Velká teplická fízlí blamáž: we came, we saw, he died. Už poněkolikáté. - zpět na článek

Počet komentářů: 331

  1. 1. Nevím, proč by nahrávání mělo být nezákonné.
    2. Cajti nebyli vysláni k pacientovi s delírkem. Byli posláni ke rvačce dvou osob a tak k tomu i přistoupili.
    3. Raději vidím takového „pacienta“, jak na něm klečí 3 fízlové, než abych se musel dívat, jak tenhle „pacient“ „projde“ přes těhotnou holku, protože stála v místě, kudy chtěl projít.

    1. důvodem nezákonnosti je platnost §§ 84-90 Občanského zákoníku.

      1. Právní zájem. Pokud fetka ničí cizí majetek tak si ho nahrát můžu.

        1. @starter25 bouráte domeček z falešných karet ;-)

        2. Vy si ho dokonce můžete nahrát kdykoli, neboť když to nahrávaná osoba nepozná, pak ani není možné věc žalovat. Fór je v tom, jak daný záznam použijete.
          Takže pokud záznam předáte majiteli poškozené věci nebo rovnou podíte trestní oznámení na fízlárně (a nečekejte, že se tím fázlové budou hned zabývat), pak jde o zákonné použití videozáznamu a manifestaci Vašeho právního zájmu.
          Pokud ten záznam zveřejníte v mrdiích, pak budete klopit, neb jde o nezákonné použití záznamu.
          Docela jasně to judikoval i Ústavní soud.

          https://zpravy.aktualne.cz/domaci/dopadl-zlodeje-kola-kdyz-zverejnil-jeho-fotku-dostal-za-to-p/r~7d407b0c989811e7a0c50025900fea04/

          1. K tomu judikování Ústavním soudem – žádný judikát není. Jestli jde o III. ÚS 3565/16, tak to je usnesení o odmítnutí. A co se týče toho případu, tak subjekt si to podělal sám. Protože měl svoji argumentaci v rámci řízení a ne ji postupně měnit a dávkovat ji vzestupně podle instance.

          2. Ale ten pán v tom článku prováděl trochu něco jiného, navíc nezvolil u jednotlivých instancí správný přístup.
            Pak existuje zpravodajská licence a ulice je veřejný prostor.
            A pro jistotu rozmažeme obličeje a tvrdíme, že jsme si natáčeli ptáčky na stromech.
            Neřekl bych, že zveřejnění kohokoliv kdekoliv je vždy nezákonné.

        3. ergo, zveřejnění záznamu cigoše bez jeho souhlasu je co, Halík? Nezákonné.
          Otázkou je pouze to, kdo bude žalovat (neboť cigoš je mrtvý, to se to pak porušují práva) a zda se fízlům (i kdyby o to měli zájem) podaří ztotožnit autora záznamu. Neboť pokud autor záznamu dá záznam k dispozici médiím, pak odpovědný je autor záznamu, že.

          Mě by zajímalo, zda Romea TV (samozřejmě v zájmu práva a politické korektnisti) bude žalovat všechny ty cigoše, kteří si svého spoluobčana nezákonně natočili…:-)))

      2. Držte se medicíny.

  2. Předně díky za poměrně pravděpodobný popis událostí, nicméně k některým detailům a závěrům bych měl drobné výhrady.
    Na okraj: Tvrdit, že opicajt z PMJ má hodinovou mzdu jako neurochirurg je prostě jen dochtorský fňů. Nejen že to tak není, ale bylo li by, není třeba nadávat fízlům, leč VZP mastným držkám.
    No pak a to hlavně, bych si rád nad článkem provedl mentální samohanu na téma, když si přivodíš vlastním přičiněním (fetováním) stav, kdy jsi nekontrolovatelně agresivní píčus, bude s tebou zacházeno jako s nekontrolovatelně agresivním píčusem. Nechceš aby tě fízlové sejmuli? Nejsnažší cesta k tomu je nefetovat. Rozhodně tohle nelze srovnávat se zákrokem opic na psychiatrické léčebně, nebo se 40 minut trvajcím mlácením frajera v ulicích Prahy. Pořád mi nějak není jasné, co by asi tak měl tedy být ten adekvátní zákrok u frajera, který si dobrovolně přivodí lobotomii, takže na něj nefunguje ani papřák, ani nasilí, už vůbec ne domluva? Čekáme, že fízl z PMJ ho oddiagnostikuje a pak mu určí vhodnou medikaci? Nebo ho nechá řádit dle potřeby do příjezdu RZS? Kdysi jsem si chodil přividělávat na fuckball coby ostraha a tak ze skušenosti vím, že zfetovaná agresivní opice je pro pár lidí zastavitelná asi jako vlak. (Kde ty loňské sněhy jsou, soudobí fuckballový výtržníci se mnohem častěji než fetu věnují fázovému tréninku MMA a při přesile, kterou vždy budou mít, by pomohl jedině odstřel. Což zase vede k tomu, že v ostraze „na kotli“ jsou jen vlastně úplně stejní magoři a semtam někoho z nich utlučou. No aby ne, nikdo normální by tam nevlezl.)

    1. „Nebo ho nechá řádit dle potřeby do příjezdu RZS?“
      A po příjezdu bude co? Aby bylo možné aplikovat jakoukoliv medicínskou metodu, musí se dotyčný napřed co? Znehybnit, kurva, znehybnit – aspoň na krátkou chvíli…
      A – jak zde bylo velmi přehledně a srozumitelně vysvětleno – to znehybnění samotné je způsobilé ho ještě víc rozpumprdlíkovat, případně i zabít…

      1. jizlivec 30.6.2021 v 14:51

        Souhlasím.
        Minulý týden jsem nešťasnou náhodou viděl televizní rozhovor s odborníkem – Pirátem.
        Vydal několik výroků, z kterých jsem pochopil (nedokáži je citovat), že zasahující policisté konali zásadně a nepřípustně špatně, protože s problémovým narkomanem předmětného druhu se musí pracovat dlouhodobě, již od začátku závislosti.

  3. „… v excitovaném deliriu se člověk brání skutečně až do poslední chvíle, dokud má aspoň nějaké rezervy“ – to je možné, ale stejně by se bránil pokud by mu chtěli nasadit svěrací kazajku, píchnout injekci či jakkoliv s ním interagovat, ne?
    Taky nějak nevidím prostor pro jiný typ zákroku, než znehybnění, pokud osoba ohrožuje okolí nebo sebe. Rány obuškem do ležícího se se jistě dají brát jako zbytečná brutalita, ale na ně asi nezemřel.
    Taky těžko po fízlech chtít znalosti zkušeného lékaře (nemyslím že by si přesně věděl rady i kdejaký „obvoďák“), při poskytování následné péče, těžko také říct v jakém momentě byla volána rychlá.
    Už jsem pár lidí viděl totálně mimo, ale extrémně agresivní byly jenom fetky.
    Nerad dělám švestkám advokáta, ale také si myslím že za svoji smrt si může pan Cigi sám …

    1. Pokud bude fizl umet stanovit diagnozu jako lekar, muze za dvoj- az trojnasobnej plat radeji delat toho lekare, tipuju.

      1. Obávám se že u většiny je dosažení úrovně „stanovení diagnóz“ neslučitelné s mozkovým myšlením :D

      2. A čoveče přesto furt mají chudáci dochtoři málo a je nutný tam lejt další miliardy, máš to tady hned ve vedlejší diskusi…

        1. Jestli se to nevyplatí, sousedi si sice spostu doktorů pozvali ale zdá se že jejich jediná specializace je gynekoligie, tak těm našim zaplatí víc jak u nás.
          Tak jestli se u doktora chceme za pár let domluvit česky asi nic jinýho, než jim připlatit, nezbývá …

          1. Nepřipadá tak nejak v úvahu, aby dostávali říšský platy v našich podmínkách. Ostatně je celkem dobře prokázaný z jinýho, eště staršího řemesla, že za víc peněz obvykle stejně není víc muziky.

    2. Škoda, že se pan doktor moc nerozepsal o tom, jak by zásahy policajtů proti smažkám měly vypadat. Zřejmě by policajti měli být vybaveni extra formuláři, kde by smažka vyplnila, čím se zrovna sjela a na čem frčí dlouhodobě, podepsala informovaný souhlas se zákrokem, změřil by se jim tlak a tep a přivolaný lékař by vyhodnotil, zda zákrok může nebo nemůže začít.

  4. Vidím kritiku zákroku, a potud chápu. Ale nějak mi tu chybí, co s takovým člověkem měli fízlové dělat. Jednak mi teda z toho videa nepřipadá, že by mu klečeli na krku, přijde mi že dotyčný (nejsem si jist zda dotyčná, to video je nekvalitní) má koleno za, ale… jaký byl tedy postup?

    Ten člověk je mimo. Fajn, kdokoli ho zkusí „pacifikovat“ riskuje, že bude eskalovat agresivitu do vyčerpání a konce. Nicméně správně tedy co, taser? Jo, jenže dotyčný měl dle zprávy (která samozřejmě může, a nemusí být pravdivá) problémy se srdcem. K tomu vedro, a fakt že pán byl poměrně dost excitován již před příjezdem dotyčných. Tak já nevím, uspávačku od myslivca?

  5. Propracovaný a objektivní názor založený na základních faktech, který nutí čtenáře si něco nastudovat, protože autor nepíše pro blbce.
    Výborná práce!
    Su v klidu, protože slušný člověk v tomhle nemůže prohrát. Vždy to projede darebák, blbec a vychcanec v jedné osobě.

  6. Skvělý souhrn, i co se znalecké problematiky týká. I když není znalec jako znalec, někteří z technických oborů jsou dobří. Ale moje letmé zkušenosti se netýkají připadů, na kterých participovala PČR ad., pravda.

    Načrtnuté nároky týkající se kvalifikovaného postupu ramena spravedlnosti jsou hodně za hranicí možností, co se běžných beng týká. Jeden dva (možná) instruktoři v ČR, kteří to zvládnou vždy a všude, jsou na úrovni preparátů v lihu v Hrdličkově muzeu a pro každodenní praxi ve Vychcálkově jako by nebyli.

    Takoví skvělí policajti, tedy příslušníci, též esenbáci, jsme byli my v dětských hrách před půl stoletím, nebo Theo Kojak.

    Jaké závěrem navrhnout řešení? Snažit se být dál od všemožného póvlu a raději i od všemožných orgánů moci výkonné. A pokud má mít člověk smůlu, bude jen součást statistik, žádná trága, Slunce kvůli tomu svítit nepřestane. Blbé, ale co nadělat.

  7. Challenger27.6.2021 v 21:15
    „a pokud to nebude cikán, kriminálník a smažka a půjde o delirium z jiné příčiny, tak to, co tihle fízlové udělali, bude taky v pořádku?“

    Odpovím specificky na „taky“ a odpovím kladně…
    Pokud se řekne, že je potřeba řádícího jedince znehybnit, pak je jedno, z jakého důvodu řádí…
    Pokud ho není potřeba znehybnit, pak je také jedno, co je příčinou jeho stavu…
    Předem podotýkám, že dle mého názoru kopance či obušek ke znehybnění* nepomůžou a spíše situaci zhorší…

    * Pomíjím použití k navolnění nebo třeba i ochromení končetiny – někdy to může být vhodné, ale vůči indolentnímu individuu to opravdu nefunguje…

    1. Tak znehybnění je jedna věc, druhá věc je zabití.
      Já řešil excitovsné delirium nesčíslněkrát a zatím se mi nikdy nestalo, že by mi v souvislosti s tím někdo zakalil.
      Podle mě není zákonné, aby pokud má kdokoli licenci k použití prostředků násilí, aby nebyl trénován, jak tyto prostředky používat bezpečně i v případě excitovaného deliria.
      Dle mého názoru je to stejně jako nechat operovat chirurga, který to neumí nebo nechat letět pilota, který neumí pilotovat letadlo.

      1. Celou věc stavíte do obecné roviny, tedy pokud vidím potenciální nedostatky mohou být v koordinaci zasahujících složek, fízlí práce je agresora zastavit, práce felčara by měla být příp. excitované delirium diagnostikovat a případně vyřešit (pokud by fízli měli pravomoc stanovit diagnózu, dokážu si představit, že byste byl jeden z prvních co by – oprávněně – protestoval).
        Samotný zákrok „zakleknutí“ nezabíjí, může zabít jak uvádíte, fyziologická reakce. Ale tu by měl řešit lékař, fízli jsou prostě ti „silní a blbí“ a jejich jediná možnost je dotyčného nechat vycukat do zvládnutelného stavu. Většinou to zřejmě funguje.
        Jedinou možnost vidím, aby operátor k řešení situací kdy je policie volána evidentně k vyřešení amoku, volal současně rychlou.
        Za smrtí pana Cigiho (a možných úmrtí v ex. st.) není policejní brutalita ale nezvládnutí medicínské stránky věci.

        1. To záleží na tom, jak policejní brutalitu definujete.
          V případě Floyda fízlí soudní patolog také nic neshledal. Teprve soukromě placený patolog shledal jasné známky asfyxie.
          V případě pana Cigiho, je jednoznačně dokumentováno bolestivé páčení končetin a mlácení obušky, která nemohlo splnit zákonem stanovený účel, tudíž se dle mého názoru o policejní brutalitu jedná. To, že pravděpodobně nešlo o úmysl ale o nedbalost ze strany Policie je věc jiná.
          Také je věc jiná, že si většina primitivů při pohledu na zfetovaného cikána řekne, že mu to patří a dokonce cítí jisté zadostiučinění.

          Rozhodně si nemyslím, že by to byl výsledek diskriminace, jde o psychopatický modus operandi současné policie, kdy se její příslušníci v tomto vyžívají. Tím roztáčejí bludný kruh na kterém následně parazitují a společnost jim za to ještě tleská

          Důsledky můžeme vidět kupříkladu tento týden, kdy chlápka (jeho smutný osud už asi rok sleduji) natolik vytočili do červenýho, že prostě šel a na jednu bábu vylil kyselinu a druhou zastřelil.

          Tak teď si soudruzi fízlové můžou gratulovat k jedné zohavené bábě a jedné mrtvole. Ale pachatele slavně chytili a půjde sedět na doživotí, tak tomu říkám výhra. Bohužel, spousta zdejších čtenářů si nad tím bude honit své přirození.

          1. Mlácení obuškem do znehybněného brutalita je, ale troufám si tvrdit, že to s jeho smrtí má pramálo společného. Páčení ruky bylo dle mě součástí zvládnutí odporu zatýkaného.
            Jj, u případu toho chlápka jsem si říkal jak asi vznikají Blažkové … (Frenštát p. R. 2013).

          2. “ V případě pana Cigiho, je jednoznačně dokumentováno bolestivé páčení končetin a mlácení obušky, která nemohlo splnit zákonem stanovený účel, tudíž se dle mého názoru o policejní brutalitu jedná“

            Tady nesouhlasím. Teda ne, že by teď zpětně nebylo z pohledu doktora jasné, že to nemohlo splnit účel, nicméne policajtovi bez zdravotnického vzdělání, co na míste pár minut kouká na agresicního cikána, tohle fakt jasný být nemohlo. Dokonce bych se vsadil, že ho to ani nemohlo napadnout.
            Jemné rádny teleksopickým obuškem a dalšímy prostředky jsou naprosto běžná prkatika, navíc léty ověřená. Nevidím důvod to kvůli jedné mrtvole měnit, shit happens a žádný systém není neprůstřelný. Stačilo nebrat drogy. proto taky kravaťáci neumíraji ve večerních zprávach zakleknutí policajtama.

            Je velmi snadné soudit práci policie, kdyžs tam nikdy nepracoval. Já taky ne, ale pracoval sem jinde a když slyším lidi mluvit o oblastech, kde sem pracoval, okamžite vím, že o tom ví úplny hodno. Tohle je podobný.
            není snadný si svůj omyl a zkreslený názor uvědomit, ale doporučuju. Člověku se pak hůř hejtuje a vede k větší míře zamyšlění, což nemůže uškodit.

            Btw tu mrtvou bábu chceš taky přišít polici? :D hele já je taky nemám rád, ale vocamcat pocamcat. Tohle už je scifi. Kdo stisknul spoušť je jasný (se domnivám), takže prostor k diskusi neexistuje. Bába udělala jen jedinou chybu – věřila, že ji stát ochrání. No, ponaučení pro ostatní. K hejtům nevidím důvod.

            1. To se mi vybavil jeden článek na DF a dokonce jsem ho i našel:

              https://dfens-cz.com/chranit-a-slouzit-aneb-z-vypraveni-jedne-svestky/

            2. to se pletete. V USA skončil mrtvej při excitovaném deliriu i jeden advokát (nemám zprávy o co přesně šlo, četl jsem v rámci přípravy tohoto článku jen jednu statistiku), pes tenkrát neštěk, černoši se kvůli němu rozhodně nepouštěli do hromadného rabování.

              Mám za to, že tady by cikáni udělali veřejnosti dobrou službu, kdyby to floydovské rabování trošku zopakovali, protože to by aspoň fízlové museli projevit nějakou sebereflexi. Takhle na to budou fízlové zase srát, nebudou se ničeho bát a lidi budou pořád umírat. Protože vidím jako menší zlo, když si cikáni trochu zarabují, než když má kdejaký subalterní psychopatický fízl zelenou od svých nadřízených v tom, aby vám mohl kleknout kdykokli beztrestně na krk a zamordovat vás.
              Zkuste si poslechnout znovu: https://www.youtube.com/watch?v=7NkxsCc3ZZU
              Slyšíte tam nějaký concern ohledně škod na životě?

      2. Challenger29.6.2021 v 20:57
        „Podle mě není zákonné, aby pokud má kdokoli licenci k použití prostředků násilí, aby nebyl trénován, jak tyto prostředky používat bezpečně i v případě excitovaného deliria.“

        Souhlasím…
        Takže JAK?

        1. No to by si měli vyřešit fízlové. Přece tady nebudeme makat za ně.
          Musejí vyvinout metodiku, jak s těmito lidmi bezpečně nakládat – kupř. naložit svěrací kazajku, volat RZP při určitých projevech amentně delirantních a podobně.

          1. Jenže to průměrnej fízl, tj. tvor s IQ 85, nezvládne.

          2. Challenger 30.6.2021 v 15:13

            Až se bude někdo pokoušet naložit svěrací kazajku člověku chovajícímu se jako zde t.zv.Cigi, koupím si lístek. Samozřejmě do páté řady nebo výše.
            V případě, že zavolají RZP, rád si připlatím za druhý lístek a počkám, co tato udělá.

            Několikrát jsem se nachomýtl k zajištění epileptika, naposled v obsazeném autobuse MHD. Velmi hrubou představu o obtížnosti úkonu jsem si udělal.

          3. Tu svěrací kazajku na smažku dostanou jak? Nebude k tomu náhodou potřeba, aby si na něj nejdřív dva chlapi klekli a dostali ho na zem? Je rozhodně míň pracné a pro všechny bezpečnější mu spoutat ruce za zády, než se pokoušet nacpat excitovanou cikánskou chobotnici do síťovky tak, aby žádné chapadlo nekoukalo ven.

            Stejně tak RZP – dokud bude smažka nekontrolovaně běhat po okolí a napadat lidi a předměty, tak se na něj zdravotníci vyserou a řeknou policajtům, ať ho nejdřív zklidní.

            Já fakt nejsem žádný fanda policajtů, ale dokážu si jen těžko představit, jak budou vyhodnocovat, čím se předmět jejich zájmu sjel a jak moc je pro něj bezpečné, když se ho pokusí zklidnit manuálně.

            1. Tak jako svěrací kazajku normálně nasazují lapiduši na psychiatrii nebo sestry v nemoncici. Vy si sand myslíte že sestrám nebo lapiduchům ten pacoš podrží?
              Jednou jsem dělal urgentní tracheotomii pacientovi v grand-mal záchvatu epilepsie, taky jsem to zvládl a to mě nikdo necvičí. Tak proč né oni?
              Já se, pánové, divím že máte takovou péči, jak to fízlové zvládnou, je to přece jejich práce, tak ať se snaží.

              1. Byl ten epileptik agresivní? Napadal někoho, hrozilo, že odněkud vytáhne vreckový nožík nebo žiletku?

                1. Tenhle cikán by žádný vreckový nožík nebo žiletku nevytáhl. Tenhle ani nebyl schopen poznat, co má před sebou, jestli kumpána nebo auto nebo fízla. A i kdyby, fízlové mají combat geary, neprůstřelné vesty a flintičky a veškeré vymoženosti pro vlastní ochranu (to za komára měli pouze zelenou uniformu s červenýma výložkama a tohle se jim taky nestávalo v takové míře jako dneska) a že by tenhle týpek byl schopen být dostatečně rychlý a útok řádně zacílit, o tom velmi pochybuju. A pokud by vytáhl? No tak pak je fízl v ohrožení života a může střílet. Ale to se nestalo, že ne?

                  BTW nebyl to epileptik. Byl to člověk v předsmrtné agónii, co se dusil, GM eileptický záchvat je jedním z možných scénářů udušení. V excitovaném deliriu, že vám neotevřou ani držku, abyste se podívali, proč se dusí, jsou takoví lidé zcela běžně. Občas se po vás i ožene. V jedné nemocnici v zahraničí, kde jsem pracoval, se dokonce traduje historka, že pacoš v excitovaném deliriu honil doktora na emergency a ten musel utéct oknem.

                  Vaše argumenty jsou naprostým nepochopením situace.

                  1. Z lékařského pohledu nemůžu argumentovat, nejsem znalý. Ale Vy zase máte hodně velké mezery ve znalosti postupů a výbavy policie.

  8. Jsem lékař jako autor. Mohu pouze napsat- chtěl bych ho či sebe vidět reagovat na naprosté šílenství toho feťáka tam a v té době bez zázemí-ordinace či nemocnice. Policistů se nezastávám, v mnoha věcech s autorem souzním. Přesto se jinak píše X dní po akci, jak se dělá akutně na místě. Howgh!

    1. Proč to rozebírat? Magor to přepískl a policajt dělal taknějak to, co bylo potřeba a to, co byl schopen rozpoznat a vyhodnotit a pro co byl schopen se rozhodnout. Výsledek je smutný, ale policajty bych nevinil. Vpravdě byli v pasti. Cokoliv by udělali, bylo by špatně. A Situaci nezavinili oni.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017