V úterý 26.1. posíláme dopisy proti Lockdownu (který nikoho nechrání a všechno zabíjí) - zpět na článek

Počet komentářů: 258

  1. Jen technicka – prijde mi, ze kdyz by se stalo, e nekomu pristine ve schrance trebas 10 tisic, nebo i 100 tisic STEJNYCH dopisu, tak dotycny udela to, co s kazdym jinym spamem – proste to vyhodi do kose a bude to ignorovat.
    A to proto, protoze bude vedet, ze to neni z hlavy tech, co mu to poslali, alebrz je k tomu nekdo navedl, aby to poslali a neda se to tedy brat moc vazne.
    Alespon ja bych to tak resil.

    1. A jak víš, že sou všechny ty dopicy stejný? Máš nějaký koule či?

      1. No…mame tu vzor. Predpokladam, ze vetsina lidi proste vezme vzor a podepise ho. Budme soudni, na nic vice se vetsina lidi „nezmuze“. Coz neni nic proti nicemu, takhle to je vzdycky a pokud nekdo organuzije takovouto akci, proste s tim musi pocitat. Lidi jsou jeste ochotni podepsat petici, ale nejsou prilis ochotni venovat hodinu sveho casu tomu, aby ji vymysleli (vetsinove, samozrejme par takovych bude)
        Osobne uvazuju pouzit z toho nejakou kostru, ale jinak to prepsat, protoze v podstate nesouhlasim se spoustou veci, jak jsou tam formulovane – a se zbytkem clanku nesouhlasim casto velmi zasadne. Na druhou stranu, lockdown hospodarstvi mi prijde velmi hodne pres caru a proto mam chut tu akci podporit.

        1. Asi mi něco chybí, zatíms furt neřekl nic k věci.

    2. Lojza: poněkud jste ve své úvaze zapomněl na obsah toho dopisu. Pokud to bude 10x leták z Lidlu, tak máte zcela jistě pravdu. Pokud Vám ale přijde např. vysvětlit svůj postoj netriviální část lidí, kteří mají na Vaši funkci vliv, pak naopak zpozorníte, protože zjistíte, že lidí, kteří už nejsou na Vaší straně je docela dost. Můžete se na ně pochopitelně vykašlat, ale nemusíte být nutně v pozici, kdy je to udržitelná strategie. Jestli to je nebo není z jejich hlavy je úplně fuk, důležitý je význam a možný dopad. Např. extrémní příklad – dav před domem typicky bývá organizován (tedy je to de facto spam a spousta – dokonce drtivá většina – lidí by tam vůbec nestála, ale když letí zápalná flaška do okna, je to tak nějak jedno, že jste mávl rukou, že je fuk, že tam jsou, však to není z jejich hlavy).

      A funguje to i opačně – nemyslím, že se této akce lekne Babiš, ten má přiliš mnoho sráčů a hlupců všeho druhu na své straně a o ně se bát nemusí. Ale může to být velmi dobrá podpora pro někoho, kdo váhá, zda postoj „pojďme to řešit rozumně“ je možný (a ne jen jistá forma mediální sebevraždy). Takže takový může cítit podporu a vidět, že lidí, kteří to vidí podobně a jsou ochotni tento směr podpořit je vcelku dost.

      Tj. opět, že Vás přišlo podpořit hodně lidí, aniž by to nutně bylo z jejich hlavy neznamená, že nad tím mávnete rukou. Naopak si řeknete, že je super, že takoví lidé jsou – a na svém místě (zde politika) jste schopen jich strhnout ještě mnohem víc. Víte totiž, že existují, když se jich tolik dokázalo spojit tak nějak amatérsky.

      1. Navíc pro kriple jako ťopka a jiná lidovecká svoloč, ale ostatně ve výsledku i ta socanská verbež, je už třeba i jen 10000 hlasů to, co pro ně může znamenat, esli se vůbec eště dostanou k lizu, nebo už nadobro skončili. Každý volby visí víc na vlásku a tentokrát jim reálně hrozí konec, takže u nich v zásadě rozhodování esli dělat stín burešovi, z čehož nic moc nekápne, nebo to zkusit takle a snad mu nějaký voliče vzít, je docela regulérní volba.

        1. A proto vznikla ta superkoalice, ne?
          Myslím, že nejtrapnější způsob, jak prohrát, je podceňovat nepřítele třeba tím, že si myslíš, že jsou to kriple. Oni to žádní idioti nejsou, politika je marketing jako cokoli jiného, dokonce i to tržní fungování tam funguje. Určitá skupina voličů má prostě ráda tenhle přístup, ale to neznamená, že ty tvé kriple nemůžou být kurevsky mazané svině.

          1. Kdyby volby mohly něco změnit, už dávno by je zakázali…

            Koala je poukázka na zapomnění, pže tam se jim, pokud vím, hranice zvedá a tím pádem sou marní tuplem.

            1. Koalice je způsob, jak ochcat D’Honta, ne jak překonat 5% respektive 15% hranici.
              Nikde nepíšu, že by volby mohly něco změnit, to je zcela irelevantní výrok.

    3. To jsem si myslel taky a psal jsem to pod předchozí článek.
      Je tu zásadní argument:
      Člověk, co zvedne prdel a pošle dopis, už má k defenestraci nebo jiné formě agresivního smysluplného protestu mnohem blíž, než člověk, co akorát prská na novinkách v diskuzi.
      Vemte si těch nekolik desítek otevřených hospod, je toho plný internet. A to máte akci zhruba stovky lidí.

      Nicméně souhlasím, že to nemá smysl. A proto to prostě zkusím a pak se budu oprávněně smát.

      1. Ja bych spise byl pro to, aby to kazdy napsal po svem a napsal tam sve, autenticke duvody, s cim nesouhlasi a proc bude/nebude volit tu ci onu stranu.
        Pak by to bylo zajimave.

        1. To se snad očekává a už vůbec to není nijak omezováno.
          Byl dán vzor a pak upozornění, na co si dát při vlastních formulacích pozor. V předchozím článku to najdete.

        2. Lojza: Vám něco brání napsat dopis po svém? Cílem akce pouze je, aby těch dopisů přišlo naráz hodně, protože 100 dopisů dnes si prostě všimnete spíš než když přijde jeden za 3 dny. Za rok jich bude stejně, ale efekt těch co chodí po jednom bude výrazně nižší, i když celkový počet bude stejný.

          Stejně jako v tom příkladu s obléháním domu – dav má vyšší sílu než když tam každé 3 dny dojde někdo sám.

          Spís ve Vás cítím snahu si zdůvodnit, proč do toho nepůjdete. Takových je hodně, už se „těším“, jak tady budete v nějaké budoucí diskusí pindat o tom, že jste dobře udělal, protože to stejně nemělo cenu. Bohužel politik moc dobře ví, že lidi takto fungují a může na to spoléhat, jen takový hustý svěděk ankapův a pak tolik keců, proč je něco na houby… Možná, kdyby se podařilo lidi převychovat, tak nějak sociálně-ankapácko-inženýrsky, zatím je ale holt nutné pracovat s tím, co je k dispozici.

          1. Nebrani. Napsal jsem nekde, ze brani? Nenapsal…
            Ctes vubec, co jsem psal? Psal jsem o tom, ze VETSINA LIDI, co to posle, to jen OKOPIRUJE a posle to tak, jak to bylo zverejneno. A to samo o sobe bude obrovsky uspech. Osobne si myslim, ze vysledek akce bude nekde v radu jednoteck procent z toho, co by si autor pral.
            A ja sice s autorem nesouhlasim skoro v nicem z jeho argumentu, ale protoze mame spolecneho nepritele, ktery je mnohem vetsi, nez muj nesouhlas s nim, tak bych mu moc pral, aby jeho akce mela uspech. A pouze poukazuju na to, kde si myslim, ze by mohly byt problemy.
            Jinak jeste chvili do me rej a vyseru se na to taky. To uplne miluju – misto, abys kvitoval, ze se do toho chci zapojit, tak do me rejes s ancapem a projektujes si nejake sve predstavy a uspesne s nimi rozbijis slamnene panaky. Fakt svely pristup…

      2. Vidím to podobně – že tohle je to úplně poslední, co by reálně mohlo něco udělat a pak už na všechno kašlu.

        Do statistických i mediálních podvodů jsem článkem kopnul, na Otevřete česko možná zašel a možná ne a příště možná zajdu a možná ne ;-) , teď dopisní kampaň jsem vymyslel, navzoroval a zpropagoval jak jen jsem mohl – a tím jsem vyčerpal vše, co jsem mohl udělat, takže s čistým svědomím s lockdownisty končím.

        Přestanu číst zprávy o covidech a lockdownech, možná přestanu číst zprávy vůbec, a budu se věnovat rodině, četbě a koníčkům. Pokud mi vláda něco chce, tak ať mi kouká poslat SMSku nebo dopis nebo to vyhlásit obecním rozhlasem – nemám žádnou povinnost mít internetovou přípojku nebo rádio a aktivně se informovat o tom, co si jaké hovado zase vymyslelo za náhodou, bezdůvodnou a nesmyslnou represi. A na vývěsku MZČR se nemohu jezdit podívat protože přeci henten Lockdown zakazuje zbytečné cesty, no ni?

        1. Ehm, neznalost zakona neomlouva :-D :-D
          Uprimne receno, mam svym zpusobem radost z jedne veci : Spousta lidi tedka konecne vidi, jake to je, kdyz se neco deje jim.
          Doted byla vetsina lidi spise na te strane „zakazte tohle, prikazte tamhle to, zakony se musi dodrzovat!!!“ a podobne.
          Ted PRESNE TOHLE vsem spadlo na hlavu a muzou se z toho posrat.
          Takze kdybych pil kafe, tak si jedno dam a budu se bavit tim, jak jim (vam vsem) to pada na hlavu.
          Zajimave je, ze I V TEHLE situaci stejne ve finale vsichni budou vriskat, jak ten stat je potreba, protoze bysme se tu bez nej pozabijeli.
          Tak fajn, si ho vsichni uzijte :-D
          Akorat me to taky leze do penez, no…ale uz jsem asi prisel na to, kterym smerem se v poskytovani sluzeb preorientovat, takze snad to bude dobry…

          1. To jste ale bohužel nenapsal nic nového, a psát to zrovna na DF mi přijde už jako úplná zbytečnost.

            1. No, vsak prave tady na DF je vetsina lidi takova, jak o tom pisu. Viz autor tohoto clanku…takze si myslim, ze pisu na tom spravnem miste :-)

              1. Závidím vám vaši sociální bublinu.
                V mojí bublině je DF komunita to nejrozumnější, co se dá široko daleko najít. Může to být i mnohem mnohem horší, věřte mi.
                A mám pocit, že zrovna Mrcasík si tyhle věci vcelku uvědomuje. Nemůžou být všichni dokonalí tak, jako vy (pro vás) nebo já (pro sebe).

                1. Ja mam socialni bublinu docela malou :-) A pravda, vetsina je nekde na urovni DF komunity. Coz je sice hrozny, ale porad je to mnohem lepsi, nez prosty prumer republiky :-))
                  A horsi to byt muze, vsak I proto se skripenim zubu podporuji tuhle akci,ac s autorem prilis nesouhlasim v mnoha vecech. Ale nejsem debil,takze je jasne, ze kdyz mame vetsiho nepritele, je potreba se spojit i s tim, s kym jinak prilis nesouhlasim, ale v porovnani s tim nepritelem si vlastne vyborne rozumime :-)

            2. Lojza to tady takhle píše vítězoslavně už 3 roky. Jako kdyby to k něčemu bylo, když sám dobře ví, že ancap se tady ani jinde nikdy neprosadí. Místo aby napsal něco k věci.. ale škoda slov, darmo mluvit. Je to prostě Lojza s Thalii, co vod něj čekat.

              1. No, sance toho, k cemu to je, bych videl zhruba stejne, jako u tehle dopisove akce…
                Jinak jasne, ancap neni a jen tak nebude. Ale lide by si mohli zacit uvedomovat, ze kazde volani po zakazech, prikazech a dodrzovani zakonu se jednou otoci proti nim. A mohli by volat spise po zmensovani poctu zakazu, prikazu a zakonu. A pak by tu bylo lepe a lepe.
                Trebas je ted ta doba, kdy si to nejaci lide spoji a zacnou premyslet malicko jinak.
                Ale sance tomu davam asi tak stejne, jako tehle dopisove akci :-(

                1. Tak o tom se tady baví celej DF, že chceme míň zákazů a příkazů a zákonů, mlho. a pak vždycky přijdeš ty a napíšeš něco ve stylu – chcete jakejkoliv stát, tak si užijte co nejvíc příkazů a nařízení, protože jakejkoliv stát je prostě vždycky špatně. Já sem genius, protože chci ancap. Tak nevim, jestli to děláš schválně, nebo..

                  1. Fakt jo? To jsem si teda moc nevsiml. Jooo, mozna tu a tam nejaka individualni vec. Ale systemove? No to ani nahodou.

                    1. Já ty diskuze teda až tak nepročítám, protože posledních pár let je to děsná žumpa, ale souhlasím se shiftym – zdejší komunita na tyhle věci právě dost upozorňuje.
                      Vždyť i ten nedávný Mrcasíkovo článek byl o tom, že je třeba se u každého zákazu zamyslet, co by to znamenalo pro nás. Zrovna tomu to vyčítat mi přijde už fakt přehnané, to už Urzovi můžete nadávat do socialistů.

                    2. +1 jasně že jo, ale Lojza má prostě potřebu tady vždycky všem o hubu omlátit ten jejich bezchybnej sen…

                    3. Protože jinak jsou tyhle diskuze zcela kulturní a smysluplné, vůbec nikdo si sem nechodí kompenzovat problém s egem nebo se tu neprojevuje jeho psychický či psychiatrický problém. Vůbec nemám v ignore listu několik naprosto nečitelných trollů.
                      Na Lojzovu thalii si taky pamatuju. Jako malý jsem koukal na seriál Zmije, tak donedávna to byla Lojzova Thalie :-) . Neškodná věc.

                    4. Kdo je u tebe žumpa? Chceš flákanec ?

                    5. No zrovna vaše komentáře jsou ty, které mají ještě daleko z zablokování, ale vyžadují jistou míru sebezapření, pokud je chce člověk vnímat.

                    6. Jak se ještě vozval :-D Hele já nemam v ignore nikoho. Mě ty trotlové baví a nebo ty vlánka s nima nečtu. Teď je tu klid, před rokem dvěma to bylo o něčem jiném…

                    7. Rekneme to tak. Pro me je vetsina toho, co tu lide resi, jeste prilis „malo pravicove“. Mysleno to v tom, ze ja jsem mnohem radikalnejsi v te snaze o ruseni zakonu, omezeni a narizeni.
                      Prijde mi, ze tady se to tak „zastavuje na pul cesty“, protoze kdyby se to udelalo poradne, tak to uz neee, to uz by mohlo byt moc a to nemuzeme.
                      Takze ja jsem z toho pak v prdeli. Sice souhlasim s tim, co tu nekdo navrhne, ze by se to ci ono melo nejak resit, ale pak me nasere,kdyz se dozvim, ze by se to melo resit bud tak, ze misto jedne regulace budeme mit jinou regulaci, a nebo ze tohle, co se nereguluje, by naopak zregulovat chtelo.
                      Proste jsem prilis radikalni pravicak.
                      Presto chodim diskutovat POUZE sem a k Urzovi. Mozna to o necem svedci, ze… Minimalne o tom, ze z toho, co jsem si mohl vybrat, kde je mi to alespon trosku blizke, jsem si vybral DF.

                    8. Vidíš? Nikoho tvůj názor nezajímá.

                    9. Tak já jsem tomu rád Lojzo. Třeba přijde doba, kdy nějaké menší spory budeme muset odložit, protože se bude muset většina pravicově smýšlejících lidí spojit(podle mě to může bejt dost brzo). Tam samozřejmě může bejt jak umírněnější křídlo, tak to radikální. Například ODS se vyhozením Klause mladšího sama střelila do nohy.

              2. Mně třeba přijde, že ancap člověk nemusí zavádět nějak centrálně.
                Stačí si ho žít sám pro sebe, on je tak nějak plně kompatibilní úplně se vším, co se tady v ČR děje, stačí si prostě myslet, že tohle už je ancap, a přesně tohle si ti lidé v tom ancapu chtěli pořídit a tohle z toho vzniklo.
                Jo, všechno území už je zabraný, a tak člověku nezbývá, než v některých věcech držet hubu a krok, což ancap stejně tak nějak říká. Prostě silnější pes mrdá. Ancap je spíš vnitřní filozofie než vnější politické zřízení. Podle mě teda.
                Co jsem se tak zaposlouchal do Urzy, tak jednak už dlouho neříká nic nového, jednak se pořád opakuje, a navíc říká úplně zřejmé věci, které snad ani nepotřebují být vysloveny. Jako třeba teď nedávno s tou koronatotalitou.

                1. Takovej onanův/teda ancap mlýnek je to no. Ale my jsme vám to říkali!!! :-D
                  Pro některý lidi je holt tohle řešení na celej život.

                  1. Na druhou stranu díky takovýmhle kafemlejnkům se můžeme my, pro které to není cíl, ale jen zastávka po cestě, dostat k úvahám, ke kterým bychom jinak putovali několik let :-)

                    1. Jasně, taky jsme dřív byli s Lojzou i často za jedno. Jenže se těžko dá souhlasit s někým, kdo se potřebuje vždy vymezovat. Mě to prostě přijde hloupé.

                    2. Kdyz to je tezky. Ja bych si rad zil po svem, at mi do toho nikdo nekeca, kdyz tim nikomu nebudu skodit…
                      Ale kdyz on mi do toho porad nekdo keca :-((
                      Tak pak mam potrebu se proti vsemu vymezovat, no…
                      Uplne staci I zde rict, ze klidne pojedu pres obec 150km/hod, pokud tim nikomu neublizim,neposkodim, atd…
                      A okamzite temer vsichni zastanci osobni svobody zacnou jecet, jak je potreba me omezit/znemoznit mi to udelat. Protoze …. doom je za rohem a matky s kocarky nespi.
                      No jo, tak se mi neni co divit, kdyz naopak ja tem lidem nejak nezeru takovej ten „pokrok v mezich zakona“, co by radi nastolovali.
                      Ja jsem proste radikalni pravicak.

                    3. To tedy pravičák nejsi. Obec je veřejnoprávní korporace a omezení rychlosti si zvolili její obyvatelé, takto vlastníci pozemků.

                      Pokud ty jedeš přes jejich území a přitom porušuješ jejich pravidla, copak na to říká princip neagrese? Asi by si to měli s tebou vypořádat přes nějakou soukromou bezpečnostní agenturu… Třeba jejich vlastní „obecní policii“?

                    4. No vida. A pak vzdycky nekdo prijde, zacne blejt tyhle hovna…a pak se mi nekdo divi, ze se vymezuju. Jo, proti tomuhle rozhodne.

                    5. Jan Mrcasik 26.1.2021 v 16:38

                      Souhlasím, jen s těmi vlastníky pozemklů bych byl opatrný. Vlastníkem pozemků, po kterých jsou vedeny komunikace umožňující jízdu rychlostí 150 km/h, je v naprosté většině stát.

                    6. Lojza 26.1.2021 v 16:16

                      Pokud jedeš přes obec 150 km/hod, tak se to, že jsi někomu ublížil nebo někoho poškodil, dovíš ve většině případů s nezanedbatelným zpožděním, tedy v situaci, kdy již nemůžeš nic ovlivnit.
                      Na základě tvých dosavadních příspěvků lze tvůj výrok chápat tak, že klidně jedeš přes obec 150 km/hod, protože si myslíš, že tím nikomu neublížíš, nepoškodíš, atd.

                    7. 150 nevím, kilem se tu kdysi chlubil a i JJ, který vůči tomu pitomci trpěl až andělskou empatiií jej v tomto případě slušně, leč kategoricky poslal do hajzlu.

                      Pro úplnost dodávám, že řeč byla o běžném zastavěném území obce, ne o Jižní Spojce.

                    8. JS je vyňatá z katastru obce, pokud se nemýlím. I tak ale existuje dlouhá řada páteřních komunikací o více pruzích se svodidlama, kde jezdím kilem naprosto běžně, pokud to intenzita provozu dovoluje.

                      Mám zavolat JJ, esli mě taky kategoricky pošle do hajzlu, nebo si zkusíš něco nasypat na škeblu? :D

                    9. JS je na území obce, proto tam taky platí 80 (implicitní limit pro dálnice nebo silnice pro motorová vozidla na území obce).

                      Jasně, pokud není provoz a není ani ledovka, sněžení, mlha nebo jiné „extrémní“ počasí, dalo by se tam všude bezpečně jet i rychleji (ano, ale jsou tam úsekovky :).

                      D1 je pak vyňatá z katastru, tam cedule konce obce je už někde u Chodova (tam je stovka a od dalšího sjezdu na 2. km už klasických 130) – jinak by D1 opustila území Prahy až někde kolem 5. km.

                    10. Možná si to pletu s vokruhem, ale něco z toho určitě má cedule koncu dědiny.

                    11. A když ublížíte a poškodíte, tak co?

                      Koukám zase debil v akci.

                    12. Hans-Paul: To bude samozřejmě chyba toho, kdo mu vleze do cesty. Tak jako s covidem dneska, kdy mu ostatní mají zjistit, že se nenakazí. Klasika vohnout.

                      „Jinak řečeno, vohnout je vychytralej línej parchant, co nikdy za nic nemůže a vždycky všechno ví. Vohnout také žije v tom, že to, co je mu nepohodlné, za něj udělá někdo jiný.“

                2. Uznávám, že spojení „zavádět ancap centrálně“ naplnilo moje skrznaskrz prohnilé srdce drobnou trpkou radostí při představě realizace této mimořádně honosné myšlénky.

                  1. Přesně.

                    1. No jo no, tohle vyjádření se mi moc nepovedlo :-D

                  2. jj :-D

        2. Jan mimo jiné upozorňuje na skutečnost, že vláda ČR fakticky nemá k dispozici vůbec žádný prostředek, jak informovat např. vesnici o 500 převážně starých starousedlíků, že jim reálně něco hrozí.
          Myslím tím nějaký hromadný sdělovací prostředek, s totálně celoplošným dosahem. Současně neexistuje na druhé straně žádná povinnost, vlastnit nějaký technický prostředek, kterým by se příslušná informace dala přijmout.
          Je to všechno jenom hra na stát, jeho správu a jeho občany, nic lepšího mě nenapadá.
          Kdyby za hodinu vybuchla někde v prdelákově malá, ale nebezpečná chemička, tak jak se to všichni občané např. v rádiusu 50km, kterým něco reálně hrozí, dozvědí?

          1. Jsou tu ty sirény, co každý měsíc řvou „zkouška sirén“. Možná by mohly být schopné vyřvávat nějakou zprávu v definovaném okolí té chemičky.

          2. Máme přece poštu a fikci doručení, takže do deseti dní automaticky informujete všechny. To je ten technický prostředek.
            Když mrdne chemička, tak se to bude hlásit, vyvolávat, řeknou si to sousedi, a dost možná se to holt nedozví všichni. Ale kolikrát že jsme něco takového za posledních 30 let potřebovali, že by za to stále každou jednu lidskou hlavu vybavit simkartou?

            1. sinuhet: když se to dobře uchopí, mohl by to být důvod, jak každou jednu lidskou paži vybavit čipem. Bezpečnost především. Si vemte e-call do aut, naprostá blbost z pohledu bezpečnosti a přesto se to na tomto „argumentu“ protlačilo. Všeho všudy jsem četl o jednom případu, kde to (prý) pomohlo a o hromadě teoretických, kde „by to určitě pomohlo, kdyby to nastalo“ (a na těch se to prosadilo).

              Takže co ti chudáci v zapadlé vesničce když jim tam bouchne za kopcem chemička? Si vezmete na svědomí tolik mrtvol? Šup čip pod kůži!

              1. Motivace pro Babiše, aby nějakou takovou třeba i nepříliš ziskovou chemičku odpálil? :-D

              2. No jo, jenže ty sirény jaksi nedořvou třeba těch 50km, až se potáhne smrtelně jedovatý mrak a vítr si s ním bude dělat, co chce. A proč zrovna čipy? Ten čip jako bude umět zařvat do ucha „nelez ven!“?
                Vláda dělá, že dělá a spoléhá „že si to lidi nějak řeknou“..

                1. Děláš jako kdyby při černobylu někdo řešil nějaký sirény….

            2. Před 20 lety třeba z Neratovické chemičky uniklo celkem nezanedbatelné množství chloru:
              https://cesky.radio.cz/jedovaty-chlor-unikl-z-neratovicke-spolany-8039668

              Píšou tam že vyřvávaly v postiženém území sirény, takže asi to jde …

              1. Jenže před dvaceti lety lidé vydrželi víc, to nevíte? Každá další generace je slabší než ta předchozí, před padesáti lety, když někde bouchla chemička a nad zemí tekl chlor, tak prostě lidi v kolbence zadrželi dech až do konce směny, žádný ciráty :-D

          3. servisdkok 26.1.2021 v 12:24

            Zajímavý postřeh. Až dosud jsem žil v bludu, že přesně tohle je základním důvodem existence veřejnoprávního rozhlasu a televize. Jinak nejsou potřeba k ničemu.

            1. To seš naivní jak malý dítě.

            2. Ano, kdysi jsem si tohle myslel taky, ostatně to také tak fungovalo.
              Ti předchozí bolševici to měli zařízený tak, že státní média, myslím tím rozhlas a televizi, sloužila primárně státu. Soukromá žádná neexistovala, nic digitálního také ne, takže z principu ani nemohl nastat stav, kdy by některá „neposlechla“.
              Bylo by to asi na dlouho /zase/, tak radši jen odkážu na situaci z časného rána 21.8.1968, kdy lidi od rozhlasu, televize, Spojů a Správy radiokomunikací, dokázali během několika málo jednotek hodin, propojit modulační linky na všechny AM i FM vysílače, včetně všech uzlů rozhlasu po drátě, rozhlasu do fabrik nad 10.000 zaměstnanců a zásobit je jednotným signálem pražského studia. Do modulace ale mohla vstupovat regionální studia, jako to ostatně mohla dělat i za „mírového“ stavu.
              Ale tehdy, kdy se všem příslušným lidem okolo prdelí ometali příslušníci „zvláštních oddělení“ podniků a estébáci, to byla naprosto fantastická partyzánština, dneska už bohužel zhola nemožná a to nejen technicky.
              Veřejnoprávní média se dneska už jen tak jmenují, přestože jsou z té větší části financována vládou.

              1. servisdok 28.1.2021 v 16:54

                Veřejnoprávní média kradou samostatně, mimo státní rozpočet, takže o financování vládou pochybuji.
                Pokud své tvrzení myslíte tak, že kradou na základě zákona č.348/2005 Sb., který podepsali Zaorálek, Klaus a Paroubek, tedy jsou financována vládou, přít se nebudu. Ze státního rozpočtu je financováno pouze vysílání do zahraničí.

                Jinak:
                Statut Českého rozhlasu
                Statut je vydáván na základě zákona č. 484/1991 Sb., o Českém rozhlasu, ve znění pozdějších předpisů.
                Čl. 4 Veřejná služba Českého rozhlasu
                k) poskytuje alespoň na jednom vysílaném programu 24hodinovou programovou službu, včetně aktuálního zpravodajství…

                Zda a jak je Statut naplňován si může každý lehce ověřit.

        3. Přijde mi to jako poslední možné legální a nenásilné řešení. Hledání skupin a děr v jejich nařízení moc fungovat nebude, kdyby někdo našel nějakou větší (třeba že by hospody mohly všechny legálně otevřít), tak ji do pár dnů zalepí.

          Hádám, že množství lidí dlabajících na ty restrikce bude přibývat, ale těžko říct jak se to vyvine, jestli budou ozbrojené protesty jako v Nizozemí, nebo se spíš bude švejkovat – ale Češi nejsou jako Francouzi a tipoval bych, že násilí bude spíše minimum.

  2. „než vláda a represefilní občané donutí desetitisíce krachujích živnostníků a malých podniků k občanské neposlušnosti (která už kvasí,“

    – “ která už kvasí,“ – nuž ja sa pokúšam spríjemmniť si domáce väzenie s človekom, ktorému v hlave už kvasí neposlušnosť. Ale …. akosi nikoho s takýmto kvasom nevidím. Všetci sú hlavne strachom posratí, vytýkajú politikom, že nevyhubili koroňáka vlastnými rukami, ale neposlušnosť sa akosi nedostavuje. A to musím zdôrazniť, že väčšina mojich blízkych majú VŠ vzdelanie (ktoré im však vôbec nepomohlo odhaliť, ako ich politici klamú a robia si z nich prdel).

  3. 26.1.2021 v 11:50 SEČ odesláno celkem 10 personalizovaných dopisů 10-ti stranám a hnutím, zastoupeným v Poslanecké Sněmovně Parlamentu České Republiky. Odeslání provedeno prostřednictvím služby Dopis Online v aplikaci postaonline.cz. Vše doporučeně, s dodejkou. Tak snad to klapne.
    P.S.: marginální strany typu JAP a SLK jsem neobesílal, mají mizivou šanci v nadcházejících volbách uspět.

    1. Kecy.
      Jakmile někdo má zvednout prdel, něco pod vlastní identitou napsat, vytisknout, vložit do obálky, zanést na poštu a zaplatit 19,-Kč – tak takových odvážných lidí se v ČR momentálně najde tak do 20.000.
      Jeden takový případ už tu byl a tak úplně nevyšel, řekl bych.

      1. Otázka je, kolik z těch, co zvednou vlastní prdel, pod vlastní identitou napíšou, vytisknou, zabalí, zanesou, vystojí, odešlou, zaplatí, je ochotno i třeba vyhazovat klást i nějaký větší odpor.
        A v tom je podle mě pointa téhle akce.

  4. Ještě by to chtělo nějaký insidery na sekretariátech, co by poskytli zprávy z bojiště :)

    1. Právě. Není žádná zpětná vazba, jak se dozvědět, kolik lidí nakonec něco poslalo.

      Vybral jsem nakonec 6, u kterých si myslím, že to má možná smysl …

    2. Nebojte, budou, budou… pokud to teda vůbec bude stát za řeč.
      Myslím, že tak nějak z principu na sekretariátu nebudou sedět lidi, co čtou DF.

    3. Pokud bude dopisů více než tisícovka, ono už něco prosákne – minimálně jako negativní ohlas, když se Lockdownisti budou na Twitteru vztekat, jaké jim to do strany chodí nehoráznosti.

      1. Já tomu držím naopak co nejvíc palce, i když jsme dost nesourodá a dost rozhádaná komunita, myslím, že je to jenom dobře, tady tohle udělat a ozvat se. A jsem zvědav, jestli to bude mít nějakej dopad, aspoň marginální, i to by byl obrovskej úspech.

      2. hehe, tak to se s nimi asi komunikačně minu, twitteru, facebooku ani jiného whatsappu nemaje. Ale snad něco dolehne i sem.

        1. Aktuální příspěvek Claire Wolfe (který ostatně doporučuji celý) odkazuje mj. výtečný článek o těchto srajdách:

          https://spectator.us/book-and-art/twitter-virus-mind/

        2. Whatsapp neni sockasíť, Whatsapp je něco jako Skype nebo ICQ blahé paměti.

  5. 2 x 12 dopisů už je na počtě

  6. Marně přemýšlím kde si to nechám vytisknout. Bo všechny copycentra a knihovny jsou zavřené. A v okolí nikdo kdo by se obtěžoval s vlastnictvím tiskárny.

    1. Jo, přesně tyhle kecy se daly číst po tisícovkách, když běžel Blanický manifest.
      „Já bych i podepsal a poslal, ale…pak dalších tisíc výmluv, proč to nejde, anebo „kdyby to tak šlo elektronicky“.
      17.046. A to organizoval Landa, docela známá persona.

      1. Tak mi laskavě ráčej poradit kde to mám vytisknout, místo těch zbytečných keců.
        Z mých známých nikdo tiskárnu nemá, bo ve městě vám to vytisknou na každém rohu, tudíž netřeba nesmysl s programovanou životností ve kterém vám co 3 týdny zaschne inkoust.

        1. Zapoj hlavu a rozhlédni se.

          1. Vše kde by mě byl někdo ochotný pustit s fleškou k počítači je zavřené. Všichni zesraní z covidu, už vidím jak mi dovolí šmatlat na jejich počítači.Nakopírovat by to šlo leckde, i na poliklinice mají kopírky. Ale tisk z počítače.

            Infocentrum by byla určitá možnost. Jen to brněnské co znám je docela nedobytné. Zasklené přepážky jak v bance, za ní se šklebí zakysle baba.

            1. Jasne, uplny Brno. Jen ta azbuka je tam trochu podezrela. :-)

              1. Z prahe uz na vychode ne;)

              2. Kdesi v asii to máš stejně jedno :-D

        2. Nu, v inzerátech je plno laserových tiskáren, do kterých stojí toner pár stovek, vytiskne tisíce stran a ty mašiny makají třeba deset, i patnáct, let.

        3. To vůbec není potřeba, něco kupovat.
          Stačí fleška a nejbližší městské infocentrum, kterých bývá ve větších městech i několik. Jsou po celou dobu šíření té smrtelně nebezpečné cholery v provozu, právě kvůli dez-informacím. Dvě kačky ČB laserová A4, tři kačky barevná.

        4. Vubec tu nejsou v diskuzi zmineny dve sluzby, kterym poslete PDF, oni to vytisknou, zabali, oznamkuji a poslou.

        5. Tak šup sem s nimi, kaBrnak to určitě využije. Nebo si najde zase nějaké ALE.

          1. Vzdyt uz to tu je!
            postaonline.cz tusim?

            1. A jak že to podepíšeš?

              1. Otisknul jsem tam svoje razítko, stejně jako ho tisknu na faktury.
                Víc bych to neprožíval, pokud mi někdo nevěří, že jsem to já, je tam zpětná adresa, může si podpis dovyžádat :-)

        6. A psat rukou, povidam, umis? Napadlo te treba vzit propisku a napsat to na papir? Treba i tiskacim, pokud pises jako doktor… Jako vymlouvat se na tiskarnu… c’mon.

          1. Zbláznil ses? Přepisovat něco z obrazovky, ručně a na papír? Takový práce! A ještě jít koupit obálku, zalepit to do ní a odnést na poštu, nemám-li 19,-Kč známku doma. Pro kvanta lidí je tohle všecko dneska „neřešitelný problém“.
            Ale hlavně – pak se pod to podepsat vlastním čitelným jménem a popř. bydlištěm, to je, oč tu kráčí. Všechno to ostatní, to je proveditelné snad dokonce i za války. Ale ten podpis vlastním jménem, to je ten háček. Co kdyby..

            1. pro mne teda největší quest byl sehnat známku, trafiky už je běžně nevedou (nízká marže a blokování hotovosti) a pošty měly dneska do 16:00. Ale s mírnou zajížďkou jsem to dal :)

            2. No, nihil novum, stačí jen oprášit 40 let stará pravidla…

              Nemysli!
              Když už myslíš, nemluv!
              Když už mluvíš, nepiš!
              Když už píšeš, nepodpisuj se!
              A když se podepíšeš… tak se nediv.

            3. servisdok: to jsem vyřešil právě tak, že jsem do dopisu napsal „v “ a zavezl to tam autem do schránky.

              Lidí co se jmenují stejně jako já je po státě spousta. Když nemají ke jménu i datum narození a zároveň bydliště, nemají v ruce nic. Maximálně domněnky.

      2. No nevím, já se o Blanickém protestu dozvěděl až když ho začal odvykládávat v senátu nebo kde. A to se snažím nežít jen v jedné komfortní bublině.

        1. Ale hovno.
          Média se ohledně Landy chovají jak hyeny, takže jakmile se něco okolo něj šustne, jsou u toho.
          Musel bys žít v opravdu specifické bublině /čemuž věřím/, aby se to k tobě ani slovem nedostalo.

          1. nemám televizi, promiň.

          2. Já se o Blanickém protestu taky dozvěděl, až když byl záznam z petičního výboru.
            Taky nemám televizi, zato čtu tak pro přehled novinky a idnes.cz, abych měl přehled, co má dnes lid zvědět z médií. A pro moje okolí Blanický manifest není dost zajímaý ,aby mi o něm někdo řekl.

            BTW když jsem koukal na ten záznam, kde se Landa vypovídal, a pak řečnili jednotliví politici, aby mu všichni řekli, že má pravdu, že s ním souhlasí, a že to vlastně říkají celou dobu, tak jsem měl pocit, že to Landa nevydrží a na někoho vystartuje.
            Dokoukal jsem to asi do poloviny, takže pořád mám naději…

  7. Odesláno ano, ods, cssd

  8. Odesláno 5x.

    1. JH: prosím oprav si to – nezahubil je „covid“ nýbrž zahubil je „vládní lockdown“.

      Pokud budeme pravdu nazývat jejich Newspeakem, nemůžeme vyhrát a vybojovat si nazpět svobodu.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017