Putinova cenzorská dohoda s Yandexem Vs. Česká cenzorská dohoda s CZ.NIC a ISP – najdi 4 rozdíly! - zpět na článek

Počet komentářů: 534

  1. „Naše prezidentská standarta má heslo „Pravda vítězí“. Tak tomu věřme a toho se držme.“

    On je tam preklep. Spravne „pravda vítězi“, pricemz zde je jasne, kam se nase verchuska pasovala. Do role viteze, silou.

    Uz to tu nekdo zminil, Fiala prohlasi „nejsme jako my!“ a narod spokojene zamruci.

    1. Historii píší vítězové, to není nic nového.
      A i když bychom zůstali o původní verze, tak té se vysměje každý Pilát.

    2. Pravda vyděsí.

    3. Už nevím kde jsem to četl, možná někde tady na webu:“Pravda vždy vítězí, neboť pravda je to co zvítězilo“

    4. Není to spíš „Pravda a láska zvítězila lží a nenávistí“?

  2. Cha, známka za 3. Dotklo se to obou extrémů*, takže to dělám dobře :o) Teď jsem naprosto spokojený.

    __
    (*soudím, že 3 je průměr za „nelíbí se mi jak to mluví o mě, ale líbí se mi jak to mluví o mých nepřátelích)

    1. Ne ne už je to lepší, za 3 bylo z moc málo hlasování ;)

    2. Jan Mrcasik:
      Jen jim dej, „motorkáři“…!
      NIC/NIX je xindl. Jsou v něm zaháčkovaní hajzli, kteří uškodili mě i dalším spolupracovníkům…

      .

      1. Tak ideálně bych si představoval, že proti CZ.NIC se za tohle rozjede úspěšné antimonopolní řízení a ICANN jim sebere doménu .cz za zneužití pravomoci a porušení smluvních podmínek. Sbohem šáteček, prodávejte si Turrisy bláznům co chtějí být šmírováni.

        Ale na to jsem moc malý pán a už nevěřím na pohádky :P

        1. Nemci docela cuceli, kdyz jsem jim povypravel, jak se k nam pres NIC vratila totalita. Sice utrousili, ze oni uz to tam maji od druhe valky, ale ze si mysleli, ze u nas to jde 30 let trosku jinym smerem.

    3. sebechvala smrdi, jako vzdy. Takze dal jsem za 3, protoze nejsem ani my ani oni. Jen je ten clanek o nicem. Propagandu maji obe strany a cenzuruji taky obe strany, vsichni to vi. A o tom je clanek? Proste jen chces vypadat nestranne, po tech tvych protiruskych srackach a emo vylevech, co jsi tady mel minule. Takze 3 je jeste dobra znamka za to, cos predvedl.

  3. Princip je u nás horší , protože se nejedná o nějaký portál seznamu, který třídí zprávy, ale správce a registrátora domén, který by měl být z principu pouze technická služba, nikoli politický subjekt sloužící politikům na zavolání.
    Jsem ještě zvědav, jak dopadnou následné soudní spory…. sice si nedělám iluze o naší banánové justici, ale jsem zvědav jakým ohýbáním práva to zdůvodní.

    1. Podle mě to u soudů pojede na neprůkaznost. NIX bude tvrdit, že oni nikoho neblokovali, to nějak samo, nebo možná technická porucha – a dokažte nám opak, ha?

      Ani NIC, ani NIX totiž nezveřejnili žádný seznam webů, které blokují. K jejich logům se pochopitelně nedostanete. A důkazní břemeno je na straně žalující strany…

      1. No to půjde těžko, chlubili se tím v novinách a špatně to odvolají zpátky. Odhadl bych to spíše na nějakou vyšší moc, nouzový stav a podobné blbosti.

        1. Chlubili – jenže NYX nikdy neřekl které. A NIC přiznal jen prvních 8.

      2. samo a porucha trvající týdny a měsíce, aby s tím nic nedělali ani když dotčení to budou opakovaně reklamovat na supportu a trvat na vyřešení a nikdo se s nima nebude bavit, nebo jim tvrdit, že to z nějakýho důvodu nejde spravit?

        sorryjako, to je evidentní, to nemají jak vokecat

        1. Volal jsi někdy na internetovou podporu velkých ISP?

          „Tady vidím, že poblém není na naší straně. Nashledanou. Tů, tů, tů…“

          Nikdo u nich nemá v ruce nic.

          1. … i malých.
            Záleží na lidech – jak těch, co tam právě sedí, tak i těch, co je tam posadili a zcela jistě i těch, co sedí funkčně výš, po majitele v to…

            1. Jenže většina volajících má dojem, že účelem telefonistek první úrovně podpory velkých ISP je popřít problém a nedovolit, aby se volající dostal ke kompetentnímu technikovi.

              1. Ano, to dělají – a taky velmi často zcela chybně zpracují to hlášení uživatele a směrem na servis jde zpráva neodpovídající skutečnosti…

              2. registrátor není ISPík

                1. Jenže zákeřnější než CZ.NIC je právě NYX.cz, protože to je fakticky Malý Český Firewall.

      3. 1) Správce domény, žádné ze společností nekecal do toho, co bude zveřejňovat.
        2) Způsob, jak obejít ztrátu domény jsi publikoval sám. Jak se dá obejít omezení FSB?
        3) Nikdo aeronetu nebrání zaregistrovat si web v jiné doméně. (.eu, .org, .com, ..). Konec konců tento web také není cz doméně.
        4) Opravdový firewallový střih může udělat pouze provider (O2, T-Mobile, Ha-vel,…)
        Jaký je tedy správný způsob práce s internetovým lhářem. Tedy pokud připustíme, že vůbec někdo na internetu lže. Můžeme samozřejmě konstatovat, že nelže nikdo, protože pouze používá odlišný narativ. Pak ale nelže ani CZ.NIX :-)

  4. Rád jsem si přečetl občas článek na Protiproud.cz, kde k daným tématům publikovali lidé, kteří si přes totální mediální masáž dokázali zachovat racionální pohled a nebáli se uvést i argumenty jdoucí tak trochu proti stádu. Teď smím s posvěcením „demokratické vlády“ číst jen fanatické parodie na nezávislou novinařinu jako Novinky nebo iDnes. Čili do morku kostí prolhaná média, jejichž „zpravodajství“ nevěřím jediné písmenko.

    Vládnoucí garnitura a její loutkovodiči si můžou skutečně směle zatleskat a staří komunističtí šíbři blednou v hrobech závistí. Co se dá pomocí soustavného mediálního tlaku a vylévání mozků provést s drtivou většinou společnosti, to už prokázala čínská rýma. A teď se jim na vějičku chytili úplně všichni a kdo povinně nenávidí Rusko, tak to je třídní nepřítel. Už čekám jenom pálení ruských knih a vymazání hesel jako Tolstoj, Čechov nebo Čajkovskij z našich encyklopedií.

    Výraz lůza nabývá nových rozměrů.

    1. Za covidu ve skutečnosti existovalo 30 názorových pozic:
      https://dfens-cz.com/kompletni-taxonomie-odpurcu-a-zastancu-covidismu-a-covid-vakcin-skala-je-pestrejsi-nez-vam-tvrdi/
      Všeobecně rozšířený pocit „buď jsi Flégr nebo Chřipečkář“ byla jen mediální fikce. Falešné dilema.

      A stejně je to s Ukrajinou. „Buď jsi nekritický ukrajinofil nebo musíš být Putinofil“ je jen mediální fikce. Další falešné dilema. Škála je mnohem pestřejší.

      Třeba já nebo Sysop stojíme tak někde mezi. Oba dva odsuzujeme ruskou invazi (a nemáme pochyb, že je tam válka), ale zase si uvědomujeme že na Donbase si Kyjev a Doněck navzájem nemají moc co vyčítat.

      Nebo je třeba dost zásadní rozdíl mezi extrémem „popírání války/invaze/bombardování civilních měst na UA“, opačným extrémem „věřit každé srdcervoucí zprávě o vybombardovaném dítěti“, a nějakou snahou to brát střízlivě a vycházet z toho, co se dá ověřit (kam to spadlo a co asi.)

      1. Nebo já třeba podporuji i ukrajinskou charitu a obránce, a jsem pro dodávky balistické ochrany pro ně, al už bych osobně měl problém s dodávkami zbraní ne-armádě, protože kdo ví ke komu se nakonec dostanou.

        Jak říkám, škála je pestrá. Chce to nevidět černobíle. A nespadnout ani do jednoho z extrémů.

        1. Já přece neříkám že někam spadám, cítím to podobně jako vy. Na jednu stranu nepopírám válečné operace na Ukrajině a zbytečné umírání civilistů, na druhou stranu zkrátka nevěřím, že Putinovi zničehonic hráblo a šel si pro totální izolaci své země. Ale takových je výrazná menšina.

          Já zejména komentuji mediální masírku, která je stejně jako u kovydu tak jednostranná, že překonává svými výkony i Rudé Právo v nejlepších letech. A bohužel tu totální závislost většiny společnosti při tvorbě osobního postoje na základě pokynu z médií. Už se absolutně nedivím, že to tady komunisti zvládli udržet na uzdě 40 let s prstem v prdeli. S takovým mentálním materiálem je to hračka.

          1. „Pokud národ někdy nešvejkoval, tak v únoru 1948.“
            Rio Preisner

            Důsledek ateistického, materialistického měšťáctví, či levého liberalismu.

          2. Taky si myslím že celkově má válka dost jiný rozměr než píšou pisálkové mainstreamu. Nejdříve jsem myslel že Putinovi hráblo, ale začíná to vypadat, že to měl promyšlené více než jsem si myslel. Vůbec jsem netušil jakou pozici má UA v dodávkách surovin a jídla. Dost mu teda hapruje armáda, tam bych řekl že má nějaké slušné sabotéry, ty první dny celkem dost (vypadá to že záměrně) podělali.
            čeho se nejvíc bojím, že z toho zůstane vleklý konflikt jehož důsledky budou nezměrné pro celý svět, zejména pro Evropu. Pro USA ideál (proto tam budou sypat zbraně), pro nás celkem problém.

            1. šak se tady nepočítá se žádným rychlým návratem UKček, dyť to vidíš, UKčkový školky, školy s počešťovací výukou…si jako někdo myslí, že dyž paninky dají děcka na školu, tak se za měsíc seberou a odjedou? checht, dyž to nevyšlo s dovozem negrů, tak teď už určitě jo

              1. Šak to je dobře, dříve se kvůli získání otroků válčilo, dnes přiběhnou sami a rádi zůstanou … a tato země stejně trochu nové krve potřebuje, z ukradiny to bude celkem v pohodě…
                Akorát aktivismus vlády hrozí zatažením naší země do stepních válek, nevidím důvod je v tom rušit ani podporovat.

              2. No to mi právě děsí. Pomoc uprchlíkům proč ne, válka není sranda. Ale čekal bych že se taky řekne za B. Až válka skončí tak máte 1-3 měsíce na opuštění, pak se jede ve standartním formátu.
                Myslím že i na ty čmoudy dojde, prošla nová legislativa zrychleného azylu, která bude platit všeobecně, takže když sem přijede fúra tzv. „syřanů“, šup už jsou tady a zůstanou.. :(

                1. Vždyť máte standardní prostředky azylové a cizinecké legislativy, co byste chtěl vymýšlet navíc?

                  1. No právě tyhle prostředky byly přemostěny novou legislativou aby se mohlo rychle pomoci. A tam bych viděl trojského koně do budoucna. Aby se sem mohlo cpát víc čmoudů.

                    1. Kterou máte na mysli?

                2. Přišedší Ukrajinci jsou v režimu „víza na strpění“ podle § 33 zákona o pobytu cizinců, jehož platnost je vázána na objektivní důvody, které držiteli brání návratu do země původu.

                  1. Uvidime, jak to bude dal. Ono je potreba nezapomenout, ze jsou tlaky na reseni vymirani a je potreba nejakej ten x-tej pilir duchodove reformy. Takze necekam, ze zrovna stat bude nejak usilovat o jejich odsun. To spis bych se nedivil, kdyby se je pokusil nacpat kamkoli komukoli. Necekam, ze by tady vsichni zustali, to urcite ne. Ale…

            2. Tvl, veď koľko už prezidentuje? 18 rokov? Ten už vie všetky scenáre naspamäť. Jasné, život je nepredvítateľný v mnoha smeroch, ale myslím že ten hrubý náčrt má pripravený už pekne dlho. Určite od majdanu na Ukajine.
              Teraz som akurát čítal, že rusi mali splatiť zahraničným kupcom 117 miliónov doláčov ako výnosy z dlhopisov ale pustili do obehu informáciu že budú platiť rubľami. Zaplatili v dolároch. Ako je to možné? Citujem:

              „Americké ministerstvo financií uviedlo, že „súčasný režim sankcií nebráni platbám na obsluhu ruského štátneho dlhu v dolároch – prinajmenšom do vypršania platnosti príslušnej licencie na konci mája.
              Pravdepodobne túto všeobecnú licenciu (na splatenie dlhu v dolároch) vydalo ministerstvo financií USA jednej z amerických bánk, na korešpondenčnom účte ktorej leží časť zablokovaných ruských rezerv. Zdá sa, že táto banka dostala povolenie na platby.“

              Takže Vladimír Vladimírovič má o starosť menej – minimálne do 25.mája 2022.

            1. to jsou teda hrozný sračky… ale cenzurovat cokoliv je samožejmě píčovina. Tím se tomu akorát dal punc..

              1. Tak. Hajek se od Aeronetu lisi jen tim, ze nedela nadpis o obsahu prvniho odstavce. Jinak je to zdroj uplne naprd. Ale diky cenzure ted pritahne kdekoho.

            2. http://www.protiproud.info nefunguje, čo sa od včera zmenilo?

              1. Mě protiproud funguje. Jediné, co se mění je aktivita hackerů, kteří podnikají trvalý DDoS útok a tak je server chvílemi přetížen a neodpoví.

        2. Pro nas, pro Cechy, je nepritel spis ve Strakovce, nez v Kijeve, nebo Mosqe. Myslim si, ze do znacne miry tady jde, jako obvykle, o kourovou clonu. Ze je na Ukrajine valka, je nezpochybnitelny fakt. Proc, jak, kde, proti komu a za jakym ucelem, to se budou historici dohadovat jeste dalsi stoleti. Nicmene tohle je ‚tema, ktery tahne‘. Lepsi, nez serialy v bedne. Tim padem nase verchuska ma cas na svoje cachry, vsak nouzak uz si na to pripravila a ted ma dalsi reprizu ekonomickeho veletoce, kde premiera byla za kovidu.

          A Cesi budou zajimat postoje, hledat ve svych radach, kdo voli Losnu a kdo Maznaka. Plativalo ‚chleb a hry‘, ovsem dnes z toho mame uz jen ty hry, protoze cena chleba nam postupne vystreli do nebes.

          Sveho casu jsem tady na diskusi mel v hodne vecer uplne opacny nazor, nez shane. Jenze shane neni debil, takze jsem naopak premyslel, jestli on treba v nekterych vecech proste nemuze mit pravdu. Kdyz neco psal, tak jsem hledal, co to pise, o cem, kde se to vzalo, atd. A zjistil jsem proste, ze on otevira jine dvere, nez ja. Takze jsem si rozsiril obzory a zkorigoval svoje nazory. Porad je fura veci, ve kterych se neshodneme, ale to je spis dukaz toho, ze mame kazdy svuj vlastni zaklad.

          S Mrcasikem to mam podobne. Na pocatku jsem, diky svym kotaktum z Ruska, mel jen jednostranne nazory. Proste nemel jsem nejak potrebu se v tom vic rypat, myslel jsem si, ze mam prehled dostatecnej. Chrapal jsem ve vlastni bubline. Najednou mi do toho vlezl Mrcasik a kruhy mi poslapal. A zase jsem to udelal stejne – podival jsem se, kudy on chodi, co on cte, kde se to bere, co je to za informace. A ejhle… nektere veci sly videt i jinak.

          Urcite se nestane, ze najednou budu protiruskej klavesnicovej bojovnik :-). Ja spis nesnasim extremni ideologie a idioty. Ale to neni kazdej. Je fura lidi, kteri proste prijmou prvni nazor, kterej je dobre naservirovanej a dal si s tim nelamou hlavu. Ale kdyz je clovek nauci naslouchat a ukaze jim, ze to cele take muze byt jinak, mnozi se nechaji dovzdelat.

          Problem extremu je obecne v tom, ze je spis emocionalni, nez racionalni. A v tom okamziku extremista neni pristupnej racionalni diskusi. Proto se takovym lidem vyhybam.

          My Cesi bychom si hlavne meli ujasnit a jasne definovat, co jsou nase narodni zajmy. Ne zajmy Unie, Nemecka, Francie, nebo cert vi koho. Jake jsou nase narodni zajmy. A ty prosazovat. Neni nutne jit se stadem. Je ale nutne ve stade prezit. Ja to vidim v praci. Fura Nemcu a ja mezi nima. Nikdy nebudu jako oni a oni nikdy mne nebudou brat jako jejich. Presto ale mezi nimi lze docela dobre existovat. Furt ve strehu a musi clovek vedet, co chce a za tim si jit.

          Nejhorsi je, bojovat proti vlastnim lidem. Proti urednikum, zavistivcum a dalsim debilum. Rozhodne je to ale dulezitejsi, nez bojovat za lidi kdesi v dalce, kdyz nam bude pod rukama utikat kontrola nad vlastni zemi. Pomoct urcite muzeme. Kazdy musi zvazit, jakou pomoc si muze dovolit. Ale jinak se orientovat hlavne na problemy, ktere jsou u nas. Valka na Ukrajine neni nase valka. Muze se z ni stat, ale zatim neni. Urcite se nas dotkne a ne malo. Ale presto nema smysl se do ni uz ted norit vic, nez je nutny.

          A to se tyka i zprav. Lzou uplne vsichni. Protoze media jsou ovladana profesionaly, ktere lhani zivi. Oni ‚jen delaji svoji praci‘.

          1. Toto mohu podepsat.

          2. Sysop: pěkně shrnuto a rád vidím, že vidíš ten smysl proti něčemu tady bojovat. Protože to je tak možná 2-3 týdny, kdy jsi říkal, že to smysl nemá a ať s tím ztrácí čas jiní, ty zajistíš sebe a nasrat.

            1. Strasne me zacaly srat veci okolo. Sem se nahnojila fura lidi, co byli na urovni fanousku Baniku, do toho nase vlada zacala delat dusno, ani na zpravy v bedne se nedalo divat, proste jsem si rikal, ze tohle uz je vetsi, nez jsem ja ochoten resit. Ale jo, clovek obcas musi osahat dno pod sebou, aby se v prostoru zorientoval. Zatim dobry :-)

              1. Asi to máme stejně. Rakušana a Fialu považuji za velmi nebezpečné lidi. Trošku to vzalo obrátky. Prostě na nás, „nás“, zvysoka serou. Rád bych nahoře lid, který se stará o lidi. To se nestalo. Lžou. Už pár měsíců. Jinak, netřeba se nechat iritovat bednou (já ji nemám 30 let) ani lidmi v práci (máme, v našem věku, již své postoje a způsob duševní sebezáchovy).

                1. Jo, klika je, ze ti vofcovati Germani mne prakticky neserou. Oni si jen hledi te svoji pastvy.

                  Bedna mne srala uz nejakej patek, at uz skladbou programu, tak obsahem propag… eh… zprav. To, ze za to jeste platim vypalne, uz ani neresim. Kazdopadne jsem s ni seknul, jak kurak s poslednim vajglem a nehodlam ji dal konzumovat. Kupodivu, rodina to pojala uplne stejne a radeji vecer dame particku karet misto pravidelne davky propagandy.

                  Dneska jsme si se zenou rikali, kam to kurva speje. Kdyz uz se clovek vyhrabe z ruznych problemu, ktere nam zivot, nebo zdravi nadelily, dokonce jeden nejak preklepe Cinskou chripku, tak zjisti, ze nejvetsi svine ma fakt ve vlade vlastni zeme bez ohledu na volby a jeste ted zacne megabordel quli valce a sankcim. Jsme se jeste ani nestihli poradne nadechnout a uz zase pod vodu. A to, pravda, si jeste muzeme docela piskat proti jinejm, co nevedi, za co nacepujou naftu, aby aspon dojeli do prace.

                  V praci u obeda se mne chodi Germani vyptavat, co ten Putin, co ti Rusi vlastne chteji, jestli to nevim aspon ja, kdyz jsme je tady leta meli. Tak jim vysvetluju, ze bolsevici byli svine, ale porad jeste zlati proti te zlodejine a mafiim, ktere nam v cele Evrope vladnou ted. Tak co vlastne chteji slyset.

      2. A stejně tak je extrém „zničit krtka“, tedy Putina a všechny Rusáky. Fajn, jak chcete zabít 140 milionů lidí?

        1. McDonald… ale ten z toho vycouval

          1. Výborne. V čechách na to stačí Smažák a.s.

      3. Jo a tohle je přesně to padesátkový dvojí vidění:
        Buď meleš s náma, nebo meleš proti nám a pak s tebou zatočíme, že budeš čumět.

        1. Černobíle se dívat na cokoliv je prostě nesmysl.

          1. Pocet stupnu sedi roste s IQ.

          2. Jenže – tenkrát seděli ve vládě nemlich ti stejní, jako dneska!
            Akorát že ti dnešní, ti na to mají takový prostředky a aparát, že by padesátkoví jen záviděli.
            Ti dnešní nemusí ani vstávat od stolu v luxusním kanclu, něco nadatlují do interní sítě a „stane se“.
            Už i na těch nejnižších úrovních – viz Nohavicův totál vyprodaný, ale přesto a ryze z politických důvodů zrušený koncert i v takové prdeli, jako je Uh. Brod.

        2. Pěkně je to vyjádřeno v tomhle článku:
          https://www.denik.cz/ze_sveta/gunter-prien-ponorky-valka-v-atlantiku.html

          „Jestli chceš dělat kariéru, musíš být u nás, protože jinak jsi proti nám, a v takovém případě na kariéru zapomeň.“

        3. Je zajímavé, že USA jsou proti černobílému bipolarismu zdá se naprosto rezistentní. Berou to – jak politici, tak vojáci na Twitteru – naprosto racionálně. Závazky nemáme, nějak pomoct chceme, ale zase ne tak aby z toho byla WW3. Dodáme zbraně ale s hysterií a bezletovými zónami si polibte šos.

          1. Lepší slovo než racionálně je asi střízlivě.

            1. co treba tak vychcane? My udelame bussines a evropa to zaplati?

              1. Mně nevadí, když se politická reprezentace USA chová tak, aby to bylo v zájmu USA. Mně vadí, že se Česká politická reprezentace chová tak, že je to v zájmu Brusele, USA, pak dlouho nic a potom někde na konci je ČR.

              2. Samozrejme, ze pro USA je idealni dodat zbrane. Zbrojarskej prumysl se zaraduje a beznej Amik to na danich moc nepociti. Ale na druhou stranu – je to snad nelogicky? USA je imperialisticka velmoc. Imperium se nevybuduje rozdavanim daru a sirenim vseobjimajici lasky. Proste vlada USA zajistuje svym danovym poplatnikum praci a urcite ekonomicke jistoty. Tak proc strkat hlavu do konfliktu na druhe strane Zemekoule, kdyz staci to jen udrzovat ve varu a hledat, kde se na tom da vydelat bud politicky, nebo financne.

                Neznam svetovou velmoc, ktera existuje aspon jedno stoleti, ktera by uvazovala jinak. Jo… pardon… tedka Rusko, to uvazuje tak, aby co nejdrive udelalo sebedestrukci. Ale USA? Cina? Kazdej hledi na svoje zajmy. V prirode to nefunguje jinak – kazdy zvire kouka, jak nejlip prezit a ochranit svoje potomstvo. Mnohdy na ukor druhych, to je proste zakon prirody.

                Neni to americka vychcanost. Je to evropska blbost.

                1. +1 souhlas

                2. Sysop: je to americká vychcanost. Kterou ta evropská blbost umožňuje a dělá jí to jednodušší.

                  Nebo politicky korektně, jak to máš o pár řádků výš – „zajišťuje svým daňovým poplatníkům práci a určité ekonomické jistoty“.

                  V tomto souhlasím s Ko-zou – problém naší vlády je, že není naše. Jsou to vlastizrádci a jsou za to velmi dobře placení. Tedy on to není problém naší vlády, ti jsou v pohodě. On je to problém náš.

                  1. Ale ovsem, ze nas nejvetsi problem jsou ti, kterym jsme my dali moc. To je princip zastupitelske demokracie. Ale pry lidstvo zatim nic lepsiho nevymyslelo. Inu, to je mozne, ale take lidstvo sveho casu tem demokratickym vladam obcas dost razantne ukoncilo volebni obdobi, takze pak byl aspon chvili klid.

                    Ta kazdej rok zjara vykuruju hrabose. Zrovna dneska jsem si rozhrabal hromadky, ted vecer se objevily dve novy a zitra dopoledne na ne jdu. Je to nekonecnej boj. Vytravim je, di leta bude klid, napodzim se mi sem z poli stahnou zase. A pristi rok je budu travit zas. Ale pokud nechci mit sezrany stromky, kytky, zeleninu a dokurvenej celej travnik, tak proste tohle musim delat porad dokola. Kdybych se na to vysral, tak mi znici vsechno, co mam rad.

                    1. Sysop: tohle nemá s demokracií nic společného. Vlastizrádce může být i monarcha a že jich v minulosti bylo. Problém je v lidech a holt zmrdi jsou u válu z principu tak nějak dost často.

                    2. Samozrejme. Svine jen pouzivaji ruzne nastroje, poplatne aktualnimu zrizeni. Momentalne tu mame zastupitelskou demokracii. O to je to ovsem smutnejsi, protoze zde jista fikce moci v rukou plebsu je. U tech monarchu si lidi ani neskrtli.

                      Pochopitelne moc svine pritahuje. To je logicke. Ale i nejvetsi svine byva dost chytra na to, aby umela zvazit pomer zisk/riziko, pokud uvidi, jake realne riziko hrozi. Zadnej zlodej neprepadne fizlarnu.

                    3. „…Zadnej zlodej neprepadne fizlarnu…“
                      – – –
                      Ctirad s Pepou, když potřebovalo kvéry…

                      :DDD

                    4. To vsem nebyli zlodeji, alebrz narodni hrdinove :-) A kazdy utok nejpve zahajili slovni palebnou pripravou…

                    5. Sysope,
                      čím ty malý potvory vykuřuješ? Můžeš se trochu rozepsat?
                      Díky

                    6. Kupuju ty dymovnice, tri v krabicce. Fabrika prej vyhorela, takze byl (mozna jeste je, nevim) vypadek. Koupil jsem celej karton, takze neresim. Nejprve si dam tu praci, vezmu holiny a zadupu patou hromadky do zeme, abych jim dokurvil chodbicky. Hlinu nahore rozhrabu, nebo aspon rozkopnu. Pak sleduju, kde se objevi nova hromadka. Vezmu cihlu, dymovnicky a turbo zapalovac (ten vetruvzdornej, co syci jak letadlo, protoze beznym zapalovacem to obcas nechce chytit, nebo dlooouho trva). Prijdu k novy hromadce a ofafrne ji odstranim tak, abych nasel stred a tam prstim tak dlouho, az najdu chodbicku. Hrabosi a podobny kurvy nejsou blby a na rozdil od krtka nenechaji diru. Proste ji zase ucpou. Takze se musi peclive rypat a najde se. Prakticky vzdy je uprostred.

                      Pak si vezmu dymovnicku a zkusim, jestli tam jde dobre a rychle strcit. Spejli ulamuju, jen zavazi. Pripravim si cihlu a zapalim dymovnicku. Pak fofrem s ni do diry, na to cihlu a stoupnout na ni. Pokud se ucpe vzduch, tak se obvykle i zadari, ze dymovnicka udela v dire implozi. Takova mala vakuova bomba :-). Je slyset tlumenej vybuch. Ale i kdyz se nepovede, nevadi.

                      Cekam tak pul minuty, sundam cihlu a hned zasypu hlinou. A jdu k dalsi hromadce. Uspesnost je prakticky 100 %. Pokud takhle vezmu vsechny cerstvy hromadky, neprezije nic.

                      Loni jsem ty dymovnicky nemohl sehnat, takze jsem namisto nic sypal do der granulovanej suchej led. Fungovalo to taky, ale bylo s tim vic srani a hlavne to clovek nemuze vytahnout, kdyz uvidi novou hromadku. Proste se musi zadupat celej pozemek a hned objednat suchej led. Ten obvykle dorazi tak do tri dnu, mezitim se objevi hromadky a jde se na to. Ten led je fajn, ale clovek pripravi o ten kourovej efekt, pripadne tu implozi, samozrejme.

                3. netusim, odkud beres tu sebedestrukci, ale zatim to tak ani omylem nevypada. Za ruskem stoji dve tretiny sveta. Pripojuji se do bankovniho a karetniho systemu ciny, ktera verejne prohlasila, ze je podpori i ekonomicky. Boje zatim postupuji vicemene podle planu, jestli se dokonco podle planu samozrejme tezko rict. Zapad sere bobky z nedostupnosti surovin (doporucuju se mrknout treba na neon, ale jsou i dalsi). Vysledkem cele tehle sarady budou dva mocenske bloky a konec zapadni dominance. Vychod ziska a zapad ztrati. A nejhur na tom budeme samozrejme my.

                    1. tak za prve, OSN nikoho nezajima, je to naprosto zbytecna organizace. Za druhe jen ti, co byli proti a co se zdrzeli jsou vic nez polovina populace planety a rozlohy taktez. A to, ze to nekdo v OSN odsoudi jeste neznamena, ze s nima nebude vesele obchodovat a de facto je tak podporovat. Navic s cinou budou vesele obchodovat vsichni a rusko napojene pres ne taky. Takze co tady postujes je irelevantni. Ale co cekat od nekoho, kdo bere informace z novinek.

                    2. Uhlem tohoto pohledu ovsem Rusko podporujeme i my. Plyn i ropa stale tece.

                    3. ano, je to tak. Dokonce nekteri tvrdi, ze rusku dochazi penize na valku, ale nejak opomine, ze jen EU od zacatku valky zaplatila rusku za ropu kolem 12 miliard eur.

                    4. teda souhrne za ply, ropu a uhli

                    5. Drobné info: zaplacená cena za ropu není 100% zisk. Nicméně v provozu obrovského Ruska, drahé neefektivní armády a obrovské korupce to jsou drobné. Líbil se mi názor z diskuze: ty obrovské drahé ruské jachty znamenají horší letadla, horší tanky, horší radiostanice a výsledkem je nakládačka na Ukrajině. Já těm boháčům vlastně ty jachty přeju.

                    6. Tak ono to takhle funguje i v ceske armade. Jeste, ze nemame ambice nekoho napadnout.

                    7. Sysop
                      18.3.2022 v 10:27

                      Jo, to je asi k těm sankcám. Velkohubý prohlášení, rudý huby v idiotboxu, vohnouti zas mají důvod se nechávat oškubávat, ale
                      – hento vodstřížení vod slavnýho swifta bude tak v květnu, to je dost času operaci ukončit a všechno zase zesluníčkovat (případně rozjet ten připravenej systém BRICS)
                      – na plyn voné sankce nésů, protože není kde brát
                      – ropa a uhlí dost pravděpodobně dtto, akorát se vo tom už vůbec nemluví

                      Takže šaškárna na zakrytí dalších megarozkrádaček a další braní vovcí u huby, ale jinak se v zásadě děje hovno.

                  1. Postup podle plánu? Jakýho plánu? Jestli se chtěli zbavit techniky, mohli ji levně prodat, nebo darovat, ale naplánovat, že si ji nechají rozmrdat na Ukrajině, mi nepřijde jako dobrý plán.

                  2. No ty vole, Eritrea, Venezuela, Kuba, ještě někdo jiný? To jsou dvě třetiny světa? Lavrov včera nebo předevčírem letěl něco vyřizovat do Číny a na půl cesty se letadlo otočilo. To nezní zrovna jako podpora. A Čína začíná být dokonce nasraná, protože stejný proces chtěla udělat s Taiwanem a teď vidí, že to asi nepůjde tak hladce.

                    1. Cina z toho bude chtit vytezit hlavne pro sebe. A kdyz vidi, jaka je to mela, taxe na Rusy brzo vysere.

                    2. Číně bude za pár let patřit polovina Ruska, prostě si to od zkorumpovaných gubernátorů koupí. Ale nevím, jestli budu mít dost odvahy se jim smát.

                    3. nevysere, nemuze si to dovolit, nerostne suroviny nema jak nahradit. Nakonec ani ten zapad ne, myslim si, ze sankce budou za par mesicu minulosti.

                    4. Dvaja poprední ukrajinskí dodávatelia neónu pre mikročipy sú málo známe spoločnosti „Ingas“ a „Cryoin“, ktoré sídlia v Mariupole a Odese a suroviny dovážajú z Ruska.

                      Podľa výskumnej firmy „Techcet“ približne 45 – 54 % svetového neónu používaného na výrobu čipov pochádza z Ukrajiny. Mariupoľský „Ingaz“ produkoval 15-20 tisíc metrov kubických neónu za mesiac a závod „Cryoin“ — 10-15 tisíc metrov kubických vzácneho plynu. Surový neón dostávala Ukrajina z Ruska – ako vedľajší produkt ruského oceliarskeho priemyslu. Plyn sa potom spracoval a čistil pomocou zariadenia „Cryoin“. Závod v Odese dodáva väčšinu neónu do USA, takže americké firmy sú na 90% závislé od dodávok z Ukrajiny. Okrem toho neón importovali spoločnosti v Európe, Japonsku, Kórei, Číne a na Taiwane.

                      Asi 75% ukrajinského neónu bolo určených na výrobu mikroobvodov a polovodičov, ako aj na napájanie laserov, ktoré sú potrebné pre litografiu na počítačových čipoch. Napríklad neón z Ruska a Ukrajiny používa holandská spoločnosť „ASML“. Je najväčším dodávateľom fotolitografických systémov pre polovodičový priemysel a jediným dodávateľom strojov s extrémnym ultrafialovým žiarením (EUV), ktoré je nevyhnutné pre výrobu 7nm čipov.

                    5. Jojo, tohle prosaklo dva dny po zahajeni valky. Plus, ze postavit novou fabriku trva 9-24 mesicu a hlavne, Rusove to prodavali v podstate jako odpad, zatimco nova fabrika by to musela draze generovat.

                    6. Čína, India, Pákistán, Afghánistán, Brazílie, Argentina.

                      Eště to zkus párkrát, cucáku :o)

                    7. Čína a Indie stojí leda samy za sebou. Podporou Ruska bych to tedy nenazval.

                    8. Indie začíná ve velkém přebírat rejžácké manýry, což je zvláště v montovnách elektroniky trochu problém a po čase může být ještě větší, až rejžák zdraží tak, že z toho budeme srát ježky.
                      Indie má krom několika menších i dvě poměrně velké, polovodičové fabriky, CDIL a ISC. Podrobně komentovat kvalitu na tomhle webu asi nemá smyslu – zatím se sice „živí“ plagiáty, resp. z větší části jen pouzdřením vysoce osvědčených, amerických a japonských součástek, jejichž čipy už ale vyrobili výhradně rejžáci.
                      Nicméně, takhle se zpočátku „učili“ a živili i sami ti rejžáci, z naprosté většiny tupým kopírováním osvědčeného a později tichým budováním „vlastního“. Mnozí jistě pamatují značky Somy, Technic a spoustu dalších, jejichž loga měla grafické zpracování až nápadně podobné originálům – skoro tak, jako je tomu dodnes u CE..
                      Mezitím jim ale dorostla a na nejlepších západních školách vystudovala generace, která už bude vědět, co dělá a jak na to. Tedy určitě na rozdíl od jejich rodičů se zhuntovaným zdravím, kteří dost dlouho netušili, zda v těch nevětraných plechových boudách, se spoustami jedovatých výparů a v otřesných hygienických podmínkách, zrovna skládají mixér, nebo radiomagnetofon.
                      Snad zabrání nejhoršímu, ta tradiční indická mentalita „vždyť nehoří a z toho se nestřílí“ :D

                    9. servisdok
                      19.3.2022 v 15:44

                      India buduje vzdělanostní společnost už docela dlouho, sice taky z hovna, ale i tak, jak v zahraničí, tak na vlastních univerzitách. Pravděpodobně už mají inženýrů v absolutním počtu víc, než v celé slavné ojropě dohromady, a něco mi řiká, že jim tam nepřednáší vo genderové rovnosti a utlačovacím kultu bílýho muže v podobě matematiky, čéče.

                      Ročně mají už prej 1,5 milionu inženýrskejch absolventů. I pokud je jich 90 % na úrovni místních bakalářů (otázkou je, esli tomu tak je, kvalita tady na školách jde taky prudce do pyče, což potvrdí skoro-všichni), 150 tisíc dobrejch enženérů ročně je taky masakr. Tu zemi v rámci možností posouvají sakra dopředu, a teď navíc budou mít za mnohem lepších podmínek ruský suroviny. Go figure.

                    10. O te jejich generaci co vystudovala na zapadnich skolach ovsem nevite, ze jejich nejvetsi nocni mura je vratit se zpet do Indie. V USA jsem takovych lidi potkal desitky a kazdy se tam snazi drzet zuby nehty i kdyz to znamena nechat se sebou neuveritelne vyjebavat.

                    11. servisdok:

                      Ad Indie, kamarad povidal o sve zkusenosti z oblasti SW vyvoje. Klasika, musi se setrit, takze budeme outsourcovat, Cinanum neverime, Indove jsou levni a umi jakztakz anglicky, to pujde samo.
                      Vysledek te spoluprace pry nebyl prilis presvedcivy a po predani zpetne vazby prisla zcela uzemnujici odpoved:
                      „Ale pane, on nam nikdo nerekl, ze ta aplikace nesmi padat!“

                      Na stranu druhou jsem pred casem poslouchal rozhovor Daniela Vavry s Lukasem Kovandou, kde se mj. zaobirali tim, jakej strasnej raketovej vzestup Cinani udelali za strasne kratkej cas. „Vsak my vam tady outsourcujeme nejakou nedulezitou grafiku do nasi hry…“ – a o deset let pozdejs tahle tehdy outsourcingova firma skupuje sve tehdejsi zakazniky!

                      Obavam se, ze Indove mohou mit potencial podobny, navic narozdil od Cinanu vsak nemaji bezprostredne blizko tikajici „demograficke hodinky“…

                      Akorat Evropa si privazala poradnej meloun na nohu, je tu brutalne preregulovano a jedeme spise setrvacnosti. :/

                  3. Podle planu? A mohl bych ho videt?

                    Ze jdou veci podle planu, rika kazdej, i kdyz ztraci kontrolu. Jestli jdou veci podle planu, vedi jen tri lidi na svete. Ja mezi nima nejsem.

                  4. Co podle vas znamena ze za Ruskem stoji? A jake 2/3 sveta to jsou? Ono treba takovy US ma oproti Indii ctvrtinovou populaci, ale radsi bych aby za mnou stali oni nez Indie. A ty suroviny, taky zajimavy. Takze chcete rict, ze vlastne Rusko prodava jen na zapad a ted bude uplne easy prijit s nahradou? Uprimne moc nechapu tohle cernobily videni, ze se bud prodava zapadu a nebo vychodu. Ne, Rusko prodava vsem, kazdymu kdo zaplati. Ted proste prijde o dobryho zakaznika. Jestli se jim to vyplati, to tezko rict. Vychod krome ciny nesere zadny bobky, protoze vyrabej hovno a proto ty suroviny taky moc nepotrebujou. Na druhou stranu si nedelam iluze, ze se nenajde Svycarsko 2.0 pres ktery se budou rusky suroviny prodavat na zapad s patricnou prirazkou a vlastne to dopadne jako vzdycky, par vyvolenych se napakuje a my vsichni budem akorat blbe cumet.

                    1. Ten dobrej zákazník, co si furt vymejšlí a zkouší do Ruska instalovat svoje manýry jakýmkoli způsobem, už je naštěstí nahrazenej jinejma, kteří odeberou klidně pětinásobek odběru a stejně nebudou mít dost.

                      Teď budou z dobrejch a stálejch dodávek těžit oni, příštích deset let bude hodně zajímavejch. Ojropa se s konečnou platností propadne do prdele druhýho a třetího světa, zatímco čajna, india a další začnou udávat tempo.

                    2. Jasny, protoze takova Cina je znama velmi slusnym jednanim a rozhodne s Ruskem nebude chtit vyjebat jeste vic nez Evropa. A proc uz teda neodebiraj 5x tolik? Vzdyt jim nikdo nebrani ne? Jak jsem psal vyse, Rusko prodava vsem, proc si myslite ze Rusko nejak extra vydela ze nebude dodavat zapadu?

                    3. protože ty demente teprve uzavřeli smlouvy na stavbu plynovodů

                      ale střednědobě nebude problém v ojropě snížit dodávky o polovinu a tydle volný nejmodernější tankery na zkapalněnej zemní plyn na světě, kterejch už má RF flotilu a další jsou ve výstavbě, přesměrovat ze sta procent do čínskejch a indickejch takovišť

                      vy sráči si myslíte, jak z ojropy padá každej na prdel a že jak je to tady nepostradatelný, akorát že svejma kunďárnama stahujete do prdele VŠECHNY, takže se pak nedivte, až ten zbytek nasranejch spoluovčanů začne s váma dělat krátkej proces

                      té poptávce se říká trh, a mezi Indiou, Pákistánem, Čajnou a dalšíma ani nedejchám, jak budou rejžáci na RF tlačit, jaký že by nechtěli podmínky…nedají, niet problema, ostatní dají (takže rejže dají nakonec taky)

                    4. tak zatim jsme se bavily slusne, tak si dementy, srace, kundarny nechte na diskuzi na jine servery. Ja psal suroviny, vy pisete plyn. To je pouze jedna z nich, i kdyz velmi dulezita. No mozna se to chce podivat na objemy tech trhu o kterych mluvite, Indie a Pakistan zatim nic moc, akorat ta Cina. Trhy tech jednotlivych zemi taky nejsou nafukovaci, takze se nenechte mylit, ze si Cina nebude diktovat. Tezko rict proc to Vladimir takhle zpytlil. Mohl v klidku stavet plynovody a prodavat plyn kazdymu kam vede trubka. Mozna by vas lidi brali seriozneji, kdyby jste to neprokladal vetama o kratkym procesu, protoze to jsou fakt vykriky hodny diskuzi na seznamu o covidu.

                    5. Protože číňan furt roste a co neodebere Západ, odebere rád číňan?

                    6. @ Servisdok – o tom samozrejme neni sporu. Otazka proc ne oboje?

                    7. Protože Západ bude raději mrznout a bez hnojiv bude hladovět, než aby vzal plyn od Rusa?

                    8. @ Servisdok – nj ale o tom mluvim, kdyby nikam nevlitnul, tak by ted nikdo neblbnul s nejakym vypinanim.

                    9. A stavba bloku v Dukovanech a následný Vrbětice, to bylo co? Jen přátelský poškádlení, aby řeč nestála, ale jinak kámoši?

                    10. @Servisdok – jakoze Rusko vlitlo na Ukrajinu kvuli Vrbeticim? To uz je trosku pritazeny za vlasy i na vas Servisdoku.

                    11. Ale já to vůbec nedávám do souvislosti, dohromady to patláš ty.
                      Jen podotýkám, že pro nás, z hlediska té propagandy, Ukrajině předcházela fakt hustá, protiruská kampaň, končící vyházením diplomatů a veřejným špekulováním o tom, kde budeme brát plyn (zajímavý je, že o ropě nebyla řeč!), když je ten Rusák tak zlý a vyhazuje nám do luftu muničáky. Určitě by nám zkurvil i ty Dukovany (který fakticky předtím postavil) a to nesmíme dopustit, to je jasný, žejo.
                      Suma sumárum:
                      Vlítnul nevlítnul – jak vidět, tak s Rusem lze po této stránce úplně normálně obchodovat, ať si mezitím vlítává, kam chce – viz Maďarsko, nebo z větší části i Němci!
                      Ale to my ne – kurva, my se vždycky musíme „zařídit po svém“ a dopadne to, jako vždycky.

                    12. @Servisdok – Ale ja vubec nic napatlam, proc se me snazite natlacit nekam kde se to v diskuzi hodi vam? Ja v CR ani nebydlim, takze je mi tento „konflikt“ celkem volny, ostatne jako vsem kdo vnima svet jako celek. S Vrbeticemi a vubec vztahu CR-RF jste zacal vy a ted se na tom tocite, diskuze byla o vztahu Rusko-Cina-Zapad, a tam hraje CR jen druhe housle.

                    13. Ale blbnul. Ty sankce se postupne davaly uz roky. A mnohdy bez dukazu, proste proto. Po lzickach. Ted se ten pytel jen holt rozerval celej. Plan samozrejme byl Rusko dusit, ovsem tak, aby to zapad nezrujnovalo. Inu, ted to dostalo steroidy.

                    14. Bylo na Rucniceq

                    15. @Sysop – jako v podstate souhlas. Akorat od sankci k nejakymu vypinani je docela dlouha cesta. EU se chova jako kazdy podnikatel – snazi se vytriskat co se da vsemi prostredky co muze. Proc ze Vladimir skocil mimo sachovnici se muzem jen domnivat.

      4. dovolím si souhlasit

  5. Jak zpívá Dědeček „Dejte mi nepřítele a jděte do háje“. Jak je fajn nenávidět, když se to teď smí.

    1. Jihočech Honza 17.3.2022 v 13:47

      Nechtěl on pan Dědeček nepřítele spíše vrátit?

      1. Pravda.

  6. Jestlipak budou soudit toho blbečka, co ráno do diskuze na seznamu napsal, že protektorát nebyl nic proti tomu, co dělaj Rusáci na Ukrajině? Jestli slovní podpora Ruska je za desítku nebo za kolik, za tohle by musela být popravčí četa.

  7. Rozlišovací schopnost některých lidí je děsivě nízká…

    1. Tak mě poučte. Máte-li nějaké argumenty, určitě to zvládnete.

  8. Momentální dění je velmi zábavné sledovat. Nikdy jsem si nemyslel že bude naše vláda podporovat finančně i materiálně nacisty kteří chtějí dělat a i prokazatelně dělali etnické čistky.

    Hlavně pamatujme že ukrajina první týden zabila na 8000 ruských vojáků a putin bude do konce týdne zavražděn.

    Jak se to vládám náramně hodí neustále vytvářet a udržovat paniku. Nejdřív pak sucho, pak rýmička, pak valka. Co budeme mít dál? Mimozemšťany?

    Hlavně je třeba zfanatizovat část populace, pak je možné krást legálně a ještě si tím platit mediální kampaň.

    Jednou eko energie, pak zdravotnické potřeby, teď zbraně.

    Jeden by si až myslel že je tu nějaký globální plán pod záštitou několika bohatých psychopatů.

    Mě to celé připomíná jeden citát od Solženicyna

    Oni lžou
    My víme že oni lžou.
    Oni vědí že mi víme že oni lžou.
    My víme že oni vědí že my víme že oni lžou
    Ale přesto lhát nepřestanou

    1. Jeden muj kamarad takhle sedel na svoji zahrade u chalupy a kouka, soused tam cosi pytlikuje za barakem a vytycuje jakousi plochu. Rikal si – at si tam dela treba hovno. Kde hranicej nase pozemky, to prece vi, ostatne je to dany iks let. Soused se motal nejak na hranici, ale tak proc to resit, no holt soused obehl obcas nejakej kolik pres pozemek kamarada, no to se pri stavbe stava.

      Kamarad odjel domu, prijel tam znovu za mesic a ejhle… soused tam mel hotovou krasnou terasu. I s pergolou. No… ale metr a pul na kamaradove pozemku. Tak kamarad na souseda vletel, ze jako co to ma bejt a vysledek? Ze uz je to prece hotovy, vsak to prece nikde nezavazi, no stalo se, bourat to prece nema smysl a vubec kecu jako do koledy. Kamarad si nakonec rekl, ze kdyby se s nim soudil, sice by to vyhral, ale nevi, jake zahadne veci by se mu pak na chalupe mohly dit, kdyz tam nebude. Tak souseda poslal aspon do prdele.

      No… takze kamarad ma pravdu a soused terasu.

    2. Etnické čistky… Ukrajina zažalovala Rusko u Mezinárodního Soudního Dvora s tím, že ruská obvinění z genocidy jsou pomluva. A protože jak Rusko, tak Ukrajina jsou signatáři mezinárodní úmluvy o genocidách, má právo na soudní rozhodnutí v této věci.

      ICJ rozhodl že dle platného práva je skutečně oprávněn ve věci rozhodnout a vyzval Rusko, aby předložilo své podklady a důkazy, že na Donbase Ukrajina páchá genocidu.

      Rusko výslovně odmítlo předložit jakékoli důkazy. Zacharová prohlásila, že „Rusko se nebude účastnit kvůli zjevné absurditě soudního sporu.“

      ICJ tak ruská obvinění shodil se stolu jako nepodložená a nařídil Rusku svou „speciální operaci“ zastavit, protože svá tvrzení neumí prokázat a sami se dopouští hrubých útoků na civilní populaci.

      Ono totiž Rusko žádné důkazy o údajné „genocidě“ nebylo schopné předložit nikdy. Ani v roce 2005, ani 2014, ani 2022. Pořád jen plná huba „genocidy“ ale důkazy nikdy žádné.

      1. Nevím z čeho vycházíte, ale předmětný rozsudek je k přečtení zde: https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-ORD-01-00-EN.pdf
        RF namítá v případě ICJ „lack of jurisdiction“ a to, že „speciální operace“ probíhá v mezích článku 51 Charty OSN. Tedy že se neuplatňuje jurisdikce ICJ podle článku Čl. IX Úmluvy o zabránění a trestání zločinu genocidia, kterým se řeší „spory mezi smluvními stranami týkající se výkladu, provádění nebo plnění této Úmluvy včetně sporů týkajících se odpovědnosti státu za genocidium“.
        ICJ těžko mohl řízení zastavit, protože RF není žalobcem, ale žalovaným. ICJ naopak vydal v rozsudku soubor předběžných opatření, které má RF bezodkladně provést.

  9. Na toto si dovolím mať nevyhranený názor.
    Na jednej strane neschvaľujem cenzúru, ale som rád, že tým ruským sračkometom klepli (aspoň dočasne) po prstoch. Ale situáciu s nimi to určite nevyrieši, skôr zhorší, keďže sa budú stavať do pozície disidentov.

    1. Když něco dělám, mělo by to mít nějaký účel. Jinak jsem nesvéprávný, instinktivně jednající idiot. Pokud pak chci účelu dosáhnout, musím zvolit správné prostředky. Pokud zvolím špatné prostředky, pouze jsem povýšil z idiota na blbce.
      Čili větou “ Ale situáciu s nimi to určite nevyrieši, skôr zhorší, keďže sa budú stavať do pozície disidentov.“ jste naši vládu ohodnotil velice správně.

      1. Výše uvedené samozřejmě platí, pokud je účelem blokování „proruských“ webů. Pokud je účelem zavedení totality salámovou metodou, pak byl prostředek zvolen správně, neb nemalá část obecenstva aplauduje. Potom ovšem nejsou v naší vládě blbci, nýbrž gauneři.

    2. To už nerozumím slovenštině nebo opravdu říkáte: neschvaluji cenzuru, ale jsem rád, že je zcenzurovali?

      1. Neviem, ako v Česku, ale na Slovensku sú tie sračkomety bloknuté dočasne. Predpokladám, že keď trochu sadne prach, Rusáci sa s hanbou stiahnu domov z Ukrajiny, tak budú znovu povolené aj tie ich sračkomety.:)

        1. Zákon cenzuru zakazuje, vyjímka předpokládá porušení zákona ze strany cenzurovaného, takže nějaký hlášky je to dočasné, jsou to sračkomety apod nejsou směroplatný.
          Zkrátka jsme se stali zemí, kde zákony neplatí a vrchnost si cenzuruje dle libosti. Alespoň bychom měli mít tolik cti a nekritizovat stejný postup u Rusů nebo Číňanů.

        2. Docasne? Ve smyslu nejakeho nasobku zakladni jednotky docasnosti, jednoho furtu?

          1. tak uvidíme, jestli se demokrati spokojí jen s dočasným zavíráním nepohodlných webů nebo přijde na řadu i dočasné zavírání nepohodlných osob.

            1. To přijde.
              Stříž přece jasně řekl, že s tím nemá naprosto žádný problém, morální ani jiný.
              A co se týče cz.nic, tak tam jsem přesvědčen o tom, že existuje papír, který to té firmě nařizuje, byť nepochybně přichází o nějaké peníze.
              Jen se tím papírem vláda, ani nikdo jiný nechce chlubit.
              Je tady v kotlince sice asi zanedbatelné, ale přeci jen nenulové riziko toho, že by si to lidi při příštích volbách mohli ještě pamatovat.
              Ostatně – jako se osmašedesátkoví stalinisti, kteří defacto „vyhráli“ a už se neměli čeho bát, v čele s jinak dost blbým a proto chvástavým Bil´akem, raději vůbec nechlubili zvacím dopisem.
              To by totiž neodneslo jen pár postřelených lidí, jako při demonstracích 21.8.1969, ale nepochybně by si toho všimlo i zahraničí. Vlastizrada, byť v bolševickém provedení, byla vlastizradou i tehdy.

              Ten takzvaný zvací dopis – kdyby nám ho Rus, pár let po tom zpackaným převratu sám, o vlastní vůli neukázal, no tak -až dodneška- jsme fakticky neměli vůbec žádnou šanci, jak aspoň potvrdit jeho existenci!
              A o tom druhém, zřejmě soukromé iniciativě Tondy Kapka (která ale dorazila přesně tam, kam měla!) nevěděl už vůbec nikdo.
              Bude to úplně stejné, nejen v případě těch internetů, ale třeba i Vrbětic. Politický zadání, se tomu říká správně?
              2015 ještě nikoho ani nenapadlo, že by Vrbětice mohly být něčím jiným, než lehce spektakulární kamufláží chybějící, ilegálně vyvezené munice a zbraní.
              Článek z iDěs-Technetu, ale z roku 2015, kdy to tam ještě za něco stálo.
              https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/zvaci-dopisy-kapek-bilak-srpen-68-1968.A150817_113118_vojenstvi_kuz

              1. Zajímavé servisdoku, tyhle podrobnosti jsem o zvacím dopise (dopisech!) neznal. Díky.

              2. servisdok:
                „.. soukromé iniciativě Tondy Kapka..“
                – – –
                No, v květnu 1990 to na něj dolehlo a hodil si mašli na vlastní chatičce. Tehdá z toho byl fízlung vyplašenej až dost, někteří pracovali s variantou, že chudák měl noční návštěvu…

                1. Spíš než noční návštěva, to byly noční můry.
                  Tehdy byly jiný starosti, než nějaký Kapek. Však jsme nebyli jako oni, ne?

                  1. servisdok:
                    Tehdy si to hodil i V. Šalgovič…

                  2. To ale byla řádově větší svině, než kolaborant a vlastizrádce Kapek.
                    Ve Svobodném Slovu z 23. srpna 1968 jsou otištěny fakt drsné „hejty“ ala:

                    „Hledá se zaběhlá hyena, slyšící na jméno Šalgovič. Prosíme neprodleně utratit. S díky pražská ZOO“ a tak podobně, je jich tam celý sloupek a nejenom ve SS.

                    Je dobře si vybavit, že od 26.6. 1968 naprosto oficiálně nesměla existovat žádná cenzura. Ta ale fakticky neběžela už minimálně od časného jara, jen to nebylo tak „oficiální“. A hubu na špacír si někdy (dost zbytečně) pouštěli i někteří z reformistů.
                    Takže mnozí z redaktorů novin, byli pod novými šéfredaktory a tolika letech „jak utržení z řetězu“.
                    On totiž Šalgovič po jistou dobu velel kterési správě StB, která po Praze a nejen tam, sbírala do černých Volh kágébákama vytipované, naše lidi.
                    A sebrali jich poměrně hodně, podle všeho vysoké stovky a po celé české části ČSSR – když se to objevilo i v jihomoravské-brněnské verzi Svobodného Slova, tak to nebyla už jen záležitost Prahy samotné, nebo kraje.
                    Teď si nevzpomenu na přesné podrobnosti, ale můžu se podívat, mám k těm kazetám a CDR podrobný archiv, co kde je.

        3. Aha, takže ty to „predpokladáš“. No to mi odľahlo!

          Ja zas predpokladám, že keď sa o pár rokov dostane k moci opozícia, vypnú sa „sračkomety“ typu Dennik N a bude pokoj.

          1. Chaaa, pry „keď sa o pár rokov dostane k moci opozícia“.
            Do te doby bude cokoliv nedostatecne lidove … teda, co to taram, liberalne-ekologicky demokratickeho, prohlaseno za zahranicni vmesovani a promptne zruseno.

            Zatim sice nejde o legislativni akt, nybrz toliko o nejaky apel na EK, ale obavam se, ze se drive nebo pozdeji dockame. Liberalne-ekologickou demokracii si prece rozvracet nenechame!

            https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/A-9-2022-0022_CS.html

    3. Budu dnes hluboce přemýšlet o tom, zda nevyhraněný názor nemůže být též skrytě sračkometný.

    4. Slyšels někdy něco podobného?

      „Zásadně nesouhlasím s tím, co říkáte. Ale ze všech svých sil, až do konce svých dní, se vždy budu bít za to, abyste to mohl svobodně říkat“.

      Nemám účty na sociálních sítích.
      Úplně jiný článek z oblasti kultury mě zavedl, prohlédnout si neoficiální fan-stránku Jaromíra Nohavici.

      https://www.facebook.com/nohavica/?ref=nf&hc_ref=ARTNXBud5X2Xm9k7uohJeOTuaAs23R99aRPRHMQAEZPID-NAHT8jwpQr1LRSMVsKrvE

      To už se vážně všichni zbláznili?

      Včetně Blažka z ÚSTR? Toho jsem tedy měl za podstatně normálnějšího, i když on takový „radikálnější“, míněno dost zbytečně hubatý, byl snad vždycky, už když tam nastoupil.
      My tady měli 4 roky předsedu vlády estébáka, co si s ruskými oligarchy běžně tyká – a to se jednalo o předsedu vlády!
      To nikomu nevadilo, že předsedu vlády, druhou nejvyšší ústavní funkci v zemi, tady dělá estébácký práskač?
      Nikomu to nevadilo natolik, aby shromáždil důkazy a nechal práskače odvolat?
      Toho stejného práskače, který po každém návratu z Maroka, Alžírska i odjinud, poctivě sepisoval hlášení pro řídícího důstojníka Šumana na své kolegy z PZO? Kolik si kdo ulejvá bokem, kolik si kdo koupil investičních „domečků na rekreaci“, nebo s kým z Afriky kdo od nás udržuje velmi „nadstandardní vztahy“?

      1. Odvolat, když měl ve sněmovně většinu? Jakým zázrakem by se to asi mělo stát?

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017