Paní Von der Leyen nás zachrání, ať to stojí co to stojí – shit happens - zpět na článek

Počet komentářů: 206

  1. Lejnová absolvuje SVÉ cesty, ne JEJÍ cesty.
    Lejnová zakládá SVÉ údaje, ne JEJÍ údaje.

    https://www.pravopisne.cz/2010/03/muj-x-svuj/

    1. 3. Většina zde publikovaných textů je politicky nekorektní, xenofobní, sexistická, nacionalistická, heterosexuální, rasistická, záštiplná, obsahuje sprostá slova nebo alespoň překlepy a gramatické chyby.

      1. Angry_Muf 30.6.2022 v 14:25

        gofreeho text není politicky nekorektní, xenofobní, sexistický, nacionalistický, heterosexuální, rasistický, záštiplný, neobsahuje sprostá slova nebo alespoň překlepy a gramatické chyby.
        Je tedy mezi zde publikovanými texty v menšině, navíc je i věcně správný.
        Chápu, že některým lidem to může vadit. Otázkou je, proč na to upozorňují.

    2. Inu anglicismus.

  2. V hodinach dejepisu nikdo nema problem. Bez emoci se rekne kdo proti komu, proc, ukaze se to na mape a mozna to bude v pisemce vole. A nejak nikoho nevzrusuje tazeni Napoleona, kolonizace americkych kontinentu a prilehlych ostrovu v karibiku se radsi ani do cisel neprevadi. A nikdo tak nak nema problem. Zajimavy ze ten nikdo ted ma velkej problem a muze se doslova posrat.
    Pred pravdou nelze se schovat, po ovoci jejich poznate je. I ta nejvetsi lez ma skulinky, neco vzdycky nebude sedet. A zaverem pamatujte soudruzi, zrada se neodpousti, nikdy

    1. Aspeni nikdy nezradí, klubáci.

  3. S tou „klimatizací“ je možná potíž. Není problém snižit teplotu o několik stupňů, to ale samo o sobě není o komfortu. Při dnešní (částečně již také loňské) vlhkosti, kterou člověk nepamatuje. Něco vody sice z prostého chlazení odteče, ale udělat dnes 25-27 stupňů a_k tomu do_40 procent rel. vlhkosti, to je kumšt, který něco stojí. Vlhkost a teplo = houby a roztoči si medí. Zásoby více ošetříme = a pak ten hnus jeden fialovej sníme přímo nebo prostřednictvím zvířat. Nic z toho není slučitelné s udržitelným životem. Kdyby se místo asistentů inkluze, všemožných úřadů správy pravdy, dohledu na blaho pojebaných všelijak se identifikujících a dalších podobných sračkáren posílila Státní zemědělská a potravinářské inspekce o kvalifikované a pracovité lidi starého ražení (možná i Státní veterinární správa), bylo by zcela střízlivých (protože jen chemie a fyzika, žádné názory editora) a dost zneklidňujících výsledků podstatně více.

    1. Jako maturant analyza potravin podepisuji.

  4. Pamatujete ten vtip z doby vstupu?
    Vrkají dva milenci na lavičce v parku.

    „Vyprávěj mi sladké nesmysly…“

    „V Evropské unii se budeme mít dobře!“

    1. Hustý :-) ʇɐʞʇo uǝןzǝ

    2. Vy nikdy nezklamete

  5. Co uz. Podle mne se s tim ten rusak moc mazli. Na jeho miste bych ten plyn vypnul komplet aj s ropou. K tomu zastavil dodavky vseho, na co jeste neni embargo. Kdyz izolace, tak komplet. Takhle mi ta bojuvka kdesi daleko pripada jako soucast nejakyho planu z Davosu, Aspenu, Brusele nebo jiny prdele, protoze Voloda and his boys si jezdili s tema nasima vorezprutama ozuzlavat usni lalucky presne na ty jejich body G jeste vcelku nedavno. To byl Voloda na Gspot7, potom na Gspot20, takze nevim Je to valka? Pokud ano, plany delal student stredniho delostreleckyho uciliste? Cemu verit? Jsou ty videa pravy? Vazne jsme v nejvetsi krizi? Pokud ano, tak jestli takhle vypada krize, tak super. Silnice plny aut, ve kterych sedi jeden-dva lidi, obchody tak plny zbozim, ze nemaji kam davat cerstvy zavozy, u pokladen fronty jak o vanocich, hypoteka zdrazila o 1500 korun ale vyhodit 6000 za dva vikendovy festivaly zadnej problem..kde to zijeme? Jsme jeste vsichni ve stejnym vesmiru?
    A kovid..jo kovid a vakciny..jo, svet je prelidnenej a asi to nekdo chce nejak resit, jenze tim, ze zabije za dva roky tolik lidi, kolik se jich za tyden narodi, mi neprijde jako super plan. Nicemu se neda verit…

    1. Jsou tu skutečné a nemilé jevy: v sámošce pro socky je leccos dražší a elektrárna a plynárna chtějí víc peněz za to samé.
      Ale jinak máte pravdu, z vejšky tu teď nelze pozorovat krizového vůbec nic. Možná ani z chodníku ne – v případě davů, které mají aspoň těch několik desítek tisíc kaček každý měsíc jistých. O příjemcích částek ve stovkách tisíců nemluvě, těm je teď jen vlhko, neb se chcanechca též účastní výsledků znásilňování planety na tomto území.
      Tohle je zatím krize asi stejná jako jsou národní hosté válečnými uprchlíky. Jsem si jistý, že většina ovčanů nebude schopná se vypořádat s problémy, až přijdou – bez pro ně „benefitů“ nejdůležitějších: mobilní komunikace a ostatních elektrofičurek, teplé vody 24/7, potravinových konveniencí, osobní chemie. O konečné v podobě nedostupnosti elektřiny a nakonec i pitné vody nemluvě. Mezi hromadami odpadků se bude vzpomínat na klídek a pohodu. Do příjezdu loupeživé bandy, domobrany, aktivistů new dealu nebo jiného póvlu, který přítomné ukončí.

      1. Už aby Rus zavřel NS1. Z důvodu plánované údržby se tak má stát 11.7.2022. Myslím si, že k otevření už nedojde, nebo ne letos. Výrobci hnojiv jsou bez plynu naprosto v hajzlu, bez hnojiv jsou v hajzlu zemědělci, bez zemědělců jsme v hajzlu my.
        Už aby se to posralo.
        Ne proto, že by určitá skupina obyvatel měla nějaké potěšení z toho „my jsme vám to říkali, ale neposlouchali jste“.
        Hlavně proto, že budeme mít víc času na reorganizaci státu. Já nevím, nakolik si třeba Praha uvědomuje, co všecko nastane a nakolik jsou si jistí tím, že to přežijí u koryt.
        Obyčejní elektrovidláci jako já, jsou zčásti už připraveni a zbytek času využívají k vylepšování.
        Ano, jistě, může přijít někdo s koktavým železem a všecko Vám to vzít.
        To může, hlavní otázka ale je, k čemu mu to bude.
        Například:
        Lidi v barákách skladují někdy až neuvěřitelné cennosti a množství peněz – a pak si přijde jeden zkušenější bytař, otevře si tak, že to otevírání bude mít soused za běžné odemykání. A borec na dotaz souseda, co tam jde dělat, pohotově reaguje „Pracuju pro pana inženýra jako asistent a poslal mě pro nějaký papíry, víte“ a zabouchne za sebou.
        Připravit kohokoli o mnohamiliónové hodnoty a fakticky i o existenci, lze i bez celostátního chaosu, či kolapsu ekonomiky. Jsou lidé, kteří ještě stále nevěří státu a potažmo ani bankám či depozitům cenností.

        Ale to všechno shora naznačené, stane se pouze za předpokladu, že prostě nebude benzín/nafta do fízlovských kár, protože to málo, co někde zbylo, nebo se za draho nakoupilo, rozkrade někdo jiný – přitom si uvědomujeme, od čeho tu fízlové jsou a kdo je platí.
        Tady bych spíše byl zastáncem Alienova názoru, že by bylo výhodnější, aby stáli na naší straně.
        To je proveditelné několika zcela rozdílnými způsoby. Zaznamenal jsem názor, že pokud máte na střeše dostatečně výkonnou FV, dost kapacity v akumulaci a zároveň se pro všecky případy sichrujete benzínovou Hondou a bečkou benzínu, tak v určité etapě rozkladu společnosti může být výhodnější, tu bečku benzínu přepustit fízlům.
        Očekávám nesouhlasné názory, ale od toho veřejné diskuse jsou.
        Takové ty vzájemné hromadné onanie, kde všichni se vším souhlasí (neboť nesouhlasné bylo smazáno) ještě nikdy nic dobrého neřešily, ani nevyřešily. Tím neobhajuju typický trolling, nebo cílené rozjebávání politickými aktivisty všeho druhu, zelenáči počínaje a nácky konče.

        1. Kdyz SE v krizi Vic lidi domluvi a podporu fizli takhle vznikali serifove je to vyhodnejsi nez ze porad musite strazit to svoje…

        2. Paneláková chudina nemá moc možností.
          Mnozí z okolí by se zlobili. Neb my přeci nejsme žádné socky jako ty, debžíku: auto nám stojí někde na přeplněném parkovišti, doma máme pračku, televizi, mixer, kávostroj, ledničku a robovysavač, mobily, čtyři platební karty a půl milionu v bance a já jsem (Bc., Mgr.,junior konzultant marketinku nebo něco podobného).
          Ale bez elektřiny jim to bude na nic (a voda to jistí), v osmdesátibytovém paneláku – a v nejbližším okolí odhadem aspoň 600 dalších takových bytíků. Ti, co mají kam, a včas se rozhodnou, se odjebou pryč. Ale většina z nás, si myslím, je určena do kompostu.
          To je jen mikro řešení, na ploše 300×200 m. Popis problému se nedostane ani za nejbližší kopec.

          Ti příslušníci PČR mají taky někde místa TP, ano, jsou identifikovatelnými jedinci, ale to by museli mít čest s organizovanými ovčany, aby přemýšlení fungovalo. Jinak nic – vždyť jak dopadli ti strážci kovid pořádků, policisté a obecní strážníci dnes, když kdo chtěl, mohl přijít na to, že to jejich angažmá byla pěkná blbina. Si myslím, že nijak špatně. Pravděpodobně dostali ḧodinky s věnováním, odznaky nebo vlaječky. Správní kuci.

    2. Ono tie najväčšie prúsery sa asi nebudú týkať ekonomiky, ale niečoho elementárnejšieho. Krachne niečo, čo vzniklo ešte dávno peredtým ako vznikli peniaze ako také.

  6. Teď, když eurosvazová věrchuška informovala o potřebě změny souhlasu všech na většinový bude možná nové hlasování – zda ovčané hodlají pokračovat ve zrychlené cestě do pekla i za změněných pravidel.

    Ne, že by změna něco záporného znamenala. Zdejší vlajka univerzální poslušnosti a souhlasu se vším visí na každém rohu. Dnes fialová, minule, že bude líp, předtím gule, předtím tuším moly prožraná vybledlá rudá socdem a tak, je to úplně jedno.

    V tom 2003 se hrálo dost na nevědmost mas (pak už bude všechno jiný…), i když po devadesátkách nohlo být i tupějším zřejmé, že jim pečení euroholubi do huby lítat nebudou a že není jediný důvod, proč by se radosti spojené s dovozem Negroidů ad. měly ČR vyhnout.

    Jaké důvody pro jsou ve hře dnes? Po dvaceti letech štěstí, zdraví a blahobytu, pravdy a lásky, spravedlnosti pro všechny.

  7. Mimochodem, všimli jste si, jak se nemluví o uhlí?

    Tykač už před měsícem nabídl vládě, že jí prodá elektřinu z uhlí za asi 1/4 ceny, aby zachránila ekonomiku. Vláda se tím vůbec odmítá zabývat, tvrdí že o ničem neví.

    A pokud prý Rusko omezí plyn, zavřeme průmysl. Ehm, a co jako plynárny, které umí vyrábět plyn z uhlí? Jasně, nemůže to pochopitelně být náhrada 1:1 – ale jak to, že se vůbec nevede žádná politická ani odborná debata o tom, že bychom vůbec najeli tuhle variantu v jakémkoli měřítku?

    Stále více to působí dojmem, že v celých těch „sankcích proti rusku“ vůbec nejde o Rusko ani o sankce, ale o výbornou záminku pro nejrestriktivnější možnou klimatickou politiku. Jinak by se „hodné české uhlí“ už dávno rozjíždělo.

    1. Cemu se divis? Fiala uz je namazanej lubrikantem az po paty a tesi se, jak zapluje do EUprdele. Tam o uhli nechteji ani slyset, ackoli nejmenovany nemecky prumyslnik na ferovku rekl, ze pokud bude problem s vyrobou elektriny, tak se proste najede uhli a basfta. Takze prumysl poslal zelene do prdele a vyckava. U nas nemame tolik zelenych, tak to kompenzuje vlada.

    2. „Kiddo, I guarantee you we gonna end fossil fuels“ – Joe Biden

      Nejenze to vypada jako zaminka pro nejrestriktivnejsi klimatickou politiku, ono to navic vypada ze se rozhodli lhat az do konce tak, aby ke konci fosilnich paliv doslo najednou, z cista jasna, jak blesk z cisteho nebe…

      Kupte si Teslu, rikali. Ono to mozna neni jen zbuhdarma knizeci rada, ale skutecne to s cim velka politika pocita: Evropa prijde o vetsinu soucasnych „zdroju ropy“, politici chteji aby evropani jezdili na kolech. Vsechny ty cyklostezky najednou davaji smysl :-)

      https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Shell-Warns-Spare-Oil-Capacity-Is-Running-Very-Low.html

      Nas na skole ucili zasveceni lide primo z Abu Dabi, ze v Arabii brzy dojde ropa. To bylo pred dvaceti lety. Celou dobu cekam, cekam, to by v tom byl cert abych se jednou nedockal.

      1. Porad premejslim, jestli fakt ti zapadni lidri jsou tak tupi, nebo jestli jsou jen podplaceni cinskou mafii. Celej zapad jde do prdele a jeste si u toho zpiva, aby se pridalo vic do kroku. Naopak vychodni Asie maka, az se z ni huli. Zrovna vcera jsem mel debatu na tema vstrikolisove formy. U nas v praci vyroba stoji 36000 euro a trva dva mesice. Cinan TU SAMOU udela za $1600 za 14 dni. Cinan maka i v sobotu, v Evrope se premysli nad ctyrdennim pracovnim tydnem.

        Jako jo, taky je to metoda, jak vyresit doochodovou reformu. Proste to cely dokurvit tak, ze ani doochody nebudou. Porad na to nemuzu prijit, co za tim je. Nemuzu uverit, ze je to jen lidska tupost.

        1. Jsou jsou tak blbí. Tuhle jsem do jednoho s prsty až v Bruselu hustil, že pracovní verzi tabulky mají blbě a proto jim ty součty energií nikdy nemohou vyjít správně, a byl to pro něj zcela bezvýznamný detail, který nestál za to, aby byl opraven.

          Kolega z jednání odchazel zděšen z toho jaké kádry nám tady kroutí kormidlem.

          Přesně v duchu onoho slavného „Kirchoffovy zákony? Tak je zrušíme …“

          1. Náhodou, nebýt kirchhoffových zákonů, tak by zlý komunistický čínský soudruh nebyl světovou špičkou ve výrobě elektrotechniky.
            Takže já bych ty kirchhoffovy zákony rozhodně zrušil, a taky bych mu zboural pomník, pokud nějaký má. A ještě pálil knihy ve kterých je zmíněno jeho jméno.
            Číňana musíme vyhladovět, tak jako teď zrovna vyhladujeme rusy. To by v tom byl čert, aby se to do roka a do dne nepovedlo a číňan nekapituloval!

          2. Vzpomeň si na soudruhy, kteří odmítali polovodiče s tím, že tady děláme všechno naplno…

            1. A taky uměli podojit kozla.Podobných nápadů se možná vbrzku opět dočkáme.

        2. ¨Strašení s koncem ropy je jeden velký nesmysl, ropa není fosilní surovina. Ropa se neustále tvoří v zemských deskách a jádru a vyvěrá na povrch. Jde o organickou sloučeninu, emulzi, kterou se živí mraky mikroorganismů. A je jí nedbytek. Plynu je ještě stonásobek, ne-li tisícnásobek. Celé to strašení a restrikce jsou jeden velký podvod a okrádání lidí.

          1. Tim bych si nebyl uplne tak jisty, jedina spolehliva tovarna na uhlovodiky, o ktere vim, je fotosynteza.

        3. Ale s tou Čínou to je pravda minimálně v německu. Jednak je veřejné tajemství, že Berlín by kvůli svým obchodním přebytkům prodal i vlastní babičku, a Čínu považuje bláhově za svůj rozvojový trh.

          A pak jsou tu takové zajímavosti, že jeden a ten samý politik hovoří o nutnosti energetické a surovinové nezávislosti na ruské ropě – kterou chce vyřešit ještě 100x horší závislostí na čínském kobaltu, neodymu atd.? To jako vážně? Není možné, aby si tohle neuvědomovali.

        4. Sysop: Porad premejslim, jestli fakt ti zapadni lidri jsou tak tupi, nebo jestli jsou jen podplaceni cinskou mafii?

          Vcera jsem koukal na nejakeho byvaleho poradce Raegana, a ten rikal ze staty vychodni Evropy jsou irelevantni, protoze jsou to jenom loutky USA, stejne jako Nemecko, jenz je loutkou USA uz od roku 1945. A ze soucasna energeticka sebevrazda EU (jestli to je to co se tu skutecne deje) – je plne v zajmu USA, protoze vlada USA se rozhodla ze polozi Rusko. Ale Rusko se zaseklo, a ma po svete sem tam spojence, kteri se ubranili „barevnym revolucim“, napriklad Kazachstan, nebo Syrii. Zkratka na Rusaky jsou Amici zatim kratci, a protoze jim nechybi zdrava americka asertivita, hrabe jim z toho v hlave tak, ze jsou ochotni obetovat Evropu aby polozili Rusko. Proste „kdo ho ma vetsiho“, Rusko-USA – po dvacate seste… Fuck Europe. Je to takova zkurvena politika.

          No – a pokud Bidenovi vladne Obama, potom je otazka kdo ovlada Obamu? Obamovic familie jsou ublizeni cernosti milionari, kteri si stezuji na utlacovani, ktereho se jim v USA dostalo. Obama, od mala politickej aparatcik, starej levicak, Marxista, urcite zna prirucku Saula Alinskeho, protoze podle teto prirucky ta Bidenovo politika dneska vypada: Jejich pokrytectvi je konzistentni, sve protivniky vzdycky obvinuji z toho, co sami delaji: Mlzi pravdu zamerne protichudnymi informacemi. Napriklad kdyz Newyorskeho mafiana Trumpa obvinuji ze spoluprace s Ruskem, protoze s tim Ruskem pravdepodobne spolupracuji oni: „Bidenovci“

          Treba se jednou v ucebnicich bude psat o tom, jak Biden v lete 22 odzbrojil zapad, a ze to byl majstrstyk starych oficiru z KGB a Cinske rozvedky? To by byl vlastni gol historie :-)

          No, tak snad ne… Prestoze soucasny stav vypada jako ze jo. Gogolytsin v knize „New Lies for Old“, a taky Juri Bezmenov, dva stari Kagebaci predpovidali, ze to s cim se ted potykame je pohrobek Komunisticke Internacionaly, zejmena tedy jeho „Zeleny Upgrade“, jenz za poslednich 30 let obsadil politicke pozice na zapade, ale jejich cil je porad stejny: „Znicit ten hnusny kapitalismus co drancuje zivotni prostredi a mlati cernochy, a nastolit vladu jedne strany!“

          Korupce na nejvyssich mistech privede zemi k ruinam. A ja povazuju za pravdepodobne, ze Biden je nejzkorumpovanejsi prezident USA v historii, dokonce tak zkorumpovany, ze se mozna dokonce jedna o primeho kolaboranta s nepratelskou velmoci. A kdyz se USA uprdnou, tak v CR se poserou.

          …a tak se pripravuji na to, aby me uz nic neprekvapilo. Jinak samozrejme doufam ze vsechno je uplne jinak. Ze treba jenom NATO vyprazdnuje sklady, aby je naplnilo zbrusu novou technikou, takove to rychle spesne zbrojeni na nejmodernejsi zbrane kratce pred svetovou valkou :-)

          1. …koukam, vypadl mi odstavec, ten Obama mi tam skocil protoze Bidenova a Obamova politika jsou velmi stejne: Uz Obama planoval zrusit fosilni paliva, stejne jako Biden, LGBT jsou taky Obama, a Biden. Biden je zkratka pokracovanim Obamovo politiky.

  8. Jo, celkem nedávno jsme přemýšleli při žvejkání hvězdiček, že kdysi byla plynárna v Praze ve více exemplářích. Ale teď už asi není technologie, lidi k obsluze, uhlí a vůbec. V Michelské plynárně, asi poslední co v Praze je, je zřejmě jen muzeum. Kdyby dálkový plyn vážně zmizel, bylo by jistě namístě přemýšlet o místních zdrojích. Ale on je, stejně jako elektřina.
    Obyč. ovčané se mohou jen divit – a nespolupracovat (koho to ale zajímá). Zato parlamentní opozice by mohla nesrovnalostí v informacích využít – denně a naplno, kdyby chtěla.

    1. A co to uhli do nich, z Australie?

      1. Ne. Postavit nová sídla, vysídlit ta potřebná, připravit těžbu a začít těžit.
        Místo zbrojení pro radost cizině a „pomáhání“ všudemožně kolem – kromě ČR a vlastním lidem, kterých ta republika je.
        Když to šlo po druhé váce, šlo by to i teď. Místo stejné, lidi – jiní, samý byznys a aplikace – mladí by se museli mírně předělat směrem k užitečnosti. Ale nakonec by se to podalo.
        Celkem přirozenou cestou bychom se dopracovali k tomu, že podstatné je dělat užitečnou práci a ne bloumat po internetech a přemýšlet, jestli holce kozy vyhovujou, nebo rači né. A o podobných korektních trendy chujovinách.

        1. Presne tak misto zbrojeni nova industrializace muzeme SE Tu MIT fakt dobre. A resit dobre socialni problemy racionalne a ne dotacema a soc.davkama.

        2. Cesta by to byla.Uran a lithium taky máme.Velice nákladná a dlouhodobá cesta k soběstačnosti.Ale!Ti to nikdo nepovolí.My o sobě už dávno nerozhodujem.

  9. A mimochodem, přečetl jsem si, co skutečně říká Kissinger – rozebral to teď ve velkém rozhovoru. Já vůl jsem nedával pozor a skočil na špek překrucovačům, namísto abych si to ověřil u primárního zdroje. On totiž vůbec neříká, že Ukrajina se má vzdát a dát Rusům vše co si už válkou zabrali nebo ještě chtějí. Naopak.

    Kissinger říká, že ideál je vrátit čáru na úroveň 23.2. – a že ovšem na Krym a za Minsk 2 by se nemělo pokračovat, protože to by byla eskalace a navíc je to tak jaksi morálně ošemetné:
    https://www.spectator.co.uk/article/there-are-three-possible-outcomes-to-this-war-henry-kissinger-interview

    Což je, kuriózně, přesně to samé, co tu já říkám celou dobu.

    A mimochodem, na to konto – starý Kissinger o Ukrajině, z roku 2014, dva týdny před záborem KRymu, ale pořád stejně kvalitní a mohl bych se pod to podepsat:
    https://www.henryakissinger.com/articles/how-the-ukraine-crisis-ends/

    The West must understand that, to Russia, Ukraine can never be just a foreign country.

    Russia must accept that to try to force Ukraine into a satellite status, and thereby move Russia’s borders again, would doom Moscow to repeat its history of self-fulfilling cycles of reciprocal pressures with Europe and the United States.

    The root of the problem lies in efforts by Ukrainian politicians to impose their will on recalcitrant parts of the country, first by one faction, then by the other. That is the essence of the conflict between Viktor Yanu­kovych and his principal political rival, Yulia Tymo­shenko. They represent the two wings of Ukraine and have not been willing to share power. A wise U.S. policy toward Ukraine would seek a way for the two parts of the country to cooperate with each other. We should seek reconciliation, not the domination of a faction.

    1. No ano, milí čuníci. Jenže zmagořený internetový dav jede v módu „zničit krtka“ a jakýkoli kompromis je zrada, Mnichov a proruské sráčství.

    2. Kdyby jsi ráčil sledovat Kissingerovy aktivity posledních několik let, tak by jsi zřetelně viděl, že ten 99letý stařík poslední roky krouží ve svém tryskáči kolem zeměkoule, skáče z kontinentu na kontinent, a snaží se hasit „požáry“ které ve světě vyrábí USA a které mají velký potenciál dovést nás ke globálnímu jadernému armagedonu.
      Nevím čím ho udržují při životě, jestli krví modrookých panen či co, protože ty výkony co v jeho věku podává, jsou neuvěřitelné.

      Na tom je vidět, jak jsou ti skrytí globalisti pro které pracuje, podělaní až za ušima, a na rozdíl od růměrného vohnouta jsou si vědomi že balancujeme na hraně likvidace celéh planety. A taky jak jsou zoufalí, když musí nutit přestárlého člověka (co měl někde v klidu dožívat v miliardářském domě doochodců obklopený mladýma kozatýma sestřičkama), kroužit kolem planety. Zjevně to s tou debilizací a kalergizací světové populace přehnali, a tak teď nemají patřičné kádry co by dokázaly svět udržet mimo chaos.

      Proto taky spustili Great-resetovou agendu „holodomor 2.O“, poněvadž potřebují vyvolat v Evropě a USA takový chaos, který by překazil veškeré choutky evropských amerických loutek i amerických politiků, hnát nás všechny k jaderné konfrontaci s ruskem.

      To že se masivně vybíjí chovy kuřat, skotu, prasat, jak v USA tak Evropě, ruší a sabotuje se výroba hnojiv, blokuje se obilí na Ukrajině atd atd, to vážně nejsou náhody.

      viz: https://zvedavec.news/komentare/2022/07/9220-zde-je-96-prikladu-vytvareni-umeleho-nedostatku-potravin-v-uplynulych-12-mesicich.htm

      „Nizozemští farmáři zablokovali silnice a dálnice v zemi na protest proti rozhodnutí vlády snížit emise dusíku způsobem, který může vést až k likvidaci 30% farmářů v zemi, tedy prakticky každý 3. zemědělec skončí. A to opravdu brutálním způsobem. Pokud zemědělci nesníží stavy svého dobytka, krav, prasat a drůbeže minimálně o 30%, potom nizozemská vláda jim může až dokonce vyvlastnit pozemky, jak uvádí britský list The Guardian“

      https://www.theguardian.com/environment/2021/sep/09/netherlands-proposes-radical-plans-to-cut-livestock-numbers-by-almost-a-third

      Potíž je Mrcasíku, že jako vždy kloužeš na povrchu a ani v nejmenším ti nedochází širší souvislosti. Na rozdíl od Jacqua, který je občas sprostý jak kanál, ale tyhle souvislosti do značné míry vidí a chápe.

      1. Potíž s hlubším vidění souvislostí je, Kabrňáku, že pak jeden snadno skončí jako ve filmu Čistá duše. Znáš?
        Z odhalení tajných vzorců skutečných: https://www.youtube.com/watch?v=aLj8WCO-2QI
        K „odhalování tajných vzorců“ neskutečných: https://www.youtube.com/watch?v=XbxR-aIMPFI

        Taky bych mohl „vidět hlubší souvislosti“. Měl jsem kolem sebe pár lidí, kteří takto „viděli hluboko“ například do symbolů – všude symboly okultní, symboly kultovní, symboly klerické, všude tajné vhledy! I ve stropě kubistické budovy ze 30. let!

        Jenže pak se nikdy nezastavíš, protože neexistuje žádná zpětná vazba která by ti to vyvrátila. Žádná možnost korekce. Žádná možnost ověření a žádná objektivní fakta. Žádná falsifikovatelnost, protože oni se jen dovedně skrývají! Jen vzorce, které vygeneruje mozek a nikdo jiný je nevidí, pokud je nepřevezme od tebe.

        Naštěstí mám proti tomuhle od přírody silné sebeobranné psychologické mechanismy – přirozený skepticismus a zdrženlivost. Takže halt zůstanu trapák, co jen klouže po povrchu a nemá šajnu – ale alespoň se nezblázním.

        No a jako vedlejší efekt nebudu vydávat stovky predikcí, z nichž 99% se nikdy nesplní.

        1. Dobrý den milý Jane. Zdravím i všechny diskutující. Je to můj úplně první příspěvek, resp.vstoupení do diskuse, proto by se slušelo, abych se alespoň trochu představil.
          Je mi 57, pocházím z Ostravska a nevím vůbec nic o elektronice jako ctěný Servisdok a mnozí jiní v technických oborech kovaní. Mám blíže k medicíně a přírodním vědám všeobecně. Tento web jsem začal číst bohužel až někdy během pandemického cvičení.
          Celou dobu jsem si vystačil s čtením článků a následovných diskusí. Tak jsem si dělal představu kdo je kdo a kdo jaké postoje zaujímá. Nedalo se nevšimnout si, že jste milý Jane neoficiálním etalonem objektivity a strážcem oficiálních pravd. Tudíž i vděčným terčem pro temperamentnější část diskutérů. Vaše neprůstřelnost je obdivuhodná,ale nemyslím si, že by jste byl až taková skála(rád bych se Vás na pár věcí zeptal).
          Tak to by asi stačilo. Tak tedy k Vaší odpovědi Kabrňákovi. Nevšiml jsem, že by Kabrňák mluvil o okultních věcech. Fakta jako, že Čína už dva roky skupuje celosvětové zásoby potravin, zatím co západ páchá terorismus na všech myslitelných a viditelných frontách s úmyslem totálně destabilizovat trhy, cesty, masy…
          No prostě tahle odpověď je ještě povrchnější, než povrchy po kterých se kloužete.
          Pískám argumentační faul milý Jene.

          1. bohuzel, takhle to Jen jede celou dobu. Argumenty jenom ktere se hodi, pravda prekroucena tak, aby pasovala do jeho videni sveta atd. To se tady vlece celou dobu ve vsech jeho clancich, nic noveho. Ale rad se ohani tim, jak je nezavisly a objektivni „moji mili rusovilove“ :-)

            1. Zdravím milý životeposíti. Jak jsem již předeslal čtu Vás a tuto vesměs váženou společnost cca dva roky, dříve jsem o D-fensovi neslyšel, dokonce mi i unikl film, který je pro tento web ikonický. Ano p. Mrcasík zejména co se Ruska týče, dokáže být docela neobjektivní, což mne netěší a docela by mne zajímaly kořeny té skoro až žášti nad vším ruským. Ale hůl bych nad ním nelámal. On jednou prohlédne a podívá se na vše z jiných úhlů pohledu a s méně emocionální zátěží.

          2. Nevšiml jsem, že by Kabrňák mluvil o okultních věcech.
            „krví modrookých panen“ je Vám málo okultní?
            Jinak že Čína skupuje potraviny je celkem pochopitelný. V historii zažila vopakovaně a skoro pravidelně hladomory. No a neska má za co nakupovat, protože dokáď bude vo zakázce rozhodovat cena a né kvalita tak číňan bude hodně prodávat.
            Západ – tam só u moci socaní. Socan má dycky nepřítela – původně rozežranýho kapitalisty co si sviňa přivlastňovál tó nadhodnotu. Potom třeba tí němečtí socaní žida. No a nešní socan má za nepřítela škůdce životního prostředí, a to je prostě člověk. A jako v minulosti tí nepřítelí byli hubení, v gulagách a plynovéch komorách, tak bude hubené aj ten nešní nepřítel. Mrazem a hladem. Teda pardon, cenama za teplo a jídlo.
            Je to vlastně furt to samý a jednoduchý. Nejaký globální spiknutí za tem vidět néni potřeba.

            1. Napadlo vás, že to byla jen legrace?

              1. No já sem tam původně scél dat smajlíka, za ten votaznik, ale řekl sem si že by to bylo zbytečně polopatický, že to čtenář pochopí. Potom ste si to přečtl Vy a nepochopíl.

                1. Jistěže.

            2. Bóžíčku. Vltavo Vy jste buď velmi zastaralý model chatbota, anebo chudý duchem a ještě k tomu neblahoslavený. kaBrńákova zmínka o modrookých pannách byla i pro průměrného douka zjevnou ironickou nadsázkou. Což jedině tupý bot, stejně tak tupý rádoby fact checker vypíchne z celého obsáhlého textu. Bravo.
              Stejně tak bodré hanácké poučení o tom, že za vším hledej socana, protože Black Rock, Vanguard a mnoho dalších stejně neviditelných slonů v pokoji je přeci konspirační teorie, že?
              Where the faq is the Jackq? Žaku docela tady chybíte, aby to tady někdo po právu zase propleskl

              1. Jacq je tu pořád, včetně diskuse pod tímto článkem, akorát pod jednou ze svých minimálně pěti dalších identit;-).

              2. Ano. Můj pohled na svět je dětinsky jednoduché.
                A co Vy s tém Vašem komplexním pohledem, keré vidí aj ty neviditelný slony? Bude Vám to k nečemu dobrý?
                Jako že budete mňet kW po pětikačce zatímco já po pajcce nebo tak neco?

          3. Jo, jsem až takový strážce oficiální pravdy, že tu tři roky nejvíce ze všech kopu do covidismu a pořádal jsem protivládní a protiNárFrontOpoziční dopisní kampaň.
            Takový strážce oficiální pravdy, že souhlasím plně s tím co ohledně Ukrajiny skutečně řekl „kacíř Kissinger“ a považuji za nedobré, aby se Ukrajině vracela území z Minsku-2.
            Takový strážce oficiální pravdy, že zarytě nenávidím EU.
            Takový strážce oficiální pravdy, že našeho nejcennějšího a nejmilovanějšího zahraničního a ekonomického partnera Německo trvale prohlašuji za nejvyšší hrozbu a protivníka ČR, horšího než Rusko.
            Takový strážce oficiální pravdy, že čtenáři Deníku Referendum mi tu přáli smrt jako nejodpornějšímu a nejzákeřnějšímu proruskému kolaborantovi.

            Cywe úplně Kavčí hory, mohl bych z fleku zastoupit Václava Hlodavce!

            Kde se bere ta arogance lidí, aby se zaregistrovali jen proto, aby mi sdělili že mám špatné názory a mám si myslet to, co oni?

            1. „Kde se bere ta arogance“

              Ze ztráty víry v Boha. Najednou je všechno možné, není žádná objektivní pravda a spravedlnost, člověk (tedy JÁ) je míro všech věcí…

            2. Předpokládám, že kdo měl být tím arogantním, co se přihlásil jen proto, aby Vám sdělil, že máte špatné názory, jsem pravděpodobně já,ačkoliv jste se nenamáhal být osobní. Tím to Vám dlužím reakci.
              Milý pane Mrcasíku, nechtěl jsem se Vás dotknout, pouze jsem využil Vaší slabší chvilky, kdy jste odbyl kaBrňáka odpovědí, která byla neuspokojivě mimo téma, tak jsem se zapojil do docela banální diskuse.
              Když jsem psal o neoficiálním etalonu objektivity, myslel jsem to v dobrém. Ostatně výčet vašich postojů je chválihodný a v zásadě se na věci díváme stejně. Což toto konstatování by mělo ujasnit pro vždy, že si nemyslím, že máte špatné názory.
              Jen jsem docela překvapen Vaším dvojím metrem, co se Ruska týče.
              Hlavní důvod proč jsem se namáhal s registrací, bylo to, že bych se rád zeptal jak obsáhle, a případně v kterých příspěvcích se tady na D-FENSu rozebralo 11.9.2001. Zvláště Váš názor, případná analýza Vámi provedená by mne velmi zajímala.
              Ptáte se se proč? Protože, vše co bylo započato tímto startovním výstřelem si dále běží vlastním tempem, vlastní dynamikou, k dávno vytyčeným cílům.
              Takže všechno dobrý pane Mrcasíku.

              1. Já jsem tu registrovaný asi dva roky, takže jsem tu 9/11 nikdy neprobíral.

                Ale pokud si chcete prověřit mé názory, tak telegraficky:

                – 90% rádobyzasvěcených konspiračních teorií o „volném pádu“ WTC, „řízené demolici“, „mrtvolách z mrazáku“, „ŘSPDL namísto Boeingů“ apod. jsou žvásty a kraviny z neznalosti.
                – klíčová a nezodpovězená je zcela (odspinovaná do zapomnění) role Saúdské arábie a OPEC nejen ve zprostředkování útoků, ale i ve gigantickém lobbistickém, klientelistickém, vyděraském a korupčním vlivu na americký politický aparát a tajné služby, který jen občas vykoukne na světlo.
                – taktéž nezodpovězená je role amerických tajných služeb – zda skutečně nevěděly, nebo věděly a úmyslně nekonaly, nebo zda tomu dokonce aktivně pomáhaly. A z jakých důvodů a motivů. To se nikdy nedovíme.
                – Usáma a AQ zcela jistě do útoku byli zapojeni a výslovně jím chtěli vyprovokovat USA, aby napochodovaly do Afghanistánu, protože Usáma věřil „proroctví“, že tam zničí US. impérium stejně, jako si fandil že tam on sám zničil SSSR impérium.
                – poslední otázka je, nakolik byla AQ iniciátorem a organizátorem, versus zdali a nakolik nebyla něčím užitečným idiotem, který nevědomky šel po předem umetené cestičce. A pokud užitečným idiotem, tak čím – možností je daleko více, než se zdá.

                Všechno to jsou otázky, na které se nedají zjistit odpovědi, dokonce ani použitelné indicie. Člověk samozřejmě může věřit čemukoli, ale na 99% to bude buď hloupý výmysl, nebo nějaká dezinformační hra tajných služeb.

                Takže dle své nejlepší tradice krčím rameny, prohlašuji se za „9/11 agnostika“ a říkám, že nevím a nemám názor.

                1. AQ taky neočekávala, že ty baráky spadnou.

                2. Milý p. Jane. Už na začátku jsem se Vás chtěl zeptat na Váš věk, čímž takto číním. Při vší úctě k vašim analytickými schopnostem a schopnostem vyhledat cizojazyčné zdroje, obávám se, že vás 9/11 vůbec nezaujalo a berete jej jen jako nezajímavé a nudné téma dobré jen pro konspirativní zoufalce. Apropos, dohledal jsem si váš článek z 16.4. 2018 kde jsou vaše postoje, co se alternativní vidění reality zcela kategorické.
                  Pokud Vás covid attack, alespoň trochu donutil si poopravit názor na čistotu dějů okolo Vás, je nezbytné zejména pro Vás samotného, aby jste si sám zabrouzdal a zjistil co se doopravdy toho dne stalo. Vaše zhodnocení co o této události víte je na úrovni wikipedického blitku. Bez urážky.
                  Víte, já jsem tam byl. Já jsem tam žil od 2000 do 2004. Já jsem v to úterý ráno přijel z noční směny a dalšího půl roku jsem sledoval čtyři televizní kanály non stop. Nepamatuji se moc na školní léta, nepamatuji si mnoho důležitých momentů v mém životě, ale vím přesně co jsem dělal v úterý 11.9. 2001.
                  Pokud sám si nepoopravíte názor na 9/11, žádná Vaše budoucí analýza nebude on the money. Pokud jste od computerů měl by jste znát ono pověstné : Garbage in, garbage out. Simple as that.
                  Opravdu jsem nepřišel trolit. Opravdu jsem se neregistroval, abych si na Mrcasíkovi honil ego, nebo si válčil internetovou válku.
                  Hlavní důvod je opravdu snaha oživit diskusi okolo 9/11.
                  Jste bystrý, pravděpodobně mladý muž(samozřejmě mohu se tragicky mýlit a jste jen přestárlý a arogantní vševěd, ale Vaše nepolíbenost tématem spíše nahrává bezstarostnému mládí,teda jestli čtyřicet je ještě mládí v tomhle “ A New Brave World“).
                  Jak jsem již napsal Vaše povědomí o celé události je tragicky wikipedické a nemá smysl atakovat Vámi vypíchnuté obecné misinfo. Za zamyšlení, zejména pro Vás, stojí ten procentuelní počet nesmyslných teorií 90/10. Co s těma deseti procentama?
                  Otázky, které Vám kladu, by jste si měl klást Vy sám především.
                  Jedenácté září je je zcela zásadní jako v Matrixu modrá, či červená pilulka.
                  Vybereš si modrou podle wikipedie a můžeš si dál žít šťastně svoje otroctví a říkat jak ten burger z červů je úžasný a steak z 3D tiskárny, je lepší jak z toho Anguse.
                  Sovy nejsou tím čím se zdají být milý Jane.
                  Těším se na další setkání. Pokud by jste rád tuto konverzaci vedl méně veřejně
                  bretbures@seznam.cz , je možno.

                  1. Nemohu si ještě odpustit ještě jednu poznámku k Vašemu předchozímu textu(pročetl jsem si ještě jednou Vaši primární odpověď).Zde vytažená věta:– 90% rádobyzasvěcených konspiračních teorií o „volném pádu“ WTC, „řízené demolici“, „mrtvolách z mrazáku“, „ŘSPDL namísto Boeingů“ apod. jsou žvásty a kraviny z neznalosti. Jak jste přišel k vytaženým mrtvolách z mrazáku? Tohle téma není 9/11, ale sestřelený Malajec nad Ukrajinou. A stejně mi to nedá,abych si nešťouchnul do toho konspiračního volného pádu WTCs. 100 patrová budova, 400m vysoká zmizí z obzoru Manhatanu za deset sekund. Což mi vychází deset pater, či 40m za sekundu. Máte pravdu, volný pád je konspirace. Vono to padalo ještě rychleji….

                    1. A kurva Mrcasíku kolik je tíhové zrychlení to taky vydiskutuješ ???
                      No nic začni studovat,anebo taky ne. Co je mi po tobě. Nikdo to stejně nepřežije…..

                    2. A japato udelali, ze to padalo jeste rychleji? To by me zadocela zajimalo, jak to nejaci iluminati a spol zaridili…mas nejake vysvetleni?

                    3. Hele Lujzku co to zkoušíš ? Proč ilumináti? Mám zpoustu vysvětlení otázkou je jestli má smysl něco psát.

                    4. Ono je celkem zbytečné diskutovat o tom proč to padalo rychleji, když nikdo z chytrých hlav není schopen obhájit, či vysvětlit proč to vůbec spadlo.
                      A vůbec se mi nechce diskutovat s provokatéry, či ignoranty.

                    5. 1) pád WTC jsem zažil, resp. díval jsem se na to v televizi v přímém přenosu.
                      2) tíhové zrychlení neoddiskutuješ, ale úmyslně lživě interpretovaná videa (hint: prachový oblak) ano.

                      Jinak vidím, že v předpokladu reakce jsem se trefil a zároveň šlápnul na bebí, ergo další názorové střety (debata by to nebyla) považuji za bezpředmětnou. Pěkný den.

                    6. Mimochodem, právě proto, že jsem zažil WTC, si také pamatuji, jak již asi 3. den poté začaly vyskakovat ty nejroztodivnější konspirační teorie. Například že ty Boeingy měly na sobě připevněné obří bomby v oblasti křídel (tam, kde je ve skutečnosti přechod křídlo-trup).

                      Už tehdy jsem si říkal, kde se to v těch lidech bere a proč to mají zapotřebí. Ale byli tím naprosto fascinováni a zažraní do toho.

                    7. Milý p. Mrcasíku. Je hezké, že jste přesvědčen o svém neomylném odhadu mé reakce a že se také sám za to pochválíte. Nebudu Vám brát iluze a rozebírat jak moc jste mimo mísu.
                      Ostatně už samotné zkonstatování, že jste to viděl v televizi a tudíž je vše pro Vás jasné a vyřízené, svědčí o tom, že jste moji challenge nepozvedl a nemíníte diskutovat nejen se mnou, ale s nikým dalším, protože Vy v tom máte zcela jasno.
                      Bohužel jste se zařadil do kategorie mudrců, kteří Bibli nikdy nečetli, ale fundovaně Vám vysvětlí proč je to blbost a proč to nemá smysl číst.
                      Mrzí mne, že jsem místo odvážného myslitele našel jen sebestředného Mrcasíka.
                      Škoda

        2. „přirozený skepticismus a zdrženlivost.“ Ve vašich komentářích vidim opak, mírně řečeno jak unáhlené závěry a nafukování, tak i naivitu.

          1. Kdo tu se suverénní sebejistotou tvrdil, že Rusko nevpadne na Ukrajinu – týden předtím, než vpadlo?
            Kdo tu se suverénní sebejistotou tvrdil, že Ukrajina nemá šanci a Rusko se jí provalí za pár dní – 5 měsíců předtím, než je konec války v nedohlednu?
            Kdo tu se suverénní sebejistotou tvrdil, že do konce května Rusové totálně obsadí Kramatorsk a obklíčí všechny UA v okolí – kdežto po měsíci je pro Rusy Kramatorsk stále ještě v nedohlednu?
            Kdo tu v květnu tvrdil, že DLR obklíčila na Donbase 16,000 UA vojáků – když po měsíci nejenže je pořád neobklíčili, ale UA se úspěšně stáhla z ohrožených pozic v Severodoněcku?
            Kdo tu se suverénní sebejistotou tvrdil, že Rusové odříznou Ukrajinu komplet od Černého moře – načež jsou Rusové v defenzivě u Chersonu, byli vykopáni z Hadího ostrova a potopila se jim Moskva i Saratov?

            A jaká proroctví s podobnou sebejistotou jsem vynášel já?

            1. Nemohu říct, otázky pro jiné diskutéry.

              1. Když v mých komentářích „vidíte opak“, jistě tedy dokážete doložit alespoň to, kde jsem podobná proroctví s podobnou sebejistotou jako místní Team Russia vynášel já.

                nebo je to jen další „Mrcasíku, říkáš ošklivé a hloupé věci, ale na žádnou nemohu ukázat a žádnou neumím citovat“?

                1. Team Russia upozorňuje na smutný článek:

                  https://neviditelnypes.lidovky.cz/zahranici/valka-dobri-na-smrt.A220703_170514_p_zahranici_nef

                  Svině anglosaský. Pro ně je to jenom zábava, pošleme tam nějaké ty raketomety a drony a zahrajeme si na Churchilla… A odnášejí to lidi jako tihle. A samozřejmě jejich protějšky na Ukrajině.
                  Jak já jim tu islamizaci a hispanizaci přeju.
                  Gott strafe England.

                  1. Jihočech: psal bys totéž o nebohých vojácích Wehrmachtu, kteří nevinně osvobozovali Rumunsko a nějaký svině anglosaský na ně házely bomby?

                    Nejjednodušší pravidlo: když nechceš umřít ve válce – tak si nezačínej válku a nevpadávej na cizí území.

                2. Jan Mrcasik 5.7.2022 v 0:31

                  Jdu jen náhodou kolem a je pravda, že některé „ošklivé větičky“ které jste publikoval, nemíním dohledávat a neumím je citovat, nicméně budu citovat někoho jiného.
                  Aniž bych vás uměl citovat, pamatuji si vaše poučky o inflaci, úrocích a úsporách.
                  Včera, před sedmou hodinou ranní, šířil ČRo plus zajímavou zprávu: vklady soukromých firem v tuzemských bankách rostou a dosáhly 1 400 miliard Kč, vklady domácností po květnovém poklesu na 3 040 miliard Kč též vzrosly, číslo jsem nezachytil, jak se mi v autě občas přihodí.
                  Uvedená zpráva je při nyní maximálním úroku cca 5 % a míře inflace cc 16 % zajímavá.
                  Pokud se mi zdá, že to odporuje vámi šířeným poučkám o panických nákupech a přidružených jevech, kde dělám chybu?
                  Děkuji.

                  1. Hm, 3040 mld je v prepoctu na hlavu docela slusny cislo, rekl bych. Vzhledem k tomu, ze jde o finance, ne o majetek, jako takovy. Prekvapilo.

                    1. Jen poznámka k současnému stavu na trhu práce: nabídky práce pro zedníky začínají na padesáti tisících brutto a v pátek naše oddělení HR zaznamenalo dosažení šedesáti tisíc. Divné je, že mezi firmami migrující řemeslníci dávají stále přednost Rakousku.

                    2. Divné je, že mezi firmami migrující řemeslníci dávají stále přednost Rakousku.
                      Ta mzda zase není nic extra. V Rakousku mají jejich sociální benefity a jejich zdravotnictví.

                    3. Marty 5.7.2022 v 11:39

                      Zatím nevím o žádném z nich, který by se těšil na rakouský důchod, či přestal využívat služeb tuzemského zdravotnictví.
                      Osobně jsem se přesvědčil, že čas strávený na cestě či v cizí posteli je drahý a nenahraditelný. U mladých a svobodných jsou počty trochu jiné, jistě.

                    4. Zatím nevím o žádném z nich, který by se těšil na rakouský důchod, či přestal využívat služeb tuzemského zdravotnictví
                      To už je každého byznys, jak s tím naloží.

                      Osobně jsem se přesvědčil, že čas strávený na cestě či v cizí posteli je drahý a nenahraditelný.
                      To je otázka. Jeden docent od nás z ústavu vzal celou rodinu a přestěhovali se Austrálie. Z tohohle pohledu mi přijde Rakousko velice blízko.

                    5. Marty 5.7.2022 v 17:29

                      Ano. Takže mluvíme jeden o koze a druhý o voze. Je už každého byznys, jak s tím naloží.

                      Ano, to je otázka. Osobně jsem nakloněn tomu považovat migrujícího zedníka (dojíždějícího do Rakous, ovšem nikoli denně, to by byl pendler) za člověka z jiné sociální bubliny než je docent emigrovavší na jiný kontinent.
                      Z tohoto pohledu mi přapadají vaše připomínky nepřípadné a diskuse s vámi neužilá.

                    6. Marty…
                      5.7.2022 v 17:29

                      chudák, kdo ho k tomu donutil?!

                  2. Ygorek: já jsem tvrdil, že v důsledku helicopter money mají domácnosti podle dostupných dat výrazně více prostředků, než před covidismem, což pomáhá roztáčet proinflační tlaky protože více peněz nahání stejný či nižší objem zboží.

                    Teď jste potvrdil, že přesně tak tomu je podle ČRo.

                    V čem přesně se vám zdá, že to odporuje mým poučkám? Tvrdil jsem snad, že všichni utratí 100% svých peněz?

                    Suma sumárum jsem tvrdil, že se lidé snaží těchto peněz zbavit a proměnit je na zboží za každou cenu, namísto aby čekali, až zlevní. Pokud jste však v kombinaci mých tvrzení viděl implikaci, že se chtějí zbavit 100% svých peněz a vyměnit je všechny za kuličková ložiska, brzdové destičky a brambory, není to v tom, co já jsem napsal, nýbrž v tom, jak vy jste si to přebral.

                    Uznávám nicméně, že takovému nesprávnému čtení mohly napomoci některé mé formulace, mj. o nákupu i jiného zboží, než by sami poptávali s cílem následné výměny.

                    1. Pane Mrcasík to dimenzování vodičů prosím…

                    2. Jan Mrcasik 6.7.2022 v 0:53

                      Takže vaši thesi o zbavování se peněz panickými nákupy jsem potvrdil citací zprávy o růstu vkladů v bankách?
                      Vidím, že jste si osvojil něco logiky, jež mne odzbrojuje.
                      Nejste dva?

                    3. Ygorek: ono by pro začátek možná stačilo číst.

                      https://dfens-cz.com/jak-nas-statni-aparat-politici-a-firmy-smiruji-a-jak-se-branit/?show=comments#comment-299094

                      Doporučím k pozornosti zejména část „Inflace je v prvé řadě o přebytku vytištěných peněz v oběhu nad množstvím dostupného zboží, a ve druhé řadě o…“

                3. O proroctvích jsem nic nepsal, s tím jste přišel vy a ptal se na nějaká tvrzení, na to jsem vám napsal, že k tomu nemohu nic říct, protože nevim o co jde a je to navíc irelevantní. To vám nestačilo a chcete po mně, abych dokazoval něco, co jsem netvrdil. Mimoděk jste potvrdil předchozí pozorování o té vaší zdrženlivosti.

                  1. qwertyz: zdrženlivost se v politické či vojenské debatě může týkat primárně
                    1) vynášení hodnocení
                    2) vynášení predikcí

                    Jak vidno, ve vynášení predikcí zjevně zdrženlivý jsem – když mi nikdo žádnou mou predikci neumí omlátit o hlavu, protože jsem s nimi prostě opatrný a šetřím s nimi velmi.

                    Ve vynášení hodnocení jsem např. tvrdil, že struktura ruských PÚS je nevhodná pro útok na města, ale výborná pro Donbas, což se empirie zdá potvrzovat a je to dalece vzdáleno nezdrženlivému „ruské PTS jsou univerzálně úplně blbé/úplně nejlepší“.

                  2. Nicméně máš naprostou pravdu, že je ode mne nezdrženlivá volovina se snažit obhájit. Tisíckrát jsem si řekl, že budu reagovat jen na faktickou debatu a ignorovat výpady ad hominem. A přesto se toho stále znova nedržím. Mea culpa, mea maxima culpa.

                    1. Čeho se týkají komentáře ostatních nechte na jejich autorech, podsunul jste cosi o proroctvích a pak na to sám reagoval. S hodnocením své osoby jste začal sám, když dostanete reakci, tak si stěžujete na výpad ad hominem (tip: před použitím nejdřív zjistit význam), zdrženlivost sama.

      2. Zdravím kaBrňáku. Jacques není sprostý občas, je sprostý vždy, ale u něj to je něco jako trade mark a taky jako vykřičník, kterým zdůrazňuje, že moudro, které zvěstuje stojí za pozornost. Von je tady takový feldkurát Katz.(wink)

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017