Jak nás státní aparát, politici a firmy šmírují a jak se bránit - zpět na článek

Počet komentářů: 536

  1. Už to mám!
    sergej je příznačně nazvaný bot, nasazený zde panem domácím, za účelem naprosté strojové nečitelnosti zdejších diskusí! No bravo!

    1. To je ve skutečnosti grantový projekt MUDr.Chocholouška v rámci bohnické léčebny. Vyvíjejí tzv. „mentál-bota“ který má být v budoucnu nasazen v psychiatrických klinikách za účelem zabavení a relaxace těžkých schizofreniků a osob trpících stihomamem. Umožní to radikálně snížit medikaci, i vytíženost perzonálu. Když si budou moct pokecat se sobě rovným celé hodiny.

      1. A já jsem si myslel, že nějaký pes líže displej telefonu.

        1. Koukám že tu „nonsensy ěperkuje sestava a kryplkárují tragéda mentála gramatika brutopýra slabikáře hektorem bossingostalkingového kádrováka potěšením nechápavosti a trénujte ovšem jeho sebeonikání. :-)) No když jste bez schopností vnímání jiných než základních výheků sociopatizace z titulu patrně rozšířené hypnózy (klienty pasťáku zmrdů a přemýšlejte kdy a kde jste mohli být ošetřeni amuletem třeba v kabinetu) a tak si na sebe poštěkejte ve skřecích své smečky imbecilů. Ale za plot neskákejte, mohla by vás mžikově strhnout „čukapadabra. :-)))
          Jinak jako trio se dobře ududkováváte tlučhubováním a vzorně. Samozřejmě že neznalost a nemožnost chápání sdělených věcí se vás netýká tak si rozdávejte invektivy pro sebeobveselení idiotizacemi rovných vaší příčce poznání stavových merit a klidně si žerte petržel kozly zahradníkem. Laskavě houkalové uražení z titulu hluboce zanořených v pásmu aktivní debilizace a až ostudně s dřístavostí mameluků namyšleností až by se dalo nadsadit :-))) z VK singularity.
          https://www.youtube.com/watch?v=V3RaAn0HAZw

          1. Asi ty rozpory faktů a přání dělají divy formantům direkce, ůžery?
            Vy pípákům. :scratch:
            https://www.badatel.net/nato-verzus-rusko-co-sa-stane-dalej/
            Předpokládam že těch 12% nemá iluze o „své zlaté miliardě a pokud tak jejich mentální úroveň s následky rozhodně neoplakám.
            https://www.youtube.com/watch?v=WrjWITjzbw8

            https://www.youtube.com/watch?v=Qvf1a4SbZPk

  2. Tohle je nejcennější článek, jaký tu vyšel od roku 2010 (kdy DFENS zveřejnil screenshot se schopnostmi dálničního kamerového systému a jeho obslužného SW).

    Každý ňouma umí napsat článek z veřejně dostupných dat, o slavných a profláknutých západních technologiích vč. šmírovacích, a poplácat se po zádech jaký je odporník a ekspert.

    Ale insiderské informace o fízláckém softwaru používaném ČR a v ČR, to je kvalitativně jiná liga, a podstatně důležitější. Protože „poznej svého nepřítele“.

    Vřelé díky autoru – a kdybyste toho měl více, neváhejte prosím s publikováním.

    1. To co používají troglodyti v údolí dutých hlav je jen špička ledovce. Série „dohledový kapitalizmus“ na základě stejnojmenné knížky od Shoshany Zuboff, z webu
      https://krabice.wordpress.com/
      jde mnohem víc do hloubky
      https://shoshanazuboff.com/book/

      Mě by spíš zajímal globální dohledový systém Googlu, Microsoftu apod, než nějaké hračky pro české čučkaře nebo babišovo pronajaté vlivové agentury.

      Doufám že autor vydá další článek v tomhle duchu. Bo v češtině je těchto informací zoufalý nedostatek. Pak se člověk diví že jsou češi takoví ovcoidní vohnouti.

      1. To jsou ale všechno právě jen ty veřejně dostupné informace.

        Kdežto pro nás je nejdůležitější to, co konkrétně používá česká státní správa proti svým občanům, a jak to mají integrované. Což jsou insiderské informace. A ty právě přinesl tento článek.

        Tenhle článek je cennější než cokoli, co jsem tu kdy napsal já. Právě protože já jen přežvýkávám informace z veřejných zdrojů – sice korelovaných a mnohočetných, ale pořád jen veřejných, kde totéž co já může udělat kdokoli s internetovou přípojkou. Ale to, co autor tohoto článku, může udělat jen pár tisíc lidí v Republice a 99,99% z nich nechce.

        1. A od autora by mne ukrutně zajímala jiná insiderská informace: jaká kolaborantská SW firma píše Policii ten šmírácký software na drony, kterými chtějí měřit rychlost prostě strojovou analýzou obrazu létajících kamer:
          https://www.novinky.cz/domaci/clanek/policie-nasadila-na-ridice-drony-meri-bezpecnou-vzdalenost-i-rychlost-40399623

          Fyzikálně to sice nemůže být certifikované jako měřidlo, protože je to jen tupé korelování obrazových dat s „učící sadou“ radarem změřených rychlostí strojovým učením. Ale PČR na nějaké zákony o certifikacích kašle – když si dokázali „homologovat“ skryté majáky, které nebyly vidět ze všech úhlů a proto nezpochybnitelně porušovaly zákon:
          https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/nove-policejni-octavie-porusuji-zakon-aniz-by-poradne-vyjely/
          vs.
          https://www.novinky.cz/auto/clanek/skryte-policejni-majaky-jsou-evropskym-unikatem-legalni-podle-vseho-jsou-338958
          „Sice nejsou vidět, ale homologované jsou takže jsou legální“ – tak si stejně zkorumpovaně a nezákonně „certifikují“ i měření rychlosti odhadem softwaru z dronů.

          1. Nic nového pod Sluncem. Nevím jak teď, ale před ca 5 lety se po Praze proháněly „repliky historických vozů“, přihlášené jako zemědělské stroje. A nikomu to nevadilo.
            V turisticky zajímavých místech jezdí všelijaké „vláčky“, které už na první zběžný pohled, nebo při pohledu na vlečené vagónky plné lidí a dětí, homologaci nikdy dostat neměly – a jezdí dál.

            V elektrotechnice a elektronice – zrušení povinné certifikace EZÚ a hlavně zrušení závaznosti norem ČSN i DIN. Hodně s tím tenkrát spěchali. Výsledkem jsou vyhořelé kvartýry a byty, popálení a dokopaní lidé, jako bonus k tomu milióny tun problematicky likvidovatelného odpadu.
            Z druhého a případně třetího čínského recyklátu už další recyklát neuděláte. Nehodí se to ani jako zásypy běžného terénu, podklad pro silnice, nebo malý přídavek do asfaltových obalovaných směsí.
            Je to drahé na zpracování, samo zpracování je za hranou zdravotní bezpečnosti. Kvůli přidávané chemii do recyklátů, je to i nehluboko v zemi toxické, pokud s tím tedy raději nezasypáváte kilometr hlubokou těžní, nebo větrací jámu.
            Aby ten recyklát totiž vůbec k něčemu byl použitelný, tak číňan do něj, naprosto bez ohledu na cokoliv, valí věci, ze kterých by všichni ekologové tancovali svatého Víta.
            To jsou všechny ty, u nás jen řídce prosáknuvší různé „ftaláty“ a jiné chemické dobrůtky, ze kterých je pak například dětem špatně a dospělí se občas diví, proč vypadá nějaká plastová věc po roku používání, při styku s vodu či potem, jak vypadá. Za socialismu se s tím šlo setkat také – to když se ve Fatře Napajedla něco výrazně nepovedlo a po položení jejich podlahové krytiny lidi doslova slzeli – a štěstím to nebylo.
            Alergici, kterých dříve zdaleka tolik nebylo, ti by mohli dneska vyprávět – jednoho takového znám, co byl od instalace vydatně topícího, čínského aparátku v jednom kuse na hromadě a přes půl roku se zjišťovalo, z čeho to je.
            Zákeřnost toho čínského střepu tkvěla v tom, že to vůbec nijak, nosem regitrovatelně nesmrdělo. Z toho recyklátu se při cca 60-65°C vnitřní teploty už začalo odpařovat nějaké svinstvo, ze kterého měl poměrně mladý člověk za měsíc tvář, podobnou staré ropuše.
            Až se daný krám, po tom asi půlroce vydatného vytápění kastle a celkem očekávaně posral, problémy za necelý týden, co byl střep na reklamaci, téměř zmizely.
            Hygienu měl v bytě asi 3x, také celkem očekávatelně nic nezjistila, protože na tohle v KHS prostě nemají vybavení, ani lidi – to mají tak možná vojáci z PCH jednotek.

            Tzv. panenské plasty se používají jenom na výrazně dražší výrobky zcela jiných kategorií, které si většina lidí ani nemá možnost koupit, popřípadě jen pro průmyslové a kdysi i pro automotive záležitosti.
            Z těch lepších, které by eventuálně spadaly do kategorie „domácí elektronika vyšší kvality“, místní dovozci/překupníci nenabízejí raději skoro nic, nebo jen na objednávku. Při individuální objednávce Vám to ale osolí tak, že si to rozmyslíte a jdete do šmejdu. I nákupní cena těchto lepších výrobků z číny je úplně jinde, než u výrobků, vyrobených z materiálů po první, nebo několikáté recyklaci.
            Sami místní zpracovatelé plastů přiznávají, že už s prvními recykláty tady v Evropě máme dost problém, protože technologie a látky používané číňanem, ty se zde používat nesmějí, neboť jsou už při zpracování plastů zakázány.

            Jak je v záhlaví webu odkaz na recyklační „patenty“ PETek pana Drahoše – PETky a obecně odpadní plasty jsou problém, o kterém se stále cudně mlčí a bez větší publicity se to pálí.

            1. To je ještě slabota. Nejen že v PET flašce z recyklátu prodávají minerálku (kláštorná) ale dokonce i kyselý ovocný džus (penny, lidl). Jak to že tohle někdo mohl povolit ?
              Respektive nezakázat ?
              Říkám si jaký fígl bude s těmi opičími prd… pardon neštovicemi. Jestli nebudou přidávat do jídla nějaký sajrajt po kterém se nějaké procento lidí osype, a pak je ovezou jako „nakažené neštovicemi“ do čínských EU koncentr… center zdravotní izolace.

              1. kaBrnak – Nejen že v PET flašce z recyklátu prodávají minerálku (kláštorná) ale dokonce i kyselý ovocný džus (penny, lidl). Jak to že tohle někdo mohl povolit ?

                A proc proboha ne? Food grade recyklat je stejne dobrej, jako virgin PET, uz jenom z principu vyroby. Pokud se udela mechanickochemicka recyklace tak, jak ma, rozdil nemas sanci poznat a rozhodne bych si radsi koupil dzus v petce z recyklatu, nez v zalohovany a promyty.

            2. řikám už přes 15 let, že jediný smysluplný využití toho bordelu je pálení ve spalovnách, komunál má výhřevnost hnědýho uhlí

              místo toho se tady jedou kunďárny, jezdí extra X aut, linky, všecko – a 90 % stejně skončí v té peci, akorát se někdo mohutně pakuje

          2. Pane Mrcasík, jako vědec a zaměstnanec státní správy si prosím přečtěte zákon č. 505/1990 Sb.
            A pak se můžete divit.

        2. Česká státní správa mě moc nezajímá, protože to jsou jen pochodující razítka. Vše je řízeno z ciziny, USA, Big Tech apod. Takže mě zajímá co plánují v řídícím centru, ne co dělá přiblblej ouřada na ministerstvu co to dostal befelem z US ambasády nebo z nějakéh amerického thinktanku.
          Představa, že by Rudý svetr nebo některý z jeho aspenových aspikových soudruhů tuhle agendu vymýšlel vlastní hlavou, je naprosto směšná.
          Stejně tak jediný rozdíl mezi Fialou a Zelenským je, že ten první nemá zadarmo kila koksu. Jinak jsou to jen stejné tupé loutky.

  3. Kontrolní otázka, soudruzi: Povedlo se někomu de-googlit jeho smartfoun?
    A nebo tu všichni spí spánkem spravedlivých a nikomu nevadí že je jejich telefon šmíruje i při souloži a intimních hovorech s blízkými?

    ps: podle mých informací je to čím dál těžší, nainstalovat si na telefon de-googlený AOSP, sami výrobci to dost ztěžují a často ani nedovolí odemčít telefon pro instalaci alternativního OS. Což dříve u řady modelů šlo.

    1. Používám dumbphone, degooglit jsem se pokusil 2x KaiOS a 1x Android a nepovedlo se to, takže šly pryč.

      1. možná ty poslední BB OS 10 by šly, na tom dou pouštět aplikace pro androjda 4, tak je to i trochu použitelný na něco někde v divočině

        ale to sou zas debilní pádla, pže to není výsuvný :-/

    2. Ja jsem si degoogled smartphone koupil v obchode, jmenuje se to iPhone. :)
      Jestli je ve skutecnosti Apple o neco duveryhodnejsi nez Google – dle meho asi o neco jo, aspon na vykradani cizich dat nema primo zalozenej byznys model. A zbytek zalezi na tom, co za aplikace clovek pouziva a co na tom clovek vubec dela, zejo.

      Pitomy je, ze na cestach autem se ten Waze ale proste hodi, a to i na cestach, ktere znam jako svoje boty. To se nekde neco semele, dalnice neprujezdna na hodinu, dve, tri… a je vetsi sance, ze to cloveka vcas stahne na sjezd. Nebo uzavirani tunelu na Prazskem okruhu, nebo…
      Spolehat se na radio, kde to ohlasi se zpozdenim ctvrt, pul hodky, to uz muze byt pozde.

      1. Rádio a jeho dopravní info, cha! Jsem jednou v nemocnici slyšel z rádia: „Aktuální dopravní informace. Na silnici XZ došlo k dopravní nehodě – střetu vozidla s chodcem. Na místě jsou záchranné složky a doprava je řízena kyvadlově.“ Sestřička se na mne usmála, a že prý jsem v rádiu. A to mi už dávno stihla ztuhnout sádra sádra.

        1. sádra na druhou? takže beton? :D

        2. Spatna volba cile. Kdybys skocil pred vedouci peloton pumpickarskeho zavodu, jsi ve zpravach ihned :-)

          1. Na dobrou zábavu nám stačilo asi 3L vyjetého oleje ve flašce od okurek, doneseného z jezedáckých dílen, den předtím večer. Na volně přístupném dvoře ho byla celá cisterna, tak tři kubíky. V jedné zrádnější zatáčce jakéhosi krajského kola „Závodu míru“. Angažované noviny i krajské vysílání dráťáku, o tom mlely už týden dopředu, jak je ten závod důležitý pro mír ve světě. V místním plátku uveřejnili i přesnou trasu s mapkou.
            No tak jo, řekli jsme si. Tak se přesvědčíme, jaký to bude mít dopad na světový mír :D

    3. Já mám jedno zařízení s KaiOS (ale tam už jsem si dokázal googla omylem nasadit, stačilo se jednou přihlásit v prohlížeči, a ta svině už je přihlášená i v „aplikacích“ – nicméně to bude důsledek toho, že celé UI včetně aplikací jsou HTML+JS stránky)
      a druhé zařízení s LineageOS, ve kterém ovšem není a nikdy nebude SIM – tam jsem úspěšný, tam mi nic neleze a mám to relativně pod kontrolou. Mám tam celosystémový adblock, a do budoucna plánuju TOR, nebo aspoň celosystémovou VPN. Samozřejmě je to vlastní build ze zdrojáků, které si můžu ověřit – ne stažená binárka.

      1. Nepomohl by v tom prvním případě tvrdý reset telefonu ? (nemá kaios pod palcem pro změnu další lidumilný spolek – Microsoft)
        Foneticky se KaiOS čte stejně jako „chaos“ – to je taky docela zajímavé.

        Ona tedy štěnice bude ve smartfounu nejspíš už na hardwarové úrovni. Ale stejně jim to člověk může aspoň trochu ztížit degooglením.
        Já bych teda už víc věřil Ubuntu-Touch, než jakékoliv verzi Androida. Ten byl od samého začátku navržen pro data-mining. A zkontrolovat kompletní zdrojový kód není v silách ani celého týmu lidí.

        1. Nevím, jak dlouho na něj budete od objednání čekat (roky? :-)) a zda jej vůbec dostanete, kolik bude stát a jak se vám bude líbit (nebude to uplně top současný HW), viz odkazy níže, ale mohlo by to být to, co z hlediska bezpečnosti hledáte… :-) Pořidte si tedy telefon Librem 5 od Purism … :-)

          Zda by na tom neběžel i ten ubuntu touch?

          https://source.puri.sm/Librem5/community-wiki/-/wikis/Frequently-Asked-Questions#36-how-is-the-porting-of-ubuntu-touch-to-the-librem-5-progressing

          Ale jistě na tom mají PureOS –

          „A security-focused Linux phone OS from Purism, this is the default OS for Purism’s first phone, the Librem 5.

          Potentially the most secure and private mobile platform yet, much of this relies on the Librem 5 hardware, which includes kill switches for camera, mic, and connectivity.“

          v diskusi více zde:

          https://www.root.cz/zpravicky/purism-librem-5-dostane-lepsi-hardware/

          nebo

          https://www.root.cz/zpravicky/otevreny-telefon-librem-5-zdrazi-na-1199-usd/

          z diskuse:

          Jiří Eischmann

          „Na GUADECu před 4 lety nám majitel Purismu říkal, že cílovka toho telefonu jsou zákazníci z řad bezpečnostních agentur, tajných služeb atd. Tady se asi těžko dozvíme, jak se telefon prodává, protože takovými zákazníky se budou těžko chlubit. Naopak se jim hodí mít image telefonu pro pár geeků.

          Jak se ukazuje, není se dnes problém dostat do jakéhokoliv zařízení, je to jen otázka motivace a peněz. Takové tajné službě nemusí vadit, že ten telefon toho tolik neumí a je drahý, hlavně, že to není atraktivní cíl, aby pro něj nějaký izraelský startup dělal exploity. Co podle majitele Purismu je pro tyto zákazníky taky důležité, je možnost si veškerý software v telefonu zauditovat a sám sestavit. To se jim nakonec nepovedlo, pro GSM modul musí mít binární blob, ale aspoň u něj mají hardware killswitch.

          Jak říkám, těžko říct, jak se jim v této oblasti daří. Ale Librem 5 nevypadá jako něco, co by bylo komunitě geeků nějak populární, Purism pohřbívali už před několika lety a pořád jsou tady a platí lidi na upstreamový vývoj, takže bych ani nebyl překvapený, kdyby nějaký skrytý úspěch měli.“

          k3dAR –
          „jde o uhel pohledu, pokud se podivas na jednu ze specialitek, tedy hardwarove kill switche pro modem, wifi/bt, cam/mic (regulerne fyzicky odpoji, nikoliv sw jakoze off), tak je zdaleka nadprumernej…

          druha vec pak samozrejme je, ze zamerenim je dulezite vnimat i vlastnosti/moznosti SW/OS kdy pak ty HW parametry muzou byt irelevantni…“

          zkušenosti s telefonem:

          https://news.ycombinator.com/item?id=30760883

          https://incoherency.co.uk/blog/stories/librem5-first-impressions.html

          1. až to bude mít výsuvnou klábosnicu a aspoň základní věci jako pogumovaný vroubkovaný záda, vydrží to dyž to pustím po schodech, a tak, ať dají vědět

            1. Tak na to, to asi stavěný není, co s tím pak, že? Jakápak bezpečnost… :-)

              Stejně se tam hádají jak psi – https://news.ycombinator.com/item?id=30761693

              o tom, jak psal, ten týpek výše — stopro bezpečný není nic, když je zájem se do toho dostat ať to stojí co to stojí…

              Je to takový nekonečný boj.. a proto jak píšu níže, na to kalím… :-)

              1. proč ne? dyž budu chtít prkno na maso, tak si koupim dřevěný, kurvadrát

          2. Nevěřte tomu. Každý telefon má radio část. Ta má ze své podstaty přístup k síti i mikrofonu. A vlastní systém s vlastním procesorem, zcela mimo kontrolu operačního systému. Proudí přes něj veškerá data ze sítě. Normalizátoři a držitelé patentů si vymínili, že firmware radio části musí být uzavřený. Je naivní si myslet, že do firmy dodávající radio firmware nenakráčeli pánové s nabídkou, která se nedala odmítnout. (Ke známému, který dělal do bezpečných mobilních technologií, nakráčelo hned několik takových týmů. Tak firmu raději prodal někomu, kdo má silnější žaludek.)

            A nemyslete si, že stolní počítače jsou toho ušetřeny. Šmírovací software se dnes dá umístit do Bluetooth modulu, WiFi modemu, 4G modemu. Ale samozřejmě je lepší ho umístit přímo do procesoru (Intel ME) či do ovladačů v UEFI, protože pak má přímý přístup do paměti. Anebo třeba do disku, USB řadiče či grafické karty – takové DMA je mocná věc.

            1. https://nethemba.com/sk/ako-si-maximalne-zabezpecit-smartfon/

              Pak stojí za přečtení i tyhle stránky …

              1. https://www.nethemba.com/sk/ako-si-maximalne-zabezpecit-laptop-2/

                v článku na začátku je i odkaz, když chcete maximálně „bezpečný“ laptop…

            2. DMA nní vo tom, že si cokoli leze kamkoli, ale že příslušný zařízení dostane přidělenej rozsah, kam může zapsat/odkud číst.

              1. Tim bych si nebyl az tak uplne jistej. Na urovni procesoru se pres DMA dostanu, kam chci a to s nejvyssi prioritou.

                1. Staci pristup na fyzicke adresy zbernice.. a obist IOMMU (ak tam je), v podstate jedno cez co (pci/pci express, firewire, thunderbolt, ci niekdajsi cardbus), ak mas fyzicky pristup k zariadeniu.

                2. procesor to řídí, tak jistě, ale ten ti nemá takovej přístup nikdy dát

                  1. A taky by se nemelo krast, jezdit rychle, mluvit sproste… realita je ale jina.

              2. Nikoli v případě Intel ME. Ten ze své podstaty musí mít neomezený přístup k RAM a to kdekoli bez jakýchkoli omezení segmentace nebo privilegií OS.

                1. tak určitě

                  adresní prostory nastavuje procesor, dyby něco hrabalo náhodně kamkoli, tak asi po první nanosekundě se to celý sesype

                  1. Ježkovy zraky Behemote, když o tom nic nevíš, tak si to prosímtě načti alespoň na Wikipedii, když už ne z oficiální dokumentace.

                    Intel ME je samostatný mikrokontroler, který pracuje na Ringu -2 a jeho účelem je podkopat jakoukoli uživatelskou autoritu a bezpečnost.

                    Neprivilegované uživatelské procesy = Ring 3
                    OS = Ring 0
                    Hypervizor VM = Ring -1
                    Firmware CPU / SMM = Ring -12
                    Intel ME = Ring -3

                    Má samostatný přístup na sběrnice, všechna I/O i RAM a k procesoru, který zcela ovládá. Umí aktivovat a vypínat jádra procesoru, umí zapínat a vypínat počítač na dálku přes síťovou kartu i pokud je vypnutý v ACPI S5. A umí právě i číst cokoli z paměti zcela nezávisle na CPU a mimo kontrolu CPU.

                    Bylo to původně zamýšlené jako remote management, ale všimla si toho DRM Aliance a nadchla se, že tohle konečně umožní kompletně zombifikovat počítače a sebrat uživateli veškerou kontrolu nad OS i CPU. Takže jí to Intel otevřel a vznikl např. Protected Audio Video Path, a pak pokračoval a umožnil v IME dodávat „prověřeným vendorům“ jejich vlastní kód.

                    1. Ekvivalent v AMD je Secure Technology (ci ako sa to vola), pruser je, ze bez toho uz ani nespustis CPU nie starsie ako 10 rokov.

                    2. U AMD tomu říkají PSP. Totéž, ale o fous méně prasecky napsané. AMD totiž pustilo veřejně (!) informaci, že to implementují kvůli vydírání DRM Alliance a Hollywoodu, který řekl že jinak jim na CPU nedovolí přehrávat streamované filmy v HD. Takže impelementace AMD byla donedávna jen aby splnili požadavky DRM Alliance, a nikoli že „když už to tam máme, tak prodáme kontrolu nad CPU ‚zákazníků‘ každé korporátní svini, co zaplatí“ jako u Intelu.

                      Jinak řešení je IBM POWER9 a POWER10 – na ty začala hromadně přecházet americká vláda a částečně i Google.

                    3. Nerobim si iluzie, ze AMD rovnako nema ponuky, co sa neodmietaju (v tomto smere).. len nema taky podiel na desktopoch ako Intel (hlavne v corporate), takze nie je az taky zaujimavy pre tajne sluzby.

                      Verit nejakym verejnym vyhlaseniam v tejto oblasti, no..

                    4. https://www.root.cz/clanky/dira-v-cipsetech-intel-2015-dira-v-procesorech-amd-2011/nazory/

                      „Dá se očekávat, že každá velmoc/velký stát, jehož firmy jsou schopné vytvořit něco tak složitého, jako je CPU / čipová sada, se bude snažit v těchto zařízeních nechávat backdoor pro své tajné účely. Je jen na uživateli, jestli akceptuje tento status-quo, nebo zainvestuje do vývoje vlastního řešení, které bude mít backdoory v jeho režii.

                      Za mne by bylo samozřejmě lepší, kdyby existovala open platforma, která by byla backdoor free, ale je to spíše jen takový hezký sen.“

                    5. No a proto je tu platforma POWER10, která je opensource auditovatelná. Ovšem pokud chceš stolní počítač na platformě POWER10, tak si připrav zhruba tolik, kolik stály desktopy v 90. letech.

                      A dále, pro levnější a méně výkonné aplikace, je tu RISC-V Alliance, která je také opensource auditovatelná.

                      Není pravda, že ve všem je backdoor – i tajné služby jsou cestou nejmenšího odporu a účelně vynaložených prostředků. Proč řešit týpka s PowerPC a snažit se mu mermomocí hacknout ultrasecure počítač, když mu stačí zavirovat modem. Nebo hacknout androidí smartphone, který mikrofonem odposlechne heslo…
                      https://www.schneier.com/blog/archives/2018/09/using_a_smartph.html

                    6. PowerPC architektura je pekna vec (sam mam este v skrini Apple PowerPC G4 Quicksilver s dual CPU), existuje dnes aj desktop/workstation? Power10 je predsa serverovy CPU..

                    7. Američani prodávají jeden desktop na POWER9, ale stojí to šílenou pálku. Raptor Computing Systems Talos II. Osobní počítač za 200 tisíc Kč – jak říkám, v přepočtu na kupní sílu stejné, kolik stála PCčka v 90kách.

                    8. aha, takže neomezenej přístup, najednou cosi vo čtení…

                      buď si nastuduj ty, nebo aspoň přestaň psát jak debil

                    9. Hele Behemote, já chápu že nechceš „prohrát v diskusi“, nikdo nechce. Ale když už se halt pustíš do toho, že se vyjadřuješ k technologii o které nevíš ale absolutně vůbec nic a jen si cucáš z prstu vymyšlené předsudky bez znalosti věci, tak to halt neustojíš. Ne dalšími z prstu vycucanými kecy.

                      https://libreboot.org/faq.html#intelme

                      this hardware and its proprietary firmware can access and control everything that is in RAM and even everything that is shown on the screen.

                      The Intel Management Engine with its proprietary firmware has complete access to and control over the PC: it can power on or shut down the PC, read all open files, examine all running applications, track all keys pressed and mouse movements, and even capture or display images on the screen.

                    10. zatim tam nevidim ani písmeno vo tom, že by to jako random zapisovalo cokoli kamkoli

                      von stačí jeden špatně zapsanej bit a celý to pro nekonzistencu spadne na držku (tvrdej reset)

                    11. A kdo mluvi o jakymkoliv zapisu kamkoliv, coze?

                      Mam tu doma treba desku, ktera ma to Intel ME/vPro. Takze si ME zapnes, pouzijes treba MeshCommander a jedes plus minus totez, jako u serveru a jejich ruznych iLO a jinych out of band management nastroju.

                      Taky to ma treba svuj pristup k sitovce, zcela nezavisle na OS, tj. i pokud OS sitovku nezna (ovladac/zakazana/…), stejne pres ni bude moci Intel ME zcela nezavisle komunikovat.

                      A tohle jsou jenom veci, ktere jsou pro cloveka videt, se kteryma je to prodavano jako super zjednoduseni, paradni nastroj pro vzdalenou spravu. OK. Ale co je pod poklickou?

                      Mrkni treba na tuhle prehistorickou prezentaci (rok 2009):

                      https://www.blackhat.com/presentations/bh-usa-09/TERESHKIN/BHUSA09-Tereshkin-Ring3Rootkit-SLIDES.pdf

                    12. jk_
                      23.6.2022 v 14:58

                      neomezenej přístup do pamětí je v mým slovníku čtení i zápis

                    13. Kontext bylo ovšem šmírování = čtení bez jakýchkoli omezení. Takže čtení, ne zápis.

                      Okay, řekněme že nedorozumění.

                    14. Jan Mrcasik
                      24.6.2022 v 18:22

                      i s tím čtením to zdaleka není taková prdel, jak si každej myslí, vyleze z toho hromada nesouvisejících jedniček a nul, který si tam kde uloží jednotlivý úrovně zařízení/softwérů, a pak se posereš abys z toho dal dohromady co to vůbec je

                    15. A co takhle moderní RISC-V ?
                      U Číňana se s tím teď roztrhl pytel.

                      https://www.youtube.com/watch?v=4PoWAsBOsFs

                      Byť je mi jasné že výkon nic moc, tak ale pořád tsam nejsou ty standardní šmírující fíčury jako u běžných ARM nebo X86.

                    16. v té diskusi výše z rootu u toho vzpomínají i Rusy –

                      „Myslím si, že na podobných základech začali svůj vlastní vývoj RISCprocesorů Rusové (viz jejich procesory bajkal https://en.wikipedia.org/wiki/Baikal_CPU) Ony nejsou moc výkonné, ale do jejich zbraňových systémů to asi stačí. A mají jakousi jistotu, že to dělá to co plánovali.“

                    17. Ironie je, že Rusové mají podle jejich vlastního Vojensko-Průmyslového Kurýru i v Bulavách používat jednak americké a jednak litevské (!) mikrokontrolery a čipy. Ty americké propašované navzdory sankcím.

                      Dokonce kvůli tomu Američané jednu dobu měli dotační program, kdy vypláceli sestřelené ruské Orlany-10 aby se podívali, jaké šarže propašovaných amerických mikročipů v nich byly a šli po krku těm, kdo to prodali.

                      Hlava mi nebere, proč Rusové mermomocí brali z USA navzdory sankcím a nikoli od svých žlutorudých kámošů…

                    18. Protože žlutorudý kámoš dělá naprosto nelogicky ojebávky i na místech, kde nemusí?
                      Protože spolehnutí je jenom na to, co si navrhnu a vyrobím sám, nebo v krajním případě nechám vyrobit, ale pod zatraceně důkladnou kontrolou?
                      Ostatně, do zbraňových systémů jsou zapotřebí odolné a robustní věci, což jednotkově-nanometrové technologie zcela jistě nejsou.
                      Má-li být něco opravdu spolehlivé, pak to nesmí být příliš složité. Každý další komponent/vrstva/blok, má nějaký svůj poruchový index, resp. interval a ten musí být u těchto aplikací zcela jinde, než potřebujeme pro civilní aplikace.
                      V tomto všem, bych Rusy vůbec nepodceňoval. Myslet si, že ruské zbraňové technologie spoléhají na řadové čínské šváby, je mimojiné úsměvné.

                    19. Kromě toho Jendo – ze zadání pro výrobu téměř jakéhokoli elektronického prvku, vůbec nemusí a často ani není patrné, k čemu bude dotyčný prvek finálně sloužit.
                      Něco málo může napovědět třeba požadovaný rozsah pracovních teplot, druh zapouzdření, charakter vstupů/výstupů, přípustné kolísání napájení, odolnost proti přepětí/rušení sběrnice ap., ale z toho všeho vůbec nemusí vyplývat, zdali ten prvek bude použit někde v průmyslové aplikaci, nebo k řízení stabilizačních křidélek rakety. Například 4 dokonale ošetřené vstupy pro dva druhy tachogenerátorů? No a co? V průmyslu přece naprosto běžné.
                      Někde ještě mám číslované výtisky, co přišly na podnik. Mnohastránkové výpisy produkce bývalého, sovětského konglomerátu Elorg, resp. výpis jimi vyráběných elektronických součástek, ovšem jen pro „civilní“ použití.
                      Zhruba se z toho dalo odhadnout „hele, když dokáží pro civil dělat tohle, tak co asi dělají pro armádu“.
                      Elorg byl v sovětském provedení něco podobného, jako byla naše pozdější Tesla Eltos k.p. S tím rozdílem, že oni tam měli, pod jedním zastřešením, kromě produkce všech aktivních i pasivních elektronických součástek, zahrnutou např. i výrobu speciálních kabelů, materiálů pro DPS, jejich výrobu, výrobu mikrovlnných prvků a jiných komponentů.
                      Výhodu to v podmínkách SSSR jistě mělo – všecko pod jednou střechou, snadná a rychlá komunikace mezi jednotlivými segmenty výroby, snadno kontrolovatelné i řiditelné na všech úrovních.
                      Tady se všechny případné spolupráce (mezi jednotlivými výrobními závody) táhly díky rigidnímu centrálnímu řízení a plánování dlouhé měsíce až léta.
                      Tesla Pardubice, když potřebovala po některém z provozů Kabla vyrobit nějaký speciální druh kabelu pro jednoúčelové použití, tak rok v pětiletce, od zadání po vzorky, byl obrovský úspěch.
                      Nejstarší z těch výpisů produkce Elorgu, který jsem ale už podědil po starším kolegovi, je tuším z roku 1967 či 1969, tak nějak, nejmladší už je v elektronické podobě a z roku 1988.
                      Vyplývá z něj (z toho nejstaršího), že v době, kdy se fakticky nejvyspělejší, plně soběstačná polovodičová fabrika RVHP, tedy tenkrát a bez diskuse Rožnov, snažil o vlastní kopie OZ Texas uA709, měli Sověti svoji – a dosti zdokonalenou kopii této uA709 i spousty dalších, mnohem složitějších IO už několik let hotové.
                      Měli tu svoji kopii uA709 už bez latch-upu a Sověti je tak dělali i pro civilní použití.
                      Kromě toho, měli Sověti už nějakou dobu (těžko odhadnout, jak dlouho) hotové i další podobné, zajímavě víceúčelové IO, o kterých se u nás ani neuvažovalo – fakticky to mohlo být s maximálně ročním, až dvouletým skluzem oproti Texasu samotnému. Průmyslová špionáž běžela na plné kule až na to, že namyšlený a sebejistý Západ, nepovažoval za potřebné špiónit, k čemu všemu se Sověti dostali a co s tím pro své účely provádějí.
                      Chci tím říct – pro ryze armádní použití, musela být ta zmiňovaná uA709, hotová podstatně dříve. Stejně jako u nás, běžel „speciál“ paralelně s civilem a s tím, že speciál měl vždy přednost ve vývojových kapacitách a měl zcela oddělenu výrobu.
                      Do civilštiny celé přeloženo, je civilní výrobní program jen zjednodušený, řádně protříděný a upravený „speciál“. Speciál samozřejmě bez jakékoli publicity, jak je u Rusů už tradicí.
                      Už jedenkrát jsem tu zmínil, že Rusové si své „polovodičové“, ale i všechny navázané výrobní provozy nezlikvidovali jako my. Přesně naopak, vývoj a do určité míry i výroba tam pokračovaly dál a jsem si 100% jist, že běží i dnes, protože u některých záležitostí prostě nechceš, aby o nich věděl kdokoli.
                      Ještě jednodušeji – narozdíl od nás, Rusové všechny tyhle záležitosti považovali a dále považují za strategické.
                      V Rožnově běžel za trojími dveřmi, se zatraceně přísnou selekcí vstupu „speciál“ také. Až po hromadě let, se od bývalých generálních ředitelů i výrobních ředitelů, stále ve víceméně náznacích dozvídáme, co všechno tam „pekli“ jak po stránce solid-state, tak vakuové, na jaké úrovni technické i kvalitativní.
                      Vůbec bych je nepodceňoval. Byli podobně jako my pod embargy dlouhá léta a museli si umět pomoct, ať už vlastním vývojem, nebo špionáží. Mají s embargy a „sankcemi“ dlouholeté zkušenosti, jsou na to zvyklí.

                    20. Koncom 80. rokov som mal moznost pracovat s ruskych logickymi obvodmi (ECL, LS TTL, HCMOS).. parametre porovnatelne ak nie lepsie ako zapadne originaly TI, Motorola.. k tym obvodom sa dostalo iba par vyvolenych v celej CSSR, nedostali sa k nim ani bezne socialisticke podniky ci ustavy.

                      Usmevne bolo, ze Tesla s velkou slavou zacala vyrabat az zaciatkom 80. rokov zakladne prvky CMOS 4xxx, hoci RCA ich vyvinula koncom 60. rokov.. a tie parametre hradiel neboli ziadna slava voci originalu (rychlost, zbytkovy prud, teplotny rozsah).

                    21. Nektere z tech ruskych brouku mam doma. Jen z nostalgie jsem je nevyhodil. Hnedy plast, bila azbuka. LS a HC. Nekde bych jeste vyhrabal knizku, ktera byla plna konverznich tabulek.

                    22. Servisdoku, to jsme si nerozuměli. Já neříkám, že Rusové spoléhají na čínské mikrokontrolery. Rusové sami si stěžují, že i jejich nejkritičtější zbraňové systémy spoléhají na propašované americké=nepřátelské mikrokontrolery, převodníky a jiné šváby:
                      https://topwar.ru/190182-neprostoe-buduschee-rossijskih-udarnyh-bpla-o-prichinah-stagnacii-otrasli-zavisimosti-ot-importnyh-komplektujuschih-i-konceptualnom-tupike-nashih-dronov.html

                      Это не закрытые сведения: например, в статье «Машиностроение на грани исчезновения» от издания «Военно-промышленный курьер» можно прочесть данные о том, что баллистические ракеты «Булава» используют микросхемы латвийского производственного объединения «Альфа», а на кадрах документального фильма студии Russia Today «K-433 Svyatoy Georgiy Pobedonosets: Nuclear Triad Workhorse», посвященного отечественным атомным подводным лодкам, можно увидеть американские чипы FPGA от компаний «Atmel» и «Altera» (кадры в фильме – на 7:20 и 7:38).

                      Ten samý článek to rozepisuje do neuvěřitelných detailů, fakt parádní práce: např. Orlan-10, nejrozšířenější průzkumný dron ruské armády, používá
                      – STMicroelectronics STM32F103 QFP100 pro řízení,
                      – Freescale Semiconductor MPXA4115A a MPXV5004DP pro měření tlaku,
                      – Honeywell HMC6352 jako elektronický kompas,
                      – Analog Devices ADSP-BF534 pro příjem GLONASS,
                      – ATxmega256A3 pro telemetrii a řízení

                      A že mi nedává smysl, proč berou Rusové od svých nepřátel z USA a ne svých kámošů z Číny.

                      Všichni víme, že Číňan umí vyrábět zmetek nebo kvalitu podle toho, jak chce, jak dostane zaplaceno, a jaký je nad ním bič. Vzhledem k tomu, že si Číňan vyrábí vlastní balistické střely, jaderné ponorky, stíhače 5. generace atd., naprosto nemám pochyb, že když chce, umí si všechnu elektroniku vyrobit ve špičkové kvalitě bez ojebávek.

                      A tudíž by ji uměl vyrobit i pro Rusy, kdyby chtěli (a případně to v Číně hlídali s vlastnim bičem).

                      Jenže Rusové, znova podotýkám podle ruských oficiálních výstupů, v ruské vojenské technice raději používají propašované americké mikrokontrolery, ADúDA převodníky apod. Kde nemohou nikdy mít jistotu, že
                      1) se podaří zajistit kontinuitu dodávek (pokud toho tedy nepropašovali do svých skladů celé vagóny na léta dopředu)
                      2) ty propašované čipy nejsou diverzní akce NSA a nemají v sobě backdoor, zranitelnost nebo rovnou zabudované selhání v kritickém okamžiku.

                    23. Komu patří ty stránky?

                    24. Tyjo, to jsi mě dostal. Něco je tady – šéfredaktor, registrační údaje:
                      https://topwar.ru/about.html
                      Ale komu to patří majetkově, to nevím.

                      Je to ale uznávané ruské vojenské periodikum, něco jako Letectví&Kosmonautika nebo možná spíše ATM u nás.

                    25. Tak podle RBC to patří Вадим Иванович Смирнов, což je zároveň majitel, manažer a šéfredaktor.
                      Spoluzakladatelé Павел Алексеевич Соломатин a Андрей Иванович Ермилов.
                      Všichni z Iževksu, kde mají také sídlo – VO-Media, КРАСНОАРМЕЙСКАЯ 123.

                      Tady ale mé Duckduck-fu končí, pokud si je chceš nějak proklepnout, na to já nemám nástroje ani konexe.

                    26. Pokud něco zjistíš, napiš. Zajímalo by mě o kolik dál to dotáhneš.

                    27. A vůbec, ani trochu Tě nenapadá, proč ruská vláda nechává takový web žít?

                    28. A proč ne? To nejsou žádné tajné informace a každý rozumná vláda nechává žít oborovou odbornou debatu. L&K také i před Listopadem přineslo lecjaké odborné informace, ze kterých mohl mýt nějaký nevzdělaný kontráš pocit, že se prozrazují státní tajemství. Ale nic opravdu tajného to ve skutečnosti nebylo.

                      Ergo – když
                      1) relevantní státy, firmy i tajné služby dávno ví, jakou elektroniku propašovanou z jejich zemí Rusko používá ve své vojenské technice,
                      2) Putin dlouhodobě prosazuje 100% nezávislost subdodávek a komponentů,

                      Potom když „Vojenské obzory“ na toto téma napíší kritický článek, ničemu to neškodí a naopak to hraje Putinovi do PRka.

                    29. Pak jde o to, jestli každý kus textu, který Mrcasík kdekoli na internetu najde – považuje za andělskou pravdu.

                      Hodně to o Mrcasíkovi vysvětluje. Přestávám se divit.

                    30. Jesterka:
                      „…jestli každý kus textu, který Mrcasík kdekoli na internetu najde – považuje za andělskou pravdu…“
                      – – –
                      On je rychlohledač. Kriticky posuzovat je těžší…

                    31. Vy jste dobří pokrytci, hoši. Je to potvrzené nikoli 1 TopWarem, nýbrž ze 6 nezávislých zdrojů, jsou nafocené ty uC a sériová čísla přímo z vraků ruských dronů, ale podle vás „věřím každému kusu“ a „vycházím z jediného zdroje“ :D

                      Schválně v argumentaci s vámi nikdy nepoužívám západní zdroje, protože ty byste automaticky prohlásili za lži a pomluvy. Ale když vám dodám ruský, také není po chuti – a ani se neobtěžujete podívat se na jím odkazované zdroje a podklady. Hlavně abyste si našli záminku to shodit se stolu a ignorovat nepohodlné informace, že?

                      Ten TopWar se totiž výslovně odkazuje jako na zdroj svých informací na :
                      – Военно-промышленный курьер – nejslavnější a nejrespektovanější oborové periodikum, jaké v RU osobně znám
                      – Primakovskij institut ИМЭМО РАН
                      – dokument RT natočený v přímé součinnosti, souhlasu a dozoru VMF RF

                      Totéž potvrzuje a dále rozvádí Conflict Armanent Research pro OSN. Právě analýza CAR na základě fyzického rozložení a inspekce sestřelených ruských dronů je zdrojem těch konkrétních typů elektroniky, které jsem citoval Servisdokovi:
                      https://www.conflictarm.com/download-file/?report_id=3670&file_id=3671
                      Máte to tam komplet včetně fotek plošáků a štítků se sériovými čísly motorů a dalších komponent.

                      No a za 5, za 6 totéž potvrzuje SBU a FBI, kterým samozřejmě nevěří nikdo, ale když chcete hrát na počet různorodých zdrojů a korelací, tumáš čerte kropáč.

                      Když chcete ignorovat nehodící se informace, tak si alespoň najděte lepší výmluvu. Tohle je trapné.

                    32. Přímo z vraků ruských dronů, jo?
                      A tady chceš někomu tvrdit, že ten web je ruský?
                      Osobně znáš akorát tak hovno, Jendo.

                    33. Neumíš číst?

                      Topwar je ruský.
                      Vojensko-Průmyslový kurýr je ruský.

                      Západní je Conflict Armanent Research, který jsem původně cíleně neodkazoval a vůbec se jím neoháněl proto, že západní zdroje automaticky odmítáte a jen by to zaplevelilo debatu.

                      Teď už mi jen vysvětli, jakou logikou jsi položil rovnítko mezi CAR a Topwar – a zda je i Vojensko-Průmyslový Kurýr západní zdroj, nebo proradný protiruský propagandistický zdroj, nebo co.

                    34. Odmítáte?

                    35. No všichni, kteří jsou zde na straně Ruska. Tzn. tak 85% současného osazenstva diskusí.

                    36. ReL Jan Mrcasik24.6.2022 v 22:20

                      Nemyslim si, ze lidi, jako jsem treba ja, kteri nejsou na strane nikoho, je zde jen 15 %. Nejaky odkaz na statistiku mas? A mohl bych ho videt? :-)

                    37. Sysop: za těmi 85% si stojím kvůli kouzelnému koloritu zdejších diskusí – „chci, aby Rusko vyhrálo a dostalo všechno co chce, ale vůbec nejsem proruský!“ Aniž bych kohokoli jmenoval, dotčení se v neustále opakovaných stereotypech najdou sami, popřemýšlej kolikrát jsi tu viděl toto:

                      – „Já chci, aby Ukrajina bezpodmínečně kapitulovala a dala Rusku všechno, co chce – ale vůbec nejsem proruský!“

                      – „Já nesouhlasím s ruskou invazí na Ukrajinu, ale Ukrajinci si za to mohli sami a Rusové tam vlastně vpadli oprávněně a Ukrajina by měla odevzdat Donbas Rusku – ale vůbec nejsem proruský!“

                      – „Proti Ukrajině nic nemám, ale historicky ta území patřila Rusku a byla vlastně dějinná křivda za Chruščova, že to dostala Ukrajina. Takže je vlastně v pořádku, že si Rusko válkou bere nazpět co je jeho. Ale já vůbec nejsem proruský!“

                      – „Ukrajina by měla přestat dostávat jakoukoli podporu, aby se válka neprodlužovala (=aby prohrála a Rusko vyhrálo a dostalo ihned všechno, co chce). Ale vůbec nejsem proruský!“

                      Zajímalo by mě, zda sami opravdu věří tomu, že „nefandí Rusku“ a „nejsou proruští“ i když si přejí ruské totální vítězství. S nimi to cca. 85% opravdu bude.

                    38. „Jendo“, tak tedy narovinu:

                      Trapná je ta propagandistická práce, co předvádíš nejenom tady pod nickem Mrcasik a tvrdíš, že to děláš ve volném čase, tak pět minut denně.

                      Vsadíme se, kdy Tě Zakladatel vyrazí z litterate.cz?

                    39. Víš co, servisdoku? Pokud mě chceš označovat za placeného propagandistu, a ještě se mnou asociovat co píší diametrálně odlišní lidé, jdi se vycpat. Slušně řečeno.

                      Respektoval jsem tě za tvou eltech odbornost i schopnost vést kultivované debaty. Naivně a hloupě jsem se tě zastával před jinými lidmi, které jsi pozurážel nebo se vůči nim zachoval tak prasecky, že zuřili a psali jaký jsi grázl.

                      Kdybys mě skutečně znal – co znal. Kdybys měl jen trochu načtené moje příspěvky tak, jak o sobě tvrdíš, nikdy bys nemohl klást rovnítko mezi mě a ty jiné autory, které sem kopíruješ posledních pár dní. Někdy styl může vypadat podobně – ale vždycky je tam nějaký naprostý kámen úrazu, který je v totální opozici s mými názory a nikdy bych ho nenapsal.

                      Smutné je, že je tahle tvoje paranoia nevyléčitelná. I když nakonec o někom uznáš, že jsi jej obvinil křivě a třeba se i omluvíš, za týden se rozmyslíš a křivé obvinění je tu zas.

                      No co. Nemá cenu tě přesvědčovat, to jsem mohl vidět jako pozorovatel na Slečně Ling. Hrách na stěnu házet, vše marné. Měj se hezky.

                    40. Především je vadná ta tvoje premisa, že všichni okolo jsou pitomci a trpí nějakou nemocí, nebo posedlostí.

                      Pokud si dám jen trochu záležet, navíc za to budu dobře placen, dokážu pod jiným nickem psát tak šikovně odlišně, jako to předvádíš ty.

                      Jenže já tu potřebu nemám, v tom je ten rozdíl mezi námi dvěma.
                      Co jsem začal brát rozum, tak se mi z těch všelijakých propagandistů a podsouvačů cizích myšlenek dělalo na blití.
                      Ještě si ty jejich modré košile pamatuju.

                    41. Mysli si co chceš. Jsem tu dost dlouho na to, abych zažil několik iterací tvého nálepkování a věděl, že u Servisdokova soudu neexistuje žádná možnost zproštění obvinění – maximááálně tak odložení právní moci odsudku :P

                      Spíš mi pověz co bude dál. Tak jsi mě slavně „odhalil“ jako hrozného placeného propagandistu, brrr. Stejně jako Lojza přesně stejným způsobem a na základě těch samých myšlenkových pochodů „odhalil“ Sysopa jako ruského placeného propagandistu – jsem tedy v dobré společnosti. Furt lepší, než kdybys mi nadával do fašistů, jak je také v módě. A co teď?

                      Budeš se mnou nadále diskutovat, ale pořád mi nadávat do propagandistů? Nebo se mnou nebudeš diskutovat, ale občas se přimícháš do debaty mezi mnou a jinými s obviněním, že jsem podle tebe propagandista? Nebo mě budeš úplně ignorovat? Povídej.

                    42. Není to tu moje, takže tě budu ignorovat a totéž očekávám od tebe.

                    43. Inu, jak chceš. Pokusím se tím řídit.

                    44. Není úplně od věci připomenout, že Servisdok nemá zábrany vyhrožovat zveřejněním IP identity v případě, že oponentův názor se mu nelíbí.
                      To jen tak na okraj.

                    45. A udělal jsem to někdy? Odpověz po pravdě.

                    46. 1.5.2019 v 7:08
                      Kurva už mě neser Ty zmrde, nebo Ti pošlu dáreček a zveřejním Tvoji IP.

                      https://dfens-cz.com/robert-vasicek-pro-d-fense/comment-page-4/?show=comments#comment-123290

                    47. Misaka „má paměť“.

                    48. To není odpověď.

                    49. Poslal jsem ti tvoje vlastní slova, takto tys to psal. Jaký jiný důkaz chceš? Doufejme, že D-FENS zase nesmaže diskuze, pak by bylo obtížné dohledat důkazy.

                    50. a „to není odpověď“ si z dovolením ponechám – připomínáš Lavrova.

                    51. Bylo by mi ctí, aspoň něčím připomínat pana Lavrova. Ten chlap je ve funkci MZV tuším 18 let. Bohužel máme společnou jen značku cigaret.

                    52. Nevím, co vše máš společného s Lavrovem, je velmi schopný. Jako profesionální diplomat je třída.
                      Ty jsi hovno na webu, co má potenciál udávat.

                    53. misaka
                      24.6.2022 v 23:41

                      hlavně už očividně nemáš prášky…

                      ceš zavolat záchytku?

                    54. Proč jsem „očividně“ na prášky? Protože se tvůj kámoš propíchnul?
                      Behe, tebe jenom omlouvá ten původ. To Brno by i hurikán obešel.

                    55. misaka
                      25.6.2022 v 0:31

                      co to tady předvádíš, to musíš mít normálně nákej hooodně silnej matroš teda…

                    56. Máš kromě dotazů na můj stav něco konkrétního? Jak se třeba stavíš k tomu, jak se choval Servisdok v uvedeném příspěvku?
                      Nepřijde ti divné vyhrožovat zveřejněním IP adresy oponentům?

                    57. misaka
                      25.6.2022 v 0:46

                      zatím akorát působíš jak různí ti zrgo a jiní zasírači, budeš eště pokračovat? totiž nevim esli bych se do budoucna neměl obávat vyčerpání limitu na tydlety ignorovaný magory :D

                    58. Bude coming out nebo česká praxe (děvky tam nebyly a ten účet nesouhlasí…)?

                    59. A ty jsi hnusnej, zkurvenej Pomahač, vždy jsi byl a vždy budeš.
                      Bez ohledu na režim, bez ohledu na tvoji kvalifikaci v elektru.
                      Vždycky už budeš jenom debilní, zkurvenej udavač.
                      Z(s)kousni to.

                    60. A to buď klidný, to zkousnu.

                    61. servisdok25.6.2022 v 0:19
                      A to buď klidný, to zkousnu.

                      Ono ti taky nic jiného nezbývá. Pojďme si to hezky zopakovat, ber to jako důkaz toho, co výše popíráš, ale v praxi děláš:

                      1.5.2019 v 7:08
                      Kurva už mě neser Ty zmrde, nebo Ti pošlu dáreček a zveřejním Tvoji IP.

                      https://dfens-cz.com/robert-vasicek-pro-d-fense/comment-page-4/?show=comments#comment-123290

                    62. JM: jakýkoliv člověk může být perla ve svém oboru (např. elektro), nicméně zároveň to může být totální lidská nula, sráč, co udá kohokoliv.
                      Kvalifikace není kvalita.
                      Není to nic, co bys nevěděl.

                    63. Jan Mrcasik 23.6.2022 v 17.53

                      To není ironie, to se jmenuje lobbování a ruských oligarchům, jako správným kapitalistům, záleží na výdělku.
                      Před lety jsem o tom četl dobrý článek, ale nedokáži si vzpomenout, kde. Ruský novinář kritizoval oligarchy, že pro svůj zisk dokáží zlikvidovat celá výzkumné nebo výrobní odvětví.

                    64. Mám dosti velké pochyby, že
                      1) americké mikročipy by pro ruské oligarchy byly levnější, než čínské
                      2) vydržovat pašeráckou organizaci, která bojuje s FBI a její členové jsou zavíráni za porušení ITAR, vyjde levněji, než poslat lodní kontejner z Číny

                      Proto mi hrabivost oligarchů jako vysvětlení nesedí.

                    65. Jan Mrcasik 24.6.2022 v 10:57

                      1) Zbrojní dodávky platí stát a platí, kolik si oligarcha řekne. Navíc: je lhostejné, kolik součástka stojí. Rozhodující je, kolik vydělá oligarcha. Zajímavým motivačním nástrojem je provize, ale jsou samozřejmě i jiné, účinnější.
                      2) Zde jste v jiném století, jak si se skromností sobě vlastní dovolím odhadnout.

                      Ten článek vyšel v Literárních novinách za redaktorování Petra Bílka. Archivovaný ho bohužel nemám, popisoval mechanismy, ne konkrétní transakce, samozřejmě.

                      Je samozřejmé, že to ironie, jak píšete, být může, a jsou důvody jiné, lepší. Ale zatím jsem o nich neslyšel ani nečetl.

                    66. To 2) právě minulé století není, viz ten Topwar výše. FBI nejdříve zatýkala jednu za druhou skupinu ruských pašeráků, co posílali do Ruska lodní kontejnery amerických součástek porušujících ITAR. A potom s tím najednou přestala.

                      Což se dá číst třemi způsoby:
                      1) Rusové se naučili lépe pašovat a unikat FBI
                      2) Rusové už mají napašováno všechno, co kdy potřebovali, a sami skončili
                      3) USA dovolily Rusům pašovat ty součástky, protože je vyhmátli a sabotovali

                    67. Jan Mrcasik 24.6.2022 v 11:45

                      Mám dosti velké pochyby, že

                      2) vydržovat pašeráckou organizaci, která bojuje s FBI a její členové jsou zavíráni za porušení ITAR, vyjde levněji, než poslat lodní kontejner z Číny
                      Proto mi hrabivost oligarchů jako vysvětlení nesedí.

                      To 2) právě minulé století není, viz ten Topwar výše. FBI nejdříve zatýkala jednu za druhou skupinu ruských pašeráků, co posílali do Ruska lodní kontejnery amerických součástek porušujících ITAR. A potom s tím najednou přestala.

                      Srovnání mi vychází nápadně jednoduché. Není tam nějaký háček, který jsem minul?

                    68. ?

                    69. Jak jsem za tu chvilku zjistil, tak v příspěvku z 10:55 vyjmenované součástky, jsou naprosto volně k dispozici a může si jich objednat kdejaký čvargistán, kolik chce.
                      Jak už jsem psal, MIL záležitosti běžně koupit nejdou a během výroby nejsou jejich údaje volně dostupné. Nakupují se přesně podle MIL specifikací, přímo u výrobce a jsou i tak označeny.
                      Mohl bych sem třeba nakopírovat MIL požadavky na hodně fousatou řadu tranzistorů od 2N2905 až po 2N2222, ale ve skutečné americké MIL specifikaci. Nevěřili byste, kolik například vojáci požadují spolehlivostních testů a na kolika parametrech. Kdo tomu opravdu rozumí, tak i ví, kde má hledat – ostatně každý si to může najít na datasheetarchive sám, byl by to jen další zbytečný špalek.

                      Jsem si naprosto jist, že už ten STM32F103C6 a další jeho odvozené verze, žádná zadní vrátka nemají. K čemu? Ten obvod může, ale také nemusí být připojený k síti, kde by zadní vrátka měla smysl. A bouchat to do všech sériově?
                      Mimoto jsem s 99% mírou jistoty přesvědčen o tom, že Rusové mají mnoho kvalitních a kreativních lidí na to, aby jakémukoli švábu „viděl až do žaludku“.

                      Ty si to Jendo nemůžeš pamatovat, ale měl jsi vidět Rusy, co například předváděli ruští študenti těch různých elektroničesko-teknologičeskich institutů – v počátcích satelitního příjmu. Tehdy cokoliv od Hirschmanna, Kathreinu, Pace, Grundigu, Philipsu atd. stálo v SSSR i u nás zhruba tolik, co základní Žigulík 2102.

                      Ten, kdo doopravdy umí rusky a otevře si na tom, nebojím se napsat obskurním webu topwar.ru i něco jiného, má jasno. Já už si pár článků projel, web mám už nějakou dobu v záložkách – a jasno mám. :D

                      Jendo, nepřestávám se divit. Ale to Ty asi taky, že.
                      Tak trochu, to možná bude tou osobní zkušeností s Rusy a jejich mentalitou, taky trochu i tím, že budu -střelbou od pasu- přibližně 2x starší, než Ty.
                      Je to jistě vidět i na mém psaném projevu – ale tak co už včil…

                    70. To by ses divil, servisdoku. Nejde totiž o to, co můžeš volně koupit, ale co smíš vyexportovat za jakých podmínek. ITAR je neskutečný právní bordel. Pro názornou ukázku:
                      – v USA můžeš volně koupit airsoftový kolimátor.
                      – v ČR můžeš volně koupit ten samý airsoftový kolimátor.
                      – ale pokud zkusíš v USA ten kolimátor poslat poštou do zahraničí, porušuješ ITAR a můžeš jít sedět na 2 roky natvrdo!

                      A to se jedná o dvě skleněné čočky a levnou čínskou LEDku, nikdy by to nevydrželo zpětný ráz na skutečné zbrani a nejde o vojenský materiál. Ale podle ITAR to prostě podléhá regulaci a fakt chytli chudáka týpka, co to posílal někam do Asie svému kamarádovi, a vyhrožovali mu vězením.

                    71. TopWar prakticky nečtu, ale přišlo mi že je to takový „ruský Visingr“.

                    72. (A vůbec – v korporátu dostáváme školení na nejrůznější US. zákony, od ITAR přes blacklisty až po Insider Trading s akciemi. A tyhle údajné „zločiny“ bílých límečků jsou stíhány tak absurdně tvrdě s tak šílenými sankcemi – miliony dolarů pokut a nepodmíněná odnětí svobody – že člověk nabude dojmu, že to raději sedět na zadku a nic nezkazit.)

          3. Librem je dobrý, ale poněkud předražený a nedostupný. To už raději klasiku:
            PINEPHONE
            https://www.pine64.org/pinephone/
            Za poloviční cenu.

            A nebo tenhle povedený kousek od germánů, i v odolné vodotěsné variantě s obří baterií:
            VOLLAPHONE
            https://volla.online/de/
            Lze si vybrat variantu a jejich androidem nebo Ubuntu Touch.

            Já jsem se pokoušel jít cestou pořízení telefonu, na který už existuje jak AOSP svobodný android tak i to ubuntu.
            Jenže oni začali jaksi komplikovat a blokovat možnost odemčení telefonu. Je to divné, ale řada lidí si stěžuje, že i přes existující návod a potvrzený fakt že se to lidem podařilo odemčít a přeinstalovat, tak najednou to prostě nejde. A to u řady značek, jak čínských, korejských tak i jiných.
            Vážně podivné.

            1. https://www.abclinuxu.cz/zpravicky/cena-telefonu-librem-5-opet-vzroste

              viz diskuse –

              pro někoho je to Purism jen scam a zloději, někdo je hájí a podporuje jejich snahu na cestě ke svobodnému telefonu…

              Ani ten pinephone, tam moc nevelebí někteří, to si člověk ale nevybere, vše má svoje pro a proti… Proto se o to sice trochu zajímám, ale prakticky to stejně v podstatě neřeším… :-)

              1. Jak už tu někdo poznamenal, podkud vyvíjíte cokoliv zabezpečeného, tak jednoho dne se k vám dostaví pánové v kožených kabátech, s neodolatelnou nabídkou. Takže i to nejdražší „superbezpečné“ zařízení, třeba takový telefon za 50 000, má určitě backdoor NSA/CIA.
                Čili je to spíš otázka, jestli můžete být pro tyto agentury zajímavý či nikoliv. A to by se jeden divil, o co vše se zajímají. To třeba vyvíjíte něco v nějaké malé firmičce na polovodiče, přičemž ani netušíte že to může být zajímavé pro americký vojensko-průmyslový komplex.

                Vím o jednom případu, kdy takhle v jedné firmě sídlící v okresním zapadákově, vyvíjeli jakési speciální materiály pro elektrotechniku. Načež se tam začali ochomýtat američani a velmi se o toto zajímat. A dotyčný člověkm který byl tahounem výzkumu ve firmě, dal nakonec výpověď, když se dozvěděl, že se američani zajímají o vojenské využití. S tím že na takovémto svinstvu se nemíní podílet.

                A nebo jen máte smůlu, a jste v kontaktu s osobou, která už sledovaná je. To byste se vážení divili, koho třeba mají čučkaři z BIS v merku. Zatímco zahraniční narkomafie a překupnícky se sbraněmi selektivně nevidí.
                Přirovnal bych to k situaci, kdy vám ploskolebec nasazuje botičku, zatímco ve vedlejším domě vykrádají byt a nosí to do dodávky přímo policajtům pod nosem.

    4. Kdysi jsem se v těch founech docela vrtal šlo toho docela dost udělat, ale jak teď nevím… nejsem na Einstein takže by mi to zase trvalo chvilku než bych se do toho vlomil..

      Ale jako že to ztěžují víc a víc, to máš jistě pravdu..

      A hlavně je mi tak nějak postupem času čím víc jedno, co o mne kdo šmíruje… Možná je to chyba, ale seru to…

    5. Brax2 je toho Vic volne k prodeji

    6. Mám Nokia C1-01, absolútny technický sqvost. Telefón, rádio, walkman, diktafón, stopky a diár v jednom. Fotky nepotrebujú žiadne filtre, na každej som mladý a krásný (ak sa teda spoznám). Váha 78g – plne nabitý :)
      Ale o inom som chcel…Nepríde vám, že za toho totáča bola väčšia diverzita ľudí. Ako chalan si pamätám na kadejaké typy, či už u babky na dedine ale aj v meste. Materiálne boli všetci viac-menej na rovnakej úrovni (holá riť), ale typovo to bolo veľmi rôznorodé. Teraz mi ľudia prídu ako jednotvátna masa s jasne určenými prioritami: dom, byt, auto, pes, 2x za rok dovolenka a najmä neveriť nikomu a ničomu, iba sebe samému. Líšime sa iba podľa kto toho koľko má a kto je menší či väčší pacoš. Iné rozdiely nevidím.
      Zákonite to musí smerovať k tomu, že ak sa ľudstvo má opäť niekam posunúť – a to si dovolím tvrdiť je zákon prírody, musíme urobiť krok späť a zbaviť sa závislosti na tej matérii ktorá nás formuje posledné desaťročia. Je jasne vidieť že to bola slepá ulica, resp. už vieme že to nikam nevedie tak sa musíme vydať inou cestou.

      1. A tak se vzdej matérie, ostatně romantici a filosofové tvrdí totéž už nějakých 330 let.

        Jen když nebudeš ostatní nutit, ať se zbaví svého konzumu, majetku a matérie a jdou do bídy a poustevničení s tebou.

    7. Ano, AOSP je takový , základ na něm pak jsou LineageOS, crDroid. Ale i technicky znalý člověk se zapotí a . Náročná je i „byrokratická část“. Už to dávno nefunguje, že prostě npřipojíš a naflashuješ ale musíš si v originálním systému někde aktivovat možnost odemknout bootloader, nejdřív za týden si Společnost XIAOMI , na základě šmírování chování uživatelského chování , musíš si zaregistrovat nějaký xiaomi účet, mít tam simku a provést proceduru.
      Prý existuje značka poco, co defaultně umožňuje root.
      (Trochu tady míchám root, bootloader a jiný OS, jsou to tři různé věci, ale většinou se dělá všechno.)

      Pak je graphene OS, Silent OS ale většinou pro jednotky modelů.

      Ale pak je to uplně nějako jiný svět (přiznám se ,že přehháním, protože pořádně jsem mobil s původním google systémem od výrobce nepoužíval seriozně).

      Jde tam nastavit cokoli, root, aplikace z f-droidu, které neprogramovali vymyté mozky co všechno zaplácají reklamou, ale lidi, kteří dělajía aplikaci aby fungovala. Něco jako Symbian, což byl dokonalý systém (až na šílenou kalkulačku, chybějící stopky a časovač)

      Ale smutné je že v defaultním nastavení LIneageo OS jsem našel „tři chybky“ vroubky co se týče soukromí v propagované degooglizaci.
      Zaprvé používá NTP servery googlu. Pak sbírá statistiku lineageoS (server stats.lineage(os).org). Zatřetí GPSka neustále snaží stahovat něco z xtrapath.izatcloud.net) Mám to zablokované a GPS funguje. Akorát mi to zasviňuje log DNS požadavků. A ještě jedna při připojení na wifi zkouší test připojenosti na connectivitycheck.gstatic.com…. Buď to jde fixnout v nastavení lineageos (v termínálu setprop, ale celkem se to blbě hledá když člověk neví co nebo to člověk zařízne v tom dns filtru.)

      Je to ale i o uživateli a jeho přístupu. Mám minimum aplikací. Dokonce jsem si poznámky psal v terminálu do textových souborů…. :) To je extrém, takže jsem si místo neschopného LineageOS Terminálu dal Termux a dal aplikaci Poznámky (org.schwabi.notes)…

      Ale na 90% věcí stačí prohlížeč (kterých je taky víc, Bromite, Firefox, Kiwi….). Používám Firefox (který sám ale taky má nějakou telemetrii na mozillaservices v amazon cloudu)) a s doplňkem uBlock origin.

      A že by mě telefon nahrával kvůli google asistantovi – od toho mám totální klid, v takovémhle systému, už po google ani xiaomi nejsou ani památky)

      Ale všechno jde zablokovat geniálním DNS filtrem, který funguje na 100% všudu, umí *.domena.com, umí i CNAME odhalování a dokonce i zařízení na hotspotu mají zablokované domény :) Do DNS filtru dávám jednak známé reklamní domény a druhý okruh jsou šmírovací domény samotného LineageOS, prohlížeče příp.jiných aplikací (ano, i v ideálním lineageos s firefoxem jsou jisté trhliny)

  4. Trochu OT ale ne úplně:
    Nedávno jsem psal kámošovi na skajpu o havárii spojené se zpětnou kanaličační klapkou. Nikde jinde jsem o tom nic nepsal, nic nevyhledával atd. Druhej den zapnu prohlížeč a na prvnim webu na mě čumí reklama: „zpětná kanalizační klapka“. Takže rozhodně až se budu k něčemu chystat, tak asi na skajpu to moc ventilovat nebudu.

    1. Kdyby jen Skype.
      Seznamácký mail úplně stačí. Můžeš si to ostatně vyzkoušet sám.
      Když budeš chtít vyhledat něco konkrétního, napiš to do seznamáckého mailu a pošli třeba sám sobě, nebo na svůj telefon, je to celkem jedno. Zhruba a nejpozději do hodiny, často skoro po zavření a znovuotevření, máš titulku vytapetovanou tím, co aktuálně sháníš.
      Už se tomuhle i podobným „náhodám“ nijak nedivím, funguje to tak už několik let. Seznamácký mail používám jen pro věci nedůležité a běžné. Pokládal jsem ale za potřebné, seznámit s tím i důležitou část rodiny.
      Ta potom, po osobním „vyzkoušení“ rázem přestala věřit na náhody. Všichni už nějakou dobu věděli, že se to běžně vyskytuje při hledání googlem, ale mysleli si, že mailu se to netýká, když jde o soukromou korespondenci. Tak jsem to „soukromé“ používání mailu, který patří někomu jinému, trochu upřesnil.
      Nikdo z rodiny, ani já nejsem IT odborník, takže se moc nesmějte, má to tak většina úplně obyčejných, nedůležitých lidiček.

      1. Roztomile je, ze ty maily jsou analyzovany i lidem, kteri s Seznamu/Googlu/… zadne smluvni podminky nikdy neodsouhlasili: treba ja, coby uzivatel jine sluzby, jsem nesouhlasil s tim, aby mi Seznam nebo Google maily analyzoval. A presto tak cini, protoze muzou. :/

        1. Je potřeba co nejvíce omezit javascript a cookies. Cookies je zapotřebí podkopnout nejlépe přes plugin, např uMatrix. všecky cookies třetích stran se dají dobře hlídat. Používám kombo uBlock, uMatrix, a PiHole, a cílenou reklamu vpodstate neregistruju. Vlastně neregistruju skoro žádnou reklamu, a to málo, co projde, není vůbec relevantní.

          1. To je hezke, ale uplne mimo to, o cem pisu.

            Vysvetlim jeste jinak.

            Posilam e-mail nejakemu prijemci ze sveho vlastniho mailserveru. Ocekavam, ze muj e-mail bude cist toliko prijemce (chaaachachacha, tak naivni).
            Prijemci tento e-mail dorazi treba na mail u Googlu.
            Google timto zacne muj e-mail analyzovat a na jeho zaklade vytvori treba reklamu pro zobrazeni prijemci.

            Dal jsem ja, coby neuzivatel sluzeb Googlu, souhlas k tomu, aby muj mail mohl analyzovat/profilovat? A mohl bych jej videt?

            (Jasne, tady je to trosku osemetne, nejaka analyza asi potrebna je uz jenom kvuli fungovani nejakeho antispamu, ale presto…)

            1. Vlastně jsem nepochopil jak víte že Vám čtou/analzyujou emaily, pokud to není pomocí cílené reklamy. Ale Máte pravdu. S tím že jsem psal offtopic zcela souhlasím.
              Pokud scanujou emaily někde tam na jejich serveru, tak s tím člověk nenadělá nic moc.

              1. Myslím, že to dělají všichni, ale třeba gmail to nedává tak okatě najevo tím, že by na Vás směroval a bombardoval Vás vyšperkovanou, cílenou osobní reklamu s jmenovitým oslovením.
                Seznamácký mailbox mě při přihlášení běžně oslovuje skutečným jménem, přestože jsem při zřizování toho mailboxu nikam nezadával své skutečné jméno.
                Slovy Bolka Polívky „jak na to ty kurvy šikmooké přišly, že mám cihelňu?“ – no jak asi přišli Lukačovičovi lidi na to, jak se doopravdy jmenuju?
                No jedině tak, že moje maily čtou a analyzují. Plně to koresponduje s článkem. Nepochybně dělají i věci, co jsou zcela mimo rámec toho, co si běžný BFU červ dokáže představit.
                Autor článku má pravdu v tom, že bránit se lze jen omezeně a efektivita té obrany je i tak sporná a navíc náročná na čas.
                Ale hodně velkou roli v tom hraje i pohodlnost lidí, o tom asi netřeba psát dál.

                1. Takže Kypr o vás ví všechno…

                2. Protonmail by to dělat neměl – při přijmu nešifrovaného mailu to sice vidí, ale prý neanalyzuje a neukládá, a okamžitě po uložení do tvé schránky je to šifrované tvým heslem = privátním klíčem.

                  Jinak k tomu seznamu – na Echu, Zive nebo Respektu kdysi vyšel rozhovor s marketingovým šéfem seznamu. Psal tam, že když zjistil, co umí produkt kterému nově šéfuje vytáhnout ze smartphonu, hodil ho do koše a okamžitě pořídil dumbphone.

                  1. Proton mail neni proti reverse cookies

                  2. A proč Protonmail na požádání švýcarských orgánů vydal informace o mailech a autorech? Protože plně podléhá švýcarským zákonům.

                    A od doby, kdy se Švýcarsko zapojilo neneutrálně do rusko-ukrajinského konfliktu, už Švýcarsko de facto není neutrální zemí.

                    1. majetky prej zas potichu vodmrazili, pže nemají žádnej nárok podle čeho na to hrabat, ale vo tom už se zdaleka nedělal takovej humbuk žejo

            2. Ale někdy je to sranda.
              Já když jsem se připojil sousedům s čistým tabletem na jejich WiFi a koukl na porno server, tak bylo zajímavé to „Recommended for you“. Teď, když potkám souseda, tak chudák nechápe, proč nedokážu zadržet smích.

              1. náký slušný fekalporno bo co?

      2. lžiznam? co to je? dyk snad stačí lézt přímo na lžimail, ne?

        jinak už si vonehdá i v rádiu stěžovali, že vo něčem žvanijou a pak jim to tejden bliká všude…ale vůbec nikomu nepříde divný, jak si může někdo dovolit takle všechny 24/7 šmírovat!

    2. Ha. Písal na Skype-u.
      Boli sme u švagrovcov a večer na pijatiku vytiahol švagor ružový gin. Strhla sa o tom debata v štýle: Jeeee, ružový gin. Hahahaha. Kurva, ono to je ozaj ružové. Sranda, ten gin je ozaj ružový……..atď. Ráno zapla manželka internety na jej smrť-fóne a prvá reklama čo bola: Ružový Gin. Bez toho aby sa to googlilo, duckduck-kovalo či inak písomne do daného smrť-fónu zadávalo. Len bol daný smrť-fón na stole keď sa viedla ružová diskusia.

      1. Mam stejnou zkusenost, nekolikrat overenou. Samsung Galaxy – posloucha, a haze reklamy podle toho co slysi.

        1. Google už několikrát oficiálně uznal, že „Google Asistent“ odposlouchává i bez souhlasu/vědomé aktivace, a navíc něčemu z toho dokonce naslouchají lidi v rámci „monitorování a zlepšování služeb“:

          https://www.inc.com/jason-aten/google-is-absolutely-listening-to-your-conversations-it-just-confirms-why-people-dont-trust-big-tech.html

          Proto platí, že jakékoli zařízení s Google Asistentem = prostorový odposlech.

          A proto se stalo, že když Indové vyvíjeli KaiOS jako alternativu k Androidu, do KaiOS okamžitě majetkově vstoupil Google a zaplatil za to, že se neodstranitelnou součástí stane hádejte co? No ano, prostorový odposlech Google Assistant. Už i v nových „Nokiích“ od HMD.

          1. diky za clanek, zajimavy, no – zatim se stale chovam stylem „kdyz nedelam nic spatneho tak se mi nemuze nic stat“, ale mozna bych mel svuj pristup prehodnotit. Posledni opravdu dobry telefon co jsem mel bylo Blackberry Passport, jenze ty kurvy ho softwarove uplne zarizli a Samsung sem koupil z donuceni, potrebuju Android do prace, bohuzel, a v porovnani s Blackberry OS povazuju Android za hroznou sracku, a toto me v tom jeste utvrzuje…

          2. KaiOS byl původně open source Firefox OS, nebo se pletu?
            Dá se nějak poznat jetli ten KaiOS už prostorově odposlouchává, nebo jestli je to ještě původní neodposlouchávací verze?

            1. Neexistuje původní neodposlouchávací verze KaiOS. Google vstoupil ještě před releasem a všechny KaiOS v sobě mají Goolgle assistanta.

              Dá se teoreticky odstranit přes Wallace Rootkit – to smaže tu JavaScriptovou odposlouchávací appku. Ale selský rozum – architektuře FirefoxOS vůbec nerozumím – mi říká, že ta appka Assistenta je jen front-end, který se napojuje na nějaké API – a to tam zůstane.

              1. Pak je otázka, jestli ten odposlech nemontují už do nových „hloupých“ tlačítkáčů. Třeba v nějaké omezené formě (aspoň Nokia, když ne čínské noname).
                Ovšem by mě zajímalo, jak to mají ošetřené datově. Aby ten odposlech nebyl příliš žravý a podezřelý.

                Já si to pojistil tím že nemám zapnuté data.
                Ale ono se říkalo už před lety, že v případě potřeby lze i na tlačítkáči zapnout dálkový odposlech (jen to holt žralo baterku). A SMS to patřičné službe vyblinkne hnedka, tipuju že i seznam kontaktů a hovorů. Kdoví co vše je skryto v té uzavřené „radio“ části.

                1. Ty na to nemají výpočetní kapacitu, takhle jednoduché to je.

        2. Zaujímavé – manželka ma tiež Samsung Galaxy

          1. Jooo Samsung. Ti jsou super.

            Polovicka to vyfasovala jako sluzebni telefon a coby clovek, kteryho telefony jenom serou a nechce nikde nic menit, tak tam mela treba na zamykaci obrazovce v defaultu tohle:

            https://www.samsung.com/cz/apps/samsung-global-goals/

            Uuuuzasny. Je tam vsechno, co ma byt, samozrejme i s moznosti „donate“ primo z lock screenu.
            Spravna masirka o tom, jak je potreba se kockovat, jak je nutno bojovat s klimakterickou zmenou, jak je treba zatocit s dezinformacemi…

            A tedka si vezmete, kolik se tech Samsungu proda, kolik lidi ani nevi, jak tuhle hovadinu dat dopryc…

            Ta masirka jede uplne odevsud a naplno.

            K zbliti, takova manipulace.

      2. Mě se teda jednou stala divná věc – předesílám že žádnej chytrej telefon nemám.
        Normálně chodim nasranej po chalupě a hledám sikovky kerý sem fak potřeboval. Při nadávání a dotazování členů rodiny „sikovky“ muselo zaznít hodněkrát. No a pak zapnu druhej den počítač a tam reklama na „sikovky“. Odsunul jsem to jako náhodu, ale co teď tady čtu tak nevim nevim. To by musely asi poslouchat windousy, žádnej jinej mechanismus mě nenapadá.

        1. Co to tady tak ctu, tak windowsy asi poslouchaji taky. Dokonce kdyz jsem si prohlizel navod k jednomu velmi drahemu motherboardu do velmi draheho PC, nasel jsem na nem „biometricky mikrofon“. To bylo prekvapeni… :-)

          1. Barn Swallow 23.6.2022 v 9:04

            Není něco takového nutné pro hlasové ovládání?

            1. hned sem si řikal že náký desítky a jiný hovna, na sedmičkách žádný takový svinstvo nemám

        2. nikdo jinej v baráku nemá žádný ťamťungy ani jiný LG, včetně beden? fakt?

  5. Pěkná sonda do této problematiky. Díky za text. (Ne já to rozhodně nečetl a nic si z toho nepamatuju, kdyby se někdo ptal).

  6. Kdysi jsme meli sousedku, ktera takhle chodila po bytech a slidila, a pak o tom mluvila: „Predstavte si Dvorak vcera naboural, a Novak ma novou kuchyni, a stara Vomackova se pohadala se synem!“ Nemel sem ji rad, vubec me to nezajimalo, ba naopak bylo mi jasne ze stejne tak bude ona hlasit na me, ze sem prisel treba vozralej z hospody…

    A takhle nejak si predstavuju vsechny tyhle „agenty“ co nemaji nic lepsiho na praci nez sledovat ostatni lidi. Jsou to chudaci co nemaji vlastni zivot, tak se vrtaj do cizich, a aby si nemuseli priznat jaci jsou ubozaci, ospravedlnuji to nejakou „statni bezpecnosti“.

    On to zatim tak velky problem neni, ale jednou se tyhle technologie dostanou do ruky treba Muslimum, a beda vam kdyz pak doma reknete ze Alah je Vul! Takhle by se na to ty pavlacove baby mely koukat: „Co s tim univerzalnim sledovanim udela treba pristi Hitler, nebo Stalin?“

    Jenze to uz je asi prilis mnoho filosofie pro moderni dobu. V Bibli se pise, ze tesne pred koncem tohoto sveta budou lidi jenom sukat a zrat: Pravdepodobne protoze vsichni kdo „mysleli a mluvili“ uz budou tou dobou davno popraveni.

    1. Mezi lidmi, kteří by chtěli zakazovat svobodu slova, a zavírat lidem huby – hrají ajťáci prim. 99,9 % z nich jsou totální sluníčkáři. Programy, kterými šmírují nebo devastují život lidí dělají často nejen kvůli prachům, ale většinou z vlastního přesvědčení páchání dobra.

      Má to vysoké stupně. Není horší parta v tomto svinském uvažování a chování, než je linuxová komunita.

      Ostatně, Piráti jsou výplodem ajťáků, konkrétně vznikli na webu abclinuxu.cz.

      1. Vedoucí kolotoče z tohoto webu sem občas chodil pod přiléhavým nickem Greta Thunberg

        1. Kdepak je té slečince konec! Jestlipak už má kluka?

          1. furt píše, vonehdá byl ve vodkazech článek, co sou zač tamti, byjci proti těm dežoinformacím

      2. Trošku mám obavu, že to tak je. Na tom fóru jsem byl po vypnutí „dezinfo“ webů a ostře tam do mne jel nějaký místní aktivista. Třeba elektronici u nás v práci jsou taky těžce postižení.. Jeden kolega mne totálně překvapuje od covidu, stejně tak teď u Rusů.. Mele jen oficiální propagandu na nic jiného neslyší. Ale zobecnovat to na všechny jistě nelze. A třeba pan Mrcasík je taky IT ne? Jsou jistě různé mezistupně u každého..:-)

        1. Elektronici také?

          1. Jak kteří :D

          2. proto taky řikám, že sem ET, ne IT

          3. Nebo třeba správce sítě – za covidu si dokonce sral tak trochu do vlastního hnízda, když hlásal, že by ty internety zakázal, když byla situace kritická a lidé bezohledně protestovali na demonstracích a hrozilo zahlcení nemocnic… :D

            Ale jinak třeba pracovně naprosto fajn lidi…

          4. U nas v praci cela komunita elektroniku ma zdrave nazory. To je urcita vyhoda toho stadniho chovani Nemcu. Neda tolik prace jim najit noveho bacu. Ta nastenka, kde se pise statistika lidi, kteri za posledni mesic prodelali zanet krcnich mandli, byl taky napad jednoho cloveka z anseho oddeleni. Par zelenych aktivistu melo zapotrebi se do toho navazet, ale nakonec jejich zdrave jadro taky skoncilo doma se zanetem mandli, takze obrana zbytku byla chaba :-)

            Je to fakt zajimavy, vcera jsem mluvil s klukem, co nikdy s mandlema problem nemel, je mu ctyricet a ted to prodelal i s celou rodinou. Samozrejme poctive ockovanej ted v lednu boosterem.

            Beru to spis jako zajimavost, protoze to jednak neni nic, co by cloveka zabilo a druhak to asi ukazuje na poskozeni imunitniho systemu, nic vic, nic min. Ze dochazi k oslabeni imunity jako jedna z podminek ucinnosti vakciny, neni zadne tajemstvi a i vyrobci vakcin to jasne deklarovali.

            1. A nechcete si v práci spíše nechat vydezinfikovat klimatizaci ve společných prostorách (jídelna, zasedačka)?

              1. Kupodivu to potrefovava i lidi, kteri v nasi firme nepracuji, jako ruzne kamarady a pribuzne mych kolegu, kteri ale neziji ve stejne domacnosti. Tema klimy u nas pada, protoze se musi cistit pravidelne prave quli vyrobkum, ktere delame, zejmena pro medicinu.

                Z prace se to netaha. Spis nekde zmokli, nebo tak neco. Normalne to je bez nasledku, ale letos najednou ne.

            2. a v čem že teda spočívá ta účinnost? :o)

              1. No přece v té stimulaci samotné. CDC si po pohovoru s Pfizerem politicky upravidla definic vakcíny, že ne že vyvolává imunitu, nenene. Jen stimuluje imunitní systém. Na výsledku nezáleží.

      3. jesterka – asi mate pravdu, ja znam osobne jen par programatoru (slovy – 2), a oba jsou pirati, ackoliv jakakoliv politicka debata s nima neni mozna, hlubsi filosofie prava jim nic nerika, v podstate jsou to „technokrati“ – „vse vyresi nase skvele algoritmy“

      4. Myslím Ještěrko, že nemáte tak úplně pravdu. Ikdyž poslední dobou slýchávám takové názory o IT sluníčkářích docela často.
        Pokud vím, tak Piráti vznikli v Brně. Tam bylo jejich hlavní podhoubí, a bylo tam dost idealistů, i naivních. Pak ale vedení v Prahe uspořádalo „noc dlouhých nožů“ a vyházelo původní gardu a převzalo vedení.
        Na klíčové místa dosadili ten nejhorší pražský neziskovkářský neomarxistický sliz, nebinární Alžbětka a další pražské úchyly. Ajťáci už jsou tam jen jako fasáda, a to zřejmě jen ti ideologicky prověření. O té noci dlouhých nožů se v náznacích psalo i na jejich svobodné webu, dokud nepřestal být svobodný.

        Všimněte si že ty čistky jak z pera NKVD, proběhly zejména v době, kdy se strana přestala potácet na hraně neexistence, a Bartoš zřejmě dostal nabídku os strýčka Sorose, která se neodmítá a vrátil se do čela strany. Tehdy stranu plně převzalo zahraniční vedení, celá ta struktura amerických neziskovek a thinktanků, podivně propojených s tajnými službami.
        A pak už tu najednou nebyla digitální svoboda, ale digitální fašizmus, neomarxistická totalita, a čistky ideologicky nepohodlných.

        1. Piráti byl jeden z příšerných počinů české linuxové komunity.

          – Česká linuxová komunita se realizovala po mnoho let pouze nenávistí.

          – Nenávistná kampaň proti obrázkům formátu GIF.

          – Následovaná nenávistnou kampaní proti ICQ chatu. Pak trapný a neúspěšný pokus zničit hudbu ve formátu MP3 (a nahrazení neohrabanou hnusotou typu ogg vorbis).

          Vynechal jsem samozřejmě nenávist vůči Windows.

          – A protože nenávist potřebuje větší a větší cíle, tak se přesunula do politické roviny. Linux a linuxová komunita je ukázkou, že politika a marxismus lze nasrat i do techniky. Čemuž jsem dříve nevěřila.

          Založení Pirátů a rozesrání Česka je jen logický další cíl české linuxové komunity. Zde je důkaz: /https://www.abclinuxu.cz/blog/BoodOk/2009/4/petice-pod-vznik-ceska-piratske-strany/

          To, že později byla strana Pirátů částečně vyměněna, nic na podstatě nemění.

          – Když došlo k prosazení původní havlistické sebranky ve formě vlády Petra Fialy, tak česká linuxová komunita a její členové a lídři ve sdružení CZ.NIC rychle pomohli odstranit svobodu slova ve formě blokace 22 českých webů. (Že teď řeší co s tím, když to začíná řešit několik právníků a soudních žalob je jen vlastní strach, ale nikoli sebereflexe jejich svinskosti.)

          Vynechal jsem mnoho technických objektů nenávisti české linuxové komunity, protože nejsou podstatné. Namátkou nenávist k IPv4, nenávist k NATu, atd. Je toho velice mnoho. Protože Linux je postaven na nenávisti a aktivismu, a postupně zraje ovoce.

          1. ROFLMAO
            Pokracuj, tohle je bozi :-D

          2. A zase ten rod. Za to vas velitel nepochvali.

      5. Máte nějaké zákulisní informace o grétině blogísku? A proč ta zmínka o vedoucích kolotoče? Souvisí to nějak s Hovorkou, BLEKEM ? Je mi divné, že gréta (ta linuxová, ne ta klimatické) ,evidentně počítačový guru občsas postovala obrázek o rypadlu

    2. Kdepak, většina ajťáků nejsou sluníčkáři (takových je tak 5% a to ještě v Praze, i když čím mladší, tím horší.) Ajťáci jsou zpravidla fachidioti, a to zejména absolventi fachidiotských/kolaborantských škol jako VUT Brno nebo informatika na VŠB. Tam studenty vysloveně vedou k tomu, aby dělali šmírovací a toalitářský software pro kohokoli, kdo dá prachy, a na nic se neptali.

      Když s těmito lidmi mluví normální člověk, je tragikomické jak se zoufale snaží to nevidět a ospravedlnit si, že se na ničem zlém nepodílejí, nenene, určitě to bude mít nějaký tristní deklarovaný záchranářský účeů pro topící se koťátka. Sami tomu nemůžou věřit, ale tak je holt vysoká odchovala.

  7. Ten zkurvenec Fiala lže, jen se mu od tlamy práší.

    1. Tak potěšil tou massssivní podporou fotovoltaiky…
      Křup, křup, dobrý slaný brambůrky, jen za 14,90 v penny…

      :OD

      1. Co nam Fiala slibi, to nam nikdo jinej neda. Co na tom, ze sehnat vykonny panely je do konce letosniho roku utopie a nechat si to udelat na klic je pro leto, kdy ma FVE nejakej smysl, letos uz neresitelny. Politici jsou ti, co za nase penize nam tvori dluhy na zaklade neceho, cemu absolutne nerozumi.

        1. utopia je to celý, je to kokotina a vyplatí se to tak ČEZům a jinejm pobíračům dotací

          1. Samo o sobe to funkcni je, ale ne v ramci pozadavku, co jsou na to kladeny a predstav, ktere jsou s tim spojovany. FVE dobry, ale jen nekdy a jen na neco.

            1. tak, jak elektrosekačky – dobrý na golfovei vozeik, případně na indoor ještěrku

              hodně moc špatný na sporťák a jinej dálniční interceptor

    2. Tvl. Teď dostat lidi na Letnou, tak by se ti svobodní snad dali protlačit alespoň do komunální politiky. Fiala pohanil Babiše a spáchal sebevraždu. Teď jen sjednotit voliče.

      1. Hm, to nehrozí. Až podzim probere část vhazovačů 5K a ti se začnou shánět coby.

        .

      2. Teď očekávám masivní protesty Milchvprdů proti rozkrádání Dopravního podniku. Když jim vadilo Čapí hnízdo, tak Minářovi stylem padni komu padni bude vadit mnohem drsnější kauza.

        1. https://milionchvilek.cz/clanek/demokracie-ve-stinu-kauzy-stan-proc-nejsme-v-ulicich
          Vysvětlili to. Vlastně z toho vyplývá, že jednají jen proti jednomu politikovi. Ale pak nechápu ty jejich covidové dýchánky.

          1. to jako někdo eště nepochopil, že to byla zaplacená habaďůra, aby se ta nynější skvadra kurev dostala k lizu? jakmile už tam sou, všecko je v poržiatek, i kdyby žrali novorozence za živa v prime time, tak to bude maximálně selhání jednotlivců, přece

            1. Lidi by se měli zvednout ze židlí a jít vypráskat ten Milion chvilek.

              „Rakušan pár dní před vypuknutím kauzy oznámil reorganizaci policejního útvaru NCOZ. Jakkoli se o tom mluví už nejméně tři roky, opravdu může nyní razantní změna útvaru probíhat pod ministrem vnitra, ačkoli NCOZ vyšetřuje lidi spojené s jeho hnutím?“
              Jestli tohle má MioChvio za selhání jednotlivců a nevidí v tom systémovou chybu, tak ať si vylížou.

              1. Milion chvilek jsou sice banda kreténů, ale protestovat si můžou proti čemu chtěj. Je to jejich věc, co je sere a co ne. Vy si tady zase můžete založit spolek milion chvilek pro Andreje/Okamuru/Orbána/whatever a můžete klidně dělat demošky proti vládě pětikoaly. Nic vám v tom nebrání.

                1. No to sice můžou. Ale před nějakým časem, když jsem byl v ČR, mě napadl nějaký idiot s vypláchnutou hlavou od Minářové sekty. Rozhodl se zakročit proti mě, coby narušiteli neomarxistického klidu a míru. Skončilo to na policii, protože chtěl z důvodů ideologického boje šikanovat a napadat mou 70letou matku.

                  Teď se mi po roce pomstil, udal mě na policii za dezinformace. Policie mě předvolala, já jí odepsala, že když přijedou do Californie, rád jim vysvětlím, jak jsem to myslela.

                  Takže dokud protestují, ať si dělají co chtějí. Ale ta hysterie a agresivita jejich oveček dosáhla stupně, že by měl být napraven ciferník všem Milchvprdům od hlav až po jejich účastníky.

                  To už můžeme rovnou říci, že na Ukrajině nacisté jen protestují osm let vyvražďováním východoukrajinských občanů – a mohou si tak protestovat proti čemu a jak chtějí.

                  1. Jsou to zmrdi, to nepopírám.

              2. Minář už tam dlouho není, jen Roll a někdo namísto Mináře. Myslím, že ten spolek někdo uplatil, aby byli v klidu a nedělali nic.
                Beztak je to celý k hovnu. Estébák z toho měl leda prču, ostatní budou mít taky.
                Ani milion lidí na Letné nedonutí nikoho, aby v něčem ustoupil, nebo změnil své chování.
                Ten milion lidí bude muset být jinde a bude muset mít něco hmatatelného v rukou :D, aby se politici začali bát. A pak jsou tady ještě velmi dobře placení a výsluhou motivovaní fízlové.
                Nic si nenamlouvejme a nelžeme si do obou kapes.

                Za mě – možná by stačila banda velmi schopných hackerů a k tomu partička lidí, kteří to velmi dobře umí se „zvláštními technickými prostředky“ včetně otevírání jakéhokoli zámku, či trezoru. Je jich poměrně dost a vědí, jak na to.

                A potom výsledky zveřejnit, jednorázově a ne po kousíčkách, jako to dělala a dělá kravka Slonková, nebo novináři obecně. Dodnes jsem přesvědčen, že materiály a záznamy z kauzy „Šuman“ dostávala a zajišťovala právě Slonková, ale udělala chybu.
                Měla to zveřejnit naráz, následně podat TO a všecek ten surový, nestříhaný materiál k němu doložit. Tenkrát by to možná ještě zabralo, dneska už ne. Dnes už jsou vypleštěnci tak otrkaní, že se nebojí ničeho.

                1. Milcvhprdi jsou neomarxisté, stejně jako jejich stoupenci.

                  Ajťáci a hackeři jsou neomarxisté, a linuxáci ještě více.

                  Takže pokud tato partička dá něco dohromady, tak jen do větší Brusele.

  8. Ono to sem tedy úplně nepatří, ale nějak to zapadá:
    161 VYHLÁŠKA ze dne 15.června 2022 o podrobnostech způsobu a formy oznámení o nařízení izolace nebo karanténního opatření

    1. To není hezký čtení. Takže, když nějaká bába na hygieně splete telefonní číslo, tak pošle někomu SMS s mými údaji a zdravotním stavem? To bude prča.

      1. Co někomu, všem… :-D

  9. Idioti a podnikatelé samozřejmě to mohou rozporovat že to pod název nepatří a dobře jim tak.

    Jak nás státní aparát, politici a firmy šmírují a jak se bránit. // předpokládám že se rekvalifikovali podle klauna prognosťáka skořápkáře, rool e jo, možná dědičně, to asi jo.
    ctrl
    Amerika je daleko a bůh vysoko ale zdejší „skvadra zvládla režim hanebnějících, urážejících, vypzňovacích a znásilňujících národ, nebo se pletu s komorníky místodržících z haklnkrajcova? pravou rukou z levé kapsy? Ale tak dobře to asi neformuluji jako pan Červený. Bez dalšího i tak mu dík. :bye:
    https://pravyprostor.net/zajimave-zpravy-z-ameriky/

    Zase se ikváči obrutopýrujte. :-)))

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017