Česká pošta? Zrušit a zapomenout. - zpět na článek

Počet komentářů: 481

  1. Že by stát od „fikce doručení“ která neměla snad obdoby ani v době nejtužšího stalinizmu a nemá obdoby ani v nějakých afrických bantustánech, přešel k „superfikci doručení“ ?
    Tedy nejen že nikoho nezajímá, jestli jte dostali a přečetli soudní obsílku.
    On se vám ji už nikdo ani nebude namáhat doručit. Protože nebude mít kdo doručit.

    A tak se o soudním jednání a vašem odsouzení dozvíte až když vám zaklepe na dveře exekutor, nebo ploskolebí mužíčci co vás přišli odvézt do vězení.

    Vlastně to zapadá do Rakušanovy (Hitler byl taky rakušan) agendy likvidace zbytků právního státu a ústavnosti. V rámci ukrainizace.

    Na ukrajině vám taky komando SBU kdykoliv vykopne dveře, obviní vás z čehokoliv a spřátelený soudce jim to odklepne (pokud se vůbec namáhají s nějakými soudy). Naco v takovém systému, kdy policajt, soudce a kat je v jedné sosobě, potřebujeme sprostému podezřelému posílat soudní obsílku, když už dopředu bylo rozhodnuto o jeho osudu ?

    Jen zarytý ODSSák může hýkat nadšením, když se rozkrádá a ruši jeden ze symbolů, který odděluje civilizovaný svět od Zimbabwe, Haiti a podobných bantustánů.
    Tedy existence jakési státní infrastruktury a státních garantovaných služeb.

    Proč bychom nezrušili další hnusnou věc jako jsou státní silnice. Prostě rozprodat a zprivatizovat. Každý kilometr by měl jiného vlastníka, a při cestě třeba do okresního městečka by bylo potřeba zaplatit mýtné například 20 vlastníkům, v jimi požádované výši a měně (včetně orálního sexu od vaší 17leté dcery). Přičemž na údržbu by kašlali ještě hůř než současný stát: urval jsi kolo v 20cm díře ? Tvoje mínus, máš mít místo kol pásy.
    Samozřejmě že ty nejlukrativnější a nejklíčovější úseky by si rozkradli šíbři napojení na vládu a ODSS. Jako vždycky.

    Ale podle mě se za tím skrývá nějaká horší špína. A nějak to souvisí s Ukrajinou a její „novou poštou“.

    1. Přesně tak.

    2. Fakt je, že ukro-náckové chytají lidi přímo na ulici a cpou je tam do dodávek a poté na frontu do Bachmutu. Takže žádné doručení povolávacího rozkazu nebude třeba, po zavedení ukrajinské praxe.
      Takže na co poštu ?
      K odsouzení sprostého podezřelého ho ani nepotřebujete mít u soudu (i tu Miladu tehdy dovedli pánové v kožených kabátech osobně) když už tu teď máme fikci, takže jakékoliv doručování čehokoliv státního netřeba. Tedy můžou poštu zrušit a lukrativní nemovitostosti rozprodat kamarádům.

      1. na soudní věci to s tou fikcou eště není tak žhavý, to je hlavně na přestupy

  2. Bydlím na samotě u lesa a na poštu si opravdu nestěžuji. Celkem pravidelně nakupuji v e-shopech, Aukru a v Číně s doručením většinou poštou a není problém.
    Jistě, občas je ve schránce „nedoručenka“, ale není problém sjednat přes internet náhradní doručení ve vyhovujícím termínu zdarma.
    Už tu byla zmíněna Balíkovna, která je asi 2x rychlejší a přitom levnější než Zásilkovna a přitom je to podnik ČP.
    Krize se u ČP projevila tak, že mně pošta nyní chodí 2x denně, nejdřív ráno přijede autem balíkový pošťák následován kolem poledního pošťákem listovním.
    Dovozuji z toho, že by v ČP potřeboval především manažment důkladně protřídit.

  3. DFENSi, voprav si vodkazy v sekci novinky.

    Pod textem „Policista konečně dělal něco užitečného. Daňovou optimalizaci.“ se skrývá stejný odkaz jako o řádek výše o luxusních kárách pana Rycheckého.
    Text „Parking UA style aneb článek plný inspirace (DF)“ odkazuje na fuckbookovou náborovu stránku městské policie Pardubice. Co to má společného s Parkováním UA style?

      1. D-F má nejaký diskuse fpýčy

        no určitě každá tupá řepa stojí na chodníku no :D

        1. To ale není chodník, to je takovej ten betonovej ostrůvek vedle parkoviště, ne? Občas bejvaj i zatravněný. Je to celkem kreativní přestupek, to zas jo. Ale na sídlištních automobilních odkladištích vídám všelijaký zvěrstva, aby se tam ty auta vůbec nacpaly.

          1. chodí se po tom…je to pro pěší co dou skrz parkoviště, ne?

  4. Mno, tak koukam, ze pan domaci ztratil uz i schopnost analyzovat skutecne priciny problemu a jede na stejne vlne, jako „vsichni ostatni“.
    Ubohe, skoda. No, hlavne, ze za to muze tamten, Rakusan!!! To je vono, tak to bude…
    Tvl
    Mno a nez se jako obvekle na me snese banda retardu, kteri prtedpokladam budou na jeste horsi urovni pochpeni problemu, tak trosku napovim…
    Btw jak to, ze jste lidi tak tupi, a neznate „veci“? Jo, asi proto, ze rozhlas a tv je fuj, otamtad cerpat info je fuj, noviny v podstate taky, a vlastne uplne vsichni, mimo TECH SPRAVNYCH …
    Takze…Ceska posta je zrizena statem a nemuze si jen tak vybirat, co bude delat, kde to bude delat a za kolik to bude delat. Stat Poste naridil, aby provadela nejake ukony, ktere stat potrebuje, a tim se Posta stala jakousi prodlouzenou rukou statu vzhledem k obcanum.
    Me by snad nikdo nemel podezirat z prichylnosti ke statu, za me by tu byt nemel zadny, ale holt takova je realita. A tuto realitu nestvoril zadny pan Rakusan. Dokonce ani pan Babis, a ani dlouho nikdo pred tim. Taktez predesilam, ze opravdu nejsem zadny fanda Posty, spis naopak, temer kazda moje interakce s tou organizaci se podoba muceni.
    ALE…. Asi to nekoho prekvapi, ale pokud bychom oddelili sluzby klasicke postovni, tedy predevsim dorucovaci a sluzby, ktere posta musi delat pro stat, tak tyto dorucovaci sluzby by Poste udelaly slusny zisk.
    JENZE…. Byli jste si nekdy nekdo na poste napriklad overit podpis? Stoji to 30 korun za stranku. Byli jste si nekdy nekdo overit podpis trebas nekde u nejakeho advokata? Tam to stoji NASOBNE vice. Mam bohate zkusenosti s obojim…PROC to na poste stoji 30kc? Protoze stat chce, aby to bylo levne. Je to takova forma dotace pro lidi, co si na poste overuji podpis. Akorat ze tu dotaci ma zaplatit POSTA. Tohle je nejklasictejsi priklad, ktery jde najit. Videl jsem prepocty, kolik korun na hodinu v nakladech ve skutecnosti takove overeni stoji a kolik se tim pokreje tema 30 korunama. Bylo by to ztratove, i kdyby tam za tou prepazkou brali minimalni mzdu…
    Takze…Posta je nucena mit pobocky tam, kde ji to stat naridi, mit jich presne tolik, kolik jich stat naridi a provozovat tam sluzby, ktere ji stat naridi.
    Jo, schopnejsi vedeni by si s tim umelo porad vyrazne lepe, samozrejme, o tom zadna. Ale problem je predevsim v tom, co Posta musi delat pro stat za neadekvatni penize.
    Pry „zprivatizujme Postu“… Jo, okamzite, pozde bylo nejen vcera, ale uz pred xy lety. Jenze to nevyresi tenhle systemovej problem, kdy stat chce mit Postu jako nastroj sve socialni politiky.
    Jedine reseni by bylo, kdyby si stat svou socialni politiku proste resil sam a zaroven neresil nejakou „statni Postu“, ale nechal to na trhu. Jak je videt, tak trh si v oblasti zasilek poradil vcelku obstojne a pokud tam chce Posta podnikat, tak at si tam podnika, pro me za me. Ale at ji stat nenuti overovat podpisy za 30 kc.

    1. Trh ale už ukázal, kde lze realizovat zisk. To jsou balíky. Jenže ta tržní konkurence má i diametrálně odlišnou kvalitu zákaznické péče a kvalitu služby jako takové. Já nevěřím tomu, že by alespoň ty balíky byla pošta schopna doručovat ziskově, v kvalitě a rychlosti její tržní konkurence.
      Kvůli ověřování podpisů snad nechceš provozovat tu černou díru dál? Řešení je dotovat pouze to ověřování. Ostatně, to se tak už děje třeba i na městských úřadech, za těch tvých 30 Kč.
      Ale hlavně, že víš jak fungují „věci“.

      1. Tvl ctes vubec, co pisu? Vzdyt to tam pisu, ze na to, aby Posta nebyla statni bylo pozde ne vcera, ale uz pred mnoha lety. Coz v prekladu znamena, ze samozrejme je nutne, aby Posta prestala byt statni, cim driv, tim lip.
        Jinak co jsem cetl ruzne zdroje, tak vsichni se shoduji, ze zasilkove sluzby jsou pro postu ziskove.
        Ono proste pro spoustu lidi je Posta neco jako Sporitelna. Nahovno, draha, ale je to ta „jistota“ a umeji s ni zachazet. Nebudou se ucit nejake nove veci. Postu znaji a chteji ji pouzivat. No, dobre jim tak, kdo jsem, abych jim do toho kecal.

        1. Nj. A třeba malý zásilky do zahraničí nikdo za tu cenu nedělá. Fedex to dělá, ale je drahej.
          A pokud se nemejlím, tak ani ze zahraničí nikdo jinej než ČP nebo Fedex nedoručují.
          Plus je výhoda, že na poště mi ten balík nechaj nějakou dobu ležet, aź měsíc. Tohle daj ještě tak Zásilkovny a podobný služby, když si to necháš poslat někam do obchodu. PPL a podobný ti to s chutí vrátí zpátky do eshopu.

          1. shane 11.4.2023 v 10:54

            Asi před tuctem let jsme posílali soutěžní dokumentaci do ciziny – tedy relativně malý a nerozbitný balík, ovšem s požadavkem garance dodací lhůty.
            Česká pošta ze soutěže vypadla jako bezkonkurenčně nejhorší ve všech ohledech, od ceny po garanci dodání, o které se vůbec odmítala bavit.
            Pro pořádek dodám, že to znám z doslechu, dokumentaci jsem připravoval, ale přepravu zajišťoval sekretariát ředitele.

            1. Pošta ti doručovací lhůtu prostě garantovat nebude. Protože doručení v zemi určení provádí tamní provozovatel a ČP na něj nemá žadné páky a nebude tak garantovat něco, co nemůže ovlivnit. Lhůtu ti garantuje někdo, kdo má tu zásilku v rukou celou dobu. Třeba fedex. Ale zase to je dražší.

              1. shane 1.4.2023 v 12:06

                Jistě, to je pochopitelné.
                Ale cena České pošty byla i přes to více než dvojnásobná.

                1. :) Ano, ceny ČP jsou fascinující. Tuším v roce 2017 jsem posílal z Protektorátu obyčejný dopis na „královský“ :o))))) finanční úřad do Londýna a málem mi vypadly oči z důlků, když po mě paní na přepážce chtěla, už si to nepamatuju přesně, asi 530 Kč. Nevím jak teď, ale v té době stálo poslání dopisu opačným směrem anglickou poštou (nikolivěk UK Mail :))) to už nikdy) jednu libru a pět pencí. I cena té nejdražší možné služby (bavím se o dopise) se vším všudy byla menší než asi 6 liber. Tedy tehdy cca 180Kč. Tak nevím, asi to bylo tím, že zaměstnanci ČP mají asi o tolik vyšší mzdy než jejich angličtí kolegové ….. :o)))

                  1. Kampak se tyhle „rozdíly“ jenom zakutálely :o)

                  2. Kecáš. Doporučený dopis do zahraničí stál v roce 2017 po Evropě asi 90 korun, mimo Evropu asi o bůra víc. Dnes stojí 106, resp. 112, se zákaznickou kartou o osm kaček míň. Nad asi 60 gramů stojí něco kolem 140 Kč

                    1. So yeah.

                    2. Sem jich pár tisíc poslal. Tak jdi trollit s jinou píčovinou. Howgh.

                    3. Jo a sowwyyy, byl to rok 2018 :)

                    4. @shane
                      poslal jsem loni v říjnu model autíčka 1:43 do USA obyčejně Českou poštou asi za 130 Kč.
                      Doručeno za 3 týdny.

                    5. Jasně. Tyhle malý lehký zásilky jsou levný. O dost levnější než v opačným směru. 2130 trollí.

                    6. Tak :) A teď otázka za zlatého bludišťáka kucííí :o) Co jste v roce 2018 posílali do UK a za kolik? ;)

                    7. A ještě taková poznámka. V roce 2021 z UK odmítali do NL doručovat, natož do Protektorátu, řekl bych. Vůbec do Evropy(EU) nedoručovali e-shopové zboží. Spousta obchodů. Ty kladené překážky byly značné a mě odepsali, že do toho prostě nejdou.
                      Já vím, když jsem viděl že to sousedovo auto je modré, tak z toho logicky vyvozuju, že auta jsou modrá :o) Hlupáčci.

                    8. další kokot co se neumí podívat do ceníku/kalkulátoru, bábě na přepážce navykládá, jak by to chcel úplně nejvíc ekspres a eště s příplatkam a pak se diví, dyž mu nabídne mezinárodní EMS za patřičný prachy tvl

                      příště nebuď debil a zjisti si to dopředu

                    9. Behemot: tohle mě pobavilo. Situace u nás i pro běžné zásilky přesně opačná – soudružka mě přesvědčovala, že služba, kterou mají na stránkách, neexistuje a že si musím připlatit za dražší, kterou jsem ale nechtěl. Eskalace vytáhla z kutlochu jinou soudružku, která s maximální nechutí a rypáky jak v sámošce za minulého totáče, když jsem tam vlezl bez košíku, zásilku nakonec udělala (resp. radila, na co má slepice klikat, aby to šlo tak, jak jsem chtěl).

                    10. Jednou jsem to při posílání balíku zkusil přes internety ČP. No, na naší poště jsem s tím neuspěl :o) Nelze, nepůjde to, neumím se systémem, nefunguje to ap. jsem se dozvěděl :) I s tím dopisem jsem se tehdy pokusil namítat, že je to za dopis trochu moc. Paní řekla NE, levněji to nejde. Za jízdy nelze :) A já se fakt nemám chuť dohadovat na poště kvůli jednomu dopisu a pár stofkám ;)

                    11. Těm vším chci říct :)), že ČP rozhodně není prodělečnou službou. Je to účelová lež. Jen v tom systému „slušných, vzdělaných, praficově vorjentovaných lidí“ :o))))) se tak nějak, ehmm…., odklání finanční toky.

                    12. Honza2130:
                      No tak v tom v případě jsi něco asi zjistil.Že pošta nejni pro tebe.A jestli se bude hlasovat, tak si vzpomeň, že nejsi sám na Světě.

                    13. To není o poště jako takové. Je jaksi očekávatelné, že v systému, kde svým zaměstnancům platí almužnu a chovají se k nim jako k dobytku, asi nebudou pracovat zrovna „motivovaní“ lidi. A pak to, opět očekávatelně, nebude prostě fungovat. To se netýká jen pošty, ten narativ „lidi sú neni“. To je stav celé společnosti v poslední fázi kapitalismu.

                    14. Honza2130
                      11.4.2023 v 16:04

                      že tam sou lidi dutí je fakt, takys ale mohl překonat nejakej parametr (třeba požadoval vysoký pojí-štenic) a tam skutečně nic, než prémiová služba, nebylo

                      vobyčejný a doporučený zásilky mají svoje jasně daný limity vč. vejšky pojí-štěnic

                    15. V tom případě opakuju, že nejprémiovějšíšíší služba opačným směrem stála okolo 6 liber.

                    16. A byl to obyčejný dopis vytištěný na jednom listu formátu A4 v obyčejné podlouhlé obálce bez okénka.

                    17. Honza2130
                      11.4.2023 v 16:10

                      víš docela pyču, co to je za službu, je docela pravděpodobný, že KRÁLOVNICKÁ POČTA vůbec žádný zajímavý věci, jako EMS, pro nejakejch východní subhumanistán vůbec nenabízí

                      co já mám zkušenosti s tím jejich bordelem dyž sem neco chcel z britanistánu třeba z flíbeju, tak i vobyčejnej bublinkáč prakticky bez pojí-štěnic stál asi dvojnásobek a s tím to už bylo tuplem hrozný

                      eště se to zhoršilo co jakože tamto vylezli z uhnije a navzájem si na sebe naprcali byrokratický bariéry

                    18. Tak jó. Vým pyču :o)

                      https://www.royalmail.com/sending/international

                      dnes je to pochopitelně o trochu dražší :)

                    19. A jak je to dnes s posíláním do Uhnije nevím. Ale asi před 2-3 měsíci jsem si chtěl objednat nějaké černé čaje a cena za delivery byla cca 25EUR za zásilku v ceně asi 65EUR. Tak jsem si to rozmyslel :) Bylo to z Hempšru :)

                    20. Honza2130:
                      „sú neni“ je gramatika kozomrdská.To, že jsem ti jednou odpověděl, neznamená, že se budem vybavovat.

                    21. No tak už neplač :) Máma tě obejme.

                    22. A není to kozomrdská grammar, ale ovcomrdská. Tohle neznají ani čoboláci v západní části. To je od záhoráků.

              2. Otázka je, kolik si člověk vlastně zaplatí za balík poslaný poštou.Cena u přepážky plus náklady na sanování ztrát.Ať nechají jen služby, které nikdo jiný nenabízí.Alespoň do doby, než vymřou poslední z generace, pro které je pošta důležitá.Nevím, kolik činí z toho koláče ztráta na kurýrní službu.
                Možná mám názor naivní a sobecký, ale při představě, že budu pohled strkat místo do schránky ve vesnici pod hradem do dodávky třeba Fedexu v jejich romantickém přepravním obalu mám vosypky.

                1. Bych jim to klidně strčil. Jen by to nesmělo stát 2x víc.

                  1. Jestli tu poštu zrušej, jsem zvědav jestli budou všude různobarevné schránky.To bude správnej mrdník.Spíš asi klasický dopisy a pohledy zaniknou.A místo naší pošťačky prohodíme pár slov s pokaždý jiným exotem.Bude pestrost.Těšíme moc.

                    1. Pošta nezanikne, protože o ty nevýdělečný služby požadovaný státem nikdo nestojí. Stejně jako o povinnost držet pobočku v kdejaký prdeli.

                    2. shane:
                      U nás je pošta Partner a funguje.Panter to není, ale alespoň jednou týdně mají otevřeno do pěti!Jinak do jedenácti.

          2. „A pokud se nemejlím, tak ani ze zahraničí nikdo jinej než ČP nebo Fedex nedoručují.“

            Ale jo, DPD, PPL aka DHL, UPS, GLS, Zasilkovna aka Packeta, ti vsichni dorucit balik z ciziny zvladnou, vicemene. Casto je to opruz, casto je problem zjistit, kam kuryr zasilku vlastne dorucil, ale obvykle to dopadne dobre. Opacne uz to neni takova sranda, ale jde to taky (alespon u PPL urcite).

            S postou je to takova klasika – stat urci poste ceny, za ktery ma provozovat sluzby bez ohledu na to, jestli to dava ekonomicky smysl a pak ten samej stat kvici, ze posta prodelava…

          3. Pritelkyne dela pro UPS, kteri delaji predevsim mezinarodni prepravu :-) A muzu potvrdit, ze jsou rozhodne drazsi. Na druhou stranu ty sluzby jsou docela v pohode, kuryri jsou sjednani na okno, co ma 3 hodiny, privezou, odvezou…clo vyridej, vsechno. Ale prijde mi, ze si to lidi docela slusne zaplatej.

            1. Mezinárodních přepravců je hodně a leckdy se to i vyplatí. Ale u malých věcí co se daj strčit do malý obálky je prostě ČP ta nejlepší alternativa. A za ty roky mi z tisíců zásilek ztratili tak tři. A to to stejně někde zabordelili v zemi určení.

            2. Přesně tak, řadši si připlatím a nemusím je celý den vyhlížet.

              1. Mi teda přijde, že sezení doma a vyhlížení je nedílnou součástí služeb všech kurýrních společností. Včetně pošty. Tam je aspoň výhoda, že to pak pdvezou a uskladní na místní poště, kde si to můźu vyzvdenout.

                1. Shane:
                  Tak to ani náhodou.Alespoň tady ve Stř. kraji.Mail, že zítra doručí a ráno upřesnění.Rozmezí fakt těch tří hodin.Takže jsem doma nebo poblíž a pak mi řidič volá, cca čtvrt hodiny před přistáním.Běžná praxe.A hlavně nehrozí, že jsi doma a ráno najdeš ve schránce oznámení o nezastižení, což se prý u pošty děje.

                  1. Shane:
                    Dal jsem si tu práci a našel sms od DPD Kuryr: 10:27 -11:27 dorucime balicek.Dále samozřejmně volba změny času doručení.A přijatý hovor od řidiče v 10:42.Takže asi tak k tomu vyhlížení.

                    1. Tak tři hodiny už bych s klidným srdcem považoval za sezení doma a vyhlížení, zvlášť, když jim ne vždycky vyjde se trefit do termínu. Ale tady bude záležet na tom, jakej máš ten den program. Pokud smrdím doma, tak je mi to fuk, pokud mám pochůzkovej den, tak je to naprd. Pokud člověk chodí někam do háku, tak je to doručení před den dost naprd a lepší je to někam uložit. Některý firmy nabízely/nabízejí i večerní doručení a to bylo fajn, ale už jsem to dlouho neviděl. V současnosti mám nejradši zásilkovnu, protože jednu mám za rohem u místního maloobchodníka, dvě minuty pěšky, navíc na cestě ze školky, když vyzvedávám potomstvo.

                    2. to Shane:
                      Mám to podobně, místní obchodník a místní řekněme technický prodejce vs. servisák.
                      Docela by mne zajímalo, kolik z toho tyhle finální prodejny mají, provizi: u nás jsou dva, ani u jednoho jsem nikdy neviděl lidi kupovat ve frontě, zato balíků mají celý regál a jeden i pokoj vedle a furt to lifrujou. Až se mi zdá, že bez toho by tam už nebyli, ne že by úplně prodělávali ale nebyl by to takovej jarmark. Bereš balík, koupíš si k tomu blbost, když je takovejch lidí 50 za den, co by jinak nepřišli…

                    3. Mimochodem, poštu u nás v prdeli máme, shodou okolností sídlící s jedním z nich v jednom baráku, což je v kontextu s článkem asi dost vypovídající. O kolik přichází ČP se může poštmistrová podívat okýnkem vedle sebe.

                    4. Něco za to určitě maj a tenhle tam má udělanej i separátní sklad a okýnko. Je to taková pidicukrárna a lahůdkářství, takže ho vcelku rád podpořím.

                    5. Ta hodina je fajn, zvlášť když ji dodrží.

                2. Ad cekani na zasilku – taky jich tu mam par: PPL – Vasi zasilku … budeme dnes dorucovat v case 14-16 (prislo rano 7:40). V 10:35 mam hovor – „tak jsem tu sefe“, fajn, ale ja ne, mas prijet ve 3…; Toptrans – Dnes Vam dorucujeme zasilku cislo… jasne; DHL – Shipment is out with courier for delivery (prislo ve ctvrt na dve odpoledne), jojo. U DPD jsou ty casy fakt sranda, treba 11:44 – 12:44 dorucime balicek c… (ale ti se alespon vetsinou trefili); GLS – Dobry den, Vas balik … dorucujeme dnes v case:11:00 – 14:00 – s tema se obvykle dalo domluvit presne, pripadne prijeli v jinej cas.
                  Jasne, maji toho hodne a urcit presne cas je v podstate nemozny. Od ty doby, co mam kolem sebe hromadu „parcelshopu“ a vselijakejch boxu, tak jsem na prebirani zasilek od kuryra rezignoval. Dokud nebyly, tak zlata posta, dneska je to uz jedno.

    2. @Lojza
      A pokud chce někdo podnikat v posílání dopisů a pohlednic a vyplácení důchodů a posílání peněz na účty, ať si to zkusí a nastaví tržní ceny!
      To zas bude kvikot…

      1. Ale ať se dotují některé služby, to není ve státu žádná novinka spíš naopak. Nemusíme ale k tomu zaměstnávat pár tisíc zbytečných pozic pro služby, které lépe umí trh a dotovat to miliardami vyhozených z okna.

  5. Tak já se pohybuji v IT a mám dost blízko k jadernému průmyslu, takže rozumím požadavkům na spolehlivost a kvalitu v různých oborech, takže některým raketovým cenám se nedivím. Právě proto mě to zajímá, když ukazovali schémata a principy fungování. Reportáž byla na to konto, že tenhle systém na začátku roku selhal.

  6. Nemohu s panem domácím tak zcela souhlasit. Česká pošta je transparetní příklad toho, co drobné úpravy v zákonech, vyrobené zkorumpovanými politiky, udělají z fungujícího organismu. Byl jsem svědkem rozpadu systému autobusové dopravy, která ještě v roce 1991 NEPOTŘEBOVALA korunu dotací. Postupným pokřivením soutěže, kdy tzv. státní podniky spoustu věcí nesměly a spoustu zase musely, zatímco soukromníci ne, vedly k tomu, že dnes platíme za autobusy všichni, i my, kteří ji vůbec nevyužíváme.
    Česká pošta se svým obřím majetkem je především skvělá developerská příležitost pro Rakušanovy kumpány a další zloděje, kteří budou z mrtvoly ukusovat.
    Tzv. outsourcing dopravy, za který pošta zaplatila čtyři miliardy, i když měla vlastní vozový park, je jeden z příkladů, jak politici dokážou zlikvidovat fungující firmu.
    Mě je osud české pošty celkem lhostejný, ale politik (opakuji POLITIK), který řekne, že stát je špatný hospodář, je u mě zločinec a mělo by s ním být zacházeno podle čínského vzoru.

    1. Přesně formulováno, souhlasím a podepisuji.

    2. Vždyť tohle schéma se tu opakuje už 30 let.
      Že se něco funkčního zkurví k nepoužitelnosti a ztrátovosti, a poté co to zprivatizují do rukou kamarádíčků zpřáteleného politického klanu, který zařídil aby se to stalo nefunkčním a mohlo se to zprivatizovat, se ukáže, že je to najednou vysoce ziskové a sype to do kapes těch co to zprivatizovali.

      Nechápu jak může být někdo takový vohnout a pořád jim v tomto skákat na špek.

      Typicky České dráhy, které ODSSáci zkurvili tak, že se z toho stal na jednu stranu nefunkční pahýl dotovaný miliardami daňového poplatníka a na stranu druhou výnosný kšeft pro privatizátozy.
      Tedy ziskovou část oddělíme a zprivatizujeme kamarádíčkům a ztrátovou přenecháme financovat daňového poplatníka. A ještě to tak dokurvíme, že to neposkytuje kvalitně služby kvůli kterým to vzniklo.

      – napřed ODSSáci oddělili ziskovou nákladní dopravu ČDcargo,
      – pak oddělili SŽDC kde se krade po desítkách miliard na stavebních zakázkách, přičemž nádraží chátrají a neudržují se
      – a teď přihráli malou domů židovi Janečkovi, který získal na 10 let nejlukrativnější tratě, tím pádem ty okrajové budou o to víc dotovat obce a kraje

      Jsem zvědavý jak dlouho bude trvat, než se začnou vytrhávat koleje na zrušených lokálních tratích. O které obce bojují, protože je jim jasné, že když tam nepovede vlak, tak se stanou z turisticky atraktivní oblasti, kde je i možné vlakem dojíždět do okresního města za prací, díra zakopaná, kde budou už jen pomalu vymírat doochodci a invalidi.
      Protože každý schopný zdrhne do města, kde ještě infrastruktura funguje.

      Za krátkou dobu se zkurveným ODSSákům podařilo zkurvit nejen to co se tu budovalo 40 let za komunizmu, ale i to co se budovalo za 1.republiky, a co se týče drah, tak i infrastrukturu co se budovala 150 let už za R-U.

      A může za to zkurvená generace „husákových dětí – tržních svazáků“ kteří vyžrali to nejlepší ze socializmu, zlatá 90. léta, zdědili restituované majetky po rodičích a kudy chodí tudy blábolí, jak je kapitalizmus skvělý, když ho na vlastní kůži nikdy nezažili. A nemuseli na vlastní pěst budovat od nuly svoje živobytí po klausově klondajku a za řádění realitních spekulantů, kdy garsonka stála milion a plat byl 10k hrubého.

        1. to: Pako a kaBrnak

          souhlasím, +1

        2. Je to fakt Jančurák:
          https://www.newstream.cz/leaders/radim-jancura-kdo-nema-na-benzin-at-chodi-pesky-auto-je-luxus

          A co dalšího je luxus ? Voda až do domu? Elektřina fungující 24/7 a ne jen 3 hodiny denně ? 1x denně teplé jídlo ?

          Tak takový zmrd dostal zajištěný monopol na 15 let. To je ten „volný trh“ podle ODSS. Ale jen pro plebs, pro horních 10 000 socializmus na úkor dolních 10 mega.

        3. kaBrnak 11.4.2023 v 11:13

          Dobrý odkaz.
          Zejména odstavec: Přímý vlak z Prahy do Jihlavy pojede každé dvě hodiny, stejně tak přímý vlak z Prahy do Brna. Zvlášť u největšího města Vysočiny jde o výrazný posun v dostupnosti, protože z Prahy do Jihlavy nyní lidé jezdí s přestupem v Havlíčkově Brodě. jistě vyvolá husí kůži u místních znalců.

          1. po dálnici za hoďku a něco, čurákovy busy tam jezdijou čtvrt století, vo co jako go? že na dráze má menší náklady a líp se vyrejžuje?

            1. A navrch Jančurákovy vlaky nabízejí zdarma adventure službu v podobě ponechání cestujících uprostřed polí na několik hodin nebo topení v každým třetím vagónu. Tomuhle hajzlovi bych nedal vydělat, i kdybych měl jet do tý Jihlavy na koloběžce.

            2. Behemot 11.4.2023 v 13:37

              Na cestě z Prahy do Jihlavy autobusem (podle jízdního řádu 95 minut) je Jančura spolehlivý stejně jako ICOM nebo třeba BuBuBus, ale je nejdražší, i když odboural palubní průvodčí.
              Ale řeč byla o vlacích, ne?
              Vlaky RegioJet aktuálně z Prahy do Brna přes Havlíčkův Brod jezdí, nebývají ale v H.B. zpožděny tak jako vlaky ČD. Nebo jsem až dosud měl výjimečné štěstí, stane se.

              1. ygorek:
                Tady jezdí nějakej zelenej hnus.Lokálka.Vypadá to moderně, ale zvuk to má jak náklaďák.Každopádně, když to nabírá pasažéry u našeho polorozpadlého nádraží, je mi šoufl.

                1. Forge 11.4.2023 v 14:50

                  Zaznamenal jsem, že se tomu zelenému hnusu říká mezi cestující veřejností „Pendolína“.
                  Jestli je on, tak motor byl původně určen pro autobus nebo nákladní automobil.
                  Pokud vím, tak zatímco koleje provozuje Správa železnic, nádraží provozuje Správa osobních nádraží.

                  1. Ygorek:
                    To bude ono.Odporná zelená příšera.Přepravuje pouze mládež a důchodce za účelem pravidelných spojů.Čundráci už k nám raději jezděj autama anebo si daj delší túru.Chápu.Taky bych to tohohle v jehličí nevlez.

                  2. ygore, Forge: předpokládám, že podle kraválu i poznámky o motorech pro busy-náklaďáky jde o Regionovu, která má po modernizaci motory TEDOM (bývalý LIAZ).

                    1. fatdwi:
                      Ty vole přesně.Jsi to vystihl.Náklaďák!

                    2. @Forge
                      jste zhýčkaný, 810 ze které to zbastlili byla ještě horší a hlučnější.
                      Na kratší trasy dostatečná „mašina“ za 1/3 ceny nové soupravy.

                    3. No to je ten vývoj.Čekám na přejezdu a čumim…

                    4. Všechny ty regionovy a city elefanty jsou luxusním zázrakem proti „šukafonu“ 810.
                      Ten bych se nebál nazvat „pomsta komunistických papalášů pracujícímu proletariátu“

                      Tímhle muset jezdit 20 let do fabriky na ranní, tak nenávidím režim asi jako bratři mašínové.
                      Jako zážitková turistika super, ale jezdit tím pravidelně, to bylo na vraždu.
                      I v té modernizované porevoluční verzi, odhlučněné s lepšími sedačkami (koho kurva napadlo tam dát pravoúhlé prkno ze kterého už po půlhodině bolí záda?) je to utrpení.

                      Ale ono je to asi tím, že to skutečně měl být autobus na kolejích který vykrývá ty nejzapadlejší lokálky a kterým nejedeš dýl jak půl hodiny.
                      Jenže soudruzi to ve velkém nasadili i na střední tratě kde se v tom kodrcáš přes hodinu a půl, klidně i dvě.

                    5. Regionova je převlečenej šukafon 810.

                  3. Pokud já vím, nádraží provozuje stejná SŽ jako koleje.
                    Měl jsem (ještě vlastně mám) v pronájmu Restauraci Nádraží v Železné Rudě a neplatíme jakési Správě osobních nádraží, ale přímo SŽ, na účet vedený samozřejmě u ČNB (takže bez možnosti okamžité platby, WTF?)…
                    Oni nájem mají výhodný, ale třeba elektřina, povinně odebíraná přímo od nich, to už je jiná písnička…
                    A rebranding ze SŽDC na SŽ, to byl přímo meisterstück, provedený samozřejmě někým, kdo vyráběl větší část firemních log, ať už natištěných na čemkoli…

                    1. BombJack 12.4.2023 v 18:02

                      Máte pravdu, omlouvám se za desinformaci.
                      Vycházel jsem ve svém tvrzení z osobních zkušeností získaných na nádražích od Všetat po Nymburk. Skoro všechna technická dokumentace k budovám byla ztracena v roce 2016. Předpokládám, že v roce 2018 se podařilo ztratit zbytek. V posledních letech jsem pak jednal jen s pracovníky SŽ a DKV.
                      Jak jest psáno:„Pro správu nádraží bylo v rámci organizační struktury vytvořeno 6 regionálních správ osobních nádraží (SON), a to v Praze, Plzni, Ústí nad Labem, Hradci Králové, Olomouci a Brně, v organizačním schématu k 1. listopadu 2018 však takové organizační jednotky nejsou zmíněny. Správy osobních nádraží, vzniklé v létě 2016, byly zhruba v první polovině roku 2018 pod vedením generálního ředitele Jiřího Svobody bez větší publicity sloučeny do oblastních ředitelství.“

                    2. ygorek
                      12.4.2023 v 19:23

                      zas další tunely jo

                    3. V pořádku, nechtěl jsem se nějak nesmyslně vymezovat.
                      Na tom, že SŽ je snad ještě větší tunel, než ČD, se asi shodneme, není-liž pravda?
                      Už jen to, že za tři roky pronájmu jsme jednali s asi dvaceti různými lidmi, kdy každý má „na starost“ jednu jedinou věc, by v soukromém sektoru nemohlo nastat.
                      A oblastní ředitel Radek Makovec (Plzeň) – namyšlenějšího a arogantnějšího čuráka jsem nepotkal nikdy nikde a to se obchodem v různých formách živím celých 20 let, kdy jsem tkzv. ekonomicky aktivní.

      1. Ano, přesně takto, podle vyzkoušeného a zavedeného schématu, to funguje i dneska. Ale všecko to jede mnohem rychleji, protože je možno zasáhnout do všeho, co je dneska vedeno ve výpočetce. To dřív, při tom klasickém papírování, tak rychle a jednoduše nešlo. Taky se rychleji dozvíte, že je firma ve ztrátě a ještě rychleji dostanete padáka. Dnes to běží fakticky z hodiny na hodinu, což v devadesátkách obnášelo jednotky měsíců, než se záměr „podařil“. Tehdy ještě jakžtakž fungovaly nepříliš dokurvené a zohýbané zákony, na druhou stranu ale existovaly i donucovací metody, co by dneska už neprošly. Běhá mi z toho mráz po zádech, když si vzpomenu, co všecko se mohlo stát (a občas stalo) nejen těm výše postaveným lidem, ale i těm obyčejným, co byli příliš slyšet, anebo lidem, co dokázali uvažovat v souvislostech a přesvědčit o nich ostatní.

        1. No já nevím, čekám už 2 měsíce na vrácení přeplatku od ouřadu, což je záležitost 5 minut kdy to prolustrují v systému a 1-2 dní než to projde účetnictvím a odešlou to z banky.

          Stejně je to divné, že v době kdy mají banky všechno online a okamžitě, trvá klidě 3 dny než se vám něco připíše na účet či se z něj odečte. I tady si z nás někdo dělá dobrý den. A nebo je to prostě ukázka „zdraví“ českých poboček západních bank. Tedy těsně před krachem a zavedením digitálních měn a kreditových přídělových systému.

          My o vlku…
          https://aeronet.news/evropska-komise-chysta-smernici-pro-zavedeni-evropske-digitalni-identity-v-souladu-se-zavedenim-digitalniho-eura-a-prostredku-cbdc-pod-spravou-ecb-oboji-by-mohlo-byt-prijato-jiz-na-podzim-tohoto-roku/

          1. podle dávno přijaté směrnice se to má připisovat do druhýho dne, tak zas vole nelži bo běž do normální banky, mě ai běžný příkazy ze 2/3 konvertujou automaticky na okamžitý a prakticky všechno chodí hned, voběma směrama

            výjimka sou tradičně někerý ty vyprcaný západní korporátní banky, co tady furt rejžujou

            1. Je to tak.

    3. Tvrdíš, že v 1991-om celé financovanie autobusovej dopravy (vrátane kapitálových výdavkov!) bolo založené na príjmoch z cestovného a nebolo pri tom stratové?

      O tom si dovolím veľmi zásadne pochybovať…

  7. Samý pachatel trestného činu nezdebilnění. Co to je? :-)))))))))))))

  8. “ Měli by ji zrušit úplně.“
    – tato mudra veta je absolutne NEkompletné, bez druhej vety :
    Mali by ZRUŠIŤ ŠTÁT , úplne.

    Pošta je také nepríjemné, ale vcelku maličké zlo, ktoré je kúskom veľkého ZLA – ŠTÁTu. Zrušiť maličké zlo, a ponechať to veľké ZLO , to je na smiech.
    Samozrejme plne chápem, že 99% ovčanov, včetne „diskutujúch“ toho webu toto nielen odmietne, ale priamo ma označí za nepriateľa. Po odmietnutí tzv. vakcíny som už tradičný nepriateľ spoločnosti.

    1. Njn, ale kdo by stavel silnice, ze jo….

    2. Můžeš se odstěhovat třeba na Haiti, tam žádný stát nefunguje. Nebo do podobné destinace, či na předměstí Bogoty do nějaké favely, kde stát okamžitě nahradily mafie, vyděračské gangy. Místo finančáku výběrčí výpalného, a místo penále useknutý prst případně znásilněná manželka.
      Ráj to na pohled.
      Proč v takovém ráji už dávno nejsi spolu s Urzou ?

      1. Nevím. :-))) Ale dogoni ;-) to tak prý mají a 5.koláci belzebuba finalizují expresně.

        „….do nějaké favely, kde stát okamžitě nahradily mafie, vyděračské gangy. Místo finančáku výběrčí výpalného, a místo penále useknutý prst případně znásilněná manželka.
        Ráj to na pohled.“
        time 8:55
        https://www.youtube.com/watch?v=TifkTm_TV5Y

    3. Rozhodně nerušit.Posíláme hodně klasické pohledy z výletů.Tak alespoň tohle nechat.A doručovatelky jsou druh sociálního tmelu.
      Zato u objednávek po internetu se poště jako dopravci vyhýbám jak moru.

      1. to: Forge

        Nic proti klasickým papírovým pohlednicím, ostatně jsou i jejich sběratelé. Ovšem existují-li e-pohlednice, WhatsApp atd., není důvod nechat České poště vydělat (což už jsem tu někde jinde psal). S doručovatelkami to platilo, když byla doručovatelka z naší vesnice. Pak nám tu poštu zrušili (už před lety), a ta píča z okresního města neví kde kdo bydlí, háže poštu do schránek cizím lidem (onehdá mi opomněla vhodit oznámení o uložení zásilky, na kterou jsem čekal). Takže tu bych sociálně stmelil tak leda vypuštěním psa.

        U objednávek po internetu se naprosto shodujeme, tam mi funguje jedině Zásilkovna. A pokud některý íšop nenabízí než Českou poštu případně DHL/PPL, ten má u mne smůlu, raději objednám jinde. Ale zase do toho íšopu na rovinu napíšu, proč jsem nekoupil u nich, ať se zamyslí, že i kvůli České poště můžou přicházet o zákazníky.

        1. tvl běž už s tou zmrdilkovnou do prdele, fakt jo

          1. kundohlav smrduty:
            No právě, že nás ty digitální záchvaty nechávají zatím žít.Pohlednice není jen o fotce.A občas třeba i blbě udělaný.Je to autentický pozdrav z místa.I kvalita pohlednice něco vypovídá o tom, jak to tam vedou.

            1. ses asi uklep

              jinak přesně, pokud nekomu chcu poslat čumkartu, tak to je vo té kartě, navíc spoustu si jich lidi koupijou jako památku a ani to nikam teda neposílají

              poslat mi něgdo e-majl ze zasranou mazanicou z rejžáckýho šmrdladla, to skoro beru jak urážku, tuplem ty zkurvený přání gde tam jsou všude reklamy na přáňogenerátor, to je pro mě znamení, že dotyčnej to vodbude zasraným automatonem, aby se vo to nemusel starat sám, čili že to má z větší části fpýčy, příště to budu házet už rovnou do SPAMu tydle hovna

              1. Vidíš, že to stejně došlo.
                Hlavně to není nic trvalýho a psané slovo, myslím propiskou je něco jako analogový vinyl.Ne jako ty některý dnes, který se lisujou z masteru z compu a v lepším případě to někdo počítačově zkusí zlidštit.

      2. @Forge
        budete i nadále, ale tak za 100 Kč/pohlednici a cena bude stoupat tak jak bude počet podobných zásilek ubývat…

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017