Oficiální cíl „denacifikace Ukrajiny“ podle Rusů samotných: likvidace ukrajinských elit a armády, ztrestání civilistů, vygumování státnosti - zpět na článek

Počet komentářů: 1 643

  1. Milej zlatej, vselike to zahranicnepoliticke ci geostrategicke hloubani u piva ci bez piva, je krajne irelevantni vuci realite, kterou pro ceske obcany pripravuje nase vlada. Včera se opět sešel sněmovní Výbor pro zdravotnictví – za poslední roky to bývá vždy výživná podívaná. To, co na něm zaznělo o ukrajinských migrantech, by mělo každého občana ČR značně znervóznět.Zde tvrda fakta, na ktere narazite treba pri prvnim onemocneni : https://blog.echo24.cz/a/Stbuh/milion-migrantu-a-ukrajinska-zdravotni-turistika

    1. bývalý první místopředseda ERÚ Ivan Noveský: „České vládě se za pouhých 100 dní podařilo tak hluboko potopit české občany, české živnostníky a český průmysl, že to zatím nedokázala žádná česká vláda. Za pouhých 100 dní dokázala vyšponovat rekordní inflaci, v dubnu bude atakovat 17 procent, to zatím nedokázala žádná česká vláda. Za pouhých 100 dní dokázala vláda nastartovat šílenou hospodářskou krizi na úrovni třicátých let minulého století (dnes se moderně nazývá stagflace), ani to zatím nedokázala žádná (ani komunistická) československá ani česká vláda. Je opravdu otázkou, zda ještě lze Českou republiku zachránit nezbytnými razantními kroky: vyšší kvalitou řízení energetiky, zavedením sektorových a jiných daní, zavedením regulace cen elektřiny, plynu a tepla, opatřeními pro potravinovou soběstačnost, opatřeními pro snížení cen PHM a tak dále. Zatím současná vláda nalezla pouze odvahu zavést cenzuru, což je strategicky devastující vítězství, protože tím vláda nese odpovědnost pouze a jenom sama. I pokud by se podařilo dosadit rychle do české vlády ekonomy, národohospodáře, energetiky a další odborníky, kterým půjde opravdu o prosperitu státu, musí nová vláda najít ihned shodu při řešení krizové situace, a v tom může být základní problém. Svádění všeho na Putina už nezabírá, protože nyní do peněženek voličů nesahá ani Putin, ani Babiš, ale pouze a jenom Fiala.“

      1. Dneska mi prisla vejplata a ja jsem zjistil, ze se mi nevyplati ji prevadet na koruny a to uz ani valutou. Radeji za ni nakoupim v Nemecku. Porovnanim nejcasteji kupovanych polozek se ukazalo, ze se mi to v Cesku nevyplati. To je tragedie, nemam z toho radost.

        1. Sysop:

          Presne. Minulej tyden jsme vzali dovcu a jali se vydat do Nemecka na vylet a nakup. Tak jak jsem o par diskusi vedle pred par dny frflal, jak nesmyslne vyletely treba konkretne bagetky k rozpeceni … z beznych 22 na 32 kacek, tak v Nemecku jsem totez koupil za 0,49 Eur, coby bezna cena (ne akce).

          Je libo cherry rajcatka? Bezna cena v Globusu kolem 70 kacek za pul kila. Nojo, ale v Nemecku meli za tri ecka rovnou kilo.

          Musim rict, nasralo mne to tak, ze realne zvazuju ukonceni prace v CZ (kde se mi to furt kvazi-vyplati, ze sice nizsi prachy, ale super domluva a homeoffice) a budu holt jezdit do Bavorska, vyjde mne to lip uz i s nakupama.

          Akorat pitomy, ze si tam jeste furt hraji na kovit, jestli jsem to dobre pochopil…

          1. Homeoffice si v Bavorsku domluvis taky, pokud to tvoje prace umoznuje. Jen to nejde hned. Behem zkusebni doby ti to asi nikdo neda (6 metru), ale pak jo. Ja to mam ve svem tymu tak, ze kazdej ma minimalne jeden den v tydnu HO, vetsim bednam davam dny dva, vyberou si je sami. Ja osobne mam svoje HO ve vlastni kompetenci. Kdybych tejden do prace nesel, nikdo to resit nebude. Podstatny jsou vysledky, ne odsezenej cas v kanclu. Ale jak rikam – my jsme vyvoj, ne montaz, kde baby nemaji pomalu ani cas se jit vychcat.

            Dneska konecne Nemci zavedli, ze Givvi karta funguje vsude, kde berou Visy a Mastercard. Nahromadilo se mi tam sestikilo, protoze nebylo mozny s tou pitomou kartou nikde zaplatit (zamestnavatel tam posila 44 euro mesicne, je to nejaka nezdanena vyjimka). Obvykle jsem za to kupoval treba ustni vody. Manzelka dneska koupila v akci v Tescu zelenou Listerine za 87 Kc. Jenze ja koupim zelenou Listerine za 2,99 Euro a ta nemecka flaska ma 600 ml, ceska ma 500 ml. Pecivo se uz v Cesku nevyplati, syry taky ne, zelenina taky ne.

            S kovitem je porad omezeni, ze do uzavrenych prostor s nahubkem. Ale to je vec, ktera mne nijak nesere. Zrovna zejtra jdu do prace po kovitu. Pred tydnem v patek jsem byl pozitivni, vecer teplota, pak tri dny lehka bolest hlavy, pak se stridal kasel a ryma a to bylo cely. Holt, nejsem ockovanej, takze prubeh v pohode. Nemcum jsem jen rekl, ze jsem to chytil, takze tejden zalezu a teprve vcera a dneska jsem to pojal jako homeoffice, takze obcas se z prace nekdo ozval, jaxe mam, jestli je u nas snih a co rodina.

            Jestli mas moznost sehnat dobrej flek venku, tak nevahej ani minutu.

            1. Jo, jeste detail – ten nahubek mas pouze, pokud se presouvas z vlastni kancelare do cizi (tedy po chodbach) a pokud pak nekde sedis bliz, nez 2 metry od ostatnich. Jinak ho nemas.

              Mezi nama – ty opatreni uvolnili, takze ted je nachcipanej kazdej druhej. Ja jsem to pocital, nebyl jsem nemocnej 26 let a ted jsem kovit chytil v Nemecku v praci, protoze mi do kanclu prisel clovek, co sel po kovitu hned do prace a byl jeste pozitivni. Mel i nahubek a stejne nas sestrelil oba, co jsme v kanclu zrovna s nim mluvili. Takze nahubky jsou prokazatelne uplne k hovnu.

              1. Sysop: Co PLC programátor a mechatronik, uživil by se v DE taky? Německy se domluvit zvládnu (však už přes deset let pracuji v korpárnách vlastněných Němci), anglicky lépe, praxi nějakou mám, podílel jsem se i na vývoji menších strojů jako programátor… Zatím jen zkoumám možnosti, ale jestli to tady v ČR půjde pod čivavou Fialou takhle do hajzlu, asi změním na stará kolena lokál.

                1. O mechatroniky obecne je zajem, i proto mladi Nemci tento obor nejcasteji delaji na Fachhochschule. S praxi jsi v pohode. Vseobecne – technicky obory v Nemecku nemaji problem. Projed si pracovni nabidky v lokalite, ktera je pro tebe akceptovatelna.

                  Rozhodne se vyhni pracovnim agenturam. Neudelaji pro tebe nic a jen te (nebo zamestnavatele) to bude minimalne rok stat penize.
                  – projet pracovni nabidky v dane oblasti
                  – domluvit si pohovor v dane firme
                  – bacha na to, jake si nastavis platove podminky, takove je budes mit. Nepocitej „na zacatek si reknu jen tri a pul a po zkusebce uvidime“. Chyba! Radeji si rekni vic hned. Pokud Nemci budou mit o tebe zajem a prijdes jim drahy, tak se ozvou a nabidnou ti min. Pak uz je to o jednani, co a jak. Kazdopadne, i kdyz plat postupne roste, tak ale co si dohandlujes na zacatku, to mas. Pozor na to! Neboj se rict si, podivej se na platy v oboru podle veku a praxe, na nekterych pracovnich serverech srovnani davaji
                  – pokud ti to klapne, domluv si nejakou danovou poradkyni, nejlepe nemeckou, pomuze s papirama (dane, pridavky na deti, atd.), vyplati se to. Nestojej raketu a umej na danich usetrit.
                  – pokud to jen trochu jde, vybehej si vyhodnejsi danovou tridu. Idealne trojku, pokud zena nema velkej prijem, nebo nekterou z kombinovanych dani. Dela to dost penez
                  – pridavky na deti, pokud se te to tyka, jsou beh na dlouhou trat, obvykle tak pul roku minimalne trva, nez zacnou chodit, nicmene Nemecko je doplati z5ne. Takze skonci ti zkusebka, behem dvou tri mesicu zacnou chodit pridavky a dostanes vsechno od prvniho nastupu v DE
                  – pojisteni u nemecke zdravotni, s tim si zajdes na ceskou a pozadas o zprostredkovani v Cesku. Tim padem dostanes zlutou karticku ceske zdravotky a vsude v Cesku to funguje, nemusis nic resit s nemeckou pojistovnou.

                  A to je cely.

                  1. A jak to funguje s duchodem? Taky mam nabidku na full time zamestnani v DE, ale jeste bych zustal rezidentem v cesku.

              2. Fakt sú náhubky prokazatelne k hovnu?! A čo bude s tou ochranou mladého leukemika?

                1. Tatik ma narizenej HO do odvolani.

                  Dneska jsem to probiral s tim klukem, co mne nakazil – on byl nemocnej, jakmile mu skoncila pozitivita, sel na PCR, ten negativni a sel v pondeli do prace. Ovsem odpoledne prisel domu jeho otec s tim, ze se citi blbe a udelal si test – pozitivni. Kluk sel v utery do prace a nakazil mne a kolegyni (kolega s leukemickym ditetem byl zrovna s ditetem v nemocnici), ve stredu se citil divne, sel na PCR a znovu pozitivni. Ani ne tri dny po ukonceni kovitu. Doktor mu rekl, ze mu to asi sedi na sliznicich, co chytil doma od otce, nicmene mel znovu lehkej prubeh.

                  Ted jsme se tady o tom bavili a zda se, ze on neni uplna vyjimka, v laboratori jsou dalsi dva, co meli kovit, tejden v praci a kovit znovu. Podotykam, ze vsichni maji tri ockovani. Kuriozni je, ze zenske maji horsi prubehy a casto prichazeji o hlas. Chlapi mene. Alespon v tom nasem vzorku cca 70 lidi.

                  1. Super, takže sa už nemusíme vracať k tej diskusie spred pár týždňov o tom, že „nech si na hube nosí kto chce, čo chce“, ale platí, že každý, kto to ešte dnes na hube nosí, je kolaborant a aktívne škodí spoločnosti.

                    1. Ne, proc? At si nosi, co chce kdo chce. Treba masku certa. Jen rikam, ze se neprokazalo, ze by ta stolarska pomucka nejak vyrazne fungovala proti Omicronu.

                    2. Jasne, nech si nosí masku čerta, alebo aj masku jednorožca. To mi je jedno, ale respirátor je symbol kolaborácie s režimom, ktorý ničí životy a spoločnosť a je to nástroj nástroj udržiavania covid propagandy a covidového fašizmu. Takže to mi už jedno nie je.

                    3. Rozumis – ja nevim, jestli se tim respiratorem muzes nejak chranit sam. Ale prokazatelne vim, ze kdyz ho ma nachcipanej, tak ty druhy pred sebou nechrani. Ja, ani kolegyne jsme respirator nemeli a ten nemocnej ho mel. K prenosu doslo a to uspesne u obou pripadu. Jestli by pomohlo, kdybychom my dva ho taky meli, to uz se nedozvime.

                      Ja ale neresim, co kdo ma na hube, nebo ne. At se nikdo nesere do mne a ja budu delat to samy druhejm.

            2. Aha, tak to je zas trochu jinak? Jsem mel za to, ze clovek furt jeste nemuze zajit ani do restaurace na obed bez toho jejich 3G ( = naseho OTN)? Jako jasne, neco si doma navarit a vzit s sebou neni problem, jen na to nejsem zvyklej. Mam obavu, snad zbytecnou, ze s tim na podzim zacnou prudit zase.

              Ale jinak mas asi pravdu. Od sousedu slycham, ze nabidek je tam fura a poptavka je skoro nenasytna, ze berou vsechny, co maji ruky nohy. Ale mam trochu otazniky ohledne toho, jestli a jak to ukociruji s plynem, potazmo rizika zastavovani vyroby a propousteni (jasne, ze Cech ve zkusebce poleti mezi prvnima). Ackoliv nejakej polstar na vypadek prijmu je, furt se na tenhle silenej rust cen kouka jinak cloveku, kterej ma praci jistou a cloveku, co o ni zrovna prisel.

              Tak porad jsem jeste trochu na vazkach, ale uz jenom tenhle nakup ve mne probral docela silne odhodlani. I kdybych mel jit zpocatku delat neco uplne mimo muj obor, ono i z te nemecke minimalky se tady v podstate da vyzit uplne bez problemu. Ze se napred trosku porozhlidnu a poradne rozmluvim (holt jsem stydlin) a pak s pisni na rtech zpatky do oboru, snad mi mezitim moc neujede vlak…

              Kazdopadne moc diky za info, snad to tenhle mesic uz nejak definitivne rozzvyknu.

              1. V Nemecku to s vyhazovanim neni tak jednoduchy, zejmena, pokud prezijes zkusebku. Vypovedni doba se prodluzuje podle doby zamestnani a Nemci obvykle spis prechazeji na Kurzarbeit, nez aby vyhazovali lidi. Oni vedi, ze sehnat dobry lidi neni prdel, takze si je drzi za kazdou cenu. Nemci plyn kupuji od Rusu na dlouhej kontrakt, takze v Nemecku neni tema cena, nybrz teoretickej vypadek. Ale i tak Nemci jsou schopni prejit na system smen a kombinaci s KA. Tim bych se nezabyval. Navic, pokud dojde k vypadku plynu, na konci trubky je Cesko, ne Nemecko.

                Kdo makat chce, v Nemecku praci sezene a ma moznost rustu. Plat kulminuje nekde mezi 50-55 lety, ale neni to pravidlem, protoze plat se odviji od pracovni pozice. Pokud zacnes treba jako mechanik, ale pak postoupis na vyvojare, prachy jdou nahoru. Pak muzes byt treba vedouci tymu a prachy jdou zase nahoru. Proste jak se clovek otrka, musi koukat, jak si zvysit kvalifikaci (treba i nejaky kurzy, co zaplati zamestnavatel) a pokukovat po vyssim pracovnim zarazeni.

                Vsechno se da, kdyz se chce.

                1. nésó tam taky zákonný zvyšovačky aspoň jednou ročně vo inflacu? tady si vo tom většina může nechat zdát

              2. Stran te restaurace – nevim. My delame obcas v restauracich porady a nic po nas nechteji, pouze mit na hube rousku pri presunu ven/do mistnosti. U stolu nikdo nic neresi. Ale jak to funguje, pokud bych sel na obed, to nevim. Muzu se zeptat kolegu. Zrovna za hodku prijde kolega, co neni ockovanej, taxe ho muzu zeptat, jak to ted je. Kazdopadne rano jsem slzsel v radiu ministra zdravotnictvi, ze Omicron je lalac, takze se nebude planovat povinne ockovani. Z toho plyne, ze Nemecko spis povoli srouby.

                1. Tak kolega uz prisel. Od pondelka neni zadna povinnost nosit masky v hospodach, plati to jen v lekarnach a v metru. Nicmene, majitel hospody/obchodu muze ve svem podniku masky naridit. Ockovani nebo Genesung nikdo nekontroluje.

            3. Zaujalo mě, jak zmiňujete, Sysope, že ženské se nemají pomalu ani čas se jít vychcat. Měl jsem za to, že je to právě spíše specifikum cizích (major německých ala další spolková země) montoven u nás z části způsobených nepřítomností „silných“ (po vzoru DE a F) odborů a částí stylem rozděluj a panuj lépe honorovaných domácích nadřízených, kteří bičují vlastní dělný lid, co snesou a ještě o kousek více.

              Nechce se mi věřit, že by pokrokoví progresivní Němci takto ždímali vlastní lid, potažmo své ženy. Byť se jedná „jen“ o operátory ve výrobě. Mohu poprosit o malé okénko úcty k vlastním zaměstnancům? Díky.

              1. Nerozumim – jake okenko? Na mem oddeleni ro funguje jinak, psal jsem, ze zenske v montazi nemaji pomalu ani cas se jit vychcat. Je to dano tim, ze jsou v ukole a ty, co ne, maji sice sazbu na hodinu (15 Euro), ale vedouci smenz si hlida, jestli dotycna zvlada mnozstvi, ktere by zvladat mela. Pauzy maji fixni, po 3 hodinach. Cela dilna jde na kafe/cigaro a po (tusim) 15 minutach zase frci na svoje zidle. Je to dano pracovni pozici.

                Ja mam treba zenskou u sebe, designerka, ta ma casu, kolik hrdlo raci. Zenske u CNC maji taky pomerne klid. Nezalezi na pohlavi. Ale v montovne chlapi nedelaji, protoze tech patnact ecek na hodinu je pro chlapa malo.

                1. V kanclech je jiný přístup než ve výrobě. Klasika všude. Zvídal jsem, zda i tam (cizina) na lidi nevybíravě na lidi tlačí. Lidově řečeno neserou se s nimi. Prostě kus. Nevybíravě možno brát obecně jako jakýsi psychický nátlak. A nemám na mysli typické flákače. Běžné lidi, co někdy také nemají nejlepší den apod. Zkrátka máte-li možnost porovnání podmínek v CZ a ve Vašem případě DE. Zároveň neříkám, že vše v CZ je nepříznivé. Jen se tu více dle mých poznatků s lidmi zachází hrubějším způsobem.

                  Když vezmu v úvahu, jak se našinci stále poukazuje na to skvělou úroveň DE, tak jsem chtěl vědět, zda to cca sedí.

                  1. Tak ja srovnani s CZ nemam. V Cesku jsem podnikal a zamestnance bral spis jako pratele, coz se mi pravidelne vymstivalo. Co ale tak slysim od pratel, tak je to podobne, jako v DE. Proste nekvalifikovane pozice to maji tezke vsude. Je to logicke. A i motivace pro mlade, aby se vzdelavali a nekoncili na nekvalifikovanych pozicich, kde si s nimi kazdy vytre prdel.

                    U nas ve fabrice to neni tak, ze by se delnikama pohrdalo. To ne, i majitele firmy aspon jednou mesicne si celou dilnu obejdou a tech cca 100 lidi osobne navstivi a prohodi par slov. Pokud je nejakej psychickej natlak, tak si ho ale vetsinou zenske delaji samy. Vedouci cele montaze je chlap a minimalne jednou tydne musi resit, ze nejaka zenska pomluvila jinou, nebo hecuje jine proti nejake dalsi a tak.

                    Co obracene v DE funguje a v Cesku jsem az tak moc nevidel, je ucta ke vzdelani. V Cesku se na to dost sere. Mas titul, nebo ne, proste pro cloveka bez titulu jsi kravatak a blbec. V DE kdo ma titul, ma uctu. Prirozenou uctu, pokud se o ni sam svym chovanim nepripravi. Ovsem jde to az tak daleko, ze prirozene to vede k urcitemu kastovani lidi. Bere se to jako normalni, ze vedouci oddeleni jezdi minimalne v Audi, nebo MB. Bere se jako normalni, ze vedouci chodi v kosili, i kdyz ostatni kolegove z kancelari v tricku. A nejde o firemni dress-code. Firemni tricka i firemni kosile maji prakticky vsichni z kancelari, ale v tom se bezne nechodi.

                    Proste jsou urcita nepsana spolecenska pravidla, ktera v DE funguji automaticky.

                    1. Díky.

                    2. Tak to je fakt o firemní kultuře. To co popisujes platí max pro Mittelstandunternehmen někde f Prdelau.

                      Tituly se tady moc neřeší – vyjma Dr. (PhD).

                      Ne všichni řeší auta. Moje ex šéfová vydělávala 300kEUR plus stock options a drandila 10 let starý Ford Focus. Auto měla prostě jenom u prdele a bylo jí jedno, co si o tom kdo myslí.

                      Firemní kultura velkých korporací, zejména pokud jsou původem z Ameriky je dost flat.

                    3. Jasne, ale ty jsi nejspis nekde v Mnichove, kde to funguje jinak, protoze MB vzssi Klasse si tam muze koupit kazdej. Tak se na to nehraje. V Cesku dneska taky nikdo neoslni zlatou debetkou a jaka to byla vec v pulce devadesatek, ze.

                      Ja jsem popisoval pohranici, kde jsou fury sedlaku a proste jsou ty zebricky poskladane jinak. A navic, tady nejsou americke korporace, nastesti. Ostatne, napriklad nase firma nechce mit nit spolecneho s automotive a ani jim nic nedodavame. Majitel se zarekl uz v sedmdesatkach, ze pro automotive ani sroubek. Kupodivu, nahodou tato vec nam dnes pomaha k prosperite.

                      Ja bych ostatne nikomu nedporucil vlizy v nemecku do americkyho korporatu. Sami Nemci jsou z toho dost nestastni – kolega byl u BMW a jako sefa mel Rumuna. Ten mel sice MBA z NY, ale vubec nerozumel mechanice. Obecne plati, ze korporat ti treba da vydelat, ale taky te vyzdime a do peti let jdes. Mladejm to nevadi, chteji mit CV plne zvucnych zamestnavatelu. Ale az je jim treba 45, zacnou to videt jinak.

                      At se kazdej zaridi, jak mu to vyhovuje. Ja jsem spokojenej v Prdelau, mam to kousek domu, do prace jezdim 2x tejdne, vydelam vic, nez spotrebuju, rodinu uzivim, zena je doma, nic nam nechybi.

                    4. Jasně, také to tak vidím.
                      Velké korporace ovšem neplivaji lidí po 5letech. Na teplém místě můžeš dožít…

                      Jinak proti Prdelau nic nemám. Má to svůj šarm. Koneckonců v jednom bydlím, byť to mám do centra Mnichova 10 min SBahnem. Duchem je to Prdelau.

    2. Četl jsem ten článek na echo24.cz. No, půl miliónu už sem velice rychle přemístili, tak proč ne milión. Do voleb jim budou chtít ti, co jsou u moci, dát volební právo.. Takový elektorát se hodí.
      Připomeňme si, že je živíme na (náš) dluh a na úkor vlastních potomků.
      O tom, že přinášejí i TBC., HIV a další choroby a své vědí i veterináři, neboť sem dovážejí i své domácí mazlíčky.

      1. Jo, psalo o tom i lžiDnes. Sakra, na d-fensovi bych čekal více vlastní invence, ne jen přebírat témata oficiálního tisku.
        Krom toho mi přijde krapet odvážné, vydávat bejkárny komentátora za oficiální stanovisko. Podle zdrojů je ten Sergejcev takovej tamní Šafr.

      2. votázka taky je, esli těch 200-300 tisíc co tady už bylo (ať už legál, nebo nelegál), se do toho vůbec počítá, každopádně i z těch jsou teďko leckdy přes noc uprchlíváci, protože co by se najednou nepřihlásili zdarma s podlomeným zdravím k dochtorovi, žejo :o)

  2. gratuluji ke zjištění, že válečná propaganda válčících stran nebývá příliš blízko pravdě. tedy kromě té kyjevsko/americké pochopitelně, která se nám zde 24/7 předkládá s tím, že se jedná o zpravodajství.

  3. Neni web neska kde by aspon nebyl zlutomodrej banner a tenhle ma jeste potrebu delat reklamu. Koho to zajima co nejakej pitomec namatlal cyrilici. Neuveritelny.

    Dam ti namet wallstreet akcie recese inflace ev trh a poptavka americke vlady Po niklu kobaltu hliniku odbory/Amazon rozpousteni strg.zasob USA nejmensi za x desitek let zebrani u venezuely iranu nakonec saudu proto rozp rezerv petrodollar odvraceni cina jihocinske paciifc solomonske ostrovy.

  4. Mrdko, jses tragicky myopicky hlupak. Functional idiot par excellence.

    Who gives a flying fuck about Ukraine? Koho sere nejaky teritorium ktery je naprosto nedulezity pro nikoho, celkem ani pro ty Rusaky ne, kdyz pominu pristup k mori a to ze Ukraine slouzi jako misto pro popichovani Zapadu a vice versa? Tebe sere vole Ukraine? Nesere. Serou te Rusaci protoze z nich mas historickej mindrak a ted mas prilezitost si honit pero ohledne toho jaky jsou to curaci. Jo urcite jsou to curaci jako jsou uplne stejne nebo horsi curaci na Zapade.

    Podstatny je Mrdko jaky je dopad toho mrdani s Ukraine na Zapad. To je vole ucel ty valky. Zatahnout takovy debily jako jsi ty do disputaci o tom jakej je Putin curak a jaky jsou Ukrosi chudaci. A nechat si pri tom giganticky nasrat na hlavu. Jestli sis vole nevsiml tak hlavni dopad ma udajna valka na Ukromrdine na Zapad a Zapadni populaci, business, vsecko. Jestli von to vole Mrdko nebude vole ucel vole.

    Kdyby nebylo toho co ti vmrdavaji do hlavy media nevedel bys o Ukraine ani hovno. Mimochodem, valka tam je uz 10 let Mrdko. Ted ti media dala rozkaz abys v Ukraine blekotal, tak ty jako ten mopslik kterej jsi blekotas.

    Udajna valka na Ukraine ma vliv na CR jen do ty miry do ktery si cesi nechaj nabulikovat ze to tak je. Ze je to „nase“ valka. Hovno. Je to uplne stejny jako s COVIDEM. COVID existuje jen v hlave rouskomrda vericiho na COVID. Ukrovalka existuje pouze v hlave ukromrda vericiho ze nejaky konflikt nekde v horouci prdeli je jeho konflikt.

    Na Ukraine je potreba srat uplne stejne jako na COVID. Oboji je psy-op.

    1. Voila ..qui ici est.

    2. Co je to za russacko zeleny prujem, ty kundo z jesetera? Lidi, co nemaji v palici jenom hnedy russacky hovna osud Ukrajiny hodne zajima. Na Ukrajine zijou lidi – tvorove z masa a kosti, kteri se se svoji zemi identifikuji a urputne ji proti Putlerovske paraziticke rakovine brani.

      Co je na tom k nepochopeni??????

      1. You’re getting too hot under the collar for your own good, tovarish. Calm the fuck down, you might come off a bit less stupid than you do.

        Tobe vubec nejde o nejake lidi nebo Ukraince nebo fact ze lidi nekde na svete jsou v hajzlu. Na Ukraine je konflikt minimalne 10 let a zivotni uroven je tam uplne v pici. Lepsolidi kteri se ted muzou posrat z Pultera na to celou dobu srali. Stejne jako seres na to ze spousta produktu ktery pouzivas jsou vyrabeny otrokama, treba i detma, nebo ze kvuli tomu aby sis mohl vozit prdel autem nebo si ji doma zahrivat nekde na druhym konci umiraj lidi. Jses pokrytecka mrdka ktera ted dostala rozkaz od ridiciho dustojnika si cintat pentli tak si cintas pentli.

        Mozna ze citis latentni nenavist k Rusku kvuli ruske roli v pozici CSSR v minulym stoleti. Nevim, seru na tvoje mindraky.

        Faktem zustava ze konflikt na Ukraine NENI cesky konflikt a ze zatahovat do toho CR je absolutni nesmysl. Ten konflikt je pouzivany PROTI TOBE (a lidem na Zapade) tak se ty patentovany blbce prober a pochop ktera bije. Tady nejde o Ukraine – tady jde o to domrdat tvuj respektive nas svet. Pokracovani COVIDU vole.

        1. Řídící důstojníky mají akorát russáčtí trolové. Vymastěnci tvého typu ho ovšem nepotřebují. Ti dělají špinavou práci zadarmo.

          1. Tenzor je provokater. Propagandisticka mrdka nasazena aby rozesirala diskuzi.

            Na tyhle kundy je potreba reagovat jen do te miry do ktere blaboli vylozene nejake picoviny ktere je potreba uvest na pravou miru. Jinak je potreba je poslat rezolutne do pice a nevsimat si jich.

            Jejich role je angazovat lidi do diskuze o hovne, nasrat je, a nakonec to vzdat.

            1. Mrcasika si nazval na Mořskou, i když zpracoval solidní článek. Obecně tady lidem dost nadáváš.
              Docela rad vytáčím debily tvého typu a snížil jsem se dočasně na tvoji úroveň. Zejména, když tady začneš s tou svojí Walmart white trash English. To je znamení excitovaného stavu.

              Anyway you made my day, Russian anus worm.

              1. The best solution to your predicament would be shoving your head into your asshole. Or somebody else’s, tovarish, that would probably achieve the same result.

                Decolle, tabarnak!

                1. Thank you so much for your advice indeed. I assume the recommended rectification procedure was verified by you personally and proven to be „successful“.
                  This explains a lot.

      2. Máš nějaké pnutí, ty kundo z Lejna. Praskne ti cévka a budeš tahat nožku.

    3. Souhlas. Soudruh Mrcasík dělá anal-ýzu něčeho o čem ví úplný hovno, stejně jako mainstreemový zmrdináři na novinkách:)))
      Vůbec Mrcasíkovi nedocházej souvislosti geopolitický… Nepokládá si otázku cui bono, nemyslí a jen se nechá táhnout trapnou současnou propagandou…

      1. Hlavně, že nějakému VencoviM ty geopolitické souvislosti dochází…

        Je šílené, že každá kunda z jesetera s leningradskými zvratkami v palici si myslí, že rozumí všemu.

        1. He certainly IS more aware of what the fuck is going on than your ultimately stupid self.

          https://off-guardian.org/2022/04/02/debate-russia-and-the-great-reset-resistance-or-complicity/

          1. Off-guardia.org a truly ingenious deep source of information noise. Still good enough for a loser with a walnut size brainlet.

            1. Certainly better than the propaganda spewed by your shill self, tovarish.

              You’ve been made motherfucker. Tail between your legs and fuck yourself off.

              1. If anybody here can be called tovarish, then that is very you – a pathetic worm from Russian anus.

                1. Tovarish Tenzor, what the fuck are you still doing here? Didn’t I tell you to fuck your shill self off, you motherfucker? You should have fucked your shill self off!

                  https://www.youtube.com/watch?v=r_DwZfyXAXI

                  1. Ingenious conversation from high society circles. :-)))

        2. Ještěže tě tady máme.

      2. Tak vono vod hoven k anál-ýze není až tak daleko. Někdo to prostě takhle rád.

    4. to Jacq:

      jsem Jenovi M. taky chtěl něco napsat… teď už je to kurva zbytečný

  5. Podobných článků se najde hafo i v ukrajinském tisku. I od autorit. Třeba Porošenkův projev k Donbasu říká úplně to samé, jen z druhé strany.
    Západní Ukrajinci versus východní Ukrajinci (Rusové), to je historie stará nejméně 400 let. Jen nechápu, proč se do toho montujeme my.

    1. Naprosto spravna otazka.

      Proc se kurva do toho montuje CR potazmo Zapad? Dokazal bych pochopit ze nektery mrdky se snazej vyvolat WWIII, nakonec predchozi ekonomickej model je v pici, je potreba vsecko rozesrat, a zacit znovu, vymazat dluhy, etc. Ale tohle je v zajmu jen urcity velmi uzky skupiny a vzhledem k existenci jadernejch zbrani mozna nikoho.

      Takze proc se vsichni snazej situaci eskalovat? Proc Zapad pacha ekonomickou sebevrazdu?

      1. Západ začal páchat ekonomickou sebevraždu dávno předtím, než VVP po roce 2014 začal celou tuhle akci promýšlet.
        A přišlo to nepřekvapivě z Německa, kterému se z nějakého důvodu všichni snaží nacpat do řiti, až už tam není místo pro nikoho dalšího. Nejprv šáfendas, potom všecky ty grýndýly, uhlíky a energiewende, kde UŽ ZASE byli Němci papežštější, než papež, i kdyby měli kvůli svým foršriftům rozjebat celý zbytek Evropy.
        Ale to přece už víme.
        A VVP měl zhruba 8 roků na to, pečlivě se připravit na německé i jiné vyšilování.
        Jedna jediná otázka:
        Proč se američani tak zoufale brání tomu, aby byl NS2 zkolaudován a uveden do provozu?
        Cítím tu nějaký smrad ..:D

        1. To neni uplne pravda. Zapad sice „pacha ekonomickou sebevrazdu“, respektive je na trajektorii ktere nemuze nevyustit krachem, i.e. decoupling the dollar from gold in 1971, derivatives, etc. nicmene to co sledujeme ted jsou cilene skody delane tak aby se toho co nejvic zkurvilo. Ditto namrdavani se do nejakeho neduleziteho konfliktu nekde v prdeli a delani z toho celosvetovou zalezitost. Dokazu pochopit ze polito-mrdky nemaj na vybranou, musej plnit rozkazy, ale pro to ty mrdky delaj tak iniciativne?

          Proc se US brani NS? Protoze nemaji pod kontrolou tok energie/tok penez. Protoze se vytvari vazba Rusko-Nemecko, nejvetsi hrozba pro anglosasky svet. Respektive byla, ted uz je to mozna trochu jiny.

          1. Chápu správně, že pojmy „Západ“ a „USA“ označují (globální elitou organizované) vedení evropských zemí a USA?
            To je třeba občas zmínit, aby si třeba tady někdo nemyslel, že je snad tím Západem. I když má třeba t.č. trendy žlutomodré prostěradlo.
            Kdo nemá a nechce, tak se může „kategoricky vymezit“ proti tomu, aby byl označený jako součást toho nějakého současného „Západu“, lépe řečeno jeho jako x-miliontina.
            Například my tady v naší bídě hodnotíme události mezi UA a RF resp. SNS a vše co s nimi souvisí zcela jinak, než se teď úředně liberálně demokraticky má. A nejen je. Korunou všeho bude první vyúčtování spotřeb elekřiny a plynu, kterých je pro všechny v Evropě dost a za rozumnou cenu.

            Pro předsedu MNV nebylo obtížné zařídit, aby pojízdná prodejna přestala do vsi jezdit. Ale nespokojenost vesničanů by se projevila naplno a natvrdo po předsedově oznámení, že za všechno může Jednota, a že drahou a zdlouhavou cestu za potravinami a dalším zbožím není třeba vesničanům podstupovat, když si budou vše potřebné ve vsi vyrábět sami.
            Byl by to jeho konec. Myslím, že by orgány lidové moci k tomu nenechaly dojít a uklidily by blázna sami. Holt tehdy to nebyla demokracie liberální, ale lidová.

            1. no tak aktuálně – mám zrovna čerstvý info z kutnohorska, místní prodejny po maloměstech i vesnicích padají na hubu, protože slušní zaměstnanci nejsou (samý netáhla a zmrdi), tzv. vedoucí to mají v piči a nechávají to tam rozebírat a s ohledem na spirálovitej růst nákladů prostě není lukrativní to vlastně řešit, zavřít je tak jednoduchý

              navíc socky tam pomalu nejezdí, takže doochodci a jiní míň mobilní to budou mít hooodně zajímavý; ty pojízdný prodejny jsou řešení, ale rozjeď v dnešní situaci něco takovýho (vstupní náklady jsou vysoký stovky tisíc až mega, podle toho, co seženeš za wagen a vybavení do něj)

        2. Nikdy jsem nepochopil, proč ruský plyn tekoucí NS je fuj, zatímco ruský plyn tekoucí ostatními plynovody je huj.

          1. Jednoduse, protoze existovalo realne riziko, ze pokud Russak primou rourou do Germanie bude vychod mnohem snadneji vydirat. Toto riziko se beze zbytku materializovalo.

            1. Tomu nerrozumim. Jak vydira Rusak vychod rourou do Nemecka? To jako, ze Rusak musi posilat plyn do Nemecka pres Ukrajinu? Proc? Jako, ze kdyz ja prodam jablka sousedovi, tak je musim prinyst prez zahradu jinyho souseda a jemu zaplatit?

              1. Netreba delat pitomce… Pres Ukrajinu vede vyznamna cast prenosove kapacity produktovodu z Ruske federace. Alternativni trasy Nord Stream I. a II. umoznuji Ukrajinskou prenosovou kapacitu zcela obejit. Ukrajina tedy nebude moci tlacit na rusaky… Co je na tom nepochopitelne?

                Rusak bez prijmu za plyn a ropu chcipne.

                1. Aha, takže nikoli, že Rusák bude moci snadněji vydírat, ale že Ukrajina nebude moci vydírat a Rusák se nebude muset nechat vydírat. Tak jste to myslel?

                  1. Vtipne je, ze ackoli Rusak napadl Ukrajinu, tak za transfer plynu a ropy ji stale plati. Ostatne i ta valka je takova zajimava. Kdyz napriklad Amik bombardoval Jugoslavii, nebo Afganistan, Irak, ci Syrii, tak vzdy bral infrastrukturu, elektrarny, mosty, rozvodne soustavy… teprve az to bylo ze vzduchu srovnane, tak prisla pechota.

                    Rusak naopak nechal infrastrukturu bejt a naklapal na Ukrajinu s pechotou. Pritom ma za sebou zkusenosti jak ze Syrie, tak Afganistanu… proc udelal tentokrat takovou blbost?

                    1. Rusák nechal infrastrukturu být????? Oni snad nečtou noviny…

                      Nehledě na to, že Rusák na válku jakou vedli Američani nemají hračky.

                      (Válka proti Srbsku byla idiotska a krádež Kosova sprostota).

                    2. Ve srovnani s konflikty, ktere jsem vyse popsal, je rusky zasah do infrastruktury naprosto minimalni. M i n i m a l n i. A to neni otazka prostredku, na to staci fakt cokoli, bombarderu maji Rusaci dost. Takze evidentne jde o strategii.

                      Muj tip je, ze Rusaci tu akci podcenili a protoze predpokladali tridenni zasah, nemelo smysl nicit infrastrukturu.

                    3. tip je urcite spatne, i spatny matematik si spocita, kam se pri prumerne rychlosti 40km/den muzou tanky dostat. Rekl bych, ze plus minus az na drobnosti postupuje operace dle planu.

                    4. Ten plan nezna ani kremelskej tiskovej mluvci. Ja se domnivam ze to, co vidime, je plan B. A plan A bylo bleskove obsazeni letiste a unos nevesty.

                    5. Ale ne….
                      Překvapivě v Kremlu zjevně nejsou takový idioti jak se Novinky snaží tvrdit. Viz. vývoj rublu, zlaté rezervy, soběstačnost Ruska atd. Zjevně naprostá závislost EU na dodávkách z Ruska a to nejen po stránce základních surovin jako je ropa a plyn, ale i pokud jde o obilí, oleje, hnojiva atd…
                      Plán armády je už snad jasný a dle všeho ho lze hodnotit v rámci strategie za nejlepší možný. Rusové mají na Ukrajině 200tis vojáků, kteří naprosto převálcovali ukrajinskou armádu s 600tis. vojáky. Válečné škody vznikají jen díky debilitě ukrajinské mocenské elity, které dosud nedošlo, že už prohráli. Je otázka zda Kolomojského šašek Zelenský má vůbec moc ovlivňovat to co se děje na jihu země…

                      Třeba:
                      https://www.michalapetr.com/mip-11-rusky-plan-rr-a-jeho-uskutecnovani-v-nejblizsich-tydnech-gargamelovo-hlaseni-11-4-2022/

                      i s odkazy na zdroje….

                    6. No, to je podle toho, jaké ty noviny čtete, že? :-D

                  2. Jo jo, to se hned pozná, kdo dělá pitomce… ;-)

                  3. 2 Foundryman (5.4.2022 v 22:26):
                    Mám dojem hraničíčí s jistotou, že ten nemyslel vůbec nic, vůbec nijak neb nemaje čím, nemůže toto konat.

                2. Magore:-) Nějak si zblblej čtením novinek. Zkus se podívat kolik toho Rus prodává na východ. Zkuse se podívat jak poslední týden stoupnul export ropy do USA….
                  Rus neprodává jenom plyn a ropu. Rus vyrábí asi tak 10% praček co sou v EU, prodává diamanty do Belgie tak za 1,8mld. EUR ročně, prodává slunečnicový olej, dodává (společně s Ukrajinou) spoustu zrní, dodává valnou většinu hnojiv do EU …..
                  Když se podaří ušákům dotlačit EU k totálnímu debilitě a naprostýmu embargu zboží z Ruska, pak Rus bude mít problém, ale EU bude naprosto v prdeli a do 2 let jsme ve stejný ekonomický prdeli jako Ukrajina nyní ….

                  1. A budeme si rikat ‚jak jen se to mohlo stat…?‘

                  2. Vyjma plynu představuje russák naprosto zanedbatelnou část importu z většiny nahraditelné odjinud. Holt to popožene inflaci nahoru.

                    1. Zbozne prani, ano. Skoda jen, ze to neni pravda. Za to ovsem nemuze Rusak, za to muze nase vlastni blbost.

                    2. No… a co? To je statistika, kde nahazeli vsechno do jednoho pytle. Mas tam treba neon a dopad jeho vypadku? Nebo treba titan? Nebo horcik? Kdyz to nahazis na jednu hromadu s beznym hlinikem, tak dostanes samozrejme prumerne cislo.

                      To je, jako zabit treba tebe a zahrnout to do rocni statistiky umrti v Cesku. Naprosto zanedbatelne cislo. Ale pro Tvoji rodinu to nejspis bude vypadat jinak. Proste je nemalo veci, ktere je problem nahradit, alespon tedy v rozumnem casovem horizontu. Konkretne ten neon je vypadek na dva roky. Pokud nevypadne neco dalsiho. I ta fabrika na neon potrebuje roboty a ti roboti potrebuji cipy. A uz se nam to cykli…

                    3. Neon je z 70% produkován na Ukrajině. To je hodně silný argument proti russácké válce.

                    4. akorat, ze ta surovina na neon je z ruska

                    5. Jo, přesně tohle se snaží nakecat blbečkům, co hovno čemu rozumí. :-D

                    6. Kundo, bez ruskýho hnilíku ti tady ani jedna fabrika nevodleje ani ten blbej ešus, aby sis pak šel pro bezďáckou polífku, natož třeba motory. Co eště vlastně v Evropě, mimo upadajícího zbrojního průmyslu, ve velkým frčívalo, než automotive? Aha.

                      Z RF sem proudí desítky milionů tun uhlí ročně, miliony tun hnilíku, železa/ocelí, dál měď, uran, diamanty, nikl, titan, xenon…to jenom tak co mě honem napadne.

                    7. On taky není bauxit jako bauxit, že.
                      Z příroďáku si pamatuju, že se snad těžil kdesi i u nás, ale asi ho bylo tolik, že by sotva stačil na ty ešusy a bývalé příbory.
                      Ten s čistotou na tři, nebo na pět desetinných míst, co je potřeba na kondy a polovodiče, ten se dá vyrobit jen z některých a stejně to sežere strašný množství elektriky, bo elektrolýza.
                      A lacinou elektriku z vody či jádra, tu mají kde?

                    8. Tak určitě inženýre:)
                      Proto je teď ocel 2x dražší než na začátku roku a některý sortiment není naprosto k dostání… Jo a hliník 3x a 4x… Hlavně, že jde o naprosto zanedbatelné položky…
                      Ty si asi taky placenej z našich daní co?:))

                  3. RF má na svým území celou periodickou tabulku, a drtivou většinu z toho v nějaké podobě (mnohdy ve více podobách) zpracovává a minimálně jako subdodávku pro další zpracování vyváží na všechny strany.

                  4. Venca P.
                    (…P asi jako píča…)

                    Ten Rus je ale pašák.
                    Divím se podobným Vencům, že se rovnou do toho skvělýho, vyspělýho a silnýho Ruska rovnou nenavexlujou. Z podobných kokotů tam budou mít – upřímnou! – radost.

                3. No tak nedelej pitomce. Kdyz bude Rusak prodavat do Nemecka primo, nebo bude Rusak prodavat do Nemecka pres Ukrajinu, tak porad mi tam figuruje ‚Rusak prodavat‘. Pouze v jednom pripade je to bez ukrajinskeho vydirani a podruhe s nim. Ostatne, takovemu Turecku prodava Rusak naprimo, pres Ukrajinu to netece. Nebo budovana Sila sibire, to by taky melo jit pres Ukrajinu?

                4. A co je nám do Ukrajiny?

                  1. Ukrajina je tema, Ukrajina tahne. Ty jeste nemas ukrajinsky tricko? Vis, kolik ztratovek ma zase pro co zit a na co dostavat prispevky? PROJEKT, rozumis, projekt!

                5. UKčka bez krádeží ruské ropy a plynu chcípnou a eště zmrznou.

                  Jenom kretén si bude nechávat donekonečna svoje zboží rozkrádat nějakým ksindlem, eště tuplem pokud ten ksindl se začíná paktovat s nepřítelem a má taky nepřátelský tendence.

                  1. Pockej, jak nas bude Zelenskyj zasobovat fotkama zmrzlejch Ukrajincu a k tomu hulakat „poslete okamzite kamna, jinak je mate na svedomi!!!“

                6. Další debil zmasirovany fialovou a zelenou, takže kníže Ignor.

        3. Jednoduchá odpověď,uvedením NS 2 do provozu(a že se uvede, je bez debat, Germáni ho nutně potřebují) uSSa ztratí možnost zasírat Evropu hnojem z břidlice, o mld. dolarů nemluvě.

      2. Na tuhle otazku mi uz nekolik bystrych jedincu odpovedelo, ze rus by mohl za chvili napadnout treba i nas.

        1. Proc by takovou picovinu rus delal? Proc by napadal clena NATO? Proc by napadal nekoho na koho se muze vysrat? Aby tady krvacel? Co by z toho meli? Hovno.

          Jediny scenar kdy Rusko muze napadnout dejme tomu CR je pokud si budou cesi z nejakeho zvlastniho duvodu hrat na valecniky, rusaky srat, a rus se nasere a hodi sem atomovku. Self-fulfilled prophecy.

          1. Proč tedy Rusák napadl Ukrajinu????

            1. Krym, Donbas, USA ? Možná jedno z toho, možná všechno, nebo taky něco jinýho…. to ví jen vyvolení

            2. Protože musel?

              1. :-D když musíš tak musíš. Díky za minuciosni vysvětlení.

                1. Tak kdyby si rusové udělali vojenský základny v Mexiku, to by taky nebyl důvod, aby tam amík vlítnul a rozbombardoval je, že jo soudruhu?

                  1. Kdyby si rusáci udělali základnu v Mexiku na základě svobodného rozhodnutí politické reprezentace vzešlé ze svobodných voleb, tak by to bylo v pořádku a USA by neměly pravo Mexiko napadnout.

                    1. Mediální podání by bylo opačné. O tom jsem naprosto přesvědčen. Majnstrým by vysvětlil, že volby Putin zmanipuloval a intervence USA je nutná, aby se bránila demokracie a lidská práva… o tom není sebemenší pochyb. ;-)

                    2. To je divný. Když Sověti instalovali na Kubě rakety tak měly USA prst na jaderném tlačítku a měli celkem hysterák. Proč to dělali, když to bylo se souhlasem Kuby?

                    3. Nicméně Russak základnu na Kubě měl, že…

                    4. Tak proč těm ušákům tak mooocinky vadila ta Áčka?

                    5. Nicméně s ohledem na postoj k Ukrajině (každá země má právo si rozhodovat co a jak a nikdo jí do toho nemá co mluvit) by bylo dobré vysvětlit, proč z toho byl pro USA vážný problém na hranici nukleárního konfliktu, když po nepovedené invazi v Zátoce Sviní a po umístění amerických raket v Itálii a Turecku přišlo se souhlasem Kuby umístění sovětských raket na Kubě.

                    6. Vážně tvrdíte, že by USA dovolily Rusům zřídit vojenské základny v Mexiku?

            3. Problém mezi UA a Ruskem trvá a eskaluje se cca 20let.
              Jaký problém má Rusko a ČR?
              To jako fakt žiješ v tom, že se Putin každé ráno probudí, roztočí globus, náhodně zapíchne prst a pak červeným telefonem volá na generální štáb ať zahájí válku?

              1. Nedělá. Ale kdyby to Putin dělal, dost by to ulehčilo Deníku N, Novinkám, Respektu a České televizi práci. Mohli by psát uvěřitelněji.

                Také Velká Británie by nemusela vymýšlet příběhy, kterým uvěří jen mentrální retard. Jako o otrávení Skripalovych novičokem, nebo o bombardování porodnice v Mariupolu nebo o nesmyslech v Bučově vycucaných ze západomediálních prstů.

                Stejně tak by se lépe zakrýval nacistický charakter ukrajinských bojových seskupení.

                Zkrátka, Putin zase zlobí. Kdyby tak nějak přirozeně generoval četné zlo, nemusela by si západní média vymýšlet. A CZ.NIC spolu s vládou Petra Fialy by nemuseli zavídět cenzuru na likvidaci reality a skutečnosti.

        2. Vsechny. Rus chce napadnout uplne vsechy. I tucnaky na Atarktide. Celej svet si podmani. Cina padne hned po Evrope. Do Afriky dopadluje na gumakach a vezme to tam sturmem. Arabove se uz ted zahrabavaji do pisku. Zemekoule konci.

          1. Tucnaky zatim russacke zrudy napadnout nechteji. Sve okoli pokud neni bezvyhradne podrobene ovsem systematicky okradaji o uzemi. Viz Gruzie. Viz jista zeme s modro zlutou zastavou.

            1. Tenzore fakt se přejmenuj na Magora:)
              Ty Novinky s tebou dělaj divy:)))
              Gruzie jo? Není to ten státeček odkud pocházel Stalin? Není to ten státeček, kterej zahnal nějakej Saakasvilli jako jejich prezident do idiotské války s Ruskem? A nesedí náhodou tenhle chlápek teď v gruzínským kriminále??? Jo a není Gruzie ten stát, odkud byli odstřelovači z Majdanu?

              1. Venco, takhle na nej nemuzes, zkazil jsi mu den. On nema paru o tom, jak Saakasvili zacal valku v Gruzii. On nekde nacetl, ze tam valka byla a ze tam prisli Rusaci (v jeho pojeti pak nejaci dalsi Russaci – a uz v tom zacina mit chaos) a tim padem je dilo dokonano a to mu staci.

                Pockej, jednou prijde s tim, ze v Normandii se vylodili Ussaci a napadli Evropu. Tak to dopada, kdzy cloveku chybi souvislosti.

                1. O uspořádání v mé hlavě si nedělej starosti.

                  Kluci pro vás oba: russák ani nikdo jiný nemá právo napadnout jinou zemi. Russák si má udělat pořádek doma, aby mu neutíkalo do zahraničí tolik lidí. Praha, ale pohříchu i Mnichov jsou děsivě zarusakovani.

                  1. Tak ja s tebou souhlasim ze rusak nema pravo nikoho napadnout. Nikdo to pravo nema. Ani rusak, ani american, ani nikdo.

                    Bohuzel se to deje.

                    Ja, tovarish Tensor, nemuzu napravit vsechny spatnosti sveta a taky to delat nebudu. Rusomrdi a Ukromrdi si behem poslednich let vytvorili na Ukraine bordel na entou a ja to za ne resit nebudu. Jestli ty chces, then fuck yourself off to Ukraine or Russia for that matter and do something about it.

                    I’m not about to allow my own fucking country to be fucked up just because some other place is fucked up. Comprehendo?

                    Jakej jako smysl ma ty pitomce destrukce zbytku sveta kvuli konfliktu ploskolebych rusaku a ploskolebych ukraincu? To si musej vyresit voni.

                    1. End product of American english lessons from buddies co working in Walmart janitory services spreading stupid lies rendered for very bottom of society.

                    2. Actually, I’m a French Canadian you fucking idiot.

                    3. As a Canadian french stupido got Walmart white trash English…

                    4. Against my better judgment, yet I’ll respond. Not necessarily for your benefit, but for the benefit of people who happen not to be fucked up to the extent you are.
                      You seem to be obsessed with „white trash“ (sic). Whatever the fuck it’s supposed to mean in your empty skull (probably psychological projection), let me tell you something about that. What you’re likely referring to as „white trash“, i.e. simple, common folk, are those who have fared the best through the crap foisted on the world for the past couple of years. The white trash have retained their footing, common sense, adherence to freedom per se – the Canadian truckers being a case in point. Unlike pompous motherfuckers of your ilk. Pieces of shit like you have climbed into the covidist asshole in droves, you’re probably facing a face diaper as we speak. Fuck you, cunt. Fuck you in the ear. I’ll take white trash people over pretentious high-society generic pieces of humanoid shit any fucking day of the week.

                    5. You did not get concept of white trash…

                      Draining your overpressure by fucking somebody in the ear provides a pregnant evidence that your physical endowment pretty much fits to mental one. This is in line with profile you continuously exposing here.
                      Trashy quotes with topping of ignorance and bullshit bingo.

                    6. Tovarish Tensor, I don’t have the first fucking clue as to what you’re talking about. The words are English, the language ain’t.

                    7. Return to Walmart and your mop. Keep using a safety sign „Slippery when wet“!!!

                  2. Souhlas. Nikdo nema pravo se srat do druhych.

                    A taky nikdo nema pravo okradat druhe.

                    A nebo nasilnit zensky.

                    A taky…. hmmm…

                    Ono nam to v realnem svete ale funguje jinak. USA zafinancovaly prevrat na Majdanu, Gruzinci si tam sli zastrilet, Rusak to tam pak vzal tankama… on ten svet je hrozne nefer.

                  3. Co je to právo Vektore? :))
                    S právem si můžeš leda tak vytřít prdel, když nemáš dost velkej kyj…
                    Zajeď třeba do Iráku, Libye, Sýrie… A nebo stačí do Srbska a pokecej s nima o právu třeba o tom mezidnárodním a vysvětli jim, že je nikdo neměl právo napadnout jo?
                    Chápu, že máš mindrák z rusů, který jsou takový svině, že EU dodávaj plyn, ropu a další suroviny 3x levnějc než všichni ostatní:) Sou takový svině, že základní suroviny dodávaj i přes naprosto idiotský sankce…

                    1. Šlechetný Russak posílá za šílené prachy plyn. Různí Vencove pak podlézavě vrtí osáskem. Russký páníček jim sice chčije do ksichtu, ale oni se radují, že je to déšť.

                    2. Áno, máš pravdu. Teda v první větě. Posílá za šíleně nízký peníz němcům plyn abychom ho za šílené peníze od germánů kupovali. za 7,- germán od rusa / za 25,- naši od germánů. Něco ti tu odložím blbečku: https://plus.rozhlas.cz/vladimir-putin-rusky-plyn-uz-musite-platit-v-rublech-8715343

                    3. Fakt sou hlava pane vachmajstr:)
                      Rus posílá maďarovi a němcovi plyn za 260eur za 1000m3 a my to kupujem od němce za 1500eur, protože máme tak chytrý politický vedení, co tvrdí, že je fuj mít dlouhodobý kontrakt s rusem:))

                  4. A USSÁK, FRANTÍK, BRIŤÁK, SAUĎÁK, NAŤÁK, to právo mají? Nebo?

              2. Ty tvoje geopolitické souvislosti…už je mam zase na nose.

                Stalin byl z Gruzie, tak ji mohl russák napadnout 60 let po jeho smrti. Sakasvili je podle tebe v kriminále a tak russák mohl napadnout Gruzii.

                Odstrelovac na Majdanu….

                Venco, oni budou důkaz, že vymýt mozek je u nevybavených jedinců možné i miniaturním kapátkem.

                1. Ty vole ty nejseš tenzor, ale spíš vektor s hodně tupou špičkou co? Spíš taková úsečka viď?:) Zkus si přečíst občas něco jinýho než Novinky… Je dobrý se podívat co si o tomhle divadle myslej takový indové a nebo číňani.
                  třeba …. https://www.globaltimes.cn/

                  A kdybys byl trochu ostřejší úsečka, tak si třeba zjistíš, co je Ukrajina vlastně za stát a co znamená pro EU a nebo USA….
                  https://odysee.com/@radiosvstudiotapinradio:5/ukrajina:5

                  1. Díky za potvrzení mých předpokladů slepičí mozečku.

                    1. O mozečku si ty můžeš nechat jen zdát blbečku. Šoupej nohama a kejvej na hovínkách.

                    2. Ty jsi vypadl z které prdele?

    2. Foundrymane, to je přesně to, co nechápu od počátku.
      Proč se my sereme do jak do Rusáků, tak hlavně do lokálního konfliktu, probíhajícími mezi dvěma rusky mluvícími, azbukou píšícími zeměmi.
      Nevím úplně přesně, jak dlouho byla Ukrajina součástí SSSR, kdo formálně Ukrajinu „daroval“ a zároveň zařídil, že jediný oficiální, úřední jazyk bude ruština a to bez rozdílu ve všech státech SSSR – takže i Tádžikistánci měli případné pasy, vyplněné nikoli místní hatmatilkou, ale rusky.
      Bez diskuse je fakt, že se tam aktuálně prostě melou „rusáci“ s „rusáky“, na vlajce moc nezáleží, není-li tedy zrovna vyvěšena bílá a také je fakt, že Ukrajinci mají takové zajímavé sklony k čemusi, co bylo po poslední velké válce celým světem kategoricky odsouzeno. Vleče se to s nimi už docela dlouho.

      1. To je nízká maturita politiků, dneska bych mohl vtipně podotknout, postupná ukrajinizace politické kultury. Něco jako kinder management v přezmrdovaných firmách. Jede se jen na peníze a PR a po mě potopa. A i kdyby se jen na peníze nejelo tak schopnosti jsou na tak nízké úrovni, že přijít s nějakým dlouhodobým strategickým přístupem je nemožné.
        Například, cyklista tady linkoval rozhovor s Karaganovem. Umíš si představit, že by takový rozbor převedl paňáca Fiala nebo bába z přepážky Černochová, která aktuálně bojuje proti vrahům z volstrýtu pardon z Moskvy?

      2. Ukrajina v původním slova smyslu byla skutečně „okrajina“, to jest území dobyté ruskou říší v 17.-18. století na Osmanské říši a na tatarech, následně osídlené ruskými kolonisty, patřila sem i kozácká území (Záporoží, povodí Donu). Byla to oblast východně od Dněpru, pobřeží od Mariupolu až po Izmail plus Krym.
        „Kolébkou“ ukrajinského jazyka (a národa) je tzv. pravobřežní Ukrajina, to jest území, ovládané až do 18. století Polsko-Litevskou Rzeczpospolitou, které při dělení Polska 1793 připadlo Ruské říši – dnes oblasti západně od Kyjeva s výjimkou Haliče, Podkarpatí a Bukoviny, ty připadly Rakousko-Uhersku.
        Po osamostatnění Polska po I. světové válce připadla Halič a Volyň Polsku, Podkarpatí Československu, zbytek zůstal bolševikům. Protože toho v SSSR z pravobřežní Ukrajiny moc nezbylo, spojili bolševici východní i zbylou západní část do Ukrajinské SSR (1922), přičemž k tomu připlácli u jasně ruský Dobas a půlku kozáckého územi Vojska Donského. Druhá půlka donských kozáků zůstala v Rusku (dnešní Rostov, Krasnodar, Novorossijsk).
        Tenze tam byly i náboženské, západní Ukrajina je řecko-katolická, východní pravoslavná.

        1. to Foundryman:

          hezky stručné a jasné shrnutí… akorát mě z té četby vyskakují nevhodné otázky… existoval vůbec někdy nějaký národ Ukrajinců?… a existoval stát Ukrajina někdy jindy než za SSSR?…

          1. Je videt, ze ti chybi aktualni ukrajinske ucebnice dejepisu. Vubec bych se nedivil, kdyby tam psali, ze praotec Cech byl taky Ukrajinec.

            1. Zato ty máš ty ukrajinské učebnice dějepisu přečtené i pozpátku. Jistě mají v tvojí knihovně čestné místo.

              1. Mylis se. Jen si pamatuju, jak jeste pred peti lety si z nich delal prdel ten stejny cesky mainstream, co nas ted zasobuje tim akcnim nekonecnym serialem.

      3. Donbas, srdce Ruska (1921)
        https://i.redd.it/5g6k3drvbjr81.jpg

        1. Donbas, Kuzbas, Karaganda, to jsme se prece ucili :-)

      4. “ … Proč se my sereme do jak do Rusáků, tak hlavně do lokálního konfliktu, probíhajícími mezi dvěma rusky mluvícími, azbukou píšícími zeměmi.“

        Protože řídícímu pruhovanému důstojníkovi se neodmlouvá a Krysí Pětikolka zcela zjevně dostala příkaz. To je to tak málo vidět?

        1. Navíc se USA poměrně osvědčilo, co se po 2. světové válce, ze které se v podstatě stal protiruský konflikt – zavedlo. USA se podařilo oslabit konkurenci, nechat si krýt svůj dolar coby světovou měnu, a stal se hegemonem světa.

          Proč by USA neopakovalo úspěšné koncepty v Evropě. Samozřejmě přizpůsobené duchu doby.

          A do USA si jezdí každý významnější současný pětikoaliční politik pro notičky co dělat. ČR je v zásadě kolonia USA.

          1. Bylo by to o něco lepší. Jsme kolonie germánů a ti jsou kolonie USA. Taky jsou germáni stále okupovanou zemí bez ústavy. Takže jsme taková podkolonie. Něco si tu odložím: (7minuta to začína a v 11 graduje) https://plus.rozhlas.cz/vladimir-putin-rusky-plyn-uz-musite-platit-v-rublech-8715343

            1. „něco si tu odložím“ :-)))))

  6. https://www.novinky.cz/domaci/clanek/jake-tanky-a-bojova-vozidla-posilaji-cesi-na-ukrajinu-40392892

    Je tohle, nebo není přímá podpora a další rozdmýchávání útočné války? Přímými dodávkami zbraní a střeliva?
    Neměl by ten, kdo tohle přímo organizuje či pomáhá, včetně organizace přesunů takového množství materiálu, už dávno být ve vazbě a vyšetřován?

    1. Ti, co tohle dělaj, tak činí ve prospěch vlastní kapsy.
      Vazba a vyšetřování se konat nebudou, bo politický krytí.
      Viník je volič. Takovej ten, co házel 5K.

      1. no já nevím, všichni z 5K se už předtím zkompromitovali, že by krátká paměť?
        nebo to bylo cink cink?
        vzpomínáte na tu „populární“ losovačku?

        1. hanns:
          5K je pro mě nevolitelná.
          Kterou losovačku?

          1. jak pří výběrovým řízení šmátral soudruh v klobouku a nemohl najít ten označený lísteček
            mám to na videu, až to dohledám, dám odkaz
            svého času to bylo populární videjko

            1. hanns:
              Á, tzv. Karlovarská losovačka…

    2. Ano a co jako? :))
      Bombardování Srbska bylo přece taky OK ne?

      1. Sel za tech 2500 mrtvych Biden k soudu? Ne? Tak to bombardovani civilistu bylo v naprostem poradku!

        1. Jo, dobře lžou. :-P

        2. Nikoli, v mezinárodním právu patří zvyky a obyčeje mezi primární prameny práva.

          1. to dante:

            To některým zamotals pěkně šišku… plno lidí zejména v mrdstreamu neustále masturbuje termit „mezinárodní krávo“… takový vnitřně vizualizovaný fetiš poslední argumentační instance v podobě vázaného vydání se zlatou ořízkou identické s Trestním řádem ČR, Správním řádem ČR, Občanským zákoníkem apod…. neprůchodná debata

  7. Takú malú ochutnávku, ako by to vyzeralo, ukázali Rusi v okupovaných územiách v okolí Kyjeva.
    Rusi sú primitívny a zakomplexovaný národ, ktorý stále žije niekde v 20. storočí. Samozrejme, česť výnimkám.

    1. To i Ukrajinci….ale pššt.

      1. Ukrajinci chceli žiť len v tom svojom smrádku, nevyhrážali sa obsadením polovice Európy a celému svetu atomofkami. A možno si trochu zlepšiť život tým, že sa oddelia od toho ruského bordelu.

        1. přesně tak
          Je to docela jednoduché, všechno je to o penězích – Ukrajina byla zdaleka nejbohatší a nejprůmyslovější ze sovětských republik, měla některá průmyslová odvětví světové úrovně, jako masivní charkovské železniční závody, letecký závod Antonov u Kyjeva, tavírny železné rudy a hliníku. Donbasu, zemědělství jižního obilného pásu, abychom jmenovali jen některé.

          Nyní je Ukrajina 2. největší zemí v Evropě (po Rusku), ale 2. nejchudší (po Moldavsku) a všechna průmyslová odvětví jsou pryč, majetek oligarchy zbavený a zbankrotovaný, Ukrajina zaznamenala stagnaci HDP po 2 desetiletí, nezaměstnanost je endemická – miliony se odstěhovaly za prací do zahraničí, od pádu SSSR se toho postavilo nebo zrekonstruovalo jen málo, je to země, která se ve většině ohledů posouvá zpět, okradená hrstkou oligarchů.

          Co se týče nacistické věci, o které Putin mluví, ale Západ ji bagatelizuje nebo rovnou odmítá, no, … to je jiný a poměrně dlouhý příběh.

          1. Ta země se nachází někde zhruba tam, kde jsme byli v druhé půlce devadesátek my.
            Všecko rozkradený, takzvaně privatizovaný, na zbořeniska byly nabraný stamiliónový úvěry, který nikdy nikdo nehodlal splatit. Kožený, Pitr, Krejčíř, Mrázek jen tak namátkou. I oni tam dodnes mají lidi tohoto typu, ale ještě mnohem horší.
            Nikdo tam neměl vůbec nic jistý, občas někdo ukradl už jednou ukradený, malý a funkční podnik i s lidmi a penězi na výplaty.
            Ještě čtvrtrok to jelo, lidi dostali za stejnou práci 40% platu – a pak přijely velké buldozery.
            Lidi neměli jistou dokonce ani střechu nad hlavou a to je hlavní důvod, proč je jich tady už tolik, neoficiálně i oficiálně.
            Ve všech našich zdravotnických, pečovatelských zařízeních a hospicech „okresní“ úrovně, slyšíte češtinu smíchanou s ruštinou v poměru asi tak 5:1 pro ruštinu.
            Ale učí se velmi rychle. Málokterý Ukrajinec Vám popravdě odpoví na otázku, proč odtamtud například před 5 lety odešli s celou rodinu. On ve stavařině, ona kadeřnice, opravený starší domek, protože pán si samozřejmě ví rady.
            Už jsem to zkoušel, skutečný a pravdivý důvod se prostě od žádné podobné rodiny nedozvíte. Řeknou Vám na to, že chtějí mít klid.

            1. Protoze ukrajinska mafie ma dlouhe prsty a v Cesku se ji take dobre zije. Takze bezni Ukri maji strach nekde neco rict. Vubec se jim nedivim. A predpokladam, ze az se ten sezrany kram na vychode slozi celej, taxi ty mafie budou v cesku zase znovu parcelovat ulice, jako to delaly v 90kach.

              1. Právě z té kadeřnice jsem se pokoušel něco vypáčit. To bude tou zkušeností :D páč holiči i kadeřnice jsou zpravidla hrozně ukecaní, krátí si tím práci.
                Že je to pravda, potvrzuje ta legenda o domovnicích a holičích, kde se toho šlo dozvědět víc, než u obecního policajta.
                Kdepak, aniprt jsem nevypáčil. Leda to s tím klidem a pochybuju, že z některého jiného by šlo vypáčit víc.
                Proto i ty kecy na kamery a různý „zdroje“ včetně sítí, beru s velkou rezervou.

        2. Ja teda si pamatuju plynovou Julcu, jak chtela hazet atomovky vychodnim smerem, jen by to hvizdalo. Dlouhej cop a kratkej rozum. Nakonec ji nekdo vysvetlil, ze Ukrajina bohudik atom nema.

        3. Ukrajincům (tedy tamním mafiánům) už došly vnitřní zdroje a usoudili, že by nebylo špatné střelit kus Ukrajiny Američanům.

    2. Opravdu si někdo myslí, že 4 dny obyvatelé chodí a jezdí okolo mrtvol uprostřed města a neinformují o tom nikoho, takže poprvé se to dostane ven až ve chvíli, kdy do města přijede štáb ukrajinské televize s vojáky?
      ……………………..
      A co mučení ruských zajatců?
      Jenom aby to nevyšumělo …

      1. Podle mne je ta saskarna uplne v necem jinym. Je klidne mozny, ze rusky hovada v tom mestecku zmasakrovaly 300 civilu. Predpokladejme, ze to tak je. Ja ale spis nechapu, proc je okolo toho takova mela? Byl snad Biden v Haagu za tech 2500 mrtvych v Jugoslavii ’99? Jo, aha, USA Haag neuznavaji. Tak byla krvava Madla nekde popotahovana za tech pul milionu deti, co umrely hlady v Iraku po sankcich, kdy ona prohlasila ‚to se vyplatilo‘? Ne? A co ta rozstrilena svatba v Afganistanu? Nemocnice v Syrii? Byla okolo toho takova medialni mela?

        Ne?

        Tak at s tim jdou DO PRDELE.

        1. proto ve valce mocnosti nema smysl mluvit o moralce a etice, ale ma smysl jen rozebirat komu se co muze hodit a kam to mozna povede.
          10 mrtvych detatek v 1 popelnici, nebo 1 mrtve detatko v 10 popelnicich zajima jen otce a matky z plebsu co se boji o svoje deti, ale
          velmoci maji jina meritka.

          1. Ja to vim. Nejde o zadnou pravdu, nebo spravedlnost. Jde o ZAJMY. V zajmu nasich loutkovodicu neni vysetrovat ten rozstrilenej spital v Aleppu, vcetne evropskych dochtoru. V zajmu nasich loutkovodicu je, spustit ted megavysetrovani v Buce.

            Okay, proc ne, ale kde jsou nase, cesky zajmy?

            1. Sysop:
              „…kde jsou nase, cesky zajmy?“
              – – –
              Tak ty „naše“ zájmy prezentují naši zástupci. A to jsou lidé úspěšní; umí se sami o sebe postarat. Ti už ví, kam plášť, aby jim sypalo do kapes. Jestli tam někde na vsi bude mít stará babka drahý uhlí a potraviny je jim putna.

              1. TO je omyl….
                My nemáme zástupce, my máme herce, kteří jednoznačně zastupují zájmy někoho jiného. Nelze totiž uvěřit tomu, že by to všichni byli až zas takový idioti:))

            2. Proč tedy loutkovodiči vetují projednání „masakru v Buce“ v Radě bezpečnosti OSN?

        2. Kolem rozstrilene svatby v Afganistanu byla sakra medialni mela. Dtto u nemocnic v Syrii…

          1. Vazne? Taky sly dukazy do Haagu?

            Ne? Aha… cili se o tom chvili kecalo, asi jako o bombardovani Lybie. Tak to tak udelame i s Bucou, co rikas… bude okolo toho chvili mela v mediich a to bude vsechno. Okay?

            1. Tak mluvení o soudu v Haagu, nebo mediální mele?
              To není totéž.

              1. nemusíš dělat blbýho… zkus dělat chytrýho… i když to se taky neujme

          2. Jaká mediální mela?
            Na té svatbě měl být přítomen Hakkání st., tak tam američaní poslali několik raket z dronu.
            Hnus je v tom, že pokud by na té svatbě Hakkání opravdu byl, tak podle američanů i ta svatba byla legitimní cíl. Jednoduše proto, že oni si ho dali na svůj interní seznam teroristů – něco jako má dneska RF ten svůj seznam nikoli přátelských a nepřátelských států. O tom až jindy.

            Pak se ale bohužel ukázalo, že Hakkání st. má fantastický čuch na podrazy a ze svatby se omluvil – a někoho za sebe, jako zástupce skupiny poslal.
            Takže z legitimního cíle s hledaným teroristou na svatbě, byl naráz cíl nelegitimní, protože se američanům prostě ze svatby ztratil jakýkoli možný důvod, proč na ni ty rakety posílat.
            Asi to nebude úplně přesně, ale tuším tam zařvalo kolem sedmi desítek lidí, ty tam tehdy přímo zabili a spoustu dalších zmrzačili střepinami ze speciálních raket, určených k ničení živé síly.

            Vlastní dneska RF něco takového? Nějaké speciální rakety, přímo vyvinuté a určené k plošnému vyhlazování obyvatelstva ve městech?

            1. Rusko nevyvinulo rakety na vyhlazování obyvatel. Ruské rakety zabíjí pouze nacisty. Mírumilovné obyvatele pouze zasypávají šeříky. Jak je vidět všude na Ukrajině.

              1. O mírumilovném bombardování taky tlachal něco první hradní ožrala po kotrmelci. Srbové by ti k tomu možné něco řekli. Skoč se poptat.

            2. TOS-1, znáte? Velmi nepříjemné.

            3. Tyhle taky mávaj, ty prase ruský? https://www.youtube.com/watch?v=E5XUWrIBgAA

    3. Uzasne, ako sa dnes naivkovia ako ty pohorsuju nad faktom ze vo vojnach dochadza k zverstvam a ze okupacia neznamena ze im tam vysadia ceresnove aleje. My otrlejsi o tom vieme uz od cias napr. My Lai alebo Falluje. A ozaj, Nixon alebo Dubaya uz boli odsudeny pred nejakym medzinarodnym tribunalom? A McDonalds kedy zacneme sankcionovat?

      1. No Falujja byl masakr. Obohacenej uran.a ti kyklopove

    4. “ … Rusi sú primitívny a zakomplexovaný národ, ktorý stále žije niekde v 20. storočí.“

      Napsal Slovák.

      :-)))))

      1. :-)

      2. No a co? Že je Slovák, tak nesmi mit názor na russáka? To jako fakt?????

        1. Hele ty nebudeš nejostřejší vektor v prostoru, že? Psát umíš, číst asi taky, ale chápat psané, tak to je bída. Ale když není čím, tak se nelze divit.

        2. Samozřejmě, že může, nikdo mu ho také nebere. Jen některá prohlášení z některých úst vypadají tak nějak … úsměvně?

          1. Russák? To patří do stejné škatulky, jako putler a putingrad?

            1. zapomněl jste na rašisty… asi budeme brzy aktualizovat slovník spisovné češtiny

            2. O tom nebyl příspěvek Kadla, ruSSák byl až pozdější…
              Kadel se usmívá nad tím, že Slovák označuje Rusáky za primitivní a zakomplexovaný národ zamrzlý ve dvacátém století – přičemž si o Slovácích myslí něco úplně stejného, ne-li řekněme horšího ve smyslu, že Rusáci tady byli vždy a mají daleko delší historii, bohatší kulturu a vlastně cokoliv, kdežto Slováci jsou uštěkaná banda na severu Maďarska či jihu Polska, bez historie, bez nároku na stát, národ, soběstačnost, kulturu whatever, co nemá co mluvit a už vůbec ne hanit či vůbec komentovat velkou slavnou Rus, kór když ve WWII byl na straně fašistů – nebo se mýlím, Kadle?

    5. Jasně bylo to v televizi, tak to musí bejt pravda viď? Ty taky nejsi zrovna nejostřejší tužka v penále co?:)

  8. „Cestou z obklíčení Arťom a jeho druzi zakopali zbraně a převlékli se do civilu, ale stejně je v Buči nakrátko zajali.“
    Ve válce jsem nebyl, ale nebude tohle život ohrožující aktivita?

    1. starter25 5.4.2022 v 18:16

      Před chvílí v tuzmské TV, výpověď občana Buče:
      Ruští vojáci přijeli a ze sousedova domu všechny vyvedli. Soused měl na sobě prý „divné“ kalhoty, tak vlezli do domu a našli „něco jako uniformu“. Souseda odvezli.

      1. Dneska aby se jeden bal mit na UA armyshopik :-)

  9. Mr. Mrcasik, tento článok bol zásah do čierneho (červeného).
    Ruskí zmrdi už vyskakujú ako čertíci z krabičky a odvádzajú pozornosť, riedia diskusiu.:-)

    1. Jo, připomíná mi to, jak jsem postříkal kocoura sajrajtem proti blechám a ty pak zběsile vyskakovaly z kožichu.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017