Prezident dosadí většinu Ústavního soudu a rozhodne budoucnost na 10 let. Budeme aktivistická soudcokracie, nebo demokracie? - zpět na článek

Počet komentářů: 667

  1. Pánové, je to marný. Mrcasík může sekat články jako Burke a Orwell dohromady, tady se můžeme hádat do krve, utloukat se argumenty, nakonec stejně vyhrajou dojmy.

    Poslouchal jsem v práci chvíli kolegyně, vysokoškolačky dělající konkrétní odbornou práci, žádné korporátní krysy. A bylo to jen jak ten či ta vystupují v televizi, jak reagují na otázky, Bašta je starej huhňa…

    1. @JH
      Pokud to byly plnoštíhlé blondýny 40+ budou volit Babiše nebo Pavla a ne svojí vrstevnici…

      1. Jsou normálně štíhlé bez předpon a dlouhodobě šťastně vdané, takže Tetuše Čapuše u nich nevede. Hlavně ne Babiš, ale kdo dál…

        1. @JH
          „Hlavně ne Babiš“, no aspoň, že tak, narozdíl od značné části zdejších diskutérů…

          1. Jenže zdejší diskutéři nejsou Bábovi fans, jen ty ostatní (možná vyjma Bašty) vidí jako neskonale horší.

            1. @JH
              Někteří zdejší diskutéři jsou oportunisti za každou cenu.
              Popletený anarchotrockista, chartista, Havlův agent a lustrátor, socan a nyní národovec je pro ně nejmenším zlem… :-D
              A kruh se uzavírá, ještě že nekandiduje Vrábel nebo Koller Martin…

              1. tak nějak…

    2. Zajímavé je, že Youtube mi na pracovním PC posledních pár dní, vlastně od vydání článku, cpe reklamy na Danuši.

      A to samozřejmě pracovní PC k DFENSu nepoužívám a vůbec jím na něj nechodím, totální 100% segregace účtů i IP.

      1. Ale o politiku se zajímáš, takže tě nějaký algoritmus vyhodnotil jako nerozhodnutého a ovlivnitelného, tak ti podstrčil Tetuši, a e křupky nebo zahradní sekačky.

        Připomnělo mi to půvabný příběh z válečné Anglie, kde si starosvětská lady stěžovala: „Představte si, že mně, MNĚ hodili do schránky leták Vote for the Labour Party!“

        1. @JM
          analogicky by pak měly JM chodit Baštoviny ;-)
          Kouknu ještě dnes na Novu a se skřípěním zubů to hodím generálovi.
          Jeho předchůdce Ludva Svobodů byl taky prvorepublikový lampasák a jak pak hezky 35 let sloužil Sovětům.

          1. Rudý nebo zelený, pořád bolševik.

          2. Ten byl odvedený ještě do boje za mocnářství, jen bych řekl, že mu na osudu země a lidí, záleželo mnohem více než všem současným kandidátům na maskota dohromady…

            1. Ani bych neřek. Znáš to „co je dobré pro Kolaloku je dobré i pro zákon“. Většina politiků ví, co je pro zemi a pro lidi dobré a že oni jim to mohou dát. Vyložených prospěchářů je ve vrcholné politice málo, většina chce zlepšit život lidí, napravit zlořády a přinést Dobro a Prosperitu. Což ovšem nemusí nutně znamenat, že se lidem jejich snahy budou zamlouvat

              1. @ shane :-D)))))

              2. Většina politiků je se vstupem do politiky dobrovolně vyřadila ze skupiny normálních slušných lidí :-).
                Ale je faktem, že bychom měli začít cvičit kultivovanou diskusi, kde i „konstruktivní kritika“ bude nepřípustná abychom byli připraveni na ty nové pokrokové zákony.

    3. tak tak, většina lidí to má fpíči a todle je přesně ten fundamentální problém všeobecné kdemohkradcie, jednoho z mnoha vadnejch a nefunkčních systémů, co byl zkoušen, kdy kdejaká slepice a kdejakej kokot má přesně nulovou (ne-li zápornou) osobní odpovědnost za to, co tam hodí a jak ostatním na základě toho zkurví život, a tak k tomu přistupuje

      režim už je samozřejmě v rozkladu, takže když ani v mejch dobách na údajně-elitním-gymnáziu, nějak výrazně nebylo apelováno na tuto odpovědnost ani v morální úrovni, tak si dovedu přectavit, jak v dnešním školství už nedojde ani na to, aby se ten systém vůbec nějak rozebral, natožpak aby k tomu byla nějaká diskuse při výkladu

      bude to ve stylu tady kdemohkradcia vláda lidu přes volený zástupce, nejlepčí systém v hystoryjy a volte pětidemolicu, pacholcí, příští tejden z toho test

    4. Konzumní generace, nehodí se do sbírky vizitek s podobiznou v kabelce od „vutona a jo ještě pro elekromobil mají v zásufce doma elektriky dost, říkala to inženýrka. Každý po 30. je mrtvej a jim je v 59. dvanáct. To nevíte? … Jo a holky viděli jste to bugati, maserati a lambordžíny fešáků oligarchů z ukr. Hned mají armádu swidomých. :-)) s kundolepy

    5. to Jihočech Honza:
      SPD má problém všech stran – nemají lidi. Mají personální zoufalství a to je donutilo zvolit z těch všech možných právě Baštu.
      Tím si také vysvětluji to, proč je seznam kandidátů seznam divných, pro mne těžko volitelných individualit. Mají to všichni.
      Dnes naskočit do vlaku jménem politika a zaujmout je asi těžko řešitelný problém. Dojde to do stavu, kdy babičky budou volit Pavla, protože nosí uniformu a fousy jako Masaryk.
      A z těch předvolebních debat a přehlídek jásajících fandů je mi fyzicky nevolno, čili přepínám. To tady nikdo nezná, protože tady nikdo nemá televizi, alespoň se to tady bere jako normál a přednost. Já ji mám.

      1. Trošku pochybuji jestli ty „lidi“ vůbec chtějí mít – inteligentní člověk s charismatem by mohl ohrožovat pozici pana předsedy, ba co ještě hůře , mohl by vzít vážně to, co strana hlásá, a chtít dělat opravdovou politickou práci.

        1. Ano. SPD je prostě byznys p. Tomia. Po cestovce pro plyšáky a ambasadoru multikulturality konečně našel svoji niku. Na Úsvitu se poučil, že inteligentní straníci mu budou koukat na prsty a budou chtít podíl na zisku. U SPD tu chybu neudělal. A nutno mu přiznat, že není nenažranej a stačí mu vejvar ze státních příspěvků.

          1. Takže ideální politik :-)
            Normálního člověka minimálně obtěžující.

            1. Idealni bude, az se bude valet na krchove. Ale zatim dobry.

              1. Celkově je to bizár, SPD – antimigrační politiku monetizuje polojaponec z Moravy, budiž mu přáno, ANO – akce nespokojeného oligarchy, naivka si myslel, že ošéfuje dotace a byznys napřímo a přitom se skoro utopil v byrokratické bažině. Za morální vzor je vydáván kariérista, převraceč kábátů a slouha cizáků Pavel, který bude sloužit každému kdo zaplatí. Místo parazita z akademické sféry tentokrát ovcím nastrčili parazita z armády, ten chlap v životě nepracoval, od konce základky jej živí daňový poplatník. Toho za maskota nechci, to už raději Babiše. K tomu banda čuráků, co sice jezdí na Ukrajinu, ale místo, aby tam zakalili za hodnoty, tak se furt vrací.
                Čekám, kdy udělají z Grunzy https://www.youtube.com/watch?v=sDmhn-gNdxw šéfa protidrogové centrály.

            2. V týhle fázi zcela jistě. Navíc efektivně brání tomu, aby jeho stádečko ovládl někdo, kdo to myslí upřímně.
              Jen je třeba ohlídat, aby se nerozežral a nezačal mířit výš, nedejbože aby nedostal spasitelský komplex. To už by mohl být problém.

              1. Není třeba nic „ohlídat“, stačí vládnout tak, aby volič neměl potřebu hledat alternativu. Ve Švýcarsku polovina lidí mluví německy, a přece po národních socialistech nikdo nevzdechl. Britská unie fašistů neměla jediného poslance. Švédsko, Holandsko, Dánsko, stejný příběh.

                1. Což lze brát jako ohlídat. Není potřeba ho zavírat a zakazovat.

                  1. Zatím ovšem „liberální“ demokraté chtějí spíše to druhé, protože je to snazší než dobře vládnout.

                2. Tak, ostatne, to se tyka stavu celkove. Mit se ekonomicky jak dojclandi, coz se 15 let slibovalo, a pak radsi vo tom prestalo mluvit, protoze s ohledem na to jejich vysavani vychodu tomu vysavanymu vychodu logicky jenom utikaji…a mit tady skutecnou svobodu, misto ideologicke buzerantske a jine libtardske masirky, tak se ta udajna ach ta diverzantska masirka nema ceho chytit.

                  Takle jim staci poukazat na to, jak jim roste zivotni uroven, zatimco tady roste hlavne zivotni uroven tunelaru a rozkradacu, a za to plebsu ubyvaji ty slavny svobody, a smat se tomu, az se budou za bricha popadat, pze to jinak nevymyslis…

  2. Těžký volby. Ozeranec mě netrápí, snížit závislost na fosilních palivech je conditio sine qua non. Progresivismus/konzervativismus je mi taky vcelku u otvoru, jestli mě bude otravovat militantní buzerant nebo katolík je egál.

    Pro mě jsou podstatné tři věci v sestupném pořadí důležitosti. Ve všem může prezident tlačit a nastolovat témata.

    1) maximalizace ekonomických svobod – těžká volba, žvásty o sockách a jejich živení mají v programu prakticky všichni, reálně bude lepší podnikatelská rodina než státní přísavka, tedy plus mají Babiš, Diviš, Nerudová

    2) maximalizace osobních svobod – jasně propadají covidističtí mamlasové, mírné plus mají Diviš, Fischer

    3) pověst ve světě a držet proanglosaský úhel – jasně propadá Bašta, mírné plus mají Fischer a Pavel

    Diviš ani Fischer nemají šanci.

    Pokud by šlo o jmenování rady ČNB, Nerudová > Babiš > Pavel, pokud o jmenování ústavních soudců, Pavel > Nerudová > Babiš.

    To zní jako plichta.

    1. No a „morální“ volba z těch tří, Nerudová > Pavel > Babiš.

      Že bych to fakt hodil Danuši?

      1. Kromě Bašty jsou krystalicky čistí, anglosasky. A to říkají doma i jejich vlastní preklizovaní s kvantitativním nabíháním imbecilního modelu krachu tržníků a že jsou a jdou bez odíraných kolonií z krize do krize a to že západní ho.not je jedna rvačka odstraňování konkurence, natož za jednotlivými hranicemi a jisté je to že pokud máte spojence anglosasy už nepotřebujete nepřítele. A je to pro ně normální chování k okolí tak je jisté že se „normálně k vám tak chovat budou. Dobráci od kosti, prostě ti se vyznají vy „nýmandi a workoholicky na tom pracují. :-))) To je klima v klubku samaritánů rádoby reklamou ale v reálu jedovatých hadů. rubeš se pochválil za businessmana kovidaparhteidu dehonestovaných útlaky psovody psů lockdownistů plotů segregace, ale sametově tak to neřekl přísně „pořádkově hodný byl.
        Jako opravdu jedou setrvale samointalující proroctví v minulosti ze současnosti, on-line i do budoucna. Tvoří realitu, bozi. Fantazie pohádky sandonoriko nekonečného příběhu střihnuté pohádkami tisíce a jedné noci. Úplnými šperky óriny.
        Zas bodují válkou a obnovou, to zas bude hromada na rozkradení. Kde na to vezmou je – ? :-) To se nedá sledovat s mozkem.
        https://www.pokec24.cz/krize-ukrajina/kyjev-priznava-v-bachmutskom-mlynceku-na-maso-zahynula-takmer-cela-ukrajinska-armada/

        1. A jsem rád že nejsem s kritickým pohledem úplně jediná černá „ovce. Tam ta moje předpojatost k politikům tam je tak si uberte pokud jste víc „mouchy sežerte si nás. A náhled ze zvědavce.

          dnes 19:04
          RE: jednoduché řešení
          gogo 88.?.?.? Reakce na 401502
          Je to přesně jak píšete.
          Dá se k tomu přistoupit dvojím způsobem
          1. opakovaná hra, kdy víte, jak se kdo chová a přizpůsobujete reakci
          2. optimalizace společného výsledku. Tj. kooperativní schema.

          Tragedií dneška je to, že Aspen (obrazně) nasadí do politiky sadu subjektů, které předstírají principiální střet, ale jsou ve skutečnosti plní stejnou agendu a maximálně se kousají u koryta o hlt pomyjí.
          A voličům je vštěpováno, že musí volit jen tyto preferované subjekty. Pak není vůbec potřeba používat viditelně kriminální metody manipulace voleb, protože naprosto stačí zahlcovat voliče „odhady“ a oni si v rámci sebedestruktivní taktiky sami zakážou volit kohokoliv jiného než svoje vrahy. A mezi nimi si samozřejmě z hlediska nadřazeného hegemona mohou vybírat libovolně a ideálně, když se politický boj přenese z reálného střetu na ritualizovnou exhibice jejich chovanců.

          V návalu zoufalství jsem to zkusil popsat s kusem ironie zde
          https://nautilus2.wordpress.com/2023/01/10/prulomo

          401505

          dnes 19:35
          RE: jednoduché řešení
          čtenář… 86.?.?.? Reakce na 401502
          Ve skutečnosti je to celé ještě jednodušší. Stačí nevolit svoje vrahy.
          a sledovat své zájmy nikoli cizí

          děkuji za precizní shrnutí problematiky, ale není pro většinu, většina nevidí trám v oku svém ale řeší třísku v oku bližního, český Hans & Marie nikdy nepřiznají svoji chybu nebo rozumovou nedostatečnost, na tom zakládá nejen babišárna svůj politický marketink už přes 10 let a funguje to skvěle, shrnul jste to dokonale.
          Dav si lehne jak si ustele. Bohužel nežijeme v izolaci, ale obklopeni davem, tedy v celkem nepříjemné a nekomfortní situaci – skoro v situaci pasažera Titaniku bez vesty a bez loďky.
          Jinak vězeňský paradox by se měl spíše nazývat fízláckým resp. bonzáckým paradoxem, skutečný vězeňský paradox je založen na stockholmském syndromu a úplné absenci potřeby svobody, to znamená, že statisticky se většina propuštěných odsouzenců po vykonání trestu odnětí svobody do vězení zase vrátí ( opět spáchali a nechali se chytit), protože se jim tam líbilo a řád a pořádek státního karabáče jim vyhovoval ( nepište prosím že jsou to lázně, pokud si ceníte svobody, byli byste na roveň recidivistům ), podobně to mají milovníci husákova koncentráku – náramně jim ten vězeňský režim vyhovoval, a proto jim bude vyhovovat i NWO globální koncentrák – rovnost lůzy v bídě a svrabu s občasnou soutěží o orální sex vrchnímu dozorci za fidorku. Mravenec, který za den přinesl nejvíce materiálu si může za odměnu líznout výkalů královny, ale jen líznout.
          pozn.: sežeňte si červenou vojenskou knížku z před plyšáku a přečtěte si vzadu poučení, to je krásná ukázka budoucnosti.

          401507

          dnes 19:25
          prezidentské volby v ČR jsou zmanipulovány od kraje začátku!
          Fr. Sádra, za 5min. tvrdý 23.?.?.?
          Po celou dobu preferovali tzv. „SVATOU TROJICI“ a mimo to neexistoval nikdo jiný. Na TV se nedívám a rozhlas beru jako zvukovou kulisu. Když zaslechnu něco zajímavého, zbystřím. Jinak se večer rozhlédnu po netu. Ale včera jsem chtěl nahlédnout na volební tlachání na PRIMĚ a asi po 1minutě jsem to vypnul. Důvod: Byli pozváni jen vyvolení z trojice a jiní zase jakoby neexistovali. A to ještě se jeden nedostavil. Takže, suma sumárum, máme možnost si vybrat prezidenta pouze ze třech nabídnutých. S těmi zbylými se jaksi nepočítá a s tím se musíme smířit. Že i ty průzkumy jsou falešné, o tom nemůže být pochyb. Rektor Zíma je natolik známá figura, rozhodně známější než Nerudná a je na spodu žebříčku. Třeba Bašta, za kterým stojí SPD má nějakých 5%, přitom strana má kolem 10% + nestraníci. Janečka raději vyšoupli rovnou tím, že mu neuznali třetinu hlasů a dokonce ani jeho vlastní podpis. Není těch náhod nějak moc? A to jsem popsal jen některé do očí bijící. Na netu jsem potkal radu, že nemáme ani chodit k volbě, protože věrchuška už má zvoleno, asi jako v Německu, nebo viditelněji v Brazílii. NO! k volbě půjdu a budu donuceně alespoň volit „MENŠÍ ZLO“, ale není to svobodná volba. Otázkou bude, zda projde i to menší zlo.

          401506

          dnes 20:38
          volit Babiše
          Adam. 89.?.?.?
          Podle teorie her jsou jenom 3 kandidáti se zhruba 30%.
          Jestli je trh rozdělen na Babiše a to ostatní pro ukrajinské.
          Jako jsou : mnohopohlavní“nána-kačena. Která si myslí, že je velké množství pohlavních orgánů a nebojí se to i říkat. A má dokonce ekonomické vzdělání.
          Přitom by stačilo si koupit cvičebnici aby viděla, že to není ani možné to co ta káča tvrdí a hlásá.
          Potom tajný teplouš s lesbicí generálkou v pozadí, kteří se radují Z „velké války..
          Řídí je homosexuální zahraniční klika se sídlem v klubu Jo Bidet.

          Tak dle teorie her vyhraje normální Slovák.

          401511

        2. A ještě k tomu přihodím (dystopie co orwella tedy nenapadla) že vím kdo by se v tom viděl s případným řešením vlastnictvím reprodukčních klinik ala „ostrov doktora moreaua“ ale třeba se mýlím a jestli si myslíte že prezident nemá vliv na prosazení svých záměrů unisono houkaných komorníky „kývačům tak fakt nevíte že je ze zákona netrestatelný a s prostředky dodám, bingo. A faktem je že jsem zaznamenal i vládou „kovidu 23? možná potom víc ale už jsem to nemohl sledovat bez zvedání víka porušených soudních zákazů s vydáváním série toho samého znovu ale ještě „nezakazaného (no to byl udiv využitím papírového království), holt poslanecká imunita „vládníků.
          https://www.badatel.net/alternativne-media-varovali-uz-pred-rokmi-co-sa-deje-dnes-ako-bude-pokracovat-agenda-depopulacie/

            1. sergej: A ty zejtra zabubnuješ, nebo vyvěsíš bílou fangli?

              1. Jako čemu teroru, nevím co myslíš. Mám politickou scénu za exoty nevídaných kreatůr je otázkou čím se vidí sami. Za mne s jednotkou „laudáta když to pojmu z diskuzí na parlamentních listech.
                Že tu máme válečné jestřáby? Každý si odpovězte sám. Nikomu nic nenutím a netvrdím.
                https://www.youtube.com/watch?v=LQUXuQ6Zd9w

                1. Ještě tedy přihodím k tomu že politika je zhuštěná „ekonomie. Někde v druhé polovině pořadu tam vám vykresluje dění řekněme s „mameluky pokud jsem se nespletl v odkazu. :-) Primárně když otevřou politici ústa tak jim nevěřím že říkají co ví ale že sledují buď ego, nebo stranickou či vlivovou agendu „profitem a tí se dnes netají že se chodí do politiky nakapsovat i když do kamer to zatím neplivají a tedy nedělají to co prospěje jejich zaměstnavatelům voličům, až tak. Neříkám že tam nejsou prosté „duše, ty se hodí vždycky.
                  cca 1:16:20
                  https://www.svobodny-vysilac.cz/2023-01-10-pokrivena-zrcadla-tohoto-sveta-s-petrem-vaclavem-248-dil-123-min/

                  1. time cca 1:04:00 / je to tam nahusto a hustý

      2. Dissenter:
        Včera jsem si dal schválně debatu těch dvou kandidátů.Ten třetí nepřišel.A nechyběl.Ale ani ti dva nezklamali.Na jedné straně naučený kecy a na druhé naučený úsměv a digitální kecy.A nejhorší byl ten aplaus a řev po každé větě.To už i tu protřelou Drtinovou očividně sralo.A hlasování: 70 ku 30 průběžně až do konce.Bizár.

        1. Ještě že nemám televizi :-)

          1. Děláš velkou chybu:-)

        2. Forge 12.1.2023 v 22:00

          Ale jo, je prý mladá a půvabná. A taky hloupá, to se prý v některých kruzích cení.
          (Televizní debaty nesleduji, takže mládí ani půvab neocením, ale slyšel jsem ji hovořit v rádiu. A zákonitě si vzpomněl na předchozího králíka z klobouku.)

          1. No, já nevím. Mně se zdá, že mládí a krása vypadají trochu jinak.
            Taky se mi zdá, že se její PR agentura snaží zaplnit mediální prostor tím, že pětačtyřicítka je vlastně ta pořádná kuna, před kterou se třese každý kurník.
            Přijde mi to směšné.

            1. servisdok 14.1.2023 v 3:34

              Závidím vám vaši odolnost, mně to připadá nechutné a nebezpečné – směšné mi to zpočátku připadalo u Drahoše.
              Připadá mi, že jde o práci stejné party.

        3. Aplaus a řev by mě rozčiloval taky, ale co naděláte, stádo. :)

    2. Dissenter 12.1.2023 v 20:57

      Nerudová má jako soukromá prodavačka titulů ze státní univerzity rozhodně plus nejplusovatější.
      A já jsem dítě Štěstěny, studium jsem dokončil před nástupem této , jak se sama tituluje, hajné.

      1. Doporučuju jít ke kořenu; tituly se prodávají (resp. vytvářejí se snadnější cesty jak titulu dosíci), protože není zájem o vzdělání, ale právě o ten titul. Bude to znít surově, ale mendelu není žádná Ivy League, ale univerzita vcelku podprůměrná, kde se „to nepozná“.

        Pokud by mě prodej titulů opravdu štval, problém je v nakupujících a v těch, kteří vyžadují (i koupený) titul, a jak vidno, zbytečně. Prodejní se jen přizpůsobují poptávce. Podobně jako „morální problém“ prostituce není existence prostitutek, ale zákazníků.

        Disclaimer: Tím jsem opravdu nechtěl říct, že je Danuše děvka. :-)

        1. Vypadá to, že je u nás prodej titulů zbytečně komplikovaný…
          Již koncem minulého století mě mailem oslovila jakásik universita z Phoenixu, AZ s nabídkou různých titulů po absolutoriu VŠŽ…
          Žádali zaslat životopis a na jeho základě za mírný administrativní poplatek (odstupňovaný podle stupně titulu) vystaví diplom…

          1. Tak dělal jsem v partě na stavbě kde mi parťák nabídl přes poradce dálkovou stavební průmyslovku, hned za dva litry. Ale měl jsem to na háku když jsme dělali na výjezdu v týdnu úterý a čtvrtky. Děsný postsocialismus. :-)))) Potom jsem si říkal, no já vůl.

        2. otázkou je zda není děvka díky svým morálním kvalitím nebo proto že se ji naskytla možnost prodávat tituly :-)

      2. Říkala, že to nemohla ovlivnit.Tomu věřím.Ale jinak je strašidelná!A ten voskovej generál strašnej!

        1. Forge 12.1.2023 v 22.29

          Říkala, že to nemohla ovlivnit. Tomu nevěřím.
          Za jejích předchůdců se nic podobného nedělo, pokud vím.

    3. Technická, Babiš JE státní přísavka. Sice má i jiný aktivity, ale bez peněz od státu by byl permanentně v mínusu. Na státních penězích je existenčně závislý

      1. S Babišem je to bude jen obyčejný fašismus … na to je nějaká knowhow z historie, ale progresivisti to je neprobádaná bažina

      2. shane 13.1.2023 v 7:00

        Ano, to jsem již několikrát slyšel, nicméně ani hrubý ekonomický rozbor neviděl, takže nevěřím.
        Pokud se jedná například o dotace zemědělské, bylo by možné jen srovnání po odnětí dotací všem zemědělcům a následné porovnání hospodářských výsledků.

      3. To je těžké, dotace na potraviny kompenzují dotace v sousedních zemích, Babiš zkrátka podniká ve sféře, která je částečně zestátněna a nejspíš (ale nelze to říct najisto) by se mu stejně dařilo i v čistě tržním prostředí. Takže za mě stojí na straně světla (podnikatelské) a že těží? kdo by netěžil. Hloupý kdo dává, hloupější, kdo nebere.

    4. Dissenter:

      Jo tohle mam vzdycky rad. “Jako nejak si to tam udelejte, moc me s tim nestvete, me to nezajima.”

      For spociva v tom, ze ono se te to nebude ptat. Nezastavi se to, kdyz budou taci jako Dissenter rikat, mej je to fuk, nejak si to vyreste. A prijdou si i pro tebe.
      Sorry jako, ale takova Rowlingova by mohla vypravet. Vystavni feministka, milovana woke davem, ale jednou udelala chybu, napsala logickou vec, ze menstruujici jedinec je zena…. Atd atd. Prislo ji to logicke(ono taky je), jenze svet uz dekadentne postoupil dale a ona si toho ani nevsimla.
      Pres noc se stala fasitickou svini. Z milacka rovnou v uhlavniho nepritele. 100- 0. Bojkoty jejich knizek, vymezovani i hercu hrajicich v jejimi knizkami inspirovanych filmech. Trest smrti za to jeste neni, ani gulag. Zatim mela stesti.

      Tak jen aby ses za par let nedivil, az reknes nekde neco, co se zdanlive zda neskodne.

      Reknu ti o co se (mimo jine) hraje.
      Vsechny tyhle LGBT sracky jsou kourova clona k vymazani identity jedince. Pokud dnesni dekadenti tvrdi, ze muzes byt kdykoli, cokoli, ze vse je fluidni a nic neni pevne dane, znamena to take, ze ona identita vlastne neexistuje. Zbyva tedy otazka komu ku prospechu by mohla byt cela generace (cele dalsi generace) jedincu bez identity, vsichni tak rozlicni a pritom v kostce vlastne stejni?….. hm premyslim, rozmach robotizace, AI a k tomu masa bezpohlavnich jedincu nejistych si uz vubec nicim…..a nad tim vsim uzka slechta anglosaskych elit, uzivajicich si extremniho luxusu.

      1. Buzeranti a sterilizovaní tranďáci jsou ideální občané báječného nového světa. Ti žádné zbytečné vydechovače CO2 nezplodí.

      2. Rowlingová byla fašistická svině už dávno, byla dost zuřivá dobroserka a woke aktivistka a sešla tím, čím zacházela. Prostě jednoho dne přestala stíhat být dostatečně radikální, špatně odhadla trend a byla nevyhnutelně sežrána. Kdo jen chvíli stál, jiz stojí opodál. A dobře jí tak, revoluce pravidelně požírá své děti a kdyby se nepouštěla do radikálního aktivismu, tak by si jí nikdo nevšímal.

        1. Revoluce, jako Saturn…

        2. Normální feministky se brzy ocitnou mezi alt-right :-)

          1. Tak už to bývá. Dneska rekord, zítra norma. Co bylo před sto lety prudce radikální je dnes nudný mainstream.
            Tuhle jsem slyšel, že nějaký černý woke aktivista chce přejmenovat Základní školu Abrahama Lincolna, že prý to byl rasista. Což z dnešního pohledu nepochybně byl, ale kurva, pro černochy udělal pomalu nejvíc ze všech Potusů.

            1. Mmch. rasista jako pedofil…
              Dokud to má ve své hlavě, jeho věc…
              Dokud to prezentuje nenásilně, můžu se s ním nebavit, hádat nebo ho ostouzet…
              Teprve až to zkusí násilím vnucovat okolí, můžu reagovat represí…
              Já vím, realita se od ideálu liší…

              1. Cim starsi jsem tim, mene mam tyhle myslenky, jako ze nechme kazdeho at si dela co chce.
                To je presne to, kde se to pak pro lidstvo vzdycky posere.

                Presne tak to bylo i tentokrat.

                Vezmeme si napriklad
                Judith Pamela Butler – kdyz napsala Gender Trouble v 90s, tak to bylo takove roztodivne filozofovani… ale dneska je to jeden z nosnych bodu woke genderove relativizace. ( ano, ne vzdy se tito odkazuji nekam ke Gamsci atd. ).

                Rekneme, ze by takoveto pokusy treba v alternativnim vesmiru koncily tak, ze by autorka za takovy blabol skoncila na psychiatrii (kam patri) a letelo by to do kose, takova alternativni realita by se pak posunula upne jinym smerem, nez ta nase, kde kazdemu uchylovi vse dovolime, protoze se nas to netyka a az se nas to pozdeji zacne tykat, tak uz je tak nejak dost pozde.

                1. Psychiatrická hospitalizace coby trest za názor patří do socialistického Ruska a je ještě horší než nejhorší wokeistické excessy.

                  1. Ovšem stejně tak platí, že není rozdíl mezi chlapem, který „se identifikuje“ jako žena a vyžaduje, aby jej ostatní oslovovali v ženském rodě a mohl chodit na ženské záchodky – a mezi chlapem, který „se identifikuje“ jako Napoleon a vyžaduje, aby jej ostatní oslovovali „vaše excelence“ a ukláněli se mu.

                    Přesto je první dnes považováno za ctnost které musí všichni povinně vyhovět, kdežto druhé za psychicky narušenou osobu, které nikdo vyhovět nemá.

                    1. Spíš bych řekl, že je to považováno za slušnost. Povinně vyhovět není třeba. Znám jednu TV ženu (biologicky muže), kterou by mě nenapadlo oslovit jako muže, protože krom hlubšího hlasu a ramenaté postavy se štíhlými boky na muže zkrátka nevypadá.

                    2. Povinně vyhovět je třeba na Západě – např. v Kanadě je hned trestný čin, když vyšinutce nenazvete tak, jak si on vymyslel že se zrovna identifikuje.

                      Trestat to, že neoslovíte chlapa „Vaše excelence císaři“ i že ho neoslovíte „madam“ je přesně stejně úchylné a vypovídající o tom, že daný národ naprosto ztratil směr i rozum.

                    3. Hodně přehnaná interpretace zákona. Fakt nepěstujte wishful thinking.

                      Doporučuji si přečíst https://www.cbc.ca/cbcdocspov/features/canadas-gender-identity-rights-bill-c-16-explained

                    4. Jasně. Prý „It cannot rise to the level of advocating genocide, inciting hatred, hate speech or hate crimes … (it) simply cannot meet the threshold.“ Není se čeho bát, občané rozejděte se.

                      A teď buďte té lásky a přečtěte si definici MVČR „předsudečné nenávisti“, nadiktovanou spolkem In Justinia „bojujícímu proti hate crimes a hate speech“. Kecy v kleci, celá podstata konstruktu zvaného „hate speech“ je jakýkoli nesouhlas s NGOčky prosazenými Státními Pravdami a progresivními ideologiemi v popředí s genderem.

                  2. Ne, to by byla reakce spolecnosti, ktera ma jeste zachovne mechanismy. Ukazuje se, ze bezbreha svoboda mysleni pomohla pouze degenerativnim smerum, a nakonec nebudeme mit nic ani svobodu mysleni a ani normalitu.

                    A pokud se me zeptas nyni, co ze je to normalita, pak pouze dokazujes, jak spatne na tom uz nyni jsme.

                    1. Nikoli bezbřehá svoboda myšlení – ta je naopak naprosto zásadní, a neomarxisté v čele s Marcusem si na ni strašně stěžovali: „je svoboda slova, protože zlá většinová společnost ví, že naše úchylné názory nikoho nezajímají a tak nás tolerují. Proto skutečná tolerance znamená zakázat jim ty jejich většinové názory.“ (Represivní Tolerance, 1965)

                      Za tu degeneraci může intelektuální pasivita, když normální a většinová společnost viděla, jak úchylové propagují své myšlenky a snaží se je narvat nezkušeným a snadno manipulovatelným dětem a studentům, a neobtěžovala se ty myšlenky vzít, rozcupovat na hadry a zdiskreditovat.

                      Pokud jedna strana vyvíjí systematické úsilí, zatímco druhá strana sedí s rukama v klíně a nedělá nic, potom nicnedělající strana nemůže neprohrát.

                    2. Bezbřehá svoboda myšlení byla a bude vždy, to žádný Otherprůser ani stát zregulovat nemůže. Za svobodu projevu a proti tomu, aby to, co se někomu zrovna nelíbí, bylo považováno za degeneraci (Huxley, Orwell, furt to samé, hajzlové prostě potřebují kontrolovat a definovat „normalitu“) budu bojovat vždy.

                    3. Dissentere
                      budu po zbytek života doufat, že se nedostaneš nikam dál, než do chlívku v nějakém openspace energošmejdů. Nejlépe do toho rohového, kde nejvíc táhne od vzduchotechniky, ode dveří a od okna. Toho okna, co bude muset být stále otevřený kvůli vedle sedícímu buřtovi, protože bude smrdět jako posraný tchoř. A kde budeš stále brát minimálku, protože už teďka, v pracovní době, vypisuješ neskutečný magořiny na internety a myslíš si, jak nejsi chytrej, že o tom nikdo neví.
                      Ta neziskovka, ve který teď „pracuješ“, bohudíky brzo skončí, protože volný prachy na píčoviny nejsou už teď. A ty skončíš jako nějaký další energošmejd, vnucující FVE/TČ s návratností pět let, nebo ideálně jako roznos reklamních letáků s touhle tématikou.
                      Tam by snad nemělo jít, napáchat větší škodu, nežli snad poničit někomu klapku od poštovní schránky, „chytře“ srolovaným balíkem toho smradlavého recyklátu.
                      Tam budeš nejchytřejší, protože budeš umět spočítat jména na schránce a vhodit odpovídající počet setů těch recyklátů.
                      Budeš z toho roznosu recyklátu mít dobrý pocit, uvidíš.

                      Kdybych znal nějaké frajery přes woodoo, proklínání, karmické deformace a transpozice mozkových alfa vln, tak jim královsky zaplatím za likvidaci tak nebezpečného biologického odpadu, jako jseš ty.

                    4. :-) Nemám pracovní dobu ani chlívek v rohu velké kanceláře.

                      A nefňukej jako stará cikánka.

                  3. @ desserter

                    a nejhorší je dissentéryje… ta patří do qanálu

                    hej pacošu nebuď tak upjatej nebo tě nikdo nevojede ani ve svěrací kazajce

              2. úplně stejně jako obyčejný tuctový heterosexuál, žánop. dokud si na dospělé svéprávné ženy jenom myslí, je to jeho věc. dokud je zkouší sbalit nenásilným způsobem, můžu, jak správně píšete, si o něm myslet své atakdále. no a pokud projevuje své preference násilím a přes odpor objektů jeho zájmu….

                ježišmarjá, tady vůbec nejde o to, jestli se komu líbí holky nebo vdolky. tady jde o to, aby každý své preference, ať jsou nakonec jakékoli, projevoval formou slučitelnou s nějakou společenskou normou a s ohledem na práva ostatních.

                (čímž, jak jste pane jistě pochopil, s Vámi plně souhlasím)

                1. Tady jde o to, aby každý své preference, ať jsou nakonec jakékoli, měl právo projevovat bez ohledu na to, jaké preference to jsou a kdokoli nežádal na základě svých preferencí jakoukoli výhodu či pomoc od ostatních.

                  1. @ desserter

                    takže podle tebe preference k tomu třeba projevit své vražedné pudy a někoho zabít, nebo prznit dítě, jsou v pořádku a lze je projevovat (realizovat)… tudíž dle tebe mám i já právo ti beztrestně rozkopat tvou blbou dementní držku, ty stupidní šmejde

                  2. Zoofilové a nekrofilové tedy také?

                    Článek o weaponizované sociologii a co způsobuje aktivní Normalizace jakéhokoli chování jste četl?

                    Chcete-li normalizovat tyto „odchylky“, ve skutečnosti perverze, nezbývá než konstatovat starou empirii: „Neexistuje žádná perverze, kterou by se Kulturní Levice nepokusila ospravedlnit, legitimizovat a institucionalizovat.“

                    Samozřejmě vám připouštím benefit of the doubt, pokud to ve skutečnosti nechcete a jen tu provozujete argumentační ekvilibristiku jako intelektuální, ehm, převis.

      3. Rowlingová je dog eat dog, krom feminismu její hysterie ohledně klecí pro blázny byla po zásluze ztrestána. :)

        Podívej se na to z druhé strany; proč nechtít být kdykoli kýmkoli a nebýt fluidní? Jsem pro to, moci se nazávat letadélkem Kánětem, ale proti ukládání povinnosti druhým, stavět přistávací dráhy. Kapišto?

        1. To ale nesledujes moc posledni udalosti… nazyvat se letadelkem Kanetem sam pro sebe muzes a mohl jsi vzdy. Ted ale prisli s tim, ze ostatni prave musi pro tebe postavit onu pristavaci drahu a kdo ji stavet nechce je netolerantni bigot. Zasadni rozdil.

          Uz jen jak se meni slovnik, jak mluvis, tak i myslis. Kdyz nekdo ze slovniku maze pojmy, otec, matka a misto toho rodic1,2. Proc ne rodic 3,4 a nebo taky zadny rodic, a misto toho bude statem vytvorena instituce jak obri pastak?

          Dalsi generace uz ani nebudou uvazovat ze na tom je neco spatne.
          Napachat skody je mnohem jednodussi, nez je pak napravovat.

          1. Kdo přišel? Kdo maže ze slovníku pojmy otec a matka?

            1. Kdo maže pojmy otec a matka? No tak třeba Francouzi:
              https://www.newsweek.com/mother-and-father-replaced-parent-1-and-parent-2-french-schools-under-same-1332748
              Američané:
              https://www.charismanews.com/opinion/american-dispatch/51091-tennessee-courts-replace-mother-and-father-with-parent-1-parent-2
              https://www.foxnews.com/politics/mother-father-changing-to-parent-one-parent-two-on-passport-applications
              Atd.

              „Slovík“ je samozřejmě nadsázka, mažou se „jen“ z dokumentů a učebnic. A až zastarají, lid je sám zapomene. Přesně jako popisoval Orwell ústy jednoho z autorů Newspeaku.

              1. Jan Mrcasík 14.1.2023 v 0:21

                Domnívám se, že „slovník“ není nadsázkou v žádném případě, v češtině má sovo více významů.
                Mnoho slov, která občas používám, ve Slovníku spisovného jazyka českého nenajde, ale v mém slovníku jsou. Pokud se slovo cíleně nepoužívá, je ze slovníku cílových mluvčích vymazáno.

              2. Jinými slovy, z úředních formulářů, kam by byl problém v případě stejnopohlavní rodiny napsat otec/matka, se mění názvy kolonek na rodiče. Zajímavé je, že to nevadí v případě adoptovaných dětí nebo dětí z darovaného materiálu; také tam ve skutečnosti není biologický otec a někdy ani matka (původkyně vajíčka).
                Mimochodem, nedávno jsem vyplňoval podobný formulář v ČR a musel jsem se napsat do kolonky „zákonný zástupce/kyně dítěte“. Mám vyrazit s vlajkou na barikády?

                1. Dissenter 14.1.2023 v 16:49

                  V případě stejnopohlavní rodiny je možno leda tak vyplnit kolonky s označením „pěstoun“.
                  Problematika mi není cizí, jako robě jsem měl poručníka a až dodnes jemu ani mně toto označení nevadilo stejně, jako fakt, že není rodič.
                  To s vlajkou je roztomilé a k věci, je to taková pěkná tečka za naší naší diskusí.

    5. jasně, pětidemoliční libtardský kurvy dají na oud slušný a čestný svobodomyslný lidi…sis nasral do makovice, nebo ano?

      zmatlat na dvou řádkách že ozeranec nikoho netrápí, a pak plantat vo ekonomické svobodě…ty máš vážně v palici hodně věcí, ale rozum mezi nima není, tens neviděl ani z rychlíku…

      1. Netrápí, chci mít čistý vzduch a vodu. Solárů je ještě málo a v budoucnu bude nadbytečná energie z nich dobře využitelná pro výrobu syntetických paliv. Fakt nejde pálit ropu a uhlí navěky.
        Ekonomická svoboda neznamená svobodu nekontrolovatelně čmoudit a smrdět. :-)

        A krom toho, na soláry jsou dobrý dotace. :P

        1. Jste humanitně vzdělán? Spočítal jste si někdy, jakou plochu ČR by musely pokrýt ty vaše soláry, aby nahradily byť jen stávající „zlé tepelné elektrárny“, o zvýšené spotřebě elektromobily nemluvě?

          1. 10kWP cca 70 metrů čtverečních u šikmých panelů, vyrobí cca 7 MWh ročně při započtení ztrát. Roční spotřeba elektřiny v ČR je asi 60 TWh, když bychom vzali třetinu z jaderek a vodních, potřebujeme 40 TWh, což odpovídá zhruba ploše souvislé panelové plochy 20x20km. Na rozloze ČR je to podle mě představitelné. Reálně potřebujeme 2-3x víc, protože ztráty, akumulace. Zanedbávám lepší efektivitu panelů v budoucnu.
            Představu trošku mám, ale v menším měřítku. :-)

            1. Dissenter: nevím, jestli jen neuvažujete, nebo záměrně lžete, ale všiml jste si například rozložení spotřeby v čase a zkusil to porovnat s tím, kdy tu energii solár vyrobí?

              Možná, až to budete mít na baráku, Vám to konečně docvakne. S 10 kWp elektrárnou na střeše v zimě neutáhnete ani barák a to ani spotřebu mimo topení. Jakmile do toho zahrneme tepelné čerpadlo (nebo hůř elektrokotel), můžete akorát tak při pohledu do apky elektrárny vzpomínat na špičkové výkony z června, jak by bylo super, kdybyste byl v lednu aspoň na čtvrtině.

              1. Všiml. Plocha panelů 20×20 km bude mít pochopitelně špičkový (letní) výkon mnohem více než 40TW.
                Z 10kWp elektrárnou budu mít v prosinci a v lednu výkon cca 140-180kWh měsíčně, v červnu a červenci cca 1200kWh měsíčně, s tou čtvrtinou to ještě hodně přeceňujete. Taky se v zimě v budoucnu žádná syntetická paliva vyrábět nebudou.
                Nejsme ve sporu, jen nečtete.

                1. „výkon“ v kWh = výroba, nejsem humanista :)

                2. Dissenter: Vy zase nechápete. „Aspoň čtvrtinu“ je „přecenění“ v čem? Vždyť píšete to samé, tedy že nebudete mít ani to. Kdo to teda vyrobí a dodá? Proč bychom měli mít výkon 40 TW v něčem, co ho vyrábí jak se tomu zachce, místo, abychom to měli v JE, kde je to k dispozici pořád, resp. hlavně v době, kdy FVE je prakticky zcela k ničemu?

                  Z pohledu výroby syntetických paliv pak taková úvaha vypadá vedle JE vyloženě hloupě, to se na mě nezlobte. Na straně jedné si můžu plánovat výrobu celoročně s docela solidní garancí energie, na straně druhé sezónní provoz s nejistým denním výkonem a garancí nula. To bych měl chtít proč?

                  1. Tak podcenění. :) Zkrátka přes léto bude obrovský nadbytek výkonu.

                    Syntetická paliva se budou hodit pro automobily, jezdit se bude chtít i potmě v zimě. Jádro vs. soláry nejsou spor, ale doplnění. IMHHHO (a tady můžu být přeargumentován) vyjde za 10 let solár efektivněji než jádro.

                    1. Dissenter: stále nechápete, ale to je fuk.

                      Syntetická paliva se jistě hodit budou. Proč je tedy vyrábět v létě při přebytku FVE a ne celoročně se stabilním JE příkonem? V čem je solár doplnění JE? JE žádné doplnění v podobě soláru nepotřebuje, protože vyrábí pořád a dost. Soláry jsou prostě čistě vyhozené peníze, nic víc. Kdyby soudruzi neměli skvělý nápad, jak si brutálně nakrást, tak to tady nikdy nebude.

            2. Dissenter: snaha pěkná, má jediný háček. Podle energetiků nepotřebujete se solárními panely reálně 2-3x více, než je instalovaný výkon, nýbrž 10x více.

              Tak a teď si to dosaďte a představte si to znova…

              1. Mimochodem, ony i transformátory v těch solárních parcích bývají dimenzované téměř na 1/10 instalovaného výkonu, právě kvůli předpokladu, že se nikdy nesejde úhel a intenzita slunečního záření, vzdálenost Země od slunce, počasí a čistota vzduchu, a čistota panelů.

                Když se to sejde, v solárním parku vypukne požár. Takto jsem se k té informaci právě dostal – od forenzního.

              2. To jsou hrozná hausnumera. :-)
                Nejde o nahrazení celé energetiky soláry, ale o takové předimenzování v létě, aby bylo možné vyrobit dostatek syntetických paliv a zároveň v zimě mít zajištěnou alespoň polovinu spotřeby. Zbytek doplní jádro a větry plus v nejhorším případě pálení těch paliv z léta.
                Nevybudujete to za pár let ale za několik desítek, uznávám, že se dnes soláry jeví jako zábava pro nadšence, ale mrkněte se, kolik se změnilo za posledních pár let.
                Přehlíženou další výhodou je autarkie a nebýt na pospas Rusům a Arabům.

                1. Vyrábět ze solárů syntetická paliva by byla sympatická aktivita, kdyby to nebylo ani dotované, ani vnucované a kdyby ty soláry oxidovaly výhradně na střechách továren a paneláků, nikoli na polích a červených střechách vesnic.

                  Co se zimy týče, chápete, jak šíleně zoufale neefektivní je váš požadavek? S každým procentem, o které solár vyrobí méně, se plocha zabraná soláry aby to „vykompenzovaly“ a „pokryly alespoň 30TW“ zvětšuje naprosto neúměrně. Žili bychom obklíčeni soláry a namísto do lesa bychom chodili na solární farmy.

                  Chtít řešit to, že nějaký zdroj je v nějaké situaci neefektivní, prostým zvýšením počtu těch zdrojů je šílenství. Je to takový „ruský přístup lidská vlna“.

                  1. Víte, kolik je plocha všech střech v ČR? :)
                    Pastvina pro ovce a kozy pod solárními panely je hezký byznysplán na důchod.

                    Ano, náročnější na místo to bude. Ale jaká je alternativa? JE je neprůchozí kvůli lickým právům, PVE dtto, smrdět nechceme, dovážet také ne. Větry budou vždy jen jako doplněk (a prosím ne flame o ubohých ptácích rozsekaných lopatkami).

                    1. Dissenter: asi jste ještě neviděl, jak takový FV panel vypadá, nebo se možná díváte „dost do budoucnosti“, ale pokud pod současným FV panelem vypěstujete pastvinu pro ovce a kozy, máte u mě nějaký slušný rum. Doporučuji například konstrukci á la skleník, akorát z FV panelů. Možná první, čeho si všimnete, bude tma jak v pytli, ale to Vaší pastvině ani kozám nejspíš nevadí.

                      A jak jsem psal ve svém (dlouhém) příspěvku: průsery plynoucí z osazení střech kde čeho přijdou, nebojte.

                    2. :-) heslo agrivoltaics, hledejte a naleznete

                    3. Dissenter: jo tohle, to mě před časem pobavilo, psalo se tam tuším o Havaji nebo něčem takovém exotickém. Autor opěvoval koncept, ale už se „zapomněl“ zamyslet nad výkonem, stejně jako zjevně Vy.

                    4. Tak na Havaji s výkonem problém nebude, doporučuju se spíš podívat na zdroje z Německa, kde se tím zabývají velmi racionálně.

                      https://www.ise.fraunhofer.de/en/publications/studies/agrivoltaics-opportunities-for-agriculture-and-the-energy-transition.html

                    5. Dissenter: tak jsem si to stáhl a zběžně se do toho podíval. Slova o tom, že FV panel bude chránit úrodu před krupobitím mi přišel natolik v kontrastu v Vašim termínem „racionálně“, že jsem ztratil chuť to číst dál. Třeba se k tomu vrátím.

                    6. Zkuste to. A pošlete autorovi lahev slušného rumu; jde to i v praxi.

        2. Dissenter: průsery plynoucí z nesmyslného rozšíření podvodu na lidi jménem FVE nás teprve čekají. Ty základní už jsou, například Vámi zmíněné dotace a nesmyslná produkce v době, kdy energii není potřeba a nutnost to nějak regulovat, což se distributoři zatím rozhodli vyřešit tak, že to není jejich problém (a s výjimkou snad EONu už nikdo přebytky z FVE nevykupuje).

          Čekají nás havárky, přesněji řečeno požáry, to až začne postupně dojíždět plánovaná životnost a ukáže se, jak „super“ je něco takového dát do rukou lidí, jejichž motivace je velmi špatná (dotace a „šetření“).

          Řešením (skutečným) by naopak bylo FVE vůbec neřešit a vyhodit jako (prozatím) slepou větev a za peníze, ušetřené na těchto blbostech postavit další blok Dukovan a-nebo Temelína. To by dalo nejen mnohem více energie než všechny hloupé ozesrance dohromady, ale hlavně by to tu energii dodávalo v době, kdy je potřeba (zima a tma) a ne v době, kdy je k ničemu (teplo a světlo).

          Místo toho se nekoncepčně vyhazují peníze za FVE a k tomu se řeší, jak zajistit, že ten instalovaný výkon bude dodatelný i ve chvíli, kdy to nic neprodukuje.

          Osobně neříkám, že FVE mít nikdy nebudu, ale nejspíš až pokud bych se rozhodl pořídit klimu a bazén, abych to smysluplně využil plus až vyřeším, kam to dát (ani ne tak panely, ale hlavně baterky – mrkněte někdy na video, jak něco takového hoří a hlavně, jak se to hasí).

          Současně drobnost k zamyšlení: podobně jako uhlomobilita, i FVE se stále vyvíjí. Co bylo top včera je dnes shit, o který by si nikdo ani kolo neopřel. Jenže na střeše to bude strašit dalších 30 let. Přitom ale jen za posledních ani ne 5 let se kvalita panelů výrazně zlepšila. Tj. FVE zastarává obrovskou rychlostí, stejně jako uhláky. O důvod víc ty peníze nacpat do JE, nechat ostatní, ať to pořádně vyvinou a pak – pokud se jim to podaří – to začít instalovat u nás, způsobem, který bude smysluplný (což instalace na RD být mohou a nemusí). A hlavně, pochopitelně, bez dotací.

          Stejně tak uhláky – až (pokud) bude SSB, bude mít smysl to cpát mezi lidi. Současné uhláky jsou sice pěkné hračky pro pracháče, ale kde bude cena ve chvíli, kdy baterky půjdou srát (průměrně ztráta 2.4 % kapacity ročně), o tom se radši nemluví (mrkněte na sauto na jedničkového Leafa). Přitom už teď je zřejmé, že cena náhradních baterek půjde nahoru, nikoliv dolů (s ohledem na to, co je k výrobě potřeba a kde se to těží) a parametrově to bude strašlivá sračka (už dnes jsou rozdíly obrovské např. v dostupné rychlosti nabíjení, v budoucnu bude tenhle parametr pro mnohá dnešní auta s cenou přes mega likvidační). Takže jako cíl „ztráta mobility pro plebs“ je to super, ale jinak nic moc.

          1. Od konce, je to dlouhý.
            Elektromobilita – ano, jsem příznivcem benzínu a později syntetických paliv, až bude dostatek instalací solárů.

            Jádro – od politického rozhodnutí přes návrh bloku až do finální realizace a spuštění JE uplyne 30 let nejméně. Čili dodělat JE ano (napřed zpříjemnit právní prostředí, aby vůbec někdo stavět chtěl), ale soláry současně. I u jádra lze argumentovat budoucími rychlými reaktory, které snad za 30 let dozrají do plného provozu. Ale v tomto souhlas.

            Problém výkupu je problém politický + infrastrukturní. Zatím je příliš málo solárů (a příliš zanedbané vedení) na to, aby se vyplatila právě ta letní výroba syntetických paliv. Hledíte příliš málo dopředu.

            1. Dissenter: tak to uděláme krátké: proč vůbec vyhazovat peníze za FVE?

              1. JE nepostavíte v reálném světě tolik, aby nahradily celou potřebu energie. Krom toho u solárů je výhoda decentralizace. Uranu je dost, a dají se dělat velké zásoby, tady bych se nebál dalších 200 let.

                Pokud bychom žili v jiném zřízení než demokracii, budu plédovat za mix 80% JE, lokální soláry a pár vodních.

                1. Dissenter: ??? nějak zřejmě nechápete, že každý instalovaný MW ozesrance, který je „potřebný“, současně potřebuje stejně velkou zálohu pro chvíli, kdy nic nevyrábí, chápete to?

                  My ale nepotřebujeme „nahrazovat celou potřebu energie“. Nám stačí místo nesmyslných ozesranců, které reálně nic nenahrazují, postavit JE tak, abychom nepálili tolik uhlí.

                  A pokud jde o reálný svět, myslíte, že se něco takového vyskytuje ve Francii? Tam totiž podíl JE je asi 75 % a demokracii tam mají v podobné kvalitě jako my tady.

                  1. Ne namísto, ale potřebujeme obojí. U solárů nadbytek kapacity zužitkujeme pro ta už opakovaně zmiňovaná paliva.

                    Nediskrétně se zeptám – máte něco společného s právem nebo průmyslem? Víte jak je neproveditelné postavit fabriku, kus dálnice, natož JE?
                    To, co prodražuje JE (a možná i do budoucna postaví do nevýhodné pozice proti i extra předimenzované FVE) jsou nesmyslně přehnané náklady a boj s lidmi. Jak to dělají ve Francii nevím, tady to prostě nejde. Jestli najdete někoho, kdo to umí, nechť se prosadí.

                    1. Dissenter: nepotřebujeme obojí. Pokud bychom skutečně potřebovali tolik energie, pořád bude lepší řešení o jeden blok JE navíc.

                      Stavbami elektráren se nezabývám, ale bavíme se snad o tom, co dává smysl, ne o tom, že to, co smysl dává „nejde“ a tak budeme dělat píčoviny. Pokud to berete tak, že je lepší dělat naprosté kraviny místo odstranění překážek pro dělání smysluplných věcí, tak to bych Vás fakt v práci nechtěl.

                      Haha, boj s lidmi. Při Vaší představě osazení střech FVE můžete počítat, že s prvním panelákem, který shoří vlivem zanedbané instalace, přetížení baterek, problému ve střídači apod., budete mít paniku takovou, že „vypínání JE“ v Německu bude proti tomu prd. Ta rychlost, s jakou se všichni ostatní panelákisti budou chtít těch sraček (instalovaných kdysi dávno před 10-15 lety) zbavit, tu si nejspíš špatně představujete Vy.

                    2. Je třeba brát v úvahu i politickou realitu. Věřte mi. :)

                      Jakkoliv s JE souhlasím zcela s vaší představou masivního stavění. A nepotřebujeme jeden blok, ale k tomu nejméně dvě nové JE. A nebo těch 400 km2 FVE.

                    3. Dissenter: a ty dvě nové JE potřebujeme proč?

                      A pokud jde o politiku, tu teda pokud jde o bezpečnost FVE začnete brát v úvahu až ve chvíli, kdy to lidi budou chtít masivně zrušit, aby taky neuhořeli, jako támhle ti?

                    4. Protože někde tu energii vzít musíme. Pokud nechceme uhlí a chceme vyrábět dostatečné množství syntetických paliv (nebo sedlat elektromobily – na to by se JE hodily podstatně víc než FVE).

                      Bezpečnost je otázka návrhu a masivní rušení při stoupajících cenách energie opravdu neočekávám.

                    5. Dissenter: takže lidi se bojí JE, které stojí někde stranou a to je problém (zatím to u nás má na svědomí přesně nula mrtvých) a budou v pohodě, až shoří barák? Ale no tak.

                      A návrh? Vy tady nežijete a nevidíte, jak se to instaluje? Na RD budou průsery taky, ale to se bude dát ještě okecat, něco jako když spadne sportovní letadlo. Ale když začnou padat 787, to bude jiný fičák.

                    6. fatdwi: v tom má Dissenter pravdu. Lidé se bojí JE proto, že jim média řekla že se mají bát. I kdyby FVE hořely každý den, lidé se jich bát nebudou, protože média jim vysvětlí že to nehořelo, nebo za to nemohly FVE, nebo za to mohlo to, že nebylo dost FVE, a každopádně kdo nechce FVE, to je nepřátelský agent.

                    7. Jan Mrcasik: jenže tady jde jen o jednostrannou propagandu, která s realitou souvisí jen velmi volně. Záměrně jsem použil srovnání s letectvím, protože tam je taky „bezpečnost otázkou návrhu“ a Boeing nakonec nezmohl nic, strach lidí byl velký a letadla skončila na zemi. Fakt si myslíte, že (obvyklý vládní propagandistický web) seznamrudézprávy by v případě shořelé bytovky s hromadou mrtvých hlásal „žádnej strach, to se jinde stát nemůže“ a lidi to žrali?

                      Takhle to nefunguje. Lidi by to žrali opačně, tj. kdyby to problém nebyl, ale média hysterčila, že to problém je (takhle fungoval covid a funguje tak propaganda proti JE). Opačně to ale nepůjde. I kdyby se podařilo lid uklidnit, tak po druhé takové nehodě bude tlak veřejnosti obrovský a najde se někdo, kdo bude křičet to, co lidi chtějí. Takže pak samozřejmě hrozí, že tu FVE seberou i Dissenterovi z jeho střechy, protože se kyvadlo hysterie zhoupne úplně stejně jako v Německu po Fukušimě.

                    8. fatdwi: právě na tohle je přeci spin-doctoring. „Na ostravsku shořela bytovka ze zatím nezmámé příčiny HELE PREZIDENTKA NERUDOVÁ DOSTALA ŠLEHAČKOVÝM DORTEM!“

                      Odklon od JE v USA vyvolal film „Čínský syndrom“ jak se reaktor propálí skrze zeměkouli k protinožcům, v kombinaci s kampaní Zelených NGO ohledně nehody v Three Mile Islands, která byla přerámována (aha!) právě skrze film Čínský syndrom.

                    9. Jan Mrcasik 13.2023. v 17:01

                      Souhlasím.
                      V blízkosti JE Dukovany jsem žil od chvíle, kdy se ještě měla jmenovat JE Skryje, do roku 2006 a souseda, který by se JE bál, jsem tehdy nepotkal. Tedy nemám-li zahrnout sousedy z Rakouska, kteří občas přijeli vystavit svůj strach až na místo. Nejčastěji jsem je potkal na parkovišti před vrátnicí JE, ale jednou i v Praze na Můstku, tam ve svých „stejnokrojích“ vzbuzovali údiv – tehdy mě prvně napadlo:“Kdo to platí?“.

                    10. fatdwi:
                      Nevím, jestli je to náhoda, ale vím o velkém požáru od FV.Bylo by zajímavé zjistit, kolik panelů zahořelo na těch velkých farmách.Tam na louce to totiž kromě dotyčného panelu nezpůsobí žádnou větší škodu, tak se o tom nedozvíme.

                    11. Forge: nedávno jsem zaznamenal i požár na RD, někdy na podzim. Zatím je instalací málo a jsou hlavně nové. Až budou tisíce instalací na konci své životnosti (10-15 let), bude to mnohem zajímavější, můžem se jen dohadovat, kolik lidí bude dělat preventivní výměny drahých kousků (měniče, baterky) a řešit, zda skutečně ty FVE panely a jejich spojení jsou „v pohodě“, přestože mají vydržet 20-30 let „bez údržby“. A kolik lidí na to bude kašlat, dokud to jede, protože teď konečně jsou v plusu.

                      Na těch loukách hlavně není jedna podstatná věc a to baterky, takže provoz samotných panelů je mnohem bezpečnější. Požár 10 kWh battery packu v technické místnosti bude úplně jiný fofr.

                    12. fatdwi:
                      Pokud zahoří baterka uvnitř domu, tak to hasiči budou asi jenom dozorovat.Ale snad v manuálu je od výrobce doporučení mít sbalené evakuační zavazadlo s tím, o co zákazník nechce přijít:-)

                    13. Oba jste zaujati konkrétním (a ne moc rozumným) modelem polo-ostrovních systémů, který je dán tím, že FVE je v začátcích a ČEZ & spol. neprahne po drobných dodavatelích. Většinu problémů řeší něco na způsob obousměrných toků a velké baterie v každé rozvodně, tudy půjde cesta. Malá baterie doma max. pro případ nouze.
                      Solární panely samotné riziko nepředstavují.

                      Přehnaný strach z JE je konstantou, kterou nejde jen tak odstranit. Rád bych se v tomhle mýlil, ale nejbližších 10 let se nic nezmění.

                    14. Zajebavat si strechy kokotinama a vnitrek baraku akundulatorama a kdo vi, cim este…

                      Nasrat a rozmazat. Ja sem s uhlim a jadrem v pohode.

                    15. Solární panely možná ne, ale měnič k nim potřebný ano. Poddimenzovaný měnič a/nebo trafo způsobil(y) požáry několika FVE farem.

                    16. Dissenter: všiml jste si, že se chováte jako věřící, tedy plácáte věci tak, aby Vám vyšly, aniž byste se zamyslel nad konzistencí a smysluplností svých názorů v čase? Třeba jste o 3 hodiny dříve napsal toto:
                      „Víte, kolik je plocha všech střech v ČR? :)“

                      A najednou „zaujati konkrétním (a ne moc rozumným) modelem polo-ostrovních systémů“?

                      Já nejsem ničím „zaujat“, ale diskutujeme tady o konkrétní věci, tak neutíkejte k tomu, že vlastě mluvíme o něčem úplně jiném. Uvědomujete si vůbec, že jste diskusi začal tím, že „na to jsou dotace, haha bezva“?

                      Velké baterie budou pouze znamenat velké problémy. Jejich existence je naprosto zbytečná a opět vyhozené peníze v porovnání s JE. Řešíte problém, který s JE neexistuje a řešíte ho blbě z jednoho jednoduchého důvodu:
                      Reálně nic nevyřešíte, protože budete stále potřebovat i JE nebo jiné stabilní zdroje a pokud už je máte, pak to, že tvoříte časově omezenou a nestabilní „redundanci“ (uvozovky, protože o redundanci ve skutečnosti nejde) je pouze vyhazováním peněz, které můžete použít jinde.

                      Jako „bonus“ zístáte těmi obřími bateriemi další zdroje nebezpečí, zcela zbytečně. Za obrovské peníze, které zaplatíme ven, takže toto naši závislost na externích zdrojích prohlubuje.

                      Řešení páteřních energetických sítí pomocí ozesrance je prostě naprostý blábol a píčovina. Nechcete nebo nedokážete pochopit (možná už jste jen příliš zmagořený propagandou, kterou tlačíte) naprostý základ, tedy ho zopakuji a Vy si ho opakujte tak dlouho, dokud Vám nedojde, co to znamená:

                      Na každý instalovaný MW potřebného výkonu, který chcete řešit ozesrancem, potřebujete identický instalovaný výkon ve stabilním zdroji.

                      A za domácí úkol na víkend, když teda nemáte to humanitní vzdělání, si spočítejte následující příklad:
                      Jaká je plocha FVE a potřebná velikost a kapacita baterek, ze kterých budete dodávat do sítě elektrickou energii v průběhu ledna, s přihlédnutím k situaci před 4 lety, kdy hodně sněžilo a teploty byly velkou část měsíce extrémně nízké (-20 a méně v noci, -15 přes den)?

                      Pokud je to na Vás moc složité a s tím humanitním vzděláním jste kecal, pak alternativní domácí úkol pro aktivistu z neziskovky by zněl například takto:
                      1) Spočítejte plochu potřebné FVE, která bude v noci dodávat elektrickou energii nutnou k vytápění jednoho RD. (modifikace veřejně činný aktivista a.k.a. Kateřina Biomasa Žako problém: otázka stejná, pouze místo „jednoho RD“ si dejte „Prahy“)

                      2) Spočítejte počet „větrníků“, který bude za bezvětří pohánět provoz RD. (modifikace Biomasa Žako: provoz Škody Auto).

                      Až to spočítáte, vraťte se o kousek výš a znovu si párkrát přečtěte větu psanou tučně. Snad to do pondělka dáte.

                    17. fatdwi: FVE nevyžaduje plnou redundanci. Den/noc je dobře řešitelný akumulací (ne v případě rozmachu elektroaut). Pokud bude plocha FVE dimenzovaná na „podzimní a jarní“ pokrytí, vytvoří v nejhorších měsících cca polovinu potřebné energie. Naopak celé léto bude vysoký přebytek energie využitelný na tvorbu syntetických paliv (z nichž se zřejmě část spálí v zimě ve dnech, kdy bude -20 v noci a -15 přes den). V současnosti, kde je FVE málo, žádný takový přebytek v podstatě neexistuje.

                      JE je v současnosti lepší a levnější řešení, ale politicky neprosaditelné vyjma jednoho bloku Temelína a možná rekonstrukce a rozšíření Dukovan. To je málo.

                      Nebudu to počítat, ale doma mám FVE 20 (resp. ze zřejmých důvodů 2x 10) KWp + TČ, za prosinec a leden vyrobím cca 300 kWh / měsíc (plus mínus polovina šetrné spotřeby). Ve zbytku roku jsem soběstačný a více než soběstačný i při rozmařilém používání elektřiny.

                    18. A jak se vám v té drůbežárně bydlí?

                      Na něco s 20kWp, je potřeba už pořádně velká střecha :D

                    19. Dobře, nestěžuju si. V podstatě celá střecha, pergola, garáž, vše je jeden velký solár. Nebo tedy dva. Uznávám, že těžím z JZ polohy střechy a z toho, že můžu baterii zakopat do někdejšího vinného sklípku, aby i zahořevší nebyla katastrofou.
                      Ale takhle to má dobrý třetina domků v ČR a to by byl podstatný nárůst příkonu. Spočtěte si to.

                    20. Dissenter 13.1.2023 v 16:10

                      U solárů žádný nadbytek kapacity nevzniká a vzniknout nemůže. Zdánlivě vznikne, když se soláry budou vyrábět vkladem energie vyráběné z uhlí.

                      Na přípravě dostavby Temelína se podílím, byť jen občas a jako jen nepatrná součástka „týmu“. Příprava stavby běží již asi deset let, což pro zastupitelstva okolních obcí není tajemstvím, protože toho nápaditě využívají.
                      Vy to evidentně nevíte, takže to můžete zasvěceně komentovat.

                    21. ygorek: Tak se zeptejte, kdy i ti největší optimisté od atomu očekávají další JE v ČR.

                      Nikdy.

                    22. Dissenter 14.1.2023 v 17:04

                      Ptát se netřeba, je to občas publikováno v tisku i veřejnoprávním rozhlase.
                      V Dukovanech je naplánováno spuštění nového reaktoru v roce 2036.
                      Spuštění malého modulárního reaktoru připravovaného v druhé linie vývoje jaderných zdrojů v Temelíně je připravováno na roky 2032 – 2034. Rakouští ekoteroristé ostatně již nějakou chvíli řvou.
                      Výstavbu nových JE se spuštěním klem roku 2050 je nyní těžko předpovídat, současní škůdci ještě nějakou dobu u koryt bohužel vydrží.
                      Vzhledem k stoupající aktivitě a lepšícímu se výcviku ekoteroristů je nutno očekávat problémy, jejichž řešení je v rukou příslušné vlády a tam se není koho ptát, protože on vláda ještě neexistuje.
                      To předpokládám velmi dobře víte a já si toho jsem vědom.

                      Je to stejné jako s vaší dálnicí. (Víte jak je neproveditelné postavit fabriku, kus dálnice, natož JE?)
                      Přicmrndával jsem u návrhu několika úseků dálnic, některé se již staví, i u stavby, po některých jsem se již svezl. Naposled, pravda, mimo ČR.

                    23. ygorek
                      14.1.2023 v 18:54

                      moduláre sou, u tak asi 4 z 5 firem, co tím teď mávají, tak vlhkej sen, a je kokotina to cpát do Temelína, kde to je navrhovaný na dva bloky á 1000 MW, místo toho tam naúchylovat nějakou sračku kolem 100 MW, to je poměrně k ničemu

                      se vsadím, že až to začnou fak (někde) stavět, tak to bude nakonec stát tak polovinu ceny nejakýho VVER-1200/VVER-TOI, resp. třetinu APR-1400, ale vyrábět malej zlomeček eletriky

                    24. Behemot 14.1.2023 v 19:00

                      Ach, promiňte, s vámi jsem nepočítal.
                      Stavět zkušební modulární reaktor v Temelíně má naopak dobrý smysl, protože jeho primárním účelem nebude výroba elektřiny, jak to tak v průmyslové výrobě bývá.

                    25. ygorek
                      14.1.2023 v 19:49

                      kurva pýča ať si staví za svoje prachy vole zkušební kšunt kdejakej ten rolsrojs a jiná lemra u sebe na dvorku, já nehodlám platit ani halíř ze sto miliard, který to bude stát, za nějakou kurvu, která esli bude někdy funkční, vyrobí za životnost míň energie, než brněnská spalovna!!!

                    26. Behemot 14.1.2023 v 20:17

                      Onen zkušební reaktor má v plánu ČEZ, možná proto, že výhledově, po odzkoušení, hodlá postavit takové zdroje ve vhodných lokalitách.
                      Vzhledem k tomu, že ČEZ má menšinové akcionáře, je možné, že kurva nebo i pýča se mezi nimi najde, nemám znalosti, jimiž bych se vám v oboru mohl rovnat.

                    27. ygorek:
                      Jak jsme na tom s Uranem?Máme, ale neumíme nebo jak to je?Myslím v ČR.Tohle mě zajímá, anžto nic lepšího člověk zatím nevymyslel.

                    28. Forge
                      14.1.2023 v 19:13

                      hodně výnosný ložiska jsou už z větší části vytěžený, něco tu je, ale není to tak zajímavý těžit a ne, obohacovat, natož vyrábět palivo, ani smykem – ono to není jenom o tom palivu samotným ale taky materiálovej výzkum (speciální oceli jsou úplně jinde, než byly v době, kdy to ČSL průmysl uměl), a ty výrobní linky

                      v palivu je TVEL taky daleko, teď už budou testovat pátou generaci, a to palivo typu remix, i pro reaktory VVER-1×00, přičemž kompletovat to pak budou roboti s ohledem na obsah plutonia (https://www.world-nuclear-news.org/Articles/Robots-to-be-used-in-trials-for-REMIX-fuel); v období jednoho-dvou desetiletí Rosatom komerčně uzavře palivovej cyklus, dost možná už i s ozařováním vysoce aktivní části odpadu v reaktorech s tekutým palivem obíhaným v okruhu (teď výzkumák dokončil prvotní návrhovou verzi plánu takovýho, výzkumnýho, reaktoru; zajímavej přístup, u nás roky frčel výzkum s ozařováním neutronama z cyklotronu, a nakonec asi rusáci komerčně budou mít v provozu úplně jinej koncept, zatímco tady se bude furt zkoumat, a zkoumat, a zkoumat, a…)

                    29. Behe:
                      Pamatuju si ze školy, že Pu se v přírodě nevyskytuje.Tak mi to vysvětli.

                    30. Forge
                      14.1.2023 v 20:04

                      plutonium tvoří (v malým) množství každej reaktor, a výrazně víc rychlý (množivý) reaktory, který když budou obohacený malým množstvím na začátku U235, tak z U238 vyrobí další spoustu plutonia, a tím pak bude možný krmit v cyklech jak ten množivej (dneska už se do BN-600 a BN-800 vsází jenom MOX a v blízké budoucnosti přejdou na palivo ochuzený o U235 a obohacený jenom plutoniem), tak i klasický reaktory

                      plutonium má totiž takřka identický vlastnosti při štěpení, jako uran 235, ale zatímco U235 z přírodního spotřebováváme, tak plutonium lze z U238, kterej tvoří 99 % přírodní rudy, vyrábět ve vhodnejch reaktorech zcela bez potíží v průmyslovým měřítku

                      U238 je i ve vyhořelejch tyčích asi 90 %, takže když se odstraní zbytek a přidá plutonium vyseparovaný z třeba tuctu množivejch reaktorů na světě, tak už ze zásob dodnes na světě vyřazenýho paliva jakožto „vyhořelýho“ bude možný recyklovat palivo do nynějších elektráren tak další jedno až dvě století, aniž by bylo nutno hrábnut do země; přírodní zásoby uranu pak tímto uzavřeným cyklem vydrží na (minimálně) pár desítek tisíc let

                    31. Behe:
                      Tomu rozumím.Šlo mi o to, jak by to teoreticky probíhalo u nás a jestli umíme.

                    32. Forge
                      14.1.2023 v 20:58

                      neuměli, neumíme a bez nepředstavitelnejch investic ani smykem

                      všichni ostatní na světě sou, esli vůbec to řeší, tak s MOX palivem na samým začátku, nejdál asi rejže, co teď spouští vlastní množivej reaktor (a TVEL jim do toho dodává palivo :D), ale spíš to pořádně ani nezkoumají (někde jinde eště trochu vsází na thorium)

                    33. Forge 14.1.2023 v 19:13

                      Zdá se, že docela dobře, ale pro vzdálenější budoucnost.
                      Poslední téměř zavedené ložisko bylo „odpískáno“ cca před třiceti lety u Jinošova.

                    34. ygorek:
                      Takže máme a umíme.Alespoň pro sebe.

                    35. Forge 14.1.2023 v 20:03

                      Výzkumný ústav jaderných paliv sice dosud existuje, ale vyrábí již jen lékařské zářiče z dovezených materiálů. Ochranné pásmo ústavu a z něj vyplývající stavební uzávěra již byly zrušeny a pozemky jsou zastavěny Zahradní čtvrtí.

                    36. ygorek:
                      Takže palivo do našich JE dovážíme.Proč?

                    37. Forge 14.1.2023 v 20:35

                      Jednou, v daleké předaleké galaxii, se rozprostírala RVHP. Vyvíjet dvojí palivové články do jednoho reaktoru připadla tamnímu Magisteriu poněkud neužilé.

                      (Jo, dvě pohádky dohromady, ale to snad nevadí.)

                    38. ygorek:
                      Tak snad přistavíme.I když s tím palivem jsi mě nepotěšil.Mám vidlácký představy o tom, že jaderka je pohodička, kam dáš pár kilo paliva a je rok v klidu:-)

                    39. Forge
                      14.1.2023 v 21:44

                      toho paliva je tam několik desítek (u novejch reaktorů už kolem 100) tun (objem to furt není velkej, uran je jeden z nejhustších prvků, ale stejně)

                    40. Takže reálně, jak jistě víte, 2042 JEDU, 2050 modulár v JETE. :)
                      Dost času na 40 leté budování solárů a jestli se kvalita panelů a baterií zlepší podobným tempem jako od 1995->2015, tak bude FVE + baterie i levnější.
                      Zatím není ani omylem, v tom máte všichni kritizující pravdu.

                    41. Dissenter
                      14.1.2023 v 19:29

                      co to zas je vole za kecy kurvadrát, akundy sou na hraně fyzikálně-chemickejch možností, žádný zázračný tempo ničeho nebude

                      panely minimálně, lepší lítají do vesmíru a stojí padesátinásobek

            2. Soláry nic neřeší proto, že k nim potřebujete operativní zálohu pro počasí, kdy nevyrábí takřka nic. Takže tak jako tak musíte mít kromě OZErance i tradiční elektrárny, tak jako tak musí být nahozené a přifázované, tak jako tak musí spotřebovávat zdroje…

              Takže jaký benefit pak mají redundantní OZE?

              1. Smysl to má s ohledem na výrobu syntetických paliv a pokud připustíme, že chceme přejít z doby fosilní někam dál. Viz výše také.

                1. Z doby fosilní není důvod odcházet bez funkční alternativy – Ropný zlom byl přesvědčivě vyvrácen. Z doby fosilní bude smysl odejít, až bude funkční fůze. Nikoli dříve.

                  1. S tím nesouhlasím – politika (dovoz), ovzduší.

                    1. Ovzduší je dneska relativně (oproti třeba i jen 15 letům zpět) úplně v pohodě i v centru Prahy u magistrály. Ošklivé je jen tam, kde Poláci apod. pálí uhlí bez opatření proti sazím a vítr to zafouká k nám.

                      „Studie“ a „zelené pravdy“ typu „spalovací motory mohou za miliony nadúmrtí ročně“ neberu, protože to je junk science.

                    2. Nadúmrtí kdo ví, nádory asi ano. Každopádně mně úplně stačí srovnat Čínu, ČR a některé čistší partie Badenska-Württemberska, kde už je solární a větrný boom poznat i na úbytku lokálních topidel.
                      Jste hrozní zpátečníci. :)

                    3. Čínu, kde měli karcinonegy i v dětském mléku, i v lécích, ale za „nadnádory“ určitě mohou emise TP a motorů aut?

                      Ehm, ehm. To je právě ta junk science, která se drze snaží porovnávat otevřené systémy tím, že zanedbá 10,000 vlivů a prohlásí, že za všechny pozorované rozdíly může ten 1, který je politicky žádoucí ostrakizovat.

                    4. Dissenter: zpátečník není nutně blbec, zatímco blbec…ten holt blbcem je, že?

                      Proč ČR a Čínu, proč ne třeba Japonsko? Kdyby se v B-W inspirovali tam, nemuseli vyhazovat peníze za soláry a větrníky. Čím v tom B-W pokrývají spotřebu v době, kdy nesvítí-nefouká? Opět, kdyby se inspirovali v Japonsku, tahle otázka by vůbec neexistovala. Pokud byste náhodou vyhodnotil, že už je na Vás můj příspěvek výše dlouhý, dám to i sem:

                      Na každý instalovaný MW potřebného výkonu, který chcete řešit ozesrancem, potřebujete identický instalovaný výkon ve stabilním zdroji.

                      To platí i v B-W, víte?

                    5. Tady bych si to dovolil polemizovat, na každý instalovaný MW FVE potřebujeme identický instalovaný výkon v operativním zdroji, to znamená ve zdroji, který umožňuje rychlé řízení výkonu, typicky plynové nebo naftové elektrárny, mnohdy v provedení motorgenerátor, kteté jsou schopné výkon regulovat velmi rychle.

                      Když se kouknu pár kilometrů od baráku mám tu 30 MWp panelů, pokud se nad nimi objeví mrak, zastíněním se sníží výkon o 90% při rychlosti větru 10m/s řádově za 1 minutu, na kompenzaci této změny nebude nejvhodnější další blok JE.

            3. A kdo za to muze, ze v civilizovanejch zemich to zvladaji v klidu za dekadu? Kdyz se posnazi, tak i dvakrat?

              Ano, tendle dekadentni hnuj v upadku uz civilizaci opravdu prestava byt…

              1. Otázka „kdo za to může“ je pro vyřešení problému zcela zbytečná. Důležitější je otázka „co s tím udělat“.

                Jinak může za to demokracie (dvěma způsoby: možnost lidí do všeho účinně kecat + krátký politický horizont), princip předběžné opatrnosti a média (selekcí negativních zpráv). Ani don Quijote by se s tím nepustil do křížku.

        3. Dissenter 13.1.2023 v 14:59

          Solárů je skutečně nepříjemně a nebezpečně málo. Zatím jich je málo i na to, aby se z jimi produkované energie mohly vyrobit soláry, které by je po ukončení životnosti nahradily.
          Současné solární panely s bídou vydají zpět energii z uhlí, kterou Číňané na jejich výrobu spotřebovali.
          Žádná nadbytečná energie ze solárů není.

          1. Jakou máte představu o životnosti?
            Dle mojich informací 50 let staré články mají stále více než 70 % původního výkonu, a to se vyráběly z horších materiálů než ty dnešní,

            https://oze.tzb-info.cz/fotovoltaika/22652-za-jak-dlouho-fotovoltaicky-panel-vyrobi-tolik-energie-kolik-se-vynalozilo-na-jeho-vyrobu

            1. jenda 14.1.2023 v 21:22

              Staré články se vyráběly z čipsů asi tak pětkrát silnějších než ty dnešní, ne? Právě ztenčování umožnilo vyšší výtěžnost a zlevňování.
              O skutečné životnosti současných článků vyráběných v Číně s nejasnou technologickou kázní lze jen spekulovat, praktické zkušenosti nejsou.

              1. se asi spletl a chcel říct PŘECHOD NA POLYKRYSTALICKÝ čipy, žejo?

                1. Ale nespletl, v dobách minulých se fotovoltaické články, kromě snad kosmického výzkumu vyráběly z monokrystalů, které byly v podstatě odpadem, neboť obsahovaly příliš mnoho nečistot a anomálii a byly nepoužitelné pro výrobu čipů, tak z nich alespoň dělaly fotovoltaické panely.
                  Zvyšování kvality monokrystalových ingotů a potřeba velkého množství fotovoltaických článků způsobilo to, že už od minulého tisíciletí se k výrobě panelů používají standardní kvalitní monokrystaly a ne výmět.

                  1. drastický snížení ceny a zvýšení výroby přineslo právě vysrání se na monokrystalickej křemík a veškerý onanie s ním, a používání rovnou polykrystalickýho (kterej je navíc čistší) u mnoha výrobců, vole

                    1. Vážený pane, zřejmě jste usnul před deseti lety, cena monokrystalických panelů a polykrystalických je v dnešní době zcela rovnocená a většina v současné době montovaných panelů je monokrystalická.

                    2. tak určiťéééé

                2. Behemot 14.1.2023 v 21:38

                  Myslíte to, čemu v Rožnově říkali „škvára“?

                  1. netušim jak čemu kdesi řikali

  3. Původně jsem se nechtěl vůbec zamíchat do té diskuse o pedofilii, ale míchají se dvě různé věci:

    1) sex dospělého s mladými lidmi, brzděný jen právními bariérami – naprostá většina medializovaných případů, kdy jde o nesoulad legální hranice pro pohlavní styk a související věci (včetně těch blbostí, kdy 18letý kluk může šestnáctku osouložit, ale nemůže jí de iure vyfotit, k sexu svádět a ani dát dárek) mezi 15-21 lety a hranice pociťované (12? 13? 14?). Z mého pohledu zralé na zásadní zmírnění legislativy.

    2) nemoc, spočívající v sexuální přitažlivosti mláďat pohlavně nezralých (s nevyvinutými sexuálními znaky); zjednodušeně dívky před menarché a chlapci před první polucí. Osobně vnitřně souhlasím s tabu, nicméně pokud to udrží nemocný na uzdě v rovině fantazie a obrázků, nic proti ničemu.

    3) nemoc z bodu 2) přerostlá do reálné sexuální aktivity s mláďaty. Tady nesouhlasím s ocs, myslím si, že mládě nemůže dát informovaný souhlas a i dobrovolná aktivita je de facto zneužití.

    Problém je, že naprostá většina „pedofilů“ je souzena za bod 1), což budí dojem, že celá protipedofilní legislativa i právní praxe je blábol. Taky jsem začal se sexem ve 14 letech a necítil jsem se nikdy zneužit. Naopak, bylo mnoho promarněných příležitostí. :-)

    1. Ono by hodně vyřešilo sex (a vše kolem) povolit třeba už od 13-14 let, ale jen s osobou nejvýše – dejme tomu – 17-18 let starou. Resp. opačně, pro osoby do např. 18 let by sex byl povolen s osobou již od např. 13, s osobou starší řekněme 16 let pak už pro všechny. Čtrnáctka s šestnáctiletým je naprosto v pohodě, ale byť o rok později s teoreticky třeba šedesátníkem je prostě s prominutím hnus. Ta jedna „ostrá“ hranice (ať už se stanoví jakkoli) tohle nemá šanci řešit.

      1. Romeo and Juliet law. Už jsme si o tom dnes psali

        1. Ano, hodně zajímavé čtení. Celý ten článek, i historická geneze „Statutory rape“.

      2. ty vole a tabulky bys na to nechcel? :D nebude třeba pro mnohý lepčí do toho jít s někým zkušenějším, než s další trubkou, co nebude ani vědět, co s gumou? kdo seš ty, abys jim kázal? ;-)

        1. Ony ty R&J laws v Emerice ty tabulky už mají…

          1. R&J Laws jsou rozumný zákony. Nějaká hranice pro pohlavní styk je žádoucí, pokud nechceme de facto legalizovat pedofilii, a její paušální určení podle věku je nejjednodušší a nejpřehlednější, nic naplat. No a R&J efektivně brání kriminalizaci nadržených puberťáků, kteří nedokázali pár měsíců nebo týdnů počkat. Furt lepší stanovit to zákonem, než to nechat na tom, jak dobře se pan soudce vyspí a jestli mu náhodou někdo nefik jeho sladkou patnáctiletou dcerušku.

            1. Pokud se stanoví věková hranice jako hranice pohlavní dospělosti, což je někde okolo těch 12-13 let, nelegalizuje se pedofilie (to je právě to špatné užití slova).

              Pohlížím na to už s dost velkým odstupem, ale ani tehdy ani teď zpětně nevidím důvod, proč „dokázat pár měsíců nebo týdnů počkat“. Jako bezdůvodná buzerace mi to přišlo tehdy i dnes, kdy se ale nejnižší věk mých sexuálních partnerek posunul hodně nad 20, takže bych vyhověl i nejpřísnějším zákonům. :-)

              1. Je ovšem velký rozdíl mezi „pohlavní dospělostí“ (=tělo biologicky umí plodit další děti) a „mentální dospělostí“ (=umět uvažovat následky svých rozhodnutí včetně toho, že jako single matka nejspíše neudělá školu a nebude mít dobrou práci).

                A pak je tu ještě ta asymetrie moci a nátlaku u „partnerů“ výrazně odlišného věku a postavení.

                Ale to se netýká pedofilie jako takové, jen nepřímo.

                1. Ano, to se týká nesvobody a neochoty nechat lidi čelit důsledkům jejich vlastních nepromyšlených činů. Čímž ta single matka nebude mít dobrou práci ani zabřezne-li v pokročilém věku, protože bude od rané dospělosti spoléhat na nanny state a na to, že ji někdo bude živit a ochrání před exekutory. Ale to je zase jiná pohádka.

                  Štvalo mě to ve 14, štve mě to dnes.

                  1. Následkům svých činů můžete vystavit dospělého, který je schopen to pochopit. Nikoli dítě, které to mozkově pochopit nemůže.

                    To, co tu prezentujete je přesně stejné, jako činit zodpovědným za katastrofické selhání Airbusu bílého koně-retardovaného bezdomovce s IQ 90, protože udělal klikyhák pod zprávu kterou mu někdo podstrčil.

                    1. Nuže, pokračujme dále v povšechné infantilizaci a úplně zapomeňme na to, že ve 14 letech je mozek plně vyvinutý a v minulosti byl schopen nevšednějších výkonů, než chytře prcat; notorietou je Alexander Makedonský, který v 15 letech velel jednotce a v 18 letech armádě.

                    2. V historii lidstva se běžně vyskytovali muži ve věku kolem 16-17 let, kteří ve vyšších společenských vrstvách jako kadeti veleli jednotkám, v rámci plebsu pak těžkou manuální prací vytvářeli materiální hodnoty…

                    3. To je velmi manipulativní tvrzení. Vývojová psychologie udává, že mozek je „dospělý“ u mužů mezi 23-25 lety a u žen mezi 20-22, zhruba.

                      Zcela jistě ovšem ne ve 12, ba ani ve 14.

                      Nebo chcete dát plošně všem čtrnáctileným volební právo, možnost kandidovat do sněmovny, papíry na Ačkovou motorku a zbroják na nošení? Když tedy mají „plně vyvinutý mozek“?

                    4. Odpoved zni Ano, coz o to…
                      Ale zajimalo by me, odkud mas toto tvrzeni? Ja naopak cetl, ze lidsky mozek je hotovy okolo 14-15 roku a od te doby uz se to jen zhorsuje …

              2. Povolit sex od 12 nebo 13? Proč, proboha? Podle průzkumů má DOBROVOLNÝ pohlavní styk v tomhle věku jen zanedbatelné minimum lidí. Posunutí hranice na 12/13 bude mít jediný efekt, že oklobáci budou moct beztrestně klátit mladý maso. V tom fakt nevidím sebemenší přínos.

                1. Je to marné, ale hledat by se měly důvody proč (cokoli) zakazovat, a ne proč povolovat. Za svou osobu vyrostlou v raných 90. letech říkám, že 15 let v naší sídlištní bublině „nevydrželo“ zhruba třetině lidí.

      3. Věková diskriminace. Na vztahu 22 + 14 není nic paušálně špatného. A i principielně je to blbost; pokud uznáme někoho schopného rozhodovat o vlastním sexuálním životě, je nesmyslné mu limitovat okruh partnerů podle jejich věku.

        1. Takže soudit patnáctiletého za sex se 14,něco je lepší systém?

          1. Není. Určil bych věk podstatně nižší, někde těch 12-13 bez limitace věku partnera.

    2. To mě právě fascinuje. Pedofilie je naprosto jednoznačně definována jako prebupescentní, tzn. bez druhotných pohlavních znaků, kdežto „teenage under-age“ je hebefilie, a nikdo z těch, kteří se tu vymezují proti posunu pedofilie po overtonově škále, tu ani náznakem nemínil a nezmínil hebefilii jako argument. Naopak jsme všichni naprosto konsistentně a striktně zdůrazňovali prepubescenci cílů/obětí pedofilů.

      Avšak protistrana do diskuse opakovaně zatahovala irelevantní persekuci hebefilie jako zdánlivý argument ve prospěch pedofilie – což je v lepším případě naprosté zmatení pojmů a v horším případě úmyslná manipulace.

      1. Jan Mrcasik: mimochodem, asi Vás nepřekvapí, že hebefilii tu od pedofilie kdysi striktně odděloval právě ocs a argumentoval svojí dcerou a jejím přítelem, že to je v pohodě. Takže si nemyslím, že by dnešní „pohodové mazlení pedofilů s dětmi“ bylo „zmatení pojmů“ nebo že by definici pedofilie neznal, ač to tak při čtení jeho příspěvků vypadá.
        Tj. dáváte-li Urzovi benefit of the doubt, ocs si jej podle mě nezaslouží a hysterické reakce, kdy místo argumentů volí agresivní výpad následovaný útěkem, to spíše potvrzují. Těžko říct, co se u ctihodného kmeta v posledních letech přihodilo.

        1. Jak říkám – nemám ve zvyku odsuzovat jinak slušného člověka jen proto, že má v něčem názory absolutně neslučitelné s mými. A reakce OCS jsou tak podivné a nepochopitelné (jak se na jednu stranu ohání definicí APA, ale přitom ji soustavně popírá a půlky zahazuje), že opravdu nerozumím co se s ním stalo, jak to myslí ani co si doopravdy myslí.

          Přijde mi to ale podobné, jako když se pokusíte někomu z místních SPR vyvrátit jejich přesvědčení, že „všichni Ukrajinci co nechtějí být Rusové jsou náckové“. Taky začne naprosto nekoherentní, zato emotivní kaskáda podobného ražení. Takže nejspíše jej prostě někdo nakazil „memetickým virem“ přesvědčení bez důkazů, zato s morálním nábojem, které si internalizoval a teď je brání proti opozici, kterou vnímá jako morální Zlo.

          A mě by jen zajímalo, co bylo tím prvotním médiem. U SPR je to snadno dohledatelné a jasné, u OCS známe jen Urzův článek což je však podle mě jen proxy, kterou Urza akorát někde sežral i s navijákem a přeposlal dál v češtině. Mě zajímá originál.

          1. Jan Mrcasik: záleží na tom, v čem jsou ty názory neslučitelné. Pokud jde o pedofilii a „je normální, že při pohledu na šestiletou dívenku chlapovi stojí“, tak takového odsoudím klidně. Stejně tak třeba vraha apod. Taky to do té vraždy byl třeba i jinak slušný člověk, akorát nějak neviděl jiné východisko.

            Co třeba ta zrůda co zaškrtila syna v Krkonoších? A kdyby syna nezabila, ale jen by tvrdila, že pokud jí ho soud nedá, tak ho zabije, protože na to má právo a je to její syn, tak to by bylo ještě v pohodě? Holt já bych ji odsoudil už jen za toto a dle stejného scénaře i ocs a jeho obranu pedofilního styku.

            1. Já bych byl zdrženlivější v hodnocení toho, co OCS doopravdy tvrdí/myslí si o sexu s nezletilými – právě vzhledem k nekoherenci celé té argumentace a chybějícím odkazům.

              Zrovna ohledně té „šestileté“ se odkazoval na nějaký zdroj „[1]“, který potom ovšem neodkázal. Klidně je možné, že si to sám nemyslí, ale jen to tam logicky nekoherentně plácnul stejně, jako to „odsuzování pedofilie vede k tomu, že 15letá holka atd.“

              Takže to beru jako agnostik: nevím co si OCS myslí a chci věřit, že ne to, jako co to vypadá.

              1. Nikoli nezletilými ale prepubertálními, kurnik práce. Nedávám pozor a plácnu přesně to, co o příspěvek zpět kritizuji.

            2. Nevíte, jaká je skutečná realita. Internet přece snese leccos Vás i mě, tak proč by nesnesl podobně nekonformní názory, jako má pan ocs.
              Nevíte, zda se pan ocs jenom nesnaží budit dojem nekonformního a pokrokového liberála tím, že klidně napíše, že bez obav z následků, nechával svoji tehdy třináctku, píglovat nějakou dvacetiletou kofolou.
              Možná s jednou-dvěma třídami základky navíc, oproti běžným soukmenovcům. To už může vydat na slušnou porci rafinovanosti i schopnosti se ovládat poněkud déle, nežli většina těch soukmenovců. A měl řidičák a zřejmě i vlastní bourák, což výše napsané vlastně potvrzuje :D
              Mně se ale zdá, že pan ocs je už léta myšlenkově poměrně konzistentní a tak je vysoce pravděpodobné, že zařídil dcerce antikoncepci o celé dva roky dříve, nežli kdysi já, své starší.
              A že to v tom daném letopočtu byl značný výkon, o tom žádná.
              Lebo istota je len gulomet a u přechodně zdivočelé patnáctky právě ta AK. Dneska už se tomu jen smějeme, ale já se vážně divím, že jsme to oba bez úrazu přežili :D

  4. …. Budeme aktivistická soudcokracie, nebo demokracie?
    Otázkou je co je to za čurbes teď.
    https://www.facebook.com/pavel.zitko.prezidentem/videos/121-ve%C4%8Dern%C3%AD%C4%8Dek-1925/854867399076946
    Je tam zas aktuální příspěvek a jeho záběr je tedy heroický.
    https://www.youtube.com/watch?v=UBfsS1EGyWc

  5. A vůbec, odvoleno, hlas pro Danuši. Z rozpaků i s rozpaky.

    1. Inu, užijte si svou Obamovskou „CHANGE!“

      (Danuše reklamy jsou na „změnu“ a „aby ČR nezůstala beze změny“. Já naopak nechci změnu k horšímu.)

      1. Jene, když je odvoleno, kritika je trapná.

        1. Ó nikoli, kritika bude naopak velmi na místě dalších 5 let ;-)

    2. Gratulace, nejhorsi mozna volba.

      1. Ono je to dost z bláta do louže a pod okap, ale třeba jsem si chtěl ušetřit cestu k druhému kolu, protože i jenerála bych zbaštil.

    3. Dissenter:
      „…odvoleno, hlas pro Danuši…“
      – – –
      V pořádku, volební právo jest.
      A já jsem si položil na stůl lístky a postupně vyloučím největší zlo PRO MNE.
      Pak půjdu vhodit platný hlas.

      A přiznám se, že volím PROTI 5K, pražské kavárně, havlistům a tibetistům.

      1. Hledat v politice zlo a dobro musí být dosti neutěšená podívaná.

        1. Dissenter:
          Pro vlastní svědomí nehodlám z nedbalosti volit zlo. Proto vyhodnotím, které je největší a volím PROTI NĚMU.
          Nerudová je zlo, viz její prohlášení o více než dvou pohlavích.
          Největší zlo z kandidátů pak představuje kariérista, spojený s tajnými službami a státně-represivním aparátem minulého režimu, který páchal i další zločiny v zahraničí, kde zneužíval své pravomoce.

          .

          1. Tak to máte dost pech, protože kromě trojpohlavní :)) Nerudové (upřímně, máte nějaký problém se sebeidentifikací, že vás zcela marginální otázka módních pohlaví, buzerantů, a tak dále tolik znervózňuje?) se největší zlo částečně hodí na oba kandidáty, Bureše i Pávka. Kariéristi jsou oba, s tajnými službami minulého režimu se spojili taktéž, jen v tom zahraničí? To nevím.

            A krom těchto tří nikdo nemá reálnou šanci.

            1. Dissenter:
              „…krom těchto tří nikdo…“
              – – –
              Nyní jen dvou.
              Odevzdám platný hlas…

              .

  6. omfg, dalsi solarnikovej trotl…jasne, 7 MWh i se ztratama, a co tu o Budulinkovi tvl, tu ja radsi? vstrc si todle do prdele…i kdybych bral, ze to je pravda (jako ze ne, a je to obskurni nesmysl za nesmyslnej randal penez), tak 7 MWh nepokreje ani spotrebu bezne domacnosti (vcetne ohrevu vody a vytapeni!!), natoz dopravu tvl…

    Za ty prachy, co by tadle kurvarna stala -jenom prvni sada (a to BEZ totalniho prekopani cele soustavy), by bylo nekolik bloku JE, co za dobu sve zivotnosti (nynejsi generace 60 let kolaudacne, asi 100 let realne), coz je pri te zivotnosti tech sad šest, by to vyrobily energie tak…o dva rady vic. Stabilne, bezpecne, 24/7.

    1. :-) K JE vše viz výše, nemám co víc dodat, stejné argumenty. JE prostě nebude. Říkejme tomu technofobie, idiocie, zbabělost… Je to jedno.

      Jinak jsem nikde nepsal, že běžnému domku stačí 10kWp špičkový výkon. I přepočty jsou nahoře.

      1. @ desserter

        ty tak víš co bude a nebude klaune… s tvou vyfetlou mozkomíšní dutinou buď rád, že víš kdy ti jede poslední metro a stihneš se vysrat

  7. Nejhorsi na tech solarech bude ta likvidace. Pred rokama SE diskutovalo o nejakym fondu dobrovolne-zavaznym jeho transparentnost 0 a objem prostredku par desitek 1000.
    Na separaci toho hliniku od panelu SE da udelat automatizace na rozklad samotnych cells to bude horsi polovodice zality nejake sracce pod nejakou folii jestli SE na to bude utocit nejakou chemii Nebo teplem tezko rict. Recovery % semico bude 00hovno a proces bude extremne energeticky narocny (dlouhy) plus budou vznikat nejaky pitomy mezi produkty. No v evrope SE to asi delat nebude pokud na to nejaka postsovetska zeme nedostane dotaci…

    1. Jinak samozrejme environmental policy v takove facility no jsem zvedavej. Kdyz tak nekdo postnete jestli vite o nejakym miste,KDE uz to recoverujou Ty semico/prvky no sami bombonky hlavne to stim Kadmiem Teluridem Selenid a kremik.
      Nebo jestli to dopadne jako u vseho. Unrecoverable a hromada panelu kdesi…Slava zelenym pitomcum

      1. Podle me se to semele a pak na to zautoci tezkou chemii.

        Vona mimochodem i ta vyroba cistyho polykrystalickyho kremiku je velice tezka chemie. Ale kterej zelenej ksindl ma poneti, co to je vubec chemia, natoz prumyslova vyroba, a kor dyz to je nekde v Indii…srat na indicky cigany :D

    2. A fakt nechceš už začít konečně psát normálně?
      Něco od tebe bych si i přečetl, ale ne v této podobě. Rve to oči a v téhle podobě to není čeština – a tady jsi na českém webu.
      Možná, že už ti to někdo napsal a jenom nosím dříví do lesa.
      Tenhle styl, spolu s absencí diakritiky a mícháním přemíry anglicismů, fakt není ani zajímavý, ani čtivý.
      Začni psát jako bílý Čech, úspěšně prošlý českou základkou a možná se ti povede -namísto výkřiků- se zapojit do diskuse.
      Nikoliv SE zapojit, ale zapojit se, normálním způsobem komunikace. A podiskutovat s někým jiným, třeba mnohem chytřejším a bez toho, aby ses musel dělat zajímavým. Třeba tím, že během jednoho krátkého příspěvku, jdeš třeba 5x po capslocku..

      1. Kdyz budete ochoten se mnou diskutovat servis elektroniky nastavim si kvuli Vam diakritiku a ceskou lokalizaci na telefonu a pro anglicismy budu hledat ceske alternativy.

  8. A takhle to, milí dežoláti vypadá, když si z překladů uděláte lidovou tvořivost a vesele měníte jejich význam. No, tady mě to nepřekvapuje.

  9. JAk se tvořivě vypořádat s postmoderním blázincem:
    https://i.redd.it/qxisfkohsxba1.jpg

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017