Pravda vítězí. Fakt? A kdy? A hlavně: čí? - zpět na článek

Počet komentářů: 178

  1. Výborný článek. Jednička jako bič.

    1. taky jsem dal za 1, nicmene autor dostal 209xza 5

      1. Podívám-li se na počet hodnocení i další problematické aspekty okolo něj a porovnám s jinými články, nevyhnu se podezření, hraničící s jistotou, že lepšolid tentokrát nasadil všechny páky k dosažení co nejhoršího výsledku :-(

    2. Hezky shrnuto. Ozdrojovano. Za mne 1.

    3. Méně by bylo více. Autor by se mohl soustředit na věci, kterým rozumí. Tak by si treba odpustil narativy o zlých Němcích, kteří levně kupují a draho prodávají naši (SIC!!!) elektřinu. Také by snad nevypustil z akcí s mandátem OSN třeba Korejskou válku. Pokud jde o zamýšlený smysl článku, manipulaci zejména na síti vubec nepopírám. Ani mne to nepobuřuje. Prostě na síti se může vyzvracet každý. V pořádku. Co mne fascinuje je, jak jsou ty narativy zejména mezi antiočko a antiválka většinou naprosto hloupé. Obvykle neprojdou ani základním ověřením faktů. Ale zase je prdel 😆. Viz začátek mého příspěvku.

      1. Zajimalo by me jak je to tedy s tema cenama elektriky. Esli jsou pravdive ty zpravicky, ze vyrobni cena kWh je pod korunou, tak 10-15 korun prodejni cena je trosku moc ne? Za me zatim vidim jen to, ze ceny se zvedly nasobne. Na to prislo oznameni vlady, ze jako bude delat neco pro lidi a tak z tech vyssich zisku neco sebere a prerozdeli to prej lidem. Osobne v tom vidim jen dalsi podvod. Kdyz proste stat nekde nekomu (banky a energeticke spolecnosti) sebere x miliard a pak je prerozdeli, tak z toho prerozdeleneho se cast dostane tem spravnym klukum co spolu mluvi a jen mensi cast tem, kterejm to ma jako pomoct. Dalsi vec: Po tommhle oznameni mi prisel novej predpis na ceny elektriky a jiste je jen nahoda, ze je to o dost vic nez jsou stropy nastaveny vladou. Ta pomoc od vlady ma trvat jak dlouho, rok? Co pak? To se energeticka spolecnost chytne za nos a snizi mi ceny? Obavam se, ze za rok budu platit plnou castku, kterou si takhle vymysleli.

        1. Je to kolem jedné koruny, nejlevnější je z atomovek, jinde je o něco dražší.

          1. Otazka tedy stale stoji. Mejme tedy kacku vyrobni cena. (distribuce se resi v jine casti ceniku) Dale mozna amortizace a zisk. Fakt to ma byt 9-14 kacek za kWh? IMHO se nekde potuluje 5-10 kacek za kWh. Takze jak to vidim ja, penize z mych dani se slejou do zumpy a pak odkapne kazdemu neco. Jen se bojim, ze to rozdeleni nebude pro me vyhodne. A na konci roku se zavre zumpa a vsechny ty sracky co tam zbudou se nekam odlejou.

  2. Jo tatíček zkurvysyn Masařka.Tou pravdou a láskou nechal střílet do vlastních lidí.Taky guma s povolání..Jako zkurvysyn Pávek.

    1. Masaryk nechal střílet do vlastních lidí? A kdypak prosím Vás? Univerzitní profesor je guma z povolání? Četl jste někdy něco od Masaryka, nebo jen tak plácáte nesmysly?

      1. notor: tak např. v r 1916 založil národní gardu,takže velitel-guma neguma? A to povstání pracujících, kde mohl vydat rozkaz nerozkaz..Je to diskutabilní,..každý si vybere tu svoji pravdu..

        1. V Národní radě byl guma Štefánik, je pravda že optikou toho, že byl vlastně vládcem legií, a tak dal střílet do vlastních lidí-RU armády, jsem se na to nedíval. U viaduktu by těžko vůbec stihnul dát ten rozkaz, taky na to neměl pravomoc

      2. pardon za překlep, mělo být napsáno národní radu,(zasraná autokorekce) z které pak vznikly čs.legie.

      3. On to nebyl zadnej svatousek, i kdyz videno pohledem na dnesni presidenty bychom si mohli oliznout vsech patnact, kdybychom ho na Hrade meli. Do delniku strilet nechal, protoze on mel to svoje socialni citeni tak nejak selektivne postaveny. Jeho ego bylo vetsi, nez soucit s plebsem.

        1. No hlavně jakýkoli prezident, natož pak zmíněný nedává rozkazy četníkům v nějakém prdelákově. Naopak si po akci povolal zodpovědného ministra na kobereček. Dělníci dělali bordel a bylo jich moc, četníci měli stažené prdele a někomu ujely nervy. jestli dal někdo někdy rozkaz ke střelbě, pak nějaký lokální kápo na místě.

          1. Do dělnických demonstrací se střílelo běžně i na slovutném Západě, ve Francii ještě po II. válce.

            1. A co teprv za oceánem v Ludlow. Kulomet na ženský a děti, ještě že to zastínila velká válka.

  3. Nevím jak u druhých, ale u mě popisované médium funguje jako nasrativ. Proto mě děsně serou furt a fšichni ti vychcaní, všehoschopní, amorální a bezcharakterní medioti, poblitici, análitici, pyjáristi a jejich deriváty, co spolu mluvěj (veřejně a tak rádi…)

  4. Pravda vítězi. To posledni „i“ ma bzt kratke, pak je to pravda.

  5. Koukam, botik uz hodnotil. A hodnotil. A hodnotil. A hodnotil.

    To mne uprimne tesi. Ze ten clanek trefil, koho mel.

    1. A to ještě třeba počkat, až se proberou svazáci.

      1. Cili po poledni muzu ocekavat cca 10 000x za 5? To by pro autora bylo rovnou vyznamenani. Ja jsem tam 600x napraskal za jedna, at ma bot spatny rano.

        1. V bot challenge stále vede Challenger s velkým náskokem 67 555 hodnocení – https://dfens-cz.com/hysterie-idnes-cz-uz-nejsou-vubec-zadna-covid-luzka-na-jip/

    2. Mě fascinuje ta vaše schopnost plevelit každou diskusi na těchto stránkách vašimi žvásty.
      Všiml jste si, jak málo tu zůstalo diskutujících?
      Jedním z důvodu jste právě vy – vševědoucí všeuměl, s nímž vlastně nikdo nechce diskutovat.

      1. Správně. Diskuze by se měly některým zakázat. Tedy pardon, vytvořit Koordinační tým pro správné vedení diskuzí. Pan domácí má na to patch, už to jednou aplikoval u Rudýho Dfense. A šlo to.

        1. Soudruh svazak by rad lajnoval, kdo a co kde muze psat. Ten udela v Cesku velkou karieru. Sice jsem ho fascinoval, ale ja si jeho dalsi evoluci klidne necham ujit. Pokud ma nekdo potrebu si o nekoho otrit svou nevymachanou drzku, aniz by jakkoli argumentoval, pak mi nestoji za to, abych ho dal cetl.

      2. No, a ja sem do diskuzi prilis nechodim prave kvuli takovym co urazi diskuzni oponenty presne tak jako vy, Briatriku. Vsevedouci vseumelove mi nevadi.

      3. Ale ale, Britrik… No já si s tebou rád podiskutuji.
        Můžeme třeba hodnotit tzv. „média“.
        Co ty na to…?

        :OD

      4. Sup s fascinovanym do ignore. Papa.

      5. A voni přišli vodkaď, Vašnosti?

      6. Vykuř nám péro.

      7. Ano, blbce fascinuje ledacos. :-D

  6. Jelikoz se o Ceskou Politiku nezajimam, musel sem si vygooglit ten KRIT, a zaujalo me to velice. Ve znaku to ma jakehosi „Risskeho Orla“, coz by v nasem Protektoratu asi uplne nevadilo, ale ty

    „KOMUNIKAČNÍ DOPORUČENÍ A DALŠÍ MATERIÁLY VYTVOŘENÉ KRIZOVÝM INFORMAČNÍM TÝMEM:“

    https://www.mvcr.cz/clanek/krizovy-informacni-tym-ministerstva-vnitra.aspx

    To je teda sila:

    „Cíl koordinované komunikace je: Udrzet ve verejnem prostoru sdeleni, ze hlavnim vinikem soucasne krize a jejich pokracujicich dopadu na Ceskou Republiku je Vladimir Putin a jeho agresivni imperialni politika“

    Tohle urazi moji inteligenci, protoze jak pise autor, hledani pravdy je proces, a ja si rad popovidam s lidmi kteri tomu veri, ze za vsechno zle na svete muze Putin. Rekl bych jim, ze Putin je jen jeden clovek a za vsechno zle na svete tudiz nemuze moct.

    Nicmene, serou me tihle „koordinovani komunikatori“. V mladi po hospodach jsem se naucil bavit s lidmi jako s jednotlivci, a jako stary tramp jsem veril tomu ze jsme konecne dohnali USA s jejich „absolutni svobodou slova“.

    Misto toho jsme po kratkem vyskoku z zumpy zalitli zpatky do hoven, kde vladni urednici vymysleji „plany koordinovane komunikace“ a hledaji univerzalniho vinnika vsech nasich problemu.

    V romanu 1984 od Orwella se ten vinik jmenoval Immanuel Goldstein, a pravdepodobne to byl Zid, podle jmena.

    No nic, kez by zase nekdo objevil Ameriku, byt rok 1620m, nevahal bych ani minutu a jel tam „svobodne uctivat Boha“, jak se tehdy, na konci stredoveku, rikalo „svobode slova, i po projevu…“

    1. Zijeme v blbe dobe, uz ani v USA to nejni, co bejvavalo. V podstate, pokud si chces svobodne neco zarvat, pak musis doma zavrit okna, dvere a nebydlet v byte. Ted jsem se bavil s kolegy, je nas dneska v praci jen par, co uz jim doma svatky lezly krkem a ti mi rikali, ze na Silvestra v poledne na care se konal (jako uz nekolik let) ceskonemeckej potlach, kdy si Cesi a Nemci jdou zanadavat na kdeco a jak to dneska stoji za hovno. V podstate pro Nemce takovy skoceni pres caru do Zeme krale Miroslava. A kolegove mi prave rikali, jak Cesi nadavaji, ze za chvili to bude Pulnocni kralovstvi i tam. Drzet hubu a krok, jako to bylo driv.

      1. Ja doufam ze se to podari zastavit, tuhletu novou totalitu.

        Muze nam byt utechou, ze „Imperia vybudovana ze Lzi“ zpravidla spadnou vlastni vahou, jen to vzdycky trva celou generaci nebo dve.

        Ale stejne mi to pripada fascinujici, jak rychle jde skrze masova media zblbnout cele narody. Rika se „zlati komunisti“ – a ja bych stejnym tonem dodal „ferovi nacisti“. Ne ze bych tomu nejak 100% veril, ale Nackove meli aspon to oficialni „ministerstvo propagandy“, a vsichni v Risi vedeli na cem jsou.

        Tihle s prominutim zmrdi z MVCR delaji praci Josefa Goebbelse potaji, „hlavne nenapadne“, a proto jsou to v me knize „zmrdi“. Protoze sve „pravdy“ nekomunikuji primo, z oci do oci.

        Misto aby hledali zlodeje a zavirali vrahy, coz je podle me duvod takove ministerstvo mit, tak tady vymysli nejakou nenapadnou „koordinovanou komunikaci“.

        Je to takova filosoficka otazka, jestli nackove davali na Junkers Ju 87 Stuku sireny kvuli tomu, aby „vydesili nepritele“, nebo to byla naopak varovna sirena, aby obycejni lide dokazali utect z mostu, tesne pred tim nez ho Stuky vyhodi do povetri?

        1. Ja jsem rad, ze jsem zazil… a uzil si to obdobi, kdy jedna totalita padla. Holt, obdobi radosti nebylo prilis dlouhe a ruzni pohrobci minule totality se dnes zase hrabou k moci. Doufam jen, ze to nebude zase trvat 40 let a ze moje potomstvo si take uzije tu euforii, jako ja v devadesatkach.

          Narod se da zblbnout pomerne snadno, protoze vetsinove uz blby je. Bohuzel. A prave diky demokracii vetsina pak dokurvi zivot i te mensine.

          1. Chtelo se mi napsat, ze by bylo priste dobre sledovat pocatecni znamky navratu k totalite, aby se tomu dalo priste celit drive, jenze to nenapisu, protoze to zda bude nebude totalita bohuzel rozhoduji jinde a uplne jini lide. Nikoli obcane ve volbach :-/
            Takze dokud nebudou elity(globalni) na takove vysi, aby nelpely na navratu jakehosi kvazifeudalismu, nikdy se jako lidstvo nikam nepohneme. Veskere zmeny nakonec budou opet koncit ve smyslu : elitni trida vs poddani.

            Z urciteho uhlu pohledu byl i onen pokus predchozich generaci o socialismus, jakkoli mel pozdeji destruktivni dopad na spolecnost, jakousi snahou o zmenu zaziteho vzorce elity+ zbytek looseri.

            Otazka, zda jako lidsky druh vubec mame sanci fungovat v jinem vzorci, ci nikoliv.

            1. Prechod k totalite je (kdyz vynecham fakt, ze jiz nekolikrat v historii bylo prokazano, ze je to logicky vyvojovy stupen demokracie) analogovy, takze ono to nastaveni prahu „a pristi mesic uz je to totalita“ je dost slozite, ne-li nerealne. I za minule totality si fura lidi nemyslela, ze zije v totalite, protoze s ni neprisla do krizku. Proste si tak nejak zili ten svuj zivutek a nemeli problem.

              Minula totalita socialismem byla, jak vime, protoze socialismus byl definovan jako obdobi prechodu. A to muze byt do aleluja dlouhe. Pro jistotu nas dnes nikdo zadnym obdobim prechodu uz nekrmi. Ty pindy z pocatku devadesatek, ze utahneme opasky a do patnacti let dozeneme uroven zapadu, uz dneska nikdo nerika. Jo, po triceti letech jsme dohnali zapad sedmdesatych let. To asi ano.

              Lidi je jako sracek a nekdo vzdycky prezije.

              1. Ty pindy z pocatku devadesatek, ze utahneme opasky a do patnacti let dozeneme uroven zapadu, uz dneska nikdo nerika. Jo, po triceti letech jsme dohnali zapad sedmdesatych let. To asi ano.
                Velice pěkně popsáno.

                1. Teď si máme zase utáhnout opasky, abychom zachránili planetu :-)

                  1. Teď si máme zase utáhnout opasky, abychom zachránili planetu :-)
                    Člověk s alespoň elementárním vzděláním v oblasti chemie chápe, že pálit ropné produkty ve vozidlech nebo uhlí v elektrárně je velká škoda. Samozřejmě ta pohádka o CO2 je opravdu velice nešťastná.

                    Myslím, že v ČR to není o utahování opasků. Spíše stále není odpověď, jak to z východních mezd zaplatíte…

                    1. No co, Cesi budou pres Lipskou burzu prodavat i dalsi produkty do EU. Slepici vejce za 5€, litr mlika za 15€,…

                    2. Škoda je mladý holky, když umře poctivá.

                2. Aniž by se pisatel zamyslel nad tím, proč musíme furtporád někoho dohánět.
                  Jinak samozřejmě velmi pěkně popsáno.

          2. Tak to zblbnutí bylo vidět už týden po 17. listopadu na Václaváku. Balkon Melantrichu, „A nyní příchází pan A!“, celej plac „A na Hrad.“, nemlich to samý přes celou abecedu, i když o většině abecedy věděl dav jen to, že není úplně v souladu s umírající oficiální politikou. Posedla mne již tehdy hříšná myšlenka, kdyby nějaký přepřiožralý spíkr utrousil „Je tu hovno.“, celej Václavák by řval „Hovno na Hrad!“

        2. Junkers mel Jerycho Trumpet aby vydesil.

          Varovat par sekund pred detonaci pri stremhlavem bombardovani je asi vtip tydne a takovou apologetiku nacisticke valecne masinerie jsem, pravda, jeste nevidel.
          Co dal? Nacisticky pozdrav byl ve skutecnosti naznaceni, jak vysoko skace sousedovic pes?
          Dve runy znak elektrikaru? A totenkopf jako pomucka mladym lekarum na hodiny anatomie?

          1. Na druhou stranu „nacistický pozdrav“ stejně jako svastika je hooodně starobylá věc, rozšířená (možná i nezávisle) po celém světě po tisíce let…
            To jenom čerstvě vylíhlí nadšenci, pro které dějiny začínají v krajním případě narozením jejich dědečka, to považují za něco druhově specifického…
            Stejně jako stav, kdy Vůdce (vožď, duce, caudillo, nebo třeba císař) vystupuje v uniformě (a uniformuje celý národ) je považován za typicky nacistický/fašistický/bolševický a jinde se nevyskytující…

            1. Kdyz muze valka na UA zacinat v unoru 22, proc by svastika nemohla zacinat se vzestupem NSDAP? Jde jen a pouze o hul, kterou chce nekdo nekoho mlatit, nic vic.

              1. ..
                Germanskou runu svastiku
                si na helmu cmaraly jednotky freikorps uz nekdy 1920 davno pred tim, nez AH pripluly prvni kaprici, od elit.

                https://alexanderandsonsrestorations.com/understanding-wwii-german-helmet-insignia/

                “After the fall of the Kaiserreich in 1918 it wasn’t long before German helmets with new insignia were being used. Between 1919 and 1920 paramilitary units known as the Freikorps battled communists in the streets of Germany, Latvia and Poland. These forces used hand rendered insignia on their helmets to identify their individual units. There were a number of different type of insignia used by these men. Photos taken during the March, 1920 Kapp Putsch show men from Freikorps Ehrhardt wearing large swastikas painted on the front of their helmets.”

                1. Zajimave. Ja jsem si vzdy myslel, ze to byla osobni Adova angazovanost a posedlost risemi a symboly.

                2. A toho smrťáka měli na čepicích už Fridrichovi husaři, nehledě na to, že Teutoni jsou odjakživa posedlí smrtí a destrukcí – viz vánoční výzdoba po bitvě v teutoburském lese, památník bitvy u Lipska a další a další artefakty.

                3. Svastiku používal i ten Švéd, co koupil finskému letectvu první letadlo, a na jeho památku používali Finové modrou svastiku skoro dosud.

            2. https://pbs.twimg.com/media/FlZ5oAKWYAMdALB.jpg
              zdvižená pravice je osvědčený pozdrav pokrokové avantgardy bojující proti mongoloidním hordám :-)

              1. V ty bedne, to je Kokainskyj?

          2. Other_user2 – je evidentni ze jste nepochopil co jsem napsal, a proto si myslite ze tady provadim nejakou „apologetiku nacisticke valecne masinerie“.

            Existuji ruzne zpusoby boje. Boj otevreny, kdy vyzvu protivnika „na ferovku“…

            Anebo taky boj skryty, kdy se zamaskovany jako had priplazim zezadu, a ustknu protivnika smrtelnym jedem, aniz by tusil ze na nej utocim.

            A vo tom moje poznamka byla. To same co o Stuce muzu rict o tanci Haka pred bitvou Mauru na Novem Zelande, nebo o zpevu „kdoz su bozi bojovnici?“

            1. Dobra, mozna jsem nepochopil, ale stale si stojim za svym, ze “varovani” sekundy pred likvidaci je asi tak fer, jako rict, “bacha strilim” vytahnou bouchacku a odprasknout nic netusiciho obcana… ale vzdyt jsem jej varoval, pravda coz?
              Abych to shrnul, ne houkacka na Junkersu podle me i historiku a i samotnych nacistu mela vzbuzovat v nepratelich des a hruzu. Coz se i celkem darilo.

              1. No hlavně to působilo jako brzda potřebná při příručkovém bombardovacím manévru. Děs a hrůza byl jen dodatečný, byť vítaný efekt. Tedy technické zařízení letadla, využité i k dalšímu účelu.

                1. Vítaný asi jenom pro úředníka za stolem v Berlíně. Údajně to bylo pro piloty značně nepříjemné, znemožňující radiovou komunikace a poškozující sluch.

                  1. Koho zajímá nějaký pilot? Design je určený politickým zadáním, konstruktérem a technickými možnostmi. Když to někomu na ministerstvu letectví přišlo cool, tak to tam prostě bylo. (údajně to bylo na základě nějaké předchozí soutěže letadel, kde tento způsob bombardování poskytoval v té době nejlepší výsledky a tak se toho chytli a drželi). I v týdenících pro plebs to vypadá cool. Velké letadlo s nebojácným nadčlověkem v kokpitu mrdá velkou bombu na nepřítele. Chtěl byste místo toho v kině jen nějaké neosobní tečky nad mrakama co zbaběle hází svinstvo na lidi dole? Dneska si v týdenících pouštíme z téhož důvodu Himmars a drony.

              2. Other User2 – jo, vzbuzovat „des a hruzu“, a co je prirozena reakce toho kdo se vydesi a vyhrozi? Ze zacne zdrhat…

                Ale to je jedno, kdybych argumentoval jako vy, tak muzu napsat ze dneska je to mnohem lepsi a humannejsi, nez za Nacistu, dneska se pri sireni „svobody a demokracie“ lide ani nedozvi, co nebo kdo po nich strilel…

                https://www.wsj.com/video/footage-us-soldiers-fire-on-iraqi-civilians/7B813170-68ED-4918-9813-4DD7BF32D79B.html

                1. Zdrhat zacit muze, kdyz to stihne. A vzhledem k ucinnosti Ju na zacatku valky (pozdeji uz tolik ne), to vypada, ze to opravdu nebyly holubice miru s klaksonem.
                  Nevim, kde se v lidech bere latentni adorace nacismu, jestli je to nejaka fyziologicka reakce na soucasny kulturni lgbt marxismus, tak je sice pravda, kluci s blesky na klope by poradek v nejasnem poctu pohlavi udelali velice rychle, ale potiz je, ze tim by to zdaleka neskoncilo.

                  1. Other_user2 – OK, vidim ze vasim zamerem neni normalni diskuze, ale prekrucovani toho co rikam, a kriva obvinovani se zamerem udelat ze me nejakeho „latentniho obdivovace nacismu“.

                    Ja nikde nenapsal ze Stuky byly holubice miru, a zrejme podle nejake prirucky pro „troly“ tam jeste prihodite veci o LGBT, uplne mimo tema. Tudiz, preji hezky den, a muzete si jit hledat jinou obet vaseho trolovani…

                    1. Barn Swallow:
                      „..Ja nikde nenapsal ze Stuky byly holubice miru..“
                      – – –
                      Já ti ale obouchám o xicht tvoje bláboly „MiG-15 byl okopírovanej Ta-183“ a „vyznám se v aerodynamice“, když už sem motáš nějaký Stuky…

                      :OD

                    2. a hele, corona, dalsi zmrd jenz prekrucuje a lze!

                    3. Barn Swallow:
                      Tohle vypadlo z tebe: „MiG-15 byl okopírovanej Ta-183“.
                      Je to nesmysl.

                      .

                    4. Tak argumentace, ze Ju mel vlastne vyhodu, ze svoje obeti kvilenim varoval a dal jim sanci na utek. To je apologetika, jako prase. A davat to dohromady s pomrkavanim, “koukej, jaci byli Nemci kabrnaci a fer valecnici”, to uz chce silny zaludek. Kdo se proti tomu ohradi, je troll. Jo to dava smysl.

                    5. Other User2 – ne ze ten kdo se proti tomu ohradi, je trol. Ale ten kdo zamerne prekrucuje co druhy rika, a zarputile si to nenecha vysvetlit, a k tomu prihodi par krivych obvineni – ten smrdi trolem jako prase.

                  2. Proc do letadel tahat nacismus? Moje prvni pistole byla CZ75, znamena to snad, ze adoruju bolseviky? Nebo muj UAZ, to adoruju RA, CSLA, nebo koho vlastne, ze jeste dneska UAZy armada ma?

                    Techniku bych z politiky vynechal.

                    1. Sysop, to ale nejde protoze oni tady nejsou kvuli diskuzi, ale aby tu diskuzi zkurvili srackama, tot muj osobni nazor.

                    2. Clovek se nesmi nechat. Docela pekne to resi DF. Odpovi, na co chce, sere na ten zbytek.

                      Ja si pokecam s kazdym, kdo ma o pokec zajem. Jakmile se do mne zacne nekdo srat, jde do ignore. Pokud mi tema nevyhovuje, nebo mu nerozumim, tak debatu koncim.

                      Dneska jsem tady smazenej dusenej, protoze jsem jedinej na celym oddeleni, vsichni jsou na dovolene a stouram se fprdeli. Ale doma mne to uz nebavilo, divat se, jak vylejzaj snezenky.

                    3. Ono zalezi, kdy je ta technika pouzita Stuky by dnes na leteckym dnu asi taky nevzbuzovaly nacisticke konotace u jejich soucasnych pilotu.

                    4. Ja myslim, ze to nic s nacismem nevzbuzovalo ani tehdy. Tehdy to asi podporovalo pocit sily, jako ma dneska kdejakej fanda Baniku. Ostatne tohle je presne to, co dela rozdil mezi holcickama a chlapeckama a nejsou to ruzovy backurky. Proste kluci maji radi veci, ktere jim zvedaji muznost. Stuka po technicke strance je fajn ero a ti, co v nich litali, to povetsinou delali proste proto, ze chteli litat. Tech echt zapalenejch nacku, co by riskovali krk na fronte do letadel denne moc nelezlo.

                    5. Sysop – ja si myslim ze v tom nacismu jsou dve veci: Obycejni Nemci co byli „koordinovanou komunikaci“ z ministerstva propagandy vyhnani do valky proti celemu svetu, a potom to „ministerstvo propagandy“.

                      Obycejni nemci co naleteli „nacisticke konspiraci“ ovsem vyznavali tradicni nemecke hodnoty, jako „ferovost v boji“, hrali si na „rytire“ a „bojovali za dobro“… Obycejni wehrmachtaci tehdy o nejakych koncentracich nemeli ani sajna..

                      No a pak tu byli ti „konspiratori“, ti ktere bychom nazvali „opravdovymi nacisty“, a tem vyhovovalo ze je obycejnej Nemec tak blbej, ze jde bojovat do Stalingradu, a jeste to povazuje za „svou cest“.

                      A co se Stuky tyce, ta vznikala jeste v dobe kdy si Nemci hrali na Rytire, a tudiz s konceptem „nase zbrane delaj randal, at vsichni vi ze jsme na valecne stezce“ – nemeli problem.

                      Oproti tomu dneska je to samej „neviditelnej stihac“, propaganda se dela „skryte“, a na civilisty se utoci z takove vysky ze civilisti ani nevi ze se neco blizi…

                      To je to co mi prijde jako moralni upadek, co se tyce techniky boje, a podle me je to dneska jeste horsi nez za Nacistu – mozna ne u nas, ale na blizkem vychode jo, treba. Coz ovsem neni zadna objhajoba Nacismu.

                    6. Barn Swallow:
                      „…A co se Stuky tyce, ta vznikala jeste v dobe kdy si Nemci hrali na Rytire, a tudiz s konceptem „nase zbrane delaj randal, at vsichni vi ze jsme na valecne stezce“ – nemeli problem. …“
                      – – –
                      Vypustils další blábol…

                      .

                    7. Konstrukce štuky je daná několika věcmi. Luftwaffe byla chápána především jako podpora pozemní armády. S tehdejší technikou tohle byla cesta jak přesně bombardovat bodové cíle. Taková smart zbraň třicátých let. A druhá věc je, že vedení země tvořené bývalými dobrodruhy bylo posedlé konceptem rychlého rozhodného úderu. Všechno tohle štuka splňuje. Rytířství bych do toho fakt netahal.

                    8. To jsou s prominutim kecy k zbliti, Nemci jsou Germani, chovaji se tak, bezohledne a agresivne, stejne jako treba Anglicani nebo Holandani. Ano, vybudovali nasi civilizaci a techniku, maji hodne zasluh, ale nejake omlouvani, ze Wehrmachtak neni Esesak a ze sel za nejakymi idealy a v klamu…

                      Nemec ma tu zasadni vlastnost, ze posloucha vedouciho, viz soucasna opet srackozni situace Nemecka po Merkelove. Reknete jim: Zidi musej do plynu, potrebujeme vychodni Lenesraum, potrebujeme negry do Nemecka, potrebujeme vypnout jaderky — a Nemec, debil, posloucha.

                    9. (bylo @Barn Swallow)

                    10. Re: turbosele2.1.2023 v 13:09

                      Mezi nama – a on Cech dela neco aktivneji, nez ten Nemec? Skoro bych rekl, ze ten Cech taky jen nadava po diskusich, ale dluhy za UKcka si nasekat necha, zvednout ceny elektriky take, zdrazit zradlo take,… tak mi ukaz pet rozdilu mezi Cechem a Nemcem. Ne, staci mi ty rozdily dva. No, mozna mi bude stacit i ten jeden.

                    11. @SysOp 2.1.2023 v 13:44: ja rozdily mezi Cechem a Nemcem vidim. Napriklad Nemec vic posloucha (coz je nekdy dobre, nekdy spatne). Nemec (Anglican, Holandan) je nelitostnejsi zmrd. Cech se vic flaka. Nemec je (nebo byl, dokud to nebyl Turek ci povalecny degen) presnejsi, Cech kreativnejsi. Rozdily tam v prumeru jsou.

                      (Aby nahodou nebyly me vyroky nekam lzive extrapolovany: hlasim, ze znam netypicke Nemce i Cechy vlastnosti spise opacnych, hlasim, ze znam Itala pecliveho a presneho jak Nemec [asi je z Lombardska?], znam dokonce jednu fajn Cikanku, ktera ma VS a uci matiku,…)

                    12. Re: turbosele2.1.2023 v 14:05

                      Jo, tak stran pracovniho nasazeni a pristupu, o tom bych mohl vypravet. Ale stran politiky a vzepreni se verchusce, jsme jedni za 18 a druzi se dvema za 20.

                    13. Barn Swallow:
                      1901 prvni Plamenomet, prvni uziti Nemecko 1915
                      1917 prvni uziti plyn Yperit, Nemecko
                      – dve nejodpornejsi zbrane 1. svetove, kde je ferovost?

                      A druha svetova valka to nebyly jen Stuky, co V1, V2? Skutecne rytiri…

                    14. Turbosele, s tim uplne nesouhlasim, Nemci jsou proste lidi, a lidi, a podle me obycejny Nemec skutecne byl oklaman tehdejsi nacistickou propagandou, ktera se ovsem odkazovala na ty „rytire“, aspon na zacatku valky.

                      Other User2 – proc nesrovnavas to co srovnavam ja, Stuku se sirenou treba s modernim americkym dronem? Co ode me ocekavas, ze ted budu chvalit pouziti bojovych plynu a plamenometu??

                    15. Tim jsem ti vyvratil tvoje nesmysly, ze Nemci byli fer valecnici. Ne, vzdycky sledovali jen pragmaticnost a ucinnost. Vcetne nahaneni hruzy nepriteli pro zvyseni psychickeho ucinku.
                      A tvoje kecy o neviditelnem dronu/stihacce/bombarderu. Yperit byl co? Namalovanej vodovkama asi… uz si me dej do ignore, ty trolle.

                    16. @BS: pokud pracujeme s pojmem „obycejny Nemec“ jako jakymsi nazorovym medianem nemecke populace na uzemi Nemecka, tak tvrdim, ze ten dostal to, co zasluhoval. Resp. behem povalecneho vyvoje dopadl jeste velmi dobre.

                    17. Other User2 – a jsme opet u toho ze ty zde prekrucujes co jsem rekl, nerkuli primo lzes. Psal jsem o Stuce, ze mi to prijde jako fer zbran, protoze cele okoli vi ze utoci a odkud. Ale ty nejsi schopen prijmout tento muj jednoduchy argument, a furt se snazis vymyslet jak mi prifarit nejaky sracky kolem.

                      „Nahaneni hruzy nepriteli“ je podle me stejny koncept jako ze „slova muzou ranit a proto musime zakazat svobodu slova“ – proste sracka.

                      Sticks and Stones may break my bones, but words can never hurt me!

                    18. Luftwaffe byla nejnacifikovanější složkou německých ozbrojených sil – celkem logicky, velitelem byl špičkový nacistický politik, navíc se jednalo nonové, moderní těleso bez velkých tradic, které byly ještě přerušeny zákazem po Versailles.

                      Sirény fakt neměly nic spolčného s varováním, že jsme tu, byla to jednoznačně psychologická zbraň – střemhlav se řítící letadlo vyvolává u lidí na zemi (či na moři) dojem, že se řítí přímo na něj, a to je ještě zesíleno tím kvílením. Stuky zase takovou nosnost neměly, těch bomb by rozhodně paniku nevyvolalo.

                    19. Re: Jihočech Honza2.1.2023 v 13:51

                      Ale jo, i Heydrich byl pilot, ze. Ale je to, jakobych prohlasil, ze Remek byl kovanej bolsevik a proto mohl letet v rakete. Velitele bezpochyby byli kovani, ale bezni piloti chteli hlavne litat. A pokud bylo k tomu nutny bejt v NSDAP, no tak tam proste vlezli.

                    20. Re: turbosele2.1.2023 v 13:25

                      Ano, take jsem uz nekolikrat slysel, ze Cesi maji presne takovou vladu, jakou si zaslouzi. Tyhle myslenky se hodne dobre ujimaji.

                    21. Popravde vubec nevim, zda maji Cesi vladu, jakou si zaslouzi, pral bych si, aby tomu tak nebylo, ale co kdyz je to pravda.

                    22. Re: Other_user22.1.2023 v 13:10

                      Jaky je rozdil mezi plamenometem a hazenim granatu z qadrokoptery? Jako, ze kdyz jeden uhori, tak to ma horsi, nez kdyz ma streva vsude okolo sebe?

                    23. Jihočech Honza
                      2.1.2023 v 13:51

                      Luftwaffe mozna byla plna Nacistu, ale kdyz se pridrzim te Stuky, tak tam nekde v pozadi stal pan Junkers, kterymu Nacisti sebrali veskere podniky protoze se te valecne masinerie odmitl zucastnit, a potom taky Ernst Udet, ktery kdyz videl kam to Nacisti vedou, udajne radsi spachal sebevrazdu, nebo byl zasebevrazden?

                      To jak se nakonec „Nemecky zpusob boje“ behem „totalni valky“ vyvynul, je na jinou diskuzi, nez moje filozoficka otazka jestli je pri valce lepsi delat randal at lidi vi ze se valci, nebo jestli to vsechno delat potaji, nenapadne, ze zalohy – jak se to dela dnes?

                    24. Chirurgicky :-)

                    25. Ale vážně, tohle není nic nového. Když legendárnímu kralevici Markovi ukázali novou mušketu, poznamenal prý: „Se vším junáctvím je konec“, odešel do své jeskyně a smutkem zemřel.

                    26. Jaky randal delal presne Yperit?
                      A takhle si tu holt tlachame…. Nekdy se tem Elitarum ani moc nedivim, ze nama tolik opovrhujou…

                    27. Udet to zabalil ne proto, kam to vedli, ale protože viděl, že on to nedokáže nebo nemůže vést.

                    28. Barn Swallow – Hugo Junkers byl v době, kdy se Stuka rodila na rýsovacích prknech, v domácím vězení. Junkers byl pacifista, který se s výjimkou konstrukcí pro Kaisreliche Fliegertuppe věnoval výhradně konstrukci civilních strojů. V roce 33 mu byla firma vyvlastněna, a on sám neměl na další produkci žádný vliv, do své smrti se věnoval architektuře a průmyslovému designu.

                    29. Granáty už jsou v zástavbě nahovno, leda tak v terénu – vojenských zákopech a opevněních, kde škody nevadí, nebo jsou dokonce vítané.
                      Do zástavby je momentálně asi nejlepší ta termobarika. Pšoukneš to tam, lidem to rozškube plíce, ale skoro nic to nezničí, maximálně tak okna, páč jde o implozi, vysátí kyslíku z daného prostoru bleskovým shořením toho aerosolu, ten aerosol tuším neexploduje, jen prudce shoří. Ale můžu se mýlit, kdyžtak mě prosím opravte.
                      Pak, po použití menší termobariky, už jenom z víceméně nepoškozeného baráku vymeteš/vyneseš/vysaješ ty zbytky, vymaluješ a můžeš zase bydlet :D
                      Granát v obýváku, to je barák fakticky na odpis, minimálně staticky, páč exploze a fest rychle lítající kusy litiny, ne imploze.
                      Termobarika ani zdaleka nedělá takový kravál, jako výbušniny/trhaviny.

                      Mmch. líbilo se mi, jak se Pražáci komplet vysrali na nějaký hřibovský zákazy pyrotechniky. Na wenzelplatz opět tradiční „válečná zóna“ a bordel jako obvykle (a jako obvykle 1.1. ráno perfektně uklizený). Viděl jsem na kterémsi mainstreamu větší sérii fotek od Hassana :D Nesrali se s tím – balíky po 16 a po 25ks, asi tak 30cm vysokých, tlustých raket, no žádná plivátka to nebyla :D
                      Sám jsem měl fenku, hodného a oddaného křížence špicky s místním pomrdným. Taky z toho rachotu nebyla nadšená, třebaže nijak nevyšilovala a nevyla, byla z toho nervózní a zašívala se pod regálem v komoře, kam to tolik nedoléhalo.
                      Proto vím, že stačí si u veterináře vyzvednout pár 50mg tabletek Phenaemalu, to je starý dobrý phenobarbital. Psíkovi po posledním venčení, někdy okolo sedmé-osmé večerní, dát čtvrtku-půlku podle váhy do něčeho, co má moc rád – a psík zbytek večera i tu půlnoc pohodlně, bez následků, strachů, vytí a depresí, prostě prospí..
                      Nechápu, proč se okolo jednoho dne v roce dělá takový cirkus a musejí se vymýšlet vyhlášky, zákazy, pokuty a buzerace.

                    30. Ja mam psy, vzdy jsem psy mel a presto nevidim duvod, proc se druhejm srat do zabavy. V nasi prdeli maji lidi kdejaky zvirata a ptaky a presto se strilelo prakticky dva dny po vecerech. Ale rozumne. Zadny petardy, jen kompakty do 25 mm. Rakety jsem jim rozmluvil uz pred lety, ze je to akorat cesta do pruseru, protoze nikdo nevi, kam ten klacek spadne, koho/co trefi, eventualne prilisna duvera ve stabilizacni ucinek uz podpalila ledacos ledaskomu.

                      Takze kompakty, kompakty, kulovky. A nikdo se nevzteka. Je to o tom, ze kdyz lidi poslouchaji celej rok kejhani, buceni, kviceni, stekani a rehtani, tak holt zase jednou oni den dva v roce delaji bordel. Je to o toleranci a ta v nasi prdeli funguje.

                      Jsem rad, ze uz neziju ve meste, kde je akorat oboustranna nenavist. Jedni delaji bordel s petardama uz v poledne a druzi udavaji, koho muzou, protoze jejich hafik, kterej jinak sere na chodnik a steka celej den, kdyz jsou v praci, je ten den zalezlej pod posteli a ma stresik.

                      Mimochodem – normalni pes stres ze strileni nema. Problem je jen v tom, ze ti psi se k tomu strileni behem roku nedostanou a tak pak nevedi, co se vlastne deje. Moji psi se mnou jezdili jak na hony, tak na ohnostroje a vzdy to meli v pazi.

                    31. Naši čoklové to neřešej.Podle mě to berou jako divnou bouřku.Kdysi jsem měl jezevčíka a ten byl taky v klidu.Dokud petarda nebouchla tak dva metry od něj.Od té doby trávil Silvestra ve vaně.Jinak u nás letos ohňové oslavy mírné.Lidé šetří a hlavně maj tušení, že kromě toho, že se dožili není nic moc co slavit.

                    32. A ta vana mela funkci jakou? Docasne vezeni, z ktereho se pro kluzkost hure utika, nebo nepropustna schrana ((tm) Dopravni podnik) proti uniku provoznich kapalin?

                    33. turbosele: To si vybral sám.My jsme mu tam po venčení vždy myli tlapky a asi se tam cejtil bezpečně.Každopádně, jakmile začli venku bouchat, sápal se tam.

                    34. Aby to nevyznělo divně, tak ta vana samo nebyla napuštěná s pěnou a kačátky a nebyl drogován.

                    35. Sysop
                      2.1.2023 v 18:54

                      problém bude nejspíš v tom větším frekvenční rozsahu psího ucha, pro který jsou některý ty kraviny hodně nepříjemný

                    36. Je to o zvyku. Pes je uplne normalni zivocich, ergo xenofob. Staci mu ukazat, co to je a ze to je sranda a vetsinou to zacne ignorovat. Kdyz ma nekdo stesti, tak si to pes spoji se zabavou, pokud ostatni taky janci a pak je to idealni. Ale to je klika, ne pravidlo.

                      Uplne staci brat psa na cvicak, kde se cvici pro myslivost. Pak si pes na vystrely zvykne a neresi je. Nasi retrivri se po vystrelu nesapou ven pro kachnu, takze taky klid.

                    37. Dovolil bych si zopakovat prosbu, kterou jste mi již jednou odmítl, a nevím, jestli jste to tenkrát špatně pochopil, nebo já blbě formuloval či byly hvězdy ve špatném postavení. Jistě by tu mnoho lidí uvítalo krátký souhrn stran zábavné pyrotechniky. Argumentoval jste tím, že každý si tají své postupy, ale já myslel spíš obecné záležitosti, jako rozdíl mezi raketou, kulovkou, kompaktem, výhody, nevýhody, na co si dát pozor. S překvapením jsem zjistil, že spousta lidí v tom má bordel. Jistě, dá se to většinou po kouskách vyhledat, často i v některých Vašich příspěvcích, ale souhrn od Vás by jistě potěšil víc lidí. K opakování prosby mne přiměl jinak chvályhodný televizní spot, jak to dělat a nedělat, v závěru však dle mého zabitý přivázáním kompaktu k zatlučenému roxoru, který však násobně výškou převyšoval kazetu. Při představě, že ten roxor bude ohnutý nad kazetu jsem trochu nejistý. A dorazil to desetiletý syn, který přišel s moudrem, že na zajištění kompaktu stačí čtyři cihly. P. S. převrácený kompakt šijící do aut a fasády jsem zažil včetně vůně pálících se vlasů a silonu.

                    38. To je na Sysopa, už jsme hodně zanořený.

          3. né vole, to samozřejmě znamená ukázku, kolik bylo v bitvě u Charkova sněhu…

        3. To s těmi štukami a humanitárními sirénami, to je dobré. To by si němci měli vzít za svoje a dávat do do učebnic, jako příklad humanitárního bombardování. Ano, už tehdy.

    2. takže příliš hodný Vladimír může za to, že mám hlad:-)

      1. Co jsem tak cetl (radeji nesledoval zive) ruzna novorocni prohlaseni ruznych ceskych politiku, tak ano, je to tak. Vladimir muze uplne za vsechno. Jeste je potreba nejak ideologicky zatahnout ten gap od roku 89, protoze predtim taky mohl za vsechno. Jen to byl jinej Ivan. Dulezitej je ten signal – v zadnem pripade za to nemuze nikdo u nas.

  7. Chytře napsaný článek. Autor se nám nějak snaží podsunout narativ, že Putin je nevinný.

    1. To jste tam fakt našel? Mrkněte i jestli vám neucpal odpad nebo nezaseknul výtah.

    2. Nemáš ty zrovna vylejvat polívku na nějaký obraz?

      1. Spis by se mohl prilepit nekde v tunelu ke glajzam.

        1. To je sichr :)

    3. Já to vidím takto: autor se nám snaží logicky vysvětlit, že ti, co věří vládním fialistickým narativům jsou tupí kokoti. Věřím, že při čtení tohto článku musejí zažívat kognitivní disonanci, což vede k agresivním pojevům vůči autorovi.

    4. Áno, článok je vzácne vyvážený a „nad vecou“. Asi dva odstavce o roztomilých rošťákoch zo Sovietskeho zväzu (prípadne Ruska) a zvyšok oheň a síra na prehnitý Západ, USA a Fijalu.:-)

      1. To máš tak, ty vole, někdy historická fakta a zkušenosti člověku obrátí narativy úplně naruby.

  8. Jupíci
    :unsure:
    Adam to tam rozsvítil. B-) A editor „znojmo vidím tě dvojmo. :yahoo:
    https://zvedavec.news/nazory-9500.htm?status=new

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017