Jedni hákují v kibucu, zalití potem, druzí nasazují denně život v armádě či policii, a další se pouze modlí, studují svaté knihy a berou sociální dávky.
Childeater
…když jim to tak většinově vyhovuje… ;-)
kaBrnak
Paradoxně ti poslední (chasidi) mají nejstřízlivější názor na své sionistické spoluobčany a na genocidní politiku vlastního státu.
Díky čemuž si , protestujíc, občas vyslouží obuškovou fyzioterapii a hydroterapii vodními děly (i to zdravotnictví mají zadarmo).
On ani Izrael není jednotný, jak se nám sionistická propaganda snaží nakecat a je tam dost lidí co to vidí odlišně. Často se navzájem moc nemají rádi. A to jsou třeba všichni židé.
Latimerie podivna
Já si myslím, že jde vše podle plánu, tak jak si to Hamás namyslel. Saudská Arábie přerušila jednání o smlouvě s Izraelem. Izrael vstoupí do Gazy, protože některá rukojmí jsou zřejmě ještě na živu a nemůže si dovolit je tam nechat (i když zřejmě nečeká, že to rukojmí přežijí). Kdyby Hamás nechtěl, aby Izrael vstupoval do Gazy, tak by žádné rukojmí nebral. Tím braním rukojmí si to naopak pojistil, aby se Izrael náhodou jen nespokojil s bombardováním. V Gaze bude spousta mrtvých a raněných a budou toho plná média. Zvýší se objem darů Palestincům (viz např. EU), z nichž si část Hamás vezme, stejně tak se zvýší dary přímo Hamásu. Obyčejní Palestinci Hamás nezajímají a čím hůř v Gaze bude, tím více členů bude Hamás mít. Není tedy v zájmu Hamásu, aby se v Gaze dalo „rozumně“ žít.
Až Izrael toho v Gaze zlikviduje co možná nejvíce, tak se asi stáhne. Mediální humbuk bude postupně utichat. Nějakou dobu bude menší/větší klid. Dary Palestincům se budou postupně snižovat.
No a poté Hamás (nebo jiná obdobná skupina) zase na Izrael zaútočí. A kolečko se bude opakovat. Takto to běží od roku 2005, kdy se Izrael z Gazy stáhl.
Tak nějak si neumím přestavit, že by Izrael pustil Palestincům i Západní břeh – jedině snad, že bych chtěl, aby na něj rakety létaly ze dvou stran.
yellec
A další naprosto tendenční článek, teď už líp chápu ty litanie proti F-35. Tady už nemá smysl delší odpověď proto vyberu jen ty nejvíc do očí bijící hovadiny.
Srovnávat operace proti Hamásu s potlačováním povstání ve Varšavském ghettu je chucpe největší. Kolik Židů zbylo naživu ve Varšavě na konci operace Wermachtu a jaký je tedy poměr ztrát na straně obyvatel Gazy vůči celkovému počtu obyvatel?
Útok na školu, co měla podle vás být bezpečná, tak předpokládám že v ní hledají útočiště stovky lidí zabije 15 civilistů? Pokud je cílem Izraelců jen bezohledně zabíjet Araby jak tu podsouváte, tak jsou to tedy naprostí břídilové. 18000 zničených domů/2200 mrtvých dtto.
Srovnání celé čtvrti z jejíhož domu lítaly rakety?
Srovnejte to s tím jak s naložili místní s kreténama z Hizballahu co si chtěli udělat základnu z jejich vesnice. https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3767150,00.html
Obyvatelé Gazy si tuhle cestu vybrali sami, když zvolili Hamas a nechali vyhnat/vyvraždit Fatah.
Sysop
Tak, i ty arabsky decka si za to muzou. Tak at se pak smradi nedivi.
Latimerie podivna
Já si nějak nevšiml, že by těm Palestincům, a zejména Hamásu na těch palestinských děckách nějak záleželo.
Golda Meirová: „Můžeme Arabům odpustit zabíjení našich dětí. Nemůžeme jim ale odpustit, že nás nutí zabíjet jejich děti. Budeme mít mír s Araby jen tehdy, až bude láska k jejich dětem větší než nenávist k nám.“ https://hn.cz/c1-65223850-citaty-izraelske-ex-premierky-goldy-meir-o-zenach-zidech-a-zivote
RomanL
Ano, s takovými rodiči ať se pak nediví. Oni si udělají další. Taková smůla.
fatdwi
yellec: jen bych řekl, že „obyvatelé Gazy“ můžou za Hamás asi jako my za fon Lejno. Nemyslím, že běžný Palestinec, ať už je jakkoliv vymletý nenávistí k Izrealcům od útlého mládí, touží po chudobě a smrti. Toho se ale nějaký Hamás rozhodně na názor neptá. Nakonec to ani není podmínka pomoci EU, aby tam byla demokratická volba. Takže bych jim to za vinu zas tak nedával – nebo myslíte, že kdybyste se místo ČR narodil tam, tak byste s tím něco zvládl (z pozice obyč občana, kterým tady předpokládám jste)?
yellec
Tak se lehce dovzdělejte. Ještě donedávna tam měli aspoň náznak demokracie, kde měl běžný obyvatel Gazy možnost se vyjádřit. U vesla se střídal radikální Hamas a umírněný Fatah. Při posledních volbách vyhrál Hamas. Ten vyhnal a zlikvidoval veškerou opozici a řídí Gazu stylem jaký vidíme. To umožnili ti obyvatelé Palestiny. Tak jako umožňují lifrovat rakety do civilních budov, škol a nemocnic. Tak jako si Němci zvolili Hitlera a Russáci Putina jehož doteď podporují, Tak běžný Palestinec podporuje Hamas. To od sebe nemůžeme oddělovat.
fatdwi
yellec: touto logikou je ale podporujete i Vy, neb svou volbou jste dopustil současné vedení EU, které Hamás podporuje a bude podporovat ještě víc. To nejde jen tak oddělovat, běžný yellec podporuje EU a Hamás.
Nitus
Pokud naznačuješ, že je nespravedlivé, že na vojenské akce Izraele doplatí i určité (pravděpodobně celkem minoritní, ale kdo ví) množství slušných Palestinců, tak musím souhlasit.
A on někdo říkal, že život je spravedlivej?
Lynx
V roce 2012 jsem strávila v Izraeli dva měsíce na pracovní stáži a i když to byla krátká doba a byl tam na chvíli zrovna klid, jedinej názor, kterwj jsem si přivezla domů, bylo překvapení (bylo mi 24, trochu naivka:-), že se nedá úplně přiklonit ani na jednu stranu. Ale když vidite na vlastní oči, co tam Izraelci vybudovali od války prakticky uprostřed pouště, kde navíc ani není ropa, nestačíte žasnout. Všechno fungovalo jako kdekoli v Evropě, infrastruktura na úrovni, všude se něco pěstuje (a hned za hranicemi zase začíná poušť – je to vidět z golanských výšin) A jak tu někdo psal, život tam není úplně easy, všichni jdou po škole na vojnu – i holky, i potom jsou stále v záloze a pořád si stezovalizna vysoký daně. I když je dobrý si občas přečíst něco z jinýho úhlu pohledu, čím dál tím víc chápu, ze Izraelci zkrátka brání pracně vybudovanou civilizaci a i kdyz cena za to je hrozná (jako jakákoli válka), tak to pořád dává smysl.
nove.kostatko
Tak takhle si představuju dokonalou agitku, výplach mozku a perfektně ohraničenou jednostrannou úvahu. S dovolením si to schovám jako učebnicový příklad, jak v žádném případně nemá vypadat seriozní nebo objektivní úvaha.
Sergeji, tebe bych fakt rád někdy v životě potkal :-)
Nitus
Tento zážitek se dá velmi dobře emulovat i v pohodlí domova. Postup je následující:
1) Najdi co nejtěžší a nejtvrdší předmět, ideálně kvadratického tvaru (kladivo, motorový blok, šamotovou cihlu… podle vybavení domácnosti).
2) Udeř se s jeho pomocí co největší silou naplocho do obličeje.
3) Opakuj.
Je pravda, že emulátor má nedostatky, například konečný cíl (setkání se Jsemgejem končí na psychárně, setkání s cihlou na chirurgii). Na druhou stranu, následky setkání s cihlou jsou obvykle reverzibilnější.
nove.kostatko
No nevím, mě Sergej nepřijde jako násilník. Spíš jenom trouba kříženej s grafomanem. Jo a taky má evidentně spoustu volného času.
dante003
V Jordánsku, Sýrii a Libanonu se vyskytují uprchlické tábory pro palestinské Araby. Ve správě OSN (UNRWA) je jich 58, dalších 10 je neoficiálních.
Většina z nich byla založena v letech 1948 – 50, zbytek po „Šestidenní válce“. Průměrná hustota zalidnění je v těchto táborech cca 150.000 obvvatel na km2.
Tyto uprchlické tábory se vyvinuly z původně stanových městeček k provizorním betonovým srubům a nouzovým barákům, nynější charakter odpovídá příměstským slumům s nerozvinutou infrastrukturou. Společným znakem je segregace, chudoba a absence možnosti sociální mobility.
Postavení uprchlíků je v každé muslimské zemi jiné, společná je jejich diskriminace oproti rezidentům, spočívající v absenci občanských a politických práv a bránění ve výkonu některých profesí, vlastnictví, dosažení sociálního zabezpečení, vzdělávání a zdravotní péči. Nejtvrdší podmínky jsou v Libanonu, kde jsou tábory obléhány armádou, která kontroluje pohyb tamního obyvatelstva.
Jan Mrcasik
V této souvislosti uzrál především příspěvek Lojzy, který se čílil, co mám furt s Woke Progresivci podporujícími palestince a Hamás, že to si snad musím vymýšlet.
Ale já mám stále před očima tu provokaci amerického publicisty, který před americkými univerzitními kampusy mával jednou vlajkou Izraele a jednou vlajkou ISIS a srovnával -a nahrával- reakce Woke studentů… Kdo to viděl, nemůže být překvapen. Marxistický třídní boj a neomarxističtí Wretched of the Earth musí zákonitě v jakékoli judeohelenokřesťanské civilizaci vidět utlačovatele, a v jakékoli islámské civilizaci nevinnou (vyprovokovanou) oběť hodnou nekritické podpory.
Jan Mrcasik
Eh, tohle patřilo pod vedlejší článek
Jan Mrcasik
Ohledně tohoto článku je, přesně jak píše D-F, signifikantní, co nepíše
Nepíše, že Izrael v roce 2005 přestal okupovat pásmo Gazy a stáhl se výměnou za mír, přičemž násilím odsunul izraelské osadníky, a premiér Izraele za to zaplatil svým životem, k čemuž víceméně sám vyzval (veřejně řekl, že odpovědnost je na něm, ať neútočí na vojáky a policisty odsouvající Izraelce z Gazy).
Nepíše, že celý problém palestinských uprchlíků vznikl z toho, že zatímco Izrael v roce 1948 půl milionu židovských uprchlíků s maximálním nasazením přijal a začlenil do svého území, arabské státy půl milionu palestinských uprchlíků nejenže nepřijaly a násilím je držely v uprchlických táborech – ale dokonce jim ukradly a anektovaly i to území bývalého palestinského mandátního území, které nebylo v rukou Izraele a palestincům mělo patřit – najma Západní břeh Jordánu. Ten dobyl Izrael na Jordánsku až o 19 let později.
Také nepíše, že palestinští uprchlíci byli od počátku arabskými státy vnímáni jako bojová síla proti Izraeli, ze které nejdříve posílali komanda Fedajínů a pak je úmyslně drželi v bídě.
No a samozřejmě také nemluví o tom, jak jsou ty děti vychovávány. Koho by zajímala opravdová realita doporučuji memoáry Mosaba Hasana Júsufa, syna velitele Hamásu šejka Hasana Júsufa (vyšlo v ČJ překladu pod titulem Syn Hamásu).
Nitus
Pokud nám chtěl autor naznačit něco v tom smyslu, že nic není černobílé a jen opravdu málokdy se najde válka, v níž na jedné straně jsou andělé a na druhé démoni, tak budiž, záměr chápu.
Navrhoval bych nicméně zplodit příště o něco menší sračku. Tahle agitka totiž vypadá diplomaticky řečeno nedůvěryhodně. Hlavně bych ubral s tím „a co děti??? Pomyslel někdo z vás na děti???“ protože tohle není emimino, a na děti ti tady, autore, většina čtenářů sere z holý prdele, přinejmenším v tomto kontextu. Pokud o tom vůbec budou přemýšlet i jinak, než jako o značně laciné manipulaci, tak je napadne především to, že děti jsou i v Izraeli. Skutečnost, že 80 % palestinských dětí má nějakou formu PTSD, není ospravedlnění pro snahu Hamásu zajistit, aby PTSD mělo 80 % dětí taky v Izraeli (a těch zbylých 20 % chcíplo ještě předtím).
Dachsmeister
@ Nitus
pamatuji doby, kdy tady nejmenovaný anarchokapitálista (co se posléze stal fundraiserem) prooagoval tezi, že než aby takové africké dítě chcíplo hlady, bude lépe když podrží za kus žvance a pár drobáků bílému pedofilovi.
V oblasti státu Israel a okolních bezprizorních území už je takovou tradicí, od dob krále Herodese, se dětskou otázkou příliš neomezovat… ;-)
zcela jistě to dokážeš doložit citacema, žejo? :o)
fatdwi
Behemot: coby IT nedoukovi jsem se rozhodl Vám pomoci (taková charita, občas mám záchvaty) a použít google za Vás: „Žije-li nějaké dítě v tak mizerných podmínkách, že je pro něj lepší například prodávat své tělo, aby se mohlo najíst, a někdo k takovému dítěti přijde a dá mu možnost volby, zda chce raději hladovět, nebo se s ním vyspat za jídlo, dělá pro něj pořád více než ten, kdo sedí u počítače a čte si tento článek… Ve výsledku se ty děti, ke kterým se naše pomoc nedostala, takže jim nezbývá než prostituovat (a podobně), mají lépe díky těm, kdo jim platí, než by se měly bez nich.“
Je to typický slovní urzůjem, takže si važte toho, že jsem tu sračku přečetl až k této pasáži, abych ji sem mohl zkopírovat.
O tom ta myšlenka samozřejmě není. Je o tom, že v principu je samozřejmě špatné, když umírají JAKÉKOLIV děti. To, že nějaké děti umírají, není argument proč je správně, že budou umírat i jiné děti někde jinde. Nicméně z mého pohledu jsou Palestinci ti, kdo mají ve zvyku používat vlastní děti jako živé štíty, a proto pro ně o něco víc platí, že když se kácí les, tak lítají třísky. To je totéž, jako ty nářky, že Izrael „sabotuje stavební obnovu“ tím, že prohlásil stavební hmoty za materiál dvojího užití. Jenže on to JE materiál dvojího užití, tak co by kdo chtěl, aby ten Izrael dělal jinak?
All in all, oproti válce na Ukrajině, kde mám fakt problém se rozhodnout, kdo je větší svině, tady v tom mám alespoň relativně jasno.
Bohužel jo. Bydlet není bezpodmínečně nutné v betonovým paneláku, ale k tomu, aby sis uplácal protiraketový kryt ti nestačí vepřovice a došky. Takže ano, je to materiál dvojího užití. Jasně, těch věcí, které nelze zneužít naprosto žádným způsobem, je relativně málo, ale asi lze pochopit, že stavební materiál na nějakou kontrolu doplatí jako první, protože stovky tun nákladu se prostě kontrolujou snáz, než to, jestli náhodou někdo nepronesl přes hranici dvě cihly Semtexu. Je to alibismus? V podstatě ano. Na druhou stranu, dá se to čekat.
OK, chápu, že tvoje „fakt je?“ se týkalo něčeho jiného. Takže taková rada do budoucna: Zkus používat celé věty, vystříhat se používání slov, která jsou asi běžná někde v Brně, pavilonech opic a jiných podobných místech, ale lidi jim nerozumí, a celkově prostě nepsat jako někdo, kdo se právě zotavuje z operace mozku, a možná ti dokonce i bude občas rozumět (otázku, jestli je o co stát, tentokrát ponechávám stranou).
ygorek
Nitus 18.10.2023 v 1:43
Přesně.
I rohlík je materiál dvojího použití (vizte udušení rohlíkem v „Zítra vstanu a opařím se čajem“, Jindřich Polák, Praha, 1977). Utopenci by mohli vyprávět o použití vody hrozné příběhy, jak slyšel třeba Daniel Sempere (Nebeský vězeň, Carlos Ruiz Zafón, Barcelona, 2011). Konec konců, právě vodu odpírají idraelci obyvatelům Gazy v co možná největší míře, ne? (Podle zpráv Lékařů bez hranic o podmínkách v nemocnicích Pásma.)
Honza2130
Hele kucííí, když du takhle kolem, kdy už teda začne to „parcelování“ toho zhrouceného Russsssska? :o) A abych vám zpříjemnil to čekání a veseleji vám to utíkalo, tak vám nechám zahrát pěknou písničku :)
Izrael je taky hodně bláznivá země.
Jedni hákují v kibucu, zalití potem, druzí nasazují denně život v armádě či policii, a další se pouze modlí, studují svaté knihy a berou sociální dávky.
…když jim to tak většinově vyhovuje… ;-)
Paradoxně ti poslední (chasidi) mají nejstřízlivější názor na své sionistické spoluobčany a na genocidní politiku vlastního státu.
Díky čemuž si , protestujíc, občas vyslouží obuškovou fyzioterapii a hydroterapii vodními děly (i to zdravotnictví mají zadarmo).
https://www.voanews.com/a/jerusalem-protest-military-service-ultra-orthodox-jews/4033114.html
a vůbec jsou takoví neklidní, ani lockdowny, náhubky a šmakulády jim nevoní:
https://www.nytimes.com/2021/02/25/magazine/how-the-pandemic-nearly-tore-israel-apart.html
Stačí jen nebýt úplný ignorant a něco málo si o tom prostudovat.
https://en.wikipedia.org/wiki/Neturei_Karta
On ani Izrael není jednotný, jak se nám sionistická propaganda snaží nakecat a je tam dost lidí co to vidí odlišně. Často se navzájem moc nemají rádi. A to jsou třeba všichni židé.
Já si myslím, že jde vše podle plánu, tak jak si to Hamás namyslel. Saudská Arábie přerušila jednání o smlouvě s Izraelem. Izrael vstoupí do Gazy, protože některá rukojmí jsou zřejmě ještě na živu a nemůže si dovolit je tam nechat (i když zřejmě nečeká, že to rukojmí přežijí). Kdyby Hamás nechtěl, aby Izrael vstupoval do Gazy, tak by žádné rukojmí nebral. Tím braním rukojmí si to naopak pojistil, aby se Izrael náhodou jen nespokojil s bombardováním. V Gaze bude spousta mrtvých a raněných a budou toho plná média. Zvýší se objem darů Palestincům (viz např. EU), z nichž si část Hamás vezme, stejně tak se zvýší dary přímo Hamásu. Obyčejní Palestinci Hamás nezajímají a čím hůř v Gaze bude, tím více členů bude Hamás mít. Není tedy v zájmu Hamásu, aby se v Gaze dalo „rozumně“ žít.
Až Izrael toho v Gaze zlikviduje co možná nejvíce, tak se asi stáhne. Mediální humbuk bude postupně utichat. Nějakou dobu bude menší/větší klid. Dary Palestincům se budou postupně snižovat.
No a poté Hamás (nebo jiná obdobná skupina) zase na Izrael zaútočí. A kolečko se bude opakovat. Takto to běží od roku 2005, kdy se Izrael z Gazy stáhl.
Tak nějak si neumím přestavit, že by Izrael pustil Palestincům i Západní břeh – jedině snad, že bych chtěl, aby na něj rakety létaly ze dvou stran.
A další naprosto tendenční článek, teď už líp chápu ty litanie proti F-35. Tady už nemá smysl delší odpověď proto vyberu jen ty nejvíc do očí bijící hovadiny.
Srovnávat operace proti Hamásu s potlačováním povstání ve Varšavském ghettu je chucpe největší. Kolik Židů zbylo naživu ve Varšavě na konci operace Wermachtu a jaký je tedy poměr ztrát na straně obyvatel Gazy vůči celkovému počtu obyvatel?
Útok na školu, co měla podle vás být bezpečná, tak předpokládám že v ní hledají útočiště stovky lidí zabije 15 civilistů? Pokud je cílem Izraelců jen bezohledně zabíjet Araby jak tu podsouváte, tak jsou to tedy naprostí břídilové. 18000 zničených domů/2200 mrtvých dtto.
Srovnání celé čtvrti z jejíhož domu lítaly rakety?
Srovnejte to s tím jak s naložili místní s kreténama z Hizballahu co si chtěli udělat základnu z jejich vesnice.
https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3767150,00.html
Obyvatelé Gazy si tuhle cestu vybrali sami, když zvolili Hamas a nechali vyhnat/vyvraždit Fatah.
Tak, i ty arabsky decka si za to muzou. Tak at se pak smradi nedivi.
Já si nějak nevšiml, že by těm Palestincům, a zejména Hamásu na těch palestinských děckách nějak záleželo.
Golda Meirová: „Můžeme Arabům odpustit zabíjení našich dětí. Nemůžeme jim ale odpustit, že nás nutí zabíjet jejich děti. Budeme mít mír s Araby jen tehdy, až bude láska k jejich dětem větší než nenávist k nám.“
https://hn.cz/c1-65223850-citaty-izraelske-ex-premierky-goldy-meir-o-zenach-zidech-a-zivote
Ano, s takovými rodiči ať se pak nediví. Oni si udělají další. Taková smůla.
yellec: jen bych řekl, že „obyvatelé Gazy“ můžou za Hamás asi jako my za fon Lejno. Nemyslím, že běžný Palestinec, ať už je jakkoliv vymletý nenávistí k Izrealcům od útlého mládí, touží po chudobě a smrti. Toho se ale nějaký Hamás rozhodně na názor neptá. Nakonec to ani není podmínka pomoci EU, aby tam byla demokratická volba. Takže bych jim to za vinu zas tak nedával – nebo myslíte, že kdybyste se místo ČR narodil tam, tak byste s tím něco zvládl (z pozice obyč občana, kterým tady předpokládám jste)?
Tak se lehce dovzdělejte. Ještě donedávna tam měli aspoň náznak demokracie, kde měl běžný obyvatel Gazy možnost se vyjádřit. U vesla se střídal radikální Hamas a umírněný Fatah. Při posledních volbách vyhrál Hamas. Ten vyhnal a zlikvidoval veškerou opozici a řídí Gazu stylem jaký vidíme. To umožnili ti obyvatelé Palestiny. Tak jako umožňují lifrovat rakety do civilních budov, škol a nemocnic. Tak jako si Němci zvolili Hitlera a Russáci Putina jehož doteď podporují, Tak běžný Palestinec podporuje Hamas. To od sebe nemůžeme oddělovat.
yellec: touto logikou je ale podporujete i Vy, neb svou volbou jste dopustil současné vedení EU, které Hamás podporuje a bude podporovat ještě víc. To nejde jen tak oddělovat, běžný yellec podporuje EU a Hamás.
Pokud naznačuješ, že je nespravedlivé, že na vojenské akce Izraele doplatí i určité (pravděpodobně celkem minoritní, ale kdo ví) množství slušných Palestinců, tak musím souhlasit.
A on někdo říkal, že život je spravedlivej?
V roce 2012 jsem strávila v Izraeli dva měsíce na pracovní stáži a i když to byla krátká doba a byl tam na chvíli zrovna klid, jedinej názor, kterwj jsem si přivezla domů, bylo překvapení (bylo mi 24, trochu naivka:-), že se nedá úplně přiklonit ani na jednu stranu. Ale když vidite na vlastní oči, co tam Izraelci vybudovali od války prakticky uprostřed pouště, kde navíc ani není ropa, nestačíte žasnout. Všechno fungovalo jako kdekoli v Evropě, infrastruktura na úrovni, všude se něco pěstuje (a hned za hranicemi zase začíná poušť – je to vidět z golanských výšin) A jak tu někdo psal, život tam není úplně easy, všichni jdou po škole na vojnu – i holky, i potom jsou stále v záloze a pořád si stezovalizna vysoký daně. I když je dobrý si občas přečíst něco z jinýho úhlu pohledu, čím dál tím víc chápu, ze Izraelci zkrátka brání pracně vybudovanou civilizaci a i kdyz cena za to je hrozná (jako jakákoli válka), tak to pořád dává smysl.
Tak takhle si představuju dokonalou agitku, výplach mozku a perfektně ohraničenou jednostrannou úvahu. S dovolením si to schovám jako učebnicový příklad, jak v žádném případně nemá vypadat seriozní nebo objektivní úvaha.
A tohle? :-))) https://www.youtube.com/watch?v=aVSXxyfnSxs
https://www.facebook.com/100094074429518/videos/143927875472434
Sergeji, tebe bych fakt rád někdy v životě potkal :-)
Tento zážitek se dá velmi dobře emulovat i v pohodlí domova. Postup je následující:
1) Najdi co nejtěžší a nejtvrdší předmět, ideálně kvadratického tvaru (kladivo, motorový blok, šamotovou cihlu… podle vybavení domácnosti).
2) Udeř se s jeho pomocí co největší silou naplocho do obličeje.
3) Opakuj.
Je pravda, že emulátor má nedostatky, například konečný cíl (setkání se Jsemgejem končí na psychárně, setkání s cihlou na chirurgii). Na druhou stranu, následky setkání s cihlou jsou obvykle reverzibilnější.
No nevím, mě Sergej nepřijde jako násilník. Spíš jenom trouba kříženej s grafomanem. Jo a taky má evidentně spoustu volného času.
V Jordánsku, Sýrii a Libanonu se vyskytují uprchlické tábory pro palestinské Araby. Ve správě OSN (UNRWA) je jich 58, dalších 10 je neoficiálních.
Většina z nich byla založena v letech 1948 – 50, zbytek po „Šestidenní válce“. Průměrná hustota zalidnění je v těchto táborech cca 150.000 obvvatel na km2.
Tyto uprchlické tábory se vyvinuly z původně stanových městeček k provizorním betonovým srubům a nouzovým barákům, nynější charakter odpovídá příměstským slumům s nerozvinutou infrastrukturou. Společným znakem je segregace, chudoba a absence možnosti sociální mobility.
Postavení uprchlíků je v každé muslimské zemi jiné, společná je jejich diskriminace oproti rezidentům, spočívající v absenci občanských a politických práv a bránění ve výkonu některých profesí, vlastnictví, dosažení sociálního zabezpečení, vzdělávání a zdravotní péči. Nejtvrdší podmínky jsou v Libanonu, kde jsou tábory obléhány armádou, která kontroluje pohyb tamního obyvatelstva.
V této souvislosti uzrál především příspěvek Lojzy, který se čílil, co mám furt s Woke Progresivci podporujícími palestince a Hamás, že to si snad musím vymýšlet.
Ale já mám stále před očima tu provokaci amerického publicisty, který před americkými univerzitními kampusy mával jednou vlajkou Izraele a jednou vlajkou ISIS a srovnával -a nahrával- reakce Woke studentů… Kdo to viděl, nemůže být překvapen. Marxistický třídní boj a neomarxističtí Wretched of the Earth musí zákonitě v jakékoli judeohelenokřesťanské civilizaci vidět utlačovatele, a v jakékoli islámské civilizaci nevinnou (vyprovokovanou) oběť hodnou nekritické podpory.
Eh, tohle patřilo pod vedlejší článek
Ohledně tohoto článku je, přesně jak píše D-F, signifikantní, co nepíše
Nepíše, že Izrael v roce 2005 přestal okupovat pásmo Gazy a stáhl se výměnou za mír, přičemž násilím odsunul izraelské osadníky, a premiér Izraele za to zaplatil svým životem, k čemuž víceméně sám vyzval (veřejně řekl, že odpovědnost je na něm, ať neútočí na vojáky a policisty odsouvající Izraelce z Gazy).
Nepíše, že celý problém palestinských uprchlíků vznikl z toho, že zatímco Izrael v roce 1948 půl milionu židovských uprchlíků s maximálním nasazením přijal a začlenil do svého území, arabské státy půl milionu palestinských uprchlíků nejenže nepřijaly a násilím je držely v uprchlických táborech – ale dokonce jim ukradly a anektovaly i to území bývalého palestinského mandátního území, které nebylo v rukou Izraele a palestincům mělo patřit – najma Západní břeh Jordánu. Ten dobyl Izrael na Jordánsku až o 19 let později.
Také nepíše, že palestinští uprchlíci byli od počátku arabskými státy vnímáni jako bojová síla proti Izraeli, ze které nejdříve posílali komanda Fedajínů a pak je úmyslně drželi v bídě.
No a samozřejmě také nemluví o tom, jak jsou ty děti vychovávány. Koho by zajímala opravdová realita doporučuji memoáry Mosaba Hasana Júsufa, syna velitele Hamásu šejka Hasana Júsufa (vyšlo v ČJ překladu pod titulem Syn Hamásu).
Pokud nám chtěl autor naznačit něco v tom smyslu, že nic není černobílé a jen opravdu málokdy se najde válka, v níž na jedné straně jsou andělé a na druhé démoni, tak budiž, záměr chápu.
Navrhoval bych nicméně zplodit příště o něco menší sračku. Tahle agitka totiž vypadá diplomaticky řečeno nedůvěryhodně. Hlavně bych ubral s tím „a co děti??? Pomyslel někdo z vás na děti???“ protože tohle není emimino, a na děti ti tady, autore, většina čtenářů sere z holý prdele, přinejmenším v tomto kontextu. Pokud o tom vůbec budou přemýšlet i jinak, než jako o značně laciné manipulaci, tak je napadne především to, že děti jsou i v Izraeli. Skutečnost, že 80 % palestinských dětí má nějakou formu PTSD, není ospravedlnění pro snahu Hamásu zajistit, aby PTSD mělo 80 % dětí taky v Izraeli (a těch zbylých 20 % chcíplo ještě předtím).
@ Nitus
pamatuji doby, kdy tady nejmenovaný anarchokapitálista (co se posléze stal fundraiserem) prooagoval tezi, že než aby takové africké dítě chcíplo hlady, bude lépe když podrží za kus žvance a pár drobáků bílému pedofilovi.
V oblasti státu Israel a okolních bezprizorních území už je takovou tradicí, od dob krále Herodese, se dětskou otázkou příliš neomezovat… ;-)
zcela jistě to dokážeš doložit citacema, žejo? :o)
Behemot: coby IT nedoukovi jsem se rozhodl Vám pomoci (taková charita, občas mám záchvaty) a použít google za Vás:
„Žije-li nějaké dítě v tak mizerných podmínkách, že je pro něj lepší například prodávat své tělo, aby se mohlo najíst, a někdo k takovému dítěti přijde a dá mu možnost volby, zda chce raději hladovět, nebo se s ním vyspat za jídlo, dělá pro něj pořád více než ten, kdo sedí u počítače a čte si tento článek… Ve výsledku se ty děti, ke kterým se naše pomoc nedostala, takže jim nezbývá než prostituovat (a podobně), mají lépe díky těm, kdo jim platí, než by se měly bez nich.“
Je to typický slovní urzůjem, takže si važte toho, že jsem tu sračku přečetl až k této pasáži, abych ji sem mohl zkopírovat.
a proč na plastelínský jo, a židácný né?
proč na donbaský jó, a ukravínský né??
proč na jemenský jóó, a…
votázky, samý votázky! :o)
O tom ta myšlenka samozřejmě není. Je o tom, že v principu je samozřejmě špatné, když umírají JAKÉKOLIV děti. To, že nějaké děti umírají, není argument proč je správně, že budou umírat i jiné děti někde jinde. Nicméně z mého pohledu jsou Palestinci ti, kdo mají ve zvyku používat vlastní děti jako živé štíty, a proto pro ně o něco víc platí, že když se kácí les, tak lítají třísky. To je totéž, jako ty nářky, že Izrael „sabotuje stavební obnovu“ tím, že prohlásil stavební hmoty za materiál dvojího užití. Jenže on to JE materiál dvojího užití, tak co by kdo chtěl, aby ten Izrael dělal jinak?
All in all, oproti válce na Ukrajině, kde mám fakt problém se rozhodnout, kdo je větší svině, tady v tom mám alespoň relativně jasno.
fak je?
Bohužel jo. Bydlet není bezpodmínečně nutné v betonovým paneláku, ale k tomu, aby sis uplácal protiraketový kryt ti nestačí vepřovice a došky. Takže ano, je to materiál dvojího užití. Jasně, těch věcí, které nelze zneužít naprosto žádným způsobem, je relativně málo, ale asi lze pochopit, že stavební materiál na nějakou kontrolu doplatí jako první, protože stovky tun nákladu se prostě kontrolujou snáz, než to, jestli náhodou někdo nepronesl přes hranici dvě cihly Semtexu. Je to alibismus? V podstatě ano. Na druhou stranu, dá se to čekat.
heh?
OK, chápu, že tvoje „fakt je?“ se týkalo něčeho jiného. Takže taková rada do budoucna: Zkus používat celé věty, vystříhat se používání slov, která jsou asi běžná někde v Brně, pavilonech opic a jiných podobných místech, ale lidi jim nerozumí, a celkově prostě nepsat jako někdo, kdo se právě zotavuje z operace mozku, a možná ti dokonce i bude občas rozumět (otázku, jestli je o co stát, tentokrát ponechávám stranou).
Nitus 18.10.2023 v 1:43
Přesně.
I rohlík je materiál dvojího použití (vizte udušení rohlíkem v „Zítra vstanu a opařím se čajem“, Jindřich Polák, Praha, 1977). Utopenci by mohli vyprávět o použití vody hrozné příběhy, jak slyšel třeba Daniel Sempere (Nebeský vězeň, Carlos Ruiz Zafón, Barcelona, 2011). Konec konců, právě vodu odpírají idraelci obyvatelům Gazy v co možná největší míře, ne? (Podle zpráv Lékařů bez hranic o podmínkách v nemocnicích Pásma.)
Hele kucííí, když du takhle kolem, kdy už teda začne to „parcelování“ toho zhrouceného Russsssska? :o) A abych vám zpříjemnil to čekání a veseleji vám to utíkalo, tak vám nechám zahrát pěknou písničku :)
https://www.youtube.com/watch?v=7Ia7BhbfP5o
pan Tlustý tudle řikal, že už nekde na lžinternetech viděl, jak je prej všecko jasný a už se jenom rozdělujou okupační zóny Moskvy
pravda, nespecifikoval, kde konkrétně to tam četl…