Jak to, že to vládě nikdo neřekl? - zpět na článek

Počet komentářů: 442

  1. Jan Mrcasik:
    Copak, tobě se to nelíbí…?

    :OD

  2. Jan Mrcasík
    Jsem si na 99% jist, že se takhle Stanjura vyvětil v OVM. Dohledávat to nebudu, nehněvej se.

  3. Tvl co se divis…proste stat dela takove ty veci, co stat vzdycky dela…
    Ale proste ten stat je tu strasne potreba, tak se s tim smir, ze vzdycky bude delat tyhlecty veci…
    A je uplne jedno, kdo bude u vlady. Ale naprosto.

    1. Protože etatismus je sekulárním náboženstvím dneška. A ODS není žádná pravice, ale umírněná sociální demokracie, možná s trochou Hayeka a Misese.

      1. Opět se zeptám – a alternativa? Co nejrychleji dospět ke krachu volením ještě levicovějších stran.

        Ostatně i ODS by nejspíš našla své ztracené koule za předpokladu, kdy by ji volila většina. Jenže v současnosti, kdy má konkurenci jen nalevo a napravo není nic, ji nic nenutí být pravá a naopak je z hlediska hlasů výhodné se rozkročovat ještě dál doleva.

        1. Ne nedělala.

          V EU není možné dělat pravicovou politiku.

        2. Dissenter: nemyslím, že jsme ve sporu ohledně velikosti státu a výše daní. I mne štvou rozhazovační socani, ale ještě více nesnáším rozhazovačnou pseudopravici, která poštěkává na chudé a zároveň sype dotace bohatým korporacím (energetici, zbrojaři) i jednotlivcům (grýndýly). Pokud už se rozhazuje a směřujeme ke krachu tak jako tak, ať z toho mají něco i ti chudší.

          1. To je na tom to nejhorší. Třeba ty podmínky na zateplení, sem si celkem jistej, že na západě když už dotujou, tak na jakýkoli zlepšení skutečnýho stavu.

            Tady? Usem to psal – naprosto obskurní tloušťky izolací, trojskla, samý pičoviny tvl.

          2. Hezky popsano. Moje zkusenost je takova, ze volici ODS v mem okoli (takova ta klasicka stredni trida, zabezpeceni, casto z technickych oboru) se dusuji, jak moc je ODS pravicova (a ti, kdo ji voli, samozrejme – tak to prece nylo vzdycky mamo), ale oni sami jsou zaroven ti nejshanclivejsi co se tyce praktik jak pocerpat nejakou dotacku na aktualni zeleny nesmysl.

            1. @montagna
              touché
              Obecně je zvěrstvo aby dejme tomu pracující občan co vyjde šul nul ve své pastoušce ze svých daní dotoval někomu bohatšímu nebo bohatému kotel, čerpadlo, zateplení, FV atd., atp. který by se na to jinak vysral neb by se mu to nevyplatilo…

              1. vono se to nikomu nevyplatí ani tak, i když teď už ceny panelů tady klesly na nejaký tři litry ve velkáču (nevykládal tady přeloni sysop, jak má supr dýl z talijánska za 5k s dopravou?), tak ceny těch kunďáren začínají tak na půl mega, klasická dotlační hytlerinflaca

                jenže si ti idioti doteď malujou narůžovo ty pohádky, co jim tam nadřístá účelově před měsícem na to založený sročko (i když už dekádu máme desítky a stovky případů pitomců, co na tom prodělali kalhoty), absolutně odmítají vidět, že distributor si ty zvýšený náklady (nejenom na nich) prostě kurva vybere, a eště odmítají kalkulovat se servisníma nákladama

                to úplně pomíjím kvalitu instalací odtakovejch lopat, co eště nikdy přetím nezapojily ani žárovičku do svítilny a tady pracujou s vysokejma stovkama voltů (ti kokoti to normálně tlačijou klidně na sériový zapojení prej i přes 600 V)

              2. už je to tady https://www.lidovky.cz/byznys/fotovoltaika-solarni-panely-problemy-zakazky-zpozdeni.A230503_044421_ln_ekonomika_hma?zdroj=LN_vybava_recombee

                doufám, že co nejvíc těch kreténů zbankrotuje, voběma seberou exekutoři baráky a ať dou třeba na ulicu, aspoň ubyde tlak na realitním trhu a klesnou ceny…když jsou to kreténi, ať si to pěkně vyžerou

                  1. abych nakoupil brambůky

                    1. fakt jo, bude eště prdel:

                      natvrdlý premiér Fiala oznámil, že zdaní studentům bydlení, aby si naplnil svoji notoricky prázdnou státní kasu o pár desítek milionů! Studenti se začali bouřit, a fialová média začala hřímat na české miliardáře, že platí malé daně, a na Fialovu vládu, že se snaží odrovnat své nejvěrnější voliče – studenty a mladé lidi, a žene je do náručí proruských vlastenců! Čeští studenti jsou podle médií českou vládou nejméně podporováni v celé EU, a musí bydlet v soukromých nájemních bytech, protože v Česku není dostatečná kapacita studentského ubytování na kolejích.

                      Česká média sice vztekle celý týden zuřila na Fialu, ale jako obvykle celou záležitost se studenty důkladně zmanipulovala! Protože se přeci studenti ani veřejnost nesmějí dozvědět, že v Česku není dostatek ubytování pro studenty na kolejích, protože Brusel Česku oproti jiným zemím záměrně přidělil miniaturní dotace z fondu Recovery, ze kterého se nyní po celé Evropě výstavba studentských kolejí masivně platí, a ubytování dotuje!

                      Například v Itálii, kde se nyní studenti proti drahému a nedostatečnému ubytování také bouří, se díky dotacím Recovery připravují koleje se 14 000 novými lůžky pro studenty. Cena výstavby – 10 miliard CZK! Podrobně jsme, jak Brusel pomocí Fondu Recovery okradl Čechy o stovky miliard CZK – vysvětlili v analýze MAP 1667. Nejnovější fialová akta – Mimořádné daně na studenty místo Kolejí pro studenty – jsou jen dalším projevem důsledku, jak Brusel Česko okradl a znevýhodnil ve prospěch západních zemí pomocí fondu Recovery!
                      sever, jih, západ, všici si nadělujou stamiliardy a biliony navrch, čivava dělá všem štětku za podrbání, vlastní lidi nechává ve sračkách a eště jim nakládá závaží, ať se propadnou hloubějš…

                      talijáni dostanou z uhnije tolik prachů, že si za to vedle studentskejch kolejí a dalšího dotovanýho ubytování pro mladý rodiny eště vopravijou stadion a postaví další novej za x miliard, tady čivava akorát zasekne další sekery, aby za podobný uhnijní pučky pro ukravínce a vostatní českej vohnout ručil vlastním hřbetem

                    2. … Studenti se začali bouřit,…
                      … Čeští studenti jsou podle médií českou vládou nejméně podporováni v celé EU…
                      … v Česku není dostatek ubytování pro studenty na kolejích…

                      – – –

                      Jednoduché řešení = omezit počet studentů. K tomu stačí omezení, případně i likvidace zbytečných oborů – filozofie, žurnalistika, politologie, sociologie, mediální studia apod.

                      .

                    3. koróna-čuráku, výjimečně souhlas, teda zejména u všech humanitních příživníků, rejžáci pochopili a z víc jak 4 milionů absolventů ročně mají celý 2,5 tisíce filosofů a dalších humanitních příživníků, přes 3 mega techniků a inženýrů, zbytek nejspíš zdravotníci a možná učiteli

                      tady je humanitních 75 %, takže když vyloučíme učitelský (z toho stejně většina zase humanitní vobory), tak zhruba půlka sou paraziti bez kloudnýho uplatnění, co nalezou do stádu, uhnije nebo na jiný příživnický místa

                      na druhé straně technickejch oborů určitě neubírat, spíš navopak, ale taky rozumně, architektů (což je takovej polotechnickej vobor, náramně smrdící humanitním) je ročně produkovanej desetinásobnej nadbytek, u stavařů je to ale vobráceně

                    4. „…koróna-čuráku,…“

                      – – –

                      Copak, Pavlík si mě vyjmul z ignoré…?
                      Behehé…!

                      :OD

                    5. píčo debilní, výmečně ses s těma dřístama vešla že se to ukázalo v posledních komentářích celý

                      takovej ksindl z ygňoru nevyleze ani dyby peklo zmrzlo

                    6. „…ygňoru nevyleze ani dyby peklo zmrzlo…“

                      – – –

                      Tak určitě, Pavlíku. Hlavně nezapomeň, že mě tam máš od doby, cos tu bájil, kterak lze legálně s T-815 lítat všade i po dálnicích bez povinnýho ručení, STK a TP, jen stačí coby nástavba autojeřáb či autobagr…

                      Behehééé…

                      :OD

                    7. v životě sem nic takovýho neřekl, kdo není prolhaná zkurvená pizda, to ví moc dobře

                      táhni zdechnout někam do pangejtu a nevysírej, špíno debilní

                    8. „…nevysírej…“
                      – – –
                      Klídek, půlstudente. Samozřejmě, žes to bájil, bo z prstu jsem si nevycuc. Rovněž jsi tehdá blel, kterak v 90. letech probíhaly férově privatizace, ty bamboo…

                      :OD

                1. to Behe:
                  Zajímavý jak se ti hodí články z těch zlých webů, když píšou ve směru tvého čůrku.
                  Jinak je to žumpa a nepostuješ a když, tak jako příklad dezinformace.
                  Když jsme teda u těch zdrojů, těnhlenctech, žáno. Týhletý jejich spolehlivosti.
                  Hlavně když lidi neberou od noname kramářů, co občas žebrají na D-FENS (sic) o odbyt spícího zboží, většinou marně. A co permanentně pičujou na Alzáka (nebo kdekoliv jinam), protože tam nakupuje majorita jeho bývalých zákazníků (protože tam třeba mají takový svinstvo jako záruku či vrácení zboží bez držkování).

                2. coto zas za kundu tady cosi dřístá? tvl, rakovinu na to…

                  1. Tu jednou asi dostanu, na rozdíl od tebe ji nikomu nepřeju kvůli zášti na webu.

                    1. 1Y stop, pak se uvidí, jestli se tady ta kultura změnila, tohle je moc.
                      Bye.

                    2. misaka:
                      Yeah, bro…! 1Y stop…?
                      Tak v květnu 2024 do nových bojů…!

                      :OD

                    3. misaka – kvůli takovýmu trotlovi se nerozčiluj. Každej svýho štěstí strojvedoucí…

    2. Lojza :
      „Tvl co se divis…proste stat dela takove ty veci, co stat vzdycky dela…
      Ale proste ten stat je tu strasne potreba, tak se s tim smir, ze vzdycky bude delat tyhlecty veci…“

      – dobre povedané. Lenže Mrcas to nikdy nebude ochotný pochopiť, pretože to nabúrava jeho naratív. Pretože : „Kto by staval cesty ??!“
      Mrcas nechce pochopiť, že okrádanie ovčanov nie je VADA štátu, ale je to genetická vlastnosť štátnej moci.

  4. Lehce OT: Někdo mně do e-mailu poslal video, které jsem pak bohužel smazal. NERVní samozvaný ekonom Sedláček, takový ten, jak se ze všech sil snaží vypadat staře, se tam rozplývá nad dřívějšími časy. Tedy, ne těmi zlatými, kdy všechno stálo za hovno. Ještě předtím: Vytápěla se pouze jedna místnost na dvacet stupňů, všichni čekali se svetry pod bradou, když kamna konečně začnou hřát. Bylo to hrozně bezva a on se na to těší, má ohromnou radost, že se to konečně vrátí. Všude ve světě jde o běžnou věc, jen u nás je (totiž, podle něj) zvykem topit ve všech místnostech…a podobné perly. Nemáte tucha, odkud video pochází, zda z rozhovoru pro TV Moravec, něco z YT, popř. odjinud? Děkuji. Ten vyšinutý člověk mě vyděsil už kdysi, když tvrdil, že vůbec není nutno jíst pevnou stravu, postačí si do horké vody nakrájet limetky a posypat pepřem, pak prý dostanete veškeré potřebné živiny, zatímco žvýkání je v podstatě stereotyp.

    1. https://www.youtube.com/watch?v=Ash8J-vM2wQ 34. minuta.
      Ten Sedláček, to je ale vůl – díky za upozornění. Jestli takový lidi lezou do TV a někdo je poslouchá, není nám pomoci.

      1. Nemrdlo mu trošku v hlavě, když mu umřela manželka?

    2. Sedláček = hajzl. Podporuje EUC, největší zhovadilost v silniční dopravě:

      https://www.expres.cz/zpravy/tomas-sedlacek.A230322_121357_dx-zpravy_stes

      .

      1. Nechápu, proč je zrovna tenhle zrzavej pičusek už léta nastrkovanej veřejnosti jako nějaká ekonomická autorita.

        1. Ko-za.
          Asi dobrý PR…

          .

  5. Celý dlouhý článek, a přitom to šlo říct jednou větou: „Po nás potopa.“
    Tohle je přesně vládní „strategie“ která do budoucna nepočítá s existencí nějaké české republiky.
    Jednak nejde o žádnou „vládu ČR“ ale fakticky o soukromý klub absolventů „Aspen institute“. Který je kompletně řízený z USA, které tu zmanipulovali volby, zmanipulovali volební systém přes loutku Rychetského, aby to dostali přesně do situace ve které jsme:

    Pentagon ovládá vládu, prezidenta, soudy, složené z jejich agentů a absolventů jejich institutů. O nějakou českou republiku nebo dokonce o nějaký český národ tu vůbec nejde.

    Jak to řekl Fialenko? Že se tu neplánuje americká základna ? A říkal naprostou pravdu, ona se tu neplánuje 1 ale celkem 11. Největší vojenské prostory Libavá a Vyškov a potom kasárny plus letiště.
    Na všechno dostanou povolení od jejich Fialenkovy vlády. I na ty jaderné zbraně.
    Přesněji řečeno, ve smlouvě není explicitně psané, že si sem nesmí dovézt jaderné hlavice ani bombardéry ani rakety dlouhého doletu.
    Ta smlouva je prostě „bianco šek“ na to že si mohou v této zemi dělat co chtějí, Přesně jak na Ukrajině.

    viz:
    https://aeronet.news/wp-content/uploads/dca_-_navrh_schvaleny_vladou.pdf

    1. Tady jsou ty americké základny, kde nebude platit české právo a amíci si tam můžou přivézt jakékoliv zbraně, drogy, provozovat jakékoliv nelegální aktivity a postavit libovolné stavby bez stavebního či jakéhokoliv jiného povolení:

       Vojenské letiště Čáslav
       Vojenské letiště Náměšť
       Vojenské letiště Pardubice
       Logistické centrum Mošnov
       Vojenský výcvikový prostor Hradiště
       Vojenský výcvikový prostor Libavá
       Vojenský výcvikový prostor Boletice
       Vojenský výcvikový prostor Březina
       Vojenská posádka Vyškov
       Vojenská posádka Rančířov
       Vojenská posádka Stará Boleslav

      Pokud bydlíte poblíž, tak abyste věděli že se máte buď fofrem odstěhovat nebo ve sklepě zřídit protiatomový kryt s filtroventilačním zařízením.

      Jen by mě zajímalo, co udělají třeba s vyškovskýma zelenýma gumama, když je odtamtud vykopu amíci. Asi je pošlou rovnou do mlýnku na maso, na frontu.

      1. Uz aby tu staly…sakra…alespon na par mistech z toho, co pises, nemusi to byt vsude. Ale kdyby to bylo alespon tak na 5 mistech z toho, to by bylo super.

        1. Lojza:
          Ty máš jedinej problém.Tvoje vtipy chápu jen já…

          1. :-) To není kanadský humor ale až fakt píp.

      2. A co je na tom konkrétně špatně? Není to u ambasád, vojenských základen a obdobných prostor běžný jev, že podléhají vlastní jusridikci a vlastnímu vymáhání práva? Pokud tam přivezou metrák hašiše na osobu a otevřou bordel, tak co špatného se tím konkrétně stane těm okolním obyvatelům? Nebo si tam postaví hangár či skladiště. Atd. Pochopitelně bych také chtěl mít možnost stavět si bez stavebního povolení, mít doma zbraně podle své úvahy a dělat si na svém, co mě napadne (např. střelnici), ale bohužel nemám tu vyjednávací pozici, abych se s ČR takto dohodnul.

        1. Nejhorší asi je, že tam kde se usídlí americká základna, se v podstatě zřídí americký protektorát, a celá vláda a parlament jsou tam nakonec pouze pro srandu králíkům.
          Zatímco předtím se americká rozvědka musela schovávat po ambasádách a konzulátech, tak ty základny se v podstatě stanou rejdištěm všemožných amerických třípísmenkových agentur.
          A ti agenti se pak rozlezou do úplně všech zákoutí státní správy.
          Takže zatímco dříve ODSSáci chodili leštit kliky na americkou ambasádu a Fialenko či Rudý svetr si tam chodili pro notičky, jak více zrazovat a okrádat čechy, tak po zřízení základen celý stát řídí agenti rozvědky přímo.
          Policii, SZ, parlament, vládu, p-rezidenta, ouřady. Jak za Heydricha. Většina zemí s americkými základnami s tímto má smutnou zkušenost.
          To není nic nového pod sluncem, to je obecně známo. Pokud člověk není zabedněný jako LWG.

          Kupříkladu americký protektorát Deutschland, dlouhodobě nutili k ekonomické sebevraždě odříznutím se od ruských surovin, zejména plynu. Však si vzpomeňte na ty tanečky kolem NS1, turbín a vykrucování Merkelové která tuhle americkou snahu sabotovala, kde jen to šlo. Až ji nakonec museli vyměnit za „nové koště“ O.Scholze.

          1. kaBrnak: A to si uvědomujete že Guantanámo existovalo dávno před tým než na Kubu Rusí začali navážet áčka? Fakt protektovát jak noha.

          2. A Putin nikde aby vypakoval americkou administrativu pozvanou Yeltzinem, kdy poté oznámili že vyčíslení hospodářských škod, tedy nejen bylo 3x větší jak za WW2.

          3. Takže nebýt vojenské přítomnosti US na území D, tak by D dále s RF obchodovala? Osobně si myslím, že tento vliv se neaplikuje hrozbou ozbrojené moci. Stejně tak nevidím důvod, proč by třípísmenkové agentury potřebovaly základny, když mají ambasádu a jistě i krycí firmy, neziskovky a já neví co ještě. Podle mě je možné řídit stát i bez vojenských základen (konečně jestli rejdí v D nebo v ČR, není to vzdálenost, která by území ČR nějak přikryla). Konečně SSSR řídil ČSSR i ČSSR v době před umístněním základen zde (a ty základny tu následně nehlídaly Husáka, ale splnily dlouhodobý záměr mít na levém křídle i své vlastní jednotky v dosahu fronty).

            1. LWG: Perkins, Confessions of a Hitman. Krycí firmy jsou základ, protože kaBrnak žije ve svých aeronetích bludech, zatímco reálně takové „ovládání země“ musí k něčemu být a taky musí být pořádné páky. A ty páky nemůže být jen kompro na nějakýho blba nahoře, ale něco, co zaváže celou zemi. Třeba se nabízí takové výhodné armádní zakázky na desítky let dopředu. A nebo, jako se to dělá často, výhodné půjčky třeba od MMF, které odtečou spřáteleným firmám a které budou místní splácet už nafurt a když se jim něco nebude líbit, trochu se na ně přitlačí.

          4. No tak zrovna Fialovu vládu asi Američani do ničeho nutit nemusí. Spíš mi přijde, že ji mírně brzdí, přece jen ti Američani úplní trotlové nejsou, na rozdíl od… ehm.
            Soudím z porovnání amerických provládních a českých provládních hlásných trub.

        2. Špatně je na tom několik věcí. Píše to i kaBrnak. Zahledejte v historii na netu. Týkalo se to Slovenska. Zřízení americké základny.
          Ano. Právně postavit mimo legilativu daného státu (a tím případné vymáhání). Dovoz/vývoz čehokoliv bez kontroly (a tedy i příp. daní). Tuším, že jednou z podmínek bylo, že pokud američané základnu opustí SR jim UHRADÍ vše, co tam nechali a vybudovali. Tj. postavíte si tam kasárna, zaplatí to občané, postavíte si tam parkoviště, zaplatí občané. Naprosto neakceptovatelné.

          1. Otázka úhrady je pochopitelně otázkou smluvní (konečně smluvní ujednání o tom, co pronajímatel refunduje a co nikoliv občas píšu). Ale jinak bezcelní režim a režim bez kontroly mají ambasády také, na tom nevidím nic špatného (dovezou si neproclenou munici, odvezou neproclené… hilzny?).

            1. 1) A co chtějí mít USA zasmluvněno?
              2) Ambasády většinou nemají vlastní např. letiště abyste mohl cokoliv dovézt/vyvézt. Takže jakous takous kontrolu pořád máte. A pod diplomatickou imunitou jedince té „munice“ moc nedovezete/neodvezete. :-)

              1. Ambasády letiště nepotřebují. Krytí Vídeňskou úmluvou je dost široké na to, aby si tu munici nebo koks vozili klidně v kontejnerech běžným cargem nebo civilními letadly.

                1. Nejsem diplomat, tak mne prosím poučte. Tzn. diplomat si nechá dovézt třeba 100 tanků vč. munice a přikryje to nějakou úmluvou? A stát, kterého se to týká (a na letišti se mu hromadí ta vojenská technika a munice) nemůže nic rozporovat?

                  1. Pokud je tank zabalený jako diplomatická pošta, tak o něm hostitelský stát vůbec nemá vědět.

                    1. Poprosím, opřete to konkrétně o legislativu. Myslím opravdu konkrétně. Osobně mám takový pocit (ano je to jen pocit), že některé věci, které by byly proti zájmu hostitelského státu, jsou zakázány.

                    2. No a jsme u jádra pudla – hostitelský stát nemá co čenichat kolem diplomatické pošty, ergo kladívko se nemá jak dozvědět, že v tom balíčku je tank – leda by sám porušil pravidla.

                      V praxi se porušování statutu diplomatické pošty IMO řeší neoficiálními kanály, pokud to jen trochu jde, ale hostitelský stát i tak tahá za kratší konec hole.

                    3. Domnívám se, že nemáte pravdu. A můžete konrékně uvést, že si diplomat pošle poštou těch x-tánků vč. munice a hostitelský stát s tím nic nenedělá? A poprosím o konkrétní odkaz na právní předpisy platné v ČR.

                    4. Domnívat se můžete leccos, nevěřit komukoli na internetu samozřejmě správná cesta, ale na hledání odkazů jsem, ouha, trochu moc línej.

                    5. Tak buďte dál línej. A takto končí většina diskuzí, když má protistrana předložit argumenty. Koukněte do právních předpisů a zjistíte jak je to se zbraněmí, střelivem a municí. :-)

                    6. My se spolu nedohadujeme. Vy jste se ptal, já jsem vám odpověděl, vám se moje odpověď nezdála a protože je mi je to celkem fuk, tak si můžu dovolit bejt línej.

                    7. RK: Máte to navrchu, Vídeňská úmluva.
                      https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1964-157
                      Článek 27 3. Diplomatická pošta nesmí být otevřena ani zadržena.

                    8. Beru na vědomí. Ve volné chvíli přečtu. Má to jeden podstatný zádrhel (obsah teď nejsem schopný detailně prozkkoumat). Vyhláška č. 157/1964 Sb. Je to vyhláška! Tzn. na nižší právní úrovni.

                    9. Je to vyhláška citovaná v několika zákonech.

                    10. Tak ať je citovaná třeba ve 100 zákonech. Vyhláška má nižší právní sílu než zákon, ústava a LZSP. Co tam máte dál?

                    11. Víte, mezinárodní úmluva není vyhláška. Ta vyhláška jenom říká (vyhlašuje), že stát tuto smlouvu podepsal a hodlá se jí řídit. A pokud porušíte mezinárodní smlouvu, tak protistranu opravdu nebude zajímat, jakým způsobem jste tu smlouvu do svého právního řádu dostal.

                    12. Prakticky všechny mezinárodní úmluvy do diplomacii se do právního řádu zařazují vyhláškou, pokud jsem si všiml. Běžný plebs totiž nemá šanci je porušit, tudíž není potřeba je ani smerem dovnitř vymáhat.

                    13. A není něco jiného v ústavě??? To je dotaz?

                    14. A nemusí být také doručena. :-)

                    15. RK, Nomad: Čistě teoreticky, ambasády obvykle nemají dost volných pozemků na to, aby mohly bez povšimnutí zaparkovat sto tanků a podpůrných zbraňových systémů, zaslaných diplomatickou poštou. Ale taková vojenská základna se vší infrasttrukturou, letištěm a pozemky, která je mimo jurisdikci a dohled hostitelského státu, tam už se pár takových dárečků ztratí.
                      Já jsem také proti této smlouvě se SSA. Mám za to, že čím méně území a lokalit v ČR má cizí země pod svou svrchovanou kontrolou a zcela mimo jurisdikci státních orgánů ČR, tím lépe pro bezpečnost ČR. A SSA nevěřím ani pozdrav; SSA nemají přátele, jen zájmy.
                      Ze stejného důvodu považuji za vysoké bezpečnostní riziko i těch oficiálně udávaných skoro půl milionu údajných „válečných uprchlíků“ z Ukrajiny na území ČR.

                    16. Hm. Viděl někdy ruskou bambasádu ve Stromovce, CzechDave? Tam by mohl parkovat celou tankovou divizi, kdyby jí měl. Tu zase považuju za bezpečnostní riziko já, měli by je všechny postrkem odeslat zpátky do Asie. Pokud tady bude alespoň nějaká síla, která tomu ruskému roztahování a naparování bude stát v cestě, tak já jsem pro. Česká armáda to bohužel není (což se od ní při velikosti a ekonomickém výkonu ČR ovšem ani nedá očekávat, nemyslím to jako výtku).

                    17. To Nomad. A ta tanková divize ve Stromovce už je? Jaktože není, když ji Putin mohl poslat tou diplomatickou poštou? Plácáte nesmysly.
                      Co vidím osobně jako problém. Rudá armáda se měla za 2.SV zastavit na hranicích SSSR a nechat to tu vyhnít. Spoustu lidí by mluvila jinak (resp. vůbec nemluvila, protože by neexistovala). Tak to prostě je.

                    18. a) CzechDave mluvil o tom, že ambasády nemusí mít prostor na uskladnění tankové divize. Vyvráceno.
                      b) vyvracíte něco, co netvrdím, strawman jak vyšitý
                      c) rusáci nedošli do Berlína z čiré dobroty srdce a touhy nás osvobodit, jak se o tom hořce přesvědčili Poláci ve Varšavě. Ale když už do toho Berlína dorazili, měli si sebrat svých pět švestek, nakradené hodinky a jízdní kola a táhnout zpátky do té asijské díry, odkud přišli. Svět by byl rozhodně lepší.

                    19. Nomad: Přiznám se, že ruskou ambasádu jsem neviděl, neměl jsem důvod tam chodit. Pravda, jako správný šotouš jsem plánoval projet si transsibiřskou magistrálu, ale než jsem se rozhoupal, už to ze známých důvodů nebylo možné. Přesto stále trvám na tom, že skladovat tanky na pozemcích ambasády uprostřed metropole je podstatně komplikovanější, než na cizí vojenské základně uprostřed vojenského újezda, kam má normální civil vstup zakázán a kde hostitelský stát nemá žádnou kontrolu.
                      S vaším postojem vůči Rusku z mnoha důvodů nesouhlasím, ale budiž. Já mám ten samý názor na SSA – kam američan šlápl, tam nezůstal kámen na kameni. Raději náš bordel než vývozní americkou bidenovskou LGBTQ+ demokracii a její „západní hodnoty“.

                    20. No, když už někoho pozvu, aby si tady udělal vojenskou základnu, tak by bylo celkem hloupý, kdyby tam ty zbraně nedovezl, žejo. Pořád je to lepší než základna „bratrského“ národa, který sem s těmi tanky rovnou přijel a na budování základen se vůbec neptal, prostě nám oznámil, že tu budou a hotovo.

                    21. a) Jsem reagoval „To Nomad“.
                      b) Nerozumím. Co je „strawman“? Neumíte česky?
                      c) Bohužel se již některých přímých účastníků není možnost zeptat. Ano spojenci (myšleno západní) tu přišli naprosto nezištně. Jen šli občas cíleně po některých materiálech a vybavení. Ale to se také v učebnicích nedočtete.

            2. LWG: To sice jo, ale když zástupce jedné smluvní strany de facto dělá pro stranu druhou, tak se ze smlouvy stává fraška.

              1. Jo, to je pak skoro jako když Babiš „kupoval“ Lovochemii.

          2. konečně potenciální způsob, jak sem dovézt za normální prachy cokoli ze stádů, např. za pakatel z různejch těch flíbejů levný komponenty a jný hárdwéry, co tam stojí třetinu, co tady

            standardní USPS je drahej a celnický kurvy tady tě vojebou až hamba tvl, to je jedno z mála výhod takové emerické šašárne

        3. Pokud se lidi ptají na to, co je špatného na vzdání se vlastního území ve prospěch cizího státu, tak se nedivím, že jsme tam kde jsme.

          1. Ko-za: jsem myslel, že Ukrajinec by měl fofrem odevzdat Ukrajinu Rusákovi, tak to je snad v pořádku, ne?

            1. fatdwi:
              Tady je řeč o území ČR. Kvůli tobě a podobným zde bude zaděláno na další problémy do budoucna.

              .

              1. corona: jistej JH tady před pár dny tvrdil, že si neumíme vládnout, tak jsem čekal, že ta vaše rudá klika bude s takovým postupem v cajku.

                Koukám, že konzistence v uvažování taková…lampasácky-bonzácká, no. Že se snažíš svou vinu hodit na jiné k tomu patří. Myslel jsem, žes už dosáhl dna, ale jak vidím, lze být ještě ubožejší než jen ulhanej hlupák, co nic neumí:-) Tak jeď, ukaž, že to dno najdeš!

                1. fatdwi:

                  „… jistej JH tady před pár dny tvrdil, že si neumíme vládnout, tak jsem čekal, že ta vaše rudá klika bude s takovým postupem v cajku.

                  Koukám, že konzistence v uvažování taková…lampasácky-bonzácká, no. Že se snažíš svou vinu hodit na jiné k tomu patří. Myslel jsem, žes už dosáhl dna, ale jak vidím, lze být ještě ubožejší než jen ulhanej hlupák, co nic neumí:-) Tak jeď, ukaž, že to dno najdeš!…“

                  – – –

                  1.
                  JH tu řečnicky nadhazuje vše možné, co ho napadá. Ano, špatně si vládneme, bo volíme pakáž – jako národ jsme líní uvažovat, jaká hrozí rizika. V tomto bodě jsi jeden z těch, co tam tu pakáž hodí vždy; je to dáno tvou tendencí podléhat reklmám.

                  2.
                  „…vaše rudá klika…“
                  – nevím, cos tím mínil. Nikdy jsem nebyl člen ani kandidát žádné politické strany a ve skutečných volbách od roku 1990 jsem nikdy nevolil nějakou „rudou“ stranu.
                  Máš velmi zjednodušené představy, vytvořené pochytáváním kusých informací, neznáš souvislosti. To snadno dokážu – stačí několik otázek…

                  3.
                  „…se snažíš svou vinu hodit na jiné…“
                  – tu vinu neseš TY a tobě podobní. Notorickou volbou „správných“ stran, různých zlodějských pokřikounů, plácajících kterak „sníží daněéééé“ atd.

                  4.
                  „… dosáhl dna…“
                  – no, to dno přijde, ale spadne tam celá ČR. Splynout s UA, poslat odtud kanonenfutr na východ, zbývající majetek do rukou cizích šmejdů.
                  Účastnbil ses referadna o vstupu ČR do EU…?

                  :OD

                  1. corona:
                    ad 1) lžeš. Zase, nebo spíš pořád. Že jsem to nikomu z těch, které tak nemáš rád nehodil zjevně nedokážeš překousnout a držíš se jak hovno košile svých pocítků ublíženého bonzáka. Je to ale tvůj život, mě je tě spíš líto.

                    ad 2) mínil jsem tím místní kliku servisdok-corona-behemot-kaBrnak a pár dalších tragédů, ke kterým se JH z mě nepochopitelného důvodu přidal a která neustále vymýšlí konstrukce, proč je Rusák v pohodě na Ukrajině, proč tam už zítra drtivě vyhraje, proč mu vyhovuje dlouhá válka, kterou určitě plánoval a proč by se Ukrajinec měl vzdát. Ale tos věděl, že?

                    ad 3) nemáš pravdu, tu vinu máme oba stejnou, pokud je tedy pravda, že jsi stejně, jako já nevolil ty, které tvrdíš, že jsou nevolitelní. O čemž já osobně pochybuju od chvíle, kdys chtěl estébáka za prezidenta.

                    ad 4) dno chování jedince, tedy tebe. O ekonomice nebo ČR jsem nemluvil. Tos ale taky věděl, že?

                    1. fatdwi:

                      1.
                      Přiznals přinejmenším házení SSO (frakce ODS). A tahle SSO šla mj. také s Piráty do lokálních koalic.

                      2.
                      Já nevymýšlím konstrukce na téma RF na Ukrajině. Porovnávám výstupy informačních zdrojů a učinil jsem závěr, že ty naše velké hlásné trouby lžou (ČRo atd.), tedy věnuji víc pozornosti těm, které na konflikt nahlížejí méně tendenčně.

                      3.
                      V posledním kole jsem učinil vše, aby prezidentem nebyl ten nejškodlivější grázl.

                      4.
                      Jo tak, jedince…
                      Já považuju za dno tu pakáž, která naši zemi zatáhla do současného stavu.

                      .

                    2. corona 10:55
                      Pane majore, hezký den přeji.

                      Zveřejňujete tady, že porovnáváte výstupy z informačních zdrojů. To ale nebudou média, že ne? Vy nejste mediálně přesvědčený.

                      Prozradíte kde čerpáte?

                    3. Ano.
                      To všechno proběhlo v médiích. Vy ale médiím nevěříte, protože se jimi nedáte ovlivnit.

                      Nuže, prosím o zdroj. Anebo jste si udělal názor na základě mediálního obrazu. Upozorňuji, že i D-F je médium a občas informačně nedokonalé.

                    4. Childeater:
                      „…médiím nevěříte…“
                      – – –
                      Dost složitá věc, asi nepobereš. Zkusím příklad:

                      „Za starého režimu byly v ČSSR sovětské rakety SS-20 v silech…“ – médii často vypouštěný výrok.
                      Totéž hulákal Topolánek.

                      Šel jsem směrem k věci a hledal informace.

                      Fakt:
                      Na území ČSSR nikdy nebyl SS-20 a nebylo zde ani jedno raketové silo.

                      .

                    5. Kde jste ty informace hledal a našel?

                    6. Childeater:
                      V reálu.

                      .

                    7. corona:
                      ad 1) SSO se do parlamentu nedostala ani jednou (volil jsem je myslím 2x), tedy jak bych mohl být něčím víc vinen než ty, který neustále omíláš, žes taky nevolil nikoho parlamentního? Si to nějak zkus srovnat, co vlastně plácáš.

                      ad 2) nevidím souvislost s tématem. Navíc to, že mainstreamová média lžou tady na D-F snad chápe každý, v tom nejsi žádný objevitel.

                      ad 3) Chtěls za prezidenta estébáka, který míru své škodlivosti prokázal dostatečně. Kdo ví, cos tam naházel dřív, prostě ti nejde v tomto věřit.

                    8. fatdwi:
                      1.
                      V komunální politice se vyskytovali, někde i s piráty v koalici.
                      V EU někoho měli taky:
                      https://www.svobodni.cz/aktuality/reflex-svobodni-a-ods-maji-nejliberalnejsi-europoslance-spocital-liberalni-institut-na-opacnem-konci-je-cssd/

                      2.
                      Ale ano, souvisí – píšeš tu něco o tom, že já „…vymýšlí konstrukce, proč je Rusák v pohodě na Ukrajině, proč tam už zítra drtivě vyhraje, proč mu vyhovuje dlouhá válka, kterou určitě plánoval a proč by se Ukrajinec měl vzdát…“.
                      Na tom jsem řekl, že nežeru naše veřejná uječená média jako je ČRo apod.
                      Ty to máš jinak, proto sis vyfabuloval něco jako „…kliku servisdok-corona-behemot-kaBrnak a pár dalších tragédů…“

                      3.
                      Babiš byl leda tak civilista z PZ, který jako mnoho jiných někde podškrábl spolupráci coby obyčejný spolupracovník.
                      Pavel byl kariéristický šmejd z povolání, měl se správně houpat na lucerně hned na konci roku 1989, když to vezmu zhurta. Ovšem naivní blbečkové si ho zvolí za prezidenta, prtotože je přece „IN“ mít svobo&demo médii vypláchlou hlavu.

                      Co přijde, to si ty zatím nedokážeš připustit; nedovolí ti to tvoje přesvědčení.

                      .

                    9. corona:
                      ad 1) :-) Debílek andílek, zpíval Landa. Hele, ty gumo, proč motáš do celonárodní politiky komunální? Napadlo tě třeba, že tam, kde bydlím, jsem v komunální politice SSO volit vůbec nemohl?

                      ad 2) co žereš nebo ne je úplně fuk, důležitý je ten smutný výsledek, co tady předvádíš.

                      ad 3) je komické chtít za prezidenta estébáka, který tady prokazatelně škodil ve velkém desítky let a posledních 8 to snad mohl nevidět jen naprostý kretén a nadávat těm, co volili toho druhého komanče, že jsou „naivní blbečkové s vypláchlou hlavou“. Ty si do té své držky fakt nevidíš:-))

                      Jasně, ty tak víš, co je „moje přesvědčení“, kašpárku:-) Věnuj se radši tomu svému, vždyť píšeš úplné bludy jak mentálně postižený, především bod 3) je kouzlo nechtěného:-)

                    10. fatdwi:
                      Tak jasně, že vůbec netušíš, co je bělofousatej šmejd zač.
                      A „…a posledních 8 to snad mohl nevidět jen naprostý kretén …“
                      – no samozřejmě, však taky posledních 8 lety ty média nejvíc řvaly, jaký je to nebezpečí, proto sis to tak dobře zapamatoval. Víš jen to, co na tebe padá z médií…

                      :OD

                    11. corona: jasně, nikdo tady neví, že je to prominentní synáček, co šel dělat kariéru do kontrarozvědky a kdyby nebyl samet, je klidně možný, že by byl prezidentem taky. Proto jsem mu to taky NEhodil, kapišto?

                      Netuším, co „řvaly média“, nejsem úplně mediální typ, konečně si zapamatuj, že nemám ani televizi.

                      A když se uráčíš podívat kolem, pravděpodobně narazíš na to, že tomu tvýmu estébákovi nemalá část médií patří a tam se 8 let řvalo hlavně oslavně a když se provalil nějaký průser, zatloukalo se, že to jako nic, nebo už zapomněls na ty tanečky kolem Čapího hnízda, jeho syna, co ho ten formát správňáckej odklidil na Ukrajinu a Zemana po volbách? Tak tady nedělej z Babiše chudáčka, co na něho někdo útočil – naopak, během covidu měl podporu napříč vším, maximálně se mu spílalo, že to tady dusil málo a byl moc měkkej.

                      Nicméně díky, konečně vím, co je to to „mediálně přesvědčenej“ – to jsi totiž ty. Není to hezkej pohled, takže chápu, proč to používáš jako urážku, i když zatím prakticky vždycky úplně blbě. No třeba se jednou s někým trefíš.

                    12. fatdwi 3.5.2023 v 15:13 :
                      – – –
                      Ne každý ovšem tuší, co byly tyhle gumy zač, nezažili je v „ostrém provozu“. Kdejaký mladší vořežprut v něm vidí kladného hrdinu, právě vlivem médií.

                      „Mediálně přesvědčený“ je ten, kdo věří informačním zdrojům jako je ČT, ČRo, soukromým uječeným TV jako NOVA a Prima, webům jako seznam apod. Já třeba tzv. „čapí hnízdo“ nijak zvlášť nezapracoval právě proto, že padalo z těchhle médií.
                      Taky jsem nikdy nevolil ANO jako stranu a nebýt situace v 2. kole, kdy byl pro mne menší zlo, taky ho tam nehodím.

                      .

                    13. corona 15:32
                      Hm. Takže jste volil Babiše o kterém jste nic nevěděl, protože jeho protivník byla guma, o kterých Vy víte co jsou zač.

                      Takhle nějak to bylo?

                    14. Childeater:
                      Jsi jeden z těch, co nemají vůbec páru o tom, co je zač tahle guma. Nezažils je.

                      .

                    15. corona:
                      Jste jeden z těch, kteří nemají vůbec páru o tom, co je zač Babiš.

                      Přece jste ho volil.

                      Proč?

                    16. Childeater:
                      Já samozřejmě vím, co byli zač lidé v „pézetkách“. Obvykle protekční prospěcháři. Tys je nezažil, takže nevíš.
                      A taky neumíš posoudit, kde je větší riziko pro řadového občana z těch dvou, co kandidovali v 2. kole…

                      :OD

                    17. O Babišovi nic nevíte, protože vědět nemůžete. Nikdy jste se do jeho blízkosti ani nepřiblížil. Zažil jste gumu na vojně. O Babišovi nevíte, a je to naprosto zřejmé a každému.
                      Víte proč?

                    18. Childeater:
                      Babiš byl v pézetce, civilista, spolupracovník StB. Jeho stranu jsem nikdy nevolil.
                      V 2. kole prezidentské volby byl menší zlo, než grázl Pavel.
                      Nevím, co bych tak mohl zjistit dalšího např. „přiblížením“, ale silně pochybuju, že by to mohlo ovlivnit moje rozhodnutí udělat vše proti zvolení bělofousatýho hajzla.

                      .

                    19. Corona
                      Nezažil jste, neznáte a nevíte.
                      To je v pořádku, je vás víc.

                    20. Childeater 3.5.2023 v 17:42

                      „…Nezažil jste, neznáte a nevíte.
                      To je v pořádku, je vás víc…“

                      – – –

                      Víš ještě něco víc, co já a jiní netuší. A to „něco“ je dle tebe tak závažné, že kdybych to věděl, ovlivnilo by to moji volbu…?

                      ???

                    21. Corona
                      Podstatné je, že to nevíte Vy.

                    22. Childeater:
                      „… to nevíte…“
                      – – –
                      CO…???

                      .

                    23. corona: Uřízló ruku na cirguli sem pravda nezažíl, ale sténě vím že bez ní by se mňe blbě zavazovaly boty.

                    24. corona: pro mě dnes stačilo, jen mi nedá se zase podivit nad tím, jak tady hodnotíš ostatní, když sám patříš mezi ně. „Naivní blbečci“, teď „mladí vořežpruti“, no hlavně, že toho Babiše volí a vždy volil samej inteligent, co „ví“. (facepalm)

                    25. fatdwi:
                      Ano, ty bezesporu patříš mezi ty mladší a naivní blbečky – netušíš, co je zač Pávek a proto jsi neudělal ten poslední možný tah proti němu v prezidentských volbách.
                      Já ho udělal.

                      .

                    26. Tu „kliku“ a to následující, ti včas připomenu.

                    27. To servisdok:
                      Zas se pokusíš někoho udat, jako už tolikrát?
                      Na přímou akci to nevidím. Každý holt dělá to, v čem vyniká.

      3. Když vyjdete z toho co se může pokazit to se pokazí tak je to jistota.
        Dole info z jejich vlastních zdrojů co se činí a ne že ne, snílci a naivové.
        Věřím že kupčíci a penězoměnci dá se to říct i oficiálně ale tedy autenticky vexláci budou mít pre a těm prachy nesmrdí za žádnou cenu. A při stavu justice nadbíhající kapitálu a nepracující pro lidi je to až „luxusní funus gutlinky, potažmo obyvatel a pustí to tu na plné kule „obdařenými.
        https://www.youtube.com/watch?v=9a—cJa5-E
        Time 9:00 https://www.youtube.com/watch?v=d2sWFTMVNUc

      4. kaBrnak :
        „Tady jsou ty americké základny, kde …. “

        – ale fuj, …. však ty nechápeš, že tí Ušiaci vás budú chrániť skoro tak dobre, ako Ušiacka mRNA !!!
        Tou mRNA vás testovali, či ste vhodní na tu ich ochranu. Zvládli ste to.

      5. To je prdel: ZAtím všude platí a je účinně vymáháno české právo, nikdo nemá žádné zbraně, drogy taky u nás nejsou, aktivity jsou jen legální a na všecky stavby v Česku je stavební a jiné povolení :-)))))))))))))))) JAko kdyby to psal rusák :-)))

      1. Naše měna je pevná!

  6. Vláda problém pochopitelně vidí, nicméně se obávám, že za současné sitauce není reálné, že by jej začala opravdu řešit a vzápětí nepadla.

    Pokud se týká policistů, VŠ učitelů, atd., tak tam je naopak v pořádku, že chtějí prodat svou práci dráž, to je dobře u každého. A pokud neprodají, mohou hlasovat nohama ve stylu „neděkujem, odcházíme“. Pokud jsem viděl tabulky, tak docent na škole, která není zázemím pro jeho praxi, si může plus mínus na ty samé peníze přijít u CNC mašiny nebo za kasou. Policajti nemají málo, ale že by se ty peníze nedaly vydělat i jinde, to zase asi ne.

    Zaměstnance firmy, která jde zugrunt, jsem viděl, jak chtějí přidat. A když nedostali, tak odešli. Nějakou dobu se je firma pokoušela nahradit a potom skončila.

    1. Tady bych se Vás rád optal, pokud dovolíte:
      Pátralo se i po tom, proč ta firma šla zugrunt?
      Nebylo to náhodou horentně přeplacenými manažery, kteří ve skutečnosti nic neřídili, protože to ani neuměli?

      1. Řekněme, že šlo o souhru nepříznivých okoloností (v oboru klesaly ceny), ne úplně jednoduchého jednání majoritního společníka (nestabilní v názorech a ne snadno k dohodě), nepříliš schopného, ale dosti hrabivého obchodního ředitele a ve výsledku také představy, že za bránou stojí fronta lidí, kteří nebudou brblat na ten poněkud nevěstinec a budou levní, což občas platilo, ale otázkou byly jiné kvality těch lidí a také ta fronta se povážlivě krátila. Nakonec firmu převzal obch. ředitel a dorazil jí. Managoři je tam občas vystřídali, ale většinou byli odejiti majoritním společníkem, většinou důvodně, neboť po nějaké době rezignovali na snahu něco změnit.

        1. Díky.

          Ty představy mnohých firem, že za branou čeká dalších 10 lidí, na nějaké podprůměrné místo třeba s 25 brutto, ty už vzaly zasvé před hodně lety.
          Někde se ta praxe začíná vracet, ale problém je s nějakou kvalifikací. Skladového dělníka asi nahradíte celkem snadno, ale s odbornějšími profesemi už je to horší, až špatné.
          Píšu o tom, že je tady cca milión ukravínců. Ale myslím si, že ani oni, třebas nekvalifikovaní, nebudou časem ochotni dřít v bordelu, nejistotě a za pár kaček.

          1. servis:
            Promiň, ale mluvíš, jak kdybys měl ukrajinskou ubytovnu za prdelí.
            Co ty planetární membrány?Ten otazník se tady vznáší už dlouho a občas se potká s Hi-Fi otazníkem, který je již obrostlý lyšejníkem.

            1. Hi fi je pasé, high tech či high end, dvoukanalové hrají jinak než stereo a když v tichu lehnete tak vám dynamika nedovolí usnout ani když to jde šeptem. A slyšíte špendlík, tedy ti s hudebním hluchem. :-)

            2. tvl některý moje dotazy už zkameněly, má to prostě fpýčy, sem chodí akorát žvanit

            3. Myslíš asi planární, tj. rovinné membrány?

              1. servisdok 17:32
                Samo, ale to je pro tebe zřejmě něco jako zlatý déšť naproti v ulici.Vzdálené dálky.

            4. Jo a mám ukravínskou ubytovnu skoro za prdelí, dokonce dvě, obě jsou státní baráky. Byl jsem tam s vnučkami o víkendu procházkou. Aby nesledovaly, čeho jsem je původně chtěl ušetřit (nečekal jsem takový brajgl), tak jsem je fofrem pakoval jinam. Stihl jsem pořídit i nějaké fotky, až se mi bude chtít se s tím babrat, někam je zavěsím. Jasně, dva baráky po cirka 300 kusech, to pro lízače prdelí u kravína jistě není relevantní vzorek, ta další stovka podobných bude jistě v pořádku. U nás je to bezesporu tím, že se k nim místní chovají hnusně, odtažitě a kritizují jejich netahavost, co jim ani nedovolí uklidit bordel před barákem.

              1. servis:
                Cítím z tebe nějaký neklid.To mě mrzí.Dej se ke klidu, dědo.

                1. Jestli mu tam vrzli UA cigose, tak by to mohla být i pravda. Z druhé strany, u snědé tísně nehraje pas roli. Což ví každý kromě blbečka, co k nim chodí s dětma na procházku.
                  Příště je vezme do chanova (kterej postavili ti skvělí komunisté) a bude drzkovat zas.
                  Asi by se dcerka měla víc zajímat o aktivity, který dělá „děda“ s ratolestma.

                  1. Šli jsme po protějším chodníku, ten bordel je přes silnici. Museli jsme tamtudy projít, abychom se dostali tam, kam jsme chtěli.
                    Jsou to ve 100% lidé bílé pleti, dílem pokuřující, dílem chlemtající levné hypáčové pivo z těch větších petek, okolo státního baráku naprosto neuvěřitelný bordel. U toho chodníku jsou lavičky, okolo nich samozřejmě taky humus a u jedné zachovalejší lavičky ležely dvě šprcky. Jen jsem trnul a periferně kontroloval, aby se se některá nesehnula, nebo nevyptávala. Nijak jsem to před nimi nekomentoval, to nemá smysl.
                    Vysedávají tam, pokud zrovna neleje, každý den. Protože je tam okolo státního baráku povinné VO, tak do noci. K tomu z mobilů puštěná, jakási balalajková muzika do BT repráků, už je po zvuku bezpečně poznám. Chudáci lidi, bydlící přes silnici.
                    Z té druhé ubytovny jich část pracuje buď přímo v KM, nebo v přilehlé průmyslové zóně. Je u ní zastávka busu, viděl jsem okolo půl druhé odpoledne dost lidí nasedat, asi na odpolední směnu.

                    1. Bez se tam podívat ještě jednou, když pořádně zapatras, najdeš i jehly, přímo v pískovišti. I láhev toluenu, to tyhle UA zvířata rady..
                      Jinak, sprcka – není to známka odpovědnosti? Já vím, má to jít do koše, ale stejnak, alespoň něco. Ale oni ji stejně měli jenom na pasung drog, žádný sex.
                      Tohle prostě u nikoho jinýho a jinde v CZ neuvidíš a nevídal si každý den (tedy, ehm, doopravdy, že ano,rozumíme si)…

                    2. No hned byste se do té idylky mohla nastěhovat, ne?

          2. Ono to fungovalo, dokud v těch firmách makali lidi, který zastihnul plyšák mezi 40 – 50. Ti se báli, že už by jinou práci nenašli a tak dřeli za malý plat, aby si pan ředitel nebo majitel mohl dovolit kurvy, chlast a chlebíčky a to ještě zvládali i práci za naoko zaměstnanaého neschopného příbuzného pana šéfa. Tihle lidi jsou už ale dneska v penzi a mladý už na takový podmínky nepřistoupí.

            1. Ko-za:
              Viděl jsem desítky takových případů. Dokonce jsem zažil pád takové firmy poté, co jim dva zaměstnanci s úsměvem utekli a pak to pan majitel zavřel. Zkoušel ještě vyhrůžky mafií, soudy a další intervence, ale nepomohlo.

              Ale to tihle humanitně vzdělaní blbečci neznají…

              .

              1. Též znám několik takových případů.

            2. Klidně i ve 30ti. Já zažil partu inžinýrů, co před pár lety odcházeli do doochodu se 17 000 čistého. A to na nich stál výzkum a vývoj klíčového produktu, který se jim snažili obšlehnout číňani i amíci.

              Zůstali by tam i dýl, jenže vedení převzal zástupce ředitele, 40letý kretén kvůli kterému odešli všichni klíčoví zaměstnanci.

              Čili když se něco podělá ve výrobě, tak už nemá kdo na tom zapracovat aby vymyslel nějaké řešení. Čili pojedou do té doby z toho co tam zavedli ti inžinýři, a pak to můžou celé zabalit.

              I proto že takové špičky v oboru už dnešní školy neprodukují. A i kdyby tak nemají kde získat potřebné zkušenosti.

              Takhle to hlavně bylo u oborů které se po revoluci přestěhovaly do číny nebo je zařízly eurounijní předpisy. Tam ti fakt senior R&D inžinýr měl klidně 17 000 čistého. A byl moc rád že vůbec sehnal něco v oboru.

              1. kaBrnak
                techniků je jako sraček, i mladých a šikovných.
                Jen chtěj prachy, ze kterých se kapitánům průmyslu začíná točit hlava. Občas je i dostanou…

                1. Childeater:
                  „…techniků je jako sraček, i mladých a šikovných.“
                  – – –

                  Těchhle:

                  https://forbes.cz/dalsi-milnik-pro-ceske-zuri-michal-illich-prichazi-s-novou-verzi-letadla-s-kolmym-startem/

                  ?

                  :OD

                2. Ha ha ha!

          3. „Ty představy mnohých firem, že za branou čeká dalších 10 lidí, na nějaké podprůměrné místo třeba s 25 brutto, ty už vzaly zasvé před hodně lety.“
            Nevzaly. Ani omylem. :-(

      2. servisdok: Malá historka ze života. Firma zavřela čásť výroby, a čásť dělniků poslala dom na 60% platu. Propustit je nesce, věří, že je to dočasný. No a dyš mistr z provozu co jede potřebuje nekeho nahradit a zavolá tem, co só doma, esi by nedošli do práce, tak ho vodmítnó, a všecí. Asi jim to doma vyhovuje. Museli se uskrovnit a naučit se vyjit s tema 60%, ale zase ten benefit nemuset pro to ani hnót prstem a všecek ten volné čas.
        Představa, že tady máme nejakó super dělnickó třídu co je hrr do práce a akorát tí manažeří jim to kazijó je mylná.

        1. No vidíš to. Tady se bájí o nepodmíněném základním příjmu a u tebe ho má kdejaká lopata. Tedy jen do té doby, než firma lehne, ale kdo by to řešil, když je venku hezky, že jo.

          1. Nomad: Néni to u mňe a nemá to kdejaká lopata. A može to skončit rychlo, esi firma nazná že to lepčí nebude a vyrazí je.

            1. A není to třeba tak, že ti dělníci doma tak jako utajeně stávkujou? To by pak samozřejmě dávalo smysl, že nepřijdou do práce, žáno.

              1. Nomad: Jo, smysl by to dávalo. Takže né líný lemry ale vodboráří? Esi jo tak to se jim musím v duchu vomluvit.

            2. vltava:
              Podivný příběh.Už se to vysvětlilo?

        2. tak naštěstí vodmítnout přijít do hokny je poukázka na okamžitou výpověď, kolik jich už vylítlo?

    2. Tak ony se ty stejné peníze co má policajt dají vydělat samozřejmě i jinde, ale ne úplně s tím, že máte jistotu že zaměstnavatel neskončí, že stačí maturita „z čehokoli“ (+ fyztest, který zvládne v podstatě každý se špetkou kondice), nejdete s vlastní kůží na trh ani nic podobného, práce je hodinově celkem jasně daná a tak dále.

      1. Policajtský peníze vyděláte snadno, ale 6+2 týdny dovolené a po patnácti letech výsluhy až do smrti, to v soukromém sektoru jako středoškolák fakt nenajdeš.

    3. LWG: Jestliže je výdělek ve státní správě v průměru vyšší než v soukromé sféře, řeči o tom, že by si jednotlivý policajt či učitel nemohl vydělat i mimo státní sektor, jsou mimo mísu. Lidi se totiž v průměru samozřejmě nebudou chtít přesunout k horšímu, o větší nejistotě v soukromém sektoru nemluvě. Nejen díky tomu, půjdeme s touto vládou leda do hajzlu.

      1. Jenom bych dal na uváženou, že ty platy v rozpočtové sféře (většinově zase takové hifi nejsou a je tam jistá deformace, která se jmenuje outsorsing, tedy úředník je rozpočtový a trávník střihá zaměstnanec technických služeb, které jsou technicky s.r.o., kytičky na veřejných záhonech ochází zahradnice živnostnice, městkou knihovnu, úřad, školy, atd. v mnoha případech zametá a vytírá úklidová firma, atd. Není málo takových činností, které erár platí, ale ne vlasním zaměstnancům a část z nich jsou právě tyto činnosti (pochopitelně pokud outsorsuje např. daňové nebo právní poradenství, většinou je to dražší, než úřednicý plat).

        Nicméně máte pravdu v tom, že je tam relativní jistota (i když třeba místní pobočky úřadů jdou už nějakou dobu pod kosu a teď končí i různá kontaktní jednomužná či jenoženná pracoviště katastrů a dvoulidná pracoviště berňáků) a také často menší zátěž. Pořád známé vyhrožuji, že se s příštím konkurzem stanu jejím podřízeným a budu mít pět týdnů dovči a pracovní dobu od do, ale zatím pořád nevím jak vysvětlím doma že jdu dobrovolně pod polovinu…

        1. Vysvětlení je snadné, snížíš tím přeci uhlíkovou stopu. Nižší spotřeba – zelenější svět. To manželka jistě ocení.
          Jinak s příjmy je to samozřejmě složitější a hlavně zaměření na průměr zavádějící. Už by bylo načase, aby statistici u výdělků vedle každého průměru povinně uváděli i medián. Ono to vypadá pěkně, když např. 9 lidí bere od 20, 21, 22,… až 28 a jeden 184, že v průměru má každý 40, jenomže medián je 24,5.
          V tom, že na rozpočtovou sféru je ekonomicky navázána leckdo z privátní, máš pravdu. O to větší důvod úřednictvo, policii, atd. maximálně zredukovat a zefektivnit zrušením zbytečných agend.

          1. Pardon, neuváženě jsem použil slovo manželka. Opravuji „doma“.

      2. Právník/právnička nabízíme platové zařazení: platová třída 12. Platová třída 12 znamená, že absolvent práv dostane nástupní plat 27 250,- hrubého. Pokud si stihl udělat někde při studiu aspoň trochu započitatelné praxe, tak dostane 28200,-

        Právník/právnička ve stádním 28200,-
        Nástupní mzda na pozici prodavač(ka)/pokladní při úvazku 40 hodin týdně 30 700 korun (Lidl).

        1. A za tři roky mu ten Lidl přidá na 36. Vyskládá si bedny, zamete podlahu u trouby na dopejkání pečiva a jde domu s čistou hlavou.

          1. Ale to i ten právník ve státním, pokud není blbej a vztahovačnej.

          2. A prdel je ve státním sehnat třeba ajťáka. Těm dávají snad jen 9., možná 10. třídu (24 220 Kč).

            1. Tož bude nejlepší, když půjdou oba, právník i ajťák, k policii anebo do armády, ne?

          3. očividně netušíš, co vobnáší hokna v lílu, co? tamto je možná něgde v arbeltu

    4. Na maximálně 7% informací potřebných pro životy jsou zadarmo drazí, jasný? U technických oborů je vysokoškolák bez samostudia leda jako maturant a to už po půl roce. Nebo by se bez toho rodiče neobešli plácáním kanonenfutrů budulínkům drili fašounů? Kdo se nechce učit zůstane blbej škola neškola a vidíte to že i s hromadami (bezcenných) titulů, memory.

    5. vopičáci a další ksindl hlavně má vésluhy, to je solidní černá díra, co furt roste, letos už to přeleze 15G, ale na to kurvy taky šahat nebudou, v eráru je moc kreténů, co to hážou pětidemolici, takže kácet budou hlavně v řadách opozice

  7. Po dlouhe dobe lepsi clanek. Ovsem, autor beduje, ze neni te spravne demonstrace kam by mohl jit. Ja byl 11.3. zejmena kvuli faktum ktera zminuje. Zkuste treba dale prozkoumat kolik se vraci na danich kolegum z ukrajiny a proc. Zkuste si zjistit kolika pijavicim musite platit „vypalny“ kdyz chcete zamestnavat ukrajince…
    Vicemene kazde prerozdelovani (dotace) je prostor k manipulaci a kradezim. A stale se to stupnuje.

  8. Pro p. Mrcasíka. S některými věcmi v článku obecně souhlasím. Co je důležité však říct. Obecně státní správa (SS) bude fungovat v jakémkoliv zřízení (prostě v nějaké podobě bude). Důležitá je však především:
    a) efektivnost zaměstnanců
    b) jejich znalosti
    c) morální kredit
    A pokud by toto zaměstnanci SS plnili, tak žádný problém „dotací“ (a nejen jich) není třeba řešit. A to vč. vymahatelnosti práva.

    1. Ano, státní správa je navržena tak, že bude fungovat jen s „lidmi socialistického typu“. Takoví lidé ovšem neexistují a existovat nebudou, a proto je ten koncept vždy odsouzen k nezdaru. Rychlost konce je přímo úměrná velikosti státní správy a spravované části ekonomiky, nepřímo úměrná bohatství společnosti, kde státní správa působí.

  9. Mno jo. ODS je umírněná sociální demokracie. Všichni relevantní ostatní jsou ještě horší.

    Z mojí perspektivy to vypadá trochu jinak.

    1) Nechat daně, nechat dotace a dávky – směr ke krachu, ale zatím business as usual.
    2) Nechat daně a dávky, snížit dotace – vybereme sice zatáčku před krachem, ale osobně si značně pohorším.
    3) Nechat daně a dotace, snížit dávky – pro mě neutrální řešení, politicky složitě prosaditelné.

    Optimum je pochopitelně snížit daně, dotace i dávky, celého toho bumbrlíčka radikálně zhubnout. Nevidím bohužel politickou sílu, která by to prosazovala.
    A k těm Amíkům – přejí byznysu více než EU (a jistě více než ČR). Tudíž jakékoli posílení moci USA na území ČR vítám. Leč snovou touhu stát se třiapadesátou hvězdičkou na pruhované vlajce jsem opustil někdy v pubertě.

    1. Optimum je, začít se ptát, kde všechny ty peníze mizí (otázka na investigativní novináře, hlídače demokracie, influ…, nebo jak se to jmenuje). A zda je nutné, aby je někdo takto kradl. A pak samozřejmě, jaká výše daní je přiměřená.

      1. A měli by se ptát samozřejmě i občané. Nspř. A s tím kulturním domem/cykloztezkou/rozhlednou atd. (ano dostali jsme na něj dotaci ve výši 90%) budeme jako v budoucnu dělat co? Kdo to bude provozovat, kdo bude hradit údržbu, jak se bude využívat…???

        1. Máš recht. Přiměřená výše daní jen právě taková, co stačí na placení nepochybně veřejných a neindividualizovatelných statků. Puntík.

          Spíš jsem to směřoval jinam – v horizontu cca 50 let produktivního lidského života je kohabitace se státem a pokus získat na dotacích alespoň část toho, co jsem na nestvůrných daních zaplatil, logickým východiskem.

          1. Takže takový spolupracovník. Ať mi ten bordel státu a nehorázné daně zaplatí ostatní občané…

            1. Pořád hostitel státního parazita. Odvedené daně se jen zčásti vracejí na dotacích.

              1. A ty dotace získáváte jak? A kčemu slouží?

                1. Dotace slouží k obživě. Mrak oborů už víceméně počítá s tím, že dotace budou tak nějak na všechno. Nedávno malá firma dostala 50% na zemní stroj (z jakého programu si nepamatuji). Místní autobusová doprava a zemědělství mají na dotacích kalkulace založené. Atd.

                  1. Každý funkční stát má dotace nebo aspoň slušné úlevy pro střední a drobné podnikání. Které je stabilizačním základem ekonomiky.

                    Jen u nás hází modrobolševici spolu s (bývalými) socany živnostníkům a malým firmám klacky pod nohy všude kde to jde.
                    A dotace vyžerou šíbří jako Bureš, pak solární baroni a v tom nejepším případě velké firmy.

                    Takže menší firmy jsou likvidovány nejen silnější konkurencí, ale už i dotacemi které dostane ten silnější pes.

                    1. Nicméně „brát chudým a dávat bohatým“ to tu nastavila už v 90. letech ODSS. Která se pak cítí v dotačním eurosocializmu jak ryba ve vodě.
                      Jen u nás jsou to pět jen dotace pro bohaté a daně a poplatky pro chudé.

                    2. Každé dotace do podnikání jsou zvrácené, je to jen podporování bankrotářů, dělání dluhů, vyhazování hodnot za nic, výsměch všem, co umí něco užitečného vytvořit.
                      Totální ztráta cenové informace, prostě život ve lži. Putin měl pravdu, když nás prohlásil za impérium lží, byť by si sám měl hledět sraček ve svém pašalíku.
                      Až jednou nastane převrat k osvícené diktatuře, tak všichni šmejdi do toho namočení skončí v lágru nebo u zdi :-). A každý, kdo tohle svinstvo bude obhajovat půjde minimálně na převýchovu s celou rodinou :-))).

                    3. LD:
                      Připomíná to dost RVHP.

                    4. kaBrnak 3.5.2023 v 7:30

                      Ano, velké firmy mají dostatek prostředků na to, aby zaměstnaly dostatečný počet odborníků na získávání dotací.
                      „Požírání“ malých firem většími se tuším v literatuře nachází v regále „konkurenční boj“.
                      Je lhostejné, kdo dotace dostane.
                      Zaplatí je daňový poplatník, kterému ale žádný užitek nepřinesou.

                  2. To LWG. To nemůžete myslet vážně.

                    1. RK 3.5.2023 v 22:49

                      Opravdu lze „nemyslet vážně“ použít jako komentář popisu reality?

      2. RK: „otázka na investigativní novináře, hlídače demokracie, influ…, nebo jak se to jmenuje“
        To byl hodně drsný vtip… Představa, jak se investigativní novinář z mainstreamu dotěrně ptá třeba toho vykulenýho :D

        1. Svým způsobem to bylo myšleno jako nadsázka. Ale tak by to přeci mělo být…novinář se ptá, zjišťuje, šťourá.
          A doporučuji si pustit tiskové konference ohledně covidu. Ke konci akce covid docházelo pomalu na lámání chleba, a novináři začali občas pokládat dotazy nesouznějící s ideologií. A konference pak byla následně ukončena.

          1. RK: Já souhlasím, že by mělo být. Jenže vím, jak ty urvy fungujou i ve věcech, který s poliikou nesouvisí.
            Pokud se český novinář začne chovat zdánlivě slušně, je to proto, že cítí obracející se vítr a chystá se změnit vlajku v předstihu.

            1. To mu nepomůže. Ze seznamu chochlofilcek vede jediná cesta a sice…nohama napřed.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017