Normies versus narcističtí extremisti (aneb jak zdiskreditovat opozici a udělat z ní Tabu) - zpět na článek

Počet komentářů: 298

  1. Věnováno Okkymu, jízlivci, shiftymu a servisdokovi.

    Obávám se, že nesplnil vaše očekávání a jeho koherence i stylistika jsou podprůměrné – ale tak to holt dopadá, když cholerikovi přeučenému na flegmatika nakonec dojde trpělivost a pak jej ještě vysloveně ponoukne několik článků narážejících na stejné otázky.

    1. Článek, byť dosti dlouhý, jsem pročetl pozorně…
      Stylistiku nehodnotím (necítím se k tomu kompetentní), koherence mi přijde velmi dobrá…
      V podstatě se vším souhlasím – hlavně díky tomu, že článek popisuje procesy, jak probíhají, a ne jak by se autorovi líbily…
      Také se mi totiž často stává, že si rýpnu do někoho, kdo zastává podobný až stejný názor jako já, ale podle mě blbě argumentuje – a pak se zhusta stávám obětí „friendly fire“…

    2. Tak moc díky Jene, to jsem si snad za ty svoje kydy ani nezasloužil..
      Každý Tvůj článek splní moje očekávání, protože sám jsem naprosto nesnesitelný perfekcionista a často mám tendence, požadovat totéž od druhých.
      Což se tady, v té naší kotlince, zhusta setkává mírně řečeno s „neporozuměním“ – neboť tu žije nejméně 3 milióny naprosto zdegenerovaných fpičistů, navíc promíchaných v jakémsi klouzavém poměru s vohnouty, ale fakt těžkého kalibru.
      Obvykle to tedy dopadá tak, že i přes nutnost zvýšeného úsilí, noční práce a z toho všeho pocházející, téměř nulový volný čas, si potřebné a důležité práce raději udělám sám.
      V dobré víře dáš udělat (běžně téměř nezkurvitelnou) práci fpičistovi. Potom pro jistotu, před předáním perfekcionistickému zákazníkovi, koukneš dovnitř. Málem Tě trefí šlak a takový fpičista v klidu prohlásí „No a co jako? No bóže, to je toho, nazpátek nepřipáskovaný svazky! Ale dyť to funguje, jaks chtěl!“.

      Chci tím naznačit, že i když delší, ale dobře propracovaný a vyargumentovaný článek, si vždycky rád a se zájmem přečtu celý.

      Nic proti „puf“, ale na fejsbůkovost, nedejbože tvitrovost, se prosím raději vyser.
      Sám Jene víš, co je to za senkrovny, hovnama narvané až po díru – ale hlavně, že jsou krátké..
      Jsou to jenom žvanírny hňupů, kde si ty hlouposti ještě navzájem potvrzují a přeposílají je dál.
      Tyhle dementy tam bohužel pustila ultralaciná rejžácká technika, vyrobená přímo pro dementy a pouští je tam i to instantně snadné připojení, pro které nemusí ani hnout prstem, natož tak mít nenízké IQ.
      Ke žvanírně má tento web snad ještě dost daleko, třebaže se tu občas přetřásá kdeco.
      Takhle je to výborný a snad to tak zůstane.

      1. Doslechl sem se vo areálu ve SM, Tovární, prej tam mají nějaký drsný rušení u trafačky, předpokládám, že něco v areálu to zanáší do sítě a u TS se to sbíhá. Dyby ses na to scel podívat s frekvenčákem, napíšu týpkovi ať se spojí.

    3. No, a teď sami řekněte.

      Mám v šuplíku téměř hotový článek o racionální analýze rizik jednotlivých vakcín. Přesně žádné „je to spiknutí Billa gatese na depopulaci!“ nýbrž racionální, střízlivé (tzn. podle zdejších ultras „vovcovité“) hodnocení jak která vakcína funguje, co v ní je, jaká má konkrétní, objektivní, vědecká rizika, plus co je nejmenší zlo.

      Samozřejmě jej chci medializovat a co nejvíce rozšířit – ale cílovou skupinou jsou Normies kteří se na jedné straně cukají proti covidvakcinaci, ale zároveň „nechtějí vypadat že patří ke konspirátorům nebo antivax“, a proto by ani nečetli článek který má takové stigma.

      Co s ním sakrblé mám dělat? Ještě před 10 lety bych jej vydal tady, protože to tu býval přesně server pro racionální lidi kteří neupadají ani do jednoho z extrémů „nekritická víra vládě/expertům“ ani „bombastické konspirace“.

      Jenže teď, kdybych jej tu vydal, jej okamžitě Midasovým dotekem stigmatizují naši konspirační přátelé.

      Regulérně si pohrávám s myšlenkou, zda nezaložit takový „umírněný racionálně-opoziční“ server, ale takový projekt budovaný z nuly by nikdy nezískal masivní čtenost, protože český internet je přesycený a co nemá tradici, to se těžko etabluje.

      Otázky, samé otázky.

      1. Tenhle server má čtenost několik tisic denně, na diskuzích ti poskytuje zpětnou vazbu jen několik desítek exotů a i tady se vyskytují „normální“ názory. Pokud bude článek tady, přečtu si ho. S tím novým serverem to budeš mít obtížné přesně jak píšeš…

        1. Strasne rad bych si precetl vas clanek o vakcinach jene, na zdejsi diskusni trotly kaslete..

      2. Moc nechápu, čeho byste chtěl tímhle článkem docílit, v tomto článku máte právě prefektně popsáno v čem je problém: v kognitivní lenosti a v kognitivní netečnosti a s tím prostě nic neuděláte, lidi prostě nechtěj znát rizika/přínosy vakcinace je to na ně moc složitý a jsou k tomu tím pádem netečný a ty který jsou jenom líný tak si najdou ty první zdroje což jsou většinou ty hovadiny co tady prezentuje pár stálých přispěvovatelů. Vlastně i z celýho tohodle článku vychází, že je to prostě celý ztracenej boj snažit se o nečem přesvědčit „normies“ .

        1. To není pravda. Vím o celé řadě lidí, kteří mají k covid-vakcinaci podvědomou nedůvěru a slabý odpor, ale jsou ztracení: na jedné straně je brutální vládní masírka „pro“, kdežto na straně „proti“ neexistuje téměř žádná racionální kritika*, pouze bombastické a vyšinuté konspirační teorie které je pochopitelně odpuzují.

          Ten článek je právě „máte správný pocit nedůvěry, objektivní vědecká rizika vakcíny A jsou X, vakcíny B jsou Y, relativně málo riziková by mohla být vakcína F protože Z ale stejně.“

          1. Mne by takový článek zajímal. Jsem antivaxer ne kvůli tomu, že jdu proti proudu; očkování proti mnoha nemocem fungovalo a dodnes funguje, v tom problém není. Pravým důvodem je neskutečná mediální pro-vax masírka, někdy vyhnaná až do absurdna a vyhrožování nevakcinovaným, připomíná mi to mediální tažení proti židům v Německu před sto lety a také fakt, že fatálních vedlejších účinků (embolie, záněty srdečního svalu…) zejména u mRNA vakcín je na můj vkus až moc. Velmi pravděpodobně se stane, že budu dříve nebo později zahnán do kouta a bude mi přiložena ona příslovečná pistole k hlavě. Možná že jsem zbabělec, ale pokud by mě měl můj postoj k vakcinaci existenčně zničit (vyhazov z práce -> neschopnost splácet hypotéky -> moji drazí ztratí střechu nad hlavou), pak asi nebudu mít na výběr. V takovém případě bych rád věděl, jakou „vakcínu“ vybrat, aby měla co nejmenší následky na stav mého zdraví. Každopádně mi vychází, že to nebude mRNA typ.
            Jako světlý fakt vnímám, že do plného splacení mých hypoték už mi zbývá jen několik let. Pokud po tu dobu zvládnu tlak na vakcinaci, po splacení se mi rozvážou finančně ruce a budu podstatně méně covidově vydíratelný.

            1. Mám to přesně stejně. Ten nátlak je tak neoprávněný, zločinný a drzý, že just musím vzdorovat.

              Chcete-li, ozvěte se na
              jan.mrcasik na protonmail.com
              a dám vám link na preview toho článku, než se rozhodnu co s ním.

              1. Děkuji, přečetl jsem a chválím. Precizně zpracováno, článek je velkým přínosem pro rozhodování co dělat, až dojde na lámání chleba.

            2. Tomuhle fakt moc nerozumím protože je masirka pro tak budu radši proti ? Co se týče vedlejších účinků tak jsou naprosto minimální ( pokud nepočítáme to že je lidem zle, myslím tím něco těžkého nedejbože fatálního) Možná je to tím že nemám televizi moc neklikam na články o covidu, ale tenhle přístup je pro mě nepochopitelnej, tak si proste zjistím reálný informace a podle nich se rozhodnu a mě to opravdu vychází tak že mám větší pravděpodobnost že budu mít problematickej covid než že budu mít větší problém po očkování

              1. rowexy: jaké „reálné informace“ máte o dlouhodobých vedlejších účincích vakcín?

                Víte, že běžně trvá dostat očkování na trh 5-8 let, zatímco v případě vakcín proti čínské chřipce stačilo cca půl roku vývoje a dva a půl měsíce testování?

                Víte, že „stará a dávno známá“ mRNA vakcína nikdy nebyla běžným procesem dotažena do úspěšného konce, ale najednou je to jediná spása, musí se tím napíchat každý a na to, že s tím nebude za 4 roky problém stačí znát data z pár tisíc lidí, kteří to v sobě měli zhruba měsíc?

                Fakt jsem zvědav, kde jste ty „reálné informace“ sebral a co to vlastně je, protože to, co píšu výše není „konspirace“, ale fakta, která lze snadno ověřit (ano, přečetl jsem loni celou zprávu Pfizeru, která je – nejspíš pořád – přístupná na stránkách FDA, vč. všech dat ohledně klinických studií, na základě kterých bylo podmíněné schválení uděleno). A na základě těchto faktů jsem naopak vyhodnotil, že si to píchnout nenechám. Třeba mě ale překvapíte jinými „reálnými informacemi“, které mě donutí přehodnotit můj postoj. Uvidíme.

                1. Zatím se u žádný vakcíny neobjevili vedlejší účinky po delší době než 6 měsíců, vím že mRNA i vektorový vakcíny ještě nikdy nebyly realizovaný, ale z hlediska jejich fungování se moc nebojím ( dokonce mám rakovej pocit že tím že Indové použili pár měsíců testovanou klasickou vakcínu vznikla delta ) data k vedlejším účinkům z používání a testování klidně dodám. Ale zatím jsem nezaznamenal že by se někde dělo že očkování jsou ve velké míře hospitalizovani, naopak. Rozumím temhle obavám, pfizer by měl mít testy aby byl povolen někdy 2-3/22, ale prostě vycházím z toho že se zatím nic dramatického neprojevilo, tak se nebojím. Hlavně sem fakt reagoval na ten argument že díky masirce se nenechám, vy jste to napsal tak, že nemůžu říct ani zbla jen vysvětlit svůj postoj, mám kámošku co dvacet let prodávala léky a ta k tomu přistupuje stejně jako vy, počká si až bude dokončeny testování tak jak by mělo být a půjde do toho.

                  1. A dva roky je na kompletní otestování vakcín dost?

                    1. No, takže fatdwi 16:44, druhá věta odshora

                    2. Ne jen že podle toho jak jsou vakcíny vyvíjený si myslím že u tehle moderních stačí min času. Ano indických, čínskejch a ruskejch se bojím ale u tehle sem se bál maximálně neucinnosti. A vývoj v posledních měsících mě přesvědčil že účine jsou. A žádný vedlejší účinky se neprojevujou, takže nevím čeho bych se měl bát

                    3. Jasně, moderní technologie a tak, to už tu od jednoho bylo.
                      Proč tedy ještě v nedávné minulosti trvala léková agentura například na pěti-šesti letech a naráz už netrvá – díky moderním technologiím?
                      Uvědomuješ si třeba, že o vývoji vakcíny-vakcín se začalo MLUVIT teprve loni v březnu?

                      Vývoj v posledních měsících, dobrá.
                      Tak to mi budeš umět neprůstřelně vysvětlit, proč zcela zmizely klasické podzimní epidemie chřipek, kterých můj obvoďák na podzim roku 2019 léčil přes 600, zatímco loni asi tak do desítky? A ani on sám to neumí vysvětlit? A když jsem mu namítl, že to může být i těma hadrama, tak mě poslal do řiti s tím, že mě teda pokládal za chytřejšího?

                    4. Jo a mimochodem, když se bojíš indických, čínských a ruských:
                      Máš trochu ponětí, kde většina farmakoncernů všecky ty léky a vakcíny vyrábí?
                      Ty vážně věříš tomu, že se dělají třeba tady v Evropě a dělají na nich výhradně špičkově kvalifikovaní lidi?

                    5. Typičo, ne ten estébák, ale tohle je teda hukot..

                    6. Ale on se opravdu vývoj ve všech odvětvích poslední dobou zrychlil naprosto extrémně, ale mě to hlavně už nebaví, fakt si myslete co chcete, pokud vám přijde moje uvažování debilní ok, já nepotřebuji aby se mnou někdo souhlasil, jen jsem se snažil vysvětlit svůj náhled. Ve zkratce: věřím tomu že mě vakcína ochrání před státní prudou, co se týče ochrany před covidem tak mě vzhledem k mým specifikum nezajímá a vzhledem k poslednímu vývoji, mě už je jedno ze se někdo nechce očkovat, Who cares ? Poslední co bych dělal je adorovat stát a bych řek pravdu tak většina antivax mě přijde strašně stádní a ovčí

                    7. rowexy
                      10.8.2021 v 19:40

                      Vývoj ve většině odvětví stagnuje, místama se už zastavil, protože dokud nedojde k aplikaci poznatků z kvantové mechaniky do praxe (k čemuž zaostává aplikovanej výzkum), nebo nedojde k novejm průlomům ve fyzice, už fakt nemáme kam jít.

                      Ty pyčo kolik tobě je, 14? Takový názory mívají čtenáři abc ty vole blbej.

                    8. věřím tomu že mě vakcína ochrání před státní prudou

                      Jo, proti tomuhle kdyby tak šlo očkovat, to už bych dávno stál ve frontě!

                    9. Ocs: tak myslím před covidovou průvodců, jinou nemám, bylo to náročný ale fakt mám pocit že jsem mimo, důchod určitě nebude ale zatím se domnívám že mě to taky trápit nebude :-)

                    10. Ne, já už tomu začínám fakt rozumět.
                      Ony když dají hlavy (rozuměj výsledky) dohromady všecky ty CVVM, STEM, marketéři, PR agentury a v nich Prchalové, no tak snadno a poměrně přesně zjistí, kolik je v tomto státě Mrcasíků, fatdwi-ů, rowexy-ů, Challengerů, pirátů, kabrňáků, servisdoků a dalších týpků – a taky poměrně přesně vědí, jak se zachovají v té které situaci a jak/koho budou volit.
                      A proto je ten estébák celých 8 roků tak vytlemený, směje se lidem přímo do ksichtů a prozpěvuje si Lupiče Willyho – protože VÍ a má to narozdíl od Willyho několikrát pojištěný.
                      A taky proto jde tento stát do takového hajzlu, jehož hloubku si ani neumím představit.

                    11. rowexy 19:40

                      před státní prudou tě rozhodně nic neochrání, natož vakcína

                      ochrana před covidem tě nezajímá, bez komentáře

                      antivax ti přijde strašně stádní a ovčí, tak to joo…kterou část ohrady máš nejraději?

                    12. Re: rowexy10.8.2021 v 19:40

                      Jasny, vejce natvrdo dneska uvaris za ctvrtinovej cas. Dokonce prej uz i slunce zapada o tretinu rychlejc. Vsechno jde zrychlit, uplne vsechno.

                    13. Wow, to je síla ten způsob…chování (s myšlením to nemá nic společného). Stád prudí nevakcinované, tak se nechám opíchat, abych měl pokoj. Příště věnuji stádu ledvinu, druhá je navíc, schválil Vojtěch.

                    14. Všechno zrychluje, jen ty nechápeš, že 9 žen dítě za měsíc taky neporodí.

                    15. to rowexy
                      „většina antivax mě přijde strašně stádní a ovčí“

                      Člověk s oprávněnými pochybnostmi je stádní? Uvažování postavené na hlavu.

                    16. rowexy
                      10.8.2021 v 19:15

                      Jasně, sice všechny případy jasně ukazují, že je to úúúúúplně k hovnu, ale v té tvé náboženské zaslepenosti máš jasno.

                      Hele jako tvoja víra, tvoja věc, přeju ti to. Esli mi to budeš furt vnucovat, vemu na teme vidle, deal?

                    17. Já fakt nevidím že jsou k hovnu naopak, ale jak chcete, mě už je to fakt egal. A netuším že bych někomu něco vnucoval, ano napsal jsem tu že bych všechny neopichany zavřel doma, ale to je snad to samý jako když se tady psalo že maj všichni muslimaci zůstat doma v tom nevidím problém. A pokud Teda reagujes na můj poslední příspěvek kde píšu že už mě to nezajímá kdo se opichat nechá tak už mám pocit že asi nerozumíš textu

                    18. jenom jeden naprosto evidentní případ z poslední doby, který se teď rojí jak houby po dešti: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/usa-koronavirus-delta-ockovani-vakciny-studie-cdc.A210802_140605_zahranicni_jhr

                      čistě v tomto konkrétním případě vopíchání průběh eště zhoršilo, protože ve špitále skončilo z pozitivních skoro o polovinu víc vopíchanejch, než nevopíchanejch

                      tak teď běž před zrcadlo a ubal si tam z vobou stran, would you kindly?

                    19. Kurva, vakcína s vedlejšími účinky není nový integrovaný obvod („čip“), který lze vyvinout fakt fofrem, mnohem větším, než kdy dříve. A když ten se nepovede, tak se hovno děje – upravíme topologii, támhle ubereme nanometr, támhle nám to hoří, no tak to tam zesílíme, upravíme průběhy technologických procesů, uděláme vzorky, otestujeme a uvidíme.

                      Jenže tyhle šváby, ty se cpou třeba do telefonu a když po dvou letech funkce chcípnou, hovno se děje, zákazník koupí nový, povedenější telefon.
                      Ale tyhle šváby, ty se nepíchají lidem do těla, ve kterým se dodneška pořádně nevyznáme, kurva-fix-kuličky!!

                    20. Citace:

                      „Ano napsal jsem tu že bych všechny neopichany zavřel doma, ale to je snad to samý jako když se tady psalo že maj všichni muslimaci zůstat doma v tom nevidím problém.“

                      Tos ale byl namol, nebo jsi to nemyslel vážně, že ne?

                    21. Myslel jen jsem převzal vaší drsnou argumentaci. Ohledně vakcín si fakt myslím že to tak je, pokud známe genom tak dokážeme dobře zacilit vakcínu na správnou reakci a logicky se to lidem co se nevzdelavaj zda divný, bohužel mě ne

                    22. rowexy
                      10.8.2021 v 20:30

                      zastydlej puberťák, nic jinýho

                    23. ok zastydlej puberťák, nemá to cenu, tvl tady behemot mně sdílí článěk kterej dokazuej účinost vakcín, jelikož z 394 nakažených hospitalizovali 4, servisdok se tady diví že používám zmrdskou argumetaci která je tady standardt, fakt komedie, hale jestli vás to poteší máte pravdu, jsem kokot a buďte štastní, že jste tak rozumní, světaznalí a inteligentní. Best wishes !

                    24. ano, statisticky skončilo ve špitále o polovinu víc, než z nevopíchanejch, to je úspěch? a to jenom hraješ vylízanýho debila, nebos ve škole prolezl se štverkama z matiky jenom z lítosti?

                    25. Problém je rowexy, že třeba vektorové adenovirové vakcíny ten antigen (spike protein) nepřinesou do cytoplazmy, kde by normálně vznikl při nákaze, ale do buněčného jádra, kde se pak ten protein může rozpadnout namísto aby se uchytil a stimuloval imunitní systém, je vyloučen jako odpad, tyhle fragmenty spike proteinu se dostanou do krevního řečiště a tam u určitého množství lidí vyvolávají život ohrožující syndrom trombózy při řidkých destičkách TSS.

                      A mRNA vakcíny zase mají ten zádrhel, že lidský imunitní systém reagoval na syntetickou mRNA extrémně intenzivně a mohlo docházet k autoimunitním poruchám – takže nakonec se sice vědcům povedlo mRNA před naším imunitním systémem „schovat“, jenže se ukazuje že to patrně není 100% a právě mohou vznikat autoimunitní onemocnění a život ohrožující záněty.

                      Samotné „zacílení na správný genom“ je jen asi tak 1% problému a rizik.

                      Takže asi tolik k těm novým a úžasným technologiím, které jsou sice úžasně nové a neprobádané, mají spoustu neznámých rizik, ale není potřeba je důsledně testovat – naopak si vystačíme s mnohonásobně kratšími testy protože „pokrok“.

                    26. Hele, japa ty ses vzdelanej, pochlub se nám Inženýrskej.

                    27. Nam? Proc by me to melo v teto diskusi zajimat? Odlisny nazor a nekolik pokusu dehonestace?
                      Odkud sem proboha lezete..

                    28. Re: servisdok10.8.2021 v 20:06

                      Jo, to je takova podobna zajimavost, z jinyho soudku. Vyvinuli jsme u nas vodivostni senzor pro potravinarstvi. Meri to proste vodivost kapalin, vetsinou voda. Testovalo se to rok a pul. Vsechno mozny i nemozny, od ruznejch roztoku, mlika, kafe,… ruzny reploty, tlaky… kdeco. I slo to do vyroby.

                      Po roce vyroby se objevil zakaznik, ze prej mu to nejak divne meri teply slany roztoky. I ukazalo se, ze pokud se system vycisti slabe kyselym roztokem (potravinarsky standard), tak ten roztok na platinovych (!) elektrodach udela slaby povlak, ktery se pak slanym roztokem nejakou chvili rozpousti, coz ovlivni tak cca prvni pulhodinu mereni.

                      Nikoho nenapadlo, ze cistidlo muze ulpet na inertnich elektrodach. A ejhle, najednou se to stalo… A ani delsi vyvoj u nas by to nevyresil, protoze my cistime slauchy parou. A podobne je to s vecma, ktere proste potrebuji cas, nez se vyzkousi vsechno mozne.

                    29. rowexy
                      10.8.2021 v 19:15

                      Patentový úřad zrušit protože vše již bylo vymyšleno!
                      To je furt dokola. Vakcíny jsou úplně v pohodě, protože dneska máme přece počítače a úpln ějiný metody před 20 rokama, takže všechno je OK. Jo a ta sociální inženýrstvý je taky v pohodě, protože dneska máme přece už úplně jiný možnosti a lidi sou chápavý atd. Před pár lety bylo strašně v pohodě přidávání methylesteru do nafty, ale pak se zjistilo že to vlastně není až tak v pohodě v rámci původního záměru, ale další plán vědců posvěcený komisí bude určitě fajn. Jo a pár teskovacích očkovacích kampaní skončilo na indických „dobrovolnících“ trochu jinak než se čekalo, ale teď to samozřejmě bude lepší páč máme nový metody a můžeme modelovat na těch počítačích přece… No na jednu stranu těm mladým (ale leckdy bohužel i starým) tu jejich víru v penetrované dobro závidím, ale jedním decham dodávám – děte mi s tím principem iteračního zlepšování do vole prdele píči!

                  2. Dovolim si pripomenout, ze DDT byl jako insekticid nasazen v roce 1939. Myslis, ze nekdo videl nejake ‚dlouhodobe ucinky‘ v roce 1941? Müller dokonce dostal i Nobelovku, nebyl to zadnej blbec.

                    Kdepak se to potom jenom zadrhlo…?

                    1. Ono se to moc nezadrhlo; DDT (není úplně dobré nadužívat, ale) zdaleka není takový jed, jak se „vědecký konsensus“ rozhodl; a jeho zákazy lze považovat za vražedné, protože malárie je mnohem horší.

                      https://www.straightdope.com/21343558/was-rachel-carson-a-fraud-and-is-ddt-actually-safe-for-humans

                    2. Usem mu to psal poslední dva měsíce třikrát, ten je zaseklej jak gramodeska.

                    3. Nevím už přesně, na co to můj děda v hospodářství používal, ale byla to taková štíhlá roura, co měla víčko s dírkami a dole „harmoniku“, takže když se harmonika zmáčkla, fungovalo to jako „rozprašovač“ toho prášku. Těch balení jsem viděl poměrně hodně a nevím o případu u dědy, nebo v naší rodině (měli jsme společný dvorek), že by to DDT někomu ublížilo.
                      Jediný, co si pamatuju, tak že při aplikaci měl děda na hubě šátek a mě se ségrou odháněl pryč, abychom se toho nenadýchali. Bylo to spolehlivě někdy v půlce 70.let.
                      Zase až tak vražedný to DDT být nemohlo, pokud se to používalo na schválenej účel a ne na to, nač to nebylo určený. Jako ostatně se vším. Když to budu na zahradě třeba přehánět s ledkem, no tak si to tam všecko popálím a ještě to z toho nepopálenýho zbytku budu jíst..

                    4. Kumulativní jedy fungují tak, že je lze používat celý život úplně v pohodě.
                      A pak se další 3 generace rodí deformované děti, nebo aspoň s nějakými vrozenými chorobami.
                      A ještě horší jsou ty jedy, které se stanou rodinnou tradicí, a poškozují DNA po generace než se to projeví.

                      Znám třeba rodinu docela normálních a fajn lidí, kde se ale 2 generace chlastalo a hulilo jak o život (prostě společenská rodinná tradice). A až ve 3. generaci se narodil mentálně opožděný.

                      Dnes jsme ale pokročili, a genetickou výbavu si můžete nechat zkurvit na počkání, 2 dávkami včeličky.
                      Holt pokrok nezastavíš.

                      Kromě toho, to co je dnes vydáváno za „koronavirus“ jsou jen příznaky akutní toxémie, otravy celé populace kumulativními jedy, které se používají v potravinářství, kosmetice a drogistickém zboží poslední 3 generace.
                      Předtím lidi byli sice podvyživení, ale jedli v podstatě eko-bio.

                    5. Nechci komentovat ten zbytek, ale k té poslední větě:
                      Lidi makali na hospodářství 12h denně a nepřežírali se, protože to některé roky ani nešlo, nebo k tomu prostě nebyly podmínky (málo a špatné půdy, hodně dětí).
                      Sám si pamatuju už šlachovité staříky, bývalé hospodáře na výminkách, kteří ale dokud mohli, tak v hospodářství dělali, co je třeba – včetně vstávání ve 4 ráno na podojení krav atd. Nikoho z těch bývalých hospodářů-sedláků, kterým Strana milostivě ponechala nějaký pole a techniku, výměnou za odvody, si nepamatuju vyžraného a s banděrem.
                      Dokonce ani ty, co se scházeli v jejich tradiční „sedlácké“ hospodě u piva a mariáše – nikdo z těch lidí nebyl vyžraný jako prase, byli plně aktivní do nějakých 70-75 let – a potom náhle umřeli. Co si pamatuju, tak většinou to byly mrtvice a infarkty, které v té době nešly přežít, protože doktor se k postiženému dostal tak za hodinu. Ale vím i o lidech, kteří umřeli do několika týdnů, pokud ulehli – třeba s obyčejnou chřipkou. Tak to bylo u mého vlastního dědečka z maminčiny strany. Dokud běhal okolo králíků, slepic, sena, tráva a všecko okolo baráku, tak v pohodě. Jednou ulehl s obyčejnou chřipkou, kdy mu fakt bylo blbě až tak, že nemohl ze schodů – a za 3 týdny bylo vymalováno..

                    6. Eko-bio jo, ale zase spousta toxinů a plísní (což je mimochodem problém eko Bio i dnes). Populace byla celkově v mnohem horším zdravotním stavu než dnes. Moderní medicína udělala od války obrovskej skok. K tomu pravidelná a celkem bohatá a kvalitní strava, očkování, antibiotika, moderní diagnostika, dostupné léky, dostupná prevence…
                      Dnes se to ale začíná přesouvat od nemocí z nedostatku k nemocem z nadbytku.

                    7. V podstatě bych řek, že nejlíp na tom byla asi tak ta servisdokova generace. Už se vyhli předválečné bídě a měli dost kvalitního jídla, slušnou zdravotní péči a ještě poměrně zdravej životní styl. Dnes máme dobrou až výbornou zdravotní péči, ale mizerný žrádlo plný náhražek a cukru a mizerný životní styl s nedostatkem pohybu. Kvalitní jídlo se koupit dá, ale je dražší než ersatz. To je dobře vidět v USA a na Západě, kde je nejvíc tlustá chudina, protože žere levný svinstvo ve velkým, zatímco bohatší si kupují kvalitnější věci a víc dbají o svoji kondici.

                    8. shane
                      11.8.2021 v 13:37

                      Nevím jak v USA, ale jinak konkrétně v ČR je to pěkná pitomost. Za prvé pro základní suroviny ty chlívečky „zdravý/nezdravý“ nemají mnoho smyslu, za druhé málo lidí si je ochotno připravit pokrm ze základních surovin protože na to „nemají čas“, a za třetí základní suroviny jsou proti hotovým pokrmům relativně levné. Problém prostě je, že spousta lidí sedí u televize/internetu a nezbyde jim čas na to si opatřit něco pořádného do huby. Samozřejmě určitě existuje pár lidí, který se opravdu musí otáčet a při tom koukat na peníze, ale jejich naprostá menšina.
                      Prostě nedostatek pohybu a vysoký energetický příjem je pro lidi mnohdy smrtelná kombinace.

                    9. Jo, to se menovalo Dynocit. Taky to pamatuju.

                    10. Pokud vím, tak se žádná závratná škodlivost DDT dodnes nepotvrdila, a naopak se zase začalo používat. Zato jeho preventivním zákazem byla v Africe doslova vyvolána genocida způsobená následnou malárií po tom výpadku DDT.

                    11. Inu, prijde na to, co znamena „zavratna“. Ze je na listu karcinogenu, je fakt. Ze ale jako jedinej ucinnej insekticid zabira pri plosnem boji proti malarii, je taky fakt. Ono je to asi o te mire.

                    12. Je to hodně o tom, jestli se to používá k účelu, pro který to bylo vyvinuto.

                      Takové ty „vedlejší“ aplikace, kdy se empiricky zjistí, že to nějak funguje i na něco jiného, jsou vždycky rizikové. To proto, že původní testy té látky na tyhle „vedlejší“ aplikace prostě neprobíhaly.
                      Jsem přesvědčen, že pokud by se DDT používalo v množství a účelu, pro který bylo vyvinuto, tak vedlejší škody by byly minimální.
                      Ale pokud to někdo začne přehánět, nebo to začne používat k neschválenému účelu /což se v rozvojových zemích fakt těžko kontroluje a ještě hůř vymáhá/, tak se potom nelze divit. Plošné zákazy vždycky byly a vždycky budou pitomost, protože postihnou/zničí i to dobré.

                    13. Aspartam. Podobny priklad. Pokud si ho das jednou za cas, tak raka nechytis. Je ale nekde na Cole light napsano, jak casto ji mas pit? Podobne to zrejme bylo i s DDT. Je to uzasny, tak to budeme srat vsude a furt. Bejt to jen obcas a malo, tak asi problem nebyl. Nicmene, dvacet let trvalo, nez se prislo na to, ze je to karcinom.

                      Proto jsem psal, ze nemame sanci vedet o dlouhodobych ucincich ockovani.

                  3. rowexy: fascinující, pište dál, tohle se jen tak nevidí.
                    – protože nejsou žádné vedlejší účinky po 6 měsících, určitě nebudou ani po třech nebo pěti letech, svatá prostoto (mám v blízkém okolí rakovinu, způsobenou konkrétním přípravkem, z trhu šel po mnoha letech a mrtvých má na svědomí docela dost). Po 6 měsících žádná rakovina nebyla, takže „logicky“ nemohla být ani později, jasný
                    – ano, vakcína byla vytvořena pro konkrétní kmen čínské chřipky, takže logicky funguje, stejně jako jiné vakcíny každý jiný rok. Je spekulace, že mRNA bude fungovat i proti jiným, ale zatím to nikdo neví, nikdo to nezkusil, nejsou data, natož dlouhodobá. Už se ale ví, že to bude fungovat jen krátkou dobu a bude potřeba se minimálně každoročně přeočkovat (proč, když to přece funguje proti všemu? V čem je tedy výhoda mRNA oproti tradičním vakcínám?)
                    – dále, níže jste psal, že je v pohodě „urychlený vývoj“ – jenže tady se nebavíme o tom, že jste něco rychleji vyvinul (to je klidně možné), ale o tom, že nic nevíte o dlouhodobém působení, které se – světe div se – testuje dlouhodobými klinickými studiemi. Vám stačí, že se po 6 měsících nic nestalo, fajn. Mě ne.
                    – níže jste napsal, že byste neočkované zavřel doma – proč? Vy jste přece chráněnej, bát bych se měl já Vás, ne Vy mě. Komické, že Vám přijde neočkování „stádní“, ale Vy melete neskutečné, ničím nepodložené lži a nesmysly, které jsou jen a právě stádní (protože kdybyste použil mozek, nemohl byste takové bláboly psát)

                    1. Taky se přimlouvám za to, aby rowexy psal své komentáře dál.
                      Je to nesmírně poučný pohled na druhou stranu, úžasná zpětná vazba do generace, ke které už sám nemám moc blízko.

                    2. servisdok: myslíte, že je to generační? Já třeba v supermarketu vídám zanáhubkované úplně všechno, od dětí po starce. Názorově děti neřeším, ale starší vs. mladší mi vůbec nepřijde, že by byl nějaký rozdíl. Ve finále je fuk, jestli se jdete opíchat abyste měl pokoj kvůli „vlně delta“ (starší) nebo „cestování“ (mladší). Nejhůř se na lidi bez náhubku dívají důchodci, ti mají dojem, že je hned každý kdo nemá hadr na hubě chce zabít.

                    3. To víš že to není generační. Ta generace co k ní servisdok má blízko taky není žádná hlubina myšlení. Akorát holt baštěj jiný sračky. Ti moudří důchodci co umí číst mezi řádky a jsou citliví na totalitu zase pro změnu masově volí Babiše. Asi 60 procent z nich mu to minule hodilo. A na podzim mu volby vyhrají zase.

                    4. Lidi jsou furt stejný

                    5. shane: tak ona žádná „generace“ není hlubina myšlení, protože Gauss. Mezi těmi hroznými mileniály je úplně stejně inteligentních jedinců i pitomců jako mezi servisdokovými vrstevníky. Jen se to navenek projevuje často jinak. A v určitých případech, jako je ČKCh, se to projevuje úplně stejně (hadrem na hubě a píchancem v paži).

                    6. Je fakt, že mezi mými vrstevníky bylo voličů estébáka plno. Schválně píšu „bylo“, protože některým už to docvaklo.
                      Nemá smysl argumentovat/přesvědčovat, to musí vymřít.

                    7. Na to se nemá smysl spoléhat: umřou jedni, narodí se jiní. To, že je ČSSD a KSČ(M) ve srabu není tím, že by jim vymřeli voliči, jen je odsála kombinace Babiš + Bartoš. Babiš už zjistil, že levici zdecimoval a dál není kde brát, tak se bude brzy snažit zase oslovit podnikatele, střed, nebo prostě cokoli co má volební právo a ruku, aby to tam mohlo hodit.

          2. Zdroje sou, jenom nesmí bejt líní.

            Pokud o těch nezamaskovatelnejch průserech typu vůbec to nefunguje a vopíchaní roznáší minimálně stejně, jako ten zbytek, píšou dokonce už ai burešdnes, tak to jsou výmluvy jak že mi kočka posrala úkol.

      3. Jako že jak přesně to kdo stigmatizuje, že jako tady 50 lidí má moderátorský práva a v administraci ti do toho začnou psát kraviny nebo co?

        Esli seš úplně paranoidní, vypni si diskusu, to je makačka na bednu…

    4. Velmi pěkné, Jane. Už dlouho přemýšlím o tomtéž, protože mě vytáčí, jak bojovníci proti (..dosaď libovolnou smysluplnou problematiku..) potřebují své argumenty vylepšovat tak dlouho, až je nakonec úplně sestřelí hloupou lží, takže nakonec protistrana s vyvrácením té argumentace nemá vůbec žádnou práci. Předpokládám, že za tím tkví právě ta potřeba „facebookovitosti“ a „twitterovitosti“, která je nutí do sdělení o minimální délce nacpat cokoli bombastického, aby si toho vůbec někdo všiml. Koneckonců je to vidět i tady, kde je naštěstí jedinců schopných číst a pochopit delší text relativně hodně, ale přesto se tu najdou hlasy požadující zkrácení, TLDR.

      Dík za sepsání.

  2. Rozumím tomu, proč to píšeš a máš (Jan Mrcasík) celkem dobré postřehy, ale nauč se trochu „facebookovosti“, prostě je to moc dlouhé na to, aby to padlo na úrodnou půdu tam, kde očekáváš.

  3. Typický Jan Mrcasík. Z počátku se vydá po správné cestě, už už přihořívá a přihořívá, vypadá to že se k něčemu dopracuje…
    a najednou zničeho nic uhne z cesty kamsi do škarpy mezi kopřivy a bodláčí, a dál už je to jen glajchšaltovatění močálem a temnými bažinami, kudy nás vodí „ti co vědí víc“ a tím se Jan opět zařadí mezi stádo nevědomých Normíků, honěných „hlídacími psy demokracie“ z jednoho kouta ohrady do druhého. („hlídací pes demokracie“ hlídá nevědomé stádo aby se náhodou nedopracovalo k opravdové demokracii, ale aby zůstalo tupé a manipulovatelné jako doposud)
    Ach jo.

    Nepřipadá ti, že jsi na nesprávné straně barikády? Ty tu tak horuješ proti „konspiracím“, že by tě dnešní politruci bojující „proti proruské putinovské propagandě za světlejší zítřky v EU a NATO“ s radostí zaměstnali, a ještě by ti platili víc než máš v té tvojí IT korpárně.

    1. „Typický Jan Mrcasík. Nepřipadá ti, že jsi na nesprávné straně barikády? “

      – Mám pocit, že Mrc. je „nad vecou“ . A preto nie je na žiadnej strane barikády, ale je „na jej vrchole“ , a odtiaľ riadi obe protistrany.
      Byť „nad vecou“ je také povznášajúce, „ušľachtilé“.

      „Ty tu tak horuješ proti „konspiracím“, že by tě dnešní politruci bojující „proti proruské putinovské propagandě za světlejší zítřky v EU a NATO“ s radostí
      zaměstnali, “
      – výstižné. Ja tie „konspirace“ milujem. Keby som podľa nich podával stávky, tak som dnes milionár.

      Moja najobľúbenejšia putinovská konšpirácia je :
      “ Státy EU zavedú covidpasy a obmedzia ľuďom slobodu pohybu “ .

      A stanovisko min. zdravotníctva ČR ku tejto konšpirácii a k covidpasom :
      “ Covidpasy NIKDY nezavedieme, bolo by to porušenie ľudských práv! “
      =======
      Našťastie, väčšina ovčanov si nepamätá výroky politikov staršie ako dva týždne.

    2. Víš kabrňáku, jako notorický pesimistický cynický skeptik mám jeden takový… Klidně tomu říkej fetiš. Absolutně nenávidím bezpodmínečnou a nekritickou poslušnost a jednotu a mám nezadržitelné nutkání kritizovat neřády padni komu padni. Nikdy jsem se neřídil postojem „tohle je náš tým, takže ten nebudeme kritizovat“.

      Nesnáší mě proto eurofilové i rusofilové, nesnáší mě amerikanofilové i amerikanofobové, nesnáší mě antivaxeři i vakcinační lobby, atd.

      Popravdě kdyby se mnou některá z dominantních stran konfliktů neměla problém, kdyby neměli pocit, že je hnusně kritizuji a šlapu jim na kuří oko – asi bych si myslel, že dělám něco špatně.

      ktosicelkominy jsi tu celkem nový, takže tě odkáži na svůj starší článek na toto téma:
      https://dfens-cz.com/konspiracni-videni-sveta/
      V tomhle se najdeš (resp. by ses našel, kdybys měl schopnost sebereflexe, takže nic):

      Dalším oblíbeným argumentem je Důkaz Sporem, v praxi provedený jako tzv. „figura imago”. Například je imaginárním oponentům podsunuto tvrzení, že „Bilderberg neexistuje a tedy ani nemůže tajně usilovat o světovládu a NWO”.

      Následně konspirativně vidějící jedinec bombasticky předloží šokující důkazy, že Bilderberg existuje a sjíždí se! Ausgerechtnet na tajných sjezdech s vyloučením veřejnosti! To je ovšem zcela zjevně Spor, čímž je slavně dokázáno zároveň i to, že Bilderberg tajně usiluje o světovládu a NWO, Q.E.D.

      1. Mě ten tvůj požadavek na „hmatatelné důkazy“, nejlépe přímo z úst vládního politika, nebo z mainstreamových médií, či přiznání šéfa farmaceutické firmy, že provozují zločinnou agendu, připadá, jako by jsi po někom chtěl v toce 1956 důkaz formou článku z Rudého práva, nebo formou veřejného televizního prohlášení člena UV KSČ, že je komunismus totalitní zločinná ideologie usilující o moc. A když ti takovýto důkaz nepodám, tak všechny negativní řeči o komunistech budeš považovat za nesmyslné „konspirační teorie“.

        Ty umíš fantasticky pracovat s daty a statistikami. Potíž je ale v tom, že v tomhle systému se k jiným než zfalšovaným datům a polopravdám veřejně nedostaneš. A tudíž jsou výsledky tvých analýz a výzkumů úplně stejné polopravdy a zkresleniny, jako data které jsi k tomu použil.
        Nahnilý strom může nést jen nahnilé ovoce. Pokud to chceš v přísloví.
        Nechápu že tuhle průzračně logickou pravdu si nejsi schopný pořád uvědomit.
        Ale jak jsem řekl, dokud nebudeš opravdu chtít vidět skutečnou pravdu, tak ji neuvidíš.

        Kupříkladu s tím zpětným přepisem mRNA do DNA, což jsi označoval za „kaBrňákovu pavědeckou konspirační teorii“. Nějaký týden zpátky jsem ti tu dal 2 vědecké odkazy na 2 různé mechanizmy které k tomuto byly objeveny. Ty jsi to ale odignoroval, protože se ti to nehodilo do tvé koncepce, prostě by ti to rozbouralo tvé pracně vypiplané hrady z písku.
        Takhle se ale k pravdě nikdy nedopracuješ.

        1. Ale oni je podali. Chruščov v roce 1956 otevřeně prohlásil, že odteď je doktrína SSSR podporovat povstalce všude na světě s cílem všude nacpat komunismus přes povstání zevnitř.

          Nebo Radko Mladič otevřeně řekl do médií (v první válce), že pokud uvidí letadla NATO, zmasakruje zajaté pozorovatele OSN a provede dělostřelecký přepad uprchlických táborů.

          A takový Heydrich, ten se také rád pochlubil.

          Skoro každý zločinný režim nebo lidská zrůda v pozici moci nemůže odolat a dříve nebo později sám na sebe napráská své zločiny, protože psychopati jsou na svou „práci“ hrdí a ještě více hrdí jsou na to, že jim to prošlo.

        2. Ty odkazy jsem ignoroval ne proto, že by se mi nehodily, ale protože nemám čas je studovat.

          Vzal jsem ale na vědomí, že to tak může být, jako jednu z pracovních teorií.

          Můj přístup totiž je, nevěřit a priori ničemu ale všechno si ukládat do škatulek pracovních teorií a pak čekat, k čemu se vynoří další podpůrné argumenty z jiných kvalitních zdrojů.

      2. to není důkaz sporem, ale strawman.

  4. Jedna věc mě v úvodu článku ale zaujala. Je to poměrně přesný popis 2. typu ne-lidské psychiky lidské bytosti, ten „Normík“.
    Jen pro pořádek, existují 3 typy ne-lidské psychiky:

    1) zvíře – člověk jednající zcela pudově a bez ohledu na okolí, uspokojující bezohledně základní potřeby

    2) biorobot/zombie – to je ten „Normík“ který sice překonal stádium zvířete, umí ovládat své pudy, ale je zvyklý „dělat to co se má“, tedy když vláda řekne nasaďte si náhubky a uduste jimi i své děti, tak to udělá, protože tak se to má a dělají to i ostatní (zombíci).
    Velkou nevýhodou tohoto je, že jeho historická paměť je 2-4 týdny. Tedy, když vláda nařídí nosit náhubky, tak to bude dělat, a peskovat „nezodpovědné“ lidi okolo, kteří tak nečiní.
    Pokud za pár týdnů vystoupí „experti“ a jiné tzv. autority a budou mu 14 dní do hlavy cpát, že náhubky škodí a podporují epidemii, tak zase bude chodit a nadávat těm, co ten náhubek stále nosí, že se chovají nezodpovědně.

    3) démon – to je člověk který překonal první 2 stádia, umí ovládnout své pudy,taky prokoukl tu manipulativní šarádu a nenechá se snadno zblbnout. Zároveň ale nemá žádnou morálku ani svědomí, a proto se stává manipulátorem, který bezohledně vládne předchozím dvěma typům ne-lidí.
    Typické je, že polovina démonických končí v kriminále (spolu s typem „zvíře“) a druhá polovina končí ve vrcholné politice, vysokých úředních postech a ve vrcholných funkcích korporací.

    Posledním typem je opravdový člověk, který má rozvinutou lidskou strukturu psychiky, tedy skutečná lidská bytost, která překonala svoji pudovost, překonala konformitu a stádovost a nepodlehla nutkání stát se manipulátorem. To protože má svědomí a je si vědomý důsledků svých činů, a toho že předchozí ne-lidské typy psychiky nás kolektivně vedou do pekel. Sám pak má jasné hodnoty, a ví odkud vzešel a kam kráčí.

    A teď si vážení, jen tak pro sebe zkuste vzpomenout, s kolika lidskými bytostmi se skutečnou lidskou strukturou psychiky jste se v životě setkali, a s kolika jste se setkali lidmi patřící do jedné ze 3 skupin ne-lidské psychiky. A pak dostanete ucelený obraz toho, proč se nacházíme tam kde se nacházíme.
    A kdo a proč se v nás systematicky snaží podpořit právě ty 3 ne-lidské typy psychiky, už od raného dětství výchovou, ve škole, a později i mediální masírkou a filmovou oslavou primitivního násilí, vychcanosti, a bezohledného sociopatického jednání.
    (ale to by bylo na samostatnou debatu)

    A ještě jedna věc. Zkuste si vzpomenout, kolik jste za posledních 30 let viděli filmů či jiných uměleckých děl a mediálních programů, které v člověku podporují vznik a udržení toho posledního typu skutečné lidské psychiky a morálky. (tím nemyslím kolektivní stádní pseudomorálky která patří ke 2. typu ne-lidské psychiky)

    1. „2) biorobot/zombie – ……. ale je zvyklý „dělat to co se má“, tedy když vláda řekne nasaďte si náhubky a uduste jimi i své děti, tak to udělá“

      – Z tohto typu mám doslovne HRôZU. Dnes je tento typ prevažujúci, väčšina mojich známych funguje v režime BIOROBOT. A pri akejkoľvek diskusii s nimi mám pocit, že mi odpovedá Moravec z ČT (alebo Flégr !!!).
      A je k neuvereniu – ako detailne majú títo bioroboti presne doslova zosúladené „názory“ na akékoľvek „konšpiračné putinovské“ vety.

      1. To mám taky všude kolem sebe. Přijde mi, že už fakt neznám nikoho normálního. Někdo je větší debil, někdo menší, ale debilové jsou všichni.

        1. A na dálnici taky všichni jezdí v protisměru.

      2. Já bych měl spíš obavy z typu „Zvíře“ a „Démon“. Ten první typ je totiž nepřevychovatelný, a ten druhý krajně nebezpečný a taky nepřevychovatelný. Oba dva typy, jeden odspoda a druhý z vrchu pak dusí ty „biorobot/zombie Normíky“ kteří jsou uprostřed.
        A navíc, tito normíci se dají nejsnáze převychovat na skutečného člověka.
        Pokud (a to je nutná podmínka!) nejsou z obou stran dušeni a likvidováni těmi zbývajícími dvěma.

        Vem si třeba život černocha v USA v nějakém ghettu. Ikdyž chceš žít jako slušný člověk a mít rodinu a chodit do práce, tak tě dusí vládní opatření psychopatů „démonů“ shora, kteří ještě podporují ty „Zvířata“ dola (drogové dealery, kriminálníky, zloděje) třeba prostřednictvím BLM. Prostě jsi jak v kleštích z obou stran.
        A pro koho je vězení opravdovým trestem, pro ostříleného kriminálníka a člena gangu, nebo pro slušného člověka co se tam dostane policejní a soudní zvůlí?
        Takže i vězeňský systém podporuje psychopaty a primitivy a dusí slušné lidi.

        1. Když se nepouštíš do Univerzálních Vysvětlení Všehomíry, ale třeba do takovýchle sociologických úvah, padají z tebe zajímavé úvahy…

          Proto tě respektuji, že i když se neshodneme na interpretaci politiky a světových událostí, v jiných tématech si máme co říct.

          1. Já zase respektuju, že se s tebou dá docela rozumně a věcně diskutovat. Jediné co mi vadí je, že používáš oficiální zfalšované data. Takže na výsledku se pak neshodneme.

            Jen mám takovou obavu, že tahle naše diskuze je takový tragikomický případ, asi jako když dva židovští intelektuálové v pražské Slavii v roce 1945 dopodrobna rozebírají volební program NSDAP z perspektivy kabalistického pojetí světa, i z perspektivy soudobých filozofických směrů. Zatímco venku pochodují v okovaných botách vojáci Wehrmachtu a jednotky SS.

            Nebo jinak, je to jako půlhodinová vášnivá debata hasičů o tom, který hasící prostředek je nejvhodnější, jestli to vezmou práškem, pěnou, vodou, nebo to zahážou pískem. Přičemž ta budova kterou mají akutně hasit, jim za zády už z poloviny shořela.

  5. Pan Mrcasik ma pravdu jako obvykle, ale zrejme mu stale unika ten hlavni zaver: i kdyby se mu nakrasne podarilo presvedcit vsechny ctenare DF, tak se STEJNE. NIC. NEZMENI. Dokud alespon nizke desitky procent populace nezacnou skutecne ryt drzkou v zemi, tak neni duvod menit status quo. Lidi budou podporovat jakykoliv zlocinny, zkorumpovany ci neschopny rezim, dokud roste zivotni uroven (nebo to alespon tak vypada). Teprve az dany rezim vyhnije zevnitr natolik, ze to docvakne i poslednimu vohnoutovi, tak je potencial neco zmenit. Tento proces jsme videli na Sovetskem svazu a aktualne ho v primem prenosu sledujeme na USA. Ostatne i u nas minimale 80% lidi v 1989 cinkalo klicema po namestich protoze chteli konzum ze zapadnich reklam; nejaka svoboda jim byla u prdele. A pozor na jednu vec: to ze prijde nejaka zmena automaticky neznamena, ze bude nutne k lepsimu (na Ukrajine by mohli vypravet).

    Takze klid a nohy v teple, hledme si uzit dokud to jde, nasi budouci zluti vladcove se s nami nejspis moc mazat nebudou (a s „nespokojenci“ typu Mrcasik tuplem ne). No, nejak bylo, nejak bude.

    1. Vono mnohdy není ani nutný studovat rozsáhlý zdroje, stačí si občas poslechnout učence, kteří to už udělali a jsou ochotní se s ostatníma o svoje závěry podělit. Je na místě opět připomenout výbornou přednášku Roberta Higgse. Kdo neměl klapky na vočích, viděl už řadu let zpátky, že režim se překlápí do posledních fází vyhnití, kdy začíná kriminalizovat vlastní ovčany za kokotiny, zatímco není už ani schopen, natož ochoten řešit kriminalitu, o které na začátku slíbil, že ju řešit bude, aby si získal legitimitu ovčanů. Tak loni proběhlo zvýšení limitů na majetkový trestný činy naprosto bez zájmu, kdy se sem div že nezačínají sjíždět gangy drobnejch chmatáků ze širokýho okolí, protože u běžnejch kráděží, podvodů a vloupaček se nad 10k hlášené škody nikdy nedostanou. Takže si budou moc krást, podvádět a loupit, jak se jim zlíbí, statistiky nevyřešené kriminality vo nějaký ty desítky procent klesnou, no a objasněnost se krásně zvýší za sázení lidí do kriminálu, když někde napíšou, že dobře arabáčům tak, když si pro jednou okusili vlastní meducínu. Welcome to the futuré!

      Že se pár lidí probudilo teď, když měli na ksichtě opičáckou podrážku, je jejich blbost, že měli na vočích doteď růžový brejle. Základy té situace tady dávno byly, a čím pozdějš se ovce probudí, tím hůř s tím půjde pohnout.

      Jo a ještě jedna věc: v takové zkurvené atmosféře, co tady vládne, se holt problémy budou vyhnívat do té doby, dokud to nerupne tak, že nedojde ke KP (Krátký Proces). Mnohokrát v historii se to osvědčilo, a jestli se nám to líbí, nebo ne, tak ale řešení Jugoška Style (vzít to všechno šmahem a nepohodlnou skupinu zlikvidovat do posledního) prostě dlouhodobě je funkční a tak hrozí, že se bude zase opakovat.

      Oblíbená diskuse opět a znova, ale poválečnej odsun do Reichu to opravdu na dlouhou dobu vyřešil. Neřikám, že na věky, vono k migraci bude dál docházet, za pár století by zase mohlo dojít k zaplavení nějakou národnostní skupinou, která by si začla vodvírat hubu a dožadovat se nějaké anexe a jinýho převratu, ale nechat je tady, tak mám na talíři to samý během pár generací. Obdobně, než nějak na věky „řešit“ cigány, tak vypráskat je všechny ven je v zásadě funkční opatření, na tom se asi shodneme, ne?

      1. O te kriminalizaci vlastnich obcanu jsem nedavno cetl opravdu trefny clanek, ktery soucasnou situaci v USA popisuje jako anarcho-tyranii:

        https://www.chroniclesmagazine.org/anarcho-tyranny-u-s-a-5/

        Anarchie je to ve smyslu, ze kriminalnici (zvlaste ti bohati) si muzou delat co chteji, statni moc na ne nedosahne a ani se o to moc nesnazi. Ale zato na obycejne lidi si umi poradne doslapnout a naparit jim likvidacni tresty a pokuty za uplne blbosti, proto tyranie. No a protoze USA nas vzor, tak to tak pomalu zacina vypadat i v CR.

        1. To v zásadě v každým stádu, tím víc v těch tzv. svobodách a kdemohkradciích, protože v diktatuře je to na piču od začátku a má se to šanci spíš zlepšit, než eště zhoršit. V kdemohkradcii aspol. je to pro vohnouty zdánlivě nečekaná změna, přitom je to ovšem naprosto přirozenej a tudíž očekávatelnej směr vývoje každýho takovýho stádu.

          Jediný teda, v čem se to tady může inspirovat (tím spíš pod nátlakem vlivovejch agentůr a ziskovek, který se snaží stejný zlo vždycky rozšířit po celé planetě), jsou módní vlny toho, co je zrovna kriminalizovaný. Ale samotnej princip cesty v prdel je tak nějak od přirození v každým stádu.

          Samozřejmě, že na velký ryby si obecně nikdo moc nijak nedošlápne. Malý ryby si to vyřešily institutem zrušení pobytu a nemajetností, jak už jsem párkrát v diskusi nadhazoval (což je velice dobře funkční pro každýho, kdo už toho má plný zuby, dá se to s jistým úsilím udělat dokonce i dyž má člověk rodinu). Takže zbejvají snadný oběti – všichni vohnouti, co se snaží nějak protlouct a více-méně dodržovat právní neřád (což samozřejmě ani nelze, takže pro režim ideální situace).

          1. Nevím jestli to bylo linkováno na D-F, ale dělení na diktaturu a demokracii není úplně přesné, tady je vhodnější.
            https://www.osel.cz/11701-spolecnost-namatkove-kontroly.html

            1. To je absolutně brilantní článek, děkuji. Budu si muset Batailleho nastudovat podrobněji, je to taxonomicko-analytický člověk podle mého gusta.

              1. Byl to asi slušnej magor, těžko říct jak srozumitelné bude jeho dílo přímo od něj – chápu to tak, že článek je pouze novinářův výtah z díla. Nicméně od přečtení jsem v naší společnosti namátkové kontroly přestal dělat zbytečné starosti.

            2. Však to je jenom takový jednoduchý shrnutí pro jednoduchý jedince, tak, jak to slyší v idiotboxu. Co není kdemohkradcie, tak je zlo, není tak?

        2. Caleb :
          „statni moc na ne nedosahne a ani se o to moc nesnazi. Ale zato na obycejne lidi si umi poradne doslapnout a naparit jim likvidacni tresty“

          – „Anarchie“ nie je vláda tyranskej štátnej vládnej moci. Anarchia je – keď štátna moc NEEXISTUJE , a teda nevládne.

          Pokiaľ sa demokraticky zvolená VLÁDA správa ako spolok tyranov, furt je to ŠTATNA MOC.

          1. Jasně, to autor používá v souladu s mainstreamovou představou, co to je anarchie, když si tam domyslíš co má ve skutečnosti na mysli, tak je to celkem rozumnej článek, to zas jo.

  6. Nemá pravdu, tudíž za 4. Lidi s dostatečným všeobecným rozhledem, co mají nastudováno trochu literatury, kinematografie a historie, metodiky vládnutí a pár dalších věcí, totiž jsou schopní učunit jednu věc, zove se kvalifikovanou předpověď.

    Pokud támdle nějaká hovnluva zavádí naprosto obskurní situace, novou ideologii, posouvají trestní věci úplně jinam, je naprosto evidentní, mj. na základě historickejch zkušeností, že odebírání děcek a koncentráky budou následovat nejpozděj za několik dalších koleček salámu. To třeba Piťha vidí, ale očividně mrcas není schopen, nebo není ochoten pochopit, a tak se furt motá na tom, že támdle na cáru papíru to napsaný není. Jasně, je totiž napsaný až na tom dalším, co leží nahoře na stohu dalších cárů, už nachystanejch v šuplíkách mocnejch, čekajících jenom na posunutí situace. A k té dojde naprosto jistojistě otevřením Pandořiny skříňky, kdy se normalita posune toudle instambulskou hovnluvou, která je na stole teď. A která eště před pár lety byla o několik listů papíru níž, čekala, až situace nazraje za pomocí cárů, který ležely na ní.

    Zrovna tak nás tady pár lidí loni v březnu učunilo kvalifikovaný předpovědi k tomu, kam se situace bude dál vyvíjet (zdravotní totalita, když to označím stručně), a voila, naprosto přesně tam sme, a kráječ zrychluje votáčky.

    Předpokládám, že ani todle tě v tvým autistickým pojetí věcí nijak nevytrhne, takže asi tak.

    1. Jistě. Třeba takový zrg1, ten měl také spoustu velice „kvalifikovaných předpovědí“, které tu předkládal jako fait accompli přesně stejně jako ty.

      Nebo servery typu Zvedavec, které již 20 let kvalifikovaně předpovídají ekonomické zhroucení USA, útok na Írán a jadernou válku USA proti Rusku – protože hroutící se hegemon přeci musí jít ukrást ruské nerostné zdroje, to dá „všeobecný rozhled“.

      Takže pro pořádek – to, že něco předpovídáš, je jen tvůj osobní dojem. Nicméně pokud nejsi schopen rozlišit mezi A) svým osobním dojmem a B) tím, co je oficiální součást nějakého plánu či dokumentu, a volně zaměňuješ své dojmy za obsah dokumentu, ačkoli onen dokument tvé dojmy neobsahuje…

      Jsi bludař a pro všechny nezúčastněné, kteří jasně vidí že daný dokument/plán objektivně neobsahuje to, co si do něj ty projektuješ, jsi pomatenec.

      1. magor nikoho nezajímá a zvědavci sou dobrý tak na takový to vobčasný že i slepý kuře občas najde zrno, netušim, kdo normální to čte, jinak nevim, proč to sem motáš

  7. Jak hnijí USA nevím, ale domnívám se, že režim v SSSR nevyhnil. Pouze se upravil (změnil, transformoval), aby někteří mohli lépe – legálně – využívat plodů své práce v minulých i v budoucích letech. Taktéž v ČSSR. Zmínění cinkající klíči byli při této úpravě na úrovni sněhu, shrnovaného pluhem ke kraji silnice. (Byť si ten sníh, když padal, třeba říkal, jakej je pašák. Budiž mu to přáno.)

    Matně si vzpomínám na léta „neonácků“ a souvisejícího kvasu, třeba i tak zvané zdi v Matiční – zcela lokální příhodě nepřesahující význam města, která však stála za to, aby se tu Frhojgen et alii exponovali, ve prospěch cikánů samože – a v částečném nesouhlasu s míněním autora se domnívám, že hnutí „neonácků“, ať v jakékokoli podobě, nebylo spontánní, ale vždy řízené. Jistěže bylo možné řídit i jinam/jinak, přesně jak je v článku zmíněno.

    K nabídce možnosti přizpůsobit styl fejsbůku, páč je to moc dlouhé, dodávám, podle mého názoru, že na fejsbuk – fejsbukově a sem – pořádně. Žádné sbližování, sjednocování, inkluze, ekumenie, rovnost a korektnost. Ale různost a její_zachování. Opakem vznikne jezevčík s hlavou ovčáka. Vzniklá zrůda je pro norování i pro ostrahu nepoužitelná. A že je milá? Asi jako Bohuslavko. Fak‘ ne.

    1. Vzhledem k tomu, jak pred par lety takova Jourova pranyrovala Orbana za plot a dnes ta stejna Jourova kope za plot v Litve pri uplne stejnem doovodu, tak si nedelam iluze, ze Frhojgn by loboval za trikrat vyssi zed nekde v Malmö, jakmile k tomu dozraje cas (a moc uz nechybi).

      Rezim SSSR a CSSR mely a maji hodne spolecneho. Protoze to neni o rezimu, ale o svinich v nem.

      1. Je to hodně o systému, protože v demokratůře se svině může realizovat v nějakém korporátu nebo jakkoli chce, kdežto systém plánovaného hospodářství ty svině posouvá v rámci politiky.

      2. „Jourova pranyrovala Orbana za plot a dnes ta stejna Jourova kope za plot v Litve“

        – ty nečítaš odhalovačov konšpirátorov, a preto nevieš, že Orbánov plot je fašistický, a plot v Litve je demokratický proeurópsky.

      3. Sakra! Ty ploty mi nedošly. Stačí odstup 6 let a už jsem to vytěsnil.

        1. Tohle pokrytectví je v EU standard. Francie má ještě mnohem přísnější imigrační politiku a deportace než Maďarsko, ale zatímco do Budapešti tepou furt, Paříže se ani netknou prstíčkem.

          Nebo proti Polsku vedou „řízení za porušení nezávislosti soudů“, protože soudce teď jmenuje tak či onak vláda – ale že v tuším Německu (nebo také Francii?) a řadě dalších „starých členů EU“ je to úplně stejně, to nikomu žíly netrhá, žádné řízení se proti nim samozřejmě nevede a nikdo si nedovolí ani slovíčkem zpochybnit nezávislost tamních soudů*.

          ___
          *tedy zatím – německý ústavní soud hrozí judikovat, že německá Ústava a ÚS jsou nadřazené primárnímu právu EU i (loutkovému) Soudnímu dvoru EU, což by byl brutální precedens, takže samozřejmě Berlín tvrdě tlačí na ÚS že něco takového si nesmí dovolit. Hej, nezávislost soudů :D

          1. Takové rozhodnutí padlo v roce 2020, kdy v Karlsruhe přezkoumávali postup ECB při skupování dluhopisů vlád jednotlivých členských zemí. Podle žalobců ECB porušila unijní Smlouvy, konkrétně zákaz přímé rozpočtové podpory členských zemí eurozóny a princip proporcionality. ECB podle nich zasáhla do národních kompetencí a suverenity, které mají členské země v rozpočtových záležitostech. Tehdy došlo i na předběžnou otázku, kdy byl osloven ESD, který rozhodl, že ECB svým postupem neporušuje Smlouvy a její postup je tudíž v souladu s evropským právem. Dále prohlásil, že jedině ESD je kvalifikován pro posuzování souladu fungování orgánu EU s evropským právem. Na kontroval ústavní soud DE, že ECB sice neporušuje text Smluv, porušuje německou ústavu a překračuje své pravomoci, protože sleduje cíle, které jí nepřísluší.
            Podle eurohujerů je překvapivé, že si ústavní soud jedné země „dovoluje“ výklad evropských smluv provést sám a názor ESD zpochybnit.
            ÚS DE svůj přístup zdůvodňuje tím, že ESD z jejich pohledu překračuje své kompetence, a jeho výklad není proto pro ÚS DE závazný.

          2. Ehm. Německo nemá ústavu. Zatím. Od roku 45

            1. A kdyby se Ústava České republiky jmenovala. Základní zákon ČR, tak taky nebudeme mít ústavu?
              Ačkoliv to nazývají „základní zákon“ tak to je postavením a obsahem tzv. spolková ústava (ještě mají zemské).
              https://www.verfassungsschutz.de/DE/verfassungsschutz/auftrag/verfassung-schuetzen/verfassung-schuetzen_artikel.html

      4. Kdyby jen Orbanovy ploty. Kdyz negry v mori lovi a do Evropy vozi Sorosovy neziskovky, tak je to… boj za lidska prava. Ovsem kdyz (udajne) negry do Evropy lifruje Lukasenko, tak je to… hybridni valka:

        https://m.echo24.cz/a/STsdm/lukasenko-pousti-do-evropy-stovky-migrantu-vede-hybridni-valku-stezuje-si-litva

        No, klasika.

        1. Tohle už dnes není pravda. Frontex totiž ochotně nahání migranty i na řecké hranici a kouká se opačným směrem, když řečtí pohraničníci nabíjejí ostré „pro výstrahu“. Pozemní hranice se tedy hlídá dost, problém je s tou mořskou, protože Itálii teď vládnou pro-migrační levičáci a hlavně – 99% lodí, které ve Středozemním moři loví migranty a převážejí je do Evropy, patří německým zeleným neziskovkám.

          A proti Němcům si natvrdo nikdo jít netroufne.

          1. JJ. Salviny ohrozil Rakeťačku, tak dostal vzkaz.

            1. Příbuznými, jejichž rodiče si zažili odsun, mi byla vštěpována averze k Němcům a takové „Němce nikdy nepolepšíš, zůstane Němcem, nic s nimi neměj“.

              Bral jsem to jako neaktuální traumata z války, vždyť Němci se přece polepšili a omluvili, narozdíl od Rusáků kteří jsou dodnes na 1968 hrdí a lžou o údajné „kontrarevoluci“ kudy chodí.

              Jenže čím jsem starší a čím víc Němcům roste ego a vliv, tím více se kloním k tomu, že sjednocené Německo je skutečně zdroj většiny problémů v Evropě kvůli nenapravitelné charakterové vadě německého národa.

              Němci jsou šíleně pracovití, cílevědomí a technicky schopní, ale naprosto krátkozrací, stádní (verein, konsensuspolitik), zfanatizovatelní a nekonečně arogantní. Takže mají neodolatelnou touhu vymyslet něco velkolepého, co je reálně úplně stupidní hrůza a děs, ale oni to povýšeně s veškerou svou efektivitou a silou prostě musí vnutit celé Evropě.

  8. https://www.youtube.com/watch?v=reBpXg1i_Aw Komplexný výklad hrozby s názvom Covid-19 – Peter Staněk

  9. Bezni lide se nezabyvaji Snowdenem ani 5G ani Istanbulskou umluvou, pokud o tom tedy nemluvili ve zpravach na Nove. Misto konspiracnich webu ctou letaky z Kauflandu. Chapu, co tim chtel autor rict, ale ja se treba z jeho clanku dozvedel, co bylo obsahem kauzy Snowden. Nemam TV, a ac ctu denne zpravy, clanky k tomuto tematu jsem preskakoval, protoze mne nezajimaly. Zaregistroval jsem pouze, ze neco vynesl a pak byl nekde v Ekvadoru, i tak jsem presvedceny, ze o tom vim vic nez 90% obyvatel CR.

    1. Edward Snowden je manik, co vynesl protipravni jednani americkych tajnych sluzeb a v Ekvadoru nebyl. Ma azyl v Rusku a pracoval pro CIA a externe pro NSA. Zverejnil rozsahle sledovani, o cemz americky lid nemel ani potuchy. Sice dostal azyl v Ekvadoru, ale do nej se nedostal, protze mu US zrusily pas a z Moskvy(resp. Hong Kongu) v te dobe prime lety do Ekvadoru neletaly.

      Pokud se zmini Ekvador, tak vetsina lidi ve skutecnosti mysli Juliana Assange – autora WikiLeaks – jenz bydlel na velvyslanectvi Ekvadoru asi 10 let. Pak ho zatkli, Ekvador souhlasil s vydanim do zeme, kde mu nebude hrozit trest smrti. Aktualne sedi v cele v Britanistanu, mozna ze uz v US.

      Pletou si je lidi dost casto, prestoze nejsou dokonce ani ze stejne zeme.

      Mrdnika nectu a cist nehodlam.

      1. Dlužno říci, že Snowden se nejprve nelegální a dokonce protiústavní činy svých nadřízených a CIA+NSA snažil řešit přes oficiální struktury, hlásil nadřízeným porušování zákonů apod., ale byl zazděn.

        Udělal tedy to jediné, co mohl a zveřejnil to při setkání s novinářem v HongKongu – přičemž když se vracel, zrušili mu pas zrovna když byl v Moskvě, tak tam uvízl. Rusové mu nakonec dali něco jako azyl, nicméně chudák Snowden si od té doby zoufá, že totéž a ještě horší, co on kritizoval v USA, od té doby pilně zavádějí Rusové u sebe.

        Pikantní je, že americká administrativa jej prohlašuje za zrádce – nicméně ze sémantiky Snowdenovy vojenské přísahy plyne, že nejprve má chránit Ústavu a zřízení vč. zákonů USA proti všem nepřátelům, vnitřním i vnějším, potom teprve poslouchat rozkazy prezidenta, a až po nich rozkazy svých nadřízených.

        Snowden je tedy dodržel svou vojenskou přísahu věrnosti Ústavě i proti prezidentovi a nadřízeným a i když jej to stálo doživotní izolaci a nebezpečí, takže z mého pohledu je to největší americký hrdina posledního čtvrtstoletí.

        1. Četl jsem že soud USA odsoudil Snowdena za velezradu v nepřítomnosti a stanovil nejvyšší možný trest – doživotní pobyt v Rusku.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017