Trápí vás ceny elektřiny? Ukrajinci vám pomohou! - zpět na článek

Počet komentářů: 439

  1. Zase klasický dfens lživý ruský popis dění na Ukrajině v 2014-2022 jako občanské války. Nesmysl, rusko útočí na Ukrajinu od 20. února 2014, bez neoznačených ruských jednotek v Donbasu by Ukrajina tato území obsadila asi za týden. Dobrý popis: https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War , pozor Wikipedia, tu rusofašouni nesnáší, rusko ji žaluje ;)

    1. Nacisté z Kyjeva hrdinně ostřelují civilisty na Donbase od roku 2014. Přesně dle scénáře sviní jako je Nulandová. K tomu je terorizují i materiálně. Nebýt pomoci od Rusáků, ti lidi by tam pochcípali hlady a na nemoci už dávno.

      1. autorovi patří hlavně dík za to, byť to zmínil jenom mimochodem, jak to tam vypadalo, třeba ta informace vo tom, jak se je snažijou zabít hladem, třeba vo těch nevalorizovanejch doochodech, to se na žádnejch wikinách a jinejch tvitěrech nedočteš, tak ti budou všichni tidle mrcasi vykládat, že to neexistuje

        kdyby vo tom autor napsal něco víc, tak to vydá za pět teoretickejch mrcasovejch žvatláren vo smlouvách, co mají stejně všichni zúčastění v piči

        1. Hele ja se neuveritelne bavim, jak chudak mainstream ‚resi‘ ten deravej prdovod. Chodej okolo toho jak cikan okolo prace, velmi opatrne voli slova tak, aby vyznelo, ze si to nejspis proderavel Rusak sam asi tak stejnou logikou, jako si mel Rusak ostrelovat jadernou elektrarnu, ve ktere mel v te dobe svoje lidi a kterou mel pod kontrolou. Porad nas krmi tim, ze Rus pouziva NSx k vydirani a ted nam tvrdi, ze Rus to znici, aby prisel o moznost vydirat. Takovy picoviny proste nevymyslis. Jenze oni neco napsat musi, pravdu nikdo nevi, na koho to ukazuje je vsem jasny, ale to tihle vymyvaci mozku prece napsat nemuzou, protoze ‚oni jen delaji svoji praci‘ a ‚slozenky se platit musi‘.

          Neuveritelna taskarice.

          1. Zatemnění myslí některých zaměstnanců veřejnoprávních médií je mnohem větší, než si dokážeme představit. I proto ty kecy. Před dvěma či třemi týdny pobavila německá veřejnoprávní, která naprosto vážně referovala o jednom chlapíkovi ze Zimbabwe, který prý vymyslel technickou úpravu běžné televize SONY, díky které televize nejen elektřinu nespotřebovává ale dokonce i vyrábí, a to i když je vypnutá! To je přece megazpráva pro green deal.. a trvalo, než jim někdo vysvětlil, jaká je to pitomost.
            Víc třeba tady:https://www.bz-berlin.de/deutschland/tagesschau-faellt-auf-betrueger-herein

          2. Přesně.
            A pak se dozvíš, že na Seznamu dělá „vědeckého redaktora“ ten, co na Technetu Pacnerovi každý ráno pucoval boty..

          3. Ehm…chapu, ze mas jasne zadani…a jeste k tomu si ani moji odpoved neprectes…
            Ale to, aby plunovod znicil Rus, logiku dava zcela perfektni.
            Totiz pokud by plyn prestali dodavat jen tak, ze se jim chce, tak tam maj nejaky sankce. Ovsem take ve smlouve je cosi o „vyssi moci“. Pokud nejaci teroriste, tedy „vyssi moc“ znici plynovod, tak jednak nedodavaj,a jednak neplatej sankce. Takze logiku to dava uplne perfektni.
            Ale chapu, ze lidi, co to maji v popisu prace, aby odvadeli pozornost jinam, tohle psat nebudou, to je uplne stejne logicke.

            1. @Lojza> Akorát, že ta logika, že to udělal Rus, je pěkně znásilněná. Prostým jazykem se tomu říká přání otcem myšlenky.

            2. Jasně, nejvyšším zájmem Rusů je přece nikomu nic nedodávat, myslivno. Je zajímavé, že doteď se tvrdilo, že Rusáci musí dodávat furt, aby měli čím financovat tu svou speciální operaci, a bez toho budou úplně v prdeli. Tak se rozhodněte, jak to vlastně je soudruzi, už si začínáte po týdnu sami sobě odporovat v tom, co jste tvrdili před týdnem, stejně jako za kovidu. :-D

              1. Soudruzi si vsimli, ze jedna z poslednich dvou ruskych bank, co visi na SWIFTu, je Gazprombanka. A tam visi cca 100 mldojro. Tak predpokladam, ze by to EU mela ukrast… eh… znarodnit… sakra… ZMRAZIT, aby se pak dalo rict, ze Putin neprijima platby za plyn a s tim odvetranim NSx by to melo EU-logiku.

            3. Lojza 4.10.2022 v 0:00

              Vynikající úvaha, ovšem i tak není vaše logika zase tak „úplně perfektní“, jak píšete.
              Dokázal byste zdůvodnění doplnit objasněním, proč Rus zničil i polovinu (?) NS2, kterým se nic nedovávalo, na dodávky nebyla uzavřena žádná smlouva, není tedy koho sankcionovat a naopak, klauzuli „vyšší moci“ není kde uplatnit?
              Naopak na NS1 byla údajně „vyšší moc“ již uplatněna využitím stávajících protiruských sankcí, nepamatujete?

          4. a si přectav, že zrovna náhodou v té době UŠAndi, na té nesprávné straně Atlantiku, přesně nedaleko těch trubek, prováděli cvičení podmořskejch výsadků a drónů a dalších akcí

            a ti rusácí, co se jim všickni smějou, jaký sou to neschopný hovada, amerikáncům zrovna pod rypákem vyhodijou do luftu dvě trubky! no to musel byt Čepiga s Mišukem, kdo jinej by to svedl…

            1. Jedine ich skolitel, Vladimir.

              1. Ten je specialista na amfory, ne na lochny v trubkach. Prej to dobre umi Amici a Anglani, ale to jsou urcite pomluvy.

            2. Neco horsiho
              Maybe interesting to read:
              I work all my life at the sea. Also working before at the company who is laying these pipelines.
              Pipelaying company named All Seas. A Dutch company which is registered in Switzerland and has the Pipelaying vessels flying the Panamese flag.
              I didn’t work at the Nord Stream project.
              Colleagues who did told me that these 4 pipelines are laying on top of the sea bottom. About 80 meters of depth there near Bornholm.
              So professional divers actually can reach these pipes at that location.
              The pipes are having a over 4 centimeter steel thickness. And a layer of protective coating and a layer of concrete as well.
              An explosive charge connected to these pipes can blow them up.
              Personally I was thinking that these pipelines were placed inside a trench which got filled up, saw plans about that.
              But that is not the case. They are just laying on top of the sea floor. Cheaper ofcourse. And easy to access.
              In that area near Bornholm there is always an high NATO presence. Plenty of war ships from a lot of NATO countries.
              They are monitoring the traffic of the merchant ships, calling the ships often at the VHF radio. Asking all kinds of questions.
              Interesting is that only 3 from the 4 pipelines are blown up.
              Nord Stream 2B didn’t loose the pressure.
              Nord Stream 1A, 1B and 2A are blown up. Why not Nord Stream 2B?
              Greetings from the sea!

              1. Interesting is that only 3 from the 4 pipelines are blown up.
                Nord Stream 2B didn’t loose the pressure.
                Nord Stream 1A, 1B and 2A are blown up. Why not Nord Stream 2B?
                Greetings from the sea!

                Ano, tohle jsem taky našel o víkendu. Taky mi to štouralo hlavou. Navíc k výbuchu došlo hned po zprovoznění plynovodu z Dánska do Polska. Jakoby Rusové pochopili, že ta tři vedení už nikdy potřebovat nebudou. Že jim stačí jedno.

                1. Takže vědecký pracovník u germánců.Komu to chceš namluvit?A co tam zkoumáte?Jestli to teda není tajné.

                  1. A co tam zkoumáte?Jestli to teda není tajné.
                    Není to samozřejmě vojenské utajení, ale je tam obchodní ochrana. Teď to vypadá na další směr ohledně pokrytí použitého paliva z PWR při dlouhodobém skladování.

      2. Ale nepochcípali, nejspíš by ty je dříve zamordovali, pokud by neutekli, prostě takový odsun, etnická čistka či jak se tomu dnes říká.

    2. Kdyby to bylo tak, jak avizuješ, dostali by tehdá po čuni Ukrajinci. Jejich armáda v roce 2014 a dnes (prakticky pod výcvikem a velením NATO), to jsou dvě zcela odlišné armády. Nějací Rusáci/kontraktoři/žoldáci tam nepochybně byli, ale Rusko na to naprosto sralo, což skončilo naprosto nepochopitelným zastavením operace u Mariupolu před 7 lety, který ti kokoti letos složitě a těžce dobývali. Rusák má hlavní problém v tom, že prosere pravý čas a pak dostane ještě po čuni:-))

      1. Kouzelny je, ze zatimco Cesko na UA poslalo techniku darem, tak USA je tam posilaji bud na uver, nebo leasing. Ted se USA vyjadrily, ze je zapotrebi, aby EU zvysila svuj financni prispevek UA, volne prelozeno, je potreba, aby ty zbrane konecne taky zacal nekdo financovat.

        Tohle je aspon poradnej deal a ne nejaky usmoleny procenta HDP do vyzbroje NATO, ktera si pak ani nevystreli. Tim bychom ten imperialismus nevybudovali.

        1. zatimco Cesko na UA poslalo techniku darem,
          Já mám trošku obavu, že se ČR pokouší zopakovat model vztahu Německo->ČR, když Rakušan tvrdil, že UA vydělá Čechům na důchod.

    3. Majdan tiez urcite spiskalo Rusko, aj hlasovanie v UA parlamente kde utocili na proruskych poslancov, hlasovalo sa pod natlakom. Ze tam potom asi milion ukrajinskych rusov usiel do Ruska to je tiez asi hoax. Ze sa po Majdane totalne rozpadla krajina, bezpecnost, vznikli nove mafianske skupiny ktore drancovali zbedacenych ukrajincov za to tiez moze Rusko?
      Vodu na Krym, jediny zdroj vypol Putin osobne vsak? Ty si mi riadny ovcoun.

    4. Ukrajina dostala, co si zasloužila.

      1. Beznejch Ukru je mi lito. Podobnou logikou muzeme rict, ze odstrizeni NSx jsme si take zaslouzili. Ja osobne ale nevim, co presne jsem udelal spatne. Qolbam jsem chodil a mnou volene strany byly bud v minorite, nebo opozici.

    5. Na Wiki si muze kazdej nablejt kolik chce, o cem chce a kam chce. To je ta vyhoda kolektivismu, ze vysledek nelze odhadnout, ale dost casto stoji za Lejno.

  2. Spatna zprava je ze problem s cenami energii neni to ze jsou prilis drahe, ale to ze jsou prilis nizke. Respektive je to trochu jinak. Hodnota toho co lidi vyprodukuji neni dostatecna na to aby zaplatila energie a zdroje ktere jsou k tomu potreba, se zapoctenim dluhu, embezzlement at various levels, and other auxiliary costs.

    Economicky system sam pod svou vlastni tihou imploduje.

    Dalo by se rict ze je to v pici.

    https://ourfiniteworld.com/author/gailtheactuary/

    On the same subject: https://un-denial.com/

  3. Fialenko debatí s Černohorským (nevím jistě, zda je to on) o Ukrajině … :D

    https://twitter.com/BarboraKuzelov1/status/1576696199335186432

    1. Ať už je to kdokoliv, s Fialou nemá smysl debatovat. On není nějaká autorita, která by měla rozhodovat ve prospěch obyvatel a cokoli účinně řešit. Jede podle not, které dostal – cílem je dostat ČR do konkrétního stavu. Ten už na horizontu vidí, kdo není úplně tupý.
      Po prezidentských volbách přijde další fáze…

      :OD

      1. „Jede podle not“

        Zničit krrrtka!

        1. Fiala je na dalkovy ovladani. Ovladac ma FonLejno. Ona macka, on vysila signaly.

          1. fixl’d

            Fiala_je_dalkovy_ovladani. Ovladac ma FonLejno. Ona macka, on vysila signaly.

  4. Slušnák: obdivuji vaší trpělivost diskutovat s tím sprostým debilem pod nickem Behemot

    1. Slušňák je provokatér a Behemot snadný cíl.

      1. Nu, a co jsem napsal provokativního? Já pana Behemota, chápu, on je nešťastný, že má drahou elektřinu a patrně vidí nějaká snadná řešení. Nicméně vychází z chybných predikcí a bohužel nedohlédne za první roh. Jak si to představuje pan Behemot? My jsme vyhráli hokejovou olympiádou v Naganu, my vyrábíme elektřinu, my máme nejlepší pivo… pokud pan Behemot nevlastní elektrárnu, nemá a nevyrábí vůbec nic. A nikdo se ho nebude ptát, komu a za kolik má elektřinu prodat. Jediné, co mohl pan Behemot smysluplně udělat, je buď si vytvořit rezervy, nebo zajistit elektrinu za levno, anebo si zajistit vlastní produkci elektřiny. Chápu, že by mohl říkat, že tohle a tohle nešlo – to je ale jeho problém.

        Snadné řešení? Pojďme tedy zavést cenovou regulaci na cenu elektřiny. Pojďme ji vyrábět za levno. Ignorujme emisní povolenky. Odstřihněme se od států, kam vyvážíme. My přece máme naší – národní, české – elektřiny dost. Určitě to ustojíme, určitě nám nikdo neodstřihne třeba plyn, my přece sousedíme s Ruskem a to má plynu dost. My jsme sice dostávali dotace, ale teď nastal problém, tak si to pojďme dělat po svém.

        1. Tak potom ale nikto nema pravo podporovat aj z jeho dani sukromnu firmu. Konkretne udrzanie CEZu na burze. Ak teda plati, ze Behemot tu firmu nevlastni a teda nevyraba elektrinu. Elektrinu za lacno si Behemot nemoze zaistit, pretoze ak ste to nepostrehli, dodavatelia lacnej elektriny skrachovali a ich ulohu musel prevziat niekto iny. A cele toto nespiskal pan Behemot, ale EU verchuska so svojimi sialenymi napadmi. Teda oni su sialene pre nas, pre zopar lobistov a ich mecenasov su to vynikajuce a celkom logicke plany.

          1. Tak stát to nejspíše provedl z toho titulu, že je akcionářem. Navíc se jedná o úvěr. Nikoliv dar, příplatek mimo základní kapitál apod. Ale různé formy podpory zejména velkých společností ze strany státu jsou celkem běžné i když stát akcionářem té které společnosti není. Obvykle se argumentuje zaměstnaností, rozvojem regionu apod. Když se do Nošovic stěhoval Hyundai, tak mu tam stát také postavil dálnici. Osobně s úvěrem problém nemám, dovedu si představit mnoho jiných projektů, kam by ten stát mohl peníze vložit – každý si může dosadit sám.

            1. @Slušňák
              Ehm s tou dálnicí je to asi tak.
              Do roku 2007 byl Frýdek-Místek propojen D48 s Č.Těšínem.
              Hyundai zahájil výrobu 2008.
              Sjezd z D48 do Hyundai bude možná 2027, po 19 letech, současný sjezd Dobrá do hor a k pivovaru Radegast a do PZ Hyundai přetížen 16/24.
              Obchvat FM 2023
              Do Nového Jičína zprovozněno 2020 prosinec.
              Do Bělotína 2027 snad.
              D1 napojena přes Ostravu 10km městem.
              Dálniční spojení s KIA v Žilině (denně výměna 1000 motorů a 600 převodovek) nikdy, bo Slováci s D3 jsou ještě větší kokoti, na hranice ČR 2023, zatím chybí 12km z Třanovic do Nebory, posledních 15km je v polovičním profilu od Hrádku.

          2. Pokud se týká situace pana Behemota, tu konkrétně neznám. Pokud ale odebíral elektřinu od subjektu, který zkrachoval, pak možná měl dříve o něco lacinější elektřinu než jiní, ale zase musel přijmout vyšší míru rizika spojenou s tím konkrétním dodavatelem.

            A co se týká cen, zda jsou nyní šílené nebo ne, to je na diskusi. Byly např. šílené ceny benzínu v době, kdy se šplhaly k 50 Kč/l? Pokud to porovnáme s dobami, kdy jsme radostně budovali socialismus, tak vzhledem k tehdejším příjmům ani ne. To samé např. cena másla apod. Všechno je velice relativní.

            1. @Slušňák
              pamatuji benál l.p. 2012 za 39Kč, což tehdy bylo asi jako dnes 70Kč.

              1. Dachsmeister: projel jsem spritmonitor, za 2012 jsem nejdráž tankoval benzín v ČR za 37.90, v zahraničí to bylo horší (v přepočtu 45.30). 39 klidně věřím, Jižní Morava bývá v tomto průměr, jsou lepší ale i horší regiony.

            2. Každej porovná jen to co se mu hodí. Mě třeba stála VŠ kolej 40kč a oběd 2,60. Dnes na tu kolej nestačí stonásobek. No a zase barevná televize je za hubičku, tehdá klidně 6 platů.

              1. Monday:Hlavně jsme byli mladý a bezstarostný.To je velice výživný faktor.Faktor nesmrtelnosti:-D

              2. Já jsem na tom byl hůř, kolej za 50,-…
                Extrémy z druhé půlky osmdesátek: lístek na tramvaj Praha jedna kačka, Vídeň 23 šílenců…
                Naproti tomu 5,25″ disketa Praha 155 kaček kus, Vídeň 47 šílenců balík 10 ks…

                1. Jízlivec: Takže jsi to taky přetrpěl.

    2. Obdivuji kohokoliv, že je ochoten diskutovat s evidentně nasazeným soudruhem z Brusele Slušňákem. Ale je vidět, že mu tady na to skoro nikdo neskočil, jenom v některých holt bouchli saze. :-D

      1. Tak nejako.

  5. … A co udela Fiala pro nase lidi …

    Ja se poseru. To je sama svoboda a trh. Pak nedostatek (a debilita politiku EU s dlouhodobymi plany s energiemi) zpusobi zvyseni ceny. A lid natahuje ruce a protahuje ksichty ze je plyn a elektrina draha. No, je. Bude treba s nimi setrit, je to ve stredni evrope dost omezene zbozi. Nic nez realita, nevim co by s tim mel min. predseda delat.

    1. soudruhu, a jak si ten trh jako přesně přectavuješ, soudruhu? že na západě si zelený pýče vypnou VŠECKY elektrárny, a na východě si to za svoje prachy všecko postavijou a budou jim to na ten západ všecko za pusu posílat, a eště odvedou nějaký bambiliardy navrch?

      kurva todle je v takovejch sračkách, že už lepší to zestádnit, než si hrát na takovej „trh“ a lidi vyhazovat na ulicu, že to nedokážou zaplatit…

    2. Ja teda nevim, jak to mate u vas doma, ale u nas mame heslo „namisto setreni je potreba zajistit lepsi zdroje“. Jsem tudle nekde cetl, ze Rusaci maji docela levnej plyn. Jestli by nestalo za to, aby treba predceda zvednul prdel a vyrazil tam na navstevu.

      1. No to je sice pekne ale zato by mohol preceda dostat na prdel od Ursuly. EK rozhodla, plyn sa bude nakupovat na spotovom, aby sme s Vami mohli kyvat, ked sa nam to bude hodit a dlhodobe kontrakty su fuj.

        1. Ursulu jsem ani nevolil, ani ji nezamestnavam. Ursula mne nezajima. Mne zajima cesky proomysl.

          1. Lenze Fialu platis… To je ta tragedia.

            1. No, a o čem je tady asi celou dobu řeč? :-D

            2. semancko: právě proto by měl zvednout prdel a dělat něco pro nás, ne?

              I když otázka je, jestli v reálu nemá mnohem víc od lejnové, stejně jako estébák, pak je jeho chování zcela pochopitelné a racionální. Chová se jako OSVČ ve funkci premiéra – kdo platí faktury, pro toho maká.

              1. Fiala pro nás nemůže nic udělat, protože je to takový Slušňák. Měl jste si včas koupit akcie ČEZu a benzínovou pumpu. Teď byste nemusel řešit ceny elektriky a benzínu. Ale blýská se na lepší časy a možná bude k mání Madeta. Tak aspoň to máslo bude:D.

                1. jo teďs na to kápnul, každej sme si měli pořídit vlastní bencinku a bylo by…

                  akorát čověče přemejšlám, esli ta bencinka by to vůbec vytrhla, nebylo by lepčí vlastní rafinériu?

                  1. Ropné pole, pane Behemote. Anebo akcie MND, jsou-li veřejně obchodovatelné.

      2. taky 80 milionů tun huhli ročně prej nemají problém poslat

        1. To by se melo poradit Polakum, prej tam maj ted nejakou uhelnou chudobu, cert vi, proc.

          1. Polsky kolega vcera vysvetloval, ze tamni hornici uz nevi, o kolik by si rekli, uz tedka jsou statusove nekde na urovni horniku v Ostrave u nas za socialismu, v jednom kuse stavkuji jeste za vic penez, pricemz si uz vydemonstrovali jednorazovou „motivacni premii“ kolem 4k EUR. No a kdyz zjistili, ze teda dostanou z eraru premie a kompenzace, tak co by se tam v dolech namahali, zejo, prachy jsou, tak o co jde.

            A hlavni for – vedle toho, ze „uhli mame dost na 200 let (ale v zemi)“ – je prosim pekne ten, ze tamni vlada cinila prohlaseni ve smyslu:
            Vsechno je v cajku, vsechno uhli, ktere se v Polsku pouziva, je nase.
            (Nojo, ono kdyz si clovek neco nakoupi z Ruska, tak po uzavreni transakce to je skutecne jeho, jen to jaksi nic nerika o tom puvodu…)

            Jak jsem nakoupil, tak prodavam.

            (Jednomu by se mohla nabizet paralela k tem „nasim plnym zasobnikum plynu“, kterymi nas stale krmi Fiala se Sikelou, ze?)

    3. Já tady za posledních 15 let žádnou svobodu a trh NEVIDÍM, a celou tu dobu na to upozorňuji. Ale soudruzi z Brusele to holt ideologicky zdůvodní, a naivní techničtí analfabeti jim ještě dodnes skáčou na jejich ideu „elektřiny ze Slunce zadarmo“. No, už se začínají probírat, ale ještě bude muset být hůř… :-P

      1. Vies, u nas nacelnik na letisku hovori, ze neprijebes nevysvetlis… A na tychto dilinov asi uz naozaj nic ine nezafunguje.

        1. Podobně to chtěli kdysi řešit farmáři v Oklahomě, když je vyháněli z farem, kde byli jako nájemci.Nejdřív, chtěli sejmout traktoristu, co jim to tam přijel rozorat.Jenže ten měl jen příkaz.Tak se pak dopracovali až k nějaký bance na západě a tam už nebylo koho sejmout, protože jim bylo vysvětleno, že banka je nikdo.(Hrozny hněvu)

          1. pod tím befélem je dycky někdo podepsanej, dycky

            1. Tohle vysvětli vidlákovi s puškou na poli:-)

              1. no právě, komu jinýmu? :D

                1. A jak bys to teda podal, aby pochopil?Koho má jít zastřelit, když na konci je něco a ne někdo?

                  1. pod tím befélem je dycky někdo podepsanej, dycky
                    máš problém se čtením?

                    1. Behemot 13:10
                      No právě:Traktorista befel od šéfa.Šéf od Šéfašéfa.Šéfašéfa od Šéfašéfašéfa.Etc…Tak koho sejmout?

                    2. nákej šéf je dycky nejvyšší, to už si ale děláš fak prdel, žejo?

                    3. Behemot 13:21
                      Samozřejmě, že si dělám prdel, anžto to je n-řada.Stačí likvidovat poskoky a čekat, kdo je přijde bránit.A to nepřítel.

  6. Kdes přišel na tu výrobní cenu 50 hal na kWh? Jinej pseudoexpert na elektřinu, nějakej Štěpán, třeba zase říkal, že 20 hal. Zkus na rozdíl od toho dementa nahodit zdroj informace, jinak budeš stejnej dement jako on.

    1. DAC: a kolik to teda je?

      1. Rozhodně to nebude žádnej ranec, když mám fix do 2024 za 1,84 a stejně to vydělá.Problém bude jinde.

        1. Forge: už jsem si to spočítal sám:

          ČEZ měl 2020 tržby 54 Mld a EBITDA 3.3 Mld. Náklady tedy cca 51 Mld. Do sítě zákazníkům dodal 7.658 GWh. Pokud počítám správně, pak náklady na 1 kWh jsou 0.666 Kč. Reálné ale budou nižší, protože náklady jsem vzal za celou skupinu, ale část je i například těžba. Nicméně skutečné náklady ČEZu na jednu dodanou kWh do sítě jsou takové, jaké píšu.

          Až bude výroční zpráva za 2021, můžeme znovu podebatovat, o kolik šly náklady nahoru.

          1. Tak.Elektřina na příští už je asi prodaná, tak by se vláda měla postarat na ten příští.Uznávám, že burze nerozumím, ale pokud uměj vyhlásit nouzovej stav kvůli „pandemii“, klidně bych přijal nouzový stav kvůli „burze“.

            1. Forge: Slušňák říkal, že musíme hrát podle pravidel. Je v nich možnost vyhlásit nouzový stav kvůli burze? Jestli ne, tak to se holt nedá nic dělat.

              1. Tak to budu muset do 2024 sehnat dost dřeva.Protože ti Slušnáci tu agonii ještě prodlouží, anžto si v tom rochní.Ne, že bych tě miloval, ale v tomhle souhlas.

                1. neceš tvrdý ovocný na uzení, pár kubíčků?

                  1. Behemot 12:10
                    Mám ze sadu.Ale jestli přijde Zelenej mor, tak i na to dojde a budem to pálit v kamnech..A svítit budeme včelím voskem.To teprve nastane pravěk!

                    1. a neceš toho víc? :D

                    2. Rozdej potřebným.Nejsem hamižnej:-)

                    3. poptávám co můžu a nikdo nemá ani blbej buřtokrb, natož udírnu (to viš, je s tím práca na 12 hodin, kdo to neska dá)

                    4. 12 hod je polouzení.Frajeři uděj víkend a stejně se jim dědci smějou, anžto dřív se udilo v komíně 14 dní.Totiž přirozeně.Celý den se vařilo na kamnech a maso viselo v komíně.Takže to byla jen součást.

                    5. Forge 4.10.2022 v 13:10

                      Komín na uzení obvykle neodváděl spaliny z kuchyňských kamen, respektive rozhodně ne v minulém století.
                      Měli jsme takový komín v domě ještě před dvaceti lety a dědek mi vysvětloval, k čemu sloužil – byl v jiné budově než kuchyň. Neústil do něj ani kouřovod z pražírny kávy, která měla dvířka vedle.
                      Jak jsem zde uvedl před lety – neudilo se jen maso, ale i cibule a brambory s předpokládanou konzumací na jaře. Jak dlouho, nevím, neptal jsem se, byv velmi mlád a hlavu jsem skoro ukroutil již při představě uzení něčeho jiného než masa.
                      Pokud se vám zdá, že jsem zapomněl na pariku, tak ne, ale to byla jen okrajová záležitost.

                    6. ygorek: V rodině máme prastarý dům a tam je velký průlezný komín.Ústí do něj ještě další kouřovod z vedlejší místnosti.V tom komíně jsou dodnes zachovalé skoby, na které se věšelo všechno, co se nezavařilo, neusušilo apod…Nebyl to žádný komín na uzení jako dnes.Tenkrát ovšem nevařili na uhlí ale na čistém dřevu.Tak to chápu dnes, že jednou ranou dvě mouchy.Nebo z jedný vody načisto.

                    7. Forge
                      4.10.2022 v 13:47

                      ale není to úplně vono, z hlediska teploty a tak, vyloženě udírna to má tak že to hoří fakt pomalu, aby tam byla ta správná teplota a nebylo to přesušený, což asi zrovna komín vočporáku asi neřešil, co?

                    8. Behemot 14:10
                      Sporák je už z podstaty slova úspornej.Takže tam to jde oklikama.Začíná to na plátech, pak přes první troubu, kde se peče maso, pak přes druhou troubu, kde se peče pečou buchty a pak do komína.Ten má metr na metr a tam se o zbytkovou teplotu nemusíš starat.Takhle mi to kdysi praděd vysvětlil a von to měl taky od pradědy.Prostě to funguje a kominíky neřešíme.

                    9. Forge 4.10.2022 v 13:47

                      Prastarý dům s průlezným komínem, topení dřevem, nasáklý dehtem…
                      To jsem několikrát viděl, ale ne v provozu, v památkových objektech zahrnujících černou kuchyni s vařením na otevřeném ohni, případně nějakému stupni mezi otevřeným ohněm a pláty (kamny).
                      Ale byly to náhodné exkurze, nejsem stavař ani topenář.

                    10. Naše rodina je prolezlá dehtem.Dnes už tam zůstala pouze naše babička, která loni kvůlivá covidu ovdověla(dědovi bylo sto let, a když ho izolovali kvůli čínskýmu moru, tak spáchál sebevraždu).Jinak jsme dlouhověcí a všichni otevření.Takže silní kuřáci.Dehet je přítel.

                    11. Forge: Nevim, podle mýho se v komíně vod šporhelta neudívalo, ale zeptám se.
                      Vono to uzený z komína bévala chuťovka – moja matka dodneška spomíná jak na starým baráku dyš vytáhla šrůtku z komína tak s ňó musela prvně klepnót vo stůl aby vopadali červí.
                      Jinak čem jiném než dřevem by chudí topívali – votýpky se daly nadělat zadarmo, uhlí se muselo platit.

                    12. Vltava: Tak o červech nic praděd nepoudál.Když topili pořád, tak asi mouchy nenalítaly.Já už to nezažil, jen co poudál a ty skoby jsem si dneska připomněl.Já vždy říkám jen to, co jsem zažil, nebo mám z první ruky.

              2. Tak kvůli kovidu můžeme vyhlásit třeba zákaz vycházení, nebo přímo výjimečný stav.
                Kvůli válce můžeme vyhlásit desetinásobné ceny čehokoliv. Ale omezit prodej elektřiny ven? EU by se otřásala v základech!
                Jenom se divím, že to těm lidem furt nedochází…

                1. Chybí selský rozum.Lidi čuměj na televizi, a teď si to vybírá daň.

                2. RomanL: zaprvé je to něco úplně jiného a zadruhé, v tomto bodě jsme podle pravidel hráli, takže všechno v cajku.

                  1. Je to ÚPLNĚ LAUTR TO SAMÉ, SOUDRUZI! :-P

                    1. RomanL: to měla být ironie, příště přihodím smajlíka.

                    2. Sorry, tak to jsem bez toho smajlíku nepochopil, protože to soudruzi tvrdí zcela vážně.

            2. Forge 4.10.2022 v 12:01

              Nouzový stav?
              Myslíte, že by vláda obsahující echt pravicové strany ODS a TOP09 znárodnila elektrárny, nebo jen jejich produkci?

              1. ygorek: dočasný zákaz vývozu přece není znárodnění. Zákaz mít otevřenou hospodu taky nebyl. Dávejte trochu pozor, když se tvoří politika.

                1. fatdwi 4.10.2022 v 12:29

                  Nojo, otázku jsem špatně formuloval domnívaje, že se dotkneme pouze odhadu vývoje a nebudeme debatovat o znárodnění, zestátnění, vyvlastnění či krádeži (konfiskaci).
                  V případě znárodnění, nebo lépe zestátnění, elektráren opravdu není o čem debatovat.
                  V případě konfiskace výrobků, což by zákaz vývozu a prodej za určenou cenu státnímu obchodníku (který už byl zřízen minulý týden, pokud v rádiu zase nelhali) de facto byl, vlastně také ne.

                  Přemýšlím, co vedlo pana Tykače k nabídce prodeje elektřiny státu za netržní cenu. Že by nějaký druh obav z vývoje? Nebo projev díků drobným akcionářům, kteří onehdá zaplakali? Nebo něco jiného?

                  1. zestádnění stádních elekráren? no ti nevim teda

                    přitom se nabízí milion scénařů, tak například, stád má řekněme 2/3 v ČEZu, takže si sebere svoje 2/3 eletriky a naplní potřeby ovčanů a firem, a zbytek se třeba tržně prodá nebo smění za plyn bo whatever

                    šmelináři mají 1/3, tak si nechajou tu a můžou si to dražit třeba na intergalaktické burze

                    1. Behemot 4.10.2022 v 13:08

                      Ach, nevěděl jsem, že všechny elektrárny vlastní ČEZ. Omlouvám se za omyl.
                      Myslel jsem, že pan Topolánek nemá s ČEZem nic společného.

                    2. co s tím má společnýho pakolánek?

                    3. to Behemot:
                      Protože těch 30% akcionářů by to napadlo za znehodnocení investice, oni do toho šli s tím, že se vše bude prodávat za plnou palbu a to se promítne v dividendách. A šli by do arbitráže.

              2. ygorek 12:26
                Znárodnění určitě ne.Ale pokud má stát pravomoce zavřít kvůli čínskému moru, tak snad má taky pravomoce otevřít kvůli zelenému moru.Ale to jen mezi náma.V médiích by se to presentovalo, že kvůli rudému moru.

                1. Forge 4.10.2022 v 12:39

                  Výše jsem odpověděl fatdwimu.
                  Souhlasím s vámi, znárodnění by přicházelo v úvahu až před koncem volebního období.
                  Konfiskace výrobku by znamenala arbitráž, ale její dopad by drtil (dobrý, ne?) až příští nebo přespříští vládu, tedy je v současné situaci použitelná, jak píšete.

            3. „nacisto“ tohle se židákům dělat nemůže, to si ani Hitler nedovolil odstavit burzu :-)

              1. No, a jak to dopadlo.Je to spirála.Únavné…

          2. Nejsou nižší.

            1. RomanL: OK, beru, ale je to jedno, těžba se na EBITu podílí z pouhých 5%, takže předpokládám (nechce se mi to ve VZ hledat), že to nebude velká část ani na nákladech a tedy odebrání výnosů i nákladů na tuto položku by s nákladem na kWh vyrobené elektřiny nijak zásadně nepohnulo.

      2. Je to cca 1 Kč z atomovek, a to dlouhodobě. Je to přímo na stánkách ČEZu, ale Zelení bolševici z Brusele to odmítají číst a pořád usilovně LŽOU.

        1. Tak už se dohodněte. To už je čtvrtá cifra, a to tu je přitom samej expert na všechno. Tady je vidět jak se tu zachází s fakty. Stran lhaní bych byl tedy dost opatrný. Zameťte si tu nejdřív u sebe.

          1. Já nemusím NIC zametat, já tvrdím pořád to samé posledních 20 let. A to o té ceně si najděte, já už jsem to tady za těch 20 let prezentoval cca 100x. :-P

      3. Jedinou věc, kterou jsem požadoval, je zdroj informace, kterou pisatel použil. Každopádně buďto lžeš ty, on, nebo oba. Tak se domluvte mezi sebou a pak dej vědět.

        1. DAC: netuším, proč bych se měl na něčem domlouvat s autorem. Našel jsem si VZ ČEZu za 2020, z ní vzal potřebná čísla a provedl složitou operaci jménem „dělení“. Výsledek jsem sem napsal. Můžete se do VZ podívat, zkontrolovat čísla a pak přepočítat – rozhodně nelžu, můžu se ale pochopitelně mýlit na základě špatně přečteného čísla nebo chybného výpočtu. Když můj omyl napravíte, fajn, nemám s tím problém. Váš blábol nás jaksi nikam neposunul.

          1. @fadtwi
            Uhlobaron a elektromagnát Tykač v říjnu 2021:“My v naší elektrárně máme výrobní variabilní náklady na výrobu toho jednoho kilowattu 15 haléřů. Ale k tomu se připočte asi 1,60 koruny z ceny povolenky na každý kilowatt. Pak je tam distribuční poplatek, poplatek za obnovitelné zdroje, daně a samozřejmě nějaký přiměřený zisk, náš i distributora.“

            1. Dachsmeister: dnes by nejspíš mohl dodat:„…a k tomu ještě místy nepřiměřený zisk spekulanta z lipské „burzy“. Naše společnost zvažuje i překupnictví, je to díky moudré EU lepší business než výroba, s tou jsou jen starosti“.

              1. @fadtwi
                Na tu burzu už právě ani Tykač nemá prachy.
                Proto chtěl dělat ten deal se státem, za půjčky by pustil trochu proudu levněji.

                1. Dachsmeister: tak to může státu odevzdat, když to neumí provozovat (parafráze mymuže z jiné diskuse, kde takto chtěl brát byty majitelům, aby nemusel bydlet u matky).

        2. Je rozdíl mezi lhaním a tím, že neumím počítat. Vezměte si kalkulačku, a možná vám to vyjde. :-P

          1. OK, buďto je výrok pravdivý, nebo nepravdivý. Nic mezi tím. Někdo z nich (nebo oba) uvedl nepravdivý výrok. Já chtěl jen důkaz výroku.

            1. Tak už tu hrubě odhadovanou cifru neřeš, pýčo.

            2. Ano, a to je to dělení vyúčtování, a můžeš si ho úplně přesně zjistit sám. Ale jak se tak dívám, za tebe to zřejmě ještě platí maminka, takže asi nevíš, o čem je řeč. :-D

  7. Ovce se nechaj oškubat za bílého dne a ty nejblbější tu v diskuzi ještě děkovně zabečí.

  8. Les États-Unis déclarent la guerre à la Russie, l’Allemagne, les Pays-Bas et la France
    https://www.voltairenet.org/article218154.html

    In a nutshell a.k.a. v kostce receno, USA vyhlasily valku EU, specificky vyse zminenym zemim, protoze EU si zacala moc vyskakovat. Jako zaminka byla pouzita pseudo-valka na Ukraine. Cilem je dokurvit Zapadni Evropu a Rusko, znemoznit rozvijejici se spolupraci ktera menacuje hegemonicky status USA (to je historicka zalezitost).

    Kdo na tom vydela? Zda ze ze hlavne Polsko a pravdepodobne i Central European zeme, vcetne CR, ktere budou USA podporovany jako wedge between the West (Western Europe) and Russia. Takze to Intermarium nemusi bejt takova picovina jak by se mohlo zdat.
    https://www.voltairenet.org/article217442.html

    Nejhur to asi vodsere Nemecko.

  9. Takže pointou té pohádky plné jinotajů je, že paní, která utekla před válkou dostala zvýhodnění a bude tu tedy platit 8 Kč za kWh (6,50 + jistič počítám na 200 kWh/měs).
    A našinec, na kterého Spolu kašlou, jak psali u nás na autobusech, bude platit cca 11,30 Kč (D02d, opět 200kWh/měs. 3x20A, ceník ČEZ).

    Což je hrozné nebo tak něco. Minul jsem něco?

    1. Jo,minul jsi to,že už těch 8kč je sprostá krádež.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017