Soudruh generál nemá chaos rád - zpět na článek

Počet komentářů: 2 090

Přidat komentář
  1. and now for something completely different …the larch. Něco pro odlehčení. Brouzdal jsem si po internetech a hele co jsem našel :) Hned jsem si to koupil.

    https://1url.cz/9rIXy

    1. usem myslel, že nějaká pohodlná kazajka :o)

  2. Volební diskuze je zbytečně vyhrocená, do druhého kola postoupili dva kvalitní kandidáti. Svou minulostí prokázali, že se vyznají v tlačenici, pro Babiše hovoří jeho rétorické schopnosti, pro penzionovaného generála potom jeho politická zkušenost. Bude to těžká úloha, i já s ní budu mít problém.

  3. zdravím zde ctěné čtenářstvo,
    a dovolím si malé historické okénko.
    Každý zde jistě slyšel o Napoleonově a francouzkém vpádu do ruska, v roce 1812, není nic méně pravdivé , že to byl francouzký vpád do ruska, anobrž vpád vojsk , které bychom mohli nazvat s přimhouřením oka , vojsky přednatovskými, samozřejmně neexistovalo USA jako celosvětový hegemon, a ani Británsko v tej době nebylo v dobré kondici,
    Nuž, a tady , tedy 24. června 1812 na Němenu, evropská armáda zahájila barbarský agresivní genocidní a zcela bezprecedentní útok na poklidnou Rus. Ano, v této armádě na veliteských pozicích byli převážně Francouzi, ale coby do počtu , byli Frantíci v naprosté nenšině, neb gro této evropské armády tvořily řekněme , německy mluvíci vojáci z nejen z budoucího německa, které v tej době neexistovalo, a poláci. Není nezajímavé , že jednomu evropskému sboru velel i Karel Filip, Švarcneger, praděd bývalého kandidáta na post prezidenta , Karla Menase, taktéž Švarcnegra, kterej neváhal zradit každého, a nakonec se v podstatě přidal k Rusům.
    Jak dopadl tento experiment, není potřeba popisovat, neb je dostatečně znán, zajímavým vývojem si v tej době prošlo i to Británsko, když v posled skončilo v náručí ruského medvěda,
    Nechcá zabíhat do detajlu, ale výsledkem bylo prodloužení neexistence polska a ukrajiny, vznik ešče silnějšího německa, a v neposled rozběhnutí , spíše zrychlení , nacionalizmu,
    Napoleonova a posléze Hitlerova vize evropy byla vždy rozbita těmi naprosto neschopnými vožralými bezáchodovými Rusy, a proto si dovolím vám doporučit, volte vrchního velitele české armádičky s velikým rozmyslem

    1. Zblaznil jste SE? To vubec nemuzete tvrdit historie je predmetem intepretace a oficialnich linii, nevytahujte fakta,ktera SE Vam hodi. Jedina historie,ktera je jista je,ze od Roku 1945, kdy vznikl „zlej“ SSSR a hlavni nepritel v nasem konzumerismu. Pred rokem 45 vime pouze jedno,ze CO2 byl v pohode,protoze v dobe 1515 uz na to byly presny mereni,ktery kalibrovala sama National Instruments…

      1. @ IS :-D)))))

    2. Konkrétně co očekáváte od vrchního velitele armády jako důležité pro Vás osobně. Co reálně může udělat jiného, než dopustí vláda?

      1. LWG 24.1.2023 v 9:14

        No, reálně lze očekávat vyhlášení mobilizace a následně podepsání kapitulace, už to prý bylo vyzkoušeno v praxi, ale ruku do ohně za to nedám, nebyl jsem při tom.

        1. @ygorek
          Tak kdo vyhlásil mobilizaci bych věděl, ale o tom, kdo podepsal kapitulaci se nechám poučit.

          1. Hácha. Ale ygor to má trochu blbě, po Mnichovu následovala demobilizace, nikoliv kapitulace. Ta nastala až 15. 3. 1939, ale to už se nikdo neobtěžoval ani s mobilizací, ani s obranou (kpt. Pavlíkovi budiž čest a sláva). V této naší kapitulantské tradici se pak pokračovalo i v roce 1968, kdy se armáda rovněž neobtěžovala s nějakou obranou.

            1. 15.3.1939 by se u nás mněl slavit jako den vstupu do EU,,,,, 9.5.1945 jako sice pozdější , rozšíření EU až někam do Madžukoo,

              1. Rusko je v EU? (Mandžukuo z velké části anektoval SSSR a rusáci tam smrdí dodnes. Což je asi otázka času, Čína se s tím dodnes nesmířila)

                1. V ktere casti Mandzukua smrdi dodnes Rusaci? Nebo mate na mysli ruske mensiny v Cine?

                  1. Vnější Mandžusko

                    1. Jo takhle, ja myslel vylozene „protektorat“ Mandzukuo, vy mluvite o celem Mandzusku.

                    2. Vnější Mandžusko je rusáky anektovaná část loutkového státu Mandžukuo. Jmenuje se tak proto, protože je to součást historického územního celku zvaného Mandžusko. Japonci Mandžusko anektovali, začlenili do Mandžukua a v pětačtyřicátým ho kus čajzli rusáci.

                    3. (Mandžukuo bylo větší než jen Mandžusko, byla tam i část Vnitřního Mongolska)

                    4. (Komu se ty mandža- motaj, tak ať si to představí jako „naše“ Slezsko a „polský“ Slezsko. Nebo Irsko a Severní Irsko)

                  2. (Na tomhle je zajímavý, že rusákům není žinantní krást území spojencům. Čína a SSSR byly za války spojenecké země a Mandžukuo byla japonská verze Protektorátu Čechy a Morava)

                    1. Moskevská linie Ruska má od Kulikova pole jen dva instinkty a základní imperativy:
                      1) totální despocii a vertikálu moci Gosudara
                      2) požírat a anektovat okolní území všude, kde se dá

                      Za 600 let se to nezměnilo a asi nikdy nezmění. Můžeme za to poděkovat Mongolům za to, že si jako kolaboranty kterým přiklepnou Jarlyk vybrali Moskvu.

                    2. Njn, paradox je, že zatímco rusáci jsou na imperialismus oficiálně pyšní, tak rusofilcky ho zuřivě popírají. Asi to neříká nic lichotivýho o jejich duševních schopnostech.

                    3. Vyčítat Rusům imperialismus je asi jako vyčítat kuně, že dáví kuřata.
                      Na přelomu osmdesátek a devadesátek to Rusové zkusili jinak, a jak to dopadlo. Tak se nedivme, že se vrací k historicky ověřeným metodám.

            2. @shane
              to nebyla kapitulace, ale svěření území pod ochranu Říše.:-)

              1. Tak v šedesátým osmým vlastně taky ne. Což znamená, že chrabří Češi vlastně nikdy před nikým nekapitulovali. Hop hop hop!

                1. @shane
                  zajímavé bojové tradice, že? ;-)

                  1. Dachsmeister – ono co čekat od státu, kterej si svou vojenskou tradici založí na zrádcích a přeběhlících k nepříteli.

                2. A na bílé hoře to právně bylo jak? Nebo řekneme, že to vlastně kapitulovali Moraváci a ne Češi? Chudáci moravští stavové. :D

                  1. Epizodka na Bíle hoře byl jen důsledek Evropské krize.Následující třicetiletá válka by proběhla i bez nás.Ovšem, císař byl v Praze.Historka o moravském pluku, odolávájím u zdi Hvězdy je klasika.Kolik bylo mezi popravenými na Staroměstském náměstí Čechů?Neprudím, je to složité.

                    1. Až na hornouheráka Jesenia to byli Češi všichni. Akorát holt ne Tschechen, ale Böhmen. Tenkrát se národnost definovala především po geografické linii, ne jazykové nebo etnické. Asi jako dneska Pražan, Brňan nebo Veveřobitýšan.

                    2. Takže je jasný, že to přišlo zvenčí…

                    3. Jinak co se týče šlechty a její národnosti, tak tam to plně vystihuje ten bonmot Národnost šlechtická. Anebo Všichni lidé jsou bratři, jen králové bratranci. Takovej brutální národností guláš jako u aristokracie nenajdeš nikde. Navíc tenkrát všichni aristo bejvali minimálně bilingvní.

                    4. Víme, jak to fungovalo u faraonů.Tam to bylo ještě zúženější.Serou mě ty kecy o kapitulaci apod.Jsme malý a uprostřed.Dvě poslední války se nám prakticky vyhnuly a stejně je remcání.A nejhorší je poslouchat to, jak představitelé státu mluvěj za tebe: Jsme ve válce!Nebo:Ta raketa, co dopadla do Polska je ruská…No, nějak to přežijem:-)

                    5. První válka nás trefila dost zle. Český země měly odhadem až 300 000 padlých. Z tý druhý jsme ovšem vyšli luxusně a posrali jsme si to až vlastní blbostí.

                    6. Jestli máš na mysli Heydrichiádu, tak souhlas.Ale to bylo taky zvenku.

                  2. Tam byli Češi na obou stranách. A taky Sasové, Bavoři, Švábové, Rakušani, Vlachové, Francouzi, Irové, Skotové, Angličané… takže Češi vyhráli, samolitr.
                    Btw, Čechy najdeš všude, v každý válce. I v bitvě u Camerone byli dva Češi.
                    V tomhle jsme podobní všudybylové jako Irové. V podstatě bych řek, že Šeská fójak je tópra fójak, akorát nesmí sloužit pod českým velením :)
                    (Zrovna my se máme co pošklebovat Francouzům)

                  3. Moraváci skutečně byli chudáci, protože do toho průseru je stáhli Češi. Moravští katolíci a protestanti spolu vycházeli podsztně lépe neč v českém království, podobně jako o generace později ti česky a německy mluvící.

          2. Dachmeister-no právě, prezident to nebyl, nejde jen co uděla, ale i o to, co neudělal,
            IS250 atd-no přece každej si může vytáhnout fakta jaké chcou, kor , když to jsou fakt fakta, no ni?
            LWG-konkrétně čekám to, že česko nezatáhne do války mezi russáckými mafiemi o zdroje , např: mezi východnějšími russáky a méně východnějšími russáky, že tedy hranice russácka jsou někde za Vyšnym Nemeckem, nikoliv až na Dnipru

            1. A to prezident udělá konkrétně jak (případně jak by provedl opak)?

          3. Dachsmeister 24.1.2023 v 10:06

            Nadsázka či zkratka se občas vymstí, beru.
            Podle vlákna níže soudím, že pochopitelná vcelku byla.

            1. @ygorek
              Byla, ale nedalo mi to.
              Háchovi to nevyčítám a Beneš kapituloval de facto 2x za 10 let, zdá se že své Čechy znal lépe než si připouštíme a že odkaz raději o nic nebojovat se dochoval.
              Ať žije mír!

              1. Bych řek, že jednou kapituloval a podruhé prodal. To první mu nezazlívám, to druhé jo. Rusákům se cpal do chřtánu dost vehementně už během války. Nebejt jeho, měl by to Gottwald mnohem těžší.

                1. Nevyhnutelný důsledek levého liberalismu. I ta Horáková byla s Gottwaldem v zásadě ve shodě, akorátchtěla být taky u kormidla – ale komunisti už je nepotřebovali.

        2. @ ygorek :-D))))

          „No, reálně lze očekávat vyhlášení mobilizace a následně podepsání kapitulace, už to prý bylo vyzkoušeno v praxi“

          hustýýýýý

    3. Jungvoji, kdybys nebyl píčus a dával ve škole pozor, tak bys věděl, že Napoleonský války byly něco jako dobře rozjetá swingers párty. Rozdal si to každej s každým. Těch koalic a aliancí bylo v průběhu času asi deset a prostřídaly se tam asi všechny možný kombinace.

      1. @shane
        kdyby Jungvoj ze starého polského statku dával v polské škole pozor, věděl by že jeho prapředci měli od Napoleona loutkový stát a po jeho generálovi jim zbyla současná hymna.
        Tak to se pak vděk musí nějak projevit;-)

        1. dachmeister: nejlepčí je , když se k původu vyjadřuje nějaká naplavenina tedý vý, od nikud, pravděpodobně vaše babička- prababička sloužila na našem statku jako děvečka pro fšechno a váš děda praděda kydal celý život hnůj v našich stájích, holt, třídní nenávist ve vás, proletariatu, stále rozežírá vaše nitra, doporučuji k četbě bezruče volkra majerovou

          1. Klid!Píšeš česky, tak ti snad neprdne cévka?

          2. @ jungvoj :-D))

            jako dobrý, ale tyhle starosti vám hoši brzy odpadnou… podle odsouhlasených Grejt Reseťáckých směrnic vám ten majetek jen blbne hlavu… globálně bude zrušeno dědické právo a kydat hnůj budeš na svým bývalým statku společně s čeledínem… proletariát tě toleruje… o nenávisti víš ještě asi málo a diktatura proletariátu je dávno minulost… budoucnost bude fakt vostřejší

            1. Ty jsi hrozný hovado!Čeledín vede:-)))

              1. @ forges

                nekecej a radši zaranžuj písničku muzikante… text máme částečný

                Generál Laudon jede skrz vesnici
                Generál Laudon jede skrz ves
                má rudou čepici a dutou palici
                Generál Laudon jede skrz ves

                1. MK: odpověd poslána omylem níže.Doufám, že na ten text máš copyright, aby nás v hospodě neotravovali ty čubky od OSA.

                  1. @ forge

                    sem pochopil… takže reggae?

                    jinak nejsem v obraze… OSA čupky vybírají i za lidovky starší 70 let?

                    1. No, to by bylo na dlouho.Až budeš na vejminmku, tak si přečti autourský práva.Jestli se teda do tý doby nevylepšej:-)

          3. @jungvoj
            oba pradědové bojovali za císaře pána na italské frontě.
            Jeden byl po válce stavební technik, druhý policajt.
            Prababička jako kožešnice tak mohla vidlákům leda prodat nějakou kůži, když na trhu prodali krávu.
            Celý život bydlela na pravém břehu Ostravice, v Polské, později od l.p. 1919 Slezské Ostravě. Její dcera si vzala zámečníka z Horní Suché.
            Naplaveniny z Haliče ani jejich polští pasáci co je využívali tak leda při sčítání lidu nebyli v naší rodině nikdy oblíbeni…

      2. ano jsem pičus, pokud to znamená milovník pitek, ale mám raadši označení píč, shane, kdybys chápal psaný text plus ironii a nadsázku, pochopils bys, že mi nešlo o shrnutí napoleonských válek , napřiklad o španělské dobrodružství, ale paraleru k dnešku,

        1. Napadá mě techno.Anebo jazz.

          1. @ forge

            a co reggae?… ať uvolníme atmosféru

            1. Cokoli!Frekvence maj tu výhodu, že zavřeš oči a jede to.Chemie mozku bez chemie zvenčí.

              1. @ forge

                nevýhoda je že v brně v knajpě, když si v noci prozpěvuju podobný vály, tak si to až tak neužiju… pořád ve střehu, spousta vlčáků a vlčic hned startuje… klíčový je rozhýbat je… jak začnou trsat tak se zklidní :-))

                1. Je to v klidu!Mladý kytaru v hospodě berou, po přestěhování jsem měl obavy, ale musíš hrát.Ne pidlikat!Takže to klaplo.

    4. Vyslovit „poklidná/mírumilovná Rus“ ve spojitosti s počátkem 19. stoletím, tzn. nedlouho poté, co se Rusko rozšířilo silou o asi 100,000km2 za Kateřiny Veliké?

      To je přesně stejné chucpe, jako ten legendární záběr CNN na rabující BLM s molotovy komentovaný jako „převážně poklidné protesty“.

      Nebo jako jeho předobraz – reportáž z Doněcku, kde zpovídaný prohlašuje „jsme mírumilovní demonstranti“ zatímco na pozadí létají molotovy na policejní stanici.

      Zajímalo by mě, jak moc ožralý, zfetovaný nebo zfanatizovaný musí být příjemce těchto memů, aby jim dokázal uvěřit.

      1. No, koneckonců, kdyby se rusáci za napoleonských válek nesrali do Evropy, tak by si jich Napoleon nevšímal, měl jinejch starostí dost. Napoleonský války byly taky asi poprvý, kdy se ruský a (celo)evropský dějiny protly.

        1. Nikoli – poprvé se protly polsko-ruským mírem. A ještě předtím se protly tím, že jeden z prvních ruských samozvaných carů poslal Litevcům dopis, ve kterém se prohlásil za císaře vší Evropy, je nazval červy a vzkázal ať se mu pokloní či tak něco.

          Kdyby tehdy Litevci zašli do Moskvy mongolskému kolaborantovi napráskat, třeba by místo ruského impéria opět povstal mnohonásobně civilizovanější Novgorod a celá historie Evropy by vypadala úplně jinak.

          1. Pohraniční půtky na východní periferii Svaté Říše Římské nepočítám. To nemělo dopad ani na Uhry a to byla taky pěkná prdel Evropy.

            1. Mělo to historicky zanedlouho dopad na Polsko, Litvu a dokonce i Prusko. To byla důležitá součást Evropy (ostatně nebýt Polska, všichni tu mlátíme 5x denně hlavou o zem.)

              1. Poláci mají zásluhu o Vídeň 1683. Jestli být někomu vděčný, tak Řekům, ač si říkalo Romaii. Pak Srbům a Uhrům a zejména Habsburkům.

                1. Takže Vídeň by se byla bývala ubránila sama, když se na ni zbytek katolické i protestantské Evropy vykašlal a habsburgský císař zdrhnul?

                  1. A Maďaři se tehdy přeci napůl spojili s Turky, protože měli na Vídeň pifku za brutální protireformaci a pohříchu najeli na princip „nepřítel mého nepřítele“ (na čemž je vidět, jak je to k uzoufání krátkozraká mentalita)

        2. Ne. Poprvé to bylo za sedmileté války. Málem tehdy zničili pruské království a dějiny mohly vypadat jinak. Jenže zemřela carevna…

          1. Nikoli, jdi ještě dřív – polsko-ruský mír 1686. Ten způsobil celé to neštěstí s Ukrajinou, a východní Evropou, kdy když Rusko

            1) komplet zradilo Perejeslavskou úmluvu, v očích kozáků ji tím anulovalo a následovala anexační a anihilační válka Kateřiny Veliké, která se stala zárodkem a důvodem Ruské tužby vyhladit z existence cokoli ukrajinského

            2) položilo zárodek budoucí Severní válce (hle, qwertyz – Poltava), a budoucímu Donbasu (hetman Kuzepa se utekl do Chanátu a z něho na budoucí Donbas, který tím pádem byl ukrajinský, nikoli Ruský, ale Kateřina jej „osvobodila“ anihilací „anexe nebo smrt všem“, čímž položila zárodek budoucí rétorice a záminkám 1918, 2008, 2014 a 2022)

            3) čímž položilo zárodek Dělení Polska

            4) čímž položilo zárodek revanšistickému Polskému útoku na Rusko

            5) čímž položilo zárodek sovětskému tažení na Polsko, paktu Molotov-Ribbentrop, Katyni a všemu dalšímu

            Prostě od roku 1686 se to už vezlo do horoucích pekel, akorát to nebylo vidět. Tohle se nikdy nemělo stát. A nebo se neměla stát carevnou šílená agresivní imperialistka Kateřina – což byla Pruska, takže ano, i Prusko je a vždy bylo zdrojem zla v Evropě… A nejhorším zlem je, když se spojí pruské dobyvačné choutky a technologie moci s ruskými zdroji, a Rusové si to spojení internalizují :)

            1. @ mrcasik

              to ještě nic nejni… počkej jak s náma zatočí ministrantka Afričanová… ta nám zapálí koudelku, ta nám ukáže šílenou carevnu… i Putina nám vyžene z hlavy aji s Bidenem

              1. Dobrá schýza.Co máš v plánu?

                1. @ forge

                  preventivně se začnu zakopávat… a víc cvičit… a víc žrát, víš jak se říká: tlustý budou hubený a hubený studený

                  1. Tak.Jen jsem si to chtěl ověřit.Jedem postaru…

              2. V klidu. To jen Mrcasík dostal v rámci „operace Anti-moskal“ od svého řídícího důstojníka na Ministerstvu vnitra nové inštrukce a dezinformační materiály.
                Takhle překroucená historie východní evropy se jen tak nevidí.
                Docela kvalitní materiál, tedy použitelný jen na toho kdo se fakt neorientuje v dějinách.

                Třeba mu tam uniklo to co tam vyvádělo R-U a co vyústilo až v Thalerhoff – kterýžto je základem současné banderovské Ukrajiny.

                Tedy, ne že by se tam Poláci chovali nějak výrazně lépe.

                1. Kabrňáku, opravdu chceš tvrdit, že Rakousko-Uherské dobrodružství na Balkáně a ve Východní Evropě předcházelo Perejeslav, Polsko-ruský mír, Kateřinu Velikou, Sedmiletou válku a Trojí dělení Polska?

                  Protože pokud ne, tvůj argument nemá relevanci.

                  Mimochodem, jak by se ti líbilo, kdybych každou třetí odpověď tobě „okořenil“ o nějakou stupidní průpovídku, že jsi ruský troll placený Moskvou a úkolovaný FBS nebo Prigožinem? Jestli moc ne, tak nebuď pokrytec.

                2. Jinak tenhle tvůj příspěvek byl ukázkou nejzákladnějšího archeotypu ruské historie: zvolí se datum, ze kterého vyjde Rusko jako chudinka oběť – a veškerá historie před tím neexistuje.

                  Je na to dokonce vtip z „moskevské kavárny“:

                  Každý ví, že historie světa začala rokem 1941 – a kdo tvrdí opak, to je zrádce národa!

                  1. V tom ovšem nejsou Rusové sami. Viz naše „dějiny končí na Bílé hoře, pak jsme 300let úpěli a pak najednou Masařík a republika“.

            2. Ovšem Poláci tomu štěstíčku šli naproti, zacházením s pravoslavnými poddanými, nesvorností, neschopností stát bránit.
              A kozáci rozhodně nebyli něčím, na čem se dá stavět nějaká státnost, byl to podobně problematický živel jako skotské klany z Vysočiny anebo prérijní indiáni.

  4. Tady si eště poslechněte životopis toho slizu:
    https://www.youtube.com/embed/_xqIFeVFBR8

    1. Jojo, Babišova Xaver TV, to je jistě relevantní zdroj informací, zvlášt pokud jde o generála Pavla.

      1. Tak tak, i kdyby to četl sám Bureš, nic to nemění na faktu, že těch 15 stránek sraček je Pávkův vlastní životopis. A to ještě ani nebylo za nějakého hlubokého totáče, ale těsně před plyšákem..

        1. Omlouvám se, máš pravdu, je to jeho vlastní životopis. Nicméně XTV je de facto Babišova a koukat na to je jako chodit na ty tókšou s Juchelkou.

          A k obsahu, před rokem 89 to tak chodilo, zvěčnili to ve své povídce i Šimek a Grossmann. Mohl jsi buďto dělat topiče v kotelně nebo jít studovat vysokou školu, podle toho jaký kádrový profil jsi měl. 2 roky před plyšákem nikdo nevěděl, že bude nějaká revoluce a režim padne.

          https://sigrosada.webnode.cz/news/kouzlo-zivotopisu/

          (A zatímco Pavel po roce 89 v žádné další straně nebyl a s komunistama se nepaktoval, Babiš týden před volbama dělá přátelský rozhovor s Josefem Skálou a má jasnou podporu KSČM…)

          1. A ta doba, kdy buď šlapeš vodu /Ukr dobrééééé, RuSSko zléééé/ nebo si dezolát je z5. ani to netrvalo, že :-)
            Agen Pávek po roce 89 do 91 studoval kurz usilovně. BTW nebyl to řadový člen, ale přeceda ZO KSC při výsadkářích. A ta jeho Doňa mrdoňa, co studovala na politruka Gottwaldovu UNI (titul RSDr – Rozhodnutím Strany Doktor), je taky fajn. Takže ne jedna guma, ale dvě gumy. Útočí ve dvou. To je páreček, rozvědčík a politručka.
            Loutkovodiči: Kolář (Squire Patton Boggs), Vrábel tč . v exekuci (Semantic visions) a Radko Hokovský (AMO a Evropské hodnoty). To je partička. Se pak nedivte. Sálá z toho dobro (pro koho?) pravda a láska.

          2. V pohodě.. Je klidně možné že to má v režii bába, zbytek toho kanálu se zdá celkem nezajímavý a už nevím odkud vůbec mám link na to video, pravděpodobně někde tady z DFENSe.

            Poslouchal jsi toho aspoň kousek? Vždyť ten magor jde do takové hloubky, že tam vypisuje známky ze základky. Toto přece nemohlo být svým rozsahem (32 minut) normální ani v té době, nebo jo? :D

            1. Pro bezpečností prověrku a psychologický posudek ano. Já taky psal takový elaborát a to včetně toho kdy jsem si poprvé zamrdal a s kým. Jako vážně.

            2. Neposlouchal, ale proletěl jsem text. Když se na to koukneš optikou té doby, tak rozsah i obsah byl super. Každej kádrovák na něj musel napsat perfektní posudek – a o to přesně šlo, mít posudek a hodnocení takové, abys měl otevřené dveře všude a ne jen do té kotelny.

              1. mjfox:
                „…o to přesně šlo, mít posudek a hodnocení takové, abys měl otevřené dveře všude…“
                – – –
                Ano, Petr Pavel je primitivní kariéristický šmejd – přesně to, co byl za starého režimu kdejaký důležitý soudruh.

                .

                1. Corono, zalez. Běž to s nadšením hodit Babišovi, kterej se s komunistama a estébákama paktuje do dnes, pro podporu si šel do KSČM (a ještě drze přizná, že o tom jednal s Konečnou), týden před volbama dělá přátelský rozhovor s kovaným komančem Skálou a když ho s tím konfrontujou v přímém přenosu v TV, tak to popírá.

                  A nebo běž volit „na Baštu“, tzn. hoď do urny neplatný lístek, aby ses mohl chlubit, jak jsi to systému nandal.

                  1. mjfox:
                    Co seš zač vím už několik let. Generace Y, na vojně jsi nebyl, sklony věřit kdejakému blábolu z médií, poměrně vysoká manipulovatelnost reklamou.

                    Jsi typickým příkladem naivky, který klidně půjde hodit hlas bývalůému důstojníkovi StB (Pavka se tou XIV. správou moc nechlubí), ale kolem sebe bude plivat kecy o komunistech.

                    .

                    1. Corono, já tě mám taky prokouknutého už dávno. Jsi jen troll, co rozesírá diskuze, umíš jenom řvát jako Okamura nebo aktuálně Babiš, vkládat oponentům do úst, resp. pod prsty něco, co nenapsali, aby ses pak bil v prsa, jaký jsou blbci, zatímco ty jsi nejchytřejší.

                      Prostě troll. A trolly co? Nekrmíme.

                    2. mjfox:
                      Ano, ten výraz „troll“ se dřív vůbec nepoužíval, s tím přišli pubertální telátka tvojí generace. Obvykle tím označují protivníka v debatě, když nemaj sami žádný argument.

                      Jo a ten „Okamura a Babiš“ k tomu často patří – to řvou ti různí ctitelé odkazu V. Havla, když se jich někdo dotkne. Taky se poslední dobou hodně přimíchává ještě „Putin“.

                      Patříš mezi ty různé piráty, mladé konzervativce, naivní náboženské pošuky, milio-chvilio a další podobnou pakáž. Obvykle jde o lidi, kteří toho v hlavinkách příliš nenosí a většinou mají i obě ruce levé. Často se snaží nacpat do politiky, mají sklony k lezení do zadku za účelem osobního prospěchu a většině lidí spíš škodí.

                      .

                    3. Trolly nekrmíme!

                    4. Ale trotlům je potřeba krmení dodat, tak já ti tady něco odložím:
                      https://www.youtube.com/watch?v=a5sbKTxjrjY

                      A pak tu máš na uklidněnou :-)
                      https://www.youtube.com/watch?v=v_tBeEMP9Bg

                      Vyčůrat a spát.

        2. Škoda, že se nezachoval „alternativní životopis“ mého kamaráda, který jej tvořil z legrace jako (nikdy nepřikládanou) přílohu přihlášky na vysokou školu v r. 1993, zcela v duchu plyšového nadšení. Věty jako „Narodil jsem se 13 km od Rakouských hranic a doufám, že k tomu bude přihlédnuto“, věty o tom, jak má v rodině emigranty a další (tuším, že pospával v hodinách občanské nauky, nebo něco podobného) byly celkem hezkou parodií na to, jak se tyto věci píšou, aby vypadaly tak, jak vypadat mají.

          Pavel si zadal, o tom žádná, ale mě třeba řádově více vadí jeho kladný případu k Istambuské úmluvě a euru. To chápu jako úlitbu voličům voličům Nerudové, ale i v tomto mojí bolest nesmyla ani vodka, ani teqila.

          1. To je v pohodě, protože Bureš k tomu sice nemá žádný vztah, ale podepíše to taky. Leda by to bylo v rozporu s politikou Agrofertu, což Istanbulská úmluva jistě není. A i kdyby se někdo cukal, na veto mají 108, takže je to fuk. A nejspolehlivější ochranou před eurem jsou naše vlastní vlády bez ohledu na rétoriku.

            1. aha, tak proto to zatim žádná předchozí burešova vláda nevodmávala, i když tlaky byly?

              1. Asi ještě nenazrála doba. Bureš je jinej jen v tom, že u toho podepisování věcí z Brusele ječí jak je proti.

                1. to je furt víc, jak pávek, kterej už dopředu ječí, jak to protlačí rovnou všecko, žejo?

                  1. Jak se tváří nebo mluví člověk, co podepisuje nějaký dokument je mi celkem u prdele. Koukat na to nebudu a v novinách bude „Prezident podepsal…“ Jestli to bude „Prezident podepsal a strašně u toho držkoval…“ je pod mojí rozlišovací schopnost. Každopádně kariérní komunistický svině nevolím, takže to nechám na uvědomělé veřejnosti.

            2. Pozor, ratifikace mezinárodní smlouvy má odchylná procesní pravidla. Pokud prezident odmítne ratifikaci, i v průběhu schvalování, celé to padá pod stůl a veto není možné nijak přehlasovat.

          2. Cece s tim eurem….imho zrovna v teto dobe se ukazuje, ze mytus o tom, ze kdyz mame tu svoji korunu, tak muzeme lepe a rychleji reagovat a lepe ridit inflaci a podobne veci….tak nejak padl. Vzhledem k tomu, jakou mame inflaci a tak…
            Kdysi davno jsem si rikal presne to same, ze koruna je dobra z techto duvodu….ale teda tohle uz padlo a uz nevidim zadne jine dalsi zasadni vyhody.
            Pak uz je to samozrejme „ideologicky boj“, tedy jestli chceme ci nechceme byt tak nejak vice svazani s tou EU, ale co se tyce ciste pragmatickeho a praktickeho videni cele situace….tak uz je to podle me docela jedno. Mit euro, tak je na tom ekonomika asi malicko lepe….ostatne uz dneska si podniky ve velkem pujcuji prave v eurech, proc asi…vedi co delaji, no.
            Samozrejme ideologicky to muze byt naopak, euro nebrat z duvodu vetsiho odstupu od EU…
            Ale nejak se nezlobim na nikoho, kdo rika, ze euro je dobre. Ono docela je…

            1. Lojza: já tomu sice až tak do hloubky nerozumím, ale pochopil jsem, že mít EURO by bylo výhodnější. Akorátže nesplňjeme ta ekonomická kritéria, takže si o něm můžeme nechat jen zdát.

              1. U všeho co je pro NÁS výhodnější je třeba trošku do hloubky zjistit, kdo jsou MY.
                Podobné to je třeba s olympiádou. Ta je také pro NÁS (politiky,lobisty,sportovní bafuňáře) výhodná, ale pro NÁS, co to platíme nevýhodná. Podobně to bude i s tím eurem.

            2. Přijetí Eura je podmíněno maličkostí, která se jmenuje „Maastrichstká konvergenční kritéria“. Ty ČR vzhledem k objektivnímu stavu veřejných financí, výši inflace a výkonu ekonomiky nesplňuje ani se ke jejich splnění v horizontu nejbližších let neblíží.
              Všeho lze dosáhnout účetními triky a podvodem, jak názorně předvedlo Řecko s Goldmany a Sachsy. A rozhodně si nemyslím, že by opuštění Drachmy Řecku nějak výrazně pomohlo.

    2. :o))) maršál, pardon, generál Blob :)

  5. Ty kurzy sázkových kanceláří v médiích mají podle mě svůj účel. Přesvědčit Burešovy vyliče, že je už hotovo a stejně to nemá cenu. Aby zkrátka k volbám vůbec nešli.

    1. tak jistě, to je propaganda až to pěkný není

      1. Je, a celý ten tyjátr předtím rovněž. Ty si behemote nevšímáš, že celé se to odpočátku táhlo k duelu bureš pávek?

    2. A měli by chodit? Já bych jim doporučil totéž. Už ta manipulace, že protlačili tyhle dva zmrdy, by měl být dostatečný argument se od toho distancovat. CO vyhrajete Babišem??

      1. Já bych zajásal ve chvíli, když by k tomuhle kolu dorazila třeba dvě procenta oprávněných voličů. Pak bych cítil hrdost na lidi v týhle zemi, který by tak jasně odmítli oba komouše a řekli jasně, že je za prezidenta nechtějí. Bohužel ale mám ve svým okolí pouze lidi, který onanujou nad tím, že jeden z nich má víc procent a tvrdí, že kvůli tomu je u nás svět ještě v pořádku.

        1. Jj, bohužel tak to je. Proto se divím, že se tohoto někteří borci chtějí účastnit. Prohráli jsme už před prvním kolem.

    3. Přesně tak. Sázkové kuzry jsou výborným nástrojem propagandy, a když jsou stanoveny bez ohledu na reálnou pravděpodobnost, sázková kancelář na tom vydělá nejvíc.

      1. kancelář je prodejná jako každej, není problém to ovlivnit

        1. No jasne, sazkove kancelare dostaly stovky milionu korun, aby jim to vykrylo to, kolik prodelaji.
          To dava smysl…a samozrejme jsou podplacene uplne vsechny, do jedne.
          Coz je logicke, protoze kdyz uz jednou podplacim nejakou sazkovou kancelar, holt musim podplatit uplne vsechny. A ktera by se podplatit nechtela nechat….tak ji podplatim jeste vic…
          Samozrejme, takhle svet funguje :-D :-D :-D
          Tvl nektere myslenkove pochody, co tu nekteri lide vyplodi, jsou opravdu….kuriozni.

          1. Lojzo, ty tomu vůbec nerozumíš, na Baštu byl kurz asi 750, to je jasné spiknutí, protože podle průzkumu, který si dělal sám Okamura, měl ze všech kandidátů největší šanci :-D

    4. Naopak, takhle náš vůdce pomáhá NAŠIM lidem!!
      Schválně se chová jako debil aby si NAŠI lidi mohli vsadit na vysoký kurs!!!
      Každý kdo vsadí vydělá devítinásobek!!!!
      Neztrácej víru soudruhu, vsaď si na NAŠEHO vůdce Ing. Babiše!!!
      Po sobotě budeme všichni šťastní a ve vatě!!!

      1. Poser si prsa.

        1. To ´de, vole? Uka´.

          1. re: CNN

            Typuji, že nějaké nepravidelně rotující centrifuze asi ano :-)

        2. Ko-za: ale no-tak!

        3. Kozo, už vás napadlo, co by s vámi udělali Čečenci?

      2. Chceš tu přesvědčovat někoho pro agenta pávka? To máš smůlu, tady už si většina svého agenta vybrala. Tvůj čas tu už vypršel.

        1. Proč si odpovídáš na vlastní otázky? Nejsi nemocný?

          1. Proto tvůj čas tu už vypršel.

            1. Tak to vodpal admine, jinak budeš za šaška.

              1. Už jsi tu prostě zbytečný, bureš to projel. Běž tvořit jiné hodnoty.

                1. To je nuda. Zklamals.

                  1. Agentura hlásí, že burešovi šance jsou minimální a agent pávek drtivě zvítězí. A já si to myslím také,proto tvoje služba už tu nemávýznam. Admin.cz
                    Poz
                    Kud se nám _líbí, tak tě vymažem, hňupe, ale ještě ti před soudem dáme šanci. Polepši se, pičo :)

                    1. Kurva, to jsem nějak doprasil,tohle hlášení asi neklapne, sorry :))

                    2. @ merce

                      síenenko to asi nepobere ale ostatní jo… prej je psychopat, přitom píše jak osmiletý děcko esemesky

                    3. Modrý klokan
                      Ostatní volí bureše, a to mě mrzí

                    4. @ merce

                      beztak je to z krátkodobýho hlediska jedno… měj to v paži… z dlouhodobýho hlediska jde o desítky let a generace ovlivněný dnešními rozhodnutími… už jsem tady psal, že by pro obyčejný lidi z pohledu Teorie her a konceptu Schellingových bodů mocenské nejistoty… mohlo být výhodný volit toho zmrda Babiše… ovšem bez záruky, to je jasný

                    5. Ne, nemohlo. Teorie her totiž praví pro pávka. Na dlouhou řeč. Kdo tu hraje? Babiš je silnější figura. ČR je nic.

                    6. @ merce

                      to mě zajímá… mohl bys to nějak podrobněji rozvést?… proč to hraje pro Pávka?… myslíš jako že Bába nemá teď šanci, nebo že je to výhodnější pro nečleny „elity“?

                2. Když on má službu tady.

                  1. No, zdá se mi jako svazák.

                    1. Něco tu tu odložím. užívej si.
                      https://www.youtube.com/watch?v=a5sbKTxjrjY

                      A pak tu máš na uklidněnou :-)
                      https://www.youtube.com/watch?v=v_tBeEMP9Bg
                      A pak, vyčůrat a spát.

  6. Tak jsem si dnes přečetl, že vám Pávka stáhli z výkladu :) Dali ho zpátky do krabice, aby se jim nepoškrábal :o))

    1. Tak když ho v televizní debatě převálcoval i trotl jako je Babiš a ani „nestranný“ moderátor to nedokázal zachránit, tak co s nim.

      1. Jooo!!! Náš vůdce Ing. Babiš ho tak převálcoval až mu z toho klesly preference. Je to hrdina!!!

        1. Ing. Vůdce to už projel, tak už táhni do prdele, blbečku, máš jinou práci.

          1. merce 24.1.2023 v 21:12

            Šel bych, ale už je tam plno a určitě se chceš se mnou mačkat, vole?

            1. A proto smrdíš tu? Narvi si pávky a bureše do chřtánu a udav se tím.

              1. Díky za rady, ale ne. Miluju kňučení zoufalců, jsem psychopat, vole.

                1. No to vidím, když nevolím žadnýho agenta, tak volím tvýho agenta, tak bys měl poděkovat, ne? Kokote

                  1. Čemu nerozumíš na slově „díky“?
                    Každopádně DĚKUJI za krásné kňučení, vole.

                    1. Cnn

                      Máš to v kapse, už se nerozčiluj. Zakřič si „kdo neskáče není pávek“. A ti druzí budou ronit slzu za kriploslovákaukrajincečecha. A kdo je tu poražený? To je jasné, dfens, co nechce žádného postbolševického zmetka. Adios.

                    2. Už se loučíš? Říkals, že končím já. Zakňuč ještě jednou, prosím, na rozloučenou, vole.

                    3. Cnn
                      Dfens ti dal ještě šanci, nepromarni to,jinak tě zničíme, vyhodíme z práce a tak, znáš to, vole. :)

                2. @ CNN

                  kvi kvi

                3. @ CNN

                  si dost fandíš vole… JÁ jsem psychopat… ty seš maximálně dyslektik

                  1. Nelísej se. Už mám jinou hračku, vole.

                    1. @ CNN

                      se špatně soustředíš na dvě věci viď?

                    2. Seš moc lehký sousto, vole. To mě nebaví.

                    3. @ CNN

                      tak schválně… trhej Tygře

      2. To byla ta debata s tou hymnou?

  7. Jen k tem nazorum, ze narukujeme vsichni do valky… jaksi nejsme prvni na rade. Tou dobou bude muset uz byt napadeno Polsko, SK… to znamena primou valku NATO vs Rusko. Coz ovsem znamena, ze to uz nebudou “asi” dodavky zbrani, ale plny utok NATO techniky na Rusko. A tedy Rusko velice rychle zacne konvencne prohravat a tak pouzije nejprve hypersonicke rakety, (mozna s konvencni hlavici) ale drive nebo pozdeji prijdou na radu takticke nuklearni udery. Na ne NATO jeste muze odpovedet konvencne, ale utok bude naprosto zdrcujici, nasledky jsou davno spocitane a zname. V te chvili Rusko sahne po strategickych nukleranich raketach. A v te chvili USA nezbyva nez odpalit minutemany a triadu.. a je konec.
    A nikdo netusi, kdyz uz to bude ve vzduchu co odpali ostatni jaderne velmoci, kdyz uz ohnostroj, tak poradny.

    Absolutne me tedy nechava v klidu “povolavak”. Ani se na fronte neohrejeme a fronta bude cela planeta.

    Jen pevne doufam ze anglosaske pedofilni elity nechteji dozit zbytek svych zbytecnych zivotu v bunkrech/hrobkach.
    Nove modely hovori o tom, ze postvalecny svet po atomove valce bude jeste horsi nez se odhadovalo v 80s
    Hovori se az o ztrate 70% ozonove vrstvy po dobu 3-5 let… tedy pobyt ve dne bude bez skafandru nemozny i bez radiace. K tomu znocena fajna, flora, propad teplot o desitky stupnu,, seismicke otresy… radiace, …. No decka uzivejte zivota, jak rekl Einstein “debilita lidstva se dotyka nebes”.

    1. https://m.youtube.com/watch?v=4cAZZR_Jki0

      Demo, jak by rychle eskalace vzala za sve – simulace BBC, povedene.

    2. U jaderné války jsou pouze dvě uspokojivé možnosti:
      1. Být dostatečně daleko od výbuchu a pak doufat.
      2. Být dostatečně blízko výbuchu a pak už je to jedno.

      Ostatní možnosti jsou pěkný voser, protože nemusí být nikdo, kdo vám to utrpení ukončí. Ostatně zvracet vlastní sračky nechce nikdo.

      1. Vzhledem k tomu kolik uderu je namireno na Evropu, mame zrovna v tomto o starost mene. V Evrope neprezije kompletni vymenu mezi USA Ruskem temer nikdo. Aspon dle vsech dostupnych soucasnych simulaci.

        1. ale di ty brepto

        2. Nějak nevidím důvod proč by mělo něco mířit v Evropě jinam než na Francii a Británii. Německo nebo my máme strategickou hodnotu zralého banánu, proč by sem někdo něco házel?

          1. To, ze nevidis na veci nic nemeni. Kazdopadne bud se to nikdy s presnosti nedozvime, a nebo uz to bude fuk.

          2. Živá síla protivníka. Železnice. Zásoby paliv a oceli. Zásoby munice.

            1. tolik hlavic dávno neexistuje ani dohromady, aby to hodili na kdejakou nádržku a barák s nábojema, nemluvě vo tom, že některý střelnice mají stokrát víc zbraní a střeliva, než některý slavný vojencký útvary, který ovšem mají roční náklady minimálně 1000× větší

              ze zvyku Pha, Brno, Ostrava, Plzeň, škodiffka, možná tankoviště u Nelahozevsi, zbytek je ztráta dobrejch hlavic

              1. 1600 aktivních hlavic (cca 5000 v záloze) a třeba celá Evropa nemá ani 100 měst s počtem obyvatel nad 400tis.
                Takže i kdyby poslali 300 hlavic jen na města, tak pak můžou ještě z nudy střílet do vzduchu.

                1. nejseš snad tak blbej abys tvrdil, že celej strategickej arzenál je volně disponzibilní, že ne? většina má předprogramovaný určitý cíle a probíhá výběr z nich, a většina je namířená na stády

                  cíle nejsou jenom města velký, lidi jako takový zas úplně potřeba vymazávat není, ale hlavně průmyslový a energetický, takže třeba taky přístavy, zřejmě velký nádražní křížení a podobně

                  1. Ne nejsem tak blbej, abych si myslel že STRATEGICKÝ zbraně mají předprogramovaný cíl. Já jsem totiž ještě blbější, protože jsem přesvědčenej, že předprogramovanej cíl mají ty TAKTICKÝ zbraně.
                    Ale já jsem jen prostý pobíječ much.

                    1. taktický jsou pro použití na krátkou vzdálenost, čili nosiče tak zhruba na 500 km, bomby/rakety vzduch-vzduch sou jasný a torpéda snad taky, to je zaměřovaný na konkrétní cíl (buď nějakou vlastní navigací, nebo naváděný externě rádiem, laserem apod.), to ani smykem

                      strategický budou mít každá předurčenej balík cílů a jinam by bylo nutno trochu víc přeprogramovat

                    2. Máte pravdu to jsem poplet. Ale pravda je, že těch 1600, co je Rus má, jsou právě ty TAKTICKÝ.

                    3. ovšem i pro strategický použití, tady se dá realisticky obávat raket krátkýho/středního doletu odpalovanejch z pozemních nosičů, z plavidel a možná letadel, ale kdo ví, pravděpodobně se se strategickejma bombardérama moc daleko nedostanou, takže je ani nebude snaha nasazovat (i když některý starší střely vzduch-země mají furt dolet 1000 km)

                      je to rozházený do všech armádních složek (pozemní/raketový, letectvo, námořnictvo), jsou to i ty jaderný torpéda na ničení svazů kolem letadlovejch lodí, atd., v tom bude zahrnutý všecko

                    4. Jádro je zatím u ledu, ale podle informací od ruského kolegy se tam teď hodně probírá možnost použití konvenčních EMP zbraní jako takového malého vzkazu pro Kyjev a případně i některé další evropské země. Víte o tom něco bližšího?

                    5. hellfire: jakoze produkty z projektu Alabuga? To se nekdy posunulo k hromadnejsi vyrobe nad ramec testovani? Tak to by me taky zajimalo, protoze jeste vloni to bylo tak tajny, ze vlastne nikdo nevedel, v jaky fazi to vubec je (teda krome Rance)…

                    6. Taky bych si tipnul na EMP zbraně, je třeba dorazit komunikační sítě, jakkoli energetické už byly vesměs rozbity a dnes je to prý jen nějak polátáno. EMP tohle látání na úrovni vn do vzdáleností asi 100km, spolehlivě vyřadí. Plus samozřejmě všechno to, co je vedeno nadzemně. Vtipné je, že včetně „provizorní“ nadzemní optiky.
                      Ona ta rázová vlna, co naindukuje na každém metru vodiče zhruba kilovolt, upálí to nosné lanko optokabelu a ten se prostě utrhne a spadne. V podstatě totéž platí o nadzemním kabelovém vedení metalických telefonních linek, po kterých dnes běží kdeco, týká se to i TV/R vysílačů a vykrývačů a všeho, co není stíněno, nebo nemá natvrdo uzemněný pancéřový plášť (stínění z pohliníkované fólie bohužel nestačí), nebo nemá opravdu pečlivě udělanou, čtyřstupňovou přepěťovku.
                      Jistý malý obrázek, si lze udělat při přímém úderu blesku do sekundáru libovolného distribučního trafa, tedy do nn části. Stačí těsně po události jít ulicí, která byla z toho trafa napájena a ptát se, co všechno bylo zničeno.
                      Blesk totiž moc rád udeří do té nejlépe uzemněné části distribučního trafa, což je uzemnění středu hvězdy sekundáru. To naprosto vždycky a spolehlivě upálí – a přepětí na jednotlivých fázích, pokud by se trafo neprorazilo okamžitě do primáru – to přepětí na fázích dorazí zbytek. Vlivem nerovnoměrné zátěže na každé z fází, se po upálení nuly objeví nejvyšší napětí na té fázi, která je v daném okamžiku nejméně zatížena.
                      Není to velká věda, když si to nakreslíte celé, vč. připojených spotřebičů v napájených barácích. A pak si červenou fixkou obtáhnete nejkratší cestu, resp. cestu nejmenšího odporu pro rázovou vlnu. U silnějšího blesku to bývá okolo dvou-tří megavoltů a přibližně 7-10.000kA.

                      EMP, vytvořený speciálně konstruovanou, ale stále konvenční náloží, je nebezpečnější v tom, že rázová vlna je sice až skoro o řád kratší, než u klasického přírodního blesku, ale o to má víc strmější čelo impulsu, které páchá nejvíc škod a indukuje zhruba těch 800V až kilovolt na každém metru „antény“, tedy nestíněného vodiče.

                      Jak jsem už napsal, ty parodie na elektrostatické stínění, ve formě PET fólie šopované dobře průhlednou vrstvou mizerného hliníku, jsou naprosto neúčinné – fólie je v kabelu, ze strany hliníku, obvykle podložena 1-3 pocínovanými dráty Ø 0,4-0,6mm a celá tahle sestava běžných telekomunikačních kabelů, je schopna jen částečně, elektrostaticky odstínit jen nepříliš silné vf rušení až asi od 50MHz nahoru. Ale jen za podmínky, je-li tahle parodie na stínění, resp. ty pod fólií podložené, pocínované vodiče, jsou kvalitně uzemněny jen na jednom konci – blíže vstupu do zařízení. Pokud to stínění někdo uzemní na obou koncích, tak vlivem vzniklé smyčky s potenciálovými rozdíly (rozdíly v zemních odporech) je odolnost proti rušení dokonce ještě horší, nežli zcela bez stínění.

                      Ale bohužel ani „klasické“ měděné, klidně i dvojité, protisměrně a křížově pletené stínění, chrání zase jen elektrostaticky, tedy rovněž proti vf rušení, ale díky lepšímu krytí a vodivosti mědi už asi od frekvencí rušení okolo a nad 20MHz.

                      Proto proti EMP (ELECTRO-MAGNETIC PULSE) chrání zase jen elektromagnetické stínění, tedy vytvořené z magneticky vodivého materiálu, ať už tvrdého či měkkého.
                      V praxi to znamená buď dvě vrstvy protisměrně hustě pleteného stínění z co nejtenčích, magneticky měkkých, Fe pocínovaných, nebo lépe poměděných drátků (vytvářejících ono husté pletivo). Ideálně ale stínicí plášť, kterému se dříve říkalo „pancíř“, protože skutečně fungoval jako pancéřování kabelu při dalších zemních pracích.
                      Stínicí „pancíř“, pokud má fungovat jako elektromagnetické stínění proti EMP, musí být vytvořen z opět magneticky měkkého, Fe poměděného pásku síly asi 0,6-0,8mm, s překrytím 50-60%, opět na jednom konci, u vstupu do zařízení, spojeného se zemí nejmenším možným odporem. Celá sestava tohoto elmg. stínění musí být po celé délce stoprocentně chráněna proti oxidaci zmíněného pomědění (a následné korozi Fe pásku, která pak celý systém stínění znehodnotí – udělá „průsaky“ směrem dovnitř i ven).

                      Zemnit se musí ideálně do bodu, kam jsou uzemněny i vstupní ochrany zařízení, tvořené nejrůznějšími kombinacemi jiskřišť, vakuových „předepnutých“ bleskojistek, ultrarychlých transilů a varistorů, které požerou ten zbytek, co prošel tím vším před nimi. Uzemnit se musí pochopitelně před ty pojistky, které jsou zapojeny v zemním přívodu přepěťových ochran a při jejich probití se přepálí a zabrání tak „tvrdému“ zkratu na vedení.

                      Tento způsob ochrany je dlouhodobě a s veskrze pozitivními výsledky funkční, za toho předchozího bolševika se používal standardně na všech dálkových trasách, kde se dal předpokládat i nějaký souběh s 50Hz vn či vvn vedením. Dráhy tento druh kabelů, tedy stíněním „pancéřovaných“, používaly také, vždy s plným úspěchem. Speciální opatření v podobě extra krabic s usměrňovači se používala na dráze tam, kde hrozilo to, že se do některého uzemňovacího bodu stínění „pancéře“, zavlečou dost drsně velké, zemní bludné proudy ze stejnosměrné trakce, schopné v extrémních případech pancíř i přepálit.

                      Kablo, až na běžně stíněné výjimky, pancéře už bohužel z cenových i technologických důvodů nedělá (ale uměli to dobře). Většinu těchto průmyslových speciálů, dělá v menších provedeních buď Helukabel, anebo pak ještě jedni podobní, velmi renomovaní a drazí řízci – ty typy do země). Tyto kabely jsme občas byli nuceni použít i na některých úsecích, kterými byly vedeny +6dBu/200R, nebo +12dBu/50R nf modulační, symetrické linky – a zároveň tam byl nucený souběh s většinou silně zatíženými, nn/vn kabely.
                      V některých, hodně exponovaných kabelových kanálech, není už dneska moc místa na výběr uložení. Takže se občas stalo, že náš „kablík“ (pancéřák od Helu, Ø asi 30mm) byl přikurtován MEZI čtyři paralelně zapojené, sektorové nn kabely AYKY 3×240+1×120 mm2, které vedly rovnou od 1,6MVA trafačky do podniku.
                      Stejnosměrný potenciálový rozdíl zemí, měřený mezi oběma konci pancíře, na jednom delším, asi tak 1,5km úseku, činil „pouhých“ sto voltů. A nebyl ani nějak „měkký“ – byl schopen dodat zkratový proud téměř jedné desítky ampérů.
                      Střídavé napětí, naindukované do symetrických párů, jen tím souběhem s plně zatíženými AYKY, na těch 1,5km a do zkušebně zatím neuzemněného pancíře i nezapojených žil/párů „našeho“ kabelu, bylo naprázdno téměř stejné, jako činilo fázové napětí v těch nn kabelech – tedy 400V.
                      Koukali jsme, jako blázni na doktora. Ale napětí bylo velmi měkké – větší část se pak ztratila připojením symetrických párů na výstupy linkových zesilovačů o velmi malém vnitřním odporu a pak zatížením té linky na druhé straně, nízkou vstupní impedancí buzeného zařízení. Zbytečky rušení 50Hz, až k odstupu těch linek okolo -100dB/50Hz, se pak ztratily po jednostranném uzemnění pancíře.

                      Naprostá většina komerčních, ale i průmyslových zařízení takové kabely, ale i opatření nepoužívá a ani používat nebude. Je to nákladné a při případném EMP by to nějakým způsobem stejně šlo do kopru, tak na to serem.
                      Něco málo z toho používají ještě dálkaři, metaličtí, optičtí i koaxiální, ale fakt málo.
                      To bude divení, až po případném EMP úderu přežije nejvíc těch starých sraček, co vybudoval ještě ten předchozí bolševik. Jak tady, tak v ukravině i jinde.

                      Omlouvám se za špalek. Chtěl jsem jen vysvětlit rozdíly, např. mezi bleskem a EMP, nebo mezi elektrostatickým a elektromagnetickým stíněním.

                2. Behemot sel do ignorace. Nema cenu ztracet cas s idiotem bez znalosti problematiky.
                  Ano odhady kolem 1500+ raket a jeste jednou tolik v zaloze jen na ruske strane. Evropa kompletne neobyvatelna.

                  1. checht, blbá kundo, ZHN sem si studoval už v době, kdy tys nevěděl, co to je

                    eště nám přiď povykládat pohádky vo jadernejch zimách :)

                    středně inteligentním připomenu, že tady máme přes 6000 obcí (jedna z nejroztroušenějších populací na planetě vůbec), takže celej arzenál by nestačil ani na vymazání všeho tady v té prdeli, natož v celé slavné ojvropě, co je eště kolikatisíckrát větší? takže pokud je apokalyptickýmu blbečkovi 16, dá se nad tím pousmát, pokud tydle sračky žvástá ve štyryceti, je zralej na zavření do kulaté místnosti s tím, ať si sedne do rohu

  8. Mě by zajímalo, proč si někteří myslí, že kecy na bilboardech a reklamách odpovídají životním postojům nastavených obličejů hned vedle? Navíc, odevzdat neplatný hlas nic nezmění, vhazovatel může cítit úžasný pocit, jak se všemi vydrbal. Ovšem na výsledku to bude zcela zanedbatelné; navíc systém s neplatnými hlasy počítá. Mnozí je i přivítají. Čím menší bazének s hlasy, tím citlivější na každý hlas.

    Tohle mi připomíná chování malého dítěte. Pokud to tak někdo dělá, dělá to jen pro svou „možnost“ se pak povyšovat nad ostatní. Nicméně je to k ničemu, taková malá válka v nevýznamném mikrokosmu vhazovatele.

    Jsou to jen prezidentské volby, se z toho nepo….

Napsat komentář

D-FENS © 2017