Octavia 4: Pokrok nezastavíš, ale zvracet z něj můžeš! - zpět na článek

Počet komentářů: 144

  1. Co se týče designu, vrací se to někam o 20 let zpět, z mého pohledu je to ošklivé.

  2. Vyfasována v práci? Ke koupi snad nedošlo :D Jinak souhlas, je to strašnej krám. A ten infotainment je koncernovej problém… nejsilnější důvod, proč si ten střep nekoupit.
    Mimochodem, boduje to na trzích po celý Evropě. Lidi už asi zdegenerovali.

    1. Boduje, protoze lidi to koupi, aniz by dostali moznost dlouhodobejsiho testu, kterej prave ty sw problemy odhali. A az je prodano, pozde si honit… bycha.

      1. Veru nevim proc vredit z SW problemu, ten se da fixnout velice snadno.
        Sam jsem ted upgradoval ve Fordu Sync 3 na posledni stabilni verzi (to aby fungovat stabilne Android Auto), stacilo byt vlastnikem USB flesky a umet precist navod o rozsahu cca 2 odstavcu.

    2. Lidi jsou čuráci.
      A to tabletoidní ovládání skoro všeho už některé automobilky onezují.
      Ne ovšem čuráci z konzernu, co to furt vylepšují.
      Slovo zákazník už je pro ně něco jako untermensch.

    3. No ona je otázka jestli je vůbec nějaká rozumná alternativa…
      Dneska je většina masově vyráběných aut zkriplena podobným způsobem.

  3. To se tu vyhlásila nějaká soutěž, „co nejvíc nablít na Škodovku“ ?

    95 % vychází a je shodné s ostatním koncernem (samozřejmě krom Seatu, ten je úplně boží, nejlépe ten kolem roku 1995)

    1. Máš to v garáži? Jestli tě mám litovat.

    2. No, loni jsem jezdil s Bavem a ackoli to neni moje krevni skupina a nikdy bych si ho nekoupil, tak to auto delalo to, co se od auta ocekava a nedelalo nic, co se od auta nechce.

      1. Čo to bol za model? A koľko to stálo nové? Ak teda môžeš zverejniť tieto informácie.

        1. Eh… bylo to Bavo z firemniho poolu, E50 v luxury vybave. Stara plecka 2010, co stala nova nevim, ale nakonec ho firma dala na nastenku, jestli ho nekdo ze zamestnancu za 15 000 Ecek nechce. Viselo to tam tyden, pak zmizel inzerat i auto. U firmy uz neni, takze asi to nekdo koupil pro nekoho v rodine, nebo tak. Nebourany, naskakano 160000. Bohuzel kupku nevim, ale asi byla dost vysoko. Vnitrek byl fakt slusne vybavenej, nektery funkce jsem objevoval jeste po tejdnu jezdeni s tim.

          Na mne nizky, ja uz dneska preferuju auta, kterejm vstoje nevidim na strechu. Ale musim uznat, ze to Bavo sedelo jak pribity, silu melo jako das, nadherne se ridilo, fakt dobry auto.

          1. Tak s rokom výroby 2010 sa dajú nájsť isto viaceré autá u ktorých to bude fungovať tak ako by si to užívateľ predstavoval. A zrovnávať BMW v plnej výbave s nejakou Octaviou asi nebude celkom fér. Hoci ten český auto-reportér Vaculík dokázal (podľa jeho slov) nájsť takú konfiguráciu Octavie (ale asi to bola 3. generácia) kde vraj podvozok, motor, brzdy a aj ten zbytok už fungoval tak, že to on sám dokázal akceptovať. Tam on niečo vysvetľoval s problematikou kombinácie zadnej vlečenej (ak sa nemýlim) nápravy a mäkkých tlmičov – kde to proste už vraj z z princípu fyziky nemôže fungovať.

            1. Vlečka se sice dá vyladit tak, aby byla celkem OK, ale asi to nelze čekat od škodiffky…ne?

              1. Práve o tom onanoval Vaculík – ak si dobre pamätám, tak ak sa použijú tvrdé tlmiče ( alebo hovoril o športových? ), tak to vraj vyrieši ten poskakujúci zadok. K zbytku tej Oktávie sa vyjadrovať nejdem.

      2. Sysop: zajímavé, že tys to už zapomněl, ale já ne – a to, jak jsi nadával, že kvůli debilním asistentům se s tím nedá pořádně předjet, protože při přiblížení k autu před tebou to má snahu omezovat rychlost, abys nejel tak strašlivě nebezpečně blízko.

        1. Jojo, na to jsem zapomnel, to je pravda. To mne sralo. Prijemny bylo promitnuti rychlosti a casti palubky na predni sklo, takze klasika – neprijemnost vytesnis necim prijemnym.

          Pravdu mas, ten asistent mne sral. Nicmene kolega jezdi s Bavem a tvrdil mi, ze se te funkce da nejak zbavit. Jestli legalne, nebo ne, to nevim. Manzelka zase nadavala na to dopinani pasu po zapnuti. Vzdy se trochu lekla a sralo ji to. Ale na to si asi clovek zvykne.

  4. Před časem jsem ten volantovej skvost na fb okomentoval: Když si to celé přečtete, tak pochopíte, PROČ jsou současné automobily tak špatné. Kruci, co děláte tři roky při vývoji tak hnusného volantu??? Nechcete raději vyvíjet brzdy, zavěšení, pořádný motor nebo převodovku???https://www.garaz.cz/…/pohled-za-oponu-jak-vznikl…
    takže nejsem sám, kdy by z toho blil.

      1. Musím xenofobně podotknout, že designérem toho volantu je Maročan.
        Příště to už bude transexuální kanibal z Papua Nová Guinea, a ten bude k sežrání.

        1. pak se nedivím, že vývoj trval 3 roky :D

      2. Keď kukám na ten interiér tak ma napadne len jedno – zlatý japonci.

      3. Přesně jak se píše v úvodu článku:
        Dávno pryč jsou doby, kdy volant sloužil jen k řízení auta.

  5. Presadnite z octy do aktualnej mazdy 6 a zistite, ze niekde je este svet v poriadku.

    1. Tak snad nebudeme podporovat komunisticky prumysl, ne? Je potreba koupit to samy, ale za stonasobek a od Schadewerke.

      1. Zase se nemůžeme divit, že použili perspektivní USB-C. Co jiného tam mělo být, USB-A? To je vlastně už zastaralé. Micro USB zásuvku? Taky zastaralé a ještě větší nesmysl, pak bys musel shánět kabel s micro usb na obou koncích.

      2. Joo znám takový co z principu odmítají kupovat v číně. Ale ono vyhnout se tomu není jednoduché.

        Já nakupuju spousty drobností v číně a u některých komodit neexistuje možnost volby. Nakupuju například drobnou elektroniku na arduino, kamerky, věci na airsoft, na astro (okuláry atd). a to co se dá koupit u nás v kamenných šopech je úplně ta samá čína. Ne že by to bylo podobný, repliky atd. Prostě to co jde koupit tady je úplně ten samej výrobek z číny, jen ten dovoz zařídil nějakej obchodník a přifařil si 200-300% marži.

        To jak se teď bude danit a clít všechno co příjde z číny včetně těch malých zásilek za dolar atd. prostě není žádná ochrana našich výrobců, protože tady nikdo nic takovýho nevyrábí. Je to jen vytváření umělé zaměstnanosti, protože lidi budou identické čínské zboží kupovat dál, jen budou dost výrazně připlácet za službu o kterou nestojí.

        Znám snad jen jednoho člověka, který je v bojkotu číny důsledný. Ne že by nekupoval nic z číny, protože to opravdu není možné, ale razí strategii, že pokud jde stejná věc koupit od nějakého výrobce mimo čínu, tak tomu dá přednost. To si takhle šel pro nějaká krbový kamna za dvacet a když zjistil, že je to čína, tak si koupil jiný za čtyřicet.

        Ale tenhle přístup vyjde dost draho (on si to může dovolit) a myslím si, že spousta lidí má plnou hubu bojkotu a z principu nekoupí na aliexpresu kravinu za pár dolarů, ale když budou stát před volnou kamen za 20 či 40, tak půjde zásadovost stranou a vezmou ty za dvacet. Nebo se radši u takhle drahých věcí nebudou zajímat, odkud to je.

        1. Taky znám spoustu lidí, co na jednu stranu dokážou dlouze nadávat na to, že se průmysl odstěhoval do číny, zatímco na druhou stranu na moji snahu nekupovat krámy na aliexpresu koukají absolutně nechápavě. Že prej proč by to měli kupovat někde jinde, když je to tam tak levný, zatímco tady by na tom nedejbože mohl někdo vydělat.

          Jsou to v zásadě ti samí, co nadávají na Babiše a k tomu přikusují salám z Kostelce na chlebu z Penamu.

          1. No já mám trochu problém s definicí „nedej bože by tady na tom někdo vydělal“.

            Pokud je totiž stav věcí takový, že ten co na tom tady chce vydělat to za mě objednal z číny a za to chce 300% marži na naprosto identickém zboží, tak za to mu platit opravdu odmítám.

            V podstatě jediné přidané hodnoty, které tomu zboží přidal je opravdu jen to, že mě poskytl tu službu, kdy to sem dostal za mě (což je pro mě zpravidla otázka několika vteřin a tuto službu anuluje fakt, že to musím objednat já u něj, což je zpravidla složitější) a druhá služba, kterou mě poskytuje je záruka.

            To co mě poskytuje náš obchodník, který mě chce prodat to samé čínské zboží, které si dokážu objednat sám za 1/3 ceny prostě není služba o kterou stojím a za kterou bych mu chtěl zaplatit.

            V okamžiku, kdy mě bude uměle vnuceno takovou nepotřebnou službu využívat, tak je to pro mě v podstatě umělé vytváření pracovních míst. Služba mě absolutně nic nedává, ale jsem nucený ji využívat a platit za ni. Je to pro mě něco na úrovni stravenek. Já je nepotřebuji, restauratér je nepotřebuje, ale jen díky existenci hloupého zákona jsem nucený využívat pro platbu za jídlo v restauraci prostředníka, který mě neposkytuje naprosto žádnou službu bez které by transakce nemohla proběhnout a z jehož služeb nemám naprosto žádný benefit. Celý business stravenkové firmy je postavený na prodeji vzdušných zámků a to jen díky tomu, že existuje zákon, který mě nedává jinou možnost, než vzdušné zámky nakupovat.

            1. Pokud je totiž stav věcí takový, že ten co na tom tady chce vydělat to za mě objednal z číny a za to chce 300% marži na naprosto identickém zboží, tak za to mu platit opravdu odmítám.
              To co mě poskytuje náš obchodník, který mě chce prodat to samé čínské zboží, které si dokážu objednat sám za 1/3 ceny prostě není služba o kterou stojím a za kterou bych mu chtěl zaplatit.
              Přesně, pracujícím čínským dětem to nepomůže a akorát na tom nechutně vydělají překupníci. Vidím to naprosto stejně.

            2. Asi myslíš marži 50/66 %, každopádně na tom nikdo nechutně bohatnout nebude, pže drtivou většinu sežere stád a byrokratický kunďárny kolem a nemálo stojí řešení reklamací (víme jak je to u rejže) a nedejbože pokud je tam nějakej zásadnější průser, to musí mít dobrou pojistku.

              Taky sem tudle koukal Urza měl rozhovor s tím jak nechutně jednu firmu vomrdávala pošta ruku v ruce se zkurveným stádním soudnictvím, v zásadě až tak, že s ohledem na nákladnost soudních sporů tu firmu zavřeli. A to eště počta čeká že esli to vyhraje, tak z toho bude precedent a vytře si prdel se všema zákazníkama. Však stád už si vytřel prdel s každým, teď se na to těší stádní podniky.

              1. Celkem mě zajímá, jak to bude reálně fungovat u těch statisíců pidibalíčků měsíčně, kde je skutečně uvnitř pár blbostí, opravdu za ty dva dolary a zvenčí deklarovaná cena je skutečná.
                To jako budou úplně každý takový balíček otevírat a proclívat? Nebo se clo bude platit třeba měsíčně dodatečně, po určitých odstupňovaných hodnotách procentama?
                Jen se ptám, já tyhle tržiště ala aliexpres vůbec nepoužívám, právě pro tu faktickou nemožnost zboží reklamovat, nebo vrátit proti vrácení kupní ceny. Na odborných diskusních fórech sice jsou nějaký postupy, ale úplně všechny končí tím, že jednou zaplacenou částku už z číňana nikdy nedostaneš. Bude nabízet výměnu, nebo jiný druh, ale prachy nevrátí. Tedy řeč je o významných částkách, ne o dvou dolarech, nad kterými každý mávne rukou a jen zasakruje. Naposled se ale vždycky směje ten číňan. Protože halíře dělají talíře..

                1. Jen se ptám, já tyhle tržiště ala aliexpres vůbec nepoužívám, právě pro tu faktickou nemožnost zboží reklamovat, nebo vrátit proti vrácení kupní ceny.
                  Speciálně na Aliepressu se nakupují věci, které nikdy reklamovat nebudete, protože to vzhledem k jejich ceně nedává smysl. V zásadě tak je i celý systém nastaven. Věci, kde potřebujete podporu má smysl kupovat zde v EU.

                2. Jednou zaplacenou částku z číňana není zpravidla vůbec žádný problém dostat zpátky. Systém „dispute“ (= otevřu spor, navrhnu vrácení částky, obchodník akceptuje nebo neakceptuje – pak do toho vstupuje Aliexpress) kupodivu funguje dlouhodobě dobře a nevzpomínám si, že bych měl někdy problém s refundací – vrací se peníze zpátky na kartu, kterou se platilo. Když se obchodník cuká, stačí vyfotit důkaz, že je věc v hajzlu (klidně třeba fotka testeru, která dokazuje, že zakoupené polovodiče mají parametry zcela neodpovídající datasheetu) a zpravidla je věc vyřešena během jednotlivých hodin.
                  Hodně pomáhá mít dobrý rating kupujícího – ten se sbírá potvrzováním došlých zásilek a jejich hodnocením. Po pár desítkách balíčků, kde poctivě do feedbacku vypisuju i naměřené ESR u fejkových Nichiconů, jsem dosáhl ratingu „Diamond Member“ a to znamená prakticky instantní refund, leckdy i bez důkazů, jen na základě žádosti.
                  A samozřejmě vadné zboží si nechám a neposílám zpátky do CN. Někdy to znamená jen propájet USB konektor a vesele ho používat.

                  Jinak mě tak napadá, že nakupovat na Aliexpressu je vlastně leckdy velmi ekologické – plno jinak nesehnatelných součástek (TA8903SN atd.) nebo sehnatelných od distributora jen po neprakticky velkých baleních tam jde koupit ve stavu „vypájená ze šrotu, otestovaná, přebalená“, neboli recyklovaná. U operáků po desetikoruně mě to fakt netrápí.

                  1. :D :D

                  2. A jde tam sehnat třeba taky MC1312P, MC1314P, MC1315P, M5214L a 2N5461? Když už píšeš o tom vyletování ze šrotu? :D
                    Tohle jsou věci, který jsou aktuálně potřeba na docela důmyslný, analogový srandičky s efektovým zvukem a bohužel už nejsou nikde.
                    A jestli je žlutá vopice náhodou nabízí, tak jsou to jen zapouzdřený kousky plechu s vyseknutými nožkami, takže vypadají jako IO.

                    1. Jo to nevím, já mimo preampy a „koncáky“ maximálně stavěl nějaké kytarové prznidlo s nějakým exotickým JFETem na začátku a VCA švábem, které jsem oboje bral z Aliexpressu a zařízení fungovalo přesně dle předpokladu.
                      Připouštím, že to je hop-trop náhoda, jestli přijde lisovaná tma s nožičkama, nebo funkční součástka. Bral jsem nějaké Toshiby, Sankeny, Sanyo polovodiče jinak maloobchodně dost blbě sehnatelné (díly do řídících jednotek ve starých Hondách) a až na 2SA143 s mizernou betou bylo (hFE=27) všechno dobré.
                      Logika taky bez problémů – 74HC373, 40106, 4011, 4093, MAX3232, ATMega, ESP32 moduly, všecko v cajku.
                      Furt radši objednám něco od Číňanů, než abych podporoval GME. A poštěvák mi to donese až pod rypák bez poštovného a bez poplatku za podlimitní expedici. Čert to vem, že to trvá měsíc – většinou nespěchám. A NE5532 z Ali šumí daleko míň jak NE5532 z GME, tak co bych chtěl víc?

        2. x-f
          31.5.2021 v 15:12

          „že pokud jde stejná věc koupit od nějakého výrobce mimo čínu, tak tomu dá přednost“ – dělám to naprosto stejně. Ale bohužel takoví jsme v měnšině. Už dneska je spousta věcí, co se nedá sehnat v ČR od nikoho jinýho než číňana a to nemluvím o kabelu k telefonu. A taky nemluvím o odpadu z Aliexpresu, co ani číňan nekupuje. Kupováním od číňana ale brutálně zabíjíme konkurenci. Je dobré myslet na to, že číňan nic vlastního nevymyslí. Takže sice ano, ta věc bude vytuněná časem do alelůja (mají docela dost zpětné vazby od čínských zákazníků), bude to na dřeň optimalizované na cenu (ne koncovou, výrobní) ale pak ta věc se už bude používat navždy, než někdo mimo čínu se pokusí danou věc inovovat. Pokud to tedy za nějaký čas ještě někomu bude stát za riziko.

          1. Jako že by konečně přestaly inovace pro inovace, morální zastaralosti a podobný hovna?

            Ale jinak nemáš pravdu, rejže jedou už vlastní výzkumy a to i v oblastech, kde si myslim, že moc nikdo jinej už ani ne. Takový třeba gumový anče, podle všeho za poslední desetiletí ušly velkej skok, tipuju, že na konci tohoto desetiletí už budem fakt krok od androidích harcovnic jako byly ve filmu AI. A to snad dělají jenom samotný rejže.

            1. To budou spíš japonci, ne? Čína má na spoustu věcí cenzuru a je mimo hlavní centra dost puritánská. Anča a Hans se ale asi na Taobao sehnat dají. Tam se dá sehnat snad úplně všechno

  6. BTW před pár měsíci jsem vybíral také. Střední nižší by mě stačila. Koukal jsem, ale je to bída. Prakticky všichni končí na 110kW a sehnat zajímavější motorizaci je skoro nemožné, nebo nebyla zatím v nabídce. Smířil jsem se i s variantu plug-in hybridu, kde by se v dané třídě dalo dostat na zajímavější výkon, ale i to není snadné.
    Často se vyskytují mild hybridy, kde elektrika nepřidává výkon, ale šetří palivo. V podstatě jsem vyselektoval všechno a zbyl mě Golf8. Ovšem když jsem viděl, jak to zprasili (měl jsem G7), ty světýlka všude jak z bordelu, hnusnej a lacině vypadající digitální přístrojový štít atd., tak jsem zase vychladl.

    Začal jsem koukat po střední třídě, což bylo už na hraně rozpočtu a nakonec skončil u Mazdy6. Ještě jsem zvažoval Insignii.
    Taky to není dokonalý auto, ale když se podívám na cenník Oktavie, tak ta o třídu vyšší Mazda vychází snad na stejnou cenu, jako srovnatelně vybavená Okta.

    1. x-f: Civic 1.5t má 134 kW. Plug-in hybrid v této třídě má prosím co? Nic kromě speciálních modelů (Ioniq, Prius) a Mini Countrymana za mega mě nenapadá.

      1. Kia Ceed ;-)
        Golf, Octa a pak spousta SUV.
        Sysop má jedno.
        Ale doma zásadně nenabíjí, jen ve werku. :-D

      2. Civic je hnusnej ;)

        Jinak vzdyt jsem to psal v prispevku.
        Napr. Golf plug in 150kw.
        V dobe, kdy jsem to resil to byla nejsilnejsi „motorizace“.

        1. @x-f to bylo na fadtwi
          Mazda 6 dobrá volba.

    2. Musíš koukat po prémii. Ta ti nabídne klidně násobek koní. Pokud si je zaplatíš. Což je normální.

      1. Rozpocet…

        1. Rozpocet…
          Bez peněz do hospody nelez:-)

          1. Možná by stačilo pročíst si můj první příspěvek a dosadit ho do kontextu článku na který jsem reagoval a pak sledovat linii reakcí vedoucí k příspěvkům „prémie“ a „rozpočet“ a bylo by ti z toho jasné, že jsem úspěšně uspokojil potřebu v hospodě na kterou mě peníz stačil. A vo tom to celé bylo ;)

            1. Možná by stačilo pročíst si můj první příspěvek a dosadit ho do kontextu článku
              To jsem všechno provedl. Ale rozhodovací mechanismu byl nějaký divný. Přemýšlíte o absolutně neřidičských autech typu Octavia a Golf……pak si koupíte Mazdu, která je úplně naopak řidičská. Civica, který má zřejmě nejlepší motor z hlediska průběhu točivého momentu na trhu, ignorujete, protože je hnusnej.

              1. No a? Holt se mě auto musí i líbit, být pohodlné, vyhovovat ovládání atd.
                Není to jen o motoru a jízdních vlastnostech.

                Když to bude celé hrůza, tak mě ani 300kW motor nepřesvědčí.

                Civic vypadá kýčovitě. Tečka. Prostě nelíbit. Takový Levorg taky nebude špatné auto, ale taky ve mě vyvolává nula emocí.
                Prostě nejsem schopný upřednostnit čistě techniku nad optickým dojmem.

                Motorizace okolo 150kW mě stačí. Proto jsem i přemýšlel na Golfem plugin (nevím, kde jste vzal, že jsem psal o Oktávce – tu jsem mohl mít už několikrát a rozhodně jsem nad ní nikdy ani neuvažoval), ale bohužel golf v poslední genereci buďí dojem, jak laciný čínský tablet.

                Mazda prostě vypadá dobře zvenku, dobře zevnitř. Sedí mě ergonomie a ovládání. Motoricky je to dostačující, ikdyž ta 2.5 není vysloveně pecka.
                Nějaké výhrady k tomu ale mám a to že je „řidičská“ se myslím docela preceňuje. Největší vítku bych měl ke stabilitě zadní nápravy. Přejet příčnou nerovnost v zatáčce není pro zadní nápravu na M6 zas tak lehký úkol. Dokáže to nehezky uskakovat.

                1. (nevím, kde jste vzal, že jsem psal o Oktávce
                  Možná by stačilo pročíst si svůj první příspěvek:-) – Taky to není dokonalý auto, ale když se podívám na cenník Oktavie, tak ta o třídu vyšší Mazda vychází snad na stejnou cenu, jako srovnatelně vybavená Okta.

                  No a? Holt se mě auto musí i líbit, být pohodlné, vyhovovat ovládání atd.
                  Není to jen o motoru a jízdních vlastnostech

                  Jasně, to je Vaše právo a svoboda, pak ale nelze nadávat, že je v tom jenom 110 kw motor – Prakticky všichni končí na 110kW a sehnat zajímavější motorizaci je skoro nemožné, nebo nebyla zatím v nabídce.

                  1. Marty… Vy Vole! :D

                    Napsat „neco o oktávce“ a napsat „že jsem nad ní uvažoval“ je ohromnej rozdíl.
                    Já jsem psal o Mazde6 a pak jsem tam jen napsal, že cenově vychází stejně, jak o třídu menší Oktávka. Porovnání s Oktávkou tam bylo jen proto, že se tu bavíme pod Dfensovým článkem o Oktávce. Nikde jsem nenapsal, že by Oktávka figurovala v mém výběru. Nad tím šuntem bych nikdy ani neuvažoval. Vydupal jsem si změnu „company car policy“ ve firmě, kde se kupovali jen škodovky. BTW po prolomení odporu už po mě nikdo škodu nechtěl.

                    AD věta „bez peněz do hospody nelez“…
                    Já jsem konstatoval, že ve středí nižší třídě za můj rozpočet prakticky nebylo z čeho vybrat silnější motorizaci, jak 110kW. Paradox je, že ve střední třídě se stejným rozpočtem už pochodit lze (např. mrávě M6, Insignia atd.)

                    1. Vydupal jsem si změnu „company car policy“ ve firmě
                      To je firemní? Máte v to GPS?

                      Nějak nechápu, proč by se mi mělo služební auto líbit, ale je pravda,že pracuji ve velké firmě, tak tam jsou přístupy jiné.

                    2. Marty… 1.6.2021 v 17:05

                      „Nějak nechápu, proč by se mi mělo služební auto líbit“

                      No napriklad preto ze v nom travim ovela viac casu ako vo vlastnom aute?

                    3. No napriklad preto ze v nom travim ovela viac casu ako vo vlastnom aute?
                      Firemní auto by se mělo předevčím líbít Vašim zákazníkům, ne? U nás je taky pár pošuků, co si chtějí realizovat osobní potřeby přes firmu. Naštěští firemní politika v tomto směru upřednostňuje věci funkční, což kvituji…

                    4. Nezmysel. Zakaznika je trt makovy po tom ze ake mam auto. A co sa tyka kadejakych firemnych politik; pre pracovnika ktory potrebuje cestovat je auto naradie ako kazde ine. Kvalita naradia obvykle ovplynuje kvalitu prace, takze setrit na nespravnom mieste sa nemusi vyplatit.
                      Kazdopadne, mna sa to netyka, sluzobne auto nemam pridelene, na moj akcny radius by to bolo neprakticke. Takze moje auto vlastni National, pripadne Avis. A vzhladom na to ze mam status u oboch, ziadne „veci funkcni“ sa ma netykaju. Konieckoncov, je to moja prdel v tom aute, takze si vyberiem take v ktorom sa pri vyjazde z letiska do plnej premavky v neznamom meste citim bezpecne. Alebo take auto ktore zodpoveda charakteru ciest v oblasti. Mojho zamestnavatela – a nasledne zakaznika – to stoji aj tak rovnako.

                    5. @ Marty co kvitujete?
                      To, že Váš korporát Vám omezuje výběr!?
                      Jste masochista?
                      Jeden náš subdodavatel jezdil Meganem GT 220 tuším, jeho kolega Kadjarem 1.6 dCi, jejich asistentka měla Captura, jednou s ním přijeli a trochu se styděli.
                      Šéf měl Espace, jiný šéf prý Talismana.
                      Teď mají borci v mém levelu limit 800kKč a jeden objednal i30N 5dv a druhý CRV.
                      Tucson se mu nelíbil a CX 5 nakonec prohrála, Kokodák, Taracco a Tiguan byli over limit.
                      Kadjara a Megana už kupodivu nechtěli…

                    6. Ono totiž Megane GT220 nemá nástupce. Renault měl zhruba kolem toho roku 2010 lepší období a Renault Sport běžné modely zajímavě vypiplal. V další generaci přišel s motorem 1,6TCE, což by nevadilo, ale už výhradně s automatem. Pak přišel průser v podobě motoru 1,2 TCE v běžných modelech a šlo to zase do hajzlu.

                    7. Wildcat> „Nějak nechápu, proč by se mi mělo služební auto líbit“ – No napriklad preto ze v nom travim ovela viac casu ako vo vlastnom aute?

                      Člověk si koupí soukromé auto nějaké, co se mu líbí, dobře se mu řídí, dobře se v něm sedí atd. a pak ho pošlou na 400km služebku v nějaké herce jako VW caddy. Nebo v nějaké vylítané plečce… kdysi v jedné firmě byla nějak nouze o služební auta a tak jsem se dohodl se šéfem, že budu jezdit svým soukromým, což byla docela klika.

                    8. mjfox 2.6.2021 v 7:42

                      Ja som to mal tak na Slovensku s vynimkou prace z prazskej oficiny ked tam mali nejake extra auta. Potom pri prvom jobe v Kanade. Teraz jazdim takmer vyhradne autami z pozicovne. Za volnt niektoreho z nasich sa dostanem len zriedkavo.

                    9. Marty:

                      Marty…1.6.2021 v 17:05
                      Vydupal jsem si změnu „company car policy“ ve firmě
                      To je firemní? Máte v to GPS?
                      Nějak nechápu, proč by se mi mělo služební auto líbit, ale je pravda,že pracuji ve velké firmě, tak tam jsou přístupy jiné.

                      Tohle jsem nikdy nechápal. „Proč to meješ, když to není tvoje?“ „Proč se o to staráš, když to není tvoje? atd…“

                      Protože já v tom jezdím, já se na to dívám a mě to presentuje, když v tom třeba někoho svezu. Auto nevybírám podle svých potřeb, nemeju a neudržuju protože jsem za něj zaplatil, ale protože ho denně používám. To kdo ho platil nemá na funkci rostlináře vliv.

                      Firemní auto nemám jako pracovní nástroj. Nejsem dělňas/obchodák atd. Tak 99% jízd je soukromých. K pracovním účelům to používám naprosto sporadicky. Jezdím tím denně do práce a zpátky, nakoupit, jezdím tím o víkendech, na dovolené atd. O auto se s nikým nedělím, nikomu ho nepůjčuju.
                      Je to prostě auto funující v režimu nerozeznatelném od soukromého. Jediný rozdíl je, že jsem to neplatil, neplatím servis a palivo a až to bude ojeté a prodá se to, tak za to nedostanu peníze.

                      Prostě nerozlišuju mezi sokroumým a firemním. Vybírám a starám se stejně. Přece nebudu každý den trpět ve špatných sedačkách a hledat debilní ovládání, když bych rezignoval na výběr jen kvůli tomu, že to neplatím.

                      Ano. GPS jsem měl v autech vždycky. Je nutné nějak vykazovat provoz auta případné kontrole z finančáku, takže kniha jízd je nutností. A psát papírovou je nesmysl. Takhle můžete případně udělat export ze systému a předložit případné kontrole všechny ty služební jízdy ;)

                    10. x-f: Rozdíl v přístupu je vidět i na těch poolových autech, tzn. bereš si na služebku auto, co je zrovna volné. Někdo v autě klidně hulí (přestože to je ve firemním zakázané) a navrch ještě propaluje sedačky vajglama, je problém vrátit auto s plnou nádrží nebo dolít něco do ostřikovačů. A navrch tam nechá bordel, protože vyhodit pet lahve a kelímky z mekáče je moc práce… No a někdo se k autu chová stejně dobře jako k vlastnímu i když ho má jen na chvíli. Takže si i zkontroluje olej, jestli je ho tam dost, případně vymění stěrače, když se gumičky už rozsejpaj.

                    11. Jasně. Je spousta lidí, kteří se o vlastní auto starají hůř, než jiný u firemní.

                      Já v tom fakt nevidím rozdíl. Když vlezu k někomu do auta a všude se válí vrstva drobků a po autě se válí obaly od žrádla, na sedačkách jsou fleky a na za zemi vrstva písku a hlíny, tak je pro mě prostě prase že v tom žije a na tom faktu absolutně nic nezmění, když mě řekne že to auto neplatil.

                      Je to asi jako kdybych žil v podnájmu a neuklízel tam, protože ten byt není můj a nevadilo mě že je to v suterénu bez oken a neteče tam teplá voda.

                    12. x-f 1*

                    13. x-f: Rozdíl v přístupu je vidět i na těch poolových autech, tzn. bereš si na služebku auto, co je zrovna volné. Někdo v autě klidně hulí (přestože to je ve firemním zakázané) a navrch ještě propaluje sedačky vajglama, je problém vrátit auto s plnou nádrží nebo dolít něco do ostřikovačů.
                      U nás funguje pool třeba velmi dobře, protože se daný správce o auta opravu reálně stará. Tedy není to pouze rozdavač klíčů. Navíc, pokud by někdo na to dlabal dlouhodobě, tak mu bude promluveno do duše.

                    14. Firemní auto nemám jako pracovní nástroj. Nejsem dělňas/obchodák atd. Tak 99% jízd je soukromých. K pracovním účelům to používám naprosto sporadicky. Jezdím tím denně do práce a zpátky, nakoupit, jezdím tím o víkendech, na dovolené atd. O auto se s nikým nedělím, nikomu ho nepůjčuju.
                      To myslím, že bude ten rozdíl. Já strikně používám firemní auto pouze k pracovním účelů z mnoha důvodů (majoritně GPS).

                      Jak jsem psal výše, i u nás byly pokusy si nízké mzdy v zemi levné práce kompenzovat nákupem věcí pro osobní potřebu přes firmu. Osobně spíše zastávám názor, že by měl zaměstnanec placen dostatečně, aby si to mohl dovolit ze svého.

                      Ono stejně zjístíte, že je to o tom, jak vlastník firmy přeje, aby jeho firma a zaměstnanci vypadali. V tomto směru je jejich věc.

                    15. Kdybys pracoval v opravdu velké firmě, tak nepíšeš na D-F.

                    16. Kdybys pracoval v opravdu velké firmě, tak nepíšeš na D-F.
                      Když myslíte….:-)

            2. Já mám 104 kW bez baterky a s rezervou za 430kKč místo 118 kW s baterkou za 500kKč.
              Ještě bylo ve vlhkém snu zvažováno 206kW za 750kKč, ale nedělá se to v kombajnu.
              Nemít slevu od rýžodárce beru 150kW v Kia ProCeed, ale kokoti už to nedělají v manuálu a za ojetinu bych 620kKč asi nedal.

    3. 110KW je málo pro auto nižší střední třídy? Fabie 1 má okolo 50KW a taky s tím dojedu kam potřebuju… :D

  7. S temi „asistenty“ jeste bude „sranda“. EU totiz rozhodnula, ze od roku 2022 maji byt povinne a krome hlidani pruhu to ma byt i hlidani znacek. V realu to ma vypadat tak, ze auto treba bude pipat, kdyz prekrocite dovolenou rychlost. Toto nebude mozne trvale vypnout – nejdriv to budete muset rucne vypinat po kazdem startu motoru, pozdeji se da cekat, ze to nepujde vypnout vubec. Nektere automobilky (WV, Mercedes) uz to hlidani znacek maji ted. Ale „nejlepsi“ na tom je, ze nemate zadnou zaruku, ze ti asistenti funguji spravne, takze se na ne v realu stejne nemuzete spolehnout. Schvalne si stahnete uzivatelsky navod k nejakemu autu, ktere to rozpoznavani znacek ma – vzdy tam najdete sahodlouhy seznam situaci, ktere asistent muze vyhodnotit spatne. Jinymi slovy, pokud chcete auto bez techto EU sracek, tak mate posledni sanci ho koupit.

    1. „Jinymi slovy, pokud chcete auto bez techto EU sracek, tak mate posledni sanci ho koupit.“
      A já proč poslední zhruba dva roky letěj ceny ojetin tak prudce nahoru.;-)

      1. Ja jsem to psal ve smyslu „pokud chcete NOVE auto bez EU sracek“, ale OK. Jo a od roku 2022 ma byt ve vsech novych autech povinny i E-call. U nekolika dealeru mainsteamovych aut jsem se ptal, jestli by mi ho na pozadani vyradili (odpojili antenu a tak), ale odpoved vzdy byla rezolutni „ne“. Pry se to povazuje za bezpecnostni prvek a nikdo si to nelajsne.

        1. Jedině se v tom trochu pošťourat sám. Prý je to nějaká krabička. Ta se bude dát odmontovat nebo aspoň rozmlátit. Ale větší prča by byla přeprogramovat to tak, aby to volalo IZS náhodně. Že vám to špatně funguje, soudruzi, není můj problém. Od mého auta se držte dál.

        2. U nekolika dealeru mainsteamovych aut jsem se ptal, jestli by mi ho na pozadani vyradili (odpojili antenu a tak), ale odpoved vzdy byla rezolutni „ne“. Pry se to povazuje za bezpecnostni prvek a nikdo si to nelajsne.
          Imho Váě přístup je jako byste se zastavil v Uherském Brodě a ptal se tam na služby nájemného zabijáka, protože tam vyrábějí zbraně. Zkuste služby chiptunerů…

          1. Potiz je v tom, ze pak muzete prijit o zaruku, pokud na to v autorizovanem servisu prijdou. Proto jsem se predem zeptal rovnou u zdroje. Kazdopadne pokud/az to jednou budu muset skutecne resit, tak muj plan je odstinit signal z anten. Vetsinou jsou v A-sloupku nebo v nejakem plastovem hrbu na strese, takze v dnesni dobe neni problem na 3D tiskarne vyrobit (uvnitr pokoveny) kryt, ktery bude presne pasovat a zvenku nebude moc hnusny. Sice pak nebude hrat radio, ja ty sracky stejne uz 25 let neposloucham.

            1. Kazdopadne pokud/az to jednou budu muset skutecne resit, tak muj plan je odstinit signal z anten.
              Nechci vám brát iluze. Až to budete muset řešit, tak zřejmě již budou vozidla online. Pokud tuhle komunikaci vypnete, tak zřejmě o záruku přijete, protože se vozidlo nebude do servisu posílat data.

            2. Na to nikdy v autorizáku neprijdu pri bežnej prehliadke, alebo oprave niečoho iného. To nemajú šancu skúmať. To ani v diagnostike nie je nijak priamo vidno. Sú to nejaké čísla v nejakých registroch a musí niekto vyslovene chcieť toto konkrétne upravovať, aby zistil, že je tam nejaké iné číslo. V praxi napríklad v treťom riadku namiesto 80 64 35 28 sa napíše 80 44 35 28. To pri žiadnej záručnej oprave robiť nebudú. Iba že by tam niekto prišiel so softvérovo „odpojeným“ e-callom a chcel od nich, nech mu ho opravia, lebo nefunguje.

              1. Tak udělat nějaký kontrolní součet hodnot v eprom a uložit to do databáze by asi neměl být problém. V dnešní době už bude většina diagnostik v autorizácích stejně online, tak by neměl být problém to udělat.

                Zda to někdo využívá netuším. Lidi si běžně deaktivují start-stop a podobný píčoviny a nikdy jsem neslyšel, že by kvůli tomu někoho prudili. Sám sem si asi 4 roky dozadu na novým autě v záruce od VW upravoval nastavení v několika ŘJ a na žádný grančce nikdo nic neříkal. Maximálně když někde přehráli nějaký SW kvůli svolávačce, tak to hodili na původní hodnoty a musel jsem programovat znova.

                Na autě už od novoty zlobilo několik systémů, jako parkovací kamera, parkovací čidla, radio, start stop atd. a několikrát jsem jim to reklamoval, přehrávali SW a nakonec měnili i nějaký HW (a ani tím to nevyřešili). Dokonce chtěli auto na pár dní nechat v servise, že se na to připojí support z dojčlandu bo co a ani tehdy nikdo nepřišel s tím, že vidí nějaké neautorizované změny nastavení. A to věřím, že by se na tom tuze rádi votočili a reklamaci zamítli.

      2. Možná si dovézt auto ze zemí mimo EU. Ale pak se jednoduše řekne, že auto, které nemá asistenta nebo e-call, není způsobilé k provozu. Tečka.

    2. Pipani jde vzdy vypnout.

      Je to jen o volbe velikosti kladiva.

    3. Caleb: to má už dnes kde co, vypnout to zatím není důvod, občas se to hodí. Pípání samozřejmě vypnuté, to je bez diskuse. Nicméně to, co píšete, je ještě horší, protože to má být na úrovni omezovače rychlosti, soudruzi si nepřejí, abyste mohl zrychlit nad limit a nebyli spokojeni s přístupem automobilek, které by to umožnily.

      Samotné rozpoznávání funguje docela dobře, akorát spolehlivě přečte i billboardy dvou pojišťoven, které kvůli buzeračním reklamám u mě mají doživotní utrum. Takže najednou to ukazuje, že poslední značka byla 30 km-h, ač to narazilo jen na reklamu. Ta je mimochodem nezákonná, ale když jde o buzeraci, tak to nevadí (kdysi dávno aféra na (tuším) Strakonické, kde byly billboardy, upozorňující na šikanózní snížení rychlosti velmi rychle odstraněny pro svou nezákonnost, ale tyhle pojišťovácké nikomu už tak 10 let prochází bez povšimnutí).

      Ecall už má taky kde co, bohužel. Takže to, co píšete neplatí, dost aut bez ecallu koupit už tak rok-dva nejde a každá nová generace už ho má. Takže bez ecallu jsou primárně auta, která přišla na trh v letech 2017-2018 a která budou brzy nahrazena novými modely, samozřejmě s ecallem.

    4. S temi „asistenty“ jeste bude „sranda“. EU totiz rozhodnula, ze od roku 2022 maji byt povinne a krome hlidani pruhu to ma byt i hlidani znacek. V realu to ma vypadat tak, ze auto treba bude pipat, kdyz prekrocite dovolenou rychlost. Toto nebude mozne trvale vypnout – nejdriv to budete muset rucne vypinat po kazdem startu motoru, pozdeji se da cekat, ze to nepujde vypnout vubec. Nektere automobilky (WV, Mercedes) uz to hlidani znacek maji ted. Ale „nejlepsi“ na tom je, ze nemate zadnou zaruku, ze ti asistenti funguji spravne, takze se na ne v realu stejne nemuzete spolehnout. Schvalne si stahnete uzivatelsky navod k nejakemu autu, ktere to rozpoznavani znacek ma – vzdy tam najdete sahodlouhy seznam situaci, ktere asistent muze vyhodnotit spatne. Jinymi slovy, pokud chcete auto bez techto EU sracek, tak mate posledni sanci ho koupit.
      Zase bych se tím tak nestresoval. Jejich cílem je zřejmě stav a mentalita, která je na železnici.

      Osobně dost času trávím ve služebáku s GPS na hrbu a svět se nezbořil. Prostě to člověk dodržuje, včetně místních blbostí.

      1. Asi vás v práci šikanují ;)

        Jeden čas jsme měli ve firemních autech GPS carcontrol od O2. Tam to bylo docela chytré. Nakreslená čára cesty na mapě měnila barvu od zelené po červenou podle toho o kolik řidič v daném úseku překročil rychlost. Když jel podle předpisů, tak čára zelená, pak žloutla až do červené atd. Taky na kartě auta byla vidět maximální rychlost dosažená v daném měsíci.

        Samozřejmě jsme soutěžili, kdo tam bude mít vyšší číslo :D

        1. Samozřejmě jsme soutěžili, kdo tam bude mít vyšší číslo :D
          Hm..parta blbečků. Ještě se při tom nahrávat a dávat to na YT. Se pak člověk nediví, že v Berlíně dostali za závody doživotí.

  8. Když jsem jako malý kluk v devadesátkách obdivoval zápaďácký káry, mercedesy, bavoráky… Tak by mě ani ve snu nenapadlo, že v roce 2021 budu pořád obdivovat ty samý mercedesy a bavoráky z devadesátek.

    Právě jsem strávil víkend ve stopadesátikoňovém dálničním traktoru ze Stuttgartu, bylo to krásné, já si to asi koupím, narozdíl od moderních plastových autíček mě to duševně naplnilo :-)

    1. Mozna je za tim ta zelena ideologie, ze lidi by meli stroje spis opravovat, nez je vyhazovat a porad kupovat nove. Ale mohli to rict narovinu.

      1. Mýlíte se Sysope.
        Samozřejmě by bylo ekologičtější auta opravovat a udržovat v provozu +20 let, ale IMHO to dopadne takto.
        Cena benzínu v dnešních cenách 90 Kč.
        STK buzerace za úplné pičoviny.
        Elektromobily cenově jako dnes, tedy 3 průměrné roční mzdy + cena elektřiny tak 3x vyšší.
        Vrátíme se někdy do roku 1977, na silnicích bude volněji, jen ta neomezená rychlost na dálnicích se už asi nevrátí, to jsem zvědav kdy to zarazí i v severním chalifátu!?
        Líp už bylo.
        Poslední kdo aspoň trochu do toho mohl házet vidle v ČR byla Trikolora, ale ta je ve stádiu rozpadu.
        SPD nějak nevěřím stran jakéhokoliv programu.
        A bude hůř.
        Blackouty.
        Sociální kredity.
        Lockdowny.
        A to podvratné tlachání na netu taky zarazí, pár exemplárních případů zavřou nebo aspoň učiní nezaměstnatelnými a neuživitelnými se.

        1. …proto je potreba zit plnymi dousky. V kazde totalite to nejak jde, pokud clovek nema echt pech nebo neni debil. I za te minule jsem si dosyta uzil toho, co se tehda nabizelo a dnes uz neni.

          1. Otázka je co bude k užití za pár let, co už pak za hoděn let nebude.

          2. V kazde totalite to nejak jde, pokud clovek nema echt pech nebo neni debil. I za te minule jsem si dosyta uzil toho, co se tehda nabizelo a dnes uz neni.
            Tak jste se k tomu postavil stejně jako lidé tenkrát, ne?:-) Vnitřní emigrací na odlehlou chatu..:-)

    2. Víte, co je ještě horší? Že o autech, o nichž jsem snil jako o nových, dneska sní můj syn, ač jsou to už staré plečky. Stejná auta. Jen 25–30 let rozdíl.
      Trochu problém je, že stojí vlastně stejně, jako tehdy.
      Obecně se na trhu starých aut nepříjemně projevuje, že všechna jen trochu zajímavá auta jsou buď drahá, nebo je nikdo neprodává.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017