Proč jsem nevyvěsil ukrajinskou vlajku a podepsal Chartu 2022 - zpět na článek

Počet komentářů: 313

  1. No mate tam chybu ve Faluji se pouzival obohacenej uran proto se tam rodily Deti s jednom okem. Google Dr.gytsby?uz je to docela stary.

    1. obohacenej uran? WTF?

  2. Covid dočasně přerušili a jen co bude dosaženo cíle, imaginární válka na Ukrajině zase rychle skončí a sezóna covidu bude pokračovat. Možná ani nebudou čekat do podzimu. Objeví se záhadná letní mutace a jede se dál.

    1. Imaginárna pandémia budiž, ale imaginárna válka? To je čo?

  3. Autor píše: „Na čí straně konfliktu jsem? Na ničí.“ Na první pohled to vypadá jako hrdost, přitom je to však krásná ukázka ohnutého hřbetu. Něco jako „zdržel jsem se hlasování, to je můj názor“…

    1. A na čí straně račte být ohledně Jižního Sudánu, Eritrei, Katalánska, Severního Irska, Ujgurů, Rusů v Litvě, Tatarů na Krymu, ať zůstaneme v současnosti?

    2. Být za každou cenu na něčí straně NEBO mít za každou cenu na všechno názor = člověk je idiot rozumu mdlého.

      Inteligetní a přemýšlivý člověk se pozná tak, že umí říci NEVÍM.

    3. @Yaseeq:

      Vy to musíte mít v životě hodně těžké.

      – Když se vedlejší soused hádá s manželkou, musíte stát na jedné straně.

      – Když se poperou dva feťáci někde v parku, musíte hned vědět, který feťák z těch dvou je váš favorit.

      Drtivé většina je spousta sporů u zadele. Bez válečné hysterie médií by drtivé většině Čechů byl u zadele i konflikt na Ukrajině.

      Drtivá většina Čechů má na rusko-ukrajinský konflikt názor, který vychází z toho, že ve válce se recitují básničky nebo se vítězí citacemi z novinek.cz. A když to nepomůže, tak se nepřítel nahlásí sociálním sítím, a ten si s nimi vyřídí. Jako kdyby ani nevěděli, o čem válka je.

      Mně je mimochodem u zadele, co se děje na Ukrajině, pokud to zůstane tam. Já nestojím ani na ruské ani na ukrajinské straně. Já stojím na české straně v tomto konfliktu, jako ve všech jiných.

      1. Když se soused s manželkou jen hádá a oba po sobě max. občas hodí talíř, tak není třeba se plést. Až soused svoji manželku začne brutálně mlátit, tak se situace mění.

      2. A ještě něco, ono existuje docela trefné rčení, že kdo o sobě tvrdí, že není ani pravičák, ani levičák, je levičák. Dle mých zkušeností se to dá parafrázovat i na současný konflikt, tj. ten, kdo tvrdí, že není ani na ruské ani na ukrajinské straně, je na ruské straně. Dřív nebo později se – zcela náhodný příklad – prozradí třeba pindáním o tom, jak Ukrajinci 8 le prováděli četné genocidy.

        1. Mirek 23.3.2022 v 7:55

          Jako většina trefných rčení, i to vaše je trefné jen na první pohled.
          Kdo o sobě tvrdí, že není pravičák, není levičák, je pravičák, nebo je levičák, může být pragmatik, realista nebo oportunista.

  4. Hm. Že někdo napíše takovou snůšku nesmyslů, výmyslů a lží, mne nepřekvapuje. Je to vlastní mnoha paranoidním demagogům zalezlým doma v teple. Několikerá trivoga denně a sklapne jim brada i hledí. Ale, že to pan domácí zveřejnil mne překvapuje, sice jen trochu, ale přece. Nicméně přerod užitečného informačního webu v pavlač plnou pomlouvačných bab je zde patrný již delší dobu.
    Vlajku jsem vyvěsil, uprchlíkům pomáhám, žvanily, zrádce a kolaboranty potírám.

    1. A nezapomeň na polední modlitbu.

      1. Zásadně se nemodlím. Místo toho dělám užitečné věci.

    2. A nezapomeň, že u výkřiku „Sláva Ukrajíni“ se hajluje. Ukrajinci to také budou dělat, když se zapomenou nebo budou opilí. Na Ukrajině se u tohoto zvolání hajluje automaticky.

      1. Další lež.
        Tato nízká osoba píše jen samé výmysly.

      2. Vás na tý trollí farmě snad prcaj odměnou za kdejakou pomluvu…

  5. Pokud jde o ty hymny, tak ta naše mírumilovná je spíš výjimkou než pravidlem…ve spoustě z nich se zpívá o boji proti nepříteli, pobití nepřátel, prolité krvi apod. Dovozovat z toho cokoliv je úplná pitomost…i když, možná ne tak úplně…jak na to tak myslím, dvojí kapitulace Čechů před nepřítelem bez jediného výstřelu v průběhu třiceti let je asi světový unikát, tak na tom srovnání „modlitba za vlast x bezbožná bojová píseň“ možná něco bude:-)))

    Povstaňte děti vlasti,
    den slávy nadešel!
    Proti nám z tyranie
    zvedají svou krvavou vlajku,
    zvedají svou krvavou vlajku.
    Slyšíte v našem kraji
    hrozný řev vojáků?
    Přicházejí přímo k nám
    podřezat vaše syny a vaše ženy!

    Ref.: Do zbraně, občané!
    Zformujte bataliony!
    Vpřed, vpřed!
    Nechť nečistá krev
    napojí brázdy našich polí.
    —————————————————–

    Ještě Polsko nezhynulo,
    dokud my žijeme.
    Co nám cizí přesila vzala,
    šavlí si vezmeme zpět

    Vpřed, vpřed, Dąbrowski,
    z italské země do Polska.
    Pod tvým vedením
    se spojíme s národem.
    Přejdeme Vislu, přejdeme Vartu,
    Poláky budeme.
    Příklad dal nám Bonaparte,
    jak zvítězit máme.
    ———————————————-

    Ó sděl mi, zda zříš, v ranném úsvitu zas,
    témuž vzdali jsme hold, hrdě v soumraku širém,
    pruhů ráz a hvězd jas, skrze hrůzný boj, náš
    vábil zrak, chrabře přes hradby, v rozletu širém?
    Rudá rakety záře, třesk výbušné ráže,
    byly za svědky, co prapor ustát dokáže;
    Ó sděl, hvězdotřpytný prapor, vlá stále na svém,
    nad zemí svobodných, statečných domovem?

    —————————————————–

    Bože, chraň naši milostivou Královnu,
    Dlouhý život naší vznešené Královně,
    Bože, chraň Královnu!
    Obdař ji vítězstvím,
    Šťastným a slavným,
    Dlouhým panováním nám;
    Bože, chraň Královnu!

    Ó Pane, náš Bože, povstaň,
    Rozpraš její nepřátele
    A nech je padnout;
    Mať jejich politiky,
    Mař jejich darebácké plány,
    Na tobě závisí naše naděje,
    Bože, chraň nás všechny!

    ——————————–
    Povstaňte, kdo nechcete otroky se stát!
    Z našeho masa, z naší krve zbudujme novou Velkou zeď!
    Čínskému národu nadešel jeho nejtěžší čas,
    každý musí svůj vzdor vykřičet.
    Vzhůru! Vzhůru! Vzhůru!
    V milionech našich těl jedno srdce bije.
    —————————————–

    Bože, žehnej Maďarovi
    láskou a bohatstvím.
    Navždy, Bože můj, ho chraň!
    V boji s nepřítelem žehnej jeho zbraň!
    Zlý dlouho naň osud byl,
    dej mu, Pane, léta plná milosti!
    Vždyť ten národ si již odpykal
    hříchy minulé i budoucí.
    Navzdor nepřátelské palbě kupředu!
    Navzdor nepřátelské palbě kupředu!
    Kupředu! Kupředu! Vpřed!

    1. No však je to taky výkvět, ty státy s uvedenými hymnami…

      S Poláky bojovala ČSR hned po svém vzniku, když zabrali Těšínsko a musel je vyhnat gen. Šnejdárek.
      Ale to byla jen šarvátka ve srovnání s boji proti Maďarům. Na vypráskání jejich vojsk ze Slovenska, kde po obsazení Košic pronikli až někam k Bardejovu, se podílel ten samý generál (padlo při tom 3 tis. čs. vojáků).

      Američané: Krátce poté, co naše ozbrojené síly bojovaly s banderovskými nácky z Ukrajiny (hlavně na Slovensku, do r. 1948, ztráty na čs. straně kolem 50 mužů), začalo americké letectvo narušovat československý vzdušný prostor. Vedlo to k sestřelení jejich proudové stíhačky naším migem v r. 1953 nad Šumavou.
      Francouzi a Britové jsou relativně daleko, ovšem jejich postoj z Mnichova si pamatujeme pořád.
      Číňané jsou naštěstí ještě dál, tak nám díky svému legendárnímu přístupu k hygieně a gastronomii aspoň posílají různé chřipkové pozdravy, které za posledních sto let taky nejde zapomenout.

  6. A to sis ani nevšiml, že aktuálně, protože má ukrajina nouzák, tak má zakázané opoziční strany :D

  7. Mimochodem co se dezinformaci tyce, tak
    – EU media tvrdi, ze rusko bombardovalo porodnici
    – RU media tvrdi, ze rusko bombardovalo porodnici, kteou vyuzivali jako zakladnu AZOVaci
    co je pravda nevim, ale tak nejak me prijde pravdepodobnejsi ta druha moznost, ale ja furt pouzivam logiku, asi chyba :(

    1. nebo teda raketovali nebo jak se tomu říká česky

    2. A proč ti to přijde pravděpodobnější? Není to náhodou jen kvůli předsudku, že co Rus dělá, to dobře dělá – resp. že hodný Rus by přeci porodnici nebombardoval, takže to automaticky *musí* být oprávněné?

      Z více zdrojů vím, že ještě minimálně 2 týdny před bombardováním ta porodnice fungovala normálně jako porodnice.

      A sice vím, že Azováci jsou tu místními RU-apologety viděni jako přesný ekvivalent SS-Einsatzgruppen, nicméně jak jsem psal ve článku a je to dobře dozdrojováno – v lednu 2015 je Mariupolští vzali za své obránce proti teroru separátů, a od té doby dokonce původně nacistické řady Azováků naředilo hodně ne-nacistů. Kolik % Azovu dnes tvoří náckové a kolik nenáckové samozřejmě těžko říct, to by bylo úplně vycucané z prstu. Ale zvláště před válkou se k nim dávala kvanta normálních lidí, kteří by v jiných městech šli do teritoriálních záloh.

      1. Protože nevím proč by někdo útočil jen tak na porodnici raketou.

        1. A proč by někdo útočil raketou na divadlo tamtéž? Aha, jasně, to si Azov taky sám vyhodil do vzduchu a místní tam pak drží násilím.

          Tak jinak – proč by někdo útočil střelou s plochou drahou letu přesně zacílenou na chodník před budovou okresního úřadu v Charkově?

          Proč by někdo střílel dělostřelectvem salvy do panelákových sídlišť, ačkoli tam neprobíhaly žádné boje?

          1. Nevím no, já to moc nesleduju, vím jen, že byla kauza porodnice a pak kauza panelák, u kauzy panelák RU tvrdí, že to byla ukrajinská raketa, ani trochu nevím co z toho je pravda, oboje mě přijde stejně pravděpodobné. Možná mírně víc věřím RU zprávám poté co západní média předvádí s fake pandemii nemoci.

            1. To je jen tím, že nesleduješ RU zprávy.

              Rasija-1, ruský ekvivalent ČT-1, např. v hlavním vysílacím čase ve večerních zprávách lhal celému Rusku, že:

              1) Ukrajinské prezidentské volby nevyhrál Porošenko, nýbrž Jaroš = nacisti
              2) Ukrajinci ve Slavjansku ukřižovali malého chlapečka (holčičku) – dokonce R1 natočila i „interview“ s herečkou, za které se pak omlouvala
              3) Ukrajinci u Saur-Mohyly použili chemické zbraně
              4) Ukrajinci v předvečer invaze 2022 vpadli 30 km do Ruska s obrněnými transportéry a zaútočili na rusko „sabotážní a diverzní skupinou“, akorát že se neobtěžovali tam narafičit ukrajinský KOT ale použili takový, jaký Ukrajina nikdy neměla:
              https://i0.wp.com/mrcasik.files.wordpress.com/2022/03/ukrajina-falseflag-srovnani-kot.jpg?ssl=1

              V porovnáním s tímhle jsou veškeré lži české televize ubohé čučkařství.

              1. Dřív jsem trochu sledoval zprávy, jakože třeba denně, ale od loňskýho podzimu, tak 2x týdně, spíš když mě někdo něco pošle, fakt ty lži kolem covidu se nedali číst.
                Teď mě příjde, že teda covid vypínaj a maj místo něj jak tomu říkaj asi invazi na ukrajinu, nevím jestli do iráku, syrie, afghanistánu … to taky byla invaze nebo tomu říkali třeba mírová operace nebo tak.

              2. p. Mrcasík, budou i relevantní odkazy z obou stran nebo pouze jen tvrzení?

              3. Já Vás asi trochu zklamu, ale to vysvětlení v odkazu trochu hapruje. Ta zničená technika není BTR-70M, ale je to BTR-80.

                1. Sorry, je to exportní 70M.

          2. Ještě bych zvážil variantu že kolikrát sami neví, kam jim ten krám spadne.

            1. To mě tak nějak příjde zatím nejpravděpodobnější a na obou stranách, že to bude tak, že prostě někdo na někoho střílí z okna nebo střeby budovy a ten tam pošle grad a sundá budovu a půl bloku kolem a pak je to útok na školku nebo co. Ale fakt nevím, jen tak nějak prostě mě to příjde logické. Samozřejmě logiku do toho tahat je asi nesmysl.

              1. Čert ví, co je horší – střílet cíleně na panelák a vědět to nebo střílet „směrem na město“ a mít u prdele kam to spadne. Prašť jako uhoď.
                V obojím případě mám veliký, takřka nepřekonatelný problém to uznat jako ospravedlnitelné. Je to svinstvo.

                1. Válka obecně je svinstvo, bohužel si nikdo tady neví proč k ní došlo, těžko tedy soudit, jestli by to nebylo pro útočníka horší když by nezaútočil.

                  1. To je naprosto obludná rusákomrdská logika. Russák nemá na Ukrajině co pohledávat!!!V cizích zemích se nestřílí kamkoliv, na cokoliv a jakkoliv!

                    1. To jsem rád že znáš důvod toho útoku, já ne a dokážu si představit, podle masmedii samo, konspirační teorii, jaký důvod takový útok mohl mít.

                    2. Na podhoubi k nemu se uspesne pracovalo prakticky 7 let ze vsech stran – Rusko, zapad, kijevska loutkova vlada, magori v DLR a LLR… To by tak hralo, aby se nakonec nezadarilo, ze…

                      Nicmene, finalni rozhodnuti zrejme prislo od Putina a Sojgua. Ani Lavrov nevypadal, ze by o tom byl informovan. Kuci se asi stavili v Tajze na rybach a tam to upekli. A kdyz se na to clovek podiva s odstupem – jedinej, kdo je u toho za blbce a obeti, jsou bezni Ukrajinci, jak jinak.

                    3. Agresor je Putlerstán. Ukrajina je svobodná země a může tíhnout k západu dle svého uvážení. Ukrajina nikomu cizí území neukradla, narozdíl od Putlerstánu. Základní fakta. To ostatní je jenom balast.

                    4. no asi teda ukrajinske tihnuti k zapadu (nechapu proc by samotne tihnuti byl duvod k invazi, ale budu tomu tak rikat) bylo a proste reakce ruska, byla, ze ne ukrajinu zautoci, smutne

                    5. A jak přišla Ukrajina k Podkarpatské Rusi?

                    6. A jak Polsko k Vratislavi? Že by se RF stala hlavním revizionistou výsledků WWII, byť se jako jejich ochránce minimálně posledních 30 let všemožně manifestuje?

                    7. Existuje hodně málo důvodů, proč napadnout cizí svobodnou zemi. Žádný jsem z petlerstanu neslyšel. Pocit ohrožení fakt mezi ně nepočítám. A už vůbec ne skazky o biologických zbraních.

                    8. Jo no, treba zbrane hromadneho niceni, ktere se v Iraku nenasly. Oopsie, co? Ale ty mrtve to nevzkrisi, co? Pokrytecka kundo.

                    9. a invaze Vanguard sveta do Syrie, Libie, Iraku, Afghanistanu, taky neschvalujes stejne jako ty ruske na ukrajinu?

                    10. I když moc pak nedává smysl invaze na ukrajinu místo napadnutí USA :(

                    11. pokud je přesvědčení, že putin má stejnou motivaci jako hitler, pak nechápu proč ještě žije.

                    12. Tenzor >To je naprosto obludná rusákomrdská logika. Russák nemá na Ukrajině co pohledávat!!!V cizích zemích se nestřílí kamkoliv, na cokoliv a jakkoliv!

                      Doufám, že jsi tak nesmiřitelný také v případě USA nebo jiných velmocí! Jinak by to byl dvojí metr!

                    13. Logika ti moc nejde, rusákova kurvo.

                    14. Vzhledem k tomu, že nechci zahnojovat diskusi, nebudu na vaši debilitu už reagovat.

                    15. Toto je diskuse k zbaběle napadané Ukrajině. Dvojí metry si můžeš složit…

                    16. Něco k diskusi by nebylo, zbaběle fanatický Tenzore?

                      Vzhledem k tomu, že nechci zahnojovat diskusi, nebudu na vaši debilitu už reagovat.

          1. O tom vedle píší, že tam údajně byly zaparkované 3 vojenské náklaďáky a že údajně může být ve videjích interpretována sekundární exploze. Budu se na to muset podrobněji podívat, i když se mi to z více důvodů nezdá.

          2. Tak novinky apod. jsem zabanoval, protože jedou Vanguard propagandu :D

          3. To mas tak: na to, abys z toho slozil neco, aspon vzdalene pripominajici pravdu, potrebujes stripky z nekolika zdroju. Hovinky ti zataji, co bylo v garazich pod barakem. Ceska vlada ti znesnadni shanet se po jinych informacich, takze ve vysledku vis bud hovno, nebo jen to, co ti do hlavy natlucou Hovinky.

            Je na to jednoduchej recept – ve valce never jednoduchejm pravdam. Nejsou takovy. Vsechno je slozity a mnohdy muzou mit i pravdu oba. Musis hledat i jine zdroje a pak v tech srackach ocistit zrno od plev. A to je to nejhorsi, protoze tech plev je vyrazne vice, nez zrna.

            1. První obětí každé války je pravda.

              1. V obchoďáku mohlo být cokoliv. Třeba 20ti hlavá saň, co ji chutnají rusáci. Obchoďák je na Ukrajině a rusák tam smí maximálně jako turista na pakupky.

                1. Zase jeden, co tam u všeho byl – a držel při tom Rusům lucernu.

                  Měl byste sepsat paměti a svědectví.

                  1. Jeseterko, přečti si to ještě jednou. Nejde o to, co v obchoďáku bylo, nebo nebylo. Jde o to, co tam nemělo být. A to je rusácká bomba. Capisce, panimaješ?

                    1. Já si tu jen něco odložím: https://nitter.net/200_zoka/status/1505800889096978432#m Bylo/nebylo Mělo/nemělo Jak se vlastně říká dle povolených hnojometů této taktice?? Rychlé šípy? Vysoké štíty? Safr, ta paměť.

            2. A co tam bylo, v těch garážích pod barákem?

              Zrovna Vás jsem měl za uživatele, jehož příspěvky zde v diskusích stojí za to číst (až jsem teď málem napsal „Tebe“, jak mi nick Sysop připadá blízký a známý, ale uvědomuju si, že to samozřejmě nemůže být symetrické, když já sem napíšu jednou za uherský rok, když mě fakt něco přiměje dohledat jméno a heslo), ale zjevně i to má bohužel své limity…

              Ty pravdy jsou totiž naopak docela jednoduchý, to jen, že se opakuju, (pro)ruská propaganda je zamlžuje údajnými složitostmi, a je fakt smutný, kdo všechno na to naskakuje. Jednou z těch jednoduchých pravd je, že Rusku není vůbec nic po cizích vojenských autech. Nebo snad má právo poslat Iskander někam do ČR, pokud někde na fotce uvidí vojenské vozidlo? Máme my (nebo třeba USA) právo posílat rakety do Ruska, pokud máme pocit, že je něco v garážích pod nějakým barákem? Hovinky nic „netají“, Hovinky nemají důvod o tom psát, protože je to naprosto irelevantní, stejně jako milion dalších irelevantních okolností tohoto konkrétního útoku — ani o nich Hovinky nepíšou, a ani v těchto případech nedává smysl říkat, že něco „tají“.

              1. po těch statisících, možná milionech bomb, co kde US of A a jejich přisluhovači jenom od 90. let kde poslali, a naprosto drtivá většina lidí (teda krom těch zúčastněnejch, a pár států v oblasti) proti tomu nic neměla, bys měl radši teď teda šoupat nohama, a ne všude lámat pastelkama a vyřvávat, jaký je to zlo a že setonesmí

                pandořina truhla byla dávno vodevřená, ááááno?

                se vůbec nedivím, že to tolik zemí ať už hlasitě, nebo tiše podporuje, protože buď to mají v píči, berou to jako proxy válčiště západu, což je jejich nepřítel až konkurent, případě mají k věci stejnej přístup a nic špatnýho na tom nevidí

                byste si měli zvykat, že tzv. západ toho po světě rozkurvil tak moc, a intenzita zkurvenosti se stále zvyšuje až do prasknutí, že prostě to stále víc lidí a států na světě sere tak, že se staví proti tomu, a todle by mohla být právě ta roznětka, která je semkne k sobě

                1. Amen.

                2. Jen se už směju, jak fanaticky tu jedou někteří proti Rusku, ale tváří se jako hroozně objektivně a paměť mají najednou jen tak měsíc dozadu… xD

                3. Jestli někdo něco systematicky kurví tak je to Putlerstán. Rusák krade cizí území zdaleka ne jen Krym.

                  Jaký západní stát ukradl část cizího státu v posledních 80 letech?

                  1. A co ukradené Kosovo, to se podle vás jako nestalo?

                    1. To je přesně ten whataboutism. Napadení Srbska a ukradení Kosova byla arciprasarna. Hluboce se stydím, že jsme byli jednou z prvních zemí, co uznala ukradené Kosovo.

                      Napadení Srbska v kontextu konce 90 tych let bylo nesmyslné.

                      To nic nemění na tom, že Putlerstán nemá na Ukrajině co dělat.

                    2. To že napadení Srbska bylo nesmyslné je jenom váš osobní názor, žádná západní vláda ani nikdo v NATO váš názor nesdílí. Případně se můžete zkuste se obrátit na naše ministerstvo zahraničí, aby se omluvili za uznání Kosova. Ale pochybuji, že byste měl sebemenší šanci na úspěch.

                      Proto skrze optiku událostí v Srbsku je přítomnost ruských armád na ukrajině zcela v pořádku.

                    3. Napadení Srbska 1999 má dva protichůdné aspekty.

                      Z hlediska mezinárodního práva bylo nelegální, mj. právě protože bylo bez požehnání OSN. Byla to fatální strategická chyba, protože kdo chce vymáhat mezinárodní právo, musí jít příkladem.

                      Nebylo však nesmyslné a bylo pochopitelné, neboť šlo o přímý důsledek za rok 1995, kdy přímo před zraky Dutchbatu poznásilňovali a zmasakrovali Bosňáky a když se s tím UNPROFOR/NATO pokusilo něco udělat, Srbové unesli Modré přilby a udělali si z nich živé štíty.

                      Za takovou prasárnu a opravdovou genocidu provedenou přímo před zraky Modrých přileb si Srbové opravdu morálně zasloužili to, čemu se v roce 1995 živými štíty z OSN vyhnuli.

                      A dá se pochopit, že si každý myslel že s Kosovem je to opakování Bosny a nikdo neměl důvod Srbům věřit, že tentokrát je to jiné.

              2. Mezinárodní válečné právo (ILAC) říká, že útok na civilní infrastrukturu je v rámci války legální, pokud je v z té civilní infrastruktury veden vojenský útok nebo jsou tam skladovány zbraně. Přitom je útočník povinen v maximální možné míře tu civilní infrastrukturu šetřit.

                Samozřejmě drobný zádrhel zde je, že Rusko vehementně tvrdí, že proti Ukrajině „nevede válku“…

                1. V tom zádrhel vůbec není. Válka nevzniká vyhlášením.

        2. No přesně. Protože útočit raketou na cizí porodnici je nepřijatelné za jakýchkoli podmínek. Tak už i sám vidíte, že Vám něco popletlo mysl natolik, až jste tu začal podporovat zjevného agresora, nebo ještě bude nějaké další kolečko, kde budete (předstírat, že se upřímně snažíte) vymýšlet důvody, proč by Rusko mohlo oprávněně útočit jen tak na ukrajinskou porodnici raketou?

          1. Pokud je mi znamo, tu porodnici raketa netrefila. V Mariupoli se vicemene provadi bezne bombardovani tupejma bombama, ktery jsou na tohle dost na picu, pac jejich presnot je na kokot. Takze scenaru je vicero – foukl vitr, bombarder musel udelat uhybnej manevr, neslo to navest presneji nebo to proste obsluha posrala. A samozrejme – cileny utok.

            1. Vycházím z toho, co sem psal obhájce ruského vraždění evlo „RU media tvrdi, ze Rusko bombardovalo porodnici, kterou vyuzivali jako zakladnu AZOVaci“. Jako jistě, dnes nelze věřit ničemu, na druhou stranu se mi nedaří vidět rozumný důvod pro předpoklad, že budou Rusové falešně přiznávat bombardování porodnice, kdyby ji ve skutečnosti ani netrefili, nebo že jejich apologetové zde jim budou neprávem nasazovat psí hlavu těch, co bombardují porodnice.

              Ale i kdybychom místním rusofilům nevěřili, stále je zcela a naprosto nepřijatelné bombardovat s rizikem zásahu porodnice. Je jedno, kolik se v ní zrovna rodí budoucích členů Azova.

              1. Zato je perfektně rozumný propagandistický důvod, proč Ukrajinci měli hlásit bombardování nepoužívané porodnice, že ano.

                Slyšel jste třeba někdy v minulosti o působení Bílých přileb?

                1. Pro ty pomalejší ještě jednou ocituji, co sem psal obhájce ruského vraždění pod nickem evlo: „RU media tvrdi, ze Rusko bombardovalo porodnici, kterou vyuzivali jako zakladnu AZOVaci“ — pokud věříte, že ruská média reprodukují ukrajinskou propagandu, připouštím, že na to nemám co říct, před takovou ukázkou „kritického myšlení“ mohu jen tiše smeknout!

                  Slyšel jsem o Bílých přilbách, že jsou oblíbeným motivem ruské propagandy, ale raději bych se v této diskusi věnoval konfliktu na Ukrajině, v této konkrétní větvi například tomu, jestli jsou legitimním ruským cílem i česká zdravotnická zařízení, pokud si Rusko bude myslet, že by v nich mohli být čeští vojáci — a jestli naopak je v pořádku, kdyby se třeba USA rozhodlo poslat nějaké rakety na ruské nemocnice, jestli by to tu taky bylo hájeno s argumentem, že když nejsou „zřetelně označeny symbolem červeného kříže“, je to naprosto v pořádku, nebo jestli tento argument platí jen selektivně, totiž pro ruské rakety a bomby.

                  1. Jistě. Je skvělé, že ruská média si mohou klidně šířit ukrajinskou propagandu, nebo nesouhlasit s ruskou vládou.

                    Kéž bychom měli my v České republice takovou svobodu slova! U nás je jasné, že v českých médiích najdete víceméně jen provládní propagandu.

                    Chápu vaše zmatení. Nedokážete si představit, že zahraniční média mohou prezentovat jiný názor než vládní. A nebo dokonce i v určité míře zahraniční propagandu. To je tím, že jste si odvykl tomu, co znamená svoboda slova.

                  2. Když Spojenci plánovali invazi do Normandie, zašli za exilovou vládou Francie, že to bude stát životy několik desítek tisíc civilistů.
                    „C’est la guerre“, odvětil jeden Francouz.

                  3. Chápu, že neznáte příslušná ustanovení Ženevské úmluvy – jsou závazná pro všechny jejich signatáře, tedy jak RF, tak USA, tak Ukrajina, která je signatářem od roku. Řádně označené budovy a zařízení (nejde jen o nemocnice, ale třeba i kulturní a přírodní památky) požívají speciální ochrany a útoky proti nim jsou válečným zločinem.
                    Ochranu nemocnic upravuje článek 18:
                    „Civilní nemocnice, způsobilé k ošetření raněných, nemocných, neduživých a rodiček, nesmějí být za žádných okolností napadeny; strany v konfliktu musí je v každé době respektovat a chránit.
                    Státy, které se účastní konfliktu, vydají všem civilním nemocnicím osvědčení potvrzující, že jsou civilní nemocnice a že budovy, v nichž jsou umístěny, nejsou používány k účelům, které by je podle článku 19 zbavovaly ochrany.
                    Civilní nemocnice budou označeny, dá-li k tomu stát souhlas, znakem stanoveným v článku 38 Ženevské úmluvy z 12. srpna 1949 o zlepšení osudu raněných a nemocných příslušníků ozbrojených sil v poli (pozn.: červeným křížem).
                    Strany v konfliktu učiní, pokud to dovolí vojenské požadavky, všechna nutná opatření, aby učinily rozeznávací odznaky, označující civilní nemocnice, jasně viditelnými nepřátelským pozemním, leteckým i námořním silám, aby tak byla vyloučena možnost jakéhokoli útoku na ně.
                    Vzhledem k nebezpečí, kterým může být pro nemocnice blízkost vojenských objektů, bude třeba dbát toho, aby byly co možná nejvíce vzdáleny od takových objektů.“
                    V kursech mezinárodního humanitárního práva jsou tyto zásady vtloukány vojákům do hlav.

                  4. poiuytre: to není UA propaganda, to je nepochopení Lavrova.

                    Lavrov totiž v reakci na to bombardování uvedl, že „ta porodnice byla základna Azovu“, což všichni pochopili jako že ten útok tím omlouvá a tedy přiznává. Akorát že on ho nepřiznal, jen ho omlouval.

      2. Moment prosím, tady se nějak zapomíná na naprostou falešnost toho základního „argumentu“ vycházejícího z myšlenky, že je oprávněné bombardovat porodnici, pokud se v ní vyskytují nějací vojáci. Primární přece je, že Rusové tam vůbec nemají co dělat. Souhlasili by všichni tito apologetové ruské agrese, kdyby RF začala „raketovat“ vojenské nemocnice v ČR, protože se v nich nacházejí nepřátelští vojáci jedné z armád NATO, nebo by to bylo zjevně nepřijatelné? Stejně tak je zjevně nepřijatelné bombardovat ukrajinskou porodnici. (A stejně tak by bylo nepřijatelné, kdyby Ukrajina ostřelovala běloruské nemocnice kurýrující raněné ruské vojáky — a ejhle, ona to taky nedělá, že…) Je úplně jedno, jestli v ní jsou matky s dětmi, nebo třeba nejtvrdší jádro Azova ze samých upřímných fanoušků volyňských masakrů, to je vnitřní ukrajinská věc, Rusku po tom nic není.

        Prosím, úvahy, jak moc je aktuální Azov naředěný „normálními“ lidmi, jsou jistě samy o sobě zajímavé, ale v tomto kontextu je to jen absurdní naskakování na (pro)ruskou propagandu, že snad RF má vůbec právo dělat v sousedních zemích čistky tohoto druhu (o „intenzitě“ vůbec nemluvě).

        1. Díky!
          Absolutně nechápu místní rádoby sofistikované úvahy o tom, že porodnici žádný soudný Rus přece nebude bombardovat, pokud ovšem tato současně není hnízdem zlotřilé soldatesky Azov. Kurvauž! To fakt místní diskutující totálně ztratili pojem o tom, co je v civilizované zemi v 21. století v přípustné?!?

          1. Vole vis jak jsou presny bomby? NO NEJSOU. To je prave ten problem toho „cileneho“ bombardovani ><

            1. @deacon
              Jakože Rus si bombarduje „u sebe doma“ a ty zlotřilý nepřesný bomby berou kramle až na území cizího státu? To je nosnou myšlenkou tvého sdělení?

            2. Ehm, pamatuji, jak se ohledně bojů v Sýrii milovníci Ruska a ruské technologie (ražení Behemota) rozplývali nad jakýmsi meteorologickým systémem Su-24 pro korekci snosu munice větrem, o kterém vehementně prohlašovali, že umí hloupými bombami bombardovat se stejnou přesností, jako americká naváděná munice.

              Tehdy tím obhajovali, proč je v cajku bombardovat syrská města neřízenou municí.

              Dnes už očividně bombardování ukrajinských měst neřízenou municí nemají potřebu obhajovat – naslepo to nasypat do obytné zástavby je cajk, stejně to všechno byli fašisti.

          2. a jaky je teda tvuj nazor na to? Ze se putin jen tak rozhodl sikanovat ukrajinu? Tak proc ho teda nazabiji? Vzdyt to je ala hitler.

        2. Zatím jsem nikde nenašel informaci o tom, za byla ona dětská nemocnice zřetelně označena symbolem červeného kříže, kterým válčící strana zajišťuje v době ozbrojeného konfliktu ochranu takto
          označených budov – nemocnicím, ošetřovnám a dalším zdravotnickým jednotkám – a jejich personálu a nemocným a raněným, kteří se v těchto jednotkách nacházejí, ochranu.

          1. O jaké válčící straně je řeč? Kdo komu vyhlásil válku? Jakože pokud někam svévolně vtrhnu s tanky, tak dokud napadení nevytvoří dostatečně zřetelné symboly červených křížů, smím pálit, na co mě napadne, to chcete říct?

            1. Válečný akt se počítá od okamžiku zahájení útočných vojenských operací proti území napadeného státu. Mezi samotným zahájením útočné války a zničením dětské nemocnice v Mariupolu uběhlo cca 14 dní.
              Bylo v bytostném zájmu ukrajinských představitelů neprodleně označit příslušné budovy identifikačními symboly ve smyslu Ženevské úmluvy z roku 1949 a jejích dodatkových protokolů z let 1977 a 2005. Jde o léty osvědčený právní obyčej, který šetří lidské životy. To je obsahem mého sdělení.

              1. Rozumím správně, že pokud Ukrajina vybombarduje ruskou porodnici, budete stejnou argumentací hájit Ukrajinu, že na to měla plné právo a že je to vina Ruska, že si porodnici neoznačili? Soukromě si budu myslet, že jste fanoušek válečných zločinů.

                Jiná věc teda je, že si napadená strana musí rozmyslet, jestli je rozumné držet se těch právních obyčejů, jak píšete, když je už z jiných konfliktů známo, že pokud Rusové cítí potřebu demoralizovat civilní obyvatelstvo, vítají takováto označení jako označení těch nejvhodnějších cílů. Ostatně, to divadlo bylo označeno nápisy DĚTI viditelnými až ze satelitů. Ale pochopím, pokud budete namítat, že podle právních obyčejů to označili formálně špatně, takže si za to můžou zase sami Ukrajinci.

                1. Helejte, najděte si někde ty fotky údajné porodnice. Klidně z ukrajinských zdrojů. Když se nad tím zamyslíte, tak zjistíte, že jako porodnice fungovat nemohla.

                  Například všechna okna jsou důsledně bez okenních rámů. Uvnitř budovy není fakticky žádné zařízení.

                  Ten fejk s porodnicí byl už aspoň 20 x vyvrácen, ale některým se prostě hodí.

                2. Edit: vlastně za to nemůžou Ukrajinci, ale ti ukrajinští představitelé, jak správně píšete. No a Rusové ty Ukrajince přijeli před těmi jejich představiteli ochránit, tak je logické, že rovnou Ukrajincům ukážou, kam až to může zajít, když někdo má představitele nedbající bytostných zájmů národa a neoznačující objekty příslušnými identifikačními symboly ve smyslu Vámi zmiňovaných úmluv, protokolů a právních obyčejů, k jakému plýtvání lidskými životy nedbalost těchto představitelů může vést! Ano, už chápu obsah Vašeho sdělení, takhle to smysl dává, jakkoli zvrácený.

                  1. Už jste trapný s tím fejkem o vybombardované porodnici, víte to?

                    1. Trapná jsi ty, špinavá rusácká kurvo.

                  2. Já si soukromě začínám myslet, že máte hysterický záchvat, který vám brání chápat význam psaného textu. Můj původní příspěvek jste dost podstatně překroutil.
                    Jinak máte pravdu – pokud kdokoli – Německo, Francie, Ukrajina – vybombarduje ruskou nemocnici, která nebyla bez označena červeným křížem, nejde o porušení článku 18 Ženevy 1949:
                    „Civilní nemocnice, způsobilé k ošetření raněných, nemocných, neduživých a rodiček, nesmějí být za žádných okolností napadeny; strany v konfliktu musí je v každé době respektovat a chránit.
                    Státy, které se účastní konfliktu, vydají všem civilním nemocnicím osvědčení potvrzující, že jsou civilní nemocnice a že budovy, v nichž jsou umístěny, nejsou používány k účelům, které by je podle článku 19 zbavovaly ochrany.
                    Civilní nemocnice budou označeny, dá-li k tomu stát souhlas, znakem stanoveným v článku 38 Ženevské úmluvy z 12. srpna 1949 o zlepšení osudu raněných a nemocných příslušníků ozbrojených sil v poli (pozn.: červeným křížem).
                    Strany v konfliktu učiní, pokud to dovolí vojenské požadavky, všechna nutná opatření, aby učinily rozeznávací odznaky, označující civilní nemocnice, jasně viditelnými nepřátelským pozemním, leteckým i námořním silám, aby tak byla vyloučena možnost jakéhokoli útoku na ně.
                    Vzhledem k nebezpečí, kterým může být pro nemocnice blízkost vojenských objektů, bude třeba dbát toho, aby byly co možná nejvíce vzdáleny od takových objektů.“

                    1. Co jsem překroutil? Vždyť se z blábolení usvědčujete sám „Civilní nemocnice […] nesmějí být za žádných okolností napadeny; strany v konfliktu musí je v každé době respektovat a chránit“. Je irelevantní, jestli jsou označeny křížem, to je jen pomocné znamení. Přesto jste začal rozumováním, že jste „nikde nenašel informaci o tom, zda byla ona dětská nemocnice zřetelně označena“, jako by na tom záleželo. Správně jste citáty doložil, že schvalováním útoků na nemocnice schvalujete válečné zločiny. Holt v ČR máme opravdu pestrou společnost…

                      No a třeba to divadlo bylo označené dostatečně a zřetelně, a stejně to nepomohlo. Vy tu pak tapetujete úmluvou, kde, ano, uznávám, není nic o označení slovem DĚTI, takže za to zase může nedbalost ukrajinských představitelů, ovšem taková opakovaná nedbalost a s takovými následky, to už zavání úmyslem. Škoda, že ta denacifikace tak vázne, viďte.

                    2. Protože to nebyla žádná civilní nemocnice. Protože to byla prázdná ruina určená k demolici. A nikdo v ní neležel.

                      To už je dávno známé.

                    3. Jasně po rusáckém bombardování je prázdná a k demolici. To už víme z novin.

                    4. Ano, z novin toho víme! A samé pravdivé zprávy!

                      Noviny, to jest přímo etalon čisté andělské pravdy.

                    5. odkaz?

                    6. Takže citace Ženevské konvence je podle vás blábol? Jak vidím, tak překrucování a vytrhávání informací z kontextu je vaším koníčkem. Takový Urválkovský přístup.
                      Samozřejmě, že na označení nemocnice záleží a smluvní strany mají za povinnost tak učinit, pokud jim v tom nebrání vážné důvody.
                      Jinak by mě zajímalo, kde konkrétně schvaluji válečné zločiny. Můžete mi příslušnou pasáž citovat?

                    7. Vy chcete diskutovat s fanatiky. Ale pochopte, že fanatici nestojí o pravdu ani argumenty. Když se pokusíte diskutovat s fanatikem, tak se s jistotou dočkáte útoku na vaši osobu. Tak fanatici fungují.

                      Fanatici neumějí přemýšlet, argumentovat, srovnávat fakta. Proto se pokoušejí přenést diskusi na půdu, kterou jsou si jistí. A to davová psychóza, jednoduchá a úderná hesla, fandící či odsuzující postoje.

                    8. Jasně, zatímco v Leningradu znají pravdu nejlépe!

                    9. Kdokoli zná pravdu lépe, než fanatik. I v tom Leningradu, i v tom New Yorku. Stačí nebýt fanatik, a jste na tom z chápáním pravdy lépe než libovolný fanatik.

    3. Plus další věc – Mariupol je bezpečně v dosahu ruských UAS. Kdyby skutečně ta porodnice byla plná Azováků, pro Rusko by nebylo nic jednoduššího než tam poslat Orlan-10 nebo kvadrakoptéru a natočit to na video. A v tom pak vymáchat světu čumák. Nic takového se však nestalo…

      1. Za předpokladu, že Rusové myslí stejně jako Jan Mrcasík. Že tam Jan Mrcasík nebyl, mohl by jim poradit!

        1. Rusáci přemýšlejí jako sprostý dobytek. To není případ Mrcasika. Takže výjimečně s Jeseterkou souhlasím.

      2. Mrcasíku, ty si to představuješ jako Hurvíkek válku. Totiž i kdyby tam ten Orlan-10 nebo kvadrakoptéru a poslali a natočili tam ty Azováky na video, tak by jim stejně nikdo něvěřil, protože všechno co by mohlo vyznít sebeméně pozitivně pro Rusko je jasná dezinformace. Takže je klidně možné, že Rusko má ty Azováky natočené, ovšem tato informace je našimi médii cenzurována.

        1. Nejen Rusko má ty Azováky natočené. Najdete bezpočet videí i rozhovorů s místními. Odkazy nedám, protože bych tím nasměroval aktivitu cenzorů, hlásičů a udavačů, a bylo by po zdrojích. Najděte si je sami.

          Znám jen dva lidi, co mají všechno možné přečtené, a byrokraticky – bez chápání souvislostí a s viditelnou nenávistí k jedné straně – si složili „bezchybnou“ verzi událostí. Tomáš Krystlík a Jan Mrcasík.

          Problém je, že realita je trochu více než součet jednotlivých zdrojů a střípků. To ti byrokraté nechápou.

        2. Jasoni, empirie prokazuje, že tvá teorie je neplatná. Ruské ministerstvo obrany totiž zveřejnilo záznam ze svých Orlanů létajících nad Kyjevem, jak ukrajinské Grady pálí z pole 4km od toho obchodního střediska a pak zaparkují v podjezdu pod tou tělocvičnou. Aby tím ospravedlnili ten útok Iskanderem na ten obchoďák.

          Ohledně Mariupole ovšem nic takového nezveřejnili, ačkoli tam Orlanů a UAS mají ještě mnohem více. Takže očividně žádné nahrávky použití té nemocnice pro vojenské účely, tak jako použití toho obchoďáku pro zaparkování Gradů, nemají. Protože ta nemocnice pro vojenské účely využívána nebyla.

          Případ uzavřen.

  8. Čau Terbo,
    když jsem tuhle srágoru čet, napadlo mne, že přesně pro tebe je určenej tenhle názor:

    „Jakub Rejžek:
    Českou republiku v současné době doslova zaplavily názory lidí, kteří byli kreténi u voleb, byli kreténi v době pandemie, jsou kreténi za války na Ukrajině a budou kreténi kdykoli se naskytne příležitost.
    Pro vás kretény jsem si připravil toto krátké shrnutí. Jelikož jste opravdu kreténi, což je stejně jako existence gravitace nevyvratitelný fakt, raději rovnou předesílám, že mě neplatí Soros, Biden, Fialový hnus, jak v poslední době označujete premiéra naší země, ani satanská nadace Billa Gatese.
    Takže, milí kreténi, pohodlně se usaďte, zapněte si pásy, startujeme.
    To, co rozpoutal Vladimír Putin, je plnohodnotná válka. Žádná speciální operace, žádná mírová mise. Prostě válka se vším, co k válce patří – bezpráví, hnus, všudypřítomná smrt.
    Vladimír Putin tuto válku nerozpoutal s bohulibým cílem denacifikovat Ukrajinu. Sám prezident Ukrajiny má židovské kořeny a část jeho rodiny prožila holokaust. Pro kretény, kteří nikdy nezavadili o učebnici dějepisu – v koncentračních táborech náckové vyhlazovali židy. Ještě jednou a tak, aby to pochopili i ti největší kreténi – židi s nácky rozhodně nekamarádí.

    Pokud by Vladimír Putin zaútočil na Ukrajinu s cílem vymanit zdejší obyvatele z područí nacistů, proč se ukrajinský lid zuby nehty brání? Proč Putinovu armádu nevítá s bílými vlajkami a pocitem štěstí? Proč miliony civilistů utíkají ze země? Chápete proč? Nechápete. Víte proč? Protože jste kreténi, byli jste kreténi a ano, i po přečtení tohoto příspěvku, umíte-li číst, budete kreténi.
    141 států z celého světa útok Putina odsoudilo. Za Vladimíra Putina se postavily pouze 4 státy (hádejte které). Je to mezinárodní spiknutí proti mírumilovnému Rusku, tvrdíte. Možná, když zavřu oči, zkombinuju herák s houbičkami a implantuju do své hlavy mozek gekona, bych mohl připustit, že máte pravdu. Ale takhle za střízliva mi přijde pravděpodobnější, že jste kreténi, a že 141 států z celého světa prostě jen odsoudilo neoprávněnou agresi agresora
    Vladimír Putin válku zastaví, ale pouze za podmínky, že se Ukrajina denacifikuje (splněno dřív, než na Ukrajinu zaútočil) a odzbrojí. Přijde vám to logické? Jasně, že jo. Protože jste co? No kreténi.
    Vadí vám, že na Ukrajinu posíláme zbraně. Argumentujete, že naše vláda podporuje válku, a že i naší vinou umírají lidé. Ano, opravdu nám záleží na tom, aby se stát, který byl napaden státem s jednou ze 3 největších armád na světě, mohl bránit něčím účinnějším, než holýma rukama. Nejsme totiž v souvislostech nepřemýšlející kreténi. Nejsme vy.
    Na Ukrajině se bojuje i za nás. To, že zrovna vy věříte, že Putin řekne něco ve smyslu “Super, denacifikovali jsme Ukrajinu, mise splněna, dál ani krok”, mě přesvědčuje o opaku. Proč? Správně…protože jste kreténi.
    Stěžujete si na nedostatečnou svobodu slova. V zemi, kde i když jste úplní kreténi bez schopnosti logických úsudků, vás za projevený názor nikdo neperzekuuje. Roky jste zde mohli sdílet fantasmagorické články dezinformační plátků typu Aeronet. Nyní, vzhledem k aktuální situaci, je tento dezinformační web zablokován. Proč? Aby z kreténů jako jste vy nedělal ještě o level větší kretény. Ale nebojte, stále můžete plnými doušky hltat lži z různých fejsbukových skupin nebo videí rádoby odborníků s 15 exekucemi na krku a zveřejněným číslem transparentního účtu s pobídkou “Pošlete mi peníze, abych vám mohl i nadále ukazovat pravdu”.

    Vadí vám, že z Ukrajiny, kde padá k zemi jedna civilní budova za druhou, k nám proudí zástupy uprchlíků. Že jsou oblečeni jako lidé, že mají nalakované nehty, že někteří z nich přijeli v drahém autě, že mají mobilní telefon, že dostanou ubytování, 5 000 Kč a lístky do Zoo. Nikdy jsem neměl rád argument “závist”, ale nyní jej musím poprvé v životě použít. Nejste jen kreténi. Jste neempatičtí, hloupí a závistiví kreténi.

    Jste takoví kreténi, že kdyby se konala celostátní soutěž o největšího kreténa, neumístíte se, protože jste takoví kreténi, že by vás rovnou poslali na mistrovství Mléčné dráhy.“

    1. Nemilý kreténe!

      Tato válka nezačala před měsícem. Válka nezačíná dnem, kdy ji ohlásí CNN. Tím dnem začíná pouze válečná propaganda.

      Hodláš ze sebe dělat moralistu prostě proto, že ti to přikázala média.

      1. Jasně válka na Ukrajině neexistuje… Co vám v Leningradu nahučí pod blembák mi hlava nebere.

        1. Já jsem sice napsala, že válka existuje, a mnohem delší dobu. Ovšem chápu, že fanatikům a hysterikům to moc nemyslí. Není čas vnímat argumenty, je čas na hysterii a hledání třídním nepřátel.

          Doufám, že vás úplně stejně nenechaly chladným i jiné nedávné války.

          + V roce 1999 jsme bombardovali Srbsko bez rozhodnutí Rady bezpečnosti OSN.

          + V roce 2001 jsme vletěli do Afghánistánu bez rozhodnutí Rady bezpečnosti OSN.

          + V roce 2003 invaze do Iráku, opět bez rozhodnutí Rady bezpečnosti OSN, protože se nám nelíbil Saddám Husajn.

          Těch příkladů je víc, nemá cenu je opakovat, Lybie, Sýrie a podobně.

          Ovšem očekávám, že jste fanatik, a tudíž hysterčíte jen podle mediálních tamtamů. Jste vlastně taková snadno řiditelná nemyslící ovce.

          1. Relativizace a whataboutism. Článek je o sviňském napadení Ukrajiny.

            Ani to, že Rusák s Hitlerem napadli Polsko v 39 neospravdelni Rusáka na Ukrajině. Co je na tom nepochopitelné?

            1. Chápu. Vás by nahradil magneťák a kolobrátek. Když vám argumentace nehraje do not, tak je to „whataboutismus“.

              Co je na tom nepochopitelné, že jste fanatik s černobílým viděním? Který prostě nepřemýšlí, protože je to nad jeho schopnosti?

              1. Spíš se nechci vydat na cestu relativizace rusáckého sviňstva.

                Jeseterko, o mém přemýšlení si nedělají těžkou hlavu.

                1. To je ovšem od vás nemístný whataboutismus!

                  Aneb fanatik a hysterák si vždycky najde důvod, proč je fanatik a hysterák. Tak jako alkoholik is najde důvod, proč musí chlastat.

                  1. Jeseterko, ujasněj si pojmy a pak se zase vrátěj k diskusi. Třeba jim to jejich styčný důstojník vysvětlí.

                    1. Proč se mnou vlastně diskutujete? On už s vámi nikdo nechce nic mít, protože s fanatikem vašeho formátu je nuda?

                      Vždyť si klidně myslete, že jsem ruská agentka. Já vám v to nebráním. Možná mám doma sochu Putina v nadživotní velikosti, a denně si pouštím Kalinku a Smugljanku. Válím to na balalajku jako Paganini.

                      Tenzor a poiutre jsou přesně těmi typy politruckých fanatiků, jaké nás dusily za komunismu. Lid, kterým když se dá příležitost, budou klidně likvidovat lidi za jiný názor, a budou v tom setsakra agilní. Až to tu vláda, která opakuje v zásadě 50. léta trochu rozjede, budete nezdolnou politickou oporou správné a uvědomělé linie.

                      Jen ta diskuse s vámi je taková nějaká – poněkud monotematická. Bez argumentů, bez přemýšlení, jen se silnou dávkou hysterického fanatismu. Budu rád, když na mě nebudete reagovat. Bude to tak lepší.

                    2. Jeseterko, voní jsou obyčejný Leningradský troll. Základní informace ze sprostého přepadení Ukrajiny jsou jasné. Rusák je agresor. Neměl pádný důvod napadnout Ukrajinu. Chování Rusáků je stejně hanebné jako chování nacistů za druhé světové války.

                      Další informace, jestli bombardoval Rusák to či ono je nepodstatné. Rusák je odporný smrdutý zločinec a tu špínu z něj budou smývat desítky let!

                    3. >Tenzor: Jen fanatici mají ve všem jasno. Nikdo nemá víc jasno než fanatik.

                      Vzhledem k tomu, že nechci zahnojovat diskusi, nebudu na vaši debilitu už reagovat.

                    4. Jeseterko, jestli tady někdo plácá debility a navíc rusácke, tak jsou to vona.

                    5. @Tenzor: Pravda má tu vlasnost, že je to pravda – nezávisí to na tom, zda je rusácká, ukrajinská, americká nebo jiná. Prostě je to pravda.

                      Pouze fanatici jako Tenzor odvozují pravdu od strany, která ji tvrdí. Bez mozku jim totiž nic jiného nezbývá.

                    6. Jestli je někdo fanatik, tak ona, Jeseterka.

                      Při tvem plochem myšlení se soustreď na základní fakta. Má Rusák s vojáky co pohledávat na Ukrajině??? No nemá!!! Tak jednoduché to je.

                    7. A Ještěrka někde píše, že Rusák má nějaké jakože právo nebo co, provádět invazi na ukrajinu, mimochodem USA má vojáky všude možně po světě …

                    8. Tenzor 22.3.2022 v 17:15

                      Ne, tak jednoduché to není.
                      Prusové k Hradci Králové také nepřijeli nic pohledávat, ostatně civilizace od té doby pokročila jen nepatrně.
                      Bohužel.

                      Polák s vojáky také nemá v ČR co pohledávat, ale přesto mu to občas nedá.

                    9. Je Ukrajina demokratický stát, řádně spravovaný svou vládou, která ctí zákony?

                      Má president zemi pevně v rukou? Proč tedy má v demokratickém státě další dvě republiky, kus cizího území a další oblasti ovládá pouze formální armáda, o které ale nikdo přesně neví, z koho je složena?

                      K čemu demokratická země potřebuje ozbrojené militantní spolky jako Azov, kteří se velmi rádi chlubí a fotí s nacistickými symboly, přičemž otevřeně sympatizují s válečnými zločinci?

                      Proč je demokratická země s takovými podmínkami pro zemědělství i průmysl tak v hajzlu, že odtud utíkali lidi za prací už od roku 2005, ne-li dříve?

                    10. Ne Putlerstán řádně spravovaná země? Není. Průměrní lidé jsou tam chudí jak kostelní myši. Země je neudržovaná v trvalém bordelu.

                      Třetí státy tedy Putlerstán můžou napadnout?????

                    11. Je Rusko demokratický stát, řádně spravovaný vládou, která ctí zákony?

                      Má prezident zemi pevně v rukou? Proč má tedy v demokratickém státě 3 další republiky (Podněsteří, Jižní Osetii, Abcházii), kus cizího území (Krym) a další oblasti (Dagestán) ovládá pouze formálně armáda?

                      K čemu demokratická země potřebuje ozbrojené spolky jako Euroasijský svaz mládeže, které se rády chlubí s nacistickými symboly, přičemž otevřeně sympatizují s válečnými zločinci?

                      Proč je ta demokratická země s takovými nerostnými zdroji a průmyslem tak v hajzlu, že odtamtud utíká kvalifikovaná mládež na Západ za prací a školami už od roku 2001, ne-li dříve?

                    12. Tak takovouhle demagogii bych od Tebe fakt nečekal.

                      Já ten svůj příspěvek napsal hlavně proto, že UA už mnohokrát a hlasitě deklarovala, že by chtěla patřit do EU a do NATO.
                      Proto jsem ty moje otázky položil tak, jak jsou.

                    13. Spíš sis naběhl na vlastní vidle.
                      Jak se mi něco nelíbí, je to demagogie, jak současné…

                    14. Já ti jen nastavuji zrcadlo, servisdoku. Že dokud si tohle Ukrajina nevyřeší, nemůže ani teoreticky vstoupit do NATO jsem tu napsal první. Ale aby tě trklo do očí, že Rusko není ani omylem lepší – zejména v tom nacizmu.

                      Rusové mají dost svých nácků a zatraceně vysoko postavených – to, aby nácek učil své teorie na Akademii Generálního Štábu nenajdeš ani na Ukrajině, zato se to stalo v Rusku.

            2. Takze tobe teda vadi ty invaze Vangaard sveta na stejne? Taky si jezdil s vlajeckou syrie na aute a mel ji na profilovce a chodil na vaclavak?
              Pokud ano, pak nemam problem a je to ok, ale pokud rusko zly, Vanguard svet hodny, tak asi neni moc co resit, ne?

            3. Tenzor 22.3.2022 v 15:57

              Rusák je Ukrajině doma úplně staejně jako Ukrajinec. Pokud se pamatuji, byli oba chvíli doma i v ČSSR.
              Nechápu to dělení.
              Ukrajinci se podíleli na činnosti SSSR hodně dlouho a aktivně.
              Odztržením kýty z mrtvoly impéria se změnila jen kapsa, do které odvádějí berně.
              Atd.

              Jinak: před osmi lety jsem zde napsal, že dělení SSSR proběhlo zdánlivě v klidu na to, jak velký průser to mohl být, a že se pnutí stejně budou časem vyrovnávat. Ne, dožít se toho jsem nechtěl a brantrancům to nepřeji.

              1. Aha a proto se Ukrajinci tak brání, že se cítí být součástí hnusného Putlerstánu.

                1. Tenzor:
                  Hele, mohl bych na tebe s jedním dotazem…?

                  .

                  1. .? :!

                    1. Tenzor:
                      Inu, v roce 2014 proběhla jakási kausa „Vrbětice“, kde nám pobouchala moravská muničně-skladniční hacienda.
                      Média povídala, že páchačem jest dvojfigurka „Čepigaá+1“.
                      Zajímal by mi pouhý jeden datum, kdy že to měli spáchat…

                    2. Mažetese v nepodstatnostech. Přímé důkazy k Vrběticím nebude možné shromáždit. To je zjevné. To by se Rusák musel přiznat.

                      Ve stejné době explodovalo několik municaku i v Bulharsku. S Vrbeticemi je spojoval fakt, že odtud měly proudit zbraně na Ukrajinu. Jaká je pravděpodobnost, že v Evropě v rozmezí 3-4 měsíců exploduje tolik skladů s municí????

                    3. Tenzor:
                      Aha.
                      Myslel jsem, že ten jeden datum není takový velký problém…

                      .

                    4. Pokud je tato nepodtatnost zásadní. Tak je to problém. Tvůj problém.

                    5. Tenzor:
                      Samozřejmě, můj problém.
                      Hlavním důvodem dotazu je sledování reakcí určitých konkrétních skupin, sběr informací – čistě pro osobní potřebu…

                      .

                2. Tenzor 23.3.2022 v 7:30

                  Vidím, že jste si osvojil něco logiky, jež mne odzbrojuje.
                  Že by můj lehce provokativní text vytáhl z nory něco takového, jsem věru nečekal. Přítomným čtenářům se omlouvám.

                  1. Oni se s tím čtenáři už nějak popasují. Nedělají si z toho těžkou hlavu. Zasírat dfense slátaninama jako je ten jejich výpotek je větší zločin.

                    1. @Tenzor
                      No jestli je ygorek ruský troll, tak já jsem švihadlo. Vlastně ne, já sem asi taky troll, že?
                      Ale vraťme se k mému příspěvku. Nastudoval jste si, co je to sebereflexe? Já jen, abych mohl přistoupit k další lekci.

                    2. Ygorek možná troll není. Ten nick se tady vyskytuje už dlouho a často. Každopádně má se mnou hrubě nekompatibilní názory. Jeseterka používá diskusní techniky typické pro ruské trolly.

                    3. Ještěrka je multinick Zerga a neměli byste to krmit.

          2. A kde přesně uvádíte ty argumenty, které je potřeba vnímat? Tady vidím jen obyčejný whataboutismus, což je v lepším případě příznak argumentační neschopnosti, v horším případě intelektového deficitu.

            Nebo vážně chcete tvrdit, že pokud Franta dá přes hubu Pepovi, dává to Rudlovi právo zmlátit Honzu?

            1. Nikde. Fanatik jako vy je v mém textu nevidí. Máte naprosto vymaštěnou palici a totálně vygumovanou. Jak jste předvedl v diskusi nejen se mnou, ale i s mnohými jinými zde. Škoda s vámi ztrácet čas.

              1. Jeseterko, za takový komentář té v Leningradu nepochválí.

                1. To je všechno, na co jste se zmohl? Ubohé!

                  1. Díky za kompliment.

          3. Prave proto nechapu proc se nekdo tak pohorsuje nad invazi ruska na ukrajinu (mimochodem invaze do kazachstanu je teda jendo?) ale, ze Vanguard svet provadel nedavno invaze kam si jen tak chtel to je mu jedno, trosku dvoji metr, ne?

    2. A pointa tady toho hysterického blábolu je prosím jaká? Nebo už vám z toho čtení hodnotných a zcela ne-dezinformačních článků na IDnesu, Seznamu apod. úplně hráblo, tak jste měl prostě potřebu se někde mentálně vyblejt?

  9. K plodné a poučné diskusi bych připodotkl 2 analogie z historie:
    1. Remilitarizece Porýní 1936. Dodnes všichni vyčítají Francii, že nezasáhla a neposlala do Německa armádu. Kdyby tehdy v tehdejším politickém kontextu zasáhla, byla by bezpochyby označena za agresora a válečného štváče. Hitler byl na západě naprosto salonfaehig a co prováděl doma, to přece byla vnitřní věc Německa. Nebo snad ne?
    2. Mnichov 1938. Ačkoli považuju Beneše za dosti odpudivou postavu našich dějin, jedno musíme uznat. Pokud by v tehdejším politickém kontextu vyhlásil mobilizaci a bránil Sudety, byl by tímtéž západem (pro nějž byl Hitler váženým německým kancléřem) označen za viníka války se všemi důsledky.

    Čili v obou případech by byli zostuzeni a podrobeni sankcím politici, kteří by ze zpětného pohledu udělali naprosto správnou věc.
    No a v této souvislosti by mě velice zajímalo, co vlastně Putina k invazi přivedlo. Rusko na tamní poměry celkem prosperovalo, území má tolik, že neví, co s tím, nějaké imperiální sklony směrem do Evropy historicky nikdy nemělo (nezaměňovat s bolševiky, ti dle svého přesvědčení šířili DOBRO, podobně jako naši dnešní dobroserové). Tak tedy proč, když válka je drahý špás, jsou z toho samé nepříjemnosti a i vlastní obyvatelstvo se pak cítí poněkud diskomfortně. Musel tedy mít sakra dobrý důvod, jednou se to snad dozvíme. Každopádně je tvrzení, že najednou zešílel, takové, no, poněkud úsměvné a spíš pro ty jednodušší.

    1. Neni mozne, v tomto kolektivnim silenstvi kdy ukros = andelska bytost, se objevi i strizlivy hlas…

    2. Ano, také by mě to velmi zajímalo a ještě teda dodám, že pokud by byla nějak obecně přijmutá pravda, že je to nový Hitler, tak by ho už někdo zabil, ne?

      1. Geopolitika je poněkud složitější věc, a poněkud komplexnější.

        Oběcně přijmuté pravdy jsou propaganda pro masy, které jsou jim dány k uvěření.

    3. Nikoli. Levý břeh Rýna byl na základě Versailleské konference obsazen vojsky Dohody s předpokládaným stažením v roce 1935. Versailleská dohoda navíc Německu zakazovala budovat na levém břehu na pravém břehu do hloubky 50 kmRýna vojenskou infrastrukturu. Porušení tohoto zákazu mělo být bráno jako nepřátelský akt za účelem narušení světového míru. Výmarská republika se v roce 1926 dobrovolně smluvně zavázala k demilitarizaci v rámci Locarnského paktu, čímž potvrdila status Porýní jako „cordon sanitaire“ vymezený ve Versailles. Na základě dohody Stresemann – Briand – Henderson z roku 1929 se vojska Dohody začala z této oblasti postupně stahovat. Stahování vojsk bylo ukončeno v roce 1930.
      Hitlerem proklamovaný důvod pro vojenské obsazení Porýní představovalo porušení Locarnského paktu navázáním francouzsko-sovětského spojenectví v květnu 1935.

    4. Rusko nikdy nemělo imperiální sklony směrem do Evropy? :D :D A co bylo tedy třetí dělení Polska a jak přesně získalo Rusko Kalinigrad a Pobaltí?

      Kolik tříd dějepisu jste prosím dochodil?

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017