Ve stínu ukrajinských událostí - zpět na článek

Počet komentářů: 446

  1. „Začalo to vypnutím webů, které se nějak nehodily do krámu…“ – když ona úmyslná lež se slušnému člověku nikdy nehodí do krámu.

    1. A jak poznáte co je lež a co je pravda, obzvláště v situaci, kdy se běžně ze lži během 14 dnů stává pravdivá informace?

      1. Pravdu určuje libdemstrana a vláda! Myslete politicky, Jasoň!!

        1. Soudruhu Eyble vy jste nám ustrnul v politickém vývoji… současná progresivní etapa vývoje předvoje lidstva v EU vyžaduje, aby jste si sám byl vědom správných postojů… nemůžete vyžadovat po dnešní vytížené straně a vládě aby vás vodila za ručičku… strana pouze následně koriguje vaše chybná rozhodnutí… dnes se již vlastní zodpovědnosti za chybný úsudek a sociální diskrepanci nezbavíte!!!

      2. Dneska je to lez a je potreba s tim zatocit hned dnes, nez se z toho do zitrka stane pravda! A zitra zatocime s tou lzi, ktera bude pravdou pozitri. Jsme zeme, kde dnes znamena zitra!

        1. 40 let to bylo na denním pořádku, proč tě to teď šokuje?

          1. No protoze s minulosti a bolsevismem jsme prece zatocili.

            …a nebo ne?

            1. Jasne, ze zatocili, Vitek Rakusan to rekl jasne, prece by nekecal.

              „Letošní 17. listopad je speciální, unikátní. Poprvé ho slavíme bez komunistů v parlamentu. Když jsem viděl, jak si balí své věci v kancelářích, neměl jsem v sobě žádný sentiment. Jedna éra skončila, otevírá se nová kapitola,” řekl Rakušan, pravděpodobný ministr vnitra v budoucí vládě, kterou sestavují koalice SPOLU (ODS, KDU-ČSL, TOP 09) a Pirátů se STAN.

              Nemohu si pomoci, ale tahle nova kapitola mi pripomina nektere kapitoly mnohem starsi, ktere jsou mi znamy toliko z doslechu. Rozdil je akorat v tom, ze tahle sebranka se ani nesnazi blouznit o budovani svetlych zitrku, naopak, natvrdo reknou, ze zivotni uroven pujde do prdele a ze vlada tu neni pro lidi.

              1. Dnes je ta demokracie budována aktuální strategií. Tenkrát po válce stačilo slibovat lepší zítřky a lidi v ně doufající šli a blbli. Dnes se má každý dobře a lepší zítřky už netáhnou, lidi v ještě lepší život už nevěří. Tak se přešlo na strašení. Napřed se strašilo návratem komunistů. Úplně vidím, jak se jejich voličská základna rozrůstá tak, že vyhrajou volby. Pak se začlo strašit Babišem, že na všechny klekne. Na rovinu. Kolikrát jste za Babiše zažili daňovou kontrolu? Jako fakt kontrolu, ne řešení nesrovnalostí po telefonu, nebo výzvou. Já myslím takovou kontrolu, kdy máte ve firmě každý den úředníka, co se Vám tam ve všem hrabě. Jako, že Vám tam leze po stolech a přeměřuje okna, aby Vám pak vyhodil z nákladů nákup záclon, protože jste jich koupili o 7m více, než kolik máte oken. Zažil jsem! Nebo to voblibene kontrolování knihy jízd. Tak co? Kdo z Vás to měl za posledních 8let? Místo toho posloužila nahrávka Naší na ně klekli. No do psí díry, vždyť v té nahrávce mluví o Csabim. Vedle něj v dobách LTO umírali lidi, pak se přešlo na technický benzín, což byl stejný princip jako LTO a zase vedle Csabiho umírali lidi.
                No a teď se straší ruskejma tankama v Česku. Jasně, Rusak tu jednostranně vyhlásí nezávislou Karlovarskou republiku a pak sem Putin pošle speciální vojenskou operaci.

            2. Jasně že ne, ostatně celý ty debaty kolem Ukrainské války jsou toho živoucím důkazem….
              Péra byly tvrdší, tráva zelenější a svět krásnější…. zlatej totáč… :D

      3. Třeba tak, že jedna strana soustavně lže tak neuvěřitelně stupidně a drze, že se sama okamžitě ze lži usvědčí. Dám vám pár příkladů.

        1) prohlásí, že ji napadl cizí stát, a důkazem toho je zničená obrněná technika v kamufláži toho nepřátelského státu na území lhářů – akorát že to není technika toho protivníka, nýbrž technika toho lháře.
        2) prohlásí, že její armáda někde nepůsobí – jen aby její vlastní propagandistická televize natočila techniku její armády právě na tom území, kde údajně nepůsobí.
        3) prohlásí, že neobsadila nějaké území, nýbrž to byla místní domobrana která vyrabovala muničáky – ale použije výstroj a výzbroj, jaká na obsazovaném území nikdy nebyla.
        4) prohlásí, že její vojáci nikdy nebojovali na určitém území – a o půl roku později jim veřejně předá vyznamenání za boj na onom území.
        5) prohlásí, že v žádném případě nechystá invazi do sousedního státu – a pár dní poté ji zahájí a nijak se tím netají.
        6) prohlásí, že proti nějakému státu nevede válku – a přitom tam bojuje vševojskovou armádou se stovkami tanků, vrtulníků, BVP a děl.
        7) prohlásí, že neútočí na civilní cíle – a potom úmyslně vypálí svou nejpřesnější munici tak, aby chirurgicky přesně trefila chodník a fasádu okresního úřadu.

        Považuji za fascinující, že se najdou lidé ochotní tyto lži skálopevně regurgitovat, ačkoli je ti lháři zcela zřejmě považují za naprosté užitečné idioty a úmyslnou děravostí svých lží se svým sympatizantům vysmívají.

        1. @JM
          Hrách na stěnu, perly sviním…

        2. Naopak, tady se jede lajna že čim větší šok, tim větší šance na úspěch. A takový ty rádoby ok nicky co tu jsou cca 7 let typu sysop a další na to z radostí najely. A teď jsou z nich totalitní svině toho nejhoršího kalibru.

          To nevadí. Ono se to zase vystříbří. Jen je dobrý si uvědomovat, co ty cool lidi co měli ty cool nazory jedou teď za lajnu. A nezapomenout jim to :)

          1. Jste se hledali… co to hulíte za matroš?

            1. Hele dřív frčel crack, ale to už je passé… teď se vrací herák na plný koule…..

            2. Ostatně víš jaká je nejlepší antikoncepce Klokánku?

              Pustit si kazeťák na plný koule!

        3. ad 7) tak zrovna okresní úřad je legitimní cíl, ať doma nebo v cizině
          … a Ruští naivkové nezačali válkou, ale „speciální vojenskou operací“ což je stejně do války dovedlo, ale k jejich i Ukrajinců škodě v podstatně horší pozici.

          Každopádně je smutné, že si kvůli stepním tahanicím kurvíme život u nás. Takový cirkus nepamatuji, zas takový rozdíl mezi nějakým Negerstánem a Ukrajinou není.

          1. Týjo, na Ukrajině úřady nespadají pod Vnitro, nýbrž Obranu?
            A Oblastní Vojenská Správa na Ukrajině sídlí ve stejném baráku, jako řidičáky a sociální dávky?
            To jsou mi věci, člověk se pořád učí.

          2. Kde jste se tu, chudáku, tak najednou vzal?

        4. 2 Jan Mrcasik:
          7) Já se jen zeptám, je most přes řeku, řekněme ve městě, vojenským cílem? Co třeba tržnice? Budova televize? Já jen, že NATO (to jsme i my, Česká republika) tohle všechno vedlo jako cíle „dvojího použití“ a bombardovalo je v Srbsku. Kdybych chtěl použít stejný metr a porovnal např. televizi vs. okresní úřad – co z toho je, podle Vás, legitimnějším cílem?

          1. Samozřejmě televize, protože vysílá vládní propagandu. Všiml jste si, že jsem nekritizoval ruský raketový úder na kyjevský televizní vysílač?

            1. Je vládní budova legitimním cílem? Řekněme, vládní palác?

              1. Viz můj post o mezinárodním válečném právu. Proporcionalita. Tzn. záleží, zda se ta která budova a ten který úřad podílí na válce či nikoli, a pokud ano, jaký je poměr mezi jeho podílem na válce vs. pomoci civilistům.

                1. Takže chápu správně, že po pečlivém posouzení jste došel k závěru, že gubernátor v Mykolajivu se nepodílel dostatečně na obraně města stojícího na frontové linii a tudíž jeho sídlo nebyl legitimní cíl?

                  Na rozdíl od všech vlád, které stály proti NATO, kdy jsou vládní budov obvykle prvními cíli – tam vždy převažuje tam vojenská část před tou civilní?

                  1. Hrách na stěnu, perly sviním…

                    1. To víte, jsem prostě pomalejší. :-)
                      Pořád tak nějak nevím, proč např. vládní budova na Ukrajině je tam „hlavně pro pomoc civilistům“, ale mosty v Somboru se „podílely na válce“. Jak např. budova staré pošty v Srbsku je ukázkovým příkladem vojenského objektu, nebo jak obytné doby v Prištině podporovaly válečné úsilí státu, který ve válce oficiálně ani nebyl a který NATO prostě jen tak napadlo.
                      Ale třeba mi někdo vysvětlí, proč když NATO někoho napadne, tak je to humanitární akce, ale když to samé udělá někdo jiný, tak je to akt agrese, válečný zločin a genocida. :-)

        5. a tos vole někdy byl v knihovně a díval se tam na STOVKY knih vo působení emerickejch zvláštních jednotek, a to jenom vo těch případech, kdy se to už po desítkách let provalilo, kterak tajně působí po všech možnejch cizích státech (úplně nejvíc asi v latinské americe, ale nejen tam)? pár sem jich taky četl, vod Clancyho, tuším; to je samozřejmě naprosto v pořádku a všechny emerický oruady vždycky online a po pravdě veřejně říkají, jaký jednotky a kde aktuálně působí a co tam dělají, to je přece jasný!

          ale dyž to stejně udělají rusácí, tak to je mordor a fůj, jak si to ty svině vůbec můžou dovolit, všechno to umlátit zpátky do středověků…

          Tak jo, no.

    2. V tom pripade neni nutne vypinat zadne weby, protoze pokud se na nich umyslne lze, pak:

      1) slusnemu cloveku se to prece do kramu nehodi, takze to necte
      2) provozovatel pujde xoudu a bude spravedlive potrestan.

      Nebo jsem to spatne pochopil?

      1. Potrestan za co? Za klamstvo? Klamat je od kedy trestne?

        1. Potrestanej, pokud porusil zakon. Pokud ne, pak nemuze byt potrestan a nesmi byt cenzurovan.

    3. Hmmm… moje celoživotní zkušenost mi říká… bacha na ty co tvrdí že jsou slušný lidi… bejvaj to největší svině

      1. No, ony jsou to slusny svine.

        1. Pregnantně to vyslovil Petr Kostka jako pan ynšpektor ve Fešákovi Hubertovi… „Vuml, bacha na mě, já jsem dobrák… ale svině“

          1. Wurm, vy VUMLe :-)

            1. ty vole Freudovské přeřeknutí… přísahám že jsem kolem VUMLU pouze projížděl šalinou… stokrát opíši… Wurm, Wurm, Wurm…

              1. Kromě té školy měl VUML v naší rodině ještě jeden význam.Otec říkal obušku Vulkanizovaný Učitel Marxismu-Leninismu.Párkrát taky vumlem dostal.

                1. :-))))

                2. VUML byl ten dlouhý bílý obušek používaný na demonstracích. Ne ten klasický policejní černý.
                  Jen by mě zajímalo, jestli je pravda, že způsoboval menší zranění, ale zato to víc bolelo, protože se při nárazu jaksi přilepil na tělo, bo měl pružný konec.

                  1. je to pravda… štípe jaxviňa

                  2. Mohu potvrdit.Každopádně v našem případě to bylo mlácení prázdný slámy.

    4. Slušný člověk má možnost lež odmítnout, anebo je to takový dement, že potřebuje Stranu, aby ho od lží uchránila? Tak asi jsi dement.

      Ostatně, žádný veb nešíří pouze lži,to by nikdy nefungovalo. Manipulace je založena na mixu pravdivých, zavádějících, zkreslených či neúplných informacích. A to platí v mainstrýmu i alterstrýmu. Hodně je to i o víře. A není blbý někomu zakazovat víru? Co takhle islám nebo křesťanství? Tam je blbostí…

      1. alterstrým není špatný… ale láme to jazyk… zkusme zavést do protokolu dohodou „alstrým“ :-))

        1. Co takhle fejkstrým, oboustranně, a rybo plav, kde je víc fejku, ať si každý dosadí

          1. Dohodnuto… fejkstrým, podle vzoru fejkbuk

    5. @alis
      správně alis. A ve volbách bych prosil jednotnou kandidátku Národní fronty. Slušnýmu člověku se nehodí do krámu, aby kandidoval nějaký ideově neprověřený soudruh.

  2. Jaka ‚hra na demokracii‘? Toto JE DEMOKRACIE. Takto to vypada, takovyto to ma prubeh a za chvili uvidite, cim to konci.

    Neni zadna jina, lepsi, ruzovejsi demokracie. Toto je ona.

    1. Tipl bych si, že jde o setrvale nezničitelné nedorozumění… média se tváří, že pojmy demokracie a svoboda jsou synonyma… není tomu tak… ty pojmy patří do jiných kategorií… lidi akceptují ty mediální manipulace a pak v tom mají hokej… a bude hůř…. vzdělání bolí

      1. NDR taky byla demokraticka. A pokud demokracie = svoboda, pak od zitrka prestavam platit dane.

        Taky mi vzdy poskakuji vidle ve stodole, kdyz slysi nejakeho politika mlet o tom, ze demokracie je svoboda.

        1. dobře vycvičený vidle

          1. Ten spagat, co je drzi, uz je dost zpuchrelej :-)

        2. NDR to byla megamutace toho původního významu.Ale třeba v muzice taky máme freejazz a freejam.

          1. S NDR bohužel mám zkušenost jenom z nákupů celý osmdesátky.
            V NSR jsem byl bohužel za celého socialismu jen 2x, takže o té „západnější“ části Němců nevím skoro nic. Od znovusjednocení (ke kterému imho nemělo vůbec dojít), jsme tam byli s paní jen jednou a netáhne mě to tam. Možná to byl jenom blbý pocit, sugesce, či co já vím – ale jak za toho socialismu, tak po sjednocení byli „zápaďáci“ příšerně odměření, někdy až nepříjemní. Možná jazyková bariéra, neochota mluvit s námi anglicky, nevím.

            Rakousko a vídeňský Conrad, to bylo jiné kafe. Tam se dalo bez potíží domluvit jak anglicky, tak později i česky. Jakmile totiž vedení už začátkem 80.let zjistilo, že je tam na nákupu nějaký Čech, tak okamžitě na prodejnu nalifrovali někoho, kdo česky uměl. Jednoho takového jsem měl téměř „přiděleného“, emigranta z osmašedesátého. Z katalogů, co mi od první návštěvy pak pravidelně posílali, každý čtvrtrok až do schránky, se nejméně třetina ztratila. Moc nepomohlo ani pozdější neprůhledné balení do pečetěných obálek.

            Matně si pamatuju, že i v NDR se dobře německy mluvícím kamarádům a kolegům stávalo, že jim třeba personál v obchodě řekl „my s vámi Čechy nesmíme o ničem mluvit“.
            Ale podle toho, co jsem měl možnost vidět v televizi (a točili to sami Němci), to vypadalo skoro tak, že naši estébáci byli vyložení lidumilové a ochránci obyvatelstva.

            Vždycky, když nějaký podobný pořad běžel, tak jsem si říkal, jestli to ti Němci s tím popelem na hlavu nepřehánějí. No a uplynuly nějaké roky – a ukazuje se, že je to ještě horší, než jsme dokázali domyslet.

            1. Vychodni Nemci byli fakt chudaci. Ti si tu prohranou valku za bolsana fakt vyzrali.

              1. Ale propagandu dělat uměli:
                https://www.youtube.com/watch?v=P1CyPjQQTAM

            2. Ten název byl prostě alespoň pro nás přepálenej.V NDR jsem nikdy nebyl, vím, že se tam jezdilo nakupovat.Většinou plastový krámy.Ale den před silvestrem prodávali pyrotechniku.Jen jeden den v roce.U nás to nebylo.Kdo si nezajistil nebo nevyrobil, tomu musely stačit prskavky.Když se otevřely hranice a konečně jsme vyjeli , tak bylo zajímavé, že rakušáci mají roztahané vesnice, ale před baráky žádné ploty.Připomnělo mi to jižní Moravu.V Německu každej kousek oplocenej.Na čundry nic moc.Film Goodbye Lenin pobavil.Jinak bylo šokující, když jsem si v Salcburku kupoval struny na kytaru(do té doby pouze Tuzex), tak před krámem někdo vysavačem luxoval chodník.Dneska je to možná jinak…

            3. Voni se ty němci prostě historicky moc neměnej. Ta víra v ně, je velkej epic fail, vždy byl, je a bude. Ale tak chápu, že lidi jako vy, co o historii ví svoje uzavřený slepý hovno, to může ještě šokovat.

              Nemluvím tu o prospěchu pro jednotlivýho soudruha. To se pak samozřejmě musí reich a svaz brát jinak. Mluvím tu o konfrontaci historie/Německo a Rusko/ a očekávání.

              1. Bylo vydáno unikátní dílo.Kronika rodiny Flesarů.Od 15. století zápisky.Oni původně z Flander, nicméně všichni členové rodiny od mala gramotní a vedení k Bratrské víře.Končí to rokem 1926, což je datum narození nejstaršího člena.Tohle by měla být povinná četba na školách.Region je Ždársko.Sirákov, Nové dvory.O Němcích se vyjadřují jasně: Zelené oči, ryšaví, škaredý a nevěřit ani slovo.

                1. Tvl, tak to bych si rád přečetl.
                  Už i tady je myslím zřejmé, že se rád hrabu v historii, snad kromě toho válčení, ale válečnou techniku rád, protože o hodně předběhla svou dobu. Každá válka je motorem technického pokroku, ať už v dobrém, či špatném slova smyslu.

                  1. Mám naskenováno, čekám na svolení to šířit.Jinak většina nákladu je ve veřejných knihovnách, tak poptej.Doporočuji vřele, tam je úplně všechno a v plný palbě.Je jasné, že někteří jedinci to psychicky neunesou…Ale tak takoví jsme byli, jsme, a budem.

                2. k věci jako obvykle trolové nic

                  1. až na tebe přestanu reagovat, tak se s tebou nebude bavit už nikdo… vymletá vysírko

                    1. Ty jsi vtipnej :) Ale musim t varovat, nedam se moc tvarovat, od kremrolek tvého typu, do debilního stereotypu.

                      Modrý Klokan. Hloupý, tupý, nudný. Typický nový nick tady. Ale jak jsem už psal několika přátelům, rád se tu budu nadále obveselovat zrůdičkama :)

                      Ovšem už mi nepiš, srdce mi bolestí pukne.

                  2. Mám pocit, že trpíš podobnou úchylkou jako corona.Ale je to jen pocit.

                    1. mam pocit, že když si z historie vybereš 1% a to tu nadhodíš jako odpověď na moje

                      „Voni se ty němci prostě historicky moc neměnej. Ta víra v ně, je velkej epic fail, vždy byl, je a bude. Ale tak chápu, že lidi jako vy, co o historii ví svoje uzavřený slepý hovno, to může ještě šokovat.“

                      Tak že jsi buď blbej trol, nebo kretén. Ale můžu se mýlit.

                    2. Velice se omlouvám, čtu jen prvních pár slov.Zdravím Tě srdečně.

                    3. Ty nejenom že to ani nečteš, ale nad tim ani drobet nemyslíš. Takže vlastně jedeš jen propagandu. Co s někým tvýho typu? Sám mi poraď.

                    4. Rozhodně nepíšu tolik, abych to nějak výrazně naředil.Jiného balastu je tu ažaž.Budu pokračovat.

                    5. Že vás tadyten svobodnej web baví takhle zablejt,,,,

                3. Tohle?
                  https://www.databazeknih.cz/knihy/koreny-veku-229794

                  To vypadá zajímavě, díky za tip.

                  1. Realita!

            4. to servisdok:

              v každým rozpadu státu či odtržení v evropě za posledních 30 let… měli svý pracky němčouři, jejich politici, nevládky vysídlenců, tajná služba, armáda a jejich prachy… sami jako jediní se sjednotili… to nevymyslíš a nepochopíš… a to ty svině prohráli obě války co vedli za sto let… ty vole nechcu vidět co ten německej ksindl provede za zvěrstva, až zase začne doopravdy válčit a nedejbože vyhrávat… tfujtajxl

              1. Zprava jurgen, zleva Vasil.A dohlíží George.A řídí to Stein.Co my s tím?

                1. nabrousíme čtvery vidle, nebo se odtud odjebem … někteří prozíravější „chudí nevzdělaní vesničani“ už kupují prales v Jižní Americe..

                  1. To je možný, já zůstanu v tom našem kráteru.

                  2. taky bych jel… nemám s kým a jsem na to už assi starej

    2. právě, že tak úplně není. Mění se s přívlastky. Lidová demokracie i liberální demokracie odklání původní demokracii jinam. Tváří se to jako demokracie, ale už je to něco jiného.

      1. Puvodni demokracii pomerne dobre a dukladne popsal Platon. Ty dnesni klony jsou jeste horsi, nez puvodni matka.

        1. asi tak. nejvíc do té původní řecké demokracie hází vidle volební právo kde koho. jestli prosadí korespondenční hlasování, pak to posunou úplně do řiti.

          1. Ja to rikam furt, ze volebni pravo by melo byt zasluha. Kdo pro stat udelal hovno, tak zadny volebni pravo mit nema. Plus ho nemaji mit ti, kteri jsou primo soucasti statni struktury. Nemyslim zrovna hasice, ale uredniky vsechny a u ucitelu bych jeste hodne premyslel, protoze ti, co je znam, jsou levicaci az na pudu.

            1. Rozhodně by neměli mít volební právo ozbrojené složky (PČR, hasiči, armáda). Nikoliv kvůli eventuálnímu levičáctví, ale z principu.

              1. Ta hasice bych tam klidne nechal. Ono taky jde o to, o jakem volebnim pravu se bavime. V komunalkach bych toho nechal vic, ale k parlamentnim bych pustil jen ty, co maji neco za sebou a co nevisi na statnim cecku.

                Nojo… ale to bych toho chtel moc. A nekdo by prisel o moc.

                1. ono ty hasiči můžou být klidně placení soukromými subjekty, velké firmy, pojišťovny … nyní to jde většinou oklikou přes stát

              2. Nechal bych tam i policii a armádu, a hasiče samozřejmě… oni reálně žádnou politickou moc nevykonávají (kromě nepodstatného množství ve vedení)… řadový personál těchto složek má stejný zájmy jako ostatní lidi, akorát bohužel musí poslouchat rozkazy jsoucí i proti jejich zájmům… hlavně bych sebral volební právo všem úředníkům a učitelům… jsou to vohnouti, kteří volí na befehl… nemají páteř

                1. až na ozbrojené složky souhlas, ačkoliv jdu i proti sobě. Ale není to o páteři, nýbrž o principu.

              3. A taky by neměli mít volební právo úředníci, zdravotníci, učitelé a další lidé závislí na státu, pak majitelé a zaměstnanci firem které dostávají státní zakázky. Potom rodinní příslušníci výše jmenovaných (bo co je doma, to se počítá). Nakonec pak oligarchové a miliardáři kteří pasou politiky a dotují (=podplácí) politické strany. Pak ještě doochodci závislí na penězích od státu. Rozvedené matky samoživitelky se sociálními přídavky.

                Takže kdo nám zbyl? Asi zaměstnanci soukromých firem nenapojení nijak na stát a pak bezdomovci. Tihle by jediní měli mít volební právo, bo jim stát nic nepřináší. To mi tak nějak vyplývá z logiky věci.

                1. to jste ovšem vzal hodně zeširoka… pak ještě možnost volby zrušit a udělat to losováním.

                2. to je moc komplikovaný… bezdomovci jsou furt ožralí a nevyskytují se na místech svého posledního trvalého bydliště ve volebních seznamech… a zaměstnanci soukromých firem jsou neperspektivní sociální skupina, musí makat, na nějaký volby nemají čas a celkově nějak nezapadají do konceptu…

                  souhlasím tedy s trebem… volby zrušit a kdo se chopí moci, musí zajistit naši spokojenost… nebo poletí do Jeleního příkopu

                3. Není třeba vynalézat bicykl. Všechno už bylo vymyšleno a i uplatňováno. Státní zaměstnanci dostávali čistý plat, žádné daně ani odvody, stejně by se to přelévalo jen mezi sloupečky státního rozpočtu. A volební právo měli plátci daní buď příjmových, nebo majetkových. To znamená i státní zaměstnanec, který si našetřil a postavil barák (majetková daň) nebo nakoupil podíly ve firmách (daň z kapitálového příjmu). Komplikované to bylo tím, že váha hlasu se počítala podle velikosti majetku. Mělo to logiku, volby především rozhodují o způsobu nakládání se společným majetkem, takže rozhodovat by měli ti, kteří k němu přispívají. Nicméně tu rozdílnou váhu hlasu bych vynechal, rovné právo by mohlo zůstat, ale všeobecné patří rozhodně zrušit.

                  1. Tak jo

                  2. Daně só zlodějina takže volební právo založený na daňách nic dobrýho nedonese.
                    Volby by mňely bét zpoplatněný aby došél volit akorát ten co to myslí vážně.
                    Protože neska só volby taková sranda reality show – kudrnáč je sympatické, je to zadarmo, tak mu to hodím, šak vo nic nende.
                    Né. Dé palackýho na dřevo a až potom vol, ináč čuč doma.

                    1. taky dobrý… takže to shrnu… buď zaplatíš a volíš… nebo nevolíš a dostaneš zaplaceno

                    2. nebo nevolíš a dostaneš zaplaceno
                      Taková „nevolební“ dotaca?
                      Polde mýho só dotace sténá sviňárna jako ty daně.

                  3. a chudobní ?

            2. Když jsme u těch voleb – napjatě čekám, jak dopadnou volby v Maďarsku. Pokud to naše konsternované mrdky vůbec zveřejní.

              1. sam ses mrdka, mrdko…
                Tvl proc by nekdo nemel zverejnit, jak dopadly kdekoliv nejake volby?
                Ty jses fakt dement :-D

                1. on na ně kamenem, vy na něj taky kamenem. příště zkuste chleba, třeba se k vám lidé budou chovat uctivěji.

                  no… ale mohli taky udělat speciální studio, průběžné průzkumy, průběžné sčítání… :-D

                  1. A to dělaj u nějakejch volb v evropě? Německý volby se tad takhle řešily? Nebo co to tady kurva meleš?

                    1. v Německu se čekal zásadní obrat? Hýkalo se před volbami o fuj fuj vládě a potřebě změny politického směru?
                      Btw… nemslel jsem to vážně samozřejmě, ale neškodila by vám chladnější hlava. ale zase jste svůj, to se mi líbí :-)

                    2. Nějak zřejmě nechápete co píšete a vy a na co reagujete. To už se tak u vymytých kremrolek stává. Jo a že vás posílám doprdele, tak to dělám rád a s chutí, milý debile.

                    3. to je marné

                    4. Je. A bohužel se to lidem, co tu jsou 20 let prostě nedá nekonečným lhaním a vymýšlením píčovin měnit názor.

                    5. shifty ty popíráš přírodní zákony… seš úplně blbej, úplně sjetej, neumíš číst… ale perfektně píšeš… tak kvič dál klaune

                    6. Tohle bylo klokánku slabší a netrefilo mě to. Měl bys jsi se vrátit do výcvikového střediska a pracovat na sobě. Jinak budeš za kreténa.

                    7. No tak doporučuju mrknout na výsledky těch maďarských voleb, suteréni

                2. dement kritizuje ošetřujícího lékaře… sodoma gomora

              2. Predpokladam, ze na domacim hristi Orban titul obhaji.

            3. to Sysop:

              ty brďo, to je ale opravdu seriózně kvalitní nápad na pozitivní rekonstrukci nefunkčních politických procesů v režimech podobných našemu… chce to doladit, ale základ je zcela funkční… personál mocenských (třeba i potenciálně) státních organizací a úřadů bez volebního práva… plus hafo dalších funkčních úprav… to by mohl rozpracovat Keller, nebo nějakej podobnej sociolog

              1. když zeman strašil povinnými volbami a pokutami za neúčast, říkal jsem si, proč na to jde tak blbě? ať to otočí. Možnost prodat svůj hlas řekněmě za litr… socky by šli k volbám, vzali litr a zřekli se volby.

                1. To uz tu bylo v podobne forme, jmenovalo se to Harvardsky prumyslovy holding :-)

                  1. dobré srovnání… potvrzuje to moji domněnku.

                2. 1+ taky dost dobrý… win-win obchod, blbec prachy, ostatní pokoj od zvolených blbců

                  1. vyjde to levněji, než socani ve vládě :-)))

      2. každá demokracie končí totalitou.

        /u slova demokracie uvozovky nepoužívám už dávno.

    3. Sysop – a lepší zřízení je co? Co je lepší, než demokracie? Ne, že bych nějak padal na prdel z toho, jaký píčoviny dělá libovolnej stát, ale co je teda to solutions?

      1. shifty 3.4.2022 v 18:55

        No, demokracie především není státní zřízení.

        1. Jaka ‚hra na demokracii‘? Toto JE DEMOKRACIE. Takto to vypada, takovyto to ma prubeh a za chvili uvidite, cim to konci.

          Neni zadna jina, lepsi, ruzovejsi demokracie. Toto je ona.

          Ygorku, co na tom zase nechápeš? Kde jsem psal, že je to „státní“?
          Máš ze mě obsesi jako Behemot, že skoro pod každý můj příspěvek se musíš s něčím prudícím přidat? Vážně ti to za to stojí? Your life, your choice

        2. Ono bylo nějaké bezstátní zřízení, co bys Ygorku rád? Libovolného směru? Prosím pouč mě.

          1. Režim není systém. To je vše.

            1. Jo, to je vystizne popsano. Jsem chtel neco takoveho napsat taky, ale tenhle pan tu v posledni dobe nediskutuje, jen urazi, takze jsem si to odpustil.
              BTW: Otazka za 5 bludistaku: Muze byt nejaka republika v kombinaci s necim jinym nez demokracii?

              1. Státní zřízení je tady ve všech režimech. V demokraciích, totalitách, diktatuře, fašismu, komunismu….

                Pořád tomu dominuje stát. A státní zřízení.

                Takže návrat – a lepší zřízení je co? Co je lepší, než demokracie? Ne, že bych nějak padal na prdel z toho, jaký píčoviny dělá libovolnej stát ….
                Reakce – No, demokracie především není státní zřízení.

                Nebylo by tam něco chytřejšího a k věci?

                1. shifty 4.4.2022 v 2:10

                  Kdybych byl průměrným zdejším diskutujícím, požádal bych o kontakt na dealera.
                  Proč?
                  Protože chcete něco chytřejšího a k věci, ale předkládáte nesouvislý blábol.
                  Nemám dnes tolik času, ale třeba by vám, byv slušně požádán, někdo dospělý vysvětlil obsah pojmů demokracie, totalita, dikktatura, fašismus, komunismus…

                  Příklad:
                  Spojené království Velké Británie a Severního Irska je decentralizovaný unitární stát řízený parlamentní demokracií v rámci konstituční monarchie. V čistě teoretickém případě by monarcha po rozpuštění parlamentu mohl vládnout sám, aniž by se zřízení, tedy království, změnilo. Nebo by mohl vládnout s nějakou variantou Horní sněmovny.
                  Ale jistě mě někdo z přítomných politologů dokáže poučit o chybné konstrukci příkladu. Budu rád.

      2. Samozrejme osvicensky absolutismus.

        1. Teď už jen toho osvíceného vládce sehnat, že ? A jak zajistit že i jeho nástupci budou osvícení. A ignorujme že i sebeosvícenější vládce s nejlepšímy úmysly nikdy nebude mít k dispozici všechny potřebné informace.

          V ideálním světě bude ideální systém komunismus. Všichni pracují co nejlépe mohou pro dobro celku a společnost jim zpětně poskytuje to nejlepší co je dostupné. „Bohužel“ nejsme mravenci, takže v reálném světě to nefunguje, stejně jako dlouhodobě nefunguje ten osvícený vládce. C krizi na kratší období osvícený vládce funguje, ale to funguje i komunismus.

          1. Porad je shaneni jednoho vyrazne jednodussi, nez takovych debilu sehnat dve sta osmdesat pro cely nas parlament.

            1. hodně naivní představa

              1. A proto to radeji ani nezkusime, vid? Ale kdepak, v tom to neni, ze by se nikdo nenasel. On by se treba i nasel. Ale to by ti, co pro ne to divadlo hrajeme, prisli o rito, vime?

                1. Rusko to jede a je to paráda velká :) jen se divím, že se tady furt trápíš.

                  1. Vazne? A koho tam maji pripraveneho jako osvicence namisto oligarchy? Jsem nejakej patek nebyl na Sputniku, tak mi chybi informace, koukam.

                2. Počkej a co německo Sysope? Tam by to nešlo? Co kámoši z práce, co na tyhle tvoje názory řikaj? Na „osvícenecký absolutismus“ ???

                  Nekecej ty vole, ty frajere, že si jim to ještě neřek…. CO? :-D Se úplně zalykam smíchy co tady meleš a jakej život žiješ…

                  1. To je na tebe moc slozity. Bavoraci se vesmes shodujou, ze osamostatneni Bavorska by byl ten spravnej krok. Na forme vlady az tak nebazirujou. Rikaji, ze pred Bismarckem v tom byl vetsi mrdnik, ale zadni Turci, penize zustavaly doma a tak.

                    1. @Sysop
                      A předposlední bavorský král stavěl moc hezké zámky.
                      Akorát to byl buzerant a magor, kdežto ten poslední jen magor.
                      Regenty nepočítám.
                      Vskutku zajímavá tradice, v dnešní době následováníhodná…

        2. Chlapi nedělejte si z toho prdel, myslel jsem že se bavíme vážně… Nejlepší je samozřejmě jako u všeho, správná kombinace vhodných prvků… dnes vidíme příklad z vojenství… kombinované útvary nebo spolupráce více zbraňových jednotek… radary, drony, letectvo, rakeťáci, dělostřelectvo, průzkum, motostřelci… Správné zřízení taky tak: President/král – zvolen natrvalo v referendu – autokrat… vláda – nějaká kombinace jmenování presidentem a možností poz/negat referenda občanů – buď zvolit, nebo vetovat, parlament – zredukovat na 100 lidí, zrušit senát, – jmenování vládou ze skupiny komunálně zvolených politiků… poslední je komunál – nechat volby, plus přidat možnost odvolání místními referendy… tož tak ze startu

          1. Jo a hlavně se osvědčená vláda nemůže měnit každý čtyři roky jako dnes… to je jak u blbečků na dvorečku

          2. Však si nedělá prdel. Koukni do toho Maďarska, co (údajný autokrat) ustál.
            To ostřelování Maďarska, při vetřeleckém nájezdu 2015, bylo fakt impozantní – no a Orbán ještě i při tom ostřelování stihl, prostřednictvím svých europoslanců, poslat celý slavný europarlament i zbytek hýkající Evropy do prdele..

            1. Ale jinak při tom chválení Maďarska a Orbána opatrně. Tady je pár kousků, schopných to chválení překroutit tak, že z nás vcukuletu budou schvalovači atentátu.

              1. Nene, atentat na vedouciho Sicherheitspolizei und stellvertretenderen Statthalter der BuM byl teroristickym cinem proti platnym zakonum!

                Tak snad jsem ocko uklidnil.

          3. …kam ti to mam hodit? :-)

            1. Já chcu být šedá eminence… takže hodim to já tobě… a ty mě někam jmenuješ… třeba do Zvláštního úřadu pro potírání shiftů a cyklistů

              1. Podle mě by se v Rusku shiftové ani cyklisti nevyskytovali nebo by byli zakázaný. Tak proč se s nima trápit tady…

                Jo vlastně tohle se v Rusku nesmí.

                1. Řešíme rekonstrukci státního zřízení tady, ne v Rusku

                2. Na Rusko seru stejně jako na Ukrajinu… to si musí vyřídit sami s USA, co my s tim

                  1. a japa by sis trotlíku tu tvojí rekonstrukci ráčil představovat?

                    Ygorek počítám, že ti bude argumentovat, takže si to užij :-)

                    1. vždyť to tady rozebíráme v několika vláknech

                    2. Osvěžil by jsi demokracii diktaturou? Pak by bylo líp no.

                    3. Bezpochyby. Zatim to mame tak, ze do diktatury hrde kracime, ale diky rozlozene moci v tom nasem Bordelmentu clovek ani nevi, komu hodit do okna cihlu.

                      Ja nevim, proc jsou lidi tak tupi a pod slovem ‚diktator‘ si predstavuji hned magora typu Bideta? ‚Diktator‘ je funkce, ne diagnoza. Diagnoza je ‚europoslanec‘.

        3. A ten se někde osvedcil, jo?

          1. Co je to za otazku. On se snad nekde neosvedcil?

            1. A kde se teda osvědčil?

          2. Muzeme to pojmout jako experimentalni projekt. Riziko, ze to bude horsi, nez stavajici stav, je prakticky zanedbatelne. Kdyz jdes osukat novou holku, taky nejprve sondujes u jejich byvalych, jaka je v posteli?

  3. pro mně je to jako kdyby Pražsko napadlo Chodsko, a Chodové by tvrdili, že nejsou čechůni jako ti Pražani, v podstatě rusák bije rusáka,

    1. Genetický rozdíl tam je minimální, pokud vůbec nějaký, rozhodující je rozdíl náboženský. Západ Ukrajiny je „římský“ , východ „moskevský“ .

      1. 1+ velmi hezké… o to víc se to musí řezat

        1. Bohužel, to není jak u nás čech/cigán. Tam je to jak na Balkáně.

          1. Tvl ten Balkán, to mi ani nepřipomínej.
            Na naléhání mé paní, rok 1996 a Gradac, letadlo/autobus. To nechceš – ne 1996, ale spíš vůbec.
            Dodnes mám husí kůži z chování domorodců k Čechům i Slovákům. Ještě hůř k těm Slovákům a dodnes jsem nepochopil proč.
            Chápal jsem, že se ta země potřebuje nějak zvetit, ale cesta evidentního okrádání turistů z Východu, pohromadě se sádrošem a dřevotřískou zflikovanou infrastrukturou, všecko „jen jako“, plus k tomu jejich arogantní chování, to nám přišlo tak odporné a ponižující, že už jsme tam nikdy nebyli.
            Přitom Gradac nebyla a není až zase taková díra na břehu, ale je to prostě Balkán, se vším všudy. Nikdy víc.

            1. Jsem si vzpomněl – moje paní nikdy, za žádných okolností nemluvila sprostě.

              „Zasraní jogurti“ z ní vyletělo na tržišti, asi tak pátý den pobytu, po předtím personálem otřesně zfušované snídani..

            2. Kdyby tam nemeli ty oblazkovy plaze, tak do te prdele nikdo ani nepachne. Recko daleko a Francie draha. Italsky plaze na vychode pro maly decka a na zapade sama skala. Vetsina lidi proste to ma nejbliz, taxe tam serou.

              1. Nejblíž? :D Jasně no, vono je to dál, než do Nice z Plzně, ale je to nejblíž…

                Hele ty už si začal něco fetovat? Co to je za matroš, taky bych si dal a zdebilněl se na tvojí úroveň…

                1. Copa copa shifty… absťáček?… a nebuď skromnej, ty jsi exkluzivní etalon dna… pod tvou úroveň se už nic nevleze, tam je duto jak v tvé makovici

                  1. Tenhle matroš ti nesednul. Zkus přidat.

                  2. si teda myslim, že letos docela úspěšně bojuje vo první místo s Lojzíkem

                2. Shifty, meles sracky za kazdou cenu. Jsou jen dve moznosti: bud nerozumis psanemu textu a nevis, co znamena pro furu lidi ‚drahy‘ a nebo potrebujes za kazdou cenu se do nekoho srat, jakobys fakt mel tu kundu mezi nohama. Chtels to sam – tahni do Ignore. Papa.

                  1. Mile rád. Chorvatsko vážně není pro čechy nejblíž. Moře v Italii nebo v Polsku je samozřejmě mnohem blíž. Papa

                    1. ČR není jen Plzeň. Moře v Polsku je nejblíž a stran služeb je to tam super. Zato ale zpravidla větší zima. Itálie je blíž možná z Plzně, ale z JM kraje ne.

                    2. v Itálii myslím něco solidního. Nevytahujte na mě Terst.

              2. Jsem ochoten uznat, že cestovat tam v těch letech asi nebyl nejlepší nápad.
                Drobný problémek vidím v tom, že takhle tlustě negativní zkušenost z toho období, jsme neměli jenom my, ale spousta dalších lidí, co tam zažili i horší věci.
                Taky jsem ochoten uznat, že pokud někdo pravidelně jezdí do nějakého malého, rodinného resortu, tak se tam k nim chovají jinak, než k „anonymním“ turistům-dovolenkářům.
                Když jsem pak v následujících letech zachytil zprávu, jak jogurti zakázali našim řízkařům a paštikářům si tam ty řízky a paštiky vozit, tak mě jenom napadlo „no jasně“.
                Netuším dodnes, proč se k nám „čechoslovákům“ tehdy chovali tak otřesně. V NATO jsme přece ještě nebyli..

                1. Já tuším… absolvovali přípravku lepších západních lidí už za Tita… v devadesátkách po kvalitní dvacetileté přípravě už se cítili jako praví zápaďáci… prostě high society nadřazená nerozkoukaným salámovým bulíkům vypuštěným včera z železný vohrady… Hanlonova břitva – hledám nejjednodušší vysvětlení

                  1. Pro kádry nic moc. Chápu, to nasere. Ale ta víra, že ti tyhle krásné časy Putin vrátí… hm… to je chybná myšlenka.

                    1. tak nepíšu o ničem co by mě sralo… ani o vracení krásných časů… v podstatě nerozumím co tím myslíš… možná reaguješ na někoho jinýho?

                    2. lepší západní člověk, to jsem celej já :)))

                    3. „Pro kádry nic moc. Chápu, to nasere. Ale ta víra, že ti tyhle krásné časy Putin vrátí… hm… to je chybná myšlenka.“

                      Shifty,
                      jen velmi nerad kopíruju, kritizuju to u ostatních. Ale tohle jsem pro úplnost musel.
                      Jak jsi na takovou pičovinu doprdele přišel?
                      Jak by VVP, či snad Rusové, dokupy s Ukrajinou a pro-mě-za-mě třeba s Kazachy a jinými podobnými Křováky, mohli proboha ovlivnit to, že se něco takového vrátí?
                      Předpokládám totiž, že jsi tím rýpancem o „krásných časech“ nejspíš myslel socialismus, ve kterém jsem já osobně strávil tu lepší polovinu života, protože mladší – je to tak?

                      Na takové dedukce je nějaký extra – přesný postup, něco jako při výrobě TATP, jinak Ti to při sebemenší chybě šlehne v pazourách?
                      Tak radši dávej pozor, aby Ti jednou tyhle Tvoje RG soudy taky nešlehly v pazourách..
                      Ona historie, jak jistě víš sám, je pěkná kurva v tom, že má tendence se opakovat, když se z ní lidi nepoučí.
                      A Ty ses bohužel neměl z čeho poučit. Není to Tvoje vina a nikdo Ti to za vinu neklade. Seriózní zdroje informací Tvé generaci zkurvili, zkreslili či rovnou zakázali učit a vyškrtli z osnov.
                      Tak vážně opatrně s těmi Tvými razdva soudy a kremrolemi.

    2. Dat tomu čas a nějaký peníz, tak se tak klidně stane, třeba až Němci budou chtít znovu získat Sudety…

      1. Ty uz prece davno maji.

        1. No vida, tak už to jen formálně změnit na mapách …

          1. Zbytecny. Dneska uz se mapy neprekresluji. Misto Hakenkreuze mame hvezdicky a to uplne staci. Nejaka Staartsgrenze ab und zu… Scheißegal.

            1. … tak proč se ti ukrajinští nacionalisti tak cukají? :-)

              1. Protoze jeste nepoznali blaho luna Brusele. Zatim poznali blaho Washingtonu a ted Kremlu.

                1. To právě nemůžu pochopit… miliony z nich už 30 let jezdí k nám i do západnějších euprdelí… copak jim nedošlo, co je to za sračky?… fakt nerozumím

                  1. My jsme taky jen videli ty narvany regaly na zapade. A nikdo nam k tomu nerekl, cim se to plati. Kdyz Cesi v devadesatkach vyrazili treba do Francie, meli fpici nejaky socialni problemy, horici auta na periferiich, cerni dealeri drog na ulicich… lidi proste videli ty auta, kavarny, hytlermarkety…

                    1. Regály narvaný to jo, ale Frank byl tehdy za 8 korun, na pivko v místní knajpě v Marseille za 8 Fr si pamatuju dodnes :-)

                    2. ale to je prostě pifko v Marseilles, chápeš? to se nedá s dobrým točeným na růžku vůbec srovnávat přece

    3. @jungvoj
      nikolivěk, je to jako by Polsko v rámci specielní operace kvůli genocidě Poláků na Těšínsku (za 110 let 150.000 Poláků zmizelo a polsky ani hatmatilkou po waszymu se už leckde nedomluvíte ) ostřelovalo Těšín, Karvinou a Třinec, obsadili Bohumín a Jablunkov a cílem byla Ostrawica granica.
      A vy byste je na svém rodném statku vítal s polskou vlajkou a ukazoval ve své Felicii boční cestičky průzkumníkům, než by Vás nějaký český fašista poslal dvěmi dávkami do domu ojca.
      Při současném stavu obou armád by to netrvalo ani týden a s přesně opačným výsledkem jnež před 103 roky…

      1. A tak to je docela zajimave prirovnani. Ve zminene oblasti totiz pred temi 110 lety zadni Polaci nezili. Byli to bud Slezane nebo Prusove, po naszemu si nekteri rikali Prajzaci, jini zase Slonzaci. K Polsku bylo to uzemi pripojene asi tak jako Krym k Ukraine, to znamena uplne bez historickeho kontextu. Tak by me opravdu zajimalo, kam se tech tvejch 150.000 neexistujicich Polaku ztratilo. A kdyz uz jsme u tech neexistujich Polaku – takovej Lvov bylo po staleti polske mesto. Nez se z neho, ovsem zcela mirumilovne a bez jakekoli genocidy na Polacich samozrejme, stal Lviv.

        1. @Praetorian
          Vy máte nějakou alternativní historii?
          A alternativní data?
          Na území Těšínska v jeho východní části se vyskytovali Poláci, Slezané i Němci, potažmo Židi a taky Češi.
          Dle sčítání l.p. 1910 cca 150.000 používalo jako obcovací řeč polštinu, většinou nářečí.
          Dle sčítání Masarykových fašistů z roku 1921 bylo Poláků 75.000 ale kde se vzali tu se vzali vyskytli se Slezané ve 3 skupinách Šlonzák Němec, Čechoslovák a Polák.
          A rázem Poláků o polovinu ubylo.
          Drželi se na cca 70.000 až do roku 1991.
          Až posledních 30 let české genocidy (maskované jako asimilace) srazilo jejich počty na 26.000 duší které se nebály vyplnit kolonku polská národnost při posledním sčítání.
          Specielní operaci očekávám vbrzku, já sám budu na seznamu neb jsem miloval a asimiloval jednu absolventku polské základní školy a dokonce s ní mám 2 děti, které nejsou polské národnosti.
          Už se těším až budu prchat za Ostravici a místní crew bude mudrovat, že jsem (jsme) si to zasloužili a dobře nám tak (chuj s námi).
          V textu jsou prvky ironie a nadsázky a já osobně Poláky ze Zaolzia nemusím…

          1. Alternativních historií je tady teď diskuze plná. A lží. No co čekat, účel světí prostředky a než uznat svojí chybu….

            1. @shifty
              jo je to zábava (trochu smutná) to pozorovat.
              Exoti se tu vyskytovali vždy, ale co jsou někteří schopni nadatlovat poslední dva roky, to je k neuvěření.
              Kdyby jim nějaký ruský speciální operatér vojel ženu, dcerku, vnučku před očima, tak se tu dočteme, že za to může NATO a ne oni, co je vítali se svatondřejskými stužkami, šeříky a vodkou.
              A kdyby někomu z nich někdo umřel na covídek, tak jen očkovaný anebo kdovínacoumřel.

              1. Do kamene tesat tvoje slova. Vlastně se divím, že tu ještě seš. Ale dík,. No a na ně? Na ně nasrat :)

              2. No asi takhle, ty genocido. Za jednolite podpory uvedomneleho davu vznikne Cesko-Ukrajinska Republika, ve zkratce CUR. A jeji obyvatele se budou jmenovat … aspon ti nadsene hykajici.

                1. Ten váš strach co s váma lomcuje je něco neskutečnýho. To se někde podává s covidovym vočkováním?

                  1. No strach opravdu mam, z vas uvedomnelejch, ktery jsou schopny kvuli jakesi valce udavat sousedy a vubec ze sveho politickeho fanatismu skodit.

                    1. My co nefandíme masakrům civilistů

                      (teď podstatná vsuvka – my co jsme jim nefandili ani když je dělala amerika kdekoliv)

                      budeme udávat sousedy? Politický fanatismus u lidí, co naopak chtějí ten stát co nejmenší.

                      Co se to kurva stalo? To je třeba si černobíle vybrat? Nepřipadáš si teď jako úplnej debil?

                    2. No az prestanes delat uplne to same, obvinovat druhe z nesmyslu, pak prijd.

                    3. Z čeho tě obviňuju? Že ty ses někde poznal a sere tě to? Já na tebe mluvil?

                    4. No, podivej se na sve posledni 4 komentare v tomhle vlakne. Ve vsech se do me dost nechutne navazis a sproste urazis. Takze pokud se chces o necem seriozne bavit, prestat nejdriv nechutne vysirat, bud tak laskav.

                      Hystericke kopani okolo sebe je ostatne typicke pro vetsinu tech, co „nefandi masakrum“. I kdyz jsem porad nepochopil, o jake masakry to ma jednat. To jako takove ty ukazovane v televiznich reportazich, kdy si „mrtvoly“ samy pretahuji okraje cernych pytlu pres oblicej, kdyz jim je odfoukne vitr?

                      Oba dva se tu divite, co ze se to jako deje. Jak je mozne, ze nekdo nemuze „odsuzovat masakry“, jako to delate vy? Nejak vam unika, ze problem mozna muze byt na vasi strane. Kdyz jede po dalnici spousta aut v protismeru, je dobre se nejdriv ujistit, ze to nejsem ja, kdo jede spatne.

                      Nikdo tu nerozporuje spatnost valky. Ale vzhledem k tomu, ze jedna banda grazlu napadla druhou bandu grazlu, je cela tahle tahanice o slovicka uplne nesmyslna. Je potreba pomoct obycejnejm lidem, kteri to za ty grazly NA OBOU STRANACH odnaseji. Ale pokud si nekdo mysli, ze „bojuje proti Putinovi“ tim, ze hrdinne strpi pohled na cislice na cerpadlech, je znacne slaboduchy. Mirne receno.

                    5. Takže si to zopakujeme

                      komentář č.1

                      Alternativních historií je tady teď diskuze plná. A lží. No co čekat, účel světí prostředky a než uznat svojí chybu….

                      2. – Do kamene tesat tvoje slova. Vlastně se divím, že tu ještě seš. Ale dík,. No a na ně? Na ně nasrat :)

                      3. – Ten váš strach co s váma lomcuje je něco neskutečnýho. To se někde podává s covidovym vočkováním?

                      4. – My co nefandíme masakrům civilistů

                      (teď podstatná vsuvka – my co jsme jim nefandili ani když je dělala amerika kdekoliv)

                      budeme udávat sousedy? Politický fanatismus u lidí, co naopak chtějí ten stát co nejmenší.

                      Co se to kurva stalo? To je třeba si černobíle vybrat? Nepřipadáš si teď jako úplnej debil?

                      Praetorian odpověď –

                      No, podivej se na sve posledni 4 komentare v tomhle vlakne. Ve vsech se do me dost nechutne navazis a sproste urazis. Takze pokud se chces o necem seriozne bavit, prestat nejdriv nechutne vysirat, bud tak laskav.

                      Hele to je fakt hodně blbý i na úplnýho dementa. Fakt jsi si nespletl vlákno, nebo mě s někým jiným?

                      A přesně takhle to tady teď jede. Někdo hodí naprosto nehoráznou lež a sračku a další 3 debilové to začnou papouškovat.

                      Jenom je smutné, že to dělají lidi co tu dřív působili jako obhájci svobody a osobních svobod.

                    6. Hystericke kopani okolo sebe je ostatne typicke pro vetsinu tech, co „nefandi masakrum“. I kdyz jsem porad nepochopil, o jake masakry to ma jednat. To jako takove ty ukazovane v televiznich reportazich, kdy si „mrtvoly“ samy pretahuji okraje cernych pytlu pres oblicej, kdyz jim je odfoukne vitr?

                      Oba dva se tu divite, co ze se to jako deje. Jak je mozne, ze nekdo nemuze „odsuzovat masakry“, jako to delate vy? Nejak vam unika, ze problem mozna muze byt na vasi strane. Kdyz jede po dalnici spousta aut v protismeru, je dobre se nejdriv ujistit, ze to nejsem ja, kdo jede spatne.

                      Nikdo tu nerozporuje spatnost valky. Ale vzhledem k tomu, ze jedna banda grazlu napadla druhou bandu grazlu, je cela tahle tahanice o slovicka uplne nesmyslna. Je potreba pomoct obycejnejm lidem, kteri to za ty grazly NA OBOU STRANACH odnaseji. Ale pokud si nekdo mysli, ze „bojuje proti Putinovi“ tim, ze hrdinne strpi pohled na cislice na cerpadlech, je znacne slaboduchy. Mirne receno.

                      Opět argumentace úplnejma kravinama. Pytle si přes hubu přetahovali lidi v Berlíně na demošce, ale koukám, že tady se pevně věří, že to byly mrtvoly na námku na ukraině.

                      Nikdo se nediví, jen tomu nefandím. Nefandím žádnýmu násilí, kromě toho, kdy žsi dva chlapi nebo dvě holky jdou dobrovolně rozmlátit hubu. Tomu naopak fandím dost a rád na to i koukam. A tiše závidím. To je tak celý, protože moc nestřílím a spíš si energii vybíjím prací na vesnici a sportem.

                      Ano, vždy to odserou jen a pouze nenásilný normální lidi. S tím bezvýhradný souhlas. Nechtěl sem tě odbýt, ale tady už je těžký koukat kolem. Takže se trošku omlouvam, ale na druhou stranu ne.

                2. @praetorian
                  https://cs.zwrot.cz/2019/01/ve-stonave-uctili-pamet-obeti-ozbrojeneho-konfliktu-v-roce-1919/
                  copak ty český fašisto, zase bys chtěl Podkarpatskou Rus jako kolonii?
                  A co Slovensko, pod ním bude 250km tunel?
                  A co tŕeba PRD Polsko Rusko Dánsko + kousek NDR?
                  Cožpak nevidíte jak je Rusko v Baltu utlačováno a má přece právo na svobodný přístup k Atlantiku nebo aspoň k Severnímu moři!

          2. to Dachsmeister:

            Hele Pretorián to řekl dost srozumitelně bez zbytečných zabředávání… Jestli si myslíš že jsi mu to nandal, tak bys měl zabřednout ještě hlouběji… nebudu to dohledávat, nemám náladu (můžeš mě usvědčit a ponížit, budu se kát), ale pokud si pamatuju…

            Námi debatovaná oblast Slezska a další s tím spojená část dnešního Polska… byla historicky součástí Českého království… pak Pruska…

            Z pochopitelných důvodů mluvili na tomto horkém etnickém rozhraní buď více jazyky, nebo rigorózně svým, nebo třeba prajzácky…

            V uváděných dobách sčítání prostě uvedli podle nich místně a časově vhodnou národnost a/nebo státní příslušnost… obvykle užívaná řeč s uvedeným koreluje, leč přímo nesouvisí

            Takže to co píšeš považuju za manipulativní… zmíněné území bylo postupně i střídavě během let polské, české, pruské a žili tam lidi všech těchto i dalších národností… nechápu co by se z toho dnes mělo vyvozovat

            1. Máš to ty trotle nějak vyfutrovaný? Nemáš nic, ale stranu sis vybral. Tu aktuálně silnější, to slabochové vždycky dělaj….

              A tak je to teď na DF diskuzích. Prázdné bubny nejvíc duní. A je jich hodně.

              1. to shifty:

                Nerozumím tvé odpovědi… nespletl sis vlákno a neodpovídáš někomu jinýmu?

                1. K věci zase nic. Čoveče ty seš horší než ženská. Argumenty, odkazy, něco co by podporovalo co říkáš?

                  No že se ptam.

                  1. Tak už ti to dodal Foundryman… ovšem nechápu proč to řešíme… téma je úplně triviální a najdeš ho i bez odkazů za minutu

                    Argumenty nevim jaký k prostému popisu historických reálií

                    Taky jakýkoliv detaily k tématu nejsou na mě… jasně píšu, že já nevidím nic politického pro dnešek, co by se z tématu dalo vyvozovat…

                    Jinými slovy nesouhlasím (nebo nerozumím) proč do současné politické diskuse zatahovat Těšínsko s Poláky

                    1. To jsou takové úkroky stranou, poslední dobou na D-F nic neobvyklého.

                      To se třeba zeptáš, co bude v případě výpadku ruského plynu s mnoha-desetitisícovými sídlišti, s pekárnami chleba a pečiva, nebo i s nemocnicemi a porodnicemi. Ty poslední dvě instituce prostě nezastavíš, nevypneš, protože lidi budou marodi a děti se budou rodit naprosto nezávisle na tom, co si kdo myslí o ruském plynu.

                      No a dozvíš se, že sice nikdo neví, co s tím, ale zato se ti dostane betonového ujištění, že vysrat se na rusácký plyn je správně.

                    2. Ruský plyn je „ble“, a ještě k tomu blbě hoří. :) Jenže odpojit se nějakej ten pátek zabere, mezitím Putin bude kasírovat tučné zisky v rublech a bude mít čas se přeorientovat jinam. Nějak mi uniká smysl těch sankcí. Nejsou náhodou proti Evropě?
                      Rusku způsobilo potíže, když Saudi zaplavili trh levnou ropou, která spadla na nějakých 40 doláčů. Při současných cenách ropy a plynu, jo a pšenice, může být Putin maximálně tak vychechtanej od ucha k uchu

            2. Jen bych upřesnil – Těšínsko, jakož i Horní Slezsko patřilo od 12. století k zemím Koruny české, až v 18. století si kus urval Fridrich II. K Polsku se dostalo až po I. světové válce.

              1. @Foundryman
                Ano je to tak, polská knížata se poddala už ve 14. století Lucemburkům a v 17.století to připadlo jako odúmrť českému králi, což byl v té době nějakej Habsburk.

    4. jungvoj přesně. Už včera jsem podotknul, že Ukrajina prostě jsou naším termínem „rusáci“, jen trochu jinak mluvící, ale jinak se vším všudy.

      1. Servisdoku, ta mluva je marginální, za sssr tam mluvili ruský všichni

        1. Myslel jsem si to, jen jsem to nevěděl jistě.
          Když jsme byli v roce 1985 v SSSR, tak dva z našich místních kolegů byli z Ukrajiny. Narodili se tam i vystudovali, ale práce je zafoukla do ruské části SSSR. Před námi i mezi sebou, mluvili normálně rusky.

          1. Rozumis, to je, jako kdyby Brnakum ruplo v bedne a zalozili vlastni stat. Vzdycky se tam mluvilo cesky (moravsky), ale jak se nekde objevil nejakej cajzl, uz se vzbourila vlastenecka krev a mluvilo hantecem.

            1. V Brně se moravsky nemluví, tam se mluví brněnsky!

              1. Mluvi se tam hlavne moravsky. A k tomu jeste navic hantecem.

                1. Moravák často brňákovi nerozumí. mají nezaměnitelnou výslovnost samohlásek, spoustu významově odlišných slov, které pronikly do civilizovaného světa díky Frantovi Kocórkovi. ;-)))

                  1. Ja jsem v Brne 25 let zil, takze vim, jak to tam funguje ;-)

                    1. já jen 5

                    2. Máš štěstí, sem číhal co z cajzlů vypadne :-)))

                  2. V Brně pije chlápek vodu z kašny. Přijde k němu brňák a povídá:
                    „Tý, kémo, nechlemté tu vasrůvku z tej kaserne, blejó do teho zkalené machři a chčijó do teho morgoši!“
                    Chlápek se otočí: „Hele pane, já vám vůbec nerozumím, já jsem z Prahy.“
                    „Aha, tak to jo“, říká Brňák a pokračuje: „Povídal jsem, voda je to dobrá, ale studená, tak pijte pomalu, ať se nenachladíte….

                    1. Joo, ten je z těch lepších :D Díky!

                    2. Vole :-D
                      Ostatně sem z Plzně, tak si přidam

                      Jde plzeňák, jihlavák a brňák do hospody…. přijde výčepák a říká – tak co chlapi, co to bude?
                      jihlavák řiká – já si dam ježka
                      brňák řiká – bych si dal starobrno, staráče
                      a plzeňák – no já si dam colu, když chlapi nechtěj pít pivo

                      :-D

                    3. to shifty:

                      Nedělé machra… až bude rumplovat zoncna… tak budeš chlemtat i brněnský blato… myslíš že na príglu čepujó pilsner?

                    4. Na pryglu dycky tekl Gambac, Radek a Jezek. Ja osobne jsem Starobrno pival v dobe, kdy se jeste aspon trosku pit dalo. CO to koupil Heineken, je to sladky jak hovno z nutrie a pit se to definitivne neda.

                    5. Starobrno fakt nejde, to už je pitelnější ten Ježek. Já sem v Plzni a tady máme plzeň všude dobrou. A vyjímečně se dá i G 10, ale pouze Slavie bory, Barovka bory a Balaton na lochotíně. Jinde je to děšťovka.

                    6. ModrýKlokan
                      3.4.2022 v 23:46

                      plzňa je akorát drahej patok, a vůbec to město je zkurvená díra, fujtaibl

          2. merce:
            Řekl bych, že to byla záležitost SSSR, kde na celém jeho území platil jeden úřední jazyk-ruština, kterou se prostě i Kazaši museli nějak domluvit, pokud měli nějakou interakci se státem.
            Nezáviselo to vůbec na poloze toho území – na nějakém specifickém spolu mohli starousedlíci mluvit jak chtěli, ale pokud jste si chtěli vyřídit něco na úřadech v Rize, tak zásadně rusky. Prostě to tak bylo, však to není nic nového, ani neobvyklého. I přes dvojjazyčné nápisy, cedule a noviny ve dvou jazycích fungoval oficiální jednací jazyk všude, kde to tak bylo v nějakém soustátí zavedeno. I v ČSR.

        2. Podľa momentálnej mediálnej masáže je tam veľký problém s jazykom. To sa na takých aktuality.sk pravidelne dozvieš z nejakého článku, ktorý je v kategórii „Vojna na Ukrajine“, že ruské študentky majú problém, lebo všetci ich kamaráti pôvodom z Ukrajiny sa proti nim spikli a hovoria už len po ukrajinsky a chudery rusky im nerozumejú ani slovo. A podobne je to aj naopak: ukrajinský mládenec plače, že ruské devuchy mu nerozumejú keď on na nich hovorí po ukrajinsky a nie po rusky.
          Tak by som poprosil niekoho kto sa vyzná v týchto 2 jazykoch aby mi nejako vysvetlil aký rozdiel je medzi úradnou ruštinou a úradnou ukrajinčinou. Lebo pokiaľ viem ja, tak v rámci azbuckej abecedy sú tam len nejaké 2 či tri rozdiely. Inak je to rovnaké.

    5. Spíše jako kdyby se Rakousko v roce 1938 rozhodlo „napravit historický omyl“ roku 1918 s tím, že Čeština je umělý jazyk uměle vnucený německému národu pár fašistickými intelektuály. Vytáhli by mapku, kolik % obyvatel českých zemí mluvilo před Obrozením Německy a v rámci „ochrany německojazyčné menšiny“ by vyrazili vojensky „osvobozovat“ zájmová území, přičemž by křičeli o „genocidě německojazyčného obyvatelstva“ a „plánech Čechů na útok proti německojazyčným oblastem“.

      Oh, wait.

      1. Pěkná analogie. Polabské Slovany se podařilo poněmčit, Pobaltské Slovany se podařilo poněmčit, Slezany jakbysmet, jen ti Češi dělají problémy:
        https://i.redd.it/s0fjswi54gp81.png

        1. To je moc pekna mapa. A ten text taky. :)
          Akorat zapomneli na minimalne polovinu Franku, kdyz uz si tam pridali vsechny Anglosasy.

      2. Mě fascinuje jak dokážeš do nesmyslna proplést užívaný, dejme tomu národní jazyk, se státní příslušností… sleduješ tím jen „humor“… nebo jedeš na revanšistické vlně posledních 30 let s odsunutými českými němci, kterým se bůhvíproč říká sudeťáci?

      3. Proč jako kdyby? Vždyť to ten Rakušan v roce 1938 víceméně takhle udělal. LOL

        1. Checht. Mozart byl Rakusak. Hitler byl Nemec. Aspon to tak tvrdi Rakusaci. A Zelensky je nevinna obet nevyprovokovane agrese.

          1. No nevim, v Mnichově sem zase slyšél že Hitler býl Rakušák.

            1. Vůdce byl sjednotitel, Rakousko spojil s Německem a pak už to bylo jedno…

              1. Hitler byl národností Němec a občanstvím Rakušan. Rakouský Němec, chcete-li. Národnost Rakouská vznikla až po druhý světový.

                1. @shane
                  k dámám se prý choval jako Rakušan, dvořil se jim starosvětsky, takové to rukulíbám a tak…

                  1. Hitler byl gentleman :)
                    Ostatně studoval někde na gymnáziu a fotr mu plánoval kariéru u eráru, takže do něj nějaký to společenský chování nejspíš vtloukli: navíc od svejch 17 let žil ve Vídni, tak asi i tam něco pochytil.

  4. Tak přemítám co nám vlastně Zmr. Fiala za účast v tažení na východ nabízí kromě drahých energii a materiálů? I ten Áda Hitlerů aspoň sliboval půdu a životní prostor.
    Mně je a byla by Ukrajina ukradená, tak jako všem, včetně většiny jejich obyvatel, posledních cca 30 let. Nebýt toho, že si tam skupina geostratégů s místními nacionalisty vytvořila klacek na Rusko, který nyní pomáhá i ČR držet na úkor vlastního obyvatelstva.
    Putin neměl v roce 2014 zkrátit řetěz Girkinovi a mohlo být vyřešeno a nám rozhodně lépe. Teď to jeho suita zbabrala a výsledkem je a ještě bude neuvěřitelný bordel s hromadami mrtvol, tak to dopadá, když si chce hrát na lidumila a chránit civily, které teď stejně zabíjí, normálně už první den mělo být ukrajinské vedení mrtvé nebo v kleci, země bez elektřiny a fungujících telekomunikací, sklady potravina energií hořet atd., žádná „speciální vojenská operace“, tak se vede válka do které se to stejně zvrtlo. Pokud na tohle neměl technicky nebo morálně tak se do toho neměl pouštět, mustry na to měl z Iráku a Srbska. To by se mu tam do toho nikdo ani nemontoval nějakou internacionální pomocí. Teď je za hajzla a debila (stejně si to o něm mysleli „ctihodní“ politici dávno, tak nevím o co se snažil) na kterého se celý ten svinčík hází, přitom jsou za tím desítky let práce různých politiků a neziskovek …

    Proč tato země nemůže mít nějakého Orbána? … s klidem bych překousl, že by nevelebil buzeranty, úchyly a mohamedány pokud by je nechal žít své životy, tady kromě fanatických mohamedánských magorů.

    1. Z vás by měl Neville Chamberlain radost. Ale nemáme ekvivalet roku 1938 odstoupení Sudet bez války, ale ekvivalet roku 1939 napadení Polska Německem. Ale věřím že i roce 1939 byly rozumbradové, kteří se chtěli s Německem raději dohodnout.

      1. A možná by se i dohodli kdyby Áda nezmatkoval a táhnul jen na východ.
        Až mi někdo slíbí půdu na východě a pěkné otrokyně tak začnu uvažovat o podpoře tažení, do té doby nasrat…
        I s mužikem může být lepší dohoda než se „slušnými“ politiky.

      2. Žít v 1938 v ČR, tak budu usilovat o Hitleruv i Chamberlainuv skalp… stejně jako jsem nyní vykopal válečnou sekeru zmrdům z protektorátní vlády, bo mi začínají škodit nad únosnou míru …

      3. @JimmyX
        Urážky Wehrmachtu formou divných srovnání si vyprošuji. ;-)
        V září 1939 bylo za 4 týdny téměř po všem.
        I tehdejší Rudá Armáda byla výrazně akceschpnější než současní mužici.

        1. Wehrmacht byl dobře připraven a Polsku tehdy nepomáhal celý svět ;-)

          Na druhou stranu výsledky Rudé armády v roce 1939 ve Finsku byly podobné jako dnes na Ukrajině, takže Rudá armáda si s dnešní Ruskou nemá navzájem co vyčítat. Pravda, tehdy ti schopní důstojníci byly mrtví, dnes ti schopní jsou bohatí ;-) Bohužel pro Rusko jsou aktuálně její důstojníci schopní v jiném oboru než armáda potřebuje ;-)

          1. Polsko hlavně tenkrát nemělo armádu. Na tanky se traduje, že vyjelo i hodně hrdinů na koních.
            Ty volové ještě nevěděli, že si měli vzít traktory, ale to je na jinou debatu.

            Polsko bylo v kleštích. Bránilo se a podle toho dopadlo, gheta, Katyň a další veselice. Beneš byl sice sráč, ale aspoň tu nemáme masový hroby a rozjebaný města.

            U Ruska je samozřejmě klíčová a nejvíc důležitá věc jedna jediná(o které tady všechny kremrolky tiše mlčí) – je obrovský rozdíl využít svojí nekonečnou zem a vést OBRANOU válku. A nebo si dát ten riskantní podnik, co teď prosíraj, takže radši smetou vše…i při ústupu. OStatně to připomíná i Ameriku, tenhle styl. Logické, ne šokující, ale ta tupost lidí tady je fascinující …

            1. Československá armáda by se taky bránila, kdyby byla napadena. S Poláky nikdo nejednal, nedostali na vybranou. A navíc si mysleli, že jim Západ pomůže. Inu ano, intezivní letákovou kampaní.

              1. Západ byl zesranej. A pak to vyhrál. Na celý čáře včetně studený. Holt myslel strategicky. Doteď celá Evropa skáče jak západ píská.

                Já myslel, že se to tady oceňuje. Jo no jo, vlastně u západu ne.

                :D fakt ty vole nepřestáváte bavit…

                1. A Polákům to bylo houby platný. Nejdřív je rozjezdili Němci, pak okupovali Sověti a nainstalovali jme tam komunistickou vládu, nemluvě o „posunu na západ“. Vzhledem k tomu, že kvůli Polsku ta válka vlastně vypukla, výsledek poněkud… rozpačitý.

                  1. Kvůlivá Polsku né. Válka vypukla, protože Hitler scél jit na východ a Stalin zase na západ.
                    Polsko akorát mňělo tu smolu že bylo mezi.

                  2. Vono opoláci nikdy moc historicky oblíbenej národ zrovna nebyli. Tak se jim to prostě hodněkrát vrátilo, ty jejich vlastní výboje.
                    Nicméně aktuálně je dobré mít aspoň jednu bojeschopnou armádu ve vyšegrádu.

                2. Západ to ovšem nevyhrál v roce 1939. Trvalo další 3 roky, než se jim povedlo vyvinout a zavést takovou výzbroj, schopnou parametricky i kvantitativně začít Německo porážet. Zejména Británie byla vojensky téměř bezbranná a Churchill to moc dobře věděl. A USA toho sice měla celkem kvanta, ale na absolutně nejhorší technické úrovni ze všech velmocí.

                  Nebýt od Říše odděleni moři, neměli by tento luxus času a nikdy by nestihli rozjet průmysl a obranu k tomu, aby tu válku vyhráli.

                3. No pokud to chceš použít jako analogii tak by velmoci měly Putinovi jeho snahy o připojení východní Ukrajiny schválit a Ukrajinu pokárat, že nespolupracuje.

                  “Beneš byl sice sráč, ale aspoň tu nemáme masový hroby a rozjebaný města.”
                  Zvláštní, že v případě Ukrajiny to teď podporuješ.

              2. Bylo nám líp 48 -89 a nebo 89 – 2022?

                Ale že to sem taham….

                1. Jak komu :-)

                2. Kdo je to “nám”? Už se soudružsky hodláš zaklínat pracujícím lidem?
                  Po 48 se pokládaly otázky zda-li před válkou by lépe pod jhem buržoasie a kapitalistů.
                  Za první republiky se zase ptali na nesvobodu pod RU.
                  A představ si, že v pravěku Kopčem třeba 14 dní nejedl.

          2. @JimmyX
            a nejen důstojníci, i simulanti se umí postarat
            https://youtu.be/6vyY4rnJ7lA

    2. Tak ono to, ze Evropa se musi rozmrdat, bylo soucasti ukrajinske podpory uz pred temi osmi lety. Uz to nekolikrat vypadalo na zmarenou investici, ale nakonec se prece jen zadarilo. A nejlepsi na tom je, ze, jako vzdy, do te ekonomicke prdele kracime s pisni na rtech za vseobecneho hihnani neevropskeho sveta.

    3. Kdo a kde přesně táhne na východ, Mlho? Doposud jsou všechna vojenské operace na Ukrajině „Drang nach Westen“.

      1. Počkal bych jak to celé skončí, ale vládu máme blbou dost na to, aby jsem byli součástí nějaké koalice spravedlivých, co potáhne na Moskvu, USA na to dodají zbraně a východní póvl se bude řezat, dosud jsem si naivně myslel, že na tohle jsou žhaví jen Poláci a přál si, aby pak foukalo od jihu k severu…nyní fakt nevím do jakých sraček nás ještě zatáhnou.

        1. Poláci chtějí táhnout na Moskvu? Povídej, přeháněj.

          1. zatím jim může stačit Halič a Volyň, pak sáhnou na Litvu.
            /mezitím jim Němci vezmou Slezsko.

    4. nezapomeň na nedostupnou zdravotní péči, hromady nezaměstnanejch a kriminalita (od ožralejch UKčkovejch mužiků až po jejich mafiánský bossy co si pošlou pohůnky střílet do ulic), to tady bude už jenom za chvílu

    1. To se asi dneska podívám na ČT zprávy :-)

      1. To bych nedělal, s těmi zprávami. Anebo ke gauči nachystat kýbl.
        Soudím tedy spíš podle sebe, já mám pro sebe zprávy našívaší televize zakázané už 2 roky.

        1. Ja myslim, ze jim platim dost na to, abych se na to nemusel divat.

          1. Já jim neplatím nic a jsem spokojenej. Za sračky se neplatí.

        2. koukání na zprávy můžeš brát jako formu masochismu, anebo jako trénink odolnosti. Jednou za čas (cca měsíc) se na ně podívám. Co nedávám je OVM a tu zubatou od Záruby (teď si nemůžu vzpomenout na název pořadu)

          1. CT je ovsem hardcore v tak brutalnim levelu, ze mne nenapada vek, od ktereho by to mohlo bejt povoleny. Zena tam cuci obcas na nejaky filmy a rikala, ze uz to je taky sama reklama (jen prej je jeste necpou do filmu, to asi az casem).

            Je to prozapadni propaganda jak remen a pokud mi nekdo brani, abych se nedival na jinou propagandu, tak at si tu svoji strci do prdele. Dokud jsem mel srovnani, tak melo smysl se na CT divat. Ted ne. O to vic prace jsem si dal ty blokovany weby si zpristupnit. Hrozny sracky, ale na urovni CT.

          2. Ono se to ale moc nedá, páč info je zcela minimální, víceméně se mlčí a omílají se fráze pořád dokola

            1. CT je jako muezzin.

              1. Tak tohle porovnání mě pobavilo.

            2. To je ovšem neřešitelné.
              Protože pokud lidem doteď nedošlo, že lžou za naše prachy, tak už jim to nedojde nikdy. Byly na to nejméně 2 roky času – a nic. Možná jedna-dvě demonstrace, kterým se Dvořák i vláda vysmály. Něco napovídá i to schvalování rozpočtu 2-3 roky zpětně. Jinde naprosto nemyslitelné, už kvůli daním.

              1. Vzpomínám si, že před hlavním programem běžel blok úplně normálních reklam, které ale čt nazvala „sponzory pořadu“. Jaké kurva sponzory čt potřebuje, když je komplet financovaná ze státního a marginálně z poplatků? Kdyby tohle udělala soukromá stanice, neřeknu ani popel – ti si na sebe musí tou reklamou a sponzoringem vydělat.
                Ale plně financovaná státní televize?

  5. Já jsem to dneska nedočetl. Jak jsem klikal na třetí „zdroj“ a zase to bylo Idnes, tak mě to přestalo bavit. Imrvére se tu nadává na mainstreem a pak článek postavený snad na naší největší oficiální sračce. Tak jaký může být výsledek.

    1. to: zarniwup

      [i] … postavený na největší oficiální sračce. Tak jaký může být výsledek … [/i]
      Že by smutné konstatování, jakýma sračkama nás oficiální zdroje krmí ?

      Mimochodem, vaporizaci neunikl ani Petr Iljič Čajkovskij, https://www.idnes.cz/kultura/divadlo/narodni-divadlo-opera-cajkovskij-strevicky.A220321_155631_divadlo_ts … Asi taky dostatečně důrazně neodsoudil invazi na Ukrajině …

      1. o kurwa, závorky měly být lomené zase jsem to zprasil

      2. Idnes je nedůvěryhodný už hodně let, to snad není tajemství ani tady. Zdrojovat s ním téměř 100% článek je stavba na hliněných nohou.

  6. Ohledně toho blokování webů, tak jak je to realizované u nás, kde přesně je z pohledu svobody problém?

    Technicky se dejme tomu sdružení firem rozhodlo, že s ruskou propagandou nesouhlasí a jeho členové se na tom nebudou podílet.
    Dokonce jim od státu nehrozil nějaký zásadní postih kdyby se rozhodli to nedělat (zejm. ve srovnání s tím, co občas hrozí v Rusku pokud se rozhodnete ignorovat „doporučení“ úřadů).
    Na takové rozhodnutí mají právo.

    To přejmenování, jak byste to řešili v pozici majitele firmy?
    Máte produkt, jehož název si najednou 90 % zákazníků pojí s negativními emocemi.
    I když převážná většina název řešit nebude, menšina, která to nekoupí, a ještě větší menšina, která kvůli tomu bude psát naštvané dopisy, bude pořád docela hodně lidí.

    1. a) že jim notičky poslala vláda
      b) monopol na českém trhu

    2. Moment, cili pokud jsem treba majitel hospody a prohlasim, ze modrookejm nevarim a nenalejvam, tak na to mam pravo? To jako fakt? Proste modrooky nehodlam podporovat, takze v pohode?

      1. protože tohle je už norma. můžete snad odmítnout černocha, cikána mebo buzeranta?

        1. tím chci říct, že Joker obhajuje oxymoron

      2. Ano, podle mě svoboda leží tím směrem, že majitel hospody se může rozhodnout, že třeba modrookým nenalejvá.

        S názorem: „Omezení svobody v nějaké oblasti je důvod svobodu ještě víc omezit i jinde“ nesouhlasím.

        1. Ale my nemame svobodu. Mame ustavni republiku.

          1. Snad liberální demokracii, ne?

          2. Dyť si nemůžeš v hospodě nikde a nikdy ani zapálit nebo nenalejt cikánům. O jaký svobodě tu jde řeč?
            Je to jen a jen o síle státu a jak moc si bude dovolovat.
            Pak se můžeme hádat, jestli je to na východ od nás lepší. Kouření v hospodách tam asi ještě neřešili. Ale internet je tam už cenzurovanej dáno a takovýhle protistátní plky by tolerovaný nebyly ani smykem. Co je lepší a co kam jde, to už je pak asi jen o inteligenci, potažmo o trolení od určitých entit zde.

            1. Nikdy a nikde bych uplne netvrdil, ale je to o dost komplikovanejsi, nez bylo dobrym zvykem. Tyhlety ustupky mensinam nas jednou sezerou vsechny.

        2. Bože ta debata je tady zase…

          Lidi vy fakt nedokážete pochopit, že státní zřízení ČR je takzvaná parlamentní demokracie s Ústavou a Zákony, a že Parlament a Ústavní soud bazírují na „právním státu“?

          Exces Ústavního soudu s ostravským hotelem a prohlášením ruských hostů je pouze exces – asi jediný tohoto typu…

          Soukromé, soukromější i nejsoukromovatější podniky jsou povinny řídit se příslušnými platnými zákony vydanými ve Sbírce zákonů ČR

          Platí zákaz diskriminace… majitel čehokoliv si nemůže zákonným způsobem vybírat nebo odmítat zákazníky

          Slovo svoboda se asi v zákonech moc neobjevuje

          Občané mají právo dělat cokoliv, co zákon nezakazuje či daným způsobem nereguluje

          Státní instituce mají právo dělat pouze to, co jim zákon přikazuje

          Nechápu jak gramotný člověk nezná ani základní právní minimum… určitě máš maturitu a nejmíň jednu vysokou… ani základy práva jsi neuchoval v dutině lebeční?

          1. Však já nemluvím o nějakém státním zřízení.
            Článek není analýza souladu těch věcí s právním řádem, takže o tom nepíšu ani já.

            Tak ještě jednou:
            Podle mě větší svoboda je když se majitel hospody může rozhodnout třeba i nenalévat modrookým a omezení svobody když o tom rozhodovat nemůže.

            S argumentem „mělo by být tohle omezení svobody, protože už existuje tamto omezení svobody“ nesouhlasím.

      3. U modrookych to asi neprojde. Ale pokud by slo treba o neubytovani Rusu, kteri nechteji pisemne vyjadrit svuj nesouhlas s okupaci Krymu, je vsechno naprosto slunickove jasne, nejedna se o diskriminaci, nybrz o vyjadreni nazoru, ktery je plne v souladu s mezinarodnim pravem a nasi zahranicni politikou, to da rozum.

        https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2801978-ustavni-soud-se-zastal-hoteliera-ktery-chtel-po-hostech-podepsat-nesouhlas-s-okupaci

        1. Jojo, pokud nekdo pocmara vrata kostela, pak je to vagabund, co patri do kriminalu, pokud se ovsem nejedna o projev svobodneho nazoru muslima.

    3. Zaprvé nemají, pokud to neměli ve smluvních podmínkách. Což neměli. CZ.NIC tam má odstřižení z důvodu POČÍTAČOVÉ bezpečnosti, ale ve svém rozhodnutí se oháněli STÁTNÍ bezpečností.

      Zadruhé pokud soukromoprávní subjekt, který od někoho pobírá platbu, rozhodne, že přestane dodávat zaplacenou službu, musí protistranu vyrozumět a sdělit jí, na základě jakého bodu smluvních podmínek a za jaký přečin protistrany tak činí. V opačném případě se jedná o krádež, podvod či zpronevěru. To se nestalo – CZ.NIC zařízl neznámý počet webů v tajném režimu, kdy nikoho nevyrozuměl, pouze o nějakých webech vydal zprávičku na svých stránkách.

      Tihle pseudopravičáci, pseudoliberálové a pseudodemokraté, kteří nevidí problém v porušování smluv, tajných výpovědích služeb a ignorování všech principů právního státu. Duh.

      1. Ano, tak rozpor s uzavřenou smlouvou je dobrý protiargument.

        Pak by teoreticky mohlo jít o náhradu škody. Ale přiznávám, že na na nějaký právní rozbor do toho nevidím dost hluboko.

        1. Proti náhradě škody se jistí tím, že to udělali tajně. Nefunguje ti server kvůli technické chybě – nebo proto, že tě NIC zařízl a nikomu to neřekl?

          1. V podmínkách je:
            17.1. Sdružení CZ.NIC je oprávněno dle svého uvážení zrušit delegaci Jména domény, jestliže je
            Jméno domény užíváno takovým způsobem, že dochází k ohrožení národní či mezinárodní
            počítačové bezpečnosti, a to zejména tím, že prostřednictvím Jména domény, či služeb, které
            jsou jeho prostřednictvím dostupné, dochází k distribuci škodlivého obsahu (zejm. viry,
            malware), nebo je předstírán obsah jiné služby (zejm. phishing), nebo hardware dostupný
            prostřednictvím Jména domény je řídícím centrem sítě propojeného hardware
            distribuujícího škodlivý obsah (zejm. botnet).

            Tedy – konají na základě vlastního uvážení … pokud dochází k distribuci škodlivého obsahu… nebo je předstírán obsah jiné služby
            Nejsem nadšený, že mohou popílit alias kohokoliv chtějí, ale to jsou pravidla hry od roku 2015.
            Tento web taky není v cz doméně. Proč je s aliasem v nějaké doméně takový cirkus? Vždyť ty weby jedou dál jinde.

            1. Dokážeš pochopit rozdíl mezi „POČÍTAČOVOU bezepčností“ v podmínkách NIC, a „STÁTNÍ bezpečností“ na základě které to oficiálně zařízli? Oni se ani nenamáhali předstírat, že je to v souladu s jejich smluvními podmínkami. Totální svévole, bezprávnost a mimoprávnost. Ostatně jak píše DF vedle.

              1. Já to chápu. Ty však odmítáš číst.
                CZ.NIC JE OPRÁVNĚNO DLE SVÉHO UVÁŽENÍ ZRUŠIT …
                Co je státní bezpečnost je zde např. https://mocr.army.cz/images/Bilakniha/CSD/002.pdf
                Můžu považovat IT bezpečnost za podmnožinu statní bezpečnosti? Na co má stát NUKIB?

                1. hoppson:

                  Tak ja nevim, pravnik nejsem, ale jsem zvykly cist cele vety a ne jen par slov a pochopil jsem ten bod smluvnich podminek proste jinak.

                  Shodneme se, ze v tom bode figuruje CZ.NIC … dle sveho uvazeni, ale tyka se to toliko uvedene situace, kdy je domena pouzivana tak, ze dochází k ohrožení národní či mezinárodní počítačové bezpečnosti zejména tím, že prostřednictvím Jména domény, či služeb, které jsou jeho prostřednictvím dostupné, dochází k distribuci škodlivého obsahu (zejm. viry, malware), phishing, botnety…

                  Takze dle meho zcela laickeho pohledu je tim „skodlivym obsahem“ minen obsah „skodlivy pro pocitace“.
                  OK, phishing je „skodlivy pro uzivatele“, pokud se uzivatel necha ulovit (skrz zadavani pristupovych udaju apod.), ale zase … zadnej z tech webu si nehral na to, ze je neco jinyho, kazdej mel svuj design, svuj nazev… nevsiml jsem si, ze by nejaky z tech webu predstiral obsah jine sluzby ve smyslu – webdesign 100% CT24 (vcetne zachovani originalniho CT loga a komplet vseho), kde je, jak znamo, pravda a nic nez pravda, ale obsah v ramci tohoto fake designu by byl 100% (doplnte si oblibeny „dezinfo“ web dle vaseho vyberu).

                  Ale k nicemu takovymu prece nedoslo. A i kdyby jo, tak by bylo daleko snazsi na to jit pres autorska prava…?

                2. Podmnožinou být může, ale pořád se nejedná o počítačovou bezpečnost. Taky z člověka nevyrobíš velrybu jenom proto, že jsou oba savci. Právě proto je v tom odstavci počítačová bezpečnost a ne státní, protože se jedná obsahově o jiné pojmy.

  7. Zase jedno off topic

    Zdá se, že Maďarům zůstal selský rozum a Orbán ustál útok šestikoaly.

    https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/madarsko-parlamentni-volby-orban-fidesz-peter-marki-zay.A220403_074411_zahranicni_pukk

    Nemyslel jsem, že někdy budu Maďarům závidět. Černochová a Adamová-Pekarová by mohly puknout.

    1. Orban na Hrad!

      1. https://www.konzervativninoviny.cz/tricet-let-svobodne-projev-madarskeho-premiera-viktora-orbana/

        Tohle mám uložené už dlouho a vždy sem tomu fandil. Nicméně se nějak nemůžu zbavit pocitu, že teď je doba jiná. Gratuluji Maďarsku. Ale muj sen to teda neni ani omylem.

        1. Zlatá slova, do kamene tesat. Ale stejně Maďarům (kurva!) závidím.

          Jsme fprdeli: my máme Fialu, Slováci Čaputovou. Popíjím, a tak mne napadlo, co by se stalo (jaký by byl výsledek), kdyby třeba Fiala Čaputku oplodnil …

          … no nic, jdu spát (pro dnešek, zítra ráno možná už budou padat vodíkové bomby …)

          1. Hele…. víš jak to kurva je.

            Když máš tu šanci a uvidíš jadernej výbuch, tak musíš udělat jednu věc.

            Dobře se dívat. Protože víckrát už to neuvidíš… B-)

          2. Taky gratulace… Maďaři mají mozek

            1. Zajimava je volebni ucast „zahranicnich Madaru“, hlavne z Ukrainy. Clovek by cekal, ze kdyz se Orban stavi negativne ke vsem tem obrovskym demokratum okolo Zelenskeho, mel by od ukrajinskych Madaru dostat minimum hlasu. Protoze Ukrajina prece neni ani nahodou nacisticka. To je jen Putinuv vymysl a vsem Madarum, Rusinum, Polakum nebo volynskym Cechum se tam zije nadherne. A jen ti Rusi furt meli nejakej problem a ten raj na zemi rusili.

              Ale dneska kdejakej trotl vyvesuje zlutomodre vlajecky, protoze „sympatizuje s Ukrajinou“. A pritom ani poradne nevi, s cim to vlastne sympatizuje. V jedenactyricatem by si urcite nechal vytetovat srp a kladivo, protoze zlej Hitler prepadl hodneho Stalina. A vrchol debility jsou pak prohlaseni „ja ty ceny benzinu preziju, hlavne kdyz tim pomuzu Ukrajine“.

              1. někde jsem zaznamenal, že větší průser se na UA žene z Rumunska, konkrétně jde o Bukovinu. Nikdo odtud nezdrhá, ačkoliv mají rumunské pasy. Snad se prý očekává připojení k Rumunsku. Jestli je to nějaký fejkňůs, to fakt netuším, takže to zde prosím neprezentuji jako tutovku, ale výhradně jako spekulaci.
                Každopádně je pro mě představitelná varianta, kdy pod záminkou zajištění bezpečnosti Evropy proti ruské agresi zaberou Rumuni Bukovinu, Maďaři Zakarpatsko, Poláci východní Halič a mejnstrým je za to ještě pochválí. Tím by se ovšem UA fakticky rozpadla. To nezní moc optimisticky.

              2. Ono to na tej Ukrajine nie je take jednoznacne, mne ako polovicnemu Rusinovi povedal Ukrajinec, ze som polovicny Ukrajinec… Oni neuznavaju nic len si Ukrajinec alebo nie si nic. A konkretne Orban sa po Majdane ozval koli situacii UA madarov, pretoze aj im sa tam snazili stupit na krk. No a o tom, kolko ludi zdrhlo z UA za poslednych 8 rokov nie koli strachu z Putina ale z novych mafianov a nackov sme sa uz na tomto fore bavili.
                Bohuzial oficialna verzia je ina a my sme vsetko proruski agenti…

                1. Aby si člověk udělal obrázek o poměrech na Ukrajině, kterou už 25 let využívají jako svůj pašalík všelijací mafiáni, stačí krátký pokec s Ukrajinci u nás ve firmě. Všichni jsou u nás 1-2 roky a jejich zážitky z domova nejsou nic moc. Máme tam i bývalou vyšetřovatelku policie ze Lvova, která musela zdrhat dost narychlo. Šlápla na kuří oko místnímu satrapovi.

          3. Fiala není ani zdaleka taková pohroma, jako Čaputka. Fiala je jen takový paňáca, jehož úkolem je vznosně řečnit a odvádět pozornost. Tak trochu styl Kennedy: osobně asi skutečně má názory, které by se daly považovat za konzervativní a pravicové – ale věří, že jako „státník“ musí hledat kompromis a být realistou, což se pozná tak, že Progresivní levici a různým autoritářům schválí úplně všechno.

            1. Být loutka Posseltových ordnerů z landsmanšaftu je konzervativní a pravicové?… a „má názory“?… asi neéééééé

              1. Taky by bylo dobrý zmínit, že Fialu pase už desítky let Don Pablo, ministr vnitra Blažek… to je ten co má na manželku napsanou exekuční firmu… to je ta co spolupracovala a možná ještě spolupracuje se Spilbergem… to je ta firma co měla a možná ještě má skvjelý kšefty s bytovým fondem brněnskýho magistrátu… atd atd atd

            2. nechci vám brát iluze, ale vím naprosto bezpečně, že si při nákupu vybavení na masárně zcela otevřeně řekl o nemalý úplatek. Žádné náznaky… napsal na papírek přesnou částku, která připadne jemu.
              Samozřejmě, že to nedokážu odzdrojovat ani dokázat. Dotyčný byl rád, že má kšeft, a i tak se mu to velmi rentovalo.
              Fiala je had.

            3. Na druhej strane, Čaputová je prezidentka, a to je (viac menej, až na nejaké právomoci týkajuce sa menovania toho či onoho) v zásade len reprezentatívna funkcia, a akokoľvek ju nemám rád, myslím si, že reprezentáciu štátu zvláda obstojne.

              1. Právě, prezident je hlavně od té reprezentace. Klaus byl ok, Zeman je strašnej. I když s některýma jeho názorama souhlasím.

                1. jako repre byl dobrej Havel, ale prezident právěže není jen repre… má i nemalý politický vliv. A tam to v jeho případě bylo velký špatný.

              2. Prezidentka ma pravomoci dost a ona ich nedokazala vyuzit v prospech obcanov. Totalne zlyhala.

                1. No.. kedze vela inteligencie nepobrala, tak ani velmi nemala ako.. a predpokladam, ze jej „poradcovia“ nemali urcite na mysli zaujmy nejakeho plebsu, ten je dobry iba pred volbami.

                  Skor by ma zaujimalo, preco zrazu odisiel od nej oddany komunisticky sudruh skrabak Lesko..

              3. Pokud je prezident „jen reprezentativní funkce“, proč levici tak strašně záleží na tom, jaké má politické postoje?

                Prezident rozhodně není „jen reprezentativní“ funkce. Například Čaputka velmi usilovně pracovala na destrukci V4.

            4. hovno. Fiala je vedenej a navedenej ounly. trottel s tituly.

    2. Maďarské volby dopadly dobře, teď ještě jak to dopadne ve Francii. Při vší úctě k Maďarům, tohle je v rámci EU jiná liga.

    3. Ale jak sračkomety jely, že to nemá vůbec jisté a včera jsem dokonce zaslechl, že v průzkumech opozice dokonce vede…

  8. Za většinu prasáren, které se dnes dějí; a je vlastně jedno, jestli se bavíme o vyhlazování lidí pomocí injekcí, o válečném štvaní, o potlačování svobody slova nebo o šíření nenávistné propagandy médii; je i trest smrti veřejnou vivisekcí za plného vědomí málo. A vsaďte se, že pokud tahle zkurvená doba jednou skončí, nikoho z těch hajzlů stejně žádný trest nečeká. Prostě to vyšumí a hotovo.

    1. Mr.Mr. 3.4.2022 v 21:12

      Co se týče vyhlazování lidí pomocí injekcí, míníte očkování proti Covidu?
      Od začátku kampaně uplynul více než rok, nemělo by už být vyhlazování silně rozjeté?
      Neměly by být již statisíce jedinců prorostlé grafenovými krystaly skrz naskrz?
      Nebo je nutná delší prodleva? Ještě rok? Dva? Deset?

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017