.
                      Autobahn Wien Brünn Breslau bohužel Vůdce nedostavěl, komančové na to srali a dnes na to nejsou peníze a vlhké sny jsou datovány po roce 2030, ale Vy byste ji chtěl…
                      A ten nedostavěný kousek na druhou stranu ku Vídni není problém.
                      A kousek D11 k Náchodu?
                      A kousek D1 u Přerova?
                      A D3 do Budějic?
                      Já bych chtěl D3 z Mostů u Jablunkova do Žiliny, ale nevím zda se dožiju. A slovenské D1 zo Žiliny do Ružomberku.
                      A tak je to se vším tím šetřením.
                      Dnes jsem poslouchal v autě 20 min Radiožurnálu s nějakým černoprdelníkem Výborným a to zase byla tragédie ve stylu slibem nezarmoutíš.
                      Daně a škrty budou, ale my nesmíme ani naznačovat, fantasmagorie o rušení 9. tříd ZŠ, fňukání o tom, jak sockám stačí základka a co s tím, jediné rozumné co z něj vypadlo bylo zvýšení povinně odučených hodin týdně pro učitele na ZŠ z 22 na 25h, ať si těch 130% aspoň trochu zaslouží…
                      Plýtvá se všude, státem počínaje přes firmy až po rodiny.
                      A všichni mají málo.
                      To mě sere.
                      Diskutovat samozřejmě můžeme o čemkoliv, ale pokud ty nápady nejsou realizovatelné, tak je to takové snění ala Milošův kanál DOL.

                    4. Dachsmeister: čtete tam věci, které tam nejsou. Nemluvím o tom v kontextu škrtů, ale čistě důležitosti a reagoval jsem na to, že vidíte Pohořelice-Mikulov jako prioritní.

                      Nicméně, co jsem včera už nenapsal – vlastně s Vámi nakonec souhlasím. Nemyslím, že je možné najít jakékoliv škrty, které by byly „politicky průchozí“ bez průseru á la covid games. Všichni, připojení na státní cecek, jsou nehorázně rozežraní a je jedno, jestli se jedná o tuneláře v neziskovkách, státní zaměstnance nebo důchodce. Všichni nasraní, všichni mají málo, mozek nemá nikdo. Bez nárazu to nepůjde.

                      Otázkou tedy je akorát to, jestli to tady soudruzi dovolí trochu pocuchat krizí á la 2008-2010 nebo jestli budou tiskem peněz a budováním rozpočtových schodků kráčet k mnohem větší katastrofě, ale až časem. V tomto sehrají hlavní roli zmrdi greténi a grýntardi s grýndýlem – rychlost deindustrializace je přímo závislá na cenách surovin a energií a může to při vhodné konstelaci vzít poměrně rychlý konec nebo naopak to může agonizovat dalších 10 let.

                      V odkazech jsou výsledky škody peněz a jejich uhlákového idolu eňáku. Když si vezmu, že tady za 10 let má zůstat jen eňák a další podobné přístroje, je nejzazší termín průseru (za ceteris paribus) tak těch 8-10 let. Reálně není kde ty křápy prodat a to ani za masivního dotování, drtivá většina lidí na to mít nebude stejně, jako dnes nemají na nový, podstatně levnější spalovák a jezdí ojetinou. Takže takový pád simply never na třeba třetinu produkce by podstatně vyčistil sever republiky od průmyslu a Vám by se nevedlo o moc líp (už aspoň makáte na projektech, které přežijí konec spalováků, abyste nebyl jedním z postižených?). To znamená tisíce lidí bez práce v průběhu dalších cca 7-8 let, kteří s sebou vezmou návazná odvětví (počty všemožných obchodů, služeb, restaurací atd. půjdou taky dolů). Jedním z možných a bohužel ne úplně nepravděpodobných konců je zase nějaký komanč á la Hitler nebo Kléma, znárodnění a měnovka.

                      Paradoxně a velmi bohužel si myslím, že je to pravděpodobné právě proto, že průměrný rozežraný zmrd, co vříská, aby mu stát nasypal víc, toto ustojí lépe než výrazně menší škrty dnes čistě proto, že se bude ukájet tím, že se to týká všech a hlavně, že konečně nebude úspěšnější soused mít víc. Dokonce – v případě účasti v nějakém moderním akčním výboru – bude konečně soudruh komanč mít víc.

                      Ono si stačí přečíst takového kaBrnaka, ten by byl doslova blažený. A takových je tady víc a to jsme na webu, který pro ně není určen.

                    5. @fadtwi
                      1*
                      Jo makáme na elektromobilech
                      Já už to mám za pár, dotuju tchánovi opravu traktoru a učím se kácet větší stromy a stahovat králíky a zvěřinu.

                    6. Dachsmeister: za pár? Jestli si to dobře pamatuju, máte to tak 10, to se ještě může stát hodně a grýndýl se na tom podepíše – Hyundai určitě nebude čekat s propouštěním na dobu, kdy na lince vyrobíte jen pár uhláků, předpokládám, že nějaké plány mají už dnes. Stahování králíků na důchod určitě dobrý, kácení větších stromů teda nevím:-) Výhodou je mladší drahá polovička, sice Vám k důchodu asi moc peněz na zábavu nepřidá, ale hlavně, že utáhne domácnost z inflačního platu:-))

                    7. @fadtwi
                      10+ to je za pár ;-)
                      Tak člověk neví ani dne ani hodiny…
                      Klestí budou v panském lese sbírat báby ;-)
                      Jo my sázíme na uhláky, slunečníky, větrníky, jaderníky a vodníky a vodíkovníky.
                      Ropáky bude l.p. 2035 vyrábět tak jedna směna, druhá elektro.
                      Já budu narozdíl od hypotékařů flexibilní a ochotný ke zkráceným úvazkům, a pravda manželka je mladší, tak snad něco málo vydělá.

                    8. Kdo určuje, pro koho je který web určen? Ty?

                    9. Dachsmeister:
                      „Já bych chtěl D3 z Mostů u Jablunkova do Žiliny“ – V celé délce, to je ještě nadlouho. V ČR to po hranice je celkem v pohodě (i když to není dálnice), pak přežiješ jednu dědinu a jsi zase na dálnici, objedeš Čadcu (DÍKY BOHU ZA TO!) a jsi v tunelu. Bohužel navazující část až do Žiliny je teprve v přípravě a ta dokáže být docela dost zasekaná, hlavně přes ty 2 dědiny. Takže pokud tu plánuješ být v roce 2035, vidím jistou naději, že by se ti přání splnilo (pokud nevyžaduješ 4 pruhy z D48 až na hranice ale bude ti stačit, že to pojede bez větších zdržení).

                    10. @Goro
                      Jo D3 u Čadce je fajn, akorát nemám roční slovenskou dálniční známku a na ten kousek když jedu na Malou Fatru to nedává smysl.
                      V létě kupuju vždy měsíční.
                      A do Západných Tatier jezdím po polské dálnici až do Žywieca pak prdelemi.
                      Zbytek slovenské D3 na Kysuciach nebude ani 2035, teď dělají sjezd do PZ Kysucké Nové Mesto, ale ten zkurvený semafor opodál do mesta tam zůstane.
                      O dokončených tunelech Višňové a Čebrat si taky nedělám iluze do roku 2030 a to furt bude chybět kus u Kralovan na soutoku Váhu a Oravy.

                    11. Dachsmeister:
                      Já si jejich dálničku koupil kvůli Vysokých Tater. Jinak do Západních Tater doporučuju zkusit odbočit v Krásno n. Kysucou směr Nová Bystrica, Oravská lesná, Lokca a směr Tvrdošín. Ze začátku spousta dlouhých dědin, ale pak se to zlepší. A je tam prázdno, člověk nejede v koloně, maximálně pak až za Tvrdošínem. Je to taková klidná, relaxační cesta.

                    12. @Goro
                      jo to znám, v Oravské Lesné beru děcka na lesní železničku.
                      Já preferuji polskou variantu z Těšina do Živce

                    13. To jsou ty miliardy, rozkradené právě z chřipečkových půjček. Zahojili se na tom všichni, co s tím měli co do činění – a teď neví, kudy z konopí, čím ty zlodějny zdůvodnit a hlavně kde vzít prachy.
                      Seškrtání financí komplet všem těm „začleňovacím“ a „uprchlickým“ neziskovkám, vykýblování vetřelců z množství státních baráků, kde bydlí a spotřebovávají naprosto všechno zdarma a dostávají k tomu i kapesné, plus seškrtání nesmyslných dotací a ono se pár desítek giga najde.

                    14. Zbytek peněz, co chybí, hledejte u kravína, v platbách za nesmyslně předražené energetické nosiče, v humanitární pomoci, někdo musel zaplatit i ty údajné modernizace tanků a stát zaplatil i za dodávky veškerého materiálu, co tam sypali.

                      Maďaři nerušeně dodávají do RF vše, co lze exportovat, mají levné energie a vyrábějí, protože to nejsou čuráci.
                      Nám ti naši čuráci, jako Vystrčil a další, komplet zavřeli exportní dveře jak do číny, tak i do RF a odstřihli nás, bez našeho souhlasu, od levného plynu i ropy.
                      Výsledky, tj. schodek jako kráva, dluhy a inflace, lze půl na půl přičíst jak estébákovi a jeho vládě, tak tomuhle zkurvenému 5K spolku a senilátu.

                    15. Dachsmeister
                      3.5.2023 v 16:06

                      kolem Přerova můžeš jet vole přes holomóc, ale z holomóca na Pardubice to bez jízdního průměru přes den (s těma dědkama a jinejma zdržujícíma trachtorama) pod tři hodiny nende!! takže spojení Praha-Pardubice-Olomouc s odbočkou na Brno proč jako ne? tama se teď dostat je strašný a hrozný, jenom cesta do Holic je teď s tím asi co, 10km? posledním úsekem zkrátila vo minimálně čtvrt hodiny

                      co se škrtů týče, proto vopakuje Klaus furt dokola – žádný dohadování, VŠEM škrknout PLOŠNĚ 10 % – a dohadujte se na miniserstvech – prostě víc NEDOSTANETE, zařiďte se

                      jenže to chceš po vládě, co má VOSUMNÁST příživníků? kurva NA CO??? průmysl a vobchod, doprava, zahraničí, školství+kultůra, finance, práca-sociální, vobrana, vnitro

                      co dělá dalších DESET zkurvenců? kolik je to baráků plnejch příživníků?

                    16. @Behemot
                      Pardubice, respektive Opatovice Holomóc jsem teď párkrát jel různými povozy od 140k kombi přes 170k dodávku až po 265k SUV a vždy kolem 2h, a to jsme se v Mýtě a Litomyšli courali ve špičce a dokonce byl jednou zavřený tunel Hřebeč.
                      Za odbočkou na Svitavy taky něco. udují, asi křížení a pak už to frčí, stoupací pruhy stačí k předjetí pomalejších účastníků silničního provozu.
                      A s tím zbytkem naprostý souhlas, ministrů víc než na orloji a každý ve svém rezortu nevidí prostor pro škrty…

                    17. tak dej vědět se 60 koněma naloženej půltunou, když na čele kolony bude děda s něčím starým 40 let co má koní 40, za ním dva kamiony, a pak ty :o) tři nedáš, a pak je to samá zatáčka, kopec a plná/dvojitá/zákaz

                      co se pamatuju, jedinej stoupací dvojpruh je v nějakým městě na trase (v Litomyšli, je to vono?) a to je tam maximálně 70ka, v městě

                    18. Dachsmeister: za odbockou na Svitavy se buduje krizeni s obchvatem Svitav na I/43, to taky fest pomuze. Ale obecne, D35 a D43/73 ze Svitav na Brno je nutnost, to melo stat 20 let. Nerozporuju nutnost D52 do Rakouska, D11 do Polska atd.

                      Behemot: Ve smeru od Hradce je s novou dalnici prvni stoupaci dvoupruh v Litomysli za semafory, ale tam je padesatka a usekovka. Pred svetly je dvoupruh se 70, ale to si tam hasi i kamiony. Dal je docela dlouhy za Svitavama, a jeste jeden za Moravskou.

                    19. Mělo ale není. Jako dnes vidím vyjádření…než začne rekonstrukce D1 bude D35. Po té bude proudit kamionová doprava a D1 bude především pro dopravu osobní. Ten úsek D35 OL-Moh byl postaven před cca 40 lety (tedy nikoliv za kapitalismu).
                      Co se týká Svitavy-Brno. Jen kokot nevyužije, to co vybudoval ještě Hitler. Na mapách je to dosud vidět. Normální člověk by řekl, OK, máme část trasy hotovou (to nejnáročnější-terénní úpravy (ano příp. úpravy)-pokračujeme-jedeme).

                    20. @RK & montagna
                      tož jsem synci poguglil na http://www.rsd.cz a jako samozvaný ministr dopravy a zácp Vám tu dálnicu Brno Svitavy nepostavím ani do roku 2035 což je plán (vlhký sen) dálničních futurologů.
                      Vůdcovi inženýři to naplánovali krásně, dokonce i stavět začali, ale už toho moc nezbylo k použití.
                      Sorry jako.
                      Stejně tak nebudu stavět dálnicu ze Zlína na Slovensko, D35 bude končit za Litomyšlí a z Hradca do Liberca v polovičním profilu když už.
                      Dostavím panu domácímu D3, D6 do Karlsbadu, ty kousky D52, D11 a D1, pár obchvatů nejhorších průtahů městy a končíme.
                      VRT nebude, nádr v Brně zůstane, na letiště kulisáka Václava mastnou tyčí. ČD začnou snižovat své dluhy tempem 10 miliard ročně, jinak to zprivatuzuji a nechám si jen ČD cargo.
                      Nějaké další nápady?

                    21. Brno-Svitavy bude orisek. Co se tyce D35, jste tezce pozadu. Na RSD se do toho docela obuli. Janov-Opatovec se zahajuje stavba nekdy ted. Stejne tak Horice-Sadova. Bezi VR na zhotovitele na tunel Homole a VM-Dzbanov.

                      D1 u Prerova je ve vystavbe ted od prosince. D49 Hulin-Frystak ve vystavbe, dal zatim ani hovno. D3 z Budejic do Rakouska bude hotova 2025, od Mezna ku Praze to bude na dlouho. D6, D7 se taky nejak dopytlikujou, tam je relativne maly administrativni odpor. D11 z Jaromere do Polska bude za dyl, ale bude. D52 do Rakouska, tam se to zatim moc nehybe.

                      Pointa je, ze na techhle stavbach se proste setrit nevyplati. V r. 2010 Barta zariznul pripravu dopravnich staveb s cilem vyhladovet stavebni firmy ci co, a vzpamatovavame se z toho doted, az v poslednich letech se do toho zacalo slapat.

                    22. @montagna
                      zapomněl jsem na D55, tu taky dodělat, už je rozdělaná.
                      Jsem takový škudlil a charakter, že zruším i 20 let plánovaný sjezd z D48 ke svému současném rýžodárci.
                      Jo Bárta tehdy zařízl i rozdělané stavby, bo krize.
                      Zatímco nyní se vesele staví i zbytnosti a přeskakují úseky jak kdyby házeli žabky….

                    23. Dachsmeister:
                      U nás dělaj nonstop na dalším úseku dálnice z Krušovic.Už vystřihli i ty mraky pilířů.Má to být udajně nejdelší úsek na pilířích v ČR.Za rok to snad bude a všem se tady dost uleví.Takže zatím spokojenost.Horší je to se severním obchvatem Prahy.Tam se hádaj už 30 let a vypadá to, že to nakonec povede nad tou Drahání, což je asi nejhorší možná varianta.

                    24. Dachsmeister:

                      Stavi se to, na co jsou zrovna hotovy papiry. Proto se stavi celkem „zbytecna“ D6 s nizkyma intenzitama, ale jelikoz jim do toho nehazely sto let vidle Deti Zeme a podobna svoloc jako u Prerova, trvalo rozumnejsi cas se k tomu zahajeni stavby dostat.
                      Problem v soucasnosti neni ani tak financovani, jako spis moznost hazeni vidli do pripravy staveb ze strany ekoteroristu v kazdem stupni pripravy. To mate prutahy v EIA, prutahy v UR, prutahy v SP, zaloby…
                      V Polsku se s vystavbou rozjeli naprosto neuveritelne, klicovy vliv na to udajne melo to, ze tyhle prutahy a rozpory bylo mozno provest jen jednou (dejme tomu v jejich ekvivalentu UR) a pak uz ne. To pak veci odsypaji ponekud jinak.

                      Jinak mi prijde, ze od momentu, kdy nahore na RSD sedi Matl, se daly veci velice slusne do pohybu stran pripravy, vykupu pozemku a vubec snahy komunikovat a hledat reseni. Stejne tak se dari ceny tlacit oproti odhadum dost dolu…

                      Ted by to jenom chtelo nejakyho druhyho Matla na Spravu zeleznic ;-) Tam jsou ceny staveb na urovni odhadu nebo i vyrazne vyse, za tezke miliardy delaji „optimalizace“ spocivajici v provedeni zanedbane udrzby a pripadne navyseni rychlosti o 10 km/h. (Fajn, probiha slusnej upgrade mezi Prahou a CB, ale to je tak asi vsechno. Tachlovicky nebo Oucmanicky tunel jsou stale v nedohlednu, zlepseni spojeni na LBC ma asi dvacatou studii proveditelnosti, ale tim to vzdy skoncilo.)

                    25. jk_:
                      „Zbytečná“:-)Přál bych ti stát čtvrt hodiny na Šustně kvůlivá najetí na hlavní.Často někomu vytečou nervy a pak je rána.Ale já vím, jsme sobci.Vše dobré a hezký den.

                    26. jk_ 5.5.2023 v 11:31

                      Přesně!

                    27. drobná připomínka – dráha je po katolické církvi nejdéle kontinuálně působící organizace a přes jistou zkostnatělost se jí nedá upřít koncepčnost. stavby sždc jsou většinou velmi dobře připravené a vypořádané a již do soutěže jdou v úrovni proveditelné realizační dokumentace (ano uznávám, proti řsd to mají lehčí, neboť úplně fungl nových tratí zelenou loukou u nás moc není)

                    28. Rekl bych, ze jestli jde neco draze (mysleno sz) uprit, tak je to koncepcnost. Furt se dokola mele o osudech vsemoznych lokalek a nic z toho, planovani vyluk katastrofa, rekonstrukce Msenky za stovky milionu, aby tam jezdily snad 4 pary vlaku denne, fungl novy zvedaci most v Luzci n. Vlt., kam neni objednavana doprava, tragicky postup u trati na letiste, kdy si ted nekdy vzpomneli, ze by to vlastne melo jezdit na hlavak atd. atp.
                      SZ je oproti RSD pod Matlem naprosto tragicka. Predrazene zakazky, modernizace alias rekonstrukce ve stavajicicich parametrech, konstantni odsouvani dulezitych staveb, obecne opravdu pomaly postup, tunel na Beroun nic, tunel Chocen-Usti n. O. nic, VRT se asi nedozijem. Proste jeden velky bordel.
                      Abych nekrivdil, v poslednich par letech se podaril Ejpovicky tunel, vyznamne prelozky a tunely okolo Tabora nebo obecne trat Praha-CB (zastavky Eden a Zahr. Mesto), prace na zdvojkolejneni Pardubice-HK, opravovalo se Blansko-Brno atd., ale to je proste zalostne malo pri tom, kolik se do toho leje penez.

                    29. Jeste jsem zapomnel na modernizaci Olomouc-Unicov, to je priklad rychle lokalky, ktera ted muze s prehledem konkurovat autu.

                    30. povšimněte si, že ty lokálky se v podstatě jen udržují a koncepčně se staví na páteřních tratích třeba směrem na budějice. trošku tedy sždc nevychází ten pražský uzel, do toho vyšehradského mostu kecá kdo má do pudele díru a zdvoukolejnění jižní spojky (mostu inteligence) taky nejde úplně po másle.

                      a argumentovat zdvižným mostem v Lužci je úplně mimo – tam se sždc zachovala naprosto excelentně – za cizí peníze a na cizí odpovědnost si nechala udělat vývoj a otestovala pilotní stavbu (tedy pomiňme, že řvc jsou stejně veřejné peníze z daní jako sždc)

                    31. kdyby fungovalo nějaké koncepční řízení dopravních cest, tak by se doprava na trati měla zrušit již dávno, v okamžiku, kdy zanikly pískovny a fabriky zrušily vlečky, tedy zhruba před třiceti lety (mimochodem, trať prvních zhruba 50 let své existence nesla pouze nákladní dopravu, a to zejména řepu z kampaní a písek z pískoven)

                    32. Nevedel jsem ze investorem bylo RVC.
                      Koncepcne se stavi na jedne paterni trati na Budejice. NemaSe ma zacit za rok a trvat 8 (!) let. Rekonstrukce koridoru Pardubice-Chocen ma zacit asi 2030, stavba toho tunelu nejdriv taky tak. Vsichni se tvari, jak je zeleznice priorita, ale to tempo je proste slabota. Z vlastni zkusenosti resit cokoli se SZ je tezky naraz do zdi, nic nejde, vsechno bude po nasem, zeleznicni paragrafy, vsak to znate. Ono by to nebylo mozna tak napadne, nicmene se zmenou kurzu, ktera nastala v RSD je ten rozdil o to patrnejsi. Na silnici se toho stavi hodne, ceny se dari drzet na uzde nebo zlevnovat proti odhadu. Na zeleznici se stavi malo, kdyz uz, tak to stoji nesmysl, protoze fakticky monopol (Sudop, AZD).
                      Ilustracni projekt: modernizace ZU Ostrava – ma zacit za 5 let, tedy 2028, a trvat dalsich 7. Odhad ceny 25 mld. V roce 2017 byl odhad zacatek 2021, cena 8 mld. Napln projektu je reko Ostrava hl.n. a Svinova + mezilehlych tratovych useku, ranziru, rekonstrukce trakcniho vedeni s pripravou na stridavinu a neco malo k tomu. Hezky, velka rekonstrukce z gruntu. Ale za 25 miliard? Za 25 miliard by bylo treba 50-100 km dalnice (nepocitam nejake extradlouhe tunely).

                    33. @montanga
                      zapomněl jste na třetí kolej mezi Hlavním a Svinovem
                      Nasrat, rychlíky z Ostravy na Slovensko vyhnat na Polaneckou spojku, stejně jako cargo na Slovensko.
                      Stíhalo to stovky vlaků s uhlím za komančů, tak to to musí ještě do půlky století stačit.

                    34. Dachsmeister 5.5.2023 v 14:56

                      Polanecká spojka byla podle dobové propagandy stavěna proto, aby tudy mohly svištět rychlíky na Pardubice (, a kdyby bylo dost uhlí, tak i dál.).

                    35. montagna
                      5.5.2023 v 14:26

                      řikám to už dlouho, že dráha je předražený muzeum, za ty prachy je dopravní výkon naprosto zoufalej (mrtvou váhu těch vlaků je nutný vod dopravního výkonu VODČÍTAT, ne, kurva, přičítat) a zabírá to nemálo místa často v centrech měst, kde místo toho může vést zpravidla hned NĚKOLIK hlavních tahů a stát tam spousta parkovacích domů

                    36. montagna:
                      „…zvedaci most v Luzci n. Vlt.,…“
                      – – –
                      Stavba za 100 MKč.
                      Správné řešení bylo lokálku ukončit před mostem (jsou tam vlečky) a osobní dopravu zajistit autobusy.

                      .

                    37. @jk_
                      Ano ten náš legendární sjezd z D48 k Hyundai slíbil Paroubek Korejcům 2006,
                      A s Dzurindou tuším dálniční spojení se Žiinou do 2016.
                      Ekoteroristům a debilním občanům bych nechal po prohraném sporu zaplatit aspoň náklady řízení a žádný odkladný účinek, postavit a provozovat ve zkušebním režimu, suďte se až do smrti.
                      Železnice dokončit koridory na 160 a nasrat, žadné 20km tunely do Berouna a jiné zhovadilosti typu nádr v Brně a vlaky na letiště v Prahe a modernizaci ŽU Ostrava.
                      O VRT ani nemluvě, zde zakázat i projekční práce, ať si z toho udělají komerční projekt za 20 miliard € a uvidíme komu se to vyplatí…

                    38. To Dachsmeister
                      Vůdcovi inženýři to nejen naplánovali. Ta trasa je dosud vidět na mapách. A proč přemisťovat další kubíky zeminy když už to jednou naši předci udělali???
                      Dávám bokem postavené mosty atd.

                    39. Někde kousek za Uh. Brodem měla začínat nejkratší cesta do Baťova Zlína, začali s tím 1934 a trasa sama, včetně různě zatrubněných potoků, na trase zvýšené kanalizace před návozem zeminy a kamenných přemostění, je tam vidět dodnes. Mělo to být vedeno přes obce Polichno, Biskupice, Ludkovice a Březůvky. Nejkratší cesta z oblasti Uh. Brodu do Zlína, skoro srovnatelná se vzdušnou čarou. Množství těch zatrubnění a přemostění je dodnes v provozu, Baťa to nechával stavět docela festovně.

                    40. servisdok 5.5.2023 v 17:53
                      Totez II/150 mezi Prerovem a Bystrici p. Hostynem. Jeste na leteckych snimcich z 50. let je teleso planovane cesty videt.

                      Nekdy kolem r. 2000 udelali na onom telese obchvat Zelatovic, nekdy kolem r. 2013 obchvat Cech a Domazelic… To mame bratru 70-80 let zpozdeni. Jsem zvedavej, jestli/kdy do dotahnou aspon do te Bystrice, kdyz uz je idea cele Batovy vychodozapadni magistraly davno zanesena metrakem prachu.
                      Mel by prece jenom byt zajem na dodelani aspon toho, co uz bylo rozpracovano takhle daleko…

                    41. servisdok
                      5.5.2023 v 17:53

                      baťovo zlíne, co s tim vyhrazenym pásmem

                    42. @Behemot, zkusím to v létě s 90k ;-)

              2. ne vole, pokud už ne úplný zrušení, tak snížení výpalnýho z bencinu na stejnou úroveň! resp. úplně nejlíp to počitat na kila, ne vobjem, takže litrově by to z bencinu bylo eště nižší (menší objemová energie)

                  1. no tak co čekáš, dyž ty kurvy jednou nejakým nedopatřením nedávno snížily daň z přímu tušim, tak doteď sou z toho na větvi a všichni se shodujou, jaká to byla strašná chyba :D

            2. Důchodcům nezávidím zhola nic, neboj. Je si podle mého trochu moc zvykli na to uplácení, kterým si v minulch letech socani a Bureš kupovali jejich hlasy.

              1. no tak teď si pětidemolica kupuje hlasy tak 1,5 milionu stádních, samosprávnejch a dalších-na-to-napojenejch vyžírků

                1. Což ta předchozí vláda vůbec, ale vůbec nedělala, že ne? Čímž je nechci hájit, poslal bych je všechny s jejich požadavkama do prdele.

                  1. nejvíc te doochoce

                    1. důchodce stejně jako všechny ostatní, proč by měli mít v něčem lepší zacházení?

                    2. jak všecky vostatní, zrovna stádním zas nejak moc nepodkuřovali (taky proto vodlezli k pětidemolici, kerá slíbila sypání, a sypala na dluh, i přes hytlerinflacu, a teď se divijou, že hytlerinflaca je tady pořád)

                2. Obyvatelstvo ve věku 15–64 let 3 267 508. Jeden a půl mega jsou státní a samosprávní? 626 005 jsou OSVČ na hlavní činnost. Takže v korporátu maká jen 1,1 mega včetně středoškoláků?

                  1. https://echo24.cz/a/HsFtT/zpravy-domaci-snizovani-poctu-statnich-zamestnancu-zestihlovani-statu-vlada-rozpocet
                    je jich půl mega a jen redukce na stejný počet jako byl l.p. 2016 by hodila 50 miliard…

                    1. jenže to sou přímo stádní, taky sou tady samosprávy, stádní firmy, samosprávný firmy, účelofky a kdo ví, co eště

                      a hromada tzv. soukromýho sektoru jede výhradně stádní a jiný veřejný zakázky

                  2. Kde jste vzal to cislo, vzdyt je to vic nez 2x tolik. Asi 6,68 mil. Pockat, ze vy jste tradicionalisticky pocital jen chlapy :D

                    https://www.czso.cz/csu/scitani2021/vekova-struktura

                    1. Jo tak naopak, uz to vidim, jen zensky.

                    2. @montagna
                      no tak to už chybí jen 69 genderů ;-)

                    3. Jste zaostalý fosil! Genderových identit už je 108. I když nevím, jaký je rozdíl mezi omnigender a polygender, ale asi tam nějaký bude.

                    4. Panek: selským rozumem: „omni“ = cítím se, jako kdybych měl víc pohlaví, „poly“ = cítím se, jako bych byl víc pohlaví zaráz. Ale nevím, školy nemám a v psychických úchylkách se nevyznám:-)

                    5. fatdwi 4.5.2023 v 13:55

                      Selským rozumem by se jako „omnigender“ cítil Říman a jako „polygender“ Řek.
                      Zajímalo by mě ale, jak by se cítil takový poligender…

                      Napadá mě podobnost s posloupností monomer-polymer-omnimer (nevěřím, že existuje jinak než jako obchodní název).

        2. Dissenter:
          „…volby strany, která slíbí co nejmenší zdanění…“

          – – –

          Ano, „která slíbí“. To je ten správný tahák…

          :OD

    2. Pokusit se napravit zrůdnosti aktivním zapojením do nich, to je teda síla, něco ve stylu „vadí mi norimberské zákony, tak se zapojím do arizace“ …

  2. Etatista mrdkasik se diví proč je demograticky stát zkorumpovaný.

    Hustý on je expert na ruSSkou propagandu, očkování, válečné letouny, českou justici ale teď už i výběr daní a státní výdaje.

    1. WeaponizedAuutism:
      Jsi dementní nebo jen hovado?Komolení jmen je známka pitomce či blba.To není žádné koření.Naopak to zkurví chuť obsahu.

      1. Jsem dementní hovado

        1. WeaponizedAutism:
          Já taky, ale snažím se nekomolit.Je to trapný.

          1. mrcasik je expert na cokoli, co se da vygooglit

  3. Výrazněji vzrostly i běžné transfery podnikatelům (+232,0 %, +30,9 mld. Kč) ovlivněné kompenzacemi za dodávku elektřiny a plynu zákazníkům a na ztráty z důvodu zastropování jejich cen (23,9 mld. Kč), výplatou pomoci firmám v energeticky náročných odvětvích (4,0 mld. Kč) a dotacemi provozovateli přenosové soustavy (3,6 mld. Kč).
    Jen za 1.Q to bylo 52,3 miliard.
    Transfery do municipality byly za kvartál o 50% větší než loni! A tak to dělá nárůst 33 mld. Kč!
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-mytus-padl-duchodci-za-schodek-200-miliard-nemuzou-230265

  4. Tohle může bolet.
    K meritu věci a je smutné že kývači nejsou schopní akceptovat suchou řekněme dataci s fanatismi iluzí a přání. A jako feťáci chodí mimo reálná dění že v jejich „rodině není zřízený bordel vykřičených prasáků podvodů se vztekajícími se blby kryjícími šmejdy podvodníků zmarů a záhub doslova. Někdo to musí mít před očima aby mu chaboučký intelekt zabral a naformátovaní jsou zcela s vědomím stavů prostředí vyřazení s deformovanými či i přirozeně invalidními intelekty postižením či tkz. výchovou zmetky šmejdů nespravedlností „kočičích pracek podvodníků škodlivých a škodících okolí „postiženými devianty / servály.
    https://www.pokec24.cz/politika/muzes-jit-bojovat-s-cecenci-rozzureny-madarsky-starosta-vyhnal-ukrajince-po-utocich-na-zeny/#comments
    https://www.pi-news.net/2023/01/george-soros-und-die-herrschaft-der-kakistokraten/
    Dole je na překlad „translate.
    https://www.facebook.com/100089799957596/videos/jsme-st%C3%A1le-%C4%8Deskoslovensko-%EF%B8%8Fjak-je-to-s-ukon%C4%8Den%C3%ADm-2sv%C4%9Btov%C3%A9-v%C3%A1lky-nebo-je%C5%A1t%C4%9B-nesko/254145826996756

  5. A abyste si udělali obrázek ohledně těch dotací zemědělcům tak rok 2022:
    Dotace z kapitoly Ministerstva zemědělství na rok 2022 ve výši 41 826 490 tis. Kč, z toho dotace ze státního rozpočtu ve výši 10 640 439 tis. Kč a dotace z rozpočtu EU ve výši 31 186 051 tis. Kč, – zdroj SZIF.
    Takže pokud někdo tvrdí, že nás zemědělci stojí 42 mld. a chtěl by je ušetřit, tak ať vysvětlí, jak by dostal těch 31 mld. z EU.
    Jinými slovy. Můžeme maximálně ušetřit 10-11 mld. ročně v rozpočtu na zemědělcích, ale zemědělci tím přijdou o 42 mld. Kč (11 od ČR + 31 od EU). Když nebude ČR na dotacích participovat, EU je do ČR nepošle a pošle je jinam..

    Takže co se stane?
    ČR v rozpočtu ušetří 11 mld. ročně.
    Čeští zemědělci nedostanou 42 mld. ročně.
    Zahraniční konkurence dostane o 31 mld. ročně od EU víc, protože ČR nevyčerpalo.
    A pro informaci. České zemědělcí v roce 2021 dosáhlo produkce ve výši 153 mld. Kč! Postavete si čísla 153 a 42 vedle sebe! Sakra, připravit české zemědělce o dotace může jen Pražák, který si myslí, že maso a mléko pochází z Modletického skladu.

    1. Popíráte snad účelnost monetárního cargo-kultu Vašíka Klausůj ?

      Tak jako v tichomoří domorodci postavili letadla ze slámy, a kontrolní věže z bambusu, včetně „operátorů se sluchátky“ s rozpůlených kokosů, doufajíc, že se jim takto zase vrátí americká letadla, která jim přivážela potraviny a jiné dobroty zadarmo.

      Tak podobný, jen monetární cargo-kult vybudoval Vašík v 90. letech, kdy postavili mramorem obložené banky, doufajíc, že to přitáhne tu finanční prosperitu.

      A na ni čekáme už 25 let. Myslím, že každou chvíli musí přijít. Jen to chce mít trpělivost a pevnou víru těch domorodců.

      1. :-) ťip ťop vtipálku. Ale jo kulisy jak u profláklých potěmkinových vesnic u některých zabrali a možná u více stylem všichni to říkají že to tak stojí.

  6. ona základní otázka je, jestli je vůbec poptávka po straně „pravicové“, a kdo by ji vlastně volil. běžný volič má keců jako holič v sobotu, ale reálně je na státní cecek napojena většina voličů (jen starobní důchodci jsou zhruba čtvrtina, učitelé, policajti, zdravotníci, úředníci, dopravní a technická infrastruktura, firmy plně nebo částečně realizující zakázky za veřejné peníze…). bůhví jestli voličů se skutečnými pravicovými zájmy je 20%, a z toho je samozřejmě většina idiotů, co jsou ochotni volit populisty, kašpary a slibotechny (si vzpomeňte, kolik docela rozumnejch lidí volilo Bábu při jeho prvním runu na sněmovnu).

    1. Lukas B.
      „… jsou ochotni volit populisty, kašpary a slibotechny…“
      – – –
      Zato opožděný pubert Lukášek vždy volil tu pravou ODS, ev. její satelity. Viděl přece plakáty a reklamy, předvolební spoty, Topolovo dunění o modré šanci a jako správný „inteligentní vystudovanec“ ví, co je správná cesta po modré.
      Takže zde nyní máme, co tihle týpci chtěli – je někdo nespokojen…?

      :OD

      1. A nezapomenout taky na MOBILISACI 1998 – https://tricetpripaduprezidentazemana.estranky.cz/img/picture/217/134_b_letak-ods_mobilisace_1998__p60610.jpg

        Kdy se mobilisovaný pravicový volič hnal s hlasem do urny, aby nepatřil do Ruska. A zanedlouho byl odměněn opoziční smlouvou.

        1. Ko-za:
          Tohle je dobré připomenout tomu starému šedému smetákovi, který se nyní ovšem prezentuje v médiích úplně jinak, než tehdy, když se dole podepsal…

          .

    2. @Lukas B.
      A zkuste jim sebrat dotace na FV, kotlíky, zateplení, podnikatelům na elektromobily a rekvalifikace zaměstnanců…

    3. no tak do první šel taky bureš s, z dnešního pohledu, ultrapravicovým programem X-D

  7. Tahle figura je málo známá. Mám ale o něm načteno z literatury faktu. Pěkná verbež:

    https://en-m-wikipedia-org.translate.goog/wiki/Mykola_Lebed?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=en&_x_tr_pto=wapp

    .

    1. Je pravda, že právě Halič je nejproblémovější částí tzv. Ukrajiny, právě odtamtud pochází nejhorší chamraď, mimo jiné jde o líheň banderovců. Kdepak z Kyjeva. Výjimkou je středoukrajinská obec Береславка, kde se narodila nejstrašnější bestie v historii lidstva…naštěstí se ji v roce 1940 podařilo zlikvidovat, jinak bychom tady dnes neklábosili; o tom jsem bytostně přesvědčen.

      1. Je fakt, že při nějaké té jejich folklorní události by si Bronsteinem zahnízděným v Kremlu asi už neporadili,
        naštěstí se asi Stalinovi nelíbil ten jeho milý kukuč.

  8. A našel jsem odkaz který v mainstreamu oligarchiády zbambulených uvidíte stěží.
    https://www.facebook.com/novak.pavka/videos/935297964461275/

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017