Wollt ihr den totalen Krieg? - zpět na článek

Počet komentářů: 880

  1. Dobré, pane domácí, dobré. Plný souhlas.
    Jenže – lidé chtějí chléb a hry.
    Tak budou mít hovno a válku.
    Od Fialy, z Brusele, z Fašistónu, z Bilderbergu – můžou si vybrat.
    A moci si vybrat, to je přeci demokracie, no ne?

    1. Technická poznámka:
      Na to aby bylo hovno, se musí napřed něco sníst. Když nebude co žrát, tak nebude ani to hovno. Logicky.
      Takže jen tu válku.
      Aspoň si v těch sklepních úkrytech nebudou mít z čeho nasrat do gatí, když jim bodou na hlavu padat granáty a bomby.
      Instruktážního obrazového materiálu je k tomu na kanálu Patricka Lancastera spousta.

  2. Tenhle článek můžu podepsat. Takhle nějak bych to napsal, kdybych se uměl vyjadřovat bez sprostých slov.

    1. Nápodobně!

  3. Bylo by hrozné, kdybychom museli kopat zákopy a zkoušet plynové masky, protože se v nějaké vzdálené zemi – Ukrajině – hádají mezi sebou lidé, o nichž nic nevíme. Kdybychom měli bojovat, museli bychom mít větší důvod.

    1. A co ty víš o Ukrajině?

      1. Vím dost.

        1. Čtyři nohy dobré, dvě nohy špatné? Ukrajina hodná, Rusko zlé?

          1. Já nerosumět ržeči fašeho kmene…

              1. Zcela nesouvisející s tím, co vím o Ukrajině.

                1. Tak povídej, přeháněj. Jaká je třena národní idea – raison d’etre existence Ukrajiny, když odečteme nenávist k Rusku?

                  1. A kde se tam ta „nenávist k Rusku“ vzala?

                    1. @gogan
                      To je přece jejich (Rusů a Ukrajinců) problém. Není nutné jim to soudcovat, tím méně financovat.

                    2. Kde se vůbec vzala „idea Ukrajiny“ – neruského východoslovanského národa a státu?

                    3. Jihočech Honza:
                      Bingo!

                    4. Ukrajina? V roce 1187, tzn. téměř 300 let předtím, než se Moskevské knížectví obrátilo proti svým pánům* ze Zlaté hordy a v roce 1480 se Ivan III. drze prohlásil za vládce „vší Rusi“.

                      A téměř 500 let předtím, než moskevské Rusko 1667 ovládlo Kyjev skrze Andrušovské příměří.

                      ____
                      *nárok Ivana III. na „vládce vší Rusi“ se zakládal na tom, že byl „velkovévodou“. Jenže titul „velkovévody“ přiznala Vasilovi „Kalinovi“ mongolská Zlatá horda za spolehlivé služby pro ni.

                    5. 1187 byl vikingský zárodek státu, asi jako Danelaw v Británii.

                    6. No jo, dlouhý řeky do vnitrozemí a lodě k tomu uzpúsobený.To jsme ale už hodně hluboko.

                    7. Člověče, to je hodně přitažené za vlasy, protože to je jak u nás Slavníkovci vs. Přemyslovci, přičemž v té době stěží budeš hledat nějakou národní identitu. Ta se na Ukrajině vylíhla mnohem později jako důsledek střetů vlivů Moskvy a Poláků/unií s účastí Poláků. Vždyť ještě za první světové jsou „Ukrajinci“ charakterizováni jako zakarpatští Rusové promísení s polským a židovským elementem a vlivem.

                    8. 1187 je první zmínka o slovu, které je etymologicky z 90% příbuzné „ukrajině“.

                    9. Cece, kde se vzala nenavist Banikovcu ke Spartanum? Bylo by dobry Banikovcum dodat nejaky zbrane. Ne. Radeji Spartanum. Ne. Radeji obema. A taky usporadat nejakou sbirku, to je fuk, na co.

                    10. Pokud by Baníkovci s baseballkami vytáhli násilím uloupit domy a auta Sparťanů s argumentem, že na stejném místě bydlala prapraprapraprababička Karla Aniola a navíc se tam vyskytuje osoba, která mluví ostravským nářečím – pak ano, baseballky pro Sparťanské obránce.

                    11. Ja bych nedal baseballku ani jednem, poslal bych jim gyps a obvazy a sam si dal kaficko.

                  2. A jaká je národní idea Ruska – když odečteme nenávist k Západu?

                    „Kultura“ apod. se neuznává stejně, jako ji Jihočech neuznává Ukrajině.

                    1. To je náhodou, milý jmenovče, dobrá otázka.
                      To se ovšem vracíme o tisíc let zpátky a všechny zločiny a netaktnosti, které jsme na Východě spáchali.
                      Velké schizma je naší (západní, latinskou, římskou) vinou. Tím to začalo a tím to bohužel neskončilo

                    2. E? Kde bylo tou dobou neco jako Rusko? Nebylo Velke schizma dusledkem sporu mezi Byzanci a Rimem? To jakoze za rusky vztah k zapadni Evrope muzou spory reckych a rimskych cernoprdelniku v 11. stoleti? No nevim, muj soukromej tip je ten, ze jeste zacatkem 20. stoleti vetsina Rusu ani netusila, ze nejaka zapadni Evropa je… A pokud jde o „zlociny a netaktnosti“, tak mam pocit, ze to je za celou historii fifty-fifty.

                    3. Dva Římy padly, třetí je Moskva a čtvrtého nebude…

                    4. Nevidím, jakým způsobem by Velké schizma mělo cokoli, ale opravdu cokoli společného se státotvornými dějinami Ruska a Ukrajiny – snad s výjimkou teorie, že nebýt schizma, kyjevská Rus by ochotněji a trvanlivěji přešla pod správu Polsko-Litevska.

                      Studium historie se zdá spíše naznačovat, že „národní idejí“ Ruska ve smyslu jeho zakladatelů v čele s Ivanem III. a IV. je fanatická posedlost územní expanzí za každou cenu a těmi nejbrutálnějšími prostředky… A „národní idejí“ Ukrajiny je spojit se proti svým utlačovatelům s někým, kdo jim slíbí svobodu a suverenitu – jen aby se ukázalo, že je utlačuje ještě více (minimálně 4 iterace).

                    5. To, že Rusko přijalo ortodoxní víru a východní nedůvěru k latinskému Západu je pro pochopení ruských dějin zcela zásadní. Pocit ohrožení – „obležené pevnosti“, zároveň pocit nadřazenosti či výlučnosti…

                      A ta územní expanze se vzhledem k jejich poloze, hranicím a sousedům dá pochopit. Obrovská rozloha země je chrání stejně jako slona nebo velrybu. V těch vzdálenostech se utopila jak polská armáda v 17. století, tak sjednocená Evropa napoleonská i nacionálně-socialistická.

                    6. Je to přesně naopak. To je staletý problém Ruska. Obrovská rozloha, málo lidí. Takže si po tvojí zemi štatluje kdejaká nájezdnická banda či cizí armáda, a ty kvůli obrovským vzdálenostem a náročné logistice máš velké problémy ji vykopat.
                      Transsibiřská magistrála tento problém jen citelně zmírnila, ale nevyřešila.

                      I proto rusové preferují asymetrické vojenské řešení pomocí zatraceně rychlých raket. Nemůžou si dovolit posílat do válečného mlýnku na maso statisíce zfanatizovaných banderovců a jiných užitečných idiotů, jako Západ.

                      Jenže to asymetrické řešení může znamenat konec civilizace na naší planetě. Což si vygumovaní USáčtí generálové nechtějí uvědomit.

                    7. Pokud je vliv ortodoxie tak zásadní – tak jak vysvětlíš diametrálně odlišný přístup Řecka a Ruska k Západu?

                      Tahle teorie podle mě nefunguje. Možná mohla něco přispět, ale kořeny té kombinace paranoiy+nadřazenosti bych hledal jinde – právě u Ivana III.

                      Už ten poslal Litevcům dopis, kde se prohlašoval za císaře a panovníka úplně všeho, a požadoval aby mu lízali podrážky. V době, kdy to byl donedávna provinční poskok Mongolů, který si nejprve nárokoval mongolské nástupnictví a když to nevyšlo, proti svým mongolským pánům se vzbouřil a místní část mongolistánu si přebral pod svou kontrolu.

                      Mentalita podvraťáka, který ve službách silnějších devastoval a ovládl sousedy, nárokuje si úplně všechno ale zároveň si je vědom své slabosti a pořád se ohlíží přes rameno a obává se jak že jeho bluff někdo propíchne, tak toho, že se mu pomstí jeho oběti.

                    8. Hned jsem si vzpomněl na Stalina a jeho paranoiu a čistky.

                    9. Ano. Kdybych chtěl být zlý, pod ten vedlejší článek Traba o zločinech Banderovců bych nascanoval Solženicynův popis, co prováděla sovětské NKVD a KGB v Ljublance. Vaření dívek v kotli, zatímco se na to museli dívat jejich rodiče, a tak. Podstatně déle a podstatně většímu počtu obětí.

                      A návdavkem bych přihodil i scan z Smerš – rok v táboře nepřítele, jakým způsobem se Smerš choval k zajatcům odvlečeným přímo z Prahy. Protože podle stalinistických sráčů byli Smerš „antifašističti protibanderovští gerojové“.

                      Ale proč se snižovat na úroveň trollů. Ať si to tam užijí sami, netřeba navštěvovat.

                    10. Pro Řecko ovšem představují podstatně větší problém Turci, než Západ – a právě západní velmoci jim pomohly k obnovení samostatnosti v 19. století.

                    11. Nepřijde mi, že před pomocí Západu k obnově Řecka by Řekové trpěli takovými paranoidně-nepřátelsky-agresivními pocity vůči Západu, jaké by měli mít podle teorie, že je u Rusů vytváří ortodoxní pohled na katolický západ.

                    12. Pro spoustu Řeků byl přijatelnější Turek okupant, než latiník okupant. Teď je 21. století a hodně se to otupilo, ale podívej se třeba, jakou nedůvěru měly anglosaské země vůči katolíků ještě v 50. letech. Třeba Ku-klux Klan nebyl zdaleka jen proti negrům. To „P“ ve zkratce WASP mělo svůj význam. Stejně tak třicetietá válka – ten konflikt byl jistě primárně mocenský, ale náboženství tomu dodávalo „šťávu“.

                      Neříkám, že hlavní motivací Rusů v minulosti bylo náboženství – ale byla to další záležitost, ve které bylo Rusko zásadně odlišné.

                2. Haaaloooooo. čekáme.

                  1. Logika takových úvah mi uniká. Logika zdrojového článku je podobná, jako parafrázovaný citát na začátku vlákna. Chytrolínské plky zaslepenců.
                    K čemu teď takové sondy do historie, mají snad nějakou váhu v současném konfliktu?
                    Co my a Sámova říše, znamená z dnešního pohledu něco? Nebo, mají dnes Keltové právo mít na nás územní nároky?
                    To je jako ze Švejka. „Zabili jste mně strejčka, tak tady máte přes držku! Válka bude, víc vám neřeknu!“

                    1. čekáme na to co víš u Ukrajině. Poď.

                    2. Už jsem odpověděl. Vím dost.
                      Není zde kapacita, jež by byla oprávněna vyžadovat dokazování této skutečnosti.

                    3. A nechcete to pojmout jako namet na clanek?

                    4. jk_:
                      Mnoha stránkový elaborát na téma osobní 12-leté zkušenosti s Ukrajinou, ukrajinskými lidmi tam i tady, totéž s ruskými, běloruskými, moldavskými a dalšími rusky mluvícími bych napsat mohl. Na téma jejich průběhu proměny jejich smýšlení, názorů, představ, cílů, chování, jednání, na jejich pohled na ukrajinsko-ruské vztahy, atd. I na mnohá další související témata, s nimiž mám osobní znalostní praxi.
                      Ale proč bych to dělal? Teď je válka. Konec debat.
                      „Nepotřebuji odvézt (a potom z tepla bezpečí planě a pohodlně politicky glosovat situaci, dodávám já), potřebuji zbraně.“ Skutečný klaun projevil více státnické odvahy a rozvahy, než většina nepovedených politických klaunů všude možně po světě.

                    5. Tohle ale není válka, ty debile.
                      Všecko, o čem uvažuješ a co píšeš, je od základu špatně, protože to vychází z dezinformací mainstreamu.
                      Toto není válka.
                      Skutečná válka vypadá úplně jinak – tys nechodil do normální základní školy, nebo jsi byl omluvenej pro přecitlivělost z dějepisu, nebo jsi chodil do školy až po roce 1990?
                      Kterou věc mám špatně a která je platná?
                      Kdes byl, ty zatracenej sráči, když se na tomhle webu řešila fake-pandemie?
                      Na distanční výuce, doma na prdeli a i u toho monitoru jsi měl nasazenej hadr? Jako ti lidi v parcích, co od sebe běželi pět metrů, ale měli nasazený hadry na tlamách?
                      O distanční výuce něco málo vím. Ségru mám kurevsky zkušenou učitelku a její názor na distanční výuku – i její následky – znám velmi dobře.
                      Ty jsi typickej produkt distanční výuky.

                    6. Jejda pardon. Můžu k tobě alespoň vzhlížet? Jsem rád ozářen aurou tvou, ty kapacito jíž zde není rovno, jediné co jsi zatím dokázal, že víš úplné hovno.

                    7. „K čemu teď takové sondy do historie, mají snad nějakou váhu v současném konfliktu?“

                      To mi připomíná jak jsem kdysi dávno řešil problém se zákazníkem, že se nemůže někam připojit a já se ho ptám: „a máte vůbec kříženej kabel?“ a von mi povidá: „to je úplně jedno jakej mám kabel, mě to prostě nekomunikuje!!!“

                    8. JASAN:
                      Když už přirovnání, tak přiléhavá a funkční. Tohle mezi ně nepatří.

  4. Nevím teda v čem by ukrajinci měli být horší než to co už tu žije, taky slovani, akorát nemluví ukrajinsky.

    1. Jenže tady máme (minimálně na východoevropské poměry) germánský pořádek. Kdyby Ukrajinci budovali svůj stát jako my či Slováci, tohle by se nikdy nestalo.

      1. Ukrajinci od toho roku 1992 dokázali akorát tak doma rozvíjet ten sovětskej bordel, všechno rozkrást a místo budování vlastní země odjet sem a z výdělků ten jejich bordel vzdáleně financovat.

        1. Miliony jich odjely taktéž do toho zlého Ruska. Ještě pamatuju články o padesátimilionové Ukrajině. A najednou se suše píše o čtyřicetimilionové zemi. Kam se ti kujóni poděli?

          1. Za posledních dvacet let jich 12 miliónů odjelo buď na západ. Nebo dokonce do Ruska, ke zlému Putinovi, který jim zřejmě vadil míň než domácí gangsteři a jejich fašistické prapory.

            1. Podle tvé logiky tedy Syřané utíkali na západ nikoli jako ekonomičtí migranti za lepším, nýbrž protože jim zlý ateistický západ vadil méně, než Assadovy fašistické prapory.

              Falešné dilema je falešné. Předválečná migrace z Ukrajiny byla z 99,9% ekonomická.

      2. To souhlasím, že je nejhorší prostě mix východu a protektorátu je brutal, nejde se státem řešit nic co není totální konfekce ani úplatkem ani jak to má jít podle zákona, protože zakony nedodržují úředníci atd. Věřím, že na Ukrajině to lidí prostě řeší úplatkem a maj klid, možná ne?

        1. Ukrajina zacinala s nulovymi dlhmi po rozpade ZSSR (tie prevzalo Rusko), za 30 rokov to daleko dotiahli..

          1. o tom nic nepíšu, že

  5. „Ruské kraje na Ukrajině by měly být odtrženy a připojeny k Rusku. To je bez diskuze spravedlivé řešení, protože nelze najít opodstatnění pro to, aby něco jakoby stát, vzniklé náhodným sešitím východních ras, o nichž nic nevíme, mělo nadvládu nad etnickými Rusy“

    Stejně jako předchozí parafrázovaný citát – Arthur Neville Chamberlain dnes alias D-FENS.

    1. Když si mohlo Československo připojit plně maďarské kraje bez jakéhokoli historického či národnostního opodstatnění, proč se to nemělo dovolit Německu, kde byly alespoň ty národnostní argumenty?

      1. Na tuto otázku odpověděla dávno historie. Vidím, že je třeba se ji doučit.

        1. Ono to není tak jednoduché, protože zrovna historie nás učí, že rozhoduje silnější. Viz Kosovo.

          1. To rozhodně ano. Ale, kdo je vlastně ten silnější?

            1. Tady je právě problém, že Rusko na jedné straně a USA v zastoupení na druhé by měla být plichta. Někoho ale napadlo to otestovat, a zjistil, že by se to Rusko dalo uondat a vyšťavit, navíc docela snadno a levně.

              1. Ano, a to vše na území třetího státu. Hezká strategie, taková diplomatická..

                1. To ale mocnosti často dělaj. Válku doma nechce nikdo, je z toho hodně mrzení a výsledek není dopředu znám. Válka v jiné zemi je lepší. A válka v jiné zemi prováděná proxy armádou je dneska prostě mástrpís. Na to Rusáci nemaj, proto jsou najednou tím, kdo tahá kratší konec.

                  1. Akorát nikdy a nikde není jistota, že ta válka ve třetí zemi zůstane.

                    1. No oni to maj posichrovaný těmi pakty na jedný straně (kdy už by se do toho muselo jít natvrdo napřímo), na druhý maj posichrovaný houbeles, a proto je dobrý způsob vedení boje dělat bum-bum někde v Brjansku, Kursku atp. Já myslím, že je z toho jasné, kdo je tu v prdeli a bude rád za důstojnou prohru v podobě malého vítězství. Jenže dostane ji, nebo jedeme skutečně už přes hranu? Toť otázka.

                    2. Ve válce, obzvláště současné, jde hodně o předvádění síly, propagandu, spekulace coby kdyby.
                      Na otázku přinese odpověď jedině budoucnost. Jinak platí – nikdo nic neví. Ale všichni v něco doufají a něco si přejí.

                    3. Tak já si přeju, aby někdo dostal rozum a přestal tlačit na pilu. A jestli se chce prát, tak ať se zavře do nějaké klece a tam se perou třeba do konce světa. MMA je teď docela populární. Já bych třeba na duel Biden – Putin dal klidně litr za lupen:-)

                    4. To bys ale misto na MMA sel na cirkusove predstaveni. Jeden by tahal ruku a druhej se motal furt dokola.

                    5. Já jsem pro co nejrychlejší konec.Evidentně to někdo protahuje.

                    6. U většiny komentářů zde mě napadá – vidí to jako Hurvínek válku.

                      Válka není TV, aby se dala ukončit/vypnout zmáčknutím čudlíku.

                    7. To mas sice pravdu kokrhel ale keby Zelenskemu neslubovali hory doly a neposielali zbrane mohla byt jeho ochota vyjednavat aspon mier a jednaci stol ovela vyssia. Takto je z neho riaditel zemegule a vydava rozkazy a peskuje vsetkych naokolo.

                    8. Obycajna babka na spagate svojho mecenasa Kolomojskeho.. komediant sa nezaprie.

                    9. Radíte Zelenskému, aby se vzdal a tím ukončil válku. Byli jsme v podobné situaci po Mnichovu. Vzdali jsme se. Byl to konec války?

                    10. Mám jako porovnat počet mrtvých při obsazení Čech a např. Polska, které se nevzdalo? :-) Výsledek jejich odporu byl prosím jaký? Mě by zajímal ten rozdíl.

                      Vlastně dneska jsme si mohli připomínat mrtvé Čechy, kteří hrdinně zemřeli, aby zdrželi napadení Francie a Anglie. Určitě by je hřálo u srdíčka, že to o měsíc oddálili. :-)

                      Možná, kdyby Zelenský ještě začátkem roku nevykřikoval, jak vstoupí do NATO a jak Ukrajina získá jaderné zbraně, tak by si mohl v klidu rozkrádat Ukrajinu se svým oblíbeným oligarchou. :-) Možná ho mohlo napadnout, že některé věci není dobré dělat … já nevím, třeba hostit na svém území Americké biologické laboratoře? Ostřelovat rusky mluvící civilní obyvatelstvo, u kterého mám, dle uzavřené smlouvy, vyřešit jejich autonomii v rámci Ukrajiny?
                      Nevím, jen přemýšlím, co by se tak asi stalo, kdyby se nějaká země rozhodla jít přímo proti zájmům USA – nějaký hodně strategický bod, na kterém by USA hodně záleželo – třeba, řekněme zrušit neutralitu Panamského kanálu a ohrožovat Americké občany na svém území? Co by tak asi USA udělali? ;-)

                    11. Podle toho, co píšete, se má Zelenskij vzdát a neprodlužovat tak stejně prohranou válku. Bude se pak mít dobře, jako Polsko pod německo-ruskou nadvládou. Ukrajina nemá právo se bránit, když je to dopředu (podle vás) ztracené. Co kdyby u toho umřeli nějací lidé, obrana je prostě velice špatná věc, podívejte se na Polsko, stejně prohrálo. Vlastně by se měl dopředu vzdát každý, právo na obranu neexistuje, když je soupeř údajně výrazně silnější.

                      Rozhodl jste se vidět vazbu mezi vstoupit do NATO a mít jaderné zbraně, rozhodl jste se věřit hoaxu o amerických biologických laboratořích, upíráte právo na zpětvzetí vojensky okupovaného území. Rozhodl jste se obhajovat ruskou agresi tím, že někdo jiný by podobnou agresi jinde také asi provedl. A vy zase bijete černochy…

                      Pro představu vašeho charakteru mi to stačí, děkuji.

                    12. Pro mě za mě, ať se klidně brání a odmítají vyjednávat. Jestli jim to tak vyhovuje …

                      – Myslíte ten hoax o amerických biologických laboratořích, potvrzený náměstkyní ministra zahraničí USA a doložený dokumenty o financování cca 30 zařízení na území Ukrajiny?
                      – Nebo se bavíme o přímé výzvě Zelenského NATO, aby se vyjádřilo k přijetí Ukrajiny do NATO (na konferenci v Mnichově v únoru 2022)?
                      – Právo na sebeurčení Vám něco říká? Máme k tomu takový pěkný precedens – Kosovo. Jak ono to bylo? Kosovo vyhlásilo samostatnost. Západ ji uznal a obratem napadl Srbsko na základě toho, že v tu chvíli Srbsko útočilo na „samostatný“ stát a proto bylo možné proti nim zasáhnout. Pak skoro tři měsíce bombardoval i civilní cíle hlava nehlava. Mezinárodní soudní dvůr to posvětil. Najednou už právo na sebeurčení neplatí? Nebo ta Panama. USA provedli invazi do samostatného státu aby „ochránili“ svůj zájem a svoje občany na území tohoto státu. Další precedens, co se „smí“. Člověk by si myslel, že právě Západ, jako velký zastánce práva a spravedlnosti, bude všem měřit stejně. :-) Něco se změnilo?
                      – Neobhajuji Ruskou agresi, jen upozorňuji, že se zde hodí rčení „zloděj křičí, chyťte zloděje“. Že mi přijde nemístné, aby kázal vodu a pil víno ten, kdo si není schopen zamést před vlastním prahem.

                    13. Myslí ten hoax, jak Kreml překroutil fakta o programu zabezpečení ukrajinských biolaboratoří, kterého se Moskva sama léta účastnila, o 180°.

                      Pokud vám jde o pravdu a nikoli o vědomé šíření propagandistických lží, tady to máte. Furt se to tu opakuje, tak už to mám uložené.

                      Jednalo se o staré virologické laborky ze sovětské éry:
                      https://kubac.jecool.net/petr-kubac.blog.cz/2004/covid-19-versus-vnukovo-32.html
                      jimž američani programem Biological Threat Reduction Programme:
                      https://ua.usembassy.gov/embassy/kyiv/sections-offices/defense-threat-reduction-office/biological-threat-reduction-program/
                      Zaplatili přesun do nových budov úrovně BSL-3, namísto aby si to šmudlali v sovětsky nezabezpečených barabiznách. A uplatili UA mikrobiology, aby měli práci a nenechali se najmout Severní Koreou apod.

                      Není a nikdy na tom nebylo nic tajného. Pořádají se tam prohlídky, inspekce, jedna z těch Američany postavených laborek už 8 let patří separátům v Luhansku, centrum celého programu sídlilo mnoho let v Moskvě!
                      Viz https://echoprime.cz/a/SVpDm/laboratore-na-ukrajine-a-opakovana-ruska-lez

                      Je zveřejněn kompletní seznam těch laboratoří včetně kontraktorů a vedení:
                      https://ua.usembassy.gov/embassy/kyiv/sections-offices/defense-threat-reduction-office/biological-threat-reduction-program/ „Fact sheets“ vpravo. Například zde ckarhkovská:
                      https://ua.usembassy.gov/wp-content/uploads/sites/151/130131-Kharkiv-DL-Fact-Sheet.pdf
                      Nebo zde luhanská veterinární, kterou už 8 let mají ve svých prackách separáti:
                      https://ua.usembassy.gov/wp-content/uploads/sites/151/130131-Luhansk-RDVL-Fact-sheet.pdf

                      Rusko obviňuje USA, že tam určitě dělají biologické zbraně, už 14 let – navzdory tomu, že tam sami udělali inspekce a navzdory tomu, že v některých těch Američany placených laboratořích dokonce ruští výzkumníci sami pracovali:
                      https://www.codastory.com/disinformation/does-the-us-have-a-secret-germ-warfare-lab-on-russias-doorstep/
                      Tentýž link uvádí i jaké viry mají ty virové trezory těch laborek. Akorát že to všechno pochází už ze sovětské éry. A my to máme také.

                      Dokonce do té agitky hodili vidle i ruští biovědci, kteří to dobře znali, a potvrdili že se tam žádné biozbraně nedělaly a o co jde: https://theintercept.com/2022/03/17/russia-ukraine-bioweapons-misinformation/

                      No a konečně kdyby chtěl někdo argumentovat Bidenovým laptopem, tak
                      dále https://echoprime.cz/a/Sk6Nb/jeste-jednou-k-americkym-biolaboratorim-na-ukrajine
                      Ten prokazuje naopak to, že po Majdanu americká vláda na nějakou dobu zařízla financování těch laboratoří a ty si hledaly nové zdroje z privátního sektoru.

                      Takže ignorance a totální vědomé ruské lži, pomluvy a překrucování jako obvykle.

                    14. Lžete, andersone. V roce 1999 nebylo Srbsko napadeno kvůli tomu ani proto, aby Kosovo mělo samostatnost. Allied Force se snažila vynutit odmítnuté Rambouilletské Dohody, které sice byly naprosto drzé, ale naopak výslovně psaly, že Kosovo má sice získat demokratickou samosprávu – ovšem v rámci Federativní Republiky Jugoslávie. A že Jugoslávie si nad Kosovem uchová výslovnou svrchovanost v otázkách (a) teritoriální integrity, (b) společného trhu, (c) monetární politiky, (d) obrany, (e) zahraniční politiky, (f) federálních daní, (g) federálních voleb ad.

                      Mimo to Rambouillet také požadovaly rozpuštění všech polovojenských a nepravidelných milic v Kosovu = rozpuštění UCK.

                    15. Říkáte, že důvodem k napadení bylo vynutit si podpis dohody, ale proč, důvod?

                    16. Tak si to přečtěte. Jako u všech mezinárodních dokumentů tohoto typu (OSN apod.) to máte v preambuli.

                      https://peacemaker.un.org/kosovo-rambouilletagreement99

                    17. Nebylo možné očekávat, že by ten papír druhá strana podepsala, tak se vás ptám znovu, jaký byl důvod pro to vše.

                    18. Jan Mrcasik 3.5.2022 v 15:55

                      Jsem obyčejný vidlák, v diplomacii nevzdělaný, tak se ptám: Podle toho, co píšete, bylo Srbsko napadeno ve snaze vynutit na něm plnění odmítnuté prozatímní dohody?
                      Prozatímní dohodu podepsal 18.3.1999 pouze zástupce Kosova, zástupci Srbské republiky a Federální republiky Jugoslávie ji nepodepsali, nemohla tedy platit (This Agreement shall enter into force upon signature.) a její plnění pak nemohlo být vynucováno.
                      Nebo to tak je správně a Ukrajinu měla Allied Force bombardovat, aby vynutila plnění Minských dohod? Nebo analogii použít nelze, protože Minské dohody nebyly ani Prozatímní (či Předběžné) a smluvní strany je podepsaly?

                    19. Ano, bylo.

                      A ano, kdyby Putin Ukrajinu jen letecky bombardoval s cílem vynutit plnění Minsku, bylo by to přesně jako Allied Force 1999 a nebylo by to možné nepokrytecky kritizovat.

                    20. Kdyby Rusko letecky bombardovalo Ukrajinu, dokud by si na Ukrajině nevynutí podpis jím předložené dohody, třeba i ve stejném zpracování jako tato dohoda, ať jsme úplně fér, tak tvrdíte, že by k tomu byl zaujat stejný postoj jako k Rusku?

                    21. oprava – postoj jako k NATO-Srbsko?

                    22. Jan Mrcasik 3.5.2022 v 17:57

                      Děkuji za vysvětlení.
                      Jak jsem psal výše, jsem obyčejný vidlák a jemné nuance diplomatických postupů mi zákonitě unikají.

                    23. Ty nuance se daji videt i na mnozstvi civilnich obeti. Operace na Ukrajine uz Srbsko zacina dotahovat.

                    24. Tak jestli je tvoje znalost mezinárodních smluv omezena na dvě smlouvy z druhé světové války, podle kterých se podle tebe řídí všechny současné a budoucí konflikty tak bych tě rád upozornil, že tomu tak ve skutečnosti není.

                    25. Z druhé světové války? Já se odkazuji na události z přelomu 1989 – 1990 a rok 1999.

        2. Jenže Chamberlain se musel rozhodovat v roce 1938. Nemohl vědět, jak to padne. Zato věděl, jak dopadl spor o Bosnu.

          1. Nikdo nikdy neví jak to dopadne. To ho neomlouvá.
            My máme o 84 let více zkušeností.

            1. Ty zatím nemáš zkušenost ani s tím, jak se nahazuje řetěz na kole a argumentuješ tu 84 lety zkušeností.
              Například: co faktografického jsi četl, staršího než 70 let?
              Leda hovno, protože by to bylo psáno stylem a jazykem, kterému bys za mák nerozuměl. Natož tak tomu, oč pisateli před 70 lety šlo.
              Třeba proč mají lidi peněz jako sraček, ale nemají si za ně co koupit?
              To budeš řešit i ty, ty hňupe.
              Naftu dostaneš na přídělový lístky, jak za skutečné války kunerol, nebo cikorku. Dostaneš za pravidelný udávání sousedů tak možná deset litrů měsíčně a bude tě stát dvě kila litr.
              Už vidím tvoje obě tvoje tváře u benzinky, jednu hořící zápalem pro dobrou věc a druhou hořící od liskanců, co u tý benzinky za svoje kecy od ostatních dostaneš.

          2. Tak jako tak mu to nakonec došlo, když mu začaly padat bomby na Londýn.

            1. Tu válku ovšem vyhlásil on sám. S čistým svědomím, že udělal maximum pro udržení míru.

            2. „Británie a Francie měly na vybranou mezi válkou a hanbou. Zvolily hanbu. Budou mít válku.“
              Winston S. Churchill

              Dnes se to děje opět, jen ty státy se lehce odlišují.

              1. Pak rozdílů bych našel. Němci tehdy plánovali dobýt celý svět a vyhladit Židy a Slovany až do posledního. To se tady neděje.

                1. Děje. Zkuste sledovat ruské kanály, vůbec se s tím netají.

                  1. Jejda, poradíš? Ke kanálům CT09 a CRO bych přidal další kanál.

                    1. Zkuste pro zacatek https://smotrim.ru/, urcite si vyberete…

                    2. Děkuji. Přidám to do sbírky kanálů. K těm dvěma našim to padne.

                    3. Hint – Solovjov

                2. Nechteli vyhladit Slovany az do posledniho. Nemci chteli Slovany na praci. Tak, jako dnes. Jen to dnes ma lepsi uroven.

                  1. Na práci? Asi jako židy. Napřed na práci, a nakonec na stínítka, mýdlo a do psích konzerv.

                    1. Zrejme ne. Nemecti vedatori celkem chladili horky palice, ze zabrat velkej kus zeme a vymlatit mistni je uplne blbej napad, protoze by to tam tak akorat zarostlo koprivama a nez by se konecne Übermensch namnozil, utekly by dve stoleti a kdo by na nej makal. Takze Zidi – to byla ideologie. Slovane – tam slo spis o ekonomickej kalkul.

                    2. Třeba na té Ukrajině nechtěli Němci rušit kolchozy, protože v nich viděli své budoucí velkostatky.

              2. Winston ovšem tehdy neměl zodpovědnost za Britské impérium ani za Evropu. To se to vede radikální politika. Mnichov uduznala britská vláda až po atentátu na Heydricha. Polovina roku 1942, dva a půl roku po vypuknutí války.

              3. Tu Churchillovu citaci vám nebaštím. Ono se dělo i v Srbsku. Tam jsme zase zvolili válku a máme z toho hanbu.

                1. My máme hanbu a USA mají vojenskou základnu v Kosovu, paní Albrightová měla za babku akcie tamních telekomunikací a bývalý americký generál NATO Wesley Clark, který v roce 1999 velel Operaci Spojenecká síla, jež načala proces odtržení Kosova od Srbska, pro změnu skoupil lignitové doly. Kosovo má totiž obrovský zásoby této suroviny.

                  1. a velký vzor boje za svobodu, přítel západních demokratů Thaci je dnes sice odsouzen jako válečný zločinec.

                    1. ale majnstrým to nějak netankuje. To chce fakt kačení žaludek na toto.

                    2. Pisalkove jen delaji svoji praci. Takovej patolog musi mit taky dobrej pajsl.

                    3. Hele trebe – když Rusové udělají sviňárnu na Ukrajině, tak je podle tvých souvěrců jaksi omlouvá to, že „rokem 2022 ten konflikt nezačal“ a co se dělo 8 let předtím.

                      Takže se laskavě rozvzpomeň (nebo dostuduj), co se dělo v letech 1994-1997.

                      Jmenovitě jak Srbové zajali jednotky OSN, co měly garantovat uprchlické tábory, a nejdříve je přivázali na střechy coby živé štíty a potom dokonce řekli, že pokud UNPROFOR bude bombardovat srbské vojáky vyvražďující „bezpečné zóny“ ve Srebrenici apod., Srbové ty zajaté jednotky OSN vysloveně povraždí.

                      Tehdy OSN a NATO bezmocně zuřilo. Takže když se o pár let později zdálo, že jsou Srbové natěšení si zopakovat Srebrenicu ale tentokrát nemají živé štíty – dali jim všichni pohulit za rok 1995.

                      Pokud ospravedlňuješ ruskou invazi na Ukrajinu tím, co „se dělo předtím“ – potom tím ještě mnohem více musíš stejně ospravedlnit i Srbsko 1999 tím, co se dělo v Jugošce 1995.

                    4. Srbsko ale tou dobou nebylo clenem OSN, takze vetrelce holt nemeli zrovna radi…

                    5. Obviněn, nikoli odsouzen. Trošku „mizejí“ svědci, nebo odmítají vypovídat…

                    6. jojo.. srry za desinformaci

                    7. Ten s tou ampulkou myslím iráckého anthraxu, jak s ní máchal na tiskovce, jakpak se jmenoval? A kde je mu konec?

        3. Ano, pravda. Tak šup do škamen a „se učit, se učit, se učit“

      2. Německo nemělo argumenty vůbec žádné, protože Němci v pohraničí páchali regulérní terorismus.

        1. Terorismus, nebo národně-osvobozenecký boj?
          Jako Srbsko v prvních letech dvacátého století, až po zavraždění našeho následníka trůnu a jeho těhotné manželky.

        2. Ti Němci se v československém pohraničí ocitli jak?

          1. Ja myslim, ze hodne podobne, jako dnes Ukrajinci v Cesku. Jen, holt, tehda od Otika nedostali zadnou financni podporu. Jen jim rekl „tamhle v pohranici jsou lesy, zijte si tam z ceho chcete“.

  6. Já bych svůj postoj shrnul asi takhle:
    1) válka je vůl, polibte mi s ní prdel,
    2) že se mydlej někde na východě dvě mince jednoho mě má zajímat víc než Afgán, Sýrie, Irák… proč? Klidně ať se k nim přidaj ještě Poláci a bude v tom celá TOP3 mého žebříčku nejmíň oblíbených národů na východ od nás.
    3) co sakra s tou inflací?? Ne ruskou, ta je mi u prdele, ale naší??

  7. Výstižné.

    Snad jen zbývá dodat, že na UA mají kromě EU své zájmy především USA – a zjevně nikoli shodné se zájmy EU. (Ani jejich leaderů -SRN-, natož pak kolonizovaných zemí -ČR-). A tak jsou ve hře bohužel dvě party, které mají atomové hračky. V kteroužto chvíli končí legrace definitivně. To nemusí skončit jenom zimou bez plynu, z toho taky může být kurevsky horko. Naše Spolu-vláda ovšem nemá problém kreslit svým občanům na záda terč dodávkama zbraní do cizího konfliktu, případně základnou. (Nemluvě o tom, že jeden kufřík s červeným tlačítkem má toho času v držení manipulovaný senilní děd). Líbí se mi to kurva čím dál tím míň.

    Že tu propagandu žere přes 90 % lidí, to jednomu hlava nebere a je to upřímně na poblití. Ale patrně i Dr. Goebbels by dnes čuměl: Von měl jenom vlastní hubu, rozhlas a noviny, zatímco jeho dnešní pokračovatelé mají TV a všechny ty internety, a multimédia, o kterých se mu ani nesnilo. Pročež debilizace lidstva pokročila mílovými kroky.

    1. Válka bude tak dlouho, dokud ji budou američané potřebovat. Už od první oranžové revoluce dělají pro rozesrání toho regionu maximum, až nakonec dosáhli svýho.

      1. to Ko-za
        V tom zajisté nejsme ve při.

      2. Otázkou je, jestli se jim to trošku nevymklo z rukou. Asi jako Němcům s Leninem.

    2. Fuhrer (asi ani Goebbels) nepovazoval TV za taku zbran ako radio (hoci mal kablovu TV v Berchtesgadene – dotiahli mu koaxial pripojeny na trasu Norimberg – Vieden).

      1. Od olympiády ještě nestihli docenit význam toho vynálezu.
        A vlastně, když se to tak vezme, tak měli s Německem úplně jiný „starosti“, na který jim tehdy už poměrně výkonný rozhlas bohatě stačil. Jeden by dneska nevěřil, na jak primitivní zařízení (z technického hlediska) šly přijímat tehdejší středovlnné vysílače.
        Ony ty kratiny už byla přece jen trochu jiná liga, s těmi měl zpočátku výroby, v šestatřicátém roce obtíže i „národní“ telefunkeňácký Titanic, zvaný teda dost příhodně Big Ben..Byl to jeden z mála strojů, ze kterých kratiny nešly ve 43 kuchnout a musely se vykupovat. Naštěstí jich nebylo moc, dochovaný stroje s nedotčenými KV, mají dnes docela bombastické ceny, které jsou za ně Němci ochotni platit. To by jeden nevěřil.

    3. kundohlav smrduty: „Že tu propagandu žere přes 90 % lidí, to jednomu hlava nebere a je to upřímně na poblití.“

      Kde jste byl poslední dva kovidroky? Už jste zapomněl, že tečka je řešení? Že důkazem funkčnosti vakcín je, že zmrd antivaxer nakazil chudáka společensky odpovědného napíchance? Že nebýt náhubků, mrtvých je ještě mnohem víc?

      Kdybych měl soudit dle stavu v obchodech, propagandu žralo tak 95% lidí a kdybych soudil dle MHD, tak 99.9%.

  8. Super článek, souhlas s každým slovem. Obzvláště na blití se mi dělá z jedinců, kteří se předhání v tom, kdo vymyslí co nejkreativnější způsob jak znepříjemnit život běžným rusům. Jsou strašně sluníčkový a tolerantní, ale když jde o rusy tak kolektivní vina vůbec není amorální nebo necivilizovaná.
    Mě neskutečně nasralo, když jsem si z kytary.cz chtěla koupit struny a narazila jsem na blábol zhruba ve stylu „chceme pomoci Ukrajině tak jsme přestali kupovat od ruských dodavatelů“. Putina to nepoloží, položí to akorát lidi, kteří něco vyráběli a s válkou nejspíš nemají absolutně nic společného. Ale to přece nevadí, hlavně že jsme podrtili Rusko, pomohli Ukrajině a spáchali nějaký ten virtue signalling protože to je teď v módě.

    1. Já nakupoval u Thomanna, tam s tím moc nepruděj. Obecně mi přijde, že Němcům je v principu docela fuk, že se jeden untrmenš řeže s druhým.

      1. to: Hanes
        Dojde jim to, až budou sedět bezplynu potmě, pozimě a ohladu. Anebo až se Rus nasere nad neskrývaným vojenským engagement Západu na Ukrajině do té míry, že začne srát atomový hřiby.
        Preferoval bych, kdyby to někomu docvaklo dřív; ale to bych asi chtěl moc …

        1. Rusáci nejsou homogenní a jejich vedení je úděsně antagonistické a vnitřně zkorumpované. V souvislosti s válkou si lid dost nahlas žádá čistky v generálních štábech, ale i v okruhu Putina. Nevyslyšen. Proto si myslím, že plyn nezavřou. Vždycky někdo hodně mocný „zařídí“, aby to Putin neudělal.

          1. @Hanes
            Tak … doufejme, no.

          2. Však už čistky probíhají, ale asi nebudou médijama vláčet, jak dosud vyznamenávaní generáli co se jim pomalu metály už na sako nevejdou sou zkorumpovaní zmrdi a budou se teď moct tím sakem akorát 30 let přikrývat na pryčně v krimu někde na východě, ne?

    2. V muzice se nehraje na politiku ani na rasy.Takže to v Modřanech posrali.Zkus to na Harfě u konkurence.Jinak mě nenapadá nic, co bych ke kytaře a aparátu potřeboval z východu…

      1. Ale jo, alternativy jsou. Akorát mě zarazila ta urputná potřeba někoho podusit a „potrestat“.

        1. Alternativy nejsou. Všecko, co je vakuového na trhu, je buď Sovtek, Svetlana, nebo slovenský JJ.
          Tudíž všecko, co je potištěné fonty Marshallu, Fenderu, Mesy, Orange i Voxů, ale i volně prodávaný ElectroHarmonixy, jsou z 99% ruské. O Jurčovy lampy nikdo moc nestojí, posrali si pověst šetřením na emisní vrstvě katod i na síle anodových plechů, což se vše podepsalo na životnosti.
          Přitom to Jurčovci prodávali v párech, čtveřicích a šesticích mnohdy i dráže, než co stály Sovteky.
          Mimochodem, v těch Sovtekách i Svetlanách je to baryum na katodě nejspíš naházené lopatou, protože jedno původní Sovtek osazení koncovek v plexině, přežilo tři své majitele, každého ze své generace a přežily i výměnu dvou 12″ v té klasické čtyřdíře.
          Mám zkušenost s ještě echt sovětskými elektronkami, konkrétně asi všecky ty běžně známé duotriody v novalu i oktalu, koncovkami 6P1P, 6P14P, ale i se speciály „v plechu“ ala 6P9 či 6Ž4.

          Konkrétně třeba několik desítek duotriod 6N1P a 6N2P, s natištěnými letopočty dekády výroby, začínajícím šestkou.
          Duotrioda 6N2P je teoreticky i fakticky jen šestivoltová, ale jinak plnokrevná verze americké 12AX7, evropské ECC83, ale spíše je blíž průmyslové E83CC).

          Poté, co si tyhle zcela sériové, sovětské elektronky s tou šestkou, někdy i pětkou v dekádě letopočtu výroby, odkroutily těch svých přibližných 14-16 let v televizorech Znamja, Volna, Rubín 102A a Rubín 106A (déle prostě nedaly ostatní pasivní součástky, zejména tedy sovětské elektrolyty, ale i některé svitky, které nebyly přesně okopírovány od německého Bosche, Hydrawerku a Hescho) – tak po výkupu těchto a jiných podobných typů sovětských televizorů, jakože na ten symbolický protiúčet Multiservisu, po orientačním otestování emisní schopnosti (záměrně nepíšu měření, protože BM215A není měřák, ale tester) – putovalo vyjmenované i jiné osazení sovětských televizorů (například sovětské usměrňovačky 5C4S, ty byly naprosto skvělou náhradou britských GZ34 či amerických 5AR4) – no prostě ty bolševické flašky sloužily nejméně dalších 10-15 let v precizně udělaných kopiích Plexin i jiných modelů Marshallu, nebo Fendera, případně sloužily v ještě dále vylepšovaných kopiích Laney LC50 a podobných legend.
          Vox až natolik kopírovaný nebyl, měl docela dost much – a ostatně, daná pracovní třída nejznámějších Voxů řady AC (dvojčinné áčko, ovšem skvělé na nezkreslenou hru) nebyla až tak vhodná pro jedovatý metal ala Arakain.
          Podobně na tom byla třeba značka Orange. Tam zase převážnou část skvělého zvuku tvořil výstupák z okapových plechů a koncový stupeň bez jakékoli „bezpečnostní“ zpětné vazby.
          Což ovšem bez drahých přídavných opatření znamenalo to, že pokud během koncertu někdo/něco vyškubl jacka z bedny, nebo ze zesilovače, tak výstupák toho zesilovače se bez ZV okamžitě prorazil a hráč fakticky ten den skončil. Pak tam začali dávat jacky s přepínacím kontaktem, kdy i bez zátěže zesilovač nějakou (asi 20 ohm) zátěž měl, ale špatná pověst a reputace předčasně ukončených koncertů už tu byla a nešla moc napravit. Později Orange už celkovou ZV v konci používal, ale i s těmi okapovými plehy v trafáku už to holt nebylo ono…

          Na bývalé sovětské, nyní ruské elektronky, ať už pod jakýmkoliv potiskem, nikdo a nic nemá.
          Bohužel se ale stává to, co dělá rejžák běžně u polovodičů. Asi to nemusím dále rozvádět – napodobit potisk ElectroHarmonix či MesaBoogie není až takový problém. Problém je, že takovou lampu fakt musí držet v ruce člověk, který už za svůj život pár stovek elektronkových systémů viděl, nebo porovnával.
          A to bohužel (až na čestné výjimky) prodavači nejrůznějšího příslušenství a dílů hudebních nástrojů fakt nejsou.

          Rejžáci tohle samozřejmě vědí a zneužívají toho snad ještě více, než při pajcování jakýchkoliv polovodičů.

          Jde tam o tu prostou skutečnost, že pouhý jeden pár fakt kvalitně potištěných, kvalitně zabalených, ale uvnitř pod sklem naprosto zprasených EL34, 6CA7 či 5881, může v maximálně kámošema ohvězdičkovaném, rejžovém šopu se stovkami pozitivních recenzí, stát řekněme třebas 50 dolarů.
          Jistěže je to za značkový elektronky třeba do Mesy podezřele málo, kór s dopravou zdarma – ale píšeme si tady o mladých, nablblých evropských frikulínských šetřílcích, co si myslí, že tím nákupem u rejžáka definitivně vyjebou třeba se značkovým servisem Mesy – který opravdu používá skutečné ruské originály s vlastním potiskem i testováním, které logicky musí být o dost dražší, než těch 50 babek/pár.

          Víte vy, kolik námahy a úsilí při tom všem pajcování, přetiskování i přebalování – přepáskovávání běžných malých polovodičů, musí ten svinský rejžák vyvinout, aby nějakého nablblého Evropana-šetřílka, připravil o těch usraných 50 babek?

          A tady, u těch fakt prašivých, doslova polofunkčních pajců lamp, má rejžák těch 50 babek jednou jedinou ranou.
          A třeba od několika tisíc takto podobných, evropských vychcaných blbečků – než ten svůj krám, samozřejmě s podporou své agrobolševické vlády, za pár měsíců zavře. A za těch mezitím vydělaných třeba 300.000 babek, si pořídí úplně jinej byznys, úplně jinej šop, kde bude vomrdávat hloupý Evropany a Američany ještě víc a ještě elegantněji – opět s podporou své vlády a tentokrát už s využitím umělý inteligence…

          C se týče původu elektronek, museli byste být opravdu zkušení a musely by Vám projít rukama spousty systémů Valvo/Brimar/Sylvania/RCA i těch sovětských/ruských, abyste spolehlivě poznali, který je který a odkud.

          Jistěže je to poznat a lidi, kteří to umí, jsou za to kurewsky dobře placeni.

          Faktem ale zůstává to, že největšími producenty jsou Rusové, kdežto kdysi slavné fabriky například firem Valvo, RCA, Sylvania, ale i ten průměrný maďarský Tungsram, jsou už dáááávno zlikvidovaný.

          Ján Jurčo byl asi jediný člověk, který měl odvahu se do tohoto byznysu pustit, přičemž ty začátky měl ale kurewsky usnadněný tím, že z kompletního třineckého vybavení, nikdo fakt neukrad ani blbou hadičku z vývěvy.
          Já jsem JJ koupil, zkusil, zatížil a nechal běžet.

          Kdo zhruba ví, co kdysi byl 300W rám AUC140 (4x75W paralelně), kde si osm kusů EL34, chlazených průvanem vrtule 960ot./min ventilátoru a při přepětí v síti fabriky, muselo nechat líbit na vláknech skoro 7V a na anodách až 820V bez jakéhokoli narušení funkce, tak jistě také chápe, že takovéto zařízení, které po tolika letech generálkování, šolíchání a uvádění do naprosto dokonale funkčního stavu, prostě nemohu osadit produkty JJ.

          Každý máme nějaké zkušenosti, já mám takové, jiný zase onaké.
          Věřím například, že koncové pentody/svazkové tetrody JJ, bez přibližování se ke katalogovým hranicím, jistě vydrží v zařízeních pro „čisté hraní“ celou věčnost – myslím tím například déle, než 2 roky.
          Vím například o dvou 2×12″ kombech Peavey ze ZUŠky, kde prokazatelně elektronky JJ (6L6GC) fungují déle, než asi ty dva roky – vím to podle toho, že celá komba přeosazovali, když se ZUŠka stěhovala do nových prostor a zbyly jim nějaký peníze.
          Servisdoka s jeho rozumy, co s prachama na díly poslali do prdele – s tím, že slovenský produkty přece nemůžou být špatný, že to je skoro stejný, jako by to byly „naše“. Servisdok radil i ty nevelký volný prachy investovat přece jen rozumněji, ale to je prostě ZUŠka.
          To je prostě státní instituce, která se ozve vždycky a skoro pravidelně až tehdy, až je nad kolena ve sračkách.
          A to následné vytahování je vždycky a zbytečně o dost dražší, než když bylo těch sraček jen po kotníky, nebo to dokonce šlo jenom umýt z podrážek.
          To je pak těžký…

          1. Pardon, omlouvám se za tu zatracenou délku.
            To tak furt k tématu „lampy“ píšete, píšete, pak to odešlete…a už se s tou délkou nedá nic dělat. :-(

            1. Paráda. Tohle se musí umět, nestačí hoďka e-learningu. Ale je to jako s jinými dovednostmi. Po ukončení činnosti těch znalých obor zanikne. Mladým to nebude vadit – nebude jim to scházet, protože to nepotřebují.

            2. servisdok 2.5.2022 v 23:16

              Proč se proboha omlouvat za text, který stojí za přečtení celý i dvakrát za sebou.

          2. No … fascinuje mě, že je možné se (skoro) plynule dostat od hudebních nástrojů k elektronkám. Bohužel jsem to literární dílo nedočetla do konce, neboť se do práce potřebuji dostat ještě před polednem.

            1. Mngwa 3.5.2022 7:27

              Ale to je přece jednoduché: struny-kytara-kombo-elektronky.
              Kytara a kombo přece tvoří něco jako manželský pár.

            2. Ve zvuku elektricke kytary je combo nebo head/cab stejne dulezity nebo dulezitejsi factor nez kytara samotna. Mozna jeste vic nez lampy je dulezity speaker. Rozdil mezi Celestion Greenback a ElectroVoice EVM 12L je obrovsky.

              Na druhou stranu kdyz ma nekdo plechovy usi a vi hovno o hudbe tak ho zadna elektronka nebo speaker nezachrani. Whatever he produces will sound like shit.

          3. Elektronky JJ stoji za hovno ne nutne proto jestli jsou konstrukcne spatne ale protoze zneji jako hovno. Jsou sterilni jako prase, mozna vhodne do TV ale ne do zesilovace na kytaru. Idealni co se tyce zvuku jsou Tung Sol nebo neco co prodava Tube Amp Doctor. Sovtek taky vicemene stoji za hovno. Svetlana pokud vim neexistuje a taky vicemene staly za hovno. Mluvim ted prevazne o 6L6 a jejich derivativech pripadne 12AX7.

            Hovna jako Peavey, Fender, Marshall, Orange a podobny jiny sracky muze pouzivat jen dement ktery ma penize nazbyt a chce se mu platit za vycpelou znacku a srackoprodukt, vcetne Mesa Boogie (posledni kvalitni kombo byl Mark I, coz incidentalne byl taky prvni – Reissue stalo za hovno). Ve svete jsou tuny naprosto excelentnich boutique vyrobcu.

            Pokud servisdok radil ZUS aby dali nejaky elektronky do komba Peavey, tak servisdok je debil. Ve skole nemaj lampovy aparaty co delat. S lampovymi aparaty se musi zachazet opatrne (nazhavit teprv pak zapnout anodovy napeti a vice versa) a takpodobne. Na to se zaci akorat tak vyserou a aparaty vodrovnaj. Nevydrzi tam nic. Tam se hodi genericky solid state combo, cim levnejsi tim lepsi. Zaci se povetsinou ucej jak zahrat more than one fucking voicing of maj7#11 as opposed to getting just the right sound on the verge of breakup.

      2. Vykonove pentody/tetrody napriklad.. Sovtek/Svetlana su o triedu lepsie ako oravska JJ, o cinskom srote ani nehovorim.

        1. Lampy jsem ještě v hlavě neměnil, ale předpokládám, že budou taky anglický.Jestli ne, tak to vezmu krumpáčem!!!

        2. Sovtek stoji za hovno co se tyce zvuku. Je to dobra lampa co se tyce spolehlivosti a vydrze, co ze tyce komplexity zvuku je to genericka sracka. Na bohaty zvuk je Tung Sol nebo TAD.

          1. TAD je zákaznicky potištěnej Sovtek, panebože…

            1. Tak pokud vim, TAD si nechava vyrabet lampy podle svejch specifikaci v ruznejch tovarnach.

              Podstata veci je takova ze TAD, aspon nektery, maj zajimavej zvuk, coz se neda o nicem z produkce Sovtek rict. Navic Sovtek jsou pomerne hodne spolehlivy lampy, coz se zase neda rict o TAD.

              Mam obavu ze mas prilis plechovy usi na to abys to rozpoznal. Respektive jestli pracujes s takovym srackama jako Peavey, tak to ani poznat nemuzes. Tam je uplne jedno jakou lampu tam das – bude to znit furt jako hovno.

              Nejlepsi zvukova kvalita je Tung Sol, ale jsou relativne nespolehlivy.

              1. Už toho nech.

                1. Servismloku hovoris s nekym kdo o kytarach a jejich amplifikaci vi asi 1000 vic nez ty tak se chovej s patricnou uctou a pokorou vole.

                  Je sice pravda ze o tom kolik woflramu je na katode mozna vis vic nez ja, nicmene to mne je naprosto u prdele protoze o to tu mloku vole nejde. Jde tady o to vole jak to vole kurva vole zni.

                  1. Tak jo :D

                    1. Super, konecne si rozumime.

                      A ted upaluj se naucit what scale goes with the 13b9 chord a zjisti si co znamena deceptive cadence a.k.a. cadence rompue vole.

                    2. Muzes to chytroline mloku vole mloku zkusit treba tady.

                      http://bw.musique.umontreal.ca/nm/ush.htm

            2. nedělají někteří radioamatáři svoje vlastní malosériovky? jasně, průměrnej hipster netuší, že existují, ale pár jich je a občas se něco taky může dát sehnat, ne? třeba Claude Paillard

              lampy pro KR audio se prej dělají tady, nebo to už taky skončilo?

              1. „vlastní malosériovky“

                Na to se muzikant muze akorat tak vysrat. Jakkoli je hrat treba pres Carr Rambler vetsi poteseni nez pouzivat treba nejakou Fender sragoru, tak ve finale jde o to jakou vahu musi muzikant tahnout nekde do schodu, riskovat ze mu na to nejaka pica vyleje pivo, bat se ze se mu to posere (coz je v pripade elektronek vzdycky mozny).

                Nejaky maloseriovky by si daval do aparatu akorat deranged magor.

                Nikdo stejne zadnej rozdil nepozna. Se zavrenejma ocima ani muzikant. A uz vubec ne nekdo kdo sedi v prvni rade.

                Reproduktor je mnohem dulezitejsi faktor nez elektronky.

  9. „Pokud obě země i jejich občané chtějí válčit, tak ať si válčí.“
    Máte recht, pane vedoucí, někoho, kdo by tam nechtěl válčit, abyste hledal lupou…
    Je přece jasný, že když vidím, jak jeden můj vypatlanej soused vlezl k jinýmu mýmu sousedovi na jeho pozemek a začal mu dávat do huby, tak co bych se do toho sral. Když se dva kluci chtěj prát, tak ať se perou, to je jasný, že jo. Ke mě ten dement ještě nevlez a soused mi stejně nikdy nebyl sympatickej, tak vo co de?

    1. Uvidíte, přesně tak to bude.

      Servali se dva vypatlaní, vzdáleně příbuzní sousedé, kteří navzájem obchcávali rohy, trávili psy a přestřihávali šňůry s vypraným prádlem. Barák na spadnutí, na polích bodlák a lebeda, prase v chlívku kvičí hlady, ale jeden je Artuš a druhý Mordred.

      1. Mohli by jste mi to vysvětlit znova?Omluvte mne, jsem jen ubohý sprosták.

        1. Mor a cholera se dohadují, kdo je smrtelnější nemoc.
          Ze středoevropského pohledu je to stejný východoevropský bordel a zmar. Obyčejným Ukrajincům by se žilo lépe pod Putinem než pod jejich velkozloději.

          1. Děkuji.Tak nemám zákal na očích a otec a děda nelhali.

            1. Oba oční spedialisté? Vlastní rodina a přesto jim nevěřil.

              1. Sranda musí bejt, i kdyby fotra věšeli.

          2. Ukrajinci pravděpodobně pořád doufají, že jim prozápadní orientace sama o sobě zvedne jejich totálně rozkradený stát na nohy. Jsou to naivní lidé. Na druhé straně orientace na Rusko jim blahobyt nepřinese zcela jistě. Ten ruský model je tomu ukrajinskému dost podobný.

            1. dost podobnej, a přesto ekonomicky až třikrát lepší a i nejobyčejnější dělňasi se mají o polovinu až 100 % líp? asi někdo někde dělá něco blbě, co?

              1. Podle HDP na hlavu asi jen dvakrát, ikdyž ano – Rusko ještě dlouhodobě musí řešit sankce. Obávám se ale že běžný život standardního Ukrajince a Rusa bude opravdu dost podobný. Rusové mají obrovskou surovinovou základnu, se kterou mohou kdejaký náklad zalátat, touto vymožeností Ukrajinci nedisponují. A ačkoliv oligarchové obou zemí jsou nenažraní zhruba stejně, nad těmi ruskými ještě stojí Putin, na kterého musí brát ohled, chtějí-li se vyhnout potížím. Ti ukrajinští si vládnou sami a podle toho to tam vypadá. Ale stačí se podívat na postupující ruské jednotky – vyjma té legendární babky se sovětskou vlajkou (která vylezla moc brzo), v podstatě nikdo Rusy nevítá. Nevím jak chtěl Putin Ukrajncům ruský model prodat, ale zjevně moc netáhne. Až by jeden řekl, že jim nemá co nabídnout.

                1. UKčka mají taky kvanta surovin, tady ten hund asi zakopanej nebude

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017