Pravda o současné Ukrajině - zpět na článek

Počet komentářů: 1 414

  1. Ještě k propagandě a statistikám. Třeba současná situace probíhá tak, že Rusáci vyšlou průzkum, ten s očekávanými ztrátami najde nějaké ukrajinské pozice, které nahlásí a za pár minut to místo vymaže dělostřelectvo. Rusáci přiznají ztrátu na průzkumu 1-2 vojáky, v zákopech pak nafotí nějaká rozsekaná těla a vykážou ztrátu Ukrajinců 40-50. Ukrajinci stejnou akci vykážou tak, že zlikvidovali průzkum, což je 6-10 vojáků a stáhli se, takže Rusáci stříleli na prázdné posty a mrtvoly si tam dovezli kvůli promu. Ztráty Ukrajiny 0.

    A teď se v tom vyznejte:-) Jinak jsem četl, že CNN uvádí ztráty Rusáků kolem 2 tisíc, což plus mínus pár stovek odpovídá informacím ruské armády. U Ukrajinců se ale odhady liší o desítky tisíc, takže kde je vlastně pravda? Prostě válka = propaganda. A mrzí mě, že jsme stranou konfliktu i na poli mediální.

    1. Obě strany mají svou propagandu, to je jasný. Problém ovšem vidím v tom, že my jako 3. nezúčastněná strana hltáme informace jen z jedný strany a pomalu z Ukrajinců děláme polobohy a chrabré bojovníky. Ani hovno, můžou si s Rusákama podat ruce. A to že tam dost věcí smrdí (Hunter Biden a jeho napojení na plynový business, biologické laboratoře USA,..) je taky pravda. A že tam bujel nacismus taky nelze popřít.

      https://i.kym-cdn.com/photos/images/original/002/328/648/0ad.jpg

      https://i.imgur.com/YkQqvuv_d.webp?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

      1. Je to tak, jsou různou stranou stejné mince a zvenčí jsou rozlišitelní jen tím, že jedni nenávidí druhé. Jiný rozdíl abys pohledal (řeč neberu, protože rozdíl stejně nepoznám).

        1. to ja celkem rozeznám teď, jak tak poslouchám nějaká videa, kde misi ukrajinštinu a ruštinu, jo povinná ruština na zš/sš/vš něco v te palici zůstalo. A do toho me napadá, jak jsme si dělali trochu srandu v mladosti z vychodniarov od Stropkova a okolí kde se mluvilo rusínsky, takový mix slovenštiny a ukrajinštiny.

    2. Me jsou ztraty obou stran u prdele. Ztratama se valky nevyhravaji.

      1. to sysop

        tolik práce dalo všechny ty ztráty vyzdrojovat a zanalyzovat… a fčil abychom začli znova

      2. Jistě, Materialschlacht je nesmysl a von Clausewitz byl hlupák. Ještě že si tě do toho rajchu pořídili.

  2. Naprosto přesně a objektivně je „kolorit“ badnerovské verbeže ztvárněn ve snímku „Volhynia“ a to ještě autor tak 60 % ukrajinských zvěrstev (omlouvám se zvířatům) neukázal… Tzv. „vláda“ v naší zemi tuhle sběř podporuje a štve lidi do války; ty šibenice, které už jednou před PS stály, se klidně mohou zvětšit…

    1. Neviem, či tu niekto spochybňuje zverstvá na Volyni, takže je to vykopávanie otvorených dverí.

      Až na to, že nechápem, prečo sa to generalizuje na celú populáciu Ukrajiny po 80 rokoch – keď je reč o Nemecku, tiež sa vždy spomínajú koncentráky a činy esessákov? Však nejakých náckov je možné nájsť dnes aj tam…

      1. Problém je hlavně v tom, že se Ukrajinci k této své minulosti oficiálně a hrdě hlásí, místo aby se za ní styděli a poslali ji na smetiště dějin. Jinak by přece nemohla existovat hesla jako „Bandera je naše víra“ apod., která jsou tak kvalitně natlučená do populace, že se jimi ohánějí i obyčejní, jinak slušní lidé. Dost to připomíná nacismus v Německu, taky mu podléhali slušní lidé…

        1. 1*

        2. Ano, je to chyba, je to morálně špatně a budou-li se chtít přidat na Západ, budou se toho muset zbavit.

          Akorát mi řekni – když Rusové úplně stejně systémově a masově glorifikují Stalina a dokonce Džerzinského, který páchal ještě horší sadistické zločiny než Banderovci, zato ještě déle – to je cajk?

          1. @JM
            Je to úplně stejné jako když tady oslavujeme ty co zradili dva císaře, stříleli u Zborova proti krajanům a pak terorizovali celou Sibiř.
            Běločeši, první fašisti na širé Rusi!

            1. slova by měla mít svůj význam a kradení významu slovům je špatně. fašismus je systém s uctívaným silným a neomylným vůdcem a spojení korporátů s politikou a případně s odbory a prorůstání celou společností – v našich podmínkách je jasně fašistickým prvkem třeba nějaká ta tripartita. u legionářů (jakkoli na nich nenechávám niť suchou) zas tak moc fašistických atributů neshledávám.

              definice fašismu ovšem sedí jak hrnec na prdel na současnou matičku rus a na její středoasijské satelity. nebo třeba na směřování systému u nás za Babiše.

              nenechme si to slovo ukrást od rusáků, kteří touto nadávkou častovali nacionální socialismus, aby popřeli jeho příbuznost se socialismem třídním. a ostatně, rusko označení fašismus či fašisti používá jako universální termín pro označení kohokoli a čehokoli, co rusku servilně nepřitakává.

              1. @LB
                kult TGM a založení korporátu Legiobanky (z ruského zlata jak praví báje a legendy)
                nestačí.
                Benito se v nich a husitech beztak inspiroval, ve světle zdejších názorů trvám na protofašismu českých eee československých legiii, a všichni kdo jsou proti jsou fašisti taky!
                Uštvali k smrti i světce císaře Karla I., doslova viribus unitis! ;-)

              2. Lukas B.
                Tripartita je známka fašismu? No to mě podrž.

          2. No Stalin vraždil především je samotné, a ještě se jim to líbí, což je poněkud zvrhlé:-) Nicméně to úplně neshledávám jako celospolečensky aktuální téma v Rusku – kde vidíš systémovost a masovost, když navíc tamější KSČ je dneska považována za stranů trollů páté kolony? Ten pohled na minulost tam potřebuje obecně ještě trochu odstup, to je fakt, ale Stalin určitě nevisí v pokojíčku každého školáka.

            1. Třeba v tom, že Putin veřejně vychválil Stalina coby „efektivního manažera“ a „silného státníka, který zachránil svět od fašismu“. A systematicky Putinem samotným i jeho státními médii vytvářeném narativu, že Stalin postavil „silné Rusko“. Paralelně ovšem roku 2015 Putin veřejně vychvaloval i sovětsko-nacistickou smlouvu.

              Nebo Kremlem schválená oficiální učebnice dějepisu pak navazuje na Putinův proslov a udává, že „Stalinova politická represe mobilizovala běžné občany i správní elitu.“ A Putinův výrok, že stalinistické čistky podle Putina „nejsou nic, za co by se Rusko mělo stydět“, protože jinde se děly ještě horší věci. Nebo třeba že Putinovy státní úřady převzaly permské Muzeum Gulagu č. 36 – a předělaly jej tak, že oslavuje „příspěvek Gulagů ve vítězství Velké Vlastenecké Války“!

              KGB mučila své vlastní obyvatele „především“ jen co do počtů – jenže kamkoli proběhla invaze Sovětů, tam jako první odvlekli, povraždili a umučili elitu po mongolském vzoru. Pobaltské státy, Polsko – a nakonec i Praha.

              Společně s prvním předvojem Rudé armády dorazil do Prahy i SMERŠ, který okamžitě začal „zatýkat“, mučit a popravovat československé občany včetně našich důstojníků.

              1. Sám vidíš, že se s tím prostě dodnes nedokázali naučit pracovat, ale co vím od lidí, Čechů, co žijou v Rusku, se to tam s tím Stalinem vůbec nehrotí. I Lenin tam má sochy a sere na to pes. Důležité pro ně je vítězství a vojáci. Zatím ale neumějí naložit s SSSR, KSČ, KGB atp. To chce svůj čas asi.

                Já bych třeba na Stalinovi našel dokonce jedno pozitivum – likvidaci Trockého. Protože to byla taková svině, která převyšovala všechny doposud zmíněné pány. A Trockého permanentní boj za komunismus na celém světě Stalin z pohodlnosti naštěstí nesdílel. To by bylo ještě mnohem, mnohem hůř.

              2. Československé občany ruského původu, slušelo by se dodat. Vyvolalo to podobnou pozornost, jako anexe Podkarpatské Rusi.

                1. JH: zdaleka nejen. Odvlékali, mučili a popravovali i československé důstojníky a politiky národností i občanstvím, kteří před válkou sloužili na podkarpatské rusi.

                  1. Ale u těch emigrantů to mělo opravdu masový charakter, tisíce lidí.

              3. Jinak pokud bys bral třeba stalinské čistky ve vedení země, tak ty byly dokonce chválihodné. Zlikvidoval všechny ty svině z minulosti, a že mezi nima byla těžká jména. Kameněv, Zinověv, Jagoda, Ježov… Já vím, jaks to myslel, ale vidíš, že se tam kousek pozitivna najít dá:-) Ne, nechci to zlehčovat, jen si myslím, že tou svou paranoiou Stalin vlastně oslabil zrůdnost režimu v SSSR pro padesátá léta až osmdesátá léta. Nechtíc.

              4. Hele a kdo teda postavil to „silné Rusko“? To samo? A války se svaz neúčastnil? Divný, že pak za to dostali půlku Evropy.
                Ono i například nacistické Německo mělo celkem dost efektivních manažerů. Já jen jestli nerozporuješ něco, co je třeba pravda. Co já si pamatuji tak Stalin se moc nemazal s těmi, kteří naslibovali výsledek a pak nedodali.
                Našel jsem různé Putinovy komentáře, ale vychvalování nebylo ani jedno, ale zato jsem během hledání našel, že polský velvyslanec v Berlíně ve 30. letech chválil to, že nacisté chtějí zbavit Evropu Židů. To jsem třeba nevěděl.

                1. Silné Rusko postavili ti chytřejší z carů, od Petra velikého přes Kateřinu velikou až po reformy posledních dvou carů. Ti vytvořili jádro ruského průmyslu včetně vojenského a nejlepší pozemkové a zemědělské reformy. Mikuláš II. byl sice ke konci úplně mimo, jenže před válkou měl jako prioritu rozvoj železnice a průmyslu v Rusku.

                  Debilní bolševici to jen všechno zničili – je nezpochybnitelně prokázáno z ruských a sovětských ekonomických ročenek, že Bolševici snížili produkci oceli, uhlí i roční nárůstek železničních tratí o desítky procent a teprve nazpátek na carskou úroveň se vyhrabali v 50. letech.

                  Ostatně stačí si přečíst, jak bolševici naložili s železničním inženýrem, který prodloužil trať Moskva-Kazaň z 200 na 2000 km. Je to ta historka, jak mu nejprve pod hrozbou popravy přikázali poslat na trať tak těžké vlaky, že ji zničí, a pak ho zastřelili na sabotáž když se stalo přesně to, před čím varoval. Akorát že je to pravda. Jmenoval se Nikolaj von Meck.

                  1. Tomu snad sám nevěříš.
                    Na konci 19.století silné zaostávání za ostatními státy, chudoba, opožděná průmyslová revoluce, opožděné reformy, které někteří caři blokovali, nevolnictví následně vystřídané samoděržavím a revoluce proti chudobě a zaostalosti snad všech vrstev obyvatel už na začátku 20.století, následně i pro Dohodu malý přínos kvůli slabé ekonomice a špatně vyzbrojeným vojákům a po dvou letech prakticky ekonomický kolaps, v roce 1917 další revoluce i za podpory armády.

                    1. Až se dostanu k knihovně, udělám ti scan. Rusko sice začalo opožděně za Evropou, ale zrychlovalo raketovým tempem v úplně všech relevantních metrikách. Bolševici, jak ostatně plyne z charakteru každé jakobínské revoluční lůzy posedlé běsy, fanatismem, hysterií a vražděním, nic pozitivního ani vytvořit nemohli.

                    2. Pod Vámi zmíněnými bolševiky si představuji zvláštní skupinu tehdejší tamní společnosti, rudé komisaře, či tak nějak podobně se jim říkalo. Jejich minulost mohla být poměrně jednotná.

                    3. Na druhou stranu, přečti si něco o myšlení německé generality v roce 1914 a proč Němci vyhlásili válku Rusku jako první velmoc jiné velmoci.

                    4. Tak Startere:

                      Mezi roky 1908 až 1912 vzrostla v Rusku těžba uhlí, podmíněná růstem železáren a oceláren, o 80 % – přesněji o 79,3 %. Výroba železa a kovů o 46 %, výroba oceli o 24 %, objem těžkého průmyslu celkově o více jak 74 %. Ještě mezi lety 1913 a 1916 vzrostla výroba oceli o dalších 30 %.

                      Železniční síť, která měla v roce 1890 pouhých 24400 km, dosáhla na počátku WW1 délky 61000 km. Na konci roku 1916 již ruské muničky vyráběly více munice, než Francie a 2x více, než Velká Británie. Rusko vyrábělo 100% veškerého svého těžkého dělostřelectva a krylo 75 % polního dělostřelectva.

                      Zahraniční dluh Ruska utěšeně klesal. Zatímco zahraniční investice dosahovaly roku 1907 skoro 50 %, poklesly do počátku války na pouhých 12 %.

                      Ruské XX. století započalo cestu, jež zemi dovolila vyvinout se v obilnici Evropy. Roku 1912 tvořil objem ruského vývozu obilí 40 % tehdejšího světohévo vývozu vůbec. Rusko zásobovalo pacifické pobřeží USA nejen obilím, ale i senem a krmivy.

                      Zatímco v době rusko-japonské války bylo registrováno pouze 8 % branců jako gramotných, v roce 1914 již toto číslo bylo 68 %.

                      A teď si to srovnej s vývojem po převzetí moci ekonomickými dementy a sabotéry Leninem a spol.:

                      V listopadu 1917 bylo k dispozici 641000 tun obilí, v prosinci 136000 tun, v lednu 1918 už jen 46000 tun, v dubnu 38000, v květnu 3000 a v červnu 1918 už jen 2000 tun obilí.

                      Potom však následovala NEP – a osev ploch a pak produkce se během pár let vrátil na úroveň 1913.

                    5. Tak to ti asi doporučím vyrazit na ministerstvo školství a nechat přepsat všechny učebnice dějepisu a osnovy, protože jsem to volně opsal z nějaké učebnice.
                      Ne, teď vážně. Statistiky bezesporu zajímavé, ale vynecháváš kontext, který taky v těch učebnicích je. Ty statistiky jsou výsledek průmyslové revoluce, která proběhla konečně i v tom Rusku a obecně znamenala instantní skok ve vývoji ve všech zemích. V Rusku to bylo navíc zpožděně, protože díky levné práci a dalším faktorům se do toho průmyslovým odvětvím moc nechtělo. Průmyslová revoluce taky ve svém důsledku monarchy smetla.
                      Že bolševici byli kokoti ale neznamená, že budu velebit monarchii a cary, kteří k tomu, co píšeš, přišli jak slepí k houslím. Ta země za jejich vlády měla neskutečné problémy a nepřebil to ani průmyslový boom a nepřekvapivě se přenesly i do další doby.

                2. Poláci byli svině a byli vetknutí v německé prdeli dávno před válkou. Nevěděli, že náckové mají trochu jiný program, jak naložit s východním untrmenš. Dokonce se aktivně účastnili německého záboru u nás. Skoro by se dalo říct, že jejich generalitě ten osud, kterej ji čekal, by jeden mohl přát.

                  1. O tom je velice dobrá knížka „Šikmý kostel“, kde je názorná ukázka našeho „nerozborného“ přátelství“ s budoucími státy RVHP Poláky a Maďary, hlavně Poláky, kteří lezli Hitlerovi do zadku, aby nakonec (pokud nepodepsali „volkslist“, skončili na úrovni židů…

                    1. No a proto navrhuju, že až Polsko zaútočí na Rusko, my zaútočíme na Polsko!:-)) Jen nemáme teda čím…

                    2. Já myslím, že ten Polský humanitární koridor s jenotkami NATO mohl být pokusem zajistit si své historické území (Polsko, pokud zrovna existuje, leží v různých dějinných etapách tu tam, tu onde, někdy v historii by se určitě důvod našel). Já si tedy nemyslím, že doba existence státu je důvodem pro posouzení jeho zabrání či nikoliv, ale jsou tací, kteří ano. Jistě bychom si mohli vzít ten kus Polska, co nám sebrali Prušáci. Pokud jde o poměr sil, tak horké hlavy toto většinou neřeší…

                    3. No samozřejmě, že jde o tento kus Polska. Ještě bych rád Lužici, celou, ale to nepůjde tam snadno…:-)

                    4. Pozor, Štýrsko k Českému státu také patřilo, tuším že za Přemysla Otakara II. Naše historické nároky jsou nedosírné!

                  2. Tak já jsem jako dítě už někde četl o touhách Polska mít impérium „od moře k moři“, takže mě další čtení, že po Mnichovu nám zabrali kus Slezska nepřekvapil a někdo vzadu v hlavě mám, že Poláky nebrat, ani ve slevě.

                    1. Tohle se ovšem změnilo v roce 1991. Tehdy se Poláci lekli, že by jim Němci reálně mohli sebrat tu půlku území, co byla polská od války. Tři dělení Polska byla příliš v živé paměti.

                      Takže se oficiální polskou národní a politickou doktrínou stala neměnitelnost hranic násilnou cestou, a striktní bazírování na stávajících hranicích.

                      Trojmoří se nevzdali – ale podobně, jako Německo po WW2, už je chtějí jen ekonomickou silou a stavěním dálnic, nikoli vojensky ani záborem území. Jako Německo chce mít pro sebe EU jako německý trh a dálnice z východu na Západ, tak chtějí Poláci vlastní „mini-EU“ ve Střední Evropě s dálnicemi ze severu na jih.

          3. A to byl Dzeržinskij Polák a Stalin Gruzín (nebo snad Osetinec? :-)
            Pak ať Anglosasové vykládají něco o multkultůře.

            Ale vážně – ne, není to cajk. Celý bolševismus by měl být zavržen jako teorie i jako praxe, jako zvrácená filosofie postavená na špatných základech. A to ne jen v Rusku, ale i u nás a v celé Evropě. Jenže to se nestane, na to příliš mnoho lidí nenávidí pohrdá křesťanstvím i dalšími zdroji evropské civilizace. V Rusku je to ještě komplikovanější tím, že toho ve 20. století mnoho dobrého nezažili – – pokud pomineme Gagarina, tak jen to hořké vítězství ve II. světové válce. Tím bylo mnoho Stalinových zločinů vymazáno či relativizováno. A neopomíjejte to, že SSSR byl pro spoustu vzdělanců imponujícím, progresivním (a pro jiné zase velmi obávaným) státem, zatímco dnešní Rusko je spíše pro smích.

            1. Jo, tohle jste trefil. Ono je to těžké, když máš postavu, která je tak rozporuplná. Na jedné straně ukázkový tyran, magor a psychopat, na straně druhé s ním (nebo navzdory jemu?) vyhráli největší válku, jaká tu kdy v historii byla, a kterou měli podle názorů všech prohrát jako nic. A teď se k tomu nějak postav. To je jak ta rudá fangle. Nějaké odrůdy znamenají SSSR, jiné jsou prapory vítězství. Sám tomu nerozumím, ale není rudá fangle jako rudá fangle. Nám to tak ale přijde… Stejně bude asi potřeba oddělit vítězství a Stalina, i když to lze dost těžko. V našich dějinách snad ani nikoho tak kontroverzního nemáme. Tolik kritizovaný Beneš je proti tomu naprostý nic.

              1. Jenže přesně stejně, jako Rusové se Stalinem a jeho vrahouny, to mají ti Ukrajinci.

                Měli Kozáky – kteří sevšak dopouštěli masových ukrutností a navíc si je nárokují Rusové, protože podrazili Chmelnického, nedodrželi Perejslavské úmluvy a naopak kozácký stát postupně anektovali.

                Měli Ukrajinskou Lidovou Republiku 1917, která se však celkem na nic nezmohla a neslavně zanikla totální porážkou od Rudých.

                Měli tu ukrajinskou anarcho-komunistickou republiku na jihu, ke které se z pochopitelných důvodů hlásit nechtějí.

                A měli ONU, která z jejich pohledu měla alespoň nějaké úspěchy nikoli vyhlazováním na Haliči, nýbrž bojem proti sovětským i nacistickým okupantům.

                Vraždění na Haliči od ONU dnes Ukrajinci bagatelizují přesně stejně, jako Rusové bagatelizují zločiny Stalina. A jako se Rusové soustřeďují na roli Stalina ve VVV, tak se Ukrajinci soustřeďují na roli ONU v boji proti okupantům.

                Za mně je oboje přesně identické charakterem, nemorálností a přesně stejně zavrženíhodné.

                Ukrajinci si měli za své hrdiny, když už, vybrat alespoň Tarase Bulbu Ševčenka, který se ze všech sil snažil zakázat a překazit ty volyňské masakry. A měli si vybrat ULA1917 namísto ONU. Stejně tak Rusové si měli vybrat za hrdiny Prozatímní vládu.

                1. Jenže tady je důležité to, na jaké straně stojíme my. Rusáky nesnášíme, ok, ať už je to pro Stalina a jejich neschopnost se vypořádat s minulostí, nebo nějaký další z tisíce jiných pádných důvodů. Ale Ukrajincům, kteří se hlásí k něčemu, co je pro nás naprosto nepřijatelné, dokonce pomáháme! To pro mě prostě není, neexistuje. Když už, tak zajistím hranice, oplotím ten konflikt a ať se tam vybijí navzájem. Beztak ani jeden nemá na to, aby dosáhl úplného vítězství a všechno ostatní je dobře pro nás. Ale chci, aby nebylo jakkoli pomáháno komukoli, kdo se hlásí k uznaným zločincům, genocidním vrahům, a ještě si lepí na záda SS-Galizien (viz britský tisk). Nepřijatelné!

                  1. Ale určitě, s tím že bychom rozhodne neměli pomáhat žádné jednotce, která vyznává nebo glorifikuje válečné zločince nebo nosí extremistickou symboliku, souhlasím.

                    Ale nalejí čistého vína: kdyby třeba Čína přepadla Rusko s cílem ukrást mu sibiř, nebo by Rusko napadly Spojené Armády Islámu, a Evropa mu šla na pomoc… Dělal byste stejné cavyky kvůli rudým vlajkám, srpům s kladivy apod.?

                    1. No kdyby Čína napadla Rusko, tak bych se smál a smál:-)) S tím islámem bych se jim asi taky smál a určitě bych jim nepomáhal. Nejde ani tak o ty srpy a kladiva, ale o to, kdo co seje a pak sklízí.

                    2. On by nás ten smích přešel. Jestli se něčeho bát, tak Číny vyfutrované surovinovými zdroji Sibiře.

                    3. Takhle daleko běžná ovce neuvažuje. Se podívej na volby, třicet let se tu strašilo před volbami komunisty s pět a půl poslancem a ono to fungovalo. Komouši vypadli tak se z komoušů přesedlalo na další mindrák české ovce, a to je Rusko. Takže sice Rusko a komouši vadí, ale jet drtivou většinu našeho konzumu z komunistické Číny neva.

                    4. Což je zajímavý paradox, neboť jsme si je jako jediná země středovýchodní Evropy sami zvolili.

                    5. Slováci ne. Tam to musela StB „vyčistit“.

                      A kdo ví, jak by to dopadlo v Česku, kdyby KGB nedržela Beneše za koule a on nezakázal agrárníky. Když je ve „svobodných volbách“ dovoleno kandidovat pouze levici, opravdu je překvapení, že to vyhrají komunisti?

                    6. Vitazstvo demokratickej strany v 1946 na SK bolo hlavne vdaka volicom zakazanej hlinkovej strany, inak by po tej strane nestekol pes.. a aj tak to bolo v konecnom vysledku na dve veci..

                      Nebola to skor pomsta jesitneho Benesa? Ten neznasal agrarnikov za to, ze ho poslali do riti vo volbach 1935.. a technicka poznamka – zakaz stran (agrarnej a hlinkovej) nariadila Narodni fronta, kde neboli iba komunisti.

                    7. Čína léta úspěšně kolonizuje a drancuje Sibiř. Posun od „Čína je osudem Sibiře“ k protičínským protestům o deset let později je markantní.
                      https://foreignpolicy.com/2009/12/29/china-is-the-destiny-of-siberia/
                      https://www.dw.com/en/siberia-anti-chinese-protests/av-48110739

                      V případě otevřeného konfliktu Ruska a Číny bych předpokládal, že Západ bude podporovat Rusko.

                2. Aby to někdo nepochopil špatně – jak Rusové, tak Ukrajinci mají problém v tom, že za posledních 100 let nemají žádný velký historický úspěch nebo vzor, který by nebyl pošpiněn krví.

                  Takže si jak Ukrajinci, tak Rusové za národní mýtus vybrali válečné zločince – Ukrajinci Banderu, Rusové Stalina.

                  Ne ovšem pro jejich zločiny – ty schovávají, cenzurují či bagatelizují. Nýbrž pro jejich „úspěchy v boji proti okupantům“.

                  Bandera pro Ukrajince je totéž, co Stalin pro Rusy. Po všech stránkách včetně procenta národa, které dotyčné vrahouny „žere“ a nosí jejich podobizny na manifestace. A včetně toho, že oni sami osobně zvěrstva nepáchali, nene, to jen jejich pohůnci. A oboje je přesně stejně zavrženíhodné.

                  1. Po diskusích s Čechy žijícími v Rusku nesouhlasím s tím, že Stalin má v Rusku stejně postavení jako Bandera na (západní) Ukrajině. Ten Bandera, to je vyložená masírka, kult, glorifikace. Stalin tak nějak je, toleruje se, občas se řekne něco pro, něco proti… čeká na svých 100 let zapomění, aby mohla přijít revize. Banderu není potřeba revidovat, ten už mrtvej byl, jenže ho vytáhli a oprášili, což je zlý úmysl, ne doběh dějin před revizí následujících generací. Motáme se kvůli tomu v kruhu.

                    1. Takhle to ovšem v Rusku bylo do roku ca. 2015. Do té doby se Putin stavěl ke Stalinovi rezervovaně. Poté otočil o 180° a začal naopak Stalina glorifikovat a propagovat. Ve svých projevech, ještě více ve státní televizi a ještě více v učebnicích, které deformují mozky nejmladší generaci.

                    2. Kdy byla ta soutěž o „největšího Rusa“, kterou museli zmanipulovat, aby skončil až na 3. místě?

                    3. Ten jeden Čech má děti na prvním stupni a Stalin tam fakt není nijak glorifikován. Pravdu máš v tom, že oni se nemají historicky o co opřít. Cary moc neznám, ale ke konci bída a hrozná bída. Pak VŘSR, Lenin, celá ta ideologie… až do rozpadu SSSR. Potom zase hrozná bída… jak moc dozadu by člověk musel jít, aby tam našel aspoň někoho, kdo by se dal přebarvit z šedivé na bílou a ne z černé na bílou?

                    4. Z moderní doby Alexandr II., Sergej Witte, Pjotr Stolypin, Alexej Brusilov.

                    5. Tak z těch snad toho Alexandra II., jenže to má jeden háček. Podporuješ tím dost silnou ruskou kliku monarchistů, a to jako republikán nechceš.

                    6. Kdo říká, že jsem republikán :-)

                    7. Stolypin, Nikolaj von Meck… A Prozatímní vláda. Kdyby je neodkráglovali bolševici, tak by to rychle zvedli.

                    8. Nezvedli, protože odmítli ukončit válku s Německem.

                    9. Kdyby se Rusko nevzdalo na východní frontě, válka by celá skončila ještě dříve, řádově do měsíců. Takže Prozatímní vláda nejen že by nebyla zahrabaná ve válce, ale naopak by oškubala Německo na reparacích.

                    10. A namísto kapitulace a faktické porážky a odstoupení území by byla bývala vojenským vítězem, což by prospělo ruské národní morálce.

                    11. Armáda se de fakto rozpadla. Neměli čím bojovat. Ve městech hlad a bída, velké oblasti země okupovány… To nešlo udržet.

                    12. Zatímco zabavení potravin rolníkům a roky občanské války vydržet šly? To nedává logiku.

                    13. Ten tlak bolševismu by neustál nikdo. To byla lavina. Oni třeba nebyli největší, ale byli tak revoluční a tvrdí, že by povraždili kohokoli, jen aby se k moci dostali.

                    14. A proč by si měli vybrat nějakou běloskvoucí postavu? Takové nejsou a čím je země větší a mocnější, tím jsou její vůdci špinavější. Rusové by mohli být hrdí na své velkolepé dějiny, na jednotlivé velké činy svých, třeba i jinak špinavých, vůdců. Místo toho mají absurdní mindrák a velebí své představitele, možná ne pro jejich nejhorší (masakry), ale určitě pro jejich druhé nejhorší (bezohledná mocichtivost) činy.

                  2. Bandera je ovšem výrazně autentičtější lidový hrdina; udělat lidového hrdinu z všemocného pána největší země světa chce značnou míru imaginace.

                  3. „Ukrajinci Banderu, Rusové Stalina“

                    u nás stále někteří prostí spoluobčané bezmezně adorují toho jednookého loupežníka. jiní zase toho utrácivého pánbíčkáře co dopustil největší pogromy. nebo dokonce toho vlastizrádného císařského levobočka.

                    a po Valdštejnovi pes neštěkne.

                    1. Já třeba glorifikuju Jirku Poděbradskýho :-)

                    2. Valdštejn snad nebyl loupežník, defraudant, násilník, zrádce a válečný zločinec?

                    3. valdštejn samozřejmě byl pěkný pacholek. ale ty tři ostatní převyšuje o půldruhé hlavy – a navíc to byl čech jak poleno.
                      s Jiříkem z Poděbrad – bingo. to je aspoň trošku slušný vzor.

                    4. Jo, taky jsem nad tím dlouho seděl, než jsem ho vyseděl:-)

                    5. Když už jdeme do středověku, tak výjimečnou postavou byl mladší bratr Přemysla I., kníže Vladislav Jindřich.

                    6. Tihle nasi panove maji velkou vyhodu v tom, ze jsou spolehlive mrtvi vsichni pripadni pametnici, takze z dobovych pramenu (jiste nezaujatych) si muzeme vymodelovat modlu dle libosti a osobnich preferenci… Ono i u zminenych CCCP soudruhu na to casem dojde, dal bych tomu dve-tri stoleti a bude to v klidu… Jinak ja bych vylosoval treba Jana Jiriho Krnovskeho, to byl taky peknej rizek :-)

                    7. No jo, voni holt neporažený středověký vojevůdce, mocný římský císař a filozof na trůně nepostrádají romantiku. Valdštejn byl schopnej a bohatej, to není ideální hrdina Čechů, taky dostal co si zasloužil.

            2. Anglosasové o multikultůře nikdy nikde moc nevykládali – to je německý koncept, ostatně stejně jako celá kultura.
              Anglosaský svět přísahá na civilizaci, což je od konceptu kultury věc poněkud odlišná.

          4. Proc do toho pletes Rusko, my jsme proti Rusku, takze je to jedno. Za to Ukrajinu tahaji vedouci politici do EU, napr.

      2. Jo a my to podporujeme taky, což umocňuje pocit správnosti.

  3. No dalsi clanek, ktery se neda docist.

    Byvala doba, kdy jsem se dokazal ztotoznit se skoro kazdym clankem co tu vysel.

    Bohužel posledni dobou je tu znacna cast clanku zumpa.

    Taky uz je tady kazdy druhy konspiracni teoretik.

    Holt budu cist uz jen clanky o autech atd.

    1. Bývaly doby, kdy většina konspračních teorií opravdu nebyly ničím jiným než konspiračními teoriemi. Dnes bohužel se většina konspiračních teorií, resp. takzvaných dezinformací, po krátké době stane skutečností.

      1. A jste si tím jistý? Dnes je módou nazývat konspirační teorií nebo dezinformací něco, co jen před pár lety byla prostě lež nebo blábol…

        1. Ne, dnes se konspirační teorií nazývá to, co se zítra stane.

          1. Dobře, můžete uvést příklad takové konspirační teorie, která se ukázala být realitou? Ať se bavíme konkrétně.

            1. Covidpas. Kolektivní imunita. Ivermectin. Mám pokračovat? Někteří moc rychle zapomínají.

                1. Nastala a trvá, i podle laboratorně průkazných plošných testů. Akorát že John Snow tvrdili, že vydrží jen 3 měsíce. Už na origo Covid vydržela 9+.

                  Ten článek žádná „tečka“ není, pár studií bylo vadných, mnohem více ovšem od té doby přibylo korektních. O těch akorát nepsali. Jakmile někdo o mikrobiologii napíše „science is settled“ nebo „tečka“, je to manipulátor a mizera.

                  1. Jdi do pici s imunitou na COVID kretene Mrdko. Zadnej COVID neexistuje, je to sezonni chripka, nachlazeni.

                2. IVERMEKTIN:

                  Článek z 8. listopadu 2021 na Živě? To snad ne… :) Mimochodem britská královna taky dostala proti covidu toto léčivo, asi uvěřila dezinformacím.

                  Já radši relevantní zdroje (těch studií jsou mraky, stačí hledat):
                  https://doi.org/10.1016/j.jiph.2022.03.014
                  https://doi.org/10.1016/j.dsx.2021.102186
                  https://doi.org/10.1016/j.jiac.2021.12.024

                  Případně zde: https://ivmmeta.com/

                  KOLEKTIVNÍ IMUNITA:

                  Bylo nám předkládáno, že se musíme očkovat, získáme kolektivní imunitu a vše bude fajn:

                    1. To nebude stačit.
                      Na důkaz toho, že český mainstream i vláda lžou jako červený psi, je to ještě málo…

                    2. COVID nezastavi nic. Je to normalni jev zpusobovany zmenou klimatu v zime. Lidi proste v zime onemocni, s tim se neda nic delat. Snad jenom otuzovat, posilovat, ale stejne lidi cas od casu onemocni.

                      Ivermectine je red herring. Ucel techhle „zazracnych“ leku ktery jako ty kundy zadrzuji je reinforcovat presvedceni ze COVID existuje.

                      Neexistuje a proto na COVID zadnej ivermectine nemuze zabirat. Jsou to vsechno sracky, lzi, lzi, lzi.

              1. Covidpas – problém téhle údajné konspirační teorie (nebo dezinformace) je, že tak nějak chybí prvek konspirace. Bylo to totiž oficiální politikum (zcela veřejně a hrdě hlásané politiky i byznysmeny), které se jen do naší kotlinky, jak to tak bývá, dostalo trochu se zpožděním (ale prvé články u nás vyšly už v polovině roku 2020). Už 10. dubna 2020 však vyšel třeba tento článek:
                https://www.statnews.com/2020/04/10/immunity-certificates-covid-19-practical-ethical-conundrums/
                V článku jsou odkazy na americké, italské a německé plány v oblasti imunitní certifikace. Je tam taky odkaz na vyjádření americké Federální komise pro rovné pracovní příležitosti, která znovu vydala své stanovisko z roku 2009!, že sortování zaměstnanců podle imunity je přípustné. Všimněte si, že nejde o očkování, ale o imunitu. Očkování bylo tehdy ještě v nedohlednu. Dále přidávám odkaz na NYT plačící nad trudným osudem neimunizovaných černochů. Je zajímavé, že v dubnu 2020 si dělali starosti liberálové a varovali před zlými konzervativci s certifikáty…
                https://www.nytimes.com/2020/04/12/opinion/coronavirus-immunity-passports.html
                Jo, a zde článek o tom, že je šílenství lidi pustit ven jen na základě certifikátu. Zavřít a zamknout!
                https://www.cnet.com/health/covid-19-immunity-certificates-everything-to-know-about-this-controversial-solution/
                V čem tedy byla ta konspirace? Je pravda, že to před částí populace zašifrovali do onoho enigmatického kódu, v němž se někdy vyjadřují cizinci…
                Předpokládám, že konspirace ohledně ivermektinu lze shrnout takto: „Západní vlády a vědci tají účinky ivermektinu na covid. Zřejmě v žoldu bigpharma.“ Problém téhle konspirační teorie je, že stále trvá. Úředníci, politici, byznysmeni i lékaři a vědci, kteří trvali na tom, že „ivermektin Vás odčerví a mírně přiotráví; na covid však neúčinkuje.“, na tom trvají dále. Konspirační teorie se tedy neukázala pravdivou (nikdo nebyl nucen přiznat opak, za podání ivermektinu na covid nadále hrozí lékaři trest). Studie ohledně ivermektinu, na něž je tu odkazováno, nejsou považovány za dostatečně průkazné. Kdybych si chtěl konspiračně zateoretizovat, řekl bych, že jména autorů oněch studií naznačují, že byly vytvořeny v žoldu vlád chudých zemí, jako je Indie či Brazílie, které nemají na opravdová antivirotika, a tak podplatili vědce, aby obyvatelstvo přesvědčili, že pro ně Módí a Bolsonaro koupili to nejlepší:-) Takže možná, že jde o konspiraci, leč rozhodně se nestala skutečností.
                Dobře, kolektivní imunita by mohl být hoax…i když dotyční by možná namítli, že chyba úsudku. Nebo by možná řekli, že na současné mutace koronaviru jsme nabyli kolektivní imunity, jak předpověděli.

                1. Glosator – souhlasím s vaším rozborem, pěkně napsáno.

              2. Nejsem si jistý, zda zrovna tyto pojmy se dají považovat za konspirační teorie. Sice onálepkovat takto lze cokoli, když se to zpětně hodí, ale mluvme o konspiračních teoriích klasických, dlouhodobých. Jinak bych mohl za konspirační teorii považovat třeba každou předpověď počasí. Ta taky občas vyjde.
                Mne zajímá, kdy se prokáže (prokázala?) pravdivost nějaké klasické skutečné konspirační teorie. Např. placatá Země, chemtrails, a podobně.

                1. v čem je placatost Země konspirační?

                  1. Divná otázka. Jde o klasickou konspirační teorii, která odpovídá definici tohoto pojmu.

                    1. Conspiracy theory is a term concocted by the CIA to discredit people who ask difficult questions liable to put a dent in the official propaganda.

                      By merely invoking the term, let alone branding this or a that „classic conspiracy theory“, you’ve unmistakably demonstrated that you’re a sheeple par excellence a.k.a. gullible fucking moron.

                    2. úsměvné :-)

                      takže placatá země je nějaké spiknutí? Koho prosím?

                    3. mimochodem… naopak předpověď počasí za konspirační teorii by bylo možné považovat v některých případech

                    4. Proto jsem tu předpověď počasí napsal. Abych dokumentoval možnost označit za KT, co se hodí.

                      ad plochá Země. Koho spiknutí? Posloužím definicí:
                      „Konspirační teorie (spiklenecká teorie, teorie spiknutí, konspiracionismus) jsou taková vysvětlení události nebo situace, která se odvolávají na spiknutí mocných skupin, často s politickou motivací, i když podle některých zdrojů jsou pravděpodobnější jiná vysvětlení. Termín má negativní konotaci, která naznačuje, že odvolávání se na spiknutí je založeno na předsudcích nebo nedostatečných důkazech. Konspirační teorie se netýká pouze spiknutí, nýbrž také hypotetického spiknutí se specifickými charakteristikami, jako je opozice vůči mainstreamové shodě mezi odborníky (např. vědci nebo historiky), kteří jsou kvalifikovaní k posouzení jeho správnosti.“

                      Pro vás platí speciálně poslední věta.

                    5. Definice z České wiki? tak to vnímáte vy. Zkusím jinou:
                      Konspirační teorie z hlediska definice jsou koncepce, které události pojímají jako následek tajných spiknutí nebo operací úzkého kruhu lidí, jejichž cílem je prosadit ve skrytu, vně kontroly veřejnosti své či společensky žádoucí cíle, které by společnost v daném fázi nebo za použití daných prostředků neschválila.
                      tahle je dle mě výstižnější

                    6. ještě doplním doporučení… českou wiki berte s rezervou… velkou;-)

                    7. Ještě mě fascinuje vaše logika. V jednom příspěvku napíšete toto: „Nejsem si jistý, zda zrovna tyto pojmy se dají považovat za konspirační teorie. Sice onálepkovat takto lze cokoli, když se to zpětně hodí, ale mluvme o konspiračních teoriích klasických, dlouhodobých.“
                      Tedy se odvoláváte na „klasické“ konspirace a v dalším příspěvku definujete konspirační teorie z české wiki, která vybízí právě k tomu nálepkování a klasickou konspiraci převádí do úplně jiného světa. Nemohu si pomoct, ale vaše logika i argumentace mi fakt připomíná debaty Bohumila Kartouze s Urzou nebo s Vávrou.

                    8. Wikipedii beru s rezervou. Každý zdroj beru s rezervou. Vše je třeba posuzovat individuálně. Žádný zdroj není automaticky kvalitní nebo nekvalitní. Obzvláště Wikina má kvalitu proměnlivou, ale u spousty pojmů je přesná.

                      Vymezujete se k české Wikipedii. OK, podívejte se na anglickou nebo německou mutaci. Tam je definice KT také podobně široká. Nemusí jít o konkrétní skupinu lidí. Ostatně u mnoha konspiračních teorií nelze s jistotou určit, od koho konkrétně pocházejí. Žijí si dlouho vlastním životem. Přestávají to potom být KT?

                      Že je teorie o ploché Zemi považována za konspirační teorii lze vysledovat i z jiných zdrojů. Vskutku se nemusím omezovat jen na Wiki, když se vám nelíbí:
                      https://www.jsns.cz/nove-aktivity/medialni-gramotnost-se-vyplati-naivator/aktivita_medialni-gramotnost-se-vyplati-naivator_02_aktivita-naivator_final.pdf
                      https://www.theguardian.com/science/brain-flapping/2016/jan/26/earth-totally-flat-conspiracy-bob
                      https://physicsworld.com/a/fighting-flat-earth-theory/
                      Odkazů lze najít kvantum, ale nehodlám marnit více času.

                      A ano, souhlasím, moje logika je fascinující, děkuji.

                    9. najdete-li u teorie placaté Země důvod, co se tím má prosadit jinak neprosaditelného, pak se můžeme bavit o tom, že jde o zeorii konspirační. Já to nikde nenašel. Vaše definice se opírá o tu poslední větu. Připustíme-li ji, pak byl konspirační teoritik i Planck nebo Einstein. Ta definice je tak hloupá, až je směšná.

                    10. To bude nejspíš tím, že samotné konspirační teorie jsou tak hloupé, až jsou směšné, stejně jako jejich zastánci.

                      V podstatě dokážu žít s tím, že uznáváte jinou definici KT než já a placatou Zemi mezi KT nepočítáte. Dokonce si myslím, že je to jedno, neboť nikdo z nás není arbitr. Položíte-li izolovaně otázku „co se tím má prosadit jinak neprosaditelného“ pohoří absolutní většina (ne-li všechny) KT. Bazírování na definicích (jakkoli je považuji za důležité), či jejich detailech by nás nemělo odvádět od vlastního problému. Tedy, že je nutno dokázat odlišovat KT od reality.

                    11. mýlíte se, ale přesvědčovat vás nehodlám. Jen připomenu jednu jedinou hloupou a směšnou konspirační teorii…. ZHN v Iráku. Debata o covidovem šílenství jako konspirační teorii s vámi též nepohne, ani tu ambici nemám. :-)

                    12. a propos…. právě že deformování slov, vět a definic a s tím související nálepkování nás od reality odklání.

                    13. Myslím, že jsem prokázal z různých zdrojů, že teorie placaté Země za KT považována je nejenom mnou.

                      ZHN v Iráku – že by každá lež, válečná propaganda, nebo prostý omyl se hned staly KT ? Safra.. Takže, když mi sousedovic rodina řekne, že mi na parkovišti hoří auto, aby mě vylákali z baráku a mohli ho vykrást, učinili konspirační teorii? Neboť splnili podmínku že prosadili něco jinak neprosaditelného.
                      Covid v některých aspektech jako konspirační teorie slouží, samozřejmě. Teď ale nevím, jestli fakt, že si to myslím, je to podle vás dobře nebo špatně.

                      Definice nedeformujeme. Jen jsme z těch existujících přijali každý poněkud odlišnou. Nikdo z nás není arbitr, aby závazně určil, která je správná. Věřím, že oba se k realitě přiblížit chceme. Různé cesty na tom záměru nic nemění, to je lidské.

                    14. uniká vám podstata. vzdávám to, vyhrál jste :-)

                    15. Nechtěl jsem vyhrát.
                      O podstatu se snažím vždy. Nemusíte s tím souhlasit.. :)

                    16. v tom případě se snažíte málo. Jednoznačný příklad konspirace, která byla nejprve teorií označíte jako obyčejnou lež, ale prkotinu bez prvku konspirace zařadíte mezi konspirační teorie, protože o tom psali v různých zdrojích? Není vám to poněkud divné? Covidismus samozřejmě patří mezi konspirační teorie, jelikož tatonteorie předpokládá, že jeho prostřednictvím se dělají věci jinak nemyslitelné. A co myslíte vy? odpovězte si sám sobě, mě už to přestalo bavit ;-)

                    17. S Covidismem jsme jednoznačně ve shodě. No problem.
                      ZNH v Iráku za KT nepovažuji já, placatou Zemi (prkotina???) zase vy. A teď, kdo směrodatně jako nejvyšší rozhodce určí, co je opravdu konspirační teorií? Vrchní konspirátor? Obávám se, že na tuto otázku neexistuje jednoznačná odpověď.
                      Mimochodem, když něco shodného píšou v různých nezávislých zdrojích, je spíše divné to jen tak zpochybňovat.

                    18. takže ještě jednou se obrním trpělivostí a zkusíme to „po lopatě“. Konspirační teorie v sobě skrývá dvě slova – konspirace a teorie. Konspirace je (velmi stručně) když se utajená skupina vlivných snaží manipulací nebo lží dosáhnout svých cílů. Na termínu „teorie“ se asi shodneme.
                      Konspirační teorie tedy obsahuje oba prvky. A já se ptám. Obsahuje ZHN v Iráku prvky konspirace? Tedy, že skupina vlviných chtěla dosáhnout svých cílů k jinak nemožnému? Ano. Nebýt této lži několika zasvěcených, nebyl by mezinárodně vpád do Iráku posvěcen. Bylo to v režimu utajení? Bylo. Než se to profláklo, bylo to v rovině teorie? odpověď zní opět ano. Tedy ZHN v Iráku bylo konspirační teorií, která se ukázala být pravdivou. Dnes kritéria konspirační teorie splňují například pád WTC, chemtrails, vražda Kennedyho, řízená migrace. Tedy jevy, kde lze nalézt prvky konspirace, ale které jsou teorií.
                      Otázka další. Je placatá Země konspirační teorií? Pokud mi najdete prvek konspirace, pak jsem ochoten přiznat, že by snad i mohla být. Já jej nenalezl, ani nemám představu, čeho by tím skupina tajných vlivných chtěla dosáhnout. Druhá stránka této „teorie“ je právě termín teorie. Ani teoreticky není možné obsáhnout placatost Zeměkoule. Je to podobné, jako byste chtěl teoreticky dokázat, že člověk se může bez kyslíku dožít požehnaného věku. Kulatá Země je již axiom. Takže placatá Země není ani konspirace a už vůbec ne teorie. Může o tom psát kdo chce, kde chce, ale při použití rozumu a logiky zjistíte, že to je pouze kravina. Bohužel, dnes se takové kraviny množí jako houby po dešti a nejhorší je, že lidi vašeho ražení těmito kravinami argumentují, jako že to píšou všude, tak je to pravda.
                      Pokud existuje teorie množin, tak se týká množin, jejich prvků atd. a basta fidli. Pokud budou psát na stopadesáti webech, že teorie množin zahrnuje antropologii komixu, genderovou vyváženost nebo bílý supremacismus, tak je to prostě 3,14čovina na n-tou, a může to publikovat třeba i Science. Bude to kravina.

                    19. to kokrhel

                      vy asi nečtete anglické příspěvky… tak vám znovu zkopíruji česky jacqův příspěvek…

                      Konspirační teorie je termín vymyšlený CIA, aby zdiskreditoval lidi, kteří kladou složité otázky, které mohou narušit oficiální propagandu.

                      Pouhým použitím tohoto termínu, natož označováním toho či onoho „klasické konspirační teorie“, jste neomylně prokázali, že jste ovce par excellence alias důvěřivý zasraný pitomec.

                    20. to treb

                      obdivuji tvou trpělivost… kokrhelovy kokonspirační tautologie (či cimrmannovy důkazy kruhem) bych teď nedal

                      a k tobě jen technická poznámka (ne moc důležitá) a přátelská žádost:

                      prosím tě udělej mě radost a tomu co není dokázaný říkej „hypotéza“ (bez ohledu jestli to má/nemá smysl nazvat „konspirací“… a „teorie“ říkej tomu, co už je dokázaný (samozřejmě do té doby než to někdo jinými důkazy vyvrátí a nahradí novou teorií)… i když podle mě v běžné pracovní diskusi kde není spor termín „teorie“ nemusí vadit a být nutně dokázaný, stačí absence další hypotézy a o „teorii“ jde „přijato dohodou“ – něco jako technická normalizace nebo IT komunikační protokoly

                    21. To treb:
                      Ano, já vím. Vy máte jednu úzce vymezenou teorii, kterou hájíte. Tím jak je přísně omezená se stává nepoužitelnou. Několik zasvěcených mocných řekne lež, aby něčeho tajně dosáhnuli, co by jinak v ten moment nešlo, a je na světě konspirační teorie. Pokud to vezmu do důsledku, jsou to pak stovky konspiračních teorií denně v projevech politiků, byznysmenů, duchovních vůdců, propagandistů, influencerů, atd. Protože všichni právě tohle dělají, lžou aby něčeho tajně dosáhnuli. Takto děláte z konspirační teorie všednodenní věc jako snídaně, oběd, večeře. Současně tvrdíte, že je to utajená skupina vlivných lidí. Pokud je utajená, může existovat aniž bychom o ní věděli, důkazem její existence je hlavně teorie sama. Protože je tajná i jejich záměry jsou nejasné. Přece nám tito mocní v utajení a tajném režimu nebudou vykládat, co zamýšlejí. U většiny klasických KT ty lidi neznáme vůbec, jejich záměry spíše fabulujeme. Ovšem v případě ZNH v Iráku ta skupina lidí nebyla vůbec tajná, není splněn základní atribut vaší teorie. I jeich záměr byl zcela jednoznačný, konspirativnost se vytrácí zcela. Byla otevřená politická hra s manipulativním předkládáním lží, žádná konspirační teorie.

                      A teď k placaté Zemi. Ve věci definice konspirační teorie se přikláním k definici širší, která říká, že tuto skupinu lidí nelze definovat (je nekonkrétní nebo i hypotetická), však proč taky, když je tajná. Pokud ji odhalím, přestane být tajnou a máme po konspirační teorii. Tedy teorii ploché Země vymyslela tak dobře utajená skupina lidí, že ji ani neznáme. První podmínka splněna. Co se týče konspiračního záměru, je stejný jako většinou. Záměrem je obyčejná zlovůle, vymezení se vůči vědecké tezi, prosazování vlastního ideového kvazináboženského pohledu na svět, snaha škodit, získat vliv, manipulovat lidi a s nimi pka nakládat dle svého zámeru, který je ale v utajení, tak jej konkrétně neznáme. Druhá podmínka splněna. A proč by nemohla být placatá Země teorií? Je to typická teorie, byť nepravdivá. A je teoreticky hlásána, na příslušných stránkách, v knihách a publikacích mají zastánci této teorie mnoho argumentů pro obhajobu této teorie. Třetí podmínka splněna. Právě jsme si dokázali, že plochá Země je konspirační teorie. A to i podle mojí, i podle vaší definice KT.

                      Nerozumím jedinému. Proč jsou podle vás konspirační teorií chemtrails? S plochou Zemí si vůbec nezadají ve všech aspektech. U chemtrails jste prvky konspirace nalezl, a u ploché Země ne? Placatost zeměkoule nelze teoreticky obsáhnout, chemtrails ano? Principiálně mezi těmito dvěma vymyšlenými tezemi není rozdíl, obě jsou mimo realitu. Jsem si naprosto jistý, že když dokážete udělat argumentační konstrukci, že chemtrails jsou konspirační teorií, půjde to samé i na plochou Zemi, jen chtít..

                    22. to kokrhel

                      – člověče nešťastná, ty směšuješ pojmy „konspirace“ a „konspirační teorie“… to jsou různé věci… lidi individuálně i organizovaně prostě někdy „konspirují“… to není žádná nedoložená hypotéza… viděl jsi někdy nějaký gang bankovních lupičů, že se o vyloupení banky baví veřejně na sociální síti?… jasně že ne, probírají to tajně, tj. konspirují… je to cizí slovo které znamená česky „spiknutí“, „komplot“, „tajná dohoda“

                      – označování něčeho za „konspirační teorii“ veřejně v médiích, je metoda navedených blbců, nebo skutečných konspirátorů, jak odvést pozornost od skutečné konspirace, zesměšnit a znevěrohodnit soupeře

                      – jinak je stanovení skutečné „konspirační teorie“ neveřejná metoda práce nějakých forenzních vyšetřovatelů nebo analytiků zpravodajských služeb, k odhalení dosud neznámé konspirace, která je ve stadiu podezření, indicií, zatím bez důkazů

                      – podobné pomatené představy máš asi i o zneužitém pojmu „desinformace“… je to pracovní nástroj zpravodajských a podobných služeb, případně jiných skutečných konspirátorů pracujících s informacemi a ovlivňováním… skutečná desinformace může být i naprosto pravdivá informace, pokud pracuji s vhodným komunikačním kanálem, mám nějaký reálný úkol a cíl čeho vypuštěním této „desinformace“ dosáhnu a mám s vysokou pravděpodobností ověřeno, nebo predikováno, že cílová skupina mé „desinformace“ této nebude věřit… tím ovlivním reakci této cílovky… zveřejněním pravdy které nebudou věřit… a analogicky samozřejmě můžu pracovat s polopravdami, zamlčováním nebo lží… mohu předstírat, že věřím, že mnou zveřejněná lež nebude odhalena… s tím, že mi je předem jasné, že jde o evidentní lež… pokud tak činím s nějakým záměrem a vím jak to ovklivní cílovku v mém zájmu, jde také o desinformaci… a tak dále… samozřejmě pokud se jednáb o satiru, srandu, nebo jsem cvok, který věří že umí číst myšlenky… tak se nejedná ani o konspiraci ani o desinformaci ani o konspirační teorii

                      – z těchto pojmů si za pomoci tupých presstitutek udělali skuteční konspirátoři trhací kalendář… chápeš to ty debile?

                    23. to kokrhel

                      za toho debila se omlouvám, ujelo mi to, páč mě z nějakýho nejasnýho důvodu hrozně rozčílils

                    24. chyba: stanovení skutečné „konspirační hypotézy“… teorií se stává po dokazování a ověření

                    25. ModrýKlokan 5.5.2022 v 17:18
                      Ani se mi nad tím nechce přemýšlet, taky jsem vystřílel munici, tedy řekl vše, co bylo třeba.
                      Jen pár glos:
                      – Nejsem nešťastný, fakt ne.
                      – Nesměšuju pojmy, provádím prostý rozklad pojmů tak, jak byly napsány v předchozím příspěvku pana „treb“.
                      – Slovo „desinformace“ zásadně nepoužívám ani v mysli, tudíž se v mých příspěvcích nikde nevyskytuje, proto jakékoli mudrování nad ním se míjí účinkem.
                      – V podstatě jsou to všechno tak rafinované úskoky v úskocích, že už nikdo neví, co je co. Ani konspirátoři, ani jejich věrozvěstové a vykladači. Asi bych se tím netrápil..
                      – Vidíte, a proto vykám. Vy debile by se blbě psalo.. :)

                    26. to kokrhel

                      ok… taky myslím, že dneska už konšpiracij bolo dosť… necháme si něco na jindy

                    27. ok… dobrý argument. To víte, jsem jen člověk obyčejný, průměrný moravák (nikoliv moravan) a jsem rád za dobré rady a připomínky ;-)

                    28. ten můj předchozí komentář byl na klokana. Na vás, Kokrheli, jsem již vyplýtval munici :-)

                    29. To treb:
                      Vlastně stačilo na vaši druhou a třetí otázku odpovědět vaší odpovědí.
                      „takže placatá země je nějaké spiknutí? Koho prosím?“
                      „utajené skupiny vlivných“
                      A bylo by po polemice.. :)

                    30. to treb

                      já su taky moravák… a moravan je co?

                    31. moravan je pražský název pro moraváka :-D

                      pro Sandstroma: to už tak u nás na moravě máme. říkáme moravák, rakušák, brňák, pražák, ostravák… ale taky čiňan, islanďan, angličan, pak taky japonec a korejec (nikoliv japoňan či korejan). Jak jsem psal. Su z moravy, takže moravák. Náš poznávací znak je tázací věta „skamasi?“ Kdo odpoví, je náš :-D

                    32. to treb

                      konichiwa

                    33. Moravan byla tusim fabrika na koberce a pak delali letadla.

                    34. takže to mohly být létající koberce

                    35. to sysop

                      zdar letadlo… tady mýdlo

                    36. Su taky z Moravy. Jižní. Ale jestli Moravan nebo Moravák se bojím byť jen uvažovat. Aby zase nebyla dalekosáhlá polemika nad významy slov. :)

                    37. To ModrýKlokan:
                      O každé konspirační teorii si nějaká skupina jejích zastánců myslí, že jsou dokázané. Lze je tedy nazývat teoriemi.
                      Že na někoho nereaguji není tím, že bych nečetl anglické příspěvky. Je to tím, že mám 4 individua v ignoru. Jsou to ti, co rutinně porušují pravidla korektní komunikace. S nimi nehodlám marnit čas. Takže ano, vidím v tomto vláknu několikrát „Tohoto uživatele jste si přáli ignorovat.“. Měnit to nebudu.
                      No, a jinak vám doporučím přečíst si nějakou definici konspirační teorie. Libovolnou. Abyste si uvědomil, že od vzniku do současné podoby se tento pojem dosti výrazně vyvinul. Vnímat jej v prvotní podobě je zaslepené a nesvědčí o vašem všeobecném přehledu ani o základních znalostech, jak vlastně lexikum funguje.

                    38. to kokrhel

                      ok… vidím, že bazírujete na vykání, tak si budeme vykat… i když off topic si myslím, že na netu pod nickname, je to trochu praštěné… za toho debila jsem se už omluvil, tak doufám, že Vám to stačilo… to ignore nezatracuju – pro případ otravnýho stalkingu se možná hodí… ovšem jinak v ignore nevidím nic pozitivního a nedoporučuju Vám to… kdosi chytrý řekl něco jako že je dobré poznat svého nepřítele… když nevidíte příspěvky v ignore přicházíte o informaci o jejich argumentaci a statusu… na rozdíl od ostatních… paradoxně je to Vaše minus… můj názor

                    39. ModrýKlokan:
                      Nebazíruju, prakticky všude si tykám. Výjimkou jsou 30kmh, kde si prakticky všichni vykají, a vedou komunikaci ve vzájemném respektu a slušnosti. Zde naopak téměř každý každému nadává, tak jsem vykání zvolil, abych k něčemu podobnému sám nesklouznul. Taky se občas rozčílím.. :) Klidně mi tykejte, já budu vykat v rámci sebekontroly.

                      Ignore je určité mínus, ztrácí se tím přehled, atd. Zcela souhlasím. Ale nemám potřebu reagovat na každého, ani číst jejich výměšky. Ke komunikaci potřebuji někoho alespoň trochu na úrovni, ti ignorovaní nesplňovali ani základy. Aneb když se hádáš s blbcem dýl jak minutu, hádají se dva blbci. Odfiltroval jsem největší diskuzní škůdce, i tak je komunikace výživná.

                    40. to kokrhel

                      – „číst jejich výměšky“ :-)))) to je výživný

                      – jinak možná dochází k určitému nedorozumění, zde si, podle mého zkoumání, lidi nadávají se vzájemným respektem a slušností… a taky aby byla prdel

                      – mě si ovšem nadávat dovolí málokdo… už zjistili, že když si na mě nedají bacha, udělám z nich klidně na pár dní králíky… jako člen vyspělé civilizace z planety Os-ho, mám k dispozici pokročilé kvantové technologie… když budeš hodný, prozradím ti i některá lidem dosud utajená astrofyzikální tajemství

                    41. ..sím, já si respekt a slušnost představuju jinak..
                      Doufám, že modrý králíky Azurity. A já si lámal hlavu, kde se tu vzali..

                2. Tezko rict co tvoje self povazuje za chemtrails, but the fact that weather altering programs exist, including dispersing shit in the air, is reality, acknowledged by governments.

                  1. Jen bych si dovolil pripodotknout, ze zmineny weather altering program je pomerne uzce soustreden na vyvolani kondenzace vzdusne vlhkosti za ucelem vzniku deste, coz je snaha provadena celkem verejne, ten shit je obvykle AgI; zatimco za chemtrails je povazovano „hele, Mano, za tim letadlem je bila stopa, to na nas urcite sypou nejakej sajrajt, honem si nasad tu alobalovou hucku, jeste bys mohla zkrasnet“ a slozeni tech bilejch stop je predmetem divokych spekulaci :-)

    2. x-f
      Plný souhlas.

      1. podivé se, režim si na to sám vyrobil neaký srandaweby, kde vykládal, jakej to je fejk a nic takovýho nebude, ani žádný jiný sortování lidí; za pár tejdnů tu klačenku začal sám jet a eště na vovčany povolal armádu

        tak to rozmazávé jak chceš, ale todle sou fakta

    3. kdyby tu aspoň ty články o autech byly. Redguy, nechceš něco napsat? Některý tvouje články jsem četl dvakrát a vždycky se něco zajímavého dozvěděl a hodně pobavil

  4. Alexandr Solženicyn: „My víme, že lžou. Oni vědí, že lžou. Oni vědí, že my víme, že lžou. My víme, že oni vědí, že my víme, že lžou. Ale stejně lžou.“

    1. Jenom za tuhle drzost už by se měla začít stavět šibenice. Samozřejmě bez propadla, jen na fošně, jak tady bývalo zvykem. Propadlo by mělo být za odměnu.

    2. To je prča. Mají to důkladně zdůvodněné. Běžný člověk není si myslím v tomto případě vybaven ke sporu. Zbývá, než to prostě nechat plavat, což bohatě stačí.

  5. Vždycky, když si řeknu, že se blábolení nesmyslů o Ukrajině na tomto webu nedá již zhoršit, někdo explicitně předvede, že sakra dá. Samozřejmě, pokaždé někdo, kdo to tam vůbec nezná, zato denně spořádá patřičnou krmnou dávku propagačních výmyslů. Vygumovaný mozek to napíše, ještě vygumovanější mozkové k tomu přikyvují.
    „Lži o současné Ukrajině“ zatím v pomatenosti vedou. Kdo je trumfne jako další?

    1. Aha, tak to už chápu, kde ten článek nabral takové hodnocení i čtenost.
      Na to už existuje nějaký bot, na periodické otvírání webu a hodnocení 5?

      1. Servisdok: hele – já se držím principu, že články, které se mi nelíbí nebo s nimi politicky nesouhlasím, nehodnotím. Ani za pět ani jinak.

        Ale tenhle článek je tak šílený odpad a žumpa doslova z 90% tvořená naprostými lžimi a ze zbytku manipulacemi, že jsem tomu dal „plný počet bodů“ i já. Ne za politický názor, ale za ty brutální lži, manipulace a demagogii, z nichž je složen takřka výhradně.

        1. Zas ta krátká paměť.
          Už zapomněls, že všechny ty brutální i absurdně vyhlížející dezinformace, pocházející z doby jen před několika týdny, jsou dneska skutečností? Že už stačí jenom napsat, že to nelze nezávisle ověřit a je vymalovaný?

          1. Ten článek je přiměřeně dlouhý a jeho sestavení, pokud by byl tvořen od nuly, by nějakou dobu zabralo. Je škoda, že je aspoň zčásti prostý tak, že se možná nezdá být plně věrohodným ani důchodkyni se základním vzděláním. Bůhví, co za tím je. Redaktor rozhodl ho zveřejnit, což je v poř. Je to tu tak vyvážené.

          2. Ten článek ovšem neblábolí o dnešku. Blábolí o roce 2014. A to jsem tehdy zpropadeně bedlivě sledoval, studoval a analyzoval.

            Jen namátkou, jo?

            Odkazuje se na údajného expertního pozorovatele Jamese Bauda – kterého jsem načapal u naprosto zásadní brutální lži, že „Rusko není strana konfliktu na Ukrajině“, ačkoli ruské tanky bojující na ukrejinském Ilovajsku a Debalceve se hrdě pochlubili sami Rusové a separáti.

            Odkazuje se na údajnou zakořeněnou nenávist západních ukrajinců proti Donbasanů – kterou jasně vyvrací svědectví ruskojazyčných ze Slavjansku pro moskevskou Novou Gazetu o tom, jak se tam chovali ukrajinští vojáci poté, co 2014 Slavjansk znovudobyli a vyhnali odtamtud separatisti Igora Strelkova: https://www.youtube.com/watch?v=UA1LE6iKMfk

            Odkazuje se na Legendu o chudinkách upálených v Oděském domě odborů, kteří jsou však průkazně zdokumentováni, jak ze střechy toho baráku dolů hází zapálené Molotovy. To je takový prubiřský kámen – je na tom hned vidět, komu jde o pravdu a kdo nábožensky uvěřil Legendě a nezmění názor za žádnou cenu. Jeden takový mi napsal, že „příznivci federalizace na střechu pustili agenty-provokatéry s Molotovy a neví proč to udělali“ :D

            Dále ty debilní z prstu a ignorance vycucané lži o biolaborkách na Ukrajině, které jsem tu podrobně zpracoval a vyvracel už 10x a už mě to fakt nebaví:
            https://dfens-cz.com/wollt-ihr-den-totalen-krieg/comment-page-2/?show=comments#comment-289955

            Atd.

            1. Strelkov je ten, co se chvíli takto jmenuje, pak zase chvíli Girkin a nikdo doopravdy neví, kdo to je?

              1. Občanským jménem je Igor Vševolodovič Girkin, jeho „donbaský pseudonym“ je Igor Ivanovič Strelkov. Každý ví, jak se jmenuje – jen Rusové mu láskyplně říkají „donbaským pseudonymem“ za jeho roli v té anabázi, západ mu říká jeho občanským jménem jakože „ha, demaskovali jsme tě“, nu a já na střídačku.

              2. Navíc snad ani jeden účet na Telegramu s jeho jménem i jmény není jeho:-) Ten člověk je tak trochu fantom.

                1. Jistě, to jsou moc nové sítě. Měl účet na Youtube, kde byl skutečně on – než mu to ti cenzorští dementi smazali.

                  Dnes už nepotřebuje účet na socsítích, protože běžně vystupuje v ruských televizích jako takový disidentský vojenský analytik.

            2. Zmrdi házej po zmrdech molotovy, tak je dovoleno vybít celej barák? To mi připomíná to heslo: „Zabijte je všechny, pán bůh si to přebere“…

              1. Skoro, video se začátkem útoku na „stanové městečko“, kde už byla informace, že na ně jdou, 19:34 „začnem je pálit“, 24:05 – „zabít Rusy“,“pověste komunisty“, „pověste Rusy“. Následné použití zbraní napadenými by mělo v reálném světě spadat pod sebeobranu.

                https://youtu.be/QxcB0PI4ZLg?t=1143

                1. V normálním světě na to jsou fízlové a orgány činné v trestním řízení.

                  1. V normálním ano, na Ukrajině ne, tam policii úkolují běsnící radikálové a pokud nesplní co chtějí, udělají to za ně a pak si přijdou i pro ně, jak můžete vidět ve videu.

                2. Akorát že tím to jaksi nezačalo – předtím proruští z poza policejních štítů machrovali a stříleli do prokyjevských pistolí a dokonce Kalachem AKS-74U. Ta zteč na budovu odborů byla přímou kauzální reakcí právě na tu střelbu.

                  Na to mi ovšem podobný, jako jsi ty, namítl, že sice ti s tím samopalem byli v davu proruských, a sice na sobě měli svatojiřskou stužku proruských – ale neee, to nebyli proruští protože ti byli neviňátka ubohá. Byli to agenti provokatéři! Důkaz? Třeba že takhle stříleli z poza policejních štítů. Protože Oděská policie už tehdy stála jednoznačně jako jeden muž na straně Majdanu, to jsou mi věci!

                  Prostě kdekoli střílí nebo hází molotovy proruští, tak je to buď „obrana“ (i když začali první), nebo „provokatéři“. Prostě neexistuje žádná možnost, že by proruští byli stejná cháska, jako protiruští.

                  1. Záznam zachycuje začátek útoku na to místo, vy píšete o střetech předtím a jinde.

                  2. A jedna rada, když chcete s někým diskutovat, tak do odpovědí neustále netahejte tvrzení kdoví koho a na která pak sám odpovídáte, ta vaše snaha o guilt by association už je dost okatá.

            3. Novaja Gazeta tsky průkazně doložila zraněného ruského tankistu v Doněcku, který nebýl schopen správně složit svoje vojenský číslo atp. Ta propaganda frčela už tehdy a N. Gazeta kopala vždy za cokoli, co je proti Putinovi a establišmentu. Tím chci říct jen, že pozor na jasné důkazy z tohoto směru, nemusí být nutně bez skrytých pohnutek.

            4. Baud se opírá o obse, o co se opíráte Vy?

              1. O oficiální ruské a separatistické videoreportáže, kde na plnou hubu v plném záběru přiznali v Ilovajsku a Debalcevu ruské tanky T-72B3, které v té době nikdo jiný na celém světě neměl a mít nemohl, drahý merce.

                Když to totiž na sebe hrdě napráskali sami Rusové a Separáti, nemůžeš totiž jaksi tvrdit, že je to západní nebo ukrajinská propaganda, víš?

        2. Tentokrát s panem Mrcasíkem zcela souhlasím.

  6. Zdravim vsechny diskutery, debily typu Jana Mrcasika laskyplne prezdivaneho „Mrdka“ zvlast.

    Co se tyce textu na ktery respondujete a ohledne ktereho se muzete posrat jestli je to pravda, lez, sracka, mrdka, manipulace, jestli to napsala kremrole, rusophil a jestli jste rusomrdi nebo ukromrdi, tak ten text je naprosto irelevantni vy tupci, podobne jako je irelevantni co se udajne deje v Ukromrdii ktera byla udajne napadena Rusomrdii.

    Vite vo tom akorat velky kulovy hovno – vite jenom co vam mrda do hlavy Ceska Mrdkovize nebo nejaky jiny medialni srackovod. Naprosta vetsina z toho nebo vsechno jsou lzi. Hadate se tedy vo hovne.

    A neni von to nahodou ucel vy dementi? Zacyklit vam mozek zvastama o Ukromrdii – the worst shithole in Europe by far a possibly in the world as a whole – abyste nahodou nepochopili ze cilem toho utoku jste vy debilove vy. Protoze jste to vy respektive populace na Zapade ktera ten Ukromrdsky konflikt nebo co se tam kurva deje vodsere.

    Takze ti chytrejsi z vas, vytahnete si hlavu z prdele. Ti hloupejsi zvante dal, ale pak se vy kreteni nedivte az jeden den zjistite ze kvuli vasim bratrum ukrum jste uplne v pici.

    1. to jacq :-)))))

  7. A co to brát z hlediska „Jaký je náš zájem?“ Ohledně propagandy bych si těžkou hlavu nedělal – patří k válce, jde o informační rouzměr války. Válčící straně není co věřit, podporovatelům válčí strany není co věřit.

    1. Spravne. Jsi jeden z tech chytrejsich.

      Nas zajem je poslat ukromrdy do prdele a hledet si naseho prospechu. Nas prospech neni hrdinne umrznout a pochcipat hlady abychom udajne zachranili udajne bratry ukromrdy nebo abychom bojovali s rusomrdy.

      Srat na vsechny.

      Je velice pravdepodobne ze zadna valka na Ukraine neprobiha, je to stejny hoax jako COVID. Proc by Ceska Mrdkovize mela zapotrebi publikovat fotky z tornadem znicene Moravy jako urkromrdskou warzone? Divny ne? Podobne vsechny ostatni fotky – jsou to naaranzovany fakes, jedna jak druha.

      1. Bohužel je to tak. Teď je hlavní snížit životní úroveň, aby za chvíli každej byl více méně závislej na podpoře státu. Pak už se bude chodit na píchání poklusem. Peníze se nejspíš brzy přestanou tisknout. Místo toho dojde k nějaké celosvětové měnové reformě a ze dne na den zmizí fyzické peníze. Zavede se systém sociálního kreditu a sociální status bude rozhodovat o tom, kolik peněz kde za co smí člověk utratit. Ale lidi skoro jako by to sami chtěli.

        1. Spravne. Financni system je proste a jednoduse neudrzitelny. Je v pici, v hajzlu, v prdeli.

          Jak z toho ven? Standardni mechnismus. Rozesrat vsechno. Kdyz to neslo pres neexistujici nemoc, tak to zkusej pres neexistujici valku, a kdyz to nepude virtualne, tak nekam hodej jednu dve atomovky – treba na Prahu, to by byl dobrej cil – a pak uz lidi sklapnou a prijmou uplne vsechno.

          A imbecilove se budou jeste furt hadat jestli jsou ukromrdi vetsi mrdky nez rusomrdi.

          Jeden by se z tech debilu posral.

          1. Ano, dlouhodobé systematické rozesírání mezilidských vztahů je součást plánu. Rozděl a panuj. Zatímco se idioti perou, nemaj čas se zabývat ničím jiným.

          2. to jacq

            problém je, že každej debil si myslí, že debilové jsou ti ostatní… tady nějaký vysvětlování a mrcasíkovo zdrojování a optimalizování asi nepomůže… chce to multidoménovou válku

            poslat každýho do prdele dřív než tě nasere… to myslím jsi kvalitním představeným naší polikliniky… pak vypustit drony, kokokonspirační teorie, samozřejmě nějaký huhumanitární balíčky a pořádně jim zamotat šišku… voni jim na patologii toho putina nakonec vyženou z hlavy

            1. Mrdka muze zdrojovat til the cows come home a obcas jsou Mrdkovy zdroje docela i zajimave, ale problem Mrdky a zvanilu o jeho analyzach je ten ze strili na nespravny terc. Upina pozornost na kourovou clonu, bojuje s fata morganou. Merit veci, to o co jde je uplne nekde jinde.

              V udajny valce na Ukromrdine rozhodne nejde o nejaky ukromrdy a rusomrdy, nejaky historicky souvislosti, atakdale. To muze vsechno hrat podruznou roli, ale podstata veci je jakym zpusobem je to pouzivany v transformaci sveta, v nastolovano wokeisticke-covidisticke totality.

              Jsme skutecne ve valce – v INFORMACNI VALCE proti lidem, obzlvast v zapadnim svete. A tu bohuzel Mrdka a jeho counterparts prohravaj na cely care.

              1. But I’ve only just come to realise the error in my thinking, which as in most cases involves a category error. For I have always assumed that governments don’t want to go to war, upon nations or viruses alike, but that if they do, they want to get it over with as quickly as possible, to preserve the wealth and the lives of their people. If that is the case, then the lack of planning for exit-strategies is a gross failure.

                But if, instead, one looks at government through the lens of the military-industrial complex (and/or the medical-industrial complex or the green industrial complex, all of which have powerful links to governments), then the calculus changes completely. Policy success is to have as many wars as possible, and prolong them as long as possible, because there are vast fortunes to be made from designing, making and selling weapons, or vaccinations, or green energy infrastructures.

                So what if Europe has now fallen into stagflation because of economy-destroying COVID policies followed by sanctions against Russia? Whilst governments have any money at all, they will prioritise replacing the weapons they gave to Ukraine from Raytheon, Lockheed or BAE. The US is cannier, in that they are sending weapons to Ukraine on the same lend-lease system that put Britain in debt to them for 70 years. But the end result is the same – the more explosions, the more profits. And although not all the billionaires are in the arms industry, there is plenty to go round if one cycles through successive health and climate emergencies too.

                Such a system is unsustainable, of course, because it’s a kind of pyramid scheme, in which the producers of wealth – ordinary taxpayers – believing that they are gaining security from governments they assume have their interests at heart because they voted for them, are the gullible bottom layer, until all the wealth runs out. At the top are the 1% who, apparently, control 99% of the world’s worth – Western “democracy” has contrived to create the greatest wealth inequality in history, but once the Ponzi scheme collapses in a big way, at least a good deal of that gold will perish with those at the top who sold their souls for it.

                That end point looks increasingly imminent as I write.

                https://potiphar.jongarvey.co.uk/2022/04/30/exit-strategies-are-double-plus-ungood/

                1. Exactly. The guy’s thinking along the right lines …

                  One must strive the examine things for what they are, not for what they appear to be or what some motherfucker is portraying them to be, where the last mentioned is what spins today’s world’s wheels.

                2. to no one 1+

                  naprostý souhlas… až na ten pesimismus… něco zahyne, něco vyroste, evoluční síly jsou doufám silnější něž lidská stupidita…

                  zároveň platí, že to co píšeš polovina lidí nechce slyšet… nebo si to nedokážou v hlavě srovnat, ověřit a uvěřit realitě… bojí se výzvy, která by jim potom velela s tím něco dělat na osobní rovině

      2. No válka ta probíhá, ne že ne. Vše chny ty záběry, které lze najít nemohou být fake. Ale otázkou, nad kterou by se mohlo zamyslet je, proč vznikla. Já jsem našel jeden zajímavý článek s docela konspirační úvahou. Napsal ho nějaký Mr. Robert J. Burrowes, z hnutí „We are human, we are free“. No a on sice přímo netvrdí, ale z článku to vyplývá, že tato válka je jen dalším pokračováním Covidu podle plánu WEF s cílem dalšího snížení populace na světě. Například poukazuje na to, že jak oba prezidenti, (Putin i Zelenský) patří mezi skupinu nejbohatších lidí na světě a oba jsou absolventi Schwabovy školy Young Global Leaders.

        Autor se snaží ukázet na krátký, částečný seznam rychle se zrychlujících klíčových důsledků, které jsou důsledkem této války a které lidstvo přiblíží k smrti nebo technologickému otroctví, ať už žijete kdekoli na světě. Ne jen přímo tím, že se vybijí vojáci i civilové ve válce, ale zejména z dalších výsledků. Rusko a Ukrajina dodávají 30 % světové produkce pšenice a významný podíl dalších obilovin, slunečnicového oleje, hnojiv, ropy a plynu a strategických nerostů (např. palladia a platiny) a dalších produktů. Válka, stejně jako sankce uvalené na Rusko mnoha zeměmi, zhoršily již tak vážně narušené dodavatelské řetězce těchto produktů, které buď nelze získat alternativně, nebo ne tak levně. A dříve vzniklé zhroucení dodavatelských řetězců ve všech odvětvích, které způsobilo nedostatek potravin (a dalších produktů), nárůst cen a energetické krize po celém světě, nelze obnovit v žádném krátkém časovém horizontu. Kvůli kolapsům dodavatelského řetězce zemřou miliony lidí hlady. Já jsem ten článek dal do rubriky konspirace, ale možná přijde doba, že se stane realitou. Článek má názeev: Válka na Ukrajině – pochopení a odpor vůči hlubším záměrům globální elity.

        1. Vytvořit iluzi čehokoliv, i války, kdekoliv na světě není problém. Když máš média, dokážeš lidem nakukat cokoliv, třeba i že probíhá mimozemská invaze.

          https://refresher.cz/54243-Rozhlasove-hre-o-invazi-mimozemstanu-uverily-desitky-tisic-Americanu-V-panice-mely-prchat-a-strilet-po-neexistujicich-protivnicich

        2. „No válka ta probíhá, ne že ne. Vše chny ty záběry, které lze najít nemohou být fake“

          Tak to zcela urcite byt mohou a vetsina tech ktere jsem videl jsou. Pripadne muzou byt z nejakeho jineho, skutecneho, konfliktu, coz bylo mnohokrat prokazano. Spousta ruznych footages jsou obvious fakes, jako napriklad auta udajne znicena vybuchem stojici tri metry pred nerozbitymi okny v okoli ktere je naprosto netknute. Takovych naaranzovanych images and videos je jak nasrano.

          I pokud by nejaky konflikt probihal tak zcela jiste probiha uplne jinak nez jak je vykreslovani medialnimi mrdkami.

          Je to podobne jako s COVIDEM. Zadny COVID neexistuje – jedna se o normalni nachlazeni, chripku, what-the-fucking-ever. Ty kundy z toho udelaly pomoci PCR amplifikacni proceduru „nemoc“a „pandemii“, ale je to naprosta sracka. Hoax jako prase. Samozrejme ze je pandemie kdyz „asymptomaticky nemocny clovek“ – tedy naprosto zdravy clovek – je klasifikovany jako nemocny. Nemocny jsou podle tech zamrdanejch kund ted vsichni na vecny casy a nikdy jinak.

          S tou „valkou“ to bude podobny. Pochopit tu habaduru s COVIDEM bylo celkem jednoduchy, staci se podivat na data a pouzit basic reasoning. Pripadne si nastudovat neco o virophilii, tedy srackovede a.k.a. witchcraft. S „valkou“ mezi ukromrdy a rusomrdy je to slozitejsi protoze data analogicka datum o nemocech nejsou k dispozici – clovek musi evaluovat situaci nejakym synthetickym zpusobem a zamyslet se co se SKUTECNE deje, komu je SKUTECNE jebana prdel a kdo to SKUTECNE vodsere.

          Odkazovany clanek jsem cetl. Podobnych analyz je spousta, vsechny vicemene dochazeji k podobnym zaverum.

          In a nutshell, probiha global coup d’etat. Stary svet skoncil, zkorumpoval se, imploduje v primem prenosu. Deje se toho spousta, vetsina ma nejasne contours, neni uplne jednoduche rozumet tomu what the fuck is going on. Jedna vec je celkem evidentni – populace Zapadu, ktere si naivne mysli ze ziji v nejake demokracii a svobode, jsou masivne condiciovany aby prijali totalitni usporadani, aby se podvolily measures that severely curb whatever freedoms they might have hitherto had.

          Nejaka udajna zamrdana valka na Ukromrdii neni nic nez zaminka. Delat dalekosahly uvahy na tema ukromrdu a ukromrdske historie jako to dela Mrdka a spol. jsou naprosto smesne. To jsou uplne stejny sracky jako analyzy toho ktera fuckccine je lepsi nebo horsi (vsechny jsou na picu kdyz jsou udajne proti udajny nemoci ktera neexistuje).

          1. Mne nesedí množstvo toho materiálu ktoré odtiaľ prichádza a je prezentované v médiach. Nepríde mi normálne aby sa v boji o holý život ešte musela urobiť fotečka tam, alebo natočiť videjko také a také. Nebojuje sa tam náhodou GoPro kamerami? Je toho na môj vkus veľa a už ten konflikt nesledujem a nezaujíma ma. Keď mne bude horieť za zadkom, nik sa to nedozvie lebo budem mať úplne iné starosti.
            A možno som len starý a nechápem že je dnes moderné mať všetko zdokumentované. Pomaly aj vlastnú smrť…

            1. Keby bolo materiálu málo, tak by si zas kveruloval, ako je možné, že v čase keď mobil s úžasným foťákom má už hádam aj každý pes, to nikto nefotí…

              Na to koľko je tam dohromady ľudí, toho materiálu nie je nijako extrémne veľa (a dokumentácie strát ukrajinskej strany je práve málo).

        3. Nobody:
          Čínská bolševická chřipečka byla fakticky prvním testovacím projektem, kam až lze zajít v mediálních manipulacích a současně účincích na obyvatele. Myslím, že ani 11. září či jiné konflikty ve světě nenesly takové stopy manipulací, jako právě tohle.
          Testujícím subjektem byla čína, která si tak současně ověřila míru svého vlivu na dění ve světě.
          Jakkoli Češi vynikají v krátké paměti, tak tohle je pro většinu soudných lidí ještě celkem čerstvá věc.
          Já si například myslím, že ještě budeme čumět s otevřenou hubou na to, co budou všecko předvádět číňani, až se skutečně dostaví ropná krize.
          Západ je v hajzlu, jenom se ještě nikdo neodvažuje to přiznat.

          1. Vzpomene si například někdo, jak zoufale bezmocní jsme byli, co se základního zdravotnického materiálu týkalo?
            Na čínského velvyslance u prvního leteckého carga, co sem milostivě dovolili pustit?

  8. Autor očividně rád papá zprávy TASS. Článek hezky shrnul kompletní ruskou propagandu. Oceňuji nasazení řekl bych až totální.

    1. TASS chce mít pověst seriózního zdroje, tohle je offoffoffTASS:-)

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017