Kdy máš co dočinění se zvěří, musíš se k ní chovat jako ke zvěři. Je to ovšem jízda na tygru.
5MeoDMT
tou zveri nazyvas vsechny v Palestine , 900k deti nebo jen bunky Hamasu ktery ostatne zalozil Mossad ? Ja jen aby v tom bylo jasno
Lojza
Nene, CIA a Soros, jakej Mossad paneboze. A svitili jim u toho Iluminati….Tvl ty lidi dneska nic neznaj.
5MeoDMT
myslim ze kdysi nacisti nazyvali zveri cechy a vychodni evropany ..
ono se nic moc nemeni jen kulisy okolo
5MeoDMT
tady v tom linku pokud vladnes englis mas tajnou nahravku Netayahua s jeho rodinou kde mluvi o planu vyhladit Gazu .
Pak je tam mnoho nahravek co provadi izraelska armada uz par let .
Treba dva sniperi smejici se streleni do hlavy ditete hrajiciho fotbal . Brou chutku https://www.bitchute.com/video/SucecjE47s93/
Sysop
Pokud stojis na te „spravne“ strane, pak to prece neni zadny problem. Problem jen je, tuto stranu rychle a neomylne najit a zastavat. Na UA take je rozdil, jestli Ukrajinec streli do palice ruske dite v Luhansku, nebo jestli luhansky Rus streli do palice maleho Ukrajince. Neni dite jako dite. U jednoho musis jasat, zatimco u druheho plakat.
A toto je to same. Ty deti sice mnohdy navenek vypadaji stejne, ale to je omyl! Zatimco mrtvy Zid je odsouzenihodny cin, tak mrtvy Arab je koser v poradku. Madlenka Olbrajtu take rikala, ze 450000 mrtvych arabskych deti je v poradku.
Pokud v techto vecech nemas jasno, pak nezastavas ty spravne hodnoty!
Lojza
to nevis, ze ta nahravka byla vytvorena CIA?
Fakt ty lidi dneska nic neznaj…
RK
Díky za Váš příspěvek. Neboť opět oficiálně víme „hovno“ (tak jako UA, Afganistán, Jugoslávie, Sadám atd.), které budeme ale pořádně rozmazávat, neznáme pořádně pozadí, ale analytiky můžeme opět vyvážet.
Bohužel, většina občanů to nepochopí.
Takže budeme vyvěšovat izraelské nebo palestinské vlajky? Nebo pro jistotu oboje? Na národním muzeu místa dost. :-)
A znovu zopakuji. ČR je moc malá, nemá ani ekonomický ani diplomatický potenciál. Pokud by „představilé státu“ byli rozumní, tak je třeba v 1. řadě vážit „blaho“ občanů. A tomu by měl i odpovídat oficiální postoj. I když na první pohled „neakceptovatelný“.
Jinak si opět zaděláme na další problémy.
Jihočech Honza
Tak zrovna u nás jeden uvědomělý občan svěsil vybledlou a opršelou ukrajinskou vlajku a hrdě vyvěsil izraelskou.
RK
A vyvěsil tu „správnou“? :-)
Jihočech Honza
Tak teď by mohli vyvěšovat švédskou vlajku.
Sysop
Zkus se ho prilezitostne zeptat, jake dalsi ma pro tento rok nachystane, at jeden vi, na co se pripravit.
kaBrnak
Na Státní opeře v Prahe vysí pro jistutu ukrajinská i izraelská vlajka. Chybí už jen tibetská, gruzínská, americká, čečenská, dagestánská a ta nejdůležitější, duhová LGBT. Na českou vlajku se tam kupodivu taky místo našlo.
RK
A není to málo Antone Pavloviči? :-)
A neměli bychom se jako občané složit na zvětšení budovy státní opery, aby se tam všechny ty vlajky „vešly“?
Berte to jako nadsázku prosím.
Jihočech Honza
Není úkolem Státní opery něco jiného, ne vyvěšovat vlajky?
Co teď vůbec visí na Národním muzeu?
RK
Úkolem Státní opery, je především být státní.:-)
V září na muzeu visela pořád vlajka UA. Aktuálně nevím. Ale mohl by tu být nějaký pepík v diskuzi, tak nám to jistě řekne. :-)
kaBrnak
Třebe to potichu změnili na ukrajinskou státní operu. Ono tam není napsané o operu jakého státu konkrétně jde.
A místo „Louskáčka“ tam dávají „Banderáčka“ (hudba P.I.Zálužnyj,choreografie L.Reznikov).
Sysop
U toho Louskacka bych klidne zustal, on kdyz takovy tank najede do pechoty, tak se ani jiny nazev nehodi.
Sysop
Taky si myslim, ze by Muzeum melo byt vlajkovou lodi.
hlavně ne moc nahlas, příště bude chtít ta neprotažená bloncka letadlovou loď asi na Vltavu, tam by se mohly vyvěšovat vlajky…
LD
věšet by to chtělo, ale né vlajky:-)
kaBrnak
Věšet je potřeba před tou správnou institucí. Ať ti kdo zatím ještě nevisí, mají denně před očima „motivační 3D obrázek“ k dodržování zákonů, ústavy a k poctivé službě občanům.
Domnívám se, že toto je efektivnější než motivační powerpointová prezentace či motivační nástěnka s pracovníkem měsíce.
Třeba v dávné Číně byly tresty pro státní úředníky naprosto drakonické a fatální. Daň za velmi privilegované společenské postavení.
Sysop
On je ovsem rozdil, jestli ten postoj zastavame spise zdrzenlive, nebo velmi dychtive.
deacon
Gazu vypalit jako bradavici na Izraeli.
Je zajimave, ze Palestince nechce Egypt, Jordansko ani Libanon, vsechno velci podporovatele Palestiny. Pritom by nejsnazsi bylo tyto vyplatit, odvest a Gazu vypalit. Ale zahadne je nikdo nechce. Proc asi. Mozna to bude tim, co v tech zemich delali(a delaji).
LWG
Jeden člověk, který měl dějiny té oblasti v malíčku (bohužel již není mezi námi), mi tvrdil, že jedním z bodů sváru mezi Izraelem a Egyptem bylo to, kdo bude kontrolovat Gazu. Nechtěl jí nikdo. Stejně tak nikdo nechce Palestince.
Libanon vminulosti přijal velkou palestinksou imigraci. Jak to dopadlo, je celkem zřejmé.
Sysop
Libanon prijal i velkou syrskou migraci a jak to tam ted dopadlo, je zrejme.
Mezi nama – kdyby nekde byly 2 Mega Polaku, taky bychom je nadsene prijali? A to jsme zeme, ktera je vyvojove mnohem dal, nez soucasny Egypt.
Latimerie podivna
Kdyby někde byly 2 mega Poláků, chtěli by svrhnout místní vládu?
nove.kostatko
No, vládu možná přímo ne, ale takovej magistrát MorSlez kraje určitě.
quadra
Ako to bolo s tymi tromi milionmi Nemcov?
SatanOkkY
U6 neplatí ten starý vtip, že druhé najväčšie poľské mesto je Chicago?
fatdwi
SatanOkkY: myslím, že bude drobný rozdíl v motivaci i pracovitosti Poláků v Chicagu vs. Palestinců a tedy v tom, co do „nové země“ přinesou a jestli to pro ni bude pozitivní nebo negativní.
fatdwi
Sysop: 2M Poláků jsou špatný příklad, alespoň rámcově lepší by bylo „200k Poláků“ (2% populace). Nadšení bysme asi nebyli, ale zase 300k Ukrajinců (a ve špičce 500k) jsme taky dali, takže bych to neviděl tak zle.
Rozdíl je ale v tom, co paradoxně místní rusofily a obecně závistivý odpad iritovalo – úroveň těch imigrantů. Takže nějakých 200k, z velké části schopných lidí (co sem přijedou provokovat servisdoka s coronou bavorákem) by nejspíš žádné zásadní drama nevyvolalo. Oproti tomu to, co by z Palestiny přišlo do Egypta, s tímhle nesnese srovnání a kdybychom je měli ubytovat my, tak těch 200k bude mega problém.
hellfire
Existuje hodně hodně bohatých muslimských zemí, ale kupodivu tyhle typky za svým plotem (natož na svém pozemku) ani omylem nechtějí. Proč asi? Na to je Evropa dělat jim ocasy.
Sysop
Ty bohate slimacke zeme nezbohatly ze sveho obyvatelstva, proto pro ne dalsi obyvatelstvo neznamena zadny prinos. Ba naopak – potencialni zatez a riziko, bez ohledu na to, i kdyby to byly dve mega Nemcu.
Hupert
Kolik jsi kdekoliv na světě viděl zbohatlíků, co se chtějí dělit?
nove.kostatko
Když se jim to dělení vrátí vícenásobným ziskem, tak by se jich našlo určitě dost.
5MeoDMT
tebe bych chtel mit za tatinka :)
Hupert
Já bych kůži z takové svině nebral ani do podšívky bot. To by bylo tak na ekzém.
qwertyz
Zajímavé, a ty vyvolené okolní svět chtěl?
deacon
Nechtel, ale kdyz je zkusilo okoli vyhladit, tak se jim to nepovedlo. A protoze poustni cikani jsou poradni vedci, tak to zkusili nekolikrat, aby vedeli, ze to nebyla nahoda.
qwertyz
Nechtěl, takže tenhle argument se moc nepovedl.
5MeoDMT
nechtel . uz asi 130 x a tak se jim vyrobil stat na uzemi Palestiny :)
RomanL
No vida. U Plastelinců to zkoušeli 1000x, a nepovedlo se to doteď. Proč asi? :-D
5MeoDMT
Zkouseli co ? vyhnat je z jejich uzemi ?
Odolny a houzevnaty narod coz ?
Murun
Operace Lité Olovo zabila okolo 1400 lidí, z toho 762 civilistů…a těch 638 zbylých obětí, co nebyli civilisté, to bylo co zač?
nove.kostatko
Friendly fire?
kaBrnak
Jediné schůdné řešení má jako obvykle „zlotřilý Putler“ který vidí jedinou možnost ve vytvoření státu Palestina.
Je to vtipné, jak přivandrovalci mají vlastní stát Izrael a domorodcům co tam po staletí žijí, je odpíráno mít vlastní stát. Pořád jr to jen izraelský protektorát a koncentrák-
Jak vidno, židé se moc z Hitlera nepoučili, že dělají to stejné co on. Tedy přesněji sionisti. Ortodoxní jsou proti tomuto násilí na palestincích. Za což je pravidelně na demonstracích mlátí policajti obuškama a sprchují vodními děly.
Tady je mimochodem ta situace palestinců skvěle popsaná z širšího geopolitického a historického hlediska. I řešení tohoto letitého problému. I příčiny, které leží hlouběji, než by člověk řekl.
Dejepis asi nie je tvojou silnou stránkou… ale holt, keď je pre niekoho dôležitejšie zničiť vedľajší štát, než ustanoviť vlastný…
qwertyz
Tak to vysvětlete, proč by měli někomu dát území místo toho, aby si o osudu Palestiny rozhodli tamní lidé sami?
deacon
Kdyz se Zide domohli vzniku Izraele, dostali Palestinci nabidku, ze vznikne vedle Izraele i stat Palestina. Protoze v te dobe si vetsina okoli brousila noze, aby Zidy vytlacila do more(jestli si spravne vzpominam) a Izrael zadupala do zeme (to uz citace neni), tak to Palestinci odmitli. A pak se teda zalozil Izrael a ten byl v zapeti napaden okolnimi staty. Izrael se ubranil, plany Palestincu byly v prdeli.
Dneska se samozrejme Palestina nezalozi, protoze to proste politicky neni pruchozi. Palestinci jsou velmi antisemitsti a proste ta koexistence by nikdy nefungovalo, kdyz uz kvuli nicemu jinemu, tak zadna strana neuhne s Jeruzalemem (napr.). Pro vznik Palestiny by bylo zapotrebi kompromisu a ten Palestinci odmitaji a dnes jej odmita i Izrael.
Proto reseni neexistuje. Jakekoliv reseni vyzaduje mirove protesty Palestincu, protoze na ty bude muset Izrael reagovat citlive a to z historickych duvodu nebude moc pruchozi. Nastesti pro Izrael Palestinci jsou aktualne reprezentovani hlavne terorismem, takze maji velkeho cerneho Petrika. Teda krome salonnich levicaku a vedeni EU.
qwertyz
Proč by lidé v Palestině měli dostávat a přijímat nabídky na rozdělení místo toho, aby si o tom rozhodli sami?
Jihočech Honza
S okupanty se musí bojovat všemi prostředky a kdo tvrdí opak, je chcimír a proruský šváb!
deacon
Protoze v te dobe nemeli vlastni uzemi a nikdo je neuznaval. A hle, dneska nemaji vlastni uzemi (i kdyz) a nikdo je neuznava. Dokonce do te miry, ze ICC je poslal do prdele s vysetrovanim valecnych zlocinu Izraele. Pritom tehdy stacilo rict ano. Blbe, ze?
qwertyz
Lidé tam ale území měli, Palestinu, takže proč by měli dostávat a přijímat nabídky na rozdělení místo toho, aby si o tom rozhodli sami?
Sysop
Kdysi nedavno pry prisel do Nemecka jeden Rakusak a prohlasil, ze ten malej statecek na vychode se nachazi z poloviny na starem germanskem uzemi a ze je potreba ten narod castecne asimilovat, castecne presunout za Ural a zbytek, co to nechape, nejakou konecnou otazkou zodpovedet.
Nepamatuju si detaily, ale bylo s tim nejake mrzeni.
kaBrnak
Nebyla chyba v tom, že jsme tehdy nepřijali jeho gentlemanskou nabídku na mírové přesídlení na Sibiř ?
(dle izraelské logiky místních ynteližentů)
To jsou klasické gentlemanské nabídky,známé z celé historie (buď odsud vypadneš, nebo tě zabiju).
Dokumentární film režiséra Martina Slunečka zachycuje neuvěřitelný příběh Artura Radvanského, který přežil šest koncentračních táborů a v Osvětimi se na několik let ocitl v roli osobního sluhy doktora Mengeleho – který, když například žádal o koupel, říkal svému vězni zdvořile: „prosím…“
Latimerie podivna
Proč si tedy v 50 a 60. letech minulého století palestinci na Západním břehu svůj stát nevytvořili? Co jim v tom bránilo? Izrael to určitě nebyl.
Sysop
Cesi maji problem zvolit funkcni, spolehlivou a pravdomluvnou vladu v 21. stoleti. A ty se divis, proc negramotni pastevci koz pred pul stoletim nebyli schopni udelat stat?
qwertyz
Proč si tedy ještě ve 40. letech minulého století nemohli lidé v Palestině sami rozhodnout, jak to tam chtějí mít, jestli nechat v celku nebo rozdělit?
grg
Kto chce všetko, nakoniec nemá nič.
Okrem toho, mám taký silný vodojem, že Arabov („Palestíncov“) usadených na území vznikajúceho Izraela nikto nejako explicitne nevyháňal, teda za predpokladu, že sa správali slušne, nerobili bordel a nebrúsili nože na krky Židov…
Minimálne dnes je medzi izraelskými občanmi nemalé percento Arabov. Tých, ktorí sú ochotní žiť v mieri, s tými normálne žijú. Trebárs som videl na fotkách, tak napríklad smerová tabuľa na Sderot bola napísaná nielen hebrejsky a latinkou, ale aj arabským písmom.
qwertyz
Kdo chtěl všechno?
Proč si lidé v Palestině nemohli tehdy sami rozhodnout co chtějí, zda zůstat v celku nebo území rozdělit?
Beranidlo
Říct „ano“ nestačilo, protože nebylo čemu říct „ano“. Snad jedině tomu diktátu OSN z roku 1947, kde jiné státy rozhodly o tom, která část Palestiny bude stát Izrael a která bude Palestina, ale ptal se někdo místních, jestli s tím rozdělením, které OSN udělalo, takto souhlasí? Neptal. Prostě jim to ostatní státy nařídily. A proč by s tím měli místní souhlasit? Jakým právem OSN takto rozhodla? Samozřejmě právem silnějšího s tím, že místní mají prostě smůlu a tohle a tohle uzemí už nebude jejich. A tohle je zdroj všech problémů na Blízkém východě od roku 1947 a důvod všech válek (1948, 1967, 1973).
Jihočech Honza
A pak jde o to, jestli je slabší rozumný jako Beneš nebo Risto Ryti a Carl Mannerheim, nebo fanatik jako Arabáči nebo Volomrd.
qwertyz
Myslíte, že bylo rozumné souhlasit s něčím, co bylo ilegální, neuznatelné a neplatné?
Jihočech Honza
Nakonec vždycky rozhoduje právo silnějšího – co jsem schopný urvat urvat nebo uhájit. A platívá „Kdo chce moc, nemá nic“.
Pěkný příklad je Irsko. Tam taky chcimír Collins podepsal kompromis – autonomii pro většinu ostrova (ze které se časem vyjednala úplná samostatnost) za cenu ztrátu šesti hrabství Ulteru. Pokud by chtěl vyhnat protestanty z celého ostrova, Britské impérium by válčilo dál, Irové by umírali a ničeho by nedosáhli.
qwertyz
Tak pokud platí právo silnějšího, tak by se někteří měli vykašlat na to předstírané moralizování a lekce ze selektivní historie a nechat je, ať si to tam vyřídí.
Jihočech Honza
Morálka samozřejmě existuje, a pak jsou meze možného.
V Novém zákoně je takové pěkné podobenství o koukolu a pšenici.
Beranidlo
Tak ještě pak už Irové v (občanské) válce neumírali. Oh, wait!
A líbí se ti svět tak, jak vypadá, protože v něm „nakonec vždy rozhoduje právo silnějšího“?
Jihočech Honza
Irové umírali rukama jiných Irů, ale rozhodně méně, než kdyby vedli beznadějnou válku proti Britům.
Co se světa týče, připomíná mi to vtip, jak si Mojše nechá šít kalhoty a z domluveného týdne jsou tři měsíce. Kdy si u krejčího kalhoty vyzvedá, poznamená něco o Stvořiteli, kterému stačilo sedm dní na svět. A krejčí: „Ale podívají se na svět. A teď se podívají na tyhle kalhoty.“
Beranidlo
Jako že je lepší zvolit méně špatné rozhodnutí než to nejhorší špatné rozhodnutí? To jistě, ale o to nejde. Snad jde o to najít to funkční řešení. Ne volit mezi těmi méně nebo více nefunkčními.
Místní Arabové nebyli vlastníci půdy, protože to byli feudální leníci, jimž bylo léno propůjčeno vlastníky – Osmanskou říší.
Mimochodem právě od těchto feudálů si kusy území v provincii Palestina, hlavně v poušti považované za zcela bezcennou, masově kupovali Sionisté a pak zcela legálně vykopnuli dosavadní leníky, kteří tam pásli kozy a předělali poušť v úrodná políčka. Což arabští pasáčci prohlašovali za podvody a pořádali pogromy a nájezdy na sionistické farmáře, kteří se teprve v reakci na to zformovalo do milic, z jakých pak byla Hagana.
Když byla Osmanská říše poražena po WW1, vítězové (v čele s Británií a Francií) si na ní vynutili územní úpravy (právě ty, které chce dnes Erdogan revidovat silou a anexemi).
Výsledek byl, že území bývalé osmanské provincie Palestiny připadlo pod správu Britům. Ti ovšem slíbili paralelně nejprve Židům a potom ovšem i Arabům, že tam budou moci mít svoje státy, až Britové odejdou. Po roce 1945 jim to zcela přerostlo přes hlavu, takže to hodili na hlavu naopak OSN, ať je to problém někoho jiného. A tak vznikly ty plány OSN na rozdělení na židovský a arabský-palestinský stát, kde Židé měli dostat převážně poušť – ale i tak s tím souhlasili.
Zdroj všech problémů je představa muslimů, že zatímco když Římani dobyli Jeruzalém na Židech, bylo to v pořádku a nově patřil Římanům…
Když Byzanc přebrala Jeruzalém, bylo to v pořádku a nově patřil Byzanci…
Když muslimové dobyli Jeruzalém a přebrali jej, bylo to v pořádku a nově patřil muslimům…
Ale když Jeruzalém znovu dobyli křižáci v reconquistě, bylo to absolutně nelegální, nepřijatelné a pobuřující, rozhodně neplatné!
Když pak Jeruzalém znovu dobyli muslimové, bylo to zase v pořádku.
Když jeho vlastnictví přešlo na Osmany, bylo to také v pořádku.
Ale když si tam začali pozemky kupovat Sionisté od Osmanů, bylo to absolutně nelegální, nepřijatelné a pobuřující, přímo na vraždu!
A když byli Osmané poraženi a území se stalo mandátem Británie, bylo to absolutně nelegální, nepřijatelné a pobuřující!
Když Jeruzalém obklíčila arabská vojska ve válce 1948, včetně židovských čtvrtí, bylo to zase v pořádku.
Ale když jej dobyl Izrael, bylo to absolutně nelegální, nepřijatelné a pobuřující na vraždu a vyhlezení všech židáků!
A totéž s chrámy.
Že Římané coby vítězové zbořili (Druhý) židovský (a Herodův) chrám? Cajk.
Že Byzanc stavěla Chrám Božího hrobu (měla dost slušnosti aby ho nepostavila na místě židovského chrámu)? Cajk.
Že Muslimové jako vítězové srovnali křesťanský chrám se zemí (židovský byl pořád ještě rumiště)? Cajk.
Že muslimové pak postavili mešitu na místě židovského chrámu? Cajk.
Ale že Židé nejenže mešitu na místě jejich chrámu oproti historickým zvyklostem nezbořili a nenahradili vlastní stavbou… Ale dokonce se opovažují tam chodit? Nepřijatelné! Důvod k terorismu!
Jihočech Honza
Islám je trošku jako peklo, co jednou schvátí, to už nenavrátí, leda tlakem přesily okraje Dár-al-islám, jako Hispánii a Balkán.
Kuds je něco jiného ne Buda nebo Cordóba a Granada.
Beranidlo
V roce 1947 byli místní Arabové v Palestině feudálními leníky Osmanské říše? To snad ne. Osmanská říše přece zanikla po 1. světové válce.
Nezpochybňuji, že místní vlastníci legálně půdu prodávali přistěhovalcům a řezali si pod sebou vlastní větěv. Zpochybňuji právo členských států tehdejší OSN malovat hranice v Palestině v roce 1947. Na to OSN a nikdo jiný neměl mandát. Byl to diktát zvenčí stejně jako pro nás v Mnichově. A jestli nesouhlasíte s Mnichovem (což předpokládám), nemůžete souhlasit s tím samým typem diktátu OSN v roce 1947.
Jihočech Honza
Jene Mnichov byla čistě mocenská dohoda čtyř evropských velmocí s úmyslným vynecháním Ruska. Jejímž účelem bylo obejít Společnost národů, který by musela označit hitlerovské Německo za agresora a podle zásad kolektivní bezpečnosti vytáhnout na pomoc RČS. A to právě Chamberlain nechtěl.
Kdo jiný už měl mít mandát, než OSN? Papež?
qwertyz
Co takhle lidi přímo tam, kteří by o tom rozhodli?
Jihočech Honza
Dva vlci a jehně hlasují, so bude k večeři…
Beranidlo
Sem myslel, že to je ten tvůj svět, ve kterém „nakonec vyhraje právo silnějšího“, jak jsi psal, ne? Najednou se to nehodí, když podle tebe tím „jehnětem“, jak naznačuješ, byli místní židé?
qwertyz
Jihočech Honza
16.10.2023 v 21:32
Demokracie v praxi, co vám na tom vadí?
Jihočech Honza
Já nejsem demokrat, já jsem monarchista :-)
qwertyz
To vám nebránilo vyjádřit se k OSN, nemůže vám to bránit ani teď.
Jihočech Honza
Nežijeme ve vzduchoprázdnu, nežijeme v ideálním světě, jsme omezeni jak fyzikou, tak geopolitikou. Se špatnými kartami nemůžeš hrát durcha.
qwertyz
Takže aby si tam o tom lidi rozhodli sami je ok?
Jihočech Honza
Ale vždyť si to tam rozhodli sami, OSN vyhlásilo embargo, Arabáči ani s výzbrojí poděděnou po Britech nedokázali židáky vyhladit, nepovedlo se jim to se sovětskou pomocí ani v letech 1956, 1967 ani 1973. To jak, válčit dál, nebo se smířit s realitou a sehrát se svými kartami co nejlepší partii?
qwertyz
Ne, nerozhodli, nevim jak jste na to přišel.
Jihočech Honza
Z výsledků válek? Arabáci všechno prohráli. To, co měli, jim bylo málo, tak teď nemají nic.
qwertyz
Tady není řeč o rozhodování válkou, která byla následkem.
shane
Ježíši Kriste, jaký vynechání ruska? Aby si se z těch rusáků neposral. Mnichovská arbitráž proběhla podle Locarnské dohody a ta stanovila jako arbitry VB, Fr a It. SSSR ani USA ani Japonsko ani Švycarsko ani nikdo jiný tam nefigurovali, tudíž je nikdo nemohl vynechat. A Locarnskou dohodu za nás podepsal jistý dr. Eduard Beneš.
Jihočech Honza
SSSR měl spojenecké smlouvy s Francií i s Československem, takže se ho zářijové události týkaly. Mnichov byla dohoda čtyř velmocí z Chamberlainovy iniciativy, nikoli řádná arbitráž Společnosti národů.
ygorek
Jan Mrcasik 16.10.2023 v 21:01
Přesně.
Půda patří Alláhovi, na čemž její prodej nic nemění.
Předělat poušť na úrodná políčka je relativně snadné, pokud si dokážete obstarat vodu.
Pokud si ji obstaráte tak, že si koupíte půdu a k studni odepřete přístup sousedům, kteří z ní čerpali vodu dosud podle ustálených zvyků, zlikvidujete sousedy spolehlivě. Přitom voda z té studny byla využívána tisíce let podle ustálených pravidel tak, že obyvatelům umožňovala přežití. Dnes tedy využíváte vodu pro závlahu úrodných políček a produkci vyvážíte do Evropy. Původní obyvatelé jsou odsunuti do „rezervací“, kde přežívají z peněz ukradených Evropanům jejich vládami.
Tyyy jooo!
Hledisko střetu právních systémů týkajících se zacházení s vodou a půdou zatím nikdo nezmínil, což prostému vidláku připadá divné.
V minulosti jsem četl několik příběhů popisujících hloupé domorodce, kteří cizincům ochotně prodávali pozemky a ještě se tomu smáli. Věděli totiž, že všechna půda je Alláhova, ale neměli tanky (jistě, je to brutální zkratka, kdo chce, ten ji jistě nepochopí, ale je mi to jedno).
Beranidlo
Ptáš se správně. Zastánci Izraele by si měli nastudovat historii a podívat se na tu obdobu Mnichovského diktátu, kterou OSN v roce 1947 místním „nadělila“. Není divu, že s tím nesouhlasili (jako kdybychom my souhlasili s „Mnichovem“). A je jedno, jestli stylem „o nás bez nás“ rozhodují 4 státy (jako v Mnichově) nebo 100+ států (jako OSN v roce 1947 o Palestině). Nikdo neměl právo do toho místním mluvit. Nikdo! Jenže na to se zapomíná a Izrael dělá všechno proto, aby předstíral, že tam takhle byl „odjakživa“. Jenže nebyl. První území ukradl v roce 1947, pak hned v roce 1948, pak další po šestidenní válce.
Jan Mrcasik
A vy byste si možná mohl nastudovat historii, jak to doopravdy bylo s arabskou populací v osmanském Damašském ejáletu (který zahrnoval mandátní Palestinu a dnešní Izrael). Ne, nedělám si iluze. Pro vás, stejně jako pro každého silného názorového revizionistu, historie samozřejmě arbitrárně začíná teprve tím rokem, kdy byly hranice takové, jaké se vám líbí. Tedy ve vašem případě 1947.
Jihočech Honza
Tehdy se používalo heslo „Země bez lidu pro lid bez země“, což nebylo přesné, ale rozhodně ne moc vzdálené od pravdy.
Beranidlo
Jak to ovlivňuje, vysvětluje, ospravedlňuje nebo legitimizuje rozhodnutí OSN z roku 1947 ohledně toho, kde budou jaké hranice?
Jihočech Honza
Žádnou lepší autoritu tehdy neměli.
Beranidlo
Tak určitě! Je samozřejmě lepší, když někomu do jeho věcí žvaní někdo zvenčí. To mají lidi moc rádi, když někdo rozhoduje o jejich osudu a nezohledňuje jejich názory nebo požadavky. Uvědomuješ si alespoň, jakou frustraci, hněv a nenávist to muselo u místních Arabů vyvolat?
Jihočech Honza
Jenže právě nezúčastněný prostředník se snaží zohlednit názory a požadavky obou stran. Židé tam žili, nebylo možné je jen tak vaporizovat. A po holokaustu byla pro přeživší Židy Palestina jedna ze dvou možností, druhou byly anglosaské země.
Beranidlo
Svatá prostoto! Tak OSN byla „nezúčastněný prostředník“? Tak určitě – v roce 1947 velmoci nesledovaly svoje zájmy, vůbec ne. Vůbec v tom nebyla politika. Vůbec nikdo na nikoho netlačil, aby hlasoval tak nebo tak. Vůbec nikdo nefandil židům poté, co si prožili za 2. světové války. To je ale naivní pohled!
Holokaust přeživší židé z Evropy si nemohli v Palestině nic nárokovat. Neměli žádné lepší právo jen proto, že se je Němci a další evropské národy snažili vyhladit. To si jen Evropa a ostatní země foukali své svědomí tím, že ten problém přehodili na Araby v Palestině a řekli si, že „mají místní prostě smůlu“. Samozřejmě tam žili židé i před válkou a byli legitimní vlastníky půdy a ty nikdo vaporizovat nechtěl. Pořád se mohli slušně dohodnout (a netvrdím, že Arabové tam židi chtěli nebo že je měli zrovna v lásce nebo že to byli nějací svatouškové – jedni za 18, druzí bez dvou za 20). Jenže jak to tak bývá, všichni chtěli víc, než mohli dostat a když to nedostali, tak si to vzali silou.
Jihočech Honza
No a Arabové prohráli a mohli buď válčit dál, nebo přijmout nevyhnutelné a budovat na tom, co mají, jako ti Finové. Ztráta Viipuri a Karélie nebyla o nic méně bolestná než ztráta Judska a Galileje.
Není mír víc ne pravda a spravedlnost?
Spravedlnost, ta nejvíc abstraktní ze všech ctností, takže soudci musí nosit paruky, aby měli hlavu v teple…
Beranidlo
A co měli podle tebe dělat? Akceptovat ten diktát zvenčí? Samozřejmě, že se bránili. Ty by ses nebránil?
Ale podle tvojí logiky to byla chyba, protože když se bránili agresi a prohráli, tak přišli „správně“ ještě o další území (jistě víš, že hranice Izraele po první arabsko-izraelské válce byly větší než ty, které jim OSN přiřkla, takže Izrael natvrdo první válkou ukradl území, které mu nikdo, ani OSN, nedaroval). A to je podle tebe v pořádku? Podle tebe měli Arabové radši v 47. roce držet hubu a vzít, co se jim nabízelo, protože jinak za „trest“, že ten nespravedlivý a nelegitimní diktát OSN neakceptovali, přišli ještě o víc území. A v 67. roce taky, ne? To se to pokusili narovnat, ale zase prohráli a zase přišli o další území (jistě víš, že po šestidenní válce Izrael zabral spoustu dalšího území)? A podle tebe je v pořádku, když si agresor poté, co se bráníš, vezme ještě další kus území? Odkdy se v civilizovaném světě získává území válkou? Jakým právem Izrael okupuje Západní břeh a východní Jeruzalém?
A jakpak se ti tahle tvoje logika zajídá v aktuálním konfliktu na Ukrajině? Rusko si vzalo Krym a části Donbasu a Luhansku a když se Ukrajinci brání a když by prohráli, tak je podle tebe v pořádku, že by si Rusko vzalo ještě někdo něco? A jinak se cítíš duševně zdráv? Tohle je podle tebe standard mezilidských vztahů? Že ti seberu ložnici a když se bráníš a prohraješ, tak si vezmu ještě kuchyň? A když se bráníš dál a zase prohraješ, tak si vezmu i koupelnu?
Jihočech Honza
Můžeš si stěžovat třeba na lampárně.
Beranidlo
Proč prostě otevřeně nepřiznáš, že v tomhle konfliktu straníš Izraeli? Já to pochopím. Souhlasit nebudu, ale pochopím to. Divím se, nicméně, tamním místním, že chtějí žít v permanentním strachu a v permanentní válce. Čekal bych, že jim to třeba po těch letech dojde, ale zjevně jsou zaťatější víc a víc. Jejich volba.
deacon
Agresorem byli poustni cikani, ty kokote. A prohrali a prisli o uzemi, nasere, co?
Beranidlo
Trochu si historii tamního konfliktu nastuduj, ať víš, kdo komu první začal zabírat území (a nezapomeň na židovské bojůvky typu Hagana a Irgun). Ti „pouštní cikání“, jak je nazýváš, byli agresory stejně tak, jako je dneska „agresorem“ Ukrajina (dovolili se se totiž bránit). To, že se ti to argumentačně nehodí, na tom nic nemění.
Mirek F.
Vážně tam příchozí Židé kradli půdu Arabům? Nebo si ji kupovali?
Jestliže někdo hodlá něčí stát zničit a jeho obyvatele zahnat do moře, tak je vskutku s podivem, že si ten ohrožený stát potom vybuduje takové postavení, aby svému zániku zabránil. To udělá každá aspon trochu příčetná entita (sluníčkáře všeho druhu do toho samozřejmě nepočítám).
Izrael na několik let zabral i Sinajský poloostrov. ale jakmile ze strany Egypta přišlo užznání existence Izraele, tak byl Sinaj vrácen, protože už nebyl k obraně samotné existence potřeba.
quadra
Sinaj bol hlavne dlhodobo neubranitelny z vojenskeho hladiska (a nehovoriac o tom, co by to stalo), preto ho zidia pustili (samozrejme nieco za nieco).. som zvedavy na zidovske konecne riesenie palestinskej otazky.
Jihočech Honza
„Nesouhlasím s tím, že pes u koryta má na ono koryto konečné právo, jakkoliv dlouho tam ležel. Neuznávám toto právo. Neuznávám například, že byla spáchána velká křivda na amerických Indiánech nebo na australských černoších. Neuznávám, že byla na těchto lidech spáchána křivda faktem, že silnější rasa, vyvinutější rasa, moudřejší rasa, chceme-li to tak říci, přišla a zaujala jejich místo“
Winston Churchill
Dachsmeister
@Beranidlo
když pominu Vaše blízkovýchodní teorie, ve kterých jste opomněl zmínit kdo ten východní Jeruzalém, západní břeh a pásmo Gazy spravoval v letech 1948-67, tak myšlenka jak Českoněmeckoslovenskomaďarskožidovskorusínskopolsko před 85 lety neuznalo Mnichovskou dohodu mě zaujala.
Jakpak se to reálně projevilo?
Jihočech Honza
Mnichovskou dohodu neústavně uznal prezident Beneš, ovšem vláda i parlament se proti jeho rozhodnutí nevzbouřily. Zpětně se Německu vyhlásila válka v roce 1943 k datu 17.9.1938.
shane
No, čistě technicky, samostatny stát v Palestině byl nejdřive slíben Brity Arabům v roce 1917, výměnou za pomoc v boji proti Turkům. O židech a Izraeli tam nebylo ani slovo. Britové se na Araby následně vysrali a schramstli Palestinu pro sebe. Když se Arabové vztekali, tak naředili populaci židovskou migrací a když se sionisti radikalizovali, tak na oplátku Londýn podpořil Araby. Divide et Impera. Pak Britům po válce došly prachy a tak hodili ten rozjebanej bordel na hrb OSN, ať s tím něco udělá.
Jihočech Honza
Slibem nezarmoutíš.
Lojza
A hele dalsi takovej.
Jen se zeptam – to jses jenom takovej retard, a nebo cilene lzes?
U tebe si clovek nemuze byt nikdy jistej…
RK
Zdar pepíku.
A ty „jses jenom takovej retard, a nebo cilene lzes?“
corona
RK 15.10.2023 v 23:14
– – –
Tento „pepík“ je povrchní spotřební týpek generace Y. Na vojně nebyl, ale seděl v base za šméčka. Značně naivní, věří na Cybertruck a podobně.
:OD
Lojza
Mas tam v tech seznamech nedostatky, zmrdiku.
corona
Lojza:
Seděls za šméčka? Seděls!
.
Lojza
Ano, to jedine je pravda :-D :-D :-D
Lojza
Ehm…autore…TVL DOVZDELEJ SE a pak delej „analyzy“.
Problem v tom regionu vzniknul v okamziku, kdyz na popud OSN bylo vymezeno uzemi pro Izrael, a pak uzemi pro „Palestince“.
OVSEM co se stalo pak? Arabove NEUZNALI NIC, vysrali se na cely OSN s myslenkou, ze proste Izrael smazou z mapy sveta a zase bude klid.
OVSEM ti svine Izraelsky se NENECHALI VYMAZAT….A arabove? Arabove od te doby pouzivaj Palestinu jako klacek na Izrael / zapad.
Arabove sami NECHTEJ, aby nejaka samostatna Palestina vedle Izraele existovala…
A pak byly dalsi ruzne udalosti, ruzne napadeni Izraele a tak, co jsi v klidu presel…
Paneboze, kvalita clanku tu stoji vetsinou za hovno, a tohle je hovno totalni.
RK
Lojzo. Tak se taky dovzdělej. A dej si to LASKAVĚ DO SOUVISLOSTI i s dnešními událostmi.
Nejseš ty nějak ten chytrák z Práglu?
Lojza
Ja si to prave ze s dnesnimi udalostmi do souvislosti davam.
Predvsim to, co se delo prave od doby vzniku Izraele az po dnesek, vsechno jak slo po sobe.
Chapu, ze kdyz to nekdo ignoruje, a nebo nevi, a nebo naopak fandi zmrdum, tak potom muze vysledek hodnotit jinak, nez ja.
S tim uz nic neudelam no, rozhodne nemam ambice s tim neco delat.
RK
A teď narazí kosa na kámen.
Takže, odkud vy víte „co se delo prave od doby vzniku Izraele az po dnesek“? Musel byste být tak ročník 1920 až 1930 chytráku. :-) Tak se zeptejte svých předků, pak tu něco melte.
peetrich
Od vynálezu písma víme o událostech starších, než 3 generace.
RK
A především záleží, kdo to napíše. Co třeba Rukopis zelenohorský?
Ale vraťmě se i relativně do současnosti. Ty zprávy z dobového tisku socialismu jsou pravdivé nebo ne? Jak byly líčeny události např. r. 89?
Lojza
To je ovsem hluboka myslenka….A odkud by to meli znat moji predkove, ty chytraku? A Pokud by dokonce moji predkove byli na miste, byli vsude? mluvili s kazdym? Pamatuji si to spravne? Nemeli nejakou nemoc, diky ktere spatne videli, slyseli? Maji 100% spravnou pamet?
A co ty, odkud cerpas informace, hm? BYl jsi tam? A pamatujes si to spravne, mluvil jsi s kazdym , byl jsi vsude?
Osobne povazuju zmrdy, jako jses ty, za ty fakt nejhorsi. Dokazete tvrdit, ze se neco stalo/nestalo jak potrbujete a kdyz nekdo namitne, ze jsou prece jasne dukazy na to, ze to bylo jinak, tak jednoduse reknete: Ty dukazy neexistuji. I kdybyste je meli primo pred ocima.
Trosku neco jako ty plochozemci, a podobne
Pripadne dalsi level by mohl byt, ze stejne zadne koncentraky nebyly, ze….
Wili
Já bych se na Lojzu nezlobil. Má jen současnou populární nemoc…Historie mu začíná až „od někdy“. Víš, Lojzo, Palestinci jsou místní indiáni a historie nezačíná chvílí, kdy je šoupli do rezervací. V roce 1917, kdy vznikl ten bezva britskej nápad s projektem Izrael, tak na palestinských územích žilo 10% Židů.
RK
Osobně se nezlobím. Jen mne zaráží, jak může být někdo tak blbej a ještě to veřejně prezentovat.
5MeoDMT
no prave ze muze :)
Mirek F.
Možná to jen nechtěl pro některé příliš komplikovat. Neb je nepochybně špatné začínat pouze od někdy a nebrat v úvahu celou historii. Která kupodivu nezačíná ani v roce 1917, nýbrž praví, že Židé se stěhovali na území, kde židovský stát nepochybně existoval a dokonce vyoral poměrně hlubokou brázdu ve světové kultuře, zatímco o státu palestinském příliš slyšet nebylo (asi zas nějaké spiknutí).
shane
Nj, jenže nikdo soudnej se na geopolitický uspořádání světa z doby před 2000 lety neodvolává. Jinak by třičtvrte Evropy patřilo Itálii, Česká kotlina Němcům a Češi by šupajdili někam na polsko-ukrajinské pomezí. Tuhle pikslu fakt nechceš otevírat.
A to pominu, že Židé v regionu nejsou původní obyvatelstvo a ani nejstarší zaznamenaný. I v Bibli se píše, že Zemi zaslíbenou museli nejdřív dobýt. Ani ten Jeruzalém nezaložili.
Jihočech Honza
Jenže Kananejci šli dávno do prdele. Židé jsou jediný národ, který se dožil dnešních dob.
jizlivec
Čtěte Bibli, tam to všechno je…
Ne že bych měl Starý zákon nějak nastudovaný, ale tak zběžně mi z něho vychází, že Židi za ty tisíce let berou jako hotovou věc, že buď (většinou) je někdo utiskuje, utlačuje či přímo vyhlazuje, nebo (občas) mají pro změnu oni chvilku navrch…
No a protože nejsou změkčilí studiem Nového zákona, tak si zas tolik neberou servítky…
P.S. A nejsou jediní, kdo si svou vlast museli nejdřív dobýt…
Dokonce bych řekl, že je to převažující model…
Však třeba takoví Arabové to znají též…
O praotci Čechovi nemluvě…
Mirek F.
Být tam palestinský stát s nějakou zaznamenáníhodnou historií, tak souhlasím. Původní reakce se ale vztahovala na vítězné vytasení se rokem 1917, coby dominancí palestinských nároků. Ve skutečnosti to území patřilo několik set let Osmanské říši a když se na něj coby kdysi dávné své území navraceli Židé, není na tom nic špatného či protipalestinsky utlačujícího. Původní řešení po WW2, rozdělit na dva státy bylo ze všech špatných asi to nejlepší. Židé souhlasili, Arabové nikoliv. Kdo chce víc, má v tomto případě o dost méně. Židé z nějakého podivného důvodu nehodlají riskovat zahnání do moře.
Jihočech Honza
Asi tak, a na hranice z roku 1967 nepřistoupí, protože jsou prakticky nehajitelné.
Mirek F.
Natož na hranice z roku 1948, když se ukázalo, že Arabové tam žádný židovský stát nechtějí a basta. V tomto případě se s nehajitelnými hranicemi vzor 48 operovat nedá.
qwertyz
A proč by měli, proč si o tom, jak to tam bude, nemohla tehdejší populace Palestiny rozhodnout sama?
Beranidlo
To jsou teda argumenty. Tak hranice z roku 1948 (asi jsi myslel spíš z roku 1947) a 1967 byly nehájitelné a dodaly legitimitu k tomu si ukousnout ještě něco vedle? A to myslíte oba vážně? Tak jestli se na to díváte touhle logikou, tak není divu, že nechápete, co a proč se tam děje. Tak on prostě někdo může jen tak říct, že tohle území je nehájitelné a vezme si kousek ještě vedle! Nemám slov, do jak argumentačně zoufalých konců vás oba dovádí snaha Izrael vyvinit z problému, do kterého se v roce 1947 a dalšími jeho kroky, dostal. Jakou další absurditu ještě vymyslíte? Zatím tu pořád nezazněl parádní argument, že židé jsou národ vyvolený, takže mají automaticky právo na všechno.
Jihočech Honza
A co teda mělo těch půl milionu Židů v Izraeli v roce 1948 dělat? Nechat se pozabíjet? Nebo měli spáchat sebevraždu sami? To by určitě Arabáče potěšilo a všechny problémy vyřešilo.
Beranidlo
Jak jsi přišel na to, že se někdo chystal v roce 1948 pozabíjet půl milionů židů v Palestině? S Arabama se rádi neměli, ale tohle sis vymyslel.
Mirek F.
Já osobně to vážně myslím. Na 100%. Pokud někdo neuznává samotnou moji existenci a aktivně se ji snaží terminovat, tak učiním oatření k mojí záchraně.
Vy mu klidně zkuste nabídnout palmovou ratolest a sojové latéčko. Úspěšnost rák zhodnotím.
qwertyz
Je to prosté, měli udělat to, co vy očekáváte od těch, kteří přijdou žít sem, a pokud chtějí víc, musí počítat s vaším možným odporem. Taky odhaduju, že si pletete neuznání existence státu a neuznání existence lidí jako fyzických bytostí.
shane
Já tyhle argumentace prastarejma událostma nemám rád. Je to nebezpečný. Navíc, proč by se měl někdo cejtit na věky věků zavázanej tím, co jeho prapraděda řek, neřek, udělal, slíbil nebo neudělal.
Izraelci svůj stát vybojovali a to je v pořádku, ať ho mají. Jakou státotvornou báchorku si k tomu vymyslí je na nich. Palestinci si ho nevybojovali, tak ho nemají. To je taky v pořádku. Pokud si ho někdy vybojují, tak ho budou mít.
Je úplně jedno, jak který stát vznikl a jak si jeho obyvatele zdůvodňují svoje právo ho mít.
Co je důležité je to, zda jsou schopni si svůj stát udržet.
Mirek F.
Ale jo, celkem souhlas. To, co jsem v tomhle vláknu napsal, mělo být proti názoru, že Arabové mají dominantní a automatický nárok na území Palestiny. Nebydí a nebydleli tam pouze oni. Židovské osídlení tam stále přítomno bylo, byť v proměnlivé míře podílu na osídlení celkovém. Naní to tak, že by se tam najednou objevil cizí element rozvracející nějaký etablovaný palestinský stát.
qwertyz
Ano, vždy tam nějaké osídlení bylo, stejně jako třeba tady bylo a je nějaké německé osídlení, nečetl jsem, že by někdo tvrdil opak, ale co jste z toho vyvodil?
Mirek F.
Vždycky nebylo, zdejší Němci byli pozváni do již existuícího českého státu. Dokud ho uznávali, právo na pobyt měli nezpochybnitelný.
Ada
Jojo když dva dělají totéž, není to totéž. Zatímco my jsme hrdě a spravedlivě vykolíkovali na základě momentální mocenské převahy Dohody svoje území a císaře pána se zapomněli zeptat, co on na to, tak zlí Němci si drze na základě momentální mocenské převahy vykolíkovali svoje území a chtěli ho připojit k sousedům a zapomněli se v Praze zeptat, co my na to. (když si to území vykolíkovali o dvacet let předtím, tak akorát netušili že právo na sebeurčení se netýká němců a maďarů…)
shane
Čistě technicky, Germáni tu byli dřiv jak Slovani.
Dachsmeister
@Ada
nicméně blahoslavený císař pan Karel I. již 17.10. stál za vydáním Völkermanifest, což si národy Předlitavska vyložily jako slabost.
Myšlenka rakouských Němců, kterak po prohrané válce vytvoří podivně ohraničený útvar, který bude s Rakouskem spojen skrz území Němci neobývané, popř. spojen s Německem, které pokud si dobře pamatuji také válku prohrálo, mi připadá i v tehdejší konstelaci poněkud naivní.
Ada
@Dachsmeister
Ale jo, naivní to bylo. Ale jen tím, že se to opíralo o síly, které byly v troskách. Pokud je možné si vymyslet národ československý a s podporou dohody si vykolíkovat Horní Uhry případně i kus Ukrajiny včetně milionu Maďarů, kteří na to jen tiše zírají, pak je stejně tak možné si vykolíkovat Sudety s podporou momentálních velmocí. Jakmile se džin nacionalismu a kolíkování hranic vypustil, tak to pak nemá limity. Vyrobíme čechoslováky, sudeťáky, bosňáky, kosovce, černohorce, fantazii se meze nekladou. Kdo má víc letadel a tanků, ten kolíkuje.
qwertyz
Samozřejmě bylo, takže co jste z toho vyvodil? Zatím z toho kouká jen dvojí metr a po jiných vyžadujete to, čím byste se na svém dvorku sám neřídil.
shane
Automatický nárok nemá nikdo. Proto považuju celý slavný Právo na sebeurčení národů za jeden z nejhorších vymyslů lidstva
Sysop
A tak… ja bych to pravo klidne ponechal, ale uz ho nespojoval s nejakymi naroky. Napriklad narok na uzemi.
Tuhle jsem sejmul kocku a potomek povida „ale ona mela taky pravo tu bejt“. Ja na to „a kde to pravo vzala?“. Potomek byl v koncich. Tak jsem mu vysvetlil, ze pravo se bud udeluje, nebo musi nasilne, ci jinym zpusobem, ziskat. Z nebe proste nepada.
RomanL
Doufám že ti myši a potkani sežerou všechno, co máš. :-P
qwertyz
Mirek F. – Něco jste vynechal. Možnost nechat lidi tam, ať si rozhodnou jak to chtějí mít, že sionisté deklarovali, že cílem příchodu Židů je získat tam vlastní stát a že sionisté souhlasili s rozdělením, protože to brali jen jako začátek expanze k získání celého území.
shane
Tak oni se v podstatě rozhodli a protože se nedohodli, byla z toho válka, kterou vyhráli židé.
Pokud by do toho nekecala OSN, byla by válka stejně. Maximálně by mohla přibýt varianta, že by to území schramstnul soused.
Jako, s tvým argumentem o rozhodování místní populace v principu souhlasím, ale v případě Izraele je tvoje argumentace zbytečná, mìstní populace shodu nebyla schopna nalézt, tudíž rozhodla válka.
Pro Izrael je pohodlné svůj nárok zaštiťovat rozhodnutím OSN, al3 ve skutečnosti to žádný význam nemá, státy vznikají všelijak a dobytí a obsazení území je dlouhodobě největší hitovka.
qwertyz
Myslíš tím to, že by válka byla i poté, co by o osudu území rozhodli sami lidé?
shane
No, vtip je v tom, že v tomhle případě by se prostě mírově nedohodli. Minimálně Arabové chtěli všechno.
qwertyz
shane – to mírové rozhodnutí by spočívalo v hlasování lidí a rozhodnutí většiny, tak to má přece Západ rád, a jak myslíš, že by takové hlasování dopadlo? Arabové to nechtěli dělit, proč by taky měli, to ale neznamená chtít všechno. Sionisté chtěli stát pro Židy, které tam za tím účelem přesunuli a i když se jim rozdělení také nelíbilo, souhlasili s tím a byli rádi, protože to měl být jen začátek k získání celého území, tomu říkám chtít všechno.
Mirek F.
Spekulace neberu.Kdyby Arabové Izrael uznali a respektovali a nějací židovští extremisté potom násilně zabírali další území, byla by to agrese a arabská strana by byla v právu.
qwertyz
Mirek F – Jaké spekulace?
kaBrnak
No tak dnes třeba česká historie začíná rokem 1968, kdy nás okupovali zlí rusáci.
Na rok 1945 je potřeba zapomenout, protože zlí rusáci tehdy porazili hodného Hitlera, kterému šlo jen o naše dobro, stejně jako jeho nohsledům, kteří zpochybňují benešovy dekrety a hlásí se o rozsáhlé majetky.
A rok 1937 je úplně pasé, protože anglosionistická Mnichovská zrada, kdy se ten správný západní hodný anglosas domluvil s hodným žabožroutem a hodným Hitlerem na správě našeho území, bez nás.
Tak by asi vypadala učebnice dějepisu kdyby ji sepsali dle Fialenka.
Komentator-1
Palestinci nejsou žádní izraelští indiáni, arabové do těch míst přitáhli až na přelomu tisíciletí, konkrétně Jeruzalém dobyl Saladin až v roce 1187. Jestli je někdo izraelský indián, tak právě židé
Hupert
Určovat domácího podle minulosti, zvlášť když za tu dosud nejstarší vymyšlenou
hisstoryi nedohlédneme, je asi stejně bezvýchodné jako akceptovat to, že se právoplatným domácím automaticky stává ten, kdo území obsadil v poslední vyhrané válce a přepsal či zavedl nový katastr nemovitostí.
starter25
Problém vznikl, když OSN + tehdejší velmoci území Palestiny sebrali Palestincům a dali ho státu Izrael. Palestince zavřeli do rezervace, kterou dle ozkoušené tradice postupně zmenšovali. Výsledek vidíme dneska, protože Palestinci si to překvapivě nenechali líbit.
Vzhledem k tomu, co jsi tu žvanil o UA tak okupovaný nemusí nic uznávat ani chtít a může bojovat proti okupantovi jakýmikoliv prostředky. Nebo teď už to neplatí?
Mirek F.
Tak to je strašné, strašné, strašné.
Izrael z vrozené zvrhlosti nejprve pro všechny ty mírumilovné občany vytvoří koncentrák a potom – jako by to nestačilo – se čas od času baví bezdůvodnými útoky a ničením civilních cílů. Zatímco obyvatelé koncentráku na protest jen mírumílovně pochodují a přitom jsou sadisticky odstřelováni po vzoru konání Amona Goetha v ghettu Plaszow. Až jednoho dne prostě nemohou dál…
Vše je jasné, zbývá jen otázka, jestli autor článku učinil jakýsi psychologický experiment, jak na tohle dílko zareaguje zjevně se pořád rozrůstající alternativistická část čtenářů tohoto bohužel se měnícího webu či to opravdu upřímně vytrysklo z jeho světového názoru.
Wili
Měl bych docela bezva experiment. 🤣 Nahnat všechny pražáky s jednou igelitkou do Brna, celý to vobehnat plotem pod proudem, vozit tam akorát Babišovi ňamky na příděl, občas výchovně vypnout elektriku, vodu a hazle, nechat to tak 70 let…A pak pozorovat, jaký z tý ohrady polezou inteligenti, humanisti a estéti.. 🤣
Dachsmeister
@Wili
super nápad s těmi Pražáky, ale co uděláte s těmi Brňáky?
Wili
Modelově je to zcela v pořádku. 700 tis palestinců taky zdrhlo do budoucí ohrady před mírumilovnými izraelity k těm 300 tis souvěrcům, co už tam byli.🤷🏻♂️
Sysop
Nojo, ale brnaci nejsou souverci. To by byla mlata jak Brno.
kaBrnak
Já myslím že s pražákama to už ani horší být nemůže. Ten experiment by se nejspíš nepovedl.
Možná by v tom Brně spolu s dietou a vypínáním elektriky, přišli na lepší myšlenky. A ty LGBT marxistické Pirátské ptákoviny by se jim vykouřily z hlavy.
A protože práce šlechtí, tak by mohli vzít krumpáče a konečně vykopat ty 3-4 trasy plánovaného brněnského metra, které zařízli soudruzi kapitalisté po pádu komunistů.
Nitus
Tři až čtyři trasy? To se komunistickým plánovačům trochu utrhla ruka, ne? Co by ta největší vesnice na světě dělala se čtyřmi trasami metra, když pro Prahu, která se od Brna zásadně liší mimo jiné tím, že víceméně připomíná obydlenou zástavbu, bohatě stačí tři trasy?
Lukas B.
budování podzemní dráhy není žádná sranda. brno je a) moc kopcovité, b) s mizernou geologií a c) moc malé. v Brně se mluví o podzemní tramvaji. a pravděpodobně se bude mluvit další desítky let.
Nitus
Jinými slovy, navrhuješ Brno ponechat ve stávajícím stavu (nebo, přesněji, vylepšit ho o plot, který by byl jakousi fyzickou manifestací psychologicky dávno existujícího stavu), a navézt do něj nějaké Pražáky s majetkem, který by zhruba ztrojnásobil hodnotu lokality? Zajímavý experiment.
Dachsmeister
@Wili
A já myslel, že to tam bylo židuprosté už od dob Římanů až do roku 1917 kdy je tam nalákal perverzní Albion.
Kde se tam ti čerchmanti vzali?
Kdy máš co dočinění se zvěří, musíš se k ní chovat jako ke zvěři. Je to ovšem jízda na tygru.
tou zveri nazyvas vsechny v Palestine , 900k deti nebo jen bunky Hamasu ktery ostatne zalozil Mossad ? Ja jen aby v tom bylo jasno
Nene, CIA a Soros, jakej Mossad paneboze. A svitili jim u toho Iluminati….Tvl ty lidi dneska nic neznaj.
myslim ze kdysi nacisti nazyvali zveri cechy a vychodni evropany ..
ono se nic moc nemeni jen kulisy okolo
tady v tom linku pokud vladnes englis mas tajnou nahravku Netayahua s jeho rodinou kde mluvi o planu vyhladit Gazu .
Pak je tam mnoho nahravek co provadi izraelska armada uz par let .
Treba dva sniperi smejici se streleni do hlavy ditete hrajiciho fotbal . Brou chutku
https://www.bitchute.com/video/SucecjE47s93/
Pokud stojis na te „spravne“ strane, pak to prece neni zadny problem. Problem jen je, tuto stranu rychle a neomylne najit a zastavat. Na UA take je rozdil, jestli Ukrajinec streli do palice ruske dite v Luhansku, nebo jestli luhansky Rus streli do palice maleho Ukrajince. Neni dite jako dite. U jednoho musis jasat, zatimco u druheho plakat.
A toto je to same. Ty deti sice mnohdy navenek vypadaji stejne, ale to je omyl! Zatimco mrtvy Zid je odsouzenihodny cin, tak mrtvy Arab je
koserv poradku. Madlenka Olbrajtu take rikala, ze 450000 mrtvych arabskych deti je v poradku.Pokud v techto vecech nemas jasno, pak nezastavas ty spravne hodnoty!
to nevis, ze ta nahravka byla vytvorena CIA?
Fakt ty lidi dneska nic neznaj…
Díky za Váš příspěvek. Neboť opět oficiálně víme „hovno“ (tak jako UA, Afganistán, Jugoslávie, Sadám atd.), které budeme ale pořádně rozmazávat, neznáme pořádně pozadí, ale analytiky můžeme opět vyvážet.
Bohužel, většina občanů to nepochopí.
Takže budeme vyvěšovat izraelské nebo palestinské vlajky? Nebo pro jistotu oboje? Na národním muzeu místa dost. :-)
A znovu zopakuji. ČR je moc malá, nemá ani ekonomický ani diplomatický potenciál. Pokud by „představilé státu“ byli rozumní, tak je třeba v 1. řadě vážit „blaho“ občanů. A tomu by měl i odpovídat oficiální postoj. I když na první pohled „neakceptovatelný“.
Jinak si opět zaděláme na další problémy.
Tak zrovna u nás jeden uvědomělý občan svěsil vybledlou a opršelou ukrajinskou vlajku a hrdě vyvěsil izraelskou.
A vyvěsil tu „správnou“? :-)
Tak teď by mohli vyvěšovat švédskou vlajku.
Zkus se ho prilezitostne zeptat, jake dalsi ma pro tento rok nachystane, at jeden vi, na co se pripravit.
Na Státní opeře v Prahe vysí pro jistutu ukrajinská i izraelská vlajka. Chybí už jen tibetská, gruzínská, americká, čečenská, dagestánská a ta nejdůležitější, duhová LGBT. Na českou vlajku se tam kupodivu taky místo našlo.
A není to málo Antone Pavloviči? :-)
A neměli bychom se jako občané složit na zvětšení budovy státní opery, aby se tam všechny ty vlajky „vešly“?
Berte to jako nadsázku prosím.
Není úkolem Státní opery něco jiného, ne vyvěšovat vlajky?
Co teď vůbec visí na Národním muzeu?
Úkolem Státní opery, je především být státní.:-)
V září na muzeu visela pořád vlajka UA. Aktuálně nevím. Ale mohl by tu být nějaký pepík v diskuzi, tak nám to jistě řekne. :-)
Třebe to potichu změnili na ukrajinskou státní operu. Ono tam není napsané o operu jakého státu konkrétně jde.
A místo „Louskáčka“ tam dávají „Banderáčka“ (hudba P.I.Zálužnyj,choreografie L.Reznikov).
U toho Louskacka bych klidne zustal, on kdyz takovy tank najede do pechoty, tak se ani jiny nazev nehodi.
Taky si myslim, ze by Muzeum melo byt vlajkovou lodi.
hlavně ne moc nahlas, příště bude chtít ta neprotažená bloncka letadlovou loď asi na Vltavu, tam by se mohly vyvěšovat vlajky…
věšet by to chtělo, ale né vlajky:-)
Věšet je potřeba před tou správnou institucí. Ať ti kdo zatím ještě nevisí, mají denně před očima „motivační 3D obrázek“ k dodržování zákonů, ústavy a k poctivé službě občanům.
Domnívám se, že toto je efektivnější než motivační powerpointová prezentace či motivační nástěnka s pracovníkem měsíce.
Třeba v dávné Číně byly tresty pro státní úředníky naprosto drakonické a fatální. Daň za velmi privilegované společenské postavení.
On je ovsem rozdil, jestli ten postoj zastavame spise zdrzenlive, nebo velmi dychtive.
Gazu vypalit jako bradavici na Izraeli.
Je zajimave, ze Palestince nechce Egypt, Jordansko ani Libanon, vsechno velci podporovatele Palestiny. Pritom by nejsnazsi bylo tyto vyplatit, odvest a Gazu vypalit. Ale zahadne je nikdo nechce. Proc asi. Mozna to bude tim, co v tech zemich delali(a delaji).
Jeden člověk, který měl dějiny té oblasti v malíčku (bohužel již není mezi námi), mi tvrdil, že jedním z bodů sváru mezi Izraelem a Egyptem bylo to, kdo bude kontrolovat Gazu. Nechtěl jí nikdo. Stejně tak nikdo nechce Palestince.
Libanon vminulosti přijal velkou palestinksou imigraci. Jak to dopadlo, je celkem zřejmé.
Libanon prijal i velkou syrskou migraci a jak to tam ted dopadlo, je zrejme.
Mezi nama – kdyby nekde byly 2 Mega Polaku, taky bychom je nadsene prijali? A to jsme zeme, ktera je vyvojove mnohem dal, nez soucasny Egypt.
Kdyby někde byly 2 mega Poláků, chtěli by svrhnout místní vládu?
No, vládu možná přímo ne, ale takovej magistrát MorSlez kraje určitě.
Ako to bolo s tymi tromi milionmi Nemcov?
U6 neplatí ten starý vtip, že druhé najväčšie poľské mesto je Chicago?
SatanOkkY: myslím, že bude drobný rozdíl v motivaci i pracovitosti Poláků v Chicagu vs. Palestinců a tedy v tom, co do „nové země“ přinesou a jestli to pro ni bude pozitivní nebo negativní.
Sysop: 2M Poláků jsou špatný příklad, alespoň rámcově lepší by bylo „200k Poláků“ (2% populace). Nadšení bysme asi nebyli, ale zase 300k Ukrajinců (a ve špičce 500k) jsme taky dali, takže bych to neviděl tak zle.
Rozdíl je ale v tom, co paradoxně místní rusofily a obecně závistivý odpad iritovalo – úroveň těch imigrantů. Takže nějakých 200k, z velké části schopných lidí (co sem přijedou provokovat servisdoka s coronou bavorákem) by nejspíš žádné zásadní drama nevyvolalo. Oproti tomu to, co by z Palestiny přišlo do Egypta, s tímhle nesnese srovnání a kdybychom je měli ubytovat my, tak těch 200k bude mega problém.
Existuje hodně hodně bohatých muslimských zemí, ale kupodivu tyhle typky za svým plotem (natož na svém pozemku) ani omylem nechtějí. Proč asi? Na to je Evropa dělat jim ocasy.
Ty bohate slimacke zeme nezbohatly ze sveho obyvatelstva, proto pro ne dalsi obyvatelstvo neznamena zadny prinos. Ba naopak – potencialni zatez a riziko, bez ohledu na to, i kdyby to byly dve mega Nemcu.
Kolik jsi kdekoliv na světě viděl zbohatlíků, co se chtějí dělit?
Když se jim to dělení vrátí vícenásobným ziskem, tak by se jich našlo určitě dost.
tebe bych chtel mit za tatinka :)
Já bych kůži z takové svině nebral ani do podšívky bot. To by bylo tak na ekzém.
Zajímavé, a ty vyvolené okolní svět chtěl?
Nechtel, ale kdyz je zkusilo okoli vyhladit, tak se jim to nepovedlo. A protoze poustni cikani jsou poradni vedci, tak to zkusili nekolikrat, aby vedeli, ze to nebyla nahoda.
Nechtěl, takže tenhle argument se moc nepovedl.
nechtel . uz asi 130 x a tak se jim vyrobil stat na uzemi Palestiny :)
No vida. U Plastelinců to zkoušeli 1000x, a nepovedlo se to doteď. Proč asi? :-D
Zkouseli co ? vyhnat je z jejich uzemi ?
Odolny a houzevnaty narod coz ?
Operace Lité Olovo zabila okolo 1400 lidí, z toho 762 civilistů…a těch 638 zbylých obětí, co nebyli civilisté, to bylo co zač?
Friendly fire?
Jediné schůdné řešení má jako obvykle „zlotřilý Putler“ který vidí jedinou možnost ve vytvoření státu Palestina.
Je to vtipné, jak přivandrovalci mají vlastní stát Izrael a domorodcům co tam po staletí žijí, je odpíráno mít vlastní stát. Pořád jr to jen izraelský protektorát a koncentrák-
Jak vidno, židé se moc z Hitlera nepoučili, že dělají to stejné co on. Tedy přesněji sionisti. Ortodoxní jsou proti tomuto násilí na palestincích. Za což je pravidelně na demonstracích mlátí policajti obuškama a sprchují vodními děly.
Tady je mimochodem ta situace palestinců skvěle popsaná z širšího geopolitického a historického hlediska. I řešení tohoto letitého problému. I příčiny, které leží hlouběji, než by člověk řekl.
https://vk.com/video351663392_456239441?t=9m13s
„odpíráno mít vlastní stát“
Dejepis asi nie je tvojou silnou stránkou… ale holt, keď je pre niekoho dôležitejšie zničiť vedľajší štát, než ustanoviť vlastný…
Tak to vysvětlete, proč by měli někomu dát území místo toho, aby si o osudu Palestiny rozhodli tamní lidé sami?
Kdyz se Zide domohli vzniku Izraele, dostali Palestinci nabidku, ze vznikne vedle Izraele i stat Palestina. Protoze v te dobe si vetsina okoli brousila noze, aby Zidy vytlacila do more(jestli si spravne vzpominam) a Izrael zadupala do zeme (to uz citace neni), tak to Palestinci odmitli. A pak se teda zalozil Izrael a ten byl v zapeti napaden okolnimi staty. Izrael se ubranil, plany Palestincu byly v prdeli.
Dneska se samozrejme Palestina nezalozi, protoze to proste politicky neni pruchozi. Palestinci jsou velmi antisemitsti a proste ta koexistence by nikdy nefungovalo, kdyz uz kvuli nicemu jinemu, tak zadna strana neuhne s Jeruzalemem (napr.). Pro vznik Palestiny by bylo zapotrebi kompromisu a ten Palestinci odmitaji a dnes jej odmita i Izrael.
Proto reseni neexistuje. Jakekoliv reseni vyzaduje mirove protesty Palestincu, protoze na ty bude muset Izrael reagovat citlive a to z historickych duvodu nebude moc pruchozi. Nastesti pro Izrael Palestinci jsou aktualne reprezentovani hlavne terorismem, takze maji velkeho cerneho Petrika. Teda krome salonnich levicaku a vedeni EU.
Proč by lidé v Palestině měli dostávat a přijímat nabídky na rozdělení místo toho, aby si o tom rozhodli sami?
S okupanty se musí bojovat všemi prostředky a kdo tvrdí opak, je chcimír a proruský šváb!
Protoze v te dobe nemeli vlastni uzemi a nikdo je neuznaval. A hle, dneska nemaji vlastni uzemi (i kdyz) a nikdo je neuznava. Dokonce do te miry, ze ICC je poslal do prdele s vysetrovanim valecnych zlocinu Izraele. Pritom tehdy stacilo rict ano. Blbe, ze?
Lidé tam ale území měli, Palestinu, takže proč by měli dostávat a přijímat nabídky na rozdělení místo toho, aby si o tom rozhodli sami?
Kdysi nedavno pry prisel do Nemecka jeden Rakusak a prohlasil, ze ten malej statecek na vychode se nachazi z poloviny na starem germanskem uzemi a ze je potreba ten narod castecne asimilovat, castecne presunout za Ural a zbytek, co to nechape, nejakou konecnou otazkou zodpovedet.
Nepamatuju si detaily, ale bylo s tim nejake mrzeni.
Nebyla chyba v tom, že jsme tehdy nepřijali jeho gentlemanskou nabídku na mírové přesídlení na Sibiř ?
(dle izraelské logiky místních ynteližentů)
To jsou klasické gentlemanské nabídky,známé z celé historie (buď odsud vypadneš, nebo tě zabiju).
Tak jasne, ze slusne slovo zelezna vrata otvira.
I ty od pece.
Tak to rozhodnopádně:
https://www.ceskatelevize.cz/porady/14802498695-mengele-mi-rikal-prosim/
Dokumentární film režiséra Martina Slunečka zachycuje neuvěřitelný příběh Artura Radvanského, který přežil šest koncentračních táborů a v Osvětimi se na několik let ocitl v roli osobního sluhy doktora Mengeleho – který, když například žádal o koupel, říkal svému vězni zdvořile: „prosím…“
Proč si tedy v 50 a 60. letech minulého století palestinci na Západním břehu svůj stát nevytvořili? Co jim v tom bránilo? Izrael to určitě nebyl.
Cesi maji problem zvolit funkcni, spolehlivou a pravdomluvnou vladu v 21. stoleti. A ty se divis, proc negramotni pastevci koz pred pul stoletim nebyli schopni udelat stat?
Proč si tedy ještě ve 40. letech minulého století nemohli lidé v Palestině sami rozhodnout, jak to tam chtějí mít, jestli nechat v celku nebo rozdělit?
Kto chce všetko, nakoniec nemá nič.
Okrem toho, mám taký silný vodojem, že Arabov („Palestíncov“) usadených na území vznikajúceho Izraela nikto nejako explicitne nevyháňal, teda za predpokladu, že sa správali slušne, nerobili bordel a nebrúsili nože na krky Židov…
Minimálne dnes je medzi izraelskými občanmi nemalé percento Arabov. Tých, ktorí sú ochotní žiť v mieri, s tými normálne žijú. Trebárs som videl na fotkách, tak napríklad smerová tabuľa na Sderot bola napísaná nielen hebrejsky a latinkou, ale aj arabským písmom.
Kdo chtěl všechno?
Proč si lidé v Palestině nemohli tehdy sami rozhodnout co chtějí, zda zůstat v celku nebo území rozdělit?
Říct „ano“ nestačilo, protože nebylo čemu říct „ano“. Snad jedině tomu diktátu OSN z roku 1947, kde jiné státy rozhodly o tom, která část Palestiny bude stát Izrael a která bude Palestina, ale ptal se někdo místních, jestli s tím rozdělením, které OSN udělalo, takto souhlasí? Neptal. Prostě jim to ostatní státy nařídily. A proč by s tím měli místní souhlasit? Jakým právem OSN takto rozhodla? Samozřejmě právem silnějšího s tím, že místní mají prostě smůlu a tohle a tohle uzemí už nebude jejich. A tohle je zdroj všech problémů na Blízkém východě od roku 1947 a důvod všech válek (1948, 1967, 1973).
A pak jde o to, jestli je slabší rozumný jako Beneš nebo Risto Ryti a Carl Mannerheim, nebo fanatik jako Arabáči nebo Volomrd.
Myslíte, že bylo rozumné souhlasit s něčím, co bylo ilegální, neuznatelné a neplatné?
Nakonec vždycky rozhoduje právo silnějšího – co jsem schopný urvat urvat nebo uhájit. A platívá „Kdo chce moc, nemá nic“.
Pěkný příklad je Irsko. Tam taky chcimír Collins podepsal kompromis – autonomii pro většinu ostrova (ze které se časem vyjednala úplná samostatnost) za cenu ztrátu šesti hrabství Ulteru. Pokud by chtěl vyhnat protestanty z celého ostrova, Britské impérium by válčilo dál, Irové by umírali a ničeho by nedosáhli.
Tak pokud platí právo silnějšího, tak by se někteří měli vykašlat na to předstírané moralizování a lekce ze selektivní historie a nechat je, ať si to tam vyřídí.
Morálka samozřejmě existuje, a pak jsou meze možného.
V Novém zákoně je takové pěkné podobenství o koukolu a pšenici.
Tak ještě pak už Irové v (občanské) válce neumírali. Oh, wait!
A líbí se ti svět tak, jak vypadá, protože v něm „nakonec vždy rozhoduje právo silnějšího“?
Irové umírali rukama jiných Irů, ale rozhodně méně, než kdyby vedli beznadějnou válku proti Britům.
Co se světa týče, připomíná mi to vtip, jak si Mojše nechá šít kalhoty a z domluveného týdne jsou tři měsíce. Kdy si u krejčího kalhoty vyzvedá, poznamená něco o Stvořiteli, kterému stačilo sedm dní na svět. A krejčí: „Ale podívají se na svět. A teď se podívají na tyhle kalhoty.“
Jako že je lepší zvolit méně špatné rozhodnutí než to nejhorší špatné rozhodnutí? To jistě, ale o to nejde. Snad jde o to najít to funkční řešení. Ne volit mezi těmi méně nebo více nefunkčními.
A k tomu vtipu – ta otázka byla stejně řečnická.
Jeden životopis o volbách nejméně špatných řešení:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Carl_Gustaf_Emil_Mannerheim
Jakože jeho životopis stojí za přečtení?
Mýlíte se.
Místní Arabové nebyli vlastníci půdy, protože to byli feudální leníci, jimž bylo léno propůjčeno vlastníky – Osmanskou říší.
Mimochodem právě od těchto feudálů si kusy území v provincii Palestina, hlavně v poušti považované za zcela bezcennou, masově kupovali Sionisté a pak zcela legálně vykopnuli dosavadní leníky, kteří tam pásli kozy a předělali poušť v úrodná políčka. Což arabští pasáčci prohlašovali za podvody a pořádali pogromy a nájezdy na sionistické farmáře, kteří se teprve v reakci na to zformovalo do milic, z jakých pak byla Hagana.
Když byla Osmanská říše poražena po WW1, vítězové (v čele s Británií a Francií) si na ní vynutili územní úpravy (právě ty, které chce dnes Erdogan revidovat silou a anexemi).
Výsledek byl, že území bývalé osmanské provincie Palestiny připadlo pod správu Britům. Ti ovšem slíbili paralelně nejprve Židům a potom ovšem i Arabům, že tam budou moci mít svoje státy, až Britové odejdou. Po roce 1945 jim to zcela přerostlo přes hlavu, takže to hodili na hlavu naopak OSN, ať je to problém někoho jiného. A tak vznikly ty plány OSN na rozdělení na židovský a arabský-palestinský stát, kde Židé měli dostat převážně poušť – ale i tak s tím souhlasili.
Zdroj všech problémů je představa muslimů, že zatímco když Římani dobyli Jeruzalém na Židech, bylo to v pořádku a nově patřil Římanům…
Když Byzanc přebrala Jeruzalém, bylo to v pořádku a nově patřil Byzanci…
Když muslimové dobyli Jeruzalém a přebrali jej, bylo to v pořádku a nově patřil muslimům…
Ale když Jeruzalém znovu dobyli křižáci v reconquistě, bylo to absolutně nelegální, nepřijatelné a pobuřující, rozhodně neplatné!
Když pak Jeruzalém znovu dobyli muslimové, bylo to zase v pořádku.
Když jeho vlastnictví přešlo na Osmany, bylo to také v pořádku.
Ale když si tam začali pozemky kupovat Sionisté od Osmanů, bylo to absolutně nelegální, nepřijatelné a pobuřující, přímo na vraždu!
A když byli Osmané poraženi a území se stalo mandátem Británie, bylo to absolutně nelegální, nepřijatelné a pobuřující!
Když Jeruzalém obklíčila arabská vojska ve válce 1948, včetně židovských čtvrtí, bylo to zase v pořádku.
Ale když jej dobyl Izrael, bylo to absolutně nelegální, nepřijatelné a pobuřující na vraždu a vyhlezení všech židáků!
A totéž s chrámy.
Že Římané coby vítězové zbořili (Druhý) židovský (a Herodův) chrám? Cajk.
Že Byzanc stavěla Chrám Božího hrobu (měla dost slušnosti aby ho nepostavila na místě židovského chrámu)? Cajk.
Že Muslimové jako vítězové srovnali křesťanský chrám se zemí (židovský byl pořád ještě rumiště)? Cajk.
Že muslimové pak postavili mešitu na místě židovského chrámu? Cajk.
Ale že Židé nejenže mešitu na místě jejich chrámu oproti historickým zvyklostem nezbořili a nenahradili vlastní stavbou… Ale dokonce se opovažují tam chodit? Nepřijatelné! Důvod k terorismu!
Islám je trošku jako peklo, co jednou schvátí, to už nenavrátí, leda tlakem přesily okraje Dár-al-islám, jako Hispánii a Balkán.
Kuds je něco jiného ne Buda nebo Cordóba a Granada.
V roce 1947 byli místní Arabové v Palestině feudálními leníky Osmanské říše? To snad ne. Osmanská říše přece zanikla po 1. světové válce.
Nezpochybňuji, že místní vlastníci legálně půdu prodávali přistěhovalcům a řezali si pod sebou vlastní větěv. Zpochybňuji právo členských států tehdejší OSN malovat hranice v Palestině v roce 1947. Na to OSN a nikdo jiný neměl mandát. Byl to diktát zvenčí stejně jako pro nás v Mnichově. A jestli nesouhlasíte s Mnichovem (což předpokládám), nemůžete souhlasit s tím samým typem diktátu OSN v roce 1947.
Jene Mnichov byla čistě mocenská dohoda čtyř evropských velmocí s úmyslným vynecháním Ruska. Jejímž účelem bylo obejít Společnost národů, který by musela označit hitlerovské Německo za agresora a podle zásad kolektivní bezpečnosti vytáhnout na pomoc RČS. A to právě Chamberlain nechtěl.
Kdo jiný už měl mít mandát, než OSN? Papež?
Co takhle lidi přímo tam, kteří by o tom rozhodli?
Dva vlci a jehně hlasují, so bude k večeři…
Sem myslel, že to je ten tvůj svět, ve kterém „nakonec vyhraje právo silnějšího“, jak jsi psal, ne? Najednou se to nehodí, když podle tebe tím „jehnětem“, jak naznačuješ, byli místní židé?
Jihočech Honza
16.10.2023 v 21:32
Demokracie v praxi, co vám na tom vadí?
Já nejsem demokrat, já jsem monarchista :-)
To vám nebránilo vyjádřit se k OSN, nemůže vám to bránit ani teď.
Nežijeme ve vzduchoprázdnu, nežijeme v ideálním světě, jsme omezeni jak fyzikou, tak geopolitikou. Se špatnými kartami nemůžeš hrát durcha.
Takže aby si tam o tom lidi rozhodli sami je ok?
Ale vždyť si to tam rozhodli sami, OSN vyhlásilo embargo, Arabáči ani s výzbrojí poděděnou po Britech nedokázali židáky vyhladit, nepovedlo se jim to se sovětskou pomocí ani v letech 1956, 1967 ani 1973. To jak, válčit dál, nebo se smířit s realitou a sehrát se svými kartami co nejlepší partii?
Ne, nerozhodli, nevim jak jste na to přišel.
Z výsledků válek? Arabáci všechno prohráli. To, co měli, jim bylo málo, tak teď nemají nic.
Tady není řeč o rozhodování válkou, která byla následkem.
Ježíši Kriste, jaký vynechání ruska? Aby si se z těch rusáků neposral. Mnichovská arbitráž proběhla podle Locarnské dohody a ta stanovila jako arbitry VB, Fr a It. SSSR ani USA ani Japonsko ani Švycarsko ani nikdo jiný tam nefigurovali, tudíž je nikdo nemohl vynechat. A Locarnskou dohodu za nás podepsal jistý dr. Eduard Beneš.
SSSR měl spojenecké smlouvy s Francií i s Československem, takže se ho zářijové události týkaly. Mnichov byla dohoda čtyř velmocí z Chamberlainovy iniciativy, nikoli řádná arbitráž Společnosti národů.
Jan Mrcasik 16.10.2023 v 21:01
Přesně.
Půda patří Alláhovi, na čemž její prodej nic nemění.
Předělat poušť na úrodná políčka je relativně snadné, pokud si dokážete obstarat vodu.
Pokud si ji obstaráte tak, že si koupíte půdu a k studni odepřete přístup sousedům, kteří z ní čerpali vodu dosud podle ustálených zvyků, zlikvidujete sousedy spolehlivě. Přitom voda z té studny byla využívána tisíce let podle ustálených pravidel tak, že obyvatelům umožňovala přežití. Dnes tedy využíváte vodu pro závlahu úrodných políček a produkci vyvážíte do Evropy. Původní obyvatelé jsou odsunuti do „rezervací“, kde přežívají z peněz ukradených Evropanům jejich vládami.
Tyyy jooo!
Hledisko střetu právních systémů týkajících se zacházení s vodou a půdou zatím nikdo nezmínil, což prostému vidláku připadá divné.
V minulosti jsem četl několik příběhů popisujících hloupé domorodce, kteří cizincům ochotně prodávali pozemky a ještě se tomu smáli. Věděli totiž, že všechna půda je Alláhova, ale neměli tanky (jistě, je to brutální zkratka, kdo chce, ten ji jistě nepochopí, ale je mi to jedno).
Ptáš se správně. Zastánci Izraele by si měli nastudovat historii a podívat se na tu obdobu Mnichovského diktátu, kterou OSN v roce 1947 místním „nadělila“. Není divu, že s tím nesouhlasili (jako kdybychom my souhlasili s „Mnichovem“). A je jedno, jestli stylem „o nás bez nás“ rozhodují 4 státy (jako v Mnichově) nebo 100+ států (jako OSN v roce 1947 o Palestině). Nikdo neměl právo do toho místním mluvit. Nikdo! Jenže na to se zapomíná a Izrael dělá všechno proto, aby předstíral, že tam takhle byl „odjakživa“. Jenže nebyl. První území ukradl v roce 1947, pak hned v roce 1948, pak další po šestidenní válce.
A vy byste si možná mohl nastudovat historii, jak to doopravdy bylo s arabskou populací v osmanském Damašském ejáletu (který zahrnoval mandátní Palestinu a dnešní Izrael). Ne, nedělám si iluze. Pro vás, stejně jako pro každého silného názorového revizionistu, historie samozřejmě arbitrárně začíná teprve tím rokem, kdy byly hranice takové, jaké se vám líbí. Tedy ve vašem případě 1947.
Tehdy se používalo heslo „Země bez lidu pro lid bez země“, což nebylo přesné, ale rozhodně ne moc vzdálené od pravdy.
Jak to ovlivňuje, vysvětluje, ospravedlňuje nebo legitimizuje rozhodnutí OSN z roku 1947 ohledně toho, kde budou jaké hranice?
Žádnou lepší autoritu tehdy neměli.
Tak určitě! Je samozřejmě lepší, když někomu do jeho věcí žvaní někdo zvenčí. To mají lidi moc rádi, když někdo rozhoduje o jejich osudu a nezohledňuje jejich názory nebo požadavky. Uvědomuješ si alespoň, jakou frustraci, hněv a nenávist to muselo u místních Arabů vyvolat?
Jenže právě nezúčastněný prostředník se snaží zohlednit názory a požadavky obou stran. Židé tam žili, nebylo možné je jen tak vaporizovat. A po holokaustu byla pro přeživší Židy Palestina jedna ze dvou možností, druhou byly anglosaské země.
Svatá prostoto! Tak OSN byla „nezúčastněný prostředník“? Tak určitě – v roce 1947 velmoci nesledovaly svoje zájmy, vůbec ne. Vůbec v tom nebyla politika. Vůbec nikdo na nikoho netlačil, aby hlasoval tak nebo tak. Vůbec nikdo nefandil židům poté, co si prožili za 2. světové války. To je ale naivní pohled!
Holokaust přeživší židé z Evropy si nemohli v Palestině nic nárokovat. Neměli žádné lepší právo jen proto, že se je Němci a další evropské národy snažili vyhladit. To si jen Evropa a ostatní země foukali své svědomí tím, že ten problém přehodili na Araby v Palestině a řekli si, že „mají místní prostě smůlu“. Samozřejmě tam žili židé i před válkou a byli legitimní vlastníky půdy a ty nikdo vaporizovat nechtěl. Pořád se mohli slušně dohodnout (a netvrdím, že Arabové tam židi chtěli nebo že je měli zrovna v lásce nebo že to byli nějací svatouškové – jedni za 18, druzí bez dvou za 20). Jenže jak to tak bývá, všichni chtěli víc, než mohli dostat a když to nedostali, tak si to vzali silou.
No a Arabové prohráli a mohli buď válčit dál, nebo přijmout nevyhnutelné a budovat na tom, co mají, jako ti Finové. Ztráta Viipuri a Karélie nebyla o nic méně bolestná než ztráta Judska a Galileje.
Není mír víc ne pravda a spravedlnost?
Spravedlnost, ta nejvíc abstraktní ze všech ctností, takže soudci musí nosit paruky, aby měli hlavu v teple…
A co měli podle tebe dělat? Akceptovat ten diktát zvenčí? Samozřejmě, že se bránili. Ty by ses nebránil?
Ale podle tvojí logiky to byla chyba, protože když se bránili agresi a prohráli, tak přišli „správně“ ještě o další území (jistě víš, že hranice Izraele po první arabsko-izraelské válce byly větší než ty, které jim OSN přiřkla, takže Izrael natvrdo první válkou ukradl území, které mu nikdo, ani OSN, nedaroval). A to je podle tebe v pořádku? Podle tebe měli Arabové radši v 47. roce držet hubu a vzít, co se jim nabízelo, protože jinak za „trest“, že ten nespravedlivý a nelegitimní diktát OSN neakceptovali, přišli ještě o víc území. A v 67. roce taky, ne? To se to pokusili narovnat, ale zase prohráli a zase přišli o další území (jistě víš, že po šestidenní válce Izrael zabral spoustu dalšího území)? A podle tebe je v pořádku, když si agresor poté, co se bráníš, vezme ještě další kus území? Odkdy se v civilizovaném světě získává území válkou? Jakým právem Izrael okupuje Západní břeh a východní Jeruzalém?
A jakpak se ti tahle tvoje logika zajídá v aktuálním konfliktu na Ukrajině? Rusko si vzalo Krym a části Donbasu a Luhansku a když se Ukrajinci brání a když by prohráli, tak je podle tebe v pořádku, že by si Rusko vzalo ještě někdo něco? A jinak se cítíš duševně zdráv? Tohle je podle tebe standard mezilidských vztahů? Že ti seberu ložnici a když se bráníš a prohraješ, tak si vezmu ještě kuchyň? A když se bráníš dál a zase prohraješ, tak si vezmu i koupelnu?
Můžeš si stěžovat třeba na lampárně.
Proč prostě otevřeně nepřiznáš, že v tomhle konfliktu straníš Izraeli? Já to pochopím. Souhlasit nebudu, ale pochopím to. Divím se, nicméně, tamním místním, že chtějí žít v permanentním strachu a v permanentní válce. Čekal bych, že jim to třeba po těch letech dojde, ale zjevně jsou zaťatější víc a víc. Jejich volba.
Agresorem byli poustni cikani, ty kokote. A prohrali a prisli o uzemi, nasere, co?
Trochu si historii tamního konfliktu nastuduj, ať víš, kdo komu první začal zabírat území (a nezapomeň na židovské bojůvky typu Hagana a Irgun). Ti „pouštní cikání“, jak je nazýváš, byli agresory stejně tak, jako je dneska „agresorem“ Ukrajina (dovolili se se totiž bránit). To, že se ti to argumentačně nehodí, na tom nic nemění.
Vážně tam příchozí Židé kradli půdu Arabům? Nebo si ji kupovali?
Jestliže někdo hodlá něčí stát zničit a jeho obyvatele zahnat do moře, tak je vskutku s podivem, že si ten ohrožený stát potom vybuduje takové postavení, aby svému zániku zabránil. To udělá každá aspon trochu příčetná entita (sluníčkáře všeho druhu do toho samozřejmě nepočítám).
Izrael na několik let zabral i Sinajský poloostrov. ale jakmile ze strany Egypta přišlo užznání existence Izraele, tak byl Sinaj vrácen, protože už nebyl k obraně samotné existence potřeba.
Sinaj bol hlavne dlhodobo neubranitelny z vojenskeho hladiska (a nehovoriac o tom, co by to stalo), preto ho zidia pustili (samozrejme nieco za nieco).. som zvedavy na zidovske konecne riesenie palestinskej otazky.
„Nesouhlasím s tím, že pes u koryta má na ono koryto konečné právo, jakkoliv dlouho tam ležel. Neuznávám toto právo. Neuznávám například, že byla spáchána velká křivda na amerických Indiánech nebo na australských černoších. Neuznávám, že byla na těchto lidech spáchána křivda faktem, že silnější rasa, vyvinutější rasa, moudřejší rasa, chceme-li to tak říci, přišla a zaujala jejich místo“
Winston Churchill
@Beranidlo
když pominu Vaše blízkovýchodní teorie, ve kterých jste opomněl zmínit kdo ten východní Jeruzalém, západní břeh a pásmo Gazy spravoval v letech 1948-67, tak myšlenka jak Českoněmeckoslovenskomaďarskožidovskorusínskopolsko před 85 lety neuznalo Mnichovskou dohodu mě zaujala.
Jakpak se to reálně projevilo?
Mnichovskou dohodu neústavně uznal prezident Beneš, ovšem vláda i parlament se proti jeho rozhodnutí nevzbouřily. Zpětně se Německu vyhlásila válka v roce 1943 k datu 17.9.1938.
No, čistě technicky, samostatny stát v Palestině byl nejdřive slíben Brity Arabům v roce 1917, výměnou za pomoc v boji proti Turkům. O židech a Izraeli tam nebylo ani slovo. Britové se na Araby následně vysrali a schramstli Palestinu pro sebe. Když se Arabové vztekali, tak naředili populaci židovskou migrací a když se sionisti radikalizovali, tak na oplátku Londýn podpořil Araby. Divide et Impera. Pak Britům po válce došly prachy a tak hodili ten rozjebanej bordel na hrb OSN, ať s tím něco udělá.
Slibem nezarmoutíš.
A hele dalsi takovej.
Jen se zeptam – to jses jenom takovej retard, a nebo cilene lzes?
U tebe si clovek nemuze byt nikdy jistej…
Zdar pepíku.
A ty „jses jenom takovej retard, a nebo cilene lzes?“
RK 15.10.2023 v 23:14
– – –
Tento „pepík“ je povrchní spotřební týpek generace Y. Na vojně nebyl, ale seděl v base za šméčka. Značně naivní, věří na Cybertruck a podobně.
:OD
Mas tam v tech seznamech nedostatky, zmrdiku.
Lojza:
Seděls za šméčka? Seděls!
.
Ano, to jedine je pravda :-D :-D :-D
Ehm…autore…TVL DOVZDELEJ SE a pak delej „analyzy“.
Problem v tom regionu vzniknul v okamziku, kdyz na popud OSN bylo vymezeno uzemi pro Izrael, a pak uzemi pro „Palestince“.
OVSEM co se stalo pak? Arabove NEUZNALI NIC, vysrali se na cely OSN s myslenkou, ze proste Izrael smazou z mapy sveta a zase bude klid.
OVSEM ti svine Izraelsky se NENECHALI VYMAZAT….A arabove? Arabove od te doby pouzivaj Palestinu jako klacek na Izrael / zapad.
Arabove sami NECHTEJ, aby nejaka samostatna Palestina vedle Izraele existovala…
A pak byly dalsi ruzne udalosti, ruzne napadeni Izraele a tak, co jsi v klidu presel…
Paneboze, kvalita clanku tu stoji vetsinou za hovno, a tohle je hovno totalni.
Lojzo. Tak se taky dovzdělej. A dej si to LASKAVĚ DO SOUVISLOSTI i s dnešními událostmi.
Nejseš ty nějak ten chytrák z Práglu?
Ja si to prave ze s dnesnimi udalostmi do souvislosti davam.
Predvsim to, co se delo prave od doby vzniku Izraele az po dnesek, vsechno jak slo po sobe.
Chapu, ze kdyz to nekdo ignoruje, a nebo nevi, a nebo naopak fandi zmrdum, tak potom muze vysledek hodnotit jinak, nez ja.
S tim uz nic neudelam no, rozhodne nemam ambice s tim neco delat.
A teď narazí kosa na kámen.
Takže, odkud vy víte „co se delo prave od doby vzniku Izraele az po dnesek“? Musel byste být tak ročník 1920 až 1930 chytráku. :-) Tak se zeptejte svých předků, pak tu něco melte.
Od vynálezu písma víme o událostech starších, než 3 generace.
A především záleží, kdo to napíše. Co třeba Rukopis zelenohorský?
Ale vraťmě se i relativně do současnosti. Ty zprávy z dobového tisku socialismu jsou pravdivé nebo ne? Jak byly líčeny události např. r. 89?
To je ovsem hluboka myslenka….A odkud by to meli znat moji predkove, ty chytraku? A Pokud by dokonce moji predkove byli na miste, byli vsude? mluvili s kazdym? Pamatuji si to spravne? Nemeli nejakou nemoc, diky ktere spatne videli, slyseli? Maji 100% spravnou pamet?
A co ty, odkud cerpas informace, hm? BYl jsi tam? A pamatujes si to spravne, mluvil jsi s kazdym , byl jsi vsude?
Osobne povazuju zmrdy, jako jses ty, za ty fakt nejhorsi. Dokazete tvrdit, ze se neco stalo/nestalo jak potrbujete a kdyz nekdo namitne, ze jsou prece jasne dukazy na to, ze to bylo jinak, tak jednoduse reknete: Ty dukazy neexistuji. I kdybyste je meli primo pred ocima.
Trosku neco jako ty plochozemci, a podobne
Pripadne dalsi level by mohl byt, ze stejne zadne koncentraky nebyly, ze….
Já bych se na Lojzu nezlobil. Má jen současnou populární nemoc…Historie mu začíná až „od někdy“. Víš, Lojzo, Palestinci jsou místní indiáni a historie nezačíná chvílí, kdy je šoupli do rezervací. V roce 1917, kdy vznikl ten bezva britskej nápad s projektem Izrael, tak na palestinských územích žilo 10% Židů.
Osobně se nezlobím. Jen mne zaráží, jak může být někdo tak blbej a ještě to veřejně prezentovat.
no prave ze muze :)
Možná to jen nechtěl pro některé příliš komplikovat. Neb je nepochybně špatné začínat pouze od někdy a nebrat v úvahu celou historii. Která kupodivu nezačíná ani v roce 1917, nýbrž praví, že Židé se stěhovali na území, kde židovský stát nepochybně existoval a dokonce vyoral poměrně hlubokou brázdu ve světové kultuře, zatímco o státu palestinském příliš slyšet nebylo (asi zas nějaké spiknutí).
Nj, jenže nikdo soudnej se na geopolitický uspořádání světa z doby před 2000 lety neodvolává. Jinak by třičtvrte Evropy patřilo Itálii, Česká kotlina Němcům a Češi by šupajdili někam na polsko-ukrajinské pomezí. Tuhle pikslu fakt nechceš otevírat.
A to pominu, že Židé v regionu nejsou původní obyvatelstvo a ani nejstarší zaznamenaný. I v Bibli se píše, že Zemi zaslíbenou museli nejdřív dobýt. Ani ten Jeruzalém nezaložili.
Jenže Kananejci šli dávno do prdele. Židé jsou jediný národ, který se dožil dnešních dob.
Čtěte Bibli, tam to všechno je…
Ne že bych měl Starý zákon nějak nastudovaný, ale tak zběžně mi z něho vychází, že Židi za ty tisíce let berou jako hotovou věc, že buď (většinou) je někdo utiskuje, utlačuje či přímo vyhlazuje, nebo (občas) mají pro změnu oni chvilku navrch…
No a protože nejsou změkčilí studiem Nového zákona, tak si zas tolik neberou servítky…
P.S. A nejsou jediní, kdo si svou vlast museli nejdřív dobýt…
Dokonce bych řekl, že je to převažující model…
Však třeba takoví Arabové to znají též…
O praotci Čechovi nemluvě…
Být tam palestinský stát s nějakou zaznamenáníhodnou historií, tak souhlasím. Původní reakce se ale vztahovala na vítězné vytasení se rokem 1917, coby dominancí palestinských nároků. Ve skutečnosti to území patřilo několik set let Osmanské říši a když se na něj coby kdysi dávné své území navraceli Židé, není na tom nic špatného či protipalestinsky utlačujícího. Původní řešení po WW2, rozdělit na dva státy bylo ze všech špatných asi to nejlepší. Židé souhlasili, Arabové nikoliv. Kdo chce víc, má v tomto případě o dost méně. Židé z nějakého podivného důvodu nehodlají riskovat zahnání do moře.
Asi tak, a na hranice z roku 1967 nepřistoupí, protože jsou prakticky nehajitelné.
Natož na hranice z roku 1948, když se ukázalo, že Arabové tam žádný židovský stát nechtějí a basta. V tomto případě se s nehajitelnými hranicemi vzor 48 operovat nedá.
A proč by měli, proč si o tom, jak to tam bude, nemohla tehdejší populace Palestiny rozhodnout sama?
To jsou teda argumenty. Tak hranice z roku 1948 (asi jsi myslel spíš z roku 1947) a 1967 byly nehájitelné a dodaly legitimitu k tomu si ukousnout ještě něco vedle? A to myslíte oba vážně? Tak jestli se na to díváte touhle logikou, tak není divu, že nechápete, co a proč se tam děje. Tak on prostě někdo může jen tak říct, že tohle území je nehájitelné a vezme si kousek ještě vedle! Nemám slov, do jak argumentačně zoufalých konců vás oba dovádí snaha Izrael vyvinit z problému, do kterého se v roce 1947 a dalšími jeho kroky, dostal. Jakou další absurditu ještě vymyslíte? Zatím tu pořád nezazněl parádní argument, že židé jsou národ vyvolený, takže mají automaticky právo na všechno.
A co teda mělo těch půl milionu Židů v Izraeli v roce 1948 dělat? Nechat se pozabíjet? Nebo měli spáchat sebevraždu sami? To by určitě Arabáče potěšilo a všechny problémy vyřešilo.
Jak jsi přišel na to, že se někdo chystal v roce 1948 pozabíjet půl milionů židů v Palestině? S Arabama se rádi neměli, ale tohle sis vymyslel.
Já osobně to vážně myslím. Na 100%. Pokud někdo neuznává samotnou moji existenci a aktivně se ji snaží terminovat, tak učiním oatření k mojí záchraně.
Vy mu klidně zkuste nabídnout palmovou ratolest a sojové latéčko. Úspěšnost rák zhodnotím.
Je to prosté, měli udělat to, co vy očekáváte od těch, kteří přijdou žít sem, a pokud chtějí víc, musí počítat s vaším možným odporem. Taky odhaduju, že si pletete neuznání existence státu a neuznání existence lidí jako fyzických bytostí.
Já tyhle argumentace prastarejma událostma nemám rád. Je to nebezpečný. Navíc, proč by se měl někdo cejtit na věky věků zavázanej tím, co jeho prapraděda řek, neřek, udělal, slíbil nebo neudělal.
Izraelci svůj stát vybojovali a to je v pořádku, ať ho mají. Jakou státotvornou báchorku si k tomu vymyslí je na nich. Palestinci si ho nevybojovali, tak ho nemají. To je taky v pořádku. Pokud si ho někdy vybojují, tak ho budou mít.
Je úplně jedno, jak který stát vznikl a jak si jeho obyvatele zdůvodňují svoje právo ho mít.
Co je důležité je to, zda jsou schopni si svůj stát udržet.
Ale jo, celkem souhlas. To, co jsem v tomhle vláknu napsal, mělo být proti názoru, že Arabové mají dominantní a automatický nárok na území Palestiny. Nebydí a nebydleli tam pouze oni. Židovské osídlení tam stále přítomno bylo, byť v proměnlivé míře podílu na osídlení celkovém. Naní to tak, že by se tam najednou objevil cizí element rozvracející nějaký etablovaný palestinský stát.
Ano, vždy tam nějaké osídlení bylo, stejně jako třeba tady bylo a je nějaké německé osídlení, nečetl jsem, že by někdo tvrdil opak, ale co jste z toho vyvodil?
Vždycky nebylo, zdejší Němci byli pozváni do již existuícího českého státu. Dokud ho uznávali, právo na pobyt měli nezpochybnitelný.
Jojo když dva dělají totéž, není to totéž. Zatímco my jsme hrdě a spravedlivě vykolíkovali na základě momentální mocenské převahy Dohody svoje území a císaře pána se zapomněli zeptat, co on na to, tak zlí Němci si drze na základě momentální mocenské převahy vykolíkovali svoje území a chtěli ho připojit k sousedům a zapomněli se v Praze zeptat, co my na to. (když si to území vykolíkovali o dvacet let předtím, tak akorát netušili že právo na sebeurčení se netýká němců a maďarů…)
Čistě technicky, Germáni tu byli dřiv jak Slovani.
@Ada
nicméně blahoslavený císař pan Karel I. již 17.10. stál za vydáním Völkermanifest, což si národy Předlitavska vyložily jako slabost.
Myšlenka rakouských Němců, kterak po prohrané válce vytvoří podivně ohraničený útvar, který bude s Rakouskem spojen skrz území Němci neobývané, popř. spojen s Německem, které pokud si dobře pamatuji také válku prohrálo, mi připadá i v tehdejší konstelaci poněkud naivní.
@Dachsmeister
Ale jo, naivní to bylo. Ale jen tím, že se to opíralo o síly, které byly v troskách. Pokud je možné si vymyslet národ československý a s podporou dohody si vykolíkovat Horní Uhry případně i kus Ukrajiny včetně milionu Maďarů, kteří na to jen tiše zírají, pak je stejně tak možné si vykolíkovat Sudety s podporou momentálních velmocí. Jakmile se džin nacionalismu a kolíkování hranic vypustil, tak to pak nemá limity. Vyrobíme čechoslováky, sudeťáky, bosňáky, kosovce, černohorce, fantazii se meze nekladou. Kdo má víc letadel a tanků, ten kolíkuje.
Samozřejmě bylo, takže co jste z toho vyvodil? Zatím z toho kouká jen dvojí metr a po jiných vyžadujete to, čím byste se na svém dvorku sám neřídil.
Automatický nárok nemá nikdo. Proto považuju celý slavný Právo na sebeurčení národů za jeden z nejhorších vymyslů lidstva
A tak… ja bych to pravo klidne ponechal, ale uz ho nespojoval s nejakymi naroky. Napriklad narok na uzemi.
Tuhle jsem sejmul kocku a potomek povida „ale ona mela taky pravo tu bejt“. Ja na to „a kde to pravo vzala?“. Potomek byl v koncich. Tak jsem mu vysvetlil, ze pravo se bud udeluje, nebo musi nasilne, ci jinym zpusobem, ziskat. Z nebe proste nepada.
Doufám že ti myši a potkani sežerou všechno, co máš. :-P
Mirek F. – Něco jste vynechal. Možnost nechat lidi tam, ať si rozhodnou jak to chtějí mít, že sionisté deklarovali, že cílem příchodu Židů je získat tam vlastní stát a že sionisté souhlasili s rozdělením, protože to brali jen jako začátek expanze k získání celého území.
Tak oni se v podstatě rozhodli a protože se nedohodli, byla z toho válka, kterou vyhráli židé.
Pokud by do toho nekecala OSN, byla by válka stejně. Maximálně by mohla přibýt varianta, že by to území schramstnul soused.
Jako, s tvým argumentem o rozhodování místní populace v principu souhlasím, ale v případě Izraele je tvoje argumentace zbytečná, mìstní populace shodu nebyla schopna nalézt, tudíž rozhodla válka.
Pro Izrael je pohodlné svůj nárok zaštiťovat rozhodnutím OSN, al3 ve skutečnosti to žádný význam nemá, státy vznikají všelijak a dobytí a obsazení území je dlouhodobě největší hitovka.
Myslíš tím to, že by válka byla i poté, co by o osudu území rozhodli sami lidé?
No, vtip je v tom, že v tomhle případě by se prostě mírově nedohodli. Minimálně Arabové chtěli všechno.
shane – to mírové rozhodnutí by spočívalo v hlasování lidí a rozhodnutí většiny, tak to má přece Západ rád, a jak myslíš, že by takové hlasování dopadlo? Arabové to nechtěli dělit, proč by taky měli, to ale neznamená chtít všechno. Sionisté chtěli stát pro Židy, které tam za tím účelem přesunuli a i když se jim rozdělení také nelíbilo, souhlasili s tím a byli rádi, protože to měl být jen začátek k získání celého území, tomu říkám chtít všechno.
Spekulace neberu.Kdyby Arabové Izrael uznali a respektovali a nějací židovští extremisté potom násilně zabírali další území, byla by to agrese a arabská strana by byla v právu.
Mirek F – Jaké spekulace?
No tak dnes třeba česká historie začíná rokem 1968, kdy nás okupovali zlí rusáci.
Na rok 1945 je potřeba zapomenout, protože zlí rusáci tehdy porazili hodného Hitlera, kterému šlo jen o naše dobro, stejně jako jeho nohsledům, kteří zpochybňují benešovy dekrety a hlásí se o rozsáhlé majetky.
A rok 1937 je úplně pasé, protože anglosionistická Mnichovská zrada, kdy se ten správný západní hodný anglosas domluvil s hodným žabožroutem a hodným Hitlerem na správě našeho území, bez nás.
Tak by asi vypadala učebnice dějepisu kdyby ji sepsali dle Fialenka.
Palestinci nejsou žádní izraelští indiáni, arabové do těch míst přitáhli až na přelomu tisíciletí, konkrétně Jeruzalém dobyl Saladin až v roce 1187. Jestli je někdo izraelský indián, tak právě židé
Určovat domácího podle minulosti, zvlášť když za tu dosud nejstarší vymyšlenou
hisstoryi nedohlédneme, je asi stejně bezvýchodné jako akceptovat to, že se právoplatným domácím automaticky stává ten, kdo území obsadil v poslední vyhrané válce a přepsal či zavedl nový katastr nemovitostí.
Problém vznikl, když OSN + tehdejší velmoci území Palestiny sebrali Palestincům a dali ho státu Izrael. Palestince zavřeli do rezervace, kterou dle ozkoušené tradice postupně zmenšovali. Výsledek vidíme dneska, protože Palestinci si to překvapivě nenechali líbit.
Vzhledem k tomu, co jsi tu žvanil o UA tak okupovaný nemusí nic uznávat ani chtít a může bojovat proti okupantovi jakýmikoliv prostředky. Nebo teď už to neplatí?
Tak to je strašné, strašné, strašné.
Izrael z vrozené zvrhlosti nejprve pro všechny ty mírumilovné občany vytvoří koncentrák a potom – jako by to nestačilo – se čas od času baví bezdůvodnými útoky a ničením civilních cílů. Zatímco obyvatelé koncentráku na protest jen mírumílovně pochodují a přitom jsou sadisticky odstřelováni po vzoru konání Amona Goetha v ghettu Plaszow. Až jednoho dne prostě nemohou dál…
Vše je jasné, zbývá jen otázka, jestli autor článku učinil jakýsi psychologický experiment, jak na tohle dílko zareaguje zjevně se pořád rozrůstající alternativistická část čtenářů tohoto bohužel se měnícího webu či to opravdu upřímně vytrysklo z jeho světového názoru.
Měl bych docela bezva experiment. 🤣 Nahnat všechny pražáky s jednou igelitkou do Brna, celý to vobehnat plotem pod proudem, vozit tam akorát Babišovi ňamky na příděl, občas výchovně vypnout elektriku, vodu a hazle, nechat to tak 70 let…A pak pozorovat, jaký z tý ohrady polezou inteligenti, humanisti a estéti.. 🤣
@Wili
super nápad s těmi Pražáky, ale co uděláte s těmi Brňáky?
Modelově je to zcela v pořádku. 700 tis palestinců taky zdrhlo do budoucí ohrady před mírumilovnými izraelity k těm 300 tis souvěrcům, co už tam byli.🤷🏻♂️
Nojo, ale brnaci nejsou souverci. To by byla mlata jak Brno.
Já myslím že s pražákama to už ani horší být nemůže. Ten experiment by se nejspíš nepovedl.
Možná by v tom Brně spolu s dietou a vypínáním elektriky, přišli na lepší myšlenky. A ty LGBT marxistické Pirátské ptákoviny by se jim vykouřily z hlavy.
A protože práce šlechtí, tak by mohli vzít krumpáče a konečně vykopat ty 3-4 trasy plánovaného brněnského metra, které zařízli soudruzi kapitalisté po pádu komunistů.
Tři až čtyři trasy? To se komunistickým plánovačům trochu utrhla ruka, ne? Co by ta největší vesnice na světě dělala se čtyřmi trasami metra, když pro Prahu, která se od Brna zásadně liší mimo jiné tím, že víceméně připomíná obydlenou zástavbu, bohatě stačí tři trasy?
budování podzemní dráhy není žádná sranda. brno je a) moc kopcovité, b) s mizernou geologií a c) moc malé. v Brně se mluví o podzemní tramvaji. a pravděpodobně se bude mluvit další desítky let.
Jinými slovy, navrhuješ Brno ponechat ve stávajícím stavu (nebo, přesněji, vylepšit ho o plot, který by byl jakousi fyzickou manifestací psychologicky dávno existujícího stavu), a navézt do něj nějaké Pražáky s majetkem, který by zhruba ztrojnásobil hodnotu lokality? Zajímavý experiment.
@Wili
A já myslel, že to tam bylo židuprosté už od dob Římanů až do roku 1917 kdy je tam nalákal perverzní Albion.
Kde se tam ti čerchmanti vzali?