Svatba a rozvod po bolševicku - zpět na článek

Počet komentářů: 452

Přidat komentář
  1. Ač v principu s mnohým v článku souhlasím, nechápu jednu základní věc – proč by si člověk vlastně měl brát za manželku takovou línou vypočítavou pizdu? A pokud už ano, zamyslet se hlavně nad tím, ČÍ JE TO VLASTNĚ CHYBA.
    Inu, když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají… :-(

    1. „Zena kterou si clovek bere neni ta sama zena se kterou se rozvadi. Aneb odpovedel jste si sam: Pred svatbou to casto byva laska k sezrani… ovsem podpisem manzelske smlouvy se pro zenu vse meni a ona se zmeni…

      Existuje porekadlo: Chlap vstupuje do manzelstvi s tim ze vse zustane jak to je – zenska vstupuje do manzelstvi s tim ze se ted vsechno zmeni

      – a tak se i laska zmeni v nenavist.

      1. V tom je právě ten vtip – mě nikdy nenapadlo, že bych měl někoho, s kým bych chtěl mít nějaký dlouhodobý vztah, měl nějak měnit, nebo, nedejbože, nějak kvůli němu měnit sám sebe. Protože to je podle mě ten základ úspěšného a rovnoprávného vztahu, kde každý má to svoje.
        Na druhou stranu uznávám, že jsem skončil jako starý mládenec.
        Na svou obranu ovšem dodávám, že takové páry jsem v celém svém životě potkal asi tři. A ano, opravdu existují. ;-)

      2. Ženský prostě jednoho dne mrdne v kebuli a všecko rozesere. Prostě protože proto.

        1. protože můůůůůže. Kdyby podstupovala signifikantní riziko, rozvodovost by byla třetinová. A prachy soudců a advokátů taky.

          1. A to si pak ještě uvědomí, že to vlastně nechtěla a chtěla by to vrátit zpátky…

            1. Protoze fura zenskych sice nevi co chce, ale hlavne chce zmenit aktualni stav.

              1. A když řekneš nahlas, že „typická ženská neví, co chce“, začnou se hromadně urážet a skákat do stropu… pičovat, že „s chlapama je to složitý“ a kdesi cosi.

              2. U nas to rceni je podobne. Nevi co chce,ale neda pokoj,dokud to nedostane.

          2. Třeba taková hrozba ukamenování dle šarii je zjevně dostatečná motivace pro zamyslení nad sebou a korekci svého jednání.
            aneb
            Chalifát je řešení !

            Nebo aspoň středověký pranýř by stačil. Nebo klec bláznů kde se nedá ani ležet, sedět, stát.

            Překvapivě jednoduché a účinné řešení pro zlobivé manželky kterým hráblo a chtějí zničit rodinu, děti, všechno.

        2. Ako všetko – aj toto ma dve strany.
          Prezil som si to same co Challenger, 15 rokov po sudoch (Advokatka zene naslubovala hory, doly), ale na zeny som nazanevrel a druhe manzelstvo vyslo tak ako malo. Preto mozem zodpovedne vyhlasit, ze je to o kuse, starostlivosti o vztah a vzajomnej kompatibilite.

          Po rokoch poznam aj druhy extrem, chlap hovado mlatil zenu + psychicky tyral. Velmi smutny pribeh, kde nepomohlo nic, kedze pan – sam extremne nadany manipulativny p….. ma velke konexie v Policajnom zbore.

          Moj postreh: Mysliet na to, ze aj na druhej strane su ludia. Obcas to pomaha.

    2. jestli myslíte tu první část článku, tak to je taková syntéza všeho, co ženy po mužích chtějí. Neznamená to, že konkrétní pizda po vás bude chtít vše – i když i takové existují. Vaše úvaha není správná. Otázka není, že to ženská takto dělá (dokonce si myslím, že většina žen to nedělá), otázka je, že MŮŽE a justiční chamraď ji v tom podpoří. Existuje těžko vyčíslitelné riziko kolize s justičními prasaty, které na vás budou parazitovat. To je ten problém. Problémem nejsou ženské jako takové – koneckonců i mnozí chlapi jsou kreténi. Pokud je ale kreténem chlap – obvykle na to ženská má mastičku – například institut vykázání. Zkuste někdy vykázat ženskou na 3 dny z domu kvůli verbální agresivitě, aby měla na fízlech záznam. Vysmějí se Vám. Pokud je ženská svině, má chlap smolíka pacholíka a zastání žádné.

      1. No, v tom případě holt já žádnou ženskou raději nemám.

    3. Svoju ženu nikdy poriadne nespoznáte, kým ju nestretnete na súde.

  2. Doktore, doktore… Tohle až si přečte ten místní honimír bez práce, tak se doma zabarikáduje a vypne proud.

    1. ale ne, souložit přece může (a musí) ale musí si dát bacha, pokud ženě nevěří a nesmí si ji brát za ženu.

      1. Dát si bacha jako Turek ?
        Kdy si dotyčná po 20 letech náhle vzpomněla…

        Nebo jako Feri, kdy si vzpomněla po 10 letech ?

        1. Obávám se že jedině oprcat opilou na záchodech diskotéky či někde v temném křoví, kde si nebude pamatovat ani váš obličej.

          Toť moderní „zásady bezpečného sexu“.

          Jakmile je tam nějaký kvazi-vztah třeba na pár měsíců, tak to smrdí do budoucna průserem.

          Zezvířečtělá pudová žena totiž jakékoliv slušné chování ze zásady TRESTÁ.
          Na to už upozorňoval Alien.

          Nicméně ten absurdní a nebezpečný fenomén dosud nikdo adekvátně neobjasnil a neanalyzoval.

          To by bylo zajímavější než nekonečná rozvodová Odyssea na pokračování

          To že ženy jsou mrchy a systém jim jde na ruku, dávno víme.

  3. Není divu, že vymíráme. Jen úplný blázen by šel do něčeho tak nejistého, jako je svatba se ženou. (no, dokonce i homosexuální páry mají statisticky diametrálně rozdílná čísla rozvodovosti – hádejte, které teplé páry se rozvádějí častěji)

    Jediná šance pro muže, jak z toho vyjít živý, je vasektomie v 16 letech a předmanželská smlouva, kde bude uvedeno, že žádný společný majetek nebude…

  4. Žena má problémy s alkoholom,
    a manžel ju nechá samu a odíde na dlhé mesiace do zahraničia?

    1. Zrejme nakoupil dostatecne zasoby dopredu, v cem je problem?

      1. @Sysop
        chce to časové zámky, neb takové dostatečné zásoby se mohou spotřebovávat nerovnoměrně a mohly by dojít.
        Kamarád se taky oženil s alkoholičkou, ty historky jsou až neuvěřitelné.
        Dtto ženina teta a její život s alkoholikem, který vyřešila jeho smrt v krásných 55, v opilosti upadl v koupelně.
        V zásadě lze souhlasit s poselstvím článku, že hlavním důvodem rozvodu je manželství, ale je to strašně dloooooooouuuuuuuuhhhhhhhhéééé.
        O justici taky nemám iluze, ale kromě terorismu ala Falcone nemám nápad jak to vyřešit.
        Nicméně neustále se ohlížet do minulosti a rochnit se v hnusu, který nakonec dopadl dobře mi nepřipadá moudré ani terapeutické.

        1. Ja ani nevim, kdy je vlastne clovek uz alkoholik. Vyrustal jsem na Morave, deda mi xnidani pred odchodem do skoly daval decanek cerveneho uz od sesti let, prej na srdce a cevy (je fakt, ze jsem zdravej jako ripa, doted nic nezobu), slivovici jsem pil od doby, co jsem byl na zahrade postaven ke ctyrem arum a ryci.

          Moje zena je temperamentni a pote, co jsme odesli z Brna a ja jsem ji vytahl od prace vrcholneho vedouciho, se nema na koho vyrvat ani v praci, ani v saline a ja na sebe rvat nenecham. Takze to mame nastaveny tak, ze aby nemela nejaky pretlaky a paxe ji treba spatne nespalo, v patek si dame dychanek, ona dneska uz pije vyhradne cenku Kozla, da deset skopku v patek a sobotu dopo prochrni. Do pondelka je jak milius. Ja s ni obvykle nedrzim krok, dam tak pulku, nekdy i min a jdu pryc. Takhle to mame roky, co jsme vytahli paty z Brna. Zena se obcas pta, jestli uz neni alkoholik, ale to ji vzdy neguju.

          1. @Sysop
            já jsem takový ten kontrolovaný alkoholik.
            Kontroluju sebe i ostatní…
            Už taky tolik nevydržím, tak jen usrkávám.
            5 piv je max.
            0.7 vína dtto
            Panáků tak 5 0.04l záleží čeho a kdy, 5 slivovic na slunku bych nedal.
            Kolikrát celý týden ani kapka, vydržím i velikonoční půst jen s nealko pivem.
            Přesto si myslím, že by to šlo ještě redukovat…

            1. Jo, to mame stejne.

            2. Mám to taky asi tak stejně.

              1. Zatím 3? Není to málo na skupinovou terapii?

                1. Jako že bychom se napili spolu? To není až tak špatný nápad…

            3. Připojuju se ke kontrolovanému alkoholismu; jsou týdny, kdy nemám čas ani chuť na víc než jen společenský 1dcl na nějaké večeři, ideálně po které ještě někam jedu nebo něco tvořím. Pak přijde týden, kdy se ženou vypijeme obden lahvinku (v poměru 2:5 v její neprospěch) a o víkendu lahvinek několik, zhusta s větší grilující a kecající společností.
              Víno mám strašně rád a chybělo by mi, pivo vzácně a tvrdý nepiju vůbec.

    2. její problémy s alkoholem se vyjasnily až po mém odjezdu. Zpětně si říkám, že je to jedině dobře. Ostatně chcete tím naznačit co? Když má muž problém s alkoholem, tak od něj jeho ženuška odejít nesmí a musí se starat? Ostatně o děti bych se v tu dobu postaral i v zahraničí. S ní ovšem ne, protože to by nás vybrala anglická sociálka a o děti bychom přišli.
      Notyvole. Další tupej pičulín.

      1. Náznaky tam boli zrejme už predtým, a namiesto pomoci odísť od rodiny, nezaujímať sa o deti (škola).
        A vyhrážať sa deťom, ak ostanú s matkou, že ho už nikdy neuvidia…chcelo by to viac sebareflexie, milý pane

        1. Prd. Detem se musi predkladat jednoduche veci, jednoduche vize. Vysvetlovat napriklad diteti, ze se musi dobre ucit aby to ci ono, nema smysl. Lepsi je mu jednoduse ukazat par homelessu a rict, ze ti se taky blbe ucili.

          1. Sysop:

            „Lepsi je mu jednoduse ukazat par homelessu a rict, ze ti se taky blbe ucili.“

            – – –

            Ano, i přes to, že to vůbec nemusí odpovídat skutečnosti.
            Stejně tak mu nelze v nízkém věku vysvětlit, že ten hodný usměvavý pán v obleku třeba v bance či na úřadě je hodný člověk…

          2. Naopak, spíš byli poslušní pouček inkluzek „ztrha, viz: klaun institut skořápkář nejlepšího odrážení ode dna s utaženým opaskem na blahobyt, pravda on měl hory statí na ty tři sekvence v manéži. :-)
            https://www.youtube.com/watch?v=0LMYxwPky30

          3. @Sysop
            onehdy jsem na srazu z gymplu vypozoroval, že ne všichni co se špatně učili špatně dopadli.
            A naopak, ale je to gympl a výjimky potvrzují pravidlo.
            Když jsem ovšem dceři asi v 10 vyhrožoval, že když se nebude učit, skončí u nás v montovně, tak se rozplakala, že ona by tam skončit chtěla.
            Asi se jí můj pracovní proces kombinace flexi,HO, testování kamuflovaných aut a služebek po EU a občas i dál líbí.

            1. Tak jasne, ale dite neni schopne pobrat slozitost reality. Proto se musi predkladat jednoduche vzorce. Malym detem se taky rika, ze v rybnice je vodnik, dokud se nenauci poradne plavat.

            2. to vypozoruje každý logicky myslející. někdy před 25 lety mi to, tehdy coby zelenáči, vysvětlil majitel větší stavební firmy (už tehdy točil obrat k miliardě). jedničkáři nejsou zvyklí na problémy, vše super, takže je cokoliv vykolejí. ty průseráři v tom odjakživa bruslí, čímž se to naučí pak i do života. neklátí se z rizik, nemají bobky, že se to posere. někdy jo, ale většinou nějak vybruslí. takže leckterým to klaplo a vyplavali nahoru. já jsem někde mezi, základka (multikulti s cigorkama) ok, bruslil jsem na střední, tam čtyřka z nějakých píčovin no problem, vš po 2-3 letech už dobrý a doktorát klapnul s grácií. k tomu jsem vyšvihnul podnikání, takže dneska jsem vpoho. ale na druhou stranu, leckdo, kdo byl tehdy ve škole o dost „horší“(průsery,chování,známky), je dneska čistě finančně dál, ale byli to odjakživa střelci. na druhou stranu, někdejší hvězda skončila na drogách a v bordelu, pak se nějak chytla jako vyhořelá ludra. a z řady ctižádostivých jedničkářů jsou dneska šedý myšky, co někde zapadly s nulovým impactem. já si nestěžuju, mám se relativně jak prase v žitě a moje hlavní výhoda je, že to mám nastavené, že se nesrovnávám. zelenější tráva u souseda mne nestresuje, narozdíl od většiny ostatních

              1. ..neni to spis tim, ze jsou to po vetsinou kkti s iq tyqe a ta rizika a problemy nevudi nebo klasicky v jejich stylu do prvniho pruseru ignorujou..?

                1. někdy určitě, ale někdy taky ne. znám pár velmi inteligentních a schopných, ale fuckeři, co prostě odjakživa bojujou proti systému, autoritám, nepodřizujou se atd. o svoje vlastnosti nepřijdou, akorát je systém (přinejmenším školství) úmyslně potápí. časem se karta otočí. zase vezmu sebe. já byl schopný fásnout na střední čtyrku z společenských pavěd nebo z výtvarky, protože jsem neohnul hřbet před kdejakou krávou z peďáku, co byla přeškolená ruštinářka nebo nějaká kravka, co čerpala autoritu z toho, že ONA přece je kantorka. tyhle kundy si zadělávají na problémy se žáky, sami to provokujou

                  1. Existuje kniha, která se jmenuje něco jako „proč jednickari makají pro trojkare a dvojkari makají pro stát“, která Vaši zkušenost potvrzuje.

                    1. o knize jsem už zaslechl, ale nemám potřebu se v tom nějak víc hrabat

              2. @Pohodar 6:58
                Tohle možná bývalo dříve. Dřív má čtyřky obvykle proto, že na všechno totálně, ale totálně sere, je línej jak veš. Což teda cesta k úspěchu obvykle nebejvá. Ty děti se dlouhý roky učej nic nedělat, na všechno srát, všechno zaplatí a vyřídí rodiče, oni jen čuměj do mobilu a žerou. Pokud si někdo zafixuje takový chování, už se ho nezbaví.
                Nebo druhá možnost, ty čtyřky má proto, že je blbej jak štoudev. Neznám nikoho fakt blbýho, kdo by měl úspěch.
                Nějakej postih za chování, to je jiná, tam to možný je.
                Jinak z mejch spolužáků na gymplu a ZŠ jeden průserář (chování) profesionální sportovec, placenej fakt dobře. Tři úspěšní v podnikání (holka teda s manželem), všichni jedničkáři, pak ČVUT. Plus dva lékaři. Jinak nikdo. Jeden blb dělal nějakou dobu na hraně zákona, prachy měl, ale ten byl vyfutrovanej penězi od bohatýho fotra.

                1. …dnes má čtyřky…

                  1. no já měl jen občas čtyřky ne kvůli lenosti, ale 1)buď jsem fuckoval jejich pseudoautoritu (většinou ty kantorky byl odpad, to nejblbější i za mně šlo na peďák) nebo 2)když mi unikal smysl. prostě píčoviny jsem proškrtal a když pak někdo jako třídní dloubal ve smyslu proč tu teda jsi, když tě to tak hrozně nebaví, tak jsem normálně na hulváta kápnul, že bez zasraný maturity mně na vejšku nevemou. takový ty kecy o všeobecným vzdělání apod.-ano, ten smysl má, ale ne na téma božka němcová nebo osmanská říše. dneska mám podle mne docela slušný všeobecný přehled, ale ten jsem si vypěstoval svým zájmem a zcela mimo školu, protože jsem chtěl. dneska jsou ty školy doslova zahnojený píčovinama, jenom aby se držel status quo ve sboru. tak si říkám, co s tím udělá umělá inteligence

                    1. No, vzhledem k tomu, že na VŠ bylo cca 5 % populace, tak i to nejblbější bylo furt chytřejší než děcko, žejo? Tím nepopírám, že tam občas byly uvědomělý soudružky, ale to je jiná kategorie.
                      Jinak to nejblbější chodilo na práva.
                      Co máte na mysli těma píčovinama? Už roky se furt jen škrtá. Třeba učebnice fyziky jsou vydání od vydání tenčí. Všichni ti Kartousové a Feřtekové mají furt jen péči, aby se neučily píčoviny, a s nima Babiš a ten současnej Bek.
                      Jinak není pravda, že k přijetí na VŠ musela být maturita z gymplu. Papírově stačil i učňák s maturitou. Měl jsem spolužáka, co to tak měl (na G ho nevzali z kádrovejch důvodů).

                    2. ty blbky šly vesměs do ústí na peďák. maturitu jsem neřešil odkup, prostě na vš musela být, byť z učňáku. jinak máte pravdu s tím škrtáním, nemyslel jsem škrtat fyziku apod, ale takový ty překonaný hovadiny, dějepis, literatura atd. tohle zredukovat na kvalitní a nezbytný minimum, nikam to nevede, všude to jde najít a po absolvování to všichni stejně pustí z hlavy. tlačí se na detaily, ale neučí se o tom myslet (což ani není cílem systému napříč koza). 800 datumů 2svv je hovadina, když dítko nepobírá příčiny a souvislosti. příkladů jsou mraky

                    3. O kterejch letech mluvíte? Já jsem asi starší.
                      Jde o to, že když někoho nebaví všeobecné vzdělání, tak je opravdu nesmysl jít na gymnázium, to je ztráta času pro všechny zúčastněné.
                      S tím dějákem je to otázka. Já vidím, jak si dneska ta děcka nedají dohromady souvislosti, protože nic nevědí. Viděj jen tu jednu stránku na mobilu, co jim to vyhodí. Otevřou wiki, ta je dneska v český verzi spíš propaganda než informační zdroj ve všem, co se dá nějak zpolitizovat (ještě před pěti rokama bývalo v tomhle směru líp). Ono je vůbec nenapadne si hledat něco jinýho, protože z mainstreamu dostávají perfektně ucelený liberální pohled na svět. Neověřujou, protože co je na mobilu, to je svatý.
                      Datumů se učí výrazně méně. Bohužel se o to více učí „interpretace“, takže uvědomělost.
                      IMHO byly lepší ty datumy, to byla aspoň pravda a i když souhlkasím, že není důležitý vědět, kdy přesně se narodil Karel IV., aspoň to trénovalo paměť.
                      V každým případě dnešní pojetí „co by se učili, všechno si najdou“ má horší výsledky, protože 1) neumějí hledat, 2) nechce se jim hledat, 3) nevědí, že mají hledat.
                      Že se učí spousta píčovin, nepopírám, ale jsou to dneska hlavně ty uvědomělosti. Školství se politizuje, serou se do něj neziskovky. Plus se vychovává k flákání, furt nějaký nesmyslný akce, besedy, exkurze s nulovým užitkem. Proti 90. letům je o poznání hůř.

                    4. Bahnak
                      4.7.2025 v 13:32

                      To všecko samozřejmě, a taky to hledání už nejní, co bejvalo. Pamatuju dyž půgl eště začínal a zakládal si na tom, že hledal dobře, přesně a RYCHLE, nežralo to výkon. Neska to zasekává prohlížeč, a vypadávají z toho samý sračky, ať hledám jak hledám a kombinuju co chcu za výrazy a voperátory. Věci kerý sem před půl rokem viděl, akorát už nevim úplně přesně kde (a nemám to uložený) a zadávám tam klíčový slova, NIC.

                      A to není vo tom, že by to půgl zaindexovaný neměl, to věru má skoro všecko. To je vo tom, že se z toho stal zparchantělej zkruvenej libtardskej kurvporát, kterej místo aby lidem dával, co voni chcou, tak jim vnucuje svoje sračky, který podle něj mají chtít. A pže často hledám neco, co je režimu nepohodlný, tak to prostě a jednoduše vodmítá vyplivnout, kurva jedna prašivá. Normální (auto)cenzura.

                    5. Behemot, 5.7.2025 v 0:12:

                      Gůgl tu není od toho, abys našel co hledáš! Gůgl je kapitalista, který maximalizuje zisk, především z reklam!

                      Nestěžuj si, že kapitalismus funguje! A funguje skvěle!

                    6. 80+90tý léta

                      za mně se tehdy jelo píčoviny do detailu, takže tisíc datumů 2svv, ale podstata a souvislosti, vše tím zapadlo. pro samý stromy nebyl vidět les. dneska je to to samý, akorát možný bez těch detailů, aby se nikdo nepřetěžoval, místo toho moderní forma kádrování, tedy ta uvědomělost, jak píšete

                      vzít to smysluplně, tak části studentíků by svitlo, že vše, co se děje jsou geopolitické hrátky, budou mít názor a začnou ojebávat systém, což je nežádoucí, že…

                      takže radši pěstovat uvědomělý ovčany

                    7. @pohodar
                      Tak jo, jste mladší tak o 10 let.
                      Ono teda u malejch dětí (ZŠ) je to dost problém. Na to, aby opravdu pochopily souvislosti, ještě nemají. Většinu z nich to ani nezajímá, je zajímá mobil a v lepším případě ještě fotbal/kluci. Abyste mohl syntetizovat fakta a pochopit souvislosti, musíte ta fakta vědět.
                      Celkově nejlíp na základce děják učí někdo, kdo to pojme jako vyprávění se souvislostma. Lidí, kteří mají na tohle talent a jsou ochotni učit, je bohužel dost málo. Navíc je dost těžký to zkoušet. Ve fyzice, matice apod. můžu dětem předhodit problém a zeptat se, jak ho vyřeší („máš síť na 230 V a tři LED svítidla po 230 V a 20 W, nakresli zapojení v lustru a urči celkový proud a celkový příkon“, 8. třída), ale v dějáku by byl asi potřeba nějaký esej, na což průměrnej osmák nemá. Takže holt musíte jít po faktech… Na G by to asi šlo, ale pokud se někdo historii učit nechce, tak se ji učit prostě nebude. Já zas tuhle zažil, jak někoho totálně nezajímá, jak se vyrábí elektřina. Slečny gymplačky.
                      Jinak nepopírám, že někdo to učí blbě, jako telefonní seznam. Ono je to snazší. To bohužel platí na víc předmětů… Nedávno mi žena říkala, že u nich na škole fyziku učí ženská, která ji nestudovala a nerozumí jí, takže děti slovo od slova memorují poučky z učebnice.
                      Jinak proti učení se faktům nejvíc brojej progresivisti, který na systému jedou a který aktuálně ovládají ministerstvo. Takže bych na to „svitnutí“ moc nespoléhal, spíš naopak.

                    8. Bahnak 4.7.2025 v 13:32

                      Pro mě je nejzávažnější 4) Nevědí, jestli to, co našli, je správně.
                      Používám při výpočtech jeden jednoduchý vzoreček a zjistil jsem již v době tištěných knih, že existuje několik verzí, protože příslušnému autorovi při citaci občas „vypadla“ značka pro odmocninu. Daleko záludnější jsou chyby v jednotkách atd.

                    9. ygorek 6.7.2025 v 6:46
                      No to taky. Žena povoluje žákům používat při tvorbě referátů AI (ono se tomu ani nedá zabránit). Občas to jsou neuvěřitelný nesmysly, co mi ukazuje… a to ani nejde o vzorce nebo výpočty, prostě chybná faktografie. Na úrovni, že to pozná i laik jako já.

                    10. Dnešní propaganda je zaměřená na mladý. Vyzobne pár faktů, ty nepohodlný zamlčí. Mladej skoro nic neví, takže mu to není nápadný. A s těma mobilama to souvisí – mobil má malej displej, takže je vidět jen omezenej soubor faktů, další by člověk musel aktivně hledat. Oni nehledají, protože přece mají informace, který si našli na internetu. Mají pocit, že vědí všechno…
                      Ptal jsem se na to u nás. Učíte tohle? Jasně. A učíte i o tomhle? Ne, proč? A vždycky náhodou vypadne to, co odporuje vládní verzi dějin.

        2. A tak jsem se zamyslel a … jsem úplně v pohodě. To jsem jim neměl říkat nic a zmizet a bejt zmizelej? No možná by to vztahy s maminkou rozklížilo ještě víc – asi bych mohl být prohlášen i za mrtvého a pak by přišly pochybnosti a dobře načasovaná směnka. Pak by najednou byla ona tím občanem druhé kategorie. Když jde o zájem lichvářů, tak se justice s nikým nemaže.
          Pokud by moje sebereflexe byla v kolizi s mojí sebezáchovou, hlasuji pro sebezáchovu….:-)))

      2. Ono to taky chce si ženy všímat a ne ji brát jen jako pannu na sex a kuchařku. Nevěřím tomu, že ve vztahu nerozpoznáš závislost, kor profík.

        1. Rozpozná, ale klidně příliš pozdě. Stejně jako nevěru, duševní nemoc, atd. Je to složitější, ale na jiných případech mám zkušenost, že doma opravdu většina lidí není proroky.

          Může pomoci nastavení „žiji proto, aby moje žena byla spokojená a v pořádku“ (to nejsou stejné věci), ale i to má své limity (jak na straně schopností, tak zdrojů). Součástí je pochopitelně i nastavování cílů (kdy už bude žena spokojená).

          Blbé na závislostech je, že už nemá cenu je vyčítat – jsou-li rozjeté, tak už je závislý pasažer, ne řidič.

          1. Příliš pozdě na samoléčbu, ale ne příliš pozdě na vyhození ze života nebo hospitalizační léčení. Bohužel, k tomu druhému kroku lidé nemají odvahu, byl jsem v roli pomocné ruky párkrát v podobné situaci, kde šlo o děti, ne o partnery. Je to kruté, ale nutné.

          2. @ LWG, Dissenter

            Žena nebude nikdy spokojená, pokud na tom pacientovi záleží. Spokojená může být pouze, pokud to máš její spokojenost v piči, a nasadíš ji krátký ocelový řetěz.

            1. To je hovadina. Krátkej ocelovej řetěz může někoho zkrotit, ale vymaže osobnost. Pokud chci s někým žít, osobnost toho partnera je věcí naprosto klíčovou.

              Důležité je nepropadnout zahálce a nudě.
              Je to hezky vidět u důchodců. Zdravej a činorodej chlap nebo ženská a po třech letech v penzi smradlavá troska bez zájmu o okolí a duševní obzor smrsklej na lahváče, nadávání a největší zážitek za den je přeprava MHD za zlevněným zbožím.

              A zahálka takhle zabije každýho, i ženskou která žije s bohatým a úspěšným chlapem, pokud nemá rozumnou a důstojnou možnost realizace. A vice versa.

              1. Tohle by se mělo vytisknout a zarámovat do podtitulu článku.

        2. A jaká jsou v tomto případě kritéria toho alkoholismu, podle kterého byste to u kohokoli rozpoznal vy?

          1. U kohokoli těžko, alkoholici jsou mazaní, ale u partnerky ano. Už proto, že s ní trávím čas, povídám si o jejích pocitech a snech… a tohle alkohol naruší jako první. Člověk začne být tupý.

          2. Sedmička vína denně, sedm dní v týdnu a když je sobota, tak ty sedmičky jsou dvě.
            Od té sedmičky vína denně, vede už jen jedna cesta. Do pekel. Věty „mám to pod kontrolou“ jsou v tomto bodě už jen floskule.

            1. Věta „mám to pod kontrolou“ je v zásadě věta relativně časně diagnostická (pokročilým závislým už je jedno co jak mají pod kontrolou a co na to ostatní). Přichází ve chvíli, kdy abusus čehokoli překročí míru všímavosti okolí, ale dotyčný se to ještě snaží skrýt nebo bagatelizovat, protože jinak ještě funguje normálně. Měl by to být „red flag“, že se něco děje a je nutné to řešit.

  5. Hrozí-li rozvod, staňte se vdovcem.

  6. Áno,áno! Ať se svatí mužové nešpiní se ženami nečistými a čtouce Biblí, zůstávají svatými panici Bohu.

  7. 43.Zaplaťte za soukromý penzion pro svoji přestárlou tchýni a tchána. Ona má svoje rodiče moc ráda, musíte taky. Především tchýni.
    44.Zaplaťe za psa, kočku a další domácí mazlíčky. A taky, hlavně když prší, tak s tím psem lítejte ho vyvenčit!
    —-
    Moje žena svou matku nesnáší a na osrstěná zvířata má silnou farmakorezistentni alergii. Proto si tak dobře rozumíme:).

    1. @hellfire
      zkuste hada ;-)

      1. Máme želvu. V létě na zahradě, v zimě doma:).

  8. Míra vaší frustrace je nezáviděníhodná. To je na návštěvu psychiatra. :-)

  9. K té ekonomické stránce vztahu:

    Není špatné, když žena chce, aby jí chlap uživil a zajistil určitou životní úroveň (podle mého názoru je schopnost muže k něčemu takovému rozumně očekávatelná, ovšem rozum často také říká, jak vysoká ta úroveň tak bude, ale já jsem konzervativec*)
    Je zlé, pokud to chce v rozporu s dohodou nebo přiměřeným očekáváním (je jistě to porušení povinné úcty a možno vykládat že i porušení slibu lásky).
    Je hloupé, pokud o společné ekonomice nemluvili, nebo mluvili, ale společně začali za situace, kdy zjistili podstatný rozpor.

    Situace, kdy jeden bude muset živit druhého může nastat i mimo dohodu (např. nemocí, úrazem, jinou vyšší mocí). Povinnost tak činit vychází z povinnosti věrnosti, úcty a lásky a povinnosti snášet VŠE dobré i špatné až do smrti. Každý však není schopen snést vše (objektivní překážka), ale měl by se o to pokusit, jak je v jeho možnostech. Ten, který je příjemcem takové pomoci by měl udělat alespoň to, co může, aby toto usnadnil (i on snáší společně a je ze slibu povinen stejně, byť jeho objektivní překážka je větší).

    Tedy pokud někoho přijmu, přijímám ho i s riziky.
    Pokud se někomu odevzdám, přijímám tím i rizika s tím spojená.

    *třeba lunchmeon je fajn.

    1. V principu souhlas.

      Jen bych se optal, cože je – ve jménu Božím – ten lunchmeon? Lančmít?!

      1. Jasně. Konzervatismus vyžaduje konzervy a lančmít je lančmít.

        1. Lansrot, prosim pekne.

          1. …jeste jsem slysel i verzi ‚lansmejd‘, ale to se tykalo toho hnoje, co ani zdaleka neodpovida originalu a nejde smazit.

      2. Dobrej lančmít (luncheon meat – obědové maso) je fajn konzerva, jen musí bejt kvalitní a nesmí se ta chuť přejíst. Původně anglická vojenská konzerva – mleté maso s kořením a lákem se zavaří při relativně nízké teplotě. PLátky rovnou z konzervy s chlebem, opečenej na pánvi, vše velice dobrý – jednou za čas.

        1. Dělám si domácí. Zavařuji si to do 7,5cm střeva na tlačenku. Občas jsem experimentoval s kořením, ale teď kupuji směs koření na luncheon meat od ramdam.cz. Jenom nepoužívám pragandu, ale sůl. Luncheon meat je pak šedivý místo růžovoučkého. Ale teď jsem přešel na zavařování v „pomalém hrnci“ 100°C -> 74°C a i barva už není šedivá.

          1. 8-o Cumim!

          2. Pánek
            Já čas od času vyrábím domácí šunku (nikoliv pršut,ale takový ten šunkový nářez). Taky je vždycky šedivá, což mne z kraje zmátlo a konzumenty vyděsilo. Po přidání dusičnanu trochu zrůžoví,ale naši konzumenti preferují čerstvou a šedivou.

    2. Lidi se mění. A já o tom něco vim, prošel jsem to třikrát.

      Jistý je jenom že pokaždý je to jiný.

      1. Hm, tak třeba já jsem se za život moc nezměnil…

      2. Já vím. A proto jsem velkým příznivcem vztahové disciplíny, jasných dohod a uznávání jejich závaznosti. A jsem si vědom omezených možností i tohoto.

        1. Důležitý je dodržovat zásadu „neber si krávu“, přičemž ovšem tím není nijak zaručeno že se v krávu nemůže posléze z nejrůznějších příčin vyvinout. Taky je to kontrakt teoreticky docela nadlouho, žejo.

          To holt jsou pak ty rizika života, kdo na to nemá koule, zaleze pod stůl.

          1. Člověk je dynamická existence a jeho osobnost podléhá celoživotně určitému vývoji. Fakt, že se partner v určitém ohledu změní je v podstatě nevyhnutelné. Mění se priority i životní cíle. Zachovat linii společně udržitelného vývoje tak není vůbec snadné. Tím spíš, když má člověk možnosti zvolit cestu jinou a (zdánlivě) jednoduší.

            1. Souhlas, ale některé vlastnosti či návyky mají celkem trvalý charakter. Je třeba zbavit se iluze, že někoho změním k obrazu svému a vyhnout se každé, co vidí viníka všech problémů v jiných. Mám ženu, která je schopná zamyslet se nad svým podílem na stavu věcí a budu s ní nejen proto po společných 45 letech určitě až do finále.

              1. Ano. Některé lidské vlastnosti mají hlubší a trvalejší charakter. Byť se člověk vyvíjí, jádro obvyklé zůstává stejné. Z tohoto hlediska je zcela iluzorní pokoušet se změnit toto jádro u sebe či u protějšku. O to důležitější je naučit se pracovat s tím, co se mění nevyhnutelně a spontánně u obou (někdo to nazývá umění stárnout)

                1. Jenom tak pro ilustraci co všechno může nastat.

                  Nemáte žádného bývalého přítele prošedvšího psychologickou indoktrinací za účelem uplatnění v provizním systému?

                2. hellfire: Jo, je to škola a vidím jako dobrý závěr, když nás poznání a pochopení dovede k bezvýhradnému přijetí.

    3. Hlavní ke ujasnit si „uspořádání“ už před svatbou. Chci-li nepracující ženu, musím počítat jak ji uživím a ošetřit případný majetek. Zároveň musí být jasné, kdo je zodpovědný za chod domácnosti. Otázka je co s ženiným budoucím důchodem. Jako žena bych do něčeho takového asi nešel – když se s chlapem něco stane, co potom? Ani zlatý padák nemusí být výhra.

      Chci-li aby žena pracovala na plný úvazek, znamená to, že se ode mne čeká významný podíl na udržováni domácnosti, není fér aby jeden měl jednu směnu a druhý dvě.

Napsat komentář

D-FENS © 2017