Proč jsem nevyvěsil ukrajinskou vlajku a podepsal Chartu 2022 - zpět na článek

Počet komentářů: 313

  1. Ty ukrajinske rodinky v pomerne solidnich autech jsou i tady na Sumave. Pred mesicem nikde ani prd, a ted najednou ukrajinskych aut… BMW ci MB neni vyjimkou.

    1. Z toho si nic nedělej. Spousta amíků si myslí, že Češi nemají ani elektřinu a místo aut tu máme koňské potahy. Zřejmě si myslíš, že správný Ukrajinec má být zavšivený neandrtálec bez jakýchkoliv prostředků. Pak mu teprve je potřeba pomoci. No co, každý je nějaký.

      1. Tvoje spekulace je mylna.

      2. Možná až si dostuduješ poměry v zemích jako Ukrajina a Rusko kdes nikdy nebyl tak pochopíš, že koupit a provozovat moderní premiové německé auto je tam řádově obtížnější než třeba v ČR.

        1. možná je to na Ukrajině obtížnější, ale spousta Ukrajinců žije v ČR už dlouho a pro ně to tak obtížné není. V centru Prahy jsou taková auta s ukrajinskou RZ celkem běžná a teď si toho konečně všimli i na Šumavě. :-D

          1. Myslíš ty dělníky, co makají pro Central Group:)? A „celkem běžné“ to není, ukrajinské značky jsem viděl v Praze v minulosti zcela výjimečně, to už častěji ty ruské…

            1. ruské značky už dávno, ale posledních pár let i ukrajinské, aspoň Praha 1 a i Praha 2.

              1. tak, je tam toho jak nasranýho

            2. v plzni posledních 5 let běžně UA značky… ruský vůbec…

        2. No a co? Jak to souvisí s tématem? Těch drahých západních aut je zejména v Kyjevi opravdu hodně – myslíš že tam ty značky mají servisní a prodejní sítě jen tak na koukání, nebo jen pro cizince co zrovna zabloudí v BMW na Ukrajinu?

          1. myslí, že jsou ještě v zemljamce…. co čekáš?

            1. s ohledem na to, že HDP na UKčko je čtvrtinový proti HDP na rusáka, tak je to docela zajímavý, že si vozí prdele v takovejch wágenech, že? zcela jistě dřou vod rána do rána, aby si v nejhorším předposlední modely mohly koupit, to je přece jasný!

              1. Jenže 3/4 toho ruskyho HDP je export ropy a plynu….

            2. To je blbý, když si projektuješ svoje představy o Ukrajincích do někoho jiného…o zemljankách a neandrtálcích tu píšeš ty a DAC.
              Já na rozdíl od vás na UA byl a nejen v Kyjevě, můžu potvrdit, že neandrtálci to nejsou a zemljanky jsem taky neviděl.

              1. tak Kyjev je trochu někde jinde, mimo ten ale miliony lidí opravdu mnohde aspoň posledních deset let řeší existenční starosti jako že z čeho budou žít a esli přežijou zimu, hlavně staroušci někde na venkově v domku, kteří jakmile přestanou být schopní si sehnat něco na otop a zatopit s tím, tak jsou v podstatě už chodící mrtvoly

                teda pokud je tam zrovna některá strana nezavraždí u nich doma, zdokumentovaný toho sou tisíce případů, ale vo tom se na lžidnesech a hovinkách nepíše, takže se to neděje, toseví

          2. Když něčemu nerozumíš tak se klidně zeptej, rád ti to vysvětlím.
            Předřečník ironicky psal, že si mylně myslíme, že Ukrajinci mají holé prdele. A já říkám, ano mají. Střední třída tam prakticky neexistuje. Po majdanu zchudli trojnásobně. HDP na hlavu má ČR 6x vyšší než UA, 7mil lidí tam má příjem pod 2 USD za den, atd. atpod. Ukrajina není Kyjev, Rusko není Moskva nebo Petrohrad, stejně jako Evropa není Monako.

          3. Před lety se říkal vtip „Jeďte na dovolenou do Ruska. Vaše auto už tam je.“ S Ukrajinou to nebude jiné.

            1. Autisticky off-road 21.3.2022 v 23:48

              Ten vtip znám. Ale nemohu se zbavit dojmu, že v originále se jednalo o dovolenou na Ukrajině.

            2. Kdyby jen vtip. Jednu dobu to bylo téma i v Německu a novináři dohledali jednu kradenou sedmičku i ve vládní flotile, myslím že v nějakém státu bývalé Jugoslávie. Reinkarnoval ji lokální dealer BMW.

            3. Slyšel jsem totéž o Polsku.

        3. starter25 20.3.2022 v 23:04

          Máte pravdu, je to několikařádově obtížnější.
          Pro občany s průměrným platem.

    2. A co přesně je na tom tak podivné, nebo překvapující, že jsi měl potřebu to zmínit?

      1. Prekvapilo mne, ze rodinky byly kompletni. Pritom zeny s detmi jely treba vlakem, toho jsou plna nasevase media. Tak mam potrebu se bavit o tom, proc se na nekoho, kdo ma dost penez na dobre auto, nevztahuje povinnost jit branit zemi. A kdo tech penez moc nemel, musel zustat na Ukrajine.

        1. To není možný. Pouze 1/5 jsou muži. Tak hlavně aby bylo na béňo, 10,- na den není žádná sláva.

          https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/minstr-vnitra-vit-rakusan-diskuze.A220320_111957_domaci_imat

            1. V nasi zemi bejvaly s narodnostnima mensinama mrzeni. Uvidime, jak to bude tentokrat.

              1. Jak píše Kuba:

                „Je potřeba zasadit číslo do kapacity škol“

                Pak už je jen potřeba zasadit číslo do kapacit školek, pediatrů, zubařů, nemocnic…

                Dneska jsem vysel mrkev, nevím, co z toho bude.

                1. Inkluze 2.0. Po velkem uspechu prvni verze bude i dalsi. Tesime se.

            2. čéče mě by zajímalo, kdo mi taky dá tendleten komfort? vobčas sem v takovejch dírách, že by do toho ani UKčko nevlezlo, to je furt něco, jednou nejsu dost vopálenej, podruhý neumím cyrilskou hatmatilku…do psí kundy…

              1. Tak nebuď hnida lenivá a niečo so sebou rob!

                1. a na co bys vsadil nejvíc – opálit se, naučit se východní hatmatilky, nebo spíš přidat k nějaké mafii?

                  1. V pripade tretej moznosti odporucam statny sektor. Sukromny je prilis nestabilny.

                    1. až na takový svinstvo fakt nemám žaludek :-/

                    2. Zkus něco jiného.Já už mám kovařinu taky jen jako doplněk.Ale ve státním…s tím by se špatně usínalo.

        2. K tomu bych měl takovou poznámku – aktuálně v naší „přebytečné“ nemovitosti ubytováváme něco do 10 uprchlíků z Ukrajiny. Úplně cizí ženy a děti (a není to proto, že bychom muže odmítali, nebo si celkově jakkoliv vybírali – prostě jich mezi nimi reálně moc není, ostatně každý se může jít podívat kdo stojí ve frontách na registrace, jak moc velký je ve sbírkách zájem o pánské oblečení apod.). Část z nich přijela autem, poměrně drahým a novým. Tím jejich autem s UA značkami je docela často vozím já, zdravý mladý muž, protože jsou tam všechno téměř neřidičky a cesta z UA byl pro ně zážitek sám o sobě – ale kdo by do toho nešel, když utéct drahým rodinným autem plným věcí poskytuje proti cestě vlakem zjevné nemalé výhody. Na Šumavu mě to ještě nezaválo, ale jinak bych klidně mohl být v tvých očích jedním z těch proradných Ukrajinců co nezůstali bránit zemi a místo toho vozí svojí Ukrajinskou rodinku po výletech ve drahém autě.

          Což bránit svojí zemi bych mimochodem asi opravdu nezůstal pokud by ďáďuška Putin dojel až sem – zaprvé nehodlám riskovat svůj život kvůli tomu, že se hrstka vyšinutých magorů z té odvěké východní prdele světa rozhodla rozesrat půlku světa kvůli svým půtkám o moc a zadruhé k tomu nemám žádný výcvik ani jiné schopnosti, kterými bych mohl být v boji užitečnější, než v „civilu“. Vraždit lidi bych šel jedině ve chvíli, kdy by mne připravili o všechno na čem mi záleží a tomu bych se samozřejmě nejdřív pokusil za každou cenu zabránit. Proto mi vůbec nedělá problém myšlenka, že se spousta lidí dostala přes hranice díky úplatku a nijak jim to nevyčítám – sám bych udělal přesně to samé.

          1. No tak bodejť by ne, tady každýho vítají a žádný kontroly nejsou, zatímco na UKčkové straně kdo nenamaže, tak hranicu přejede někdy v rozmezí za měsíc až nikdy. To víš, ukrutně to bojovnej a čestnej národ, z těch si musí všichni brát příklad…oh, wait.

            A to ses jich zeptal, jak všichni k těm drahejm autům a majetkům přišli, dyž jich už 12M zdrhlo vydělávat na podřadnejch místech v zahraničí a ten zbytek má na hlavu HDP furt srovnatelný se zeměma rovníkové Afriky? Fakt by mě to zajímalom jak to dělají, protože tady v té naší ach tak bohaté zemičce už miliony lidí třou bídu s nouzí, ale tam v totálně vykradené díře mají všichni takový majetky, jak to dělají? Třeba nás něco novýho naučí, určitě se poptej.

            Tady u jedněch co tydlety sociální věci dělají profesionálně, dělám jim tam nějakou instalaci, dvě matky s dětma mají, ale těch nemá smysl se ptát, ty zrovna fakt přišly s holou prdelou, tak mi moc neřeknou. Asi takovejch přijelo na prstech jedné ruky, co?

            1. Nemám čas ani náladu diskutovat s někým, kdo si ke každýmu poznatku domyslí x naprosto zcestnejch vlastních úvah který přiřkne mě a pak čeká že mu je budu vyvracet.

              1. Ale mě to fakt zajímá, zeptej se jich. Tys tady honem přispěchal s tím, jak ekonomickej migrantům, chudáčkům jedněm, děláš eště v jejich drahým autě taksikářa, protože panička byla zvyklá si prdel jenom vozit. Tak se zeptej, jak to máme dělat, abychom se měli tak špatně, teda ehh, tak dobře, jak voni.

                Já nevim, teď su z toho nějakej zmatenej…

          2. A pak ses…probudil.

            „Proto mi vůbec nedělá problém myšlenka, že se spousta lidí dostala přes hranice díky úplatku a nijak jim to nevyčítám – sám bych udělal přesně to samé.“
            Ty budeš taky kvalitní morální titán. Takže zatímco tady budou umírat vojáci zemí NATO tak ty „zdravý mladý muž“ utečeš.

            1. Mě je úplně jedno kdo bude kde za koho bojovat a umírat – pokud to považují za svojí nejlepší možnost, tak směle do toho. Já jsem svým narozením (a ani po něm) s nikým neuzavřel žádnou smlouvu že může můj život použít jako nástroj pro boj s někým jiným, kdo se mu nelíbí. Žádný morální problém v tom nevidím. Pokud je tvůj pohled na morálku jiný a přijde ti OK jít po sobě střílet s někým, kdo by klidně mohl být tvůj kamarád kdybyste zrovna neměli „rozkaz“ se vzájemně pokusit zabít, pak dělej jak myslíš.

              1. Jj, takovým se dnes říká korektně „pacifisti“, nekorektně pak kolaboranti s okupantem ..
                Konce nebývají zpravidla historicky obvykle pro takové jedince úplně veselé ..

                1. Kolaborant s okupantem je tak nějak už z toho názvu někdo, kdo kolaboruje s okupantem. Nechápu z čeho jsi získal pocit, že bych měl kdy v plánu kolaborovat s nějakým okupantem. Úplně zbytečnej výkřik do tmy.

              2. Ale ani od vás nebyla předtím řeč o tom, že by vás někdo posílal bojovat. Vy jste sám uvedl, že v případě napadení vaší země byste za ni nebojoval. Na žádné nucení bojovat ani nepřišlo, vy prostě zdrhnete nebo zůstanete pasivní.
                Na svůj postoj máte právo za podmínky, když akceptujete, že ani původní ani vámi vybrané společenství, kam hodláte vzít kramle, vás nemusí přijmout, protože ti, co v případě nebezpečí zmizí a nechají své blízké, své okolí bez pomoci napospas agresorovi, nejsou oblíbení nikde. Každá společnost se udržela jen tím, že dokázala táhnout za jeden provaz, ne-li, tak se rozpadla nebo se zachránila tím, že vykopla lidi jako vy.

                1. Spoločnosť, spoločnosť… akonáhle niekto začne rozprávať o tom, čo je dobré pre „spoločnosť“, automaticky za tým nasledujú potoky krvi.

                  1. Omlouvám se za řež, kterou jsem právě po světě rozpoutal. Do Haaagu se vydám dobrovolně.

                2. Hele, v UA volbách 2019 měla 13% Opoziční platforma-pro život.

                  Včera jsem slyšel interview s Bojkem na BBC. Říkal že s Rusy samozřejmě nekolaborují a ani nároku na Krym se nezříkají, ale chtějí jej řešit výhradně diplomatickou cestou a že by se byli bývali pokusili najít nějaký kompromis k upokojení Putina, třeba zříct se NATO.

                  Ono by to asi stejně nepomohlo, protože vyjednávání RU-UA jasně ukazují, že nějaké NATO tam byla jen podružná záminka a ve skutečnosti jde Putinovi primárně o zábor území. Že je to dobyvačná loupeživá válka za permanentní anexi cizího.

                  Ale podle mně má těchto 13% voličů OPZŽ morální právo nebojovat ve válce, o které si myslí že by ji jejich strana byla bývala zabránila, kdyby měla více % než Zelenského Služebník Lidu.

                  1. Jste v autě, řidič i přes vaše upozorňování jede rychleji, než zdrávo, dojde k nehodě. Můžete – nestane-li se vám osobně nic závažného – s čistým svědomím od havárky a zraněných odejít, protože vy byste býval jel jinak?

                  2. Rusovi nejde o zábor území, to by byl vůl.

                    Rusovi jde o bezpečnost kolem svých hranic (demilitarizaci) a zrušení četných genocid rusky mluvicích Ukrajinců (denacifikaci). Jedna z těch částí toho všeho je nevstoupit zříct se NATO a vojenských USA a NATO základen.

                    Vyjednávání Ruska s Ukrajinou říkají hlavně to, že Západ štengruje Ukrajinu, aby v ničem neustupoval, a celý Západ stojí pevně a neochvějně za Ukrajinou. Takže Ukrajina má děsný pocit, jak je silná a stojí za ní polovina světa. A to dohodě ani míru nepomáhá.

                    1. Fakt si ve svém kroužku fandů strejdy Putina nedokážete vymyslet lepší noty než nekonečnou stupiditu pojmu „četné genocidy rusky mluvících Ukrajinců“? Anebo do očí bijící drzost požadavku, že jedna země musí odzbrojit, protože si to pro svoji bezpečnost přeje země jiná? Co kdyby tohle požadovala Ukrajina na Rusku? Anebo mu diktovala, s kým může být ve spolku?

                      Vaše „arguemnty“ znechucují hlavně svojí proplánovou hloupostí.

                    2. Mně a spousty dalších už znechucuje, že lžete. Je jasné, že nemůžete věcně argumentovat, protože by lži vyšly najevo. Takže práskáte jenom infantilně „zaprodanci Putina“.

                      Mohu ti jen sdělit, že je mi tě moc líto, retarde, že na nic lepšího nemáš. Jsi handicapovaný.

                    3. Copak, už začínáte zuřit? To se holt stává propagátorům agresora, kteří si myslí, jak jsou hlavy otevřené a jak byli vybaveni neprůstřelnými argumenty a pak ten šok, když shoří jako papír. I vzhledem k mimoňským výkřikům o mých údajným lžích budete dneska v hospodě potřebovat o pár panáků více než obvykle k nabytí sebevědomí :-).

                    4. K tomu připomenu, že Ukrajina zažalovala ty řeči o „genocidě na Donbase“ u Mezinárodního Soudního Dvoru OSN jako pomluvu – a když bylo Rusko vyzváno, ať předloží své důkazy, odmítlo to. Protože žádné důkazy nemají. Ergo je to ze strany Ruska fakticky přiznaná nepodložená pomluva.

          3. klidně to mohly být rodiny, které už několik let žijí v ČR. Lidé si toho víc všímají, protože se o tom mluví, dřív by si ukrajinské rodiny nebo auta skoro nikdo nevšímal, ale teď se o tom mluví všude, vlaječky jsou všude, takže ta na RZ je nápadná. A ne, nemusely to být zedničtí přidavači, docela dost jich pracuje ve zdravotnictví, například zubaři.

            1. jj, prej jsou tam zvyklí dostávat na dřevo (tvrdil Šmucler, že tam je to tržní jako prase), ostatně co mám ze vzdálenějších rukou, tak tady se jich hromada ani nepokouší obtěžovat s almužnama na pojišťovny a taky se tady platí rovnou kešem (tisícovky jenom lítají hned po votevření dveří), takže na tom asi lecos bude

              ale že by si lidi všímali jenom teď…já sem si teda těch východňárů všímal i dřív, je snad známo, že v některejch místech a časech i uprostřed matičky stověžaté skoro nebejvá slyšet čeština už hodně úplňků za sebou, plus samozřejmě všichni ti tataři v řemeslech; ale to sme my homofobní rasísti plní nenávisti ke všemu a všem… (dál si doplň, já ty nálepky všecky neznám)

              1. Tatar z Moravstanu promluvil, nevonej mu ostatni tatari, cpouci se do Prahy. Ale chapu, mne uz dlouha leta pripada Praha preplnena takovejma, tak jsem se odstehoval, abych uvolnil misto pro dalsi tatary a nemusel jsem se tam na ne divat. Win-win.

                1. nezapomněl sis u toho vyndat pazouru z nočníku?

                  1. Ale Behe, mel bys byt vdecen, ze jsem se odplavil a jako ekonomickemu migrantovi jsem ti tim zvetsil prazsky nedostatkovy lebensraum. Mne je dobre v jihocechach, tobe je dobre v Praze. Akorat to tam teda mate prerusakovany a preukrajincovany, brzy jich tam snad bude vic nez vas moravaku a slovaku.

                    1. Lec vetsi originalitu projevil Sysop, ktery odesel z mesta visejiciho krokodyla kolonizovat Sumavu.

            2. Říká se tomu zbourání zdi. Jako, když si koupíte neobvyklé auto, co nikdo nemá, ale pak zjistíte, že ho mají ve vesnici minimálně další tři rodiny.
              Stejný způsob byl využit pravomocně potrestanou lživou reklamní kampaní. Pokutu nezaplatili, ale lidi doteď brblají a najednou všude vidí to žluté zlo.

            3. Tady si lidi SPZ vsimaji, protoze jsou vysazeni na luftaky. Navic ona zluta na SPZ te migne pres oci. Obcas tu bejvaly qideni vetsinou nakladaky z UA, co z Nemecka tahly nejaky auta a nechtelo se jim pres Rozvadov. Ale tolik malejch aut tady proste nebejvalo. Ale tak je to logicky, ze pokud tady najednou pribude lidi jako v Ostrave, tak nekde bejt musej a vsichni v Pze asi nebudou.

              1. a pročpak jsou místní vysazení na lufťáky? Lufťák přijede, utratí peníze a zmizí, v čem je problém?

                1. moussa:

                  Protoze luftak prijede, jidlo si budto priveze svoje, nebo prachy utrati nekde v hospode, co stejne papirove sidli v Praze a zmizi.
                  A po luftakovi zbyde tak akorat bordel (kokoti, kteri vyhazuji z okna auta bordel ci tasky z fastfoodu by zaslouzili nakopat do prdele), kompletne ucpany cesty do lesa (parkovani pred znackou zakaz vjezdu, akorat ze ten prujezd zacpou)… mam pokracovat?

                  Mne k nasrani staci situace pred nasema bytovkama pres zimu. Vyhrazene parkoviste pouze pro rezidenty, mista je tam fura, takze to v skutecnosti nikdo neresi, pohoda jazz.
                  Jenze kdyz napadne snih a clovek rano odjede, luftak si prijede na desatou na lyze a co. Prijede s lopatou, odhazi si to, aby aspon nepridaval praci mistnim, kdyz uz se sere nekam, kde nema co delat? No jasne, ze ne, samozrejme ze zabere misto, ktere si nekdo jinej den predtim odhazel, takze po prijezdu si muze odhazet zase misto dalsi.

                  Skodolibou utechou mi je to, ze kdyz uz nejakej luftak na takovym miste zaparkuje cumakem napred, aby se dostali snadno do kufru… akorat, ze predohrab skonci predkem ve snehu, odkud se jednoduse nevyhrabe, takze stejne nakonec vyrazi tu lopatu shanet… Dosadavni vitez byl borec, kterej to z parkoviste taky nevycouval a nenapadlo ho nic lepsiho, nez si cestu odhazet predkem. Mohl to mit tak 50 metru na delku, snehu mohlo byt tak pul metru…. inu, zazitky nemusi byt dobre nebo spatne, ale musi byt intenzivni :D

                  Prostor pro dalsi storky o respektu luftaku k soukromemu vlastnictvi typu louky uz prenecham Sysopovi, pokud se bude zas a znova chtit opakovat :-)

                2. Protože místní jsou většinou náplavy z města a znáš to o těch poturčencích….ovšem teď jsou tam DOMA.
                  To je taková móda poslední dobou.
                  Já mám v JČ chalupu a jestli tam někdo vozí bordel do lesa a dementně parkuje, tak jsou to místňáci.

          4. Ono slobodné matky s deťmi asi budú mať teraz väčšiu konkurenciu. Vidím to na diskusiách u nás, že slovenky už začínajú hysterčiť a oni sú poväčšinou tie ktoré zaujímajú negatívny postoj k bežencom. Na druhej strane ženy na Ukrajine boli brané skôr ako tovar, bez nejakej väčšej hodnoty. To sa asi nezmení ani v našich končinách, lebo ich zastrešia tí „správni“ chlapci v tmavých SUV. Ale určite sa nájdu prípady, keď ten celoživotný sen o teplom domácom kozube bude naplnený…no možno ten kozub takto o rok nebude úplne teplý, ale keď sa dá pri kom zohriať…

          5. Chodis v teplakovy souprave a hulakas ukrajinsky? No, tak to pak ano, to bych si te samozrejme spletl.

        3. proc se na nekoho, kdo ma dost penez na dobre auto, nevztahuje povinnost jit branit zemi
          To jsou přesně ty chvíle, kdy si říkám, že tě někdo platí, protože TAK blbej přece nejsi.

          1. Minimálne je to na zamyslenie. Robí v nemecku, pendluje hore dole, riadi 80 ľudí a pritom sám kóduje v assembleri, lebo nikto iný to nevie, doma servisuje 8 áut, obrába pole, les, hospodárske zvieratá a popritom stíha denne 1000 príspevkov na D-F.
            For me, behind me, sú medzi nami rôzni supermani, ale v diskusiách je ich podozrivo veľa.

            1. No, ja to rikam uz dlouho, jsem rad, ze v tom nejsem sam…Osobne se domnivam, ze sem takovych chodim vice, mam nejake tipy, ale tenhle je u me #1 uz delsi dobu…

            2. Víš, ono v IT vývoji platí, že během pracovní doby je tolik prostojů (kompilace, restart serveru, kopírování dat, provisioning prostředí atd.), že se sem dá psát disproporčně často.

              Onehdá se k tomu poměrně trefně vyjádřil jeden můj kamarád co má malou průmyslovou firmu – že „u mě ve fabrice se maká tak, že vy ajtáci byste tu nepřežili ani den.“

              1. Dole v montazi se zenske nemaji cas ani jit poradne vychcat. To tak je. Cim se postupuje nize, tim vice prace, mene casu a penez.

            3. Je videt, ze nevis, jak se ridi kolektiv lidi. Ja rikam, ze napriklad dobra sekretarka se pozna podle toho, ze neni poznat, pokud sef tejden chybi. A podobne to musi byt ve vedouci funkci. Ja ted cekam na poradu, ktera uz v 11 mela bejt, ale kolega si odjel pro MB do servisu, protoze nemaji nejaky dily a dily ani nebudou. Tak mam free, nez pujdu za 6 minut na obed. Lidi okolo vedi, co maji delat a delaji. V cem je problem? Na to nemusis byt zadny superman, tohle zvlada kazdy prumerny vedouci.

              A stran ASM – to neni veda, kdyz to budes delat 35 let. Ted uz programuju minimalne, pouze pokud jde o modifikace starsich firmware. Byl jsem tu prvni a na elektroniku sam, tak to holt bylo jinak.

              Vcera jsem manzelce na Jeepu prehodil gufero na zadnim difu, relax na 2 hodky. Takova prace je radost.

              Tvuj problem je, ze mas pocit, ze vsechno bezi soucasne. Ale ono to tak neni.

        4. Ono kdo má rozum vydělat nějaké peníze, tak je zpravidla i dost soudný na to, aby se nenechal zabít za „idelály“ …
          Stejně se to někomu dobře povedlo, vytvořit svébytný národ a rozjebat tím nepřátelské imperium, to není projekt na pár let. Kdyby nás do toho nehodlali zatáhnout, tak lze v klidu pozorovat „hry mocných“.
          A až tyhle hry skončí, tak bude třeba od Dněpru po Labe radioaktivní pustina, a pak si pánové řeknou „dost blbnutí, půjdeme si vážně promluvit, došli nám Slavs“.

          1. Žádná radioaktivita nikde nebude, ne z vojenských JZ.
            To by museli ukrajinský teroristi šlohnout v některé elektrárně šlohnout vyhořelý sajrajt, narvat to třeba do tankové hilzny jen se zápalkou a jebnout ten radioaktivní bordel někam mezi hodně lidí, aby to ještě roznesli a zanesli si to třeba domů.
            Tohle mám udělali jednou tankáni na Libavě. Nafutrovali do hilzny všecek bordel zevnitř tanku, plechovky, flašky od piva, tvrdý chleba…zalepili to půlkou 5kg kýblu červené vazelíny (co se jí říkalo marmeláda) a střelili nám to mezi zadní nápravy vétřiesky. Panebože, chudáci mladí to pucovali po zbytek „cvičení“, kde jsme byli jako dílna lauter na hovno. Ale tak asi čím víc vozidel, tím víc hurá – asi.

            Špinavá „bomba“ je imho větší svinstvo, než nějaká případná taktická 1-3kt sestava, dopravená raketou na to správné místo, kde má zapůsobit.
            Ta špinavá nálož je svinsky zákeřná už v tom, že si dom, k súsedom, do krytu, nebo i do obchodu donesete svinský hajzel, o němž ani nevíte a není vidět, cítit, nic.
            Který Vám bude bez kurrevsky důkladné dekontaminace doma i jinde „svítit“ a postupně Vám ničit tělo i pajšl tak pomaloučku, že to ani nepoznáte. Zaručeně ale umřete na raka – úplně čehokoliv, třeba i kulek a šulína.

            Zas mám takový myšlenky, že některý lidi (v mým okolí nízký jednotky kusů) by si tohle, s ohledem na to, co v minulosti prováděli a někteří ještě dneska provádějí, plně zasloužili.
            Obě boty jim tím vysypat, zalepit aspoň deko mezi podrážku a spodek. To jsou totiž kurvy, co si nezaslouží žít a kterým budou postižení chodit srát a chcát na hroby..
            Dva z pěti mají i děti, další vůbec. Od těch kurev, co děti mají, se děti brzy a už dávno maximálně vzdálily a ani nekomunikují.
            Možná bych o jenom takovém zkusil napsat příběh, ale protože bych musel uvést i dost podrobností, tak si nejsem úplně jist, jestli by to nevedlo k odhalení jejich totožnosti.
            Zastávám názor, že ať jsou to kurvy kurevské sebevětší, tak tohle (jméno) se nedělá.
            Ale je to jen můj názor a je možno s ním polemizovat, nebráním se tomu.

            1. Exekutori ? :)

        5. Kompletní rodiny být mohou. Pokud má totiž rodina 3 a více dětí, muž nemusí rukovat. Tak se příště tak hloupě nediv.

    3. já jsem včera v Opavě viděl Lincoln + Porsche Cayene nebo jak se to píše vše UA

      1. V patek v Kladne Mustang s irackou SPZ, zmalovanej jak indickej autobus, myslel jsem, ze se mi to zda, ale byl tam. Znamena to neco?

        1. Saddam zije!

    4. Takže pokiaľ v prvých dňoch zmrdom prekážalo, že mali prichádzajúce Ukrajinky nalakované nechty, teraz zmrdi Ukrajincom závidia ich autá?

      Inak, čo sa týka tých ukrajinských áut. Bolo by zaujímavé (ale politicky v súčasnosti asi nepriechodné), keby im začali kontrolovať VIN kódy. Koľko z nich by sa ukázalo ako kradnuté zo západnej Európy.:-))

      1. Auta už se dlouho nekradou na prodej, ale na náhradní díly. Ukradený vůz je rozmontován na součástky ještě před překročením hranic.

      2. teď už je tady vobojí tvl, hvězdy co v životě nehrábly na prácu asi fakt dostaly wágeny, aby je vyvezly pryč, vůbec nemají ponětí, jak se ta kulatá věc vovládá, takže v provozu bude eště peklo – neska sem za takovou trčel na semtamfóru, byla první za čárou, měl sem strach, že ani na druhou zelenou nikam nepojedem…

        fakt je to všude, jestli je jich taky (k těm, co tady už byli) dalšího čtvrt milionu a furt to jezdí, za chvílu tady budem jak na návštěvě

    5. Je mi jasné, že Vy to chápete, ale když tak pozoruji ten masivní výskyt naivů a idealistů v diskuzi:

      Přišly sem z Ukrajiny statisíce lidí. Lidí, které tam léta někdo okrádal, zastrašoval, parazitoval na nich. I proto je Ukrajina tak chudá země s průměrnou mzdou poloviční i než v tom Rusku, které není zrovna ráj na zemi.
      Mafiáni a jejich poskoci s rodinkama budou první, kdo se dostává do bezpečí. Vyznají se, mají kontakty, taky peníze na úplatky… Samozřejmě, že nebudou jezdit žigulíkem a bydlet někde na ubytovně. Typicky přifičí třeba Lexusem a zakešujou barák kousek za Prahou. A můžou se tu na svých krajanech dál celkem nerušeně dopouštět těch věcí, na které jsou zvyklí z domova. No a taková Šumava je navíc lukrativní taky kvůli blízkosti hranice a bordelům, které si teď na nedostatek pracovních sil stěžovat rozhodně nebudou.

  2. V padesátých letech bylo třeba vymezit se vůči americkým vrahům v Koreji. Strana a vláda zavelela, stádo zahýkalo, pořádaly se besedy, ovce se v tom vymezování navzájem předháněly. Kdo se nevymezil dostatečně rázně, nebo dokonce vůbec, ten byl podezřelý.

    V šedesátých letech bylo třeba vymezit se vůči americkým vrahům ve Vietnamu. Strana a vláda zavelela, stádo zahýkalo, pořádaly se besedy, ovce se v tom vymezování navzájem předháněly. Kdo se nevymezil dostatečně rázně, nebo dokonce vůbec, ten byl podezřelý.

    Na druhé straně Velké louže to ale nebylo o moc lepší. Na začátku osmdesátých letech tam vláda zavelela k vymezení vůči sovětským vrahům v Afghánistánu. Následovalo mohutné hýkání a dokonce se bojkotovaly olympiády. Chudáci stateční Afghánci dostávali proti zlým Sovětům americké zbraně. Sovětští vojáci ze země po nějakém čase odešli. Rusové, Ukrajinci, Gruzínci, Kazaši a další. No a později Afghánistán obsadili sami Američané a s chudáky statečnými Afghánci začali bojovat pro změnu oni.

    V devadesátých letech překvapivě přišlo krátké období svobody. Nevyžadovalo se vymezování ani vůči americkým vrahům v Iráku ani vůči ruským vrahům v Čečně. Hýkalo se neorganizovaně a jen trochu, jak kdo chtěl. Totéž v případě srbských vrahů v Kosovu et vice versa a následně amerických vrahů nad Jugoslávií.

    No jo, ale s nějakou svobodou je dávno konec. A tím nemyslím jen blokování dezinformačních a „dezinformačních“ webů. Vláda, média a aktivisté svorně hýkají, že kdo se dostatečně nevymezuje vůči ruským vrahům na Ukrajině, je opět podezřelý, jako tomu bylo v těch padesátých letech. Na přejmenované zmrzliny močí pudl, ale ony už se přejmenovávají i ulice. Zatím většinou ve formě podaných návrhů, ale nemám iluze, že by nakonec zvítězil nějaký rozum. Naštěstí nebydlím v ulici, jejíž název by nějak zaváněl Ruskem. Takže nebudu muset navštívit několik úřadů pro nové doklady jako jiní občané, i podnikatelé. Všichni jistě budou děkovat svým moudrým obecním zastupitelům. Tak doufejme, že naši vojáci nebudou za pár let bojovat proti těm statečným chudákům, kterým naše vláda dneska posílá zbraně.

    1. Prdel, ve ktere bydlim, existuje minimalne od 13. stoleti, kdy nekomu stalo za to o ni kdesi cosi zminit.

      Nemame tu ulice, neni co prejmenovavat.

      Mozna to je ten duvod, proc se tady po staletich nic nemeni.

      1. Tak to gratuluju. I když nejedna obec, včetně těch malých bez ulic, byla přejmenována rovnou celá, někdy i víckrát.
        Ono teda někdy k radosti stačí změna nebo zrušení pošty a s tím souvisejícího PSČ.

        1. My nastesti spadame pod vesnicku strediskovou, ktera se jmenuje pres tisic let porad stejne.

      2. Tak minimálně v šumavské vísce došlo k počeštění jinak původně německého názvu,ne? Našemu prdelákovu uprostřed středočeských hvozdů se za staletí existence vyhnulo i toto.

        1. Nene, on ten nas nazev je tak blbej, ze zni blbe cesky i nemecky. Taxe s tim leta nehybalo. Jen drobne korekce dle vyslovnosti. Ale i na mape z 16. stoleti jde dobre precist a foneticky je to dnesni nazev. Koreny ale asi budou v germanstine.

    2. Chudáci stateční Afghánci dostávali proti zlým Sovětům americké zbraně. Sovětští vojáci ze země po nějakém čase odešli. Rusové, Ukrajinci, Gruzínci, Kazaši a další. No a později Afghánistán obsadili sami Američané a s chudáky statečnými Afghánci začali bojovat pro změnu oni.
      Amíci po nějakým čase sami odešli.

      Nynější Aghánská vláda požádala RF o vybudování odbočky plynovodu do, tuším, Pákistánu, potažmo i dalších staveb v infrastruktuře s tím, že výslovně se toho nesmí účastnit žádná firma ze západních zemí.

      Jak je ten svět pestrej, že? Ale vysvětluj to dementům, co zamrzli v době, že západ je všeho sluníčkovstva futrál a zbytek planety jako nevzdělaný nekulturní opice musí padat na prdel, než si taky zavedou kdemohkradcii, nechají se zkolonizovat a pak se s nima vůbec někdo ráčí bavit…takže ve své zkurvené aroganci stáhnou tady všechno do sraček, že budem eště čumět. Držte si klobouky, pojedeme z kopce…

      Kolik že už je vlastně oficiální inflaca, co určitě nepřeleze 10 % a už bude jenom dobře? Už to přelezlo 15? A neoficiálně 30? Za co tam ty čuráky živíme statisícama měsíčně? Myslim, že produktivnější by bylo nakoupit jim lopaty.

      1. Tak pamatuju si několik let staré postesknutí jednoho Afghánce, co zakotvil pár set kiláků jihozápadně od Rozvadova, že rusáci sice byli okupanti a bojovalo se s nima, ale s některýma se dalo vycházet a občas místním i pomohli (zdravotníci, ženisti apod.). Zato amíci jsou prej svině a nepomohli tam prakticky nikdy nikomu. Ale to byl názor jednoho chlápka, velkou váhu bych tomu nepřikládal. Nějaký větší vzorek lidí z té země jsem neměl tu čest poznat a ani se o to nesnažím. Jinak oni sami o sobě moc nemluví jako o Afgháncích ale spíš se prezentujou jako Paštunové, Tádžici nebo jiné menší národy a i ty se navíc dělí na spoustu kmenů. Prostě rusák ani anglán nemohl ten jejich bordel nikdy pochopit, natož pak amík.

    3. I ulice bez ruských konotací se přejmenovávají. V Plzni se plánuje přejmenování Sirkové ulici na Ukrajinskou. Přitom by stačilo vynechat čárku. :-) https://cs.wikipedia.org/wiki/Ivan_Sirko

  3. Co se v Kocourkově stalo 22. února, když Ruská federace překročila hranice Ukrajiny o dva dny později?
    Není to nimrání, je to doklad autorovy úcty ke čtenáři, než někam pošle svůj výplod.

    1. no co, v několika východních částech Brna se prostě stále používá chuligánský kalendář…

  4. Super, pěkné shrnutí:)

  5. Byť se nedá souhlasit se vším a něco je hodně diskutabilní, minimálně k zamyšlení je tam toho hodně.

    Ale počké na mrcasa, nemáš ty správný (jeho) zdroje, von ti teprva ukáže, zač je toho loket. A vůbec, vodstěhuj se vole do RF. X-D

    1. „Zlo jsou ti druzí.“

  6. Agitka jak od Hájka z Protiproudu. Přesně tací prvních pár dní po 24.2. řvali, že žádná válka není, Rusko nikoho nenapadlo a celé je to fake.

    1. Ono celý dfens dost zrusákovatěl. Ukrajina je jasná. Suverénní stát byl napaden. Rusák stejně jako Hitler je sprostý agresor. Hloupý a zkorumpovaný russák vede válku tím nejhloupejsim způsobem. Navíc dělá bezprecedentní prasárny typu útok na atomové elektrárny.

      Tady se najde dost rusàkomrdů, který ten putlerovsky výpad ještě zlehčují.

      1. Pozdravujeme pana Godwina. Rusák je stejný agresor jako Amík. Akorát zasahuje na území, které mu 350 let patřilo. Válku vedou primitivním a brutálním způsobem, ale jak to všechno dopadne, ukáže budoucnost.

        1. No jo my jsme zase patřili Rakousku, takže má právo nás denacifikovat???

          1. U nás zatím není občanská válka jako na Ukrajině. Soukromé nacistické armády tu nevyvražďují jiné Čechy jako na Ukrajině. Neoslavují se tu masoví vrazi hitlerovského typu jako na Ukrajině. Taky se tu běžně nehajluje jako na Ukrajině.

            Co tu chcete denacifikovat?

          2. Tak určitě. A kde že se narodil ten pán, co založil nacismus a úspěšně ho exportoval po celý Evropě?

            To je promo na nějakou dosud nevydanou hru od Havla?

    2. Pamätám na prvé dni invázie, keď sa tu nejaký Honza v diskusii dožadoval, aby mu ľudia ukázali fotky s ruskými tankami, lebo všetko je to asi len fake Ukrajincov, ktorí bojujú medzi sebou.
      Honzu som tu už dávno nevidel.:-)

      1. On nejen zrusákovatěl, hlavně dost zblbnul. Tenhle článek je krásná ukázka. Monohkrát vyvrácené kraviny i po opakování zůstávají kravinami. Já mám jako test hlouposti Staňka. Toho kdo sdílí, nemůže mít IQ přes 5.

  7. Koukám, že se do toho soudruzi zatím eště pořád tolik neobuli, takovej Pecinův blog stále funguje. Sice už tam není moc provoz, myslím, že taky trochu vyhořel během té totality za poslední dva roky (plus psal, že zase na něčem velkým dělá, asi zase nějaká kvalitní justiční práce, jako ostatně v 90 % případů), ale do režimu právě šije dost a netřeba připomínat ty Právnický výpočty, který pak začal provozovat jistej pan Igor Žurkin, takže Pecina je úplně jasnej rusáckej agent. Předpokládám, že už se na něj někde píše seznam a soudruzi to co nevidět napraví…

  8. Děkujeme za snahu a posíláme klíčenku…

  9. „S válkou nesouhlasím“, proč ne, musí ten článek vypadat alespoň trochu objektivně a ne zcela prorusky.
    Z dalšího textu pak ovšem jednoznačně vyplývá, že za válku mohou Ukrajinci, neboť si dovolili klást odpor. Což je komentováno mj. srdceryvnými výlevy, jak je strašlivé a zdrcující střílet na okupačního vojáka, vždyť je to také člověk, jak si to zodpovíte před svým svědomím, před jeho rodiči…
    Inu, pro Aljošu v ruské uniformě soucit mám, je-li mu osmnáct a byl na Ukrajinu poslán pod nátlakem, ač s válkou nesouhlasí. Stejně mám soucit pro Helmuta, který byl do feldgrau uniformy oblečen na základě povolávacího rozkazu, ač soukromě Ádu neadoroval. Ale oba jsou legitimními cíli, jestli ne, agresor vyhraje.
    Nechutná demagogie a la, že pomoc napadenému je vlastně přilévání oleje do ohně, je omluvitelná snad jen autorovou frustrací, že velké Rusko pořád nedokáže vyhrát – samozřejmě jen proto, že se úmyslně drží zpátky, zatímco zvlčilí banderovci se kryjí za civilisty, fuj, jinak by molodci už mašírovali Kyjevem radostně vítani vděčným ukrajinským lidem.

    Závěrem bych pana autora poprosil, aby neopomněl vytvořit podobný článek na výročí 21.8.1968. Spousta lidí si myslí, že se jednalo o okupaci, je třeba jim dodat nezávislého úsudku o hodném soudruhu Brežněvovi. Výročí 15.3. už bohužel autor prošvihl.

    1. Podepisuju

      1. Rovněž.

    2. „Pomoc napadenému“ je jistě záslužná činnost, ale myšlenkově tak na úrovni fejetonu středoškoláka. Již jsme zde měli „pomoc chudým a hladovým“ a empirie nás naučila začarovaný kruh nerozvinutosti. Snad nás zbytečně mrtví civilové nedovedou k něčemu podobnému. To by bylo pak mrzení.
      Hodnej Brežněv. To vypadá na kouzlo nechtěného. Zvládnout okupaci se sto mrtvými, ještě k tomu většinou z dopravních nehod, to málokdo trumfne.

      1. Berte to tak, že – dle obrovského objemu příspěvků pro Ukrajinu – vy osobně máte smůlu, protože jste nucen koexistovat s lidmi, co mají mentalitu středoškoláka, viz ta směšnost v podobě pomoci napadenému. Chladnokrevných borců, co z toho vyrostli je bohužel málo, málo jich zastává postoj a la „jen“ sto lidí, co by nemuseli opustit tento svět, nebýt hodného zmíněného soudruha.

        1. Asi si to přečti znovu. Nikde nepíšu, že mají mentalitu středoškoláka. Že se někdo občas chová jako debil, neznamená že jím opravdu je.
          A co se ti vlastně nelíbí na tom, co jsem napsal? Že by prokazatelně racionální přístup měl lepší výsledky než se iracionálně afektovaně dojímat nad věcí jako žena v periodě s daleko horšími výsledky?
          Kdyby aspoň tyhle rádoby morální výkřiky měly konzistenci. Když pro tebe znamená každý jednotlivý život tolik tak proč chceš do konfliktu pumpovat další zbraně a podporovat zabíjení?

          1. Vy si přečtěte, co jste napsal sám, než začnete kritizovat druhé za reakci na vaše slova.
            Já na rozdíl od jiných dokážu rozpoznat rozdíl mezi agresí a obranou napadeného. Je drzost tvrdit, že stejně tak je vinen agresor jako ten, kdo si drze dovolí bránit se. A ten, kdo se dobrovolně rozhodně pro obranu, si zaslouží podporu. Nebo fakt mám vysvětlovat fakt, který chápe už šestileté dítě, že když bude obrana označena za nemorální, tak se svět změní v hodně nepříjemné místo?

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017