Piráti s EU chtějí zdražit benzin na 44 kč za litr (a ODS tomu nechce bránit) - zpět na článek

Počet komentářů: 594

  1. Kdyby měl člověk alespoň jistotu, že ty prachy poputujou zpátky do infrastruktury, až už jde o dálnice, koleje nebo nabíječky… ale to nemá. Resp. spíš má jistotu, že zrovna tam ty prachy určitě nepudou.

    1. scadar: “ … prachy poputujou zpátky do infrastruktury …“
      …………………………………………..
      Začarovaný kruh téměř 140 JENOM romských neziskovek v ČR, které dojí stát o 1.5 miliardy korun ročně ….
      ………………………………
      do infrastruktury :-D :-D :-D

    2. Tohle má jít na „zelené sociální dávky“ aby se tím uplatil plebs, plus na „zelenou ekonomiku“ alias dotační a povolenkové parazity rejžující na těch zákazech.

    3. scadar:
      „…nebo nabíječky…“
      – – –
      Nabíječky je třeba zarazit, dokud je čas. Zbytečnej provar, kterej nás bude všechny mrzet, pokud se nezastaví…

      :OD

  2. No bože, i kdyby to zavedli, zase se to po 4 letech zruší. Nic není věčné, ani výplody zelených mozků.

    1. Dvě slova: „Atomkraftwerk Zwentendorf“…

      1. Ta je zakonzervovaná, ne? To je svým způsobem rozumný, když můžou energii levně koupit. My do toho investujem, budujeme, cálujeme, skladujeme vyhořelej bordel a oni levně kupujou a kdybysme náhodou moc zdražili, tak nahoděj vlastní a jsme nahraný.

        1. Není to „vyhořelej bordel“, je to naprosto excelentní palivo pro účinné a levné malé reaktory. Úplně by stačilo, aby tato cesta nebyla zasekaná politicky, a s energií by nebyl zásadní problémy; dokonce i těch směšných elektromobilů by pak mohlo být mnohem víc, aniž by to přinášelo zásadní problémy… :(

          1. To se ovšem nevylučuje. Vaše hovna, naše radost. Dnešní bordel, zítřejší zlato. Excuse my French :)
            Ale dokud ty reaktory nebudou dokonale blbuvzdorný, tak je asi nikdo nepovolí. Ostatně, to už se tu kdysi probíralo, pokud si dobře vzpomínám.

            1. Dokonale blbovzdorné není nic. Ale jsou rozhodně bezpečnější, než třeba ty samozápalné káry od Tesly.

              1. To není zas až velká útěcha, jak by se mohlo zdát :)

          2. Nějaká část vysoce aktivních produktů se stejně nakonec uskladňovat bude, ale objemově je toho málo. Ostatně i s tím nynějším palivem zas o tolik nejde, dosud se to skladuje v malejch skladech v areálu elektrárny.

            Mimo reklamní kecy na Arevu ten článek moc zajímavej není, ruský BN-600 a BN-800 jsou aktuálně ve světě nejdál, BN-800 už má status skoro-korečního reaktoru. Francouzi začli MOX dělat pže to má smysl a mají plutonia dost, plus je zásobujou amíci co nejsou schopní si to vyřešit po své ose.

        2. Ta je zakonzervovaná, ne?
          Rozprodaná…..maximálně vybrakovanej model 1:1. Klidně se tam zajeďte podívat, prohlídka je pěkná.

    2. Možná po 40 :(

  3. Houby nerostou, ryby neberou a cele to dorazi JM. Jeste, ze mame ty dluhy. Nekdo mema ani to.

  4. „Naprosto ignorovaným tématem voleb jsou nové Zelené eko-daně, “

    – po tejto vete som prestal čítať. Tato veta POTVRDILA NOSNÚ myšlienku Václava Klausa v Seminář IVK k parlamentním volbám 2021. Po tejto vete je všetko jasné :
    Budú to voľby O HOWNE. Ovčanov treba najprv zdebilizovať, potom terorizovať, a potom…… potom už budú poslušní a nevyužijú ani jedinú šancu záchrany pred terorom.
    Ako amatérsky psycholog si trufam povedať : Účelom covidteroru bolo urobiť z ľudí poslušné poddané ovečky vhodné na dojenie, strihanie a do klobás. Povedlo se.

    A z toho Semináře IVK k parlamentním volbám 2021 : “ Politici neidú do volieb so žiadnou zvlášť dôležitou a aktuálnou témou.“

  5. ODS tomu nechce bránit, protože pro jakéhokoliv politika je to win-win.
    1) Daně se budou muset zvýšit, protože Andy, Alenka a Venezuela dávaj vydělat ze státního a pak dělat sockám, důchodcům a úředníkům Vánoce každé dva měsíce, takže brutální sekera
    2) Tohle chce dělat jakýkoliv politik
    2) Politicky ukážou na EU, na tu EU na kterou drtivá většina lidí v ČR nedá dopustit, protože nám „dávají dotace“ a „můžem cestovat“

    Jen sebevrah přijde a řekne, že zvýší daně z příjmu.

    1. Nerad bych vzbuzoval marné naděje, ale občas se objeví nějaká ta vlaštovička:

      Výsledky průzkumu veřejného mínění zveřejnil bratislavský Institut pro veřejné otázky (IVO) v úterý. Členství své země v EU za dobrou věc označilo jen 41 procent Čechů

      Teď ještě aby udělala jaro Czexit…

      1. „Členství své země v EU za dobrou věc označilo jen 41 procent Čechů“

        – jediným pravdivým prieskumom sú voľby. A v nich zvolí pro-unijné strany 90% voličov. Takže – kdesi je chybička.

        1. Protože volby jsou otázka kompromisu. Strana která by stoprocentně vyhovovala aspoň jednomu voliči neexistuje.

          1. V této formulaci úplně pravdu nemáte, existuje. Kupříkladu mně jako jednomu voliči zcela stoprocentně vyhovuje strana s volebním číslem 15 — a jen máloco by mne potěšilo víc, kdyby týž přístup k demokracii projevily i všechny ostatní.

            1. Tak mně třeba 16, ale asi to vydělím 2.

              1. To jsou obojí přesně ty příklady menšího zla, jež nevyhovuje stoprocentně :)

                (Mimochodem, projel jsem si Korunu, kterou jsem kdysi měl moc rád, a letos mne dost štve. Nejenže Čtvrtou Říši výslovně podporuje, ale navíc chce danit byty, censurovat sociální sítě, lít peníze do veřejnoprávního vysírání a do armády, nemá v agendě zrušení EET (byť je ani nijak silně nepodporuje)… letos bych je už asi nevolil, ani kdyby měli šanci na netriviální výsledek :( Nějak za ta léta zblbli :( )

                1. Tak už to neřeš a hoď to SPD. Jeden hlas stejně nic nevyřeší a 100kč půjde na dobrou věc.

                    1. tss, chief salamander speaking…

      2. Myslíte že EU potřebuje ČR nebo spíš obráceně? Tedy přesněji my potřebujeme Němce. To si myslíte že po našem vystoupení z EU by nás nenahradili Polskem, Slovenskem, Maďarskem. Pro koho vyrábí Škodovka auta ?
        Tu by to po pár letech vypadalo jako na Ukrajině… Všichni by jsme utíkali pracovat do zahraničí. Zestátněna Škoda by vám mohla začít vyrábět karburátorové Favorita :-) Vše ostatni by si odvezl VW zpět do Německa.

        1. Ale houby Ukrajina. Fungovalo by to tady minimálně stejně, nebo spíš líp. Možná by mimo jiné někdo přišel i na to, že vyvážet se dá i jinam, než do Německa. A i kdyby ne, vyvážet se tam dá i bez toho, abysme byli v EU. Jinak já bych primárně v členství v unii problém neviděl, ale muselo by to být velice volné členství a ne svázání úchylnou legislativou, zákazy a příkazy na každém kroku.

        2. TooMooX 14.9.2021 v 4:30

          Vše ostatni by si odvezl VW zpět do Německa.

          Asi jako po Brexitu z Cheshire?

        3. Pokud nekdo spoleha na to, ze VW bude drzet Skodu nad vodou za kazdou cenu, tak ho bude zanedlouho cekat velke preqapeni. Momentalne tece voda do prdele v automotive vsem. A Nemec bude zachranovat predevsim sebe. Nase firma zadavala do Ceska ruznou mechanickou praci, s tim je momentalne konec. Radeji zaplati Nemcum prescasy. Jestli to je ekonomicke, nebo ne, nema smysl polemizovat. Proste jakmile dojde k sebemensimu ohrozeni, Nemec zavre vrata.

          1. Proč by to Nemci chtěli dělat ? Podřadnou práci bez přidané hodnoty. Což je například to smontování auta…
            I u nás je už spousta práce co Čech nepůjde dělat. Nekvalifikovaná otročina… Kde se ale stále nevyplatí robotizace.
            Leda by opravdu hodně podražila doprava. Teď kdejaka hloupost na kamionů protestuje Evropu křížem krážem nez vznikne finální produkt.

            1. TooMooX 14.9.2021 v 21:43

              Smontování auta jako podřadná práce bez přidané hodnoty se dělá přesně kde?
              Co to je, ta přidaná hodnota?
              Souvisí, nebo nesouvisí s marží?

            2. Ted jsem se bavil s personalnim, ze delaji mrdnik v prescasech. V Nemecku je moda, ze v tydnu se Po-Ct dela o 1/4hodinu dyl a v patek se jde o hodinu drive domu (nekdo dela Po-Ct o pul hodiny dyl a v patek jde o dve hodiny drive). Ted uz par tejdnu bezi prescasy, jenze pokud nekdo v patek ma HO nebo dovolenou, je ojebanej o ty zkraceny hodiny. Pritom jsem se ptal, proc se prace stahla z Ceska a vyhazeli agenturni brigosi, kdyz pak kmenovi zamestnanci na prescasech padaji na hubu. Cech, kterej vstava rano ve ctyri, aby byl na pul sestou na pracovisti a oni mu jeste naordinuji ctyrhodinovej prescas, vcetne prestavek a cesty domu prijede v devet vecer. Cili celkove je v praci vic, nez dvanact hodin, coz je zakazano. Proc tohle delaji, kdyz pri externi praci to fungovalo bez problemu. Duvod je nasnade – priprava na Kurzarbeit. Pocita se s tim, ze diky problemum s materialy dojde na vypadky vyroby. A KA ma proste nastavene podminky tak, ze firma nesmi brat subdodavky, jinak na KA nedosahne.

              Takze… nehledej za tim logiku, alebrz prachy. Prachy pro Nemce na vejplaty.

              1. Sysop 15.9.2021 v 8:22

                Jen dotaz v rámci vlákna:
                Politologové, ekonomologové a nájemní pisálci často kritizují onu podřadnou výrobu s nízkou přidanou hodnotou a montovny automobilů.
                Nechápu v tomto ohledu toto:
                – pokud z plochého kusu plechu vyrobím samonosnou karosérii, je ta práce opravdu tak podřadná a přidaná hodnota opravdu tak nízká?
                – pokud jde o podřadnou výrobu s nízkou přidanou hodnotou, proč si třeba ti Němci tolik té výroby nechávají doma a v případě výkyvu na trhu ji z těch „zemí montoven a podřadné výroby“ stahují?

                Nejedná se v případě těch výše zmíněných osob hlavně o placené manipulátory nebo o pitomce?

                1. To je takový současný trend. Nepodřadná práce se odvíjí na poli SW. Podřadná práce se odvíjí na poli HW. Je to proto, že lidi, kteří jsou slyšet si stejně jako mnozí další myslí, že elektrika vzniká v zásuvce, voda v kohoutku a elektroniku vyrábějí aliexpresmani. Paradox je že této myšlenky se mnozí drží i v momentě kdy dřívě běžný HW nejde kolikrát vůbec ani sehnat.

                  1. Vpno ale je něco na tom, že mašiny to mají zautomatizovaný tak, že udělat z plechu kastlu je celkem triviální práce s mizernou přidanou hodnotou, pže tu mašinu si může pořídit kde kdo a dělat to taky.

                    1. Behemot 16.9.2021 v 1:25

                      Ale jistě. K té mašině je dobré mít i nějakou stříšku a větší dvorek pro umístění základové jámy. Byl jsem se v Ovčárech podívat, když kolega přebíral výztuž, takže o rozměrech nějakou představu mám. Onen „kde kdo“ tedy bude prvkem jen malé množiny.
                      Udělat kastli: cena plechu je asi 70 000 Kč za tunu, pokud k tomu přidáte tu mizernou přidanou hodnotu, kolik bude stát celá karoserie o hmotnosti půl tuny?
                      Triviální práce s mizernou přidanou hodnotou byla vyklepávat blatník kladívkem na kopytě.

                    2. Přidanou hodnotu počítat neumím…
                      Ale mám dojem, že dnes vyklepávat blatník kladívkem na kopytě* je obtížně sehnatelná a dobře placená činnost, provozovaná nejspíš v rámci renovace veteránů…

                      * kteréžto si je třeba napřed vyrobit…

                    3. Znám borce, který si vezme tabuli plechu, zasedne na verpánek a za dva tři dny z něj vypadne přední blatník na aerovku, bentleye, lagondu, na cokoli …
                      Těch kladívek, babek a dalších udělátek má v dílně stovky ale vyjma toho plechu už žádnou další režii.
                      Zakázky si samozřejmě pečlivě vybírá a výsledný blatník rozhodně pak nemá cenu 3000,- v Kč, spíš tak v librách / dolarech .. :-)

                    4. jizlivec 16.9.2021 v 14:26
                      kiv 16.9.2021 v 15:31

                      Máte pravdu. Dokonce pamatuji pověst o klempíři, který z tabule pozinkovaného střešního plechu uměl vyklepat blatník na stovku, který pasoval jako originál a navíc nehnil.
                      Teď je třeba se rozhodnout, zda se budeme bavit o výrobě jednotlivých specialit, nebo o průmyslové výrobě: výrobu větších množství ručně vyklepávaných blatníků údajně zrušil pan Ford a zavedl právě tu triviální práci s mizernou přidanou hodnotou, která mu snad i něco vynesla.
                      Sohlasím, kopyto je třeba vyrobit… V popisovaném případě často pro jedno použití. Stejně se musí vyrobit libovolný lisovací přípravek, který se použije nastotisíckrát. Nebo jsem důvod vašeho zdůraznění nepochopil?

                      Abych se vrátil k samému korytu věci (thx bří.Justové): snažil jsem se naznačit, že v zemích, kam výše zmínění komentátoři vzhlížejí, se ona triviální práce s mizernou přidanou hodnotou provozuje ve velkém a do ČR padají drobty, které si v případě poklesu poptávky mateřské firmy smetou.

                      K problému bych měl ještě poznámku:
                      V rozhlasových besedách pořádaných zejména stanicí ČR Plus lze zaslechout (třeba včera) i rozbory, ve kterých odborníci poukazují třeba na to, že dovoz pracovní síly do ČR je nebezpečný, protože jde o pracovní sílu málo kvalifikovanou, a podobné žvásty.

                      Skutečnost vidím tak, že kvalifikovaní lidé, pokud zůstali v ČR, pracují na místech vyžadujících kvalifikaci a k dispozici je mnoho pozic v profesích podle oněch odborníků kvalifikaci nevyžadujících, což mají být například dlaždiči, betonáři, železáři, zedníci, bagristi…
                      Tito lidé sice možná provozují triviální práce s mizernou přidanou hodnotou, ale tvrdím, že se bez nich tuzemské hospodářství nedokáže obejít.
                      Tvrdím, že triviální práce s mizernou přidanou hodnotou je z různě velké části zbytečně provozována ve státní správě a ve správních odděleních soukromých podniků.
                      Atd.

                    5. To neni povest, takoveho klempire jsem osobne znal, mel dilnu na kraji Slapanic, kdyz se sjizdelo s kopce od Brna. Musel jsi mu prinyst, nebo aspon pristavit protikus. Starej pan, uz cca 20 let nezije.

                    6. Nebyl to pan Kazda?

                    7. „Tvrdím, že triviální práce s mizernou přidanou hodnotou je z různě velké části zbytečně provozována ve státní správě a ve správních odděleních soukromých podniků.“ Přesně. Copak v těch soukromých podnicích by mi to nevadilo, kdyby stát nekladl vstupní bariéry pro vstup menších, dravějších subjektů (zkuste dneska založit malou výrobní firmu; to máte BOZP, hospodářství s chemií, …), ale ve státním to je průser, zejména ve chvíli kdy je těch hajzlů na počet produktivních obyvatel tolik a navíc mají vyšší průměrnou mzdu než v komerčním sektoru.

                      Problém s málo kvalifikovanou pracovní sílou je podle mne pouze ten, že se síla po odchodu z kolbenky ožere a dělá bordel. Když práce není, lze ji snadno odinstalovat zpět do země původu (viz covid vloni). Zásadní problém je ale v tom, že všem těm tetkám a referentíkům se z vyhřátých kanclů, kde překládají papíry z jedné hromádky na druhou a přerozdělují naloupené dotace a tím si v sobě budují nimbus užitečnosti, nechce tam, kde by přinesli hodnotu, již jim na trhu práce někdo dobrovolně zaplatí. Například pohrabat mi zahradu.

                2. …protoze ty hospodsky pindy pisou lidi, co o tom hovno vedi. U nas v praci neni zadna prace podradna, i uklizeckam se rika die Dame. A Nemci vseobecne vedi, ze Cesi nejsou blbi a ze urcite umeji i vice, nez jen montovat. Jenze, schopnej vedouci ukociruje 30 manualnich pracantu v pohode. Proc bz tedy mel Nemec mit ceskyho vedouciho, kdyz to muze sefovat sam? A na druhou stranu – Nemci nemaji problem makat manualne, u nas jsou 2/3 lidi, kteri se zivi vyhradne rukama. Cinska manufaktura hadr (a to mame fury robotu a kurva drahych a chytrych). Proste zamestnanost v regionu je tema, sponzorujeme skoly v okoli, knihovny, picovinky. Neni pravda, ze kazdej Nemec chce byt reditel. Mladi jsou blbi vsude na svete a mysli si, ze budou nekde v teplicku v kanclu, nez se setkaji s realitou, ktera jim ukaze, kdo na ten kancl fakt ma a kdo ne. Ze v Cesku si zivime prebujely statni aparat, kde tech opravdu schopnych je pramalo, je vec jina.

                  Nemci si manualni prace vazi a jak rikaji „was kein Preis hat hat auch kein Wert“, cena lidske prace ma svoji hodnotu a rukodelne vyrobky se proste ceni. Nikdy jsem neslysel, ze by Cesko byla montovna. Mame partnery, kteri nam externe delaji manualni cinnosti (napriklad kabelova konfekce) a je to casto tak, ze firma je nemecka, ale sama praci zadava do svych pobocek Cesko-Polsko-Slovensko. Duvodem, proc komunikujeme s nemeckou kancelari je, ze 60denni splatnost je samozrejmost, dodrzovani norem je samozrejmost, reklamacni standard samozrejmost, dodrzovani terminu dodani samozrejmost, atd. Jasne, jsou i firmy v Cesku, ktere nam toto poskytuji taky, ale je jich malo. Breci, ze nemuzou dat 60denni splatnost, kdyz sami ji od svych dodavatelu nedostanou. No, jednak to je problem ceskeho statu, jak zkurvene funguje a druhak – nemecka kancelar tento problem bere na sebe a tim padem si prirazi, protoze do ceska plati drive. A Cech breci, ze jeho prace jde pres prostrednika a on dela „jen montera“.

                  Nakopat do prdele, nic jinyho. Ukazal bych jim, jak jde na prescasy pomahat do montaze generalni reditel, trikrat tejdne. Cely nejvyssi vedeni se tam toci uy sestej tejden a neslysel jsem od nich nic o podradne praci. A to ten delnas ma 25% priplatek, vedeni dostane hovno. Ja jdu taky dneska pomoct a pritom za to dostanu hovno. No a? Firma mi to vrati jinde.

                  Podle mne kdo chce, ten se proda dobre. Jen musi zvednout prdel a ne jen kecat a brecet. A co se toho stahovani prace tyce, to je na urovni statni politiky, ne nejakeho citeni Nemce, nebo Cecha. Kdyby nastaveni podminek pro KA bylo jine, tak Nemci nic stahovat nebudou, proc by to delali. A KA urcuje stat, ne podnikatel.

                  1. Nikdy jsem neslysel, ze by Cesko byla montovna.
                    Moje zkušenost je taková, že Němci v Německu moc neví, jaká je v ČR situace. Nemyslím to nijak zle. Prostě jenom nemají reálné informace.

                    1. Ovsem, oni toho o nas mnoho nevedi, ostatne on Bavorak ani moc toho nevi o lidech ve Styrsku, nebo Falci. Ale myslel jsem to tak, ze na nas nekoukaji s despektem, jako ze my jsme ta montovna a k nam se dava podradna prace pro manufakturu. Takovou zkusenost fakt nemam.

                      Bavil jsem se na toto tema s jednim Svycarem, co dela v Evrope financni skoleni a ptal jsem se ho, jestli ma ten pocit, ze Nemci jsou lepsi ve vedeni a Cesi, nebo Slovaci jako pracanti. Rekl mi, ze urcite ne. Ze je rozdil pred Beskydama a za Beskydama, ale ze i v byvalem vychodnim bloku jsou hodne dobri manazeri. Rikal mi, ze spis si mysli, ze nas problem je vnimani autorit. Sice to muze mit prinos ve vyvoji, protoze porad hledame cesty okolo, ale ze spolecnosti jako takove, ze to skodi. Bavili jsme se na to tema nekolik lahvi, probrali jsme imigraci, Rusko, LGBT a kdeco. Mezi Cechama a Nemcema je proste rozdil kulturni, v mysleni. Ovsem v globalu. Pokud se clovek zameri na jednotlivce, tak zpravidla rozdil nenajde.

                    2. Pokud se clovek zameri na jednotlivce, tak zpravidla rozdil nenajde.
                      Ano, máte pravdu, ale já u Čechů vidím furt tu jejich východní aroganci. Samozřejmě na Ukrajině je to ještě horší. To jsem u běžných lidí v Nšmecku tolik nepozoroval.

                    3. Ja vidim ‚aroganci‘ u Cechu jenom u ‚nouvaeux riches‘ (s tim ze la richesse je v naprosty vetsine pripadu predstirana nebo smesna) – teda u mrdek ktery si myslej ze kdyz maji o jednu svestku vic nez souded, tak to z nich dela nadlidi a muzou zvanit o sockach a vubec se obecne nadrazovat nebo davat na odiv whatever their perception of their useless pitiful selves is.

                      Je takovejch zmrdu nejaky kriticky mnozstvi ze se z toho dala extrapolovat generalizace ze „cesi jsou arogantni“ (sic). No way. Jsou hodne videt, ale to nic neznamena. Par jich masturbuje na tomhle foru, viz Mrcasikovy zvasty o cyklozmrdech, teda predstava ze ridic auta je neco vic nez cyklista a ze by teda mel jezdit oklikou a ztratit desitky minut casu aby nahodou ridic auta neztratil jednotky minut. Atakpodobne.

                      Na cesich je bohuzel podstatne neco jinyho. Neni to tak dlouho co se vyhrabali z desitel let totalitniho rezimu, ktery si lidi co jsou jeste v relativne mladym veku na vlastni kuzi pamatujou. Desitky let od lidi v CR slysim ze nic takovyho nenechaj opakovat. I mlady lidi vo tom zvanej, donekonecna pindaj o estabakovi, etc. Pritom kdyz zjevne nastava situace ze nova totalita is being foisted na svet tak presne ty lidi od kterejch by clovek ocekaval odpor jsou ty nejvetsi covidisticky mrdky. Asi je ta historicka zkusenost kdy lidi vohnou hrbet v predpokladu ze vrchnost je jako slouhy/votroky necha prezit silnejsi nez touha po svobode.

                    4. Ja vidim ‚aroganci‘ u Cechu jenom u ‚nouvaeux riches‘ (s tim ze la richesse je v naprosty vetsine pripadu predstirana nebo smesna) – teda u mrdek ktery si myslej ze kdyz maji o jednu svestku vic nez souded, tak to z nich dela nadlidi a muzou zvanit o sockach a vubec se obecne nadrazovat nebo davat na odiv whatever their perception of their useless pitiful selves is.
                      Nemyslím si, stačí mi vždycka ta facka na Rozvadově, kdy zase člověk vidí ty zpruzené, přepracované obličeje, který pracujou za nesmyslnou mzdu. Dál je to stejný.

                    5. Hmm … sounds like you’re full of shit, buddy.

                      Nevim z ktery prdele do ktery prdele jezdis, ale v Rozvadove vidis hovno. Tam projedes a maximalne nekde zastavis u benzinovy stanice. Nedavno jsem jel z CR do Bristol a bezkonkurencne nejlepsi benzinovy stanice byly v CR. V UK a Nemecku kvalitni standard, ale v CR luxus. Zadny zpruzeny lidi sem nikde nevidel, mozna v Belgii.

                      Spis mi to pripada ze jsi jeden z tech perceived nouveaux riches a ze mas potrebu na adresu cechu vychcat nejaky ty jedovaty chcanky. A nakonec je taky mozny ze kdyz nekam vlezes a lidi te videj, tak zpruzeny jsou.

                    6. Nevim z ktery prdele do ktery prdele jezdis, ale v Rozvadove vidis hovno.
                      Různě po EU po výzkumné infrastruktuře. Samozřejmě to není o nějakých čerpačkách, ale celkově o ČR, která stále pěkně svojí mentalitou ilustruje příslušnost do východního bloku.

                    7. „svojí mentalitou ilustruje příslušnost do východního bloku.“

                      Hovno. Projektujes nejaky svoje predstavy ze by cesi meli zalizt nekomu do prdele, asi obecne „Zapadu“, aby vylecili tvuj komplex menecennosti z toho ze „vychodni bloc“ je povazovany za menecenny.

                      Vyvoj v CR v poslednich desetiletich ktery observuju zevnitr a zvenku povazuju za velmi dobry. Cesi se zbavili toho vyse zmineneho komplexu menecennosti a znacne si posilili sebevedomi. Mlade generace si sice nechaly vymrdat mozek ruznejma trendama a propagandou ktery nici occidentalni spolecnosti, ale celkove je situace v CR lepsi nez jinde.

                      Samozrejme ze negative (a positiva) jsou vsude a mohl bych o nich psat until the cows come home, ale momentalne povazuju CR za jedno z nejlepsich mist na svete, pripadne jinou zemi „vychodniho blocu“.

                      Lidi co rikaj ze „CR porad jeste neni jako … (fill in the name of whatever it is teh asshole whereof you’re on the mission to crawl into)“ mne bytostne serou. Nevim proc by kdokoli na svete mel bejt jako kdokoli jinej. Jestli te na Cesku neco sere tak se vodstehuj. Porad to jeste jde. Teda jestli te tam budoi chtit.

                      FYI, zil jsem asi na 150 mistech na svete. Jestli se ti nekde neco nelibi tak to neni vo tom miste. Je to vo tobe. Protoze neco co se tu nelibu najdes vsude. A vice versa.

                    8. Cesi se zbavili toho vyse zmineneho komplexu menecennosti a znacne si posilili sebevedomi.
                      Nemyslím si, podívejte se do historie. Je to stále stejné. Furt vychcánci, kteří hlavně ví, co dělat nebudou.

                      stli te na Cesku neco sere tak se vodstehuj. Porad to jeste jde. Teda jestli te tam budoi chtit.
                      Ano, přesně. Osobně to vidím jako největší výhodu EU. Naprosto svobodně si můžete zvolit daňovou rezidenturu.

                    9. Marty, mam obavu ze placas 5/9. Respondujes na neco uplne jinyho nez jsem napsal.

                      Co se tyce sebevedomi cechu jako narodu, tak by se dalo s uspechem argumentovat ze je na nejvyssi urovni za posledni stovky let, ne-li vic. Z uslapnutyho naroda kterej se stydel za svoji bolsevickou minulost se stala zeme ktera na to vicemene sere a je sebevedomou soucasti Prvniho Sveta (ted nehodnotim to ze Prvni Svet is in decline if not going down the tubes). Jsou samozrejme lidi kteri toho nedosahli – jako ty – kteri maj porad potrebu si srat na hlavu, vzhlizet k nekomu jinymu, a splhat do jeho prdelni diry. To na veci nic nemeni.

                      Co se tyce vychcanosti, nevim uplne na co narazis. Vychcani lidi jsou vsude na svete, mozna trochu jinym zpusobem. Statementu „vedi co delat nebudou“ taky nerozumim. Ty jako vis co budes delat? Jestli to cos napsal ma znamenat ze cesi jsou neduverivi vuci authoritam, governmentu, pripadne zmenam tak jenom dobre. Urcite lepsi nez jako ovce prijimat to co nejaka pica v nejaky pozici authority nakaze.

                      „Svobodne zvolit DANOVY DOMICILE“ … ?“ (sic) Co ma cokoli z toho spolecnyho s danema? A Ty vis o nejakym miste kde by dane byly nejak extremne lepsi nez v CR?

                      Problem CR – ale neni to jenom CR – je to ze lidi nechapou ze probihaji zasadni zmeny. We’re right in the middle of a major inflection point. History in the making. Meni se svet a neni to k lepsimu. EU pravdepodobne pude do pici. Nebo detrimenty z clenstvi vyrazne prevysi benefity. Respektive benefity nebudou zadny, pouze narizeni, a detrimenty znacny. Svobodne uz si ted nemuzes rozhodnout ani hovno. Skrze CV-1984 ti establishment approprioval tvoji physickou existenci. Nejsi zadnej svobodnej obcan, jses potencialni biohazard.

                    10. Z uslapnutyho naroda kterej se stydel za svoji bolsevickou minulost se stala zeme ktera na to vicemene sere a je sebevedomou soucasti Prvniho Sveta
                      Osobně mi současní stav připomíná první republiku, která byla 10 až 15 let za zeměmi Vámi zmíněného „prvního světa“.

                      Nejsi zadnej svobodnej obcan, jses potencialni biohazard.
                      Už to nehulte. Po EU se mohu ucházet o práci, kde se mi zamane. Samozřejmě musí pro ně člověk být potřebný, aby si ho vybrali.

                    11. Že to krmíš ty vole blbej…

              2. Sysop: priprava na Kurzarbeit … firma nesmi brat subdodavky
                Jak se prosím Vás pozná subdodávka? Vod nákupu materiálu nebo sóčástek?

        4. Predstava ze CR vystoupi z EU a bude prosperovat je WISHFUL THINKING.

          Nic takovyho nenastane. Aby neco takovyho bylo mozny, tak by cesi museli bejt narod schopnej vyprodukovat enlightened leaders a museli by mit nejaky sense of purpose. To cesi historicky nemaj a poslednich 30 let ukazuje ze mit v dohledny dobe nebudou.

          Je mozny ze EU se rozpadne sama, treba ze nektery dulezitejsi clenove se na to vyserou.

          Cesi by se hlavne meli starat o to kde seberou energii. Momentalne nas drzej za koule Rusaci se kterejma se ti dementi rozhodli valcit. Bude CR kupovat plyn z Ruska pres Nemecko?

          1. Vzhledem k tomu, že prosperita a Green Deal se z principu vylučují, je úplně jedno, budeme-li neprosperovat v nebo vně EU.

            1. nekrmit

        5. Tak bychom se vrátili k nějakýmu tomu retrotechnologickému povožení, pořád je to poněkud menší návrat do historie, než chození pěšky. Takže oproti budoucnosti EU jsou to vlastně pozitivní vyhlídky. Co se týče nahrazování nás Polskem a Maďarskem, myslím, že vzhledem k nekompatibilitě homofóbie (a mnoha dalších „zpátečnictví“) s evropským „právem“, bude naše čtyřka odcházet celkem v podobnou dobu. Bratia budou asi poslední, ale strhnem je taky =D

      3. Dokážu si představit podobnou situaci jako na ostrovech…

        Babiš vyhraje, ale nesestaví s nikým koalici…
        Nakonec mu zbude Okamhúra, ale ten zato bude chtít slib vyhlášení referenda. A Babiš si řekne, no tak co, slibem nezarmoutíš. Protože, kdyby se nestal premiérem, tak by šel do tepláků. Takže slíbí i co nechce.

  6. VŠETKY diskusie o veľkosti daní sú NA SMIECH. Alebo skôr – na plač.

    Iba málokto si uvedomuje, že velkosť daní (spodná hranica daní) je už vopred daná vo veľkosti štátneho dlhu a vo veľkosto ROZDÁVANIA soc. dávok. Je iba na fantázii politikov, v akom pomere namiešajú daňový mix :
    – priame dane z príjmu
    – odvody
    – DPH
    – dedičské dane
    – inflačné zdanenie úspor
    – ZNÁRODNENIE
    – miestne dane
    – kadejaké platby za kadečo
    – zelené dane (červené, modré, žlté,……)

    A zdanenie FIRIEM je iba čerešničkou na torte – pretože túto daň nik nevidí : Túto daň komplet zaplatí zákazník v hrubej cene tovaru.

    1. Tady je mohutna debata o palivech do aut… a jsem se divil zrovna pred chvili a u neceho uplne jineho. Mam rad pecenace. Ale bud ty nemecky, nebo jsem mel rad ty komunisticky, co se delaly ve Svitavach a tusim v Ostrave, nebo kde. Bejvaly v obrovsky plechovce. No… a trosku podobnej recept ma Varmuza. Trosku to vytunil – ryby jsou vykosteny a ten lak je chloupek sladsi, ale v zasade mi to chutna.

      Vim naprosto urcite, ze jeste pred chripkovym silenstvim jsem kupoval sklenicku pod padesatikorunu, protoze jsem padesatikacky daval za rybicky. V Kaufu v J. Hradci. Pak jsem dlouho kupoval ty nemecky a dneska jsem v Hradci, taxem si v Kaufu zase sklenicku koupil. 74 Kc. Ha…

      1. Dobrý rybí mňamky se dají koupit

        https://www.diana-ryby.cz/

        1. Souhlas. Na trhu v Turnově měli tu svou pojízdnou prodejnu a byla to dobrůtka. Jedny rybičky jsem dojídal teď, měsíc prošlé, nic tomu nebylo, lahoda.

  7. Kdo se chce blíže a dopodrobna seznámit s tím, co si EU připravila pro náš lepší a kvalitnější život, musí se podívat na jejich stránku pod názvem Fit For 55. Dne 14. července představila Komise EU svůj zelený program „Fit for 55“. Ačkoli název zní spíše jako reklama na „fit centrum“ pro střední generaci, půjde o nejdrastičtější a nejničivější deindustrializační program, jaký byl kdy zaveden mimo války. Nemá cenu zde kopírovat celý balík, najdete to na https://www.interregeurope.eu/policylearning/news/12610/commission-launches-the-fit-for-55-package/?no_cache=1&cHash=a371af17736f1f2f09030ee45e7dd6f2 . Kdo má zájem o česky článek k tomu tématu může se podívat na https://www.topcz.net/fit-for-55-zelena-dohoda-eu-prumyslovy-kolaps-evropy-plus-videa/

    1. „půjde o nejdrastičtější a nejničivější deindustrializační program, jaký byl kdy zaveden mimo války“

      – voľby ukážu, aký je názor voličov ovčanov na toto. A v nich zvolí pro-unijné strany 90% voličov. Takže – kdesi je chybička.

      A mladí to majú jasné :
      „Načo ničiť ovzdušie exhalátmi fabrík, keď všetok tovar sa dá kúpiť v Tescu ?! A peniaze na zakupenie toho tovaru natlačí ECB (ČNB) podľa našich potrieb.“

      1. (Chybička je ve všeobecné demokracii jako takové, to víme už celkem dlouho. Kupříkladu Otcové zakladatelé v USA to viděli jasně už před čtvrt miléniem…)

        1. Bude to chtit prestavbu demokracie. S prestavbou jsou celkem dobre zkusenosti.

  8. Nu což, holt naštuduju know how ohledně dřevoplynu.
    Volha by jej měla ještě bez problémů pobrat.
    Dříví tu mám kolem baráku jak na otop tak i třeba pro to auto tak na 100 let…

    1. Ale to už dnes zakryj ty stromy maskovací sítí.

      I české úřady totiž již řadu let využívají satelitní/letecké fotky z Google map a Seznam map k vyhodnocování, kdo si k baráku postavil černou přístavbu nebo nelegálně pokácel stromy, jako důkaz postačující k rozjetí přestupkového řízení.

      1. Naštěstí jsme zašitý v takový pérdeli, kde už ani ty lišky nezdravěj natož aby dávali dobrou noc.
        Avšak ta náletovina vůkol roste tempem, že to ani všemocný google, natož nějaký ouřada kdesi v x km vzdáleném městě nestačí pobrat.
        Jasně, mají na to SW ale on se žádný byrokrat sám od sebe nepředře.. :-)

        1. no fuj, „lišky dávaly“

          1. …a jak ty vis, jako co se ta liska cejti, ha?

        2. Technologicky lepší by bylo pořídit si destilační zařízení a jezdit na líh. Auto by se muselo upravit, ale určitě by z něj nic nekoukalo, protože palivo by se lilo do nádrže a kotel by zůstal u baráku.

          1. To jsem byl jeste kluk, kdyz tatika zastavila hlidka a nechali ho nekolikrat dejchnout do trubicky, nez jim tatik konecne vysvetlil, ze ten smrad nejde z nej, alebrz z ostrikovacu, kam nalil veskocky ze slivovice.

            Osobne si myslim, ze po takovy palirne by stat sel vic, jak po palirne chlastu. A demonstrativni dekapitace by jiste taky probehly – mozna i to velky podium ze Staromaku by se nekde naslo.

    2. Dřevoplyn se celkem dá, nakonec za 2. světové války to frčelo všude možně celkem normálně. Je tam ale povícero úskalí, jmenovitě velikost zplynovače, velikost filtru, problémy s filtrací dehtu a popílku, chlazení a mj. nižší spalné teplo oproti benzínu nebo třeba LPG, doba potřebná k roztopení… (ale jsem jen teoretik ;). Někdy, „až bude čas“ bych si chtěl něco takového na hraní zprovoznit s malým motorem třeba ze sekačky – v kombinaci s alternátorem a třeba nějakým malým měničem na 230 V by to mohlo být i k užitku jako určitá záloha.

      1. Obávám se, že hlavní problém je, že asi nebude moc velká šance to udělat street-legal. Pro hraní si na okolních lukách a ježdění na další dřevo do blízkého lesa, proč ne; ale na cestu do města to risiko, že to nějaký dokonalý pitomec nabonzuje a čestapo se přijde ptát, jak to vypadá s platnou STK, vidím jako ohavně velké :/

        1. Já se obávám, že se řítíme do takového marasmu, že bude pak už vše nejen „street-egál“ ..

          1. Já takový optimista bohužel nejsem.

            Bylo by to rozhodně mnohem příjemnější méně vražedné než totalitní policejní stát se zákonnou nutností mít lejstro s kulatým razítkem i na, s prominutím, flatus (a se zvláštní berní po jeho úspěšném vypuštění). Což je zhruba asi tak ten směr, kam mají současné demokracie silně našlápnuto.

            1. Flatus se odjakživa maskoval kašlem. Nyní je tomu v době covidhysterismu právě naopak :-)

          2. Jojo, tak nějak :-). Protože takové úpravy (zplynovač a filtr trčící do výšky z auta ven) si asi ani nejde nevšimnout :-).

            1. To už by mohlo být zajímavější zakapotovat do krabice o vnějším tvaru motoru nějakou malou turbínu s náhonem na hřídel.

              Třeba 90kW Garrett JFS 100-13A.

              Turbíny mají totiž tu ctnost, že spálí téměř cokoli, co teče a hoří. Od fritovacího oleje přes petrolej až po denaturák…

              1. Akorád, že toho „cokoliv co hoří“ potřebují násobně více než pístový motor.

                1. To je mýtus. Plynová turbína může mít účinnost 30% – 50%, kdy rozhoduje cena výroby (kompresor, cykly). Pístový motor má dnes snad až kolem 45%. Spotřebu paliva může mít turbína nižší, než pístový motor.
                  Naopak kvalita paliva je u turbín hrozně velký problém. Ano, jsou turbíny (např. ruský R-195-300), co dokážou sežrat skoro všechno, ale životnost motoru je zkrácena na 4 hodiny a pak servis (jde o bordel na turbíně).

      2. Drobnost… a uhlikova dan na to drivi bude v jake vysi?

        1. Na to defekuje bílý tesák ;-).

    3. To by mě zajímalo jestli by se dala předělat „moderní“ Niva nebo Buchanka s vstřikováním zpátky na karbec, případně dřevoplyn.

      1. Jistě, že by to šlo. Je to jen otázka odhodlání, řekl bych.

        1. Jistě, hlavně štípačky, pár hadic, AC pumpa, odpovídající karbec a je po pár hodinách hotovo.

          1. Spis si zavcasu dovezt z Ukrajiny, Litvy nebo Lotysska puvodni motor z Volhy.

    4. Auto na dřevoplyn opravdu nechcete

      …K pohonu stroje slouží zážehový nepřeplňovaný čtyřválec o objemu 1840 ccm, použitý z vozidla Mazda 626 rok výroby 1992, Maximální výkon Mmax 77 kW (105 k)…
      …Nejvyšší dosažený výkon na dřevoplyn 13,5 kW při 3500 ot/min…


      U měřeného zařízení se pohybovala ztráta výkonu motoru při pohonu na dřevoplyn okolo 83 % oproti údaji výrobce při pohonu na benzín. Tato ztráta
      je způsobena především nízkým koeficientem plnění motoru, který je způsoben vysokou tlakovou ztrátou filtru a generátoru, dále nevhodnou regulací bohatosti směsi a zřejmě nevhodným zastavením předstihu….

      viz :
      Konstrukční úpravy motorů pro pohon dřevoplynem a měření jejich základních veličin
      https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjhu7SJ3vzyAhXO3KQKHUHIDAIQFnoECAMQAQ&url=https%3A%2F%2Ftheses.cz%2Fid%2Fmmnfzc%2FBP_PETR_EDIV_2013.pdf&usg=AOvVaw1vUK0pbwJL1-Qlmq0Y9YTn

      Ztráta cca 80% výkonu udělá z čehokoliv prakticky téměř nepoužitelné auto.

      1. Do začátku lepší než chodit pěšky, a řešitelný to je, ne, že ne.

      2. pokud měl motor před úpravou 300 kW, tak po úpravě je z toho spíše línější, ale pořád použitelné auto :)

        1. 300kW, to by bylo od osmi válců nahoru (nebo něco s turbem).

          Než dřevoplyn, to spíš starý diesel a různé oleje: na vaření, použitý fritovací, vyjetý motorový…

          1. Starý diesel ideálně s domácí odstředivkou. Pak by se dalo blafat i na motorový a hydraulický olej.

            1. A nechcete opajcovat rovnou Sentinel? :D
              Kupa se jich po strojní stránce dochovala, jezdily ještě 15 roků po válce.

  9. Dekuji za clanek!

    V teto spojitosti zminim dnesni rozhovor z Echo24:

    https://echo24.cz/a/SJirH/skopecek-progresivni-levice-vnutila-lidem-nazory-opozice-nezveda-green-deal-i-ze-zbabelosti

    Az mi pripada, ze ODSka ma nejakou zasadni vnitrni krizi. Jedni vlezou do koaly s progresivisty, druzi si udelaji nejakou konzervativnejsi tea-party a naznacuji, ze se nedaji…
    Spolihat na to? Zlaty oci. Kandiduji jako SPOLU (ale hned po volbach zase bez sebe), s PirSTAN jako bruselska petka….

    SPD do toho asi pujde s Babou a pujdou pragmaticky za svym cerpanim…

    Nebo to dopadne tak, ze se nikdo s nikym nedohodne a bude pokoj (nez zas prijde nejakej befehl z Brusele).

    1. ODS je v krizi přibližně od doby, kdy se tu všechno rozkradlo a už není z čeho krást. A jedinou možností jak si nahrabat je lézt do prdele Bruselu a strukturám EU. Tak se bývalí kleptomani ODS ze dne na den stali „progresivní levicí“, protože jediný opravdový program který kdy ODS měla byl „žádné prachy nesmrdí“. Ani ty ukradené lidem v privatizaci, ani ty ukradené lidem daněmi do EU fondů.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017