Technicky a srozumitelně – jak funguje vládní cenzura webů přes DNS? Jaké další cenzury přicházejí? Jak to obejít? - zpět na článek

Počet komentářů: 1 033

  1. ten ukradený tank cigošama a tohle https://www.jpost.com/international/article-698677 nevymyslíš, to se prostě musí stát !

  2. Je vidět, že podvázání chámovodů rusácké propagandě opravdu fest rusohuly zabolelo.

    1. Nebojte, dojde i na vás.

      1. To jste Vy ten Pirath, co tu vždy brojil proti autům a líbil se mu silniční fašismus, protože to jediné na ty strašlivé lenivé šmejdy platí?

        Vidíte, na Vás už došlo. Vítejte na palubě.

        Pokud to nejste Vy a s někým si Vás pletu, tak se omlouvám.

        1. Jsi mi připomněl jeden komentář, co se tady před lety objevil. Nevím už dávno pod jakým článkem to bylo, ale to znění nezapomenu.
          Stálo tam: “Myslím, že autor tohoto článku je píča. Ale jestli není, omlouvám se.”

          1. Ko-za: to jsem buď neviděl nebo to na mě zas takový dojem neudělalo, ale je to dobrý:-)

            Já jsem si ale prakticky jistej, na to tady těch diskusí v auto*matových dobách bylo moc než aby šlo na Piratha a jeho anti-IAD kecy zapomenout. A hle, dnes je z něj úplnej bojovník za svobodu. A není tady jedinej takovej.

      2. s Evropskou unií na věčné časy a nikdy jinak !!!

        1. Už Tomio odsoudil Putinovy muslimský hrdlořezy?

          1. Pokud vím, tak je rozstříleli, ještě než se dostali na místo.

            1. Údajně to vrchní bašibozuk koupil mezi prvními, a protože se moudře přepravovali konvojem obrněných vozidel, stal se z nich na cestě v řídké zástavbě kanonenfutr. Doufám, že jsou jejich panny hezké a že žádná nechybí.

    2. No to rozhodně. Ze zablokování webů o jejichž existenci většina bfu vůbec nevěděla, to je vítězství nade všechny. Zase jsme o krok před nimi, soudruzi.

    3. Jasně, ty jedno totalitní bolševické hovado!

    4. Já který podporuji Ukrajinu v její obraně jsem podle tebe rusohul? Tak to jsi imbecil. Medicínsky, ne jako urážka.

      1. Jan Mrcasik: nejste fanatik na jeho straně a pro takového je jediné možné vysvětlení, že jste fanatik na straně druhé. Aktuálně tedy rusohul (včera antivaxxer, zítra popírač klimatické změny).

        1. Ono to brzy bude tak, že „rusohul“ a „kremrole“ bude každý, kdo nepojede v módu „zničit krtka“.

          1. Ono to tak je už pár let co jsem si všimnul.

          2. Jihočech Honza: tak „antivaxxer“ je taky ten, kdo nemá narvanej hadr na hubě. Hlavně nepřemejšlet a nálepkovat. Vakcína funguje a za nakaženého očkovaného může neočkovaný! Takže se těžko divit, že válečná hysterie je to samé v bledě modré. Pořád je to ta stejná masa lidí. Z velké části lidí hloupých jako třeba Torm.

            1. Máme zase roupy.
              Od posledního, pokurveného převratu je to 33 roků a od konce poslední války 77.
              Vymřeli už všichni, co tu hrůzu pamatovali a není už nikoho, kdo by před další válkou věrohodně varoval.
              Zde konkrétně je nasáčkovaná masa soplů, co nepamatujou ani ten zasranej poslední převrat, vyrůstali už v něčem úplně jiném, nečtou a nezajímá je nic kromě pičovin.

              1. To je dusledek zivota v blahobytu. Bohuzel to vidim ruzne okolo. Da mi i dost prace doma vychovavat vlastni potomstvo, aby bylo jiny a je to kurva problem. Syty hladovemu proste neveri. Valka je prece takovy to cernobily v televizi, tati.

              2. To bude spíše ta umělá inteligence.
                Přeci člověk, kterému nekonvenuje duch nějakého prostředí, do toho prostředí neleze a už vůbec se tam neprojevuje. K nám do občasného (diky událostem spíše už zrušeného) kroužku nechodili jiní a nikdo z nás se neúčastnil jiných akcí. Ba ani takových, na kterých převládaly nějaké jiné názory, byť byli přítomni lidé jinak téměř normální.
                Přihlásit se do nějaké euroatlantické diskuse považuji za sebe za nezpůsobné. Člověk si vybaví ty tamní povykující frikulíny, odhodlané trestat co nejpřísněji… a otevře si raději v klidu další láhev.

      2. Já se ho teda nechci nijak extra zastávat, ale z toho jeho výroku nijak nevyplývá, že každej koho to zasáhlo je rusohul. Jen to, že to rusohuly zasáhlo. Což nevylučuje, že to nemohlo zasáhnout i nerusohuly

        1. …neni spravne ‚rusonehuly‘? :-)

      3. Á zmrd kolaborat a rusohul J.Mr.Casik převléká kabát…

        1. Určitě mi dokážeš ukázat jediný můj příspěvek, ve kterém jsem se zastával Ruska nebo propagoval putinistické požadvky – žejo, ty křivě obviňující zrůdičko?

          1. Ty jeden Putinův hulibrku, doufám že brzo zdechneš!

            1. Fakjú.

            2. Křivá obvinění, bezostyšné lži a pomluvy – a teď k tomu ještě přání smrti? Pro nic za nic?

              To, co mi tak mile přeješ, se obrátí na tvou hlavu.

              1. Kacato enorme

          2. Mysli Mrdalíku, mysli!

        2. Všichni tady víme naprostý hovno, oč vlastně jde, mainstream lže ještě víc, než u čínské bolševické chřipečky – ale někteří už zase nemají problém s kádrováním na rusohuly a rusofoby?

          Jděte spánembohem a rovnou do piče, všichni vy stateční internetoví hrdinové.
          Nepřestanu tvrdit, že Češi mají ze všech lidí na světě, co jich tu je, suverénně nejkratší paměť.

          1. Ty víš celej svůj zkurvenej život úplný hovno!

    5. Podle mě žádný úřad v EU nemohl zastáncům spolupráce s Ruskem udělat nic horšího, než jim udělal Putin.

      Takže nastává hromadné sypání popela na hlavu a výměna kabátů.
      (Ačkoliv teda na rozdíl od jiných, v případě Zemana mu budiž ke cti, že to udělal, přestože mu už o nic nejde.)

      1. Mě by zajímalo, co se Putin dozvěděl za info, že spustil celý tenhle cirkus. Odmítám věřit, že se zbláznil nebo že žije v jiné realitě. Ten člověk může být jakýkoliv, ale rozhodně to není žádný blbec a umí si dát dvě a dvě dohromady. Otázkou také je, jak kvalitní info dostával od své rozvědky.
        Můj osobní tip je ten, že se USA chystalo na UA s jejím souhlasem budovat vojenské základny. Putin tam vletěl proto, aby tomu zabránil a proto se taky USA zatím drží stranou, kromě velkohubých prohlášení nedělají zatím nic a čekají, jak se to celé vyvine.

        1. Jo tak proto se drží stranou, stydí se. Děkuji, tohle jsem opravdu nečekal.

        2. CzechDave a máš ji. Odteďka jseš rusohul a už Ti to nikdo neodpáře, i kdybys jel na UA zachraňovat dětičky a Rusové Tě u toho zachraňování chytili :D

          1. Myslím, že s tím budu žít celkem OK. Jsem antivaxxer, tak budu holt i rusohul.

        3. A nebo to prostě Puťka posral, udělal chybu, nechal si něco nakecat, whatever. Kde se tady vlastně vzala ta gloriola neomylného a perfektního Putina? On by byl první nebo poslední státník, co udělal kardinální chybu?

          1. Shifty: Vycházím z toho, že dělat prezidenta velké mocnosti není jako šéfovat firmičce s pěti lidmi. Aby se dotyčný prezident udržel na svém místě, musí zákonitě mít odpovídající schopnosti a charakter, z čehož mi vychází, že musí mít nějakou úroveň inteligence, logického myšlení a diplomatických schopností. Asi jsem naivní, ale když tak koukám na takového Bidena, no nevím. Proto jsem tu vyjádřil názor, že i Putinovi muselo být jasné, co se stane, pokud to rozjede na Ukrajině, ale přesto rozjel vabank. Ergo kladívko musel dostat nějaké info jako trigger, který ho k té válce donutil, jinak by se na to vybodl. A to by mne právě zajímalo, co tím triggerem bylo. Ona ani UA není svatá, obě strany konfliktu mají máslo na hlavě.
            A zatím z toho politicky profitují hlavně zmrdi v EU a USA, kteří tuhle krizi využívají jako záminku pro bezprecedentní utažení šroubů svým obyvatelům, kteří to odserou nejvíc, ať už jsou z UA, EU, USA nebo RU.

            1. Znova se ptám – a to ten zkušený šéf velké firmy skočil na takovou fintu a dostal Rusko do největších sraček od roku 1945? A že nic neřekne a místo toho aby je demaskoval tak blekotá nějaký floskule o impériu lží.
              A nic jinýho než finta to bejt nemohlo, USA/NATO základny v UA ve skutečnosti nepotřebuje a EU žádnou armádu nemá.

              1. Von je úplnej dement, jako každý prezident velmoci. Sice každé ráno dostane zprávu tajných služeb, ale to není nic pro čecháčkovi čerpajícího z idnes, novinek a svého historického mindráku.
                Když USA naznaly, že jejich bezpečnost ohrožuje Irák tak tam začali válčit. Když se USA domnívaly, že je ohrožuje Afghánistán tak tam také započali válku. Když Rusko naznalo, že je ohrožením jejich bezpečnosti Ukrajina tak tam vtrhli. A CzechDave zajímá, co byl ten důvod, který mu přistál na stole, že se rozhodl na Ukrajinu vtrhnout za cenu, kterou ho to bude stát.
                Pokud ty to spolehlivě víš tak sem s tím.

                1. No, když jsem se díval na ten Voloďův samolibej ksicht, když zadupával toho koktajícího Naryškina, bylo evidentní, že Naryškin ví že je to v prdeli a Voloďa to buď neví, nebo vědět nechce.
                  Tam bych asi hledal odpověď, nebo aspoň směrový vektor.

                2. Žádný důkazy neměl a nemá. Kdyby je měl, tak s nima vyrukoval. Půlka světa by v tom Bidenovi s chutí vymáchala rypák. Včetně trumpovců. Z toho by byl impeachment jak víno

                  1. Myslíš důkazy o ZHN v Iráku? Jo pro to důkazy nebyly, to máš pravdu.
                    Jestli myslíš to, proč jakákoliv velmoc považuje něco za svoje ohrožení – na to se právě ptáme, co to doopravdy bylo.
                    Nebo co za “důkazy” požaduješ?

                3. Přesně to bylo tou hlavní myšlenkou mého příspevku. Budoucnost ukáže. Putinovi buď totálně jeblo a rozhodl si zahrát Age of Empires s reálnou armádou a reálnými zeměmi, nebo je při smyslech až moc a v tom případě je za jeho rozhodnutím něco, čehož eliminace i za cenu války se sousední zemí a totální izolace od půlky planety mělo nejvyšší prioritu. Propagandistické mainstreamové sračkomety EU/roatlantické, ukrajinské i ruské beru s rezervou, to je jen jiná forma propagandy proti antivaxxerům.
                  Pro debily: Nepodporuju žádnou válku, krvácí mi srdce, když vidím umírat mladé lidi na obou stranách a rozstřílené ulice z měst, které jinak vypadají jako ta naše. Člověka až zamrazí, jak málo stačí, aby se ulice v našich městech začaly podobat těm na Ukrajině. Snažím se ale věci vidět střízlivě a bez emocí.

              2. USA potrebuji dve letiste az na Slovaci, protoze na Ukrajine by je nechtely? Hmm… no, nevim… to se mi moc nezda. Tak, jako Rusak by mel nejradeji zakladny za plotem v Mexiku, tak Amik by je mel rad nejlepe na Donbase, o tom fakt ani nedejcham. Jina vec je, ze oba vedi, ze je to utopie.

                Taky jsem si rikal, co to bylo za prndy, ze jako meli sezrat nejaky lzi zapadu. To jako CIA nakrmila ruskou rozvedku? Pak jsou ale sulini Rusove, sorry jako. A nebo co to melo bejt? CzechDave ma pravdu v tom, ze ten konflikt uz trva nekolik let, je zamrznutej a najednou zacnou Rusove vyrvavat o tom, ze chteji zaruky o nesireni NATO a dva tydny na to tam vlitnou? Co se jako ted zmenilo? President RF stejnej, osazenstvo rusky vlady taky. Generalita taky. Na Ukrajine davno po volbach, zadny zmeny. I ten Biden uz se nejakej patek v urade mota.

                Tak co teda?

                1. Schvaleni NS2 na spadnuti?

        4. Czechdave – A ten geniální a prozíravý Putin na to samozřejmě skočil a vehnal Rusko a hlavně sebe do takovejch sraček. No nevím, jestli je dobrá strategie ho ospravedlnit tím, že z něj uděláš naivního blbečka.
          (Hint: koukni se, kdo všechno je v NATO a jak daleko je od nich do Ruska)

        5. Podle několika článků chce zábránit tomu, aby měli jaderné zbraně.
          Třeba zde:zpravy.tiscali.cz/ukrajina-chtela-vlastnit-jaderne-zbrane-obhajuje-putin-invazi-530136

  3. A to se těch sviní kde kdo zastává.

    https://youtu.be/J7K29p9AUto?t=4200

    https://youtu.be/v5AuVEFd1gs?t=2781

    Proč pro boha všichni ve všech rozhovorech zdůrazňujou, že pomsta není potřeba a že nejsme jako oni a že je potřeba nenásilný odpor a takové kecy? Tohle je totiž přesně to, co nás do těchhle sraček dovedlo. Šmucler říká, že nejsme jako oni. Neříkal to už náhodou Havel? A kde jsme teď? Totéž Hnízdil a banda idiotů na novinkách nebo na idnesu se můžou posrat z toho, že někdo (ani se neví kdo) přinese na demonstraci maketu šibenice, že prej to je přes čáru. A to, co se děje, to přes čáru není? Neměli bychom jim teda odpustit? Vždyť jsou to chudinky pomýlený, který ani netušej, co vlastně dělaj (i když to dělaj naprosto profesionálně, chladnokrevně, metodicky a bez skrupulí). Proč mám bejt shovívavej vůči někomu, kdo není shovívavej vůči mě? Několik let nás tady šikanujou a rozeštvávaj proti sobě, likvidujou ekonomiku, lžou, perzekvujou nás za vyslovení názoru nebo ho alespoň cenzurujou, pokoušej se nás zotročit a postupujou pži tom s nevídanou bezohledností (a to to ještě ani zdaleka nekončí). Takže taková neškodná klukovina, co? Fajn, tak co je vzít, až to skončí, hezky otcovsky kolem ramen a malinko jim domluvit (ale ne nějak přehnaně moc, aby z toho třeba neměli trauma?)

    Ty vole, vždyť tohle je Stockholmský syndrom jako víno.

    1. Súhlas. Netreba sa s tým maznať. Choď a vybav si to s nimi.

  4. Uplynulo 33 roků a máme tu znova totáčový metody.
    Stříž vyhrožuje třema rokama basy tomu, kdo bude chválit gosudara Putina, nebo „schvalovat útočnou válku“.
    Zhasli nejmíň deset, ale spíš ještě víc webů podobných tomuto – a to mnohé z nich ani neměly diskuse.
    Počítám, že dojde i na vlkovu kosu zostra, vidlákovy kydy se posraly už předem a autocenzurně si vrazily vidle do řiti.
    Co to má kurva znamenat??

    1. Zvítězila pravda a láska :-)

      1. Ano. Konečně jsme vyhráli nad lží a nenávistí.

        1. Mýliš sa. Pravda a láska zvíťazila pomocou lži a nenávisti.

    2. Tomu se říká hybridní válka, vole.

    3. Znamená to jediné. Že vám rusáckým slouhům začínají kurva špatné časy.

      1. Vítej v putinovském systému, kreténe

    4. Pockej…to jses tak neinformovany, ze nevis, ze tyhle veci se tu deji uz davno? Nebo jinak moc nechapu to tve rozhorceni….
      Nedavno odsoudili nekoho, kdo schvaloval nejakou vyvrazdovacku nejake mesity ci co to bylo.
      Tyhle paragrafy tu mame uz davno, pouzivaji se uz davno.
      Nic noveho.
      To je fakt zvlastni, ze se vsichni zrovna dneska probudili.

      1. Sú to dve odlišné veci – schvaľovanie trestného činu je paragraf proti konkrétnej osobe a jej konkrétnemu vyjadreniu. Vymazanie celého média, bez udania konkrétneho dôvodu, je cenzúra.

    5. kam zmizel pravý prostor? a kde je mlíkař?

  5. Předseda představenstva CZ.Nic RNDr Karel Taft mobil 724647777. Zavolejte mu a řekněte mu: nelíbí se mi blokace. Zrušte blokaci! Když mu zavolá 100 lidí denně, zruší to nebojte.

    1. Volal jsem v pátek.

    2. Máme ho u nás v Rojcu. Až ho potkám, tak se ho zeptám, demokrata.

  6. Cenzura po vzoru Putina???
    Tvl, evidentne vubec netusis, jak vypada cenzura po vzoru Putina…
    To jsou priserny zvasty. Jak mam cist nejakej clanek, kdyz jako PRVNI VETA je takovahle SRACKA????
    Ale jo, tady se to bude libit…

    1. https://theintercept.com/2015/09/08/how-putin-controls-the-russian-internet/
      The main subjects of Soldatov and Borogan’s book, online service providers including ISPs, media outlets, aggregators, mail services and social networks, are constantly angling for a position from which it is safe to conduct business.

      To do this, they try to guess which way the wind is blowing and make adjustments before they are told to do so. Sometimes, they guess wrong and suffer the consequences.

      But usually, they guess right and succeed in helping the authorities constrict freedom of speech and information ever further — only to discover that they have to repeat the maneuver again and again, until they squeeze themselves out of existence.

      A jinde jsem už psal o povinnosti registrovat si blogy na občanské jméno, ukázat doklad při připojování k netu, zákazu VPN, zákazu Toru…

      Jasně, Lojziku. Vůbec netuším. Protože takhle srovnávat to, co je stále více srovnatelné, se prostě nesmí z principu, žejo? My přeci nemůžeme dělat to samé, co Putin. Ne ne ne, i kdybychom dělali to samé, bylo by to úplně jiné.

      Protože Putin to dělá ze zlých důvodů kdežto my z těch dobrých!

      1. Presne. Lidem, jako Lojzik to nedocvakne a i na konci, az budou cucet na svuj pocitac s napisem „pamatuj, pamatuj!“ tak budou jen rikat „jak se to jen mohlo stat?“.

        1. Bobanku, jses tak mimo, jak to jen jde.
          Ale co cekat od nekoho, kdo sem pise za penize….

          1. Si sa riadne opustil.

          2. Jasny. Ale na to, jaxe snazim, dost mizerne platis, ti povim.

          3. Jo, je vidět, že vás platí málo, když melete takové kraviny, soudruzi! :-D

            1. Zejo, mel bys mu prispet, taky si myslim. Apropo, jak to u vas v partaji ted slape?

              1. Sry, blby cleneni stromu :-/

              2. :-D
                Ty ses odkopal uz davno…
                Ale stejne, nejvetsi sranda byla, jak bezprostredne po tom utoku jsi zustal uplne bezradnej a najednou jsi nevedel, co psat :-D
                Jasne, po nejakem dni uz se to zase uklidnilo a dostal jsi ty spravne noticky, to je v pohode, ted uz jedes jako obvykle…
                Ale bylo to naaaadherne, jak jsi byl beradny :-D To se mi fakt libilo, ta tva zoufalost :-D

      2. Ano,vubec netusis, Honzicku.
        Spise si vsak myslim, ze tusis, a jenom hrajes na notu zdejsiho publika. Chovas se Honzicku, jako obvykle, jako zmrd.
        Protoze pokud chces srovnavat, jako ze je to same, kdyz v jednom pripade se zablokuje par www stranek, a na strane druhe jsou lide, co ty weby pisi, zavirani do vezeni, pripadne zmizi tak, ze jsou zmizeli, a uz je nikdy nikdo nenajde, tak jses bud uplnej dement, a nebo proste zmrd.
        A jelikoz to neni poprve, co se takto projevujes…
        Jinak hlavne nezapomen porad dokola psat, jak pises vyvazene a nikomu nenadrzujes
        LOL

        1. No jo. Zase překrucuješ jako vždycky, a podsouváš druhým to, co sice neřekli, ale tobě by se to hodilo tak chápat. Klasický covid-Lojza. Jakákoli represe „pro dobrou věc“ je v pořádku a rozhodně není nikdy srovnatelná s ničím, co parametricky stejně dělá někdo zavrženíhodný.

          Protože to je dobrá represe, naše represe!

          1. Tvl, z toho clanku zmizela nejaka slova….zrovna ta, na ktere jsem poukazoval….Tak to uz je vyssi liga, tak to jo….

            1. Jsou v dalším odstavci.

              1. Nejsou. Na zacatku hned v prvni vete byla slova, na ktera jsem reagoval.Evidentne nekomu doslo, ze jsou prehnana a clanek zeditoval tak, ze tam ta slova uz nejsou. Nasledne je pak jednoduche obvinit oponenta z toho, ze neco prehani, atd, kdyz uz tam nejsou ta slova, na ktera reagoval a okolo kterych se to toci.
                Jako to uz tu dlouho nebylo. Ale zatim dobry, jeste nemizi komentare , pripadne se jeste needituji cizi komentare, jako pred lety. Takze zatim docela dobry, zatim jen editujeme clanky, jak se nam to hodi…

                1. V perexu se psalo:
                  „že zavedou cenzuru internetu po vzoru Putina“

                  V samotném článku se píše:
                  „pokrytecky taháte do ČR pod záminkou boje proti Putinovi přesně Putinovu represi, netoleranci a nesvobodu.“
                  „Ruská média mají povinnost informovat pouze v souladu s ruskými vládními zdroji a vaše pojetí „boje proti dezinformacím“ je limitně stejné“
                  „I neformální „dobrovolnou“ cenzuru internetu kopírujete od Putina“

                  Opravdu ti přijde, že perex přenášel informaci, která v samotném článku nyní chybí?

                  Z perexu jsem tu zmínku o obsahu vyňal proto, že se nehodlám nechat osočovat lidmi, kteří – jak jsi psal – se pohorší rovnou sumarizovanou zmínkou v perexu a pak už jaksi nemají potřebu reagovat na argumenty obsažené v článku, na které ten perex odkazuje.

                  1. No vida. Proste vydas clanek, lide te za neco kritizuji, takze proste tu vec smazes a pak delas, ze to tam nikdy nebylo a tvrdis, ze, cituji : „podsouváš druhým to, co sice neřekli…“
                    Takze : Ja jsem ti nic nepodsouval, ty zmrde, ja jsem reagoval na to, co jsi TY v tom clanku mel.
                    Je dost legracni, jak se proti cenzure rozciluje nekdo, kdo ucelove upravuje clanek tak, aby mohl lzive obvinovat svoje oponenty z veci, ktere nejsou pravda.
                    Uzasne, opravdu.

                    1. Lojzo, ty vole jeden, nelži. PEREX je stručné shrnutí obsahu článku. Upoutávka.

                      Perex jedinou větičkou vystihoval to, že ve článku je podrobněji rozepsáno čím přesně Černochové a CZNIC cenzura přesně 1:1 odpovídá Putinovým mechanismům cenzury webů.

                      Ve článku je stále TOTÉŽ, co v perexu, a ještě mnohem více a výslovněji. NIC nezmizelo jak mi vytýkáš. Jsi zase jednou pomlouvačné křivácké hovado.

                      A z perexu jsem to vyndal kvůli tomu, že ses přiznal že jsi nehodlal číst článek, protože k udělání si instantního názoru bez argumentů ti stačil perex.

                    2. Jasne…“Nic nezmizelo“…..“Vyndal jsem to“….
                      Ucis se u toho Putina dobre, jen co je pravda.
                      A ja jsem krivacke hovado, ze rikam to same, co ty. Obvinuju te z neceho, co sam rikas, ze jsi udelal, cimz LZU.
                      Musim rict, ze tohle je fakt demence na druhou.

                    3. Btw – ne, nezavadi se tu cenzura po vzoru Putina. Opravdu ne.

        2. Cenzura internetu je totiž jiné zvířátko, než stíhání autorů webů, víš Lojziku?

          Stejně jako u nás jsou odlišná zvířátka „cenzura webů přes jejich zaříznutí CZ.NIC a Peeringovými uzly“, a trestní stíhání a zavírání na 3 roky natvrdo, kterým vyhrožuje soudruh PROKURÁTOR státní zástupce, člen KSČ Stříž.

          Hrušky se musí srovnávat s hruškama a jablka s jablky. Ale to se tobě nehodí, takže pohoršeně řveš že jablka nejsou hrušky. No ne, fakt!

          1. Což mi mimochodem připomíná, že ODS 12. června 2021 slibovala, že po volbách Střiže odvolá. Cituji:

            Vojenských prokurátorů se báli i komunisté a lampasáci. Jeden z nich se dnes, 32 let po listopadu 1989, stal nejvyšším státním zástupcem. Po volbách ho odvoláme.

            Tak když teď předvedl tohle a lynčující davy jásají, tak už ho asi neodvolají:
            https://verejnazaloba.cz/nsz/informace-k-moznym-trestnepravnim-limitum-svobody-projevu-ve-vztahu-k-situaci-na-ukrajine/

            1. Povedenej ptáček. Ten ví, jak chytit vítr do plachet.

            2. 10. března 1943.
              Ví někdo, co tímhle datem Němci v Protektorátu spustili?

              1. Proběhla bitva o Charkov, u nás známá bojovou účastí Svobodovců pod označením „U Sokolova“.
                Jestli Němci zároveň „něco spustili“ v Protektorátu nevím.

        3. Mizení novinářů v Rusku? Nevím o tom – pošli něco…

          Zato vím, že zmizelo několik novinářů, který se šťourali v konání manželů Clintonů. Některý páchali záhadný sebevraždy, některý byli zavražděný. Viz třeba Seth Rich a spousta dalších.

          https://www.unz.com/estriker/new-fbi-documents-reveal-seth-rich-may-have-been-assassinated-in-murder-for-hire-plot-after-al/

    2. Vladimír (o číně nemluvě) je logicky o míli napřed. Jednak nemusí předstírat, že je svobodymilovný demokrat a hlavně to dělá dýl.
      My začínáme později, ale zcela v jeho šlépějích. Máme na to úřad a máme seznam nepřátel (nezdůvodněný, nepřezkoumatelný). Stále žiju mentálně v době před covidem a představuju si, že ve vypnutí webu figuruje nějaký papír od soudu. Klidně i s předběžným opatřením, že to je ihned. Ne, že je to na základě toho, že vnitrák někam zavolá a tam se poserou do kopce.
      Nejsme ve válečném stavu, aby tu platila nějaká válečná pravidla, na papíře máme pořád právní stát.

    3. Jasné, nedá sa to porovnať s Ruskom, lebo u nás ešte nedošlo na fyzickú likvidáciu majiteľov daných webov. A k tomu by predsa v civilizovanej Czechii nemohlo dôjsť. (Putin by predsa nikdy nerozpútal dobyvačnú vojnu proti celej Ukrajine, on len ochraňuje Doneck/Lugansk… oh, wait).

      1. No u vas na Slovensku k tomu pravda doslo, nejaky novinar to nejak odsral, pokud vim….Takze kdybys napsal na Slovensku, tak to bych se ani nehadal…Ale tady se tyhle veci preci jen nedeji a nevim o zadne indicii, ze by se tak dit melo zacit…

        1. Super, takže ty nevieš o žiadnej indícii. Tak to už hej, to je ultimátny argument.

        2. No jo, kdo je blbej, tak holt neví… :-P

  7. Zajímavé je, že se nejde dostat ani na stránky spolku šalamoun, že by DDoS útok ?
    O tom se dá těžko prohlásit, že to je propaganda, ale nepohodlní být můžou. Ještě snad v sobotu fungovali…
    https://cs.wikipedia.org/wiki/John_Bok

  8. pro všechny, kdo se radují, jak proruské weby dostaly zahulit:
    Když se křivda děje člověku nehodnému, je to horší, než když se křivda děje dobrému člověku, neboť toho se někdo zastane.
    A svoboda projevu prostě zahrnuje i názory hloupé a nechutné.

    pro odlehčení vtip ze sovětských dob:
    Baví se Američan a Rus o svobodě projevu. Američan povídá: „Klidně můžu v plné hospodě zavolat „Americký prezident je vůl!“ a nic se mi nestane“. Rus na to „I já můžu v plné hospodě říct „Americký prezident je vůl!“ a nic se mi nestane.

    1. Baví se tři vězni za co sedí… Jeden říká, vyloupil jsem luxusní vilu nějakýho soudruha Myškina… druhej říká, napsal jsem na zeď hospody, že soudruh prokurátor krade… Třetí říká, já jsem prokurátor Myškin

  9. Mí dva kolegové, oba bývalí profesionální vojáci, tvrdí, že ta válka na Ukrajině je nějaká divná. Říkali, že takhle se válka nevede. Prý to celé dost smrdí.

    1. Takže Rusové jedou podle herního plánu? Tak to je porušení pravidel války, distance bez 4000 a dvě kola neházejí.

      1. Jistě, že jedou, jako se my všichni necháme vodit s vočima navrch hlavy od emoce k emoci – ideální stav k ovládání. Jak snadno pak zapomeneme na to, že máme v životě jediný podstatný, a to vlastní záměr. Soustředění na něj by mohlo změnit tzv. paradigma světa, protože by se místo dominance strachu stala jeho hybatelem tvořivost. Může k tomu ale dojít, budeme li stále podléhat manipulacím a bojovat cizí války? Např. výše zmíněný MUDr. Hnízdil covidovou akci lehce prokoukl, ale akci šibenice asi ne. Skočil na špek, aniž by se zabýval otázkou, zda šlo o akci druhé strany a ne o emoce nějakého nešťastníka? Ať tak či onak, výsledkem bylo posílení významu této kraviny ve veřejném prostoru spolu s jinými komentátory – až na úroveň kriminalizace těmi, kteří žijí strachem a ne tvořivostí.

    2. Přesně takhle se vede válka, když brutálně preceníš vlastní síly, podceníš nepřítele a operační plán se ti zhroutí v prvních hodinách.
      Ti tvoji profi kámoši dělají co? Počítají ve skladu fusekle nebo u Čestný stráže tlučou pažbama o zem?

      1. Úplně stejně vypadal Rakousko-Uherský útok na Srbsko v létě 1914.

        1. Dobrá analogie. Nakonec museli zasáhnout Němci a Bulhaři, aby Srby zdolali.
          Ale Srby to hrdinství přišlo dost draho. Snad to tentokrát nezajde tak daleko.

          1. Rusko nikdo otevřeně nepodpoří, snad kromě Lukašenka. Rusko nemá nikdo rád, ani jejich exsovětští spojenci.

            1. Az bude Rusko na kolenou, pochcije jim lopatky Cinan. Ale to uz nam bude jedno.

              Me z toho vychazi Nemecko jako ten, kdo to jako obvykle prohral.

              1. Čína bude Rusko potřebovat, až bude chtít vletět na Taiwan. Takže ho nechá se v tom pořádně vymáchat, ale nenechá je úplně padnout.

                1. Úplně padnout Rusko nenechá nikdo, kvůli jadernýmu arzenálu. V devadesátých letech do nich kvůli tomu Západ nalil miliardy, aby ty atomovky někam nezašmelili.

                  1. Dokud Rusove nevypovi stavajici dohodu, tak je ale aspon trosku prehled, co se kde vali, ne?

      2. No, porad tam z zadneho mesta neni Grozny a Putin na to sily ma, takze je otazka, o co mu kua jde.

        1. Tak beru zpet, z Charkova uz Grozny delaj. (i kdyz je fer pripomenout, ze jak Ukrajina tak Rusko umistuje jednotky pobliz civilnich budov, takze cert vi, co se tam likviduje)

    3. Myslím že Rus vůbec nepočítal s tím, že Ukrajina bude bojovat. Od toho se vše odvíjí.

      1. Opravdu se stále více zdá, že uvěřili své vlastní propagandě kterou tu jiní také regurgitovali – že údajně UA je fašistický režim který drží své rusofilní obyvatelstvo jen násilím, jinak by svrhlo „loutky“ v Kyjevě a s nadšením se vrhlo do náruče Rusku.

        Omyl, volové.

        Člověk nikdy nesmí uvěřit vlastní propagandě. Jenže KGBáci k tomu halt mají sklony, jak předvedli už v Afghánu a Československu.

        1. Ono těžko říct, co je vlastně cílem. Poslechl jsem si poctivě jedno celé zpravodajství ČT, abych se dozvěděl pravdu a v jedné reportáži bylo, že v Kijevě jsou výsadkáři, pak jsou tam tanky, pak jsou sto kiláků od Kyjeva a snaží se tam dojet a nespočet HLP o tom, jak se děti a zvířátka schovávají v metru. Přitom obě strany to mají ze satelitů v podstatě online. Chvíli to vypadalo, že cílem útoku je (logicky) vojenská infrastruktura, chvíli, že to rovnají raketometem všecko a chvíli, že jsou furt někde u hranic. Prostě jsem se dozvěděl velké a vyvážené hovno, jen to, že je to tam hustý, což mě napadne i tak kdykoli se vysloví slovo válka.

          1. Naše média jsou na prd, ničemu nerozumí a nic neví. Lepší poslouchat místní a filtrovat si to. Plus třeba američtí vojenští veteráni si to hezky rozebírají z jejich profesního hlediska.

            1) Rusové vyrazili několika směry najednou, což jim strašně naředilo síly.
            2) Mysleli si, že přesvědčí UA aby se vzdali, takže na začátku se snažili dělat to po vzoru USAF a přesnými údery zničit velitelská centra, letecké základny a sklady munice a nepoužívat plošné bombardování. Jenže bez té brutální dělostřelecké přípravy prostě Rus proti kompetentním obráncům útočit neumí.
            3) Rusové aeromobilními jednotkami zkusili zabrat několik letišť u Kyjeva a doufali, že se s nimi rychle spojí jejich tanky. Jenže Ukrajinci odstřelili mosty, ruské tanky zastavili, výsadkářům dali pohulit dělostřelectvem a přistávací dráhy rozsekali aby tam Rusové nemohli udělat letecký most.
            4) Rusové očekávali strašně rychlé a snadné „osvobozovací tažení“ (viz uvěřili vlastní propagandě), takže logistické konvoje posílali nechráněné a Ukrajinci nechali projet tanky a pak rozsekali jejich zásobování. Konečná.

            Plus další bod: Šojgu tam poslal divný mix, kdy aeromobilní jednotky a specnaz jsou sice asi ruská elita – ale na zemi je drtivá většina naprostých zelenáčů branců ročník 2000/2001, kteří říkají ža do války nechtěli. Veteráni jsou asi v Sýrii nebo nechápu.

            Prostě to brutálně podcenili, uvěřili vlastní propagandě a pak už bylo pozdě.

            Plus jsem včera slyšel věrohodné zprávy přímo od kamarádova dobrého známého z Kyjeva a prý se tam fakt po ulicích fakt válí dost mrtvých ruských vojáků. Takže buď se snažili prorazit po zemi, nebo tam fakt udělali výsadek VDV a prohráli proti zakopané obraně.

            1. Mimochodem, Ukrajinci vlastně bojují přesně podle americké taktiky manévrového boje z 80. let – také k ní USA byli vycvičeni. Akorát bez vzdušné složky.

              Měsíc zpět milovníci Ruska psali, jak na Ukrajině americká taktika úplně selhala a ruská se ukázala být lepší. No tak teď je to přesně naopak ;-)

              1. S tou vzdušnou složkou je to trochu zamlžené, ten letecký benzín si UK od Slovenska nevyžádalo jen tak zbůhdarma.

            2. Ad 5. Rusko má dobré jednotky, ale má jich relativně málo. Na útok tohohle rozsahu to nestačí. Takže to museli smíchat se zbytkem ruské armády, která je ovšem branecká. A podle toho vypadá. Ono to celkem odpovídá.

            3. Budu upřímnej – hodně jsme je přecenil, myslel jsem že jsou kompetentnější.

              Jenomže najednou brejle spadly, jsou to furt ty samý rusáci jak je známe a jaký vždycky byli, nakonec z toho udělají Groznyj jenom kvůli svýmu posranýmu egu. Ono holt to neni jako masakrovat nějaký dezoláty v Sýrii a dělat ramena, tohle chce drobet fištróna.

              1. On je asi problém hlavně v tom, že Rusové to chtěli vyřešit systémem „nás mnogo“. Nahnali zelenáče na „cvičení“ do Běloruska, zelenáči věděli do méně zelených, že základ je vyměnit na začátku naftu za vodku, zlít se jak mužici a… najednou jim sebrali telefony a dali k podpisu papír, že jsou armáda a jedou „osvobozovat“.

                A tohle je jen vyústění. Ukrajinci zlikvidovali značky, takže Rusáci občas trochu pobloudí, do toho jim likvidují zásobování, půlka z nich do žádné války vůbec nechtěla takže jsou demoralizovaní, a ono dobývat město když jsou „sitting duck“ asi není zrovna zážitek. K tomu nejspíš to velení taky nebude optimální.

                Průser je to, že Putin už dávno překročil Rubikon… takže pro něj teď už není cesty zpět. Já v podstatě doufám v to, že oligarchové přicházející o miliardy (na které navíc nemůžou moc šáhnout) to tak nějak vyřeší sami na personální úrovni, protože řešit to na té vojenské bude průser po všech směrech.

                1. Cesta zpět je neutrální Ukrajina – ovšem ne odzbrojená neutrální jak chtěl diktovat Putin ještě předevčírem, nýbrž ozbrojená neutralita.

                  Pokud Zelenský tohle vyjedná, bude to nejlepší státník od Kennedyho a zaslouží nobelovku.

                  1. To by byla důstojná cesta ven. Bohužel se Putinovi podařilo vyrobit si přímo za humny čtyřicetimiliónovou velmi nepřátelskou zemi, takže s tou ochotou nechat jim volnost a zbraně to nebude valné.

                    1. Nejenom to. Putinovi se především podařilo zlomit mýtus že se nějak vyrovnali co do konvenčních schopností západu, kterej tak usilovně desítky let budovali.. Obrázky jak Javelin proráží strop T-90, nebo tureckej dron vymaže Buk, to asi neni to, čim se chtěl Vajgl prezentovat. A všichni to vidí…

                    2. Přesně tak. To zklamání kremrolí je přímo hmatatelné.

                    3. Nejhorší na to je, že ten blbec za oceánem to celý prochrápe a ještě bude za vítěze. Nebo nejlepší, to záleží na úhlu pohledu.

                    4. To je to nejmenší – jasný důkaz, že namísto T-90 je nutné kupovat a prodávat T-14 s APS.

                      Navíc co jsem jen viděl od spotterů a BDA, tak tam Rus žádné T-90 nemá – jen T-72B1, T-72B3 a překvapivě T-80.

                    5. No já mam informaci že tam přišel o tři T-90, je to někde v historii, sbírku s fotkama si nedělam…

                    6. Což oni by T-14 kupovali a prodávali rádi, jenže prostě nejsou a hned tak nebudou.

                      T-90 jsem tam viděl myslím jednu.

                    7. Ted na obede to probirali Nemci, ze sice se Putin moc nevycajchnoval, ale presto, kdyby to vzal na Nemecko, tak by se zastavil az v Hamburku, protoze Nemci maji tu techniku v drtive casti nefunkcni. Vetsinou chybi ND.

                    8. Ale hovno. Nedojel ani dvacet kiláků do Charkova.
                      Ale neboj, SRN už 100 mld éček na zbrojení.

                    9. Uvolnilo

                    10. Se stari Nemci prave docela divej, protoze prej jim furt rikali, ze Nemecko zbrojit nesmi a najednou to pujde.

                      No… maj sevreny prdele, jako kazdej druhej a doufaji, ze to dobre dopadne. Co je teda zvlastni je to, ze nenadavaji na nikoho. Ani na Rusa, ani na Ukrajinu, proste cekaji, co jim kdo rekne, ze maji delat dal.

                    11. shane 13:34
                      Blbý je, že z toho půjde 80 mld éček na vývoj novýho filtru pevnejch částic do vejfuků tanků a zbylých 20 mld pak na zásobu AdBlue

                    12. Childeater: přece byste cenné miliardy nenasypal do segmentu ekonomiky, která není grýndýl-compliant? Část peněz sežerou emisní povolenky na takové fuj fuj věci jako jsou zbraně, část půjde na instalaci nebinárního WC do každého tanku a neváhal bych tak 20% rozpočtu investovat do LGBT školení pro uvědomělé a ideově pevné posádky. Takže do výzbroje se toho zas tolik nedostane, ale bude to drahé, bude to pozdě a bude to k hovnu. Tak má vypadat moderní rozpočtová a dotační politika.

                      …spíš se ale hovno stane, akorát bylo potřeba běžného Němce uklidnit, že masivní investice položí Putina už jen svou výškou a grýndýl sračky a totalita může jet nerušeně dál. Soudruzi potřebují klid na práci a takovým slibem ho na docela dlouho získají. Cenzura není jediná věc, ke které se Vladimirovy válečné trampoty hodí. Čert nám byl Putina dlužnej…

                    13. Jihočech Honza
                      28.2.2022 v 14:24

                      Putin byl tak vystresovanej z úspěchů první pětiletky grýndýlu, že napadl Ukrajinu. Mno, nevim nevim…

                    14. JASAN: dal jsem to sem jen kvůli tomu, na jakou argumentaci se připravit. Myslím, že hodně lidí má z téhle války skrytou radost.

                    15. Jihočech Honza
                      28.2.2022 v 14:38

                      No musím říct, že jako z těch médií tu a tam vykukuje to zadostiučinění, že jako „my to už říkáme 10 let že NEJVĚTŠÍ A JEDINEJ problém je putinovský rusko“. Ovšem razit názory, že putin invaduje skrzevá strach o odbyt ropy do evropy, případně protože chce zakrýt globální změnu klimatu už mi připadají celkem choré.

                    16. JASAN: je to zcela na úrovni tvrzení, že vakcíny na covid fungují a za nakaženýho s tečkou může neočkovanej. Naprostá ztráta soudnosti a debilita na n-tou, ale lítalo to z hub lidem, kteří jinak v životě prokázali, že svéprávní jsou docela dost.

                      Jenže kdyby se svéprávnosti zbavovalo jen kvůli víře v hodavinu, tak jsou tu skoro všichni nesvéprávní. Je tedy potřeba počítat s tím, že průměrný lidský exemplář má nějaké fungování – stejně jako s tím počítá druhá strana, která tyhle sračky záměrně píše a šíří (a tohle nikdo nevypne…).

                    17. To nevadí. Vyřiď jim že je ochráněj poláci, že s nima stejně nikdo vážně nepočítá. .

                    18. Au. To sedlo :-)

                  2. Ano, přesně tak. A myslím, že Zelenskyj si k tomu snaží poskládat trumfy. Nemá úplně špatné karty, mohlo by to z velké části vyjít – očekávám, že bude muset slíbit na holej pupek, že nikdy NATO a EU, nu a západní svět to bude muset deklarovat taky.
                    Asi by bylo slušné přestat u toho uznávat Bělorusko jako suverénní stát, šváby odporný.

                    1. Záleží na dvou věcech.

                      Zda je Zelenský ještě morálně ochotný k neutralitě, nebo chce za každou cenu do EU popř. i NATO z principu.

                      Zda Putin konečně uzná, že už není alfasamec co si může diktovat podmínky úplně svévolně z pozice dominance, a musí ustoupit.

                      Ani na jedno bych si nevsadil, ale Bože jak bych si to přál… Ozbrojeně-neutrální Ukrajina se západní ekonomickou pomocí by byl nejstabilnější výsledek, který by vydržel klidně století a ukončil veškeré paranoie i rozmíšky na Východě.

                    2. Zelensky porad vola o tom, aby je vzali do EU bez jakehokoliv procesu, protoze se uspesne brani, takze asi prt.

                    3. deacon
                      28.2.2022 v 12:40

                      sanovat tu zkurvenou vykradenou díru, to by teda byl čert dlužnej

                      (a eště, typičo, volnej pohyb všech těch milionů kriminálníků a zaostalců? no tvl)

                    4. Bychom do EU mohli vzit i Syrii, taky se uspesne branila.

                    5. Sysop
                      28.2.2022 v 19:22

                      dobrej nápad, ty to eště dotáhneš daleko!

                    6. Osobně si myslím, že to pohoří na Krymu a Donbasu. Donbas možná Rusové pustí, ale Krym ne. Nejspíš to skončí nějakým věčným příměřím korejského typu.

                2. Já bych na oligarchy moc nespolíhal. Pochopitelně neznám reálie, ale všechno působí dojmem, že Vožď hovoří z obležený pevnosti, Vlčího hnízda, úplně stejně jako Hitler a úplně stejně bez kontaktu s realitou, uzavřenej do vlastních bludů. Jedině snad že by Šojgu -ovi- (kurva jak se to vlastně skloňuje) selhala pistole, frustrovaně vypadá dost… ale i tomu bych dával tak procento…

                  Podle mýho to s těma oligarchama jsou jenom bludy a chiméry a ta paralela s Hitlerem je jasná a zřejmá.

                  1. AJR: přesně, i ten Hitler to nakonec musel skončit sám až když bylo dokonáno. A ne, že by pokusy nebyly, jen prostě zabít někoho takového není úplně easy. Než se oligarchové dohodnou, jak to provedou, budou z nich mrtvoly. To by musel být někdo extra zoufalý a současně mít ty správné možnosti. Jenže zoufalci je obvykle nemají, nebyli by zoufalí… Vůbec bych na to nespoléhal.

                  2. Četl jsem včera zajímavou historickou analýzu – že v SSSR vždycky armáda hrála třetí housle a vše držely pevně bezpečnostní síly, a Putin si to nastavil stejně. Prim hrála FSB.

                    Ale po selhání FSB na Majdanu se do čela vyšvihl Šojgu s armádou a najednou silovikům dominuje armáda.

                    No a prý už je Šojgu v nemilosti a Putin ho hází přes palubu. Takže možná exit strategie je najít spiknutí armády, která Putina úplně dezinformovala s cílem vyvolat válku a Putina sesadit, nebo tak něco.

                    Ostatně Šojgu je od mongolska, takže nějaký zákeřný plán spiknutí střefoasijských konspiračních kruhů by se určitě vymyslet dal.

                    1. Tohle budou vždycky jenom dohady, dokud si pro tu svini někdo doopravdy nedojde a zjistí jak to je.

                    2. Mu brnknu. Ma nekdo cislo…?

                    3. Šojgu musí bejt pěknej kokot, upřímně řečeno.
                      Tahle operace vypadá úplně dojebaná a je tam jenom málo věcí, který se povedly, vlastně o žádných nevím. I když to může být tím, jaké informace se ke mně dostaly.
                      Od takových profíků jako je Šojgu bych čekal, že přes noc vyřadí s chirurgickou přesností všechny strategický uzly, internet a zlikviduje vojenské velení.
                      A jestli to nejde, tak se na to prostě vysere a počká, než to půjde. Tohle celý je vyrobilo Rusku nepřítele z celýho světa, s výjimkou Číny, která je sama pro sebe.

                    4. Tak Šojgu je profesí stavební inženýr. Generála dostal, protože ho automaticky dostane každej ministr obrany. Šojgu bude normálně nějakej poručík absolvent v záloze.

                    5. Budiž, ale tak tam musí bejt nějakej skutečnej řemeslník, ne?

                    6. Spousta. Otázka je, nakolik jim do toho kdo kecá.

                    7. Jan Mrcasik
                      28.2.2022 v 12:46

                      Tak vono to úplně nerealistický není, celou dobu to vypadalo, že je celkem snaha o nějakou řeč, podávali si delegáti v kremlu dveře, a najednou totok. Už to tady šlo, že armádní křídlo je tam docela silný a taky se na donbase dost angažujou bolševici (s těm to peče Medveděv?), ostatně proto asi taky LIDOVÝ raspubliky. Takže je docela možný, že do toho byl trochu tlačenej, nakonec teda práskl do stolu a že dobře, bude po jejich…přičemž se to dle očekávání posralo a teď s nima bude moct vymést podlahu?

                      I když ta cena. Předpokládám, že odnětí licence sberbank je ideologická zmrďárna stejnýho ranku, co tady rušení DNS záznamů. A vlastně jak hento kdemohkradický a vůbec právní je to všechno znárodňování, co všude všichni najednou začli provádět?

                      Taky švajc si teda prostřelil vobě hnáty, vono to celkově šlo leta do prdele, ale esli začnou takle veřejně hrabat na zahraniční majetky, tak každej soudnej si vod tama ty prachy všechny pěkně rychle uleje do hajzlu a švajc příde na pěknej buben. Protože neska to sou prachy směrem z RF, zejtra od maďarů, pak od pšonků a nakonec si to budou zabavovat jak socani tady podle toho, jak se zrovna vyspí.

                    8. Odebrání licence Sperbank není jako ta cenzura – je to úřední automatika.

                      Protože sankce zmrazila aktiva a konvertibilitu ruských bank, Sperbank CZ nemá skoro žádné peníze.

                      Ergo nesplňuje povinné normy na krytí půjček (páku) a ergo nesmí podnikat jako banka, takže šup licence pryč.

                      Švýcaři zabavovali vždycky, vždyť se říká že to byla docela chudá země dokud neznárodnili vklady povražděných židů z koncentráků. Akorát bývali obezřetní zabavovat jen ty vklady, o které se s nimi nikdo nebude hádat. Ale předpokládám, že třeba íránské vklady si znárodnili také, když byla ta možnost. IIRG by si tam stejně neukládaly.

                    9. Obávám se, že Sberbank položil klasický bank run. CZ banky mají hotově 5%-10% vkladů. Pokud si klienti v jednu chvíli zkusí vybrat více, sundají libovolnou banku. ČNB se chová konzistentně a trvá u každé banky na tom, že za všech okolností jede buď internetbanking nebo pobočky. Klůienti zpanikařili, Sberbank vypla bankovnictví, zavřela pobočky a omezila karty. Pokud by měla rozumná aktiva(podíly, dluhopisy, zlato), ostatní banky by ji půjčili.

                    10. Pokud vím, tak Spočitelna má jako jediná snad až 30% vkladů. Po roce 2008 banky posilovaly kapitálovou přiměřenost, pak se to zase trochu uvolnilo ale dodnes mají CZ banky z jednu z nejvyšší kapitálové přiměřenosti v EU.

                    11. ČNB již dlouhá léta drží PMR na 2%. Kdysi byla sazba až 9,5%. Můžete mi prosím dát zdroj, kde jste u Spořitelny našel PMR 30%?
                      https://www.cnb.cz/cs/o_cnb/cnblog/Povinne-minimalni-rezervy/

                    12. Jan Mrcasik
                      1.3.2022 v 0:02

                      to by bylo za předpokladu, že je výrazně vázaná na domácí, ale tydle pobočky přece fungujou samostatně

                      runu sem si taky nevšiml, řada dodavatelů tam měla účty a dost pochybuju, že najednou všichni přišli, že si dou vybrat desítky milionů co tam mají, navopak proběhla ze dne na den tadle zmrďára – včetně zabavování aktiv a majetků čehokoli, co působí, že je ruský – a všichni sou spocení až v prdeli, aby stíhali zákazníky vobepisovat ať přesměrujou prachy jinam

                      mi to přijde jako jedna obrovská krádež, takže to, že si pak RF znárodní všechny pobočky a fabriky zemí na revanš mi přijde jako odpovídající reakce; to je očividně henten právní stád a kdemohkradcia – stačí písknout a ukradnou se majetky za miliardy

                      hlavně, že budou ty svině pokrytecký držkovat na KSČ, a přitom dělají just to samý!!

                  3. Nepodceňoval bych moc peněz. Vagnerovci určitě nejsou jediná „soukromá armáda“ v Rusku k dispozici, a jakkoli slib „pohádkových peněz“ za likvidaci Kličků nebo Zelenskyho může být pěkný, přijít o pár procent majetku v důsledku sankcí může být daleko horší.

                    Já si nemyslím, že kluci úplně táhnou za jeden provaz, prostě to byla nějaká příležitost, plán A zjevně selhal, plán B už jde taky do kytek, a odepsat investici a zaměřit se na to aspoň nemít velké ztráty může být taky cesta. Uvidíme.

                  4. Jeden precedens z ruské historie by byl – odstavení Chruščova v roce 1964. Byl o tom natočen i dobrý film https://www.csfd.cz/film/73032-vlci-smecka/prehled/

            4. Souhlas, ale to se může rychle změnit. Vypadá to, že Rusové během víkendu zpomalili, aby překalibrovali postupy a změnili taktiku. Sil mají pořád ještě dost na to, aby to vyhráli, bohužel.

              Zajímavé taky je, jak strašně si nechali nařezat v oblasti PR, tady to prostě UK vyhrávají na celé čáře. PR sice nikoho nezastaví, ale díky tomu jsou najednou na stole všchny ty sankce, o kterých se minulý týden ještě nikomu nesnilo, takže jejich ekonomika visí na tenoučkém vlásku.

              Bojím se jen toho, aby svaté nadšení nad uvalováním sankcí nezahnalo Putina do kouta natolik, že mu nezbyde žádná důstojná cesta ven.

            5. Ještě jsem se právě dočetl v Kyiv Post – Ukrajinci geniálně nasadili ty Javeliny. Z bezpečné dálky jimi spolehlivě odpálí jen první a poslední vozidlo konvoje a uvízlý konvoj pak vzápětí vymažou normálně klasickým dělostřelectvem.

              Rusové sice mají nejlepší bojištní REB, jenže jejich bojištní RL jaksi neumí pracovat z chodu a pokud první salvu vypálí UA, tak ruské dělostřelectvo ji nemůže opětovat, protože to schytalo tím UA úderem v té koloně.

              Parádní práce. Přesně jako Finská válka, akorát s Javeliny namísto odstřelovaček.

              1. Tohle se ale učilo už v komunistický armádě, to neni nic novýho. Posledního, prvního a pak ty zbylý, jednoho po druhým… I kozomrdi tohle znaj.

                Prostě nezvládli blitzkrieg v podmínkách naprostý vzdušný nadvlády, posrali to a to tak že strašně. Je to jenom potěmkinovo vesnice na hromadě jadernejch zbraní.

                1. To zastavení kolony jasně, to je klasická taktika. Tam jde o tu perfektní synchronizaci, že v okamžiku kdy UA zasáhnou první vozidlo kolony už pálí UA dělostřelectvo na její pozici. Rusové prostě nemají čas s tím cokoli udělat, a dělostřelectvo vymaže kolonu podstatně efektivněji, než kdyby ničili jednotlivá vozidla pancéřovkami.

                  1. Vsadil bych se, že nad tím perfektním operačním přehledem stojí informace z amerického ELINT.

                    1. Stopro. A kdo ví, kdo všechno je v té cizinecké legii.

                    2. Proti tomu si nikdo nevsadí, stačí se podívat na to rojení letadel NATO nad Polskem a Rumunskem. A to jsou jen letadla se zapnutými odpovídače, takže tankery, náklaďáky a AWACSy. Jenže ty tankery tam nekrouží jen tak zbůhdarma…

                    3. Kdo to nezná, tak tady – jde si tam vyfiltrovat jen vojenské lety:

                      https://globe.adsbexchange.com/

                  2. Jan Mrcasik 28.2.2022 v 11:56

                    Cituji:“…v okamžiku kdy UA zasáhnou první vozidlo kolony už pálí UA dělostřelectvo na její pozici.“ a shledávám, že o fungování klasického dělostřelectva nemáte ponětí. Já jsem již nějakou dobu necvičil, ale zaměřit baterii bych stále zvládl.

                    Akce, podobná vámi popisované, by byla možná v případě, že by se likvidace kolony obrněnců udála v předem zvoleném místě. Potom by ale nebylo nutné používat pancéřovky. Navíc by byly ve vámi podaném příkladě střelci z pancéřovek zlikvidováni zároveň s obrněnci. Problémem je rozptyl.

                    Jistě, zjednodušeno, zbává dost prostoru pro upřesnění, zejména ze strany znalců inteligentní munice a podobně.

                    1. Ono to ale nějak tak asi opravdu probíhá, oni už nepoužívají klasické pancéřovky, ale javeliny a ty mají dosah kolem 2 km a mají vlastní řízení, čili voják odpálí a zdrhá do krytu.

                    2. cyklista 1.3.2022 v 7:56

                      Dosah 2 km znamená reálné použití na kolik km?
                      Střelci z pancéřovek by tedy v případě plného využití dosahu byli zlikvidováni jen v malém počtu případů nebo vůbec, nicméně popisovaná součinnost s dělostřelectvem stále nedává smysl.
                      Napadá mě, že možné by bylo použití přímé střelby, jenže ta je obvykle účinná na vzdálenost kratší než dosah javelinu, takže ani takhle to nedává smysl.

                    3. Javelin má dosah 2,5km po v profilu top-attack, kdy vyletí nahoru do 160m a pak tank napadne seshora kde má slabší pancíř. Kdyby letěl na přímo v režimu direct-attack, zvládne ještě o něco více. Oproti Fagotům apod. je to vystřel-a-zapomeň kde střelec zamkne cíl v termovizím zaměřovači a střela se pak navádí samočinně na digitální obraz cíle.

                      Ohledně UA dělostřelectva je nutné počítat s tím, že UA má nejspíše data z veškerých amerických elektrooptických a radiových průzkumných prostředků. Takže tankoborníci s Javeliny nemusí měřit pozici, prostě zastaví konvoj a UA dělostřelci záhy dostanou přesné souřadnice z průzkumných prostředků.

                    4. Jan Mrcasik 1.3.2022 v 10:53

                      Krucinály ani fagoty nekomentuji, jejich dosah má smysl posuzovat pouze uz hlediska bezpečnosti odpalovače, nic víc. Nic o tom, že by měřili nějaké pozice.

                      Ano.
                      Dělostřelci dostanou přesné souřadnice z průzkumných prostředků, jako úplně všichni dělostřelci odjakživa, protože takové jsou potřeby nepřímé střelby.
                      Tedy píšete-li:„…v okamžiku kdy UA zasáhnou první vozidlo kolony už pálí UA dělostřelectvo na její pozici.(sic)“, zatímco mě zajímalo, k čemu ty Javeliny v popisovaném režimu, když dělostřelectvo pálí na základě údajů z oněch průzkumných prostředků.
                      Pancéřovky znamenají velmi výraznou úsporu co se týče počtu hlavní, dodávek pohonných hmot, munice a osádek.

                      Jelikož jsem výše zmínil inteligentní munici, dovolím si další poznámku, která doufám přispěje k osvětlení významu diskutovaných pancéřovek:“.Oproti tomu má klasická dělostřelecká munice na vzdálenost 15 km kruhovou odchylku 94 metrů, na 30 km už ale 267 metrů…“

                      Poslední, z čeho jsem střílel, byla kobylka, takže některé mé závěry jsou zákonitě zastaralé a jak jsem výše zmínil, zbývá mnoho prostoru k zpochybnění mých závěrů odborníky, takže se dalšími reakcemi nemusíte zdržovat.

                    5. Mrkni se na flightradar, kolem Ukrajiny a Běloruska s odpovídačem lítá neustále několik Awacsů a tankovacích letadel, nikdo neví, kolik letadel bez odpovídače, občas se tam zjeví F35, která je doprovází, zcela jistě je tam i joint-strike, Ukrajinci mají aktuální přesný přehled, co se kde děje na zemi i ve vzduchu..

                    6. Bych se nedivil, kdyby měli lepší přehled o ruské armádě než ruské velení

                    7. cyklista 1.3.2022 v 13:17

                      Netuším, zda je to rakce na mě, ale je-li, děkuji za podporu.
                      Pokud mám k dispozici aktuální souřadnice cíle, mohu je také okamžitě použít k zaměření děla libovolného druhu, nemusím kvůli tomu cíl zastavovat, protože znám i jeho trajektorii. To samé platí i o souřadnicích zástřelných ran.
                      Pokud takové souřadnice nemám, je užitečné cíl zastavit, zjistit souřadnice, odeslat dělu a to zaměřit, jak se tradičně dělá (dělalo), což výše připomněl Arnold J Rimmer. Více času také zabere vyhodnocení zástřelných ran, takže zastavení cíle je nezbytné hlavně z tohoto hlediska.

                    8. Ano, @ygorek, a neboj se hledat pomocí google. I když asi ne na wikipedii, spí specializované servery jako válka.cz.

                    9. cyklista 1.3.2022 v 15:47

                      Aha, ono jde o humor.
                      Jako SDB nebo velitel baterie jsem nějaké cvičné dovednosti získal a nemám nejmenší tušení, proč bych měl něco hledat pomocí nějakého google. Mám jiné koníčky. Do diskuse jsem se zapletl jen ze zvědavosti, zajímalo mě, zda se účastní někdo, kdo o problematice opravdu rozumí.
                      To je asi tak vše, co bych na závěr diskuse dodal.

                    10. Promiň, to nebylo myšleno špatně, já jen že dneska se spousta technických dat dá najít na netu, to není jak za komančů, kdy padaly bombardéry Il-28, protože pilotům utajovali hraniční násobky přetížení.

                2. Mám za to, že tuhle taktiku prvně použili Němci ve Francii roku 1940. Na úzkých evropských cestách to fungovalo spolehlivě. Na ruského pláních nebo v africké poušti už méně, vozidla se rozprchly jak ty vozy v Pokladu na Stříbrném jezeře.

            6. I podle zapadnich informaci Rusove hlavne neposlali vsechno na hranicich, takze to tvoje redeni je takove divne. To psali bud amici, nebo britove.

              1. Vždycky si musíš nechat nějaký zálohy. Nikdo nenechá v záloze elitu a nepošle do prvního úderu póvl. Ani ten Hurvínek.

                1. No dobre, ale v tuhle chvili tam bloudi zakladaci ve stary technice. A tim nemyslim, ze maji nasadit ty 3 Armaty z Rudeho namesti, ale vic treba T90. Cely mi to prijde velmi divny, je to jako kdyby si nechali do zalohy elitni oddily a poslali ovce na porazce. Navic jsem mel za to, ze Ruska armada je vetsi, to je tech zbylych 600 000 vojaku u namornictva a atomovych zbrani?

                  1. Obávám se, že ti záklaďáci se starou technikou jsou tam jen jako krmivo pro „oštěpy“ a kanony. Tím dojde k lokalizování dělostřelectva a jeho vyřazení.
                    No a taky k vyplýtvání kvalitních AT zbraní.

                    1. Lokalizování? To jsou takový idoti že tam dřepěj za keřem a čekaj až je rusák vyčoudí? Myslíte?

                    2. Podle mych zprav dost Ukrajinske techniky se presunuje mezi obytnymi budovami a podobne to resi i Rusko, takze ne za kerem. Sedi za barakem.

                    3. Vy asi máte představu, že nepřátelské dělostřelectvo se lokalizuje pomocí průzkumníků. Tohle platí možná před bojem, kdy se lokalizují a vyčíslují síly protivníka. Jenže ono je to v boji jinak. Jakmile vystřelí, jsou lokalizováni radarem (respektive jejich střely) a je na ně vysláno letectvo, nebo odvetný útok raketovým vojskem.

                    4. Já nemám představu žádnou, ale pak mi vysvělete jak do toho zapadá ta „návnada“ a hlavně proč to vůbec nefunguje, takže to musí teďka rusáci sypat gradama do sídliště, aby si vynutili kapitulaci.

                    5. Návnada (canonenfutter) tam je přece proto, aby nich vyplýtvali javeliny a NLAW a hlavně, aby ukryté dělostřelectvo vystřelilo, čímž se prozradí.

                    6. Arnold J Rimmer
                      28.2.2022 v 14:39

                      Že by proto, že se vole UKčka schovajou do toho sídliště, aby pak mohli řvát, že tam na ně střílí?

                    7. Takže když to dělají UA, je to zbabělé, ale když přesně totéž dělali separáti a s tou ukradenou Nonou v roce 2014 stříleli ze Slavjansku od školy, sirotčince a tak, to bylo v cajku?

                    8. Jan Mrcasik
                      1.3.2022 v 0:03

                      to píšeš na koho

                    9. Na tebe.

                    10. Behemot
                      1.3.2022 v 0:07

                      zřejmě se rád hádáš sám se sebou

                    11. špatnej řádek, reakce sem

                      Jan Mrcasik
                      1.3.2022 v 10:53

                2. A co Edward I. Longshanks?
                  „Šípy jsou drahé, pošlete Iry!“

              2. Ne, to jsou vojenské knížky těch zajatých Rusů a rozhovory s nimi. Odvedli je na cvičení a pak poslali do války, do které nechtěli. Celá brigáda. Mlaďoši 19 let. A rezervista vytažený před 14 dny, co se ještě nenaučil ani číslo VÚ.

                Samozřejmě můžeš věřit, že je to ukrajinský kompars navlečený do ruských uniforem, pokud chceš. A stejně tak že ty vypálené ruské kolony jsou makety z lepenky. Na tomhle serveru ještě pořád máme svobodu slova a názoru.

                1. Whut? O cem to pises? Jsme se ocividne tezce nepochopili. Ze tam jsou branci vim primo od rusu… na to nepotrebuju ani tebe ani media.

        2. Ano. Podcenili nepřítele, přecenili vlastní schopnosti, díky tomu si stanovili nerealistické cíle a celý jíl to bouchlo.
          Plán byl nejspíš takový, že za pár hodin obsadí Kyjev, Charkov a nějakou část Ukrajiny, možná i celou, nastolí loutkovou vládu, nechají si od ní podepsat papír o internacionální pomoci a postaví Západ před hotovou věc „je to naše a nehneme se odsud. Co s tím uděláte? Máme atomovky“

          1. Kde jsou teď ty kecy, že když se jim zachce, tak za dva dny budou v Normandii?

            1. shane: nechci to přivolat, ale říct to musím: kde je teď zerg? Celý léta tady bájil o naprosté ruské převaze, neporazitelné armádě, která si dá celej západ i s Amerikou k snídani a teď? Naštěstí to tak nevypadá. Bohužel blbé je, že ještě pořád je tam červené tlačítko a Voloďa by mohl dojít k názoru, že když ho zmáčkne, nebude muset mačkat kohoutek na služební pistoli (nečekám, že by vnímal jako hratelnou alternativu že vyleze ven a stráví zbytek života za katrem nebo v izolaci na své dače).

              1. Padl na Donbasu. Je z něj náklad 200.

              2. Taky mě to napadlo. Třeba zhebnul na covid. Zesranej z něj byl fest. (A ne, nemyslím, že Žako byl zerg).

              3. Ve svém atomovém bunkru, neasi. Vždyť tam zaleze pokaždé, když má pocit že hrozí WW3.

                A tentokrát má výjimečně možná pravdu.

                1. Jenze on nemel pocity, on mel jistoty, ze totalni valka bude uz v patek. Kazdej tejden.

                2. Jan Mrcasik: to mu ale zatím nikdy nebránilo psát, alobal na hlavě odfiltruje chemtrails, ale prsty můžou po klávesnici vesele běhat dál.

              4. Vždyť zerg sem nechodí už dobře rok.

                1. Pořád čekám, kdy se triumfálně vrátí.

                2. Nick jako takový možná i dýl, ale identita Jacq tu byla naposled minulý týden.

                  A když k němu potom nastoupí brigáda smažek, jedna se už zase vrátila, tak to potom nechci vidět

      2. Udajne pocitali s masivni podporou ukrajinskych Rusu. Furt nemuzu uverit, ze je nekdo tak naivni. Na Donbase, jasne. Ale u Kijeva?

        1. Věří vlastní propagandě. Nezapomeň, že byl dva roky zalezlej. Bůhví, jak mu jeho rozkuřovači ty dva roky filtrovali informace. Hitler měl to samý. Vesele šíboval neexistujícíma divizema až do samého konce. Než mu přišel ten účet za plyn.

        2. Sysop: vždyť si vem, že i ty jsi věřil či naznačoval, že na ruskojazyčném území UA na jihu u Černého moře by uvítali Putina coby osvoboditele zatímco Kyjev nesnáší. Zejména v Mariupoli.

          Kdyby tahle premisa byla pravdivá, tak už Rusové 3. den mají uvolněné ty síly od Krymu a Oděsy a postoupili na Kyjev z 5 směrů 2x větší koncentrací sil. Jenže ona nebyla. Uvěřili vlastní propagandě a zaplatili za to.

          Říkám to opakovaně – přesně takhle KGB uvěřila vlastní propagandě v Afghánu a vyvolala si afghánskou válku. Nejdřív začali vypouštět úmyslně lživé pomluvy, že afghánský šefik je agent CIA aby ho zdiskreditovali u jeho afghánských spojenců – a pak tomu ti blbci sami uvěřili a odkráglovali ho.

          1. Na Krymu byli s Putinem v pohode, mozna i proto to tech par kilaku smerem na sever ve ctvrtek nedrhlo. Ale na severu…? Porad jsem premyslel, proc si vzali vetsi sousto, nez na co mali hubu. A evidentne to je duvera ve vlastni lzi. Me poser.

            1. Jan Mrcasik, Sysop: že to vysvětlení o víře ve vlastní propagandu zní logicky neznamená ani to, že je jediné, ani že je správné. Pozor na ty jasné soudy o co komu jde, abyste se nedostali na stejnou stranu předpovědí jako Peaková, D-F nebo Challenger. Mele se to tam sotva týden, kdo ví, jak to dopadne a co zatím nevíme. Řekl bych, že je toho docela dost. Jestli bych z něčeho Putina nepodezíral tak z toho, že je to idiot, který neví, co dělá. To není slučitelné s tím, jak dlouho v Rusku vládne. U mě je to zatím pořád zasranej zmrd, ne blbeček, co se nechal nachytat vlastní rozvědkou. A z toho úhlu bych to hodnotil, i když představa, že je to vlastně jen dement na úrovni Hitlera v posledních měsících WW2 je lákavá.

              Je nutné si uvědomit, že pokud v Charkově střílí raketometem po paneláku, má k tom nějaký důvod. Tohle není březen 1944 a posouvání neexistujících divizí po mapě. Tohle je plánované, někdo k tomu dal rozkaz a má to nějaký cíl. Že nevíme jaký ještě neznamená, že je to šílenství. Třeba se z toho vyloupne zase nějaká dobře naplánovaná zmrdovina.

              Kdybych si chtěl rýpnout, tak řeknu, že jste uvěřili ve vlastní pravdu ;-) (nejpřesnější je ono americké „drinking your own koolaid“)

              1. To, že někdo ví co dělá ještě nutně neznamená, že to dělá dobře a že mu to klapne. Kandidáti na Darwinovu cenu by mohli vyprávět.

                1. To jen tak na okraj.

                2. shane: tak samozřejmě, ale nějak mi to sem nepasuje.

                  1. Ber to tak, že si prostě parta chlapů ve virtuální hospodě povídá o válce. Víme o tom vcelku hovno, ve válce jsme nebyli, Putina osobně neznáme, maximálně jsme někteří byli kdysi dávno na vojně. Jasněže se můžeme mejlit. A zcela nepochybně se ve spoustě věcí mejlíme. Ale prostě si tak krátíme čas, čistíme si hlavy od těch sraček co visej ve vzduchu a snažíme se moc nemyslet na to, co by se mohlo stát. Prostě děláme to, co dělaj chlapi když si chtěj vyčistit hlavu. Uspořádaj festival moudrosti.

                    1. jo souhlas… dyť to by se z toho jeden jinak asi posral…

              2. Jo, ale jak říkám – KGBákům se to děje opakovaně. Oni všichni rozvědčici a tajní jsou divní brouci, kteří mají blízko k psychiatrickým poruchám. Hlavně ke schizofrenii a paranoie.

                1. Ono to v tý profesi asi ani jinak nejde. Tam by mrdlo i panu Spockovi.

                  1. Tak to je fakt super, že mu Jelcin předal ovladač.

                    1. Jelcinovi nic jiného nezbylo. Jestli si to pamatuju dobře, tak součástí dohody byla beztrestnost pro něj i jeho rodinu.

                2. Jan Mrcasik: jasně, že na takovou práci musíte být nějakým způsobem pošahaný, viděli jsme to posledních několik let téměř denně na obrazovkách. Nicméně na mě jsou ty závěry moc zjednodušené. Nemyslím, že Afghanistan vznikl jen „omylem“ a stejně tak si nemyslím, že „omylem“ šel Rusák do Ukrajiny. Mám lepší vysvětlení? Ne. Ale nepotřebuji ho hned za každou cenu vymýšlet, klidně si pár dnů (týdnů, měsíců, let) počkám. A v mezičase budu spekulovat, až když mi to bude připadat dost zřejmé. Tedy rozdíl mezi námi je jen v tom, že Vy už jste pro Vás přijatelné vysvětlení našel, zatímco já ne.

                  1. Mimochodem, to neznamená, že nemáte pravdu, klidně ji mít můžete.

                    1. jen tlacháme. sám sem zvědavej, co z toho vyleze, samozřejmě bych si přál, aby to bylo co nejmíň bolestivé pro všechny.

              3. Aniz bych se toho Napika chtel ted zastavat, tak ale jsem opatrnej na extremy, viz treba ten panelak. Taky klidne zas nejakejm Rusakum mohla dojit nafta, jit do prdele a ty rakety odpalit Ukri s tim, ze ten panelak byl prazdnej. Treba ne, jen chci rict, ze v tomhle bordelu ted neni mozny vedet, kdo keca. Viz Bile prilby v Syrii. Dneska mame supa dupa techniku od satelitu pres kamery po Internet a stejne se pravdy nedobereme. Kdyby Rusko chtelo umyslne likvidovat civilisty, tak by na to melo uplne jiny postupy i nastroje. Stejne tak to mohl odpalit nejakej zakladak, nebo jinej debil.

                Rozhodne nejlip udelali ti civilove, co utekli.

                1. To zase jo. I proto, že na záběrech z větší vzdálenosti není někdy hned poznat, která z bytovek byla zasažena. Většina budov vypadá, že je téměř na spadnutí už léta.
                  Ale v Rusku jsou na tom paneláky teda podobně. Co není na hlavní ulici v centru města, to je skoro Luník IX. Sem tam zasklená lodžie a venkovní jednotky klimatizací, vše ve stylu každej pes jiná ves, jen dokreslují celkový dojem.

        3. Rusáci jsou fakt imbecilové. Právě to začali pražit z Gradů do panelákových čtvrtí Charkova:
          https://twitter.com/Den_2042/status/1498235463773138948

          To fakt chtějí, aby je nenáviděl celý svět a aby s nimi už nikdo nebyl ochoten k žádnému jednání ani kompromisu? Oni fakt chtějí totální izolaci a porážku?

          1. Ty moc nesledujes zpravy? Vetsina sveta uz je nenavidi a nasadila co nejtvrdsi sankce, Rusko dostali do situace, kdy nemaji uz moc co ztratit.

            1. Ještě zdaleka ne.

            2. Teď ještě pořád mohli vyjednat nějaký kompromisní mír a dostat od Ukrajiny alespoň nějaký ústupek – viz tu neutralitu.

              Pokud budou úmyslně masově vraždit ukrajinské civily tímhle stylem – a kór zatímco probíhají jednání! -, tak dostanou leda rakvi pro všechny Rusáky na Ukrajině a ztratí úplně všechno, hrozba jadernými zbraněmi nehrozba jadenými zbraněmi.

              Očividně prostě Putina nepřešla ta gangsterská alfasamec logika, že pokud se ti někdo nechce podřídit a vzdoruje, jediné řešení je ještě více síly protože se určitě zlomí.

              1. Podle myho neutralita neni na poradu jednani. Ale do Zelenskeho hlavy nevidim.

                1. Už asi ne, no. Tak snad Putin uzná porážku po dobrém a nesáhne k JZ. Nezbývá než doufat…

                  1. Viděls co se děje v Charkově? Jestli začneš rovnat paneláky s lidma, tak jsi skončil…to už můžeš vsadit na kobercovej nálet.
                    Ano, skončí to kapitulací Ukrajiny a vojenským vítězstvím Ruska, ale bude to Pyrrhovo vítězství, protože na sebe obrátili nenávist zbytku planety. A s tím se bude blbě žít a obchodovat.

                    1. Childeater: tady nejsem až takový optimista, protože bych řekl, že když se nějací Asiati perou mezi sebou, nijak zvlášť nás to nezajímá a sbírky se kvůli tomu nepořádají. Kdo vyhrál nikdo ani netuší, natož, aby to řešil.

                      Takže toho světa, kterému je to s prominutím u prdele, není zas tak málo. A ten svět, kterému to u prdele není potřebuje plyn a další, takže ono se to jistě vyřeší, ať už Ukrajina dopadne jakkoliv. Ekonomické zájmy nakonec převládnou, jako (skoro) vždy.

                    2. Sám jsem tu ten Charkov linkoval…

                      Tohle právě kapitulací UA neskončí. Na to sází Putin kvůli svému dětství v gangu – myslet si, že může UA donutit ke kapitulaci terorem.

                      Jenže Ukrajina podle mě před terorem nekapituluje, ale naopak se ještě více zatvrdí, dostane ještě více podpory a Rusáky rozseká na cimprcampr.

                      Tohle je právě ta největší Putinova miskalkulace. Je úplně mimo realitu.

                    3. To je ten problém. Nastal čas dát mu možnost z toho nějak přijatelně vycouvat, kreténovi. Jenže kdo mu ji dá?

                    4. Nikdo. Všichni jsou euforičtí z vítězství a z toho, že je možnost dát mu pohulit.

                    5. Na oslavy vítězství je trochu brzo. Lukašenkovci podle všeho právě míří k západní hranici UK zarazit ten přísun materiálu z Polska. Kdyby se tohle podařilo, tak má UK veliký problém.

                    6. Pokud to dopadne tak, jak pises, tak aby jeste nejaci Ukrajinci zbyli. Nejsnaze se ovlada uzemi, kde vybijes puvodni obyvatelstvo a dovezes si vlastni. Viz kolonizace Ameriky. Ostatne treba US dodnes neuznalo ani genocidu Armenu…

                    7. To je právě problém – je jich přes 40 milionů. To je docela dost.

                    8. No, odhady obeti Ukrajinskeho hladomoru jsou jake? 4-9 milionu? A dneska? Je to znacne desiva predstava, ale IMO Rusko je tohohle schopne.

                    9. Jo, ale v 16. století. Ani v tom 19. století to s nějakým vyvrazďováním Indiánů nebylo úplně problémů a vlastně se o to v USA ani nikdo nesnažil.

                  2. Zostava nam dufat ze ruske strategicke sily su riadene tak kvalitne ako pozemne sily utociace na Ukrajinu.
                    V to ze Putin nejakym sposobom dostane rozum by som nedufal.

                    1. JEstli tam maji podobnej bordel jako treba v US, tak potes koste, trefi Madagaskar.

                  3. Putin neuhne ani o milimetr. Zatim se proti nemu nedeje nic, co by necekal.

                    1. Řekl bych, že to odpojení od SWIFTu, byť částečné, nečekal.

                    2. A rozhodně nečekal zmrazení rezerv centrální banky.

              2. Tak myslím, že výběrové řízení na obsazení místa Hitlera 2.0 můžeme v klidu ukončit. A vítězem se stává…

                1. To neni fer, kdyz prisel jako jedinej na konkurz. Ale CVcko ma presvedcivy, to je bohuzel fakt.

                  Vzdycky jsem si rikal, ze je dobre, ze je tam on, protoze i takovej Medvedev je vetsi svine a Kreml je plnej curaku, co by tam udelali jeste vetsi peklo.

                  Uprimne… nejsem si tim dneska uplne jistej.

                  1. Mě taťka Putin taky překvapil. Tak pěkně měl EU připravenou na lopatě i s jejím Green Dealem, kterému mohutně pomáhal, a potom to dojebe takovým způsobem. Přičemž by mu zřejmě stačilo pár měsíců chřestit u UK hranic zbraněmi, a časem by se z toho všichni posrali. Vůbec jsem nečekal, že na tu Ukrajinu vlítne, a když už, tak možná na ten Donbas. A po pravdě, to čekal asi málokdo.

                    1. Já už jsem čekal cokoli. Protože přesně stejně iracionální byla anexe Krymu, kterou prostě Západ nikdy nemohl uznat a nemohl neuvalit sankce. Kdežto kdyby z Krymu jen „uznal“ odtrženou republiku jako Osetii a Abcházii, nestalo by se +- nic.

                      Takže od té doby odmítám předvídat, co Putin udělá, protože nepostupuje podle žádné logiky ani racionality, kde by šel vysledovat naším myšlením a s našimi informacemi jakýkoli vzorec.

                    2. Krym racionální byl, protože právo na sebeurčení nádorů (majorita prostě do RU chtěla, co naplat), což Západ nemůže zpochybnit, protože to je jeden z manter. No a k tomu status quo, že tam už sou a neodejdou a maj atomovky. Takže trochu vabank, ale ne moc, protože rozporovat se dá především to provedení.

                    3. Do Ruska

          2. @JM 28.2.2022 v 13:23
            skludni hormon, najskor tu po dlhej dobe postnes spravnacky clanok, aby si sa hned nato v diskusii zahodil „cool“, zatial stale nie je jasne, preco, kto, kedy a kde strielal a napriek tomu, ze je to vsetko jeden velky hnus,
            skutocna strelba do obytnych stvrti vyzera inak (je tam aj video z tvojho prispevku z viacerych pohladov); neopustaj chladnu hlavu a penu u ust nechaj miestnemu masiarovi, potom, ako vzhliadne videa z arma3, alebo leteckeho simulatora na idnese

            1. Když máš rozjetá mírová jednání, tak se takovéhle věci prostě nedělají kvůli PRku zcela bez ohledu na taktický přínos nebo postup. To je elementární logika. Izraelci by mohli vyprávět.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017