Technicky a srozumitelně – jak funguje vládní cenzura webů přes DNS? Jaké další cenzury přicházejí? Jak to obejít? - zpět na článek

Počet komentářů: 1 033

  1. Četl jsem komentář, který mi přijde docela pravděpodobný: Putin jako normální diktátor se zbavil všech kritiků ve svém okolí a zůstali mu už jen přikyvovači. Tím pádem se dostal naprosto mimo realitu.
    Ale musím mu poděkovat za dobře zmáknutý úvod likvidace Green Dealu.

    1. Já bych ještě počkal. Euroůředníci a korporace, který si je pasou maji v zelenění spoustu peněz a jen tak se ho nevzdaji.

      1. Nové ruské ceny plynu jdou gryndylu na ruku.

  2. No první můj dojem byl, že se mě to nelíbí. Jakkoliv jsem proti Putinovi, tak cenzura se mě nelíbí, protože to je pandořina skříňka a příště to může být třeba tenhle web.

    Ale na druhou stranu, když se na to podíváme z pohledu války. Jaký je rozdíl?

    Představte si, že vám poletuje ve válce nad územím nepřátelský letoun a shazuje propagandistické letáčky. Sestřelíte ho, nebo by to byl nepřípustný zásah do svobody slova?

    V čem je rozdíl, když vám nepřítel shazuje z letadla letáčky od situace, kdy vám obdobné informace sype na web? Z tohoto úhlu pohledu pro mě žádný.

    Problém vidím jen v tom, že se s vaničkou zase vyleje nějaké to dítě a že se to bude zneužívat. Bohužel se tomu ale nedá zabránit, takže se stále klaním proti vypínání těchto webů, ale ten přístup trochu chápu.

    1. Ale to je právě to. ČR není ve válce protože na nás ani na naše alianční partnery z NATO nikdo neútočí.

      Právě v tom je jádro pudla – že jsou lidé přepínáni do válečného myšlení, aby schvalovali extrémní válečná opatření, jaká jsou v míru nepřijatelná.

      Tohle byl cíl vlády po celou dobu covidismu – je to PR doktrína „morálního ekvivalentu války“ a proto se psalo o“zdravotnících v první linii“, „válce s virem“ atd. A je to cíl i teď.

      Permanentní pocit války, kdy normální mírová pravidla neplatí a vláda může diktovat cokoli se jí zachce, protože inter arma leges silent.

      Nehledě na to, že údajně jeden ze zablokovaných webů nepsal žádnou proruskou propagandu, ale naopak podporoval ukrajinu. To nevím, nečetl jsem ani jeden z nich.

      1. My ve válce nejsme. To mě ovšem nijak nebrání přiklánět se na něčí stranu a považovat rusy za nepřátele.
        Dosud jsme si tady mohli poměřovat světonázory, ale dokud si Rus hrál doma na svém písečku, tak mě to mohlo být víceméně jedno.

        Ovšem takováto forma agrese vůči jinému státu, jen kvůli jeho směřování je pro mě už prostě přes čáru.
        Rus nám dal zase najevo, že se nezměnil a že je stále ochotný vměšovat se a vojensky intervenovat prakticky kdekoliv. Není tajemstvím, že i nás považují stále za sféru svého vlivu a pokud by jim prošla Ukrajina, tak by postupem času salámovou metodou mohlo dojít i na nás. S každým dalším uzmutým státem by jen sílili a západ slábl. Jakkoliv chápu, že jakýkoliv člen nato ji úplně jiný oříšek než Ukrajina, tak by tomu jistě předcházela dlouhodobá příprava hybridní válkou a rozkladem zevnitř. Ono se pak ta hranice, kdy „začala válka“ může dost rozmazávat.

        Takže za mě je ta reakce západu včetně blokace ruských dolarových rezerv a odstavování majetku v zahraničí naprosto v pořádku. My sice ve válce nejsme, ale rusy je třeba zastavit již nyní i za cenu kterou budeme muset zaplatit my (ačkoliv pokud kvůli tomu odpískají Green Deal, tak zatleskám). Strategie ústupků vede jen k salámové metodě a později nás to bude stát mnohem více.

        Nyní je asi jediná cesta materiální a informační podpora Ukrajiny, aby rus na ukrajině krvácel a zároveň sankce díky kterým budou krvácet jejich banky a rozpočty. Musí se z toho stát vleklé a nákladné tažení.

        Prohra na ukrajině srazí rusko na kolena. Jejich pověst a choutky na vojenskou velmoc se rozplynou nad faktem, že nedokázali ovládnout ukrajinu. Ve vší nahotě se vejeví jejich slabost a ve spojení s ekonomickým kolapsem příjde Putin o moc, která je celá postavená na tom, že znovu udělal „Ruko velkým“.

        Pokud se to nepovede, tak naopak upevní svou moc a zesílí.

        Co se týká toho blokování webů, tak mě na tom děsí fakt, že se nad tím nikdo nepozastavil. Prošlo to prakticky bez povšimnutí a kdo si toho všiml, ten se nad tím naprosto nijak nepozastavil. Pochybuji, že by většina lidí vůbec věděla co se na těch webech psalo. Sám to nevím. Ale všem to jistě příjde jako správná věc, protože někdo řekl, že to jsou špatné weby.

        1. Jistěže je ruská invaze dalece přes čáru – ale copak to je důvod zrušit tady u nás právní stát, spravedlivý proces, checks and balances, Ústavu a (už zase) princip proporcionality, názorový pluralismus, toleranci, opozici, všechno?

          A namísto toho zavést „kdo není naprosto nekriticky a emotivně s námi, ten je proti nám a bude lynčován“?

          Bohužel podle velké, emotivní, hysterčící části populace zejména v Praze ano. (A nejvíc to jedou ženské.)

          Materiální podpora UA určitě. Sankce dobře. Ale cancelování proti vlastním spoluobčanům za to, že mají „nesprávné názory“?

          1. To už tu je dýl a s tímto to nesouvisí.

            Je prakticky jedno o co jde. Ať už jde o covid, eko, multikulti, LGBTbflmpsvz+-/*…
            Lidi se chovají davově. Kdo nehčije s náma, ten chčije proti nám a je černá ovce. Bohužel. Lidi musí mít za každou cenu na všechno názor a to i na věci, kterým nerozumí. A nejjednodušší je převzít názor už hotový a nezajímat se.
            Tady + u covidu tam je ještě velký faktor strachu, kterým lze zbytky racionality potlačit velice efektivně. Nemám pro to kloudné vysvětlení. Kdo na to příjde, má u mě panáka. Ale konspirační teorie za panáka neměním.

        2. tak si ty kreténe tu cenu zaplať – já se do toho tvýho kokotaření nehodlám nechávat zatahovat (ale to je mi prd platný, protože si to zase pravdoláskařsky vodmáváte a na mě nezbude, abych to všechno platil, že)

          zabavování čehokoli, co byť jenom zdálky vypadá rusky, je naprosto obyčejná sprostá krádež, můžeš si to odůvodňovat jakkoli, hlavně si nezapomeň hrát na Toho Správnýho Kdemohrada…no vlastně to máte v názvu, ukradnete cokoli, takže todle není výjimka, zvlášť když jsou k tomu tak krásný „argumenty“

          1. A krást cizí státy je podle tebe v pořádku ty čůráku? Konfiskace čehokoliv ruskýho je naprosto v pořádku. Můžou z toho pak ukrajině vyplatit reparace.
            Klidně se z toho vzteky poser. Jen mě tím uděláš ještě větší radost.

            1. Hola čůráku, mám v mražáku ruskou zmrzlinu, dondeš ji taky zabavit?

              1. radši to neřikej moc nahlas, ať na tebe nepošle dráby, na to sou skvělí

              2. taky by mě zajímalo, kde všichni tidle lízači prdelí byli, když UK se Sarkozym likvidovali Kaddáfího, to bylo samozřejmě v pořádku, protože UK a žabožrouti můžou, protože proto!

                kde byli dyž UŠÁci likvidovali Saláma, kde byli dyž násilně přepadli Afghánistán, dyž násilně přepadali Kubu, a tak dál

                to bylo taky všechno v pořádku, protože ti můžou všechno; ale nikdo jinej nesmí nic, protože proto!

                (těmdle ksindlům to sice nedojde, ale někomu třeba i jo)

                1. Takže agrese někoho jiného někde jinde omlouvá agresi ruska či jim dává dokonce právo?
                  Můžeš mě legitimně vrazit kudlu do žeber, protože Dežo Jolaně v Levoče udělal to samé?

                  No jak říkám. To jak tu kvílíte nasraní mě dělá neskutečnou radost. Třeba vám z toho rupne i žilka ;)

                  1. Dulezity je, ze se tady handrkujeme jak curaci, ale ve skutecnosti se veci, ktere o nas vsech rozhoduji, deji uplne jinde. A nejvic mne znervoznuje, ze tam jsou uplne ti sami debilove. Na obou stranach.

                  2. Musím se Behemota zastat. On nepsal nic o omlouvání agrese, nebo tak něco. On napsal otázku, kde byli ti „pravdoláskaři“, když probíhaly jiné agrese.

                    1. No zjevně se mu aktuální přístup k rusku tuze nelíbí. O příspěvek výše píše, že do tohoto nechce zatahovat, že toto odmítá platit a že ty sankce proti Rusku jsou jen sprostá krádež. Načež to dává do souvislosti s likvidací Sadáma, invazí do Afghánistánu atd.

                      Takže ano, neříká to přímo, ale já tam vidím docela silný náznak.

                      Jinak nevím čemu se diví. Je to úplně normální. Lidí vnímají příkoří na jiných lidech tím více, čím bližší jim jsou. To je vědecky prokázáno.

                      A když píšu čím bližší jim jsou, tak nejde jen o osoby které známe osobně a máme na ně vazby, ale jde i o kulturní, náboženkou, politickou a jinou skupinu s kterou se nějak identifikujeme a jde i o vzdálenost.

                      Když kdesi v indonesii někdo odpálí klub a umře tam 200 barevných muslimů, tak vám to bude mnohem více ukradené, než když ve Francii někdo zapíchne 10 býlích evropanů. Ale i těch 5 bílých evropanů vás nezasáhne tolik, jako když někdo zapíchne dva důchodce v baráku vedle vás, které jste znal. A ani ti dva od vedle vás nezasáhoou tolik, jako když příjdete o někoho z rodiny.

                      Tak to prostě je a přemýšlí tak všichni.

                      To že lidem byl ukradený nějaký afghánistán, Usaláma, nebo Kaddáfí, ale prožívají Ukrajinu je naprosto normální. Nechápu co ho na tom udivuje.

                    2. x-f
                      1.3.2022 v 10:25

                      samozřejmě, že to všechno sou sprostý krádeže, proběhl snad někde aspoň nějakej loutkovej soud? arbitráž? nějaký rozhodnutí VH OSN? leda piču, každej si zase vzal svůj klacíček a jal se zase šťourat do medvěda, dokud je votočenej někam jinam; že PŘESNĚ todle jednání za posledních 20 let dovedlo situaci tam, kam je, těm zmrdům nedojde ani když na ně poletí ty balistický střely, furt budou mít svůj pravdoláskovej pocit, jací sou lepšolidi a je naprosto v pořádku si hrát na světovýho polucajta

                      UKčka že sou nějak blízko? sorryjako, občas se s některým dá pobavit, i mít na některý věci podobnej názor, ale jinak je to většinově mentalita ne o moc bližší, jak ti čmoudi někde z Afriky, to snad ani netřeba zmiňovat, že si sobě navzájem z té země udělali po 30 letech smradlavou díru – už sem to tady postoval o pár stránek dál: https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/kolony-na-hranicich-ukrajinsti-celnici-nespechaji-a-dal-berou-uplatky-rika-svedek-40388949

                      čím víc se na ty zkurvence dívám, tím míň mě bude bolet, esli se tam vybombardujou do doby kamenné navzájem; já rozhodně nehodlám s tímdle bordelem mít nic společnýho a dávat na ty zmrdy ani halíř, úplně mi stačí vlastní domácí zmrdi, co mě ojebávají na každým rohu a eště mi k tomu hážou klacky pod nohy!! a to tím víc, čím dýl řikám, kreténi, vyserte se na to, vedete to akorát do prdele, včetně těch vašich pravdoláskovejch vokopávek kotníků Rusku, na piču to dopadne – a samozřejmě to pak přesně na tu piču dopadne, a drtivá většina debilů, co do poslední chvíle tančí na potápějícím se parníku, drží se za ruce a odmítají cokoli slyšet, protože voni si chcou žít svoje pozitivní živůtky a nestarat se vo realitu kolem, pak natáhne pazouru, že jim tu párty musím pod pohrůžkou násilí dál platit!

                    3. No, uz se nam to tu zacina odkopavat, ale tak alespon se ukaze, kdo je kdo…

                    4. Ukradli vám auto? Kde jste byl, když ho ukradli tady Novákům? — blbý, žejo?

                    5. Jo máš recht, blbý. Přece vyznáváme henty, EUropské hovnoty co je chrání GPH Janda. Tudíž je třeba jásat a schvalovat, když ho kradli Kaddáfímu a chtěli ukrást Assadovi.

                  3. x-f Ne neomlouvá, je to o tom zda jsi kvičel i tehdy stejně. Kvičel?

                    1. Nekvičel, protože mě to bylo ukradený. Viz příspěvek výše. ;)

                    2. A jak to, že jednou je to ukradený a jednou ne? Mne by zajímala tahle logika. Válka je furt stejné svinstvo, ne?

                    3. Jak píšu. Viz. výše.

                    4. Takže je to blíž, víc nás to bolí, máme větší strach? Jak je to dál, je mi to ukradený. Já se jen ptám, mám to jinak.. Nekvičím víc nebo míň, vnitřně je to pro mne stejně hnusné…

                    5. Samozřejmě. Tak to prostě funguje. Čím blíž, ať už geograficky nebo kulturně, tím větší dopad. Novináři to ví už po staletí.

                    6. No One:
                      Ano. Je to tak. Lidi to tak berou.

                      Tak jak to beru já je to, že bych tomu neříkal strach. Spíše obavy. Nebojím se, že tu teď bude válka. Mám obavy, že časem se mocenské ambice ruska budou stupňovat a jednou může dojít i na nás.

                      To jak to berete vy „je to pro mě stejně hnusné“ bych to mohl cítit v dokonalém světě, kde by byli všichni neutrální a jakákoliv agrese by byla fuj.

                      Jenže já neutrální nejsem. Ani svět není neutrální. Když si mám vybrat mezi Ruskem a západem, volím západ. Když si mám vybrat mezi křesťany a muslimy, volím křesťany (jakkoliv jsem ateista a negativně vnímám prakticky všechna náboženství, nebo jsou pro mě alespoň nepochopitelná), atd.

                      Svět je plný sporů a válek. Bylo to tak a bude. Hledat v tom extra spravedlnost je pošetilé. Prostě argumentace, že odsuzovat vpád rusů na ukrajinu není fér, pokud jsem neodsoudil i vpád američanů do afgánistánu je imho kravina. Celý svět je v konfliktu Nejsou jen dvě strany.
                      Buď bych musel být pacifista a musel bych odsuzovat všechny vpády kamkoliv, abych byl spravedlivý a halekal nad každým vpádem stejně a na nikoho nezapomněl a nikomu neukřivdil, nebo si vyberu stranu. Není dokonalá, ale je pro mě nejmenší zlo.

                    7. No 0ne: co to tady předvádíte za nesmysly? Takže pokud někdo dostatečně nekvičel, když hořel barák na druhé straně republiky, nemá co kvičet, když hoří barák sousedům? Vnitřně je to obojí stejná tragédie?

                      Ale hovno. Objektivně je to stejná tragédie. Vnitřně je právě sakra rozdíl, kde zrovna hoří, protože o tom baráku, co je to tak strašně „stejný“ jste ani nevěděl. Ale ten sousedův, to jste se sakra bál, aby nechytl i Váš. A je to normální, tak si ty argumentační proruské fauly strčte tam, kde zjevně máte už i hlavu.

                    8. Argumentační fauly a false analogy tu predvádíte tak vy. Odpovím stejně – strčte si to do…

                    9. fatdwi
                      2.3.2022 v 6:34

                      jo jenže ty debile, stádní a mezistádní polutika se má dělat objektivně, ne hystericky a na základě emocí a pocitu, že sou lepšolidi a tudíž můžou, zatímco horšolidi nemůžou

                      protože pak ti horšolidi použijou stejnou taktiku, a zejména sere-li se do nich půlka světa v momentě, kdy udělají lautr to samý, co vostatní před tím (a objektivně v tom skutečně žádnej rozdíl není

                      bohužel to tady desetiletí vedou čím dál větší emotivní lepšokundy, a neuhnou ani v momentě, kdy nakonec na to jejich sraní druhá strana odpoví termojadernou hlavicí tvl

                      je to správně? podle druhý strany jiná možnost nebyla; je snad jejich subjetivní pravda nějaká menší, než tvoja subjektivní pravda? takže už ty vole blbej chápeš? ne, že?

                      to je právě to, že za Studené války Svaz prostě brali jako rovnocennýho partnera při jednání, takže byla snaha se aspoň trochu vcítit do jejich pohledu a nějak se domluvit; po Jelcinovi většina nicek na západě považuje RF za hovno na podrážce, který může votírat vo rohožku, jak se jim zlíbí, a RF si to musí nechat líbit…no, tak, asi zřejmě ne

                    10. Ano, vyjednávací síla RF je objektivně menší než SSSR, a třeba si lepšokundu vetkni do termojadernýho sraní. Vědí to všichni, i ta Střední Aise.

                2. Co je to ušáci?

              3. Nevidím nic špatného na totální izolaci rusů. Přestat od nich odebírat veškeré zboží (ačkoliv oni stejně prakticky nic nevyrábí), izolovat je politicky, kulturně atd.
                Oni si žijí ve své bublině a je třeba aby si uvědomili, že se něco děje. Je třeba aby si uvědomili, že jejich země spěje do totální izolace a bídy a že z nich bude další KLDR. Však oni se ze svého snu velkého ruska probudí rychle.

                Škoda, že vyměkli a neodpojili SWIFT všem. Zjevně si nechtěj ohrozit dodávky plynu a ropy. A Putin o to zatím zdá se taky nestojí. To by je ekonomicky dorazilo. My bychom to sice citelně pocítili taky, ale konečně bychom se zbavili závislosti na rusovi.

                Jinak ruskou zmrzlinu tam nemaj. Ani ruský vejce. Ruský kolo tam maj, ale neříkaj mu ruský, stejně jako ruským kuželkám. Brzo tam ale nebudou mít ani to. Naopak doufám, že brzo bude existovat ruský hladomor :D

                1. x-f 1.3.2022 v 10:11

                  Ruskou zmrzlinu tam už nemají?
                  Co já vím, tak ji tam měli, ochutnal jsem všechny vyráběné příchutě, jenom se to jmenovalo „Zmrzlina“, „Лaramelový krém“ a podobně.
                  Ruská zmrzlina, která se prodává v tuzemsku, je vyráběna v lep3ím případě v SRN, v horším v Polsku nebo tuzemsku. A tu „tam“ zcela jistě nemají.

                  1. Zcela jistě mají v Rusku ruskou zmrzlinu, nikoliv však Ruskou. Stejně jako ve Španělsku mají španělské ptáčky. Ty Španělské ovšem abys pohledal.

                    1. Mám kolegu rusa a bavil jsem se s ním o tom. Zmrzlinu jakou tady u nás máme pod názvem ruská tam nemají. Tím myslím tu kostku mezi dvouma plátkama wafle.

                      Nějaká česká firma to tam k nim teda už pár let dováží, ale v naprosto zanedbatelných objemech a pro tamní trh to ani nepojmenovávali jako ruská zmrzlina.

                    2. x-f 1.3.2022v 10:49

                      Omlouvám se za překlepy v předešlém příspěvku a zkusím to znovu, potože se jedná o ilustrativní příklad průběhu zdejších diskusí:

                      y:…co já vím, tak ji tam měli, ochutnal jsem všechny vyráběné příchutě, jenom se to jmenovalo „Zmrzlina“, „Karamelový krém“ a podobně.
                      Ruská zmrzlina, která se prodává v tuzemsku, je vyráběna v lepším případě v SRN, v horším v Polsku nebo tuzemsku. A tu „tam“ zcela jistě nemají.
                      .

                      x-f:Mám kolegu rusa a bavil jsem se s ním o tom (sic). Zmrzlinu jakou tady u nás máme pod názvem ruská tam nemají. Tím myslím tu kostku mezi dvouma plátkama wafle.
                      Nějaká česká firma to tam k nim teda už pár let dováží, ale v naprosto zanedbatelných objemech a pro tamní trh to ani nepojmenovávali jako ruská zmrzlina.

                      Závěr: jde snad o až nevhodné odlehčení smrtelně vážné situace, ale na druhou stranu…

                    3. Asi to moc nechápu.

                      Bavíme se o zmrzce mezi dvěma kusama wafle, které se tady říká „ruská zmrzlina“.

                      Vy říkáte, že jste to tam jedl.

                      Já říkám, že od rusa mám informaci, že to tam neznají.

                      To se navzájem nevylučuje. Je možný, že ten „můj rus“ co mě říkal, že to tam vůbec nemají a že to nikdy neviděl nebyl zrovna velký milovník zmrzlin a ani neví co tam mají.

                  2. BTW, to ruské moroženoe mezi waflema je původem americký Ice Cream Sandwich.

                    1. shane 1.3.2022 v 10:34

                      Proč zrovna americký, když pro Ice Cream Sandwich se používají patentované sušenky, zatímco oplatky se používají třeba v Íránu nebo v Německu?

                    2. Panč to tam kolem roku 1900 vymysleli. (a nebo možná tak úplně nevymysleli, zmrzlina je starobylá pochoutka, ale zpopularizovali)

        3. K tomu vypnutí webů – některé z webů neobsahovaly nic proruského. Ale obsahovaly články, které kritizovaly vládu.
          Putin zakazuje protivládní média. Naše vláda taky. Některé obsahují proruský obsah, ovšem to se dá jednoduše řešit trestním oznámením. Ale proč se zdržovat se soudy.

          „Ti, kteří by se vzdali základní svobody, aby získali trochu dočasné bezpečnosti, si nezaslouží ani svobodu, ani bezpečnost.“

      2. Zatím ne de iure, ale de facto ano, aktivisti a media to zařídili, z války s covidem plynule přecházíme na válku s Ruskem, jen na atomové hřiby nepůjde ignorovat stejně jako na vládní ? kurva už ani nevím jako tomu říkali, jo opatření. Uvidíme jestli ještě letos vypíšou nějakou válečnou daň …

        1. Neblbni, neraď jim.

        2. Atomovy hriby nebudou. Proc taky. Zatim, jak to tak pozoruju, ten bordel hraje do karet vsem zucastnenym. My to jen zatahneme.

          1. :-D :-D Tvl ty jses uplne ucebnicovej :-D

            1. Je to na tebe moc slozity, Lojziku, ale reagujes spravne. Radeji se smej, blazni maji zivot snadnejsi.

              1. To je tak trapny :-D Ale chapu, na tohle noticky nemas, co?

        3. Ano od unora 2020 sme honili cov,ted rusko+putina.nahody se deji.

    2. No já nevím, já jsem v tomhle asi extremista, ale já jsem za absolutní otevřenost. Nechal bych všechny informace tak jak jsou a kde jsou, a snažil se o osvětu obyvatelstva.

      Tady máte stádní média, tady alternativní, tady máte weby, které většina lidí označuje za dezinformační, vemte si informace odevšad, porovnejte si je a udělejte závěr.

      Vím, je to běh na dlouhou trať a možná je cílová čára v nekonečnu, ale za mě je to jakési „nejméně špatné“ řešení…

      1. +1

        Jenže když si přečtete příspěvky těch, co to schvalují, více či méně otevřeně hovoří o tom, že to je kvůli blbcům a méněcenným, kteří by se tím nechali manipulovat. A ty je potřeba ochránit před nimi samými.

        1. Třeba se znovu dočkáme i jednotné kandidátky Národní fronty, protože neuvědomělí občané volí špatně.

          1. monday: tak pokud jde o covid, dotáhli jsme to téměř do úspěšného cíle, od povinného očkování jsme nebyli daleko. Vy jste byl ten co byl proti?

            Pokud ne, proč by neměla většina odhlasovat i teror v jiné podobě? Jen proto, že zrovna v té jiné podobě už Vám nekonvenuje?

            Vypadá to, že už jste druhej, na koho došlo. Poučil jste se aspoň? Uvědomujete si to?

            1. @fatdwi
              když najdete jediný příspěvek, kde jsem podporoval povinné očkování, máte u mě láhev skotské.
              No tom, že bláboly typu 9 covidovejch pacientů z 10 byly naprosto nesmyslné, trvám stále.

              1. monday: já se Vás ptám. Že jste od doby, co jste byl z covidu posranej a horoval za lockdowny raději zmizel, vím a tedy taky vím, že takový příspěvek jste tady nemohl napsat. Takže?

                Na tom klidně trvejte, ale zkuste to tedy také nějakým odkazem, což?

                1. Horoval jsem zejmena proti picovinam typu 90% pacientů je ve spitalu zbytecne. Ja cekam na doložení tvrzení, že jsem byl zastánce povinneho ockovani.

                2. Pardon, blbe jsem cetl, vsadite to same, pokud dohledam?

          2. No on Slávek vidí třeba tu hrůzu na iDěsu, co předvádějí tamní uvědomělí Kroupové.

            Vedle takových lidí, jak je Kroupa, Nožička, Ábelovský, bych se bál stát i deset metrů..

            Ne my, kteří se díváme na aktivity mainstreamu podezřívavě (protože lhali už tolikrát a i víc), ale právě tihle lidé jsou kolaboranty s tím největším odpadem, co právě na UA dostává čočku.
            Ono tak dlouho se vyřvává, jak na fotbale „Púútin chujlo!“ a za tiché podpory místních gangsterských oligarchů ve vládě, až se ten dotyčný chujlo nasere a jde si to s těmi nácky a banderovými potraty vyřídit.
            Nic víc bych v tom zatím nehledal. Zato furt hledám ty stovky kusů zničených ruských obrněnců, fotky sestřelených stíhaček, fotky rozestavěných Gradů, mířících na největší kyjevská sídliště – a nic.
            Kurva jedno velké nic, hovno, nula, zero.

            1. Ty jses fakt vsech zmrdu kral….

            2. Takže ta armáda tam vjela kvůli tomu, že se někde tzv. vyřvávalo „Putin chujlo“ a je to tak správně. Slušnej vhled do strejdovskýho světa. Tvl, už aby to vymřelo.

              1. Neboj neboj, už to nebude dlouho trvat. Ale pěkných pár takových, jako jseš ty, vezmem s sebou.

                1. Vy strejdové? No panečku.

                2. Vem si zoloft a buď hodnej, strejdo.

                3. To bude ještě divení.
                  Ale na druhou stranu je dobře, že jste vy zmrdi v klidu, pude to líp.

                  1. Vyhonil sis teď?

          3. Kandidatka NF EU.to prijde.jsem si jist.

      2. BonfireCZ +1

        Ano, to Vás šlechtí, že máte rozum.
        Dnes bohužel spíše výjimečný jev. Vrchnost a hlasití křiklouni se „správným“ názorem cenzuru uvítají vždy – a teď je stádo tak vystrašené, že jim to asi i projde.
        Ve skutečnosti je to jako když dopravní experti a fízlové dlouhá léta tvrdili, že bez neustálé silniční buzerace by byly krajnice plné ohořelých nabouraných vraků a přejetých mrtvol. V období „pandemie“ pak měla policie na starosti jiné věci, takže k pomáhání a chránění na silnicích asi rok a půl v podstatě nedocházelo. A nestalo se nic, žádné haldy mrtvol. Sice se v určitých měsících „pandemie“ jezdilo méně, ale v jiných úplně srovnatelně s běžným provozem – ani tehdy se žádný masakr nekonal.

  3. První dny invaze jsem sledoval jen zprávy a měl obrovskou radost, jak se UA drží proti ruské invazi.

    Pak jsem začal sledovat i český Twitter. A od té doby mi radost z UA úspěchů v obraně stále více čeří starost, jak se fanatizuje naše země.

    Už i lidé, kteří byť jen naznačí že je žádoucí vyjednávat o míru, jsou prohlašováni za kolaboranty s Ruskem. Masově se podávají trestní oznámení. Masově jsou rozesílány „cancel výzvy“ ke zrušení bankovních účtů či jiných „vymožeností“ tomu a onomu.

    Masivně se rozjíždí kampaň, že všichni „antivaxeři“ jsou rusofilové a mělo by se s nimi podle toho zatočit.

    Myslím, že brzy přijde čas, kdy bude nejlepší držet hubu a schovat se před lynčujícím davem fanatiků, co jsou přeci „ve válce“. Protože je úplně jedno, že jsem třeba pro Ukrajinu – nemám tečku, tak jsem rusohul. Polehčující okolnosti se neuznávají, buď jsi 100% s námi nebo proti nám.

    1. Pěkně se to tu vybarvuje.
      Aspoň je vidět, kdo je kdo – aspoň jedna pozitivní věc na tomhle závalu trolingu.

      1. Copak – také jedeš tu linii „buď jsi 100% s námi, nebo jsi nepřítel“?

        1. Nejedu.
          Ale zrovna Ty bys mi mohl, jako amatérskej analytik vysvětlit, proč jsou Maďaři s tím vaším zloduchem v pohodě.
          Proč maďarská média neštengrujou, neobjevujou se tam několik roků staré fotky a nicneříkající záběry z MT a z 15.patra paneláku, jak kdesi cosi čoudí a fotograf to vydává za zničenou diplomatickou čtvrť Gradama, proč mají Maďaři klid a lacinej plyn – a tak.
          Zrovna Maďaři, který ještě nedávno nemohli Rusům přijít na jméno a mají s nimi taky svoje trpké zkušenosti.
          Nebude to třeba tím, že Maďarům někdo vysvětlil, oč ve skutečnosti na UA kráčí?

          1. Servisdok: 1*

          2. Ale prd „analytik“, pouhý čtenář. Nevím o jakých obrázkách mluvíš mluvíš, protože roky nemám telku a nesleduju mainstreamová média. Nejsem masochista.

            Já se koukám na Twitteru na syrová videa, co nahrávají místňáci z mobilů. Třeba jak s mobilem obchází tu sundanou Ka-52.

            A můj kamarád má naprosto důvěryhodný zdroj přímo v Kyjevě, co říkal že v ulicích jsou mrtvoly ruských vojáků které nikdo neodklízí.

            Nepotřebuji tě přesvědčovat, věř si čemu chceš. Mně do toho nic není.

            1. Tak sem s těma fotkama!
              Na co čekáš? Až zahřmí?
              Chcu vidět neuklizené, hnijící mrtvoly ruských vojáků u silnice, případně jak na ně ukrajinský děcka chčijou a taky chci vidět ten Kamov. Fotky z tvitru ověřit a nalinkovat umíš, ne?

              1. Jak se ověřuje fotka z Twitteru? Určitě je to jednoduchý, když to umí i servisdok, ne?

              2. Nemám potřebu tě přesvědčovat, věř si čemu chceš. Jak říkám – mě do toho, čemu věříš, nic není. Jestli sis nevšiml, nenapsal jsem sem žádný článek o bojích na Ukrajině.

                Jen abys neřekl, že si to cucám z prstu, tak namátkou:
                https://twitter.com/Osinttechnical/status/1496814387016912899
                https://twitter.com/Osinttechnical/status/1498273331971305477
                https://twitter.com/YWNReporter/status/1498115968190533638
                https://twitter.com/AceJaceu/status/1498304502704787457/photo/1 (souřadnice sedí poblíž silnice E40 nad Brusilivem mezi Žitomirem a Kyjivem)

                Klidně si mysli že je to z nějaké hry, mě je to jedno, vím co říkají místňáci kterým nemám důvod nevěřit.

                  1. Dobré je, že i ten Charkov má něco jako okruh, na rozdíl o Prahy.

                1. samfink went wrong, hm, supr no

              3. tady máš, už i jeden z největších přátel rusáků (podle obdivovatelů Putina) tedy Turecko, dodává ve velkém bojové drony na Ukrajinu: https://twitter.com/hashtag/BayraktarTB2?src=hashtag_click

                1. turci si dělají, co chcou, začínají si hrát zase na velmoc a todle je jim náramně do krámu; to zas bude divení, esli se podaří RF uvrhnout do sraček a mezitím si budou turčáci zbrojit a pak si dondou vyzvednout, co budou chtít

                  1. Turecku chybi akorat jadro. Zbytek uz ma a z velke vetsiny i vlastni vyrobou.

                2. Turecko je predevsim nas strategicky partner v NATO, tak se do nej nenavazej. NATO neni zadna sebranka nejakych hej nebo pockej. Ostatne jeho mirova mise na Kypr je jasnym signalem, jak se to ma delat a koho podporujeme.

                  1. Mise na Kypr ale byla v podsattě mírová. Začalo to totiž Řecko, který se rozhodlo anektovat celej Kypr pro sebe, včetně tehdy autonomní turecké části. No a Turci jim to zatrhli. Nicméně protože to jsou musulmani, tak my podporujeme Řeky.

            2. „Můj kamarád má naprosto důvěryhodný zdroj přímo v Kyjevě, co říkal že“…To mi stačí, Jendo.

              Kurvafix, zrovna Ty a s touhle argumentační výbavou, mi budeš vykládat cosi o mém striktně černobílém vidění a o sto procentech pro/proti.

              1. „Sto procent pro/proti“ se týká odsuzování, nenávisti a netoleranci vůči lidem, kteří drze mají jiné názory, než dotyčný hodnotitel.

                Já neodsuzuji ani nikoho, kdo si myslí že tam žádný konflikt není. Neodsuzuji dokonce ani ty, kteří věří že tam Rusko osvobozuje krajinu od fašistů. To je jejich věc. Já vím svoje a nepotřebuji žádnou zpropadenou „národní jednotu“ ani potvrzení od skupinky.

                Zato odsuzuji, pokud někdo vyzývá ke zrušení nebo likvidaci kohokoli jiného za to, že má podle něj „špatné názory“.

              2. Servisdoku, já myslím, že mnohým se hroutí svět.

                1. To je pravda. Třeba můj kolega. Velký obdivovatel Putina. Roky nás oblažoval jak je VVP špičkový politik, co všechny strčí do kapsy, jak je ruská armáda mocná a silná a jak nás všechny převálcuje, když se ruský medvěd naštve. 23. února ještě zářil jak sluníčko, jak si Vladimír Vladimírovič Západ namazal na chleba. Ve čtvrtek už trochu znejistěl a v pátek už moc nemluvil. Když Putin začal hrozit atomovkama, tak mu to trochu zvedlo náladu, ale přijde mi, že už do toho nedává to srdíčko jako dřív. Samozřejmě mu ty úspěchy ruské armády dáváme patřičně sežrat.
                  Tady bych rád upozornil, že nám rusofobním sviním se svět rozhodně nezhroutil, naopak zažíváme příjemný pocit zadostiučinění že spousta lidí taky konečně pochopila, co za kurvy jsou rusáci a Puťka.

                    1. geniální :-)

                    2. To sedí

                  1. Me je to ve finale fuk, kdoje vetsi kurva. Ucel – oslabit Evropu – seevidentne podari a smejici se Cinane mi na nalde taky nepridavaji.

                    Uplne chybi rozum. Vsude jen emoce. A verim tomu, ze stejne, jko v tom peknem kreslenem obrazku, si ani my nevezmeme ponauceni az budeme ekonomiku zase vyhrabavat ze zeme, udelame stejnou picovinu za par desetileti zase. Pokud teda uz tou dobou nebudeme ofiko cinska kolonie.

                    1. Vydim to podobne

            3. Jan Mrcasik:
              „…můj kamarád má naprosto důvěryhodný zdroj přímo v Kyjevě…“
              – – –
              Tak určitě, asi jako ta tajemná Aurora/Black Manta/TR-3-cosi…

              :O)))

              (… kdybys nebyl takovej fantasta a k tomu ulítlej „motorkář“, možná bych něco bral jako dost pravděpodobný, ale bohužel…)

              .

          3. Protože Orbán ví, že zajíci se počítají až po honu.
            Když nebude mluvit vyloženě prokremelsky a postará se o lidi, co z Ukrajiny zdrhnou do Uher, tak si nedostatečné maďarské angažovanosti nikdo ani nevšimne. Správně angažovaných představitelů států i běžných občanů je po Evropě i po světě aktuálně až až. Když Viktor dojde k názoru, že s ruskou ármijou to na Dněpru vypadá fakt bledě, určitě se ještě zvládne přidat ke stádu, však politiku nedělá první den.

    2. Do toho GreenNewDeal a Piráti s TOPkou už spinují, že řešením je ještě více elektrodebility a OZE… Asi zase bude nejmoudřejší se odříznout od všech médií a užívat dne, dokud to jde.

      „Nikdy nepromrhejte dobrou krizi – protože vám umožní prosadit to, co by jinak bylo nemyslitelné.“

      Zase se to těm politickým psychopatům jednou daří. Více cenzury, více nesvobody, více lynčování, více revolucionářství. Ach jo.

      1. Jan Mrcasik: žijeme v revoluční době, to si člověk nevybere. Pokud dějinné zvraty nevytváříte, jste logicky jen jejich nedobrovolným účastníkem. Je dobře, že víme, jak si připadali Židé před Norimberkem? Na rozdíl od nich aspoň víme, jak to končí. Pomůže nám to nedopadnout stejně? Nedávno jsme se tady o tom bavili – máte sbaleno?

        1. Není kam utéct. Tak carpe diem.

          1. Jan Mrcasik: to úplně nesouhlasím, bohužel je to všechno daleko a dnes se to zdá být jako strašný problém a navíc zbytečné (rodina je tady a přece nepojedeme sami). Až se to bude zdát jako dobrá alternativa, už to nepůjde udělat, to je jisté (protože něco složitého se jako dobrá alternativa jeví jen ve chvíli, kdy je na druhé straně něco velmi nepříjemného – a to „něco“ se zatím nestalo, voda teče, máme co jíst a zatím i čím topit).

            1. „dnes se to zdá být jako strašný problém a navíc zbytečné “
              – presne takto sa vyjadrovali nemeckí Židia , videl som v jednom výbornom filme.

              “ Až se to bude zdát jako dobrá alternativa, už to nepůjde udělat,….“
              – a presne takto skončili tí nemeckí Židia v tom výbornom filme.

              Historia sa opakuje.

            2. zatím

              jak dlouho budeš čekat? až budou PHM za 50 a plyn za 100?

            3. fatdwi: a kam tedy? Když se podívám např. na covidismus, tak asi všude na světě horší. Pokud přidám právo na sebeobranu, zmizí i těch pár alternativ co vypadalo. A tak dále…

              1. Jan Mrcasik: čím víc podmínek, tím méně zemí je splní, to je logické. Ideálně mimo spáry EU a současně někam, kam se dá dojet autem. Rozumná prý je Černá hora, zvažoval jsem, že to tam omrknu na dovolené. Netrvám na kvéru za pasem, takže tohle omezení neřeším. A obecně jsem zvažoval i Chorvatsko, protože Chorvati – alespoň ti u moře – nikdy z covidu podělaní moc nebyli. Plus totalita se bude přežívat lépe na pláži než tady.

                Pak jsou tu exotické možnosti – když tady vše prodáte (zvlášť při dnešních cenách nemovitostí), tak na thajských ostrovech nebo Bali vydržíte docela dlouho a máte-li možnost práce z domu (což předpokládám jako programátor máte), tak je to zajímavá možnost. Znám moderního „digitálního nomáda“, co žije většinu roku právě tam a není to úplně špatný život. Ale holt není pro každého a určitě ne pro ty se silnými rodinnými vazbami.

                1. Není Černá hora aspirant na členství v EU?

                  A o Chorvatsku jsem ze čtení o jejich policii a přestupcích nabyl dojem, že tam neexistuje žádný právní stát ani spravedlivý proces, jen svévole fízlů.

                  1. To, co píšeš o Chorvatsku můžeš směle prohlásit o komplet celém třetím světě. Plus si vzpomeň, co tyhle exotické diktatury prováděly během covidu. A jak tam nejsi našinec, tak tě nikdo šanovat nebude. Ba ne, jediný místo pro emigraci jsou vybrané státy USA. Jinak je to v lepším případě z bláta do louže, v horším z bláta do nasraný žumpy.

                    1. Guatemala. Akorát je tam docela dost US důchodců, co si nemůžou dovolit doochodit na Floridě.

                    2. Evropského duchen je spousta i v Turecku. Je tam levno, slušná životní úroveň a domů kousek. Třeba tam v důchodu taky pár zim strávím. Ale emigrovat na stálo bych tam teda fakt nechtěl.

                    3. Kamos ted si jede nechat do Turecka prehodit slinivku. V Cesku cekacka jak na komunismus a tajnosti okolo toho jak s receptem na CocaColu. V Turecku si to sice zaplati sam, ale pomalu na pockani. Jsem si rikal, odkudpak ze budou ty nahradni dily…

                    4. Panek: máte k tomu víc info nebo nějaké spolehlivé zdroje? Řešil jsem spíš Jižní Ameriku, Židi a esesáci věděli, proč tam jdou. Ale tu střední mám spíš zafixovanou jako „drogy, průser, mafie“.

                    5. Znám osobě chlapa, co tam byl několik měsíců a vrátil se jen proto, aby se s ním manželka (ona zůstala v ČR) nerozvedla.
                      Lidi jsou tam fajn, nevnucují se, ale na požádání jsou ochotní. Jenom dost často smrdí potem a to i ženský. Dokonce se tam dají najít Češi, co za socíku zdrhli. Jídlo je tam teda hlavně o ovoci, takže málo masa a místo zeleniny různé ovocné saláty jako přílohy. Jídlo se fakt musí vychytat, protože běžný Evropan se tam z toho různého ovoce dost často osype.
                      Elektřinu si tam musel platit každý týden. Nezaplatíš – nesvítíš. Protože každý týden chodil týpek, co odemykal automatickou západku, a kdyby nepřišel, tak cvak a tma.
                      Daně tam nerezident platí 2x větší než lokál, ale pořád je to jen 15% (rezident má 7%). Jenže daně se platí jen z příjmů získaných tam, takže pro penzistu s důchodem z Evropy nulové daně. Guatemala má minimální státní aparát, který je v podstatě krmen pouze z DPH. To je tam v sazbě 12% a 0% u potravin. Lovení a rybaření si tam řeší na municipální úrovně, protože to jsou jejich zdroje.

                    6. Nj, jenže na dovču je to super i na Kubě. Chodících peněženek si místní ceněj. Spíš je potřeba se podívat, jak se stát chová k místním lidem, na policii, justiční systém…
                      Thajci jsou fajn ochotní a úsměvaví lidičkové a turisti tam maj kromě drog a urážky majestátu prakticky volnou ruku. A přitom je to celkem tuhá diktatura prolezlá korupcí, vymahatelnost práva je mizerná a kriminály nelidské.

                    7. Panek: člověk by to musel zkusti. Ovocná strava místo steaku teda nic moc, ale prý je to zdravější. Otázkou je zdravotnictví – jestli je to oblíbená destinace US důchodců, tak to tam snad bude docela OK, ale co si může dovolit US důchodce možná nebude ideálka pro českého. To je na těch „destinacích na stáří“ asi nejzásadnější. Je hezký, že je tam levně, ale co pak dělat, když zdravotních problémů může být docela dost a je nutná lékařská pomoc? Každý není Dušek, aby si dal 3 dny půst a angína je fuč.

                    8. Tak ta jižní Amerika byla spíš proto, že to tam měli Němci už předem posichrovaný, pro všecky případy. A masivně tam působila organizace (teď z hlavy nevím přesný název), kterou Forsyth fiktivně pojmenoval ODESSA. Skutečně tam bylo hafo lidí z Německa, kteří pro případné další uprchlíky budovali komplet nový životy a u značné části z nich se to povedlo.
                      Býval by to přežil i Eichmann, zatlučený byl dobře, ale Židé jsou Židé a tu jehlu v kupce sena najdou, i kdyby to mělo stát nevímco – za což mají moji nehynoucí úctu a nejen za toto.

                    9. Ony tam byly velký německý komunity ještě z dob před první světovou a některý jihoamerický země na tom byly ekonomicky docela dobře, měly prachy ze surovin, fosfátů, guána…

                    10. Ja nevim, ja jsem v Latinske i Jizni Americe parkrat byl. Ovoce jsem byl prezranej za prvni tejden, krmeni Ar oriskama mne prestalo bavit hned ten dalsi. Vzduch jak v pradelne, to mne sralo nejvic. Jako jo, teplo teplicko, benzin za par slupek a pujceni auta za pusu. Jak se seslo z nejake turisticne destinace, tak spina, svabi, bordel. Kdyz je clovek mladej, vidi to jinak, ale na doochod… no, nevim. Pokud si nekdo nemuze financne moc vyskakovat, pak to umim pochopit. Ale jako dobrovolnou volbu… tezko.

                    11. Sysop: a proč sis nedal něco normálního? Jasně, že ovoce se tam válí všude, ale že by „comida a kilo“ byl jenom sladkej bufet, toho jsem si nevšiml. V Brazílii i Argentině jsem jedl úplně normálně. Guatelama je nejspíš něco jiného, tam jsem nebyl a z popisu mě to až tak neláká, ale rozhodně bych neházel Latinskou a Jižní do jednoho potravinového pytle.

                      Pokud jde o počasí, tak záleží, kde se člověk nachází. Je jasné, že na důchod dusno není úplně optimální (stačí se podívat po rodině, kolik důchodců jezdí v srpnu k moři, ani to nemusí být žádná exotika s vlhkostí 100%).

                  2. Jan Mrcasik: aspirant je kde kdo, ale za posledních 15 let jen to Chorvatsko. Neříkám, že nepohltí i ČH, ale myslím, že EU teď má trochu jiné starosti. Škoda toho HR že tam vlezlo. Pokud jde o HR a policii, tak to je klidně možné, je to však horší než to, co se děje tady? Otázka přece není „je to tam lepší ve všem“, ale „je to lepší místo k žití“? To se pochopitelně liší u každého dle priorit.

                    Plus např. nevím, jestli mají v HR bodový systém – protože zvůle je i tady, zvlášť pokud jde o přestupky na místě. Že si s tím umíme poradit neznamená, že je to tady v pohodě. Tam může být v pohodě prostě zaplatit a nazdar, stejně jako to tady bylo do r. 2006.

                    1. Já si třeba myslím, že jako klasickému středoevropanovi, který vyrostl u rybníka či přehrady, se Vám tam to moře začne brzy zajídat. Jistěže by šlo udělat si z něj nějaký malý byznys, ale tady si myslím, že místní Vás mezi sebe prostě nepustí s tím známým „sami máme málo“.
                      A co jiného chcete v HR dělat? Ta země stojí a padá na turismu a za barák, který je skutečně zděný a má to, co každý jiný evropský (a není z poloviny zbouchaný ze sádroše) tam zacálujete majlant. Ve výsledku bude život v takové turistické destinaci, drahý jak sviňa.
                      Vím to od několika mladších Čechů, co tráví většinu roku boucháním prachů na Mallorce a jen na pozdní podzim a Vánoce se vrací sem. Už ani ta Mallorka není, co bývala, kdy tam rozjaření Němci nechávali (dříve) tuzéry ve výši několika desítek marek, později několika desítek euro. To už dávno není pravda s výjimkou polo-vnímajících Britů, kteří jsou údajně pořád stejní.

                    2. Jo, to je další věc. Čím se v tý zemi živit. Bejt tam jako expat, odborník vyslanej a placenej velkou zahraniční firmou, to je super. Ale ucházet se na trhu práce mezi místníma? S jejich rodinejma, politickejma a osobníma vazbách? V nějaký prdelní rozvojový ekonomice, kde není pořádná práce ani pro místňáky? Ještě tak ten penzion nebo národní hospodu pro krajany turisty, nebo bejt prodavač zájezdů místní cestovky zaměřený na turisty.

                    3. servisdok: to si nemyslím, mám už nějaké zkušenosti s životem mimo ČR (nějaký ten rok jsem si zkusil).

                      Pokud jde o práci, tak pochopitelně (jak jsem psal i Mrcasikovi) musí člověk umět něco, co je v dané lokaci (nebo z dané lokace) uplatnitelné. Přecejen neumím-li jazyk, musím být buď odborník, se kterým se budou bavit anglicky, protože jim to za to bude stát nebo musím dělat business jinde. Lze si i otevřít business vlastní, nakonec i v tom HR už jsem narazil na Čechy vlastněné kavárny a restaurace (nedělám si ale iluze o tom, jak asi vypadá místní mafie, která do toho prakticky jistě bude kecat, ať už je to jejich kníže Pavel, ve dne zastupitel nebo něco více kriminálního).

                      Pokud jde o místo k životu, tak jsme u toho, co člověku vyhovuje. Nepřijde mi jako dobrý nápad usídlit se v Makarské, kde bude tlak na ceny všeho, hlavně v létě (a v zimě tam služby budou mizerné). Bavíme se přece o životě, ne o dovolené. Ale Chorvatsko nejsou jen předražené resorty, člověk může být např. v Pule, Rijece nebo něčem podobném. Je to jen o preferencích. Podobně si dovedu představit Rakousko a hory (např. Graz, Innsbruck), akorát tam pochopitelně emigrace nedává žádný smysl.

                    4. Akorát Chorvatsko má jistou nevýhodu, a sice že je od roku 2013 člen EU. To už radši zůstanu doma a do Chorvatska pojedu na dovču.

                    5. Jinak když už se bavíme o vnitřní migraci v rámci EU, tak proč ne PIGS. Draho tam není, moře je většinou lepši, počasí slušný, kuchyně chutná a možnosti obživy asi tak stejný jako v tom HR.

                    6. shane: PIGS je z pohledu covidu katastrofa. Portugalsko mělo prakticky povinné očkování (přes 90% populace je napícháno) a na začátku podzimu vyšlo pár článku na to, jakou tam mají pohodu a jak tam se všema tečkama s covidem šťastně zatočili. Byla to součást propagandy za povinné očkování u nás (do doby, než se začaly objevovat články, že mají další vlnu, pak články o Portugalsku v tichosti zmizely).

                      V Řecku ještě teď nosí hadry na hubě a pokuty v řádu stovek éček (300 tuším) za porušování. Pravidla pro cestování děs běs.

                      A jak to vypadalo v Itálii a Španělsku si určitě taky pamatujete. V Itálii bych k tomu přidal mafiánskou povahu celé země, tam bych žít nechtěl. Ve Španělsku, resp. v Katalánsku by se mi líbilo, mám to tam moc rád. Ale z výše uvedených důvodů bych tam spíš být nechtěl. Jedině Baleáry, jenže to jsme zase na ostrovech plus pochopitelně turismus a z toho plynoucí ceny všeho (už před lety, když jsem si tam prohlížel výlohu nějaké realitky jsem si s trochou nadsázky říkal, že ty ceny vypadají draze i kdyby za nimi místo znaku E bylo napsáno Kč). f

                      Proto píšu HR, protože ač je v EU, je to za mě aspoň trochu podobné českému bordelu s bonusem v podobě moře. A jestli si tam zajedete na dovolenou – to je právě velká otázka. Není to tak dávno, co to byl docela dost problém a tady to stálo vcelku za hovno. Bude nutné z něčeho sanovat covid, Ukrajinu a grýndýl.

                    7. Italii bych skrtnul z danovejch duvodu. Recko je stran korupce dost brutalni a urednici moc aktivni. Portugalsko neumim posoudit, snad to Spanelsko…?

                    8. servisdok
                      1.3.2022 v 14:28

                      Odkoupit nějakej sádek a dál pěstovat olivy/fíky, případně být podnikavější a zkusit z toho nějakej exportní produkt, mimo pouhýho prodávání na trhu?

                    9. Pánové, po vaší zevrubné analýze pořád vychází tahle česká kotlinka jako nejlepší volba :-)
                      Jistě, chilská či argentinská pampa/hory budou určitě „svobodnější“ ale kdo z nás na to má reálně kule?
                      Nehledě na to až si tam zlámeme nohu či nás trefí šlak tak žádný IKEM v dosahu 1000 km jaksi není.

                    10. kiv61: ne, že bych byl odborník na lékařskou péči v Chile, ale v Asii jsem měl tu čest a stačí si vybrat destinaci, kde to není zas takový problém. Místo k lokálnímu řezníkovi zajdete do nějaké bílé nemocnice – angličtina, čisto, slušná péče. Ceny nebyly nijak strašlivé (jasně, neřešil jsem tam operaci karcinomu). Tj. nedivil bych se, kdyby i v tom Chile něco takového bylo. Jen je nutné to mít v rozumném dosahu, když jsem holt ten důchodce a budu to nejspíš potřebovat. Hrát si na geroje na samotě v Andách je spíš pro mladší generaci.

                      Člověk pochopitelně přežije i tady, nakonec co mu zbude, že. Se holt přizpůsobí. Včera jsem nechápal, že se zase zjevilo nemálo degenů, co jdou z restaurace a na cestu od stolu k východu nasadí hadr na hubu. Těm nebude dělat problém ani když se budou modlit 5x denně na koberci otočeném k Mecce. A my s mozkem zase nakoupíme chaty a budem se realizovat mimo většinovou společnost.

          2. Přesně.
            Covid-19 asi pomalu končí, ale pár šroubů ještě nebylo utaženo. Takže Putin-22 přišel jako na zavolanou.
            V krátkodobém horizontu nás sice osvobodil od otravného houkání sirén první středu v měsíci a hodil vidle do grýndýlu, ale uvidíme, jak dlouho to vydrží.

            1. karban: jste nečetl, že grýndýl super věc, protože tím vypálíme rybník Rusákovi, protože nebudeme potřebovat jeho ropu? Soudruzi se toho jen tak nevzdají, příliš mnoho lidí v tom má příliš mnoho peněz. Spíš se to proti nám otočí ještě hůř, protože hromádka k rozkradení se zmenší(ila). Na tom bude pozitivní akorát to, že se to dotkne většího počtu užitečných idiotů než bez Ukrajiny. Ale těm to stejně nikdy nedocvakne, po únoru 48 to tady šlo taky od 10 k 5 a co, že by se někdo poučil? Naopak, ze spousty lidí se staly svině. Nezapomínejte, že člověk je tvor přizpůsobivý.

              1. To jo. Ale než budeme mít ty sluníčkový technologie, tak se zatím musíme semknout, nahodit znova uhelný elektrárny a soudruzi z NDR pozastaví vypnutí jádra.

              2. Na druhou stranu pokud by UA fakt ke své škodě vstoupila do EU, alespoň by se zvětšila příležitost kam se zašít nebo kde zdrhnout přes čáru eurosajuzu.

                1. to si děláš prdel, ke své škodě ty vole? držkou budem rýt v zemi, aby se tam nalily biliony a dál tam oligarchové stejně všechno rozkrádali na sračky

                  a eště se vole zvedne 20000000 UKček a ušlapou nás, bo přeca volnej pohyb osob žejo

                  není todle Putinův plán? nahnat je to uhnijní náruče a pak se dívat, jak se celej ten bordel složí jak domeček z karet, takovou černou díru ten spolek bolševiků neutáhne ani kdyby si založili druhou centrální banku a tiskli 4× tolik

                  1. Někam na konec stránky jsem dával odkaz, že na Slovensko už volný pohyb je.

              3. Tak současné situace ukázala jak je grýndýl nahý….vypálíme rybník Rusku tím, že si postavíme energetickou nezávislost na…chvilka napětí….levném plynu…..z Ruska.

                1. A prečo, veď môžeme aj na 3x predraženom plynu dovezenom tankermi z USA.

                  1. Tak. Jak jde o zelenou budoucnost, nebudeme hledet na nejake dluhy. Penize jsou prizemni.

                2. starter25: soudruzi zjevně nepočítali s tím, že jim do grýndýlu bude házet vidle Putin. Aspoň víc lidí vidí, v čem že je ten „dýl“ vlastně „grýn“.

                  Ono zase spoustě lidí až pozdě (pokud vůbec) dojde, že „grýn“ v tom „grýndýlu“ není o přírodě, ale barvě peněz. Podobně jako když si blbeček u volební urny myslí, že ANO, bude líp jemu nebo že pomahač a chránič je tu pro plebs.

    3. Já jsem tu hysterizaci sledoval v neděli a nemam z toho dobrej pocit. Tohle se vymyká jakýkoli kontrole. A politici se začínají předhánět, kterej davu líp vyhoví. Viz Fiala teďka.

      1. AJR: ratlík s náhubkem nejspíš dostal noty, víc bych v tom nehledal.

        1. Asi je to už jedno, američani vyklízejí ambasádu i v Minsku a asi i v Moskvě.

          1. By me zajimalo, kde si myslej, ze pro ne bude bezpecno…

    4. Sledovat český twitter je až na pár výjimek absolutní ztráta času. Ten dav se tam navzájem potvrzuje ve svých názorech a kdo se jim nezdá, toho uštěkají. Teď zrovna se dá realizovat na protiruské kampani, jindy je to MeToo, Ovčáček, BLM nebo Agrofert. Vždycky je na kom si zchladit žáhu.

      Dobrý je, že je to stejný jako třeba diskuse na Novinkách – ten fanatický štěkající dav je de skutečnosti pár desítek, maximálně stovek lidí. Jen se dokážou sami navzájem přesvědčit o tom, že mají tu jedinou a správnou pravdu.

    5. Vzdyt jsem tu uz davno „predpovidal“, ze se pred zrcadlem budeme ucit presvedcive vyslovovat vety, ktere byly popularni mezi nasimi rodici. Tedy „ja se o politiku nezajimam“, pripadne „ja chci mit klid na praci.“ To ale nejspis vydrzi jen na par let, nez to tu definitvne vezmou do rukou zlutaci. Holt je potreba se smirit s faktem, ze dobre uz bylo a snazit se minimalizovat skody v nejblizsim lidskem okruhu.

      1. Caleb:
        „…se pred zrcadlem budeme ucit presvedcive vyslovovat vety, ktere byly popularni mezi nasimi rodici. Tedy „ja se o politiku nezajimam“,…“
        – – –
        Fajn.
        A jistě se taky pamatuješ, koho jsi házel u voleb…

        :OD

    6. ANO,jiz to sleduji.i doma zena my to nastinila.pred lety o UK nikdo nerek slovo,max kdyz potr.zednika,na to oka.ale jak tam je.no zajem.ted se vsichni bijou na prsa jaky jsou uslechtili a jdou pomahat,nebot rus je opet rusak.

  4. Jan Mrcasik: Gratulki, největší obdivovatelé diktatury právě bojují za svobodu projevu. To jsem zvědavý, jak dlouho jim to vydrží.
    Mimochodem, před chvílí rusáci začali ostřelovat obytné čtvrti Charkova raketomety, desítky mrtvých.

    1. A kde máš fotky té obytné čtvrti a fotky těch mrtvol, pičo škaredá, vyjebaná havlistická?

      1. Když myslíš, ale třeba teď běhají po netu videa z příjmu charkovské nemocnice, a těch dětí tam není zrovna málo, debile.

        1. Aniz bych se chtel michat do vasi diskuze, tak ale na druhou stranu nechapu, proc jsou toho ted plna media, kdyz sedm let nikoho nezajimalo kolik deti umira na vychode Ukrajiny. Jen se fronta posuinula na zapad, strhujicich pribehu mame plne noviny. Sere mne to pokrytectvi. Ty deti za to nemuzou nikde.

          1. Tak dlouho se chodí se džbánem. Znáš to. Krom toho lidí se víc dotkne přepadení země cizí mocností, než nějaký vnitrostátní strkanice, kterejm hovno rozuměj. Ona ta reminiscence s druhou světovou je v případě napadení Ukrajiny až příliš silná. Včetně tý předehry.

            1. Valka je fakt svinstvo. Na vsech frontach.

              1. O tom žádná.

    2. Cyklisto, tím obdivovatelem diktatury myslíš mě? Na základě čeho?

      Já bojuji za svobodu slova vždycky a pro všechny – hlavně pro ty, co jsou podle Niemollerova maxima na řadě přede mnou. Žádný z cenzurovaných webů jsem nikdy nečetl, ale budu se bít za jejich svobodu slova protože dobře chápu, že jednak je to principiálně špatně a jednak se to nezastaví, dokud to nebude jako v Rusku.

      „Dezinformace je vše, co se odchyluje od vládní linie“ je totiž princip, který i naše vláda dost nepokrytě razila po celý covidismus a teď jdou akorát rukavičky dolů.

      1. JM: Proboha ne, Tebe v žádném případě, jen jsem si projel diskuzi, jak tady tvrdí zastánci Putina zrovna (možná omylem) bojují za svobodu názoru.

        1. “ tvrdí zastánci Putina zrovna (možná omylem) bojují za svobodu názoru.“

          – moc výstižné. Mať slobodne svoj názor – to je také putinovské.
          Správny proBruselák a proUSAk iba prenáša TV názory do svojej hlavy.

          1. ono je docela sranda sledovat jistý posun ruských švábů k opatrnosti a hře na obě strany, tedy když se ukázalo, že ona „speciální operace“ nebude hotová za dva dny. hradním alkoholikem počínaje a diskutéry konče.

            1. Je jité, že u tebe posun nenastal. Vše pro říší. Ave Cemper.

      2. Jan Mrcasik :
        “ Žádný z cenzurovaných webů jsem nikdy nečetl,“

        – uff. Z tvojich názorov to jasne vyplíva, že si vzorne chránený pred „nesprávnymi“ názormi. Ale že sa tým pochváliš, to teda ……..
        Odmietať INÉ názory predtým, ako si ich prečítaš , to je sila.
        Chápem, ty tie názory poznáš z „pravdomluvných“ zdrojov. Podobne ako keď o texte Charty 77 informovali komouši v Rudom práve.

    3. A tak to jste vy fanatičtí rusofobové chtěli, konečně Rusku nakopat prdel, ne? Tak máte příležitost, naprosto s tím souhlasím, že by se zgruntu vyčistil vzduch. Ale žádnému politikovi se do toho zjevně nechce? Proč tedy celá evropská politická scéna dopustila válku, zatímco Maďarsko s Ruskem normální vztahy umí? Proč jsme pro nic obětovali Ukrajinu?

      1. Asi jsem nejak nepostřehl, co se podle vás dělat pro to, aby na Ukrajině válka nevznikla. V čem spočívá to „obětovali“?

      2. My? Proč si kurva myslíš, že jsme něco obětovali my?

        VVP má s UA nějaký zásadnější problém, o kterém my tady zhola nic nevíme, tak ho řeší.

        Tady lítají vzduchem jenom samé domněnky a hýkání 3x naočkovaných oslů, typu „Putin je vrah malých dětí“.

        Ani se nedivím, že z Ukrajiny vyhazují takový čuráky, jako je třeba Kaizr.
        To je nechutná svině prolhaná, která si navíc myslí, že Rusové jsou tupci a nezjistí si, kdo a odkud se jim kýbluje do mediálního prostoru.
        Kde máte, všichni potenciální putinobijci z iDěsů, třeba takovou Procházkovou? Jak to, že sedí doma na prdeli místo toho, aby i se špičkovým štábem reportovala přímo z místa?
        Jo aha, ona má zákaz vstupu na území RF za šíření lží – no ale stejně – UA ještě furt není územím RF a dlouho nebude, tak proč tak skvělá, za ukrutnou až zavilou prolhanost několikrát vyznamenaná Procházková, neinformuje přímo z místa a pravdivě, jak se věci mají?

        1. Víš servisdoku, ono je dost dobře možné, že iDěs tu čteš ze všech diskutujících jedině ty.

          1. To je jisté.
            Už před mnoha lety jsem o sobě psal, že si rád přečtu všecky názory, nejen některé – což bylo ihned interpretováno tak, že hájím zerga.

            A pak, že já tady drsně škatulkuju, vidím černobíle a ještě s klapkama. To víš, že jo.

            1. Já jsem to o tobě nekonstatoval – já jsem vznášel otázku jestli.

    4. Rusáci jsou amatéři, měli se poučit od NATO v Srbsku, tj. zničit rozvodny, zničit elektrárny, GSM vysílače, pak by jim nikdo nedělal ideodiverzi nevhodnýma fotkama, Pak i kdyby to tam vykartili jak Stalin, tak by si mohli v klidu vydat tohle: https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/diskuze/ria-novosti-omylem-zverejnila-vitezny-clanek-ktery-obnazuje-plany-moskvy-40388675
      Ještě se uvidí jestli lidstvo od časů Temudžina vyměklo :-).

    1. Překonejte nechuť a přečtěte si tohle:

      https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/idi-na-chuj-ukrajina-rusko-zmiji-hadi-ostrov-obranci-jsou-nazivu-v-zajeti.A220228_141626_zahranicni_kha

      Samotný ukrajinský, takzvaný prezident lhal, jenom se mu od tlamy prášilo, když světu tvrdil, že:

      „Všech třináct pohraničních vojáků zemřelo v důsledku ruské palby. Hrdinsky zemřeli. Nevzdali se,“ uvedl a posmrtně jim udělil nejvyšší státní vyznamenání Hrdina Ukrajiny.
      Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/idi-na-chuj-ukrajina-rusko-zmiji-hadi-ostrov-obranci-jsou-nazivu-v-zajeti.A220228_141626_zahranicni_kha

      Jakpak se asi odnímá posmrtně udělený, nejvyšší státní vyznamenání, když se mrtvola objeví doma živá ??
      Takový vyznamenání bývá obvykle spojený i s nějakou rentou pro případnou vdovu i rodinu, že?

      A teď mi prosím napište, zda má nějaký smysl se o čemkoli okolo UA dohadovat.

      Když i jejich vlastní, nejvyšší představitel země buď lže, jak červenej pes, záměrně mlží s naprosto evidentním cílem, anebo má okolo sebe až takový debily, že ti nejsou ani schopný zjistit, jak se věci doopravdy mají a co se tam doopravdy stalo.
      Potom věřte čemukoliv z toho, co napíšou zdejší média.

      1. Ty máš fakt dost, podle první zprávy byli mrtví, ukázalo se nejsou, ukrajinská propaganda to využila, no a co? Chceš to srovnávat s ruskou propagandou, která tvrdí, že ani snad nejsou na Ukrajině a všude je vítají šeříky? Rusáci mají tisíce mrtvých, Ukrajinci staví barikády a hážou na osvoboditele Molotovovy koktejly, cigáni rusákům kradou tanky, každý bojuje, jak umí…
        Projdi si diskuzi a videa třeba tady:https://www.armadninoviny.cz/prohlaseni-mzv-cr-k-invazi-armady-ruske-federace-na-uzemi-ukrajiny.html#diskuze

        1. Cigáni kradou ruské tanky? Tomuto může věřit jen naprostý kokot.

          1. Tak obrněné transportéry, sorry, lhát se fakt nemá.

        2. TVL: ukrajinská propaganda to využila, no a co? Chceš to srovnávat s ruskou propagandou?
          A tu o těch stejnejch, ale úúúplně stejnejch krabičkách od sirek znáš?

          1. Tak Ukrajinci potvrdili, že obránci jsou naživu. Už rusáci přiznali aspoň, že natvrdo válčí na Ukrajině aniž by se obtěžovali vyhlásit válku? (Já zapomněl, u rusáků je to normální, už i Finsko přepadli takto). Nemelou náhodou pořád dokola něco o operaci na likvidaci provokací na Donbase? A už přiznali ty tisíce mrtvých nebo jen ty dva, co nebyli z Ruska? (kluka z Dagestánu a teroristu z Čečny).

            1. Tak která propaganda je teda ta lepší?

              1. Obe. Jen mi vadi, ze kdyz si chci nejakou peknou precist, tak mi tam nacpou tu druhou. http://www.sputnik.com :-)

        3. Jen bych chtěl upozornit, že je únor/březen. Takže, kdyby mě někdo vítal květy šeříku, tak by to musely být loňské květy, pravděpodobně zalité v polyvinylchloridová pryskyřici. Takže, kdyby na mne někdo teď házel květy šeříku, asi bych to bral vzhledem k jejich hmotnosti, tvrdosti a ostrým hranám jako útok.

      2. servisdok: A tady máš jednoho fašistu momentálně z Ukrajiny někde od Kyjeva s nacistickým tetováním, jinak nosí i čepici s nacistickou nášivkou, akorát normálně je v Rusku a je to velitel Vágnerovců, teroristické jednotky, která dělá pro Putina špinavou práci: https://www.rouming.cz/roumingShow.php?file=Dimitrij_Uzlin_-_hlavni_denacifikator.jpg

        1. A ještě to má blbě, debil. Esesácký límcáky a Wehrmachťácká orlice. Pro rusáky dobrý.

          1. Co má blbě? SS orlice s hakenkrajcem ve spárech používaly. Heraldicky je to prasečina, podobně jako náš lev s rudou hvězdou místo koruny.

              1. Člověk se pořád učí. Že to ale měli promyšlené.
                https://www.youtube.com/watch?v=yVWc2iBYcbc

                1. Měli. A to ještě byli nějaký jinak tvarovaní ptáci pro diplomatickej sbor, různý typy pro SA a čertví co ještě. Někdo tam musel bejt děsnej hračička.

                  1. Asi jako ten, kdo na mauserovkách maniakálně očísloval každý šroubek. Německá důkladnost.

                    1. Kdyby jen šroubky. I blbý listový pružinky byly sčíslovaný.

                    2. Měl jsem origo řemen na mauserovku a děda mi na tom názorně ukazoval, na čem Němci prohráli válku. Přezka složitě tvarovaná, slisovaná z několika dílů, se zdrhovací osičkou. A zespoda byla ta přeska obšitá kůží, aby netrhala mundůr. Nádherná věc. Kolik výrobních operací na to padlo ani neodhaduju. Angláni měli na řemenu na každym konci přinejtovanej kus plechu a ohnutej drát a Rusové měli špagátek. Amíci měli taky takovej prapodivnej patent, ale ti si to mohli dovolit. Tolik ledniček jako Američané před válkou jsme měli někdy tak v 80. letech.

                    3. Me to vubec neprekvapuje. Nejhorsi je, ze Nemci by radi ty veci delali jinak, ale oni to proste jinak neumi.

                    4. Cerstvej priklad, sterj 1/4 hodiny: ted jsem resil novy stoly do novyho oddeleni. Povidam ‚ty stoly s motorovym nastavovanim a pameti tisicema picovin nepotrebuju. Stoji ten kram 2000 euro kus a kazdej to nastavi jednou za zivot‘. Odpoved ‚nojo, ale tyhle stoly jsou vsude, tak se drzime jednotneho stylu‘. Ja na to ‚jenze do tech zkurvenejch stolu momentalne chybi elektronika, takze nam dodavatel nepotvrdi termin dodani. Kdybychom vzali normalni stoly, ktery vypadaji uplne stejne, jen holt nemaji tu prtavou krabicku s cudlikama, tak je muzeme mit pristi tejden!‘. Opoved ‚nojo, ale architekt tam navrhnul tyhle stoly a je to i v seznamu nabytku, to by se muselo predelat a architekt ma cas nejdriv za mesic plus by se musel udelat novej posudek ohledne pozarni bezpecnosti, hygieny,…‘.

                      Proste…by se jeden z toho posral. A nehnes s nima.

            1. Krom toho esesáci nosili fógla na rukávu, ne na prsou

  5. Děkuji autorovi za edukativní článek, potřeboval jsem se v adresování dovzdělat. Po úpravě hosts některé jdou, některé nejdou.
    Asi jsem udělal píčovinu, že jsem tam šel napřímo, měl jsem použít VPN zřejmě.
    Simvás, nevíte někdo IP na http://www.pravyprostor.cz ? Toho je mi líto nejvíc.

    1. Mne VPN ani TOR nepomohli. Mrcasíkove editovanie hosts tabuľky v PC mi otvorilo tri weby.
      Niektoré ďaľšie sú zrejme fyzicky vypnuté.
      http://www.pravyprostor.cz mi nebeži nijak. Asi tam hodili granát.

      1. Tohle je taky kouzelné:

        https://www.vidlakovykydy.cz/index.php/

        Tam ale existuje takové hardcore, které by ani na moment nepřipustilo, že se jejich guru posral už předem..

  6. Mrcasík má zjavne extremne široký záber vedomostí.
    Chýba mu však jedno :
    Nedokáže z nekonečného množstva informácií odvodiť vysokopravdepodobné závery. Perfektne ovláda technologiu pripnutia webov editovaním hosts tabuľky v PC. Ale nechápe, že zničenie akejkoľvek totality sa nedá previesť, pokiaľ si totalita dokáže korumpovať, podplatiť, oklamať, zastrašiť väčšinu debilných ovčanov.
    Totalita nezaniká slobodným šírením informácií. Je to naopak : Zničením totality vzniká slobodné šírenie informácií.
    Mrcasík má bežný omyl ekonomov : Zamieňa kauzalitu a koreláciu.

    Z psychologie je známe, že slobodné šírenie informácií neznamená nič, ak sú ovčania poloDebilní až debilní, ak sa vyžívajú v totalite, pokiaľ totalita ničí iných ľudí.
    PoloDebilní až debilní ovčania nerozlišujú informácie podľa ich pravdivosti, ale podľa ich VÝHODNOSTI pre nich samých.
    Mrcasík má zjavne extremne široký záber vedomostí – s výnimkou psychologie, filozofie, etiky, morálky, …..

  7. Veeeeeelmi pomalu chodí tento web…..co tak najednou? :))))) No nic. Já mám pro vás zajímavější teorii. Vzhledem k tomu, že se pan Zelený od soboty neukázal a hoši ukrajinští vypouští bláboly o „tajném“ :) ruském cíli zničit krtka, pardon pana Zeleného, kterážto bezcenná figurka je pro rusy samozřejmě největší problém :o), je pravděpodobné, že pan Zelený už nežije. Číslo 5 možná ano, ale on asi ne. Tak už ho soukmenofci odinstalovali, naja. :) Ale třeba se ještě objeví. Vstane z mrtvých, jako Lihoš :o)

    1. to JČH
      No zrovna na a2larmu je pro mě takto vyvážený názor docela příjemným překvapením.
      Euromajdan must go on: https://www.echo24.cz/a/SN27M/zelenskyj-podepsal-zadost-o-prijeti-ukrajiny-do-eu-uz-ji-poslal-do-bruselu

      1. A za nás to okamžitě podpořil Ovar a spol us dalšíma sedmi prezidentama vyzval EU k zahájení řízení o přijetí. To asi Zemanovi voliči nadšení nebudou

        1. Proč? Zemana jsme volili, protože je svůj a i když se mýlí, má k tomu vesměs rozumné důvody.
          Teď už je to stejně jedno a Pražáky si tím stejně nezíská, ať by udělal cokoli.

          1. Mě teda nezíská. I když jsem ochoten mu sem tam přiznat nějakej plusovej bod, to zas jo.
            Krom toho si myslím, že vzít Ukrajinu do EU je dost blbej nápad. Sice jim držím palce, ale EU je ekonomický spolek a má jistá pravidla, které by členové měli splňovat (i když teda na ně dost často serou). Proti Ukrajině je i Rumunsko Monako.

            1. Členství v EU by Ukrajinu zničilo. Socioekonomický systém, který horko těžko zvládá superbohaté Německo, je extrémně nevhodný pro chudé jiho- a východoevropské země. Mladí by odešli a z Ukrajiny by bylo gigantické Řecko.

              1. třeba to chce novou díru na dluhy, kdo ví …

                1. On Zelenskyj nejspíš doufá, že případně členství v EU mu dá do budoucna jisté bezpečnostní záruky. Což není tak úplně chybná úvaha, ale jak píše Jihočech Honza, Ukrajinu by to zničilo.

                2. Já sem tehdy v referendu hlasoval pro, ale vždycky jsem si říkal, jestli by nebylo lepší udělat malou EU (podle vzoru Malé dohody) s Poláky, Maďary a Slováky a Balty, deset let pracovat a šetřit a do EU vstoupit jako bohaté a úspěšné země, ne jako chudí příbuzní.

              2. Zlí jazykové tvrdí, že členství Ukrajiny v EU by mohlo především vážně nabořit zemědělský dotační systém.

                1. Naopak. UA by dostala napálené kvóty, se kterým by sami ještě rádi a dobrovolně posypali pole solí a postavili na nich nějaká skladiště. To už všichni zapomněli, jak to bylo po vstupu ČR do EU s kvótami na cukr, mléko a další zemědělské produkty?

                  Nejprve likvidační kvóty, pak dlouho nic a až potom dotace za nepěstování a řepku pro ty, co přežili.

                  1. Pravda, třeba zplanýrovaný cukrovar v Hrochově Týnci. Ty vzpomínky jsem pravda vytěsnil, abych si vyléčil hnusotřas.

                    1. Ach jo, začínám být moc pravdivej, to je předzvěst arestu.

                    2. No vidíš. A přitom produkujeme víc cukru než za socíku. Lepší technologie a cukernatějšì odrůdy řepy. A je to levnější, protože financuješ o 50 nebo kolik cukrovarů míň.

                    3. shane 1.3.2022 v 6:58

                      Přesně. Právě ta lepší technologie byla namontována v Hrochově Týnci.
                      Co se týče malých cukrovarů, jednu kampaň jsem odpracoval v Hrušovanech u Brna. Technologie byla zastaralá, ale také kompletně odepsaná. Řepa zde zpracovávaná se pěstovala v okolí. Dnešních šest cukrovarů v republice může prosperovat jen díky aktuální absurdně levné dopravě. Nadpoloviční většinu produkce poskytují firmy vlastněné zahraničními koncerny, takže je otázka, kdo je to „my“ (produkujeme více…).
                      Rentabilita výroby cukru byla v ČSSR poznamenaná snahou o soběstačnost, kdy cukrovku pěstovala družstva i na Vysočině.
                      Více menších cukrovarů znamená mimo jiné i menší bodové nároky na vodní zdroje a menší bodovou zátěž životního prostředí čištěním odpadních vod.

                    4. Hanes 1.3.2022 v 1:40

                      Cukrovar v Hrochově Týnci byl postaven na pomoc kubánskému hospodářství jako stavba československo-polské družby.
                      Původní technologie byla primárně navržena pro zpracování dovážené cukrové třtiny, později byla modernizována pro výhradní zpracování cukrové řepy.
                      Alespoň takhle jsem to jako školák slyšel.

                  2. Cukerní pořádek ale platil především v letech před vstupem, ne?

              3. Klid, zadnou paniku. EU se znici i tak. Ted to pujde do kopru financne a pozejtri nam Rakusan podepise naredeni naseho naroda do vice barev, takze Ukrajina by jen byla backup, ale tutovka to bude i tak.

        2. Podle mě je Miloš na Voloďu nasranej, protože mu poslal zprávu čučkařů o Blběticích, ale nedostal za to ani náznak doporučení, aby vůbec nežvanil o tom, jestli Rusko na Ukrajinu zaútočí nebo ne. Takže si zavěštil a druhej den byl za vola.

      2. Slovensko už Ukrajinu přijalo nebo jen rozšířilo schengen? Dosud jsem ani netušil, že má Ukrajina nějaké kolonie v Africe, tedy jsou-li záběry od cca 4. min. z Vyšného Nemeckého? https://www.youtube.com/watch?v=B_KtmmIo-X8

        1. to je hezký no, bílý nepustí ani na hajzlboudu přes čáru bez kdejakejch kokotin a rejpání tyčkama v rypáku, ale negerští nájezdníci si tam plantají, jak kdyby se nechumelilo

          to určitě není možný, to sou určitě UKčka horníci co makali na šachtě tak, až z toho zčernali!

        2. To je tim, ze je to toceny v noci. Jen hnusna Kotlebova propaganda. Ve dne by vypadali jak Svedi.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017