Populismus je dobrý aneb komunismus je špatný - zpět na článek

Počet komentářů: 437

  1. To je prostě NIMBY. Kdekdo básní o převedení výroby k nám, o soběstačnosti a lká nad tím, že už se u nás nic nevyrábí. Ale když se ho zeptáš, jestli by tu fabriku chtěl mít za barákem a jestli by do ní chtěl chodit hákovat, nedejbože na směny, tak se akorát trapně vymlouvá. Dálnice jo, ale ne za barákem. Těžit suroviny jo, ale ne u nás za vesnicí. Stejný jako s řemeslníkama. Je jich málo a stát by měl nahnat víc lidí na učňáky, ale rozhodně ne našeho Pepíčka nebo Mařenku. A tak je to se vším. Koukejte mi to zařídit, ale běda, jak bych se měl JÁ omezovat.

    1. sorry, vedle.

    2. To Shane : a vite, ze mi nekdy mrzi, ze jsem nesla na remesla? Kdyz vidim, jaky prachy se tocej treba v restaurovani tech starejch amerik tady…Ja blba :-) Plus je to sice drina, ale i zabava a krasa.

      1. Včera jsem Tě zdravil srdečně a bylo ticho…Tak Tě zdravím znova, Divnoblondýno:-)

        1. To Forge :
          Jej,promiň…. to je teda jak říkáme, my intelektuálové, pěkný foajé….Jsem asi nějak přehlídla. Neméně srdečně Tě zdravím zpátky a mám samý skvělý zprávy. Mám krutopřísný truhlíky z HobbyLobby a brzo začnu sázet tu česko texaskou nádheru, jak jsme domluvení, tak stay tunned :-) A jinak tady všechno v pořádku, teda vlastně ne. Spíš superbezvadně v pořádku! ! Blondýna byla na rybách a překvapivě místo obvyklý rýmy chytila překrásnýho lososa! Ráda bych si zapřeháněla, že měl aspoň tři metry a vážil jak průměrný armádní humwee, ale na večeři to hele solidní (mň)oukej porce byla! A jaká u Tebe?

          1. To rád slyším a budu jedno velké ucho, až budou reporty ohledně muškátů!A co se týče rybolovu: Fakt jsi to vytáhla?Tos nepřepadla?

            1. Šmarja…ty seš punťa….Tyhle pedantlich lidi, nemám ráda :-) ! Jako trochu se mi pomáhalo, ale úplně nepatrně…Já to manažersky řídila z křesílka, leč pruty jsem přinesla, nahodila a bdělým očkem sledovala. A byl to můj prut, prosím pěkně…takže technicky i můj úlovek. A taky jsem asistovala. A hlavně dobrou radou , praxe je pěkná, ale bez manažerského řízení,no kde by to bylo… To snad uznáš :-) !

              1. No mi to haprovalo, jsi jako pírko prej a teď tohle.Takže v kuchyni se to obrátilo a vše šlo do řádků…

                1. No…Maličko :-) Tak je fakt, že tam jsem poněkud jistější v kramflecích, než kdesi u divejch vod :-) Ale vytáhla jsem se, žádná neinvenční brkaše a zeleninka, vzala jsem to hodně vážně a vytvořila rybí pie. A odporúčam!

                  1. Tak to je v klidu.Začal jsem se o Tebe obávat.Co blbne zase…ještě se utopí a kdo pak uvaří?

                    1. No tady v USA málokdo. Snad jedině Domča Crennů ? Ale ta zas nebude umět český utopence

                    2. Právě.Teď se zeptám: Henry je asi ve studiu zasekanej a Ty lítáš.Jak to vidíš do budoucna?Plánujete rodinu?Sory za „vlezlost“, ale zajímá mě to.Taky to malinko souvisí s tou situací nedávno, jak jsem po Tobě chtěl ty nevinné průzkumy myšlení amíků.Nechci slyšet nějaký podezírání z něčeho.Podle mě jsou lidi všude stejný.Proto se ptám.Nic jiného v tom není.

                    3. Já jsem si jistá, že se určitě někdy potkáme a povíme si to všechno osobně. Muzikantskejch setkání není nikdy dost :-) Plus pan major nám tady bdí, přece tu nemůžem dělat informační striptýz :-)) To by s ním taky mohlo bouchnout a to nikdo nechce.

                    4. Chápu Tvoje obavy.Ale přesto mi můžeš odpovědět.Zkus to zakódovat, já se s tím nějak poperu:-)

                    5. -… / .-. / –.. / -.– :-)

                    6. .-/…./—/.—/–.-/—/-/. Tohle jsem nemyslel, ale Čau Mňau:-)

      2. Kamarád dělá restaurátora. Je to fajnový a zajímavý řemeslo, ale vysoce kvalifikovaný a dost odborně náročný. Vzhledem k tomu, že jich je jak šafránu, tak je i výborně placený.
        Ale věř mi, že třeba zedníka bys fakt dělat nechtěla. Furt někde rajzovat, v létě v zimě venku, déšť, sníh, zima, bláto, prach, mokro… buď si furt někde na ubytovnách nebo dojíždíš jak debil. Jíš furt po hospodách a bufáčích, nebo žereš něco z papíru na hromadě cihel. Jo, ve dvaceti po vojně to chvíli šlo, ale i tak jsem při první příležitosti zdrhnul. A dělat to třeba v padesáti? Děkuju pěkně.

        1. shane: Dělá ve státním nebo na sebe?

          1. Ani jedno. Prostě jsem změnil branži. Na sebe jen občas jako vedlejšák, aby bylo na koníčky.

            1. Já měl na mysli toho tvýho kámoše restaurátora.

            2. Jo takhle. Zaměstnanec v soukromý restaurátorský firmě. Samozřejmě že část zakázek je od státu, ale pokud vím, berou i kšefty od soukromníků.

              1. Mě to zajímá, anžto já to právě dělám jako koníčka v rámci.Ale dělám jen kovový věci a nábytek pouze pro nás do baráku.Proč o tom mluvím: Můj učitel je mistr, dělá hlavně baroko a vůbec intarzie boullé apod.A je rád, že se vůbec „uživí“, protože je to tak časově náročné, že je v dílně pořád.On je hroznej poctivec a všechno dělá původníma technikama.Jenže ono to jinak udělat nejde…

                1. Je to tak. Možná se dá slušně vydělat na státních zakázkách, ale na nábytku pro „ulici“ velmi bídně. Opravit a dostat do lesku biedermeier komodu je tak na cca 80 – 100h práce, to se prostě lidem nechce platit …
                  Tahle práce jinak než pečlivě dělat nejde …
                  Dělal jsem tuhle práci s přestávkami asi osm let a nejlepší kšefty byly na baráku pod UNESCO – což byla spíše umělecká tesařina s patinováním a pak záklopové stropy a patiny drěvěných doplňků interiérů v rekonstruovaných domech nebo novostavbách.
                  Z toho se vlastně „dotovalo“ restaurování.
                  Je to ale krásný řemeslo a na rozdíl od mé bazální profese (IT) člověk na první pohled vidí že po něm zůstává něco pěkného.

                  1. Nj. Nechal jsem si z nostalgie restaurovat psací stůl po pradědovi. Stálo to ranec. Nemít k tomu nábytku vztah, nikdy bych do toho nešel.

                    1. Co znamená „ranec“?

                    2. 25k. před sedmi lety. Stůl cca 1890.

                    3. Tak to ten stůl musel být na hadry.Anebo se dělala politura…Ovšem pokud to byl americký stůl s tou roletou, tak jsi to měl ještě za lidovku:-)

                    4. deska na hadry, chyběly jedny dvířka a ještě tak různě napadenej hnilobou. On vypadal celkem slušně, jak stál roky v koutě, až na tu desku, ale jak se s ním hnulo tak se to projevilo.

                    5. No tak to muselo být v dílně requiem!Zajímavé, že jsi nezmínil brouka.Vetšinou bývají nohy na perník.Za ty peníze předpokládám jenom dub a bez zdobení.

                    6. Když musíš, tak musíš :-)
                      Jsou to pěkné peníze, ale máš unikátní kus nábytku a dalších 20-50 let bude sloužit.

                  2. cokoli dělat fakt dobře a chtít si za to nechat zaplatit, je v tomdle prdelstánu problém, lidi, co jedou primárně na kvalitu, mají tak 10-15 % zákazníků v populaci, to řikám už leta

                    je smutný kolikrát vidět, za co vyhodí nahned nebetyčný prachy, zpravidla rejžáckej bordel z dovozu, bouchanej na linkách po milionech, a pak křiví hubu, dyž mají zaplatit za něco, v čem člověk nechal mraky času a práce…holt taková je doba

                    1. To ještě můžeš být rád že nejsi muzikant, bo zábava je přece zadarmo na youtube a na internetu.

                      Co chceš od národa který svoji zemi prodal za hrst korálků, cingrlátek a ohnivou vodu. Že si bude něčeh vážit, když si neváží ani vlastní země ?

                    2. Paradoxně setkání s takovým typem ve výsledku mýho kamaráda a učitele dobře živilo několik let.Příběh jak z filmu: Ozval se mu zákazník a chtěl udělat truhlu.Dole byly dodělaný kluzáky od nějakýho Ferdy mravence v top stavu, ale nestylově, takže na k prdu.V hrubém výčtu prací se zákazníkovi právě nezdála ta položka nových dubových kluzáků, že prej jsou hezký a nový.Zkrátím to: Kámoš ho poslal do hajzlu s tím, že buď to bude stylově čistý nebo nic.A teď pointa:Tenhle zbohatlík někde vyprávěl, jak jsou ty řemeslníci pitomí, že odmítaj zakázky.Doneslo se to k jednomu knížepánu a dodnes po letité spolupráci mu posílá k vánocům přání na ručním papíru.Udělal mu celej zámek.

                    3. Forge
                      21.2.2023 v 12:34

                      to má docela štěstí, většině se nic takovýho nikdy nestane :)

        2. To Shane :

          Zedníka určitě ne, ale taková zámečnice a svářečka :-)? Mě to jako hobbíka chytlo, byť jsem vcelku nemehlo a přetrhdílo :-)

          1. jako hobby je dobrý cokoliv. Dělat to celej život jako živobytí je jinej level.

            1. To teda je a může se klidně stát, že to hobby, kterému jste dřív věnovali skoro veškerý volný čas a nakonec se Vám stalo prací, Vás může po krátké době otrávit tak, že už to nechcete ani vidět, natož tak po práci a ve volnu.
              Stalo se to mému mladšímu kolegovi z RTVS – původně jako školák a středoškolák nadšený bastlíř, pro kterého nebylo skoro nic nemožné, všecko si dokázal sehnat, nebo vymyslet účinnou improvizaci – a protože dostal modrou, okamžitě nastoupil do práce v RTVS.
              Nevím přesně, jak dlouho to trvalo, ale odhadem 3-4 roky, možná déle, než to začalo být doslova vidět, jak je z toho všeho otrávený – přitom to byl jeho sen, stát se profíkem v tomto oboru, opravoval ještě jako školák kdeco a půlce dědiny.

              Byl z té práce ve velké opravně, někdy práce fakt skoro „sériové“ (prostě ty chronické, či rovnou konstrukční závady) po pár letech tak otrávený, že ke konci dělal vyloženě jen to, co nezbytně musel, aby dostal nějakou výplatu. Na žádný fušky po práci ani pomyšlení a doma už nedělal z oboru skoro nic, přestože byl perfektně vybavený (na tu dobu).
              Bylo to na něm vidět hned ráno. Ač mlaďoch a jinak veselá kopa, tak už v šatně byl kyselá prdel. Než začal vůbec něco dělat, tak musel vychlemtat nejmíň dva silné, skoro třídecové turky a mezitím vyčadil pět žvár. Tehdy se prakticky nic jiného, než turek nepilo. Instantní Nescafé z Tuzexu, ač celkem pravidelně dostupné, dost lezlo do peněz, ale ne proto, že by bylo v Tuzexu drahé. Kdo si to přinesl do práce (nic se tam nezamykalo a kuchyňka už vůbec), tak mu na to ostatní chodili až tak, že 100g plechovka vydržela tak 4 dny :D A ty tuzemské náhražky instantního kafe (mělo to i svůj směšný název), byly nepitelný hnus.

              Na žádné bastlení, shánění či improvizace, totiž není v profi opravně moc místa a zřejmě to ho otrávilo. Plus to, že byl svázaný pracovní dobou a taky musel dělat i poměrně nepopulární věci, jako např. sovětské či jedny z prvních korejských barevných televizorů, které se k nám, pod záminkou „pestrosti nabídky“ začaly dovážet, mmch. brutus předražené.
              Korejci se to tehdy teprve učili kopírovat od Japončíků (Beijing, Daewoo a Goldstar) a byl to kurva děs – někdy horší, než ty 60kg sovětské strojovny se spotřebou 200W.
              Obrazovky v těch korejcích sice byly originál Toshiba a ještě od jedné menší, též japonské firmy, na kterou si teď nevzpomenu, brali od Japonců i vn trafa, násobiče a v některých modelech byly i celé japonské spínané zdroje. Ale protože k výrobě toho „okolí“ používali převážně vlastní korejské, v japonských licencích vyrobené součástky, speciálně polovodiče, které si možná někteří dříve bastlící, pamatují s logem v podobě velkého K, logem korejské fabriky KEC, KoreaElectronicCorporation, která ale v jiných divizích vyráběla i pasivní a elektromechanické součástky.
              Po celou tu dobu (celá druhá půlka 80.let), co se ten šrot sem dovážel a prodával v běžné obchodní síti, zásadně mimo Tuzex a tedy pochopitelně pod pulty – ty televizory byly poměrně úhledné – s tím byly kruté potíže hlavně z toho důvodu, že zoufale drhlo zásobování originálními ND. Ve skladu Eltosu v Jarohněvicích, kde se skladovaly převážně ND na zahraniční výrobky, byla „korejská zóna“ věčně prázdná, protože spotřeba dost hlídaných ND, byla prostě obrovská.
              Tehdy platila záruka na jakýkoli výrobek jen 6 měsíců a tyhle rejžáky s mizerným a pravděpodobně i uvnitř dost šizeným materiálem, vydržely běžet bez zásadních poruch jen pár měsíců po skončení té krátké záruky.
              Sám jsem si udělal takový test – na místo často se prorážejícího spínače vertikálu, co byl osazován korejským tranzistorem KTC, jsem si z Kovoslužby sehnal jeho originální, japonskou předlohu, 2SC. Od té výměny se už na vertikál nesáhlo.

              Někdy to holt nevyjde. Nakonec s tou prací seknul a dodnes dělá se dřevem, což původně dělal dost nerad..

              1. servisdok 21.2.2023 v 5:34

                Technická poznámka:
                „Beijing“ je anglický zápis slova „Peking“, tomu pak odpovídá „popis“ přístroje prodávaného v bazaru:

                Beijing 837-1

                Dnes již neběžný televizor, dovážený z Číny kolem roku 1985.
                Celkem zdařilá kopie Samsungu a i vyrobený z kvalitních součástek.

                1. Ano, omlouvám se, toho Beijinga jsem mezi ty korejce zapletl omylem. Na jejich příšerné poruchovosti to ale nic nemění. Nebyla to kopie Samsungu, ale jednoho staršího, úspěšného modelu Panasonic. I ti korejci, všichni měli vzory v osvědčených japonských konstrukcích, kterým po okopírování zkurvili původní spolehlivost použitím mnohem lacinějšího materiálu vlastní výroby.
                  Pokud by to byly kopie 1:1, s použitím původního materiálu (Matsushita, NEC, Elna), nebo závazné licence, pak by se na spolehlivosti té kopie nezměnilo nic. Použití korejského a echt čínského, v hodně položkách noname materiálu, bylo možná záměrné. Dnes se tomu říká řízená životnost.
                  Viděl jsem to zevnitř snad tisíckrát, tak v tomhle se nemůžu plést.

          2. Vždy som túžil vidieť film ako Flashdance, ale obrátený – že by si tanečnica splnila sen stať sa zváračkou. Tak možno by si ty mohla stvoriť niečo také… ;-)

            1. Tyjo, na to by šly možná sehnat nějaké EU granty v rámci „operačního programu diverzita a rovnoprávnost“ nebo tak něco.

              Ling je fotogenická, může v tom hrát a z grantů si koupí svářečský kurz pro pokročilé.
              grg uvidí svůj vytoužený film.
              Já shrábnu 80% toho grantu coby poplatek za zprostředkování.
              Win-win-win.

              1. To Jan Mrcasík:

                Osmdesát procent? Není to nějak hodně? Co když ten film bude sice artovej propadák, ale komerční úspěch?Tobě pan Rejžek nebo paní Spáčilová žádný hnusný recenze nenapíšou, ale já…já budu v háji :-)! A studenti filmověd mi budou házet do schránky kočičince a temperamentní vzkazy, že tohle fakt nebyl žádnej Kurosawa ani Scorsesi, zato Ty se svými 80 procenty si budeš užívat na jachtě v Saint Tropéz s doutníčkem a sklenkou Armagnacu. Nene, pěkně půl na půl…Ať si můžu taky brečet v limuzíně a tu svářečskou dílnu mít zařízenou od A do Z. Víš, co jen stojí perfektní odvětrávání? Tomu nápadu zkasírovat ale granty EU se ovšem nebráním :-) J

                1. To nehrozí, Rejžek přeci nemůže jít proti Evropským Hodnotám, to dá rozum. A údernice-svářečka napravující šovinistický genderový útlak a upřednostňující budování světlých zítřků se svářečkou v ruce namísto fašistické rodiny, to je jasná Evropská Hodnota již od roku 1948.

                  Sorryjako, 80% grantu ve prospěch zprostředkovatele je Unijní standard. Nemůžeš přeci jít proti unijnímu standardu, když žádáš o unijní grant. Ale můžeme zažádat o vyšší grant, abys i na těch 20% zbohatla. Ale to už nebude samo sebou, to by v tom filmu musela být i jistá další úroveň angažovanosti, rozumíme si…

                  1. To Jan Mrcasík:

                    To máš vlastně pravdu! Napadat takto pokrokovej film není jen tak, z toho koukaj polízanice :-) Ale na těch penězích musím trvat, to se nezlob. Nicméně chápu, že nic není zadarmo a tak jsem ochotná dodat tu další úroveň angažovanosti. Na začátku snímku musíme citlivě, ale bez příkras ukázat trudný osud nebohé imigrantky, která do Ameriky jen s dvěma kufříčky a štrůdlem od tatínka přišla. Vidím to jako dneska! Ty tahanice s úřady, ty kočičárny kolem pobytu…Byrokrati a buržoazie měli hody a prostá dívka- budoucí dělnice leda sevřený žaludek a noční i denní můry. A protože žádnej snímek moderní doby neobstojí bez trošky té pokrokové romantiky, můžeme tam mít linku, jak občas uvažuji o soužití se ženou, která by jistě nevymačkávala pastu od prostředka ani nebyla schopná vyprat utěrky a ručníky s mou hodobóžovou halenkou :-) :-)

  2. Tak zatím tu jede industriál detroitismu výprodeje který končí a na dluhové otroctví nepůjčí zubožovaným systému dluhu který zatím nevnímají jejich potřební užiteční idioté ale to neznamená že to tu nevymírá na bídu i nevzdělanost faidiotů titulů práce dejte mio lidi a já to udělám inflace a pokud z nich neudělají kononenfutry na vybrakování odvěkých snah vybrakovaní ruska ze surovin a energií ale jak „vtipně poznamenal Medvěděv – jaderná velmoc neprohrává.

  3. Článek od dezoláta pro dezoláty.

    1. Jirko, napadlo tě někdy, že tou svou uvědomnělou činností dokážeš excitovat ( nebo abys tomu i ty rozumněl ) prostě nasrat i běžnej střed :-)? Anebo to je vlastně tvůj úkol a činíš se ve prospěch slovutného Ruska, ty náš bohatýre?

    2. Jirko, to je v pořádku, že to čteš.Čti dál, jsi špičkový čtenář.Zvaž možnost, že by jsi napsal novou Čítanku.Ta stará už brzy nebude vyhovovat, protože neobsahuje ta moderní slova, která máš tak rád.

    3. Dezoláti nemůžou za vaše posraný životy.

  4. Jožo, zatímco pindáš na netu tak se ti Kyjevem prohání Binden, vole.

    1. Že by jim zabloudil? Maj si ho líp hlídat :-) Teď píšou, že ho našli a už je zdárně u Waršavy. Ale nějak vám zvlčil prorusák Pávek. Cosi, že se maj Ukrajinci připravit na to nejhorší. Kulebu to prý dost vyndalo.
      https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-pavel-v-mnichove-podrazdil-ukrajinskeho-ministra-kulebu-40423395

      1. Tak já furt čekám na povolávák a vono furt ne a ne. Čekám na toho válečníého štváče a on zatím jedná vcelku racionálně. Tak nevím, že by místní klaka přátel Ruska zase mlela sračky?

        1. Nějak se vám rozřehkal i náčelník genštábu. Furt mele o vaší mobilizaci a furt dokola.
          https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/ceska-armada-cile-na-rok-2022-zhodnoceni-rehka-cernochova.A230220_201453_domaci_imat

          1. LoL. Rozvědčík ještě není prezident a už jeho zelení poskoci začali krájet salám.

          2. Když ČR napadne Rusko, tak se bude mobilizovat. To je šokující vyloženě. Ono každá země, když je napadená, tak mobilizuje. Nečekaně teď mobilizovalo třeba Rusko i Ukraina.

            1. Rusko napadne ČR samozřejmě. ČR, protože je v Nato malým členem, nikoho napadat nebude.

          3. Ale o tom to nebylo. Tady se před prezidentskejma volbama jelo ve velkým, že bude Pavel posílat povoláváky. A že je to válečnej štváč. Zatím se ukazuje, že to byly jenom kecy.

    2. „Válečný štváč co chce posílat do mlýnku na Ukrajinu Čechy“ Pávek jim totiž naznačil, že nemusí dostat Krym.

      Což by je asi nestresovalo tolik, kdyby nedávno totéž nesignalizovala americká administrativa.

      1. Pávek je jenerál a moc dobře ví, že současná situace Ukrajiny je velký zázrak. Pokud by dohodli mír, tak jednoznačně vyhráli. Dokonce i spráskaný Rusák to chtěl v Istanbulu podepsat. Každým dnem se ale šance na udržení zhoršují, při zapojení Běloruska a úderu podél západní hranice na Lvov Ivanofrankivsk jsou skutečně velmi malé. Jenže když dostane jenerál beféhl, tak i povolávák bude. Podle Ukrajinců se vše dozvíme již v řádu dnů.

        1. Naprosto geniální nápad, útočit skrz Pripjaťské bažiny.

          1. Vyřešit úsek 50×15 km na 300 km frontě je jen drobná lapálie. Samozřejmě v rámci vítězství NATO můžou odříznout Kyjev v ose Žitomyr, Vinnytsja, Podněstří. Tím by vyhráli všichni. Polsko, Česko, Maďarsko by „obnovovalo“západní Ukrajinu a Rusák východní. Možná mezitím neutrální nárazníkové pásmo Kyjevská Ukrajina. Podle Ukrajiny to uvidíme vbrzku.

  5. Pindáme tu všichni.
    Zatím vcelku potichu (což je správně) kupodivu i ta „prohlilá Evropa“ (o US nemluvě) velmi svižně přestává „odlívat písmenka a začíná lít kule“ :-)

    1. Někde výše je příkladný Servisdokův příběh vstřícného sousedského soužití a k takovému lze při dobré vůli vždy směřovat. Lít kule je jenom rychlejší cesta do pekel a dokud budou státy i celou EU řídit zlotřilí a prolhaní lokajové globálních mafiánů, samozřejmě s podporou neprozřelého voličstva, které jim odevzdává hlasy, nesejdeme z ní. Zatím jediným ostrovem rozumu a svéprávnosti se v EU jeví Maďaři v čele jedinečným Orbánem https://miniszterelnok.hu/en/prime-minister-viktor-orbans-state-of-the-nation-address-2023-02-18/.
      Ti, co podporují další eskalaci válčení s tisíci mrtvými namísto nastolení míru dobrou vůli rozhodně nemají, třebaže vedou sebeušlechtilejší žvásty.

      1. @Hupert
        Nebuďte drzý až vyzývavý na VVP
        „Ti, co podporují další eskalaci válčení s tisíci mrtvými namísto nastolení míru dobrou vůli rozhodně nemají, třebaže vedou sebeušlechtilejší žvásty“

        1. Ale vždyť Putin přeci nabídl Mír a Kompromis – jasně řekl Ukrajině, že pokud nejen nevstoupí do NATO, ale také se vzdá svého území a odstoupí celý Donbas, Záporoží a Cherson, a možná taky Oděsu, tak ani nebude trvat na likvidaci Zelenského.

          A i po ukrajinské protiofenzivě, kterou si nazpět vzali desítky procent ruských územních zisků od počátku invaze, Putin trvá na tom, že je „nerealistický“ jakýkoli jiný „mírový kompromis“, než aby Ukrajina bezpodmínečně kapitulovala a odevzdala Rusku celý Cherson, Záporoží, Doněckou a Luhanskou včetně Kramatorsku a Slavjansku – prostě včetně bonusu, který Rusko neovládlo.

          No neberte to! Kšeft století!

          1. A co na to Neznámý vojín?

            1. Tak pokud za ten prokletý kšeft umírají jiní ze svých pozic neustoupíme…

              1. Rusové si stěžují, že 70% Ukrajinců podporuje obranu jejich území.

                Halt jsou Ukrajinci spíše jako Čechoslováci v 1938, nebo Poláci v 1939, a nikoli jako pozdní Čechoslováci o jakých zpívá Landa v jedné ze svých lepších „Páteře se bortí (…) Poprvé a na vždy už se vzdal, Dneska naposledy rovně stál“

                Jinak jsem se teď dostal k zajímavým informacím. Ty současné mobilizace -přesně jak říkají Rusové- nejsou proto, že by docházeli lidi. A nejsou ani jen kvůli tomu, že Ukrajinci své nejlepší přecvičují do těch dvou armádních sborů organizovaných, vedených a cvičených dle NATO, jak jsem psal já.

                Ale protože vojáci na frontě mají velký vztek, že:

                „už rok / už 8 měsíců jsme na frontě, jsme patrioti kteří šli když vlast zavolala – a doma v zázemí si celou dobu chodí do restaurací a válí šunky. Teď si my chceme chvíli válet šunky a chodit do restaurací, nebudeme dřít za flákače jako jediní. 5 dní opušťáku je horší než nic, když děti pak brečí.“

                A z vojenské statistiky jasně plyne, že efektivita vojenské jednotky se po 3 měsících bez rotace výrazně snižuje, a po půl roce je takřka k nepotřebě a výrazně roste riziko smrti prostě z nepozornosti, vyčerpání a mozkových zkratů. Že je potřeba jednotky rotovat do zázemí na odpočinek. Což se v UA armádě dělo jen u nejlepších jednotek, ale jinak ne.

                No a v lednu tedy Zelenský slíbil vojákům, že rotace budou a dovolenou dostanou ne v řádu dní, ale ideálně 1:3 měsíců. Akorát v rozporu s ruským videem neberou lidi silou z ulic, ale rozdávají na ulicích povolávací rozkazy jako v Rusku – kde, stejně jako v Rusku, kdo dostane a nedostaví se, po tom jde policie v trestním řízení.

                1. A k těm podobnostem ještě jedna perlička. V Rusku také mobilizovali slepé, beznohé úplně přesně stejně, jako na Ukrajině. Ale před pár dny oficiálně řekli, že to bylo proto, že záznamy o brancích mají jen 2 nebo 3 položky: prohlídku při odvodu, prohlídku při propuštění do zálohy, a v případě dochtorů záznam od zaměstnavatele o kvalifikaci. A všechno na papíře. Takže vlastně odvodní systém neměl sebemenší ánung, koho si povolává.

                  Ukrajina bude přesně 1:1 ten samý případ, protože zdědila 1:1 stejný systém i kartotéky.

                  Akorát v Rusku si mákli a během tří měsíců provedli totální digitalizaci všech kartoték, aby další vlna mobilizace byla 100% digitální a nešlo „založit mobilizační složku nešťastnou náhodou“ ani „spálit kartotéku odvodní komise a přestat existovat“.

                2. Řehka už zase řehká. Politruci prý půjdou v čele.

                3. Ono hulákat na náměstí a dřepět v řopíku u ZB 26 je trošku něco jiného…

                  1. A jsi si vědom toho, že ve ’38 proběhla všeobecná mobilizace a bylo vyvedení do bojových postavení? A že tam právě Čechoslováci chtěli bojovat proti okupantům, a zlomilo je když museli odevzdat zbraně a vzdát se?

                    Jak říkám vedle, také nemám morál našich dědů a pradědů. Ale respektuji ty, kteří jej mají.

                    1. Jan Mrcasík:
                      Uvědom si, s kým diskutuješ. S člověkem, který vyslovil „Rusové holt tu ukravínskou pakáž znají lépe, než my. K čemu využili tu svou vytouženou samostatnost, nebo svobodu, nebo jak se tomu říká“.
                      Poslední část věty zvoní.

                      Nechceš radši házet hrách do zdiva?

                    2. Jsem, kdyby na nás Němci vletěli, tak by se bojovalo, o tom žádná. Ale četl jsem taky zajímavý článek (a bohužel si to neuložil, takže jsem na tom jak Zeman s Poseroutkou) o těch mobilizovaných, že Mnichov byla taky obrovská úleva, že se nestřílí. Smíšené pocity?

                    3. Vy máte někdo pocit, že lidi na Ukrajině někdy byli svobodní? A že Ukrajina byla před rokem 2022 nezávislá se samostatnou politikou?

                    4. Nikdy nebyli, nebyla to nezávislá země se samostatnou politikou, natož s náznaky neutrality.

                      Byla a a dosud je to země, která obsahuje hodně vysoké tisícovky lidí, na které by i náš Krejčíř čuměl s otevřenou hubou, co všechno a v jakých kvantech je možné.

                      Rusové měli vlastních starostí dost, tak je nechávali být do doby, než všecko rozkradli, prošustrovali a začali krást transportovaný plyn, určený pro jiné odběratele.
                      Tehdy poprvé RF a VVP osobně museli nějak zakročit, protože ty „provozní ztráty“ přestaly být i pro ruské hospodářství ala „vsjego mnógo“ akceptovatelné.
                      Tehdy se provalilo, co tam vlastně vyvádí ta šílená blondýna, ta s tím tradičním UA copem, co od kravína původně ani není. Myslím, že to byla tenkrát ona, kdo měl prohlásit, že veškeré problémy s Rusy jsou řešitelné atomovými zbraněmi a že byla chyba o ně při dělení SSSR přijít.
                      Pamatuju si, že to bylo někdy krátce po druhém návratu z Ruska, byl to leden asi roku 2006 či 2007, co byly trubky přes UA kompletně bez tlaku. A Rusové si nějakých 14 dní upřesňovali a zjišťovali, co ukravíncům všechno zdechne, co z toho zásobovali a co do těch odběrů nepatří. Pak ten výpadek kompenzovali zvýšenými dodávkami, nebo za jinou cenu, teď si nevzpomenu.
                      Prostě – po zániku SSSR a ustavení jakože samostatné UA, jeden malér za druhým, provokace Rusů, šikanování místních Rusů a pak Majdan.
                      A pak Donbas, teror ruskojazyčných, obnášející při takzvané ATO i plošné likvidace civilní zástavby pomocí Gradů a podobných „hraček“.
                      A pak se to už rozjelo ve velkém – miliardy dolarů za to, že se UA bude cpát co NATO.
                      Se vším všudy, co to pro Rusy obnáší. Ti, co jim „darovali“ ty miliardy dolarů, za ně pochopitelně něco chtěli, přičemž ale dárci moc dobře věděli, že něco takového Rusové ukravíncům nikdy nedovolí i za cenu toho, že jim to nedovolí pomocí vojenského násilí. Rusům to bylo jedno, pokud se dobře pamatuju z roku 2005, když se o tom rozdělení SSSR občas debatovalo.
                      Rusové byli toho názoru, ať si UA spolupracuje třeba s Bangladéší, nám je to šumafuk. Jestli máte něco na prodej, co lidi v RF zajímá – OK, budeme obchodovat. Jestli chcete koupit něco od nás z Ruska a máte na to, OK, budeme obchodovat.

                      Ale NATO u naší hranice v vámi, to vám prostě nedovolíme, ani za cenu vojenské cesty.

                      To, co dneska vidíme, to jsou už jenom důsledky oblbování UA obyvatelstva, stylem hejna holubů na střeše.

                      Rusové a ostatně i ten Lukašenko, furt říkali ukravíncům:
                      „Nemyslí to s vámi vážně a nemyslí to dobře, věřte nám, protože my oba, já i kolega Lukašenko, už máme své zkušenosti. Jen se upamatujte, jak Západ podrazil Gorbačova slibem, že země bývalého sovětského bloku do NATO přijímat nebude.“

                      Nikdo neposlouchal, když Rusové mluvili o kolektivní bezpečnosti v oblasti, kterou jaderná velmoc může zajistit a taky to dělá.
                      A když náhodou už někdo poslouchal, tak se tomu skoro všichni smáli, vždycky ve stylu: „Co vy Rusové, zmůžete proti bohatému a rozvinutému Západu?“

                      A ukravínci jsou přesně tam, kde jsou dneska. Nezískali pro zemi, pro občany, ani pro hospodářství vůbec nic užitečného, spousta lidí ze země doslova utekla, pracovat na bývalý Východ a další spousta umřela a ještě umírat bude.

                      To se vyplatí?

                    5. Rusové a ostatně i ten Lukašenko, furt říkali ukravíncům:
                      „Nemyslí to s vámi vážně a nemyslí to dobře, věřte nám, protože my oba, já i kolega Lukašenko, už máme své zkušenosti. Jen se upamatujte, jak Západ podrazil Gorbačova slibem, že země bývalého sovětského bloku do NATO přijímat nebude.“

                      Zase tahle lež. Viz.
                      https://dfens-cz.com/obe-casti-historie-jak-to-bylo-se-sliby-a-smlouvami-rusku-o-nerozsirovani-nato/

                    6. Není to žádná lež. Že to je lež, tvrdí ti, kterým se to politicky nehodí do krámu.
                      Řekl to mnohokrát sám Gorbačov, napsal to i v knížce a ten chlap, jakkoli ho Rusové nenáviděli za zánik SSSR, neměl ve svých letech a ve své pozici, žádné rozumné důvody lhát.

                    7. Tvoje tvrzení versus odzdrojovaný článek Mrcasíka, kde je to černé na bílém, jak to bylo.

                    8. Celé se to točí okolo toho, že to Gorbymu slíbil člověk, který neměl pravomoc to slíbit ani zajistit. Řekl mu to ústně. Na papíře potom nic nebylo.
                      Takže se teď můžou všichni hádat, jestli mu to slíbili, nebo ne. Jestli to bylo fér. To nechám na ostatních ;)

                    9. Celý ten údajný slib je možno brát maximálně jako osobní džentlmenskou dohodu dvou pánů, která přestala mít smysl už v okamžiku, kdy Gorby skončil v politice, jelikož zjevně nikdo neuznal za potřebné přenést ji i na Jelcina. Sliby podobného typu jsou celkem běžné, ale nejsou závazné pro nástupce dotyčných subjektů. Na rozdíl od psaných smluv, kde je kontinuita zajištěna smluvně.

                    10. Pak se ovšem nabízí otázka, proč a proti komu se to NATO rozšiřovalo, že.

                    11. JH – Země které do NATO opravdu hodně chtěly, se hlavně chtěly co nejrychleji vymanit z Ruské sféry vlivu. Holt to prostě tak bylo. Holt se po pádu Sovětského Svazu ve většině zemí bývalého východního bloku na sověty nevzpomínalo se slzou v oku, ale naopak byla snaha, se od nich co nejvíc odpoutat. Kdyby to třeba tenkrát chtěla i Ukraina, nemusela dnes být tahle válka.

                    12. Tak šup do americké sféry vlivu.
                      Rusové svoji sféru rozpustili v dobré víře o konci dějin, o „evropském domě od Lisabonu po Vladivostok“ – a generace studené války to tak vnímala. Ale vstali noví bojovníci.
                      Tady je to dobře popsáno, díky tomu, kdo to sem nedávno linkoval:
                      http://www.listy.cz/archiv.php?cislo=164&clanek=041625

                    13. Rusové nic v dobré víře nerozpustili, to je neskutečnej blábol.
                      Sovětskej svaz by otěže nepovolil, kdyby nemusel.

                    14. Pak se ovšem nabízí otázka, proč to neruplo v Číně, v KLDR, ve Vietnamu či na Kubě?

                    15. Zajímavej point. Myslím, že důvodem bylo hlavně to, že jak pobaltí, tak vyšegrádská čtyřka byly vždy spíš vyspělé země(v rámci možností, nesrovnatelně vyspělejší než tehdejší sovětský svaz). Ale tohle by bylo na dlouhou debatu. A já už sem se dneska vyčerpal hádáním se s Pankem, takže už to balim, už sem toho tady nadatloval dost.

                    16. Proč by to mělo rupnout v Číně nebo ve Vietnamu? Čína je etnicky homogenní země, navíc se vysrali na nějaké komunistické ideály a začali makat na zvyšování životní úrovně. Vietnam v podstatě to samý. Kuba je izolovaná prdel jako KLDR. Ani jedna z těch tří zemí nevybudovala ani neudržovala impérium jako rusáci, takže neměla ani o co přijít. Pokud v Číně dojde k nějakému převratu, tak to bude převrat v rámci Komunistické strany Číny a pojede se dál. Čínští komunisté už dávno žádné komunistické ideály nemají.

                    17. Zeigeist. Ve stejné době padl režim v Chile i apartheid v JAR…

                    18. Jihočech Honza: já Vás nepoznávám:
                      „Rusové svoji sféru rozpustili v dobré víře o konci dějin“

                      Jako fakt? Oni něco „rozpustili“? Nebylo to spíš tak, že se jim to rozpadlo a nedokázali to udržet? A nějaká „dobrá víra“ u imperialisty? Jako fakt?

                      Nevím, jací „bojovníci“ vstali, ale každopádně v Rusku po pár letech relativního klidu, kdy si to vyřizovali mezi oligarchy interně, zase povstali náckové (jaká ironie, že šli na Ukrajinu „mírově denacifikovat“), vzrostla chuť na obnovení impeéria, zabrání nějakých těch zdrojů a tak lezli, kam neměli. Zatím jsem si nevšiml, že by nějací „bojovníci“ lezli s tanky do Ruska.

                      A už jsem to tady psal, můžete se klidně zeptat Moldavců, co si myslí o těch šmejdech v Podněstří (analogie toho, že Těšínsko vyhlásí autonomii s pomocí polských tanků). Když vidí, kam se podařilo rusákům dotáhnout LLR, DLR a Krym, není jim z toho vůbec dobře.

                    19. Ve středovýchodní Evropě byly desetitisíce po zuby ozbrojených vojáků a neudělali absolutně nic, aby pád prosovětských komunistických režimů zastavili.Díky bohu za to, být na místě Gorbačova něaký sekerník…

                      A Podněstří? Kdyby měli rozum, tak ho připojí k Rusku a většinu Moldavska k Rumunsku, kam historicky, etnicky i jazykově patří. Polepšili by si všichni.

                    20. Jihočech Honza: tak jistě, my historicky patříme k Vídni, takže připojit a jak by nám bylo. Svatá prostoto… Že tenkrát vůbec někdo ty obrozence nezlikvidoval, teď bysme mluvili německy a nějakej nárok na to vládnout si sami? To teda!

                      Můžu Vás ujistit, že Moldavci fakt do Rumunska nechtějí (akorát kdo může řeší RO pasy kvůli cestování) a s tímhle názorem byste tam v hospodě dostal akorát po právu přes hubu.

                    21. „Tak šup do americké sféry vlivu.“

                      Radšej úpieť pod čižmou amerického kapitalistu, než hľadieť vpred v ústrety svetlým zajtrajškom…

                      Alebo ako je to vo vtipe, prihlásenom do súťaže o Zlatú mrežu:
                      — Aký je rozdiel medzi americkým a československým robotníkom?
                      – Americký sadne ráno do svojho Forda a ide sa nechať vykorisťovať. Československý sadne na bicykel a ide vládnuť!

                    22. každý politický slib končí volbami a výměnou vládnoucí garnitury na jedné či druhé straně (jak ostatně často s úžasem zjistil velký český byznys při konci euforie po plyšáku nejen na východě od nás). připomínáme-li slib A, ale on také mohl existovat recipoční slib B.

                    23. Spíš jde o to, že těžko mohl za Ameriku, jako hlavní sílu v NATO něco slibovat jakýsi německý ministr. Respektive mohl slibovat a plácat co chtěl. Já můžu taky servisdokovi slíbit, že od zítra bude světový mír. Jako to má váhu? Nula. Slibem nezarmoutíš, se říká.

          2. No když už i Pávek říká, že císařpán je dobytek a tuhle válku nevyhrajeme, tak byl Istanbulský mír skvělý kšeft. Navíc by se tehdy Rusáci spokojili s DLR, LLR a pozemním koridorem na Krym. Oproti stavu 2014 jen malinký ústupek, aby výprask nebyl tak evidentní. Teď mají UA tak čtvrt až půlmilionu mrtvých a mrzáků, komplet zničený průmysl a vyhlídku a další masakry. Mladej Bidet holt nemohl zapomenout, jak mu Putin hodil vidle do kšeftů na Krymu a východní UA
            https://ct24.ceskatelevize.cz/specialy/rusko-ukrajinsky-konflikt/3461392-ukrajina-a-rusko-budou-jednat-v-istanbulu-prulom-se

          3. Mrcasík: Přitom stačilo vyhovět těm dávným požadavkům stručně shrnutým jako „ruce pryč od Ukrajiny“. Ukrajinský návrh je taky něco – vzdejte to, odejděte a pak budeme jednat, otázka je o čem a proč, když budou Rusové pryč a bude po všem.

            1. @qwertyz
              vzdejte to a odejděte na čáru dotyku z 23.2.2022, pak budeme jednat o reparacích, náhradě za Krym a Donbas, nárazníkovém pásmu, ozbrojené neutralitě, nečlenství v NATO a právech menšin anebo výměně obyvatelstva po případných plebiscitech po mezinárodním dohledem.

              1. Dachsmeister: Máte staré zprávy a navíc je řeč o ukrajinské podmínce, že nebudou vyjednávat, dokud to Rusko nevzdá a neodejde z ukrajinských území.

                fatdwi: Aby Ukrajina začala vyjednávat, má to Rusko vzdát a odejít z ukrajinských území, ale o čem a proč se pak bude jednat a na základě jaké páky ze strany Ruska, když bude fakticky po všem? Povídejte.

            2. qwertyz: jaký jiný návrh by měl Ukrajinec mít? Snad je normální, že chce, aby Rusák vypadl z jeho země, ne? Kompromisem pak může být LLR a DLR. Ale jako výchozí bod nevím, co jiného bych měl chtít, než ať se vrátí, odkud přišli. Naopak komické jsou představy Putina, že tady rok zkouší něco dobýt a chtěl by i to, co se mu nepovedlo, to je úplně postavené na hlavu. A k tomu jistotu, že až to zkusí za 10 let, tak se mu to povede (Ukrajinec odzbrojí) po té, co už jednou tohle porušili.

              1. fatdwi: Aby Ukrajina začala vyjednávat, má to Rusko vzdát a odejít z ukrajinských území, ale o čem a proč se pak bude jednat a na základě jaké páky ze strany Ruska, když bude fakticky po všem? Povídejte.

                1. qwertyz: proč hrajete blbého? Myslíte, že (ne)členství Ukrajiny v NATO není téma k jednání, například?

                  1. fatdwi: Jistě, téma jednání to je, tak si přestaňte hrát a konečně napište, proč by Ukrajina měla o něčem takovém jednat a na základě čeho by Rusko tento zájem vymáhalo, když už se Rusko vzdalo a opustilo ukrajinská území?

                    1. qwertyz: zkusím to ještě jednou, ale zdá se, že natvrdlého nehrajete.. Třeba tím zájmem by bylo, aby se situace neopakovala? Myslíte si, že jednání se vedou jen o odstupu území nebo jen, když je na něm někdo nasáčkován? Co třeba taková kubánská krize, tam se muselo válčit, aby se mohlo jednat? Nebo byste to jako odbyl tím, že o čem by se mělo jednat, když Rusák, pardon Sovět, lodě otočil? Že by třeba o těch raketách, co už tam byly a jejich stažení?

                      Nebo si snad myslíte, že když vyhodíte souseda z baráku, tak to tím skončilo a není o čem jednat?

                    2. fatdwi: Ad hominem nic neřeší. Kubánská krize byla o tom, že po neúspěšné americké invazi byli na Kubě Sověti, základny a rakety a USA měly rakety v Turecku a Itálii, kdyby USA žádaly stažení Sovětů z Kuby a odstranění raket jako podmínku pro zahájení jednání, nebylo by proč a o čem jednat. Čekám na tu odpověď, zatím jste se jen zvládl střelit do vlastní nohy.

                    3. qwertyz: to není „ad hominem“, ale prosté pozorování. Současně jste zřejmě nepochopil, o čem je řeč, pořád plácáte „o čem by se jednalo, když by Rusák vypadl“ a pak tady potvrdíte, co jsem napsal, tedy že jednat je o čem, i když máte nepřítele za hranicí a nikoliv u sebe. Za mě konec, najděte si jiného spolutrolla a můžete si užívat, mě tohle nebaví.

                    4. fatdwi: Snad si nejdřív zjistěte, co je to ad hominem. Co jsem vám potvrdil? A na ten prostý dotaz jste dosud neodpověděl, ale když si to rozmyslíte, pište.

                    5. fatdwi: nepochopil jsi, že abys mohl vyjednávat (a brali tě vážně), musíš držet klacek. Pokud se Rusko stáhne před začátkem vyjednávání, přijde o klacek.
                      A „…aby se situace neopakovala“ – to jako že se Putin stáhne a bude vyhrožovat, že tam přijde znova? Že bude znova dobývat už jednou dobytá území??? Proč by to dělal? Přece má silnější vyjednávací pozici, pokud tam vojska mít bude. Pokud se stáhne, už přišel o největší páku při vyjednávání… co je na tom k nepochopení?

                    6. Jak uz psal nekdo výše, tuhle válku nelze vyhrat, ale hlavně, že se válka vede. Jak by řekl básník – i cesta (valka) může byt cil…

                    7. Tak snad to „fatdwi“ konečně pochopí, už je nevyšší čas vrátit se do reality, přemýšlet logicky a chápat psaný text.

                    8. Goro: taky Vám dám šanci, abyste neřekl. Cílem Ukrajinců je logicky vykopat agresora za hranice. Pak se můžou bavit o tom, jestli (například) výměnou za klid na hranicích bude Ukrajina mimo NATO apod.

                      Pokud půjdou k jednacímu stolu s Rusákem v kvartýru, je to jistě jak píšete pro Rusáka výhodná pozice, ale proč by potom k tomu stolu Ukrajinec šel, že? Jedině, že by byl ochoten už předem ztratit část svého území, což pochopitelně nechce.

                      Možná, že kdybych byl u Vás v baráku, zabral ložnici a chystal se na obývák a tvrdil Vám, že mi jde o to, abyste doma nemohl mít zásoby benzínu na půl roku, protože mě to ohrožuje, taky byste mě chtěl nejdřív vykopnout a až pak se bavit o tom, že teda OK, kanystry schováte někde jinde a ne v bytě o patro výš. Nebo že bysme si sedli ke stolu s tím, že já teda beru ložnici (to minimálně) a u stolu v kuchyni zkusím (protože už mám přece ložnici) uhádat ještě obývák?

                      Agresivní dobyvačná válka totiž není úplně optimální platforma pro litování agresora, který leze, kam nemá. A pokud jde o věci, kvůli kterým není třeba ji vést, o těch lze pochopitelně jednat i když vypadne.

                      Aby se situace neopakovala – to jste zřejmě nepochopil, že mluvím o ukrajinském odzbrojení, se kterým Kyjev souhlasil výměnou za záruky, že Moskva uzná hranice a nebude se do nich montovat. Jak vidno, 30 let a lezou tam jak švábi zas. Nicméně pro Ukrajince bude docela důležité, že už to nebudou zkoušet znovu, nemyslíte? Tedy opět jaksi bude o čem jednat. Že se Rusák stáhne neznamená, že to udělá napořád. Jestli je vůbec možné jim nějak věřit a záruky uznat, to je samozřejmě otázka, že? Opět důvod, proč s nimi nelézt ke stolu dřív, než vypadnou.

                      Druhá věc je realita, tedy jestli Ukrajina má na to Rusáka případně vypráskat silou. Zde záleží na mnoha faktorech a ne každý to vidí tak jednoznačně jako místní rusofilská klika. Když dá západ od Ukrajiny ruce pryč, pak je logické, že Rusák nebude mít důvod se vypakovat, naopak Ukrajinu dříve či později obsadí dle své libosti (nepravděpodobný extrém). Když naopak do války vyrazí spojenecká vojska vedená USA, je velmi pravděpodobné, že Rusák se naopak vypakovat bude muset (nepravděpodobný extrém). A pak je cokoliv mezi. A z toho vyplývá, že je klidně možné, že Rusák bude muset vypadnout, pokud bude chtít jednat aspoň o něčem (bude-li vypráskán silou, může být obratem na Ukrajině pěkná řádka NATO-USA-whatever základen a Rusák s tím neudělá vůbec nic, protože už se s ním nikdo nebude bavit).

                      V podstatě nechápu, co na tom nechápete.

                    9. Možná by bylo dobře, jít kousek pozpátku, ke konci února 2022 a zopakovat si/přečíst si skutečné cíle SVO, jak je deklarovali Rusové.

                      Neviděl jsem mezi nimi kompletní obsazení, nebo dokonce anexi celého území ukraviny.

                    10. servisdok: takže ten Hostomel chtěli hned první noc obsadit proč?

                      Netvrdím, že jejich plánem bylo zabrat Ukrajinu celou, ale že jejich cílem bylo mít tu možnost a z této pozice vyjednávat. Což se jim nepovedlo a kde je to dnes vidíme (v rámci toho, co vidět můžeme) všichni.

                    11. Tak pro ukrofilní sorošátka: Rusák chtěl svrhnout loutkovou vládu USA a záruky, že Ukravina nevstoupí do NATO. Se 150t. vojcly, často branci celou Ukrajinu nikdy obsadit nemohli. Mělo to být něco jako když sem hlavně Ukroši dojeli v 68. Po odražení od Kyjeva Ukrajina slavně vyhrála a v Istanbulu měli v ruce všechny trumfy. Putin evidentně mobilizovat nechtěl, bohužel západ se rozhodl Ukrajince obětovat kvůli oslabení Ruska. Bohužel díky gynekoložce a zeleným Greténům to je poslední hřebík do rakve EU průmyslu. A zvyšování závislosti na Číně, kterou zároveň provokujeme s Tchajwanem je další majstrštyk.

                    12. Děláš si prdel? Takže to podle tebe v Istanbulu na konci unora 2022 mělo vypadat asi takhle:
                      Rusák: Poj´dme se bavit o míru. Už hodně let se Vám serem na Donbas, posíláme tam vojáky a tanky, podporujem separáty. Pak jsme vám v roce 2014 ukradli Krym. Teď v únoru jsme vletěli do Vašeho suverénního státu, ničíme na co přijdem a zabíjíme koho potkáme. Jako jo, jsme takoví kreténi, že plánujem obsadit za tejden docela velké území, porazit docela velkou armádu, zabít stávající vládu a prezidenta, ale vezmem si na to jenom 150 tis vojáků (trochu Víc než na přehlídku v Moskvě). No nevyšlo nám to, protože jsme kreténi, dostali jsme docela na budku, ani do toho Kyjeva jsme nedošli, protože jste nás před ním zpráskali. Ale tak co jsme si to jsme si, DLR a LLR je teď naše, Krym samozřejmě taky, vaše mrtvé si pohřběte a to co jsme roztřískali si za svoje postavte znova. A samozřejmě na nějaký EU nebo NATO zapomeňte, to snad nemusíme připomínat. A ty naše kecy, že Ukrajina vlastně není stát, Ukrajinci vlastně nejsou národ a nejraději bysme Vás zase viděli v SSSR, to taky smažem. Co tomu říkáte?
                      Ukrajinci (radí se: hele, podle pana analytika Joži máme v ruce všechny trumfy). Jasně, berem váš návrh všema deseti, to je férový. Tak jsme si mírovou dohodu představovali.

                    13. Jasně, „jen“ Chersonskou, Záporožskou, Doněckou a Luhanskou, včetně tisíců km2 které Rusové neovládají ani v dohledné době nemají jak ovládnout (a k tomu Oděsu a Charkov).

                      A jistota, že za pár let, až Rusové dozbrojí, tak bude na řadě další kolečko salámu.

                      Kdo by mohl odmítnout tak velkorysou nabídku…

                    14. Takže nepochopil.

                    15. Pokud budete u mě v ložnici, pak odejdete pryč, tak mě už nic netlačí řešit benzín – jen se soustředím na lepší obranu ložnice a dalších místností. Pokud řeknete, že odtáhnete pryč, pokud svůj benzín zruším a bude na to dohlížet velká skupina sousedů, kteří mají právo dát přes držku komukoliv, kdo by tu dohodu nedodržel, pak je to reálný scénář, který může nastat. Ti sousedé tam musí být, jinak oba riskují. Ale oba by byli blbí, kdyby nejdřív splnili svoji část dohody – protože druhá strana ztratí motivaci plnit svoji část. Tohle je vše, co se snažím říct já.

                      Souhlasím i s tím, že Rusko napadlo suverénní stát. Sice Ukrajinci dávali své ruské menšině pořádně zabrat, nicméně ani tohle nedává právo vletět přes hranice s tankama. Jakou souseda mě to může srát, ale není to můj dvorek, nemám žádné právo na něj lézt.

                      Já nechápu pouze přesvědčení, že je v současné době nějaká reálná možnost dosáhnout odsunutí Ruska za hranice a POTOM začít jednat. Nebo představa, že Rusko samo dobrovolně odejde za ty hranice kvůli možnosti jednat. V současnosti je postup „jdeme ke stolu, my chceme, abyste vypadli za hranice a slíbíme vám, že nebudeme nikdy v Nato“ reálný. Postup „nejdřív jděte za hranice a pak budeme jednat o tom, že bychom nikdy nešli do Nato“ reálný není. To je to, co říkám.

                      A stejně, jako my nevěříme Rusku (a máme hodně nedávných příkladů/důvodů), tak Rusko nevěří „nám“ – a má taky nějaké víceméně reálné příklady. Ani jedna strana nevěří, že ta druhá své závazky splní. Podle mého dojmu my máme svoji nedůvěru mnohem víc vyfutrovanou důkazy, ale to nic nemění na realitě. Teď se válčit nepřestane. A teorie, že by teď Rusko odešlo zpátky za hranice, aby se mohlo jednat, je chiméra snílků.

                    16. to je na fatdwi.

                    17. Goro: Nepříjemná realita bohužel je, že když to mohl udělat jeden, tak to může udělat i druhý a pokud se k tomu bez vysvětlení přistupuje jinak, pak jde o dvojí metr a řeči okolo jsou jen záminka pro mocenský boj.

                    18. Ta situace je ale jiná. Ložnice je rozmlácená a manželka leží v krvi.

                    19. Goro: já té Vaší verzi rozumím, souhlasím i s nevírou obou stran, že ta druhá udělá, na čem se domluví. Že se mlátí menšiny uvnitř země je důvod na úrovni toho Hitlerova, ten sem taky šel zachraňovat utlačované sudeťáky, i proto mám pro Rusáka s touhle jeho záminkou pramalé pochopení.

                      Současně ale kdovíproč stále neberete na vědomí variantu, že Rusák se může dostat do situace, kdy bude z té Ukrajiny vykopán. Pak nebude mít zájem nikdo jednat s ním. Bude-li situaci vnímat, že k tomuto spěje, pak pro něj odchod a jednání bude variantou. Dokud si myslí, že může vyhrát, nikam se nehrne. Ale ze stejných důvodů se nikam nehrnou ani Ukrajinci. Věcí diplomacie a strategie je správně odhadnout, kdy co udělat. Biafru znáte?

                2. @qwertyz
                  tak bude se jednat o tom, aby obyvatelstvo LLR a DLR, potažmo Krymu netrpělo při osvobozování od putinovců tak jako nyní trpí ukrajinské obyvatelstvo při osvobozování od banderovců.
                  Další otázky?

                  1. Dachsmeister: Ne, snad až napíšete něco k věci.

                    1. @qwertyz
                      это их дело

                    2. To přece píšu od počátku.
                      Je to lokální konflikt dvou postsovětských útvarů, po kterém je zbytku Evropy i Americe úplné hovno.

                      Klidně to mohlo vypadat i tak, že ty dva postsovětské útvary si mohly řešit svoje spory dál a způsobem, jaký sami uznají za vhodný.
                      Ale stejně tak mohly klidně dál pokračovat dodávky laciného plynu, ropy, surovin a jaderného paliva do našich elektráren. Mohl pokračovat i náš export, klidně do obou útvarů.
                      Obchod je obchod a zatahovat do obchodu něčí/cizí spory, mu škodí.

                      Proč normální obchod a export nepokračují, když v početně stejně velkém Maďarsku pokračovat mohou – a obyčejný Maďar z toho jen profituje, to nechápu.

                    3. Obchod je obchod – souhlas.

                      Dokonce i někteří jinak fest protiruští ukrajinští komentátoři uznávají, že sankce jsou blbost. Nejpřesvědčivější filipiku proti sankcím předložil „Smart UA cat“:

                      Oukej, ještě jednou k sankcím. Ale nejprve si nastavme výchozí předpoklady:
                      1) sankcionované zemi nezáleží na kvalitě života jejích lidí
                      2) efektivnost sankcí by měla být porovnávána schopností sankcionované země vést válku

                      Podívejme se na KLDR, která žije pod sankcemi už destiletí. Jak vychází její vojenská síla ve srovnání s dejmetomu Portugalskem? Nebo Německem? Kolik mezikontinentálních balistických střel Německo vyrábí? Kolik tanků? Raketometů? Dělostřeleckých nábojů?

                      Mám pokračovat? Kdo by vyhrál válku mezi nimi?

                      A teď se podívejme na Írán. Desetiletí pod sankcemi. 11. na světě podle nominálního HDP, 21. podle PPP HDP… A země, která dovedla pod sankcemi vyvinout balistické rakety středního dosahu a nejlepší kamikaze bezpilotní prostředky na světě poměrem cena:výkon.

                      Chcete srovnat jejich armádu s německou?

                      Sankce v dlouhodobém měřítku nefungují. Po počátečním nárazu si sankcionované země reorganizují průmysl a jsou schopny dosáhnout svých cílů. Zejména když mají nerostné zdroje.

                      A teď – porovnáme si zdroje Íránu a Ruska?

                      Sám se kořím před dovedností, s jakou to „ukrajinský kocour“ podal tak názorně, přesvědčivě a zároveň textově úsporně.

              2. Snad kromě Sorošovo jelimanů a gynekoložky v Bruseli, je každému jasné, že opotřebovávací válku Ukrajina nemůže vyhrát. Při mizerném výkonu RU armády může být Putin odstraněn. A pak nastoupí někdo jako Prigožin a ten to klidně pořeší jaderným hřibem nad Kyjevem. Kdo chce moc, nemá nakonec nic…

  6. Je vtipné, že aj po roku trvajúcej trojdňovej „špeciálnej vojenskej operácie“ sa nájdu jedinci s bezmedznou vierou v neporaziteľnú Rudú armádu. Ale zase je pekné, že dfens dáva priestor na písanie „článkov“ aj mentálne retardovaným. Integrácia znevýhodnených je dôležitá.:-)

    1. Notyvole. My chápeme, že Rusáci dostali na prdel. Stejně jako Ušáci v Pearl Harboru. Celá potíž je v tom, že Japonci měli nějakou šanci na výhru ve válce při potopení všech US letadlových lodí do 6-12 měsíců. Pak už šanci téměř neměli a po objevu jaderné bomby teprve. A zhruba tak je na tom Ukradina nyní. Ale můžeš vyrazit do první linie.

      1. WTF?
        Průmyslový potenciál USA vs. JAP byl asi tak 15:1, podobně je tomu i dnes.
        Přestanou se holt „lít písmenka a začnou se lít kule“ :-)

        Pár blbečků sice bude řvát jak protržený ale na faktu, že US a Evropa ten ruskej zmetek ekonomicky/vojensky převálcují není těch nejmenších pochyb ..

        1. My máme nějaké fabriky na tanky? Navíc vtipně většina surovin je stejně z Ruska a Číny. A USA zrovna provokuje Čínu, což je úplně jiný oříšek než Rusko. Evropa se zválcovala díky Greténům sama. A v USA nastoupí příští rok Trumpovci a nějak se s tím východem domluví.
          https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/trump-tanky-ukrajina-biden-dodavka-abrams-rusko-kreml-atomove-zbrane-peskov-valka.A230127_151426_zahranicni_jhr

          1. my ne, možná myslí rajnmetály, co udělají jeden tank za cenu 10 T-90, a dyž jim tady nejaká fabrika dodá čepy do pásů se ziskem 1 ojrocent na kus, tak z toho nejspíš máme padat na prdel…

          2. Přijde mi vtipné, že říkáte že Evropa se zválcovala díky (správně kvůli, ne?) Greténům.

            Já bych spíš řekl, že značná část ekofanatiků to sice dělá z neznalosti a vnitřního přesvědčení, ale část z nich byla nepochybně finančně podporovaná Ruskem. Zda internet research agency a podobné trollí farmy podporovaly i Gretu (skrze zvyšování dopadu pomocí zombie účtů, ne finančně). Výsledek je vidět na Německu: jsou tak strašně eko díky svým OZE, že se stali totálně závislí na plynu. Z Ruska. Protože mamka Merkel si myslela, jak děsně má Putina omotaného kolem prstů, až než v roce 2021 pochopila, že Putin si omotal ji.

            1. Zeleni marxisticki eurosudruhovia v stvrtej risi to zjavne dokazali aj bez ruskej pomoci.

            2. Tak je pravda že od Putina dostal Puškinovu medaili i Žoržík Sorošů. A teď nám tu Sorošátka hýkají jak nezvedená. Pravý sloupek v roce 1999.
              https://cs.wikipedia.org/wiki/George_Soros

              1. Malá opravička, stihl jí dostat těsně před Putinem od opilce Jelzina. Putin nastoupil až 31.12.99 Což ale na možnosti likvidace EU proradným Ruskem moc nemění. Šváb zase dostal ocenění od Číňanů
                https://cs.wikipedia.org/wiki/Klaus_Schwab

            3. myslíš ten plyn, co už je dávno NALAJNOVANÝ jeho postupnej zákaz taky taky někdy po roce 2030?

    2. Ale je dobře, že ses v Soroßovo neziskovce integroval.

      1. To sme sa dopracovali. Zmrd platený Putinovým kuchárom vyčíta iným Soroša.:-)

        1. Ale to víš že jo. Nesmiš podle sebe posuzovat ostatní.

  7. Putin dělá tu samou chybu jako AH – otevřít druhou frontu když nemá stabilní ani tu první je čistě strategicky cesta do pekel. Skončí dřív nebo později stejně, jen u toho opět protečou řeky krve ..

    1. To je tvrzení ukrajinské strany, byť řeči Lukašenka tomu opravdu nasvedčují. Jinak fronta na východě je stabilní cca 9 let, proto jsou územní zisky pomalé. Překvapivý úder na slabě chráněnou luhanskou oblast je válečnické umění, ale hlavně pro PR. Ústup z Chersonu po strašlivých ztrátách Ukrajinců je naopak ukázka válečnického umění Rusů. Po ústupu tam byli první britští novináři.

      1. Ty jsi fakt kokot, to nevymyslíš :-) Rusák ustoupí po strašlivých UA ztrátách (to říkáš ty). A mohl bych ty strašlivý UA ztráty někde vidět?

        1. To víš že jo kokotíčku. Štěbetají si o tom i vrabci ve wikipedii a na ty masové hroby se můžeš jet podívat. V plné parádě vše vyplave až skončí Zelenskyj. 6 měsíců útočili Ukrajinci bez větších výsledků. Při běžných ztrátách útočníka 3:1 a násobné palebné převaze Ruska to jinak být nemůže. Počáteční ztráty útočníků byly prý 1000 vojáků AFU denně. A nikdo ti nebere, že Rusáci loni v březnu mohli mít ztráty podobné. Jen je jich prostě mnógo a válečná matematika je neúprosná.
          WIKI:
          Dne 23. března zahájily ukrajinské síly protiútok proti ruským silám v Chersonské oblasti. Dne 25. března vysoký představitel obrany USA prohlásil, že ruské síly již nemají plnou kontrolu nad Chersonem, protože Ukrajinci „zuřivě“ bojují za znovuzískání města.[40] Ukrajinci v Chersonu však „zpochybnili hodnocení Pentagonu a uvedli, že město zůstává v ruských rukou“.[41] Televize CNN uvedla, že situace ve městě se nezměnila, a citovala obyvatele, kteří potvrdili, že Cherson je plně pod ruskou kontrolou. Podle jednoho z obyvatel ztratily ruské síly v provincii pouze několik vesnic, zatímco CNN dříve uvedla, že ukrajinská protiofenzíva probíhá v nejsevernější části regionu.[42] Dne 11. listopadu 2022 osvobodila Ukrajinská armáda celé město od ustupující Ruské armády.

          Při bojích zemřely tisícovky civilistů i vojáků, kteří byli pohřbeni do masových hrobů.

          1. Takže máš hovno. Odkaz na wiki. A když už, je tam napsáno, že zemřely tisíce vojáků a civilistů, ale ani slovo, které armády ti vojáci příslušeli. Už jsem ti to psal, jsi analytik úplně na hovno, používáš pro analýzy zdroje typu bulvár a i když zřejmě umíš číst, neumíš pochopit význam jednoduché věty.

            1. Jasně hloupé sorošátko, takže ukáčka zuřivě útočili přes půl roku se stovkami tisíc mužů bez jakéhokoliv postupu, ale nepadl skoro nikdo. Fakt tyhle vaše vymyté komsomolské mozečky nikdy nepochopím. Ale třeba ti Pávek zařídí, že to budeš moci ověřit na vlastní oči. To že Rusové mají také velké ztráty nikdo nezpochybňuje.

              1. Dobře, takže si to zopakujeme. nejdřív jsi psal, že Ukrajinci u Chersonu měli drtivé ztráty. Když jsem chtěl zdroj (ne tvoje dojmy), tak jsi po mě hodil hodil odkaz na wiki, kde se navíc nic takového nepsalo. Odpově´d opět bez argumentu nebo odkazu na zdroj, ale už jsem povýšil, na vymytej komsomolskej mozeček. Hmmm…

                1. Joža je jásavý blb. Takový inteligentnější kablbák.

                  1. Ale přesně, dočkej chvíli uvidíme.

                    1. Es kommt der Tag!

                    2. Krystlík žije!

                      Objeveno naprostou náhodou.
                      Jeho naprosto nezaměnitelný styl projevu – račte kouknout do diskuse k tomuto článku:

                      https://www.armyweb.cz/clanek/temer-neznama-letecka-fabrika-z-2-svetove-valky-na-uzemi-dnesniho-ceska?

                2. Tak ho zkus zapojit. Informace o padlých jsou z ruské strany, na Wiki byly už změněny. Ukrajina od začátku ofenzivy zarytě mlčela. Ale i nepříliš bystrý člověk chápe z popisu Pentagonu, ze to byl masakr. A ofenzívy se pak stále opakovaly. Samozřejmě pokud máš jiná data, tak sem s nimi.
                  https://tass.com/politics/1506761

                  1. A končím diskusi, to fakt nikam nevede. Nejdřív sem házíš wiki, potom píšeš o popisu od Pentagonu a přitom sem hodíš odkaz na TASS na článek, kde jsou informace od ruského šéfa okupační správy Chersonu (mimochodem už chcípnul). No comment.

    2. kiv61: Co je strategická chyba v situaci AH je otázka, zda otevřít druhou frontu ve své režii a načasování nebo čekat až to samé udělá protivník.

      1. jo, to je legitimní a častá teorie, že předešel sovětskou invazi o pouhých pár týdnů. nějaký ruský historik to pěkně zpracoval (nápadná shoda příjmení a prý i vzdálený příbuzný jistého vojevůdce)

        1. Zpracované je to hodněkrát, každopádně pro ně to byl důvod proč to udělali.

        2. Lukas B.: legitimní teorie to určitě je, ale nic to nemění na tom, že to byla strategická chyba. Kdo ví, jak by WW2 a hlavně poválečná Evropa vypadala ve chvíli, kdy by Rusák byl agresorem. Těch možností…

          1. tam bylo chyb. zpětně zaplať bůh že strategii dělal neúspěšný malíř a ne vojáci.

            1. Lukas B.: klasika, myslel si, že když umí zblbnout germány na náměstí, umí všechno ostatní úplně stejně. To se stává i nižším šaržím a že už jsem pár takových, co svou dokonalou znalost něčeho, čemu vůbec nerozuměli, dovozovali ze své znalosti něčeho, čemu rozuměli, v životě už potkal. Taky není náhoda, že jakmile typická herecká nebo sportovní celebrita otevře hubu, aby se vyjádřila k politice, je to katastrofa.

          2. fatdwi: Strategická chyba viz první koment. SSSR by při útoku na Německo byl agresorem?

          3. Viktor Suvorov. To je ale jen pseudonym, žádná přízeň. Původním jménem Vladimir Rezun. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Viktor_Suvorov

  8. ze všech stran proudí další a další informace samejch prestižních, oficiálních uhnijních i dalších zdrojů, jak je to tady naprosto ve sračkách a v přímým přenosu se tady z toho děje druhá ukravína dříve nepředstavitelným tempem, ale pětidemolica dál lže, svině jedny zkurvený prolhaný, jak všecko skvěle zmákli

    tak namátkou:
    – podle OSN potravinový indexy na burzách setrvale nadále klesají, ve většině světa klesly ceny potravin; ve fialismu dál setrvale rostou vo 15-20 %!!! za všecko samozřejmě můžou hytlermarkety, jak se začal vošívat nějakej pětidemoliční ksindl ministr (je to takový bezvýznamný hovno na podrážce, že ani nevím, jak se menuje)
    – ve většině zemí světa už klesají ceny nemovitostí, ve fialismu se zvedly prakticky nejvíc na planetě!!
    – ve většině ojropy dál klesají ceny energií, tady sou nadále nejhorší a fialismus bude třetím nejhůř postiženým stádem na celé zeměkouli! ale ptáci se tejden přetím pochvalovali, jak to skvěle zařídili

    no jen tak dál, pětidemolico a všichni jejich ližprdelky…

    1. Nechci ti bourat bábovičky a už vůbec ne Fialu objahovat, ale: co z toho, co jsi vyjmenoval, mohl Fiala ovlivnit? Podle mě ovlivnil jenom cenu energií, tím, že vůbec nějaký stropy vyhlásil (díky křiklounům). Pokud by žádný stropy nebyly, ceny by byly nižší. Tohle bohužel nahrálo výrobcům a obchodníkům.

      1. Za Andreje bylo líp! On by sice taky udělal hovno, ale mlel by o tom hubou furt dokola, jak maká a nekecá. Jako třeba když nadával na Green Deal a pak to bez mrknutí oka a sebemenší vyjímky všecko podepsal. Ale od té doby zase mele hubou, jak je GD špatnej. Chápeš, maká a nekecá!

        Holt některejm lidem tohle chybí.

      2. zajímavý, že v celým světě se situace už aspoň půl roku zlepšuje, ostatně vona ta hytlerinflaca a další ani snad NEBYLY jinde tak strašlivý, jako tady, ale jistě, vůbec to nemá nic společnýho s tím, že pětidemoliční kurvy sem pozvaly půl milionu až milion invazistů, na začátku jim daly bianco šek na všecko, v uhniji ne že schválí všecky sračky, který jdou 100% jenom proti vlastním ovčanům, ale eště aktivně se dožadujou VÍC, ukrošovskejm mafiánům neustále proudí desítky miliard, další stovy plánujou vyházet na zbrojení…

        ale vooobec to nemá nic společnýho s pětidemolicou, za všecko může Putin a nejspíš ai mimozemšťani! nelhali se náhodou do voleb, jak dají všecko do pořádku, snížijou dluhy, inflacu, nebudou zvyšovat daně, odchody do doochodu, nic? a co teda zatím z toho dodrželi? pěkný hovno, že? a navrch teda zvaní invazistů a posílání desítek miliard někam do pyče, to teda jaksi v programovým lžihlášení neměli čoveče

    2. Behemot: ceny nemovitostí, soudruhu Behemote, od zhruba září loňského roku, místy stagnují a místy klesají. Rostly od roku zhruba 2013, velmi rychle pak během čínské chřipky a to byl u moci ten Váš dotační frajer.

      Mimochodem, pro majitele nemovitostí není informace o tom, že jejich majetek roste, špatná zpráva. To obvykle trápí hlavně různé neziskovkové komanče a podobné socky, co si myslí, že jejich „právo“ na bydlení tam, kde chtějí (typicky centrum Prahe a podobné lokality) znamená, že mají ostatní povinnost jim to dát.

      Co vlezl Rusák na Ukrajinu, vybarvil jste se dokonale. Se divím, že jste tady za covid games nehoroval pro vakcíne.

      A ano, za zvyšování cen mohou velkým dílem právě hypermarkety (a velké řetězce celkově), jejich politika je místy zcela na zblití. Když se ceny zvyšovaly za toho Vašeho idola, tak jim bylo zcela fuk, kdo je u vesla.

      Přemýšlím, jestli jste se už úplně zbláznil nebo co se Vám stalo. Zjevně se Vám zdá, že roli, kterou tady hrál za covid games Lojza někdo musí převzít a mermomocí to chcete být Vy. Tak jo, máte to.

      1. Tady se musím Behemota zastat. Podle toho co tu píše, není Babiš jeho idol. Tím se stal car v Kremlu. Ale ono to tak bývá, slabé povahy snadno inklinují k podřízenosti diktátorům.

        1. nove.kostatko: co se rozjela agitka na hradního šaška, řekl bych, že se přimknul i k místního silnému vůdci, který najednou není zdaleka tak hrozný, jak byl předchozích 8 let (to ho volili samozřejmě jen dementi, na hrad už ho volí i správní lidé). Ale jinak ano, obecně tady blábolí jak Putinův ratlík, ale teď se mi zdá, že mnohem silnější je Joža, ten zblbnul totálně, takže si Behemot hledá nové místo – a tím je zřejmě ex-Lojzova pozice v covid games (tedy „z ankapáka komančem snadno a rychle“).

          1. @fadtwi
            mám maršála CCCP z Kramatorsku i odborníka na hod tankovou věží Joža v ignore a postupně tam umisťuji zdejší Chcimíry, někteří ještě přesně před rokem tvrdili, že válka nebude, že to je falešná propaganda vrahů z Volstrýtu a Síajej.

            1. chcimírové :D :D :D

              1. @shifty
                to jsem někde četl a zalíbilo se mi to více než mírový štváč. ;-)

                1. Chcimír je nejnovější přezdívka Babiše, na základě jeho presidentské kampaně. Ale jako označení podobných mírotvůrců je to velmi přiléhavé.

            2. Dachsmeister: tímto tempem budete mít diskusi brzy dost jednotvárnou:-) Já mám pořád v ignore jen sergeje, to je extrém, ostatní je dobré vědět, co zrovna hlásají, i když s nimi nesouhlasím nebo se jim vyloženě směju (zrovna Behemot s Jožou). Je zajímavé, jak tihle lidé dokázali vcelku rychle zblbnout jak největší rudoši v ’48. Překvapilo mě to i přes to, co s diskusemi udělaly covid games, tak nějak jsem netušil, kolik lidí tady vzhlíží na východ. V tomto byl normální asi jen Sysop, který dokázal s Putinem sympatizovat, ale zbylo mu tam ještě aspoň těch obligátních 50 odstínů šedi, zatímco většina ostatních jede ve striktně černobílém módu. Ještě, že je tady pořád pár normálních, se kterými se nemusím shodnout na všem, ale rád si poslechnu i jejich stranu, nestojím o žádný „pořádek“ (moderní eufemismus pro cenzuru a jedinou správnou pravdu).

              1. To platilo dříve, před nájezdy náplav.

                U mě jde do ignoru každý, kdo mě hned první větou osloví vulgárně (nejsme mezi cig…spoluobčany) nebo kdo se nesnaží ani o jediný argument k věci, jen nadává a osočuje. Třeba takové RK, Klokana a tak. A je to mnohem lepší.

                Oproti tomu třeba takového Kabrňáka v ignoru nemám, protože ten sice občas ujede, ale alespoň se snaží debatovat k věci.

          2. :-)))

  9. Nějak se nám tady rozmnožili debilové. Viz asi 9 příspěvků nade mnou.. ale notují si hezky.

    1. @Dfender
      Vítají v ignore debile.
      Nám, to jako nám ostatním debilům, těm co tu nalezli nedávno?

    2. Jo, všichni jsme blázni, jen Vy jste letadlo, to tak bývá.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017